Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Momenteel heb ik het zo aangesloten: lan poort xperia box v8 --(cat 5e)--> lan poort tp-link.
Op de tp-link heb ik de dhcp server uitgeschakeld en ik laat dit door de experia box doen dit omdat er ook nog apparaten bedraad aan zijn gesloten op de experia box. ( media speler en kpn digitale tv glasvezel)
Helaas is de wifi nog steeds onbetrouwbaar. De enigste oplossing is om de pc's een vast ip te geven, op de smartphone's doet het internet het soms wel en soms niet... kan het soms zijn dat de dhcp server in de experia box niet goed werkt?
ik neem aan dat het zo wel goed is aangesloten?
Want je geeft aan dat het WiFi wel werkt zodra je de DHCP onderhandeling er buiten laat.
En ik zie zo snel ook geen fout in je aansluiting.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
OpenWRT Attitude adjustment r36088 TL-WR1043ND
Nieuwe versie!Features
- Mogelijk andere country code dan US te setten, dus met NL zijn kanaal 13 en 14 mogelijk
- Jumbo frames (door de switch, niet door de router! De chipset van de router zelf ondersteunt geen jumbo frames. De switch in de router, een rtl8366rb, ondersteunt het wel.
- IPv6-support
- USB-support (maar USB-storage- of -printersupport moet je zelf installeren)
[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 30-03-2013 17:56 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Iemand die een idee heeft hoe je android tethering in gang steekt?
Ondertussen heb ik volgende packages al geïnstalleerd, maar ik heb nog steeds geen usb0 interface.
kmod-usb-net
kmod-usb-net-cdc-ether
kmod-usb-net-rndis
kmod-usb-ohci
kmod-usb-serial
kmod-usb-serial-option
kmod-usb-uhci
usb-modeswitch
usb-modeswitch-data
usbutils
USB tethering staat aan op m'n Huawei Ascend P1.
Output van logread:
1
2
3
4
| Mar 30 23:00:49 OpenWrt kern.info kernel: [ 2232.780000] usb 1-1: new high-speed USB device number 17 using ehci-platform Mar 30 23:00:49 OpenWrt user.notice usb-modeswitch: 1-1:1.0: Manufacturer=HUAWEI Product=U9200 Serial=7D38000200000xxxx Mar 30 23:00:49 OpenWrt user.notice usb-modeswitch: 1-1:1.1: Manufacturer=HUAWEI Product=U9200 Serial=7D3800020000xxxx Mar 30 23:00:49 OpenWrt user.notice usb-modeswitch: 1-1:1.2: Manufacturer=HUAWEI Product=U9200 Serial=7D3800020000xxxx |
Output van cat /proc/bus/usb/devices
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [...hub...] T: Bus=01 Lev=01 Prnt=01 Port=00 Cnt=01 Dev#= 17 Spd=480 MxCh= 0 D: Ver= 2.00 Cls=00(>ifc ) Sub=00 Prot=00 MxPS=64 #Cfgs= 1 P: Vendor=12d1 ProdID=1050 Rev= 2.16 S: Manufacturer=HUAWEI S: Product=U9200 S: SerialNumber=7D38000200000001 C:* #Ifs= 3 Cfg#= 1 Atr=80 MxPwr=500mA A: FirstIf#= 0 IfCount= 2 Cls=e0(wlcon) Sub=01 Prot=03 I:* If#= 0 Alt= 0 #EPs= 1 Cls=e0(wlcon) Sub=01 Prot=03 Driver=(none) E: Ad=82(I) Atr=03(Int.) MxPS= 8 Ivl=32ms I:* If#= 1 Alt= 0 #EPs= 2 Cls=0a(data ) Sub=00 Prot=00 Driver=(none) E: Ad=81(I) Atr=02(Bulk) MxPS= 512 Ivl=0ms E: Ad=01(O) Atr=02(Bulk) MxPS= 512 Ivl=0ms I:* If#= 2 Alt= 0 #EPs= 2 Cls=ff(vend.) Sub=42 Prot=01 Driver=(none) E: Ad=83(I) Atr=02(Bulk) MxPS= 512 Ivl=0ms E: Ad=02(O) Atr=02(Bulk) MxPS= 512 Ivl=0ms |
Deze keer heb ik twee builds gemaakt, een normale build en een build met wat extra's (BT build).
De normale build bevat alle functies van Ultraman's chunky build, met DDNS en hd-idle (ipv sd-parm) toegevoegd. In tegenstelling tot Ultraman's build is deze build gebaseerd op de trunk Barrier Breaker.
De normale build:
- Ath9k driver geforceerd de gebruiker-gedefinieerde region instellingen te gebruiken, dit maakt kanaal 12 en 13 beschikbaar.
- IPv6 ondersteuning
- 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
- QoS
- USB storage (bestandssystemen FAT32, ext2/3/4)
- Bestandsdeling over Windows netwerken (Samba)
- UPnP ondersteuning
- Wake-on-LAN instellingen
- DDNS instellingen
- Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
TP-link naar OpenWrt: http://goo.gl/AWkX1
OpenWrt naar OpenWrt (upgrade): http://goo.gl/OER2Y
De BT build:
- Alle functies van de normale build hierboven
- 40mhz, 23dBm en NZ landinstelling als standaard voor maximaal benut van de wifi capaciteiten.
- Transmission bittorrent client (laat je router onbeheerd torrents downloaden)
- Luci Bootstrap als standaard thema
TP-Link naar OpenWrt: http://goo.gl/DCje5
OpenWrt naar OpenWrt (upgrade): http://goo.gl/YMtjF
Voor de upgraders!!
Het is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zou iemand mij een aanwijzing willen geven hoe ik het OpenVPN package kan installeren (middels force-depends): opkg install openvpn --force-depends? (onder Software --> Actions)Compizfox schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:56:OpenWRT Attitude adjustment r36088 TL-WR1043ND
Nieuwe versie!Features
Zie voor het volledige verhaal + downloadlinks http://tuxplace.nl/weblog...stment-r36088-tl-wr1043nd
- Mogelijk andere country code dan US te setten, dus met NL zijn kanaal 13 en 14 mogelijk
- Jumbo frames (door de switch, niet door de router! De chipset van de router zelf ondersteunt geen jumbo frames. De switch in de router, een rtl8366rb, ondersteunt het wel.
- IPv6-support
- USB-support (maar USB-storage- of -printersupport moet je zelf installeren)
Collected errors:
* opkg_install_cmd: Cannot install package install.
Collected errors:
* satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for openvpn:
* kernel (= 3.3.8-1-5440da3a2c45184a32da6bba25b8dd2a) *
* opkg_install_cmd: Cannot install package openvpn.
opkg: the ``install'' command requires at least one argument
[ Voor 19% gewijzigd door keup op 31-03-2013 16:13 ]
opkg install openvpn --nodeps
Ik zal hem voor de volgende build er trouwens al losse package bijcompilen, ik wist niet dat ook openvpn afhing van de kernel
[ Voor 53% gewijzigd door Compizfox op 31-03-2013 16:16 ]
Collected errors:
* opkg_install_cmd: Cannot install package install.
Collected errors:
* satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for openvpn:
* kernel (= 3.3.8-1-5440da3a2c45184a32da6bba25b8dd2a) *
* opkg_install_cmd: Cannot install package openvpn.
opkg: the ``install'' command requires at least one argument
Nogmaals dank! Heb eerst Gargoyle gebruikt maar deze hing vanochtend en jouw build is veelzijdiger! Wacht jouw nieuwe build wel af. Mocht iemand een (tijdelijke) oplossing voor OpenVPN kennen dan houd ik mij aanbevolen.
[ Voor 21% gewijzigd door keup op 31-03-2013 16:27 ]
~# opkg install openvpn --nodeps Installing openvpn (2.2.2-2) to root... Downloading http://downloads.openwrt.org/attitude_adjustment/12.09-rc1/ar71xx/generic/packages//openvpn_2.2.2-2_ar71xx.ipk. Configuring openvpn.
Zoals Compizfox al aangeeft: --nodeps voorkomt de controle van dependencies.
Dan moet je handmatig zorgen dat je alle benodigdheden installeert.
Met mijn build levert het voor zover ik weet trouwens geen problemen meer op sinds mijn meest recente build met de repository voorzien van de meeste kernel modules.
[ Voor 56% gewijzigd door Ultraman op 31-03-2013 16:41 ]
Elke avond als ik veel achter de laptop zit, klapt het router eruit rond 24:00 / 00:30 exacte tijd is me nog niet opgevallen. Uitloggen en inloggen op het netwerk lukt niet ondanks dat het router wel wordt gezien. Na 2-3 keer uit- en inloggen geprobeerd te hebben verdwijnen alle signalen (ook die van anderen in de buurt). Enige oplossing is dan stroom er af en erop bij het router en het werkt weer tot de volgende "nachtelijke" crash. Nu net kreeg ik zelfs een BSOD van Windows8, die had ik nog nooit gezien. (Met zo'n treurige smiley afgekeken van Android)
vreemde is dat het probleem zich niet voordoet op avonden dat ik geen gebruik maak van het netwerk, maar hij wel aanstaat natuurlijk. Kijk ik dan de volgende dag is er niets aan de hand. Of hij heeft zichzelf alweer gereset???
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is? En of dit te verhelpen is (in een stock firmware nieuwste versie). Is dit de bug waar al eerder over gesproken werd?
Dan toch maar overstappen op OPENWRT?
Don't rely on their truth alone
Je zegt dat je de nieuwste stock firmware draait, deze is het minst stabiel. Kijk even in de OP hier voor een oudere firmware versie of stap inderdaad over naar openwrt.
Verwijderd
Ik sla het hele onderwerp firmware en custom firmware even over en kom met een basisvraag over dit schijnbaar wonderlijke apparaatje.
Op dit moment heb ik een WRT54GL die het nog perfect doet maar mijn Ziggo lijn is inmidels 3x sneller dan de doorvoersnelheid van data via wireless G, notabene terwijl onze laptops allemaal wireless N (single band 2,4GHz weliswaar) ondersteunen. Daarom wil ik de 1043 aanschaffen.
Een tijdje geleden heeft een Tweaker mij het verhaal van half en full duplex uitgelegd bij wireless G en waarom ik van de aangegeven 54Mbps maar maximaal 27Mbps effectieve doorvoer in één richting kan hebben, waarom ik dus maar met maximaal 27Mbps kan downloaden bij een optimale wireless G verbinding. Overigens geeft Newsleecher 28Mbps tot 29Mbps aan maar ik gok dat dit komt door onnauwkeurige meting van het programma, zou fijn zijn als iemand dit kan bevestigen.
De hamvraag: Wanneer wireless N m.b.v. 2 kanalen tegelijk op de 2,4GHz band 130Mbps zou moeten leveren in een ideale omstandigheid, geldt dan nog steeds dat ik effectief maximaal de helft (dus 65Mbps) haal aan data doorvoer in één richting? En geldt voor wireless N 300Mbps maximaal 150Mbps?
Dank
Hangt verder een beetje af van de omgeving natuurlijk, maar het is een aardige schatting. Ik heb ooit over 130Mbit (40MHz mode icm (cheap) ingebouwd WiFi N in laptop) zo rond de 7.5MB/s kunnen halen. Dat was een vrij rustige omgeving.
Om terug te komen op de "schatting": half-duplex betekent niet dat je exact de verbindingssnelheid halveert. Het betekent dat je dataverkeer maar één richting tegelijk op kan. Denk aan de "walkie-talkie", er kan maar 1 persoon tegelijk een kanaal bezetten om te praten en laat weten dat hij/zij klaar is met het woord "over". WiFi apparaten die met elkaar praten doen enigszins hetzelfde.
Daar zit de "vertraging".
Want ontvangen data frames moeten ook worden bevestigd als zijnde "ontvangen": er vind dus ook overleg plaats en soms een "kunt u dat herhalen?" en tussendoor roept een Access Point nog wel eens in het rond dat hij bestaat en andere apparaten verbonden met hetzelfde Access Point willen ook wel eens de aandacht.
Er kan dus niet continu data verzonden worden van A naar B. Maar B moet tussendoor A onderbreken om aan te geven dat de data ontvangen is. En dan vraagt A weer "mag ik weer?", waarop andere apparaten antwoorden "Ja, ga je gang (en dan hun mond houden)" of "Mag ik ook even wat zeggen?".
Het is eigenlijk een soort "vergadering" waarbij meneer Access Point de voorzitter is, om het even een menselijk tintje te geven.
Hoe snel je het echter ook krijgt: als je veel data wilt verstoken, gebruik dan een kabel. Dat blijft gewoon echt een stuk betrouwbaarder en vlotter.
[ Voor 157% gewijzigd door Ultraman op 02-04-2013 10:02 ]
20mhz (single band) geeft maximaal 130mbit.
40mhz (dual band) geeft maximaal 300mbit.
Maar 300mbit op 2,4ghz haal je praktisch nooit vanwege de interferentie. Ook al zou je de router forceren 40mhz te gebruiken, 20mhz blijft sneller en stabieler in de meeste situaties. Tenzij je helemaal geïsoleerd woont zonder enige interferenties.
Verwijderd
Ik heb de 'beperking' van half duplex begrepen. Waar het mij in de praktijk om gaat is dat ik i.p.v. zo'n 29Mbps toch graag naar 50~60Mbps effectieve doorvoersnelheid wil gaan. Ik hoop dit in mijn huidige woning dus te kunnen realiseren met wireless N middels de 1043, en dat voor 45 euro bij de lokale Mediamarkt.
Volgens inSIDDer woon ik tamelijk alleen ja, dus ik ga 40MHz breedte uiteraard proberen, en anders terug naar 20MHz.
[ Voor 192% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 10:09 ]
Voor clients is deze eis minder streng en is 1x1 MIMO voldoende. Veel laptops (en kleinere apparaten) zijn daarom voorzien van 1 ontvangende en 1 zendende antenne aan de WiFi-N radio.
Daarmee kan over een enkel kanaal (20MHz bandbreedte) maar 65Mbit link speed gehaald worden, en over twee kanalen (40MHz) 150Mbit link speed maximaal.
Als snelheid belangrijk is, maar 40MHz mode geen optie, wil je dus WiFi kaartjes met 2x2 MIMO hebben om 130Mbit te halen over 20MHz bandbreedte. Voor een laptop is dan op zoek gaan naar een fatsoenlijke USB WiFi-N 2x2 stick de makkelijkste optie.
[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 02-04-2013 10:21 ]
Bespaar jezelf 20 euro, en koop de 1043 tweedehands hier in Tweakers V&A of op Marktplaats voor 25 euroVerwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:02:
Bedankt voor jullie informatie!
Ik heb de 'beperking' van half duplex begrepen. Waar het mij in de praktijk om gaat is dat ik i.p.v. zo'n 29Mbps toch graag naar 50~60Mbps effectieve doorvoersnelheid wil gaan. Ik hoop dit in mijn huidige woning dus te kunnen realiseren met wireless N middels de 1043, en dat voor 45 euro bij de lokale Mediamarkt.
Volgens inSIDDer woon ik tamelijk alleen ja, dus ik ga 40MHz breedte uiteraard proberen, en anders terug naar 20MHz.
Veel laptops hebben de ingebouwde wifi gewoon toegankelijk. Ik heb hier in mijn Dell Vostro 3350 de Intel 1030 wifi vervangen door een Intel 6230.Ultraman schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:15:
Om even in te haken op die maximum snelheden. Klopt wat je zegt, mk13139, maar er is een nuance: de antenne-inrichting. Want jouw voorbeeld klopt, als je vanuit de Access Point kant kijkt. Om te voldoen aan de WiFi-N standaard moeten die ten minste 2 ontvangende en 2 zendende antenne-paren hebben: ook wel een 2x2 MIMO genoemd.
Voor clients is deze eis minder streng en is 1x1 MIMO voldoende. Veel laptops (en kleinere apparaten) zijn daarom voorzien van 1 ontvangende en 1 zendende antenne aan de WiFi-N radio.
Daarmee kan over een enkel kanaal (20MHz bandbreedte) maar 65Mbit link speed gehaald worden, en over twee kanalen (40MHz) 150Mbit link speed maximaal.
Als snelheid belangrijk is, maar 40MHz mode geen optie, wil je dus WiFi kaartjes met 2x2 MIMO hebben om 130Mbit te halen over 20MHz bandbreedte. Voor een laptop is dan op zoek gaan naar een fatsoenlijke USB WiFi-N 2x2 stick de makkelijkste optie.
Heb als bonus nu dus ook 5GHz support, had ik eerst niet. Zit 2 dagen per week bij een klant op wifi met een Netgear router, die is ontzettend instabiel op 2.4GHz omdat er veel overlap is.
Wel nice, je hebt nu 5GHz modus er bij. Er handig, want daar zit mijns inziens de toekomst. Met per kamer of etage een kleinere AP (met lager vermogen) vanwege de grotere demping op die frequentie. Dan blijft de frequentie meer binnenshuis of zelfs binnen de kamer. Gecombineerd met meer beschikbare kanalen heb je een stuk minder last van je buren.
Volgende stap: meer ondersteuning in de apparatuur. Want hier ondersteunt nog alleen mijn telefoon het.
Maar vraag: heeft dit nu ook het aantal antenne's veranderd?
In mijn laptop liggen maar twee van die draad antenne's. Dus ook al vervang ik het ingebouwde WiFi kaartje, dan dan zit ik nog steeds met twee nuttige sliertjes (voor 1x1 MIMO) en een tweetal ongebruikte aansluitpunten. Ik zou dan zelf misschien nog ergens er twee bij kunnen leggen, maar dan ga je nog wat verder vandaan bij "makkelijk".
Voor die 2 tientjes die zo'n kaartje kost, het kleine beetje werk dat je ervan hebt en de extra opties die je erdoor krijgt zou ik het niet laten. Installatie is bij de meeste laptop kwestie van klepje weghalen, 2 antennes losklikken, kaartje eruitklikken en in omgekeerde volgorde een nieuw kaartje erin.
[ Voor 42% gewijzigd door _JGC_ op 02-04-2013 12:46 ]
Mijn router had het 1 seceonde reboot probleem na een flash. Opgelost dmv een zog. USB TTL module die ik op eBay gekocht had voor nog geen 2 euro
Inmiddels zit ik bij KPN met hun modem, maar de TL-WR1043ND doet zijn werk nog als access point.
Thuis heb ik al geprobeerd een wireless bridge op te zetten zoals hier vermeld. Ik krijg het thuis niet opgezet met een Telfort modem/router als primairy router.
Met bovengenoemde methode is het nadeel dat de TP-link niet in dhcp gezet kan worden in bridge mode en skybites maar één ip-adres verzorgd via wifi.
Heeft iemand hier een oplossing voor met de standaard tp-link firmware?
Je radio interface moet je bridgen met het WAN, en je radio dan in client mode zetten en verbinden met het netwerk. Uiteraard dan je WAN configureren om een IP op te halen via DHCP.
Dan heb je als het goed is een bedrade verbinding.
Ik weet niet zeker of het mogelijk is om dan via je tablet ook te verbinden met je router, want dit vereist dat de radio van de TL-WR1043ND ondersteunt om twee interfaces aan te maken, waarvan er 1 in client mode staat, en de andere in AP mode.
Puntje 1 (meerdere interfaces op 1 radio) lukt nog wel, maar over het tweede punt (2 modes op 1 radio) ben ik nog niet zo zeker.
Waarschijnlijk heb je een extra radio nodig in de vorm van bijvoorbeeld een USB-WNIC die je in je router prikt. Een tweede router/AP die je via Ethernet met het LAN van je TL-WR1043ND verbindt kan natuurlijk ook.
[ Voor 46% gewijzigd door Compizfox op 04-04-2013 20:04 ]
Wat denk je ervan om luci-app-ddns standaard in je chunky build op te nemen? De standaard firmware heeft namelijk ook ondersteuning voor ddns en ik gebruik het
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik reageer hier vooral even zodat ik het topic niet meer kwijt raak, maar gelijk ook maar even met een vraag: Wordt deze geleverd met de aller nieuwste software en is er een automatische manier van updaten of moet ik hiervoor allerlei capriolen uithalen om er andere firmware op te plaatsen?
En iemand hier die ervaring heeft met het vervangen van de Cisco EPC3925 met deze router? (Ik wil de Cisco enkel nog als modem gebruiken, niet "verlengen")
Ik ben alvast voor.HaTe schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:20:
[...]
Wat denk je ervan om luci-app-ddns standaard in je chunky build op te nemen? De standaard firmware heeft namelijk ook ondersteuning voor ddns en ik gebruik het
Je weet dat één antenne upgraden vrij zinloos is bij een N-router?Twylight schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:59:
Ik heb deze router zojuist ook besteld samen met één extra TP-Link TL-ANT2408CL antenne omdat ik totaal niet tevreden ben met de Cisco EPC3925 die UPC mij gegeven heeft.
Ik reageer hier vooral even zodat ik het topic niet meer kwijt raak, maar gelijk ook maar even met een vraag: Wordt deze geleverd met de aller nieuwste software en is er een automatische manier van updaten of moet ik hiervoor allerlei capriolen uithalen om er andere firmware op te plaatsen?
En iemand hier die ervaring heeft met het vervangen van de Cisco EPC3925 met deze router? (Ik wil de Cisco enkel nog als modem gebruiken, niet "verlengen")
Firmware upgraden is een fluitje van een cent, maar als alles wat je wilt gewoon werkt, heeft het weinig nut. Veel mensen installeren OpenWRT omdat het leuk is en veel meer mogelijkheden biedt, maar het is geenszins noodzakelijk.
Als je die Cisco enkel als modem wilt gebruiken moet je kijken of je die in passthrough modus kunt zetten ofzo. Als dat niet kan heb je weinig andere keus dan je TP-link als een veredelde switch te gebruiken.
Whatever.
Harmen schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:55:
@Twylight, even Ziggo helpdesk bellen, die zetten de router functie uit. Bij hebben ze dit ook gedaan, werkt prima moet ik zeggen.
Cisco EPC3925 die UPC mij gegeven heeft
Na de reboot, zet ik hem op NZ, 40Mhz (vinkje erook onder zodat ie forceert) Kies WPA Personal en laat de extra beveiliging eronder op Automatisch staan.
Verder verander ik niets!! Geen wachtwoorden geen namen, geen kanaal (blijft op Auto) etc.
Router herstart en... weg WiFi signaal.
Bij de instellingen druk ik op de knop om wiFi te activeren/enable, maar hij blijft uit 0,0
Hoe vaak en waar ik heb ook enable; nergens lukt het om het wiFi signaal aan te zetten (lampje blijft ook uit).
Om Wifi weer aan te krijgen moet ie weer terug naar begin instellingen
Waar doe ik wat verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
Nee, dat weet ik niet? Hoezo?mcDavid schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:10:
[...]
Je weet dat één antenne upgraden vrij zinloos is bij een N-router?
HaTe schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:20:
Obscurax schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:38:
Ik ben alvast voor.
Staat bij deze op de lijst voor de volgende build
De Cisco EPC3925 van UPC geeft je de optie om deze in Bridge modus te zetten. Ik doe dat hier ook en dat werkt uitstekend. Je verliest verder wel alle functionaliteit van dat ding en het wordt een dom modem. Is precies wat ik wil, maar even ter info.Als je die Cisco enkel als modem wilt gebruiken moet je kijken of je die in passthrough modus kunt zetten ofzo. Als dat niet kan heb je weinig andere keus dan je TP-link als een veredelde switch te gebruiken.
1. Waarom herstart je de router?LessRam schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:41:
Gisteren geprobeerd de firmware van Ultraman te installeren (waarvoor dank). Maar om de een of andere duistere reden gaat het steeds mis wanneer ik ook maar iets wijzig aan de WiFi instellingen.
Na de reboot, zet ik hem op NZ, 40Mhz (vinkje erook onder zodat ie forceert) Kies WPA Personal en laat de extra beveiliging eronder op Automatisch staan.
Verder verander ik niets!! Geen wachtwoorden geen namen, geen kanaal (blijft op Auto) etc.
Router herstart en... weg WiFi signaal.
2. De WiFi-N standaard vereist WPA2 AES voor volledige snelheid. Lagere encryptie kun je wel configureren, maar dan wordt je teruggehouden in snelheid. Aangezien 40MHz modus is bedoeld om de snelheid te vergroten zou het best eens kunnen dat de combinatie 40MHz modus met WPA niet geaccepteerd wordt.
Is er een specifieke reden waarom je WPA gebruikt? Bijvoorbeeld een apparaat die geen WPA2 ondersteunt? Aanders wil je ten alle tijden WPA2 AES gebruiken, zeker als je de volle snelheid van WiFi-N wilt benutten.
Opmerking: Als je omgeving rustig genoeg is voor 40MHz modus zou je "force" niet nodig hebben. Speel er eens mee?
Ik heb de indruk dat het met de configuratie te maken heeft.Bij de instellingen druk ik op de knop om wiFi te activeren/enable, maar hij blijft uit 0,0
Hoe vaak en waar ik heb ook enable; nergens lukt het om het wiFi signaal aan te zetten (lampje blijft ook uit).
Om Wifi weer aan te krijgen moet ie weer terug naar begin instellingen
Waar doe ik wat verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
Je drukt toch wel op "Save & Apply" he?
Indien je problemen blijft houden, dan kan het interessant worden om eens je config file voor wireless hier of op pastebin te zetten en hier een linkje te plaatsen. Maar probeer eerst WPA2-AES maar eens.
Omdat een WiFi-N router juist met meerdere antenne's werkt. Het grote voordeel boven WiFi-G is het gebruik van MIMO. Slechts 1 antenna upgraden heeft dan weinig zin.
[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 05-04-2013 15:36 ]
Zogauw er tv wordt gekeken ( kpn glasvezel interactieve tv ) met de ontvangers die bedraad op de tp-link zijn aangesloten is het zo goed als onmogelijk om nog gebruik te maken van wifi. Het netwerk valt constant weg en als er wel verbinding is dan is er vaak geen netwerk toegang mogelijk.
Op OpenWRT is dit het makkelijkst te doen denk ik door de KPN ontvangers in een apart VLAN te zetten, zodat dergelijk verkeer niet daar buiten kan komen.
Op zich zou het ook met de iptables firewall kunnen denk ik, specifiek dergelijke pakketten filteren, maar de VLAN optie zou mijn eerste keuze zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 05-04-2013 17:02 ]
Zet hem op 40Mhz, New Zealand, en kies een Channel en het werkt
Zet hem op 40Mhz, New Zealand, en kies Channel AUTO en het Wifi werkt niet
Oh channel op auto is idd ook problematisch in zo'n geval.LessRam schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:57:
Ultraman ik heb mijn probleem gevonden (denk ik);
Zet hem op 40Mhz, New Zealand, en kies een Channel en het werkt
Zet hem op 40Mhz, New Zealand, en kies Channel AUTO en het Wifi werkt niet
Hij houdt met de automatische channel selectie volgens mij geen rekening met HT40 mode. En HT40 default volgens mij naar 4 kanalen er boven, dus als hij channel 11 automatisch pakt komt hij in de problemen met het opzetten van het tweede kanaal, want dat gaat hij dan op de niet bestaande kanaal 15 proberen
Is vast slimmer te maken, maar zelf je kanaal instellen is toch wat de meeste OpenWRT gebruikers doen verwacht ik.
Fijn dat het is opgelost en dat je kwam melden wat de oplossing was!
Waarom? Auto is toch "slimmer"? Hij pakt dan steeds het sterkste signaal (?)Ultraman schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:01:
[...]Is vast slimmer te maken, maar zelf je kanaal instellen is toch wat de meeste OpenWRT gebruikers doen verwacht ik..
Wat is het voordeel van een vast kanaal?
Auto werkt hier normaliter erg goed (ook met dit router + stock f/w). Al heb ik met dit router wel de "grap" dat het (UPC-Horizon)router van 1 van mijn buren altijd exact volgt. Spring ik na bijv. Ch11, poffff.... buren ook naar 11, beiden dual channel.
Terwijl je zou verwachten dat als ik naar 11 ga, hij juist op 6 zou zou overspringen.....
(Het is hier rustig, hooguit 10 WiFi signalen in beeld)
Rustig wil ik overigens 10 WiFi signalen niet noemen, al hangt het af van de signaalsterkte. Als ze allemaal zeer zwak zijn dan valt het idd mee. Maar in zo'n omgeving zul je mogelijk moeten forceren om 40MHz modus te activeren ja.
Meet je wel of je er iets mee op schiet? Want het is niet bepaald een neighborhood-friendly modus.
En ja mijn signaal geeft een snellere verbinding met 40Mhz dan met een 20Mhz. Vooral de PC van mijn dochter met een "elcheapo" usb ontvangertje merkt dat verschil.
Hmm, dat is jammer. Dat wist ik niet.Ultraman schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:33:
[...]
Omdat een WiFi-N router juist met meerdere antenne's werkt. Het grote voordeel boven WiFi-G is het gebruik van MIMO. Slechts 1 antenna upgraden heeft dan weinig zin.
Ik dacht, ik haal er gewoon één extra sterke antenne bij voor de zekerheid maar hier heb ik dus 0,0 aan of?
Ik zal eerst wel eens even bekijken of hij met de antennes die ik er bij krijg (inc. de extra sterke) genoeg bereik krijg, en anders haal ik er gewoon nog twee bij.
Het zal me benieuwen wanneer ik hem geleverd krijg trouwens. Hem hem helaas besteld bij Redcoon wat ik na het lezen van wat reviews over deze winkel misschien beter niet had kunnen doen. Ik heb hem gisteren besteld en ging er van uit dat hij vandaag of morgen wel zou arriveren, maar heb tot dusver nog geen bericht van verzending binnen.
(Met OpenWRT is dat natuurlijk simpel, maar dat heb ik nog niet draaien.)
Als er in de firmware een button of iets dergelijks is, kun je natuurlijk de request headers even bekijken en dan gewoon met wget dezelfde headers meesturen.
[ Voor 48% gewijzigd door mcDavid op 06-04-2013 17:21 ]
Um, ik ben wel benieuwd hoe je de router nu aangesloten hebt dan....Koen g schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:49:
Is er een mogelijkheid om op deze router igmp uit te zetten?
Zogauw er tv wordt gekeken ( kpn glasvezel interactieve tv ) met de ontvangers die bedraad op de tp-link zijn aangesloten is het zo goed als onmogelijk om nog gebruik te maken van wifi. Het netwerk valt constant weg en als er wel verbinding is dan is er vaak geen netwerk toegang mogelijk.
Normaal, bij KPN glasvezel maar ook bij ADSL+Interactieve TV, horen je LAN en IPTV van elkaar te zijn gescheiden.....
Als het bij jou invloed heeft op WIFI heb je het niet handig aangesloten staan....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Laatste Ultraman firmware. Op mijn router met Ultraman OpenWRT hebt ik deze niet. Zijn beide dezelfde TP links.
430985.570000] ------------[ cut here ]------------
[430985.580000] WARNING: at /home/stefan/proj/openwrt/attitude_adjustment/build_dir/linux-ar71xx_generic/compat-wireless-2012-09-07/net/mac80211/rx.c:3087 0x80d59fd0()
[430985.590000] Rate marked as an HT rate but passed status->rate_idx is not an MCS index [0-76]: 77 (0x4d)
[430985.600000] Modules linked in: ath79_wdt ohci_hcd ledtrig_usbdev ledtrig_netdev ledtrig_heartbeat ip6t_REJECT ip6t_LOG ip6t_rt ip6t_hbh ip6t_mh ip6t_ipv6header ip6t_frag ip6t_eui64 ip6t_ah ip6table_raw ip6_queue ip6table_mangle ip6table_filter ip6_tables nf_conntrack_ipv6 nf_defrag_ipv6 nf_nat_rtsp(O) nf_conntrack_rtsp(O) nf_nat_tftp nf_conntrack_tftp nf_nat_snmp_basic nf_conntrack_snmp nf_nat_sip nf_conntrack_sip nf_nat_pptp nf_conntrack_pptp nf_nat_h323 nf_conntrack_h323 nf_nat_proto_gre nf_conntrack_proto_gre nf_nat_amanda nf_conntrack_amanda nf_conntrack_broadcast nf_nat_irc nf_conntrack_irc nf_nat_ftp nf_conntrack_ftp xt_iprange xt_HL xt_hl xt_ecn ipt_ECN xt_CLASSIFY xt_time xt_tcpmss xt_statistic xt_mark xt_length xt_DSCP xt_dscp xt_string xt_layer7 ipt_REDIRECT ipt_NETMAP ipt_MASQUERADE iptable_nat nf_nat xt_recent xt_helper xt_connmark xt_connbytes pppoe xt_conntrack xt_CT xt_NOTRACK iptable_raw xt_state nf_conntrack_ipv4 nf_defrag_ipv4 nf_conntrack ehci_hcd pppox ipt_REJECT xt_TCPMSS ipt_LOG xt_comment xt_multiport xt_mac xt_limit iptable_mangle iptable_filter ip_tables xt_tcpudp x_tables ifb sit tunnel4 ppp_async ppp_generic slhc ath9k(O) ath9k_common(O) ath9k_hw(O) ath(O) mac80211(O) usbcore usb_common nls_base ts_fsm ts_bm ts_kmp crc_ccitt ipv6 cfg80211(O) compat(O) arc4 aes_generic crypto_algapi ledtrig_default_on leds_gpio gpio_button_hotplug(O)
[430985.730000] Call Trace:[<8027bbc8>] 0x8027bbc8
[430985.730000] [<8027bbc8>] 0x8027bbc8
[430985.730000] [<80071a0c>] 0x80071a0c
[430985.740000] [<80d59fd0>] 0x80d59fd0
[430985.740000] [<80071ac0>] 0x80071ac0
[430985.750000] [<80d59fd0>] 0x80d59fd0
[430985.750000] [<801d9bb4>] 0x801d9bb4
[430985.750000] [<80c66d44>] 0x80c66d44
[430985.760000] [<8009c608>] 0x8009c608
[430985.760000] [<80160c04>] 0x80160c04
[430985.760000] [<80c64f98>] 0x80c64f98
[430985.770000] [<80076af0>] 0x80076af0
[430985.770000] [<80077014>] 0x80077014
[430985.770000] [<80077220>] 0x80077220
[430985.780000] [<800a84c0>] 0x800a84c0
[430985.780000] [<80077454>] 0x80077454
[430985.790000] [<800630ec>] 0x800630ec
[430985.790000] [<800632c0>] 0x800632c0
[430985.790000] [<80095210>] 0x80095210
[430985.800000] [<800a81f4>] 0x800a81f4
[430985.800000] [<80064b28>] 0x80064b28
[430985.800000] [<800632e0>] 0x800632e0
[430985.810000] [<802e88b0>] 0x802e88b0
[430985.810000] [<8030e5d8>] 0x8030e5d8
[430985.810000] [<802e80dc>] 0x802e80dc
[430985.820000]
[430985.820000] ---[ end trace f1b4195f1f11bccb ]---
Is ook al vrij lang een bekende bug: https://dev.openwrt.org/ticket/6411
Hij boeit verder niet, het is een warning en ik merk er eigenlijk niets van.
[ Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 07-04-2013 10:08 ]
Merk inderdaad verder inderdaad geen problemen maar dacht meld het toch even voor het geval het wel iets van betekenis zou zijn.Ultraman schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:07:
Die heb ik hier dagelijks als er maar genoeg verkeer is.
Is ook al vrij lang een bekende bug: https://dev.openwrt.org/ticket/6411
Hij boeit verder niet, het is een warning en ik merk er eigenlijk niets van.
Dank voor de info. Speelt al 3 jaar dus had ik toch zelf moeten kunnen vinden
[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 07-04-2013 10:50 ]
Ik heb net een TP-Link TL-WR1043ND router gekocht en ik gebruik hem nu ook als een NAS/mediaspeler door er een harde schijf aan te hangen.
Als een mediaspeler leek hij eerst prima te werken, ik kon prima een Full-HD film kijken op mijn WDTV live vanaf de mediaserver. Echter toen ik daarna een andere film wilde kijken zei de mediaspeler ineens dat hij dat formaat niet af kon spelen. Dat sloeg nergens op, de film was in .mkv formaat met x264 video en DTS audio, en dat zou de mediaspeler prima af moeten kunnen spelen.
Ik vertrouwde het netwerk niet helemaal dus hing ik de harde schijf direct aan de mediaspeler en toen werkte de film vlekkeloos, daarom heb ik nu bedacht dat er waarschijnlijk iets fout gaat bij de netwerk functionaliteit van de router, of de mediaspeler.
Ik heb eerst al in het WDTV forum gepost en daar zeiden ze
Nou vind ik het persoonlijk vreemd dat als het DLNA gedeelte niet werkt, hij het bij sommige bestanden wel doet en bij anderen niet.sambalbaj schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:46:
als die aan de USB poort van de TP Link hangt dan gaat dat niet werken. DLNA gedeelte van de stockrom doet het niet.
Daarom vraag ik nu maar hulp in het router forum, is dit een bekend probleem en weten jullie hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik wil gewoon simpelweg mijn films die op de netwerkschijf staan kunnen afspelen op mijn mediaspeler
De router zit op een lanpoort aangesloten op een lanpoort op de experiabox.eymey schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:30:
[...]
Um, ik ben wel benieuwd hoe je de router nu aangesloten hebt dan....
Normaal, bij KPN glasvezel maar ook bij ADSL+Interactieve TV, horen je LAN en IPTV van elkaar te zijn gescheiden.....
Als het bij jou invloed heeft op WIFI heb je het niet handig aangesloten staan....
Tegenwoordig hoeft dit niet meer gescheiden te zijn
Ik zag hier op tweakers dat dit probleem met de wifi vaker voorkomt, en dit kon opgelost worden door igmp uit te schakelen op de router. Vandaar mijn vraag of dit mogelijk is, ondertussen al gevonden dat dit op de standaard rom niet mogelijk is.
Echter, die zijn eigenlijk gewoon alleen bedoeld als extra 'service' om met een simpele switch maar 1 infrastructuur in je huis te hoeven hebben. Men gaat er daarbij vanuit dat je gewoon de WIFI van de Experiabox gebruikt en dat die 'flex poort' gewoon een leuke extra is voor al die apparaten in je av-meubel die tegenwoordig ook een ethernetpoort hebben maar waar ook je settopbox staat.
Overigens heb je ook dan het probleem dat IGMP vrolijk over alle poorten van zo'n switch heen loopt te beren, maar bedraad merk je daar niet heel snel nadelen van.
Het sleutelwoord is hier "IGMP snooping". Daarbij vangt de firmware van de switch het IGMP verkeer op en stuurt dat alleen door naar het aangesloten apparaat dat ook een "JOIN" heeft verzonden voor die groep. De ingebouwde Realtek switch van de 1043ND schijnt dit wel te ondersteunen (leert een snelle Google opdracht me) maar dit lijkt niet in de OpenWRT driver te zitten.
In ieder geval, op een consumentenrouter ga je dit ook niet snel treffen. De optie voor IGMP snooping zit wel op bijna iedere bekende smart switch (bv. Linksys SLM2005 of SLM2008).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
@hieronder, bedankt. Ik zocht ook een plaatje, maar kon zo even niet wat vinden. Er zit als ware een soort donut om de antenne heen
[ Voor 93% gewijzigd door HaTe op 07-04-2013 23:14 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
HP legt het wel goed uit: http://www.hp.com/rnd/pdf_html/antenna.htm#Omni
My favorite programming language is solder.
Als mediaspeler gebruiken is onmogelijk, aangezien de router geen grafische- en akoestische interfaces heeft. Denk dus dat je mediaserver bedoelt.Kipke schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:14:
Hallo medetweakers,
Ik heb net een TP-Link TL-WR1043ND router gekocht en ik gebruik hem nu ook als een NAS/mediaspeler door er een harde schijf aan te hangen.
Als een mediaspeler leek hij eerst prima te werken, ik kon prima een Full-HD film kijken op mijn WDTV live vanaf de mediaserver. Echter toen ik daarna een andere film wilde kijken zei de mediaspeler ineens dat hij dat formaat niet af kon spelen. Dat sloeg nergens op, de film was in .mkv formaat met x264 video en DTS audio, en dat zou de mediaspeler prima af moeten kunnen spelen.
Ik vertrouwde het netwerk niet helemaal dus hing ik de harde schijf direct aan de mediaspeler en toen werkte de film vlekkeloos, daarom heb ik nu bedacht dat er waarschijnlijk iets fout gaat bij de netwerk functionaliteit van de router, of de mediaspeler.
Ik heb eerst al in het WDTV forum gepost en daar zeiden ze
[...]
Nou vind ik het persoonlijk vreemd dat als het DLNA gedeelte niet werkt, hij het bij sommige bestanden wel doet en bij anderen niet.
Daarom vraag ik nu maar hulp in het router forum, is dit een bekend probleem en weten jullie hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik wil gewoon simpelweg mijn films die op de netwerkschijf staan kunnen afspelen op mijn mediaspeler
En het probleem dat je ondervindt heeft vrijwel zeker te maken met de bitrate. Een beetje HD-film heeft een bitrate van enkele (tientallen) megabytes per seconde, en dat gaat dat USB-poortje van de router simpelweg nooit kunnen streamen.
Zoveel nou ook weer niet, of je moet MPEG2 TS als codec gebruiken misschien.mcDavid schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:25:
Een beetje HD-film heeft een bitrate van enkele (tientallen) megabytes per seconde, en dat gaat dat USB-poortje van de router simpelweg nooit kunnen streamen.
Een tiental Megabits, ja, geen megabytes.
Bitrate van een goede 19GB 1080p film doet hier zo'n 15Mbit h264 video en 1.5Mbit 5.1ch DTS. Bedenk er een beetje overhead bij, over pak hem beet 25Mbit bandbreedte moet dat wel lukken. Komt neer op zo'n 2MB/s.
Dat kan de router wel aan qua stream in mijn ervaring.
Probeer nu de USB drive te vinden via WiFi welke in de USB poort zit.
Volgens de InitScripts staat USB op enabled
Bij LED Configuration zie ik dat hij mijn harddisk ziet (Western Digital - External HD)
Verder zie ik nergens opties die met de USB harddisk te maken hebben (?)
Maar in het netwerk zie ik nergens de drive staan.
Wat doe ik fout?
Hij is FAT32 geformateerd, ik weet niet optimaal, maar het werkte onder de stock firmware.
WHoops catastrofale bit/byte mixupUltraman schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:37:
[...]
Zoveel nou ook weer niet, of je moet MPEG2 TS als codec gebruiken misschien.
Een tiental Megabits, ja, geen megabytes.
Bitrate van een goede 19GB 1080p film doet hier zo'n 15Mbit h264 video en 1.5Mbit 5.1ch DTS. Bedenk er een beetje overhead bij, over pak hem beet 25Mbit bandbreedte moet dat wel lukken. Komt neer op zo'n 2MB/s.
Dat kan de router wel aan qua stream in mijn ervaring.
Wowww.... Euhmmmm....mcDavid schreef op maandag 08 april 2013 @ 01:20:
heb je alle benodigde USB-packages, FAT-packages en Samba-packages geinstalleerd? http://wiki.openwrt.org/doc/howto/usb.storage
Dat is me te complexe materie.
dacht dat het standaard in Ultramans f/w zat en ik alleen iets moet enablen of hooguit 1 package installeren. Niet dus....
ga (morgen) wel weer terug naar Stock voorlaatste versie, daar zit het standaard in
[ Voor 3% gewijzigd door LessRam op 08-04-2013 01:32 ]
Ik op die pagina een waslijst aan packages, met Required, Optional, en ook nogeens Possibly Required....
Zoveel dat ik een "Bomen / Bos" gevoel krijg.
(Maar dit kan allemaal via luci, de web interface.)
[ Voor 10% gewijzigd door Harrie op 08-04-2013 07:32 ]
In Regular hoef je het enkel te installeren. Dependencies worden automatisch gedaan. En met alle respect: als je in Windows je meuk kunt installeren, kun je dit ook. Kwestie van lezen wat je nodig hebt op de wiki. In LuCI de pakkettenlijst bijwerken (klik op update), zoekveld benutten en op install drukken naast het gewenste pakket. Configureren is dan de volgende stap, maar dat komt daarna pas.
Dat dit alles je op Regular meer tijd kost, dat klopt volledig want je zult dingen moeten uitzoeken. Welkom bij OpenWRT
Of is het het Engels wat hier de barrière vormt?
[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 08-04-2013 11:03 ]
Als je iets installeert kun je het beste (als beginner) ook de luci-(*) (b.v. luci-upnp) pakken, dan kun je het in de webinterface configureren. De onderliggende binaries zoekt de installer er zelf bij.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Bedankt voor je reactieeymey schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:24:
Ah, True ja. De Experiabox v8 heeft 'flex poorten'.
Echter, die zijn eigenlijk gewoon alleen bedoeld als extra 'service' om met een simpele switch maar 1 infrastructuur in je huis te hoeven hebben. Men gaat er daarbij vanuit dat je gewoon de WIFI van de Experiabox gebruikt en dat die 'flex poort' gewoon een leuke extra is voor al die apparaten in je av-meubel die tegenwoordig ook een ethernetpoort hebben maar waar ook je settopbox staat.
Overigens heb je ook dan het probleem dat IGMP vrolijk over alle poorten van zo'n switch heen loopt te beren, maar bedraad merk je daar niet heel snel nadelen van.
Het sleutelwoord is hier "IGMP snooping". Daarbij vangt de firmware van de switch het IGMP verkeer op en stuurt dat alleen door naar het aangesloten apparaat dat ook een "JOIN" heeft verzonden voor die groep. De ingebouwde Realtek switch van de 1043ND schijnt dit wel te ondersteunen (leert een snelle Google opdracht me) maar dit lijkt niet in de OpenWRT driver te zitten.
In ieder geval, op een consumentenrouter ga je dit ook niet snel treffen. De optie voor IGMP snooping zit wel op bijna iedere bekende smart switch (bv. Linksys SLM2005 of SLM2008).
Ik wist niet dat het problemen op kon leveren, in de handleiding van kpn die bij de experiabox kwam staat meen ik zelfs een afbeelding waarbij iptv en de lan gewoon over dezelfde lijn gaat.
Momenteel ziten er 3 motorola 1853 aangesloten op de switch van de tp-link, als ik hier nog een simpele unmanaged switch voor zet en daar de motorola's en de tp-link router op aansluit zou dit dan een oplossing bieden of is dit veel te simpel gedacht??
Weet misschien iemand of igmp snooping in OpenWRT ( of anders DD-WRT ) mogelijk is?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen en ik heb ook begrepen dat sommige te simpele unmanaged switches juist IGMP verkeer weer in het geheel niet aan kunnen, maar ik denk dat het wel te simpel gedacht is. Een simpele switch die IGMP verkeer ziet en dit over alle ethernetpoorten gooit zal dit waarschijnlijk ook wel richting de poort doen die naar de TP gaat.
Maar misschien hebben anders mensen in het KPN Glasvezel of Interactieve TV topic daar meer ervaring mee
Ik had en heb die Chunky versie van je geinstalleerd staan. (openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-squashfs-factory) Blijkbaar hoef ik dus toch geen extra packages te installeren(?)Ultraman schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:53:
In de Chunky zit dit allemaal standaard. Als je wilt kun je daar prima naar upgraden.
In Regular hoef je het enkel te installeren. Dependencies worden automatisch gedaan. En met alle respect: als je in Windows je meuk kunt installeren, kun je dit ook. Kwestie van lezen wat je nodig hebt op de wiki. In LuCI de pakkettenlijst bijwerken (klik op update), zoekveld benutten en op install drukken naast het gewenste pakket. Configureren is dan de volgende stap, maar dat komt daarna pas.
Dat dit alles je op Regular meer tijd kost, dat klopt volledig want je zult dingen moeten uitzoeken. Welkom bij OpenWRT![]()
Of is het het Engels wat hier de barrière vormt?
Zal vandaag dan eens goed de tijd nemen om alles nogmaals te lezen, zal wel wat packages moeten starten, of de harddisk is niet juist gepartitioneerd/formateerd (Al zal dat het niet zijn daar hij het wel deed onder stock f/w)
Had even de stock weer teruggezet, maar die was toch net iets minder qua sterkte en stabiliteit v/h signaal. Nu staat de router op de 1e verdieping en download met een snelheid van gem. 6MB/s en dat met een 60Mb/s verbinding van UPC; perfecter kun je je niet wensen.
Deze build bevat een nieuwe kernel, versie 3.8.6, welke ik zeer stabiel heb bevonden. Uiteraard bevat deze build ook de meest recente fixes (te zien hier).
Deze keer heb ik de BT build achterwege gelaten, hier is te weinig animo voor. De oude BT build zal beschikbaar blijven, maar zal niet meer worden onderhouden. Als je toch bittorrent capaciteiten in de nieuwe build wilt kan je altijd zelf de pakketten toevoegen.
Deze build bevat alle functies van Ultraman's chunky build, met DDNS, hd-idle (ipv sd-parm) en Bootstrap toegevoegd. In tegenstelling tot Ultraman's build is deze build gebaseerd op de trunk Barrier Breaker.
Wat zit er allemaal in:
- Ath9k driver geforceerd de gebruiker-gedefinieerde region instellingen te gebruiken, dit maakt kanaal 12 en 13 beschikbaar.
- IPv6 ondersteuning
- 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
- QoS
- USB storage (bestandssystemen FAT32, ext2/3/4)
- Bestandsdeling over Windows netwerken (Samba)
- UPnP ondersteuning
- Wake-on-LAN instellingen
- DDNS instellingen
- Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
- Luci Bootstrap thema toegevoegd
TP-link naar OpenWrt: http://goo.gl/AWkX1
OpenWrt naar OpenWrt (upgrade): http://goo.gl/OER2Y
Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie geen probleem!
[ Voor 3% gewijzigd door mk13139 op 09-04-2013 14:05 ]
Achterop staat: TL-WR1043ND(DE) v1.2. Hoe kan ik deze nu naar dd-wrt upgraden? Want op die site kan ik enkel een geschikte firmware vinden voor 1.1 en 1.4
Niet dus, had hem een jaartje geleden geformateerd naar NTFS.
Nu nog proberen die packages (incl. write optie) te installeren.
Tjemig die doet het hier erg goed (60/6 abo) en dat via WiFi 1 verdieping hogermk13139 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:56:
Nieuwe build: r36276
[ Voor 6% gewijzigd door LessRam op 09-04-2013 17:19 ]
Fijn om te horen dat je er plezier aan hebt! En bedankt voor het gebruiken van mijn build!LessRam schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:18:
[...]
Tjemig die doet het hier erg goed (60/6 abo) en dat via WiFi 1 verdieping hoger
[afbeelding]
Hij doet het inderdaad erg goed, ik heb ook een 60/6 abonnement en behaal vergelijkbare resultaten
Ik ga denk ik maar een managed switch aanschaffen, weer wat te prutsen hahaeymey schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:01:
Kan goed zijn dat er in de handleiding wel zoiets staat, maar KPN kent natuurlijk niet alle mogelijke apparatuur die zich aan 2 kanten van een ethernet touwtje kan bevinden. En wat ik eerder zei, met een 'domme switch' met daaraan wat bedrade apparaten zal het minder snel opvallen dan wanneer daar ook een wireless AP op zit.
Ik kan het niet met zekerheid zeggen en ik heb ook begrepen dat sommige te simpele unmanaged switches juist IGMP verkeer weer in het geheel niet aan kunnen, maar ik denk dat het wel te simpel gedacht is. Een simpele switch die IGMP verkeer ziet en dit over alle ethernetpoorten gooit zal dit waarschijnlijk ook wel richting de poort doen die naar de TP gaat.
Maar misschien hebben anders mensen in het KPN Glasvezel of Interactieve TV topic daar meer ervaring mee.
In iedergeval bedankt voor je reactie's!
Ik heb mijn TP link router (als bridge) achter een router staan met daarop ook OpenWRT icm radv, het valt mij op dat stateless ipv6 configuration niet goed meer werkt, DNS werkt wel, maar de routering niet.
Is hier een verklaring voor? Met de build van Ultraman hoef ik geen radvd te draaien en werkt ipv6 zelfs door de bridge mode via wireless. Ik moet wel zeggen dat ik mijn ultraman config heb bewaard...
Zijn er anderen die deze ervaring hebben, of mogelijk een oplossing?
De ipv6 configuratie is, zoals je zelf ook al aangeeft, in de nieuwere pakketten flink veranderd.cODAR schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:39:
Is hier een verklaring voor? Met de build van Ultraman hoef ik geen radvd te draaien en werkt ipv6 zelfs door de bridge mode via wireless. Ik moet wel zeggen dat ik mijn ultraman config heb bewaard...
Ipv6 zou helemaal moeten werken, dus de enige verklaring die ik hiervoor zou kunnen geven is:
Ik heb zelf niet de mogelijkheid ipv6 te testen dus ik kan je niet echt helpen hiermee, maar ik raad je aan met een schone configuratie te beginnen (in failsafe modus met telnet inloggen, dan firstboot uitvoeren).Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie geen probleem!
Mocht het met een schone configuratie niet lukken dan zul je toch elders hulp moeten zoeken.
Je kan inderdaad gewoon dat bestand in de firmware upgrade pagina uploadenTwylight schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 23:17:
Ik ga zo de gok wagen. Ik kan gewoon het "TP-link naar OpenWrt" bestand uploaden bij de firmware upgrade toch? of moet ik nog andere capriolen uithalen?
Succes!
Bedankt voor de moeite die je er in steekt!
Verwijderd
Ik denk niet dat iemand in een TL-WR1043ND topic ervaring heeft met een WDR4300Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:56:
Ik heb hier de WDR4300 maar heb een heel af en toe valt de verbinding weg met het internet of loopt hij vast waardoor de Wifi niet meer werkt. Iemand ervaringen met dit probleem?
Maar dat terzijde, draai je stock firmware? Probeer eens een firmware upgrade te doen.
Maar nu krijg ik elke keer na een bepaalde tijd (20 minuten gemiddeld) "Geen netwerk toegang" op de computer hier. Hij is dan nog wel verbonden maar ik kan dan niet meer op internet en krijg ook geen toegang meer tot de router. Ik moet dan de verbinding uit en aan schakelen (op de computer) en dan werkt hij weer.
Meer mensen met zo'n probleem?
Kun je eens in je kernel log kunnen kijken (in de status pagina) of er 'failed to stop tx dma' errors zijn?Twylight schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:21:
Hmm, ik heb vandaag wat problemen met de router met openwrt. Gister nacht werkte het perfect, goede snelheid, goed bereik.
Maar nu krijg ik elke keer na een bepaalde tijd (20 minuten gemiddeld) "Geen netwerk toegang" op de computer hier. Hij is dan nog wel verbonden maar ik kan dan niet meer op internet en krijg ook geen toegang meer tot de router. Ik moet dan de verbinding uit en aan schakelen (op de computer) en dan werkt hij weer.
Meer mensen met zo'n probleem?
Dat zou namelijk wel vreemd zijn, ik heb er met mijn laatste paar builds nog nooit een gehad.
Post anders je kernel log even.
edit:
Het kan haast geen 'failed to stop tx dma' error zijn, dan zou namelijk reconnecten ook geen oplossing moeten bieden..
[ Voor 9% gewijzigd door mk13139 op 10-04-2013 16:44 ]
Het modem van UPC was oorspronkelijk altijd bereikbaar op 192.168.1.1, die heb ik op bridge gezet maar volgens mij stond dhcp nog wel aan. De router stond ook op 192.168.1.1, en nadat ik die op 192.168.0.1 heb gezet is het probleem verholpen. (voorlopig)
Als hij weer moeilijk gaat doen laat ik het hier weer even weten
Als het goed is zit je bridged modem in de 192.168.100.x range.Twylight schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:35:
Het is inderdaad geen 'failed to stop tx dma' error. Ik had wat op internet gezocht en daar kwam uit dat mensen het zelfde probleem hadden als er een iets mis was met dhcp routing. Als je dan opnieuw verbindt hernieuwd hij die lease en is het probleem weg.
Het modem van UPC was oorspronkelijk altijd bereikbaar op 192.168.1.1, die heb ik op bridge gezet maar volgens mij stond dhcp nog wel aan. De router stond ook op 192.168.1.1, en nadat ik die op 192.168.0.1 heb gezet is het probleem verholpen. (voorlopig)
Als hij weer moeilijk gaat doen laat ik het hier weer even weten
Geeft openwrt wel je echte WAN adres aan in de status pagina (komt hij overeen met deze)?
Hier welmk13139 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:01:
Geeft openwrt wel je echte WAN adres aan in de status pagina (komt hij overeen met deze)?
Jep.mk13139 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:01:
[...]
Als het goed is zit je bridged modem in de 192.168.100.x range.
Het probleem was net weer terug toen ik terug kwam bij de computer. Kon (heel erg traag, laadtijden van enkele minuten) bij de reboot pagina van de router komen. Na de reboot doet hij het nu weer. Maar voor hoe lang
edit:
Hij heeft het maar liefst 7 minuten volgehouden
[ Voor 5% gewijzigd door jmxd op 10-04-2013 22:39 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
| Apr 10 22:29:45 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: associated (aid 2) Apr 10 22:29:45 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: associated (aid 2) Apr 10 22:29:46 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b WPA: pairwise key handshake completed (RSN) Apr 10 22:29:48 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2006]: DHCPDISCOVER(br-lan) 2c:a8:35:56:ef:f1 Apr 10 22:29:48 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2006]: DHCPOFFER(br-lan) 192.168.0.199 2c:a8:35:56:ef:f1 Apr 10 22:29:48 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2006]: DHCPREQUEST(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:29:48 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2006]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:29:48 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2006]: DHCPREQUEST(br-lan) 192.168.0.199 2c:a8:35:56:ef:f1 Apr 10 22:29:48 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2006]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.199 2c:a8:35:56:ef:f1 BLACKBERRY-04FA Apr 10 22:29:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2006]: DHCPINFORM(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:29:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2006]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:34:42 OpenWrt kern.info kernel: [ 275.840000] device wlan0 left promiscuous mode Apr 10 22:34:42 OpenWrt kern.info kernel: [ 275.840000] br-lan: port 2(wlan0) entered disabled state Apr 10 22:34:45 OpenWrt kern.info kernel: [ 278.640000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready Apr 10 22:34:45 OpenWrt kern.info kernel: [ 278.650000] device wlan0 entered promiscuous mode Apr 10 22:34:45 OpenWrt kern.info kernel: [ 278.670000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready Apr 10 22:34:45 OpenWrt kern.info kernel: [ 278.970000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state Apr 10 22:34:45 OpenWrt kern.info kernel: [ 278.980000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state Apr 10 22:34:45 OpenWrt kern.info kernel: [ 278.990000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): wlan0: link becomes ready Apr 10 22:34:45 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: authenticated Apr 10 22:34:45 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: associated (aid 1) Apr 10 22:34:45 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b WPA: pairwise key handshake completed (RSN) Apr 10 22:34:45 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2006]: DHCPREQUEST(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:34:45 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2006]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:34:47 OpenWrt kern.info kernel: [ 280.980000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state Apr 10 22:34:48 OpenWrt daemon.info dnsmasq[2006]: exiting on receipt of SIGTERM Apr 10 22:34:50 OpenWrt user.notice dnsmasq: DNS rebinding protection is active, will discard upstream RFC1918 responses! Apr 10 22:34:50 OpenWrt user.notice dnsmasq: Allowing 127.0.0.0/8 responses Apr 10 22:34:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq[2610]: started, version 2.62 cachesize 150 Apr 10 22:34:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq[2610]: compile time options: IPv6 GNU-getopt no-DBus no-i18n no-IDN DHCP no-DHCPv6 no-Lua TFTP no-conntrack Apr 10 22:34:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2610]: DHCP, IP range 192.168.0.100 -- 192.168.0.249, lease time 12h Apr 10 22:34:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq[2610]: using local addresses only for domain lan Apr 10 22:34:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq[2610]: reading /tmp/resolv.conf.auto Apr 10 22:34:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq[2610]: using nameserver 62.179.104.196#53 Apr 10 22:34:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq[2610]: using nameserver 213.46.228.196#53 Apr 10 22:34:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq[2610]: using local addresses only for domain lan Apr 10 22:34:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq[2610]: read /etc/hosts - 1 addresses Apr 10 22:34:50 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2610]: read /etc/ethers - 0 addresses Apr 10 22:35:00 OpenWrt user.info firewall: adding lan (br-lan) to zone lan Apr 10 22:35:01 OpenWrt user.info firewall: adding wan (eth0.2) to zone wan Apr 10 22:35:02 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 2c:a8:35:56:ef:f1 IEEE 802.11: authenticated Apr 10 22:35:02 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 2c:a8:35:56:ef:f1 IEEE 802.11: associated (aid 2) Apr 10 22:35:02 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 2c:a8:35:56:ef:f1 WPA: pairwise key handshake completed (RSN) Apr 10 22:35:02 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2610]: DHCPDISCOVER(br-lan) 2c:a8:35:56:ef:f1 Apr 10 22:35:02 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2610]: DHCPOFFER(br-lan) 192.168.0.199 2c:a8:35:56:ef:f1 Apr 10 22:35:02 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2610]: DHCPREQUEST(br-lan) 192.168.0.199 2c:a8:35:56:ef:f1 Apr 10 22:35:02 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2610]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.199 2c:a8:35:56:ef:f1 BLACKBERRY-04FA Apr 10 22:36:42 OpenWrt kern.info kernel: [ 395.730000] device wlan0 left promiscuous mode Apr 10 22:36:42 OpenWrt kern.info kernel: [ 395.730000] br-lan: port 2(wlan0) entered disabled state Apr 10 22:36:44 OpenWrt kern.info kernel: [ 397.760000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready Apr 10 22:36:44 OpenWrt kern.info kernel: [ 397.780000] device wlan0 entered promiscuous mode Apr 10 22:36:44 OpenWrt kern.info kernel: [ 397.800000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready Apr 10 22:36:44 OpenWrt kern.info kernel: [ 398.100000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state Apr 10 22:36:44 OpenWrt kern.info kernel: [ 398.110000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state Apr 10 22:36:44 OpenWrt kern.info kernel: [ 398.110000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): wlan0: link becomes ready Apr 10 22:36:45 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: authenticated Apr 10 22:36:45 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: associated (aid 1) Apr 10 22:36:45 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b WPA: pairwise key handshake completed (RSN) Apr 10 22:36:45 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2610]: DHCPREQUEST(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:36:45 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[2610]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:36:46 OpenWrt kern.info kernel: [ 400.110000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state Apr 10 22:36:48 OpenWrt daemon.info dnsmasq[2610]: exiting on receipt of SIGTERM Apr 10 22:36:50 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 2c:a8:35:56:ef:f1 IEEE 802.11: authenticated Apr 10 22:36:50 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 2c:a8:35:56:ef:f1 IEEE 802.11: associated (aid 2) Apr 10 22:36:50 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 2c:a8:35:56:ef:f1 WPA: pairwise key handshake completed (RSN) Apr 10 22:36:50 OpenWrt user.notice dnsmasq: DNS rebinding protection is active, will discard upstream RFC1918 responses! Apr 10 22:36:50 OpenWrt user.notice dnsmasq: Allowing 127.0.0.0/8 responses Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq[3457]: started, version 2.62 cachesize 150 Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq[3457]: compile time options: IPv6 GNU-getopt no-DBus no-i18n no-IDN DHCP no-DHCPv6 no-Lua TFTP no-conntrack Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCP, IP range 192.168.0.100 -- 192.168.0.249, lease time 12h Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq[3457]: using local addresses only for domain lan Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq[3457]: reading /tmp/resolv.conf.auto Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq[3457]: using nameserver 62.179.104.196#53 Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq[3457]: using nameserver 213.46.228.196#53 Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq[3457]: using local addresses only for domain lan Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq[3457]: read /etc/hosts - 1 addresses Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: read /etc/ethers - 0 addresses Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPDISCOVER(br-lan) 2c:a8:35:56:ef:f1 Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPOFFER(br-lan) 192.168.0.199 2c:a8:35:56:ef:f1 Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPREQUEST(br-lan) 192.168.0.199 2c:a8:35:56:ef:f1 Apr 10 22:36:51 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.199 2c:a8:35:56:ef:f1 BLACKBERRY-04FA Apr 10 22:36:56 OpenWrt kern.debug kernel: [ 409.450000] UDP: short packet: From 178.128.149.18:59697 63877/1446 to 178.85.18.229:80 Apr 10 22:37:03 OpenWrt user.info firewall: adding lan (br-lan) to zone lan Apr 10 22:37:04 OpenWrt kern.debug kernel: [ 417.560000] UDP: bad checksum. From 178.128.149.18:54793 to 178.85.18.229:11479 ulen 1446 Apr 10 22:37:04 OpenWrt user.info firewall: adding wan (eth0.2) to zone wan Apr 10 22:37:23 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:37:23 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:37:23 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:37:23 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:37:23 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:37:23 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:39:08 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: disassociated Apr 10 22:39:09 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: deauthenticated due to inactivity (timer DEAUTH/REMOVE) Apr 10 22:39:12 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: authenticated Apr 10 22:39:12 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: associated (aid 1) Apr 10 22:39:12 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b WPA: pairwise key handshake completed (RSN) Apr 10 22:39:12 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPREQUEST(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:39:12 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:39:18 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:39:18 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPINFORM(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:39:18 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:39:18 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:39:18 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:39:21 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:39:21 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:39:21 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:39:21 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:39:21 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:39:21 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:46:44 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b WPA: group key handshake completed (RSN) Apr 10 22:46:44 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 2c:a8:35:56:ef:f1 WPA: group key handshake completed (RSN) Apr 10 22:48:14 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: disassociated Apr 10 22:48:15 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: deauthenticated due to inactivity (timer DEAUTH/REMOVE) Apr 10 22:48:18 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: authenticated Apr 10 22:48:18 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: associated (aid 1) Apr 10 22:48:18 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: associated (aid 1) Apr 10 22:48:19 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b WPA: pairwise key handshake completed (RSN) Apr 10 22:48:19 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPREQUEST(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:48:19 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:48:22 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPINFORM(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:48:22 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:48:24 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:48:24 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:48:28 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:48:28 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:48:28 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:48:28 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:48:28 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:48:40 OpenWrt kern.info kernel: [ 1113.600000] nf_conntrack: automatic helper assignment is deprecated and it will be removed soon. Use the iptables CT target to attach helpers instead. Apr 10 22:50:32 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: disassociated Apr 10 22:50:33 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: deauthenticated due to inactivity (timer DEAUTH/REMOVE) Apr 10 22:50:35 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: authenticated Apr 10 22:50:35 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: associated (aid 1) Apr 10 22:50:35 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b WPA: pairwise key handshake completed (RSN) Apr 10 22:50:35 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPREQUEST(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:50:35 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:51:05 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: disassociated Apr 10 22:51:06 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: deauthenticated due to inactivity (timer DEAUTH/REMOVE) Apr 10 22:51:12 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: authenticated Apr 10 22:51:12 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: authenticated Apr 10 22:51:12 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: authenticated Apr 10 22:51:12 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b IEEE 802.11: associated (aid 1) Apr 10 22:51:12 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 00:24:36:b6:02:0b WPA: pairwise key handshake completed (RSN) Apr 10 22:51:12 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPREQUEST(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:51:12 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:51:16 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:51:16 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:51:16 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:51:17 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPINFORM(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b Apr 10 22:51:17 OpenWrt daemon.info dnsmasq-dhcp[3457]: DHCPACK(br-lan) 192.168.0.153 00:24:36:b6:02:0b iMac-van-Jamie Apr 10 22:51:17 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:51:20 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:51:21 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable Apr 10 22:51:21 OpenWrt daemon.err dnsmasq[3457]: failed to send packet: Network is unreachable |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
| [ 0.000000] Linux version 3.8.6 (martijn@HP-dc7800) (gcc version 4.6.4 (OpenWrt/Linaro GCC 4.6-2012.12 r36193) ) #2 Mon Apr 8 18:29:14 CEST 2013 [ 0.000000] MyLoader: sysp=aaa82a82, boardp=20a9aae8, parts=aa22ae20 [ 0.000000] bootconsole [early0] enabled [ 0.000000] CPU revision is: 00019374 (MIPS 24Kc) [ 0.000000] SoC: Atheros AR9132 rev 2 [ 0.000000] Clocks: CPU:400.000MHz, DDR:400.000MHz, AHB:200.000MHz, Ref:5.000MHz [ 0.000000] Determined physical RAM map: [ 0.000000] memory: 02000000 @ 00000000 (usable) [ 0.000000] Initrd not found or empty - disabling initrd [ 0.000000] Zone ranges: [ 0.000000] Normal [mem 0x00000000-0x01ffffff] [ 0.000000] Movable zone start for each node [ 0.000000] Early memory node ranges [ 0.000000] node 0: [mem 0x00000000-0x01ffffff] [ 0.000000] On node 0 totalpages: 8192 [ 0.000000] free_area_init_node: node 0, pgdat 802f8890, node_mem_map 81000000 [ 0.000000] Normal zone: 64 pages used for memmap [ 0.000000] Normal zone: 0 pages reserved [ 0.000000] Normal zone: 8128 pages, LIFO batch:0 [ 0.000000] Primary instruction cache 64kB, VIPT, 4-way, linesize 32 bytes. [ 0.000000] Primary data cache 32kB, 4-way, VIPT, cache aliases, linesize 32 bytes [ 0.000000] pcpu-alloc: s0 r0 d32768 u32768 alloc=1*32768 [ 0.000000] pcpu-alloc: [0] 0 [ 0.000000] Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on. Total pages: 8128 [ 0.000000] Kernel command line: board=TL-WR1043ND console=ttyS0,115200 rootfstype=squashfs,jffs2 noinitrd [ 0.000000] PID hash table entries: 128 (order: -3, 512 bytes) [ 0.000000] Dentry cache hash table entries: 4096 (order: 2, 16384 bytes) [ 0.000000] Inode-cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes) [ 0.000000] __ex_table already sorted, skipping sort [ 0.000000] Writing ErrCtl register=00000000 [ 0.000000] Readback ErrCtl register=00000000 [ 0.000000] Memory: 28856k/32768k available (2166k kernel code, 3912k reserved, 583k data, 256k init, 0k highmem) [ 0.000000] SLUB: Genslabs=9, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=1, Nodes=1 [ 0.000000] NR_IRQS:51 [ 0.080000] Calibrating delay loop... 265.42 BogoMIPS (lpj=1327104) [ 0.080000] pid_max: default: 32768 minimum: 301 [ 0.080000] Mount-cache hash table entries: 512 [ 0.090000] NET: Registered protocol family 16 [ 0.100000] MIPS: machine is TP-LINK TL-WR1043ND [ 0.360000] bio: create slab <bio-0> at 0 [ 0.370000] Switching to clocksource MIPS [ 0.380000] NET: Registered protocol family 2 [ 0.380000] TCP established hash table entries: 512 (order: 0, 4096 bytes) [ 0.380000] TCP bind hash table entries: 512 (order: -1, 2048 bytes) [ 0.390000] TCP: Hash tables configured (established 512 bind 512) [ 0.390000] TCP: reno registered [ 0.400000] UDP hash table entries: 256 (order: 0, 4096 bytes) [ 0.400000] UDP-Lite hash table entries: 256 (order: 0, 4096 bytes) [ 0.410000] NET: Registered protocol family 1 [ 0.410000] PCI: CLS 0 bytes, default 32 [ 0.430000] squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher [ 0.430000] jffs2: version 2.2 (NAND) (SUMMARY) (LZMA) (RTIME) (CMODE_PRIORITY) (c) 2001-2006 Red Hat, Inc. [ 0.450000] msgmni has been set to 56 [ 0.450000] io scheduler noop registered [ 0.450000] io scheduler deadline registered (default) [ 0.460000] Serial: 8250/16550 driver, 1 ports, IRQ sharing disabled [ 0.490000] serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18020000 (irq = 11) is a 16550A [ 0.490000] console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled [ 0.510000] ath79-spi ath79-spi: master is unqueued, this is deprecated [ 0.510000] m25p80 spi0.0: found en25q64, expected m25p80 [ 0.520000] m25p80 spi0.0: en25q64 (8192 Kbytes) [ 0.520000] 5 tp-link partitions found on MTD device spi0.0 [ 0.530000] Creating 5 MTD partitions on "spi0.0": [ 0.540000] 0x000000000000-0x000000020000 : "u-boot" [ 0.540000] 0x000000020000-0x000000118000 : "kernel" [ 0.550000] mtd: partition "kernel" must either start or end on erase block boundary or be smaller than an erase block -- forcing read-only [ 0.560000] 0x000000118000-0x0000007f0000 : "rootfs" [ 0.570000] mtd: partition "rootfs" must either start or end on erase block boundary or be smaller than an erase block -- forcing read-only [ 0.580000] mtd: partition "rootfs" set to be root filesystem [ 0.590000] mtd: partition "rootfs_data" created automatically, ofs=4E0000, len=310000 [ 0.590000] 0x0000004e0000-0x0000007f0000 : "rootfs_data" [ 0.600000] 0x0000007f0000-0x000000800000 : "art" [ 0.610000] 0x000000020000-0x0000007f0000 : "firmware" [ 0.620000] Realtek RTL8366RB ethernet switch driver version 0.2.3 [ 0.730000] rtl8366rb rtl8366rb: using GPIO pins 18 (SDA) and 19 (SCK) [ 0.730000] rtl8366rb rtl8366rb: RTL5937 ver. 3 chip found [ 0.910000] libphy: rtl8366rb: probed [ 0.920000] eth0: Atheros AG71xx at 0xb9000000, irq 4, mode:RGMII [ 1.230000] TCP: cubic registered [ 1.230000] NET: Registered protocol family 17 [ 1.230000] 8021q: 802.1Q VLAN Support v1.8 [ 1.250000] VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:2. [ 1.250000] Freeing unused kernel memory: 256k freed [ 3.570000] ar71xx: pll_reg 0xb8050014: 0x1a000000 [ 3.570000] eth0: link up (1000Mbps/Full duplex) [ 7.050000] jffs2: notice: (414) jffs2_build_xattr_subsystem: complete building xattr subsystem, 1 of xdatum (0 unchecked, 0 orphan) and 27 of xref (0 dead, 8 orphan) found. [ 7.870000] SCSI subsystem initialized [ 8.130000] usbcore: registered new interface driver usbfs [ 8.130000] usbcore: registered new interface driver hub [ 8.150000] usbcore: registered new device driver usb [ 8.770000] ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver [ 8.780000] ehci-platform: EHCI generic platform driver [ 8.790000] ehci-platform ehci-platform: EHCI Host Controller [ 8.800000] ehci-platform ehci-platform: new USB bus registered, assigned bus number 1 [ 8.800000] ehci-platform ehci-platform: irq 3, io mem 0x1b000000 [ 8.830000] ehci-platform ehci-platform: USB 2.0 started, EHCI 1.00 [ 8.830000] hub 1-0:1.0: USB hub found [ 8.840000] hub 1-0:1.0: 1 port detected [ 8.930000] ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver [ 9.010000] Initializing USB Mass Storage driver... [ 9.010000] usbcore: registered new interface driver usb-storage [ 9.020000] USB Mass Storage support registered. [ 29.480000] eth0: link down [ 31.420000] Compat-drivers backport release: compat-drivers-2013-01-21-1 [ 31.430000] Backport based on wireless-testing.git master-2013-02-22 [ 31.430000] compat.git: wireless-testing.git [ 31.630000] cfg80211: Calling CRDA to update world regulatory domain [ 31.630000] cfg80211: World regulatory domain updated: [ 31.640000] cfg80211: (start_freq - end_freq @ bandwidth), (max_antenna_gain, max_eirp) [ 31.650000] cfg80211: (2402000 KHz - 2472000 KHz @ 40000 KHz), (300 mBi, 2000 mBm) [ 31.650000] cfg80211: (2457000 KHz - 2482000 KHz @ 20000 KHz), (300 mBi, 2000 mBm) [ 31.660000] cfg80211: (2474000 KHz - 2494000 KHz @ 20000 KHz), (300 mBi, 2000 mBm) [ 31.670000] cfg80211: (5170000 KHz - 5250000 KHz @ 40000 KHz), (300 mBi, 2000 mBm) [ 31.680000] cfg80211: (5735000 KHz - 5835000 KHz @ 40000 KHz), (300 mBi, 2000 mBm) [ 31.950000] NET: Registered protocol family 10 [ 32.900000] ath: EEPROM regdomain: 0x0 [ 32.900000] ath: EEPROM indicates default country code should be used [ 32.900000] ath: doing EEPROM country->regdmn map search [ 32.900000] ath: country maps to regdmn code: 0x3a [ 32.900000] ath: Country alpha2 being used: US [ 32.900000] ath: Regpair used: 0x3a [ 32.910000] ieee80211 phy0: Selected rate control algorithm 'minstrel_ht' [ 32.920000] ieee80211 phy0: Atheros AR9100 MAC/BB Rev:7 AR2133 RF Rev:a2 mem=0xb80c0000, irq=2 [ 32.930000] cfg80211: Calling CRDA for country: US [ 32.930000] cfg80211: Regulatory domain changed to country: US [ 32.940000] cfg80211: (start_freq - end_freq @ bandwidth), (max_antenna_gain, max_eirp) [ 32.940000] cfg80211: (2402000 KHz - 2472000 KHz @ 40000 KHz), (300 mBi, 2700 mBm) [ 32.950000] cfg80211: (5170000 KHz - 5250000 KHz @ 40000 KHz), (300 mBi, 1700 mBm) [ 32.960000] cfg80211: (5250000 KHz - 5330000 KHz @ 40000 KHz), (300 mBi, 2000 mBm) [ 32.970000] cfg80211: (5490000 KHz - 5600000 KHz @ 40000 KHz), (300 mBi, 2000 mBm) [ 32.980000] cfg80211: (5650000 KHz - 5710000 KHz @ 40000 KHz), (300 mBi, 2000 mBm) [ 32.980000] cfg80211: (5735000 KHz - 5835000 KHz @ 40000 KHz), (300 mBi, 3000 mBm) [ 33.020000] NET: Registered protocol family 8 [ 33.030000] NET: Registered protocol family 20 [ 33.580000] PPP generic driver version 2.4.2 [ 33.710000] sit: IPv6 over IPv4 tunneling driver [ 34.080000] ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team [ 34.550000] NET: Registered protocol family 24 [ 34.630000] nf_conntrack version 0.5.0 (454 buckets, 1816 max) [ 36.070000] xt_time: kernel timezone is -0000 [ 36.660000] nf_conntrack_rtsp v0.6.21 loading [ 36.680000] nf_nat_rtsp v0.6.21 loading [ 36.840000] ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team [ 37.360000] usbcore: registered new interface driver cdc_acm [ 37.370000] cdc_acm: USB Abstract Control Model driver for USB modems and ISDN adapters [ 37.510000] usbcore: registered new interface driver usbserial [ 37.510000] usbcore: registered new interface driver usbserial_generic [ 37.520000] usbserial: USB Serial support registered for generic [ 37.740000] usbcore: registered new interface driver option [ 37.740000] usbserial: USB Serial support registered for GSM modem (1-port) [ 38.200000] u32 classifier [ 38.200000] Performance counters on [ 38.210000] input device check on [ 38.210000] Actions configured [ 38.350000] Mirror/redirect action on [ 45.970000] ar71xx: pll_reg 0xb8050014: 0x1a000000 [ 46.270000] eth0: link up (1000Mbps/Full duplex) [ 46.280000] device eth0.1 entered promiscuous mode [ 46.280000] device eth0 entered promiscuous mode [ 46.300000] br-lan: port 1(eth0.1) entered forwarding state [ 46.300000] br-lan: port 1(eth0.1) entered forwarding state [ 47.270000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): eth0.1: link becomes ready [ 48.300000] br-lan: port 1(eth0.1) entered forwarding state [ 49.130000] cfg80211: Calling CRDA for country: NL [ 49.140000] cfg80211: Regulatory domain changed to country: NL [ 49.150000] cfg80211: (start_freq - end_freq @ bandwidth), (max_antenna_gain, max_eirp) [ 49.150000] cfg80211: (2402000 KHz - 2482000 KHz @ 40000 KHz), (N/A, 2000 mBm) [ 49.160000] cfg80211: (5170000 KHz - 5250000 KHz @ 40000 KHz), (N/A, 2000 mBm) [ 49.170000] cfg80211: (5250000 KHz - 5330000 KHz @ 40000 KHz), (N/A, 2000 mBm) [ 49.180000] cfg80211: (5490000 KHz - 5710000 KHz @ 40000 KHz), (N/A, 2700 mBm) [ 53.970000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready [ 53.990000] device wlan0 entered promiscuous mode [ 54.020000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready [ 54.630000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state [ 54.640000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state [ 54.640000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): wlan0: link becomes ready [ 56.640000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state [ 275.840000] device wlan0 left promiscuous mode [ 275.840000] br-lan: port 2(wlan0) entered disabled state [ 278.640000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready [ 278.650000] device wlan0 entered promiscuous mode [ 278.670000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready [ 278.970000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state [ 278.980000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state [ 278.990000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): wlan0: link becomes ready [ 280.980000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state [ 395.730000] device wlan0 left promiscuous mode [ 395.730000] br-lan: port 2(wlan0) entered disabled state [ 397.760000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready [ 397.780000] device wlan0 entered promiscuous mode [ 397.800000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_UP): wlan0: link is not ready [ 398.100000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state [ 398.110000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state [ 398.110000] IPv6: ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): wlan0: link becomes ready [ 400.110000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state [ 409.450000] UDP: short packet: From 178.128.149.18:59697 63877/1446 to 178.85.18.229:80 [ 417.560000] UDP: bad checksum. From 178.128.149.18:54793 to 178.85.18.229:11479 ulen 1446 [ 1113.600000] nf_conntrack: automatic helper assignment is deprecated and it will be removed soon. Use the iptables CT target to attach helpers instead. |
Weet ik, ik nam het risico om gekielhaald te worden
Draai inderdaad stock en de nieuwste officiele firmware. Ik ga nog even verder zoeken voordat ik jullie weer lastigval hier.mk13139 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:06:
[...]
Ik denk niet dat iemand in een TL-WR1043ND topic ervaring heeft met een WDR4300.
Maar dat terzijde, draai je stock firmware? Probeer eens een firmware upgrade te doen.
Hier ook
Heel erg vreemd, het lijkt hier mis te gaan:Twylight schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:33:
[...]
Jep.
Het probleem was net weer terug toen ik terug kwam bij de computer. Kon (heel erg traag, laadtijden van enkele minuten) bij de reboot pagina van de router komen. Na de reboot doet hij het nu weer. Maar voor hoe lang
edit:
Hij heeft het maar liefst 7 minuten volgehouden
1
2
| [ 275.840000] device wlan0 left promiscuous mode [ 275.840000] br-lan: port 2(wlan0) entered disabled state |
Dit herhaalt zich een aantal keer, waarna het netwerk onbereikbaar is...
Ik heb hier 3 tp-link's staan, twee v1.4 en een v1.8 en met allen geen enkel probleem. En ondertussen ruim 30 downloads gehad en nog geen klachten.
Dus laten we aller eerst kijken of het een hardware probleem is.
Download hier de revert file om terug te gaan naar stock firmware:
https://dl.dropbox.com/u/...wr1043nd_v1-webrevert.rar
En upgrade hiermee.
Upgrade later eventueel naar een nieuwere firmware versie van tp-link en test even uit of je dan nog hetzelfde probleem hebt.
[ Voor 16% gewijzigd door mk13139 op 11-04-2013 09:15 . Reden: code ]
Staat bij de downloadlocatie vreemd genoeg "Alleen voor Duitsland" en dat op dat taalgebied er wat kleine wijzigingen zouden zijn. Die IPV6 toezegging voor de stockrom vind ik ook nog maar vrij vaag.
Verwijderd
Wie kan mij zeggen hoe ik het beste de TL-WR1043ND kan aansluiten en instaleren op mijn Ziggo modem, en waar ik goed op moet letten?
Bedankt alvast.
In zo'n geval gewoon aansluiten als elke andere router.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:17:
ik wil mijn router functie op mijn Ziggo modem laten uitzetten (te weinig bereik), en de de router TL-WR1043ND er op aansluiten. Nu ben ik een leek, en in dit forum staat zoveel info, en door elkaar zodat ik er niet uit kom.
Wie kan mij zeggen hoe ik het beste de TL-WR1043ND kan aansluiten en instaleren op mijn Ziggo modem, en waar ik goed op moet letten?
Bedankt alvast.
Als de Ziggo modem-router op Bridge modus wordt gezet geeft deze het externe IP door aan de TP-Link.
Sluit de Ziggo modem-router aan op de WAN poort van de TP-Link en dan zou het moeten werken.
Verwijderd
Ultraman schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:33:
[...]
In zo'n geval gewoon aansluiten als elke andere router.
Als de Ziggo modem-router op Bridge modus wordt gezet geeft deze het externe IP door aan de TP-Link.
Sluit de Ziggo modem-router aan op de WAN poort van de TP-Link en dan zou het moeten werken.
Zorg wel als je de router aansluit om het modem van Ziggo je daarna even 10 sec de stekker uit het stopcontact haalt van het modem. Anders werkt je internet niet.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:35:
Ik hoop dat het echt zo simpel is en gaat, ik zal gewoon de installatie cd gaan gebruiken.
[...]
Of je trek de stekker eruit voor je de router aansluit dat kan ook.
Ziggo registreert nl het MAC adres van je netwerkapparaat wat verbonden is met het modem. Doordat dit nu veranderd naar het MAC adres van je TP-Link zal internet niet werken zolang je het modem even 10 sec van de stroom afhaalt. Daarna registreert Ziggo het adres van de TP-link en zal het weer werken.
Mocht je ooit de TP-link weer verwijderen dan herhaal je dit weer.
Verwijderd
Bedankt
MikeOO schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:16:
[...]
Zorg wel als je de router aansluit om het modem van Ziggo je daarna even 10 sec de stekker uit het stopcontact haalt van het modem. Anders werkt je internet niet.
Of je trek de stekker eruit voor je de router aansluit dat kan ook.
Ziggo registreert nl het MAC adres van je netwerkapparaat wat verbonden is met het modem. Doordat dit nu veranderd naar het MAC adres van je TP-Link zal internet niet werken zolang je het modem even 10 sec van de stroom afhaalt. Daarna registreert Ziggo het adres van de TP-link en zal het weer werken.
Mocht je ooit de TP-link weer verwijderen dan herhaal je dit weer.