Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zet de wifimode eens op enkel g, dat helpt hier prima. Wifi verbinding blijft in stand en werkt al weken goed. (Draai openwrt van Ultraman)

[ Voor 4% gewijzigd door Harmen op 05-03-2014 21:46 . Reden: Zie reply van hieronder... ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 10:07
Harmen schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:09:
Zet de wifimode eens op enkel g, dat helpt hier prima. Wifi verbinding blijft in stand en werkt al weken goed. (Draai openwrt)
nieuwste mk build? of nog een oude. Met de nieuwste alleen maar kuren. Oudere build en dan enkel g werkte wel.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om vanaf r39755 naar de vorige build te gaan.

Flashen werkt niet via webif en via ssh.
Output ssh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
root@TL-WR1043ND:/tmp# sysupgrade -v /tmp/openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-
squashfs-sysupgrade.bin
Saving config files...
etc/uhttpd.crt
etc/uhttpd.key
etc/uhttpd.key
etc/uhttpd.crt
etc/sysctl.conf
etc/shells
etc/shadow
etc/rc.local
etc/profile
etc/passwd
etc/inittab
etc/hosts
etc/group
etc/dropbear/dropbear_rsa_host_key
etc/dropbear/dropbear_dss_host_key
etc/dropbear/authorized_keys
etc/crontabs/root
etc/config/wol
etc/config/wireless~
etc/config/wireless
etc/config/wifitoggle~
etc/config/wifitoggle
etc/config/upnpd
etc/config/uhttpd
etc/config/ucitrack
etc/config/ubootenv
etc/config/transmission
etc/config/system~
etc/config/system
etc/config/samba
etc/config/radvd
etc/config/qos
etc/config/p910nd
etc/config/openvpn~
etc/config/openvpn
etc/config/network
etc/config/luci
etc/config/hd-idle
etc/config/fstab
etc/config/firewall~
etc/config/firewall
etc/config/etherwake
etc/config/dropbear
etc/config/dhcp
etc/config/ddns-opkg
etc/config/ddns
etc/config/6relayd
killall: watchdog: no process killed
Failed to connect to ubus
Sending TERM to remaining processes ... portmap netifd crond

Iemand die me kan helpen, of hetzelfde tegenkomt.

[ Voor 66% gewijzigd door DoeEensGek op 06-03-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Beste tweakers,

Wij hebben nu ongeveer 3 maanden de TP-Link TL-WR1043ND V2. Onze huidige Experia box v8 modem (voorheen een Zyxel, maar ging stuk) van Telfort was niet in staat om het hele huis te voorzien van een knappe wifi dekking.

Ik ben niet zo'n pro op t gebied van modems en routers en heb de 1043ND gewoon in 1 van de LAN poorten van de Experia modem geprikt.
Opzich werkt dit nu al enige tijd ok. Alleen merk ik dat de er wel een 15 Mbit/s verschil zit tussen bekabeld aangesloten laptop en via de wifi.
We hebben een 30 Mbit/s abonnement bij Telfort en haal dit over de kabel via newsleecher +/- 3 MB/s. Schakel ik over via de wifi dan valt dit soms terug tot een 1,5 MB/s.

Via inSSIDer gekeken en zoveel mogelijk afgesteld op het minst bezette kanaal. Dit haalt niet veel uit...

Over de wifi moet ik toch op dezelfde verdieping op een afstand van 2 meter toch minstens dezelfde snelheid kunnen halen als over de kabel op de TP-Link?
Heeft iemand tips? Andere antenne's of andere instellingen?
Hij ingesteld op USA, sterkste signaal, kanaal 6 op 20Mhz......

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:57
Bart_Denon schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:55:
de 1043ND gewoon in 1 van de LAN poorten van de Experia modem geprikt.
Twee routers achter elkaar is vragen om ellende. Zet je 1043nd ergens anders neer en stel deze in als access point. Zie howto in dit forum.

Andere antenne of andere locatie/positie van de antenne kan ook helpen. Wat heb je nu?
Minst bezette kanaal: Hoe druk is het daar? Heb je een plaatje?

Best aso om je router op USA te zetten. Gaat je ook niet helpen als je device niet terug kan roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Uiteraard wel de wifi van de experia modem uitgezet. Zodat ze elkaar niet in de weg zitten. Dus benaderen alleen de wifi van de 1043nd met onze apparaten.

Wel wat met antennes gedraaid en geprobeerd. Hierin zijn geen grote verschillen merkbaar.

Zal vanavond even proberen om screen van inssider te plaatsen.

Wat bedoel je met aso om hem op USA instellingen te zetten?

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Laatst online: 06:57
Je hebt nog steeds twee routers achter elkaar. Maak een keuze:
a) 1043ND instellen als Access Point
b) Modem in bridge, 1043nd als hoofdrouter.

Die landinstellingen zijn gekoppeld aan een max. zendvermogen. Dat is bij wet geregeld. Je staat nu harder te stralen dan wettelijk toegestaan. Die wetten zijn gemaakt om te zorgen dat je naast elkaar kunt wonen zonder last van elkaar('s geschreeuw op de WiFi) te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Het is me gelukt om de router als acces point in te stellen. Daarnaast meteen keurig ingesteld op de Nederlandse zendsterkte. Moet zeggen dat dit toch een beter resultaat geeft. Verlies nu nog maar een kleine 2 a 3 Mbit op de wifi tov via de kabel. Hier kan ik wel mee leven.
Tnx voor de tips!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painy
  • Laatst online: 27-07 23:22
Beste tweakers, kan iemand helpen?

Gezien mijn TL-WR1043ND gemiddeld wekelijks gerest moet worden en gezien softwarematig resetten met de standaard firmware niet mogelijk is had ik besloten een custom build te flashen.
Aangezien de router gargoyle 1.6 niet standaard wou flashen heb ik dan maar openWRT van ultraman geflashed.
De settings waren ingewikkelder dan ik gewoon ben maar ik besloot toch maar te proberen om internet aan de praat te krijgen. Ik heb, als ik mij niet vergis, eerst had ik het lan ip naar 192.168.2.1 ingesteld. Vervolgens heb ik bij het tablad van de wan en lan de modus naar PPPoE gewitched en de provider settings ingevuld.
Sindsdien kan ik de router niet meer bereiken (via 192.168.1.1 en 2.1).

Ik heb de failsafe mode van openwrt proberen activeren door na de power opnieuw in te pluggen herhaaldelijk/constant op QSS te drukken en ook door op de resetknop vanachter herhaaldelijk/constant te drukken. Ik geraak echter niet in de failsafe modus. Het syslampje licht maar op helemaal op het einde van de boot. Wat ik wel bereik is een modus waar buiten de power en de geactiveerde lan poorten er geen lampjes branden. In die modus is het echter ook niet mogelijk om toegang te krijgen via 192.168.1.1. Het programmatje recvudp.exe dat je kan downloaden om via poort 4919 de failsafe mode te activeren lijkt niet te werken.

Iemand suggesties? Ik zou nu het liefst een simpelere stabielere build installeren of terug de standaard firmware.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
30/30/30 reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:36

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb sinds kort glasvezel 150mbit synchroon. Dit haal ik ook zonder router ertussen, maar met mijn WDR4300 blijf ik steken op 110-120.

Dat ding moet toch zelfs zonder hardware NAT wel verder kunnen dan dat? Valt er nog iets te tweaken binnen OpenWRT? Ik draai een vrij recente trunk (ivm wifi fixes).

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:00

HaTe

haat niet

Ik heb eindelijk de router van LessRam in gebruik na antenne's te hebben ontvangen, maar in OpenWRT r39845 krijg ik standaard geen wan connectie. Het gaat om v1.10 van de router, welke als het goed is geen last heeft van de "WAN port disable bug".

Ik krijg de connectie wel gewoon aan de praat als ik het commando "ifup wan" uitvoer bij start. Op zich prima want ik heb er nu geen last van, maar normaal zou dat niet hoeven. Wie weet hier raad mee?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painy
DVR123 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:36:
30/30/30 reset al geprobeerd?
Deed niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:20
HaTe schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:31:
Ik heb eindelijk de router van LessRam in gebruik na antenne's te hebben ontvangen, maar in OpenWRT r39845 krijg ik standaard geen wan connectie. Het gaat om v1.10 van de router, welke als het goed is geen last heeft van de "WAN port disable bug".

Ik krijg de connectie wel gewoon aan de praat als ik het commando "ifup wan" uitvoer bij start. Op zich prima want ik heb er nu geen last van, maar normaal zou dat niet hoeven. Wie weet hier raad mee?
Staat 'bring up at boot' aangevinkt in LuCi onder interfaces?
Probeer anders een factory reset, in deze build heb ik namelijk odhcpd de standaard DHCP/relay server gemaakt (default in recente trunk), misschien staat er nog wat geks in de bestaande network config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
strandbal schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:27:
Ik heb sinds kort glasvezel 150mbit synchroon. Dit haal ik ook zonder router ertussen, maar met mijn WDR4300 blijf ik steken op 110-120.

Dat ding moet toch zelfs zonder hardware NAT wel verder kunnen dan dat? Valt er nog iets te tweaken binnen OpenWRT? Ik draai een vrij recente trunk (ivm wifi fixes).
120mbit is inderdaad de limiet voor software NAT. Helaas valt hier niets aan te doen, openwrt gaat dit niet implementeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

mk13139 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:45:
[...]

Staat 'bring up at boot' aangevinkt in LuCi onder interfaces?
Probeer anders een factory reset, in deze build heb ik namelijk odhcpd de standaard DHCP/relay server gemaakt (default in recente trunk), misschien staat er nog wat geks in de bestaande network config.
Het ging niet om een build van jou. Ik heb een nieuwe build (r39879) gemaakt en hier is het probleem niet.
WiFi werkte wel, maar ik kwam net thuis in een huis zonder WiFi. Nog even in de gaten houden, anders maar weer een nieuwe build maken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het moment wordt er weer aardig geknutseld aan ath9k. Er is iemand aan het debuggen geslagen. :)
Ik krijg regelmatig mail van het betreffende ticket.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 12-03-2014 16:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

mk13139 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:54:
[...]

120mbit is inderdaad de limiet voor software NAT. Helaas valt hier niets aan te doen, openwrt gaat dit niet implementeren ;)
Ik dacht dat dat de limiet was voor een WR1043ND? De WDR4300 heeft toch een veel snellere cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
strandbal schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:32:
[...]

Ik dacht dat dat de limiet was voor een WR1043ND? De WDR4300 heeft toch een veel snellere cpu?
Mwa veel sneller, niet echt.. 400mhz tegenover 560mhz.
De WDR4300 haalt zijn snelheid uit hardware NAT, de CPU wordt hierdoor minder belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

OpenVPN uitgeschakeld, en geupgrade naar de recentste trunk, en nu haal ik wel 150/150. Iets hoger zelfs.

Volgens deze link: https://dev.openwrt.org/ticket/11779

Zou de WDR4300 zonder hardware nat een stukje over de 200mbps moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertss50
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-08 22:42
leuk_he schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:49:
[...]

Ini file in router editen. nadat je hem geflash hebt met juiste bin.

http://wiki.openwrt.org/t...he.wan-port.as.a.lan-port

( gebruik je hem als access point ofzo?)
Moet dit bij een V2 op dezelfde manier?
Ik heb even in de network file gekeken, maar ik vermoed dat bij de V2 poort 5 de wan poort is, klopt dat?
Wat zou ik moeten veranderen om mijn wan poort als lan poort te gebruiken?

Dit is mijn network file:

config interface 'loopback'
option ifname 'lo'
option proto 'static'
option ipaddr '127.0.0.1'
option netmask '255.0.0.0'

config globals 'globals'
option ula_prefix 'fd55:60c8:241b::/48'

config interface 'lan'
option ifname 'eth1'
option type 'bridge'
option proto 'static'
option netmask '255.255.255.0'
option ip6assign '60'
option ipaddr '192.168.2.100'

config interface 'wan'
option ifname 'eth0'
option proto 'dhcp'

config interface 'wan6'
option ifname '@wan'
option proto 'dhcpv6'

config switch
option name 'switch0'
option reset '1'
option enable_vlan '1'

config switch_vlan
option device 'switch0'
option vlan '1'
option ports '0 1 2 3 4'

config switch_vlan
option device 'switch0'
option vlan '2'
option ports '5 6'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 08:57
Dit is jammer.. Laats van een Tweaker een gebrickte 1043ND overgenomen, netjes kunnen unbricken en OpenWRT geinstalleerd. Had ik hem laatst geconfigureerd voor bij mij in het studentenhuis, morgen zou ik hem gaan uitrollen.. Wil ineens die WiFi adapter niet online komen :(

Mac filter staat uit, reboot mag niet helpen.. :(

Nvm! Apparently nekte HT Mode op 40 Mhz hem...

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10hswew.png

[ Voor 6% gewijzigd door Hertog6 op 17-03-2014 20:39 . Reden: Aanvulling ]

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Bij HT 40 mode moet je opletten of je 2nd channel above of below selecteert. Mijn ervaring was dat als je kanaal 1 instelt, met 2nd channel below, hij niet een melding geeft dat dat niet kan, maar gewoon het wifi niet meer online zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 08:57
strandbal schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 06:59:
Bij HT 40 mode moet je opletten of je 2nd channel above of below selecteert. Mijn ervaring was dat als je kanaal 1 instelt, met 2nd channel below, hij niet een melding geeft dat dat niet kan, maar gewoon het wifi niet meer online zet :)
Ik had hem auto gezet kwa kanalen. Maar ach jammer dan hoor dan geen HT-mode.. Ik gebruik toch geen WiFi en het enige dat wel WiFi gebruikt bij mij in het studentenhuis zijn de mobieltjes / tablets want de rest is allemaal bekabeld aangesloten.

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,
Ik ga(meer een moet)vanmiddag deze router van TP dus aanschaffen. Simpel weg, omdat ik doodziek wordt van mijn Cisco 3925(wifi drops)

Maar welke versie moet ik kopen? de V1 of V2? de V1 wordt volgens mij nergens meer aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
v2

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus V2.1 3 versie's.. ? Maar goed. tot nu toe werkt de router prima. overal in huis een een goed signaal.

Tot nu tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mag ik vragen of onderstaande situatie een situatie is die de WR1043ND makkelijk aan zou moeten kunnen?

Bedraad aan router: NAS, PC, printer, switch
Switch: TV, Ouya, Humax decoder, powerline-adapter.
Powerline: Raspberry met XBMC (soms aangesloten)
Draadloos: Laptop, PC, 3 smartphones.

Verbinding klapt er vrij vaak uit (wel verbinding, maar geen data-overdracht); vooral m'n broer met z'n PC (die draadloze) klaagt vaak (helaas nog niet mogelijk/kans om die bedraad aan te sluiten).
We kunnen vaak elke week wel een paar keer de router herstarten.
Dan valt wifi soms gewoon weg; bedraad aangesloten apparatuur heeft nergens last van.

Soms loopt ding helemaal vast als ik met torrents bezig ben, dan begrijp ik het.
Maar gewoon standaard situatie als hierboven lijkt al te veel? Is dat normaal?
Standaard firmware op de router.

Zit te denken om een nieuwe (betere) router te halen; maar heb zo'n vermoeden dat het niet veel beter gaat worden...

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 20-03-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Piet91 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:54:
Mag ik vragen of onderstaande situatie een situatie is die de WR1043ND makkelijk aan zou moeten kunnen?

Powerline: Raspberry met XBCM (soms aangesloten)

Verbinding klapt er vrij vaak uit (wel verbinding, maar geen data-overdracht); vooral m'n broer met z'n PC (die draadloze) klaagt vaak (helaas nog niet mogelijk/kans om die bedraad aan te sluiten).
Dan valt wifi soms gewoon weg; bedraad aangesloten apparatuur heeft nergens last van.

Soms loopt ding helemaal vast als ik met torrents bezig ben, dan begrijp ik het.

Zit te denken om een nieuwe (betere) router te halen; maar heb zo'n vermoeden dat het niet veel beter gaat worden...
Voor je een nieuwe router gaat aanschaffen zou je OpenWRT kunnen proberen, kost je (op een kwartiertje na) niks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:01
Piet91 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:54:

Powerline: Raspberry met XBCM (soms aangesloten)

Denk dat je probleemmogelijk zit in de torrent verbindingen. Er worden zoveel verbinding opgezet dat de router mogelijk volloopt. Probeer het aantal verbindingen eens een stuk lager te zetten of beter probeer te testen zonder torrents actief een aantal dagen.

Gebruik mijn Tp-link behoorlijk intensief en denk met meer hardware zelfs en geen problemen mee en WiFi blijft gewoon werken. Nu is het helaas wel zo dat meerdere zijn die problemen hebben met WiFi en ander nooit. Ik heb ooit de router opengemaakt en op de chips wat koelribben, kun je over wel krijgen of ebay, geplakt waardoor de warmte beter afgevoerd wordt. Staat hier ook ergens in dit topic iets over meen ik. Of dat het verschil uitmaakt geen idee maar werkt uitstekens :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2118042/koelribben.jpg

Je zou inderdaad OpenWRT ook kunnen proberen. Draait uitstekend en veel extra mogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 20-03-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 18:57
Zojuist ook maar OpenWRT geinstalleerd op de v1.6

Nadat de router jaren prima heeft gewerkt (230 dagen uptime) heb ik een firmware update gedaan, achteraf een grote fout :X
Sinds deze update valt de wifi maar soms ook de wan verbinding meerdere keren per dag weg. Na weken te hebben getest met alle firmwareversie die er zijn ben ik in overleg met TP-Link zelf dit probleem gaan onderzoeken.
Bij de support van TP-Link krijg ik alleen niet echt een goed gevoel, er zijn vele tips gegeven zoals de wifi snelheid limiteren op 130mb (waar in geen genoegen mee neem), een tijdzone aanpassen :? en veel andere functies die hier volgensmij niks mee te maken hebben.

Nu dus even afwachten of OpenWRT verbetering geeft.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mk13139 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 00:28:
Voor je een nieuwe router gaat aanschaffen zou je OpenWRT kunnen proberen, kost je (op een kwartiertje na) niks! ;)
Punt is dat we wel gewoon stabiel netwerk moeten blijven houden. Mocht ik OpenWRT uitproberen en het gaat niet goed; kunnen we niet even een dag wachten op een nieuwe router...
MikeOO schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:26:
Denk dat je probleemmogelijk zit in de torrent verbindingen. Er worden zoveel verbinding opgezet dat de router mogelijk volloopt. Probeer het aantal verbindingen eens een stuk lager te zetten of beter probeer te testen zonder torrents actief een aantal dagen.
Daar zal ik naar kijken. Ben niet vaak met torrents bezig, maar als ik dat doe zet ik dat vol aan op de (via kabel aan netwerk zittende) PC en zijn er geen andere personen die echt gebruik maken van het netwerk.
Zo hebben die geen last daar van.

Maar het wegvallen van wifi (o.i.g. stoppen van data-overdracht) gebeurd ook wanneer we helemaal niet bezig zijn (geweest) met torrents.
Gebruik mijn Tp-link behoorlijk intensief en denk met meer hardware zelfs en geen problemen mee en WiFi blijft gewoon werken. Nu is het helaas wel zo dat meerdere zijn die problemen hebben met WiFi en ander nooit. Ik heb ooit de router opengemaakt en op de chips wat koelribben, kun je over wel krijgen of ebay, geplakt waardoor de warmte beter afgevoerd wordt. Staat hier ook ergens in dit topic iets over meen ik. Of dat het verschil uitmaakt geen idee maar werkt uitstekens :)
[afbeelding]
Warm wordt de router niet.
Je zou inderdaad OpenWRT ook kunnen proberen. Draait uitstekend en veel extra mogelijkheden.
Zou het echt de stabiliteit van het wifi-netwerk verbeteren en wegvallen van data verhelpen?
Extra mogelijkheden heb ik niet echt nodig.
Liever wat meer bereik en stabiliteit. Enige wat ik heb ingesteld zijn een aantal apparaten met vaste IP-adres.

Jammere is ook dat router wereld vrij ondoorzichtig is. Je kunt ruwe test/reviews niet écht gebruiken want de situatie is telkens weer anders op wifi-gebied...

Op zich lijkt deze nu wel interessant (pricewatch: D-Link DIR-868L).
Met alle kortingen meegerekend zo'n €90 vandaag.
Plus 14 dagen bedenktijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 20-03-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
Warm wordt de router niet.
Dat de router van buiten niet (noemenswaardig) warm wordt wil niet zeggen dat het mainboard dat niet wordt..
Op zich lijkt deze nu wel interessant (pricewatch: D-Link DIR-868L).
Met alle kortingen meegerekend zo'n €90 vandaag.
Plus 14 dagen bedenktijd.
Kun je natuurlijk proberen, maar m.i. zou ook een router die de helft kost (bijv. de 1043ND v2.x) moeten kunnen doen wat je wil dat ie doet. Heeft je broer altijd last, of alleen na het opstarten van zijn PC? (Of zitten er andere patronen in wanneer zijn verbinding instabiel wordt?) If so, is het goed mogelijk dat een van de processen (p2p auto-updaters zoals Pando) die na het opstarten wordt gestart het probleem veroorzaakt, bijv.
Zou het echt de stabiliteit van het wifi-netwerk verbeteren en wegvallen van data verhelpen?
Mogelijk. Je zou ook eens kunnen kijken hoe het gaat als je het kanaal wijzigt (probeer 1, 6 en 11), dat scheelt soms ook veel.

[ Voor 47% gewijzigd door foppe-jan op 20-03-2014 13:52 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
foppe-jan schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:48:
Dat de router van buiten niet (noemenswaardig) warm wordt wil niet zeggen dat het mainboard dat niet wordt..
True, true.
Kun je natuurlijk proberen, maar m.i. zou ook een router die de helft kost (bijv. de 1043ND v2.x) moeten kunnen doen wat je wil dat ie doet. Heeft je broer altijd last, of alleen na het opstarten van zijn PC? (Of zitten er andere patronen in wanneer zijn verbinding instabiel wordt?) If so, is het goed mogelijk dat een van de processen (p2p auto-updaters zoals Pando) die na het opstarten wordt gestart het probleem veroorzaakt, bijv.
Nee, hij start geen data-vretende programma's op. Sterker nog; die heeft hij geloof ik niet op z'n PC staan.
En dat verbinding weg valt gebeurd niet op 1 specifiek moment. Kan direct bij opstarten zijn, maar ook na een paar uur gebruik.
Mogelijk. Je zou ook eens kunnen kijken hoe het gaat als je het kanaal wijzigt (probeer 1, 6 en 11), dat scheelt soms ook veel.
Als je daarmee vooral bedoelt dat we misschien last hebben van andere netwerken; dat hebben wij niet.
Ik vang op m'n laptop beneden hooguit 1 of 2 andere netwerken op (zwak); zijn PC boven geen ander netwerk. (wonen vrijstaand).
Heb router overigens op kanaal 1, 40MHz. ingesteld; zo ver mogelijk van die andere netwerken verwijderd.

Heb net eens een .mkv van 1GB van vaste PC (bekabeld) naar zijn PC proberen te kopiëren; ging met max. zo'n 2.2 - 2.5MB/s (MB, geen Mb).
EDIT: net zowel Ziggo speedtest als de bekende speedtest beide 3x gedraaid: gem. 12.9Mbps download op zijn PC.

Zijn PC staat ook boven met de router er zo ongeveer recht onder. Maar wel betonvloer er tussen.
Liefst gingen we kabel trekken, maar we hebben zowel geen netwerkpoorten over als mogelijkheden om die kabel te trekken (haast).
Jammer dat ze rond 1980 al niet op de toekomst hadden voorbereid. :P

Maar dat moeten we misschien toch maar proberen. En een vrije netwerkpoort regelen...

Opzich klinkt het uitproberen van bovenstaande router erg interessant (kost je eigenlijk niets namelijk) maar ik verwacht er niet veel van. Overigens is die D-Link DIR-868L niet zo'n slimme keus vanwege de chip die er in zit; die zou bijvoorbeeld lastig/niet samenwerken met bekende AC-netwerkkaarten voor in je laptop. (we hebben dus - op telefoons na - geen AC-apparatuur nog).
Misschien is deze (pricewatch: TP-Link Wireless-AC1750 DualBand Router - ArcherC7) ook nog wel wat; volgens hardware.info scoort deze op 2.4GHz. een stuk beter op 10M afstand dan de D-Link. Moeilijk gedoe altijd...

[ Voor 19% gewijzigd door Piet91 op 20-03-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Eerder gaf ik aan dat ik de OpenWRT firmware op de router had gezet in de hoop van de stabiliteitsproblemen af te raken. Helaas is de wifi verbinding net weer weggevallen...

Heeft iemand nog ideeën?

Het lijkt mij namelijk heel sterk dat het hier om een hardwareprobleem gaat aangezien hij voor de eerste firmwareupdate geen enkel probleem had. Echter blijven de problemen bestaan met alle beschikbare firmwareversies van TP-Link zelf en dus ook met de laaste OpenWRT firmware.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Headshot_NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:25:
Eerder gaf ik aan dat ik de OpenWRT firmware op de router had gezet in de hoop van de stabiliteitsproblemen af te raken. Helaas is de wifi verbinding net weer weggevallen...

Heeft iemand nog ideeën?

Het lijkt mij namelijk heel sterk dat het hier om een hardwareprobleem gaat aangezien hij voor de eerste firmwareupdate geen enkel probleem had. Echter blijven de problemen bestaan met alle beschikbare firmwareversies van TP-Link zelf en dus ook met de laaste OpenWRT firmware.
Je kan altijd proberen om weer terug te gaan naar de versie waarbij WiFi het nog goed deed. Test dan eens of dat nog steeds is.

Tevens zijn er meerdere versie van OpenWRT. In dit topic zijn er twee leden actief met het maken van nieuwe versie, Ultraman, mk13139.

Probeer deze versies eens en als je dat al gebruikt wissel dan de andere.
Tevens kun je een ander WiFi kanaal proberen
En probeer eens met HT mode op 20Mhz zetten ipv 40Mhz

Soms helpt het om de firmware nogmaals te flashen en daarna in OpenWRT reset je nog een keer extra naar de defaults en dan alles weer instellen.

Wat geeft je log file verder aan.

Het is een kwestie van dingen proberen en kijken of dit wat doet. Hardware probleem kan alitjd en de Tp-Link gaat bij eens persoon zonder problemen door het leven en bij een andere geeft WiFi regelmatig problemen.

Kan ook heel goed dat er in de loop der tijd een stoorzender, bv babyfoon of iets, bij gekomen is in je omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Dat eerste heb ik ook gelijk getest toen ik er achter kwam dat er stabiliteitsproblemen waren, helaas zonder resultaat.

Zelf diverse instellingen getest waaronder ook 20Mhz only ipv mixed. Dit leek in eerste instantie beter te gaan maar ook hiermee loopt bij vast op alle mogelijke kanalen.
Er is ook geen stoorzender bij gekomen, deze problemen zijn letterlijk 1 uur na de update begonnen.

Zal nog eens proberen de firwmware er opnieuw op te zetten.
Maar uit de log files van OpenWRT kan ik niet veel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
Headshot_NL schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:44:
Dat eerste heb ik ook gelijk getest toen ik er achter kwam dat er stabiliteitsproblemen waren, helaas zonder resultaat.

Zelf diverse instellingen getest waaronder ook 20Mhz only ipv mixed. Dit leek in eerste instantie beter te gaan maar ook hiermee loopt bij vast op alle mogelijke kanalen.
Er is ook geen stoorzender bij gekomen, deze problemen zijn letterlijk 1 uur na de update begonnen.

Zal nog eens proberen de firwmware er opnieuw op te zetten.
Maar uit de log files van OpenWRT kan ik niet veel halen.
Indien je r39930 gebruikt zou het inderdaad kunnen dat je na een paar uur uptime stabiliteitsproblemen krijgt (clients kunnen geen verbinding meer maken, SSID blijft up). Hier is al een ticket over geopend op bij OpenWRT.

Ik heb inmiddels r39975 geupload, draai hem nu een paar uur en het lijkt nu wel goed te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door mk13139 op 21-03-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painy
Beste Ultraman

Hoe geraak je met jouw open WRT build in de failsafe mode?
Ik heb al vanalles geprobeerd (http://klseet.com/index.p...ailsafe-revert-to-factory, http://klseet.com/index.p...ailsafe-revert-to-factory, http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.failsafe).
Sys lampje blinkt 1mal de eerste halve second van boot en daarna brandt het statisch na halve minuut.
Ik heb al geprobeerd herhaaldelijk duwen op QSS en reboot voor, tijdens of na eerste of laatste keer branden van sys lampje, vast op duwen, vast op duwen vlak na boot, 30/30/30 methode, maar ik krijg met niets dat sys lampje herhaaldelijk aan het branden.
Met telnet krijg ik geen verbinding.

Met wireshark stuurt de router PPoED paketten uit dus hij leeft zeker nog. Het is misgelopen nadat ik aan het prutsen was met lan instellingen.

Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
painy schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:35:
Beste Ultraman

Hoe geraak je met jouw open WRT build in de failsafe mode?
Ik heb al vanalles geprobeerd (http://klseet.com/index.p...ailsafe-revert-to-factory, http://klseet.com/index.p...ailsafe-revert-to-factory, http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.failsafe).
Sys lampje blinkt 1mal de eerste halve second van boot en daarna brandt het statisch na halve minuut.
Ik heb al geprobeerd herhaaldelijk duwen op QSS en reboot voor, tijdens of na eerste of laatste keer branden van sys lampje, vast op duwen, vast op duwen vlak na boot, 30/30/30 methode, maar ik krijg met niets dat sys lampje herhaaldelijk aan het branden.
Met telnet krijg ik geen verbinding.

Met wireshark stuurt de router PPoED paketten uit dus hij leeft zeker nog. Het is misgelopen nadat ik aan het prutsen was met lan instellingen.

Enige suggesties?
Lampje moet je je niet op blind staren. Ik heb meestal dat het lampje niet brandt. Meen zelf dat bij bepaalde versies die ook een bekend probleem is.

Zelf lukt het mij altijd met:

-Unplug and replug the router
-Press the reset button for 2 seconds as soon as the 2nd() light goes on
-Let go and one of the lights will start blinking rapidly
-Test failsafe by pinging

telnet to router and run

mtd -r erase rootfs_data

Zorg je er wel voor dat je jouw pc een vast ip adres geeft bv 192.168.1.10. Anders lukt het niet.

En anders even in de topic de dingen doorlezen wat je nog kunt proberen
[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND v1[filter_keywords]=failsafe

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 22-03-2014 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painy
Die methode lukte ook niet.

Na 45 minuten proberen ofzo ben ik er plots ingeraakt door de reset knop van achter om de halve seconde herhaaldelijk in te drukken.

Het enige verschil met een normale boot, waar de pwr, sys, lan en wlan lampjes branden, is dat nu de sys en wlan lampjes niet branden.

Toch bedankt voor de info Mikeoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:56
Dag Allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met de router en het is heel vaag.
Sinds vandaag heb ik software versie Open-WRT mk13139 builds (Barrier Breaker), huidige versie: r39975
erop staan en ik heb mijn probleem nog niet kunnen verhelpen.

Het probleem wat ik heb is dat zodra ik mijn WIFI aanzet mijn verbinding heel erg belabberd wordt.

Ik heb ziggo 60mbit lijntje en op speedtest(bedraad) met wifi uit op router haal ik de keurige 60mbps. Zodra ik de wifi aanzet op de router en vervolgens de speedtest(bedraad) draai haal ik opeens 2.44 mbps.
Ik heb al van alles geprobeerd en ik weet dat het aan de wifi ligt alleen ik weet niet hoe ik dit kan oplossen, dit is zeer vervelend. Wie weet hoe ik dit kan oplossen!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
ShittyNL schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:45:
Dag Allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met de router en het is heel vaag.
Sinds vandaag heb ik software versie Open-WRT mk13139 builds (Barrier Breaker), huidige versie: r39975
erop staan en ik heb mijn probleem nog niet kunnen verhelpen.

Het probleem wat ik heb is dat zodra ik mijn WIFI aanzet mijn verbinding heel erg belabberd wordt.

Ik heb ziggo 60mbit lijntje en op speedtest(bedraad) met wifi uit op router haal ik de keurige 60mbps. Zodra ik de wifi aanzet op de router en vervolgens de speedtest(bedraad) draai haal ik opeens 2.44 mbps.
Ik heb al van alles geprobeerd en ik weet dat het aan de wifi ligt alleen ik weet niet hoe ik dit kan oplossen, dit is zeer vervelend. Wie weet hoe ik dit kan oplossen!
Dit probleem had je met originele firmware ook? Lijkt me een hardwareprobleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:56
mk13139 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:03:
[...]

Dit probleem had je met originele firmware ook? Lijkt me een hardwareprobleem..
Ja met de originele heb ik het ook.

Ach dan maar een nieuwe kopen helaas.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Laatst online: 02-09 22:37
strandbal schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 06:59:
Thanks, dit heeft mijn probleem opgelost! Ik had ook het probleem dat het wifi netwerk niet meer online wilde komen door foute 2nd channel instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:29
ShittyNL schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:29:
[...]
Ja met de originele heb ik het ook.
Ach dan maar een nieuwe kopen helaas.
Da's niet altijd de oplossing. Heb je al gekeken naar de verbindingsnelheid als je hem rechtstreeks op het modem aansluit? Welke kabel soort gebruik je? Welk kanaal? Welke WiFi (G-N)? 20Mhz/40Mhz? Welke WiFi adapter G/N/150/300? Antenne's, signaal sterkte, afstand, etc etc....

Het probleem zit niet standaard in de router zelf.
Zo ben ik er altijd vanuit gegaan dat met mijn TP-Link 1043, de max wifi snelheid rond de 50-60Mbps zou liggen. Na van alles veranderd te hebben (firmware, adapter in PC, antenne's, router positie) zit ik nu rond de 100-110Mbps op WiFi, en bedraad haal ik gewoon de max van mijn UPC verbinding 150Mbps

[ Voor 24% gewijzigd door LessRam op 23-03-2014 07:42 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Wanneer jullie problemen hebben met android apparatuur en issues met verbindingen. Hier helpt het gigantisch om de standaardgateway en lokale DNS in te vullen. Standaardgateway is het IP van je modem; lokale DNS heb ik ook IP van mn modem ingevuld.

Ik draai de laatste versie van DD-WRT btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26
mk13139 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:06:
[...]

Indien je r39930 gebruikt zou het inderdaad kunnen dat je na een paar uur uptime stabiliteitsproblemen krijgt (clients kunnen geen verbinding meer maken, SSID blijft up). Hier is al een ticket over geopend op bij OpenWRT.

Ik heb inmiddels r39975 geupload, draai hem nu een paar uur en het lijkt nu wel goed te gaan.
Ik zag dat inmiddels r40004 op je Google Drive staat, is dat een aan te raden versie?
Momenteel draai ik r39403 op een v1 en v2 1043ND in een WDS setup, en zodra de throughput oploopt verliest de v1 (client) de verbinding met v2 (de server).
Wifi verbinding blijft intact, maar er komt geen ping meer door. De logs laten helaas niks zien.
Op de client-router zitten een paar bedrade PC's, die kunnen elkaar nog wel benaderen,en wifi verbinding met de WDS server werkt ook nog gewoon :? Het is echt alleen de WDS link die er uit klapt.
Ik gebruik je builds al een tijdje maar volg de OpenWRT ontwikkeling niet zo, als ik het goed begrijp komen er een aantal fixes voor de Atheros Wifi stack aan, correct?
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
DRAFTER86 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:39:
[...]

Ik zag dat inmiddels r40004 op je Google Drive staat, is dat een aan te raden versie?
Momenteel draai ik r39403 op een v1 en v2 1043ND in een WDS setup, en zodra de throughput oploopt verliest de v1 (client) de verbinding met v2 (de server).
Wifi verbinding blijft intact, maar er komt geen ping meer door. De logs laten helaas niks zien.
Op de client-router zitten een paar bedrade PC's, die kunnen elkaar nog wel benaderen,en wifi verbinding met de WDS server werkt ook nog gewoon :? Het is echt alleen de WDS link die er uit klapt.
Ik gebruik je builds al een tijdje maar volg de OpenWRT ontwikkeling niet zo, als ik het goed begrijp komen er een aantal fixes voor de Atheros Wifi stack aan, correct?
Ik ben benieuwd!
Je kunt beter nog even wachten. Er zit namelijk een nieuwe wifi driver in r40004 (en r39930 overigens), en bij één van mijn TP-Links kapt deze er na enkele uren uptime consequent mee. De router gooit alle clients eruit, SSID blijft up maar clients kunnen niet meer verbinden. Op de andere TP-Link heb ik hier gek genoeg geen last van (beide v1.8).
Er is al een ticket over geopend bij OpenWRT, zodra de drivers weer worden geupdate maak ik nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ah dat was dus het probleem wat ik hier ook had. Houd je ons op de hoogte?

En geldt dit ook voor de wr841n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
mk13139 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:35:
[...]

Je kunt beter nog even wachten. Er zit namelijk een nieuwe wifi driver in r40004 (en r39930 overigens), en bij één van mijn TP-Links kapt deze er na enkele uren uptime consequent mee. De router gooit alle clients eruit, SSID blijft up maar clients kunnen niet meer verbinden. Op de andere TP-Link heb ik hier gek genoeg geen last van (beide v1.8).
Er is al een ticket over geopend bij OpenWRT, zodra de drivers weer worden geupdate maak ik nieuwe firmware.
op mijn v2 is ie net zo stabiel als de voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Assign WAN port to Switch werkt bij mij niet (ik draai DDWRT). Heeft iemand ervaring hoe ik deze werkend kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
foppe-jan schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:01:
[...]

op mijn v2 is ie net zo stabiel als de voorgaande versies.
Op mijn TP-Link 1043ND v2 niet.

Ik heb deze onlangs toch maar aangeschaft omdat hij 10 euro was afgeprijst. De wifi van de router is een een stuk stabieler dan de v1.8 die ik daarvoor had, werkelijk een verademing.

Ik heb alleen wel problemen met de versie OpenWRT r40004

Wifi klapt er nu nooit meer uit, het signaal is altijd up en apparaten blijven verbonden (in tegenstelling tot de v1.8 waar echt het signaal verloren ging).

Echter, sommige apparaten kunnen na verloop van tijd een paar minuten niets meer pingen. Zowel mijn tablet als mijn smartphone blijven verbonden met WiFi maar pingen gaat niet meer. Als antwoord op de ping krijg ik de melding 'destination host unreachable'.

Dit houdt enkele minuten aan en vervolgens kan hij alles weer pingen. Welliswaar is de ping erg hoog en zeer variabel, maar het is werkbaar. Tot hij er na pakweg een kwartier weer uitklapt en een paar minuten weer niets kan pingen. Streamen, maar ook bufferen of file transfer is hierdoor onwerkbaar.

Nogmaals, de apparaten blijven met de V2 wel netjes verbonden met Wifi dus dat is al een pluspunt

Niet onbelangrijk, ik ervaar dit vooralsnog alleen op Android devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Laatst online: 10-09 17:10
Hallo,

Ik heb onlangs geprobeert over te stappen van DD-WRT naar OpenWRT. Dit zonder succes, want mijn WAN poort deed het niet, na het reflashen maakt hij wel verbinding, maar had ik zo traag internet dat zelfs google niet bereikbaar was. Ik heb wel eerst de Duitse original firmware gedraait, dus het heeft volgensmij niks met de WAN Bug te maken. Iemand een idee?

Nu het volgende, ik heb nu weer stabiel DD-WRT draaien. Maar ik kan de router niet meer via 192.168.1.1 bereiken. Hierbij zie ik heel erg kort het zwarte LuCie scherm van OpenWRT, met daarna de foutcode: Foutcode: ERR_EMPTY_RESPONSE. Ik bereik DD-WRT nu via tplinklogin.net. Maar dit lijkt me niet de bedoeling. Alsof OpenWRT iets heeft achtergelaten in het geheugen van de router. Iemand dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:22

GraasGast

Analogue Heaven

Waarschijnlijk is het de cache van je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Laatst online: 10-09 17:10
Dat was hem! Dat ik daar niet aan gedacht heb. :/

Bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Zijn er eigenlijk routers die goed tegen een druk bezet 2.4 ghz netwerk kunnen?Ik vermoed dat mijn tp-link toch teveel last krijgt van alle wifi netwerken in de buuurt.

Er zitten een stuk of 9 a 10 netwerken in de buurt, altijd wel een paar op mijn kanaal, waardoor een paar x per dag er gee internet is op apparaten die wifi nodig hebben.

Zowel de default firmware, als open wrt geprobeert maar zonder resultaat. Stroom moet dna echt van de router gehaals worden, alvorens het internet het weeer doet. Bekabeld werkt het zo goed als altijd.

Nu zoek ik een nieuwe router maar vind het moeilijk om uit te zoeken welke altijd stabiel zal blijven werken wbt wifi....hebben jullie een idee / zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
zo weinig?
Hier is de battle op de 2.4 circa 35 netwerken. Die UPC hotspots zijn er recent ook nog bijgekomen. Maar niet precies op 1 van de sterkste gaan zitten levert op mn v1 op stockrom toch prima resultaten. Eens in de maand rebooten helpt wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
freak-me-baby schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:50:
Zijn er eigenlijk routers die goed tegen een druk bezet 2.4 ghz netwerk kunnen?Ik vermoed dat mijn tp-link toch teveel last krijgt van alle wifi netwerken in de buuurt.

Er zitten een stuk of 9 a 10 netwerken in de buurt, altijd wel een paar op mijn kanaal, waardoor een paar x per dag er gee internet is op apparaten die wifi nodig hebben.

Zowel de default firmware, als open wrt geprobeert maar zonder resultaat. Stroom moet dna echt van de router gehaals worden, alvorens het internet het weeer doet. Bekabeld werkt het zo goed als altijd.

Nu zoek ik een nieuwe router maar vind het moeilijk om uit te zoeken welke altijd stabiel zal blijven werken wbt wifi....hebben jullie een idee / zelfde ervaring?
Lijkt mij niet. Zitten er clients in jouw netwerk die veel p2p spul doen? Aantal connecties terugzetten wil vaak helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 05:52
Iemand een clue waar je het beste een high gain antenne op kan aansluiten van de 3 beschikbare porten?

Ik heb hier 1 hele lange 8 db antenne. Moet die dan op de middelste?

Wat is eigenlijk het verschil tussen een 2,4ghz antenne en een 2,4ghz N antenne??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Lijkt mij niet. Zitten er clients in jouw netwerk die veel p2p spul doen? Aantal connecties terugzetten wil vaak helpen.
Nee alleen nieuwsgroepen, waarvan ik alleen in de avond wat gebruik maak en dat gebeurt met een nas welke met een snoertje verbonden is :-)

Er zitten wel wat apparaten (maaarja wat is veel, als ik al hoor dat sommigen 35 netwerken in de buurt hebben haha) verbonden aan de wifi. Vaak 2 laptops, 4 mobieltjes en dan nog wat tablets / ipods ... niet heel noemenswaardig.

1 apparaat streamt radio, maar ook als die niet aanstaat wordt soms de verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
toro36 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:09:
Iemand een clue waar je het beste een high gain antenne op kan aansluiten van de 3 beschikbare porten?

Ik heb hier 1 hele lange 8 db antenne. Moet die dan op de middelste?

Wat is eigenlijk het verschil tussen een 2,4ghz antenne en een 2,4ghz N antenne??
Waarom maar één antenne vervangen? Beter kun je ze alle drie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
mk13139 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:47:
[...]
Waarom maar één antenne vervangen? Beter kun je ze alle drie vervangen.
Daar zit wat in. Van deze: pricewatch: TP-Link TL-ANT2408CL heb ik er drie besteld. Dan heb ik drie gelijken.

Maar wat is nu het verschil tussen een 2,4Ghz antenne en een 2,4Ghz N antenne? Is dat niet gewoon hetzelfde? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
toro36 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:19:
[...]

Daar zit wat in. Van deze: pricewatch: TP-Link TL-ANT2408CL heb ik er drie besteld. Dan heb ik drie gelijken.

Maar wat is nu het verschil tussen een 2,4Ghz antenne en een 2,4Ghz N antenne? Is dat niet gewoon hetzelfde? 8)7
Top! Houd er rekening mee dat dergelijke high gain antennes 'platter' gericht uitzenden, je zult dus op moeten letten hoe je je antennes richt.

En inderdaad, 2.4ghz is 2.4ghz. Of er nu b/g/n over wordt gezonden maakt niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
mk13139 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:21:
[...]

Top! Houd er rekening mee dat dergelijke high gain antennes 'platter' gericht uitzenden, je zult dus op moeten letten hoe je je antennes richt.

En inderdaad, 2.4ghz is 2.4ghz. Of er nu b/g/n over wordt gezonden maakt niet uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
mk13139 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 23:21:
[...]

Hmm, kan het niet zo zijn dat de zogenaamde "n" versie van de antenne misschien geschikt is voor een grotere bandreedte (gezien vanuit de 'radio' dan)? Aangezien je bij N dus ook op 2 kanalen kan zenden/ontvangen (2x 20 mhz. ) om 300 mbps te halen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Nee, want een 2.4GHz wifi antenne moet geschikt zijn voor de volledige wifi bandbreedte, dus resoneren op kanaal 1 t/m 14 ofwel 2.401GHz t/m 2.495GHz.

Dat N van 2 kanalen tegelijk gebruik kan maken maakt dus qua antenne niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

toro36 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:19:
[...]

Van deze: pricewatch: TP-Link TL-ANT2408CL heb ik er drie besteld. Dan heb ik drie gelijken.
Ik ben benieuwd of m.b.v. deze antennes daadwerkelijk een groter bereik te realiseren is onder de originele firmare. Zelf twijfel ik tussen het vervangen van antennes ofwel het plaatsen van een accesspoint op de 1e verdieping.

Zou je jouw ervaringen s.v.p. hier willen delen?

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 22:56
Momenteel heb ik een hd gekoppeld aan de tplink. Hierop staan oa mijn films die ik stream naar de raspberry pi. Momenteel stream ik deze nog via smb, maar voor de betere performance wil ik graag sharen via nfs.

Is dit mogelijk met de stock firmware. Of wat heb ik nodig om dit op een simpele manier aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 10:17
Ik heb net twee V2's gekocht en probeer uit te vinden wat de laatste stabiele firmware van mk13139 is. Ik lees af en toe dat 40004 nog niet helemaal stabiel is, maar inmiddels is er ook alweer een nieuwere versie.

Welke kan ik het beste installeren? Ik ga de routers als accespoint gebruiken.

EDIT: http://wiki.openwrt.org/about/latest als ik dit zo lees kan ik maar beter bij de stock-firmware blijven aangezien er alleen nog maar Trunk te downloaden is voor de V2. Of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Taartvarken op 03-04-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Jorruchie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:14:
[...]

Ik ben benieuwd of m.b.v. deze antennes daadwerkelijk een groter bereik te realiseren is onder de originele firmare. Zelf twijfel ik tussen het vervangen van antennes ofwel het plaatsen van een accesspoint op de 1e verdieping.

Zou je jouw ervaringen s.v.p. hier willen delen?
Ik heb zowel de V1 als de V2 van deze ap. Een week geleden voor 40 euro de V2 gekocht bij media markt. Ik had het idee dat de bijgeleverde antennes iets niet goed mee was. Die antennes van de V2 zien er maf spacy uit btw. Als ik een speedtest ging doen 10 meter verder op en met vrijzicht dan ging de test behoorlijk haperen. Haal ik de antennes er vanaf en deed ik de V1 antennes erop dan gebeurde dit niet. En zo begon mijn quest naar andere antennes.

Afijn. Ik heb nu 3 dagen deze antennes en ik heb meer en beter bereik dan voorheen. Ik haal op meerdere grotere afstanden achter in de tuin en op zolder 35 Mbps down en up. Daarbij heb ik de V2 op Nederland staan en op High power. Ik ga daar nog mee spelen met dat laatste. Ik denk dat ik met MID uitgangsvermogen stand er ook kan komen nu. Ik had even rond gelopen met een laptopje met Linux wavemon en bemerkte behoorlijke verschillen. Betere Link quality en signal levels.

Ik moet het nog beter kunnen tweaken, maar zo met stock firmware ben ik even tevreden. Het warme weer heeft btw even mijn prioriteit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

WiertOmta schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:35:
Ik heb net twee V2's gekocht en probeer uit te vinden wat de laatste stabiele firmware van mk13139 is. Ik lees af en toe dat 40004 nog niet helemaal stabiel is, maar inmiddels is er ook alweer een nieuwere versie.

Welke kan ik het beste installeren? Ik ga de routers als accespoint gebruiken.

EDIT: http://wiki.openwrt.org/about/latest als ik dit zo lees kan ik maar beter bij de stock-firmware blijven aangezien er alleen nog maar Trunk te downloaden is voor de V2. Of zie ik dat verkeerd?
Toevallig gister de stock-firmware geflashed op een V2 van mijn pa. Deze is inderdaad helemaal kaal, en wordt geleverd zonder gui en wifi staat standaard uit. Met telnet kun je LuCi en dergelijke installeren. Vervolgens ben ik toch maar in deze thread gaan neuzen (ik heb zelf al een v1 draaien met een mk build), en toen kwam ik tot de ontdekking dat er ook mk builds zijn voor de V2.

r40352 is trouwens de nieuwste build, en die heb ik gister zonder problemen geflashed op de router van mijn pa.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

toro36 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 10:09:
[...]
Ik heb nu 3 dagen deze antennes en ik heb meer en beter bereik dan voorheen.Ik haal op meerdere grotere afstanden achter in de tuin en op zolder 35 Mbps down en up.
Dat zijn hele mooie resultaten!
Bedankt voor de info; ik ga ook eens shoppen voor andere antenne's voor mijn V1. :Y)

[ Voor 64% gewijzigd door Jorruchie op 03-04-2014 10:52 ]

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb bij m'n v1 met stockrom nu een pricewatch: TP-Link TL-WA850RE gezet als extender. Haal ik ook prima resultaten mee in een wat verder weg gelegen ruimte (hd streamen gaat nu soepel) en kan nu ineens halverwege het verderop gelegen park nog op de thuiswifi (handig met dit weer!).

Enige is dat met name telefoons die je nog al eens op verschillende plaatsen gebruikt niet overschakelen naar de sterkste van de 2 (zelfde ssid) en vasthouden aan degene waar ze het eerste mee verbonden waren. Omzetten moet dan door ff wifi uit en weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
Dag mede Tweakers,

Gister heb ik mijn TP-Link TL-WR1043ND v2 een update gegeven naar OpenWRT Trunk r40380. Alles werkt prima, maar ik kan geen LuCi interface installeren. Ook andere packages zoals een PPTP server lijkt hij niet te kunnen vinden.

Dit is de melding die ik krijg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
root@OpenWrt:~# opkg update
Downloading http://downloads.openwrt.org/snapshots/trunk/ar71xx/packages/Packages.gz.
Updated list of available packages in /var/opkg-lists/barrier_breaker.

root@OpenWrt:~# opkg install luci
Unknown package 'luci'.
Collected errors:
 * opkg_install_cmd: Cannot install package luci.

Kennlijk vindt hij de package LuCi niet. Ervaren jullie dit probleem ook? Denken jullie dat dit probleem aan de firmware versie ligt of dat het probleem extern, bijvoorbeeld in de lijst, te vinden is?

Ik heb geen ervaring met het offline installeren van LuCi, maar misschien is dat een optie?

Ik hoop dat iemand me even een duwtje in de goede richting kan geven :)

UPDATE:

Ik zie dat dit probleem is opgelost vanaf OpenWRT r40382

[ Voor 3% gewijzigd door Namba op 05-04-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

mk13139 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:35:
[...]

In dat ticket heeft nbd, de wifi guru van OpenWRT, zojuist een patch met een mogelijke fix gepost. Heeft iemand die al getest? Ik heb zelf geen compile omgeving, maar kan wel builds testen :)

Tevens heeft hij net in changesets 40393 en 40394 een hele hoop wifi related meuk gecommit.

[ Voor 5% gewijzigd door GraasGast op 06-04-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
GraasGast schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:29:
[...]

In dat ticket heeft nbd, de wifi guru van OpenWRT, zojuist een patch met een mogelijke fix gepost. Heeft iemand die al getest? Ik heb zelf geen compile omgeving, maar kan wel builds testen :)

Tevens heeft hij net in changesets 40393 en 40394 een hele hoop wifi related meuk gecommit.
Nieuwe (gepatchte) build is up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Thnx, ik ga hem vanavond flashen en kijken wat er gebeurt.

Nu draai ik trunk snapshot r40372 op twee exemplaren, en die hebben allebei consequent na een paar uur de wifi hang bug.

Ik heb voorlopig maar een cronjob gemaakt die elk uur /sbin/wifi uitvoert om een eventuele hang te verhelpen, met een half uur tussen beide exemplaren, zodat clients meestal wel switchen naar de andere in geval van een hang of wifi reset. (Grotendeels overlappend bereik, zelfde SSID, ander kanaal)

Die r40393 trouwens lijkt naast nog wat andere fixes ook een grote cleanup van alle wifi patches te zijn. de beruchte 300-pending_work.patch bijvoorbeeld is nu helemaal leeg, omdat alle wijzigingen daarin inmiddels zijn opgenomen in de upstream Linux kernel. Die nbd is goed bezig _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door GraasGast op 07-04-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

mk13139, zijn zowel je builds r40395 als r40420 voorzien van die 950-test.patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
GraasGast schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:54:
mk13139, zijn zowel je builds r40395 als r40420 voorzien van die 950-test.patch?
Ja, beide zijn voorzien van de patch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
mk13139 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:48:
[...]

Hoe draait deze patch?

Ik draai nu de standaard OpenWRT Trunk r40395, maar mijn Wifi stabiliteit is nog niet wat ik hoopte dat het was. Nog steeds klappen apparaten er een kort uit of kunnen even niets pingen. De deauthenticated due to local deauth request meldingen lijken nog steeds de boosdoener.

TP-Link 1043nd V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

mk13139 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:48:
[...]
Nice, thnx :)

Ik heb om te testen allebei m'n exemplaren voorzien van r40420, maar de ene met jouw build, de andere met de openwrt trunk snapshot. Alle extra services uitgezet (draai ze puur als accesspoint). Nu maar eens kijken wat de wifi doet.

Wat me wel opviel is dat de dmesg van jouw versie deze errors laat zien, trunk snapsot niet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
...
[   13.680000] nf_conntrack version 0.5.0 (453 buckets, 1812 max)
[   13.700000] ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
[   13.820000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   13.840000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   13.870000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   13.890000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   13.910000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   13.930000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   13.970000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   13.990000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.010000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.030000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.060000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.080000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.100000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.140000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.160000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.180000] u32 classifier
[   14.190000]     input device check on
[   14.190000]     Actions configured
[   14.200000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.230000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.250000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.290000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.310000] Mirror/redirect action on
[   14.330000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.350000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.370000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.390000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.410000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.460000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.490000] fuse init (API version 7.22)
[   14.500000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.520000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.530000] Loading modules backported from Linux version master-2014-03-31-1-0-g5c109d2
[   14.540000] Backport generated by backports.git backports-20140221-0-g8e94650
[   14.550000] ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
[   14.570000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
[   14.630000] PPP MPPE Compression module registered
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Moet je deze router ook regelmatig resetten omdat hij is vastgelopen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de stock firmware zou kunnen, daar heb ik geen recente ervaring mee. Maar met OpenWRT haal ik maanden uptime.

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 08-04-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Met welke build heb je maanden uptime?

Die is dan van voor de introductie van de wifi hang bug neem ik aan (ergens na r39500 is die gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:36:
Moet je deze router ook regelmatig resetten omdat hij is vastgelopen of iets dergelijks?
Ik zit nog op de TP-Link firmware. De laatste reboot was voor een firmware update.
System Up Time:
111 days 00:21:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Hmm het lijkt erop dat revisie 40423 de openssl vulnerability heeft opgelost..

* yeehaw kijkt mk13139 heel lief aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GraasGast schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:14:
Met welke build heb je maanden uptime?

Die is dan van voor de introductie van de wifi hang bug neem ik aan (ergens na r39500 is die gekomen)
Mijn eigen builds natuurlijk. ;)
  _______                     ________        __
 |       |.-----.-----.-----.|  |  |  |.----.|  |_
 |   -   ||  _  |  -__|     ||  |  |  ||   _||   _|
 |_______||   __|_____|__|__||________||__|  |____|
          |__| W I R E L E S S   F R E E D O M
 -----------------------------------------------------
 ATTITUDE ADJUSTMENT (Ultraman-Regular-r37838, r37838)
...
root@iris:~# uptime
 17:13:36 up 53 days, 22:58,  load average: 0.00, 0.01, 0.04

Die is er 53 dagen geleden uit geweest omdat er toen een stroomstoring was op die locatie. Daarvoor heeft hij op een van mijn builds daarvoor de 180 dagen uptime keurig gehaald. Die post is nog wel ergens te vinden.
Dit kan trouwens ook prima gehaald worden met trunk builds, maar wie trunks gebruikt upgrade nou eenmaal vaker.

De laatste trunk builds zijn qua WiFi inderdaad wat hit & miss, al komt dat ook weer goed. Hoe staat het er nu voor? Voor het herstarten van WiFi hoef je de router absoluut niet te rebooten, daar is namelijk een commando voor en kan ook prima elke 24 uur (of een ander willekeurig tijdstip) automatisch uitgevoerd worden middels een cronjob.

Overigens is recent de WiFi stack van trunk weer naar AA gebackport en daar wil ik binnenkort mee gaan testen. Alleen het moment van die port is precies in het midden waarbij het bij trunk ineens onstabiel werd, dus ik houd dat even in de gaten. Volgende week zal ik eens een testbuild bakken voor in het studentenhuis. Dat blijft voor mij een uitstekende field-test, want het WiFi krijgt daar te maken met veel interferentie en veel clients, en is dan ook de enige plek waar er nog wel eens problemen zijn met het WiFi.
Op het moment draait daar een trunk test build van een maand oud die het heel goed doet. Dus ik hoop dat in AA dezelfde backported wireless code zit, maar dat moet ik nog even uitpluizen...

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 09-04-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
GraasGast schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:03:
[...]

Wat me wel opviel is dat de dmesg van jouw versie deze errors laat zien, trunk snapsot niet:

code:
1
[   13.820000] Error: Driver 'leds-gpio' is already registered, aborting...
Heb ik gefixt in r40438, tevens een nieuwere patch van nbd toegevoegd ;) .
yeehaw schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:09:
Hmm het lijkt erop dat revisie 40423 de openssl vulnerability heeft opgelost..

* yeehaw kijkt mk13139 heel lief aan :)
r40438 is up! Tevens geswitcht naar openvpn-openssl ipv polarssl vanwege het lek (polarssl is nog niet geupdate).

Voor de mensen die op r40420 zitten:
Door een bug is het niet mogelijk te upgraden vanaf r40420, ik heb deze build daarom ook offline gehaald.
Wil je upgraden vanaf r40420, dien je de volgende stappen uit te voeren:
  1. Log in op de router via ssh (putty)
  2. Typ in 'vi /lib/functions.sh'
  3. Scroll naar beneden, tot je deze lijn ziet
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

include() {
            local file

for file in $(ls $1/*.sh 2>/dev/null); do
                    . $file
            done
    }
  4. Druk op de letter i op je toetsenbord voor insert mode
  5. Plak de volgende functie (find_mtd_index) eronder als volgt:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14

include() {
            local file

for file in $(ls $1/*.sh 2>/dev/null); do
                    . $file
            done
    }

find_mtd_index() { 
        local PART="$(grep "\"$1\"" /proc/mtd | awk -F: '{print $1}')" 
        local INDEX="${PART##mtd}" 

echo ${INDEX} 
    }
  6. Druk op ESC op je toetsenbord
  7. Typ in ':wq!' en je komt terug bij de command line
  8. Typ in 'reboot -f'
  9. Je kunt nu weer upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

@mk13139:

Thnx voor nieuwe build! Bovenstaand probleem geld alleen voor upgraden via LuCI, upgraden met sysupgrade gaat prima. Issue is gefixt vanaf r40426 :)

Die vorige testpatch (nu gemerged in r40427) heeft hier niet geholpen, wifi bug trad nog steeds op. Eens kijken wat deze doet. Er zitten behalve die nieuwe testpatch nog een paar extra wifi-related dingen in: r40428, r40429, r40430.

@Ultraman:

Ja, uptime was niet echt het juiste woord, ik bedoelde eigenlijk wifi-uptime :P

Vorige week was ik het zo beu dat ik een cronjob heb ingesteld die elk uur /sbin/wifi deed. Maar ja, dan kan je weer minder goed testen of het probleem nog optreed of niet :/

Welke revisie draait er in dat studentenhuis? Dan kan ik die als fallback gebruiken mocht het een probleem blijven.

[ Voor 126% gewijzigd door GraasGast op 10-04-2014 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Haal je 300 mbit wifi met OpenWRT? DD-WRT blijft steken op 150mbit op 40 mhz. 65 mbit op 20 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
BlackWhizz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:00:
Haal je 300 mbit wifi met OpenWRT? DD-WRT blijft steken op 150mbit op 40 mhz. 65 mbit op 20 mhz.
...Je begrijpt dat die 300Mbit half-duplex is hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
Wanneer update OpenWRT hun OpenSSL libs :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

RvL

In de laatste Attitude Adjustment draai ik al de nieuwe 1.01g van zowel libopenssl als openssl-utils.

Komt gewoon uit de repo.

Moet wel zeggen dat ik een nieuwe versie heb gecompileerd en dus geen pakketupdate heb gedaan op een bestaande installatie.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GraasGast schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:28:
@Ultraman:

Ja, uptime was niet echt het juiste woord, ik bedoelde eigenlijk wifi-uptime :P

Vorige week was ik het zo beu dat ik een cronjob heb ingesteld die elk uur /sbin/wifi deed. Maar ja, dan kan je weer minder goed testen of het probleem nog optreed of niet :/
Op mijn AA build uit september was nachtelijk herstarten middels cronjob voldoende voor mij. En is dat nog steeds goed genoeg voor de 1043ND die op een wat rustigere locatie staat.
Welke revisie draait er in dat studentenhuis? Dan kan ik die als fallback gebruiken mocht het een probleem blijven.
Ik heb zojuist even gekeken en hier draait "OpenWrt Barrier Breaker r39789". Die heeft zeker een week zonder WiFi restarts gedaan. Daarna heb ik de nachtelijke cronjob weer geactiveerd, en inmiddels gaat dat alweer 17d 15h 31m 22s goed. :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 10-04-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Maar na een week klapte de wifi er toch uit? Dan blijft die cronjob misschien noodzakelijk ja :/

Ik draai nu de r40438 van mk13139 op twee 1043NDs, en dat gaat bijna 18 uur goed, dat heb ik al lang niet meer gezien. Er zijn nu wel maar 5 clients, dat kunnen er vanavond 15 a 20 worden. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik doe nooit wifi herstart, de router draait al enkele maanden prima met behoorlijke belasting! Build nummer kan ik even niet nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
GraasGast schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:43:
Maar na een week klapte de wifi er toch uit? Dan blijft die cronjob misschien noodzakelijk ja :/

Ik draai nu de r40438 van mk13139 op twee 1043NDs, en dat gaat bijna 18 uur goed, dat heb ik al lang niet meer gezien. Er zijn nu wel maar 5 clients, dat kunnen er vanavond 15 a 20 worden. Ben benieuwd. :)
Ik draai nog r40420, wel op Trunk OpenWRT.

Maar mijn Wifi lijkt nu ook véél stabieler te zijn. Ik durf hem niet meer te updaten 8)7

Af en toe lijkt de verbinding even minuutje te vertragen maar Wifi blijft up en de clienten blijven verbonden. Ik heb ook nauwelijks nog "deauthenticated due to local deauth request" meldingen in mijn syslog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou in ieder geval sowieso updaten voor de heartbleed bug :).

BusyBox v1.19.4 (2014-04-02 19:24:27 CEST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

_______                     ________        __
 |       |.-----.-----.-----.|  |  |  |.----.|  |_
 |   -   ||  _  |  -__|     ||  |  |  ||   _||   _|
 |_______||   __|_____|__|__||________||__|  |____|
          |__| W I R E L E S S   F R E E D O M
 ATTITUDE ADJUSTMENT (Attitude Adjustment, r40354)
  * 1/4 oz Vodka      Pour all ingredients into mixing
  * 1/4 oz Gin        tin with ice, strain into glass.
  * 1/4 oz Amaretto
  * 1/4 oz Triple sec
  * 1/4 oz Peach schnapps
  * 1/4 oz Sour mix
  * 1 splash Cranberry juice
root@OpenWrt:~# openssl version
OpenSSL 1.0.1g 7 Apr 2014

Trunk-revisie is 40421 :P

Ik heb zelf de pakketten gehercompileerd, en OpenSSL bijgewerkt op mijn installatie. Ik denk dat dat voldoende is (wel even checken wat er gebruik van maakt en die services herstarten).

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 10-04-2014 20:17 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

En helaas, na bijna 20 uur is de wifi er toch mee gestopt: https://dev.openwrt.org/ticket/15464#comment:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GraasGast schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:43:
Nee, was er niet uit geklapt. Maar toen ging ik op een midweek op vakantie, dus nam ik het zekere voor het onzekere en heb ik de cronjob weer ingeschakeld. Mogelijk had hij nog prima gedraaid.

Pagina: 1 ... 50 ... 56 Laatste