• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je die router al 2 jaar hebt en niet recent een nieuwe originele TP-Link firmware hebt geflasht kan je in principe elke dd-wrt of OpenWRT versie gebruiken.
Of Ultramans build gaat werken op een 1043ND met nieuwe bootloader weet ik niet, hangt ervanaf of de benodigde commit ook in zijn build zit. Was Ultraman's build niet gewoon een backfire build? Die heeft zeker niet de commit die nodig is om de WAN-poort beschikbaar te krijgen.

Verwijderd

Ik heb éénmaal geflasht toen ik de router net kocht in 2011, echter daarna nooit meer. :) De firmware die ik heb is volgens jullie de aanbevolen firmware.
De stock firmware, of ook wel de oudste firmware op de site van TP-link heb ik niet. Ik heb 1 nieuwere versie.

Op de OpenWRT website kan ik geen gekke informatie vinden ik wil alleen zeker weten dat ik me router niet brick ;)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
_JGC_ schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:35:
Als je die router al 2 jaar hebt en niet recent een nieuwe originele TP-Link firmware hebt geflasht kan je in principe elke dd-wrt of OpenWRT versie gebruiken.
Of Ultramans build gaat werken op een 1043ND met nieuwe bootloader weet ik niet, hangt ervanaf of de benodigde commit ook in zijn build zit. Was Ultraman's build niet gewoon een backfire build? Die heeft zeker niet de commit die nodig is om de WAN-poort beschikbaar te krijgen.
Heb mijn router nu een klein jaar maar ik kon prima van de laaste orginele firmware naar DD-WRT dit weekend.

Helaas kreeg ik het scanner gedeelte (HP F380) niet direct aan de praat met DD-WRT via de USB poort dus maar weer teruggegaan naar de orginele firmware.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 20:51
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:41:
De stock firmware, of ook wel de oudste firmware op de site van TP-link heb ik niet. Ik heb 1 nieuwere versie.
Ik denk dat je deze bedoelt: http://www.tp-link.com/english/soft/201082817292310.zip

Verwijderd

Ja, maar moet ik daar nu naar terug flashen en dan de openwrt installeren? Of kan ik al met deze firmware die ik nu heb direct flashen?

Downgraden is toch gevaarlijk of niet?

Thnx

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 22:27
Ik heb opeens (na 1,5 jaar gebruik) een wat vreemd probleem met deze router. Hij wil niet meer op gigabit snelheid werken maar alleen nog maar op 100 Mbit en dat geeft het UPC modem (Cisco EPC3212) ook aan doordat het link lampje oranje knippert en niet meer zoals voorheen groen knippert.

Zou de router van slag kunnen zijn door een tweetal blikseminslagen vlakbij ons huis 1,5 week terug?

De router is v1.7 en de firmware is de nieuwste versie, 3.13.12 Build 120405 Rel.33996n.

De thuis netwerksituatie is als volgt:

UPC modem>>Belkin cat 5e kabel>>TP-Link router>>Belkin cat 5e kabel naar boven>>3com 5 ports gigabit switch>>twee Belkin cat 6 kabels>>2 desktop PC's met gigabit aansluiting.

Ik heb de router al gereset naar de fabrieksinstellingen, de firmware opnieuw geflasht maar dat mocht allemaal niet baten want het link lampje van het modem blijft oranje knipperen en dat hoort niet zo te zijn.

Het UPC modem rechtstreeks op een PC met gigabit aansluiting aangesloten geeft wel gewoon een groen knipperend link lampje dus het is het modem niet en de bekabeling ook niet.

Rara hoe kan dit zo opeens gebeuren en wie weet een oplossing hiervoor want ik weet het ff niet meer? :?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 08:54
@SirYoshi: Je kan nu een OpenWRT firmware flashen, zoals een build van Ultraman.
Wanneer de WAN poort dan niet functioneert (zoals hier is beschreven: https://dev.openwrt.org/ticket/11898) kan je terug flashen naar een TP-Link firmware (bijv. 100820)

Vanuit de TP-Link firmware kan je dan een oudere TP-Link firmware met *oudere* bootloader flashen, zoals "wr1043nv1_de_3_9_17_up_boot(100331).bin" of "wr1043nv1_en_3_9_17_up_boot(091118).bin"
En wanneer die firmware succesvol er op staat kan je vervolgens weer een OpenWRT firmware naar keuze flashen.

Belangrijk om te onthouden: vanuit OpenWRT NIET een (stock) TP-Link firmware flashen met "boot" in de bestandsnaam, dan brick je je router zoals ralfbosz

Verwijderd

Owwww dus dat is alles ;) Nooit boot flashen vanuit de OpenWRT ;) Dan kan er niks mis gaan!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 13:39

ralfbosz

xm create bosz -c

Prolution schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:39:
Belangrijk om te onthouden: vanuit OpenWRT NIET een (stock) TP-Link firmware flashen met "boot" in de bestandsnaam, dan brick je je router zoals ralfbosz
Jaja, dank je voor de herinnering, hopelijk komt dat usb-snoertje snel, dan kan ik hem unbricken...

rm -r *

Verwijderd

Een vraagje ik ben van plan OpenVPN te installeren op de TP-Link nu ik OpenWRT aan het werk heb ;)

Hoi Hoi! ;)

Echter ondersteund de OpenWRT op Tp-Link ook Ipsec? Of komt dat standaard met OpenVPN?

Help? Iemand :P

Verwijderd

Hallo
Ik heb een TP-Link met de nieuwste orginele firmware: TL-WR1043ND_V1_120405.
Ik heb, wat ik lees meerdere van jullie, last dat mijn router crasht.
Dit gebeurd random.
Is er een originele firmware versie die wel stabiel werkt? Of is dit niet op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:29:
Hallo
Ik heb een TP-Link met de nieuwste orginele firmware: TL-WR1043ND_V1_120405.
Ik heb, wat ik lees meerdere van jullie, last dat mijn router crasht.
Dit gebeurd random.
Is er een originele firmware versie die wel stabiel werkt? Of is dit niet op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)
Dat gebeurd alleen als je veel data verstuurd over de router (streaming, downloaden van films/games/muziek, etc.). Is niet softwarematig op te lossen. Als je dit probleem hebt moet je gebruik maken van je garantie of een andere router kopen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-12 22:47

Compizfox

Bait for wenchmarks

wmrichard schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:05:
[...]

Met OpenWRT heb je meer macht over je eigen router, maar dd-wrt is in veel gevallen makkelijker voor beginners. Daarbij heb ik zelf met openwrt veel betere draadloos resultaten met de noscan tweak haal ik 300 mbit draadloos (theoretisch dan) iets dat met dd-wrt op het moment nog niet mogelijk is. Mocht je willen overstappen dan raad ik je de builds aan van Ultraman deze draai ik zelf nu al 2 maanden en is erg stabiel en ook simpel voor mensen die net van DD-WRT zijn overgestapt.
OK, klinkt leuk! Ik ga er me er eens in verdiepen als ik weer thuis ben (ben nu op vakantie, en ja, router bij me om in client mode te gebruiken als über- wireless NIC :+)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Ik zou doodgraag terug naar de gewone stock firmware gaan, ik draai nu Gargoyle.
Enkel weet ik niet wat ik moet doen zonder dat het mis gaat....

Verwijderd

Mhm ik heb nu OpenWRT maar ik heb wat problemen met het forwarden van poorten, is toch heel anders en wat lastiger als via de stock firmware gui ;) Ik heb het wel gevonden, maar het gaat steeds fout.

KAn iemand me hier wat meer over uitleggen? OpenWRT guides zijn allemaal text based.

• _JGC_
  • Nu online
Ik zou gewoon met SSH/Putty inloggen op je routertje en dan zelf de portmaps aanmaken in /etc/config/firewall. Zo moeilijk is dat niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
config 'redirect'
    option 'src' 'wan'
    option 'proto' 'udp'
    option 'src_dport' '4665'
    option 'dest_ip' '192.168.2.30'
    option 'dest_port' '4665'
    option 'target' 'DNAT'
    option 'dest' 'lan'

Lijkt me vrijwel duidelijk. Daarna een /etc/init.d/firewall reload.

Verwijderd

Ja maar ik heb me instellingen op drop gezet op een aantal opties onder WAN.

Volgens mij moet er 1 op accept, toen ik forwarding deed haalde dat niks uit?
Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ALyVJ.png

Verwijderd

Inmiddels gelukt met het andere :) Echter ik krijg het niet voor elkaar om de OpenWRT en OpenVPN werkend te krijgen, deze guide uitgevoerd?

http://wiki.openwrt.org/i...to#configure.the.firewall

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 18:02 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-12 15:11
In Open-WRT ga je naar -> Network -> firewall -> port forwarding.

Verwijderd

Ja dat werkt allemaal prima :P maar ik heb wat hulp nodig met firewall settings en de config van OpenVPN ;)
Iemand daar evaring mee?

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-12 20:12
Ik heb model versie 1.6 en heb nog steeds last van uitval van WIFI en het niet kunnen benaderen van de Router.. Ik heb het opgegeven..

Tp link erkend de fout ook maar kunnen er niets aan doen! Ik heb inmiddels een nieuwe router gekocht (E2000 Linksys).
Ik ga nog wel contact leggen met de verkopende partij, maar ben bang dat ik niets meer kan doen omdat ik de router al meer dan 2 jaar heb..

Dear ,

Currently there’s no other firmware to resolve it and we are still trying our best to totally reproduce the problem. The only suggestion we could give is, as you mentioned, get a replacement. Please contact your retailer. If it’s refused by them, please keep me informed.
(however, I have to say that we couldn’t guarantee the same problem would not happen with the new one. As from the feedback of the other customers, it seems the network environment would affect it as well.)

Have a good day!
Any further help please feel free to let me know.
To get technical support more quickly, please go to http://www.tp-link.com/support/faq.asp
Best Regards
----------------------------------------------
Shania. Li
Technical Support Engineer
TP-LINK TECHNOLOGIES CO., LTD.
Tel: +1 866 225-8139
+86 755-2650-4400
E-mail:shania.li@tp-link.com
Website: www.tp-link.com/support/Support.asp

• _JGC_
  • Nu online
Die van mij begint de laatste tijd ook vaker vast te lopen. Heb deze al enige tijd met OpenWRT Backfire r31820 draaien. Laatst een keer na 4 weken uptime moeten resetten, maar afgelopen week al 2x mogen resetten.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft er iemand onlangs nog een trunk-versie geïnstalleerd? Ik heb er gisteren nog een gecompileerd maar nog niet durven installeren :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:14:
Ik zou doodgraag terug naar de gewone stock firmware gaan, ik draai nu Gargoyle.
Enkel weet ik niet wat ik moet doen zonder dat het mis gaat....
Iemand :(?

Verwijderd

Inmiddels topic aangemaakt op OPENWRT

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=174383#p174383

• Vads
  • Laatst online: 01-12 14:34
Ik heb deze router nu een week of zo. Ik ben redelijk tevreden ermee. Probleem wat ik ervaar, is dat wanneer ik met mijn Samsung Galaxy S een wifi-verbinding opzet met deze router, deze wel gelegd wordt, maar zodra ik data ga binnenhalen, dan klapt wifi op de mobiel er uit, springt het over op 3G, komt wifi er weer bij en blijft wifi actief voor een paar seconden totdat ik weer data binnenhaal of tekst type in Whatsapp. Kortom, frustratie.

De channel heb ik hard op 6 gezet omdat Wifi-Analyzer op mijn SGS aangaf dat dit de beste channel was. De width staat op 40 Mhz. Zijn er nog tips voor een juiste/beste instellling qua wireless?

• spacetoon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2021
Staat keurig beschreven op de site van Gargoyle ;)

• _JGC_
  • Nu online
Misschien aanpassen naar 20, weet niet hoe druk het is op de 2.4GHz band bij jou?

Waar jij waarschijnlijk last van hebt is powersaving. Weet niet wat de stock firmware doet, maar met OpenWRT doet dit ding powersaving en is dat niet uit te schakelen, als de client powersaving wil, dan geeft dat AP je powersaving door frames te bundelen in korte bursts zodat je client tussentijds de wifi radio uit kan zetten en stroom kan besparen. Misschien kan je dit bij je telefoon uitschakelen ergens in de geavanceerde instellingen van je Wifi, bij mijn telefoon kan het helaas niet.

Verwijderd

spacetoon schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:14:
[...]

Staat keurig beschreven op de site van Gargoyle ;)
Inderdaad ja, maar ik vroeg me af of iemand het al gedaan had en welke risico's het inhoudt. Als ik had geweten hoe weinig ik zou hebben aan Gargoyle/OpenWRT was ik er nooit aan begonnen. Ik wou het enkel voor VLANs, maar dat weegt niet op tegen de nadelen die ik ondervind dus wil ik terug de stock.

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-12 20:12
Vads schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:00:
Ik heb deze router nu een week of zo. Ik ben redelijk tevreden ermee. Probleem wat ik ervaar, is dat wanneer ik met mijn Samsung Galaxy S een wifi-verbinding opzet met deze router, deze wel gelegd wordt, maar zodra ik data ga binnenhalen, dan klapt wifi op de mobiel er uit, springt het over op 3G, komt wifi er weer bij en blijft wifi actief voor een paar seconden totdat ik weer data binnenhaal of tekst type in Whatsapp. Kortom, frustratie.

De channel heb ik hard op 6 gezet omdat Wifi-Analyzer op mijn SGS aangaf dat dit de beste channel was. De width staat op 40 Mhz. Zijn er nog tips voor een juiste/beste instellling qua wireless?
Heb je meer zaken aangesloten op de router? Download of stream je daar mee?

• dre111
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-11 16:46
Ik wil graag een beroep doen op OpenWRT gebruikers en kenners :)

Ik heb een WR1043ND en wil naast een standaard access point in huis ook een GAST access point maken.

Ik heb bij OpenWRT de "recipes" voor Bridged AP en Configure a Guest WLAN gebruikt. De bridged AP werkt prima, maar voor het GAST netwerk krijg ik geen internet toegang.

ISP Internet ---------------------------- WR-1043ND
Modem/Router -------- LAN ------- LAN-port
192.168.100.1 ------------------------ 192.168.100.100
DHCP

Note: de WAN poort van de WR-1043ND is niet gebruikt.

GAST moet in bereik 192.168.101.x

Ik heb de firmware Backfire 10.03.1 in de TP-Link WR-1043ND en TP-Link WR-1043ND LAN-LAN port met internet provider router verbonden.

Deel van /etc/config/network file:

config 'interface' 'guest'
# option 'type' 'bridge'
option 'proto' 'static'
option 'ipaddr' '192.168.101.1'
option 'netmask' '255.255.255.0'

config 'interface' 'wan'
option 'ifname' 'eth0.2'
option 'proto' 'dhcp'

Deel van /etc/config/wireless file:

config wifi-iface
option device radio0
option network guest
option mode ap
option ssid GAST
option encryption none

Deel van /etc/config/dhcp file:

config dhcp guest
option interface guest
option start 100
option limit 150
option leasetime 4h

Deel van /etc/config/firewall file:

config zone
option name guest
option network 'guest'
option input REJECT
option forward REJECT
option output ACCEPT

config forwarding
option src guest
option dest wan

# Allow DNS Guest -> Router
config rule
option src guest
option dest_port 53
option proto tcpudp
option target ACCEPT

# Allow DHCP Guest -> Router
config rule
option src guest
option src_port '67-68'
option dest_port '67-68'
option proto udp
option target ACCEPT

Daarna e.e.a. weer opnieuw gestart, volgens OpenWRT beschrijving.

Maar dus geen internet toegang voor GAST.

Iemand een idee voor me?

Groeten,
Dre

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-12 15:11
Je gebruikt twee verschillende IP ranges?
Dan denk ik dat een IP route moet hebben naar de default gateway.
Een Gastnetwerk configureer je doorgaans zo dat deze niet op je LAN kan komen, en enkel naar je WAN interface.
Jij geeft aan dat je de WAN interface niet gebruikt, maar enkel de LAN.
Ik denk dat je dus de routering nog even moet regelen in de firewall, aangezien je in jouw geval niet simpelweg onderlangs alle verkeer van interface guest naar interface wan kunt knallen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Vads
  • Laatst online: 01-12 14:34
vanputten80 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:21:
[...]
Heb je meer zaken aangesloten op de router? Download of stream je daar mee?
Ik heb het ondertussen opgelost. Ik had mijn smartphone onder Address Reservation een vast IP-adres toegekend. Ik heb het daar verwijderd en sindsdien een stabiele verbinding met mijn smartphone zonder haperingen. Blijkbaar moet je draadloze apparaten geen vast IP-adres geven :)

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 21:04
Op mijn samsung tv heb ik de programma plex, wat een media server programma is welke werkt volgens het dlna protocol. Is het mogelijk om plex op deze router te krijgen? Eventueel in samenwerking met dd-rwt of openrwt?
Of is de CPU niet toereikend?

Ik vind namelijk de media server functie van heel beperkt. Het kan alleen streamen naar windows media player, Xbox, en een PS3.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:03

RvL

Borromini schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:37:
Heeft er iemand onlangs nog een trunk-versie geïnstalleerd? Ik heb er gisteren nog een gecompileerd maar nog niet durven installeren :P.
Late reactie, I know.

Ik draai alweer een poosje erg stabiel op r32741. Ik zag wel dat er na deze release nog een hoop is aangepast inmodule ar71xx en mac80211 dus misschien toch maar weer eens een nieuweversie draaien

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

Harrie

NederVlaming

Iceman1987 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 11:38:
Op mijn samsung tv heb ik de programma plex, wat een media server programma is welke werkt volgens het dlna protocol. Is het mogelijk om plex op deze router te krijgen? Eventueel in samenwerking met dd-rwt of openrwt?

Ik vind namelijk de media server functie van heel beperkt. Het kan alleen streamen naar windows media player, Xbox, en een PS3.
Ik gebruik minidlna op mijn router met openwrt, daarmee kan ik streamen naar mijn samsung tv. Gebruik wel de standaard mediaplayer op de TV, niet de plex app. Maar je moet dan wel zorgen dat je ook een grote opslag aan je router hebt, dat heb ik nog niet. Heb je een usb schijf eraan?
Ik maak altijd zelf de openwrt firmware met standaard minidlna erin (maar je kan deze ook heel eenvoudig op andere openwrt versies installeren). Als je die wilt proberen kan ik je er wel eentje doorsturen als ik weer thuis ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 12-08-2012 13:15 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

RvL schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:48:
[...]

Late reactie, I know.

Ik draai alweer een poosje erg stabiel op r32741. Ik zag wel dat er na deze release nog een hoop is aangepast inmodule ar71xx en mac80211 dus misschien toch maar weer eens een nieuweversie draaien
:)

Heb ondertussen zelf 33070 geïnstalleerd en nog niks vreemds opgemerkt. Blijkbaar staat een nieuwe stabiele release gebaseerd op Attitude Adjustment op de planning voor augustus/september.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Iceman1987 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 11:38:

De Plex media server zal je spijtig genoeg niet kunnen draaien op de router, door de kleine CPU en RAM geheugen. Sommige NAS kunnen dit wel aan, het synchroniseren van de data is nogal arbeidsintensief. Momenteel zal je dus je laptop moeten laten opstaan met plex media server op de achtergrond om van de Plex applicatie op je Samsung gebruik te kunnen maken.

• MikeOO
Vads schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:31:
[...]

Ik heb het ondertussen opgelost. Ik had mijn smartphone onder Address Reservation een vast IP-adres toegekend. Ik heb het daar verwijderd en sindsdien een stabiele verbinding met mijn smartphone zonder haperingen. Blijkbaar moet je draadloze apparaten geen vast IP-adres geven :)
Gebruik zelf de standaard firmware en heb ongeveer 20 apparaten die allemaal een vast ip-adres krijgen via de router. Daarbij meerdere WiFi smartphones en dit werkt zonder problemen.

Kan zijn dat er een probleem is in de firmware die jij gebruikt maar een vast ip-adres instellen zou niets moeten uitmaken qua snelheid of stabiliteit.

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 18:12
Kan iemand mij helpen?

Ik heb Ziggo met de Ubee uwv3200. Ik heb deze aangesloten op de router zoals hierboven beschreven.
Zit op de nieuwste firmware.

Nu is het zo dat de router niet meer verbinding met internet maakt na een uur of 8, 9. Hij stopt er dan geheel mee. Ik kan hem lokaal benaderen en is ie super snel maar hij stopt gewoon met internet doorgeven. Dit gebeurt ook soms na een zware belasting. Het lijkt wel of hij gewoon de wanpoort uitzet ofzo.

Komt iemand dit bekend voor? Ik heb de router al een keer omgeruild maar deze geeft hetzelfde probleem. Ik denk dus dat het ergens een instelling moet zijn...

Iemand die mij dit zo kan vertellen? Terugzetten naar een oudere firmware? Zoja, welke?

Het liefst een oplossing met TPlink firmware...

Word er moederloos van
Had dat niet met een DHCP instelling te maken?
Doorzoek het topic even op Ziggo, dan kom je vast wat tegen. Wat problemen met Ziggo en een oplossing zijn hier meerdere malen voorbij gekomen.

Of kamp je met een ander probleem?

• Giga_
Ultraman schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:18:
Had dat niet met een DHCP instelling te maken?
Doorzoek het topic even op Ziggo, dan kom je vast wat tegen. Wat problemen met Ziggo en een oplossing zijn hier meerdere malen voorbij gekomen.

Of kamp je met een ander probleem?
Ja ik was weer veels te snel. Maar zit op werk en krijg van het thuisfront te horen dat dat *** apparaat weer is uitgevallen. Ik zie er idd iets over via de zoekfunctie!:
Archimond schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 03:44:
[...]

Misschien kan deze fix het probleem verhelpen:

Fixes voor Ziggo problemen:
- Firmware upgraden naar TL-WR1043ND_V1_110 429 van 6 mei 2011 http://www.tp-link.com/en...ion=v1&pmodel=TL-WR1043ND
- Network -> WAN -> "Get IP with Unicast DHCP" aanvinken en Host Name weghalen
Misschien kan er wat over in de TS?

Ik kan hem dus nu ook niet benaderen vanaf hier omdat ik geen internet heb thuis:D Logisch.

Ik probeer dit even vanavond. Sorry voor de iets te snelle vraag. Wel bedankt voor de snelle reactie;) _/-\o_

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 11:49

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:32:
Ja maar ik heb me instellingen op drop gezet op een aantal opties onder WAN.

Volgens mij moet er 1 op accept, toen ik forwarding deed haalde dat niks uit?
Screenshot:

[afbeelding]
Waarom heb je hem op "DROP" staan?
Lees dit en zet hem gewoon op "REJECT".

(Bij mij ziet het er verder hetzelfde uit. 1 op accept idd).

[ Voor 6% gewijzigd door immetjes op 14-08-2012 12:20 ]

Verwijderd

Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied en heb een vraag over deze router.

Mijn Linksys WRT 54 is al wat jaren oud en het bereik lijkt wat minder te worden. Ik overweeg een nieuwe router te kopen en de TL-WR1043ND lijkt een goede te zijn.

In de huidige situatie staat de router op zolder (2de verdieping) en heb ik op de begane grond en tuin redelijk bereik (op enkele plekken in de woonkamer 2 van de 3 streepjes). Is het signaal van deze router ook erg sterk, zodat deze opstelling geen probleem moet zijn?

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:17
Ik was persoonlijk niet tevrede met de ontvangst. Waar ik met de TL-WR1043ND geen bereik meer had, heb ik met de ASUS N66U bijna vol ontvangst.

ter info:

Router staat op 1e verdieping.

Op de begane grond ongeveer 75% ontvangst.
Op zolder idem.

Tuin is Ca. 25 meter diep. Als ik dan op het teras zit, had ik slecht ontvangst..

Maar hier is dus ook wel een wezenlijk prijsverschil tussen;)

Verwijderd

Even een vraagje. Ik heb enige tijd terug OpenWRT op mijn TL-WR1043ND gezet, maar ben na enkele dagen toch weer teruggegaan naar de stock firmware. Ik ondervind nu echter het probleem dat op onverklaarbare momenten soms mijn internet eruit klapt, op de WAN en LAN-poorten. De WiFi verbinding op mijn apparaten blijft in stand, maar deze kunnen het internet en ook het lokale netwerk niet bereiken, dus ook niet het admin-panel zodat ik iets beter kan kijken wat er fout gaat. De oplossing is om de stekker eruit te trekken en weer in te pluggen (geforceerde reboot dus), dan werkt alles weer als een tierelier.

Is dit een bekend probleem of heeft iemand suggesties of oplossingen?

• Giga_
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:18:
Even een vraagje. Ik heb enige tijd terug OpenWRT op mijn TL-WR1043ND gezet, maar ben na enkele dagen toch weer teruggegaan naar de stock firmware. Ik ondervind nu echter het probleem dat op onverklaarbare momenten soms mijn internet eruit klapt, op de WAN en LAN-poorten. De WiFi verbinding op mijn apparaten blijft in stand, maar deze kunnen het internet en ook het lokale netwerk niet bereiken, dus ook niet het admin-panel zodat ik iets beter kan kijken wat er fout gaat. De oplossing is om de stekker eruit te trekken en weer in te pluggen (geforceerde reboot dus), dan werkt alles weer als een tierelier.

Is dit een bekend probleem of heeft iemand suggesties of oplossingen?
Lijk op mijn probleem

Fix:

- Firmware upgraden naar TL-WR1043ND_V1_110 429 van 6 mei 2011 http://www.tp-link.com/en...wnload/?model=TL-WR1043ND
0xygen schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:25:
Ik was persoonlijk niet tevrede met de ontvangst. Waar ik met de TL-WR1043ND geen bereik meer had, heb ik met de ASUS N66U bijna vol ontvangst.

ter info:

Router staat op 1e verdieping.

Op de begane grond ongeveer 75% ontvangst.
Op zolder idem.

Tuin is Ca. 25 meter diep. Als ik dan op het teras zit, had ik slecht ontvangst..

Maar hier is dus ook wel een wezenlijk prijsverschil tussen;)
True. Maar aan 75% ontvangst heb je nog genoeg. Je moet hem ook eigenlijk niet op de 1ste verdieping zitten he. De kracht naar boven is sterker dan naar onder;)

Verwijderd

Giga_ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:35:
[...]

Lijk op mijn probleem

Fix:

- Firmware upgraden naar TL-WR1043ND_V1_110 429 van 6 mei 2011 http://www.tp-link.com/en...wnload/?model=TL-WR1043ND
Ik heb reeds de firmware van 4/5/2012, is er een specifieke reden dat ik zou moeten downgraden of kan ik deze versie blijven draaien? Alsnog heb ik dit geprobeerd, eens zien of dit helpt. In ieder geval bedankt.

• Giga_
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:59:
[...]

Ik heb reeds de firmware van 4/5/2012, is er een specifieke reden dat ik zou moeten downgraden of kan ik deze versie blijven draaien? Alsnog heb ik dit geprobeerd, eens zien of dit helpt. In ieder geval bedankt.
Bij vertellende dat dit wel voor Ziggo klanten een oplossing biedt.

Ik heb zelf de allernieuwste firmware ook geïnstalleerd gister en daar werkt het tot nu toe ook goed mee.
*Afkloppen*

Proberen waard?

Verwijderd

Inderdaad. Tot nog toe geen problemen, maar dat kan nog komen. Afwachten maar. Ben zelf overigens geen Ziggo klant, dus is zeker geen garantie.

• Giga_
Dat betekend dan dat er nog meer providers kunnen genieten van deze oplossing !

Let it know:)

Verwijderd

Helaas, slecht nieuws, dit is niet de oplossing. Probleem doet zich nog steeds voor bij mij. Mocht iemand anders suggesties hebben, dan hoor ik dat graag.

• Giga_
Probeer anders is te werken zonder de router. Sluit rechtstreeks an op modem? Geen problemen meer? Router retouneren

• Datk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 20:13
ik heb een vraag wat betrekking heeft op port forwarding.
Ik heb een hele tijd een teamspeak server gedraaid op een windows pc waarvoor poort UDP 9987 en TCP 10011 en TCP 30033 open gezet moesten worden dit heeft nooit geen problemen veroorzaakt.

Maar gezien het stroom gebruik ben ik naar een synology nas DS 412+ verhuist mooi apparaat werkt allemaal netjes en goed.

echter na mij verdiept te hebben teamspeak linux versies weten te instaleren en het intern ip adres 192.168.0.102 in de router met de boven genoemde poort(en) open gezet met poort checker gecontroleerd en tot mijn grote verbazing (on port (9987) Reason: Connection timed out) ook is de teamspeak server niet te conecten.
Ook via Upnp de poorten laten openen dit leverde ook niet op dan als test maar via het DMZ paneel de interne ip ingevuld ook dat werkte niet en na wat denk werk waren mijn optie op.

ook met de hand ingevoerde porten bv:5 werkt ook niet op de poort checker.

ben in het bezit van Firmware Version: 3.13.4 Build 110429 Rel.36959n
die ik liever niet upgrade heb de router helaas 2x moeten opsturen omdat er veel conectie drops waren wel alle keren netjes vergoed.dit alles was na het update.

Internet loopt via Ziggo.
hopelijk weet iemand wat het kan zijn.

Phenom x4 955 BE @ 3516mhz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, 4x 2 GB Corsair XMS3 DDR3-1333, Coolermaster CM690, Windows 7 X64

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nou, 'ns kijken of we de WR1043ND gaan vervangen voor een andere router. Want deze kan eventueel ergens anders naar toe (zie dit topic: Internettoegang in schuur/keet) en dus nu kiezen of hier de TP-Link weggaat en een nieuwe komt, of dat we toch de WR1043ND houden en in bovenstaande situatie een nieuwe router kopen.

Want bereik van deze is discutabel:
- Bedraad: niets mis mee. De volle 1Gbps.
- Draadloos enigszins problemen, maar ik gok dat het aan de ontvangers ligt:
* 2 laptops: verschillend. Prima bruikbaar maar netwerkcentrum schommelt op mijn laptop tussen 20Mbps en 120mbps...
* HTC Desire en 2 Galaxy S Plus telefoons hebben prima ontvangst.
* HTC One X; ontvangst is bruikbaar, maar wel een stuk lager dan m'n Desire. (bekende wifi-probleem wat ook niet opgelost is)
* HTC Sensation XE: ontvangst is slecht. (Sinds update naar ICS).

Punt is dat de Sensation XE de problemen heeft gekregen sinds de update naar ICS en op dat moment kwam de nieuwe router ook hier. Onze oude Linksys Wag200G adsl modem/router had daarvoor prima bereik naar zijn 2.3 Sensation XE. Mijn One X heeft zoals gezegd altijd al vrij slecht ontvangst gehad. Ontvangst schommelt(!) tussen de -70 en -85 dBM waar m'n Desire tussen de -70 en -74 dBm zit.

Bovendien heb ik zo'n 1x p/week dat m'n verbinding eruit ligt met als probleem 'DNS-server reageert niet'...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 15-08-2012 21:26 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Piet91 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:25:
Bovendien heb ik zo'n 1x p/week dat m'n verbinding eruit ligt met als probleem 'DNS-server reageert niet'...
DNS Server van je ISP of met een "onafhankelijke" DNS server zoals die van OpenDNS of Google.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
hier iets vreemds: ik zie net dat ik niet meer in de settings van de router kan komen. Hij werkt wel gewoon, voor de rest geen problemen maar als ik naar de settings wil krijg ik een "De verbinding werd geherinitialiseerd"in FF.

Aangezien hij gewoon werkt wil ik een reset niet uitvoeren ofzo, voor het geval hij dan niet meer werkt maar toch blijft het vreemd... Iemand een verklaring?

Hi Ha Hopjesvla

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:52:
hier iets vreemds: ik zie net dat ik niet meer in de settings van de router kan komen. Hij werkt wel gewoon, voor de rest geen problemen maar als ik naar de settings wil krijg ik een "De verbinding werd geherinitialiseerd"in FF.

Aangezien hij gewoon werkt wil ik een reset niet uitvoeren ofzo, voor het geval hij dan niet meer werkt maar toch blijft het vreemd... Iemand een verklaring?
En in Internet Explorer?

Ik had dit ook wel eens, meestal valt de verbinding dan een half uurtje later helemaal weg (het bekende CPU probleem).

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
zelfde..mmm CPU probleem heb ik nog nooit gehad,,,,, Het zal toch niet dat het nu wel gebeurd aangezien het ding al een paar jaar retestabiel is bij mij

*om 42 pagina's doorspitten te voorkomen, wat is ook alweer het CPU probleem, heb er vluchtig van gehoord, en wat kan ik er aan doen?*
Als ik het goed begrijp: te veel warmte en niets aan te doen? mmmmm

Hoeveel jaar garantie zit erop? 2 jaar ? In dat geval heb ik nog mazzel als ik hem kan ruilen voor de 31e...

[ Voor 55% gewijzigd door Hopjesvla79 op 18-08-2012 11:23 ]

Hi Ha Hopjesvla

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Voor de liefhebbers: Ik heb gisteravond een nieuwe trunk build gedraaid om vanmiddag uit te proberen op de router van m'n ouders.

Hij staat hier (op dezelfde plek waar Ultraman ook z'n builds ter mirror upload):

http://almere.versteegt.o...WR1043ND%2Ftrunk_eymey%2F

Flashen uiteraard op eigen risico. Ik heb hem zojuist naar een eigen WR1043ND geflashed en dat ging prima. Ik weet niet meer helemaal precies waar ik de .config op gebaseerd had, maar ik dacht op de Chunky. In ieder geval heb ik er zelf nog wat aanpassingen aan gemaakt (voornamelijk wat meer packages als los package bestand selecteren).

edit: Oh ja, ik had bij wijze van experiment ook "Wondershaper" ingebouwd (had 'm eigenlijk als los package willen doen). Dit script heb ik 'vroegah' bij een vorige werkgever met grote tevredenheid gebruikt op een linuxdoos die we als centrale kantoorrouter en -firewall gebruikten om het verkeer naar buiten beetje in goede banen te leiden.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 18-08-2012 11:54 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Ben benieuwd naar je ervaringen :)

Ik draai hier al een ruime tijd Backfire r31676, waar ik voor het overgrote deel tevreden mee bem, dus vandaar dat het vanuit mijn kant erg rustig is.

• eymey
Ik heb hem vanmiddag bij m'n ouders geinstalleerd.

Ik betwijfel echter of het een succes is. Na de reboot (na flashen van de firmware) viel heel snel de UPC verbinding weg. De WAN interface krijgt nog wel een IP adres maar alle IP verkeer (incl. vanaf de router zelf een ping naar de gateway bij UPC) werkt niet meer :s

Ik hoop dat het toevallig net een storing is van UPC en ga morgen met dezelfde firmware op m'n test-exemplaar hier thuis eens experimenteren.

Ik ben nog steeds bezig met Trunk versies in de hoop dat wifi en de internetverbinding toch nog wat stabieler worden. Met alle versies tot nu toe, incl. Backfire r31676 die jij noemt, is en blijft het erg instabiel bij m'n ouders.....

Heeft iemand eigenlijk wel eens een downgrade uitgeprobeerd? Dus naar een vorige versie van Trunk of zelfs weer naar Backfire? Dat config files dan eventueel niet behouden kunnen blijven wil ik dan wel op de koop toe nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 18-08-2012 22:44 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• RvL

RvL

Ja ik heb wel eens een downgrade uitgevoerd, beide trunk versies. Ging gewoon goed. Ik heb toen wel een factory geladen, en geen sysupgrade. Dat doe ik de laatste tijd sowieso altijd, met behoud van configuratie.

Nu de dekens nog...

• eymey
ok, goed om te weten :). Hoewel ik nog steeds hoop dat de verbinding bij m'n ouders zelf weer terug komt. Had vanavond geen tijd meer (en ook niet de firmware files bij me) om een downgrade te doen.

En om weer naar ze toe te gaan moet er weer een retourtje Almere <-> Apeldoorn tegenaan (per trein) 8)7

Ik heb ook al tegen m'n vader gezegd dat ze eigenlijk gewoon maar eens UPC om een draadloze modem moeten vragen. Als ik zo op internet rond lees hoeveel problemen er uberhaupt zijn met div. routers icm. UPC, dan begin ik zo onderhand zoiets te hebben van " laat UPC maar verantwoordelijk zijn voor de hele keten".

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:39
Giga_ schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:13:
Dat betekend dan dat er nog meer providers kunnen genieten van deze oplossing !

Let it know:)
Ik heb de "workarround" dus ook maar gebruikt.
Ik heb ook last dat soms de verbinding (WAN) niet meer reageert, intern netwerk blijft wel functioneren, maar vervolgens een connect naar de router lukt dus ook niet.

Nu dus even afwachten of de aanpassing van Ziggo ook functioneert voor Lijbrandt. :) :) :)

charleyr

• dre111
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-11 16:46
Ultraman schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:31:
Een Gastnetwerk configureer je doorgaans zo dat deze niet op je LAN kan komen, en enkel naar je WAN interface.
Jij geeft aan dat je de WAN interface niet gebruikt, maar enkel de LAN.
Ik denk dat je dus de routering nog even moet regelen in de firewall, aangezien je in jouw geval niet simpelweg onderlangs alle verkeer van interface guest naar interface wan kunt knallen.
@ultraman en @tlpeter, Ik gebruik de LAN (een van de vier porten) omdat mijn standaard access point gewoon moet werken als een onderdeel van het gehele netwerk en overal toegang heeft.
Het GAST netwerk is het tweede access point op de WR1043ND en die wil ik tzt natuurlijk wel scheiden van mijn LAN en alleen toegang geven naar internet. OpenWRT had daar al wel wat voorbeelden van.
Maar daarom dus geen kabel op mijn WAN poort.

Ik dacht een routing te maken in de networks file, waar ik het GAST netwerk een default gateway/dns geef van de WR1043ND aan mijn LAN netwerk. Maar dat kan dus niet?

config 'interface' 'guest'
option 'type' 'bridge'
option 'proto' 'static'
option 'ipaddr' '192.168.101.1'
option 'netmask' '255.255.255.0'
option 'gateway' '192.168.100.100'
option 'dns' '192.168.100.100'

Groeten,
Dre

• eymey
Mensen, ik raad toch aan om de build waar ik gister naar linkte niet uit te proberen (ik ga 'm ook verwijderen). Bij m'n ouders is het nog steeds stuk en op m'n eigen TP-link lukt het ook nieteens om netwerk settings op te slaan (je krijgt dan een LUA/LUCI error).

Goede reminder hoe onstabiel trunk in weze nog is :).

Dan rest wel de vraag (ook aan Ultraman): Je verwees qua backfire build die jij draait naar een release waar ik volgens mij een build van heb gemist (ook geen aankondigingspost hier in het topic). Misschien is het een goed idee om die nog even te uploaden naar mijn FTP?

Het gaat me verder ook nieteens zo zeer om het draaien van 'the latest en greatest' maar wel om zo stabiel mogelijk wifi (bij m'n ouders thuis wordt er accuut aan stekkers getrokken als er ook maar ff iets niet helemaal soepel werkt :P ).

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Welke revisie? Ik gebruik zelf r33070 en die lijkt stabiel te draaien (zeker al een week).

Heb de logs op de OpenWRT-site even doorgenomen, op het eerste zicht niet veel dat potentiële instabiliteit aankondigt.

• eymey
Het gaat om 33207. Die lijkt (helaas) een draak te zijn.

Eens kijken of ik jouw specifieke r33070 kan uitchecken :).

• RvL

RvL

33174 is ook gewoon stabiel hier. Wel wat failed to stop tx en could nog stop rx melding maar die hebben niet tot instabiliteit of verlies van connectie geleid. Die kun je ook zo van me krijgen maar ik weet niet of alles wat je wil er in zit.

Maar dit is inderdaad weer een goed voorbeeld van hoe instabiel trunk releases kunnen zijn

Nu de dekens nog...

• Prolution
  • Laatst online: 22-11 08:54
Ik heb hier trunk r33206 draaien (van : http://downloads.openwrt.org/snapshots/trunk/ar71xx/), had namelijk geen zin / tijd om een eigen build te compileren.
Maar die werkt zover ik kan zien gewoon goed, o.a. WiFi is stabiel en snel. Verder heb ik niets vreemds gemerkt :) .

• eymey
Thanks beiden :). Vanavond r32669 (van @arcanedevil) geinstalleerd op het lokale exemplaar.

Blijkbaar had ik dan gewoon net pech met 33207 als 33206 het ook zou moeten doen :).

@RvL: Build 33174 was me iig nog niet opgevallen (is die hier ook langs gekomen?). Op zich wil ik 'm wel uitproberen (wat er niet in zit is met packages vast wel te installeren), maar ik denk dat ik eerst gewoon maar eens met 33206 of 32669 ga draaien :).

Mijn r31676 die ik hier al een tijd draai is eigenlijk een test build die dermate beviel dat ie is blijven staan.
Echter heb ik hem toen, om wat voor reden dan ook, niet netjes neergezet op mijn machine.
Ik wilde hem toen ik het er laatst over had uploaden en toen kwam ik hier dus min of meer achter.

Ik heb inmiddels wel uitgezocht hoe het zit, het is de r31676 die ik op dit moment draai.
Alle config files staan er ook netjes.

Ik weet echter nog niet wat ik zoal veranderd heb aan de config tov van de build daarvoor. Dat wil ik dus graag nog even uitzoeken. Echter heb ik daar deze week pas op zijn vroegst vrijdag tijd voor...

Ik kan wel de images enzo uploaden "as-is".
Want hij werkt wel prima hier. Dan kun je hem in ieder geval proberen.

Doen?

• RvL

RvL

Ik heb van r33174 inderdaad geen post geplaatst, die is er eigenlijk een beetje tussendoor komen fietsen.

Mocht je 'm willen proberen, hij staat op m'n Dropbox.

Factory
md5: fd56b6a8ce6b23f64e1d5741c0158a58

Sysupgrade
md5: 11b43f84f1b11983b64eef32237c4ca2

Build is vrij standaard, met toevoeging van DDNS, Etherwake en SNMPD. Huidige uptime is bijna 7 dagen (vanaf flash) zonder problemen.

Mijn config is ook niet echt spannend te noemen: 802.11g+n (19dBm) in 20MHz mode, hard op kanaal 6 met wat simpele port forwards en open poorten op de router zelf voor SSH, webinterface en snmp.

[ Voor 16% gewijzigd door RvL op 20-08-2012 08:10 . Reden: mijn config toegevoegd ]

Nu de dekens nog...

• eymey
@Ultraman en RvL: Graag! :)

Aan de kant van m'n ouders is de urgentie nu wel iets minder (broertje had nog de oude linksys met Tomato firmware gevonden die ze in gebruik hadden voor hun verhuizing, was gewoon nog helemaal geconfigureerd voor UPC).

Maar ik wil de komende weken wel testen met een (hopelijk) stabiele TP-link. Kan ik ook meteen eens kijken hoe de 6rd support werkt icm. Lijbrandt :).

• RvL

RvL

6rd zul je bij mijn build dan zelf moeten toevoegen, ik doe (nog) niets met 6rd of IPv6 in het algemeen.

Nu de dekens nog...

• eymey
No prob :). Maar in de laatste (goed bevallende) backfire build van Ultraman ben ik net zo geinteresseerd (misschien voor bij m'n ouders uiteindelijk de beste oplossing).

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met deze router. Nadat ik deze 3 weken terug gekocht had werkte deze naar behoren. Gisteren sloegen hier de stoppen door en sindsdien werkt de router niet meer goed. Als ik een verdieping beneden de router zit heeft die steeds een paar minuten verbinding en dan valt die weer minutenlang weg. Normaal had ik hier goede verbinding. Resetten werkt niet en nieuwe firmware ook niet. Denken jullie dat dit gewoon een hardware probleem is? Ik zit op ziggo internet, met de tp link aangesloten op een ziggo modem van cisco.

Alvast bedankt.

• Giga_
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:57:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met deze router. Nadat ik deze 3 weken terug gekocht had werkte deze naar behoren. Gisteren sloegen hier de stoppen door en sindsdien werkt de router niet meer goed. Als ik een verdieping beneden de router zit heeft die steeds een paar minuten verbinding en dan valt die weer minutenlang weg. Normaal had ik hier goede verbinding. Resetten werkt niet en nieuwe firmware ook niet. Denken jullie dat dit gewoon een hardware probleem is? Ik zit op ziggo internet, met de tp link aangesloten op een ziggo modem van cisco.

Alvast bedankt.
Ziggo weer:)

Try this

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-12 14:51
Ik heb de tp link ook in gebruik,maar dan voor een bandbreedte meting project van de europeese unie genaamt sam knows.Weet iemand hoe lang dit project nog loopt en of de router dan nog te flashen valt naar andere software?

• MikeOO
Giga_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:40:
[...]

Ziggo weer:)

Try this

Gebruik ook Ziggo maar zit op de laatste Firmware zonder problemen. Vreemd dat je een oude versie zou moeten gebruiken. Standaard werkt hij prima icm Ziggo.

Recentelijk nog DD-WRT gebruikt maar doordat ik de scanner niet kon gebruiken toch weer teruggegaan.
Mogelijk door eerst een downgrade te doen en daarna de laatste te installeren dat het wel goed gaat.

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-11 15:24
Even mijn ervaring met deze router delen.

Ben recent samen gaan wonen en m'n vriendin had al KPN 3-in-1 met een ZTE modem/router. Mijn computers zijn naar boven gegaan en aangezien ze geen kabels door het huis wil hebben (langs de trap bv) moest ik een andere oplossing zoeken (UTP door bestaande leidingen heb ik me niet aan gewaagd, omdat op de bouwtekeningen niet is aangegeven hoe alle leidingen door het huis lopen).

De meest "makkelijke" oplossing was dus een wireless bridge maken tussen de primaire ZTE router en een client router. Na wat gesnuffel op tweakers en dd-wrt leek deze TP-Link een goede keuze, mede doordat hij ook met dd-wrt custom firmware kan worden geflashed.

Allereerst heb ik met de fabriekssoftware geprobeerd om een bridge te maken met de ZTE router. De software heeft een mogelijkheid om via WDS te verbinden met een ander draadloos netwerk. De ZTE router ondersteunt dit helaas niet |:( , dus ik moest naar dd-wrt firmware.

Hiermee is het me gelukt om een wireless bridge op te zetten door de TP-Link in Client mode in te stellen. Ik heb gebruikt gemaakt van een dd-wrt wiki. Snelheid is goed (downloaden/e-mail). Heb nog geen echte tests gedaan.

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

• Giga_
DeerDitch schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:03:
Even mijn ervaring met deze router delen.

Ben recent samen gaan wonen en m'n vriendin had al KPN 3-in-1 met een ZTE modem/router. Mijn computers zijn naar boven gegaan en aangezien ze geen kabels door het huis wil hebben (langs de trap bv) moest ik een andere oplossing zoeken (UTP door bestaande leidingen heb ik me niet aan gewaagd, omdat op de bouwtekeningen niet is aangegeven hoe alle leidingen door het huis lopen).

De meest "makkelijke" oplossing was dus een wireless bridge maken tussen de primaire ZTE router en een client router. Na wat gesnuffel op tweakers en dd-wrt leek deze TP-Link een goede keuze, mede doordat hij ook met dd-wrt custom firmware kan worden geflashed.

Allereerst heb ik met de fabriekssoftware geprobeerd om een bridge te maken met de ZTE router. De software heeft een mogelijkheid om via WDS te verbinden met een ander draadloos netwerk. De ZTE router ondersteunt dit helaas niet |:( , dus ik moest naar dd-wrt firmware.

Hiermee is het me gelukt om een wireless bridge op te zetten door de TP-Link in Client mode in te stellen. Ik heb gebruikt gemaakt van een dd-wrt wiki. Snelheid is goed (downloaden/e-mail). Heb nog geen echte tests gedaan.
1 woord; dumpen.

Serieus nu.
Powerline leek mij wat handiger en is nog betrouwbaarder ook!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Nu ben ik het zat....elke keer valt de verbinding weg, net genoeg om Diablo3 te disconnecten, elke keer als je een leuke run aan het maken bent...
Deze router pleur ik in de container!

Weet iemand een waardige opvolger voor zo'n 40-75 euro?

Moet 4*gigabit hebben en 300MBit draadloos en verwisselbare antennes.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Ik heb opeens hetzelfde probleem als Bull. Op mijn Ziggo modem gewoon volle snelheid. Via draad vanaf de TP nog maar 1/10 daarvan. Heeft altijd goed gewerkt op volle snelheid. Iemand een oplossing? Ik heb al van alles geprobeerd (reboot, firmware update, factory restore etc).
Bull schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:27:
Ik heb opeens (na 1,5 jaar gebruik) een wat vreemd probleem met deze router. Hij wil niet meer op gigabit snelheid werken maar alleen nog maar op 100 Mbit en dat geeft het UPC modem (Cisco EPC3212) ook aan doordat het link lampje oranje knippert en niet meer zoals voorheen groen knippert.

Zou de router van slag kunnen zijn door een tweetal blikseminslagen vlakbij ons huis 1,5 week terug?

De router is v1.7 en de firmware is de nieuwste versie, 3.13.12 Build 120405 Rel.33996n.

De thuis netwerksituatie is als volgt:

UPC modem>>Belkin cat 5e kabel>>TP-Link router>>Belkin cat 5e kabel naar boven>>3com 5 ports gigabit switch>>twee Belkin cat 6 kabels>>2 desktop PC's met gigabit aansluiting.

Ik heb de router al gereset naar de fabrieksinstellingen, de firmware opnieuw geflasht maar dat mocht allemaal niet baten want het link lampje van het modem blijft oranje knipperen en dat hoort niet zo te zijn.

Het UPC modem rechtstreeks op een PC met gigabit aansluiting aangesloten geeft wel gewoon een groen knipperend link lampje dus het is het modem niet en de bekabeling ook niet.

Rara hoe kan dit zo opeens gebeuren en wie weet een oplossing hiervoor want ik weet het ff niet meer? :?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

hmmms...
heb deze router nu een jaar, altijd tot volle tevredenheid.
Sinds 2 weken moet ik hem zowat 3 keer per dag rebooten want wifi signaal doet niets meer.

Dus eergisteren een EA2700 van cisco gehaald. Die haalt lang niet dezelfde verbindingskwaliteit en snelheid als de tplink, dus de cisco gaat retour.
TPlink er dus weer aan, en even de laatste fw erop gezet, maar sinds de upgrade kom ik niet meer bij mijn router :?
192.168.1.1 (altijd standaard geweest)

meer mensen last? :?

edit:
apparaat nog een keer gereboot (niet gereset), alle settings verdwenen, incl SSID.
alles opnieuw ingesteld

anyways....
kan er weer bij

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 26-08-2012 11:30 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46

Tacoos

i am i

ik ben bezig met het opzetten van een wireless guest network op deze router middels dd-wrt, maar krijg het guest network niet gescheiden van het lokale net. Denk dat er iets fout gaat met iptables settings. Wie helpt?

Situatie:

Ik heb KPN, dus een experiabox die dienst doet als modem/router en DHCP server.
Daarachter hangt de TP-Link als access point/router, waaraan via een bedraad netwerk oa een freenas servertje hangt (samba), een oude pc en de mediaspeler.
Ik wil een wireless guest netwerk creeeren waarmee je wel op internet kan maar waarmee het lokale net onbereikbaar is.

Ik heb 2 wlan's gecreeerd met elke een eigen SSID, maar het lukt me niet om op guest wlan toegang tot het lokale netwerk te blokkeren. Ik kom evengoed via br1 op de freenas server bijvoorbeeld.
iptables code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# Make sure br1 has access to the internet:
iptables -I INPUT -i br1 -m state --state NEW -j logaccept
iptables -I FORWARD -i br1 -o $wanif -m state --state NEW -j ACCEPT
# Keep the two wireless networks from talking to each other:
iptables -I FORWARD -i br1 -o br0 -m state --state NEW -j DROP
iptables -I FORWARD -i br0 -o br1 -m state --state NEW -j DROP
iptables -I INPUT -i br1 -p tcp --dport telnet -j REJECT --reject-with tcp-reset
iptables -I INPUT -i br1 -p tcp --dport ssh -j REJECT --reject-with tcp-reset
iptables -I INPUT -i br1 -p tcp --dport www -j REJECT --reject-with tcp-reset
iptables -I INPUT -i br1 -p tcp --dport https -j REJECT --reject-with tcp-reset

br0 is het lokale net en br1 het guest net
Ik heb info van meerdere guides geprobeerd maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.
Wat kan ik doen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
@Tacoos, zou dit niet gewoon komen omdat je de experiabox er nog voor hebt hangen? Veel eenvoudiger zou zijn alleen zo een tp-link routertje met ADSL interface.

• Tacoos

Tacoos

i am i

Misschien, maar aan die experiabox zit je vast bij KPN

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Tacoos schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:05:
Misschien, maar aan die experiabox zit je vast bij KPN
Nee hoor, gewoon een ADSL modem aan die lijn hangen.

In de meeste gevallen:
PPPoA
VCI 8
VPI 48
VC-MUX
user: kpn@direct-adsl
ww: KPN

edit: tenzij je ook telefoon via de experiabox gebruikt.. .dan is het wat moeilijker.

[ Voor 12% gewijzigd door jimbo123 op 26-08-2012 23:22 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zit er over te denken om van DD-WRT over te gaan naar OpenWRT.
Maar heeft OpenWRT wel een fatsoenlijke, uitgebreide webinterface (zoals DD-WRT zeker wel heeft imho)? Of moet je alles via SSH instellen?

En kun je gewoon van DD-WRT naar OpenWRT gaan door de firmwarefile in de webinterface van DD-WRT te flashen (de factory of the sysupgrade)?

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 27-08-2012 00:24 ]

Compizfox schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:15:
Ik zit er over te denken om van DD-WRT over te gaan naar OpenWRT.
Maar heeft OpenWRT wel een fatsoenlijke, uitgebreide webinterface (zoals DD-WRT zeker wel heeft imho)? Of moet je alles via SSH instellen?
Er is een webinterface en je kunt er vrij veel zaken mee beheren. DD-WRT is denk ik beter op dat vlak, maar die hebben daar dan ook meer focus liggen en zijn er al langer mee bezig.
Wat denk je zoal te gaan/moeten configureren? Want op exacte vragen is een stuk beter een concreet antwoord te geven.

Persoonlijk gebruik ik voor sommige zaken juist liever de shell over een SSH verbinding, en een andere keer geef ik de voorkeur aan de GUI. Waar je de balans legt is persoonlijk, maar wijs de shell niet bij voorbaat af.
Mogelijk neig jij meer naar de GUI omdat je de shell (nog) niet goed beheerst? Zie het dan als een uitdaging! Een command-line is erg krachtig, met andere woorden: je bent niet gelimiteerd zoals in een GUI, maar het is tegelijkertijd je kindermeisje niet en doet dus vrolijk wat jij de shell opdraagt.
En kun je gewoon van DD-WRT naar OpenWRT gaan door de firmwarefile in de webinterface van DD-WRT te flashen (de factory of the sysupgrade)?
Ik vermoed dat het wel kan. Je zult dan in ieder geval de factory image moeten gebruiken.
Maar ik heb dit zelf dus niet gedaan, dus let op: in theorie moet dit kunnen.
Ga even op zoek naar praktijkervaringen als je meer zekerheid wilt.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 27-08-2012 06:14 ]

• MikeOO
Vreemde is dat is de laatste tijd ook last had van dat WiFi steeds wegviel met de standaard firmware. Een herstart verhielp dit weer een dag.

Tijdje terug DD-WRT geprobeerd maar ben voorlopig toch weer teruggegaan naar de standaard firmware.
Sinds die tijd is WiFi weer stabiel en valt niet meer uit.

Heel vreemd maar dan ga je toch bijna denken dat het toch een software probleem is dat door het flashen van DD-WRT en weer terug het probleem voor nu weer heeft opgelost.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 21:06
Ultraman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 06:06:
[...]
Er is een webinterface en je kunt er vrij veel zaken mee beheren. DD-WRT is denk ik beter op dat vlak, maar die hebben daar dan ook meer focus liggen en zijn er al langer mee bezig.
als je deze theme installeert is dat ook over hoor :)

• Tacoos

Tacoos

i am i

jimbo123 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:17:
[...]

Nee hoor, gewoon een ADSL modem aan die lijn hangen.

In de meeste gevallen:
PPPoA
VCI 8
VPI 48
VC-MUX
user: kpn@direct-adsl
ww: KPN

edit: tenzij je ook telefoon via de experiabox gebruikt.. .dan is het wat moeilijker.
Ik heb idd ook telefoon en tv via de experiabox.
De DHCP server op de experiabox kan niet uit, kan ik dan toch DHCP activeren op de TP-Link zodat alle lokale verkeer niet meer via de experiabox loopt?
Twee DHCP servers op 1 netwerk dat bijt elkaar toch?
Of zijn er andere oplossingen?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 21:06
Dat kan, maar dan maak je dus een extra subnet. Meestal is dat niet wenselijk, maar als je alle apparatuur op je TP-link router aansluit maakt het ook weer niet zoveel uit.

Je moet dan wel zorgen dat die TP-link zijn DHCP-adressen in een andere range uitdeelt, bijv. 192.168.2.*** (er vanuitgaande dat de experiabox in 192.168.1.*** uitdeelt)

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
mcDavid schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:14:
[...]

Deze wou ik ook net aanraden! Ik wist trouwens niet dat deze door 'n tweaker gemaakt was :D

In ieder geval, Bootstrap oogt zeer mooi, modern en clean en je vindt er alles even makkelijk (misschien zelfs makkelijker?) terug als in het originele thema :)

Weet er iemand trouwens nog thema's? Je hebt ook nog Freifunk, maar die is het toch ook niet helemaal. Dat zijn 'n beetje hipsterinvloeden gecombineerd met Web 1.0 :o

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ultraman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 06:06:
[...]
Wat denk je zoal te gaan/moeten configureren? Want op exacte vragen is een stuk beter een concreet antwoord te geven.

Persoonlijk gebruik ik voor sommige zaken juist liever de shell over een SSH verbinding, en een andere keer geef ik de voorkeur aan de GUI. Waar je de balans legt is persoonlijk, maar wijs de shell niet bij voorbaat af.
Mogelijk neig jij meer naar de GUI omdat je de shell (nog) niet goed beheerst? Zie het dan als een uitdaging! Een command-line is erg krachtig, met andere woorden: je bent niet gelimiteerd zoals in een GUI, maar het is tegelijkertijd je kindermeisje niet en doet dus vrolijk wat jij de shell opdraagt.

[...]
Ik vermoed dat het wel kan. Je zult dan in ieder geval de factory image moeten gebruiken.
Maar ik heb dit zelf dus niet gedaan, dus let op: in theorie moet dit kunnen.
Ga even op zoek naar praktijkervaringen als je meer zekerheid wilt.
Ik was te nieuwsgierig gisterenavond en ben er maar gewoon mee aan de slag gegaan. Direct flashen van OpenWRT vanuit DD-WRT kon niet (ik kreeg errors)
Eerst moest ik een gemodde originele firmware van TP-Link flashen. Dat is gelukt. Daarna kon ik gewoon de factory image van OpenWRT flashen.

Ik vind het mooi werken! De webinterface is in orde en wat ik vooral fijn vind is dat je SSH en webinterface door elkaar kunt gebruiken. M.a.w. als je een configfile verandert zie je dat teruggereflecteerd in de webinterface.
Met sommige dingen (Asterisk met FreePBX, uch) is dat wel anders.

Ik ben wel een shell gewend (heb redelijk wat ervaring met Linux en heb ook een home server die ik puur op die manier beheer) maar voor een router vind ik een webinterface toch wel makkelijk.

Het is ook heel mooi dat je er een compleet package management met veel software bij hebt. Dit had DD-WRT totaal niet.

Nu alleen nog even kijken hoe ik het een en ander kan tweaken aan de wireless en zo. En even iptables leren :P
mcDavid schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:14:
[...]
Thanks, zal ff kijken :)
Tacoos schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

De DHCP server op de experiabox kan niet uit, kan ik dan toch DHCP activeren op de TP-Link zodat alle lokale verkeer niet meer via de experiabox loopt?
Ja, je kunt ze achter elkaar zetten. Dan wordt het:

Internet <---- Wan>[Experiabox]<Lan ---- Wan>[Router]<Lan ------>Rest
Je sluit dus de Experiabox aan op de Wan-kant van je andere router. Je Router krijgt dan een IP van je Experiabox aan de Wan-kant.

De Lan-kant van je Experiabox is dus de Wan-kant van je router en die zit in een range van 192.168.1.1. Zorg dan dat de Lan-kant van je router in een andere range zit (want het is ook een ander netwerk), zoals 192.168.2.1.

Heb ik hier ook, werkt prima. Op die manier heb je geen 2 DHCP-servers op 1 netwerk.

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 27-08-2012 12:29 ]

• eymey
Tacoos schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:17:
[...]

Als je de TP-link gewoon met de WAN kant op de Experiabox aansluit, dan heb je geen "twee dhcp servers op 1 netwerk" en gaat dat dus prima. Wel heb je dan effectief dubbel NAT en moet je dus ook op 2 apparaten port forwarden (en voor sommige specifieke protocollen wordt het helemaal moeilijk).

Echter, als je verplicht een Experiabox erbij moet blijven gebruiken is dat ongeveer je enige optie. Tenzij je een exemplaar Experiabox hebt waarbij je een DMZ (exposed host) kan instellingen. Twee DHCP servers op 1 netwerk, waarbij je je TP-link een ander subnet laat uitdelen, zoals iemand hier voorstelt, dat gaat helemaal niet werken.

Pagina: 1 ... 21 ... 56 Laatste