De switch zelf heeft inderdaad geen MAC adres. Tenzij je natuurlijk een managed switch hebt, maar dan heeft alleen het managed deel een MAC adres. Voor het switchen zelf is het meestal gewoon "store & forward" (zeker bij de 'domme switches') met evt. wat QoS en VLAN tagging en dergelijke, maar heb je alleen met de MAC adressen van de communicerende apparaten te maken.
De meeste repeaters moet je dus overigens wel gewoon verbinden met de AP. Dus je moet OOK de WPA key weten (of beide apparaten moeten WPS kunnen). Pure 'versterkers' zoals jij aanneemt ken ik niet.
Met " m'n router" bedoel je de TP-link? Dan kan het blijkbaar wel maar heb ik naar verouderde documentatie gekeken

. Of het kan alleen in DD-WRT.
In feite doet de bridging op jouw server in principe het verkeer ook doorgeven zonder tussenkomst van die MAC adressen omdat je ze inderdaad echt op l1/l2 niveau al aan elkaar knoopt.
Maar de meeste repeaters werken iig toch net wat ingewikkelder (onder water)....
Maar ik geef toe dat er waarschijnlijk veel verschillende implementaties zijn.
Zie ook deze link:
http://wiki.openwrt.org/d...#why.it.works.on.brcm-2.4
Die geeft in principe wel wat leuke overzichtjes van hoe je een netwerk met bv. meerdere AP's kan implementeren en hieruit kan je mss ook een beetje opmaken wat ik bedoel
Mijn Fritz!wlan repeater werkt, als ik z'n info goed interpreteer, ook met een soort MAC translation principe om m'n twee wireless netwerken weer tot '1 wolk' te maken:
Local WLAN Information
The FRITZ!WLAN Repeater has the following addresses in the network:
WLAN MAC address: C6:25:06:6D:AE:4B
This address is what WLAN devices like the FRITZ!WLAN USB Stick will see in the WLAN search results.
WLAN MAC address: C0:25:06:6D:AE:4B
This address is what the FRITZ!WLAN Repeater uses to register at the FRITZ!Box or any other WLAN base station. It can be entered as an exception in the WLAN base station, when a MAC address filter is used, for instance.
IP address: 192.168.9.253
The FRITZ!WLAN Repeater can be reached in the network under this address.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.