NickThissen schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:50:
[...]
Ten eerste is het geluid en lettertype wil de minste zorg die ik heb. Het geluid is sowieso altijd goed geweest bij CoD vind ik, en het lettertype interesseert me echt helemaal niks. Van mijn part gebruiken ze Courier New ofzo
Dus dat ze daar op recyclen: graag! Beter dat ze die tijd steken in het fixen van bugs en verbeteren van de rest.
Het is maar tot dat je een game gehoord hebt met veel beter, realistischer en bombastischer geluid, dat je zult weten wat je mist.

Lettertype was inderdaad een wat onnozel argument van mij, maar het toont toch dat ze de game niet zo vernieuwend en verfrissend maken als ze zouden kunnen doen.
Er is een gebrek aan innovatie. Ze spelen enkel met de gameplay en maken zo nieuwe modes. Maar de spelwereld blijft even statisch.
In BF3 kan je bv. je eigen loopgracht maken met C4, je LMG met bipod op de rand zetten, en surpressing fire geven.
Het absurde hieraan is dat de PC versie van MW3 hoogstwaarschijnlijk meer zal kosten dan PC versie van BF3.

Dat de PC versie evenveel kost als de console versie, is dat raar dan? Ik let er nooit zo op maar vind het niet heel raar... Waarom zou een console versie duurder moeten zijn (ik neem aan dat je dat bedoelt), lijkt me juist dat het meer werk is voor de console te ontwikkelen dan voor de PC (daarbij komt nog dat de PC meestal meer opties heeft, dedicated servers in de meeste gevallen, etc) dus in dat opzich zou de PC juist duurder moeten zijn.
Ja, sinds jaar en dag is er een 10 euro prijsverschil. Ik had is gelezen dat dit komt omdat de uitgever een deel aan Sony en MS moet betalen, dus ze vragen meer ter compensatie.
Maar het PC platform heeft zoiets niet. Erger nog: ze bieden de game aan op Steam, hierdoor moeten ze zelfs geen geld geven aan fysieke hoesjes en distributie. En toch, €59.99...

Waarom het zo lang duurt... Ja, wellicht hadden ze de game 8 maanden geleden ook al kunnen uitleveren, maar dan gaan ze natuurlijk de verkoop van BO in de weg zitten dus daar zal Activision wel voor zorgen dat het mooi om het jaar is. Nou hoop ik dat ze niet een jaar uit hun neus zitten eten maar al die extra tijd gebruiken om de game nog beter te maken. Het kan de game alleen maar ten goede komen denk ik.
Een game als BF3 op een compleet nieuwe engine... het zal vast spectaculair zijn, maar ik heb nog nooit een nieuwe engine release zonder problemen gezien; het zal vast een tijd duren voordat ze alles netjes op orde hebben zoals in CoD al jaren het geval is eigenlijk (op wat schoonheids foutjes na). Als dat niet zo is, dan hebben ze hun zaakjes goed voor elkaar bij EA, Dice of whatever.
Moet ik je gelijk geven, CoD voelt meer polished aan. In BFBC2 zie nog eens graphische issues: stukjes hout dat door een muur steken ofzo. Ook het gamemenu is niet echt gepolijst.
Maar de gameplay op zich is perfect in orde, en er zit veel meer diepgang in dan bij de CoD serie.
Er zijn alleen veel mensen die er een negatieve dunk van hebben omdat de serie niet zo bekend is als CoD. Ze spelen CoD maar kijken niet verder dan hun neus lang is. Met BF3 komt hier eens verandering in zo te zien.
"Mijn vrienden spelen allen CoD? Ok dan blijf ik ook bij die game" Zo is de cirkel rond natuurlijk...
En zoals beany ook zegt, de maps maken kost ook veel tijd. Ik denk dat de maps in CoD veel meer tijd in beslag nemen dan in BF3. Ik heb dan geen ervaring met BF behalve een paar uurtjes BC2 maar daar zijn de maps in het algemeen wel veel groter kwa omvang maar zit er amper detail in. Die maps maak je door een simpele heightmap te tekenen, daar een 3d model uit persen en een paar standaard prefabricated gebouwtjes erop gooien die in the middle of nowhere lijken te staan. Zo komen de meeste maps in BC2 tenminste op mij over. Vergelijk dat eens met maps in MW2/BO, die zitten propvol met details en hoewel ze veel kleiner zijn zit daar echt veel meer werk in lijkt me.
Ja, doordat MW2 voornamelijk kleine maps heeft, kunnen de developers meer op details ingaan. Qua interieur enzo. Mij heeft het bij BC2 nooit gestoord, ik wou namelijk het epische gevoel dat je in een oorlog zit en dat heb je daar wel.
Over het maken van maps: zo eenvoudig is het niet. Ik weet zelf niets van de details maar Dice heeft gezegd dat het een dag of meer kan duren vooraleer een map gecompileerd is. Dit door de complexiteit met destruction, de volumetric smoke, de belichting, etc.
Maar qua interieur en bekleding is het inderdaad redelijk wat beter gedaan in MW2.

(BO nooit gespeeld)