Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
bram1984 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:21:
[...]

Daar ben ik het dan dus weer niet mee eens. Ik vind de gameplay van BC2 dramatisch. Ik heb zowel op de PS3 als op de PC gespeeld, en het voelt gewoon niet vloeiend.
Ik veronderstel dat je bedoelt dat je character logger, zwaarder aanvoelt?
De developers hebben al gezegd dat ze dit expres deden: je loopt tenslotte met wapens, nades, ammo op zak...

Voor mij voelt CoD dan weer een glijbaan, dat ik het zelfs lachwekkend vind soms. (de 360 kills op console zijn ook redelijk grappig, maar het is niets voor mij :) )
Daarnaast willen veel gamers gewoon snel een potje online kunnen spelen: kleine maps, alleen infantry, een superduidelijke interface. Daarom speelt de massa CoD.
Daar heb je gelijk in. Alleen snap ik niet waarom men dan de BF franchise volledig links laat liggen. Ik vind het zonde, want die biedt ook diepgang. BF zou je dan kunnen spelen als je wat meer uurtjes uit kan trekken?

Maar wat zit ik hier nog te doen, ik moet tenslotte mezelf niet overtuigen BF te spelen en dat is wat telt. Dus dit was m'n laatste post hier, ik wou alleen wat ideeën geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja prima dat ze dat expres doen, maar het speelt gewoon niet lekker voor veel gamers. Mensen willen gewoon 1 zijn met hun character. 360 Kills vind ik zelf ook kansloos, maar dat ligt meer aan de controller en de auto-aim.

Bij BC heb ik het gevoel met input lag te maken te hebben.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 10:23
Zijn er nog mensen die het spel al gepreordent hebben? en er een leuke special bij krijgen?
Ik zag bij de bart smit dat je er een contoller er bij kreeg (een echte)

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:38
chimera2 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:06:
Zijn er nog mensen die het spel al gepreordent hebben? en er een leuke special bij krijgen?
Ik zag bij de bart smit dat je er een contoller er bij kreeg (een echte)
Link?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• Conscience NL
  • Laatst online: 23:38

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Asgaro schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:48:

Het is maar tot dat je een game gehoord hebt met veel beter, realistischer en bombastischer geluid, dat je zult weten wat je mist. ;)
Lettertype was inderdaad een wat onnozel argument van mij, maar het toont toch dat ze de game niet zo vernieuwend en verfrissend maken als ze zouden kunnen doen.
Zoals? BF:BC2 vind ik in ieder geval niet beter dan CoD. Ook prima, niks mis mee, maar 't is niet 'veel beter, realistischer en bombastischer'. Maar goed dat is deels ook je eigen mening natuurlijk.

Er is een gebrek aan innovatie. Ze spelen enkel met de gameplay en maken zo nieuwe modes. Maar de spelwereld blijft even statisch.
In BF3 kan je bv. je eigen loopgracht maken met C4, je LMG met bipod op de rand zetten, en surpressing fire geven.
Het absurde hieraan is dat de PC versie van MW3 hoogstwaarschijnlijk meer zal kosten dan PC versie van BF3. :F
Probleem is dat je maar zover kunt gaan met innovatie. Er zitten al zoveel elementen in BO, wat wil je er nog meer bji proppen? Classes met heel veel verschillende wapens, attachments, killstreaks, contracts, veel verschillende gamemodes (tegenover 3 of 4 in BF:BC2?), alles zit er gewoon al in. Het enige wat misschien nog wel kan is destructieve werelden, maar ook daar twijfel ik erg over. De maps zijn zo klein, in een gemiddeld potje staat er dan niks meer overeind op het eind en dat is natuurlijk ook niet leuk.
Een eigen loopgracht maken is allemaal leuk en aardig maar dat werkt in CoD toch niet, daar heb je toch geen tijd voor en in die kleine maps is het veel te makkelijk te flanken. Dus kunnen ze wel maanden eraan werken om dat voor elkaar te krijgen, niemand zal het gebruiken dus is dat allemaal voor niks.

Ja, sinds jaar en dag is er een 10 euro prijsverschil. Ik had is gelezen dat dit komt omdat de uitgever een deel aan Sony en MS moet betalen, dus ze vragen meer ter compensatie.
Maar het PC platform heeft zoiets niet. Erger nog: ze bieden de game aan op Steam, hierdoor moeten ze zelfs geen geld geven aan fysieke hoesjes en distributie. En toch, €59.99... 8)7
Steam is altijd duur, dat klopt. Maar je vind hem ook al voor 50, misschien straks nog goedkoper.

Moet ik je gelijk geven, CoD voelt meer polished aan. In BFBC2 zie nog eens graphische issues: stukjes hout dat door een muur steken ofzo. Ook het gamemenu is niet echt gepolijst.
Maar de gameplay op zich is perfect in orde, en er zit veel meer diepgang in dan bij de CoD serie.

Er zijn alleen veel mensen die er een negatieve dunk van hebben omdat de serie niet zo bekend is als CoD. Ze spelen CoD maar kijken niet verder dan hun neus lang is. Met BF3 komt hier eens verandering in zo te zien.
"Mijn vrienden spelen allen CoD? Ok dan blijf ik ook bij die game" Zo is de cirkel rond natuurlijk...
Ik doelde meer op BF3 die dus een nieuwe engine heeft. BF:BC2 had toch geen compleet nieuwe engine, of wel? Bij een compleet nieuwe engine ga je altijd problemen krijgen, je kunt zoiets gewoon niet testen op elk mogelijk systeem. Nu alleen maar hopen dat ze enige problemen snel kunnen oplossen en niet zoals in BO na maanden mensen nog steeds last hebben.

Verder zeg ik niet dat ik BF niet leuk vind omdat iedereen dat zegt. Het heeft me altijd heel leuk geleken, maar heb deze week voor het eerst de MP van BF:BC2 geprobeerd en ik vond het ronduit bagger. Dat komt voornamelijk om de teams gewoon niet meewerken, en ik had juist gehoopt dat je in BF wel eens voor de objective kon gaan. Dat zit er bljikbaar niet in, na een uur of 3 spelen in totaal ben ik nog geen server tegengekomen waar niet 38 snipers stil zaten en de rest op een helicopter staat te wachten. Leuk man! :')

Ja, doordat MW2 voornamelijk kleine maps heeft, kunnen de developers meer op details ingaan. Qua interieur enzo. Mij heeft het bij BC2 nooit gestoord, ik wou namelijk het epische gevoel dat je in een oorlog zit en dat heb je daar wel.
Over het maken van maps: zo eenvoudig is het niet. Ik weet zelf niets van de details maar Dice heeft gezegd dat het een dag of meer kan duren vooraleer een map gecompileerd is. Dit door de complexiteit met destruction, de volumetric smoke, de belichting, etc.

Maar qua interieur en bekleding is het inderdaad redelijk wat beter gedaan in MW2. :) (BO nooit gespeeld)
Ik had het niet over de tijd die het kost om te compileren, al zou dat 3 dagen duren dan nog is het verwaarloosbaar. De maps in BF zijn gewoon veel groter en daardoor zijn de compileer stappen gewoon veel langer. Dingen als destruction en belichting worden niet in elke map opnieuw uitgevonden ofzo, dat zit gewoon in de engine en dat gaat allemaal vanzelf.
Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel werk het is om een BF map te maken of een CoD map te maken, maar ik heb wel veel ervaring met maps maken bij Wolfenstein Enemy Territory, en dat is dezelfde basis engine en in principe dezelfde editor. Het kost echt veel tijd om een leuke kleine map te maken met veel details (CoD), maar het kost heel weinig tijd om een saaie grote map te maken met het terrein automatisch gegenereerd met 16 gekopieerde huisjes zonder interieur (zoals in BF). Ik maak het nu natuurlijk simpeler dan het daadwerkelijk is, maar het zou me erg verbazen als BF maps maken meer tijd in beslag neemt. Ik heb het dan wel vooral over de grotere lege buiten maps, er zijn ook wat kleinere maps die wel iets meer detail hebben (maar nog steeds erg minimaal...)

Mijn iRacing profiel

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
NickThissen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:19:
[...]

Ik had het niet over de tijd die het kost om te compileren, al zou dat 3 dagen duren dan nog is het verwaarloosbaar. De maps in BF zijn gewoon veel groter en daardoor zijn de compileer stappen gewoon veel langer. Dingen als destruction en belichting worden niet in elke map opnieuw uitgevonden ofzo, dat zit gewoon in de engine en dat gaat allemaal vanzelf.
Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel werk het is om een BF map te maken of een CoD map te maken, maar ik heb wel veel ervaring met maps maken bij Wolfenstein Enemy Territory, en dat is dezelfde basis engine en in principe dezelfde editor. Het kost echt veel tijd om een leuke kleine map te maken met veel details (CoD), maar het kost heel weinig tijd om een saaie grote map te maken met het terrein automatisch gegenereerd met 16 gekopieerde huisjes zonder interieur (zoals in BF). Ik maak het nu natuurlijk simpeler dan het daadwerkelijk is, maar het zou me erg verbazen als BF maps maken meer tijd in beslag neemt. Ik heb het dan wel vooral over de grotere lege buiten maps, er zijn ook wat kleinere maps die wel iets meer detail hebben (maar nog steeds erg minimaal...)
De tijd die men moet steken in het maken van een map is grotendeels afhankelijk van de editor. Een goede editor neemt veel werk uit handen en heeft een database met items die makkelijk & snel gebruikt kunnen worden. Bij de minder goede editors heb je die niet en zal je ze dus zelf moeten maken.
Nu ken ik de COD editor niet maar de kans bestaat dus dat al die items al aanwezig zijn in de editor en enkel geplaatst hoeven. SCheelt je een hoop tijd. Maar dat betekend dus wel dat het maken van een COD map makkelijker en sneller gaat dan jij nu doet voorkomen.

MAW. zolang je beide editors niet kent kan je weinig zinnigs zeggen over de tijd die men in een map moet steken.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• NickThissen
ChojinZ schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:29:
[...]

De tijd die men moet steken in het maken van een map is grotendeels afhankelijk van de editor. Een goede editor neemt veel werk uit handen en heeft een database met items die makkelijk & snel gebruikt kunnen worden. Bij de minder goede editors heb je die niet en zal je ze dus zelf moeten maken.
Nu ken ik de COD editor niet maar de kans bestaat dus dat al die items al aanwezig zijn in de editor en enkel geplaatst hoeven. SCheelt je een hoop tijd. Maar dat betekend dus wel dat het maken van een COD map makkelijker en sneller gaat dan jij nu doet voorkomen.

MAW. zolang je beide editors niet kent kan je weinig zinnigs zeggen over de tijd die men in een map moet steken.
In de CoD editor (tenminste in die voor MW1, ik neem aan dat dit niet veranderd is, dat zou onzin zijn) kun je inderdaad objecten (zoals modellen, een stoel, een tapijt aan de muur, etc) gewoon plaatsen. Ook kun je 'prefabs' meteen plaatsen, dat zijn zeg maar hele huizen inclusief interieur.

Ik weet ook zeker dat dit bij BF ook kan (dat is de basis van elke map editor).

Het verschil is dat een huis in CoD zo enorm veel meer is dan een blokkendoos met 3 ramen en een deur en misschien 1 tafel. In BF:BC2 is dat naar mijn ervaring niet, daar is een gemiddeld huisje op de map echt rechthoekig met een paar gaten in de muren en zonder interieur. Juist die details die in CoD zitten (je komt echt geen huisje tegen waar niks in staat, alles staat prop vol met kleine details) kosten veel tijd omdat je die toch echt allemaal zelf moet plaatsen, tenzij je hele huizen inclusief interieur gaat kopieren maar dat gaat (vooral in kleine maps) heel snel opvallen. Er zijn wel wat huisjes hier en daar die hergebruikt worden maar echt niet veel.

Daarbij komt nog een ander probleem: met zoveel details moet je goed opletten dat je niet constant de hele map zit te renderen. Als jij achter een hoog gebouw staat dan moet het spel weten dat jij toch niet kun zien wat daarachter zit, en dat ook niet tekenen.
Naar mijn ervaring is het lastig om dit aan het spel te vertellen (dat doe je ook in de map editor door VIS splits te maken) en ook dat kost veel tijd.
Bij de grote maps in BF is dat niet zo'n probleem, er zijn toch niet zoveel punten waar je de rest van de map niet kan zien (enkel misschien in een gebouw ofzo), en je moet er toch mee rekening houden dat je soms boven de map vliegt en dan dus ook echt alles kunt zien (vandaar zullen de maps ook wel niet zo gedetailleerd zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 11-08-2011 14:58 ]

Mijn iRacing profiel

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-10 15:03

* PSN=Chef_NL** *

• Asgaro
[...]

Zoals? BF:BC2 vind ik in ieder geval niet beter dan CoD. Ook prima, niks mis mee, maar 't is niet 'veel beter, realistischer en bombastischer'. Maar goed dat is deels ook je eigen mening natuurlijk.
Vind ik toch wat raar dat het voor jou niet veel beter klinkt...
Het geluid weergalmt meer of minder naargelang je je in een open of gesloten omgeving bevindt. Je hoort ook sniper bullets werkelijk om je oren voorbijvliegen.
Als je dichtbij een explosie staat, hoor je een paar seconden niets meer van geluid, daarna suizingen en daarna terug normaal.
Ook het stemvolume van teammates (die roepen bv "Gimme some ammo!!" automatisch als een speler z'n ammo op is) varieert met de afstand tot die persoon.
Voorbeeld bij de BF3 alpha, in een eerder gesloten ruimte: YouTube: Battlefield 3 Alpha HD footage // Operation Métro (Rush) - YouTube

• NickThissen
Asgaro schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:02:
[...]

Vind ik toch wat raar dat het voor jou niet veel beter klinkt...
Het geluid weergalmt meer of minder naargelang je je in een open of gesloten omgeving bevindt. Je hoort ook sniper bullets werkelijk om je oren voorbijvliegen.
Als je dichtbij een explosie staat, hoor je een paar seconden niets meer van geluid, daarna suizingen en daarna terug normaal.
Ook het stemvolume van teammates (die roepen bv "Gimme some ammo!!" automatisch als een speler z'n ammo op is) varieert met de afstand tot die persoon.
Voorbeeld bij de BF3 alpha, in een eerder gesloten ruimte: YouTube: Battlefield 3 Alpha HD footage // Operation Métro (Rush) - YouTube
Op die galm in open of gesloten omgeving na heeft CoD toch precies hetzelfde?

Mijn iRacing profiel

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
NickThissen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Veel CoD fans zitten in hun ontkennings fase heb ik 't idee.
Ik zie echt niet hoe iemand op MW3 zit te wachten na het zien van BF3 footage.
Ik snap het echt niet, kan iemand mij uitleggen wat men zo leuk lijkt aan hetzelfde geryclede spul in 4 games?
Dit is niet een troll, ik vraag het mij serieus af wat jullie zien in MW3, wat zijn de features van MW3 die meer waarde geven over MW1, MW2, BO?

[ Voor 15% gewijzigd door unfor op 11-08-2011 16:21 ]

• NickThissen
unfor schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:18:
[...]

Ik snap het echt niet, kan iemand mij uitleggen wat men zo leuk lijkt aan hetzelfde geryclede spul in 4 games?
Dit is niet een troll, ik vraag het mij serieus af wat jullie zien in MW3, wat zijn de features van MW3 die meer waarde geven over MW1, MW2, BO?
Misschien dat sommige mensen BF niet leuk vinden? Het zjin toch twee compleet verschillende spellen, waarom is het dan zo raar als iemand MW3 leuk vind en BF3 niet? Ik ontken echt niet dat BF3 betere graphics heeft en vast ook geluid (nog niet op gelet), maar voor mij is gameplay boven alles, en daar is CoD toch echt gewoon meester in. Dat is tenminste mijn mening, en veel mensen met mij denken er hetzelfde over.
CoD zit gewoon goed in elkaar, en je kunt wel zeggen dat elke game hetzelfde is, maar dat is gewoon onzin. Ja, ze zijn de laatste tijd weinig innovatief, maar zolang het niet gaat vervelen zal ik het blijven spelen, en bij elk spel hebben ze toch weer net genoeg nieuws erin om het weer een jaar boeiend te houden. Als jij dat niet vnid, nou prima, dat wil toch niet zeggen dat iedereen zo denkt?

Mijn iRacing profiel

• Asgaro
NickThissen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Ja, dit is niet alles, maar ik kan het niet goed verwoorden aangezien ik geen audio expert bent.
BFBC2 heeft wel al veel audio awards gewonnen. Hier is een podcast met de audio director, als je echt diepgaand wilt gaan: http://bashandslash.com/i...sk=view&id=1274&Itemid=69

Feit is: je hoort het verschil echt wel als je een paar uur BFBC2 speelt en daarna overstapt naar bv MW2.

[ Voor 26% gewijzigd door Asgaro op 11-08-2011 16:30 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Asgaro schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:28:
[...]

Ja, dit is niet alles, maar ik kan het niet goed verwoorden aangezien ik geen audio expert bent.
BFBC2 heeft wel al veel audio awards gewonnen. Hier is een podcast met de audio director, als je echt diepgaand wilt gaan: http://bashandslash.com/i...sk=view&id=1274&Itemid=69

Feit is: je hoort het verschil echt wel als je een paar uur BFBC2 speelt en daarna overstapt naar bv MW2.
Voorbeeldje met wat footage van mij: YouTube: Another round on the Aggressive server - YouTube
Dat heeft CoD toch echt niet hoor ;) Vooral op 't geluid letten.

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 10:43
NickThissen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:24:
[...]
...maar voor mij is gameplay boven alles, en daar is CoD toch echt gewoon meester in. Dat is tenminste mijn mening, en veel mensen met mij denken er hetzelfde over.
Dit is de essentie van de keuze die mensen maken voor de een of voor de ander.

De een vindt de gameplay van CoD meesterlijk en de ander vindt de gameplay van BF meesterlijk. Aangezien de gameplay van beide games zoveel verschillen, kun je ook niet echt een vergelijking maken tussen de 2 games. Een ieder heeft zo zijn voorkeur.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

[...]

Mensen gaan voor de verslavende gameplay. Ze weten wat ze kunnen verwachten en dat heeft tot nu toe gewerkt.

MW is voor velen de beste MP shooter ooit, MW2 was de overtreffende maar dan veel te ver doorgedraaid, BO deed wat met de kritiek op MW2 en nu hopen miljoenen gamers dat MW3 de game gaat worden die MW2 had moeten zijn: MW in het kwadraat.

Daar tegenover weet bijna niemand wat we echt kunnen verwachten van BF3. Okay, we hebben 1 map gezien en wat SP beelden met toffe destruction, maar hoe gaat de game écht worden? Als deze teveel op BC2 gaat lijken, haken er sowieso weer veel mensen af, waaronder ikzelf.

• Asgaro
bram1984 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:12:
[...]

Mensen gaan voor de verslavende gameplay. Ze weten wat ze kunnen verwachten en dat heeft tot nu toe gewerkt.

MW is voor velen de beste MP shooter ooit, MW2 was de overtreffende maar dan veel te ver doorgedraaid, BO deed wat met de kritiek op MW2 en nu hopen miljoenen gamers dat MW3 de game gaat worden die MW2 had moeten zijn: MW in het kwadraat.

Daar tegenover weet bijna niemand wat we echt kunnen verwachten van BF3. Okay, we hebben 1 map gezien en wat SP beelden met toffe destruction, maar hoe gaat de game écht worden? Als deze teveel op BC2 gaat lijken, haken er sowieso weer veel mensen af, waaronder ikzelf.
MW1 was en blijft een sublieme game. Daar ben ik akkoord mij. (195 uur gespeeld) Heb het onlangs nog eens geïnstalleerd.
MW2 kwam dan en ik heb het voldoende lang gespeeld (105 uur). Wat mij wel echt tegenstond was het feit dat er geen enkele grote map meer was. Alles was klein gehouden om het run-and-gun te bevorderen.
Sneaken doorheen een map is gewoon niet meer mogelijk daar aangezien je van alle kanten belaagd wordt.

Toen kwam BFBC2 uit en damn, dat lag me toch veel beter. Je hebt zoveel meer vrijheid en er is meer diepgang. Zit daar op 190 uur en ben het nog lang niet beu.
Feit is dat in Battlefield teamplay zo belangrijk is, je geeft iemand ammo, de andere geeft je een health kit terug. Je revivet mensen en ze zeggen "thanks bro" in de chat. :)
Je kan rushstyle spelen, je kan sneaken, je kan continu met vehicles rondrijden, je kan zelfs een race houden met quad.
Het aantal hilarische momenten is echt niet op te noemen.

Zo'n mentaliteit en situaties mis ik in de CoD serie echt wel. Daarom ben ik lichtjes verwonderd dat mensen die serie nog zo verslavend vinden, ook al is de gameplay bij de 2 laatste games niet drastisch verschillend.
CoD1, 2 en 4 waren namelijk wel telkens vernieuwend. :)
Of misschien komt het omdat ik al zo lang een shooterfan ben en dat ik daardoor wat meer eis van een game.

Mensen die nieuw zijn in het shootergenre zullen wel eerst met CoD beginnen, en dat is ook de beste optie, dus daar komt ook een groot deel van de populariteit van, besef ik wel.

Over je uitspraak dat als de game teveel op BFBC2 lijkt, dat je het niet gaat spelen:
dan kan ik je toch al meedelen dat je er niet moet aan beginnen, in die zin dat het nog meer hardcore is dan BFBC2 al is t.o.v. CoD. :)
BF3 ligt qua gameplay tussen BFBC2 en BF2 (een PC only klassieker, die nog zeer veel wordt gespeeld en die relatief moeilijk is. Werd bijgevolg veel gespeeld in competities)

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:32
Q:Will the sniping be more like black ops or MW2? I'd really like to see the accuracy return :)
A:Its more similar to Call of Duty 4 and Modern Warfare 2 than anything else. Plus a lot more sniper options.

Q:Disappointing lack of PC details. We don't know what anti-cheat they plan to use or anything
A:There has been a lot of anti-cheat work done, from a security stand point in addition to reactive AC.

Q:Anyword on the challenges being as difficult as they were in MW2 (example: sitrep pro 6 / multi c4 / multi headshot)
A:We love to have a variety of challenges, including the actually challenging ones like that. So yes!

Q:Will there be more weapons for each weapon category than there was in MW2? e.g Assault rifles, SMGs
A:A ton of new weapons, equipment, and other goodies I can't talk about. Also, lots of classic favorites from COD4 and MW2.

Q:Is there something like flat jacket?
A:Yes, there are many explosive deterrents in many forms in MW3, plus we've lowered explosive damage overall. More gun on gun.

Q:Will camos be based on headshots or as you finish challenges ?
A:We've completely changed the way weapon unlocks and ranking works. I can't go into detail just yet on that though.

Q:When I'm using an assault rifle and a guy quickscopes me without me getting a chance. What's your plans for that?
A:To give you the tools and abilities to be a better player so that you do have a chance against such tactics.

Q:Is the MP upgrades going to be unlocked in the same manner. ie money for kills similar to BlackOps CP?
A:No sir, MP has a completely unique unlock and rank system. No currency in Multiplayer.

Verwijderd

Ik speel een kleine 15 jaar shooters. Ik speel CoD voornamelijk. Heb ook andere titels maar die houden mijn aandacht nooit lang vast. CoD is snel en smooth. Het is prima in je eentje te doen. De BF serie is een goede serie maar haalt het gewoon, wat mij betreft, bij lange na niet bij CoD. Als de basis gameplay al staat qua controls, qua gametypes en qua basisopzet wat moet er dan nog aangepast worden precies? Ik geef Activision in november zestig euro. Daar krijg ik nieuwe maps, andere guns en wat andere randzaken voor. En ik kijk er naar uit.

Overigens snap ik mensen wel als ze BF stukken beter vinden. Als ik super serieus clan based zou spelen zou dat ook mijn voorkeur genieten. Nu ik of alleen of met een paar man een beetje aan het kloten ben is de arcade fun van CoD gewoon prettiger.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:21

beany

Meeheheheheh

Mja, ik ga voor beide :)

Het iets langzamere van BF bevalt me wel, de voertuigen vind ik ook leuk. Maar de snelle actie van CoD vind ik ook leuk. Het heeft allebei wat!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
NickThissen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:57:
[...]

In de CoD editor (tenminste in die voor MW1, ik neem aan dat dit niet veranderd is, dat zou onzin zijn) kun je inderdaad objecten (zoals modellen, een stoel, een tapijt aan de muur, etc) gewoon plaatsen. Ook kun je 'prefabs' meteen plaatsen, dat zijn zeg maar hele huizen inclusief interieur.

Ik weet ook zeker dat dit bij BF ook kan (dat is de basis van elke map editor).

Het verschil is dat een huis in CoD zo enorm veel meer is dan een blokkendoos met 3 ramen en een deur en misschien 1 tafel. In BF:BC2 is dat naar mijn ervaring niet, daar is een gemiddeld huisje op de map echt rechthoekig met een paar gaten in de muren en zonder interieur. Juist die details die in CoD zitten (je komt echt geen huisje tegen waar niks in staat, alles staat prop vol met kleine details) kosten veel tijd omdat je die toch echt allemaal zelf moet plaatsen, tenzij je hele huizen inclusief interieur gaat kopieren maar dat gaat (vooral in kleine maps) heel snel opvallen. Er zijn wel wat huisjes hier en daar die hergebruikt worden maar echt niet veel.

Daarbij komt nog een ander probleem: met zoveel details moet je goed opletten dat je niet constant de hele map zit te renderen. Als jij achter een hoog gebouw staat dan moet het spel weten dat jij toch niet kun zien wat daarachter zit, en dat ook niet tekenen.
Naar mijn ervaring is het lastig om dit aan het spel te vertellen (dat doe je ook in de map editor door VIS splits te maken) en ook dat kost veel tijd.
Bij de grote maps in BF is dat niet zo'n probleem, er zijn toch niet zoveel punten waar je de rest van de map niet kan zien (enkel misschien in een gebouw ofzo), en je moet er toch mee rekening houden dat je soms boven de map vliegt en dan dus ook echt alles kunt zien (vandaar zullen de maps ook wel niet zo gedetailleerd zijn).
De MW1 editor ken ik en was vrij gebruiksvriendelijk. Van wat ik heb begrepen is de BF3 editor dat niet. Dat is ook de rede dat Dice hem niet vrij gaat geven (althans, dat zegt Dice ;) ) Met een makkelijke map-editor is het simpeler om goede maps te maken.

Maar zoals ik al zei: ik vind het lastig oordelen omdat ik de BF3 editor niet ken. Het blijft voor mij (en jou :> ) speculeren...
[...]

Gameplay?

Ik ben sinds BO geen fan meer van de serie, maar de gameplay vind ik nog steeds heerlijk.
Het loopt als een tiet en zorgt voor hele snelle actie's.

De graphics van BF3 zien er natuurlijk schitterend uit en lopen 10 jaar vooruit op die van de COD serie maar laten we eerlijk wezen: Die graphics zijn niet voor iedereen weggelegd.
Je hebt het een dijk van een systeem nodig wil je het kunnen draaien zoals het te zien is in de EA footage.
Heb je nog een oude P4 met een mid-end videokaart van 3 jaar geleden dan kan je het wel vergeten.
bram1984 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:12:
[...]

Mwah, er is nu best veel footage online te vinden. Zat ingame filmpjes om een goede indruk te krijgen.
Jackal131 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:40:
[...]

Dit is de essentie van de keuze die mensen maken voor de een of voor de ander.

De een vindt de gameplay van CoD meesterlijk en de ander vindt de gameplay van BF meesterlijk. Aangezien de gameplay van beide games zoveel verschillen, kun je ook niet echt een vergelijking maken tussen de 2 games. Een ieder heeft zo zijn voorkeur.
Helemaal mee eens! _/-\o_

Een discussie over wat lekkerder is - een frikandel of een kroket - is net zo zinvol... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ChojinZ op 11-08-2011 20:56 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:16

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Map editor voor CoD is toch gewoon de radiant editor of een lichte variant daarvan aangezien ze allemaal een ID software engine als basis hebben?

Echt een hele gebruiksvriendelijke editor, iedereen kan na de meest basic tutorial daarvan al prima simpele maar goede MP levels maken. Jammer dat CoD zo potdicht zit tegenwoordig dat custom maps eigenlijk niet meer mogelijk zijn. Had BO bijvoorbeeld een stuk beter kunnen maken. Gelukkig kan je met Rage er weer mee aan de slag :9~
Bron?

Leuk hoor, quickscoping is back. Weer hopen op het team met de minste ik-ga-voor-me-quickscope-montage-spelers. Kunnen ze het gewoon niet enablen voor speciale QS lobbies/servers en de rest met rust laten? :Y

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:32
Twitter van Robert Bowling...ik heb er alleen een leuke Q&A van gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al meerdere keren de nieuwe Survival trailer gezien, en het valt me op dat de engine wel degelijk verbeterd is. Kan je goed zien bij 00:15 en 00:21.

Ik snap het niet helemaal dat mensen klagen over dat de CoD engine 'al jaren oud is'. Natuurlijk, hij is gebasseerd op de Quake engine. Maar dan kan je alles wel zover gaan terugdraaien. De auto? Die is gebasseerd op paard en wagen. En is de engine van BF3 niet ook gebasseerd op een andere engine? Namelijk die van BC2? Ze heten niet voor niks Frostbite en Frostbite 2. En zo ben ik er vrijwel zeker van dat de Frostbite engine ook gebasseerd is op andere engines.

Bovendien blijft MW3 een deel van de Modern Warfare serie. Willen we nou echt een game hebben die compleet anders speelt dan zijn voorgangers, maar zich toch in dezelfde tijd afspeelt; namelijk enkele uren later?

Naast dat het niet met het verhaal zou kloppen (wat feitelijk een slappe smoes is voor het niet maken van een nieuwe engine), is de gameplay van de MW serie (en CoD in het algemeen) altijd goed geweest. En door door te blijven bouwen op een oude engine, hebben ze 'm steeds kunnen verbeteren, wat heeft geleid tot een voor velen perfecte engine.

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen na de zoveelste CoD met dezelfde gameplay wel weer eens iets anders willen. Gelukkig dat CoD niet de enige FPS is. Maar laat alsjeblieft de andere mensen die erg veel plezier hebben met CoD en niets liever willen dan een verbeterde versie van vorige CoDs gewoon even met rust. Ik weet dat ik erg veel plezier ga hebben met de nieuwe Survival mode, en ik ben ook erg benieuwd wat het nieuwe 'unlock systeem' inhoudt (van wapens en killstreaks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Laatst online: 13-09-2014
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:35:
Ik heb nu al meerdere keren de nieuwe Survival trailer gezien, en het valt me op dat de engine wel degelijk verbeterd is. Kan je goed zien bij 00:15 en 00:21.

Ik snap het niet helemaal dat mensen klagen over dat de CoD engine 'al jaren oud is'. Natuurlijk, hij is gebasseerd op de Quake engine. Maar dan kan je alles wel zover gaan terugdraaien. De auto? Die is gebasseerd op paard en wagen. En is de engine van BF3 niet ook gebasseerd op een andere engine? Namelijk die van BC2? Ze heten niet voor niks Frostbite en Frostbite 2. En zo ben ik er vrijwel zeker van dat de Frostbite engine ook gebasseerd is op andere engines.

Bovendien blijft MW3 een deel van de Modern Warfare serie. Willen we nou echt een game hebben die compleet anders speelt dan zijn voorgangers, maar zich toch in dezelfde tijd afspeelt; namelijk enkele uren later?

Naast dat het niet met het verhaal zou kloppen (wat feitelijk een slappe smoes is voor het niet maken van een nieuwe engine), is de gameplay van de MW serie (en CoD in het algemeen) altijd goed geweest. En door door te blijven bouwen op een oude engine, hebben ze 'm steeds kunnen verbeteren, wat heeft geleid tot een voor velen perfecte engine.

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen na de zoveelste CoD met dezelfde gameplay wel weer eens iets anders willen. Gelukkig dat CoD niet de enige FPS is. Maar laat alsjeblieft de andere mensen die erg veel plezier hebben met CoD en niets liever willen dan een verbeterde versie van vorige CoDs gewoon even met rust. Ik weet dat ik erg veel plezier ga hebben met de nieuwe Survival mode, en ik ben ook erg benieuwd wat het nieuwe 'unlock systeem' inhoudt (van wapens en killstreaks).
De reden waarom de meeste klagen is dat er totaal geen vernieuwing in graphics en mogelijkheden aanwezig is. De vergelijking die je maakt gaat ook niet op. Een auto is inderdaad gebaseerd op paard en wagen maar is wel zodanig verbeterd dat het een echte vernieuwing is en ook meegaat met de tijd. Zelfde geld voor Frostbite engine. Als je de verbetering van BC1 t.o.v BC2 ziet is dat gewoon een grote stap voorwaarts. Waarbij BF3 weer een totale vernieuwing en verbetering is t.o.v. BC2. De gameplay blijft gelijk, de feeling ook, maar er zitten nieuwe features in en het wordt allemaal verbeterd. Dit zie je niet terug in MW3. Ze blijven teren op dezelfde mogelijkheden en breiden niet zoveel uit. Daarom wordt er geklaagd.

Je kan een engine ook zo maken dat hij hetzelfde speelt als zijn voorgaande engine maar wel vele malen meer mogelijkheden heeft. Dit zag je terug van de stap van COD2 naar CoD4. Speelde hetzelfde alleen had meer mogelijkheden. Hetzelfde geld voor CoD1 naar CoD2. Het kan dus wel, alleen het wordt nu al een tijd lang niet meer gedaan in de CoD serie.

Maar goed. Mensen kopen het toch wel, ik ga eerst aankijken. De Spec-ops ziet er leuk uit, maar BF3 wordt voor mij toch een meesterwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
[...]
Ik doelde meer op BF3 die dus een nieuwe engine heeft. BF:BC2 had toch geen compleet nieuwe engine, of wel? Bij een compleet nieuwe engine ga je altijd problemen krijgen, je kunt zoiets gewoon niet testen op elk mogelijk systeem. Nu alleen maar hopen dat ze enige problemen snel kunnen oplossen en niet zoals in BO na maanden mensen nog steeds last hebben.

Verder zeg ik niet dat ik BF niet leuk vind omdat iedereen dat zegt. Het heeft me altijd heel leuk geleken, maar heb deze week voor het eerst de MP van BF:BC2 geprobeerd en ik vond het ronduit bagger. Dat komt voornamelijk om de teams gewoon niet meewerken, en ik had juist gehoopt dat je in BF wel eens voor de objective kon gaan. Dat zit er bljikbaar niet in, na een uur of 3 spelen in totaal ben ik nog geen server tegengekomen waar niet 38 snipers stil zaten en de rest op een helicopter staat te wachten. Leuk man! :')
BF:BC1 draaide op Frostbite 1.0
BF:BC2 op Frostbite 1.5
BF3 zal op Frostbite 2.0. Of het nu echt een compleet nieuwe engine is weet ik niet, maar de kans is inderdaad groot.
Maar ik denk dat ze wel goed bezig zijn met alle showstopper bugs eruit te halen voor de release:
- eind juli was er een closed alpha test: EA had naar een paar 1000 mensen ofzo een alpha invite gestuurd. Heb de game zelf ook gespeeld en inderdaad: er waren nog redelijk wat ruwe kantjes, maar dat is 100% normaal in de alpha fase.
- ergens in september is er een open beta, voor PC, PS3 en Xbox 360. Iedereen kan dus gratis al een voorsmaakje van de game krijgen!

Denk dus dat Dice genoeg feedback zal hebben om de problemen bij de release tot een minimum te beperken. :)

Haha, ja snipers (= wookies in BF termen) zijn soms wel een last. Ik vind ze leuk om op te spawnen maar als er teveel zijn is dat natuurlijk nooit leuk. Kan zijn dat je wat ongeluk heb gehad en misschien moet je het nog is proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:48:
[...]

De reden waarom de meeste klagen is dat er totaal geen vernieuwing in graphics en mogelijkheden aanwezig is. De vergelijking die je maakt gaat ook niet op. Een auto is inderdaad gebaseerd op paard en wagen maar is wel zodanig verbeterd dat het een echte vernieuwing is en ook meegaat met de tijd. Zelfde geld voor Frostbite engine. Als je de verbetering van BC1 t.o.v BC2 ziet is dat gewoon een grote stap voorwaarts. Waarbij BF3 weer een totale vernieuwing en verbetering is t.o.v. BC2. De gameplay blijft gelijk, de feeling ook, maar er zitten nieuwe features in en het wordt allemaal verbeterd. Dit zie je niet terug in MW3. Ze blijven teren op dezelfde mogelijkheden en breiden niet zoveel uit. Daarom wordt er geklaagd.

Je kan een engine ook zo maken dat hij hetzelfde speelt als zijn voorgaande engine maar wel vele malen meer mogelijkheden heeft. Dit zag je terug van de stap van COD2 naar CoD4. Speelde hetzelfde alleen had meer mogelijkheden. Hetzelfde geld voor CoD1 naar CoD2. Het kan dus wel, alleen het wordt nu al een tijd lang niet meer gedaan in de CoD serie.

Maar goed. Mensen kopen het toch wel, ik ga eerst aankijken. De Spec-ops ziet er leuk uit, maar BF3 wordt voor mij toch een meesterwerk.
Jij hebt blijkbaar genoeg van CoD. Gelukkig zijn er andere first person shooters. Ik vind dat MW3 wel degelijk genoeg nieuwe dingen heeft. Jij vindt dat niet. Wat voor de ene een grote verbetering is, is dat voor de andere niet. VOOR MIJ heeft MW3 meer te bieden dan BF3. Ik vind een nieuwe modus als Survival (en het feit dat Spec Ops nu matchmaking heeft) belangrijker dan wat BF3 te bieden heeft qua graphics. Ik vind het verschil tussen MW2 en MW3 even groot (zo niet groter) als/dan het verschil tussen BC2 en BF3.

Waarom moet elke CoD-fan zich bewijzen door te zeggen wat er dan precies goed is aan MW3 (of een andere CoD)? Waarom zijn het altijd Battlefield fans die klagen op Call of Duty fora en youtube videos? Ik bedoel niet dat jij tot die groep behoort. Jij vraagt om een uitleg (of beter gezegd: ik gaf een uitleg), jij bent het niet met mijn uitleg eens. Nou, jammer. Jij houdt van katten, ik van honden. Maar feit blijft dat het 'in' is om CoD te haten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Die hele BF3 <> MW3 internet war doet me denken aan dit:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
de MW engine focused gewoon ook op iets anders, iets minder grote maps maar wel vol met objecten. Op straten zie je overal objecten staan om het op te vullen terwijl bij bijvoorbeeld bad company 2 alle gebouwtjes toch wel erg leeg waren. De focus ligt gewoon ergens anders op. Dat naast dat de games op 60fps draaien.

Ik kijk uit naar BF3 voor de PC, maar MW3 ga ik zeker veel spelen online op de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik zou graag de geluiden uit COD4 terug willen. Dat wil zeggen de Spetsnas en de Opfor. Geniale geluiden.

AAAAAAAALLLKOEEEEEEMEEEEEELAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!

Edit... dus b.v. de geluiden in dit filmpje in een nieuw jasje. Hoe f*cking geweldig en nostalgisch zou dat zijn. ;)

[YouTube: http://youtu.be/Gs6FRkFCP6o]

Grenada... grenaaaaaaaaaadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 71% gewijzigd door Barca op 12-08-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Net even de spec-ops mode van MW3 gespeeld op de Xbox 360.

- Game voelde exact hetzelfde aan als MW2
- Veel verschillende (soorten) wapens
- Sommige wapens vereisen een bepaalde rank (waarschijnlijk je reguliere MP-rank)
- Waves zijn kort maar krachtig
- Al bij wave 5 wordt het al een stuk lastiger (95+% van de potjes die ik speelde/heb gezien eindigden rond wave 5-6)
- Honden kwamen al bij wave 3/4
- Helicopters kwamen bij wave 6/7 (zijn uit te schakelen met 1,5 mag van een AR)
- Je hebt verspreid over de map drie verschillende soorten 'ammocrates' (wapens / equipment / 'killstreaks')
- Het is mogelijk om perks te krijgen/gebruiken (hoe weet ik niet)
- Je kan je wapen upgraden bij de weaponcrates, geen idee wat voor effect dit heeft

Enkele foto's: http://tinyurl.com/MW3coop

[ Voor 3% gewijzigd door rgras op 17-08-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat je is je algehele oordeel verder? Is het tof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Volgens mij wordt dit snel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Laatst online: 07-10 20:07
Het is officieel: http://uk.pc.ign.com/articles/118/1188343p1.html

Ben benieuwd wat voor prijzen er te winnen valt met de competities via Elite.

Anyway zijn er PC spelers die hier warm van worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Maandelijks betalen? Nee, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Bv202 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:38:
Waar staat dat in dat nieuws bericht over dedicated servers?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ik heb het hierover:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
Ow, op die fiets. True, true. Ik ga ook niet maandelijks betalen voor statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rgras schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:14:
Volgens mij wordt dit snel saai.
Daarom zit er gelukkig ook een uigebreide MP en SP in de game. Ik moet er niet aan denken om met Black Ops alleen maar Zombies te spelen.
Bv202 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:38:
Die keuze ligt gelukkig bij jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Laatst online: 23:26
Sssquirrel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:42:
[...]

Ow, op die fiets. True, true. Ik ga ook niet maandelijks betalen voor statistieken.
Het is toch totaal nog niet bekend voor welke delen van Elite je wel/niet hoeft te betalen? Er staat mij namelijk iets van bij dat je alleen voor een aantal onderdelen van Elite dus die maandelijkse fee moet betalen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
arjen9551 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:43:
[...]

Het is toch totaal nog niet bekend voor welke delen van Elite je wel/niet hoeft te betalen? Er staat mij namelijk iets van bij dat je alleen voor een aantal onderdelen van Elite dus die maandelijkse fee moet betalen.
Naja, aangezien het niet gameplay-beinvloedend zou zijn, neem ik aan dat het om randzaken gaat. En daar ga ik i.i.g. niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
Nee, voor alleen statistieken niet, maar voor toernooitjes waarbij je interessante prijzen kan winnen klinkt dat niet slecht. Alleen wil ik dan niet gebonden zijn aan een jaar abonnement.

(ik ga er even van uit dat ze met 'official contests' toernooitjes, clanbattles enzo bedoelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

mingooski schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:34:
Anyway zijn er PC spelers die hier warm van worden?
Een beetje. Ik vind het vooral hilarisch hoe IW en Activision van MW2 naar MW3 een complete 180 graden draai hebben gemaakt op het gebied van dedicated servers.

En daar ben ik blij mee. Heb 3 maanden geleden weer eens MW2 gespeeld maar het is echt een HEL om een beetje te kunnen multiplayen. Eeuwen wachten, traag, lag... ARGH.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mingooski schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:34:
Op dit moment in de beta kun je embleempjes winnen voor je elite playercard. De contests zijn wel geinig. Vermoed dat bij de officiele release het allemaal wat serieuzer zal worden, qua prijzen dan.

Sign-up voor beta zit overigens hier als je wil kijken (de weapons guides alleen al zijn de moeite waard. Komen van xboxahoy die een redelijke koning is): http://callofduty.com/elite

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
Een beetje. Ik vind het vooral hilarisch hoe IW en Activision van MW2 naar MW3 een complete 180 graden draai hebben gemaakt op het gebied van dedicated servers.

En daar ben ik blij mee. Heb 3 maanden geleden weer eens MW2 gespeeld maar het is echt een HEL om een beetje te kunnen multiplayen. Eeuwen wachten, traag, lag... ARGH.
Idd, maar ben niet echt verrast ofzo, want als geen dedi's waren voor de PC dan zouden PC spelers dit massaal links laten liggen denk ik.. (als ze dat nu al niet doen :) )
Op dit moment in de beta kun je embleempjes winnen voor je elite playercard. De contests zijn wel geinig. Vermoed dat bij de officiele release het allemaal wat serieuzer zal worden, qua prijzen dan.

Sign-up voor beta zit overigens hier als je wil kijken (de weapons guides alleen al zijn de moeite waard. Komen van xboxahoy die een redelijke koning is): http://callofduty.com/elite
Embleempjes? ik wil poen zien :P

Sign-up zit er niet in voor PC, misschien heeft het te maken met de anti-cheat systeem waar ze aan werken voor de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mingooski schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:45:
[...]Sign-up zit er niet in voor PC, misschien heeft het te maken met de anti-cheat systeem waar ze aan werken voor de PC?
Zou niet weten wat dat met de beta van elite te maken zou hebben. Maar sorry idd, beta is alleen voor Xbox momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
Zou niet weten wat dat met de beta van elite te maken zou hebben. Maar sorry idd, beta is alleen voor Xbox momenteel.

With so much competition and rewards to be won, PC cheaters are a definite concern for Activision. Representatives said it is actively working on solutions and won't ship Modern Warfare 3 without being able to ensure a fair fight for players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

mingooski schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:32:

With so much competition and rewards to be won, PC cheaters are a definite concern for Activision. Representatives said it is actively working on solutions and won't ship Modern Warfare 3 without being able to ensure a fair fight for players.
Mooi! Wordt een keer tijd. Maar hoe ze het gaan doen zeggen ze niet, handig. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mingooski schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:32:
[...]

Prima. Maar wat heeft dat met de beta van Elite te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
MW3 kost 59.99 euro op Steam :D
Ik zal maar niet de vergelijking met BF3's kostprijs maken, maar je snapt wel wat ik wil zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
Dat was juist mij vraag!
Sign-up zit er niet in voor PC, misschien heeft het te maken met de anti-cheat systeem waar ze aan werken voor de PC?
Aangezien er miljoenen dollars aan prijzen opzij word gezet voor Elite, en Activision naar oplossingen aan het kijken is voor anti-cheat (je wilt als bedijf toch niet miljoenen dollars besteden aan cheaters toch?)

Zou geen andere reden kunnen bedenken waarom ze geen nog beta Elite voor PC doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mingooski schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:09:
Dat was juist mij vraag!

[...]

Aangezien er miljoenen dollars aan prijzen opzij word gezet voor Elite, en Activision naar oplossingen aan het kijken is voor anti-cheat (je wilt als bedijf toch niet miljoenen dollars besteden aan cheaters toch?)

Zou geen andere reden kunnen bedenken waarom ze geen nog beta Elite voor PC doen.
Er zit geen prijzengeld in de beta. Het lijkt me eerder dat er alleen Xbox is vanwege geld dat Activision van MS krijgt of omdat ze maar op 1 platform willen testen of een combinatie daarvan.

Wat heeft de prijs van BF3 precies met MW3 te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:33
Als je de boxed dvd versie koopt, krijg je dan (weer) een Steam activation key erbij, zoals bij MW2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
Asgaro schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:06:
MW3 kost 59.99 euro op Steam :D
Ik zal maar niet de vergelijking met BF3's kostprijs maken, maar je snapt wel wat ik wil zeggen...
Met of zonder dagje paintballen? :X

Gaan ze dan toch echt terug naar basic? (MW1)

Now, after listening to players, IW and Sledgehammer will try the first method again. Modern Warfare 3 will feature free, run-it-yourself COD4-style dedicated server support because the hardcore fans have been very clear (if not terribly polite) in their feedback. As the saying goes, give the people what they want. I’m happy to see it.

http://oneofswords.com/20...-dedicated-servers-on-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-10 16:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

59,99 euro voor PC versie, dat zijn gewoon console prijzen. Oh wacht het is allemaal console .... }) ;)
Die dedicated servers optie hakt er in zeg. :') Dat zijn toch geen prijzen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:47:
[...]

Wat heeft de prijs van BF3 precies met MW3 te maken?
Meer bang for the buck + meer inspanning van de developers bij de ene game dan bij de andere game :)

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 17-08-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Splinter Cell schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:27:
59,99 euro voor PC versie, dat zijn gewoon console prijzen. Oh wacht het is allemaal console .... }) ;)
Die dedicated servers optie hakt er in zeg. :') Dat zijn toch geen prijzen meer.
Achja, steam en andere officiële online distributie diensten (en ook veel fysieke winkels) moeten gewoon de adviesprijs hanteren en die is meestal 49,99, 59,99 of 69,99 euro, niks wereldschokkend hier. Bij 'gewone' (web)shops is ie er vanaf ~40 euro en als je alleen de key wilt kan het waarschijnlijk nog goedkoper.

(alsnog duurder dan de meeste andere pc games die tegenwoordig uitkomen tho (daar hoort BF3 niet bij). Meestal kan je de fysieke versie voor ~30 euro al kopen bij release)

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 17-08-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Gundogan schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:45:
[...]

Achja, steam en andere officiële online distributie diensten (en ook veel fysieke winkels) hanteren gewoon de adviesprijs en die is meestal 49,99, 59,99 of 69,99 euro, niks wereldschokkend hier. Bij 'gewone' (web)shops is ie er vanaf ~40 euro en als je alleen die key wilt kan het waarschijnlijk nog goedkoper.

(alsnog duurder dan de meeste andere pc games die tegenwoordig uitkomen tho. Meestal kan je de fysieke versie voor ~30 euro al kopen bij release)
Dit is niet Steam hun fout. Het is nog altijd de publisher die de prijzen beslist.
BO is bv ook nog altijd dezelfde prijs terwijl alle BF games al lang gedaald zijn in prijs.
In Steam sales zie je ook nauwelijks CoD games en dan weer wel regelmatig BF games.

Dit is een objectieve kijk, geen fanboy praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Asgaro schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:47:
[...]

Dit is niet Steam hun fout. Het is nog altijd de publisher die de prijzen beslist.
BO is bv ook nog altijd dezelfde prijs terwijl alle BF games al lang gedaald zijn.
In Steam sales zie je ook nauwelijks CoD games en dan weer wel regelmatig BF games.

Dit is een objectieve kijk, geen fanboy praat.
Adviesprijzen dus, en die bepaalt steam inderdaad niet :)

(misschien even 'moeten' erbij zetten)

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 17-08-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Gundogan schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:48:
[...]

Adviesprijzen dus, en die bepaalt steam inderdaad niet :)

(misschien even 'moeten' erbij zetten)
Excuses, wat te rap over je post gelezen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BO verkoopt dan waarschijnlijk ook nog volop, in tegenstelling tot bijv. BC2. Waarom zouden ze dan de prijs verlagen? Je moet de dingen even in perspectief zetten, in plaats van elke mogelijkheid aangrijpen om je aversie tegen MW3 kenbaar te maken.

• Asgaro
bram1984 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:31:
BO verkoopt dan waarschijnlijk ook nog volop, in tegenstelling tot bijv. BC2. Waarom zouden ze dan de prijs verlagen? Je moet de dingen even in perspectief zetten, in plaats van elke mogelijkheid aangrijpen om je aversie tegen MW3 kenbaar te maken.
Ja, MW2 staat nu terug in de top 10 en BO staat er ook soms nog in. Het is dus slim gespeeld van Activision om de prijs hoog te houden. Ook bv MW2 kost nog meer als BC2, ook al kwamen die games rond dezelfde periode uit.
Maar ik zie Activision meer en meer als the evil company (zoals EA dus indertijd overduidelijk was), in die zin dat ze niet echt consumentvriendelijk bezig zijn vind ik. Ze rapen geld en besparen op dingen die niet zouden moeten.
Ik vergelijk nu met EA en daar zijn zij toch beter bezig met de BF serie, qua prijsstelling, en qua features: ik praat niet over de gameplay (heeft ook geen nut daar de betere van te zoeken) maar over de technische kant:
MW2 had p2p, bij consoles maar ook bij PC versie, dit is puur om geld uit te sparen aan servers en onderhoud.
+ geen investering doen in ontwikkelen van nieuwe engine +...
BC2 had bij en consoles, en PC, dedicated servers. Dit kost redelijk wat geld voor EA.
Nu zal BF3 zelfs een server browser hebben bij de consoles.

Mijn aversie tov MW3 ligt niet op de gameplay, dat is zelfs niet discussieerbaar. Maar op de technische kant en de gemoeide kosten ermee.

[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 18-08-2011 00:24 ]

Verwijderd

Wat is je punt? Wat doe je in het MW3 topic als je een duidelijke aversie hebt? Wie zit denk je op je anti-CoD verhalen te wachten in dit topic?

• Asgaro
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:40:
[...]

Wat is je punt? Wat doe je in het MW3 topic als je een duidelijke aversie hebt? Wie zit denk je op je anti-CoD verhalen te wachten in dit topic?
Anti-Activision, niet anti-CoD. Wil de mensen gewoon wat prijsbewuster maken.

• Bv202
http://myona.com/2011/08/...is-more-popular-than-mw3/

Het lijkt me wel duidelijk welke game de meeste aandacht krijgt :p

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Niet eerlijk, wel grappig. :)

• TheProf82
  • Laatst online: 00:47
mingooski schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:53:
[...]

Met of zonder dagje paintballen? :X

Gaan ze dan toch echt terug naar basic? (MW1)

Now, after listening to players, IW and Sledgehammer will try the first method again. Modern Warfare 3 will feature free, run-it-yourself COD4-style dedicated server support because the hardcore fans have been very clear (if not terribly polite) in their feedback. As the saying goes, give the people what they want. I’m happy to see it.

http://oneofswords.com/20...-dedicated-servers-on-pc/
Ik lees nergens dat MW3 'run-it-yourself' dedicated servers krijgt. Wel zegt Robert Bowling net dit op twitter:

'Yes! Modern Warfare 3 on PC will support dedicated servers, day 1. You can fav or admin your own to control setup, rules, bans. '

Ik weet niet wat Robert Bowling hier mee bedoelt, dus of dat servers zijn a-la CoD4, maar ik hoop het. Ik vind het ook erg vreemd dat in Black Ops geen een server hogere tijd- of scorelimieten heeft, elke TDM-server is gewoon ruk want de games zijn af voordat je echt lekker speelt. Daarom speel ik graag CoD4, gewoon 20 minuten games per map, echt heerlijk.

• Sssquirrel
Asgaro schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:22:
[...]
Ik vergelijk nu met EA en daar zijn zij toch beter bezig met de BF serie, qua prijsstelling, en qua features
Met BF misschien, maar wat dat betreft heeft EA het uitmelken uitgevonden volgens mij met ieder jaar nieuwe Fifa's (en andere minder populaire sport games), need for speeds, etc.

Maar het is duidelijk, BF is heilig voor jou, en CoD/Activision verschrikkelijk. We weten het nu wel. Daaaggggg ;w

Laat iedereen lekker het spel spelen dat ze leuk vinden. Be it Cod or BF.

[ Voor 6% gewijzigd door Sssquirrel op 18-08-2011 09:10 ]

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-10 15:03
Asgaro schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

Als je prijsbewust wilt zijn kun je beter een jaar wachten, of thuis lekker mens erger je niet spelen...

[url]http://tweakerhttp://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=battlefield+3[/url]
[url]http://tweakerhttp://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=modern+warfare+3[/url]

Het scheelt 5 eu voor pc en 3 voor de PS3, kan nou niet echt zeggen dat dat schrikbarend veel is.

EA is zelf altijd een grote boze geldwolf geweest (Neem SIms NFS etc. etc.), en nu het wat minder gaat heb ik niet opeens medelijden met ze. Je moet niet vergeten, uitgevers zijn er om winst te maken...

Ik hoop dat dit topic wat meer over MW3 kan gaan, dit is volgens mij nog steeds het MW3 topic en niet MW3 vs BF3.Is MW3 niet jouw ding? geen probleem, maar ga dan niet hier vervelend lopen doen omdat jij het niet eens bent met de COD franchise.

* PSN=Chef_NL** *

Verwijderd

Asgaro schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

Dankje, maar dat is niet nodig. :+
Newsflash: EA, Activision, etc, zijn allemaal niet lief. Niet één ding wat ze doen, doen ze uit liefdadigheid. En als ze dan een keer iets gratis weggeven, is het alleen maar om meer klanten te krijgen en dus ook meer geld. It's all about the money.

• mingooski
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:47:
[...]

Er zit geen prijzengeld in de beta. Het lijkt me eerder dat er alleen Xbox is vanwege geld dat Activision van MS krijgt of omdat ze maar op 1 platform willen testen of een combinatie daarvan.
Heb even verder zitten kijken op de linkje die je gaf en kwam dit tegen:

Yes, we plan to run a broad range of competition for real world prizes throughout the beta. It's important for us to stress test the technology as well as the service and operations for launch. Participants of the beta that are in Canada, Ireland, United Kingdom and United States will be eligible for real world prizes.

Verder zou dit ook (min of meer) mijn vermoeden bevestigen waarom er nog geen beta Elite voor PC is:

Dedicated servers have been around for years, but Elite has not even launched yet, so this is a problem I don’t think anybody else has ever faced. (Even if you look over the fence at Blizzard, they run their own closed-network Battle.net servers for WoW and StarCraft competitive play, which keeps everything fair.) So it’s reasonable to me that what works for a closed console ecosystem will not work for an open PC ecosystem. I think I know one of the reasons why PC was not included in the beta after all.

http://oneofswords.com/20...an-to-call-of-duty-elite/

Weet trouwens niet of dat het customizen van Elite voor PC juist moeilijker is door het run-it-yourself-CoD4-style dedi support, hopelijk niet want zie dat liever dan de dedi support van BO.
Of zit daar niet zo veel verschil in, en maakt dat kwa moeilijkheidsgraad niet zo veel uit?

De vraag in dit artikel is niet wat voor dedi support ze gaan gebruiken, maar hoe Elite kan gaan werken met dedi support in het algemeen.

Hopelijk gaat het ze lukken om een Elite special te customizen voor de PC, want ikzelf zie het wel zitten om mee te doen met een toernooitje waar je interessante real-world prijzen kan winnen.

-Dedi support ala CoD4
-Real-world prijzen winnen via Elite
Moet toch zeggen dat ik ook warm begin te lopen voor MW3 (but still, seeing is believing ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door mingooski op 18-08-2011 15:27 ]

Verwijderd

Woohoo perk list MW3. Kan hem alleen in video vinden behalve op sites met irritante pop-ups.

YouTube: Modern Warfare Perk Analysis (MW3) - YouTube

Belangrijke shizzle: Flak Jacket komt terug! Geen stopping power. SoH zit in dezelfde slot als Ghost. Verder is de boel door elkaar gehusseld en zijn er wat nieuwe dingen (bullet impact paints target).
Die overkill perk is wel interessant: 2 primaries. Dan kun je dus een sniper rifle en een assault rifle dragen. Hopelijk gaat dat geen overpowered zooi opleveren.

• Asgaro
bram1984 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:24:
Die overkill perk is wel interessant: 2 primaries. Dan kun je dus een sniper rifle en een assault rifle dragen. Hopelijk gaat dat geen overpowered zooi opleveren.
Die perk zat ook in COD4, maar heb er geen balance issues over gehoord. :)

• TheProf82
Dat had je ook in call of duty 4. Maar daar had je nog stopping power rtc. wat tegenwicht bood
Asgaro schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:31:
[...]

Die perk zat ook in COD4, maar heb er geen balance issues over gehoord. :)
TheProf82 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:32:
Dat had je ook in call of duty 4. Maar daar had je nog stopping power rtc. wat tegenwicht bood
Ik neem dat 'ie er nog steeds in zit, of niet? :+

Ik heb CoD4 nauwelijks online gespeeld, vandaar.

[ Voor 81% gewijzigd door bram1984 op 18-08-2011 18:43 ]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
bram1984 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:24:
Nahja overpowered? van de kills die ik maak pak ik toch de primary weapons op zodat ik er 2 heb. anders zit ik te snel zonder ammo

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:33
Jorn1986 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:51:
Als je de boxed dvd versie koopt, krijg je dan (weer) een Steam activation key erbij, zoals bij MW2?
Weet iemand hier het antwoord op? Het scheelt nogal ten opzichte van de Steam prijs van bijna 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:46
"en zijn er wat nieuwe dingen (bullet impact paints target)."

Fail wat mij betreft... Als ik even mag speculeren betekent dit dat je continu na een hit op de radar zichtbaar blijft? Waar is dat nou weer goed voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CousinBoneless schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:16:
"en zijn er wat nieuwe dingen (bullet impact paints target)."

Fail wat mij betreft... Als ik even mag speculeren betekent dit dat je continu na een hit op de radar zichtbaar blijft? Waar is dat nou weer goed voor...
Zou het niet zijn dat je kunt zien waar je geschoten hebt? als in kogel inslag verft doel(ff letterlijk vertaald).

hoop niet dat flak jaket en SOH bij elkaar in zitten, deze gebruik ik 9 v/d 10 x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
Dat lijkt me wel. Aangezien SoH in dezelfde zit als Ghost. Lijkt me niet dat je met Ghost én FlackJacket kan spelen. Dat zou een uberclass zijn. Niet tezien op de radar én geen nade damage.

Maar ik zit idd met hetzelfde probleem, ik gebruik meestal Ghost en SoH met Hacker. Ik zou er wel een beetje van balen als dat niet meer kan.

Overigens kan ik de video van exactor niet meer zien. verwijderd door youtube vanwege een "auteursrechtenclaim van Activision"

[ Voor 43% gewijzigd door KingKoning op 19-08-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit ja, lijkt me een juiste redenering. Mooi klote, word weer lastige keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien is Spec Ops erg populair bij de pers. Ik kijk er erg naar uit!

Product Reviews - MW3 Spec Ops: First Impressions
It may not be the most original game but this is more than made up with the fun and challenge the game brings. It does seem the developers have worked really hard with the latest installment of Call of Duty; some of this may be down to the games competition this time round. Personally I was thinking of not getting Call of Duty this year, which would have been the first one I would have missed.

I have already pre-ordered battlefield 3, which will be the first Battlefield game I have played. Now after seeing more details of Modern Warfare 3 I have decided to pre-order this as well. This will give me the opportunity to compare and enjoy both games in their own right.
Joystiq - Modern Warfare 3 Spec Ops preview: Walk slowly and carry a big gun
Between laughs, furious button presses, and the occasional expletive, I realized we were having a lot of fun -- far more fun than two grizzled Battlefield vets expected to have with a Call of Duty title, anyway.

[...]

Somewhere in there, it all clicked. I was back in college, shouting at my roommate to cover my back before we got clipped, frantically popping enemy after enemy, hoping to hold off the never-ending wave for just another few moments so we could complete the mission.

[...]

The satisfaction of working together tactically brought me back to the good ol' days, when Modern Warfare 2 had just come out, before I'd become soured on the bizarre campaign and ... less-than-wonderful multiplayer. It reminded me that Infinity Ward is capable of making a great co-operative section in its shooters, and that I shouldn't be so quick to write off the Modern Warfare series. And while I don't doubt that my favor will remain with the Battlefield series this holiday (as will Alex's), it wouldn't surprise me at all if that old itch for buddy co-op in a Call of Duty title returns come November.
EL33TONLINE - Gamescom 2011: We fight for our lives in Modern Warfare 3’s Survival Mode
After only roughly fifteen minutes of play time, it’s obvious that Survival Mode for Modern Warfare 3 is going to be a very popular game mode for players looking for some substantial co-operative action. It’s very easy to drop into a match with a friend and slowly ramp up from the less difficult enemies to the more powerful soldiers, and the option to upgrade your weapons, buy armour, refill your ammo and resupply your stock of grenades in-between waves of enemies is a great way of encouraging players to think ahead and lay plans for their line of defence and area of offence - after playing the same map a number of times, you’ll soon know what challenges lie ahead and how to plan for them, as well as how to score even more points with subsequent playthroughs.
EL33TONLINE - Gamescom 2011: Intense CoD: Modern Warfare 3 Spec Ops hands-on
In Modern Warfare 3’s Spec Ops (which Guy says plays exactly the same as the singleplayer and multiplayer modes of the game), weapons sound incredible powerful and combat is ultra smooth – either I’ve recently improved my first-person shooting skills dramatically, or the developers have somehow found a way to help players aim and shoot with deadly accuracy while still allowing you the freedom to run, duck and manoeuvre your way through the game’s focussed levels as you’re dodging a hail of enemy bullets.

It may sound a tad bizarre to say, but the combat feedback in the game is amazing and achieving enemy headshots with your rifle is very satisfying indeed – sound and visual tricks combine together to provide a level of visceral shooting action not yet experienced in a Call of Duty game.

The visuals, too, are top notch, and while other titles this year may look a few grades better, Modern Warfare 3 is looking very sharp, running at 60 frames per second to boot… not that the visuals will matter when you’re fighting for your life against swarms of enemies and tanks hell-bent on your destruction. Thank goodness Guy was there to save me from certain death on multiple occasions!

If what Guy says is true about Spec Ops playing the same all the way throughout the full game (and we have absolutely no reason to distrust him), then Modern Warfare 3 will without a doubt be the best playing, most satisfying version of the Call of Duty series yet. This is a very good sign for anyone still sceptical about how Modern Warfare 3 will enhance and evolve the series’ gameplay in the future.
Gamespot - Gamescom 2011: Call of Duty: Modern Warfare 3 Spec Ops Survival Preview
We had an absolute blast with the 13 rounds of Survival that we managed to stay alive through. Yes, the waves-of-enemies framework is something that's been seen in tons of games before, but we were immediately impressed with just how well Modern Warfare's trademarks have been implemented. The breakneck pacing, the persistent unlocks, and the variety of weaponry all manage to work wonderfully even as you're staying in place, which is more or less the exact opposite of how things tend to go in the quickly moving Modern Warfare campaigns.

Some of the highlights from our time with the game included hiding under a bridge while coordinating with our teammate who was going to lure out the chopper and shoot it; the sheer level of terror that came about when we heard the escalating bark of attack dogs but couldn't see where they were coming from; and frantically running up to a second-floor balcony to unload our shotgun against the juggernaut that was too slow to match our pace. The whole formula works very well, especially when you factor in the strategy of deciding which upgrades you want to buy during the fleeting seconds between rounds.
Nowgamer - Modern Warfare 3: Spec Ops Hands On Has Choppers, Tanks, Snipers
This is the only mission we had access to at the time, but highlights an exciting - almost fantasy - approach to co-op play, something entirely different to the recently revealed Battlefield 3 co-op gameplay.
Deltagamer - Hands On: Modern Warfare 3 Spec Ops
We were treated to a brief co-op preview of one of the mission types in Modern Warfare 3‘s vastly expanded Spec Ops game mode and being truthful – I had fun!

[...]

8 explosives, 2 helicopters, a tank and about 100 dead enemies later, I was still standing and basking in the glow of victory. It had been a relatively short but also thoroughly enjoyable play through. I realised that it’s easily forgotten that the Modern Warfare series is successful for a reason – the shooting is just really satisfying and the controls are nigh on perfect. Call of Duty games also run incredibly well. This was the Xbox 360 version and it was running at a solid 60 frames per second, as usual. It is a Modern Warfare game after all…
1Up - New Call of Duty: Modern Warfare 3 Spec Ops Mission Feels Like The Hurt Locker
To be honest though, I have more fun playing as the sniper who gets positioned on the edge of the roof overlooking the street. You have to be careful though -- I make the mistake of accidentally falling off the building and which immediately fails the mission. While marking-and-disposing bombs together, the mission throws tons of enemies at you -- including the occasional tank and even helicopters. The only way we can cope with the vehicles comes from the reusable (yet restricted by cooldowns) Predator missile. Overall though, I enjoy this mission so much that I play it about five times in a row.

Activision also lets me play a new Spec Ops Survival map called Paris. I really like the attention to detail in this map -- I notice legible jewelry advertisements and newspaper stands. The map is larger than the one previously revealed at E3 -- I'd say it's best for the larger (up to 18-player) Ground War playlist, and I personally like camping on the second story of buildings. A quick tip in advance: saving up to purchase the Riot Shield squad is the way to go.

[...]

I'm eagerly looking forward to seeing more Spec Ops missions -- I can only hope that they're just as good, if not better, from what I've seen at GamesCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zo zijn behoorlijk enthousiast! Pff worden nog een lange drie maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk, dat klinkt goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
Klinkt zeker goed! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook behoorlijk veel uren in Spec Ops van MW2 heb zitten.

Het is gewoon leuk om te doen, samen ergens voor gaan. Misschien ook wel leuker dan een solo campaign. Die speel ik altijd wel, maar de co-op modes en de MP zijn toch altijd waar je t voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ik zie op twitter van twee medewerkers van SledgeHammer, de studio die meewerkt aan MW3, dat de PC-versie dedicated servers krijgt zoals we gewend zijn van CoD4.

Van GlenSchofield's twitter:

'Free dedicated servers for #MW3 PC confirmed! We are excited to be bringing this back to Modern Warfare.'

En van MichaelCondrey's twitter:

' Public server instance and admin control << Like every other PC game?” Nope, many games use hosting companies. Not #MW3 PC.'. (een reactie op een BF3-medewerker die het vanzelfsprekend vindt dat er dedicated servers worden ondersteund.

'Players will be able to setup their own #MW3 PC dedi server instance and admin w/ control over: game rules, setup, ban lists, etc.'.

Klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:01

steveman

Comfortabel ten onder

Kunnen ze misschien toch nog op m'n euro's rekenen :)

Zonder dollen: woei! Altijd wel een server te vinden mét de regels die jij leuk vindt :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuk, dedi's, maar wel hopen dat ze ook nog steeds parties ondersteunen. Dat was een toppunt van MW2 en het grootste gemis in BO denk ik. Objective game modes zijn voor mij verpest omdat er geen parties meer zijn, ik vind het alleen leuk als teammates meewerken en dat is in publics zonder parties gewoon nooit...

Het is toch niet zo moeilijk om parties met dedi's te combineren? Gewoon een party aanmaken met een leader, de leader zoekt een server en iedereen joined vanzelf diezelfde server. Geen moeilijk gedoe met genoeg plaats of matchmaking, de leader kan zelf wel kijken of er genoeg plaats is (en zo niet kan er makkelijk een berichtje komen van "weet je zeker dat je wil joinen want 2/6 van je maten passen er niet meer bij"). Dat kan gewoon niet moeilijk te maken zijn... Of kan iemand iets bedenken waarom dat problemen zou opleveren?

Het kan natuurlijk dat er niet genoeg plaats in 1 team is, maar dat is ook makkelijk opgelost. Op het moment in BO word je team ook automatisch gekozen (en als je geluk hebt kun je wisselen), hou dat gewoon er in en zorg dan op het begin van elke match zoveel mogelijk rekening gehouden wordt met parties. Join je dus een server met 6 man waar nog plaats voor 8 is, dan is er dus nooit plaats om 6 man in een team te proppen. Dan speel je even die map uit zonder bij elkaar te zitten, en het volgende potje zit je wel mooi bij elkaar. Opgelost...

[ Voor 24% gewijzigd door NickThissen op 20-08-2011 19:38 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

NickThissen schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:35:
Het is toch niet zo moeilijk om parties met dedi's te combineren? Gewoon een party aanmaken met een leader, de leader zoekt een server en iedereen joined vanzelf diezelfde server. Geen moeilijk gedoe met genoeg plaats of matchmaking, de leader kan zelf wel kijken of er genoeg plaats is (en zo niet kan er makkelijk een berichtje komen van "weet je zeker dat je wil joinen want 2/6 van je maten passen er niet meer bij"). Dat kan gewoon niet moeilijk te maken zijn... Of kan iemand iets bedenken waarom dat problemen zou opleveren?
Volgens mij heeft Crysis2 deze mogelijkheid. Nooit geprobeerd, maar dedicated servers + server browser kan inderdaad best gecombineerd worden met een play now button + parties. Je moet er denk ik dan wel rekening mee houden dat je met je party waarschijnlijk vaak lege servers gaat joinen omdat op de PC servers vaak bijna helemaal vol of helemaal leeg zijn. :-(

Met matchmaking worden spelers netjes bij elkaar gezocht uiteraard als het een beetje goed in elkaar zit, maar dat combineren met dedicated servers zal wel te duur zijn voor Activision.

[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 20-08-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Bij BO is het nu ook gewoon erg vervelend dat je het ene potje bij elkaar zit en dan de volgende weer tegen elkaar. Echt een kansloos systeem. Hoop echt dat ze dat bij mw3 gewoon fixen. Ik wil gewoon altijd samen met m'n maten in 1 team zitten.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

_MB_ schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:54:
Bij BO is het nu ook gewoon erg vervelend dat je het ene potje bij elkaar zit en dan de volgende weer tegen elkaar. Echt een kansloos systeem. Hoop echt dat ze dat bij mw3 gewoon fixen. Ik wil gewoon altijd samen met m'n maten in 1 team zitten.
Verrek ja, daar had ik niet eens aan gedacht. Ik mag toch hopen dat ze daar inderdaad rekening mee houden. Ook raar dat ze er nog NIKS over bekend hebben gemaakt. Leuk, dedi's... maar wat heb je er dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 21:22
Gisteren even op de Gamescom MW3 spec ops gespeeld en ik denk dat ik hem toch maar weer moet gaan kopen. Nou zag ik dat eplaza er een controller bijgeeft wanneer je een pre order plaatst, er staat alleen nergens wat voor controller het is. Als het een originele Sony controller betreft dan is het geen geld, iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Unbreukable schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:40:
Gisteren even op de Gamescom MW3 spec ops gespeeld en ik denk dat ik hem toch maar weer moet gaan kopen. Nou zag ik dat eplaza er een controller bijgeeft wanneer je een pre order plaatst, er staat alleen nergens wat voor controller het is. Als het een originele Sony controller betreft dan is het geen geld, iemand hier meer info over?
is een nep controller, zag het een tijd geleden ook

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:27
Zoals een paar personen eerder hebben gevraagd, is de retailversie op steam te activeren, zoals dat kon met MW2 en Blackops? Ik zie dat de retailversie stukken goedkoper is en als het mogelijk is vind ik het wel leuk om het in Steam te hebben staan en daarbij een mooi hoesje in de kast :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ik ga er vanuit van wel, net als BLOPS en MW2. Maar zeker weet ik het niet.

Ik hoop echt dat de PC-versie wat wordt. Dedicated servers zijn leuk, maar Black Ops had dat ook en dat spel viel me zwaar tegen. Ook denk ik niet dat we iets van de PC-versie zien of horen bij het COD-XP event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Jaar Power Unlimited + MW3 = €46 + €2,30 verzendskosten ( XBOX 360 & PS3 )

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Pagina: 1 ... 8 ... 68 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic geen vergelijkingen meer met andere games. De volgende die dat doet heeft direct een ban van2 weken te pakken. Voor de mensen met de onbedwingbare drang is er een speciaal topic : [Multi] Battlefield VS Call of Duty