De_Bastaard schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:39:
Nah radio als in echte radio :-)
Ik vond een howto online voor t ombouwen van een asus ap/router, dat ga ik nu ook doen met de 1043.
Heb bij dealextreme een usb geluidskaartje gekocht voor 3 dollar, nu de driver aan de praat krijgen and i'm good to go.
Wilde overigens een wifi radio maken voor in mn garage :-) de 1043 fungeert dan niet meer als AP maar hangt als client aan het netwerk. Je kunt er als het goed gaat shoutcasts mee streamen en hem bedienen via android app.
Serieus? Ik heb precies hetzelfde gedaan! (ook op basis van een tutorial met een asus

) Ik heb een nieuwe firmware gecompiled, met ineens de usb audio modules etecetera standaard erin. Ook de mpd deamon en mpc (client) zit erbij. Vorige weekend al bezig geweest met mijn Logitech Z-10 usb speakers eraan, die werden wel herkend, maar niet goed ondersteunt. Ik heb dus begin deze week ook een usb soundcard besteld voor een paar dollar. Mag ik vragen welke jij besteld hebt?
Ik heb deze besteld:
http://dx.com/p/usb-virtu...-sound-card-adapter-59077
Ik wacht nog op het ontvangen van mijn usb kaartje. Ik had eerst wat problemen met het installeren van de usb-audio kernel module, omdat de versie niet matchte met mijn kernel versie. Daar was blijkbaar iets incomptable. Uiteindelijk opgelost door beide te compileren.
edit: hmm, naaar aanleiding van je post, ga ik zometeen toch nog eens experimenteren met mijn logitech z-10 speakers. Want blijkbaar zouden deze ook gewoon moeten werken via ALSA.
edit: Het is gelukt. Ik was even vergeten dat wanneer je de usb speakers inplugt, worden ze direct herkend. Echter moet je nog een keer op de touchscreen aanzetten om het geluid te horen. Dat zie je niet als je op je ssh shell zit te staren
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| root@OpenWrt:~# /etc/init.d/mpd enable
root@OpenWrt:~# mpc volume 10
volume: 10% repeat: off random: off single: off consume: off
root@OpenWrt:~# mpc add http://stream.intronic.nl/rgrfm
root@OpenWrt:~# mpc play
http://stream.intronic.nl/rgrfm
[playing] #1/1 0:00/0:00 (0%)
volume: 10% repeat: off random: off single: off consume: off |
Zou helemaal gaaf zijn moest ik ook het lcd scherm op de speakers aan de praat kunnen krijgen. Het wordt wel ondersteunt in verschillende linux distro's, maar ik denk niet dat iemand het al op openwrt heeft geprobeerd. Dit lcd gebruikt dezelfde drivers als voor het lcd op de g15 toetstenborden...
De source van de libg15 library is uiteraard beschikbaar. Maar om die te compileren voor de router ziet er serieus complex uit.... Ik heb al geen goede ervaring met makefiles, dus cross-platform gaat helemaal een ramp zijn voor mij volgens mij. Iemand meer ervaring hiermee?
Het zou natuurlijk vet zijn als de player ook bedient kan worden vanaf het touchscreen op de speakers, en hij de titel op het lcd laat zien, zoals hij dat ook op mijn windows pc doet:

En zoals ik al zei, die software is er allemaal, het is vooral een kwestie van compileren voor de architectuur van de router. Ze staan voor niet al te veel op marktplaats, nog iemand zin in een projectje? Moest ik dat lcd werkend krijgen, zou ik direct een 2e set speakers komen, zodat ik een set voor mijn pc en een set voor aan de "internet-radio" heb.
edit: Na een hele ochtend klungelen met cmdpad om de media keys aan de gang te krijgen is het uiteindelijk gelukt. Niet met cmdpad, maar met triggerhappy. cmdpad herkende wel de toetsinput, maar bleef zeuren dat ik geen command aan die toets had gekoppeld.
De media keys werken gewoon als een usb-hid device. Met triggerhappy had ik die zo aan de praat
[
Voor 59% gewijzigd door
Harrie op 10-11-2012 14:20
]