• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-12 15:11
Prolution schreef op maandag 16 juli 2012 @ 01:05:
@tipeter
Normaal gesproken moet wireless na een reboot weer actief worden. Mogelijk dat er iets in je configuratie niet goed staat?
Ik heb, zover ik weet, niets aangepast.
Het was mij al eerder opgevallen maar ik heb er niet bij stil gestaan.
Ik zal binnenkort eens kijken en de router eens factory default maken en zien wat er dan gebeurd.

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-12 20:12
vanputten80 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:46:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde. Na verloop van tijd kan ik de router niet meer bereiken. WIFI SID is niet meer zichtbaar. Bedraad doet hij het nog wel. Ik gebruik hem namelijk als Switch (Zonder DHCP). De Router hangt achter een Zyxel van Telfort. De router heeft de nieuwste firmware. Opnieuw opstarten helpt het tijdelijk op lossen.

Ik heb 4 poorten ingebruik, 1pc /1tv/ 1receiver. Ik heb nu de tv en reciever los gekoppeld om te zien of duit het oplost. Heb ergens gelezen er misschien te veel data over de router gaat wat dit probleem veroorzaakt.

Heef iemand nog tips? (tevens tp mail gestuurd)

EDIT1
Volgens mij heb ik dit probleem sinds ik de router verplaatst heb naar de huiskamer. Hij staat nu naast (tegenaan) een grote, niet afgeschermde luidspreker. Ik zal hem vanavond een stuk hier vandaan plaatsen.
Vervelend! Hij blijft verbinding verliezen.

Situatie thuis:
Internet -> Modem/Wifi/Router (DHCP server) -> TP Link 1043ND (switch) (DHCP off) (Bridge mode)

Op de TP link heb ik twee laptops aangesloten (WIFI) en wired pc met W7, normaal gesproken ook mijn TV en versterker (los gekoppeld sinds week). De pc staat altijd aan en gebruik ik voor downloaden/databeheer/xbmc.

Afgelopen zaterdag/zondag is de verbinding verloren gegaan. SID is niet zichtbaar en webinterface niet te benaderen. Ik kan de router wel pingen. Vanaf de server pc kan ik de router ook niet benaderen.
Er zijn geen wijzigingen geweest in het netwerk. De enige verklaring die ik zou kunnen geven is dat ik afgelopen zaterdag 10GB heb gedownload en dat hij er daarom uitgeschoten is.

Firewall en Dos protection staan uit.
Nieuwste Firmware is aanwezig.

Het begint op een hardware probleem te lijken. Hebben jullie tips?

Via TP kom ik niet veel verder..

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
bouwew schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:42:
Even een update met het resultaat van mijn WR1043ND cooling mod: ik heb koelplaatjes geplakt op de geheugenchip, de Atheros-chip en de Broadcom-chip, en heb een klein VGA-kaart fannetje in de behuizing gemonteerd. Misschien een beetje overdone, maar zoals eerder gezegd, ik had niks beters te doen...

De WR1043ND draait nu, geflashed met Gargoyle 1.5.5 (voor info zie de eerste post van dit topic), al 16 dagen zonder dat er een reset nodig was om bijvoorbeeld het wegvallen van wifi te verhelpen. Ik moet erbij zeggen dat ik bij het begin van dit experiment de firmware vers heb geladen, gebruik makend van de 30-30-30 reset.

Ik had de indruk dat de router gevoelig was voor temperatuur: gedurende de warme dagen in mei moest ik de router bijna elke dag resetten. Nu, zelfs gedurende de warme dagen net voor de juli-kou, draait de router probleemloos. Wat mij betreft bevestigd dit mijn vermoeden: een deel van de stabiliteitsproblemen van de WR1043ND wordt veroorzaakt door een te hoge temperatuur van de (chips in de behuizing van de) router.
Gezien de vastlopers wil ik ook eens de mod uitproberen.
Maar welke koelplaatjes zou ik dan het beste kunnen gebruiken?
Misschien nog belangrijker, zou je misschien wat foto's van je mod kunnen posten?

• nielsfortyseven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-12 22:12
Heb hem sinds zaterdag, erg goed ding!
Maar ik heb wel een vraagje, op mijn pc boven download ik met 15 mb/s op usenet, beneden is dit maximaal 8....
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit oplos? M'n pa zegt(de laptop die traag download dus) dat het aan de laptop ligt, dat die te traag is.
Grz
replay

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30
Hier (wat later dan verwacht, maar beter laat dan nooit :P ) weer een update.

Inmiddels is mijn mirror (achter almere.versteegt.org/~ultrawrt ) ook weer online :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• vanputten80
Er is mij een hoop duidelijk geworden. Heb eea terug gelezen.

Weet iemand waar ik firmware versie 100820 kan downloaden? Lukt mij niet meer van TP site

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
vanputten80 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:55:
Er is mij een hoop duidelijk geworden. Heb eea terug gelezen.

Weet iemand waar ik firmware versie 100820 kan downloaden? Lukt mij niet meer van TP site
http://www.tp-link.com/english/soft/201082817292310.zip

• vanputten80
Dankjewel!

Ik ga hem proberen. Hopelijk lost dit eea op anders stap ik over op DD WRT

EDIT
Van TP link heb een BETA versie firmware ontvangen, versie 120.607.
Ik ga deze eerst vanavond proberen.

[ Voor 39% gewijzigd door vanputten80 op 18-07-2012 16:05 ]

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Na twee jaar stabiel te hebben gedraaid met dd-wrt heb ik vandaag een reset moeten uitvoeren. Van deze gelegenheid heb ik gelijk gebruik gemaakt om een nieuw image te uploaden (DD-WRT v24-sp2 (03/19/12) std, SVN revision 18777. Helaas kwam ik er achteraf achter dat er in dit image geen JFFS is meegenomen.

Na een middagje Googlen en rondneuzen op de dd-wrt ftp (ftp.dd-wrt.com) ben ik er niet achter gekomen of er andere images zijn voor de WR-1043ND die gebruikt kunnen worden en JFFS ondersteunen. Hebben jullie enig idee?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
vanputten80 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:18:
Dankjewel!

Ik ga hem proberen. Hopelijk lost dit eea op anders stap ik over op DD WRT

EDIT
Misschien dat je de beta kunt delen met ons.

• vanputten80
MikeOO schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:08:
[...]

Misschien dat je de beta kunt delen met ons.
Natuurlijk! Dit zal ik morgen even doen. Kan er nu bij .

EDIT

Bij deze. Gedeeld via GoogleDrive. Uitgaande dat iedereen weet hoe hij het moet gebruiken.
Ik laat het een paar weken staan op drive daarna zal ik het verwijderen. Op verzoek kan ik het weer plaatsen!

[ Voor 38% gewijzigd door vanputten80 op 21-07-2012 16:00 ]

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:33
Misschien vragen naar de bekende weg,maar welke firmware build (ddwrt/openwrt/tp link) biedt "de meest stabiele en snelle draadloze verbinding". Ik gebruik de router alleen als access point, maar ook bij mij valt de draadloze verbinding wel eens weg.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 20:51
Dat zou deze moeten zijn denk ik:
http://www.tp-link.com/english/soft/201082817292310.zip
Wordt door TPLink aangeraden als je problemen hebt en er wordt over gezegd dat ie de minste wifi-problemen heeft.

• vanputten80
vanputten80 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:18:

Helaas, na 4 dagen is het signaal weg. Gisterenavond veel data gestreamed via de TP Link en data gedownload via de TP link.

Nu de allereerste Firmware eens proberen!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
vanputten80 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:25:
[...]

Helaas, na 4 dagen is het signaal weg. Gisterenavond veel data gestreamed via de TP Link en data gedownload via de TP link.

Nu de allereerste Firmware eens proberen!
Dat is gewoon een hardware probleem. Zodra je veel data over de router stuurt (nieuwsgroepen, torrents, streamen, etc.) klapt het systeem er uit (geen WiFi, webinterface, etc.). Heeft niks met firmware te maken.

• vanputten80
Cubic X schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:29:
[...]

Dat is gewoon een hardware probleem. Zodra je veel data over de router stuurt (nieuwsgroepen, torrents, streamen, etc.) klapt het systeem er uit (geen WiFi, webinterface, etc.). Heeft niks met firmware te maken.
Het vreemde is dat ik ssid nog steeds zie en dat ik bekabelde pc die aan de router zit wel gewoon kan bereiken.
De Web admin is zowel van laptop als via bedraad niet te bereiken. Ping ook goed resultaat.

Helaas is de garantie verlopen, heb hem al meer dan twee jaar. Echter heb ik de router nooit op deze manier gebruikt en valt het me nu pas echt op :(

• Cubic X
vanputten80 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:46:
[...]

Het vreemde is dat ik ssid nog steeds zie en dat ik bekabelde pc die aan de router zit wel gewoon kan bereiken.
De Web admin is zowel van laptop als via bedraad niet te bereiken. Ping ook goed resultaat.

Helaas is de garantie verlopen, heb hem al meer dan twee jaar. Echter heb ik de router nooit op deze manier gebruikt en valt het me nu pas echt op :(
Jup, ik ken het probleem. Om de een of andere reden crasht er iets zodra de boel te warm wordt (wat gebeurd bij grote hoeveelheden data).

• vanputten80
Cubic X schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:57:
[...]

Jup, ik ken het probleem. Om de een of andere reden crasht er iets zodra de boel te warm wordt (wat gebeurd bij grote hoeveelheden data).
Heb je het kunnen verhelpen?
Ik heb TP weer een mail gestuurd, kijken wat ze nu gaan doen.

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 19:52

jelly

Arch Linux

Cubic X schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:29:
[...]

Hoe zeker weet je dat het een hardware probleem is? Ik heb dit probleem inderdaad ook, zat er aan te denken om er gewoon openwrt op te gooien om het op te lossen.

Ook maar eens gedowngrade naar de versie die hierboven werd aangegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door jelly op 23-07-2012 15:57 ]

Keep it simple stupid

• Cubic X
vanputten80 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:45:
[...]

Heb je het kunnen verhelpen?
Ik heb TP weer een mail gestuurd, kijken wat ze nu gaan doen.
De router teruggebracht naar de winkel (ik kwam er binnen de zeven dagen al achter).
jelly schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:48:
[...]

Hoe zeker weet je dat het een hardware probleem is? Ik heb dit probleem inderdaad ook, zat er aan te denken om er gewoon openwrt op te gooien om het op te lossen.

Ook maar eens gedowngrade naar de versie die hierboven werd aangegeven.
Heel zeker, ik heb ook alle firmware versies geprobeerd en niks heeft het opgelost. Uiteindelijk de router omgewisseld en toen waren de problemen verdwenen.

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-11 15:24
Heeft iemand ervaring met deze router wireless gebridged met een ZTE H220N (VDSL Experiabox)? Deze router zou voor mijn situatie perfect zijn als ik hem kan bridgen, doordat er 4 LAN poorten op zitten. Anders moet ik met de TP-WA901ND aan de gang, maar dan moet er weer een switch tussen mijn pc's en die AP (als het uberhaupt met een AP ook kan icm een Experiabox).
En als het kan, gaat me dat ook lukken met de standaard firmware? Of moet ik een custom firmware oplossing toepassen? (instructiefilmpjes op Youtube lijken met de standaard firmware te werken...)

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 20:09
Hoe goed is deze router qua signaalsterkte voor wifi?
Ik heb hier momenteel een dlink dir-655 staan, en die doet het hier belabbert... ik haal moet moeite een verbinding op een afstand van 4a5m.
De router staat nu op 1e verdieping en beneden (betonnen vloerplaat) is de ontvangst slecht. Boven is ze iets beter (ongeveer 8m)
Antenne's al eens anders gepositioneerd?
Zit er zo'n mooi betongaas in de vloer toevallig? Want die kunnen flink signaal dempen.

Want ik heb met de DIR-655 qua wireless signaal geen slechte ervaringen. De stabiliteit echter... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 24-07-2012 12:27 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Promy
Ik heb al vanalles geprobeerd...
eerst hing hij in de meterkast (garage op gelijkvloers), maar dan had ik in m'n buro (5m verder) quasi geen ontvangst, en al helemaal niet in de woonkamer (7m verder). Antennes alle kanten opgedraaid en getest.
Nu heb ik hem verplaatst naar 1e verdieping, centraal boven m'n buro/living.
In de vloer zitten inderdaad wat wapening, maar het lijkt me toch wat veel.

Qua stabiliteit kan ik totaal niet klagen (>100 dagen uptime zonder problemen - hardware versie A2 als ik me niet vergis - firmware 1.35eu - denk ik :) )

• Opblaaskaas
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb misschien een hele simpele vraag, maar:
Sinds kort heb ik een abonnement op Tele2 ADSL van 50mb/s, maar de modem(router?) die erbij geleverd werd is echt verschrikkelijk (Comtrend CT-6373).

Punt is, zou ik dit apparaat in de plaats van kunnen gebruiken? Zo ja, heb ik dan nog extra kabels/dingen nodig?

Ik ben aardig nieuw in de modem/router scene en ik wil echt van m'n comtrend af.
Promy schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:49:
Ik heb al vanalles geprobeerd...
eerst hing hij in de meterkast (garage op gelijkvloers), maar dan had ik in m'n buro (5m verder) quasi geen ontvangst, en al helemaal niet in de woonkamer (7m verder). Antennes alle kanten opgedraaid en getest.
Nu heb ik hem verplaatst naar 1e verdieping, centraal boven m'n buro/living.
In de vloer zitten inderdaad wat wapening, maar het lijkt me toch wat veel.

Qua stabiliteit kan ik totaal niet klagen (>100 dagen uptime zonder problemen - hardware versie A2 als ik me niet vergis - firmware 1.35eu - denk ik :) )
Neem aan dat je dan ook andere kanalen hebt geprobeerd en met een tooltje hebt gekeken welke kanelen in jouw omgeving het meest vrij zijn?

Want dat bereik is wel drastisch laag, klinkt alsof er iets niet helemaal goed is met dat ding.
Bereik van de TP-Link ben ik verder best tevreden over. Hier in een oud huis met veel houten vloeren kan ik geen plek vinden waar ik geen bereik heb. Ding hangt in de gang en zelfs op zolder en in de tuin is hij bereikbaar.
In het huis van mijn ouders, moderner huis, hangt hij in de meterkast. Daar heeft hij duidelijk last van wat interferentie en minder handige plaatsing. Maar dan nog is er in de woonkamer, voorste deel van de tuin, keuken en eerste verdieping prima mee te internetten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Promy
Ik heb natuurlijk alle mogelijk kanalen uitgetest... aangezien we zo landelijk wonen staat er maar 1 router van de buren binnen ons bereik >:) , die zit op kanaal 6.
Een echt wezenlijk verschil tussen de kanalen was er niet (kanaal 9 had een iets betere ontvangst, maar niet fundamenteel)

Ik denk dat ik toch maar eens een nieuwe router ga proberen. Ik twijfel nog tussen de tp-link en de asus (RT-N66U). Wel groot prijsverschil natuurlijk...

PS: de ontvangst lig alleszins deels aan het gebouw: hier binnen hebben we ook zeer slechte gsm ontvangst (op 900Mhz). De antenne staat 800m verder, maar zijn naar de andere zijde gericht :(

• D-TECH
  • Laatst online: 01-12 11:49
Op welk land moet de router eigenlijk staan? Hij staat standaard op de USA.

In vergelijking met mijn cheap-ass Chinese 150N router is de draadloze snelheid trouwens belabberd slecht, dat had ik echt niet verwacht (iPad).

• tlpeter
  • Laatst online: 01-12 15:11
Bij mijn iPhone had ik problemen omdat wifi stond ingesteld op automatisch (kanaal)
Wanneer ik dit op ene bepaald kanaal instelde dan ging het wel goed.
Heb jij je kanalen ook op auto staan?

• D-TECH
tlpeter schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:19:
Bij mijn iPhone had ik problemen omdat wifi stond ingesteld op automatisch (kanaal)
Wanneer ik dit op ene bepaald kanaal instelde dan ging het wel goed.
Heb jij je kanalen ook op auto staan?
Ja hij staat op auto, meteen ff veranderen.

---inderdaad sneller, maar nog steeds langzamer dan eerst :(

[ Voor 7% gewijzigd door D-TECH op 25-07-2012 14:20 ]

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-12 17:15
Opblaaskaas schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:02:
Ik heb misschien een hele simpele vraag, maar:
Sinds kort heb ik een abonnement op Tele2 ADSL van 50mb/s, maar de modem(router?) die erbij geleverd werd is echt verschrikkelijk (Comtrend CT-6373).

Punt is, zou ik dit apparaat in de plaats van kunnen gebruiken? Zo ja, heb ik dan nog extra kabels/dingen nodig?

Ik ben aardig nieuw in de modem/router scene en ik wil echt van m'n comtrend af.
Nee, je kunt de TP-Link niet gebruiken. Dat is namelijk alleen een router, en geen modem.

Je hebt een ADSL modem/router nodig.

Edit: Of je zou de TP-Link router kunnen gebruiken in combinatie met je huidige Tele2 modem, door de router-functionaliteit van je Tele2 modem/router uit te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door slow whoop op 25-07-2012 13:27 ]

• D-TECH
Ik heb nu helemaal geen Wifi meer met deze router. Net 1 uurtje in gebruik, Easy config gebruikt.

--- Het problem lijkt opgelost te zijn na installatie van oude firmware met channel 8, firewall uit en channel width op 40Mhz.

[ Voor 40% gewijzigd door D-TECH op 25-07-2012 15:25 ]

• Opblaaskaas
  • Niet online
slow whoop schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:22:
Edit: Of je zou de TP-Link router kunnen gebruiken in combinatie met je huidige Tele2 modem, door de router-functionaliteit van je Tele2 modem/router uit te zetten.
Bedankt voor deze tip, ik zal het eens even gaan uitzoeken!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 15:04
Ik wil deze WLAN-router graag gaan gebruiken als AP in de woonkamer om het WLAN-bereik van m'n KPN-modem/router uit te breiden. Nu heb ik mijn netwerkaansluiting in de woonkamer ook nodig voor digitale TV van KPN.

Als ik deze TP-link router als AP ga gebruiken, kan ik dan zowel de netwerkaansluitingen als de WLAN gebruiken om mijn digitale TV en laptops op aan te sluiten?
In het verleden heb ik ook wel eens WLAN-routers gehad waarbij ik de netwerkaansluitingen niet meer kan gebruiken voor clients wanneer ik deze in AP-modus had draaien.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-12 21:06
Als het met de default firmware niet kan, kan het iig met OpenWRT.

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 26-07-2012 09:47 ]

• Promy
Ik vermoed dat je (al dan niet via een alternatieve firmware) het zendvermogen van deze router kunt instellen. Wat is het hoogste dat je kan instellen? is bv 120mW mogelijk (is iets meer dan het toegelaten in be/nl... maar ver onder het toegelaten in us)

• mcDavid
volgens mij is 200 zelfs mogelijk.

Of het ook nuttig is is een tweede natuurlijk...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met OpenWRT kan je met NZ landinstelling 200mW halen. Of je dat wilt is een tweede...

Ik heb een setup met 2 accesspoints, waarvan 1 een 1043ND is. Die had ik op 21dB staan, 125mW dus. De ander is een Cisco die standaard iets van 15dB doet. Die Cisco heb ik geplaatst omdat in een bepaalde hoek van de kamer daar geen bereik was. Het signaal werd wel gevonden en was ook voldoende vanwege de hoge sterkte, maar het signaal moet ook van de client terug naar de router.
Wat ik dus meegemaakt heb in die situatie is dat een laptop die problemen heeft met het bereiken van de 1043ND, toch de 1043ND pakt omdat het signaal sterker is.

• mcDavid
ik heb zelf mijn router op 25mW gezet, is méér dan voldoende voor mijn studentenkamertje (en zo veroorzaak ik minder overlast voor omwonenden).

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Hij heeft nu na aanschaf drie weken probleemloos gewerkt tot vanavond ineens de verbinding verdwenen was.
Helemaal, d.w.z. in de achtertuin was ineens geen signaal meer.
Even met InSSIDer gekeken : niks.
Even spanning eraf en er weer op loste probleem op.
Hopelijk eenmalig dit.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-12 20:51
Ik zou er niet op rekenen.

• D-TECH
in welk land hebben ze eigenlijk de soepelste wifi regeling?

[ Voor 5% gewijzigd door D-TECH op 26-07-2012 23:44 ]

• _JGC_
  • Nu online
NZ werkt met dezelfde frequenties als hier, maar mag je 2x zoveel zendvermogen de lucht in knallen.

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10 12:06
Ik heb sinds vandaag deze router ook , echter loop ik tegen een probleem aan.

Ik krijg namelijk onder geen beding een snelle draadloze verbinding tot stand. Via de kabel heb ik gewoon de 50mbit die ik hoor te ontvangen maar via draadloos haal ik maximaal 6 mbit.

Ik heb hierbij diverse instellingen geprobeerd, denk aan B/G , B/G/N en N only , echter komt hij onder geen beding boven de 6 mbit uit. Tevens heb ik diverse channels geprobeerd en via inSSIDer gekeken welke het meest geschikt waren. Daarnaast heb ik de signaalsterkte ook getest en die lijkt ruimschoots voldoende te zijn, gemiddeld tussen de -49 en -52. Daarnaast heeft de laptop volledig ontvangst volgens Windows.

De router heeft de laatste firmware update (uit me hoofd is dit 120405).

Zie ik soms nog iets over het hoofd?

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Staat de draadloze modus van de netwerkkaart van je laptop op b/g/n ?

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:25
_JGC_ schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:48:
NZ werkt met dezelfde frequenties als hier, maar mag je 2x zoveel zendvermogen de lucht in knallen.
Betekent dat dat de TP-Link meer zendvermogen levert als je hem op NZ instelt? Kan dat op dit moment niet testen, maar vermoed van niet...

• _JGC_
  • Nu online
Ruud2007 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 06:28:
[...]

Betekent dat dat de TP-Link meer zendvermogen levert als je hem op NZ instelt? Kan dat op dit moment niet testen, maar vermoed van niet...
Ik weet niet wat de stock firmware kan, maar met OpenWRT en dd-wrt wordt door het instellen van NZ de sterktes boven 20dB vrijgegeven. Als ik op mijn telefoon in de wifi-analyzer kijk zie je met NZ en 21dB een hogere sterkte uitgezonden worden dan bij NL en 20dB.

Overigens denk ik dat NZ alleen echt zin heeft bij een WIFI bridge, voor normale laptops en telefoons heb je er geen zak aan.

Verwijderd

Is er een tutorial voor dd-wrd flashen?

De OP spreekt over de laatste 'unstable' release. Is dat aan te raden?

Welk installatiebestand moet ik hebben van onderstaande site? Bestaat het risico dat ik de router om zeep help?

http://dd-wrt.com/site/su...s%2Ftplink_tl-wr1043nd%2F

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:48:
Is er een tutorial voor dd-wrd flashen?

De OP spreekt over de laatste 'unstable' release. Is dat aan te raden?

Welk installatiebestand moet ik hebben van onderstaande site? Bestaat het risico dat ik de router om zeep help?
Flashen is altijd op eigen risico en het kan je router bricken. Wat volgt zijn de flashinstructies die voor mij werken. Dit werkt met de nieuwste DD-WRT builds en hoewel ik nog geen slechte ervaringen heb met het flashen van de allernieuwste versies, kan het voorkomen dat je router explodeert of op een andere manier ongewenst gedrag vertoont.

Van originele firmware naar DD-WRT
1.
Zoek de nieuwste 'tplink_tl-wr1043nd' subfolder in ftp://ftp.dd-wrt.com/others/eko/ (kijk voor een foldernaam beginnend met 'BrainSlayer' en zoek vanuit daar verder).

2.
Download 'factory-to-ddwrt.bin'.

3.
Flash 'factory-to-ddwrt.bin' via de web-interface in de originele firmware (System Tools -> Firmware Upgrade).

4.
Done.

Van DD-WRT naar nieuwere versie van DD-WRT
1.
Herhaal stap 1 van 'Van originele firmware naar DD-WRT'.

2.
Download 'tl-wr1043nd-webflash.bin'.

3.
Flash 'tl-wr1043nd-webflash.bin' via de web-interface van DD-WRT (Administration -> Firmware Upgrade). Geef aan dat instellingen -niet- gereset worden.

4.
Done.

Van DD-WRT naar originele firmware
1.
De originele firmware direct flashen is niet mogelijk. Download de 'revert file' voor de 'TP-Link WR1043N/ND v1' van:
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=521092#521092

2.
Flash 'tl-wr1043nd_v1-webrevert.bin' via de web-interface van DD-WRT (Administration -> Firmware Upgrade). Geef aan dat na het flashen de instellingen gereset moeten worden.

3.
Na de reboot draait de router weer op het standaard IP van 192.168.1.1 met een verouderde versie van de originele firmware (build 100427). Download en flash de nieuwste originele firmware: http://www.tp-link.com/en...wnload/?model=TL-WR1043ND

4.
Done.

Reset naar factory defaults
Houdt de reset-knop op de achterkant van de router ingedrukt totdat de SYS LED oplicht (duurt ongeveer 5 seconden). Laat daarna de reset-knop los. De router herstart (alle LEDS flitsen enkele malen aan en uit) en voor de instellingen worden de fabriekswaarden van de firmware overgenomen.

Originele firmware:
DHCP staat aan. Standaard web-interface adres: http://192.168.1.1
De router gebruikt de standaard credentials uit de documentatie.
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: admin

DD-WRT:
DHCP staat aan. Standaard web-interface adres: http://192.168.1.1
Er zijn geen standaard credentials. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn vrij in te stellen bij het eerste bezoek aan de web-interface.

Al begrijp je niet het gewicht aan de opmerking dat je router kan exploderen, dan adviseer ik dat je deze instructies niet opvolgt. Flashen blijft op eigen risico.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 30-07-2012 23:54 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:03

RvL

ZipperJR schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:30:
Ik heb sinds vandaag deze router ook , echter loop ik tegen een probleem aan.

Ik krijg namelijk onder geen beding een snelle draadloze verbinding tot stand. Via de kabel heb ik gewoon de 50mbit die ik hoor te ontvangen maar via draadloos haal ik maximaal 6 mbit.

Ik heb hierbij diverse instellingen geprobeerd, denk aan B/G , B/G/N en N only , echter komt hij onder geen beding boven de 6 mbit uit. Tevens heb ik diverse channels geprobeerd en via inSSIDer gekeken welke het meest geschikt waren. Daarnaast heb ik de signaalsterkte ook getest en die lijkt ruimschoots voldoende te zijn, gemiddeld tussen de -49 en -52. Daarnaast heeft de laptop volledig ontvangst volgens Windows.

De router heeft de laatste firmware update (uit me hoofd is dit 120405).

Zie ik soms nog iets over het hoofd?
Zijn de drivers van je netwerkkaart in je computer wel up to date? Als de fabrikant geen nieuwe(re) drivers heeft, kun je eventueel ook drivers van de netwerkchipset downloaden, maar dan moet je wel weten welke netwerkchip er gebruikt is. Dat is echter vrij eenvoudig te achterhalen.

Met welke snelheid verbind de computer?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Niemand??
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:45:
Hallo allemaal,

Ik heb de router ook aangeschaft omdat er een usb functionaliteit op zat. Ik heb de externe harde schijf nu aan de router hangen. Hoe kan ik hem nu benaderen?

Alvast bedankt!

Groeten Robert

• TallManNL
  • Laatst online: 09:00
Heb je al in de user guide gekeken? Je hebt er maar 2 weken de tijd voor gehad

Hint, 4.8 op pagina 50

[ Voor 18% gewijzigd door TallManNL op 31-07-2012 10:36 ]

geheelonthouder met geheugenverlies

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003

immetjes

HIER is BERN-E

Loopback functie is niet aanwezig in de originele firmware. Weet iemand hoe ik dit kan toevoegen zonder naar DD-WRT of OPENWRT te flashen?

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
kijk eens in deze review bij deeltje "Aansluiten van USB opslagapparaat":
productreview: TP-Link TL-WR1043ND review door Nivk

• ZipperJR
  • Laatst online: 30-10 12:06
RvL schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:04:
[...]

Zijn de drivers van je netwerkkaart in je computer wel up to date? Als de fabrikant geen nieuwe(re) drivers heeft, kun je eventueel ook drivers van de netwerkchipset downloaden, maar dan moet je wel weten welke netwerkchip er gebruikt is. Dat is echter vrij eenvoudig te achterhalen.

Met welke snelheid verbind de computer?
De computer verbind netjes met 50mbit maar draadloos maximaal 12 mbit. Tevens heb ik nu de laatste tijd ook het "bekende" probleem dat de snelheid compleet inkakt als je grote bestanden download.

• vanputten80
Cubic X schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:24:
[...]

De router teruggebracht naar de winkel (ik kwam er binnen de zeven dagen al achter).
[...]

Heel zeker, ik heb ook alle firmware versies geprobeerd en niks heeft het opgelost. Uiteindelijk de router omgewisseld en toen waren de problemen verdwenen.
Reactie van TP LINK in deze:

Dear Robert,

Thanks for your feedback. Is the TL-WR1043ND still working as an AP? For this problem, if you don’t download so much (because large downdoaing would crash the cpu of the router) would it happen again? We have received some similar feedback and trying developing a software to fix it, but it seems not help you. We will follow it up. Thank you.

Have a good day!
Any further help please feel free to let me know.
To get technical support more quickly, please go to http://www.tp-link.com/support/faq.asp
Best Regards
----------------------------------------------
Shania. Li

• Cubic X
vanputten80 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:13:
[...]

Dear Robert,

Thanks for your feedback. Is the TL-WR1043ND still working as an AP? For this problem, if you don’t download so much (because large downdoaing would crash the cpu of the router) would it happen again? We have received some similar feedback and trying developing a software to fix it, but it seems not help you. We will follow it up. Thank you.

Have a good day!
To get technical support more quickly, please go to http://www.tp-link.com/support/faq.asp
Best Regards
Shania. Li
Precies, TP-Link erkent het probleem met de CPU maar ze kunnen het softwarematig niet oplossen. Waarschijnlijk was er een slechte batch CPU's of zo.

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
vanputten80 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:13:
[...]

Dear Robert,

Have a good day!
Best Regards
Shania. Li
ik heb hetzelfde probleem na 1 jaar gebruikt :(

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:17
Ik heb mijn router sinds gisteren naar DD-wrt geflashed, echter behaal ik na het flashen draadloze snelheden die niet meer boven de 56 Mbit uitkomen. Mijn netwerk mode staat op mixed.

Waar kan het aan liggen?

• vanputten80
icegodd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:09:
[...]

ik heb hetzelfde probleem na 1 jaar gebruikt :(
Heb jij er iets aan gedaan? Ik heb TP link gevraagd voor een andere, helaas wel pas na 2 jaar. Eerder had ik een andere opstelling in huis waardoor de TP link niet zo zwaar belast werd. Sinds enkele maanden heb ik het aangepast waarna ik het probleem ben tegen gekomen.
Ben benieuwd naar wat ze zeggen...

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12 15:48

ChUcKiE

Dus........

Ja ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb dit probleem ook, nooit echt irritant geweest todat ik Diablo3 ben gaan spelen en als je dan net op dreef bent en je krijgt een disconnect door je router dan is dat natuurlijk klote.

Heb dat ding ook al haast 2 jaar, zou ik me nog ergens op kunnen beroepen, of gewoon die 35 euro verlies nemen en een alternatief model kopen? Zie die er overigens? Dus redelijke kwaliteit, 4poorts GBit 300N en dat voor zo'n 50 euro?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

0xygen schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 07:31:
Ik heb mijn router sinds gisteren naar DD-wrt geflashed, echter behaal ik na het flashen draadloze snelheden die niet meer boven de 56 Mbit uitkomen. Mijn netwerk mode staat op mixed.

Waar kan het aan liggen?
Voor zover ik weet werkt 802.11n niet met DD-WRT en Atheros Chipsets zoals gebruikt in deze TP-Link. Bij mij connecte ie altijd maar op 150n en nooit op 300n (terwijl m'n laptop met W7 wel een 300n dongle heeft). Snelheid op 3 meter in het zicht van de router kwam nooit boven de 5.5MB/s uit. Met originele firmware is dat 7 a 8MB/s.

Zie hier een topic by DD-WRT en de geplaatste ticket:

• 0xygen
Hmm.. Balen hoor... Valt wel erg tegen dan. Ik moet minstens 144Mbit aankunnen maar 56 Mbit vindt ik veel te traag... Dan maar weer terug naar het orginele of zijn er nog andere alternatieve te proberen die wel 300n ondersteund?

Verwijderd

Bedankt voor de tutorial The Zap Man.
Misschien vragen naar de bekende weg,maar welke firmware build (ddwrt/openwrt/tp link) biedt "de meest stabiele en snelle draadloze verbinding". Ik gebruik de router alleen als access point, maar ook bij mij valt de draadloze verbinding wel eens weg.
De reden dat ik hier naar vroeg is dat ook bij mij om de zoveel tijd (ééns per paar dagen) de verbinding er uit knalt. Power uit de router en er weer op lost het dan op, maar dat is natuurlijk een slechte oplossing.

Ik heb nu de 100820 firmware er opgezet (zoals hierboven genoemd waarvoor dank, staat niet meer op de TP-link site aangegeven), ik hoop dat dat een oplossing biedt. Als dat niet werkt ga ik de router denk ik ook maar omwisselen.

Het zou niet nodig moeten zijn om ddwrt er op te zetten om een stabiele verbinding te krijgen, extra features ok, maar het moet gewoon wel functioneren.

• bouwew
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-12 14:50
Mabili schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 00:35:
[...]

Gezien de vastlopers wil ik ook eens de mod uitproberen.
Maar welke koelplaatjes zou ik dan het beste kunnen gebruiken?
Misschien nog belangrijker, zou je misschien wat foto's van je mod kunnen posten?
Ik heb op de Atheros-chip, de RTL-chip en de geheugenchip (hynix) deze heatsinks geplakt, 4 op de RTL-chip, 2 op de geheugen-chip, en 1 op de Atheros-chip: foto heatsinks

Voor een foto van de 1043ND printplaat, zie foto PCB

Verder twee foto's van mijn router met interne vga-fan: foto 1 foto 2.

Howto open de behuizing: howto howto2

NB: de garantie vervalt na het aanbrengen van dit soort fysieke wijzigingen in/aan je router!

Nog even een aanvulling: howto2 toegevoegd, en m.b.t. de VGA-fan, dit is een 12V-versie. Ik heb de fan rechtstreeks aangesloten op de connectors van de 12V-connector, onder op de printplaat. De fan is zodanig aangesloten dat hij de lucht naar buiten blaast.

[ Voor 13% gewijzigd door bouwew op 04-08-2012 11:25 ]

• ralfbosz
  • Laatst online: 01-12 13:39

ralfbosz

xm create bosz -c

Damn gebricked, ging zo goed. OpenWRT direct vanuit de orginele firmware geïnstalleerd, start netjes op, maar mijn WAN poort werkte niet. Gelezen (dom dom zag het voor de tijd ook) dat mijn bootloader waarschijnlijk gelocked was. Dus dan een oudere firmware via openwrt uploaden om daarna weer te upgraden naar OpenWRT. Alleen nu flikkeren alle leds aan en af (behalve power blijft branden) en de quick-safe lijkt niet te werken.

Kan wel die USB-serial kabel bestellen, maar niet toevallig een Tweaker die in Twente e.o. woont die zo'n snoer heeft en hem even voor mij wil unbricken (voor een Grolsch?). Dan kan ik dit weekend weer verder knutselen met mijn VLAN's en VPN's :).

rm -r *

• luuk2005
  • Laatst online: 01-12 19:48
Sinds 2 maanden heb ik ook deze TP-Link router. Heeft al die tijd prima gewerkt. Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe laptop (Dell Latitude E6520 met Intel Centrino Advanced-N 6205 draadloze adapter en Windows 7 professional). Deze laptop krijg ik maar niet verbonden.

Na het verbinden en invullen van de WPA code is de laptop even verbonden maar al na en paar seconden (soms iets langer) valt de verbinding weg. In netwerkcentrum verschijnt er dan eerst een kruis tussen de router en "internet" en kort daarna komt er een geel uitroepteken tussen de Laptop en de router te staan. Weer kort daarna valt de verbinding helemaal weg. Windows blijft daarna proberen verbinding te maken maar de hiervoor beschreven stappen herhalen zich dan steeds weer.

Met andere apparaten op dezelfde router heb ik geen problemen (Macbook, andere Windows 7 PC's, iPad, iPhone, Android). De Dell laptop heeft op andere draadloze netwerken geen problemen en via een kabel werkt het ook.

Al geprobeerd:
  • Laptop opnieuw starten
  • WLAN kaart uitschakelen en weer inschakelen (via Windows en met schuifknop op de laptop
  • Windows probleemoplosser (de enige "oplossing" die Windows kan bedenken is om een ethernet kabel te gebruiken :+)
  • Drivers WLAN kaart updaten
  • Drivers voor de WLAN kaart opnieuw installeren (en opnieuw, en opnieuw :P)
  • Statisch ip gebruiken
  • Router opnieuw starten
De router staat bijna helemaal op de standaard configuratie. De enige afwijking hiervan is de DHCP IP range (10.0.0.100 t/m 10.0.0.199). Verder staat WPS uitgeschakeld.

Iemand hier een idee waar dit door zou kunnen komen of wat ik nog kan proberen om het aan de praat te krijgen?

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Klinkt misschien stom, maar heb je al eens een ander wireless kanaal geprobeerd? Sommige laptops doen het niet zo op kanalen 12 en 13 omdat deze o.a. in Amerika verboden zijn voor thuisgebruik. Gebruik bijvoorbeeld inSSIDer om een geschikt kanaal te vinden in de range 1-11, wanneer mogelijk het liefst 1,6 of 11 (mits deze niet al druk bezet zijn door buren).

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

bouwew schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:06:
[...]

Ik heb op de Atheros-chip, de RTL-chip en de geheugenchip (hynix) deze heatsinks geplakt, 4 op de RTL-chip, 2 op de geheugen-chip, en 1 op de Atheros-chip: foto heatsinks

Voor een foto van de 1043ND printplaat, zie foto PCB

Howto open de behuizing: howto

NB: de garantie vervalt na het aanbrengen van dit soort fysieke wijzigingen in/aan je router!
Werkt de router daadwerkelijk beter na zo'n mod, od is er nog steeds kans op vastlopers?

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

0xygen schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 07:31:

Waar kan het aan liggen?
DD-wrt ondersteunde toch geen n-protocol???

rm -r *

• bouwew
ChUcKiE schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:41:
[...]

Werkt de router daadwerkelijk beter na zo'n mod, od is er nog steeds kans op vastlopers?
Sinds de mod draait de router 1,5 maand zonder problemen. Voor de mod moest ik minstens 1x per week de router resetten (power off - power on), op warme, zomerse dagen minstens 1x per dag. Mijn router staat op een warme plek, in de meterkast.

Ik denk dat er altijd een kans bestaat op vastlopers, door problemen/bugs in hardware of software. In mijn geval was een (te) hoge temperatuur van de hardware de belangrijkste veroorzaker van problemen.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ok, heb ondertussen ook heatsinks besteld, ga het eens proberen wie weet, anders komt er toch gewoon een andere.

• Bartjezz
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb een paar dagen geleden DD-WRT erop gezet, werkt als een zonnetje!! De router hang bij mij boven in de meterkast en heeft nooit last van problemen, misschien omdat mijn meterkast altijd koel is.

@ralfbosz: mijn TP-Link met DD-WRT geeft gewoon netjes 135mbit door hoor...

• bouwew
ChUcKiE schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:24:
Ok, heb ondertussen ook heatsinks besteld, ga het eens proberen wie weet, anders komt er toch gewoon een andere.
@ChUcKiE, voor de volledigheid, een andere, grote veroorzaker van problemen in mijn geval was het flashen van firmware zonder de 30/30/30-reset

Bijv., na een upgrade van Gargoyle 1.5.4 naar 1.5.5 zonder de 30/30/30-reset was mijn router erg onstabiel, ook op niet-warme dagen. Na een nieuwe poging, ditmaal met 30/30/30-reset, werkte de router prima, afgezien van de vastlopers t.g.v. een te hoge temperatuur.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Aha ok, ja die 30/30/30 regel heb ik nog bij geen enkele router/firmware upgrade in acht gehouden.
Die ga ik ook nog wel een keer proberen!
Bedankt.

• luuk2005
  • Laatst online: 01-12 19:48
Propheticus schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 02:07:
Klinkt misschien stom, maar heb je al eens een ander wireless kanaal geprobeerd? Sommige laptops doen het niet zo op kanalen 12 en 13 omdat deze o.a. in Amerika verboden zijn voor thuisgebruik. Gebruik bijvoorbeeld inSSIDer om een geschikt kanaal te vinden in de range 1-11, wanneer mogelijk het liefst 1,6 of 11 (mits deze niet al druk bezet zijn door buren).
De router staat op kanaal 7, dus dat lijkt me geen probleem. Ik heb even met de Wifi Analyzer app voor android rond gelopen en kanaal 7 lijkt ook de beste te zijn hier. De meeste netwerken in de buurt zitten rond kanaal 1-4 en 11-12.

Edit:
Ik heb nu de wireless mode op 11bg mixed gezet in plaats van 11bgn mixed en nu krijg ik wel verbinding. Erg vreemd, want op het n-netwerk op mijn werk heeft hij geen problemen. Heeft iemand misschien een idee of hier nog wat aan te doen valt? Ik wil de apparaten die 11n wel ondersteunen natuurlijk wel op die snelheid kunnen gebruiken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door luuk2005 op 04-08-2012 15:11 ]

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

bouwew schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:06:
[...]

Nog even een aanvulling: howto2 toegevoegd, en m.b.t. de VGA-fan, dit is een 12V-versie. Ik heb de fan rechtstreeks aangesloten op de connectors van de 12V-connector, onder op de printplaat. De fan is zodanig aangesloten dat hij de lucht naar buiten blaast.
Heb je die er gewoon "bij gesoldeerd" of hoe heb je dat gedaan?

Zojuist weer een disconnect en ik heb direct maar even de router gepakt en die was loei heet. Nu hangt deze met het kappie eraf...uiteindelijk denk ik dat ik er gewoon een 8cm of grotere fan op zet, dan weet ik zeker dat deze icm de heatsinks geen problemen mbt oververhitting meer oplevert.

Of zou dan zoiets werken?? Dat scheelt een hoop gedoe.
http://www.ebay.nl/itm/3-...ctors&hash=item53ebeb1055

[ Voor 9% gewijzigd door ChUcKiE op 04-08-2012 20:57 ]

Verwijderd

Hoi ik wil graag mijn TP-Link flashen naar OpenWRT nu heb ik de aanbevolen normale firmware op dit moment en alles hier 3x doorgelezen, maar moet ik nu flashen vanuit de orignele firmware of eerst een ander programma eroverheen flashen? En hoe bekijk ik de bootloader, zodat ik weet of ik mijn WAN poort ga bricken? ;)

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bouwew schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:25:
@deejaylethal, naar mijn idee moet ik mijn router de laatste tijd, vooral op warme dagen (de router staat op een "warme" plek) vaker cold resetten omdat de wifi is weggevallen. De router voelt behoorlijk warm aan als ik de reset doe.

Als gevolg hierop heb ik gisteren de router gemod: ik heb koelblokjes die ik nog had liggen op de Atheros-chip, de geheugen-chip en de processor-chip geplakt, en een VGA-fannetje die ik nog had liggen in de behuizing gemonteerd (misschien overkill, maar ik had toch niks beters te doen). Nu is het wachten op een paar warme dagen...
Sinds enige tijd doet mijn thuisnetwerk anders dan normaal. Telkens wat kleine storingen of trage verbindingen. Soms ook uitval van WiFi. Meestal hersteld het zichzelf, maar een enkele keer heb ik de router van de stroom af gehad.
Vandaag was het ineens bar en boos. Steeds wegvallende verbindingen, niet alleen op WiFi, maar ook op de vier ethernet poorten. Voor de zekerheid nog even de meest recente officiele TP-Link firmware geinstalleerd, maar helaas zonder positief resultaat.
Ik verwacht dat mijn TP-Link WR1043ND niet goed tegen warmte kan. Het was een redelijk warme dag vandaag, en in mijn meterkast nog wat warmer dan de buitentemperatuur.

Als testje de TP-Link vervangen door mijn oude WRT54GL met DD-WRT en alles werkt weer perfect.
Maandag ga ik contact opnemen met de shop waar ik mijn WR1043ND heb aangeschaft. Het apparaat is technisch blijkbaar niet in orde.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:33:
Hoi ik wil graag mijn TP-Link flashen naar OpenWRT nu heb ik de aanbevolen normale firmware op dit moment en alles hier 3x doorgelezen, maar moet ik nu flashen vanuit de orignele firmware of eerst een ander programma eroverheen flashen? En hoe bekijk ik de bootloader, zodat ik weet of ik mijn WAN poort ga bricken? ;)
Je kan in principe gewoon vanuit de originele firmware flashen:

http://wiki.openwrt.org/t...3nd#oem.easy.installation

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• bouwew
ChUcKiE schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:48:
[...]

Heb je die er gewoon "bij gesoldeerd" of hoe heb je dat gedaan?

Zojuist weer een disconnect en ik heb direct maar even de router gepakt en die was loei heet. Nu hangt deze met het kappie eraf...uiteindelijk denk ik dat ik er gewoon een 8cm of grotere fan op zet, dan weet ik zeker dat deze icm de heatsinks geen problemen mbt oververhitting meer oplevert.

Of zou dan zoiets werken?? Dat scheelt een hoop gedoe.
http://www.ebay.nl/itm/3-...ctors&hash=item53ebeb1055
Klopt. De VGA-fan is een 12V versie, neemt iets van 1 tot 2W vermogen. Zo eentje durf ik wel "parallel" aan de router te aan te sluiten. Als je een 8cm fan wil gaan gebruiken, zou ik je aanraden dit niet te doen, maar een losse voeding te gebruiken.

Met het USB-kabeltje heb je 5V tot je beschikking. Ik vraag me echter af of er 5V op de USB-connector van de router staat. Je zou ook een standaard 5V-1A voedingsadapter met USB aansluiting samen met dit kabeltje kunnen gebruiken, dan heb je 5W aan vermogen tot je beschikking.

• bouwew
Borromini schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 07:48:
[...]

Je kan in principe gewoon vanuit de originele firmware flashen:

http://wiki.openwrt.org/t...3nd#oem.easy.installation
En vergeet ook de 30/30/30-reset niet: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Hard_reset_or_30/30/30.

[ Voor 3% gewijzigd door bouwew op 05-08-2012 10:07 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is meer een indianenverhaal, die 30/30/30 reset. Was het nodig geweest had dat ook wel op de OpenWrt-wiki gestaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Borromini op 05-08-2012 10:26 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

bouwew schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:51:
[...]

Klopt. De VGA-fan is een 12V versie, neemt iets van 1 tot 2W vermogen. Zo eentje durf ik wel "parallel" aan de router te aan te sluiten. Als je een 8cm fan wil gaan gebruiken, zou ik je aanraden dit niet te doen, maar een losse voeding te gebruiken.

Met het USB-kabeltje heb je 5V tot je beschikking. Ik vraag me echter af of er 5V op de USB-connector van de router staat. Je zou ook een standaard 5V-1A voedingsadapter met USB aansluiting samen met dit kabeltje kunnen gebruiken, dan heb je 5W aan vermogen tot je beschikking.
Ik kan natuurlijk grewoon ook zo'n 220V-USB telefoonoplader stekker gebruiken ja en daar deze kabel in en vervolgens een leuke fan.
Ik ga eens wat op ebay of bij dealextreme rondneuzen.

• 0xygen
Weet iemand hoe je van DD-wrt weer terug kan naar de fabrieksfirmware?

Verwijderd

Maar die boatloader? moet ik daar nu dan nog op letten? of heb ik daar niks mee te maken?
Ik lees hier boven namelijk over gebrickte routers door het verkeerd flashen, en dan de WAN poort kapot krijgen? is dit het geval? Of hoef ik me hier weinig zorgen over te maken? Hoe ben ik er zeker van dat dit niet gebeurd?

Dank u

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 12:40 ]

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:39:
Maar die boatloader? moet ik daar nu dan nog op letten? of heb ik daar niks mee te maken?
Ik lees hier boven namelijk over gebrickte routers door het verkeerd flashen, en dan de WAN poort kapot krijgen? is dit het geval? Of hoef ik me hier weinig zorgen over te maken? Hoe ben ik er zeker van dat dit niet gebeurd?

Dank u
OpenWRT flashen kan bijna niet misgaan, het is bij mij mis gegaan omdat ik vanuit OpenWRT weer een normale firmware wilde flashen, dat had ik niet goed voorbereid.

De WAN-poort schijnt in nieuwe firmwares te zijn gelocked, ik had eerst een oude officiele firmware moeten installeren en dan pas OpenWRT.

Allemaal eigen schuld, 45 euro lichter bult.

rm -r *

Verwijderd

Welke oude firmware moet je hebben om een succesvolle flash te kunnen installeren? Ik heb momenteel de aanbevolen firmware die hier beschreven wordt als firmware 100820. Is die voldoende? Ik heb hier trouwens geen backup van, ik kan deze firmware niet meer vinden op de TP-link website?

thnx

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb deze router nu ruim 2 jaar en kan niet anders zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben. Slechts een enkele keer moeten resetten (i.c.m. modem) omdat ik geen verbinding kreeg, maar verder dan dat nooit problemen.

Via de TS ook erachter gekomen dat er alweer een firmware update is. Gelijk maar even downloaden :)

• 0xygen
0xygen schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:47:
Weet iemand hoe je van DD-wrt weer terug kan naar de fabrieksfirmware?
Als ik het nemelijk wil doen via Frimware Updrade in DD-wrt krijg ik een melding "upgrade Failed"
WAt doe ik verkeerd?

Verwijderd

100820 laag genoeg om te upgraden / flashen naar Open WRT?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-12 22:47

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen OpenWRT en DD-WRT? Ik heb meteen sinds ik mijn router heb er DD-WRT op geflasht en ben daar heel tevreden mee. Maar ik zie dat veel Tweakers hier ook OpenWRT gebruiken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• wmrichard
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 21:57
Compizfox schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:45:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen OpenWRT en DD-WRT? Ik heb meteen sinds ik mijn router heb er DD-WRT op geflasht en ben daar heel tevreden mee. Maar ik zie dat veel Tweakers hier ook OpenWRT gebruiken.
Met OpenWRT heb je meer macht over je eigen router, maar dd-wrt is in veel gevallen makkelijker voor beginners. Daarbij heb ik zelf met openwrt veel betere draadloos resultaten met de noscan tweak haal ik 300 mbit draadloos (theoretisch dan) iets dat met dd-wrt op het moment nog niet mogelijk is. Mocht je willen overstappen dan raad ik je de builds aan van Ultraman deze draai ik zelf nu al 2 maanden en is erg stabiel en ook simpel voor mensen die net van DD-WRT zijn overgestapt.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Helaas kan ik daar niet mee experimenteren :( Studentenhuis kan geen storing gebruiken ;)

Verwijderd

Firmware Version:
3.12.2 Build 100820 Rel.41891n
Hardware Version:
WR1043N v1 00000000

Is deze laag genoeg om te upgraden naar OpenWRT?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 02:39:
Firmware Version:
Hardware Version:
WR1043N v1 00000000

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik denk dat je dit best op de OpenWRT wiki opzoekt. Dit is het eerste wat ik hoor over blokkades in de nieuwere stock firmwares. Let op dat wanneer je vanaf stock firmware flasht, je ook een _factory.bin versie moet gebruiken. Dat was iig zo bij de oude versies. Nrmaal vind je alles in de howto op de wiki. (Ik heb ff geen link,post vanaf telefoon)

• bouwew
Borromini schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:26:
Dat is meer een indianenverhaal, die 30/30/30 reset. Was het nodig geweest had dat ook wel op de OpenWrt-wiki gestaan.
Ik was in eerste instantie ook sceptisch, echter na een aantal malen ervaren te hebben dat het toch een duidelijk merkbaar en positief verschil maakt in stabiliteit, pas ik de reset elke keer weer toe.

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 02:39:
Firmware Version:
Hardware Version:
WR1043N v1 00000000

Het schijnt dat nieuwe bootloaders van onlangs gekochte routers (met hardware revision 1.8, zie onderkant van je router) de WAN poort locken. Zie hier de betreffende Wiki Pagina.

Oplossingen staan hier. Firmware 100331 zou oud genoeg moeten zijn. Pas wel op, het linkje hier leidt je naar een "boot" versie. Je moet hier een "up" versie van maken. Zie Wiki "Back to original firmware" hoe dat moet.

Edit1:
Hier staat de "up_boot" versie van 100331. Betwijfel wel of terug flashen naar oude firmware wel nodig is als je geen v1.8 hardware hebt. Kan iemand dat bevestigen? Ik wil namelijk ook wel naar Open-WRT. Ik ziet nu weer op origineel, maar erger me er groen en geel aan dat er geen NAT-Loopback in de originele firmware zit. Ook wil ik m'n tunnel over SSH weer terug.

Edit2:
Ik heb zelf nog een oude "up" gevonden van 27-04-2010. Staat in m'n dropbox

[ Voor 25% gewijzigd door immetjes op 06-08-2012 12:09 ]

• _JGC_
  • Nu online
Op zich zouden trunk builds wel moeten werken, die geven de switch een reset waardoor de WAN-poort weer up komt.

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

_JGC_ schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:21:
Op zich zouden trunk builds wel moeten werken, die geven de switch een reset waardoor de WAN-poort weer up komt.
Dus ik kan de trunk build van Ultraman gewoon via de firmware flash option in m'n originele router gewoon zo flashen? Ik heb versie 1.2 geloof ik. Zeker niet 1.8 want ik heb deze router al bijna 2 jaar.

Waar heeft ralfbosz het dan over hierboven?

Edit:
@_JGC_ hieronder. In april 2012 de nieuwe laatste originele firmware erop gezet. Als ik naar OpenWRT ga moet ik dus eerst oude originele firmware flashen en daarna de Backfire build van Ultraman

[ Voor 27% gewijzigd door immetjes op 06-08-2012 13:44 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 56 Laatste