Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:35:
Ik hoop dat het echt zo simpel is en gaat, ik zal gewoon de installatie cd gaan gebruiken.

[...]
Zoals MikeOO zegt kan het zijn dat je even geduld moet hebben voordat daadwerkelijk een IP adres wordt toegewezen. Bij XMS glasvezel is dat zelfs een uur, daar heb ik laatst een keer op mogen wachten... :Z

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Ultraman schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:24:
[...]

Zoals MikeOO zegt kan het zijn dat je even geduld moet hebben voordat daadwerkelijk een IP adres wordt toegewezen. Bij XMS glasvezel is dat zelfs een uur, daar heb ik laatst een keer op mogen wachten... :Z
Zal dit hetzelfde werken met de Experia Box van KPN Glasvezel? Ik wil namelijk alles uit hebben staan op dat ding. Hij moet enkel fungeren als bridge voor internet en de verdeelbox voor de televisie.

Iemand hier ervaring mee?

PSN: Bellerophon-

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 13:37
Even een vraag, zit er in de Ultraman's chunky build ook ondersteuning voor een radius server? Vandaag ben ik voor mijn werk ermee bezig geweest en een eind op weg gekomen. Alleen de opbouw via een radius server kon ik zo niet vinden. In de originele firmware is die wel te vinden bij WPA/WPA2. Zie ook deze link.
Retir schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:06:
Even een vraag, zit er in de Ultraman's chunky build ook ondersteuning voor een radius server? Vandaag ben ik voor mijn werk ermee bezig geweest en een eind op weg gekomen. Alleen de opbouw via een radius server kon ik zo niet vinden. In de originele firmware is die wel te vinden bij WPA/WPA2. Zie ook deze link.
In OpenWRT is wel ondersteuning voor WPA(2) Enterprise mogelijk.
Configuratieopties voor UCI, in /etc/config/wireless staan hier gedocumenteerd: http://wiki.openwrt.org/d...a.enterprise.access.point

Standaard wordt binnen OpenWRT wpad-mini gebruikt voor de wireless authenticatie. Deze ondersteunt WPA(2)-PSK, en doet het zonder EAP en RADIUS (WPA Enterprise).
Wil je daar support voor dan dien je de (volledige) wpad te installeren. Deze is aanwezig in de repo's. Je zou de functionaliteit dus zonder problemen moeten kunnen installeren, ook op mijn build :)
Ik vond dit kleine tabelletje nog die dit laat zien.

[ Voor 63% gewijzigd door Ultraman op 11-04-2013 18:31 ]

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 13:37
@Ultraman Dank je wel voor de snelle reactie. Ik ben bang dat ik daar zelf niet uitkom. Heb eigenlijk geen enkel idee hoe ik dat zou moeten doen.. :X

Misschien een domme vraag maar zou je dat kunnen toevoegen in een toekomstige update?

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
mk13139 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 01:23:
[...]

Heel erg vreemd, het lijkt hier mis te gaan:
code:
1
2
[  275.840000] device wlan0 left promiscuous mode
[  275.840000] br-lan: port 2(wlan0) entered disabled state

Dit herhaalt zich een aantal keer, waarna het netwerk onbereikbaar is...

Ik heb hier 3 tp-link's staan, twee v1.4 en een v1.8 en met allen geen enkel probleem. En ondertussen ruim 30 downloads gehad en nog geen klachten.
Dus laten we aller eerst kijken of het een hardware probleem is.
Download hier de revert file om terug te gaan naar stock firmware:
https://dl.dropbox.com/u/...wr1043nd_v1-webrevert.rar
En upgrade hiermee.
Upgrade later eventueel naar een nieuwere firmware versie van tp-link en test even uit of je dan nog hetzelfde probleem hebt.
Ik denk niet dat die errors die jij aangeeft is waar de fout ligt. Want na een reboot vertoont hij gewoon dezelfde kuren en dan zijn die regels hierboven nergens te vinden in de log.

Jouw revert bestand heb ik gisteren geprobeerd, hij werkt echter niet. De eerste keer werd de router na het uploaden herstart en brandde alleen het power ledje. Ik schok en dacht dat het een brick geworden was, maar na 30 seconden de reset button in te houden en hem toen aan/uit te zetten (ik deed maar wat) startte hij gewoon weer op ..met openwrt.

Toen ik het een tweede keer probeerde gaf hij aan dat het geen geldig bestand was voor een firmware upgrade.

update:
Heb inmiddels op internet een correct bestand gevonden en zit ondertussen weer op de nieuwste standaard firmware. Haal er overduidelijk minder snelheid mee maar het is wel stabiel. Ik weet nog niet of ik nog een keer op avontuur ga met een custom firmware, ben er de afgelopen twee dagen wel erg veel mee bezig geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door jmxd op 11-04-2013 23:51 ]

Retir schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:46:
@Ultraman Dank je wel voor de snelle reactie. Ik ben bang dat ik daar zelf niet uitkom. Heb eigenlijk geen enkel idee hoe ik dat zou moeten doen.. :X

Misschien een domme vraag maar zou je dat kunnen toevoegen in een toekomstige update?
Een package (wpad) installeren gaat toch wel lukken? :?
Dat is doorgaans minder werk dan willekeurige software installeren op een Windows machine. Gaat je wel lukken, want dit kan prima vanuit de GUI tegenwoordig. Ga eens op onderzoek uit zou ik zeggen en lees je een beetje in. Het lijkt er voor zover ik kan zien op dat je enkel wpad hoeft te installeren.

Configuratie is dan een tweede, maar zodra LuCI een volledige versie van wpad detecteert zou het best eens kunnen dat de opties in de GUI beschikbaar worden. Zo niet, dan kun je altijd nog om hulp vragen bij de configuratie. Mocht het niet via de GUI gaan, dan staan er hier voorbeelden van commando's. Maar je kunt ook prima de configuratie file openen met een editor.
Anyhoe, dat is stap 2. Eerst maar eens stap 1 nemen door het pakketje te installeren.

Hem meenemen voor een volgende release is te overwegen.
wpad-mini weegt zo'n 190KB groot, wpad zo'n 330KB. De dependencieszijn echter wel gelijk, dus in dat opzicht lijkt het mee te vallen. Kunnen we eens proberen.
Als hier nog andere meningen/opmerkingen/+1 over zijn, dan hoor ik dat graag.

[ Voor 43% gewijzigd door Ultraman op 11-04-2013 22:17 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:23
Ik heb de TS even bijgewerkt naar aanleiding van de nieuwe firmware (13025) van TP-Link. meuk: TP-Link TL-WR1043ND 1_130325 Bedankt voor het doorgeven. :)

My favorite programming language is solder.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:40
mk13139 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:56:
Nieuwe build: r36276

Deze build bevat een nieuwe kernel, versie 3.8.6, welke ik zeer stabiel heb bevonden. Uiteraard bevat deze build ook de meest recente fixes (te zien hier).
Deze keer heb ik de BT build achterwege gelaten, hier is te weinig animo voor. De oude BT build zal beschikbaar blijven, maar zal niet meer worden onderhouden. Als je toch bittorrent capaciteiten in de nieuwe build wilt kan je altijd zelf de pakketten toevoegen.
Deze build bevat alle functies van Ultraman's chunky build, met DDNS, hd-idle (ipv sd-parm) en Bootstrap toegevoegd. In tegenstelling tot Ultraman's build is deze build gebaseerd op de trunk Barrier Breaker.

Wat zit er allemaal in:
  • Ath9k driver geforceerd de gebruiker-gedefinieerde region instellingen te gebruiken, dit maakt kanaal 12 en 13 beschikbaar.
  • IPv6 ondersteuning
  • 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
  • QoS
  • USB storage (bestandssystemen FAT32, ext2/3/4)
  • Bestandsdeling over Windows netwerken (Samba)
  • UPnP ondersteuning
  • Wake-on-LAN instellingen
  • DDNS instellingen
  • Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
  • Luci Bootstrap thema toegevoegd
Download links:
TP-link naar OpenWrt: http://goo.gl/AWkX1
OpenWrt naar OpenWrt (upgrade): http://goo.gl/OER2Y

Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie geen probleem!
hmm, bij mij geeft hij na een flash nog steeds aan dat ik kernel 3.3.8 gebruik. bugje of browserbugje :?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Kan browser cache zijn.
Wellicht kun je dit beter controleren vanuit de console middels uname -a.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Weet iemand een nette oplossing om de ledjes wat te dimmen of uit te zetten onder OpenWrt? Vind nu de leds 's nachts wat te fel. Heb wel wat je scriptjes gezien maar dat zijn meer smerige hacks.

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Ultraman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:50:
Kan browser cache zijn.
Ik ben net voor het eerst overgegaan naar jouw OpenWrt versie van de standaard :-) werkt perfect thanx!

Maar ik heb ook deze versie:
Firmware Version OpenWrt Attitude Adjustment Ultraman-Chunky-r35864 / LuCI 0.11.1 Release (0.11.1)
Kernel Version 3.3.8

Dus kan geen cache zijn

Edit: Oops ik heb hem net geinstalleerd, maar heb dus niet de nieuwste versie erop gezet?

[ Voor 8% gewijzigd door trion75 op 12-04-2013 15:31 ]

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12 13:09
Twylight schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:43:
[...]
Ik denk niet dat die errors die jij aangeeft is waar de fout ligt. Want na een reboot vertoont hij gewoon dezelfde kuren en dan zijn die regels hierboven nergens te vinden in de log.

Jouw revert bestand heb ik gisteren geprobeerd, hij werkt echter niet. De eerste keer werd de router na het uploaden herstart en brandde alleen het power ledje. Ik schok en dacht dat het een brick geworden was, maar na 30 seconden de reset button in te houden en hem toen aan/uit te zetten (ik deed maar wat) startte hij gewoon weer op ..met openwrt.

Toen ik het een tweede keer probeerde gaf hij aan dat het geen geldig bestand was voor een firmware upgrade.

update:
Heb inmiddels op internet een correct bestand gevonden en zit ondertussen weer op de nieuwste standaard firmware. Haal er overduidelijk minder snelheid mee maar het is wel stabiel. Ik weet nog niet of ik nog een keer op avontuur ga met een custom firmware, ben er de afgelopen twee dagen wel erg veel mee bezig geweest.
Goed om te horen dat het je toch gelukt is om terug naar stock te gaan. Wat jammer dat openwrt geen succes voor je was! Misschien ligt het dan toch aan de revisie van jouw router?...

• mk13139
trion75 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:31:
[...]

Ik ben net voor het eerst overgegaan naar jouw OpenWrt versie van de standaard :-) werkt perfect thanx!

Firmware Version OpenWrt Attitude Adjustment Ultraman-Chunky-r35864 / LuCI 0.11.1 Release (0.11.1)
Kernel Version 3.3.8

Dus kan geen cache zijn

Edit: Oops ik heb hem net geinstalleerd, maar heb dus niet de nieuwste versie erop gezet?
Als je de nieuwste kernel wilt zul je op mijn firmware over moeten stappen. Je hebt nu ultraman's firmware.
trion75 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:31:
[...]

Kernel Version 3.3.8

Dus kan geen cache zijn

Jawel hoor, dat is de meeste recente build van mij :Y
Daarvan draai ik zelf de Regular variant.

Mijn builds baseer ik op de stabiele (Attitude Adjustment) tak. Deze tak die enige tijd geleden afgesplitst is van "trunk" (Barrier Breaker) en enkel bugfixes ontvangt. Terwijl de ontwikkeling van verder gaat in trunk. Als er bugs gefixed in trunk gefixed worden en deze fix is stabiel bevonden dan wordt deze meestal gebackport naar de stabiele (AA) tak.
Stabiel moet je in dit verhaal zien als: de basis blijft gelijk. Terwijl dat in trunk zo is, wanneer bijvoorbeeld nieuwe features worden toegevoegd of een bestaand systeem omgegooid worden om het op een andere manier te doen. Zo is de configuratie van IPv6 in trunk nu iets anders geregeld dan in Attitude Adjustment en (oudere) Backfire het geval was.

De kernel versie zegt niet zoveel over de recentheid van het geheel, want deze kernel 3.3.8 is allang niet meer gelijk aan 3.3.8 zoals deze in het begin is uitgegeven, maar deze bevat allerlei fixes die over tijd uit trunk zijn geport naar deze kernel.

Als je trunk en de stabiele branch qua versienummers enigszins wilt vergelijken, dan kun je het beste kijken naar de revisienummers: de rxxxx nummers. Maar staar je er niet blind op, want in principe zijn versienummers enkel labeltjes. Wat veel belangrijker is, is dat iets goed werkt (voor jou).

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 12-04-2013 16:00 ]

• trion75

trion75

Pascal H.

beide bedankt voor jullie reactie.

hij loopt nu perfect dus laat hem zo en kijk in de toekomst wel eens of ik nog update of hem lekker zo laat zolang hij goed loopt.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Mocht je WiFi minder stabiel worden, dan helpt automatisch het WiFi laten herstarten midden in de nacht uitstekend.

• donald_dick
Ultraman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:50:
Kan browser cache zijn.
Linux OpenWrt 3.3.8 #1 Fri Feb 22 16:52:17
hmm. 3.3.8. Het lijkt alsof OpenWRT de gehele flash niet heeft uitgevoerd. Ff uitvogelen waarom hij dat niet gedaan heeft

edit:
Ik denk dat mijn TP niet meer wilt flashen, aangezien ik ook niet meer terug naar de stockfirmware kan gaan :+
edit2:
1 MB vrije ruimte is vast niet genoeg om te flashen

[ Voor 18% gewijzigd door donald_dick op 12-04-2013 17:11 ]

Die 1MB ruimte zal het niet zijn, want het flash wordt oerschreven. Dus dat geeft niet.

Heb je wel genoeg vrij RAM geheugen om het te flashen image in te passen? Zo niet, dan krijgt hij hem niet geupload en kan er ook niets geflashed worden. ;)

Wat draai je nu trouwens? En waar wil je naar toe flashen? (en waarom is soms ook interessant?)

• donald_dick
Ultraman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:20:
Die 1MB ruimte zal het niet zijn, want het flash wordt oerschreven. Dus dat geeft niet.

Heb je wel genoeg vrij RAM geheugen om het te flashen image in te passen? Zo niet, dan krijgt hij hem niet geupload en kan er ook niets geflashed worden. ;)

Wat draai je nu trouwens? En waar wil je naar toe flashen? (en waarom is soms ook interessant?)
Grappig genoeg draai ik jouw laatste build en wil naar de build van mk13139 flashen. En de rede is dat ik Collectd een beetje verneukt heb. Dan kan ik natuurlijk een fabrieksreset uitvoeren, maar ik dacht, ik ga hem eens updaten :)

Edit: leek toch het geheugen te zijn. Collectd en nog wat andere dingen uitgezet en nu ging het wel. :)

[ Voor 7% gewijzigd door donald_dick op 12-04-2013 17:39 ]

Collectd vraagt inderdaad de nodige resources. Fijn om te horen dat het gelukt is. :)

Om van Attitude Adjustment te upgraden naar trunk is het aan te raden de configuratie niet te bewaren, dus laat dat vinkje uit staan, dan heb je gelijk een reset naar defaults.
Kon ook zonder upgraden door simpelweg de configuratie te wipen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 12-04-2013 18:23 ]

• donald_dick
Ultraman schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:23:
Collectd vraagt inderdaad de nodige resources. Fijn om te horen dat het gelukt is. :)

Om van Attitude Adjustment te upgraden naar trunk is het aan te raden de configuratie niet te bewaren, dus laat dat vinkje uit staan, dan heb je gelijk een reset naar defaults.
Kon ook zonder upgraden door simpelweg de configuratie te wipen.
Op de wiki van OpenWRT staat helaas niet beschreven hoe je dat doet via de commandline doet :)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
donald_dick schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:33:
[...]

Op de wiki van OpenWRT staat helaas niet beschreven hoe je dat doet via de commandline doet :)
Kun je via de Fail Safe mode doen.
-Unplug and replug the router
-Press the reset button for 2 seconds as soon as the 2nd() light goes on. Zelf druk ik het knopje gewoon een paar keer in en dan kom je er ook.
-Let go and one of the lights will start blinking rapidly
-Test failsafe by pinging

telnet to router and run

mtd -r erase rootfs_data

Daarmee wordt de router gereset naar de standaard waarden.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 13-04-2013 11:33 ]

donald_dick schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:33:
[...]

Ik zie dat hierboven al een antwoord gegeven wordt.
Met het "mtd" commando wil je echter wel oppassen! Want die spreekt voor zover ik weet direct het flash aan en daar wil je geen fouten mee maken.

Een snelle Google op "openwrt reset defaults" en "openwrt factory reset" levert ook het gewenste document op: http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.failsafe

Boot dus eerst naar failsafe.
Dan is er een script die een "factory reset" voor je kan uitvoeren: firstboot
Dat is het OpenWRT equivalent van een factory reset.
Mocht dat niet werken, dan zou ik het mtd commando bekijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 13-04-2013 12:03 ]

• donald_dick
Ultraman schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:00:
[...]

Ik zie dat hierboven al een antwoord gegeven wordt.
Met het "mtd" commando wil je echter wel oppassen! Want die spreekt voor zover ik weet direct het flash aan en daar wil je geen fouten mee maken.

Een snelle Google op "openwrt reset defaults" en "openwrt factory reset" levert ook het gewenste document op: http://wiki.openwrt.org/doc/howto/generic.failsafe

Boot dus eerst naar failsafe.
Dan is er een script die een "factory reset" voor je kan uitvoeren: firstboot
Dat is het OpenWRT equivalent van een factory reset.
Mocht dat niet werken, dan zou ik het mtd commando bekijken.
het is gelukt :) dus dat is mooi. Alleen ik zie nu dat collectd uit de packetmanager is gehaald :( ff kieken of ik ze nog los kan vinden. ik gebruik deze repo, deze is toch vrij standaard? http://downloads.openwrt.org/snapshots/trunk/ar71xx/packages

[ Voor 6% gewijzigd door donald_dick op 13-04-2013 16:31 ]

Hij staat er inderdaad niet tussen terwijl ik hem daar ook zou verwachten. Wellicht is de buildbot tegen een compilatie probleem aan gelopen? Kijk even of daar misschien een openstaand ticket over is.
Indien het opgelost is/wordt kan het goed zijn dat hij er binnenkort weer bij staat. Trunk wordt namelijk regelmatig gebouwd door buildbots, volgens mij is het streven dagelijks.

Hier toon je wel een goed voorbeeld van het draaien van trunk. Het kan voor komen dat dingen breken en je zo dus iets mist, zoals nu een package waar jij graag gebruik van maakt.

• tadida
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:54
Ik heb deze router nu sinds een week in huis en ben er op zich wel tevreden mee, het enige waar ik last van heb is dat er af en toe connectie problemen zijn. Op LAN betekend dit een halve seconde(wat redelijk vervelend is onder het gamen) en op wifi kan dit soms wel een paar seconden tot aan een halve minuut duren..

Ik heb hier al een keer naar gekeken en het enige wat mij opviel was dat op het moment van problemen(er voor of erna..) mijn netwerkhdd precies op dat moment een DHCP aanvraag verstuurt. Kan het zijn dat de router hierdoor even vastloopt? Of zal ik het probleem toch ergens anders moeten zoeken?

• MikeOO
tadida schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:35:
Ik heb deze router nu sinds een week in huis en ben er op zich wel tevreden mee, het enige waar ik last van heb is dat er af en toe connectie problemen zijn. Op LAN betekend dit een halve seconde(wat redelijk vervelend is onder het gamen) en op wifi kan dit soms wel een paar seconden tot aan een halve minuut duren..

Ik heb hier al een keer naar gekeken en het enige wat mij opviel was dat op het moment van problemen(er voor of erna..) mijn netwerkhdd precies op dat moment een DHCP aanvraag verstuurt. Kan het zijn dat de router hierdoor even vastloopt? Of zal ik het probleem toch ergens anders moeten zoeken?
Dan zou ik als test je netwerkhdd eens loskoppelen. Dan weet je het zeker.
Je zou ook je netwerkhdd een vast IP-adres geven. Dan hoeft deze ook geen verzoek te doen.
Je kunt ook DHCP leasetijd verhogen, dan komt het minder vaak voor. Vaak wordt een renew gedaan zodra de leasetijd half verlopen is. Controleer of je NAS dat ook doet, of pas tegen het einde van de lease.
Dan kun je de leasetijd mogelijk zo afstellen dat hij het doet op een moment dat je er geen last van hebt.

Wel apart dat je de hiccup uberhaupt krijgt. Maar ik zie hier in de logs ook wel eens dat machines onnodig veel verzoeken en bevestigingen het netwerk op sturen. Windows machines van huisgenoten die elk uur driemaal een REQ->ACK doorlopen, terwijl de leasetijd 24h is.
Maar ik ondervind er geen hiccup van met OpenWRT.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Niemand? Het mag ook met de Ultraman build zijn (aangezien het hier daar vooral over gaat. :-( ..)
Mr_gadget schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:47:
Weet iemand een nette oplossing om de ledjes wat te dimmen of uit te zetten onder OpenWrt? Vind nu de leds 's nachts wat te fel. Heb wel wat je scriptjes gezien maar dat zijn meer smerige hacks.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:55
Ik zit een beetje met een onvindbaar probleem. Bij mijn vriendin thuis staat deze router, met een Ultraman build. Volgens mij niet de meest recente, zal binnenkort even kijken welke versie erop draait.

Het probleem is echter dat als ik met mijn Galaxy S2 met wifi verbonden ben, dat het dan soms erg lang duurt voordat bepaalde content laadt. Bijv. bij de Facebook app: Als ik nieuwe posts op wil halen dan duurt dat een eeuwigheid. Schakel ik wifi uit zodat hij naar 3G overspringt dan zijn de posts er bijna direct.

Zelfde verhaal bij het inloggen op de ING Bankieren app, het laden (na invoeren pincode) duurt erg lang, en bij uitzetten wifi is hij er bijna direct.

Ik dacht eerst dat dit een DNS probleem was, aangezien ik Google DNS had ingesteld, en ik las dat met bijv. Facebook dat voor vertraging kan zorgen bij het laden van foto's aangezien hij op basis van je DNS de dichtsbijzijnde CDN server kiest. Maar met de standaard Ziggo DNS is het hetzelfde verhaal...

Het gekke is trouwens dat als ik met de Google Chrome app gewoon wat internetpagina's op zoek dat dat wel gewoon snel gaat. Bereik is ook goed, ik zit op momenten dat hij traag laad zo'n 6 meter er vanaf, met alleen een houten vloer ertussen.

M'n vriendin heeft met haar telefoon (Galaxy Ace 2) nergens last van met dezelfde apps... 8)7

Ik weet niet of het aan de router ligt, maar ik heb er met m'n telefoon op andere wifi netwerken geen last van, dus misschien dat iemand hier het herkent icm met zijn router.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 15-04-2013 13:20 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
Zeer waarschijnlijk powersaving. Zal me niks verbazen als Google Chrome een wakelock zet op max-performance wifi en zo extra snelheid haalt tov andere browsers.

Installeer eens de gratis app "Wake Lock", start het op, selecteer WIFI_MODE_FULL_HIGH_PERF en ga dan nog eens internetbankieren. Is het dan wel snel?

• donald_dick
Ultraman schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:07:

Hier toon je wel een goed voorbeeld van het draaien van trunk. Het kan voor komen dat dingen breken en je zo dus iets mist, zoals nu een package waar jij graag gebruik van maakt.
Gelukkig stond hij nog wel in de AA branch, dus ik hem hem vanuit daar geinstalleerd :P

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 21:06
Mr_gadget schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:02:
Niemand? Het mag ook met de Ultraman build zijn (aangezien het hier daar vooral over gaat. :-( ..)

[...]
system -> LED configuration, volgens mij zit dat in zo'n beetje iedere OpenWRT build?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:55
_JGC_ schreef op maandag 15 april 2013 @ 13:27:
Zeer waarschijnlijk powersaving. Zal me niks verbazen als Google Chrome een wakelock zet op max-performance wifi en zo extra snelheid haalt tov andere browsers.

Installeer eens de gratis app "Wake Lock", start het op, selecteer WIFI_MODE_FULL_HIGH_PERF en ga dan nog eens internetbankieren. Is het dan wel snel?
Zal het binnenkort even proberen, bedankt voor de tip
mcDavid schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:02:
[...]

system -> LED configuration, volgens mij zit dat in zo'n beetje iedere OpenWRT build?
Zit inderdaad in vrijwel elke OpenWRT build, al zeker sinds Backfire.

Maar je kunt niet alle LEDs aansturen helaas, Power en de SW1-2-3-4 zijn volgens mij hard wired. Dus als je die uit wilt hebben moet je ze bedekken. Misschien kun je wel iets over het plastic paneel van de LEDjes plakken/leggen zodat het licht minder fel is?

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Mijn ouders hebben thuis ziggo met deze router, ik zelf zit op kamers. Ik wil graag op mijn tablet (android) ziggo tv kijken, zou dat kunnen via VPN oid. met deze router?

• donald_dick
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:35:
Mijn ouders hebben thuis ziggo met deze router, ik zelf zit op kamers. Ik wil graag op mijn tablet (android) ziggo tv kijken, zou dat kunnen via VPN oid. met deze router?
via openvpn (Android en op Openwrt installeren) zou het wel mogelijk zijn, maar dan moet de uploadsnelheid van je ouders wel hoog moeten zijn :P

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

donald_dick schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:36:
[...]

via openvpn (Android en op Openwrt installeren) zou het wel mogelijk zijn, maar dan moet de uploadsnelheid van je ouders wel hoog moeten zijn :P
Ik dacht dat het 25mbit upload was maar ik zie nu dat het 6mbit is -O-
Hier heb ik 100/100

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

mcDavid schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:02:
[...]

Thanks, had alleen gegoogled en daar kwam ik rare scriptjes tegen. Maar het kan idd ook via de webinterface zie ik nu. Er zijn idd maar 4 leds aanstuurbaar (waarvan ik er nu twee heb uitgezet, de andere gebruikte ik toch al niet). Scheelt iets ;)

• enoteboom
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02 12:33
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een (hopelijk simpel) antwoord voor mijn kleine probleempje, Ik ben sinds kort overgestapt naar 60mBit internet van Ziggo. Hierbij kreeg ik het Ubee router, maar de signaal sterkte is nogal bagger, dus direct een Tp-LINK WR1043ND aangeschaft. Gigantisch verschil qua Wifi, lekker sterk, overal in het huis.
Maar, wat bleek, mijn LAN verbindingen halen nu maar 30mBit/s, terwijl de LAN op de UBEE 60MBit/s haalt. Getest middels meerdere testsites.

Heeft iemand enig idee waarom ik maar de helft krijg via het TP-Link router?

• mk13139
enoteboom schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:37:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een (hopelijk simpel) antwoord voor mijn kleine probleempje, Ik ben sinds kort overgestapt naar 60mBit internet van Ziggo. Hierbij kreeg ik het Ubee router, maar de signaal sterkte is nogal bagger, dus direct een Tp-LINK WR1043ND aangeschaft. Gigantisch verschil qua Wifi, lekker sterk, overal in het huis.
Maar, wat bleek, mijn LAN verbindingen halen nu maar 30mBit/s, terwijl de LAN op de UBEE 60MBit/s haalt. Getest middels meerdere testsites.

Heeft iemand enig idee waarom ik maar de helft krijg via het TP-Link router?
Heb je de Ubee wel in bridge mode laten zetten door Ziggo?
Beide routers in dezelfde ip range en een dubbele NAT kan namelijk problemen geven.

• enoteboom
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-02 12:33
mk13139 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:36:
[...]

Heb je de Ubee wel in bridge mode laten zetten door Ziggo?
Beide routers in dezelfde ip range en een dubbele NAT kan namelijk problemen geven.
Uh nee, ik heb deze guide van ziggo gevolgd: https://www.ziggo.nl/#klantenservice/internet/hulp-bij-draadloos-internet/stappenplannen/stappenplan-router-achter-router-ubee

Is dit niet genoeg dan?

• _JGC_
Dan doe je nog altijd dubbel NAT. Als je je modem in bridge laat zetten krijgt je router het externe IP-adres zonder dat er dubbel geNAT wordt.

Overigens vandaag mijn 1043ND vervangen door een WDR4300. Ding uit verpakking getrokken, OpenWRT geflasht (aangepaste Ultraman build met WDR4300 als target), config van de 1043ND overgehengeld, aanpassingen in switch config gemaakt zodat deze met de 4300 werkt en opgehangen. Ding werkte meteen, pas later de 5GHz wifi radio erbij aangezet.

Ben benieuwd hoe de 4300 zich houdt (ook ath9k). Wat mij betreft een waardige opvolger voor de 1043ND. Ik begon het uitvallen van de wifi op dit ding een beetje zat te worden, kijken of de opvolger hier geen last van heeft.
Ben ook benieuwd naar je bevindingen van de WDR4300 :Y
Ding heeft flink meer RAM en 5GHz. Ik heb hem ook een tijdje zitten bekijken als mogelijke opvolger.

• Puch-Maxi
Ja, toevallig heb ik die hier ook staan om te testen :D

• trion75

trion75

Pascal H.

Mijn wifi klapte er net tijdelijk uit. Heb deze melding:

[136964.880000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state
[384130.740000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384131.020000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384131.290000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384131.530000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384131.770000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384132.020000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384132.260000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384132.500000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384132.740000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384132.990000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384133.230000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384133.470000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384133.730000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384133.970000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
...
[384157.810000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x104!
[384158.050000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384158.300000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384158.540000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384158.790000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x104!
[384159.030000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384159.740000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x100!
[384162.530000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384162.770000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384163.480000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x100!
[384163.720000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384163.960000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384164.440000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x100!
[384165.140000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384165.390000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x100!
[384166.090000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
[384167.030000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x001!

Weet niet of je er wat aan hebt, anders beschouw het maar als niet geschreven ;)

Draai op: OpenWrt Attitude Adjustment Ultraman-Chunky-r35864 / LuCI 0.11.1 Release (0.11.1)

Die van Ultraman dus :)

verder draait hij prima hoor. dus ben wel tevreden, is de 1e keer dat hij stopt sinds ik op OpenWrt ben overgestapt afgelopen vrijdag.

Edit: systemlog vervangen door kernel log.

[ Voor 78% gewijzigd door trion75 op 17-04-2013 00:05 ]

Hele bekende bug, zie je op vrijwel alle OpenWRT versies waar ath9k als driver gebruikt wordt wel eens voorbij komen. Komt meestal voor als je er flink verkeer door aan het jagen bent, maar het is zeker geen vereiste.

Hier komen ze bijna niet meer voor met nachtelijks WiFi laten herstarten.
Aan de timestamps te zien doe jij dat (nog) niet. Zou je kunnen proberen: Ultraman in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 17-04-2013 00:13 ]

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Ultraman, hoe lees je timestamps?

Ik heb hier 2 WR1043NDs: één als router+AP en één als AP, beide met jouw laatste OpenWRT build.
De AP is een nieuwer toestel en hiermee heb ik bovenstaande bug ook vaak.

dmesg AP: http://pastebin.com/HmZ9GSw5
dmesg router+AP: http://pastebin.com/iRnBsywu

De wireless instellingen voor beide toestellen zijn identiek, toch heeft enkel de AP er last van.
Zal waarschijnlijk van de hardware revisie afhangen?

• Puch-Maxi
Voor zover ik weet zijn de timestamps gewoon de tijd sinds first boot. Bij een reboot staat alles weer op nul (er zit geen RTC in). Het zal wss de tijd in ms of seconden zijn. Ik weet niet helemaal hoe Ultraman uit jouw eerdere stukje log kan zien dat jij je wifi niet laat herstarten. Als jij je router 's nachts laat rebooten beginnen de timestamps weer bij 0, maar bij het uitschakelen en opnieuw inschakelen van je wifi is dat niet het geval (denk ik).

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:45

HaTe

haat niet

Het is gewoon de tijd in seconden sinds boot, verder vraag ik mij ook af hoe Ultraman het ziet.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Zijn inderdaad seconden uptime
Uitlezen of hij WiFi herstart of niet is dan simpel, mits de volgende aanname correct is: Er zit tussen de onderstaande regels geen andere log entries. Aangezien hij een onderbreking verderop heeft aangeduid met "...", krijg ik de indruk dat deze twee logregels elkaar zo opvolgen in zijn Kernel Log.
[136964.880000] br-lan: port 2(wlan0) entered forwarding state
Is het tijdstip waarop het WiFi is ingeschakeld.
[384130.740000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x004!
Tijdstip van de eerste error.

Tussen die twee zit bijna drie dagen, dus zal het WiFi niet nachtelijks herstart zijn.
zolang mijn aanname dus correct is, anders is het de moeder van alle faal ;)
Maar drie dagen tussen inschakeling en eerste error is ook best plausibel.

Ga ik door voor de koelkast?

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 17-04-2013 22:06 ]

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:06

Neo

Ik heb volgens mij hetzelfde probleem als tadia alleen zonder de network hdd. Met mijn Nexus 7 tablet heb ik geen Skype sessie die ik af kan maken. In elk gesprek (kwartier ofzo) valt het WLAN er echt een seconde uit, dat is genoeg om Skype de verbinding te laten verbreken. Is de laatste officiële firmware.

In het log staat dan dit:
162 Apr 17 20:37:34 DHCP NOTICE DHCPS:Send ACK to 192.168.1.104
161 Apr 17 20:37:34 DHCP NOTICE DHCPS:Recv REQUEST from xxxxxx

Ik heb de leasetime op z'n hoogst gezet en ook adress reservation geactiveerd. Veel meer kan ik niet instellen ook op de Nexus hiervoor (beperkte Wifi settings). Ik kan de situatie niet makkelijk nabootsen op andere systemen (geen webcam etc). Iemand nog suggesties?
Was de laatste officiële versie juist niet een afrader? Kijk even door de laatste paar pagina's, volgens mij is dat voorbij gekomen.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ultraman schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:51:
Was de laatste officiële versie juist niet een afrader? Kijk even door de laatste paar pagina's, volgens mij is dat voorbij gekomen.
Dat is ondertussen de op een na laatste versie ;)
Stond paar dagen terug een nieuwe firmware in de meuktracker

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:06

Neo

Klopt hij kwam stock met de een na laatste versie. Daar had ik hetzelfde probleem mee.

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:32
Hoi,

Tijdje niet meer actief hier geweest (alleen maar meegelezen :) ). Weet iemand welke build er nu OpenVPN heeft ingebouwd? Ik lees volgens mij wisselende verhalen en of packages die achteraf geinstalleerd dienen te worden en dan niet werken?

Ik wil graag een Openvpn mogelijkheid hebben zodat ik vanaf een andere locatie met bijvoorbeeld een iPad (met openvpn client) kan verbinden naar mijn huis en mijn TV signaal (UPC Horizon.tv) kan bekijken :). Iemand suggesties? Ik gebruik mijn TP-Link alleen als router dus het WiFi gedeelte boeit verder niet (mbt welke build) het dan is.

Alvast bedankt.

• GUNSY
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:22
Ik heb aan deze router enige tijd een externe hardeschijf gehangen (NTFS) Naast dat, wanneer ik aan het kopiëren was, het internet erg traag werd, klapte de WIFI er ook meerdere keren per dag uit. Geen succes dus. Dit was op firmware 3.13.12 Build 120405 Rel.33996n

Heeft het zin om te upgraden naar de nieuwe firmware of openWRT of zullen dergelijke problemen nog steeds bestaan?

Nu zonder externe schijf functioneert de router namelijk prima.

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:33
GUNSY schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:47:
Ik heb aan deze router enige tijd een externe hardeschijf gehangen (NTFS) Naast dat, wanneer ik aan het kopiëren was, het internet erg traag werd, klapte de WIFI er ook meerdere keren per dag uit. Geen succes dus. Dit was op firmware 3.13.12 Build 120405 Rel.33996n

Heeft het zin om te upgraden naar de nieuwe firmware of openWRT of zullen dergelijke problemen nog steeds bestaan?

Nu zonder externe schijf functioneert de router namelijk prima.
Ik ben nu ook weer even met de nieuwe Stock firmware bezig (ook met NTFS harddisk eraan, want jammergenoeg kan stock niet met ext2/3/4 overweg). Ervaarde ook de uitval problemen van WiFi, ook met de nieuwe Stock f/w. Om de een of andere duistere reden, klapte WiFi er altijd uit tussen 02:00 en 07:00 het moment dat helemaal niet gebruikt werd (Alle PC's, computers, TV apparaten uit).
Reden snap ik niets van, Wifi signaal is er nog wel, maar doet niets meer. Werkt pas weer wanneer ik de router reboot. En dan is de log ook weer leeg....

Heb 3 dagen geleden, alle apparaten die gebruik maken van de WiFi echt een IP gekoppeld aan het MAC en MAC filtering toegepast. sindsdien is de WiFi er niet meer uit geklapt. (Wel een pokkenwerk om te doen, dus meteen back-up gemaakt)
Vervelende is alleen (en ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt, want zou niet moeten kunnen) mijn dochters telefoon (HTC7Pro) heeft na iedere herstart een ander MAC adres (JA WERKELIJK WAAR!!!) dus kan ik steeds die MAC-IP koppeling weer uitvoeren.
WiFi werkt nogsteeds, en de Harddisk blijft ook mooi online.

Zelf heb ik een ander vraagje aan de kenners van de Stock firmware;
Het zal er inzitten maar ik kan het niet duidelijk vinden. Ik wil dat het WiFi of de hele router (of liever nog een paar IP adressen) stopt om een bepaalde tijd snachts. Met 2 WhatsApp en chat verslaafde pubers in huis zie ik even geen andere oplossing. Ik zie momenteel in de log bestanden dat het gewoon doorgaat tot 03:00 snachts, en "da's nie goe" voor de leerprestaties.
Om dit voor elkaar te krijgen heb ik nu het idee dat ik Access Control allerlei sub menu's moet doorworstelen. Eerst een (aantal) Schedules aanmaken, dan in Rule/Host/target ook nog allerlei instellingen maken.
Dat moet toch gemakkelijker kunnen?

Don't rely on their truth alone

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

basix schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:19:
Tijdje niet meer actief hier geweest (alleen maar meegelezen :) ). Weet iemand welke build er nu OpenVPN heeft ingebouwd? Ik lees volgens mij wisselende verhalen en of packages die achteraf geinstalleerd dienen te worden en dan niet werken?
Gewoon installeren hoor... kan via de webinterface.(installeren, openvpn heeft geen luci interface voor zover ik zie) Ik verwacht niet dat meegeleverde packages zoveel uitgebreider getest worden dan degene die je zelf installeert. Het is eerder een ruimtekwestie. Er is~ 8 Meg flashruimte, en dat is beperkt.

en dan maar lezen....http://wiki.openwrt.org/doc/howto/vpn.openvpn

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 18-04-2013 15:19 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• _JGC_
OpenVPN heeft wel een luci interface, maar die is zo buggy dat je die gewoon niet wilt. Ik heb hem in mijn eigen builds zitten, volgens mij heeft Ultraman ze in zijn Chunky build zitten en anders installeer je gewoon compatible kmod-tun pakketjes die je van zelfde FTP kan downloaden als waar je de Ultraman build kan vinden en installeer je OpenVPN uit packages.

Overigens sinds dinsdag de WDR4300 in gebruik. Nog niet vastgelopen en lekker snel. Lijkt een blijvertje.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
http://securityevaluators...uters/tp-link_wr1043n.jsp

zit een flink nog niet gedicht gat in de stockrom waardoor via de browser het netwerk over te nemen is.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

_JGC_ schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:24:
OpenVPN heeft wel een luci interface, maar die is zo buggy dat je die gewoon niet wilt.
Hoe heet de package?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• _JGC_
luci-app-openvpn, maar zoals ik zei is die buggy. Het werkt voor geen meter, verkeerde profiles worden actief gemaakt of helemaal niet, verder houdt dat ding er geen rekening mee dat niet elke openvpn build alle opties ter beschikking heeft.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:29

Sherlock

No Shit

sambalbaj schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:31:
http://securityevaluators...uters/tp-link_wr1043n.jsp

zit een flink nog niet gedicht gat in de stockrom waardoor via de browser het netwerk over te nemen is.
Zit dat gat ook in andere firmwares? Zou voor mij wel een reden zijn om alsnog over te stappen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• MikeOO
Ik gebruik hier een TL-WR1043ND als AP wat prima werkt. Nu wil ik deze eigenlijk inzetten als draadloos AP of repeater. Ik wil deze in de schuur plaatsen zodat ik aan het einde van de tuin nog bereik heb wat nu niet het geval is.

Ik heb geen zin om weer een kabel te gaan legen naar buiten aangezien het alleen maar is voor een aantal smartphones/ipad.

Nu ben ik al even bezig geweest maar het wil maar niet lukken.
Iemand tips hoe ik deze router moet instellen hiervoor. Hij moet dus volledige draadloos werken.
Ik kan een repeater hiervoor aanschaffen maar ja als je er toch nog 1 over hebt vindt ik dat zonde.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MikeOO schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:07:

Nu ben ik al even bezig geweest maar het wil maar niet lukken.
Iemand tips hoe ik deze router moet instellen hiervoor.
Als ik google op 1043 + repeater vind ik toch al wat hints, inclusief een youtube video. Welke heb je geprobeerd en wat werkt er niet. Anders is het wellicht handig hier een los topic voor aan te maken?

• MikeOO
leuk_he schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:18:
[...]

Als ik google op 1043 + repeater vind ik toch al wat hints, inclusief een youtube video. Welke heb je geprobeerd en wat werkt er niet. Anders is het wellicht handig hier een los topic voor aan te maken?
Had inderdaad ook You Tube filmje (YouTube: OpenWrt Wireless repeater) geprobeerd maar daarmee lukt het gek genoeg niet.
Film die jij bedoelt is voor DD-WRT.

Vreemde is dat hij al een AP staat ingesteld dus eigenlijk hoef ik alleen nog maar een draadloze verbinding op te zetten naar mij router. Dat lukt ook wel alleen blijft de verbinding van WiFi in OpenWRT dan op 0% staan en dus niets doet.

Ik denk dat ik er bijna ben maar net dat laatste stukje.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeOO op 22-04-2013 16:53 ]

• MikeOO
Krijg tevens als ik via mijn telefoon Spotweb wil bereiken de onderstaande foutmelding:
code:
1
rejected request from rfc1918 ip to public server address

NU heb ik deze pagina gevonden
http://wiki.openwrt.org/doc/uci/uhttpd

Bij het onderdeel Securing uHTTPd moet ik zover ik kan vinden dit aanpassen.

By default, uHTTPd is bind to 0.0.0.0 which also includes the WAN port of your router. To bind uHTTPd to the LAN port only you have to change the listen_http and listen_https options to your LAN IP address.

To get your current LAN IP address run this command:
uci get network.lan.ipaddr

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
config uhttpd main

# HTTP listen addresses, multiple allowed
        list listen_http        192.168.1.1:80
#       list listen_http        [::]:80

# HTTPS listen addresses, multiple allowed
        list listen_https       192.168.1.1:443
#       list listen_https       [::]:443

Maar ik heb even geen idee waar ik dit bestand kan vinden en hoe deze heet.

Update: lezen is ook een kunst, staat op de eerste regel van de WiKi 8)7
/etc/config/uhttpd

Bestand aangepast en werkt nu. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door MikeOO op 22-04-2013 16:06 ]

• mk13139
Nieuwe build: r36370

Deze build bevat weer een nieuwere kernel, versie 3.8.8. Uiteraard bevat deze build ook de meest recente fixes (te zien hier).

Deze build bevat zoals gebruikelijk alle functies van Ultraman's chunky build, met DDNS, hd-idle (ipv sd-parm) en Bootstrap toegevoegd. In tegenstelling tot Ultraman's build is deze build gebaseerd op de trunk Barrier Breaker.

Wat zit er allemaal in:
  • Ath9k driver geforceerd de gebruiker-gedefinieerde region instellingen te gebruiken, dit maakt kanaal 12 en 13 beschikbaar.
  • IPv6 ondersteuning
  • 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
  • QoS
  • USB storage (bestandssystemen FAT32, ext2/3/4)
  • Bestandsdeling over Windows netwerken (Samba)
  • UPnP ondersteuning
  • Wake-on-LAN instellingen
  • DDNS instellingen
  • Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
  • Luci Bootstrap thema toegevoegd
Download links:
OpenWrt naar OpenWrt (upgrade): http://goo.gl/OER2Y

Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie geen probleem!

Verwijderd

Ik kan geen cifs mounten met de r36370 build van mk13139:
Downloading http://downloads.openwrt....s-cifs_3.8.8-1_ar71xx.ipk.
Collected errors:
* satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for kmod-fs-cifs:
* kernel (= 3.8.8-1-26d00b83f5ed691168066a5185f2f267) * kernel (= 3.8.8-1-26d00b83f5ed691168066a5185f2f267) * kernel (= 3.8.8-1-26d00b83f5ed691168066a5185f2f267) * kernel (= 3.8.8-1-26d00b83f5ed691168066a5185f2f267) * kernel (= 3.8.8-1-26d00b83f5ed691168066a5185f2f267) * kernel (= 3.8.8-1-26d00b83f5ed691168066a5185f2f267) * kernel (= 3.8.8-1-26d00b83f5ed691168066a5185f2f267) *
* opkg_install_cmd: Cannot install package kmod-fs-cifs.
Als ik samba36-client installeer en ik wil mijn share mounten dan krijg ik de volgende error: mount: mounting //192.168.1.123/share on /mount failed: No such device

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 23:46 ]

Kernel module voor het CIFS filesystem is niet geïnstalleerd. Dat is het filesystem wat gebruikt wordt wanneer je een moderne Samba dir mount. De fingerprint van de kernel verschilt van de vanilla. Vrij logisch, maar als up to date bent zou je wel de module uit de vanilla repository kunnen halen en installeren met de optie om dependency problemen te negeren. Hoe die optie heet kun je vinden in de documentatie van opkg en om meerdere plekken hier in het topic.
Je zou ook mijn build kunnen gebruiken, daar heb je dit probleem niet meer.

Echter doe je wel iets wat niet gebruikelijk is. Wat ben je precies van plan?
Want met samba36-client ga je netwerkdirectories mounten op de router, dus een op het netwerk gedeelde directory toegankelijk maken op de router. Terwijl de meesten juist directories willen serveren voor het netwerk met samba36-server.
Bega je misschien vergissing hier?
Of wil je echt een share mounten op de router? Zo ja, dan ben ik benieuwd wat je van plan bent :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 24-04-2013 10:18 ]

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 22:05
mk13139 schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:33:
Nieuwe build: r36370

*knip*
Kan ik deze zo direct invoeren bij firmware upgrade?
Ter info: serienummer begint met 12, zit op het moment op stock firmware

[ Voor 11% gewijzigd door Zaggy op 24-04-2013 17:31 . Reden: extra info ]

• mk13139
Zaggy schreef op woensdag 24 april 2013 @ 17:26:
[...]

Kan ik deze zo direct invoeren bij firmware upgrade?
Ter info: serienummer begint met 12, zit op het moment op stock firmware
Ja je kunt hem daar direct invoeren.
Welke revisie heb je? Dit staat achter het typenummer aangeduid met v1.x

• Zaggy
mk13139 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:41:
[...]

Ja je kunt hem daar direct invoeren.
Welke revisie heb je? Dit staat achter het typenummer aangeduid met v1.x
v1.10

• Zaggy
Het werkt! Moest alleen wel een uur wachten op DHCP van XMS :/
Zaggy schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:02:
Het werkt! Moest alleen wel een uur wachten op DHCP van XMS :/
Ja, dat blijft vervelend. Zeker als iemand dat niet weet...

• Zaggy
Kan portforwarding ook via de GUI? in de openWRT wiki zie ik alleen via textbestanden.
Anders lees ik eerst rustig de interface door, staat onder Network->Firewall->Forwarding

[ Voor 36% gewijzigd door Zaggy op 24-04-2013 20:17 ]

• mk13139
Zaggy schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:08:
Kan portforwarding ook via de GUI? in de openWRT wiki zie ik alleen via textbestanden.
Anders lees ik eerst rustig de interface door, staat onder Network->Firewall->Forwarding
Fijn dat het gelukt is.
OpenWRT verwijst in de wiki inderdaad vaak naar de commandline, omdat luci (de webGUI) eigenlijk een optioneel pakket is.
Maar in principe valt alles wel via de webGUI te regelen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zaggy schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:08:
Dat is ook vooral omdat LuCI redelijk self-explanatory is (als je goed leest :P). Daarom gaat de wiki vooral in op UCI via SSH.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Het was weer een tijdje geleden dat ik aan mijn router heb zitten prutsen, tijdsgebrek enzo, wel steeds alles passief aan het volgen hier in de thread.
Draai momenteel nog steeds naar volle tevredenheid Ultraman's Attitude Adjustment r34457. Vanavond de transmission packages geïnstalleerd en het werkt :). Ik had wel een klein probleem met gebruikersrechten bij nieuwe aangemaakte mappen in de download folder, de mappen werden ingesteld als 0755. Als 'nobody' gebruiker kreeg ik de dl's niet verplaatst (tenzij ik via ftp de gebruikersrechten manueel ging aanpassen). Uiteindelijk ergens code gevonden dat het euvel oplost (weet wel niet of het de normale gang van zaken is)
code:
1
root@OpenWrt:~# chown -R nobody.nogroup /etc/transmission

Ik zou graag via een cronjob mijn downloadbeheer via transmission willen regelen (daluren van 00:00 tot 10:00), dus transmission zou eigenlijk alleen mogen aanstaan tijdens de daluren. Kan ik dan gewoon de service met een cronjob laten stoppen en terug restarten, of werkt het zo niet?
edit: nu ik het teruglees, is het eigenlijk niet ideaal, want hoe voeg ik dan nieuwe torrents toe in de webtool als de transmission service uitstaat. Het zou dan iets in de richting van dl en ul op nul zetten ofzoiets.
edit2: https://trac.transmissionbt.com/wiki/EditConfigFiles
is zo te zien standaard voorzien, morgen eens bekijken

OpenWRT verbaast me steeds meer en meer en dan ga ik binnenkort eens beginnen met het USB audio gedoe :Y

[ Voor 12% gewijzigd door dask op 24-04-2013 22:51 ]

Verwijderd

Tada :)

The OpenWrt Release Team would like to announce the final Attitude Adjustment Release (12.09).

https://lists.openwrt.org...el/2013-April/019836.html

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mooi :)

Ik zal binnenkort de laatste AA-build uitbrengen, ga ik daarna definitief over op beta BB-builds :)

Het was mij ook opgevallen :)
Mijn recentste build loopt nog wel prima, en erg veel verschil tov 12.09 final zit er niet in. Ik ga nu eerst een weekje op vakantie, daarna kan ik weer een nieuwe test build maken. Ergens in mei weer een update van mijn kant denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 25-04-2013 15:44 ]

• MikeOO
Ultraman schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:43:
Het was mij ook opgevallen :)
Mijn recentste build loopt nog wel prima, en erg veel verschil tov 12.09 final zit er niet in. Ik ga nu eerst een weekje op vakantie, daarna kan ik weer een nieuwe test build maken. Ergens in mei weer een update van mijn kant denk ik.
Dat kan toch niet. Je gaat toch niet op vakantie als er een update uitkomt >:)
MikeOO schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:02:
[...]

Dat kan toch niet. Je gaat toch niet op vakantie als er een update uitkomt >:)
Huidige build draait juist zo stabiel dat ik het aandurf :P

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik ben in verwarring...

In die announcement staat dat de final van AA r36088 heeft. Maar een svn update in m'n AA-directory geeft het volgende:

lars@LARS-ILLIUM:~/src/openwrt/attitude_adjustment$ svn update
U    package/mac80211/files/lib/wifi/mac80211.sh
U    package/base-files/Makefile
U    package/base-files/files/lib/upgrade/common.sh
U    include/version.mk
Updated to revision 36423.

Of heeft ie nu geüpdatet naar trunk?

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 25-04-2013 16:26 ]

• _JGC_
36088 is wat er gebruikt is ten tijde van het bouwen van de release waarschijnlijk. De commits die je nu ziet zijn 2 post-release fixes mbt MAC-adressen voor virtuele interfaces en het uiteindelijk aanpassen van de versienummering.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hmm, ik zie dat ook m'n config gedeeltelijk 'gereset' is. Ik moet heel veel packages opnieuw aanvinken iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 25-04-2013 16:57 ]

• mk13139
Ik weet niet of bij AA het ook het geval is, maar sinds kort heeft de trunk iig een nieuwere buildroot gekregen. Deze buildroot kan alleen een .config bestand inlezen, en niet je eigen hernoemde config bestand. Hierdoor zul je je eigen config (bijv. tlwr1043nd.config) moeten hernoemen naar .config

Vergeet hierbij niet aan het eind weer je configuratie op te slaan als een alternate file, als je meerdere builds maakt wordt .config namelijk weer overschreven!

Misschien is dit op jou van toepassing Compizfox?

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

M'n eigen config is ".config" ;)

• mk13139
Ah ok dan zit daar het probleem. Bij de nieuwe buildroot was mijn .config ook gewist. Maar ik sla de configuratie altijd als een alternate file op omdat ik voor meerdere type routers builds maak met andere configuraties, dus was ik gelukkig niet de config kwijt.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb nu bij het builden wel een heel raar probleem...
Hij probeert openssl-1.0.1e.tar.gz te downloaden en heeft daar blijkbaar een setje mirrors voor, maar alle mirrors geven een 404 terug:

--2013-04-25 18:34:04--  http://www.openssl.org/source/openssl-1.0.1e.tar.gz
Resolving www.openssl.org (www.openssl.org)... failed: Name or service not known.
wget: unable to resolve host address `www.openssl.org'
Download failed.
--2013-04-25 18:34:14--  ftp://ftp.funet.fi/pub/crypt/mirrors/ftp.openssl.org/source/openssl-1.0.1e.tar.gz
           => `-'
Resolving ftp.funet.fi (ftp.funet.fi)... 2001:708:10:9::20:2, 193.166.3.2
Connecting to ftp.funet.fi (ftp.funet.fi)|2001:708:10:9::20:2|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD (1) /pub/crypt/mirrors/ftp.openssl.org/source ...
No such directory `pub/crypt/mirrors/ftp.openssl.org/source'.

Download failed.
--2013-04-25 18:34:16--  ftp://ftp.sunet.se/pub/security/tools/net/openssl/source/openssl-1.0.1e.
           => `-'
Resolving ftp.sunet.se (ftp.sunet.se)... 2001:6b0:19::64, 194.71.11.69
Connecting to ftp.sunet.se (ftp.sunet.se)|2001:6b0:19::64|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD (1) /pub/security/tools/net/openssl/source ... done.
==> SIZE openssl-1.0.1e.tar.gz ... done.
==> EPSV ... done.    ==> RETR openssl-1.0.1e.tar.gz ...
No such file `openssl-1.0.1e.tar.gz'.

Download failed.
--2013-04-25 18:34:17--  http://mirror2.openwrt.org/sources/openssl-1.0.1e.tar.gz
Resolving mirror2.openwrt.org (mirror2.openwrt.org)... 46.4.11.11
Connecting to mirror2.openwrt.org (mirror2.openwrt.org)|46.4.11.11|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
2013-04-25 18:34:17 ERROR 404: Not Found.

Download failed.
--2013-04-25 18:34:17--  http://downloads.openwrt.org/sources/openssl-1.0.1e.tar.gz
Resolving downloads.openwrt.org (downloads.openwrt.org)... 78.24.191.177
Connecting to downloads.openwrt.org (downloads.openwrt.org)|78.24.191.177|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
2013-04-25 18:34:17 ERROR 404: Not Found.

Download failed.
No more mirrors to try - giving up.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

OpenWRT Attitude adjustment r36422 TL-WR1043ND
Nieuwe versie, namelijk de final van Attitude Adjustment!
Features
  • Mogelijk andere country code dan US te setten, dus met NL zijn kanaal 12, 13 en 14 mogelijk
  • Jumbo frames (door de switch, niet door de router! De chipset van de router zelf ondersteunt geen jumbo frames. De switch in de router, een rtl8366rb, ondersteunt het wel.
  • IPv6-support
  • USB-support (maar USB-storage- of -printersupport moet je zelf installeren)
Zie voor het volledige verhaal + downloadlinks https://tuxplace.nl/weblo...stment-r36422-tl-wr1043nd

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 25-04-2013 23:44 ]

Verwijderd

Compizfox schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:43:
OpenWRT Attitude adjustment r36422 TL-WR1043ND
Nieuwe versie, namelijk de final van Attitude Adjustment!
Features
  • Mogelijk andere country code dan US te setten, dus met NL zijn kanaal 12, 13 en 14 mogelijk
  • Jumbo frames (door de switch, niet door de router! De chipset van de router zelf ondersteunt geen jumbo frames. De switch in de router, een rtl8366rb, ondersteunt het wel.
  • IPv6-support
  • USB-support (maar USB-storage- of -printersupport moet je zelf installeren)
Zie voor het volledige verhaal + downloadlinks https://tuxplace.nl/weblo...stment-r36422-tl-wr1043nd
Net even geïnstalleerd! Alles werkt prima alleen de QOS optie lijkt niet meer aanwezig te zijn?

Edit:

Installeren van "luci-app-qos" lost het probleem weer op!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 17:10 ]

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

It's not a bug, it's a feature :P

Ik heb al sinds een paar builds terug luci-app-qos vervangen door luci-app-wshaper. Zorg dus dat je wshaper verwijdert of ten minste uitschakelt als je luci-app-qos wilt gebruiken.

Verwijderd

Ik ben de trotse eigenaar van 2 WR1043ND's. Nu wil ik deze aan elkaar koppelen, zodat ik 1 draadloze SSID zie. Hiervoor maakte ik gebruik van WRT-54G routers en hiermee was dit gemakkelijk te realiseren door middel van tomato firmware. Ik heb op beide routers nu dd-wrt firmware gezet maar ik kom er niet aan uit. Heeft iemand tips of is het gewoon niet mogelijk? Wat ik mij bijna niet voor kan stellen.Verwijderd in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 19:56 ]

• mk13139
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:33:
Ik ben de trotse eigenaar van 2 WR1043ND's. Nu wil ik deze aan elkaar koppelen, zodat ik 1 draadloze SSID zie. Hiervoor maakte ik gebruik van WRT-54G routers en hiermee was dit gemakkelijk te realiseren door middel van tomato firmware. Ik heb op beide routers nu dd-wrt firmware gezet maar ik kom er niet aan uit. Heeft iemand tips of is het gewoon niet mogelijk? Wat ik mij bijna niet voor kan stellen.
Wil je alleen één SSID of de routers draadloos met elkaar koppelen?

Dat eerste is makkelijk te realiseren, gewoon op beide routers dezelfde SSID en password, maar een verschillend kanaal. Dit wordt ook wel wifi roaming genoemd: De verbinding van je apparaat vloeit automatisch over naar de router met het sterkste signaal, zonder enige haperingen.
Let er wel op dat de routers minimaal 5 kanalen uit elkaar moeten liggen i.v.m. interferentie (bv. kanaal 1-6, 3-8 enz.).

Dat tweede is iets 'moeilijker' te realiseren, daarvoor moet je even hier kijken:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge#Atheros

[ Voor 11% gewijzigd door mk13139 op 27-04-2013 20:01 ]

Verwijderd

Wat je zegt over kanalen aanpassen klopt alleen mijn iPhone gaat hier niet goed mee om, 4S. Deze kan de verbinding niet oppakken.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Het is (ook al is de theorie goed) helaas in praktijk ook niet zo rooskleurig, dat 'roaming'.

Veel clients, bijvoorbeeld ook de Android smartphones hier, blijven vast houden aan het 'zwakke' signaal tot er echt niets meer doorheen te duwen valt.

Hier heb ik een opstelling zoals mk13139 beschrijft draaien met 2 apparaten van AVM (een Fritz!box 7390 en een repeater van hetzelfde merk die met UTP verbonden is met het netwerk en een 2e AP opbouwt). En inderdaad zelfde SSID, zelfde WPA2 key en kanaal 6 en 11. Maar het is en blijft een gekl........

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1 ... 36 ... 56 Laatste