• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja, ik zag het in de PW
maar zal wel mis-geschoten zijn ...
( kreeg nog wel een mooie bestel-link om zonder verzendkosten te kopen ... nu voor 7.50€ klaar 2 stuks)

Verwijderd

hallo iedereen,

sorry voor deze noob vraag, maar zit even vast :s

op m'n router openwrt ( tl-wr1043nd v1.9 ) geinstalleerd, Maar helaas komt m'n WAN poort niet op ( Not connected ).

Wat zitten zoeken, en blijkbaar was ik te rap: http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd dat je hier blijkbaar eerst de german stock firmware er moet op plaatsen.

Ik probeer dus nu terug naar de stock firmware te gaan, maar krijg de melding dat de size van m'n stockfirmware te groot is, ... help?

wel gelezen dat je er ergens een stuk moet afsnijden?
dd if=orig.bin of=tplink.bin skip=257 bs=512 ? <-- ben niet echt mee met deze stap.

ook meld men in de http://wiki.openwrt.org/t...back.to.original.firmware
dat ik de firmeware kan halen van http://www.tplink.com/en/support/download/?model=TL-WR1043ND

maar m'n FCC ID eindigt niet met V4 zoals op de website maar met NX kan dit voor problemen zorgen?

Alvast Bedankt voor jullie hulp !!!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik zou gewoon upgraden naar Attitude Adjustment, die heeft ondersteuning voor V1.9 zonder gehack met een verouderde bootloader. Het voordeel van de nieuwe bootloader tov de oude is dat je geen switch leakage meer hebt tijdens het opstarten, waardoor je minder gedoe hebt met name met eurodocsis modems.

Verwijderd

weet iemand tot hoe hoog ik de transmit power mag zetten van de wifi op de wr1043nd?
in openwrt kan ik tot 20dBm (100mw) gaan.
Kan ik hiermee de hardware beschadigen van de router, of is de mooi binnen zijn mogelijkheden?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 21:06
100mW is het in Europa vastgestelde maximaal toegestane zendvermogen. Hardware-technisch kan de WR1043ND tot 200mW 501mW* geloof ik.

*nog even nagezocht

[ Voor 12% gewijzigd door mcDavid op 27-12-2012 19:42 ]

Verwijderd

dus met de standaard antennes van de router kan ik deze veilig op 100mW (20dBm) zetten vermoed ik (?)

• mcDavid
jup. Ook op 200mW maar dan moet je je landinstellingen eerst veranderen naar een land waar de regels wat soepeler zijn (Nieuw Zeeland bijvoorbeeld). En heel officieel overtreed je dan dus de europese/nederlandse wet.

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 27-12-2012 13:25 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is het ook mogelijk met de stock firmware? Dus de landinstelling veranderen en je hebt meer zendvermogen (of je kunt het aanpassen) of zit dat niet zo in de stock firmware?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• mcDavid
Dat zou je even moeten proberen. Volgens mij kan dat wel inderdaad.

Maar bedenk je wel dat het zendvermogen opvoeren meestal niet echt zinvol is, wifi is tweerichtingsverkeer dus zolang je niet ook het zendvermogen van je laptop/telefoon/computer opvoert, zal het bereik niet veel groter worden. De overlast voor je buren daarintegen wel.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Toch maar eens proberen dan, ik heb in mijn slaapkamer net wel/niet bereik met mijn telefoon, wel eens lastig.
Geen wereldprobleem maar wel de moeite van het proberen waard :)

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 11:24
Heb net mijn TP-Link router en mijn Netgear WN3500v2 (van Ziggo) aan elkaar gekoppeld om zo betere dekking te krijgen van mijn draadloze netwerk boven. Heb dus een WDS (repeater) koppeling gemaakt. Dit is volledig gelukt, echter ik zie nog steeds 2 verschillende SSIDs (met dezelfde naam) als ik scan naar verschillende netwerken. Mijn doel was eigenlijk om de routers te koppelen en zo 1 groot netwerk te krijgen (o.a. omdat ik ook de printer/tv e.d. daar op heb aangesloten). Nu zit ik echter met twee 'gespleten' netwerken. Weet iemand hoe ik deze twee netwerken kan samenvoegen, zodat ik weer gewoon 1 toegangspunt heb? Alvast bedankt!

Verwijderd

JGC bedankt voor de tip !

heb er:
openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-jffs2-factory.bin
en
openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-jffs2-sysupgrade
opgeplaatst. ( net gelezen dat het blijkbaar veiliger is om de squashfs te installeren maar ga het nu zo laten )
http://downloads.openwrt.org/backfire/10.03.1/ar71xx/
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:35:
JGC bedankt voor de tip !

heb er:
openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-jffs2-factory.bin
en
openwrt-ar71xx-generic-tl-wr1043nd-v1-jffs2-sysupgrade
opgeplaatst. ( net gelezen dat het blijkbaar veiliger is om de squashfs te installeren maar ga het nu zo laten )
http://downloads.openwrt.org/backfire/10.03.1/ar71xx/
Dat is juist niet Attitude Adjustment, maar de oudere Backfire.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 27-12-2012 15:50 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ultraman schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:49:
[...]

Dat is juist niet Attitude Adjustment, maar de oudere Backfire.
hehe, was een verkeerde copy paste van mij :-)
OpenWrt | OpenWrt Attitude Adjustment 12.09-rc1
werkt dankzij deze versie :-)
http://downloads.openwrt....12.09-rc1/ar71xx/generic/

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 19:39
strandbal schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:25:
En probeer de preamble even op long te zetten (zoals in 't TPlink artikel staat).

Dat wil weleens helpen met ouwe wifi chips.
Met weer andere Intel drivers erop en deze instelling werkt WPA2 + AES weer. Thanks!

Open-WRT lijkt nu ineens weer een stuk minder aantrekkelijk..

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 19:39
janvanduschoten schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:59:
Toch maar eens proberen dan, ik heb in mijn slaapkamer net wel/niet bereik met mijn telefoon, wel eens lastig.
Geen wereldprobleem maar wel de moeite van het proberen waard :)
Ik heb altijd begrepen dat het vermogen v/h vermogen van zeer beperkte waarde is. Dit ivm de telefoon/laptop niet zijn vermogen kan verhogen. Hij ziet het netwerk wel, maar er kan geen twee-weg communicatie zijn ivm bereik telefoon/laptop.

Dit dus :) :
mcDavid schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:39:
Dat zou je even moeten proberen. Volgens mij kan dat wel inderdaad.

Maar bedenk je wel dat het zendvermogen opvoeren meestal niet echt zinvol is, wifi is tweerichtingsverkeer dus zolang je niet ook het zendvermogen van je laptop/telefoon/computer opvoert, zal het bereik niet veel groter worden. De overlast voor je buren daarintegen wel.

[ Voor 30% gewijzigd door flipjevandejam op 27-12-2012 20:35 ]

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 07:57
Zit ook te kijken naar een upgrade heb nu de linksys 610n v1. maar daar draait geen enkele custom firmware echt lekker op en ook vrijwel geen ondersteuning meer.

grootste probleem was dat deze met dd-wrt ook stuk langzamer werd. ik heb hier ziggo 120mb en dan is het wel fijn dat je dit ook kunt halen.

wat zijn de ervaringen hier? met de snelheid. gaat er voornamelijk om dat ik de snelheid bedraad kan halen. draadloos is minder belangrijk.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Degene die ik aan 100mbit glasvezel heb hangen haalt bedraad zonder problemen de 11MB/s. :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 28-12-2012 10:45 ]

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Even een update ivm miniDLNA.

Het probleem van het rebooten tijdens het scannen werd veroorzaakt door te weinig RAM geheugen. Ik heb daarop een swapfile op de exthdd aangemaakt en ingeladen.
code:
1
2
3
4
cd /etc/init.d
dd if=/dev/zero of=/mnt/shares/swap count=524288
mkswap /mnt/shares/swap 
swapon /mnt/shares/swap

Daarna terug miniDLNA aangezet en de router begint te scannen zonder enig probleem meer. *O*
code:
1
The miniDLNA service is active, serving 0 audio, 867 video and 0 image files.

* nu heb nog een vraagje over de swapfile om automatisch in te laden na reboot.
Ik zie in Luci bij het mounten (etc/config/fstab) dat er onderaan een optie is om swapon in te schakelen, is het voldoende om gewoon mijn device aan te vinken zodat de swapon automatisch aan staat na reboot?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

dask schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:14:
Even een update ivm miniDLNA.

Het probleem van het rebooten tijdens het scannen werd veroorzaakt door te weinig RAM geheugen. Ik heb daarop een swapfile op de exthdd aangemaakt en ingeladen.
code:
1
2
3
4
cd /etc/init.d
dd if=/dev/zero of=/mnt/shares/swap count=524288
mkswap /mnt/shares/swap 
swapon /mnt/shares/swap

Daarna terug miniDLNA aangezet en de router begint te scannen zonder enig probleem meer. *O*
code:
1
The miniDLNA service is active, serving 0 audio, 867 video and 0 image files.

* nu heb nog een vraagje over de swapfile om automatisch in te laden na reboot.
Ik zie in Luci bij het mounten (etc/config/fstab) dat er onderaan een optie is om swapon in te schakelen, is het voldoende om gewoon mijn device aan te vinken zodat de swapon automatisch aan staat na reboot?
Nice dat je de oplossing gevonden hebt! Stom dat we hier niet eerder aangedacht hebben. Ik heb inderdaad ook een swap aangemaakt op mijn externe schijf (een partititie ipv een file wel), waardoor ik dus ook niet in de problemen liep. Ik heb hem inderdaad bij de mount points enabled in Luci.

• dask
Harrie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:19:
[...]
Nice dat je de oplossing gevonden hebt! Stom dat we hier niet eerder aangedacht hebben. Ik heb inderdaad ook een swap aangemaakt op mijn externe schijf (een partititie ipv een file wel), waardoor ik dus ook niet in de problemen liep. Ik heb hem inderdaad bij de mount points enabled in Luci.
Ik veronderstel dat mijn swapfile dan automatisch herkend wordt op de partitie en dat openwrt niet de rest van de schijf gaat gebruiken als swap partitie?

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

dask schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:41:
[...]

Ik veronderstel dat mijn swapfile dan automatisch herkend wordt op de partitie en dat openwrt niet de rest van de schijf gaat gebruiken als swap partitie?
Als ik deze how-to lees, is het voor swap files ongeveer hetzelfde als voor swap partities, ze moeten worden toegevoegd aan je /etc/fstab file. Dit is ook precies wat luci doet in mijn geval:

code:
1
2
3
4
root@OpenWrt:~# cat /etc/fstab
# WARNING: this is an auto generated file, please use uci to set defined filesystems
/dev/sda1       /mnt/sticky     ext4    rw,noatime      0       0
/dev/sda2       none    swap    sw      0       0

in jouw geval zal er dan gewoon "/mnt/shares/swap swap swap defaults 0 0" veronderstel ik.

• dask
Harrie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:32:
[...]
Als ik deze how-to lees, is het voor swap files ongeveer hetzelfde als voor swap partities, ze moeten worden toegevoegd aan je /etc/fstab file. Dit is ook precies wat luci doet in mijn geval:

code:
1
2
3
4
root@OpenWrt:~# cat /etc/fstab
# WARNING: this is an auto generated file, please use uci to set defined filesystems
/dev/sda1       /mnt/sticky     ext4    rw,noatime      0       0
/dev/sda2       none    swap    sw      0       0

in jouw geval zal er dan gewoon "/mnt/shares/swap swap swap defaults 0 0" veronderstel ik.
Ik denk dat ik het in orde gekregen heb met:
code:
1
2
3
4
uci set fstab.@swap[-1].device=/mnt/shares/swap
uci set fstab.@swap[-1].enabled=1
uci commit fstab
/etc/init.d/fstab restart

Als ik cat /etc/fstab doe krijg ik alleen dit:
code:
1
/dev/sda1       /mnt/shares     ext4    rw,sync 0       0

staat er niet fysiek bij, waarschijnlijk omdat het hier alleen over de partities gaat.

Maar als ik bij mount points kijk in Luci, staat /mnt/shares/swap erbij aangevinkt.
Uiteindelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
root@OpenWrt:~# cat /etc/config/fstab

config global 'automount'
        option from_fstab '1'
        option anon_mount '1'

config global 'autoswap'
        option from_fstab '1'
        option anon_swap '0'

config mount
        option device '/dev/sda1'
        option fstype 'ext4'
        option target '/mnt/shares'
        option enabled '1'
        option options 'rw,sync'

config swap
        option enabled '1'
        option device '/mnt/shares/swap'

[ Voor 17% gewijzigd door dask op 28-12-2012 14:55 ]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren DD-WRT op mn v1.6 TP Linkje gezet.
Draai momenteel de versie welke wordt aangeboden door de router database op hun site.
DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) std (SVN revision 14896)

Weet iemand welke build het beste is kwa performance en stabiliteit?
Tot op heden nog problemen ondervonden, heb hem net vanmiddag in gebruik genomen.
Ziggo modem > bridge > 1043dn.

Hebben nieuwere builds bijvoorbeeld ook meer functies?

Whatever.

• xKingx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 09:54
Harmen schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:53:
Heb gisteren DD-WRT op mn v1.6 TP Linkje gezet.
Draai momenteel de versie welke wordt aangeboden door de router database op hun site.
DD-WRT v24-sp2 (08/07/10) std (SVN revision 14896)

Weet iemand welke build het beste is kwa performance en stabiliteit?
Tot op heden nog problemen ondervonden, heb hem net vanmiddag in gebruik genomen.
Ziggo modem > bridge > 1043dn.

Hebben nieuwere builds bijvoorbeeld ook meer functies?
Heb zelf ook DD-WRT v14896 draaien en ik haal uptimes van 30 dagen en meer. Wel op een v1.2 (dacht ik).

Doe hem zelf niet updaten omdat op het DD-WRT forum problemen worden gemeldt met bijna alle nieuwere versies sindsdien. Ervaringen verschillen echter.

DD-WRT Forum topic

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks, dan blijf ik voorlopig even bij deze versie.
Heb de initial firmware geflashed, daarna een factory reset 30/30/30 en de webflash erop gezet.
Daarna weer 30/30/30 reset, alles lijkt nu goed te draaien.

Whatever.

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:35
Ik heb vandaag deze router geïnstalleerd bij mijn broer. Ik de router op een speedtouch modem aangesloten welke ook wififunctionaliteit heeft. Wat is het beste de wifi uitschakelen in de speedtouch modem of gewoon beide aan laten staan (in de speedtouch en tp-link)?

• dask
Ik had daarjuist een paar problemen om de rootfs uit te breiden, eerst wou ik het proberen door te verwijzen naar een map op mijn exthdd, maar dit mislukte met een failsave tot gevolg. Beter is het om dit op een aparte partitie te zetten.

Ik heb dan in virtualbox met ubuntu erop via gparted een extra partitie aangemaakt op mijn externe schijf.
Waarschijnlijk gaat dit ook via fdisk in openWRT, maar daar waag ik me nog niet aan :+

dan pivot overlay gebruikt, de root bestanden gekopieerd naar de nieuwe partitie:
code:
1
tar -C /overlay -cvf - . | tar -C /mnt/sda2 -xf -

dan in /etc/config/fstab hetvolgende toegevoegd
code:
1
2
3
4
5
6
7
config mount
        option target '/overlay'
        option device '/dev/sda2'
        option fstype 'ext4'
        option options 'rw,sync'
        option enabled '1'
        option enabled_fsck '0'

rebootje, en hopla klaar is kees

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@OpenWrt:~# df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
rootfs                  297.3M     21.4M    260.9M   8% /
/dev/root                 4.0M      4.0M         0 100% /rom
tmpfs                    14.3M    496.0K     13.8M   3% /tmp
tmpfs                   512.0K         0    512.0K   0% /dev
/dev/sda2               297.3M     21.4M    260.9M   8% /overlay
overlayfs:/overlay      297.3M     21.4M    260.9M   8% /
/dev/sda1               297.4G    261.5G     35.9G  88% /mnt/shares

Nadat ik die swapfile heb geïnstalleerd, heb ik het gevoel dat de router stabieler draait in het geheel.
Om 2013 goed te beginnen, ga ik me binnenkort wagen aan de mediaplayer deamon, één van de dagen een bestelling plaatsen:
USB Virtual 7.1 Channel External Sound Card Adapter
Mini Rectangle Shape USB 2.0 Hi-Speed 4-Port Hub (480Mbps)

• rapido_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik ervaar reeds enige tijd packet loss bij mijn TP-Link, moment dat ik de kabel rechtstreeks op mijn ziggo modem aansluit 0 packet loss.
Ook rechtstreeks op een laptop hetzelfde probleem, andere poort. het haalt allemaal niks uit.
Heb reeds de firmware ge-upgrade, maar dit haalt helaas ook niks uit.

Zijn er nog zaken die ik kan doen, of kan ik beter een nieuwe aanschaffen?

Life is like Windows...you never know when it's gonna crash......

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
Ik heb meerdere routers van dit type gekocht en ik wil graag dd wrt gebruiken.
Deze hebben hardware versie 1.9. met serienr: 12xxxxxxx

Ik heb gelezen dat er problemen zijn met de nieuwe hardware versies naar dd wrt
De volgende site heb ik gevonden: http://nearlydeaf.com/?p=1109 .

Zijn er aanbevelingen om het anders aan te pakken? (andere firmware / flash methode?)
Er draait momenteel v18777 op die al wat ouder is. (die wel goed werkt)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12 13:09
Ik draai hier een webserver op poort 8181 en ik wil graag poort 80 laten redirecten naar 8181. Ik krijg dit alleen met geen mogelijkheid voor elkaar met de laatste Ultraman build.
Normale portforwarding wil niet en met iptables krijg ik het ook niet voor elkaar.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Edit:
"Opgelost". Heb maar gewoon de webserver op poort 80 laten draaien en port 80 geforward.

[ Voor 14% gewijzigd door mk13139 op 03-01-2013 19:48 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:36
Hmm, met de laatste normal AA build van Ultraman heb ik opeens wat problemen. De downloadsnelheid is absoluut niet wat het geweest is (25 - 30 Mb/s ipv bijna precies 60 Mb/s) en de pingtijden zijn hier ook veel te hoog (voorheen gemiddeld < 15 ms).

Een ping vanaf mijn computer die aan een kabeltje hangt (alleen de stats):
Ping-statistieken voor 173.194.78.139:
    Pakketten: verzonden = 23, ontvangen = 23, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 59ms, Maximum = 143ms, Gemiddelde = 102ms
Control-C

En met SSH vanaf de router:
--- google.com ping statistics ---
16 packets transmitted, 16 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 54.147/101.344/136.692 ms

In het begin deed de build volgens mij wel wat hij moest doen, toen haalde hij de 60 Mb/s zelfs volledig over WiFi. Hij had ook een uptime van 30 dagen, terwijl ik hem flink belastte. Nu heb ik hem net gereboot, maar hij heeft nog steeds dezelfde problemen...

Owh, de load was vrijwel altijd < 0.30

Owh, ik kom er nu achter dat wanneer ik uTorrent stop, de ping naar Ziggo direct terugkomt naar ongeveer 10 ms. Als ik speedtest.ziggo.nl gebruik, heb ik echter nog steeds 30 Mb/s redelijk stabiel, van de 60 Mb/s die ik eerst haalde... De load van de router was voor de test 0.00

[ Voor 12% gewijzigd door marcop23 op 03-01-2013 14:52 ]

• dudus
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik zie enkele verschillende routertypen voorbij komen, dus probeer ik mijn vraag ook maar hier.

Ik heb een pc zonder wifi adapter, die zich niet naast de modem/router bevindt. Nu heb ik een TL-WA830RE wifi extender gekocht in de veronderstelling dat ik, nadat ik de extender draadloos in mijn netwerk heb gezet, mijn pc bedraad aan de extender kan hangen om deel uit te maken van het netwerk.
Dat ziet er dan dus zo uit:
INTERNET---draad----ZYXEL MODEM - - wifi - - TP-LINK---draad---PC

Op deze manier zou ik beter ontvangst hebben dan een wifi-adapter en hoop ik de WOL-functie op mn LAN-adapter functioneel te houden.

Probleem nu is dat het niet werkt. Gezien de statuspagina en de LEDjes van de extender en een test met mn telefoon doet hij zijn werk (bestaande wifi wordt versterkt), maar mijn pc kan de router niet bereiken via http of rechtsreeks via ping. Verder ook geen internet toegang. De diagnostic pagina van de extender heeft een ping-functie die de router wel ziet. Met de pc aangesloten op de router kan ik de extender wél bereiken.

Paar ip-instellingen:
router: 192.168.1.1
extender : 192.168.1.254
PC: 192.168.1.2 (static) gateway: 192.168.1.1

Op de extender kan ook een standaard gateway worden ingevuld, standaard staat daar 0.0.0.0 (geprobeerd), maar ik heb ook 192.168.1.1 geprobeerd.

Hoe krijg ik het door de extender opgevangen netwerk op de LAN-poort?

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 13:05

svijf

b5beveiliging.nl

Hoop dat iemand hier me kan helpen met onderstaande...
Draai thuis een server welke oa dhcp en dns server is.
Draait allemaal prima.
Echter kan ik sinds ik de TL-WR1043ND met openwrt heb, regelmatig geen sites bezoeken.
Heb het idee dat ik wellicht instellingen voor dns verkeerd heb staan?
Zie screenshot hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/9549/dnsopenwrt.jpg

Het rare is dat er geen enkele regelmaat in de problemen zit.
Internet verbinding opzich is goed.
Laptop rechtsreeks aan de modem gaat allemaal prima.
oa met speedtest.net en elke overige site.
Als ik de laptop achter de router heb, of een ander device, duurt het laden regelmatig tergend lang...

Wie het weet mag het zeggen ;)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:36
Zo zo zo mensen, mijn probleem heeft zich magisch opgelost, ik haal nu weer 61 Mb/s, wel 1 Mb/s te veel :)

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:47
svijf schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:20:
Hoop dat iemand hier me kan helpen met onderstaande...
Draai thuis een server welke oa dhcp en dns server is.
Draait allemaal prima.
Echter kan ik sinds ik de TL-WR1043ND met openwrt heb, regelmatig geen sites bezoeken.
Heb het idee dat ik wellicht instellingen voor dns verkeerd heb staan?
[...]
Moet je niet gewoon DNS en DHCP helemaal uitschakelen op je TP-Link? Je hebt toch al een DHCP en DNS. Het lijkt me dat de TP-Link alleen hoeft te routen. Tenzij je nog iets doet met poorten forwarden.

Ik heb dezelfde router, met stock fw. en een Server 2012 met AD en DNS. De TP-Link regelt forwarding en DHCP, de server de DNS. Maar daarnaast heb ik de router zelf als DNS primair DNS 8.8.8.8 van Google gegeven. Geen problemen hier, zolang alles wat in het domein hangt maar de DNS van de server pakt. Deze opzet is misschien een alternatief voor jouw situatie?

Addicted to silent computing

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Crahsystor schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:32:
[...]

Moet je niet gewoon DNS en DHCP helemaal uitschakelen op je TP-Link? Je hebt toch al een DHCP en DNS. Het lijkt me dat de TP-Link alleen hoeft te routen. Tenzij je nog iets doet met poorten forwarden.

Ik heb dezelfde router, met stock fw. en een Server 2012 met AD en DNS. De TP-Link regelt forwarding en DHCP, de server de DNS. Maar daarnaast heb ik de router zelf als DNS primair DNS 8.8.8.8 van Google gegeven. Geen problemen hier, zolang alles wat in het domein hangt maar de DNS van de server pakt. Deze opzet is misschien een alternatief voor jouw situatie?
Heb nagenoeg dezelfde opzet, enkel draai ik server 2008.
Bij: Network > Firewall > Redirections heb ik er drie staan.
2 daarvan moeten erin blijven staan, ivm bereikbaarheid van buitenaf.
Heb al diverse instellingen geprobeerd, maar geen idee hoe ik DHCP en DNS helemaal moet uitzetten?
Bij Network > Interfaces > LAN, heb ik bij "Use custom DNS servers" het ip adres van mijn server staan...

• dudus
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
dudus schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:11:
Ik zie enkele verschillende routertypen voorbij komen, dus probeer ik mijn vraag ook maar hier.

Ik heb een pc zonder wifi adapter, die zich niet naast de modem/router bevindt. Nu heb ik een TL-WA830RE wifi extender gekocht in de veronderstelling dat ik, nadat ik de extender draadloos in mijn netwerk heb gezet, mijn pc bedraad aan de extender kan hangen om deel uit te maken van het netwerk.
Dat ziet er dan dus zo uit:
INTERNET---draad----ZYXEL MODEM - - wifi - - TP-LINK---draad---PC

Op deze manier zou ik beter ontvangst hebben dan een wifi-adapter en hoop ik de WOL-functie op mn LAN-adapter functioneel te houden.

Probleem nu is dat het niet werkt. Gezien de statuspagina en de LEDjes van de extender en een test met mn telefoon doet hij zijn werk (bestaande wifi wordt versterkt), maar mijn pc kan de router niet bereiken via http of rechtsreeks via ping. Verder ook geen internet toegang. De diagnostic pagina van de extender heeft een ping-functie die de router wel ziet. Met de pc aangesloten op de router kan ik de extender wél bereiken.

Paar ip-instellingen:
router: 192.168.1.1
extender : 192.168.1.254
PC: 192.168.1.2 (static) gateway: 192.168.1.1

Op de extender kan ook een standaard gateway worden ingevuld, standaard staat daar 0.0.0.0 (geprobeerd), maar ik heb ook 192.168.1.1 geprobeerd.

Hoe krijg ik het door de extender opgevangen netwerk op de LAN-poort?
Ik heb het al gevonden. Ik had in de router 192.168.1.2 gereserveerd. Met die extender er tussen, herkende hij het macadres niet meer. Reservering verwijderd en ik heb een go :D

[ Voor 15% gewijzigd door dudus op 05-01-2013 00:01 ]

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:04
Argh heeft iemand een idee hoe ik een range van poorten kan forwarden met de LuCi webinterface?

OpenWrt Attitude Adjustment 12.09-beta2
Frank J. schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:47:
Argh heeft iemand een idee hoe ik een range van poorten kan forwarden met de LuCi webinterface?

OpenWrt Attitude Adjustment 12.09-beta2
Ga naar: Network > Firewall > Port Forwards
Vul daar in wat je geforward wilt hebben.
Je kunt in de tekstvelden zowel een enkele poort als een range opgeven (bv: 6881-6889).

Zie ook: http://wiki.openwrt.org/doc/uci/firewall

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
Haha ja kwam er net achter dat 50000-50100 de oplossing is :) had : geprobeerd maar bleef rood staan

tnx

Verwijderd

Ik heb een vraagje omtrent de TP-Link TL-WR1043ND. Hij is gisteren aangekomen met de post. Het internet instellen verliep vlotjes en werkt perfect. Nu zou ik echter ook graag mijn externe hd aansluiten op de router zodat alle pc's in het netwerk deze hd kunnen gebruiken. In de handleiding staat echter niet hoe ik dit moet configureren en zelf heb ik hier geen verstand van.

Ik heb deze stappen al eens doorlopen maar als ik op "open the disk" klik, gebeurt er niets!
Waar zou de hd terug te vinden moet zijn indien deze correct is geïnstalleerd?

Is er iemand die hier meer verstand van heeft dan mij?

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

dask schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:23:
Ik had daarjuist een paar problemen om de rootfs uit te breiden, eerst wou ik het proberen door te verwijzen naar een map op mijn exthdd, maar dit mislukte met een failsave tot gevolg. Beter is het om dit op een aparte partitie te zetten.

Ik heb dan in virtualbox met ubuntu erop via gparted een extra partitie aangemaakt op mijn externe schijf.
Waarschijnlijk gaat dit ook via fdisk in openWRT, maar daar waag ik me nog niet aan :+

dan pivot overlay gebruikt, de root bestanden gekopieerd naar de nieuwe partitie:
code:
1
tar -C /overlay -cvf - . | tar -C /mnt/sda2 -xf -

dan in /etc/config/fstab hetvolgende toegevoegd
code:
1
2
3
4
5
6
7
config mount
        option target '/overlay'
        option device '/dev/sda2'
        option fstype 'ext4'
        option options 'rw,sync'
        option enabled '1'
        option enabled_fsck '0'

rebootje, en hopla klaar is kees

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@OpenWrt:~# df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
rootfs                  297.3M     21.4M    260.9M   8% /
/dev/root                 4.0M      4.0M         0 100% /rom
tmpfs                    14.3M    496.0K     13.8M   3% /tmp
tmpfs                   512.0K         0    512.0K   0% /dev
/dev/sda2               297.3M     21.4M    260.9M   8% /overlay
overlayfs:/overlay      297.3M     21.4M    260.9M   8% /
/dev/sda1               297.4G    261.5G     35.9G  88% /mnt/shares

Nadat ik die swapfile heb geïnstalleerd, heb ik het gevoel dat de router stabieler draait in het geheel.
Om 2013 goed te beginnen, ga ik me binnenkort wagen aan de mediaplayer deamon, één van de dagen een bestelling plaatsen:
USB Virtual 7.1 Channel External Sound Card Adapter
Mini Rectangle Shape USB 2.0 Hi-Speed 4-Port Hub (480Mbps)
Ik heb mijn usb stickje vervangen door een 2.5" externe schijf. Maar nu blijkt dat de usb poort net genoeg juice levert voor die schijf, en niet genoeg voor schijf + geluidskaart. Zie dus dat je een powered usb hub neemt, of heb je een schijf met een adapter? Ik ga mijn hubje eens vervangen door een powered exemplaar... Of mijn usb hub is gewoon brak :+

Verwijderd

Even een terugkoppeling op mijn post van maandag 17 december 2012 om 14:14u waarin ik probeerde meer duidelijkheid te krijgen over de stabiliteit. Voordat de eerste reacties binnen kwamen heb ik de TP-Link TL-WR1043ND aangeschaft en geïnstalleerd. Tot mijn spijt zijn mijn ervaringen tegenvallend.

Eerst had ik erg slechte stabiliteit op mijn wifi verbinding. Dat bleek te komen doordat het basisstation van mijn telefoon naast deze router staat (mijn oude Netgear had daar geen last van, zover ik weet). Vervolgens de telefoon ergens anders in huis geplaatst en uit frustratie de oude Netgear router weer teruggeplaatst. Gisteren met nieuwe moed de TP-Link weer een kans gegeven. Binnen 24u was hij helaas vastgelopen. Een reset (stroom aan/uit) bracht mijn netwerk weer in de lucht.

Dit bevalt me allemaal niet zo. Met mijn oude router nooit gedoe gehad. Voor mij is stabiliteit toch het allerbelangrijkste. Ik breng de TP-Link terug naar de winkel en gebruik mij oude Netgear nog een tijdje. Ik kan natuurlijk niet zeggen dat dit leidend is. Misschien heb ik pech gehad, maar ik vind het wel de moeite waard om mijn ervaringen even met jullie te delen.

Ten slotte het bereik. Ik had de stille hoop dat externe antenne's (TP_Link) een groter bereik zouden bieden dan interne antenne's (mijn oude Netgear). Het verschil was niet merkbaar op onze slaapkamer. Met beide routers geen bereik daar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:19:
Ik heb een vraagje omtrent de TP-Link TL-WR1043ND. Hij is gisteren aangekomen met de post. Het internet instellen verliep vlotjes en werkt perfect. Nu zou ik echter ook graag mijn externe hd aansluiten op de router zodat alle pc's in het netwerk deze hd kunnen gebruiken. In de handleiding staat echter niet hoe ik dit moet configureren en zelf heb ik hier geen verstand van.

Ik heb deze stappen al eens doorlopen maar als ik op "open the disk" klik, gebeurt er niets!
Waar zou de hd terug te vinden moet zijn indien deze correct is geïnstalleerd?

Is er iemand die hier meer verstand van heeft dan mij?
voer is bij uitvoeren in
file:\\192.168.1.1
open the disc werkt namelijk niet draadloos.

• dask
Harrie schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:28:
[...]

Ik heb mijn usb stickje vervangen door een 2.5" externe schijf. Maar nu blijkt dat de usb poort net genoeg juice levert voor die schijf, en niet genoeg voor schijf + geluidskaart. Zie dus dat je een powered usb hub neemt, of heb je een schijf met een adapter? Ik ga mijn hubje eens vervangen door een powered exemplaar... Of mijn usb hub is gewoon brak :+
Bedankt voor de tip, welke schijf heb je er aan hangen? Mijn schijfje van 320Gb verbruikt iets van een 2,5W, dus dan ga ik voor de zekerheid ook een powered usb hubje erbij kopen. Dan zal ik het hier ook eens testen binnenkort met beiden.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:47
svijf schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:54:
[...]
Heb nagenoeg dezelfde opzet, enkel draai ik server 2008.
Bij: Network > Firewall > Redirections heb ik er drie staan.
2 daarvan moeten erin blijven staan, ivm bereikbaarheid van buitenaf.
Heb al diverse instellingen geprobeerd, maar geen idee hoe ik DHCP en DNS helemaal moet uitzetten?
Bij Network > Interfaces > LAN, heb ik bij "Use custom DNS servers" het ip adres van mijn server staan...
Ehm, foutje van mijn kant. Met stock kan de DNS van de router in ieder geval niet uitgeschakeld. DHCP heb je denk ik wel gevnden.
Je router verwijst voor DNS naar je server. Hoe krijgt je server de DNS aangevuld, ofwel wat is de DNS die de server gebruikt? Primair natuurlijk 127.0.0.1, maar wat is de secundaire? Als die namelijk weer doorverwijst naar de router blijf je aan de gang :+

Addicted to silent computing

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 10:44

eM.

Ik heb problemen met airplay streamen naar een Bose soundlink air. Het geluid valt weg en ik merk dat de router dan ook traag reageert wanneer je deze probeert te benaderen. Ik heb de laatste (orginele) firmware.

Iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen oplossen?

[ Voor 0% gewijzigd door eM. op 07-01-2013 12:33 . Reden: typo ]

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

dask schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:28:
[...]

Bedankt voor de tip, welke schijf heb je er aan hangen? Mijn schijfje van 320Gb verbruikt iets van een 2,5W, dus dan ga ik voor de zekerheid ook een powered usb hubje erbij kopen. Dan zal ik het hier ook eens testen binnenkort met beiden.
Ik heb een WD Elements schijfje. 2.5Watt bij 5V betekent ongeveer 500mA, wat ongeveer het maximum is wat de poort op de router kan leveren. Maar dat had je zelf ook gevonden:dask in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND" :)
Ik zag dat mijn hub de mogelijkheid heeft tot aansluiten van een 5V adapter.
Mijn hub lijkt zeer sterk op deze bij DX. In de comments daarvan staat ook dat daar een adapter aan kan. Dus die twee samen should do the trick.

Of anders deze. Toch maar niet, na de reacties erop te hebben gelezen. Is USB1.1....
Ik overweeg nu wel om deze te bestellen. Ik ben eens aan het zien of het haalbaar is een soort case/stand te maken, waarin dan de usb hub, harde schijf en soundkaart komen. Dan zou ik deze kleine hub mooi weg kunnen werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Harrie op 08-01-2013 18:00 ]

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Hallo allen, ik heb nu al een aardige tijd de normale build van ultraman draaien en ben hier zeer tevreden over.

Nu zou ik echter graag openvpn willen toevoegen, zodat ik ook onderweg bij mijn xbmc libary kan via nfs of smb.

Echter kom ik er totaal niet uit hoe ik deze gedownloade packages zou moeten installeren. Hoe kan ik deze vanaf windows naar de router krijgen zodat ik ze gewoon met opkg install kan installeren?

verder ben ik heel erg nieuw met het hele open vpn gebeuren, dus als iemand nog tips heeft of toevallig een goede tutorial kent hou ik me ook aangeraden :)

android since G1.

coredalae schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:06:
Hallo allen, ik heb nu al een aardige tijd de normale build van ultraman draaien en ben hier zeer tevreden over.
:D
Echter kom ik er totaal niet uit hoe ik deze gedownloade packages zou moeten installeren. Hoe kan ik deze vanaf windows naar de router krijgen zodat ik ze gewoon met opkg install kan installeren?
Binnen OpenWRT is wget doorgaans standaard aanwezig en daarmee kun je o.a. files downloaden. Je hoeft enkel de URL achter wget te plaatsen en op Enter te drukken.

Maar opkg kan ook zelf het bestand vanaf het web installeren, dan hoef je hem niet apart te downloaden maar dan doet opkg dat zelfstandig.
Dat zou dan opkg install <URL naar .ipk file> zijn.
De juist URL kun je vinden in mijn release post.

Als je de chunky versie gebruikt dan dien je opkg op te dragen dat deze de dependency check mag overslaan omdat de kernel fingerprint daarvan anders is.
Hoe dat moet is eerder voorbij gekomen: hberntsen in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND" met daaronder nog wat uitleg van mijn kant.
verder ben ik heel erg nieuw met het hele open vpn gebeuren, dus als iemand nog tips heeft of toevallig een goede tutorial kent hou ik me ook aangeraden :)
Lekker lezen :Y
Tutorials, wiki's, HOWTO's gaan bekijken zodat je een idee hebt hoe het in zijn werk gaat. En binnen de OpenWRT Wiki is er volgens mij ook een artikel.
Als je specifieke vragen hebt kun je die natuurlijk altijd stellen, al ben ik er geen expert in. Maar er lopen hier anderen rond die het gebruiken en er vast meer over kunnen vertellen :)

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Crahsystor schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:39:
[...]

Ehm, foutje van mijn kant. Met stock kan de DNS van de router in ieder geval niet uitgeschakeld. DHCP heb je denk ik wel gevnden.
Je router verwijst voor DNS naar je server. Hoe krijgt je server de DNS aangevuld, ofwel wat is de DNS die de server gebruikt? Primair natuurlijk 127.0.0.1, maar wat is de secundaire? Als die namelijk weer doorverwijst naar de router blijf je aan de gang :+
Ehm... Laten we het er maar op houden dat het nu goed staat... :+
Dank ;)

Ga er vanuit dat het probleem nu over is.

• mcDavid
Vandaag wat zitten prutsen met OpenWRT, ik vond dat het mogelijk moest zijn om te kijken wanneer je smartphone zich aanmeldt op het wifi, en dan het licht aan te zetten. Tuurlijk :D

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/usr/bin/php-cli
<?php
$mac_address = '12:34:56:78:90:ab';
$hostonline = 0;
while (true) {
    $new_hostonline = exec("iw dev wlan0 station dump | grep -c $mac_address");
    if ($hostonline <= 0 && $new_hostonline > 0) 
    {
        echo file_get_contents("http://192.168.1.101/test.php?light=on");
        echo "\n";
        $hostonline = $new_hostonline;
    }
    elseif ($hostonline > 0 && $new_hostonline <= 0)
    {
        echo file_get_contents("http://192.168.1.101/test.php?light=off");
        echo "\n";
        $hostonline = $new_hostonline;
    }
    sleep(5);
}

nu alleen nog die thuisserver er tussenuit en de arduino gewoon aan de usb van de router hangen.
-edit- ohja en wat isolatie toepassen ofzo :+

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb gisteren wat zitten klieren met een losse USB schijf aan de TP-Link maar ik kom er helaas nog niet uit hoe ik de files benader.

Ik heb een pricewatch: LG 42LM620S die de TP-link wel ziet en de schijf ook. Ik kan dan bijvoorbeeld de schijf wel benaderen en zie dan ook mapjes met Films, Kinderfilms, Foto's, etc. Als ik die mapjes wil openen dan zijn ze volgens de TV leeg. Ook met de pricewatch: Dune HD Smart D1 krijg ik hetzelfde te zien, wel mapjes maar ze zijn dan leeg. Heeft iemand dit al goed werkend?

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

janvanduschoten schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:38:
Ik heb gisteren wat zitten klieren met een losse USB schijf aan de TP-Link maar ik kom er helaas nog niet uit hoe ik de files benader.

Ik heb een pricewatch: LG 42LM620S die de TP-link wel ziet en de schijf ook. Ik kan dan bijvoorbeeld de schijf wel benaderen en zie dan ook mapjes met Films, Kinderfilms, Foto's, etc. Als ik die mapjes wil openen dan zijn ze volgens de TV leeg. Ook met de pricewatch: Dune HD Smart D1 krijg ik hetzelfde te zien, wel mapjes maar ze zijn dan leeg. Heeft iemand dit al goed werkend?
Wanneer je de standaard firmware hebt, zou dit voldoende moeten zijn:
http://www.tp-link.com/en/article/?id=340

Maar omdat je zegt dat je TV de router wel ziet, vermoed ik dat de media server al gestart is. Je ziet ook de mapjes dus ook die heb je al goed ingesteld. Ik dacht dat er in de standaard firmware wel een limiet van het aantal files was (hoewel dit in nieuwere firmwares wellicht weer is veranderd). Wellicht werken alleen de eerste/bovenste mapjes?

In deze post TStick in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND" wordt aangegeven dat het maximum aantal files 100 is, maar misschien is dit nog vergroot in een latere versie van de firmware.
Al geprobeerd met slechts 1 folder te sharen?

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie op 09-01-2013 18:41 ]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zit met iets soortgelijks, heb een schijf aan de TP Link hangen en via de Media Server Settings in de stockrom een map video en audio gedeeld en wil die nu via Samsung Allshare benaderen. Hij ziet 'm wel maar via de tv aan dat ie de TP Link niet kan benaderen. Via het Allshare programma op de pc ziet ie 'm ook maar geeft aan dat het apparaat niet ondersteund wordt. Hij komt daar een map MediaServerRoot tegen onder de TP Link maar daarin staan slechts enkele mapjes (zou die 100 files wel eens kunnen zijn).

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Ik ben ook maar eens aan het rommel geslagen. Door DD-WRT erop te zetten. Leek eerst goed te gaan, maar kom nu met geen mogelijkheid meer op de router :( Dus dat is dan weer de uitdaging voor de komende tijd. Wat is nu wel de betere firmware? OpenWRT zie ik veel voorbij komen en Gargoyle ofzo?

En tevens een Konig MIMO omni antenne 5dbi gekocht (http://www.konigelectronic.com/nl_nl/1117802), om daar mee aan de slag te gaan.

• _JGC_
  • Nu online
Qua bereik zal dat niet heel veel uitmaken denk ik. Wat wel makkelijk is, is dat je je router nu gewoon in de meterkast kunt plakken en de antenne erbuiten kunt hangen. Ik zou die antenne zelfs aan het stalen kozijn van de meterkast vast kunnen klikken :P.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmm, mn ervaringen met DD-WRT waren in eerste instantie positief. Tot op heden.
Draai build 14986 op een v1.6.
Heb nu het volgende gisteren bevroor wifi op de iPad zo opeens, na wifi uit/aan was het opgelost.
Had gisteren overdag het probleem dat de webinterface crashed als ik remote iets aanpas. Zojuist is hij ook weer vast gelopen.

Denk dat ik maar eens ga kijken naar Gargoyle (1.4.7), is deze stabieler?

Whatever.

• enohpi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11 08:19
Herkenbaar. Er is maar één firmware die echt stabiel is en dat is OpenWrt Attitude Adjustment 12.09-rc1 / LuCI 0.11 Branch (0.11+svn9530) van Ultraman. Deze draait bij mij nu 36 dagen zonder problemen en er hangen tientallen apparaten aan en ja er wordt ook af en toe getorrent.

M.vr.gr.
enohpi
Harmen schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:06:
Hmmm, mn ervaringen met DD-WRT waren in eerste instantie positief. Tot op heden.
Draai build 14986 op een v1.6.
Heb nu het volgende gisteren bevroor wifi op de iPad zo opeens, na wifi uit/aan was het opgelost.
Had gisteren overdag het probleem dat de webinterface crashed als ik remote iets aanpas. Zojuist is hij ook weer vast gelopen.

Denk dat ik maar eens ga kijken naar Gargoyle (1.4.7), is deze stabieler?

• mcDavid
't Zal inmiddels misschien anders zijn, maar ik vond het ook een ramp om DD-WRT te installeren en configureren anderhalf jaar geleden. Support voor de WR1043 was er toen nauwelijks, terwijl OpenWRT al gedocumenteerd had dat de WR1043 ondersteund werd en prima werkte. Ben sindsdien bij OpenWRT gebleven.
Ik heb (daardoor) ook het idee dat OpenWRT een beetje de plek is waar alle ontwikkeling plaatsvindt, en dat DD-WRT vooral haar best doet zo snel mogelijk alle features en fixes van OpenWRT over te nemen (onderbuik gevoel hoor, heb me er niet echt in verdiept).

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@enohpi, thanks!
Zal van het weeken de gok maar eens gaan wagen, vind het erg jammer dat dd-wrt niet lekker werkt.
De interface beviel me nl. erg goed.

In theorie zou ik van dd-wrt naar stock firmware moeten, vervolgens 30/30/30 reset en dan ultraman build flashen vanaf de upgrade optie? Is hierna de 30/30/30 reset ook nodig?

Whatever.

• enohpi
LuCI gaat je ook bevallen ;) . Om van dd-wrt af te komen heb ik een zogenaamde webrevert gebruikt. Kun je via het dd-wrt-forum ophalen of hier: http://rghost.net/36066028 (obscure maar klopt wel volgens mij)
Daarna de ultraman openwrt-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-factory.bin erover heen en dat werkte bij mij.

Succes en m.vr.gr.
Harmen schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:50:
@enohpi, thanks!
Zal van het weeken de gok maar eens gaan wagen, vind het erg jammer dat dd-wrt niet lekker werkt.
De interface beviel me nl. erg goed.

In theorie zou ik van dd-wrt naar stock firmware moeten, vervolgens 30/30/30 reset en dan ultraman build flashen vanaf de upgrade optie? Is hierna de 30/30/30 reset ook nodig?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks zoiets dacht ik al. :)
Factory defaults mbv de reset knop is niet nodig?

Whatever.

• mcDavid
enohpi schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:30:
LuCI gaat je ook bevallen ;) .
Succes en m.vr.gr.

[...]
Helemaal als je die bootstrap-theme installeert die iemand uit dit topic gemaakt heeft:
David in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Hallo allen,

Ik ben sinds gisteren ook eigenaar van een TP-Link TL-WR1043ND. Heb ook mijn printer (Canon ip4500) met usb aangesloten, maar krijg deze maar niet werkend op mijn Macbook Air met Mountain Lion 10.8.2. Ik heb de USB Printer Controller Beta voor Mountain Lion 10.8 gedownload en geïnstalleerd, de printer komt daar ook naar voren maar als ik op de knop "Auto-Connect for Printing" (zie plaatje hieronder) druk, gebeurt er vervolgens niets terwijl dat wel zou moeten
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/2094/tplinkusbprintercontrol.png

Ik krijg de printer met geen mogelijkheid gevonden via m'n Mac, en weet echt niet hoe ik hem nu moet vinden en installeren.

Via een andere pc (PC laptop met Windows Vista, aangesloten via ethernet kabel) werkt de printer volledig naar behoren.

Kan iemand mij hiermee helpen? ik word hier helemaal kriegel van :X

EDIT: ik heb er ook een filmpje van gemaakt: http://youtu.be/68-JyCeJ4Aw

[ Voor 6% gewijzigd door SublimnAll op 10-01-2013 16:58 ]

• enohpi
Doe maar wel voor de zekerheid, volgens mij deed ik dat ook.

N.B. Die tip van mcDavid over de interface is wel cool en werkt goed idd. Dank nog mcDavid!
Harmen schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:40:
Thanks zoiets dacht ik al. :)
Factory defaults mbv de reset knop is niet nodig?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:23
mcDavid schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:49:
[...]
Helemaal als je die bootstrap-theme installeert die iemand uit dit topic gemaakt heeft:
David in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND"
Bedankt, ik heb het opgenomen in de TS :).

My favorite programming language is solder.

Bootstrap ziet er idd netjes uit, maar ik vind het default thema van LuCi fijner werken.
Ik heb hem eens geprobeerd en met name de monitoring vond ik onder het default thema handiger in gebruik.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo ben over van dd-wrt naar openwrt ultraman build. :)
Het is wel even slikken, het is compleet anders. Moet me er nog even in verdiepen.
Heb al een aantal wiki's doorgenomen, is er ergens een wiki voor beginners te vinden? :z

Wil graag weten hoe ik er op afstand bij kan via bijvoorbeeld ssh of https.

Wireless performance is nog niet helemaal super vergeleken met dd-wrt, het is wel stabiel voor mn gevoel.
Met speedtest op mn android haal ik nu max 20Mb/s. Verleden was het max 40Mb/s
Wifi instellingen: Kanaal 2 (minste storing), power 20Db/100, 40MHz upper en WPA2 force AES.

[ Voor 45% gewijzigd door Harmen op 11-01-2013 11:53 ]

Whatever.

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
SublimnAll schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:08:
Kan iemand mij hiermee helpen? ik word hier helemaal kriegel van :X
Ben momenteel in contact met TP-Link over dit probleem.

• mcDavid
Harmen schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:15:
Zo ben over van dd-wrt naar openwrt ultraman build. :)
Het is wel even slikken, het is compleet anders. Moet me er nog even in verdiepen.
Heb al een aantal wiki's doorgenomen, is er ergens een wiki voor beginners te vinden? :z

Wil graag weten hoe ik er op afstand bij kan via bijvoorbeeld ssh of https.

Wireless performance is nog niet helemaal super vergeleken met dd-wrt, het is wel stabiel voor mn gevoel.
Met speedtest op mn android haal ik nu max 20Mb/s. Verleden was het max 40Mb/s
Wifi instellingen: Kanaal 2 (minste storing), power 20Db/100, 40MHz upper en WPA2 force AES.
SSH staat standaard aan zodra je een password ingesteld hebt. https wordt denk ik niet ondersteund, aangezien weinig mensen een persoonlijk SSL-certificaat zullen hebben.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt kan vanaf intern via ssh verbinding maken, zou extern op een eigen gekozen poort willen ssh'en.
Om eventueel een reboot te kunnen uitvoeren of andere zaken aanpassen.

Mn Ipad en telefoon connecten momenteel nog op 65Mbit. Zie dat ze op 20MHz staan ipv de ingestelde 40MHz.

[ Voor 23% gewijzigd door Harmen op 11-01-2013 12:40 ]

Whatever.

• mcDavid
Dan moet je even door de settings bladeren in LuCI, weet zeker dat daar er ergens een vinkje voor is maar niet precies waar.

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12 22:43
Dag allemaal..ik heb een prangende vraag..

Ik heb thuis eenmaal een TL-WR1043 in de woonkamer. Ons huis is volledig begane grond, maar de laatste kamer en de woonkamer zitten een aantal muren tussen e.d. waardoor ik op de laatste kamer (mijn slapkamer) geen bereik heb..

Er ligt wel een LAN kabel, maar ivm ipad/iphone gebruik op de slaapkamer(s) wil ik daar ook wifi..

Zou ik nog zo'n TL-WR1043 op de slaapkamer neer kunnen zetten, en daar via de LAN kabel een draadloze verbinding van kunnen maken..die verder alle instellingen 'kopieerd' van router 1? ..zodat 2 routers eigenlijk 1 zijn?... heb al wat zitten lezen hier..maar kom er toch niet helemaal uit..

• mcDavid
Dat kan met iedere router of accesspoint. Al zou ik eerst kijken of het mogelijk is je router op een optimaler punt op te hangen.

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12 22:43
Dat is helaas niet mogelijk..ivm kabels trekken e.d.
Maar, moet ik dan in de 2e wr1043 iets instellen? ik heb al even in de mijne zitten kijken, maar vind nergens iets van 'AP"'

[ Voor 54% gewijzigd door Queros op 11-01-2013 22:30 ]

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
Queros schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:29:
[...]
Maar, moet ik dan in de 2e wr1043 iets instellen? ik heb al even in de mijne zitten kijken, maar vind nergens iets van 'AP"'
Als je dd-wrt gebruikt:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Access_Point

[ Voor 7% gewijzigd door Killerbert op 12-01-2013 00:28 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• mcDavid
Queros schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:29:
Dat is helaas niet mogelijk..ivm kabels trekken e.d.
Als je een router gebruikt, moet je alleen even DHCP uitzetten. En de kabel in één van de 4 LAN-poorten stoppen, niet de WAN-poort gebruiken.

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 21:04
sambalbaj schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:11:
Zit met iets soortgelijks, heb een schijf aan de TP Link hangen en via de Media Server Settings in de stockrom een map video en audio gedeeld en wil die nu via Samsung Allshare benaderen. Hij ziet 'm wel maar via de tv aan dat ie de TP Link niet kan benaderen. Via het Allshare programma op de pc ziet ie 'm ook maar geeft aan dat het apparaat niet ondersteund wordt. Hij komt daar een map MediaServerRoot tegen onder de TP Link maar daarin staan slechts enkele mapjes (zou die 100 files wel eens kunnen zijn).
Zelfde probleem. Op deze forum wordt gezegd dat een gargolye firmware de oplossing moet zijn. Iemand ervaring met de gargolye firmware? Blijft in een pain in de ass die samsung Allshare en TP-link

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:17

HaTe

haat niet

Heb er vandaag ook de Ultraman build opgezet en het ging makkelijker dan verwacht. Heb ooit een keer DD-WRT op een Netgear gezet, wat toch wat lastiger was (en niet eens goed werkte).

Tot nu toe erg tevreden, instel-mogelijkheden genoeg. Heb het idee dat WLAN snelheid heel iets minder is, maar dat weegt (nog) niet op tegen de voordelen :) Het bereik is daarentegen wel groter.

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 12-01-2013 19:34 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

40 MHz channel (300 Mbps)
Stuck at 130Mbps? Get 300Mbps! Note: this violates regulatory requirements.
Edit the file /etc/config/wireless, and restart the wifi AP by executing the following commands...
uci set wireless.radio0.htmode=HT40+ # or: HT40- if using channel 11
uci set wireless.radio0.noscan=1
uci commit wireless; wifi
Note that option 'htmode' should be set to either HT40+ (for channels 1-7) or HT40- (for channels 5-11). You have to use WPA2 encryption with AES.
Krijg het volgende niet aan de praat, mn Android en iPad blijven communiceren op 65Mb en 20MHz.
Gebruik kanaal 2 en set htmode op +. Echter geeft openwrt aan dat ie op 20MHz staat.
Als ik htmode op - zet dan komt wireless niet op.
code:
1
2
3
4
5
wlan0: IEEE 802.11 Configured HT40 secondary channel (-2) not found from the cha                          nnel list of current mode (1) IEEE 802.11g
wlan0: IEEE 802.11 Configured channel (2) not found from the channel list of cur                          rent mode (1) IEEE 802.11g
wlan0: IEEE 802.11 Hardware does not support configured channel
Could not select hw_mode and channel. (-4)
wlan0: Unable to setup interface.

Kan het zijn dat het gewoon te druk is hier? Heb veel wifi buren, oa kanaal 1,4,6,7,8,9,10,11.

[ Voor 24% gewijzigd door Harmen op 13-01-2013 11:36 ]

Whatever.

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

enohpi schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:41:
Herkenbaar. Er is maar één firmware die echt stabiel is en dat is OpenWrt Attitude Adjustment 12.09-rc1 / LuCI 0.11 Branch (0.11+svn9530) van Ultraman. Deze draait bij mij nu 36 dagen zonder problemen en er hangen tientallen apparaten aan en ja er wordt ook af en toe getorrent.

M.vr.gr.
enohpi

[...]
thx! draait als een speer!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Harmen schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:32:
[...]

Krijg het volgende niet aan de praat, mn Android en iPad
Kan het zijn dat het gewoon te druk is hier? Heb veel wifi buren, oa kanaal 1,4,6,7,8,9,10,11.
Doen die apparaten wel 40mhz?
Hier connect 80% vd apparaten ook op 20mhz, de laptop met inssider bevestigd echter dat het wel uitzend op 40mhz ;)
Harmen schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:32:
Krijg het volgende niet aan de praat, mn Android en iPad blijven communiceren op 65Mb en 20MHz.
Meeste van dat soort draagbare apparaten doen alleen single stream, dus max 65mbit over WiFi N.
Bovendien is dat ook ruim voldoende bandbreedte voor die apparaten, en de focus ligt meer op zuinigheid dan prestaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 13-01-2013 17:30 ]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ah ok, zoiets vermoede ik al. Heb geen laptop. ;)
Moet zeggen dat alles nu wel prima werkt!

Weet iemand wanneer de final uitkomt?

Whatever.

• whoami
  • Registratie: December 2000
Ik zit ook even vast.
Om de één of andere reden kan ik geen wifi-verbinding meer maken met m'n router. Ik denk dat ik ondertussen vrijwel alles geprobeerd heb.

Ik heb openwrt draaien. Ik heb vrijwel alle mogelijke configuratie-opties geprobeerd via de webinterface, maar niets hielp. Ik heb ondertussen zelfs eens alles gereset naar de default instellingen (via putty geconnecteerd naar de router, en het firstboot commando uitgevoerd), maar nog vinden mijn wireless apparaten mijn draadloos netwerk niet.

De inhoud van mijn wireless config-bestand is dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
config 'wifi-device' 'radio0'
        option 'type' 'mac80211'
        option 'macaddr' 'b0:48:7a:99:e4:44'
        list 'ht_capab' 'SHORT-GI-40'
        list 'ht_capab' 'DSSS_CCK-40'
        option 'disabled' '0'
        option 'country' 'BE'
        option 'channel' 'auto'
        option 'hwmode' '11b'
        option 'txpower' '1'

config 'wifi-iface'
        option 'device' 'radio0'
        option 'network' 'lan'
        option 'mode' 'ap'
        option 'ssid' 'skynet2'
        option 'encryption' 'psk-mixed'

Ik weet echt niet wat het probleem nog kan zijn. Straks moet ik nog denken dat het een hardware issue is.

https://fgheysels.github.io/

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

whoami schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:56:
Ik zit ook even vast.
Om de één of andere reden kan ik geen wifi-verbinding meer maken met m'n router. Ik denk dat ik ondertussen vrijwel alles geprobeerd heb.

Ik heb openwrt draaien. Ik heb vrijwel alle mogelijke configuratie-opties geprobeerd via de webinterface, maar niets hielp. Ik heb ondertussen zelfs eens alles gereset naar de default instellingen (via putty geconnecteerd naar de router, en het firstboot commando uitgevoerd), maar nog vinden mijn wireless apparaten mijn draadloos netwerk niet.

De inhoud van mijn wireless config-bestand is dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
config 'wifi-device' 'radio0'
        option 'type' 'mac80211'
        option 'macaddr' b0:48:7a:99:e4:44'
        list 'ht_capab' 'SHORT-GI-40'
        list 'ht_capab' 'DSSS_CCK-40'
        option 'disabled' '0'
        option 'country' 'BE'
        option 'channel' 'auto'
        option 'hwmode' '11b'
        option 'txpower' '1'

config 'wifi-iface'
        option 'device' 'radio0'
        option 'network' 'lan'
        option 'mode' 'ap'
        option 'ssid' 'skynet2'
        option 'encryption' 'psk-mixed'

Ik weet echt niet wat het probleem nog kan zijn. Straks moet ik nog denken dat het een hardware issue is.
Dit is de inhoud van mijn file
config wifi-device 'radio0'
option type 'mac80211'
option macaddr '*knip*'
option hwmode '11ng'
list ht_capab 'SHORT-GI-40'
list ht_capab 'DSSS_CCK-40'
option txpower '20'
option htmode 'HT40+'
option channel '4'
option country 'BE'

config wifi-iface
option device 'radio0'
option network 'lan'
option mode 'ap'
option ssid 'HarriesWLAN'
option encryption 'psk2'
option key '*knip*'
Ik zie dat bij jou de hwmode op 11b staat. Ik denk dat je dit best op 11ng zet. De meeste devices zijn toch 802.11g of 802.11n. Maar weet niet of dit het probleem oplost. Misschien je TX power ook verhogen? Als 1 inderdaad 1dBm betekent, is dat wellicht erg weinig.

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie op 13-01-2013 20:41 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
Ik heb eerlijk gezegd al alle TX powers geprobeerd, en de hwmode heb ik ook al op alle mogelijke opties gezet ... Maar, ik zal nog eens proberen.

https://fgheysels.github.io/

• _JGC_
  • Nu online
Afgelopen weekend is er weer flink wat werk verricht aan OpenWRT AA, met een heleboel fixes voor ath9k. Heb zojuist een nieuwe build gemaakt, ben benieuwd of deze over lange tijd stabieler blijft.
Had met de build van een paar weken terug veel Failed to stop TX fouten, soms geen bereik in bepaalde delen van het huis en na een reboot was dat dan weer opgelost. We gaan het zien...
Het was mij ook opgevallen. Niet alle fixes zijn voor ons van toepassing overigens. Maar ik ben benieuwd naar je ervaringen. :)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45

RvL

Ik draai hier al weer een kleine 3 weken een trunk build (r34874) en dat bevalt me meer dan prima. Als ik 12 dagen geleden de meterkast niet had uitgemest waarbij de router even offline moest, had ik nu een uptime gehad van zo'n 21 dagen hebben gehad.

In de afgelopen 12 dagen slechts een handjevol Failed to stop TX fouten gezien en de afgelopen 8 dagen zelfs helemaal geen meer. En dat is dan op 40MHz mode, wat hier tegenwoordig mogelijk wordt gemaakt omdat iedereen kiest voor kanaal 11. Voorheen was 40MHz mode niet stabiel genoeg om lang te draaien omdat de router dan Failed to stop TX fouten stond te spugen bij het leven.

Deze verbetering heb ik ook al in Trunk r34623. Opvallend hoeveel ze 't hebben kunnen verbeteren in een paar releases tijd. Het enige wat is gewijzigd in het netwerk, naast de firmware, is het vervangen van een Samsung Galaxy S smartphone, maar ik weet niet in hoeverre een client kan zorgen voor een sterke afname van het aantal Failed to stop TX fouten? Ik zal de proef eens op de som nemen en dat ding nog eens aanslingeren.

[ Voor 3% gewijzigd door RvL op 14-01-2013 08:35 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

My fault.... :z

[ Voor 175% gewijzigd door Harmen op 15-01-2013 20:24 ]

Whatever.

• _JGC_
  • Nu online
Ultraman schreef op maandag 14 januari 2013 @ 01:30:
Het was mij ook opgevallen. Niet alle fixes zijn voor ons van toepassing overigens. Maar ik ben benieuwd naar je ervaringen. :)
Gisteravond meteen een build gemaakt en geflasht (ik kan niet slapen als ik dat soort dingen eenmaal in mijn hoofd heb :X), verbinding is nu nog steeds up en telefoon heeft ook nergens last van. dmesg/logread zijn schoon van foutmeldingen. Het stikt hier van de wifi, in elk deel van het huis vang ik weer een ander netwerk, maar het zijn er hier zo'n 20 stuks. Je hebt op elk kanaal altijd wel enige vorm van storing hier.

Edit: afgelopen nacht hebben ze blijkbaar 300-pending_work.patch nog even gefixt om een deadlock eruit te halen bij het resetten, verder nog een SMP fix die niet van toepassing is op onze singlecore routers.

[ Voor 13% gewijzigd door _JGC_ op 14-01-2013 22:17 ]

• HaTe

HaTe

haat niet

Vanmorgen lag hier de WiFi er uit, misschien dat dat iets te maken heeft met met deze errors die ik hier eerder heb zien langskomen:
code:
1
2
Jan 14 21:04:42 TPLinkRouter kern.err kernel: [48483.440000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x100!
Jan 14 21:04:42 TPLinkRouter kern.err kernel: [48483.920000] ath: phy0: Failed to stop TX DMA, queues=0x100!

Vraag me af wanneer die optreden, er lijkt niet echt een consistentie in te zitten, maar ze komen altijd in meervoud. (rond dat tijdstip staan er nu zo'n 60)

Ik begrijp dus dat dit gefixed is in de huidige trunk builds. Ik zit nu op Ultraman's laatste build, hopelijk kom jij ook snel met een update Ultraman? :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Ja, maar niet al die fixes zullen gebackport zijn naar AA-rc1.
Ik ga eens aan de slag om de lokale router hier bij te werken en te kijken hoe het bevalt.

Probeer echter ook zeker de disable_ani workaround. Die heb ik hier aanstaan op mijn huidige build en WiFi is hier toch wel stabiel te noemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 14-01-2013 23:08 ]

• HaTe

HaTe

haat niet

Mooi. Is AA dan niet de huidige 'master' branch?
Ik had net na mijn reactie die disable_ani workaround uitgevoerd, ik ben benieuwd.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik laat dat ding gewoon iedere nacht om 5 uur rebooten, gewoon omdat het kan.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

.

[ Voor 98% gewijzigd door Harmen op 15-01-2013 22:38 ]

Whatever.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45

RvL

Harmen schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:57:
Heb problemen met het port forwarden, deze maak ik aan bij Luci onder Network, port forward/redirect.
Kijk ik ergens overheen? Ik wil een aantal port forwarden naar oa mn pc.

Op mn pc gebruik ik een site, canyouseeme.org, maar die meld dat de poorten dicht zitten.

Heb net de config van de firewall uitgelezen, het staat er als volgt in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option proto 'tcp udp'
        option src_dport '6000'
        option dest_ip '192.168.1.10'
        option dest_port '6000'
        option name 'uTorrent'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option proto 'tcp'
        option src_dport '3389'
        option dest_port '3389'
        option name 'RDP'

config redirect
        option target 'DNAT'
        option src 'wan'
        option dest 'lan'
        option proto 'tcp udp'
        option src_dport '9'
        option dest_port '9'
        option name 'WOL'

Zal er iets in de zones aangepast moet worden oid?
Ik zie niets wat hier aan niet zou kloppen, ervanuitgaande dat het IP en de poorten kloppen. Heb je misschien nog een softwarematige firewall op de computer in kwestie die nog het een en ander blokkeert? Eenvoudig te controleren door deze tijdelijk even uit te schakelen.

Hieronder een voorbeeld van mijn firewall:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
config redirect