Hoe lang duurt het voordat de prijzen gaan zakken van de nieuwe 7000 serie ?
Nou, ik ga vanavond m'n rentepunten maar eens spenderen, weet alleen nog niet of het nou een 32" of een 37" variant moet worden, ik kijk nu nog op een erg klein beeldbuisje in m'n oude huis, dus anders en groter wordt het toch wel 
Maar moet het dan veel groter of heel veel groter, that's the question
Het liefst zo groot mogelijk toch?Stalensnuitje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:21:
Nou, ik ga vanavond m'n rentepunten maar eens spenderen, weet alleen nog niet of het nou een 32" of een 37" variant moet worden, ik kijk nu nog op een erg klein beeldbuisje in m'n oude huis, dus anders en groter wordt het toch wel
7406 duikt wel steeds meer op in de winkels maar heb nog nergens een 7606 gespot
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Is hier al een ETA over beschikbaar?Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:38:
Er komt een 52 inch in de nieuwe 9000 serie.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Gisteren de 42PFL7606 binnen gekregen, en even heel vlug getest (had maar een half uurtje).
3D ziet er erg goed uit! We hebben een 3D test-zender op de schotel, en daar heb ik even naar zitten kijken (voornamelijk 3D trailers).
Omdat het een passieve bril is, is ie lekker licht, en heb je dus geen last van de bril op je neus.
Verder vind ik het menu lekker vlot, dat heb ik wel anders gezien bij samsung schermen...
Wat ik nog wel vreemd vond, is dat de tv niet automatisch de 3d detecteert, dus ik moest hem even handmatig op de juiste 3d stand zetten. Maar dat kan ook aan de schotel-reciever liggen, wellicht dat hij niet doorgeeft wat voor een 3d signaal het is.
Vanavond heb ik meer tijd, dan ga ik de TV even uitgebreid testen, en ook even met wat 3D games op de PS3!
3D ziet er erg goed uit! We hebben een 3D test-zender op de schotel, en daar heb ik even naar zitten kijken (voornamelijk 3D trailers).
Omdat het een passieve bril is, is ie lekker licht, en heb je dus geen last van de bril op je neus.
Verder vind ik het menu lekker vlot, dat heb ik wel anders gezien bij samsung schermen...
Wat ik nog wel vreemd vond, is dat de tv niet automatisch de 3d detecteert, dus ik moest hem even handmatig op de juiste 3d stand zetten. Maar dat kan ook aan de schotel-reciever liggen, wellicht dat hij niet doorgeeft wat voor een 3d signaal het is.
Vanavond heb ik meer tijd, dan ga ik de TV even uitgebreid testen, en ook even met wat 3D games op de PS3!
Verwijderd
Ik ben heel erg benieuwd of je last hebt van leklicht onderin het scherm met zo'n LG paneel.
Er zitten geen Sharp panelen in de 7 serie van dit jaar toch?
Er zitten geen Sharp panelen in de 7 serie van dit jaar toch?
Weet iemand of de CI+ module in de 5000 serie goed werkt met Caiway?
Gister bij de Makro in Nijmegen de 7606 47" mogen bewonderen en damn wat een mooi design
Ik neig dus steeds meer naar de 7606 ipv de 8606 maar heeft iemand al ervaring met 3D op de 7606 en de vorige generatie 8/9 serie 3D? Zie je echt veel verschil tussen het full hd actief 3D en de 540p passief 3D?
alvast bedankt!
Ik neig dus steeds meer naar de 7606 ipv de 8606 maar heeft iemand al ervaring met 3D op de 7606 en de vorige generatie 8/9 serie 3D? Zie je echt veel verschil tussen het full hd actief 3D en de 540p passief 3D?
alvast bedankt!
say what? is de passief 3D geen full HD?Nano2009 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:39:
Gister bij de Makro in Nijmegen de 7606 47" mogen bewonderen en damn wat een mooi design![]()
![]()
alvast bedankt!
Dat is iets wat ik nog niet wist...
Gisteren heb ik even wat uitgebreider getest met PS3 en een 3D bluray, en het ziet er erg strak uit hoor!
De NetTV software is ook lekker uitgebreid, en reageert erg vlot.
In de TS staat trouwens dat de 7000 serie geen simplyshare heeft, maar volgens mij heb ik dat wel op mijn 7606, ik kon gewoon foto's van mijn iphone bekijken op de TV. (Via de philips app op de iphone)
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe uitzending gemist op NetTV bevalt?
Dat is voor mij een belangrijke reden om deze TV te willen kopen, en ik vraag me af of ook het hele aanbod van uitzending gemist te zien is? Of staan er alleen recente uitzendingen?
Dat is voor mij een belangrijke reden om deze TV te willen kopen, en ik vraag me af of ook het hele aanbod van uitzending gemist te zien is? Of staan er alleen recente uitzendingen?
Poeh, geen idee. Ik heb het nu 1 keer gebruikt om een aflevering van nu we er toch zijn te bekijken.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:20:
Kan iemand mij vertellen hoe uitzending gemist op NetTV bevalt?
Deze aflevering stond de volgende dag al online in uitzending gemist.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
Twee weken geleden de 32PFL5606 binnen gekregen. Wat een schitterende tv. Destijds bij Amazon.de gekocht voor €429 inc. verzendtkosten, omdat hij nog nergens anders beschikbaar was.
Mooi design, en een ontzettend dunne tv. Verder ziet het beeld er ook scherp uit, en redelijk vloeiend, omdat de 5000 serie vanaf dit jaar ook 100Hz heeft.
De 'Game' stand werkt er goed, zo goed als geen input lag. Kan de tv iedereen aanbevelen.
Mooi design, en een ontzettend dunne tv. Verder ziet het beeld er ook scherp uit, en redelijk vloeiend, omdat de 5000 serie vanaf dit jaar ook 100Hz heeft.
De 'Game' stand werkt er goed, zo goed als geen input lag. Kan de tv iedereen aanbevelen.
Hij is vandaag overigens in de aanbieding bij iBood:
http://www.ibood.com/nl/n..._MPEG-4-tuner_en_3x_HDMI/
http://www.ibood.com/nl/n..._MPEG-4-tuner_en_3x_HDMI/
Helaas niet... het is 1080p : 2 = 540pRonnieB82 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:08:
[...]
say what? is de passief 3D geen full HD?
Dat is iets wat ik nog niet wist...
Gisteren heb ik even wat uitgebreider getest met PS3 en een 3D bluray, en het ziet er erg strak uit hoor!
De NetTV software is ook lekker uitgebreid, en reageert erg vlot.
In de TS staat trouwens dat de 7000 serie geen simplyshare heeft, maar volgens mij heb ik dat wel op mijn 7606, ik kon gewoon foto's van mijn iphone bekijken op de TV. (Via de philips app op de iphone)
Dit komt omdat van alle horizontale lijnen er omstebeurt een horizontale lijn voor het linker en rechter oog is
------- linker oog
------- rechter oog
------- linker oog
------- rechter oog
De brillen zorgen ervoor dat de lijnen die bedoeld zijn voor het linker oog ook bij het linker oog uitkomen en idem dito voor het rechter oog.
Nu zeggen ze wel dat je hersenen er weer 1080p van maken maar het is theoretisch dus geen full HD en het verschil schijnt ook goed te zien te zijn.
Vandaar ook Philips MAX 3D voor de high end modellen (full HD) (8 en 9 serie) en Philips Easy 3D (niet full HD) voor de mid range modellen (de 7 serie vanaf de 7606).
[ Voor 14% gewijzigd door Nano2009 op 14-07-2011 13:49 ]
Kan iemand hier nog antwoord opgeven?2boris schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:34:
Bij de 32 inch versie en dan de 9606h heeft die geen full led meer? In de vorige versie van vorig jaar wel en die is momenteel een stuk goedkoper. Wat vinden jullie de serie van dit jaar kopen of van vorig jaar? de meeste specs zijn bij de vorige versie stukken beter...
[ Voor 5% gewijzigd door conara op 14-07-2011 14:12 ]
Vandaag met rentepunten de 37PFL7676H besteld, ik ben benieuwdRonnieB82 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:28:
[...]
Het liefst zo groot mogelijk toch?je went er toch wel aan, de eerste week denk je nog even 'wat is ie eigenlijk groot', maar daarna is het al snel normaal...
Nog wat extra vraagjes over usb recording:rimave schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:31:
[...]
Poeh, geen idee. Ik heb het nu 1 keer gebruikt om een aflevering van nu we er toch zijn te bekijken.
Deze aflevering stond de volgende dag al online in uitzending gemist.
- hoever, in dagen, kun je vooruit kijken
- kun je wekelijks/ dagelijks iets opnemen
- en hoeveel verschillende dingen, tegelijk, kun je programmeren, dus max X programma's (bijvoorbeeld elke week topgear of....)
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Ik heb ook nog een vraagje wat ik niet direct uit de beginpost kan opmaken, maar heeft de 32 inch versie nog specificaties die minder zijn dan genoemd in de beginpost? Heeft die bijvoorbeeld wel 3D (had de vorige serie 32 inch namelijk niet). En heeft die het zelfde pannel ect?
Ik heb het hier over de 9000 serie. Alvast bedankt!
Ik heb het hier over de 9000 serie. Alvast bedankt!
Ter info, net even gechat met een philips medewerker , en de 8606 serie zou met een week of 3 a een maand, maar wel onder een voorbehoud.
Dus medio augustus/ september.
Komt mij wel mooi uit, omdat dan ook ziggo meer met HD gratis aan gaat bieden....
Ook zei ik nog dat ik dat wat laat vond, maar dat kwam, omdat medio april ze bekend gemaakt worden, en dan geleidelijk er komen.
Hieronder het verslag:
Dus medio augustus/ september.
Komt mij wel mooi uit, omdat dan ook ziggo meer met HD gratis aan gaat bieden....
Ook zei ik nog dat ik dat wat laat vond, maar dat kwam, omdat medio april ze bekend gemaakt worden, en dan geleidelijk er komen.
Hieronder het verslag:
Welkom bij Philips Chat, u chat met Bas. Hoe kan ik u helpen? Bas: Goedemiddag, waarmee kan ik u van dienst zijn? arjan: Hoi Bas, Ik vroeg me af, of je me kunt vertellen, wanneer de nieuwe 8606 televisies verkrijgbaar zullen zijn? arjan: de 2011 modellen, bedoel ik dus Bas: Ik heb net iemand gesproken van de mensen die er verantwoordelijk zijn voor de introductie en zij hadden het over 3 weken tot een maand. Maar dat is wel nog even onder voorbehoud arjan: oke, dus medio aug/ september zouden ze er moeten zijn. arjan: bedankt voor de info, persoonlijk vind ik het alleen wat laat voor de 2011 modellen... Bas: dat dan toch zeker als ik uit ga van wat mij gezegd is arjan: Oke, bedankt, ik heb geen verdere vragen Bas: Wat is het wat u daar precies aan stoort, als ik vragen mag? arjan: ik zou verwachten dat de 2011 modellen, aan het begin van 2011 geintroduceerd/ beschikbaar zouden zijn Bas: de introductie van nieuwe toestellen begint altijd rond april en worden dan in fasen geintroduceerd. Dat er dan 2011 staat slaat dan niet op het begin van het jaar, maar je moet er toch een naam op plakken arjan: oke, nu snap ik het Bas: Tot uw dienst!
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
heb van de week in een winkel de Philips 42PFL7606 H bekeken, want werd erg enthousiast van de specs en het mooie design.
Ze hadden in de winkel digitale televisie (HD kanaal), maar geen DVD of Blu-ray aan het scherm hangen. Ik was niet overdonderd door de beeldkwaliteit (kan aan de bron liggen), maar krijg sterk de indruk dat het in weze een 100Hz TV is, waar de marketing afdeling er in slaagt met de perfect motion bladiebla 400 hz van te maken.
Een samsung tv die er vlakbij stond (helaas niet ernaast), leek een vloeiender beeld te hebben en had een 200hz panel.
wat denken jullie?
Ze hadden in de winkel digitale televisie (HD kanaal), maar geen DVD of Blu-ray aan het scherm hangen. Ik was niet overdonderd door de beeldkwaliteit (kan aan de bron liggen), maar krijg sterk de indruk dat het in weze een 100Hz TV is, waar de marketing afdeling er in slaagt met de perfect motion bladiebla 400 hz van te maken.
Een samsung tv die er vlakbij stond (helaas niet ernaast), leek een vloeiender beeld te hebben en had een 200hz panel.
wat denken jullie?
zoals ik het een beetje begrepen had, is de 400Hz een sw trucje, maar ik denk dat native 200Hz beter is, als 400Hz met een trucje, en in de hogere series, hebben ze geloof ik ook meer echte Hz'en.DJ-D_Prime schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:42:
heb van de week in een winkel de Philips 42PFL7606 H bekeken, want werd erg enthousiast van de specs en het mooie design.
wat denken jullie?
Ja, dat denk ik ook.DJ-D_Prime schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:42:
[..] krijg sterk de indruk dat het in weze een 100Hz TV is, waar de marketing afdeling er in slaagt met de perfect motion bladiebla 400 Hz van te maken.
PMR is dus een Philips norm en niet te verwarren met panel frame rates.Philips
Perfect Motion Rate (PMR).
De nieuwe PMR-norm van Philips drukt het visuele effect uit van de combinatie van de hoogste vernieuwingsfrequentie, HD Natural Motion en een unieke verwerkingsformule.
Allerlei aanwezige beeldbewerkings features worden bij elkaar geteld (zoals genoemde Natural Motion, maar ook Scanning backlight en/of Backlight blinking, local dimming ed.). Zo komt de PFL9706 wel aan 1200 Hz PMR

Dit wordt trouwens ook uitgelegd in de Opening Post.
Of kijk eens naar het plaatje onderaan dit Duitstalige artikel.
[ Voor 6% gewijzigd door Ge Someone op 18-07-2011 21:04 ]
Weet iemand of je ook op een USB (memory) stick (8GB of meer) kunt opnemen of kan het alleen op een USB-disk?jpm.lensen schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:15:
Nog wat extra vraagjes over usb recording:
ik neem aan dat het niet uit maakt, of het usb disk of stick is.Ge Someone schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:34:
[...]
Weet iemand of je ook op een USB (memory) stick (8GB of meer) kunt opnemen of kan het alleen op een USB-disk?
ik vraag me alleen af, hoeveel hd materiaal (minuten) je op 8G of meer kwijt kunt?
zie hier op het philips forum
Requirements for USB Recording:
- USB Recording is possible on 2k11 TV's from 6000 Series onwards (xxPFL6xx6). Note: latest firmware has to be installed.
- USB Recording requires a USB stick (or external HDD) with min. 32 GB memory. Note: as the USB stick/drive will be formated, all data on it will be lost.
- Saved Recordings will be encrypted and can only be decrypted with the same TV, so sharing movies will NOT be possible.
- USB Scheduled Recording requires an active internet connection on the TV (wired or wireless).
[ Voor 47% gewijzigd door jpm.lensen op 17-07-2011 23:55 ]
hmmm ben benieuwd of de 600 Hz PMR van de 7676 dan wel een scherm heeft met werkelijk hogere Hz (dan 100). Jammer te zien dat er nu ook minder positieve reacties komen over het beeld. Zal het zelf moeten ervaren (als het scherm ooit nog komt). Wachten duurt lang...
Voor de splitscreen functie heb je trouwens andere brillen nodig (1 verticaal gepolariseerd, en 1 horizontaal).
Weet iemand waar die te vinden zijn?
Afgelopen weekend heb ik nog even wat 3D games geprobeert icm de PS3.
Ziet er ook super uit op deze tv. Ja, ik kan niet anders blijven zeggen dat het een super tv is.
(En nee, ik werk niet voor Philips
).
Ziet er ook super uit op deze tv. Ja, ik kan niet anders blijven zeggen dat het een super tv is.
(En nee, ik werk niet voor Philips
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
haha, ik deel je mening! Vooral wipeout is in 3D super gaaf...rimave schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:38:
Afgelopen weekend heb ik nog even wat 3D games geprobeert icm de PS3.
(En nee, ik werk niet voor Philips).
Mijn pa zag trouwens afgelopen weekend mijn TV, en ook even 3D geprobeerd natuurlijk...
Nu heeft ie er zelf ook maar 1 besteld! En nog een maat groter ook
[ Voor 17% gewijzigd door GeleFles op 18-07-2011 12:06 ]
Hoe goed werkt de 2d naar 3d omzetting als een game niet 3d is vanuit zichzelf?RonnieB82 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:05:
[...]
haha, ik deel je mening! Vooral wipeout is in 3D super gaaf...
Mijn pa zag trouwens afgelopen weekend mijn TV, en ook even 3D geprobeerd natuurlijk...
Nu heeft ie er zelf ook maar 1 besteld! En nog een maat groter ook
Geen idee, want mijn 42PFL7606 kan dat niet uit zichzelfPaPi36 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:54:
[...]
Hoe goed werkt de 2d naar 3d omzetting als een game niet 3d is vanuit zichzelf?
Ai...... ik ging er eigenlijk vanuit dat alle 3D TV's die omzettingsfunctie hebben. Net de specs gekeken van de 7676 en er wordt inderdaad nergens iets over gezegd. Nou ja....het effect schijnt toch niet goed te werken....houd ik mezelf nu dan maar voor.RonnieB82 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:03:
[...]
Geen idee, want mijn 42PFL7606 kan dat niet uit zichzelf(voor zover ik weet)
Ik zou ook niet teveel van de 2d-3d conversie verwachten...
Ben trouwens wel blij met de passieve brilletjes, ze zijn lekker licht, beeld is goed, en ze zijn goedkoop! Heb er al 2 extra gekocht, zodat ik er nu 4 heb.
Ze werken trouwens ook in de bios, heb in de cinemec met mijn philips bril gezeten, dat zit toch even wat lekkerder als die grote plastic dingen
Ben trouwens wel blij met de passieve brilletjes, ze zijn lekker licht, beeld is goed, en ze zijn goedkoop! Heb er al 2 extra gekocht, zodat ik er nu 4 heb.
Ze werken trouwens ook in de bios, heb in de cinemec met mijn philips bril gezeten, dat zit toch even wat lekkerder als die grote plastic dingen
Mijn 37PFL7676 is binnen
Nu alleen nog wachten tot Ziggo m'n aansluiting heeft geregeld
Voor mij nieuw:

Voor een bedrijf dat met TV's wil stoppen nog een redelijk pretentieuze lijn modellen

Voor een bedrijf dat met TV's wil stoppen nog een redelijk pretentieuze lijn modellen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Is de design-line van Philips.. moet eigenlijk de Aurea en de wat oudere 42PES01 vervangen.. Is sinds deze maand beschikbaarExirion schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:46:
Voor mij nieuw:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
I know.. Kreeg een aanbieding met een ambassadeursactieSchizo007nl schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:57:
Is de design-line van Philips.. moet eigenlijk de Aurea en de wat oudere 42PES01 vervangen.. Is sinds deze maand beschikbaar
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Maar er zit wel zon glanzende en reflecterende plaat voor het scherm bij dat designmodel toch?
gistermiddag is de 7676 binnen gekomen. erg tegenstrijdige ervaringen die ik nu voorgeschoteld krijg. Moet nog erg met de instellingen spelen omdat de ene keer de lichte delen van een programma te fel zijn en andersom het regelmatig gebeurd dat het te donker lijkt. Philips gebruikt een aparte techniek waardoor ik af en toe erg moet wennen aan het beeld vooral bij snel bewegende of trillende beelden, daarbij lijkt het af en toe wel een zeer scherpe home video. Voor foto's en sport bekijken is het wel een geweldig scherm. De android app werkt ook naar behoren. Voor internetten is de TV niet echt geschikt....het navigeren is nogal dramatisch. 3D is me nog niet gelukt om op het scherm werkend te krijgen.
Kan iemand mij helpen aan info mbt:
- de ps3 (killzone 3d demo) herkent het scherm niet als 3d scherm. de 3d demo fimpjes lukt me ook niet om af te spelen in 3d. hoe kan ik dit oplossen?
- programmagids heeft geen sneltoets en ik kan het niet koppelen aan 1 vd kleurknoppen. iemand een idee hoe je dit kan doen (of andere optie om sneltoets toe te wijzen)?
- 3d youtube filmpjes afspelen in de youtube app lukt me niet. iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
- de ps3 (killzone 3d demo) herkent het scherm niet als 3d scherm. de 3d demo fimpjes lukt me ook niet om af te spelen in 3d. hoe kan ik dit oplossen?
- programmagids heeft geen sneltoets en ik kan het niet koppelen aan 1 vd kleurknoppen. iemand een idee hoe je dit kan doen (of andere optie om sneltoets toe te wijzen)?
- 3d youtube filmpjes afspelen in de youtube app lukt me niet. iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Op de PS3 heb ik dat zodra ik 3D content start, de tv direct melding geeft: '3D gedetecteerd, activeren?'.PaPi36 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:09:
gistermiddag is de 7676 binnen gekomen. erg tegenstrijdige ervaringen die ik nu voorgeschoteld krijg. Moet nog erg met de instellingen spelen omdat de ene keer de lichte delen van een programma te fel zijn en andersom het regelmatig gebeurd dat het te donker lijkt. Philips gebruikt een aparte techniek waardoor ik af en toe erg moet wennen aan het beeld vooral bij snel bewegende of trillende beelden, daarbij lijkt het af en toe wel een zeer scherpe home video. Voor foto's en sport bekijken is het wel een geweldig scherm. De android app werkt ook naar behoren. Voor internetten is de TV niet echt geschikt....het navigeren is nogal dramatisch. 3D is me nog niet gelukt om op het scherm werkend te krijgen.
Heb je de PS3 direct op de tv, of via een reciever? Als je reciever geen 3D passtrough ondersteund, dan snapt de tv het niet... (heeft mn pa met zijn bluray 3D speler
Ik ken de Killzone demo niet, maar bij GT5 en wipeout moet ik in het optiemenu wel eerst aangeven dat ik een 3D TV heb.
Wat betreft je donker/licht probleem, daar durf ik nog niet veel over te zeggen, de TV staat in mijn nieuwe huis, ik heb nog niet veel TV gekeken omdat ik nog niet verhuist ben
De PS3 heb ik direct op de TV aangesloten. Ik heb denk ik geen 1.4 kabel maar dat zou volgens mij niet veel uit mogen maken. Heb je in een PS3 instelling nog iets gewijzigd? Heb helaas nog geen 3d bluray om het mee te proberen.RonnieB82 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:17:
[...]
Op de PS3 heb ik dat zodra ik 3D content start, de tv direct melding geeft: '3D gedetecteerd, activeren?'.
Heb je de PS3 direct op de tv, of via een reciever? Als je reciever geen 3D passtrough ondersteund, dan snapt de tv het niet... (heeft mn pa met zijn bluray 3D speler)
Ik ken de Killzone demo niet, maar bij GT5 en wipeout moet ik in het optiemenu wel eerst aangeven dat ik een 3D TV heb.
Wat betreft je donker/licht probleem, daar durf ik nog niet veel over te zeggen, de TV staat in mijn nieuwe huis, ik heb nog niet veel TV gekeken omdat ik nog niet verhuist ben
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de videoinstellingen van de PS3 moet resetten (powerknop tijd ingedrukt houden tot hij piept). Daarna zou hij 3D moeten detecteren.PaPi36 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:00:
[...]
De PS3 heb ik direct op de TV aangesloten. Ik heb denk ik geen 1.4 kabel maar dat zou volgens mij niet veel uit mogen maken. Heb je in een PS3 instelling nog iets gewijzigd? Heb helaas nog geen 3d bluray om het mee te proberen.
Dat heb ik bij mijn PS3 niet gedaan, wel heb ik mijn video-instellingen helemaal opnieuw ingesteld (mijn vorige TV was slechts 720p)TeunVR schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:17:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de videoinstellingen van de PS3 moet resetten (powerknop tijd ingedrukt houden tot hij piept). Daarna zou hij 3D moeten detecteren.
Het is gelukt! Heb het scherm opnieuw laten detecteren door de PS3 en nu is het afspelen van een 3d demo filmpje gelukt. Eerste ervaring met motorsport apocalypse filmpje is....WOW dat ziet er geweldig uit.RonnieB82 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:21:
[...]
Dat heb ik bij mijn PS3 niet gedaan, wel heb ik mijn video-instellingen helemaal opnieuw ingesteld (mijn vorige TV was slechts 720p)
Als iemand nog een tip heeft hoe je op de android app of op en afstandsbediening een sneltoets naar de EPG kunt instellen.....ik houd me aanbevolen.
Bij mij lijkt de backtoets niet te werken bij Net TV apps. Bv op de Internet app of de facebook app kun je niet terug naar de vorige pagina met de back toets (staat wel zo aangegeven). Zowel bij de afstandbediening als de android app werkt dan de back toets niet.
Heeft iemand dezelfde ervaring met de back toets als er Net TV appjes gebruikt wordt?
[ Voor 36% gewijzigd door PaPi36 op 22-07-2011 23:29 ]
Verwijderd
De LG heeft deze functie wel, en ik moet zeggen dat dat heel goed werkt!!PaPi36 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:54:
[...]
Ai...... ik ging er eigenlijk vanuit dat alle 3D TV's die omzettingsfunctie hebben. Net de specs gekeken van de 7676 en er wordt inderdaad nergens iets over gezegd. Nou ja....het effect schijnt toch niet goed te werken....houd ik mezelf nu dan maar voor.
Verwijderd
De PS3 moet je even opnieuw instellen.PaPi36 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:00:
[...]
De PS3 heb ik direct op de TV aangesloten. Ik heb denk ik geen 1.4 kabel maar dat zou volgens mij niet veel uit mogen maken. Heb je in een PS3 instelling nog iets gewijzigd? Heb helaas nog geen 3d bluray om het mee te proberen.
Dan zal de PS3 direct zien dat je een 3D tv eraan hebt hangen.
Dit kan gewoon met een 1.3 kabel
Verwijderd
Ga even naar een Pathe bioscoop en haal daar even een paar brillen voor 1euro per stuk op.RonnieB82 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:29:
Voor de splitscreen functie heb je trouwens andere brillen nodig (1 verticaal gepolariseerd, en 1 horizontaal).
Als je er apart om vraagt zijn ze gewoon los te verkrijgen.
Ik heb dat zelf ook gedaan, en het werkt gewoon prima, je kan de glazen er zo uit drukken.
Je moet even de twee uitstekende rondjes van de glazen afknippen anders kan je het glas niet op de andere plek zetten zonder dat het glas goed zit
Zie dit filmpje ook even, dit is gedaan met de LG brillen.
Maar de Pathe brillen werken ook gewoon heel goed, en dan ben je voor 2 euro klaar
Succes
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36443856
De 42PFL7676H-12 is weer beschikbaar op de rentepunten site: https://rentepunten.ing.n...lPage.jsp?channelid=39302Stalensnuitje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:28:
Vandaag met rentepunten de 37PFL7676H besteld, ik ben benieuwd
--jeroen
http://wiert.wordpress.com
Ik heb nu mijn mediacenter op de tv aangesloten, maar ik krijg van die zwarte randen om het scherm... Volgens mij heeft dat iets met de resolutie te maken, maar weet niet meer hoe dat te fixen is.
Nu staat de pc-output op 1920x1080, dus dat lijkt me goed te zijn?
Heb de pc via hdmi aangesloten trouwens, en het is een onboard ATI kaart.
Nu staat de pc-output op 1920x1080, dus dat lijkt me goed te zijn?
Heb de pc via hdmi aangesloten trouwens, en het is een onboard ATI kaart.
Nou, afgelopen weekend mijn 37PFL7676 aangesloten, nogmaals +10 voor Slurf1 voor het vermelden van de rentepuntenaanbieding.
Voor mij is dit nu in elk geval fantastisch: ik ben in een klap van een 55cm 4:3 kast via Digitenne overgestapt naar een superplat Ambilight-scherm via Ziggo CI+-module
Gelijk m'n Mede8er aangesloten, werkte ook helemaal perfect! Nu nog even wachten totdat Ziggo in september de hele rits met (RTL e.d.) zenders ook in HD gaat uitzenden en je hoort mij voorlopig niet meer klagen
Voor mij is dit nu in elk geval fantastisch: ik ben in een klap van een 55cm 4:3 kast via Digitenne overgestapt naar een superplat Ambilight-scherm via Ziggo CI+-module
Gelijk m'n Mede8er aangesloten, werkte ook helemaal perfect! Nu nog even wachten totdat Ziggo in september de hele rits met (RTL e.d.) zenders ook in HD gaat uitzenden en je hoort mij voorlopig niet meer klagen
Verwijderd
Ik lees dat de 7676 is binnengekomen. Via Rentepunten of een andere winkel?
Is er iets bekend over de levertijden van de 42PFL7676 via de Rentepuntenwinkel? Ik heb hem al op 7 juli besteld, maar hij wordt nog steeds niet geleverd. Heb al contact gehad met ING, maar men 'onderzoekt het'. Ik heb het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Zijn er nog meer van dit soort ervaringen?
Gr
Stoffel
Is er iets bekend over de levertijden van de 42PFL7676 via de Rentepuntenwinkel? Ik heb hem al op 7 juli besteld, maar hij wordt nog steeds niet geleverd. Heb al contact gehad met ING, maar men 'onderzoekt het'. Ik heb het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Zijn er nog meer van dit soort ervaringen?
Gr
Stoffel
Rentepunten inderdaad, ik heb'm de 13e besteld en de 21e gekregen. Maar goed, wel de 37" versie, die heb ik (itt de 32 en 40 varianten) nog niet op "Uitverkocht" zien staan.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:48:
Ik lees dat de 7676 is binnengekomen. Via Rentepunten of een andere winkel?
De 42" uitvoering is nu uitverkocht.
Hoop dat deze snel weer terug komt.
Weet iemand of de kleur van de rand van dit model (xxPFL7676) anders is dan de xxPFL7666 die bij BCC staat?
Weet iemand of de kleur van de rand van dit model (xxPFL7676) anders is dan de xxPFL7666 die bij BCC staat?
Ik heb ze niet in het echt kunnen vergelijken, maar als je naar de productfoto's kijkt dan heeft de 7676 een iets lichtere rand.wezep schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:41:
Heb de 42pfl7676 afgelopen donderdag ontvangen (8 juli besteld). Verschil met de 7606 zou zijn iets hogere watts op de boxen (2 x 14 ipv 12) en de philips herz van 600 ipv 400 zonder specificatie waar dit em dan in zit want het is ook gewoon een 100 herz panel. Rest schijnt exact hetzelfde te zijn. Op 1e pagina van deze topic staat een linkje naar PDF met de specs vd 7676.Mikey5times schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:09:
[...]
Ik heb ze niet in het echt kunnen vergelijken, maar als je naar de productfoto's kijkt dan heeft de 7676 een iets lichtere rand.
Gast, we hebben het toch alleen maar over de kleur van de behuizing, niet over de rest van de specs?PaPi36 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:42:
[...]
Heb de 42pfl7676 afgelopen donderdag ontvangen (8 juli besteld). Verschil met de 7606 zou zijn iets hogere watts op de boxen (2 x 14 ipv 12) en de philips herz van 600 ipv 400 zonder specificatie waar dit em dan in zit want het is ook gewoon een 100 herz panel. Rest schijnt exact hetzelfde te zijn. Op 1e pagina van deze topic staat een linkje naar PDF met de specs vd 7676.
Ik geef er ook nog de disclaimer bij dat ik ze niet in het echt naast elkaar heb gezien. Maar als je de productfoto's vergelijkt dan heeft de 7676 een iets lichtere bezel om het scherm dan de 7606 en de 7666.
(plaatjes: 42pfl7676h, 42pfl7666h, 42pfl7606h)
Verder kloppen de verschillen in specs die je noemt, het zijn allebei 100 hertz panelen. Echter de 7676 heeft "perfect natural motion", de twee andere modellen hebben HD natural motion. Hier wordt het verschil uitgelegd.
Verder is het nog interessant om te weten dat de 42pfl7666h, die bij BCC wordt verkocht, ingebouwde wifi heeft.
De 42PFL7676H was heel even beschikbaar op de ING site vandaag. Helaas alweer snel uitverkocht. Kan hem niet in de PW vinden. Iemand toevallig een retail prijs bij de hand?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Volgens kieskeurig is de 42PFL7676H/12 tussen 1149 en 1199 te krijgen. De 37PFL7676H/12 voor 1099.
De 42" 7606 staat in de prijswatch vanaf 866. Daarmee zou je de ING prijs mijns inziens moeten vergelijken; de extra's van de 7676 (ander kleurtje, iets zwaardere speakers, extra beeldverbeteraar) lijken mij geen meerprijs van 300 euro waard.
Maar dan nog heeft de 7676 bij ING een aantrekkelijke prijs.
De 42" 7606 staat in de prijswatch vanaf 866. Daarmee zou je de ING prijs mijns inziens moeten vergelijken; de extra's van de 7676 (ander kleurtje, iets zwaardere speakers, extra beeldverbeteraar) lijken mij geen meerprijs van 300 euro waard.
Maar dan nog heeft de 7676 bij ING een aantrekkelijke prijs.
Ik heb de 7676 vorige week ook binnen gekregen. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb nog wel moeite om 3D content van mijn computer op de tv af te spelen.
Via DLNA zegt ie dat ie bepaalde mkv bestanden niet kan afspelen, maar bij andere gaat het wel goed. Als ik een 3D film draaiend heb via DLNA werkt het 3D menu niet, en kan ik dit dus niet aanzetten. Iemand tips/tricks om dit werkend te krijgen?
Via DLNA zegt ie dat ie bepaalde mkv bestanden niet kan afspelen, maar bij andere gaat het wel goed. Als ik een 3D film draaiend heb via DLNA werkt het 3D menu niet, en kan ik dit dus niet aanzetten. Iemand tips/tricks om dit werkend te krijgen?
Is er al wat bekend over de introductie van het 8000 model. Ergens in dit topic staat augustus, wellicht dat dit inmiddels concreter is.
Medio aug/ september, zie onder
jpm.lensen schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:52:
Welkom bij Philips Chat, u chat met Bas. Hoe kan ik u helpen? Bas: Goedemiddag, waarmee kan ik u van dienst zijn? arjan: Hoi Bas, Ik vroeg me af, of je me kunt vertellen, wanneer de nieuwe 8606 televisies verkrijgbaar zullen zijn? arjan: de 2011 modellen, bedoel ik dus Bas: Ik heb net iemand gesproken van de mensen die er verantwoordelijk zijn voor de introductie en zij hadden het over 3 weken tot een maand. Maar dat is wel nog even onder voorbehoud arjan: oke, dus medio aug/ september zouden ze er moeten zijn. arjan: bedankt voor de info, persoonlijk vind ik het alleen wat laat voor de 2011 modellen... Bas: dat dan toch zeker als ik uit ga van wat mij gezegd is arjan: Oke, bedankt, ik heb geen verdere vragen Bas: Wat is het wat u daar precies aan stoort, als ik vragen mag? arjan: ik zou verwachten dat de 2011 modellen, aan het begin van 2011 geintroduceerd/ beschikbaar zouden zijn Bas: de introductie van nieuwe toestellen begint altijd rond april en worden dan in fasen geintroduceerd. Dat er dan 2011 staat slaat dan niet op het begin van het jaar, maar je moet er toch een naam op plakken arjan: oke, nu snap ik het Bas: Tot uw dienst!
Verwijderd
?? ??wezep schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:41:
nog niet duidelijk of er nu verschil zit in de rand van de xxPFL7676 of een xxPFL7666/xxPFL7606
voor mij iig niet duidelijk.
42PFL7606 gezien bij mediamarkt.. beetje mat zilveren look.
(42PFL7676H/12 Besteld,...nog niet binnen)
Rare vraag misschien, maar staat die van jou ook schuin voorover? Ik dacht even dat het alleen zo leek, maar de waterpas gaf mijn ogen gelijkSlurf1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:51:
Ik heb de 7676 vorige week ook binnen gekregen.
De 7676 heeft een zilverkleurige (lichtgrijze) rand; niet glimmend maar neemt wel een beetje de kleur van de omgeving over.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:46:
[...]
?? ??
nog niet duidelijk of er nu verschil zit in de rand van de xxPFL7676 of een xxPFL7666/xxPFL7606
voor mij iig niet duidelijk.
42PFL7606 gezien bij mediamarkt.. beetje mat zilveren look.
(42PFL7676H/12 Besteld,...nog niet binnen)
De 7606 (ook gezien bij mediamarkt) is, voor zover ik dat kon beoordelen onder kunstlicht, zilverkleurig met een blauwgrijze gloed. Een beetje zoals de titanium kleur van Yamaha apparatuur.
De 7666 heb ik niet in het echt gezien, maar lijkt op de productfoto's van Philips identiek aan de 7606.
De 7676 is prima van kleur; bij gelijke prijs zou ik echter waarschijnlijk de 7606 om zijn kleur hebben verkozen...
3D liefhebbers opgelet!
Deze week de 42pfl7676 binnengekregen (vrijwel gelijk aan de 42pfl7606).
Was onder de indruk van het demo filmpje: wat een heldere kleuren en vloeiende bewegingen! Super!
Minder leuk was het te ontdekken dat deze TV geen 3D beelden weergeeft via de USB-ingangen en ook niet op internet. Dus 3D-bestanden (zoals half SBS) worden allemaal in 2D afgespeeld. Ook 3D materiaal op internet wordt alleen in 2D afgespeeld. Dit is allemaal te lezen in de gebruiksaanwijzing op de TV zelf - policy dus. Heb dit bij Philips nagevraagd: waarom sluiten jullie de 3D functie af? "Dat heeft te maken met de beveiliging", was het antwoord. Omdat deze TV ook al geen 2D-3D conversie aan boord heeft, kun je alleen nog 3D TV-uitzendingen kijken (maar die zijn er niet) of Blu-ray discs kopen.
Het zou goed zijn als Philips de zeer beperkte 3D functionaliteit van deze TV's duidelijk in haar specificaties zet, zodat de consument niet achteraf het gevoel krijgt een kat in de zak gekocht te hebben. Heb de TV direct weer ingepakt en teruggestuurd. Philips zou er goed aan doen om bij de eerstvolgende software upgrade de 3D functie te ontgrendelen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen hier nu van vinden.
Was onder de indruk van het demo filmpje: wat een heldere kleuren en vloeiende bewegingen! Super!
Minder leuk was het te ontdekken dat deze TV geen 3D beelden weergeeft via de USB-ingangen en ook niet op internet. Dus 3D-bestanden (zoals half SBS) worden allemaal in 2D afgespeeld. Ook 3D materiaal op internet wordt alleen in 2D afgespeeld. Dit is allemaal te lezen in de gebruiksaanwijzing op de TV zelf - policy dus. Heb dit bij Philips nagevraagd: waarom sluiten jullie de 3D functie af? "Dat heeft te maken met de beveiliging", was het antwoord. Omdat deze TV ook al geen 2D-3D conversie aan boord heeft, kun je alleen nog 3D TV-uitzendingen kijken (maar die zijn er niet) of Blu-ray discs kopen.
Het zou goed zijn als Philips de zeer beperkte 3D functionaliteit van deze TV's duidelijk in haar specificaties zet, zodat de consument niet achteraf het gevoel krijgt een kat in de zak gekocht te hebben. Heb de TV direct weer ingepakt en teruggestuurd. Philips zou er goed aan doen om bij de eerstvolgende software upgrade de 3D functie te ontgrendelen. Ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen hier nu van vinden.
Het was me nog niet opgevallen, maar inderdaad die van mij staat ook iets schuin voorover. En helde in eerste instantie over naar links.Stalensnuitje schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:00:
[...]
Rare vraag misschien, maar staat die van jou ook schuin voorover? Ik dacht even dat het alleen zo leek, maar de waterpas gaf mijn ogen gelijkVoor zover ik kan zien zit de voet wel gewoon goed vast.
Als ik de voet gewoon vastdraaide zat er een hoogteverschil van 1cm tussen links en rechts. Na opnieuw vastdraaien terwijl de voet tegengehouden werd (fijn zo'n schroef aan de onderkant), heb ik het tot 3mm terug weten te brengen.
Overigens was mijn vorige JVC tv ook niet geheel recht te krijgen...
Vreemd?m4bus schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:14:
3D liefhebbers opgelet!
Ik heb een 7606, en als ik een half-sbs 3d films afspeel, kan ik in het menu gewoon 3d inschakelen, en dus in 3d kijken. (Ondertussen heb ik Rio en Resident Evil al in 3D gezien)
De TV detecteert dit niet automatisch, ik krijg op mijn scherm dus eerst de film 'dubbel' op het scherm te zien. Na het inschakelen van '3D - Naast elkaar', krijg ik netjes een 3D beeld.
edit: Deze films speel ik dan af vanaf mijn media-pc, dus via de hdmi ingang..
Lijkt mij dat dit ook op een 42PFL7676 werkt?RonnieB82 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:41:
[...]
Vreemd?
Ik heb een 7606, en als ik een half-sbs 3d films afspeel, kan ik in het menu gewoon 3d inschakelen, en dus in 3d kijken. (Ondertussen heb ik Rio en Resident Evil al in 3D gezien)
De TV detecteert dit niet automatisch, ik krijg op mijn scherm dus eerst de film 'dubbel' op het scherm te zien. Na het inschakelen van '3D - Naast elkaar', krijg ik netjes een 3D beeld.
edit: Deze films speel ik dan af vanaf mijn media-pc, dus via de hdmi ingang..
Kan iemand dit testen?
Ik neem aan dat er behalve de schermgrootte geen verschillen zijn met de 37PFL7676? Mijn Mede8er 500X zou ook Half-SBS 3d content aan moeten kunnen, dus dan zal ik dit weekend eens proberen iets tevoorschijn te toveren.
@Stalensnuitje Wat ik van philips begreep is de 7605 (dus de serie van vorig jaar) het basismodel en zijn de 7675 en 7695 luxere modellen zijn met betere beeldverbetering e.d. Het lijkt me dat het bij de modellen van dit jaar (de 76x6 lijn) hetzelfde zal zijn. Ik weet dus niet of de 7676 en 7606 daarin 1-op-1 te vergelijken zijn?
Snap ik, ik doelde op de reactie van Wezep, die heeft de 42PFL7676
Ik kan dus denk ik wel een controletest voor hem uitvoeren
Ben wel benieuwd eigenlijk, was er niet vanuit gegaan dat mijn Mede8er ook 3D aan zou kunnen

[ Voor 53% gewijzigd door Stalensnuitje op 05-08-2011 15:36 ]
Voor Half-SBS hoeft de afspeler niks bijzonders te doen, omdat het beeld al gesplitst is... (de effectieve resolutie word gehalveerd)Stalensnuitje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:35:
Snap ik, ik doelde op de reactie van Wezep, die heeft de 42PFL7676Ik kan dus denk ik wel een controletest voor hem uitvoeren
Ben wel benieuwd eigenlijk, was er niet vanuit gegaan dat mijn Mede8er ook 3D aan zou kunnen
De tv moet dan alleen het linkerbeeld over het rechter heenleggen in 3D, en dan moet het goedkomen
Ah, bedankt voor de uitleg, ik was al van plan om tijdens het binnenhalen van een 3D videootje me er eens in te verdiepenRonnieB82 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:40:
[...]
Voor Half-SBS hoeft de afspeler niks bijzonders te doen, omdat het beeld al gesplitst is... (de effectieve resolutie word gehalveerd)
De tv moet dan alleen het linkerbeeld over het rechter heenleggen in 3D, en dan moet het goedkomen
Weet iemand toevallig ergens een volledig legale file als 3D-demo file te downloaden?
Ik heb (nog) geen 42PFL7676.Stalensnuitje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:35:
Snap ik, ik doelde op de reactie van Wezep, die heeft de 42PFL7676Ik kan dus denk ik wel een controletest voor hem uitvoeren
Achter (bij de eettafel) hangt een 32PFL7695 (speciaal Expert model).
Wil graag voor een 42PFL7676 neerzetten, ter vervanging van een 37" Panasonic Plasma van 6 jaar oud.
Wel thuis nog even overleggen....
Heb ik net ff Ice Age 3 in 3D geprobeerd, zie ik gewoon het beeld dubbel geprojecteerd, als een links/rechts splitscreen spelletje
Heeft iemand misschien een (stukje) file waarmee ik het zou kunnen testen?
Ondertussen wat 3d materiaal geprobeerd op de 42pfl7676. Bij streaming via de dlna optie rechtstreeks naar de tv kan ik de 3d functie niet aanzetten. als ik het via de ps3 doe wel en werkt het uitstekend. Zijn SBS MKV bestanden. uitdaging is dan wel weer de ondertiteling via ps3 mediaserver. ik moet als tussenstap de subs erin bakken zodat ze op beide sbs beelden komen te staan. dan gaat het uitstekend. 3d materiaal op youtube via een app werkt niet inderdaad....dan kun je de 3d functie niet aanzetten.
Vraagje aan de andere 7676 bezitters....hoe is het backlight bleeding gesteld bij jullie?
Ik merk bij het aanzetten van het scherm dat dit behoorlijk aanwezig is vanuit alle hoeken maar meer aan de rechter hoeken. Als ik de scherm instellingen op standaard zet is het nagenoeg verdwenen maar is het scherm weer zo donker. Moet nog in de instellingen duiken of ik een ideaal persoonlijk profiel kan maken maar de beste tot nog toe is de game stand alleen zou ik die dan wat donkerder moeten krijgen.
Vraagje aan de andere 7676 bezitters....hoe is het backlight bleeding gesteld bij jullie?
Ik merk bij het aanzetten van het scherm dat dit behoorlijk aanwezig is vanuit alle hoeken maar meer aan de rechter hoeken. Als ik de scherm instellingen op standaard zet is het nagenoeg verdwenen maar is het scherm weer zo donker. Moet nog in de instellingen duiken of ik een ideaal persoonlijk profiel kan maken maar de beste tot nog toe is de game stand alleen zou ik die dan wat donkerder moeten krijgen.
Of het dan aan de Philips of de Mede8er ligt weet ik niet, maar de 3D opties blijven greyed out in het Adjust-menu...
Verwijderd
Aanvulling op mijn bericht van 25 juli. De TV is 5 augustus gearriveerd met op 6 augustus een bloemetje en excuses van de ING voor het gedoe. Keurig!!!
Het blijkt dat men in het verzendproces enkele TV's kwijt is geraakt......
De 42 PFL7676 is geinstalleerd en werkt tot nu toe prima. De ambisound er aan gekoppeld. Werkte vrijdag prima, maar kon zaterdag zijn HDMI uitgang niet meer vinden. Dus niks geluid via de ambisound. Philips gebeld en ik krijg software updates thuisgestuurd. Maar een afwachten of het dan verholpen is.
Het beeld van mijn Pioneer HDD-DVD recorder via HDMI krijgt ik in 21:9 formaat in plaats van 16:9 formaat. Alle instellingen van TV en recorder nagelopen, maar ik krijg het niet goed. Iemand een idee? Overigens via scart krijg ik wel vol beeld.
Stoffel
Het blijkt dat men in het verzendproces enkele TV's kwijt is geraakt......
De 42 PFL7676 is geinstalleerd en werkt tot nu toe prima. De ambisound er aan gekoppeld. Werkte vrijdag prima, maar kon zaterdag zijn HDMI uitgang niet meer vinden. Dus niks geluid via de ambisound. Philips gebeld en ik krijg software updates thuisgestuurd. Maar een afwachten of het dan verholpen is.
Het beeld van mijn Pioneer HDD-DVD recorder via HDMI krijgt ik in 21:9 formaat in plaats van 16:9 formaat. Alle instellingen van TV en recorder nagelopen, maar ik krijg het niet goed. Iemand een idee? Overigens via scart krijg ik wel vol beeld.
Stoffel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 13:50 ]
Heb je de Mede8er wel via HDMI aangesloten? 3D is alleen beschikbaar via HDMI namelijk.Stalensnuitje schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:30:
Of het dan aan de Philips of de Mede8er ligt weet ik niet, maar de 3D opties blijven greyed out in het Adjust-menu...
Of nog even op deze wachten: http://xtreamer.net/xtreamer-prodigy-upgraded/
[ Voor 10% gewijzigd door Mikerdam op 09-08-2011 00:50 ]
Ik zag op de uk site van Philips de 52inch 9606 staan incl. details. Nu las ik net dat er ook een 9706 uitkomt. Hoe zit dit? Wat is het verschil precies.
Als ik naar de dynamisch contrast kijk, dan is dat bij 9705 hoger dan bij de 9606. Is dat te zien?
Als ik naar de dynamisch contrast kijk, dan is dat bij 9705 hoger dan bij de 9606. Is dat te zien?
Jazeker, HDMI 1.4, zou toch moeten werken zou je denken?Mikerdam schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:43:
[...]
Heb je de Mede8er wel via HDMI aangesloten? 3D is alleen beschikbaar via HDMI namelijk.
Mja, als ik gewoon geld uit zou willen geven had ik net zo goed al een Mede8er MED500X2 neer kunnen zettenOf nog even op deze wachten: http://xtreamer.net/xtreamer-prodigy-upgraded/
Zeker vreemd dat het niet werkt. Krijg steeds meer spijt dat ik voor een 3D tv gekozen heb. Heb ook nog niet een momentje 3D kunnen proberen. K*t Philips...Stalensnuitje schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:22:
[...]
Jazeker, HDMI 1.4, zou toch moeten werken zou je denken?
[...]
Mja, als ik gewoon geld uit zou willen geven had ik net zo goed al een Mede8er MED500X2 neer kunnen zetten
Nou ja, ik "moet" nog een BR-speler kopen, dus tzt zal dat wel lukken denk ik en de 3D-functie was voor mij absoluut niet de belangrijkste aankoopreden voor dit toestel, maar het zou toch wel aardig zijn als het werkte inderdaad.
Heb een flips en kijk al ruim 10 maanden 3D, dus als het jou niet lukt hoeft het niet aan flips te liggen.Mikerdam schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:16:
[...]
Zeker vreemd dat het niet werkt. Krijg steeds meer spijt dat ik voor een 3D tv gekozen heb. Heb ook nog niet een momentje 3D kunnen proberen. K*t Philips...
Heb 'm zelf pas een week, maar het is gewoon waardeloos dat 3D niet vanaf PC gestreamd kan worden of van een externe USB HDD gebruikt kan worden, maar alleen via een HDMI aangesloten apparaat.PierreO schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:50:
[...]
Heb een flips en kijk al ruim 10 maanden 3D, dus als het jou niet lukt hoeft het niet aan flips te liggen.
Dus het ligt wel degelijk aan "flips".
Ben niet van plan een 3D BR speler/disks aan te schaffen voor het schamele 3D-film aanbod.
Verder, de geïntegreerde mediaplayer ondersteunt ook al geen subs, de optical out geen DTS (ook geen passthrough). Beeld en design van de tv is prima hoor, maar als ik het had geweten allemaal, dan had ik een goedkoper model genomen zonder al die "features" waar je toch geen moer aan hebt in de praktijk.
Lijkt toch een ideaal excuus om een PS3 te kopen want dan werkt het vlekkeloos (mbv PS3 mediaserver).Mikerdam schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:33:
[...]
Heb 'm zelf pas een week, maar het is gewoon waardeloos dat 3D niet vanaf PC gestreamd kan worden of van een externe USB HDD gebruikt kan worden, maar alleen via een HDMI aangesloten apparaat.
Dus het ligt wel degelijk aan "flips".
Ben niet van plan een 3D BR speler/disks aan te schaffen voor het schamele 3D-film aanbod.
Verder, de geïntegreerde mediaplayer ondersteunt ook al geen subs, de optical out geen DTS (ook geen passthrough). Beeld en design van de tv is prima hoor, maar als ik het had geweten allemaal, dan had ik een goedkoper model genomen zonder al die "features" waar je toch geen moer aan hebt in de praktijk.
Maar ben overigens met je eens dat het niet handig is van Philips dat je de bestanden via de TV rechtstreeks dan niet kan aanzetten met 3d. Ik ga dat eens meenemen in een review die ik aan het voorbereiden ben.
[ Voor 11% gewijzigd door PaPi36 op 10-08-2011 12:13 ]
Ben ik mee bekend, mijn zoon heeft ook een PS3 die probleemloos 1080p streamt vanaf PS3 mediaserver, incl. subs, DTS etc. Maar helaas heeft hij geen 3D TV om te testen. Zal zijn PS3 wel even op mijn TV aansluiten, maar ik heb geen bedraad netwerk in de woonkamer... en WiFi is een drama met streamen van Full HD bestanden. ga toch eens een poging wagen...PaPi36 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:12:
[...]
Lijkt toch een ideaal excuus om een PS3 te kopen want dan werkt het vlekkeloos (mbv PS3 mediaserver).
Maar ben overigens met je eens dat het niet handig is van Philips dat je de bestanden via de TV rechtstreeks dan niet kan aanzetten met 3d. Ik ga dat eens meenemen in een review die ik aan het voorbereiden ben.
Update: via de PS3 en PMS werkt 3D inderdaad perfect!
Ik kan trouwens ook alles streamen vanaf PS3 mediaserver naar de interne mediaplayer van de TV, maar wel na wat configuratie van de PMS Philips.conf en via WiFi wat niet echt ideaal is met hoge bitrates, Alleen jammer dat de TV dan geen DTS (wel DD 5.1) doorgeeft aan mijn receiver en de 3D functie greyed out blijft...
[ Voor 19% gewijzigd door Mikerdam op 10-08-2011 15:29 ]
Heeft iemand overigens al ervaringen met backlight bleeding met de nieuwe philips schermen (76 serie)?
Ik zie behoorlijke inschijning vanuit de hoeken wat bij donkere scenes erg storend kan werken. De ambilight functie maakt het minder opvallend en als ik op scherminstelling "standaard" instel is het nagenoeg weg maar dan is het scherm te donker. Op instellingen als "intens" of "natuurlijk" etc is het onacceptabel veel aanwezig. Ik moet nog eens in de instellingen duiken of er een persoonlijk profiel te maken is wat minimale backlight bleed heeft en toch fel genoeg is....tips iemand?
Ik zie behoorlijke inschijning vanuit de hoeken wat bij donkere scenes erg storend kan werken. De ambilight functie maakt het minder opvallend en als ik op scherminstelling "standaard" instel is het nagenoeg weg maar dan is het scherm te donker. Op instellingen als "intens" of "natuurlijk" etc is het onacceptabel veel aanwezig. Ik moet nog eens in de instellingen duiken of er een persoonlijk profiel te maken is wat minimale backlight bleed heeft en toch fel genoeg is....tips iemand?
Ik heb er ook enorm last van, vooral de hoek rechts onder. Ben ook al dagen aan het klooien met de instellingen, maar nog geen bevredigend resultaat. Overigens heb ik daar alleen last van met zwarte balken onder een film. Niet te hoge helderheid instellen helpt enigszins, maar dan heb je op sommige zenders of films weer te donker beeld. Vraag me trouwens af of dit onder de garantie valt als het boven een bepaalde norm komt...PaPi36 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:30:
Heeft iemand overigens al ervaringen met backlight bleeding met de nieuwe philips schermen (76 serie)?
net toevallig een zeer behulpzame Philips medewerker aan de lijn gehad.
Tbv de backlight bleed werd gemeld dat de ambilight instellingen hier ook effect op kunnen hebben. Ik ga er komend weekend eens serieus mee stoeien. Als het onacceptabel blijft dan kan ik foto's ervan nemen met vermelding van de instellingen en deze doorzetten naar Philips zodat ze hiernaar gaan kijken. Maar ik ga ervan uit dat het zeker wel onder garantie valt aangezien mijn vorige flatscreen hier ook geen last van had en je simpelweg meer mag verwachten van een A merk als Philips.
2e puntje waar ik met ze over in gesprek ben is de apps waarin de backtoets niet werkt en je dan vast komt te staan. Dit hebben ze nu ook geconstateerd en gaan ze verder onderzoeken. Betreft oa de facebook app en de internet app.
3e punt is dat er geen sneltoets is voor de epg maar die is niet besproken. feedback via de mail was dat dit helaas er niet is en niet zelf in te stellen is. Daar ga ik nog een vraag voor stellen of ze het dan niet in de android afstandbediening app kunnen maken.
Tbv de backlight bleed werd gemeld dat de ambilight instellingen hier ook effect op kunnen hebben. Ik ga er komend weekend eens serieus mee stoeien. Als het onacceptabel blijft dan kan ik foto's ervan nemen met vermelding van de instellingen en deze doorzetten naar Philips zodat ze hiernaar gaan kijken. Maar ik ga ervan uit dat het zeker wel onder garantie valt aangezien mijn vorige flatscreen hier ook geen last van had en je simpelweg meer mag verwachten van een A merk als Philips.
2e puntje waar ik met ze over in gesprek ben is de apps waarin de backtoets niet werkt en je dan vast komt te staan. Dit hebben ze nu ook geconstateerd en gaan ze verder onderzoeken. Betreft oa de facebook app en de internet app.
3e punt is dat er geen sneltoets is voor de epg maar die is niet besproken. feedback via de mail was dat dit helaas er niet is en niet zelf in te stellen is. Daar ga ik nog een vraag voor stellen of ze het dan niet in de android afstandbediening app kunnen maken.
[ Voor 14% gewijzigd door PaPi36 op 10-08-2011 14:06 ]
Verwijderd
Volgens mij komt dat backlight bleeding door die LG schermen.
Mijn moeder heeft een 40pfl 7605 met Sharp paneel, nergens backlight bleeding.
Mijn schoonzus heeft een 42 PFL 7675 met LG paneel en ja hoor, backlight bleeding, nieuw paneel erin gezet en nog !!!
Mijn moeder heeft een 40pfl 7605 met Sharp paneel, nergens backlight bleeding.
Mijn schoonzus heeft een 42 PFL 7675 met LG paneel en ja hoor, backlight bleeding, nieuw paneel erin gezet en nog !!!
Verwijderd
Is dit een probleem wat later verholpen kan worden door een software update of is dit onwaarschijnlijk? Heb veel interesse in deze tv door het design, ambilight, passieve 3d en dlna. Wil films streamen vanaf de mbp (slaapkamer) naar de woonkamerPaPi36 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:27:
Ondertussen wat 3d materiaal geprobeerd op de 42pfl7676. Bij streaming via de dlna optie rechtstreeks naar de tv kan ik de 3d functie niet aanzetten. als ik het via de ps3 doe wel en werkt het uitstekend. Zijn SBS MKV bestanden. uitdaging is dan wel weer de ondertiteling via ps3 mediaserver. ik moet als tussenstap de subs erin bakken zodat ze op beide sbs beelden komen te staan. dan gaat het uitstekend. 3d materiaal op youtube via een app werkt niet inderdaad....dan kun je de 3d functie niet aanzetten.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 22:42 . Reden: vraagteken vergeten bij de vraag... ]