The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Als ik eerst probeer verbinding te maken met draadloos en dus beperkte toegang krijg en vervolgens ethernetkabel erin doe, gebeurd er nog niks, tot ik handmatig de draadloze verbinding verbreek (terwijl hij al verbonden is met de kabel).
Iemand een idee wat er mis is?
Gister heb ik de V2 bij de Media Markt gehaald, en heb er Openwrt opgezet. Het ziet er anders uit. Alleen de snelheid van Wi-Fi was wel een stuk slomer dan de orginele firmware moet ik zeggen (of ik heb de verkeerde settings te pakken). Upgrade doen via firmware update lukt zonder enige moeite, en na één reboot heb je Openwrt op je router. Als je terug wilt gaan naar de orginele firmware heb je 2 programma's voor nodig 'WinSCP' en 'PuTTY' want je kan niet zomaar de orginele bin firmware flashen via OpenWRT. Als je het probeert via firmware update reboot hij de router en kom je weer bij het Openwrt inlogschermpje. Met WinSCP moet je de orginele firmware.bin in de /temp/ folder plaatsen. En via PuTTY moet je het .bin bestandje flashen. Je hebt kans dat jij je router bricked maar daarvoor heb je tutorials op het internet. Ben zelf weer terug gegaan naar de Orginele fimware. Wi-Fi is een stuk sneller, misschien weet 1 van jullie de wat 'betere' settings voor Wi-Fi op Openwrtmountainbiker schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:48:
Ik wil ook de laatste build van mk13139 op de v2 flashen. Ik denk gewoon upgraden via firmware update en dan heb je openwrt, geen addertjes... En terug naar stock? gewoon de originele tp-link firmware flashen in openwrt? Wat is er zo speciaal aan de revert firmware van mk13139 voor de v1?
Ben de prestaties van de v2 aan het vergelijken met de v1. Moet nog een en ander testen, maar zo op het eerste gezicht lijkt me dat de wireless performance van de v2 met de laatste stockfirmware niet veel beter is tov van de v1. Wat een teleurstelling is voor mij, want daarvoor had ik m gekocht. De v2 zou toch naast een betere cpu ook een betere wifi moeten hebben? Ik wil het met openwrt nog testen, misschien verbeterd dat de performance nog wat.
Echter valt het bereik mij vies tegen.
Achter in de tuin echt op het randje wel/niet bereik, ~7 meter vanaf de muur waar de router direct achter staat.
Het netwerk van de buren en twee huizen verderop kan ik daar ook nog ontvangen, maar niet die van mijzelf...
Al verschillende channels geprobeerd maar zonder zichtbare verbetering.
Op de channel na heb ik de settings standaard gelaten.
Wel heb ik nog de nieuwste fabrieks firmware geprobeerd, 3.15.31 Build 130925 Rel.32445n.
Dank je wel voor je moeite en tijd hierin. Ik zou graag upgraden en kom van één van Ultraman's releases (OpenWrt Attitude Adjustment 12.09-rc1 / LuCI 0.11 Branch (0.11+svn9530)).mk13139 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:56:
Nieuwe build: r39132
Deze build ondersteund nu ook de TL-WR1043ND V2!
Deze build brengt een aantal belangrijke wifi fixes, wifi zou nu een stuk stabieler moeten zijn t.o.v. r39028.
Ook heb ik een NFS server toegevoegd op verzoek.
Wat zit er allemaal in:Om van TP-Link firmware naar OpenWRT te gaan, kiest men voor de factory image.
- 'Force 40mhz mode' + kanaal 12 & 13 beschikbaar
- IPv6 ondersteuning: 6in4/6to4/6rd/ds-lite/DHCP/relay
- 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
- QoS
- Layer 7 filtering
- USB storage (bestandssystemen FAT32, NTFS en ext2/3/4)
- Bestandsdeling over Windows netwerken (Samba)
- Printer support
- 802.11Q VLAN
- UPnP ondersteuning
- Wake-on-LAN instellingen
- DDNS instellingen
- Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
- Transmission Bittorrent client
- OpenVPN (alléén via commandline te configureren)
- FTP server (vsftpd, commandline configuratie)
- NFS server (nfsd, commandline configuratie)
- Luci Bootstrap thema toegevoegd (als default)
- QSS-knop als wifi on/off-switch
- Resetknop functioneerd
- Zram-swap
Om een upgrade van OpenWRT uit te voeren, kiest men voor de sysupgrade image.
Download link: http://goo.gl/r9heHY
Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie (meestal) geen probleem.
Ik heb momenteel erg veel last van wegvallende wifi icm Dell a/b/g/n netwerkkaart.
Kan je me vertellen of wifi inmiddels binnen OpenWRT of jouw release stabieler is geworden?
Twijfel nu om een custom firmware te flashen, eigenlijk geen zin om zoveel moeite te moeten doen voor iets simpels als een stabiele verbinding.
Lees toch wel erg veel problemen over wegvallend internet bij de 1043ND als je er op gaat zoeken. We hebben hier nog een tweede netwerk met andere router en die werkt dan nog wel perfect. Kanalen en allerlei andere instellingen heb ik allemaal al geprobeerd, dat helpt niets.
[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 27-12-2013 17:05 ]
Idd. een FreeRADIUS server gekoppeld aan ldap.Puch-Maxi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:51:
[...]
Hoe zit dat eigenlijk, heb je daarnaast FreeRADIUS draaien op een server?
Ik heb een max download snelheid van 120 Mb/s. Als ik de router aan een 10/100 switch hang blijft mijn downloadsnelheid hangen op 30-40 Mb/s. Bij een gigabit switch geen problemen. En ja, ik weet dat de 10/100 switches vervangen moeten worden voor de maximale throughput, maar op dit moment is dat geen optie.
Ik ben dus even aan het klooien geweest om erachter te komen waar dit aan zou kunnen liggen. Zoals kabels wisselen, andere switch, router reset etc. etc.
Na een uurtje kwam ik erachter als ik "Hardware NAT" uitschakel, de downloadsnelheid wordt opgeschroefd van 30-40 Mb/s naar de maximale 100 Mb/s.
Iemand enig idee wat deze functie precies inhoudt en of deze noodzakelijk is voor een juiste en stabiele werking?
[ Voor 19% gewijzigd door Sniffert op 29-12-2013 17:44 ]
Ook met software NAT zal de throughput in vrijwel alle scenario's hoog genoeg zijn om je 120Mbit lijn vol te trekken dus ik zou me er voorlopig niet te druk om maken. Als je alternatieve firmware gebruikt heb je sowieso alleen mogelijkheid tot software NAT.
Ik probeer deze tutorial te volgen maar loop vast bij het gebruik van nano. Zodra ik de begin met het gebruik van nano krijg ik deze error:donald_dick schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:29:
Voor de mensen die een adblock script willen (en voor mijn eigen referentie)
Voeg twee lijnen toe aan /etc/firewall.user
code:
1 2 iptables -t nat -I PREROUTING -p tcp --dport 53 -j REDIRECT --to-ports 53 iptables -t nat -I PREROUTING -p udp --dport 53 -j REDIRECT --to-ports 53
Voeg toe aan /etc/config/dhcp onder 'config dnsmasq'
code:
1 list addnhosts '/etc/block.hosts'
Maak vervolgens het script aan in /etc/adblock.sh
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 #!/bin/sh #Put in /etc/adblock.sh #Script to grab and sort a list of adservers and malware #Delete the old block.hosts to make room for the updates rm -f /etc/block.hosts #Download and process the files needed to make the lists (add more, if you want) wget -qO- http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.txt|grep "^127.0.0.1" > /tmp/block.build.list wget -qO- http://www.malwaredomainlist.com/hostslist/hosts.txt|grep "^127.0.0.1" >> /tmp/block.build.list wget -qO- "http://hosts-file.net/.\ad_servers.txt"|grep "^127.0.0.1" >> /tmp/block.build.list wget -qO- "http://adaway.org/hosts.txt"|grep "^127.0.0.1" >> /tmp/block.build.list #Add black list sed -e 's/^/127.0.0.1\t/g' /etc/black.list >> /tmp/block.build.list #Sort the download/black lists sed -e 's/\r//g' /tmp/block.build.list|sort|uniq > /tmp/block.build.before #Sort white list sed -e 's/\r//g' /etc/white.list > /tmp/white.list #Filter the blacklist, supressing whitelist matches grep -vf /tmp/white.list /tmp/block.build.before > /etc/block.hosts #Delete files used to build list to free up the limited space rm -f /tmp/white.list rm -f /tmp/block.build.before rm -f /tmp/block.build.list #Restart dnsmasq /etc/init.d/dnsmasq restart exit 0
Maak hem leesbaar
code:
1 chmod +x /etc/adblock.sh
Maak vervolgens een /etc//etc/black.list en als je een whitelist wil een /etc/white.list. De files zelf kunnen leeg blijven.
Nu nog ervoor zorgen dat hij om ze zoveel tijd wordt geupdate.
In /etc/crontabs/root:
code:
1 0 0 4 * * 0,3 sh /etc/adblock.sh
Schaamteloos hier van gejat, maar voor het geval dat het ooit eens verdwijnt
1
2
| root@TL-WR1043ND:~# nano /etc/firewall.user Error opening terminal: xterm. |
Iemand enig idee wat ik hier aan moet doen?
ik zou vi gebruikenDelectable schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:35:
[...]
Ik probeer deze tutorial te volgen maar loop vast bij het gebruik van nano. Zodra ik de begin met het gebruik van nano krijg ik deze error:
code:
1 2 root@TL-WR1043ND:~# nano /etc/firewall.user Error opening terminal: xterm.
Iemand enig idee wat ik hier aan moet doen?
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Vandaag mn TL-WR1043ND v2.1 geinstalleerd die ik gekocht heb bij de media markt dagaanbieding. Ik heb met de 3.15.31 Build 130925 het probleem wat je beschrijft niet, ik haal 60 mbits down met de hardware nat ingeschakeld zonder problemen, heb wel overal gigabit switches.Sniffert schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:37:
Ik heb een vaag probleem met de nieuwe TL-WR1043ND v2.1 (originele firmware)
Na een uurtje kwam ik erachter als ik "Hardware NAT" uitschakel, de downloadsnelheid wordt opgeschroefd van 30-40 Mb/s naar de maximale 100 Mb/s.
En voor de mensen die het wifi bereik vonden tegenvallen, valt het ook tegen met channel width 20 Mhz op channel 1? Hier zeer tevreden.
Edit:
Oja WOL over internet ook aan de praat in stock firmware dmv 'mac binding' zoals ze dat noemen ofwel gewoon static arp. Hierdoor even geen noodzaak voor alternatieve firmware, even kijken hoe dit draait
[ Voor 12% gewijzigd door X-plosive op 29-12-2013 23:37 ]
Verwijderd
Ben bang dat er niks anders op zit
Ja gewoon de originele TP-link firmware downloaden voor de v2 en dit stappenplan volgen.Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:32:
Is er eigenlijk ook een procedure om de v2 terug te zetten op originele firmware? In de link van mk13139 zie ik alleen een file voor v1. Aangezien de v2 andere firmware heeft ga ik er vanuit dat dit niet gaat werken.
Hoe heb je nano geinstalleerd? Ik installeer het altijd vanuit de repo en dat gaat altijd goed.Delectable schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:23:
[...]
Ben bang dat er niks anders op zitBen zelf niet zo'n fan van vi en gebruik zoveel mogelijk nano.
Verwijderd
Geweldig, thanks voor de link.Sniffert schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:49:
[...]
Ja gewoon de originele TP-link firmware downloaden voor de v2 en dit stappenplan volgen.
Firmware Version: 3.15.28 Build 130618 Rel.58493n Hardware Version: WR1043 v2 00000000
naar
Firmware Version: 3.15.31 Build 130925 Rel.32445n Hardware Version: WR1043 v2 00000000
Helaas is mijn LAN-snelheid nu gemankeerd. Hij komt niet meer boven de 25Mb/s. Ik heb dit ook bij een andere exemplaar van hetzelfde type router geconstateerd. Dit lijkt mij geen toeval. Toch kwam ik via een search dit probleem niet echt tegen. Iemand bekend met dit probleem? Kan ik terug naar de oude firmware? Of is er een andere oplossing (dan de oplossing hieronder)?
Dit lost bij mij ook het probleem op. Vind het alleen geen nette oplossing. Router WAN-poort is verbonden met een UPC Cisco EPC3212 modem. Verder maak ik gebruik van cat5e-kabels. Zowel laptop (Realtek PCIe FE controller) als mijn server (HP Microserver) halen zeer lage snelheden als Hardware NAT aanstaat.Sniffert schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:37:
Iemand enig idee wat deze functie precies inhoudt en of deze noodzakelijk is voor een juiste en stabiele werking?
[ Voor 37% gewijzigd door noakes op 01-01-2014 13:26 ]
Grote kans dat je tegen een probleem aanloopt zodra je Gbit en 100Mbit gaat mixen. Persoonlijk zou ik het gewoon uitschakelen.
Inmiddels heb ik het probleem dat wanneer ik een wachtwoord instel op mijn draadloos netwerk (wpa/wpa2) de DNS-lookup faalt of zeer traag is en ik dus geen pagina's kan bekijken. FTP of Dropbox krijgen soms wel verbinding maar heel traag. Zet ik mijn security uit is er geen enkel probleem en kan ik gewoon alles doen. Overigens via bedraad werkt alles prima.
Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is, iemand hier een suggestie? Anders vraag ik wel een RMA er voor aan...
[ Voor 3% gewijzigd door IJsrace op 01-01-2014 21:00 ]
Ja gewoon geinstaleerd via software, maar de command werkt toch niet goed. Op een later moment nog maar eens proberenmcDavid schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:32:
[...]
Hoe heb je nano geinstalleerd? Ik installeer het altijd vanuit de repo en dat gaat altijd goed.
Ik draai overigens de laatste stock firmware van afgelopen november.
Ps. Weet iemand waar ik de volume naam kan wijzigen van de share? Bij share accounts zie ik namelijk niets dat ik kan aanpassen.
Verwijderd
Nee, de v1 en de v2 zijn in hardware zeer verschillend.bambinodekat schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:05:
Werkt de TL-WR1043ND V2 130925 firmware ook op de V1 of niet?
Verwijderd
V1 of v2? Als je v1 hebt is 2 a 3 MB/s wel het maximale wat je gaat halen. Of je je share names aan kunt passen met de stock firmware zou ik niet weten.Spurlie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:01:
Vandaag een raspberry pi besteld (komt morgen binnen) en een WD externe hd gekocht. De hd heb ik aangesloten op de tp link en de bedoeling is dat daar al mijn media op komt te staan. Zo kan ik de muziek streamen naar mijn stereo en films/series straks naar de raspberry. Het instellen was zo gepiept en het streamen naar mijn huidige apparatuur werkt prima (streamen doe ik alleen bedraad). Maar als ik bestanden naar de schijf wil schrijven (ook over een bedraad netwerk) gaat dat behoorlijk traag, maximaal een paar mb p/s. Is er nog iets te verbeteren aan deze overdrachtsnelheid?
Ik draai overigens de laatste stock firmware van afgelopen november.
Ps. Weet iemand waar ik de volume naam kan wijzigen van de share? Bij share accounts zie ik namelijk niets dat ik kan aanpassen.
Als je die RPi hebt, zou ik je schijf daar aan hangen. Ook niet optimaal maar nog altijd een héél stuk sneller dan de USB van je router.
Verwijderd
Ik heb uiteindelijk een mac geprobeerd en daarop is het wel gelukt. Had virusscanner uitgezet en cache leeggemaakt op mijn XP laptop, maar ging weer niet goed._JGC_ schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:30:
Zet je virusscanner eens uit en probeer eens je browsercache te legen.
[ Voor 99% gewijzigd door Aghanim op 04-01-2014 10:16 ]
Heb dit ook, als ik mijn slaapkamer in loop (zelfde verdieping, ongeveer 10 meter van de router af), valt het wifi al zowat weg... Iemand nog tips en suggesties?Piemol schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:16:
Ik heb sinds gisteren ook een V2 via de Mediamarkt dagaanbieding
Echter valt het bereik mij vies tegen.
Achter in de tuin echt op het randje wel/niet bereik, ~7 meter vanaf de muur waar de router direct achter staat.
Het netwerk van de buren en twee huizen verderop kan ik daar ook nog ontvangen, maar niet die van mijzelf...
Al verschillende channels geprobeerd maar zonder zichtbare verbetering.
Op de channel na heb ik de settings standaard gelaten.
Wel heb ik nog de nieuwste fabrieks firmware geprobeerd, 3.15.31 Build 130925 Rel.32445n.
Ik heb/had dit probleem ook (nieuwbouwhuis met veel beton). Na veel tweaken met openwrt en antennes zonder resultaat heb ik er een repeater tussen gezet, de WA850RE van TP-Link. Ik heb wel V1 en de laatste build van MK13139.SPOXYWOXY schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:30:
[...]
Heb dit ook, als ik mijn slaapkamer in loop (zelfde verdieping, ongeveer 10 meter van de router af), valt het wifi al zowat weg... Iemand nog tips en suggesties?
Op de eerste verdieping in een stopcontact geprikt en nu tot en met de zolder verbinding, zelfs buiten in de tuin. De snelheid kakt wel in door de repeater, maar in ieder geval genoeg om normaal te kunnen internetten op laptop, iPad en iPhone.
Voor hooguit 3 tientjes wel van het gezeik af. Stel je meer eisen aan je online verbinding, dan kan je een powerline kit overwegen.
Bij het aansluiten van de TP-link werkt in 1e instantie alles.
Zo snel als ik van het bedraade overga naar de wifi en ik loop de woonkamer in ongeveer 5 tot 10 meter.
Totaal geen internetverbinding meer en ook geen wifi signaal meer.
sluit ik hem weer bedraad aan heb ik wel verbinding. Wel is de verbinding uiterst traag.
Nu zet ik er een wifi repeater tussen die ik direct op het modem aansluit heb ik 63 Mbit/s op mijn ziggo plus
Zowel bedraad als wifi.
Router al teruggebracht naar de verkoper die ging erna kijken dus ik ben benieuwd.
Vraag me af wat die signaalsterkte doet, op lowest zendt ie bijna net zo hard als mijn WDR4300 met OpenWRT op 20dB.
Bedoeling is dat ie bij een klant komt te hangen, bewoner die daar wifi en een prive netwerk wil. Aangezien die wifi niet per se buiten kamer en tuintje hoeft te komen heb ik de sterkte op lowest gezet.
Nvidia rules
https://drive.google.com/...HdnFhcHFJNEw3d2VsaE0#list
r39222
Goed gespotDoeEensGek schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:42:
Pssst mk13139 heeft weer een nieuwe versie geupload.
https://drive.google.com/...HdnFhcHFJNEw3d2VsaE0#list
r39222
Nieuwe build: r39222
In deze build is een fix verwerkt voor een ipv6 bug wat de firewall doet herstarten.
Wat zit er allemaal in:
- 'Force 40mhz mode' + kanaal 12 & 13 beschikbaar
- IPv6 ondersteuning: 6in4/6to4/6rd/ds-lite/DHCP/relay
- 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
- QoS
- Layer 7 filtering
- USB storage (bestandssystemen FAT32, NTFS en ext2/3/4)
- Bestandsdeling over Windows netwerken (Samba)
- Printer support
- 802.11Q VLAN
- UPnP ondersteuning
- Wake-on-LAN instellingen
- DDNS instellingen
- Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
- Transmission Bittorrent client
- OpenVPN (alléén via commandline te configureren)
- FTP server (vsftpd, commandline configuratie)
- NFS server (nfsd, commandline configuratie)
- Luci Bootstrap thema toegevoegd (als default)
- QSS-knop als wifi on/off-switch
- Resetknop functioneerd
- Zram-swap
Om een upgrade van OpenWRT uit te voeren, kiest men voor de sysupgrade image.
Download link: http://goo.gl/r9heHY
Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie (meestal) geen probleem.
De vorige build ondersteunde de V2 toch ook al? Die draai ik nu namelijkmk13139 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:29:
[...]
Goed gespot![]()
Nieuwe build: r39222
....
Heb hier nog wel wat moeite om e.e.a stabiel te krijgen.
Ik draai een V1 en een V2 met mk13139's vorige built, ze vormen samen een WDS bridge.
Om de zoveel tijd (paar dagen) valt bij de V1 (WDS AP) de wifi uit.
Moet er nog even induiken...
Zou je ook een revert versie (naar stock) voor de V2 kunnen maken/plaatsen?
mountainbiker
Wat is het verschil tussen deze 2 versies?
Zojuist geïnstalleerd en werkt goed. Echter mijn download gaat van 6 MB/s naar 3 MB/s. Nog een keer flashen zonder instellingen bewaren mocht niet baten. Iemand anders met mijn probleem?
De v2 is een compleet ander apparaat. Ding heeft snellere CPU, 2x zoveel geheugen, een andere switch, andere wifi chip. Theoretisch is de V2 veel sneller dan de V1 en maakt ie ook daadwerkelijk gebruik van de 3 antennes voor zowel RX als TX.Dreamwire schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:22:
Als ik deze router wil aanschaffen en ik wil graag een goed WiFi bereik kan ik dat beter de v2 of toch nog proberen de v1 in handen te krijgen?
Wat is het verschil tussen deze 2 versies?
Oke, bedankt! Dus als de keuze er is lekker voor de V2 gaan..._JGC_ schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:36:
[...]
De v2 is een compleet ander apparaat. Ding heeft snellere CPU, 2x zoveel geheugen, een andere switch, andere wifi chip. Theoretisch is de V2 veel sneller dan de V1 en maakt ie ook daadwerkelijk gebruik van de 3 antennes voor zowel RX als TX.
Welke 'download' hebben we het precies over? Omschrijf je situatie.Dain Bramage schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:46:
[...]
Zojuist geïnstalleerd en werkt goed. Echter mijn download gaat van 6 MB/s naar 3 MB/s. Nog een keer flashen zonder instellingen bewaren mocht niet baten. Iemand anders met mijn probleem?
Gaat om build r39222. Hangt achter een Ziggo modem met een Alles in 1 plus abbo (down 60 Mbit/s, up 6 Mbit/s). Drukke buurt, 8+ andere draadloze netwerken maar zit op vrij kanaal, 6. Aan de router hangt normaal gesproken qua draadloos: 2 laptops, 2 telefoons en 2 tablets en een printer.mk13139 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:45:
[...]
Welke 'download' hebben we het precies over? Omschrijf je situatie.
Halveert je snelheid draadloos of ook bedraad?Dain Bramage schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:39:
[...]
Gaat om build r39222. Hangt achter een Ziggo modem met een Alles in 1 plus abbo (down 60 Mbit/s, up 6 Mbit/s). Drukke buurt, 8+ andere draadloze netwerken maar zit op vrij kanaal, 6. Aan de router hangt normaal gesproken qua draadloos: 2 laptops, 2 telefoons en 2 tablets en een printer.
Hmm heb ik al eens eerder gehad met Google Drive...DoeEensGek schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:14:
mk13139, er klopt iets niet met je uploads. Als ik op 'openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-squashfs-sysupgrade.bin' druk krijg ik factory. En andersom ook.
Ik zal vanavond alles opnieuw uploaden.
[ Voor 77% gewijzigd door barrymossel op 20-01-2014 11:59 . Reden: Reactie op een erg oude vraag ;) ]
Blijkbaar draait er een DNS server op mijn TP-Link. Dit terwijl ik gewoon de laatset built van Ultraman geflashed heb. Kan iemand me helpen deze DNS server uit te zetten?
Heb dat ook meegemaakt met een OpenWRT router op een glasvezel waarbij "alles open moest". Die eis is dus omgebouwd naar "alles behalve het IP van de router".
Is overigens veelgemaakte fout, laatst bij een bedrijf ook gezien waarbij we een eigen subnet kregen op een extra interface, waarbij die extra interface ineens extern benaderbaar was incl DNS proxy.
Ik heb niets verwijderd van de standaard instellingen van de firewall zoals door Ultraman geconfigureerd.
Ik heb wel een virtueel WiFi gasten interface toegvoegd. Met deze interface kan je wel op internet, maar niet op het lokale netwerk. Wellicht dat deze interface niet goed achter de firewall staat.
Hoe zorg ik dat dnsmasq goed gefirewalled is?
Edit: Factory reset gedaan van de Ultraman built. Opgelost. Ik denk dat het aan de VLAN voor gastaccess van het WiFi lag. Nee, daar lag het dus niet aan. Die heb ik net weer geinstalleerd. Misschien toch eens de router van internet halen en m'n oude config terug zetten (die heb gesaved). Eens kijken wat er echt anders is. Ik dacht dat ik naast m'n LAN, WAN en GUEST interface ook een IP6 interface zag. En die heb ik zelf niet gemaakt.
[ Voor 31% gewijzigd door immetjes op 21-01-2014 00:24 ]
Ik heb de hem ingesteld als repeater, dus alleen als doorgeef luik. Het werkt prima zowel bedraad als draadloos. Mijn probleem is dat ik de 1043 niet kan bereiken via wifi of draad...Ik zie hem ook niet in mijn modem/router met een IP adres. Als ik nu iets wil aanpassen moet ik hem loskoppelen resetten en dan weer helemaal opnieuw instellen. Volgens mij moet dat anders kunnen maar ik zie zo snel niet hoe. Kan iemand mij hier iets over toelichten?
Laat maar.
Je moet, voordat je 'm als bridge instelt, hem even een IP-adres geven dat in het subnet van je andere router valt. Dan kun je 'm gewoon blijven benaderen op dat adres.jan groen schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:53:
Ik heb de TL-WR1043ND en gebruik deze firmware r39222
Ik heb de hem ingesteld als repeater, dus alleen als doorgeef luik. Het werkt prima zowel bedraad als draadloos. Mijn probleem is dat ik de 1043 niet kan bereiken via wifi of draad...Ik zie hem ook niet in mijn modem/router met een IP adres. Als ik nu iets wil aanpassen moet ik hem loskoppelen resetten en dan weer helemaal opnieuw instellen. Volgens mij moet dat anders kunnen maar ik zie zo snel niet hoe. Kan iemand mij hier iets over toelichten?
Dat lijkt me ook wel handig. Maar als ik m'n modem IP 192.168.1.1 geef en mijn router zit in hetzelfde subnet op 192.168.1.2 (met een DHCP die adrressen uitdeelt op 100-150, alles onder de 100 is vast IP en deel ik zelf uit) dan nog kan ik die gebridgde modem niet zien. Hoe werkt dat dan?mcDavid schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:01:
[...]
Je moet, voordat je 'm als bridge instelt, hem even een IP-adres geven dat in het subnet van je andere router valt. Dan kun je 'm gewoon blijven benaderen op dat adres.
Edit: Aha. Dank je mcDavid! Er is geen mogelijkheid dus om mijn modem vanaf het LAN te benaderen omdat ie op de WAN poort van mijn router zit?
[ Voor 10% gewijzigd door immetjes op 21-01-2014 11:26 . Reden: tnx ]
Verwijderd
Ja dat klopt, hier werkt alles nu naar behoren, VPN doet het, VLAN, WIFI alles wat we gebruiken.Puch-Maxi schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:32:
Ik zie dat mk13139 een nieuwe build beschikbaar heeft: r39320
Momenteel draai ik nog r39156, is er een goede reden om te upgraden?
Straks eens bekijken of tinyproxy ook zijn werkt doet.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 10:18 ]
Als hij zijn laptop rechtstreeks met modem van UPC verbindt heeft hij wel een stabiele verbinding met een ping van 25.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Firmware Version: 3.13.13 Build 130428 Rel.58290n
Hardware Version: WR1043ND v1 00000000
Kijk ook even naar de kanalen, verander zo nodig naar een leeg kanaal (of rustiger).
Oh, ik zie dat hij mét kabel ook niet stabiel is? Mogelijk is hij dan niet helemaal jofel.
[ Voor 38% gewijzigd door Puch-Maxi op 23-01-2014 15:06 ]
My favorite programming language is solder.
Vorige week heb ik deze geïnstalleerd (ter vervanging van stock firmware) maar nu valt de internet verbinding dagelijks weg over de wifi. Dacht eerst dat het aan torrent gebruik lag maar begreep net van me vriendin dat ze er ook last van heeft. Heb jij dat ook met de oudere versie die je nu draait?Puch-Maxi schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 23:32:
Ik zie dat mk13139 een nieuwe build beschikbaar heeft: r39320
Momenteel draai ik nog r39156, is er een goede reden om te upgraden?
maar kan niet meer bereiken.
iemand hoe hem kan terug zetten
Iets meer info, hoe kun je hem niet bereiken? Draadloos bedraad? Wat is de gateway?Jonny55 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:27:
Ik heb net open wrt factory image er op gezet op v 2.
maar kan niet meer bereiken.
iemand hoe hem kan terug zetten
Sorry voor late antwoord maar druk IRL.mk13139 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:27:
[...]
Halveert je snelheid draadloos of ook bedraad?
Bedraad deed hetzelfde, echter naar paar dagen haalde ik wel volledige snelheid. Lijkt mij iets fouts in mijn setup of in die van Ziggo

Net r39403 er op gezet en ik haal meteen maximale snelheid. M.a.w. vorige keer hiccup. Sorry voor de fud!
[ Voor 13% gewijzigd door Dain Bramage op 27-01-2014 11:34 ]
Ik heb hem rechtstreeks bedraagt aangesloten op laptop.brbr4thepc schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:35:
[...]
Iets meer info, hoe kun je hem niet bereiken? Draadloos bedraad? Wat is de gateway?
na flash kom niet op web interface meer.
volgens dhcp zou die op 192.168.1.1 zitten.
Ik had trouwens het flash bestand op open wrt site er op geflashed (openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v2-squashfs-factory)
Betreft dit en kale build zonder web interface???
Via telnet kom ik er wel gewoon in dus dood is die niet.
Ik zou hem anders graag gewoon weer terug naar fabrieks firmware willen flashen.
weet iemand hoe?
Edit: heb al opgelost ben zelf even aan prutsen geweest
Blijk nou had de versie van open wrt geflashed maar standaard zit er geen web interface in.
Nu heb ik handmatig de web pakken er in geflashed en dat werk prima.
Misschien handig om te delen als er iemand zelfde probleem heb procedure staat hier:
http://wiki.openwrt.org/d...stic.offline.installation
Scrol naar onder ''Minimalistic offline installation''
[ Voor 57% gewijzigd door Jonny55 op 27-01-2014 23:50 ]
echter start ik de router nu op gaan alle leds aan en uit geef ook geen reactie meer.
iemand oplossing gaat wel om hardware versie v2
Heb je wel stock firmware zonder 'boot' in de filename gebruikt?Jonny55 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:03:
Ik had er open wrt op zitten heb toen proberen orginele frimware terug te zetten via telnet.
echter start ik de router nu op gaan alle leds aan en uit geef ook geen reactie meer.
iemand oplossing gaat wel om hardware versie v2
Waarschijnlijk heb je je router gebrickt... Je kan hem enkel herstellen met seriële recovery.
Waarschijnlijk lag het wel aan mijPuch-Maxi schreef op zondag 26 januari 2014 @ 18:11:
Oke, dan ligt het dus niet aan mij. Ik was inmiddels ook al over op de nieuwe build. Ik heb de router al een paar keer moeten resetten omdat ik de verbinding verloor en vervolgens geen verbinding meer kon krijgen. Ik zal hem eens terug flashen naar een oudere build.

Edit: Het ligt aan mij

[ Voor 20% gewijzigd door Dain Bramage op 02-02-2014 22:20 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Zit erover te denken om mijn switch boven maar te vervangen door deze TPlink en hem dan maar als Accesspoint in te zetten. Maar ja aan de andere kant heeft mijn eerste router ook goed bereik op zolder
[ Voor 37% gewijzigd door Frostbite op 03-02-2014 15:28 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Gargoyle is ook OpenWRT gebaseerd, je kunt gewoon upgraden met de sysupgrade file (wel zonder configuratie behoud).Sc0rPi0N schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:26:
Ik draai nu Gargoyle 1.6.0 (althans de router is teruggekomen van mijn zus) maar ligt nu in de kast. Kan ik de firmware zo upgraden naar de mk versie ? En heeft dit ook een gui?
Zit erover te denken om mijn switch boven maar te vervangen door deze TPlink en hem dan maar als Accesspoint in te zetten. Maar ja aan de andere kant heeft mijn eerste router ook goed bereik op zolder
De mk13139 firmware heeft uiteraard ook een GUI, genaamd LuCI (bootstrap).
ah merci heb niet zoveel zin om via telnet commando's in te moeten voerenmk13139 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:35:
[...]
Gargoyle is ook OpenWRT gebaseerd, je kunt gewoon upgraden met de sysupgrade file (wel zonder configuratie behoud).
De mk13139 firmware heeft uiteraard ook een GUI, genaamd LuCI (bootstrap).
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Zowel ik als mijn vriendin hebben er problemen mee, andere apperaten zoals laptop of ipad/iphone/imac allemaal geen probleem. Ook draadloze printer is oke.
Er blijft verbinding maar komt na een paar tellen gewoon geen verkeer meer heen en weer... Dit duurt soms lang voor het weer hersteld is, of ik moet wifi op de telefoon uit/aan doen. Alleen met openwrt heb ik er last van. Benieuwd of er dus meer zijn.
is everything cool?
Toevallig contacts+ geinstalleerd staan op de telefoons?DoeEensGek schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:59:
Toch maar eens vragen hier, hebben meer mensen hinder van openwrt in combinatie met android?
Zowel ik als mijn vriendin hebben er problemen mee, andere apperaten zoals laptop of ipad/iphone/imac allemaal geen probleem. Ook draadloze printer is oke.
Er blijft verbinding maar komt na een paar tellen gewoon geen verkeer meer heen en weer... Dit duurt soms lang voor het weer hersteld is, of ik moet wifi op de telefoon uit/aan doen. Alleen met openwrt heb ik er last van. Benieuwd of er dus meer zijn.
Heb een tijdje geleden soortgelijke problemen gehad maar die verdwenen als sneeuw voor de zon toen ik contacts+ verwijderde.
- Ultraman
- Registratie: Februari 2002
- Laatst online: 25-09 15:49
:strip_icc():strip_exif()/u/48952/Ultraman-60x60-Ray-Animated.jpg?f=community)
Op mijn werk heb ik dat probleem echter wel, maar daar staat een D-Link ding met stock firmware. Is de enige waar ik dat probleem mee heb... maar hier niet relevant.
[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 05-02-2014 06:37 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Iemand tips voor een andere router? Ondertussen zit ik zelfs te denken aan een WRT54G, omdat ik toch niet meer dan G wifi nodig heb.... Hij moet als wifi accesspoint gaan draaien (met 4x 100mbit poortjes).
Ik zeg het ligt aan Apple
Zie oa, de volgende pagina: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=190221#p190221
Daar praten ze over een reg hack, gaat me zelf iets te ver. Zijn er andere oplossingen?
Whatever.
Ik draai nu r38792 van mk13139, maar zal zo direct nog eens updaten naar r39450.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Welk sw draai je?S0epkip schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:07:
Okay, ik ben klaar met de instabiele wifi van dit ding. En dus ook met TP-Link eigenlijk.
Iemand tips voor een andere router? Ondertussen zit ik zelfs te denken aan een WRT54G, omdat ik toch niet meer dan G wifi nodig heb.... Hij moet als wifi accesspoint gaan draaien (met 4x 100mbit poortjes).
Ik heb een wndr en een wrt54g (met open- respectievelijk dd-wrt) draaien. Die wrt54g staat in de gameroom en is puur voor verbinding in de tuin en doet t ook prima.
Als je wil, wil ik wel ruilen.
Gebruik ook v1 met laatste Ultraman icm met diverse Android smartphones/tablets en iPad en nergens last van.xetro schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:03:
Heb een v1 en heb gemerkt dat als er een iPad of iPhone connect dan hebben deze nergens last van, maar andere wifi-apparaten hebben steeds een connectie die dropt...
Ik zeg het ligt aan Apple
Probeer de Ultraman firmware eens.
Ik heb ook ook WiFi problemen gehad en heb toen de router weer hersteld naar orignele firmware en daarna opnieuw geflasht met OpenWRT en vreemd genoeg daarna zo stabiel als het maar kan.
http://wiki.openwrt.org/t...back.to.original.firmware
Maar nu kan ik niet meer inloggen password incorrect. Normaal is dat voor allebij toch admin.
Is daar een grappemaker bij openwrt of doe ik iets verkeerd?
Bleek aan IE te liggen via chrome werkt het wel...
[ Voor 8% gewijzigd door Wazzup! op 06-02-2014 13:51 ]
Ik denk dat ik jouw oplossing volgende week eens ga proberen... Het is ook zo'n gek probleem.MikeOO schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:53:
[...]
Gebruik ook v1 met laatste Ultraman icm met diverse Android smartphones/tablets en iPad en nergens last van.
Probeer de Ultraman firmware eens.
Ik heb ook ook WiFi problemen gehad en heb toen de router weer hersteld naar orignele firmware en daarna opnieuw geflasht met OpenWRT en vreemd genoeg daarna zo stabiel als het maar kan.
- Ultraman
Doen!S0epkip schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:07:
Okay, ik ben klaar met de instabiele wifi van dit ding. En dus ook met TP-Link eigenlijk.
Vast mensen die dolgelukkig zijn met de 1043ND, maar ik heb hem zelf ook gehad en vond het een drama ding. Heb hem diverse pogingen gegeven, maar op een gegeven moment was de maat vol. Kijk maar naar mijn posts: https://gathering.tweaker...ilter_userids%5D=thinkpad in de post onderaan de pagina zie je dus ook dat ik de router vervangen heb voor een WRT54GL.
WRT54GL wint het toch echt qua stabiliteit. Staat eentje bij m'n schoonouders (Tomato firmware), en eentje bij m'n opa (DD-WRT) en heb er zelf eentje hangen (Tomato). Werkt uitstekend en ding is rockstable.
Zeker als je aan G genoeg hebt en je internetverbinding max. 55Mbit is (meer kan de WRT54GL niet routeren) dan is het een prima keuze als je het gewoon stabiel wilt hebben en er nooit meer naar om wilt kijken. En voordeel is dat je ze cheap kunt kopen (10-20 euro op Marktplaats).
Zou dan wel de GL pakken ipv de G, GL is net wat nieuwer en heeft meer RAM en werkgeheugen.
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 06-02-2014 17:51 ]
- Ultraman
Terwijl het ding nu ergens anders staat bij iemand anders, bij wijze vast test begonnen, en die staat daar nog steeds goed werk te doen.
Het is zo afhankelijk van allerlei omstandigheden volgens mij met dit consumentenspul.
Je moet ook een merk niet afschrijven puur op één ervaring, en al helemaal niet op ervaring met maar één product mocht dat het geval zijn. De chipset in deze router is ook in veel andere routers gebruikt (o.a. Linksys, Buffalo en ZyXeL) en volgens mij is het daarmee net zo. Of het ding werkt in de puntjes, of je hebt last van onstabiliteit. Ik heb zelf het idee dat WiFi een hele grote factor is hierin. In een drukke 2.4GHz band zijn ze minder stabiel dan in een rustige omgeving.
Met WiFi uit heb ik het ding tevens nog niet onderuit gekregen, al heb ik geen extra lompe dingen zitten proberen.
Whatever.
- Ultraman
Als je het echt wilt, op mijn build heb je geen reg-hack nodig want ik heb de driver gecompileerd met de optie dat deze zich laat aanpassen qua regio ipv locked te zitten op US zoals de defaults in de firmware staan. Als je je regio op Japan zet heb je kans dat kanaal 14 beschikbaar wordt.