Zal eens kijken of dat interessant voor me is.
Welke schijf heb je er aan hangen? Ik ben ook rond aan het kijken. Maar ik vind de 2.5" varianten redelijk aan de prijs, misschien dat ik er gewoon een 3.5"aan hang. Maar dan zit ik weer met een extra voeding...
Ik heb er nu 2.5" 120GB PATA disk in USB huisje aanhangen.
Ga ik mogelijk vervangen door een 2.5" 320GB die ik nog heb liggen. Daar heb ik gisteren een SATA->USB huisje voor gekocht. Maar zolang de 120GB voldoet laat ik het misschien wel zo.
Zou je ook rens het verschil in snelheid tussen smb en nfs kunnen testen? Ik begrijp dat je met openelec op de RPi veel liever NFS gebruikt, dat is efficienter (en mss ook minder cpu intensief voor zowel de server als de client?) Maar hoeveel trager is smb op de openwrt naar een gewone pc?
NFS is inderdaad efficiënter voor zover ik weet.
Volgens mij zijn er aardig wat mensen die Samba gebruiken voor dit doeleinde. Het lijkt mij dan ook dat er cijfers te vinden zijn over de prestaties er van. Als ik me niet vergis: zelfs in dit topic.
Op een PC heb ik jaren naast elkaar gebruikt, kan dus prima samen.
Op de TL-WR1043ND kan het in theorie ook prima naast elkaar gebruikt worden. Je zult in de praktijk wel rekening moeten houden met het feit dat je maar een handjevol resources hebt. Het moet in 32MB RAM passen (want swap, ook al kan het, het performed niet) en je wilt ook nog een beetje geheugen vrijhouden om te kunnen inzetten als buffers en cache.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel RAM een Samba op OpenWRT nodig heeft, misschien valt het wel mee. Er zijn hier anderen die het gebruiken, en zij kunnen je er waarschijnlijk meer over vertellen.
Of probeer het zelf natuurlijk, dan weet je pas echt goed waar je aan toe bent.
Ik verwacht dat je het best samen aan de praat kunt krijgen, je zult dan alleen de prestaties moeten testen.
even off topic: Wat een cool dingetje, die Raspberry Pi! Zou standaard stuff moeten zijn op school, zodat men vanaf jongs af aan met Linux kan spelen.
Dat is dan ook de opzet van het project: goedkoop knutselmateriaal voor scholen en kinderen.
Ik heb naast een OpenELEC SD-kaartje, ook een SD-kaartje met daarop een Linux ARM variant met grafische omgeving en daar kloot ik wat aan met Python en Qt.
Dat kon natuurlijk al in een VM, maar later zou ik met de GPIO nog dingetjes kunnen aansturen met dit bordje. Best geinig allemaal.

basix schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:02:
aaah, zou dit dan de lang verwachte oplossing zijn? Ze zeggen helaas wel expliciet dat het het aantal meldingen/storingen naar beneden moet brengen maar een echte oplossing? heb geen idee hoe ik zo'n patch uitvoer trouwens maar ik wacht rustig af tot Ultramen of Prolution met een nieuw build komen

Je zegt het goed: "aantal medlingen/storingen naar beneden brengen".
Heb jij nog veel last van die TX error eigenlijk?
Ik zie die melding hier op mijn laatste build van maart en mijn backfire build van gisteren (r31676, NFS er bij gebouwd) niet veel voorbij komen. Het WiFi is hier vrij goed de afgelopen dagen

Tussen die twee builds van me zijn verder maar weinig changes, dus nog steeds niet echt de moeite om een upgrade te publiceren.
Deze patch zit nu nog enkel in trunk en ik heb geen tijd nu om daar de komende paar dagen een build van te maken. Wie weet daarna een trunk versie, en anders maar even wachten tot de patch dermate stabiel wordt bevonden dat deze zijn weg terug naar backfire weet te vinden. Dan maak ik natuurlijk een verse voor jullie.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.