Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.854 views

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-12 12:12
Maar ben er achter dat het een bug in de software was. Als ik hem reset mag ik erin, maar zodra ik andere instellingen heb aangepast mag het niet meer. Dan moet je hem weer resetten voordat je er in mag. Moest 'm gister namelijk nog een keer resetten, omdat ik eerst andere dingen had aangepast :P
Das eigenlijk wel een flinke bug, ik heb er geen last van.

Waar ik wel last van heb is dat ik geen mp3 kan streamen vanaf mijn laptop naar mijn Onkyo. Als ik klik op afspelen naar... dan blift hij hangen. Enig idee?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:37:
[...]

Ik zie niet in wat HDMI met een infrarood-AB van doen heeft? Je kunt je HTPC toch gewoon direct aansturen? Ik ken de 709 niet, maar op mijn 509 kan ik mbv code 33006 mijn RC-801M precies dezelfde commando's laten uitsturen als de MS MCE AB die bij mijn Xbox 360 zat. Het enige wat ik hoef te doen is code 33006 inprogrammeren.

Maar goed, wellicht dat de 709 anders werkt. Op de 509 is het namelijk niet eens mogelijk om in de AB individuele commando's aan te passen. Echter de remote van de 709 in ogenschouw nemende lijkt het me bijzonder sterk dat dat op die remote wel zou kunnen.
Welke MS IR reciever heb je hiervoor gebruikt? Ik heb de RC-801M van Onkyo en een Microsoft 1.0a (model 1040) IR reciever. Dat werkt dus totaal niet. Andere aparaten werken wel.. alleen dit niet.

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
mijn onkyo tx-sr 805
is de laatste dagen aan het storen op het linker front kanaal.

net alsof er een los draadje zit, bij het uit en aan zetten gaat dit weg.

nu heb ik 3 vragen:

1 wat zou het kunnen zijn en wat zou het ongeveer kosten.

2 THX van 0.05 en 0.08 is daar veel verschil tussen ?

3 mijn 805 heeft meer watt verbruik en is zwaarder dan de 809 waar zit hem dat in ?

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-12 20:27
Ik ben van plan de Onkyo TX-NR579 aan te schaffen i.c.m. de Jamo 606 HCS 5.1 set. Ik ben opzoek naar een receiver die analoog naar digitaal kan omzetten zodat ik maar 1 HDMI kabel van receiver naar TV hoef te trekken.

Mijn vraag: Zit ik dan vast aan de 579 of zijn er nog andere (goedkopere) receivers? Ik weet niet precies hoe de feature van analoog naar digitaal omzetten heet en kan er dus ook niet op zoeken. Aangezien mijn Jamo set 5.1 is hoopte ik eigenlijk met een 509 of minder ook af te kunnen doen.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12 22:31

Nutral

gamer/hardware freak

Ik wil zelf voor de 608 gaan, die heeft volgens mij ook analog > digitaal scaling, en is iets goedkoper dan de 579.

• Grimmie187
Kan de 509 ook analoog naar digitaal omzetten?

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10 13:10
LosserNL schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:56:
Ik heb in de tussentijd de 608 vervangen door de 809 :). Zeer tevreden over de verbeteringen:

[snip]
-ARC audio van mijn Samsung LE-40C750 werd niet altijd opgepikt, soms na power off wel weer. Ik heb er een Optische kabel voor in de plaats gedaan wat geen problemen meer levert. Wellicht dat een firmware update in de toekomst helpt.
[snip]
Ik heb met mijn 606 icm samsung d7000 een soortgelijk probleem, alleen ik gebruik geen ARC maar spdif (optisch). Het probleem doet zich bij mij (soms) voor bij zappen van zenders en springen in mkv's.

Dus misschien wacht je niet op de firmware van onkyo maar van samsung...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
Grimmie187 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:40:
Kan de 509 ook analoog naar digitaal omzetten?
Neen, dan moet je de 609 (of hoger) hebben, die kunnen (analoog en digitaal) naar 4K resolutie opwaarderen (voor de toekomst, of je moet al een 4K beamer hebben hangen in je thuisbioscoop 8) )

• Grimmie187
jongetje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:01:
[...]

Neen, dan moet je de 609 (of hoger) hebben, die kunnen (analoog en digitaal) naar 4K resolutie opwaarderen (voor de toekomst, of je moet al een 4K beamer hebben hangen in je thuisbioscoop 8) )
Merci, dan gaat het toch de 579 worden, die kan ook analoog en digitaal upsalen heb ik begrepen (en is een stukje goedkoper dan de 609).

• pvanmegen
Iemand ook problemen met het streamen van mp3's naar de Onkyo's? Bij mij lukt het niet om hem aan het spelen te krijgen met zowel mediaplayer als Twonky...

Vreemde is dat het met SGII (Onkyo app) wel lukt om mp3's naar de Onkyo te streamen, ook die van mediaserver...

[ Voor 27% gewijzigd door pvanmegen op 17-10-2011 21:08 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-12 12:24

Boss

+1 Overgewaardeerd

pvanmegen schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:34:
Iemand ook problemen met het streamen van mp3's naar de Onkyo's? Bij mij lukt het niet om hem aan het spelen te krijgen met zowel mediaplayer als Twonky...

Vreemde is dat het met SGII (Onkyo app) wel lukt om mp3's naar de Onkyo te streamen, ook die van mediaserver...
Met dlna? Werkt prima bij mij vanaf de Onkyo (509) zelf. Als ik hem als media-renderer gebruik vanuit MediaPlayer duurt het meestal wat lang voordat hij begint, maar uiteindelijk werkt het wel. De receiver moet dan volgens mij ook op DLNA (NET) staan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• pvanmegen
Met dlna? Werkt prima bij mij vanaf de Onkyo (509) zelf. Als ik hem als media-renderer gebruik vanuit MediaPlayer duurt het meestal wat lang voordat hij begint, maar uiteindelijk werkt het wel. De receiver moet dan volgens mij ook op DLNA (NET) staan.
Jip, met dlna. Ik krijg het venster te zien van afspelen naar... en dan duurt het inderdaad lang voordat hij zegt dat hij niet kan afspelen... Andersom, via het menu werkt het prima. Via menu DLNA - Server en dan muziek aanklikken...

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-12 16:06
Ik weet niet over er nog Tweakers zijn die hier iets aan kunnen hebben, maar ik wou het toch maar eens posten:

Begin dit jaar heb ik een Onkyo 508 gekocht in combinatie met een Canton 5.1 set, LG 42LE8500, LG BD550 en een PS3. Al snel bleek ik serieuze problemen te hebben met mijn PS3: het beeld flikkerde verschrikkelijk, of werd helemaal zwart. Plots kon het geluid wegvallen, en kwam er een oorverdovend geknars door de speakers (wat eenmaal bijna tot een hartaanval leidde bij mijn vader die toen in de zetel lag te slapen :P ) Het uitzetten van de receiver bleek dan te helpen voor het geluid, maar niet voor het beeld.

Later kwamen er ook nog problemen met het afspelen van DVD's (bij Blu rays niets opgemerkt): het beeld en geluid viel weg gedurende een paar seconden, en je was een stuk van je film of serie kwijt. Dit kon eenmalig zijn, maar ook bijna constant je kijkplezier verprutsen.

Ik heb dit dan ook gemeld aan de firma waar ik mijn spullen gekocht had, en na lang wachten heb ik nu mijn antwoord: blijkbaar zijn er redelijk veel problemen met de 508 receiver in combinatie met een verscheidenheid aan toestellen, en laat Onkyo ze gewoon vervangen door de nieuwe 309. Met 50€ op te leggen komen ze echter eind deze week of begin volgende week een nieuwe 509 installeren, waar hopelijk alle problemen mee zijn opgelost.

Dit is natuurlijk wel in samenwerking met de firma waar ik mijn toestellen heb gekocht (Deltavox in België), maar zoals ze het mij vertelden, was Onkyo van de problemen op de hoogte, en kunnen de toestellen worden ingeruild. Dus voor andere Tweakers die gelijkaardige problemen ondervinden met de 508 kan het interessant zijn om hun winkel of Onkyo aan te spreken. Wie weet krijg je je toestel ook omgeruild.

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 22:19
Momenteel geniet ik met volle teugen van de 509.
Ook de net functie bevalt me prima met aupeo.
Wat ik me afvraag. Wat is nou het mooiste geluid menu voor films?
Sommige heb ik staan op direct d ??
En nu speelde ik kung fu panda 2 met dolby dig ??
Maar hoe krijg je meer functies behalve de juiste game/Movie/tv/music knop te gebruiken?
De neo6:1 beviel me ook
Maar die is niet altijd te kiezen???
En de sub afstelling van een jbl200-5. Moet die nou voluit en dan via de receiver instellen?
De audessy zegt soms 80hz en dan weer 120??

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Guys :)

Ik loop te zoeken op het net en in manuals hoe ik het volgende voor elkaar moet krijgen en dus niet lukt.

Ik heb een TX-NR509 welke lekker draait, DLNA afspeelt als een zonnetje van mijn Xubuntu server. Alles lijkt te werken. Als ik mijn Onkyo uitzet gaat het geluid van de TV autmatisch weer aan dus bijna helemaal goed.

Alleen soms wil ik een internet station afspelen qua muziek en mijn TV aanhebben staan op TV beeld. Dit lukt mij dus niet. Ik kan de TV uitzetten en dan de radio aan maar zodra de tv een signaal geeft schakelt de versterker weer over naar TV geluid via de versterker.

Weet iemand hoe ik dit uitzet? Dus mp3 geluid via de versterker en TV los aan hebben staan?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
Heb je niet toevallig HDMI-CEC aanstaan (deze dus uitzetten)? Dat is het enige wat ik kan bedenken.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Dacht het niet maar lees het vaker nu dus zal straks thuis toch voor de zekerheid eens goed checken..

• pvanmegen
Boss schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:28:
[...]

Vreemde is nu dat ik wel bestanden kan afspelen lokaal vanaf mijn laptop maar als ik dan een bestand op de homeserver klik dat hij het dan niet doet. Zou dat met rechten te maken hebben op de homeserver of in de reciever?

Mijn Samsung TV doet dat overigens ook alleen met lokale bestanden vanaf mijn laptop. Op bestanden van de server loopt hij vast...

[ Voor 10% gewijzigd door pvanmegen op 18-10-2011 23:05 ]

• aqurry007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-12 10:17
Hello,

Ik heb volgende opstelling:

-Klipsch RF-62 II Floorstanding Speakers,
-Klipsch RC-52 II Center Speaker,
-Klipsch RS-52 II Surround Speakers,
-Klipsch RW 10d subwoofer,
-Onkyo TX-NR709.

Maar wat moet ik kiezen voor impedantie 4 Ohm of 6 Ohm?

En wat moet ik kiezen bij:

front, center en surround: full-band,40Hz,50Hz,60Hz,70Hz,80Hz(THX),90Hz,100Hz,120Hz,150Hz of 200Hz?

En bij LPF van LFE: 80Hz,90Hz,100Hz,120Hz of bypass
En bij subwoofer fase: 0 of 180?

Die RF-62 II Floorstanding Speakers kan ik ook bi-ampen. aan te raden of niet?

Greetings,
Pieter Provoost

[ Voor 32% gewijzigd door aqurry007 op 19-10-2011 01:06 ]

aqurry007 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:04:
front, center en surround: full-band,40Hz,50Hz,60Hz,70Hz,80Hz(THX),90Hz,100Hz,120Hz,150Hz of 200Hz?

Heb je je eigen überhaupt wel ingelezen naar wat deze waarden doen of waar ze voor staan? Want het is zo niet te zeggen welke waarde je in moet stellen. Het hangt namelijk deels van de ruimte af, deels van de speakers die je hebt staan en deels van je eigen smaak.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• aqurry007
FeaR schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 07:35:
[...]

Heb je je eigen überhaupt wel ingelezen naar wat deze waarden doen of waar ze voor staan? Want het is zo niet te zeggen welke waarde je in moet stellen. Het hangt namelijk deels van de ruimte af, deels van de speakers die je hebt staan en deels van je eigen smaak.
Ik heb inderdaad vergeten te zeggen dat de ruimte exact 25 m² is, voor de rest ben ik eigenlijk een leek in dit alles. Ik heb het eerst geprobeerd met de bijgeleverde set-up microfoon, maar de eerste keer gaf het totaal andere waardes aan dan de 2 keer, dus denk ik dat manueel ingeven beter is.

• Dennism
  • Laatst online: 00:32
aqurry007 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:04:
Hello,

Ik heb volgende opstelling:

-Klipsch RF-62 II Floorstanding Speakers,
-Klipsch RC-52 II Center Speaker,
-Klipsch RS-52 II Surround Speakers,
-Klipsch RW 10d subwoofer,
-Onkyo TX-NR709.

Maar wat moet ik kiezen voor impedantie 4 Ohm of 6 Ohm?

En wat moet ik kiezen bij:

Greetings,
Pieter Provoost
4 Ohm of 6 Ohm, check je speaker manual, daar moet dit instaan.

Front/Center/Surround crossover: Wat je kan doen is audessy een meting laten doen, dan worden deze zaken in princiepe voor je ingeregeld op basis van hoe Audyssey je speakers opstelling en ruimte opmeet. Dit doe je door de bijgeleverde microfoon op de Onkyo aan te sluiten en de instructies op het scherm te volgen.

een andere optie is om de center/fronts/surrounds als start waarde op 80hz mee te geven (Onkyo zal dit aanraden in de handleiding voor de THX instellingen), dit geeft voor zover ik weet ik veel gevallen een redelijk start setup en vanaf hier zelf manueel te finetunen mocht de 80hz instelling niet voldoen.

LPF/LFE uit mijn hoofd op 120hz (anders mis je informatie uit het LFE kanaal als je lager gaat dan 120hz), mocht de sub ook nog een filter instelling op de Sub hebben, zet deze dan uit.
Fase is volgens mij starten op 0, en mocht je problemen hebben met de sub deze op 180 proberen om te kijken of dit de problemen op lost.

Bi-ampen kan profijt opleveren, maar dit hoeft niet. Uitproberen is in deze de beste handeling en zelf bepalen wat je voorkeur geniet.

Mocht je van al dezer instellingen geen echte kennis hebben om alles handmatig in te stellen denk ik dat het al met al aan te raden om de instellingen via audessey te laten verlopen. Dit staat vrij duidelijk in de handleiding beschreven en zal waarschijnlijk tenzij je echt een lastige luisterruimte hebt een vrij goed resultaat geven.

• aqurry007
Dennism schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:22:
[...]

4 Ohm of 6 Ohm, check je speaker manual, daar moet dit instaan.

Front/Center/Surround crossover: Wat je kan doen is audessy een meting laten doen, dan worden deze zaken in princiepe voor je ingeregeld op basis van hoe Audyssey je speakers opstelling en ruimte opmeet. Dit doe je door de bijgeleverde microfoon op de Onkyo aan te sluiten en de instructies op het scherm te volgen.

een andere optie is om de center/fronts/surrounds als start waarde op 80hz mee te geven (Onkyo zal dit aanraden in de handleiding voor de THX instellingen), dit geeft voor zover ik weet ik veel gevallen een redelijk start setup en vanaf hier zelf manueel te finetunen mocht de 80hz instelling niet voldoen.

LPF/LFE uit mijn hoofd op 120hz (anders mis je informatie uit het LFE kanaal als je lager gaat dan 120hz), mocht de sub ook nog een filter instelling op de Sub hebben, zet deze dan uit.
Fase is volgens mij starten op 0, en mocht je problemen hebben met de sub deze op 180 proberen om te kijken of dit de problemen op lost.

Bi-ampen kan profijt opleveren, maar dit hoeft niet. Uitproberen is in deze de beste handeling en zelf bepalen wat je voorkeur geniet.

Mocht je van al dezer instellingen geen echte kennis hebben om alles handmatig in te stellen denk ik dat het al met al aan te raden om de instellingen via audessey te laten verlopen. Dit staat vrij duidelijk in de handleiding beschreven en zal waarschijnlijk tenzij je echt een lastige luisterruimte hebt een vrij goed resultaat geven.
Beste Dennism,

Ik heb even de specificaties opgezocht en de speakers zijn allemaal 8 ohm, dus moet ik dan 6 ohm of 4 nemen? Wat bedoeld u precies met een filter in de subwoofer? In de subwoofer kan ik volgende dingen kiezen:

-Eq mode: Punch, depth, flat
-Lowpass LFE: off, of kiezen van 40Hz tot 120HZ
-Phase: kiezen tussen 0⁰ tot 180⁰

Zelf heb ik al geprobeerd met die set-up microfoon, maar ik kom telkens andere waarden uit, dus dit lijkt mij geen optie.

SPECIFICATIONS RF-62 II Floorstanding Speaker

 BUILT FROM: 2010
 DEPTH: 15.4" (39cm) with grille
 ENCLOSURE TYPE: Bass-reflex via dual rear-firing ports
 FINISHES: Black Ash & Cherry woodgrain vinyl
 FREQUENCY RESPONSE: 35Hz-24KHz ± 3dB
 HEIGHT: 40.2" (102cm) with feet
 HIGH FREQUENCY CROSSOVER: 1500Hz
 HIGH FREQUENCY DRIVER: 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression driver mated to 90° x 60° square Tractrix® Horn
 INPUTS: Dual binding posts / bi-wire / bi-amp
 LOW FREQUENCY DRIVER: Dual 6.5" (16.5cm) Cerametallic cone woofers
 NOMINAL IMPEDANCE: 8 Ohms compatible
 POWER HANDLING: 125W RMS / 500W Peak
 SENSITIVITY: 97dB @ 2.83V / 1m
 WEIGHT: 49.1lbs (22.3kg)
 WIDTH: 8.5" (21.6cm)

SPECIFICATIONS RC-52 II Center Speaker

 DEPTH: 10.5" (26.6cm) with grille
 ENCLOSURE TYPE: Bass-reflex via dual front-firing ports
 FINISH: Black Ash woodgrain vinyl
 FREQUENCY RESPONSE: 67Hz-24KHz ± 3dB
 HEIGHT: 6.5" (16.6cm)
 HIGH FREQUENCY CROSSOVER: 1600Hz
 HIGH FREQUENCY DRIVER: 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression driver mated to 90° x 60° square Tractrix® Horn
 INPUTS: Single binding posts
 LOW FREQUENCY DRIVER: Dual 5.25" (13.3cm) Cerametallicâ„¢ cone woofers
 MOUNTING: Uptilt and Downtilt feet
 POWER HANDLING: 125W RMS / 500W Peak
 SENSITIVITY: 96dB @ 2.83V / 1m
 WEIGHT: 22.1lbs (10kg)
 WIDTH: 20.5" (52.1cm)

SPECIFICATIONS RS-52 II Surround Speaker

 DEPTH: 8" (20.2cm)
 ENCLOSURE TYPE: Bass-reflex via dual side-firing ports
 FINISH: Matte Black vinyl
 FREQUENCY RESPONSE: 58Hz-24KHz ± 3dB
 HEIGHT: 13" (33.1cm)
 HIGH FREQUENCY CROSSOVER: 1500Hz
 HIGH FREQUENCY DRIVER: Dual 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression drivers mated to 90° x 60° square Tractrix® Horns
 INPUTS: Single binding posts
 LOW FREQUENCY DRIVER: Dual 5.25" (13.3cm) Cerametallic cone woofers
 MOUNTING: Keyhole bracket and quad 1/4"-20 threaded inserts
 POWER HANDLING: 100W RMS / 400W Peak
 SENSITIVITY: 95dB @ 2.83V / 1m
 WEIGHT: 14.7lbs (6.7kg)
 WIDTH: 14.3" (36.3cm)

SPECIFICATIONS RW-10d Subwoofer

 AMPLIFIER: BASH digital hybrid
 AMPLIFIER POWER: FTC Rated Power: 260 watts continuous @ <2% THD / Dynamic Power*: 575 watts
 BUILT FROM: 2006
 DEPTH: 19" (48.3cm)
 DRIVE COMPONENTS: 10" (25.4cm) Cerametallic cone, front-firing woofer
 ENCLOSURE TYPE: Bass-reflex via front-firing CornerPort
 EXPORT VOLTAGE: 220 VAC 50/60Hz
 FEATURES: DCS control and feature set w/ 3 system presets
 FINISHES: Black Ash woodgrain or Silver matte vinyl
 FREQUENCY RESPONSE: 28-120Hz +/-3dB
 HEIGHT: 17.8" (45.2cm)
 INPUTS: L/R Line-level RCA jacks, L/R High-level speaker binding posts
 MAXIMUM ACOUSTIC OUTPUT: 112dB @ 30Hz 1/8 space, 1m
 OUTPUTS: None
 VOLTAGE: 110/120 VAC 60Hz
 WEIGHT: 39lbs (17.7kg)
 WIDTH: 12.5" (31.8cm)
aqurry007 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:19:
[...]
Ik heb inderdaad vergeten te zeggen dat de ruimte exact 25 m² is, voor de rest ben ik eigenlijk een leek in dit alles. Ik heb het eerst geprobeerd met de bijgeleverde set-up microfoon, maar de eerste keer gaf het totaal andere waardes aan dan de 2 keer, dus denk ik dat manueel ingeven beter is.
Nogmaals, er zijn geen standaardwaarden die je in kan stellen omdat het allemaal persoonlijk is. Waar de één de crossover op 100 Hz zet vind de ander het pas goed klinken bij 60 Hz. Anderen kunnen dus niet zomaar voor je zeggen welke waardes je in moet stellen. Enige wat er gezegd kan worden zijn de richtlijnen waar je je aan zou kunnen houden om een begin te hebben.
aqurry007 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:49:
[...]Ik heb even de specificaties opgezocht en de speakers zijn allemaal 8 ohm, dus moet ik dan 6 ohm of 4 nemen?
6 Ohm nemen. Al maakt het eigenlijk zo veel allemaal niet uit.
Wat bedoeld u precies met een filter in de subwoofer? In de subwoofer kan ik volgende dingen kiezen:

-Eq mode: Punch, depth, flat
-Lowpass LFE: off, of kiezen van 40Hz tot 120HZ
-Phase: kiezen tussen 0⁰ tot 180⁰
EQ mode heeft hier niets mee te maken, dat zijn voorgeprogrammeerde settings van de subwoofer. In de manual van de subwoofer staat wanneer je welke setting het best kan gebruiken. Maar voor het instellen maakt dit niet uit.

Lowpass LFE op "off" zetten. Je regelt de crossover immers in de Onkyo. Andere mogelijkheid is om de LFE helemaal maximaal te zetten, maar als er een optie "off" is zou ik die nemen.

Phase op 0 laten staan. Mocht je ontdekken dat er weinig weergave van laag is te horen kan je altijd nog met de fase gaan spelen.

Richtlijn voor de crossover is dat je de laagst gemeten waarde van je speaker pakt en dat maal 1,5 vermenigvuldigd als het is gemeten bij -3dB en maal 2 als er is gemeten bij -6 dB. Jouw speakers doen - volgens de specificaties - 35 Hz gemeten op -3 dB. Dus dan krijg je 35 x 1,5 = 52.5. Een goed uitgangspunt voor de crossover van de subwoofer zou dus een Hz of 60 zijn. Maar nogmaals, dat is persoonlijk. Er zijn genoeg mensen die ook rond de 60 Hz uitkomen met deze berekening maar toch liever hoger instellen.

• aqurry007
FeaR schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:01:

Richtlijn voor de crossover is dat je de laagst gemeten waarde van je speaker pakt en dat maal 1,5 vermenigvuldigd als het is gemeten bij -3dB en maal 2 als er is gemeten bij -6 dB. Jouw speakers doen - volgens de specificaties - 35 Hz gemeten op -3 dB. Dus dan krijg je 35 x 1,5 = 52.5. Een goed uitgangspunt voor de crossover van de subwoofer zou dus een Hz of 60 zijn. Maar nogmaals, dat is persoonlijk. Er zijn genoeg mensen die ook rond de 60 Hz uitkomen met deze berekening maar toch liever hoger instellen.
Dus technisch gezien moeten de:

-floorstands op 50Hz( 35 x 1.5= 52.5)
-center op 100Hz (67 x 1.5= 100.5)
-surround op 80Hz (58 x 1.5= 87)
-woofer op 40Hz (28 x 1.5= 42)

Of zou je best afronden naar boven, dus 60, 100, 90, 40?En wat met full-band?
LPF van LFE op 120Hz?
Dubbele bas: aan of uit?
aqurry007 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:28:
[...]
Dus technisch gezien moeten de:

-floorstands op 50Hz( 35 x 1.5= 52.5)
-center op 100Hz (67 x 1.5= 100.5)
-surround op 80Hz (58 x 1.5= 87)
-woofer op 40Hz (28 x 1.5= 42)

Of zou je best afronden naar boven, dus 60, 100, 90, 40?En wat met full-band?
LPF van LFE op 120Hz?
Dubbele bas: aan of uit?
Waarom je de subwoofer meeneemt is me een raadsel. De subwoofer zet je juist volledig open zodat deze de aanvulling zo compleet mogelijk maakt. Als je de subwoofer op 42 Hz in gaat stellen krijg je een gat in het bereik. Maar geloof dat er al was gezegd dat je de crossover op de suwboofer helemaal open moet zetten.

Als je crossover per speaker in kan stellen zijn de waardes die je noemt op zich een leuk uitgangspunt. Anders gewoon de 60 Hz pakken van je front speakers, die zijn toch het meest leidend.

Dubbel bass werkt - naar mijn weten - alleen als je speakers op "large" hebt staan. En of dat aan of uit moet staan is niet te zeggen. Dat zal je zelf moeten testen of het beter klinkt of niet.

• Grimmie187
Een zeer korte vraag:

Kan het kwaad om de center speaker van mijn surround set (Jamo 606 HCS) boven op mijn Onkyo receiver te zetten? (uiteraard met rubber dopjes onder de speaker). De receiver is te hoog om tussen de planken van mijn kast te passen, moet dus een plank verwijderen zodat receiver + center speaker op elkaar wel passen.

• Deadhead
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 14:20
Stomme vraag misschien maar:

Ik keek op de Onkyo site om wat receivers te vergelijken, nu staat er bij de goedkopere versies bij dat deze geen HDMI processing functie bezit, nu mijn vraag wat wil dit zeggen?
Deadhead schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:47:
Ik keek op de Onkyo site om wat receivers te vergelijken, nu staat er bij de goedkopere versies bij dat deze geen HDMI processing functie bezit, nu mijn vraag wat wil dit zeggen?
Je hebt HDMI Processing (ook wel HDMI Repeater genoemd) en HDMI Switching (ook wel HDMI Through genoemd). Als de receiver HDMI Processing heeft betekent dit dat de receiver genoeg heeft aan één HDMI kabel van het bronapparaat naar de receiver. Over die ene kabel gaat dan de audio en video. Video wordt naar de TV gestuurd en de audio wordt door de receiver ten gehore gebracht over de aangesloten speakers. Bij HDMI Switching moet je naast de ene HDMI kabel nog een extra kabel trekken voor de audio. Een receiver met HDMI Switching stuurt namelijk beeld en geluid door naar de TV en haalt de audio dus niet van het signaal om dit af te spelen.

Overigens is de term "HDMI Through" wel verneukeratief, want dat is - met bovenstaande uitleg - iets wat je niet wilt hebben. Maar tegenwoordig wordt HDMI Through ook gebruikt voor aan te geven dat de receiver signalen door kan geven wanneer de receiver in stand-by staat.

Maar eigenlijk zijn receivers met HDMI Processing tegenwoordig de standaard, HDMI Switching zie je eigenlijk niet meer. Weet dan ook niet naar welke modellen je zit te kijken, maar volgens mij was bij Onkyo HDMI Processing vanaf de TX-SR08 standaard. De TX-SR307 had nog wel HDMI Switching, maar alles daarboven had Processing. Van de TX-SRxx6 serie was het volgens mij de de TX-SR606 en hoger welke HDMI Processing hadden.

• jeroenjeroen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-12 11:26
Ik heb ongeveer een jaar geleden de onkyo 508 en de Jamo 608 hcs3 set gekocht. Sind een paar maanden heb ik een pc aan de receiver gekoppeld. (intel i3, sapphire 6770). De dvi uitgang van de videokaart gaat naar mijn monitor en de hdmi uitgang gaat naar de onkyo 508. De audio van mijn pc en het beeld gaat naar de tv. Sinds een paar dagen krijg ik opeens geen audio en beeld meer op mijn tv. Mijn tv geeft dan aan ''geen videosignaal'' terwijl mijn PS3 probleemloos werkt.

Ik heb het volgende gedaan:
-Hdmi van de videokaart direct naar de tv geeft gewoon normaal beeld.(probleem is dus niet de videokaart)
-De receiver gereset naar fabrieksinstellingen, het probleem blijft.
-De nieuwste drivers gedownload voor mijn videokaart.
-Gekeken of de kabels goed zitten
-Instellingen van de receiver bekeken

Mijn vraag is weet iemand hoe dit komt.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:47
jeroenjeroen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:46:
Ik heb ongeveer een jaar geleden de onkyo 508 en de Jamo 608 hcs3 set gekocht. Sind een paar maanden heb ik een pc aan de receiver gekoppeld. (intel i3, sapphire 6770). De dvi uitgang van de videokaart gaat naar mijn monitor en de hdmi uitgang gaat naar de onkyo 508. De audio van mijn pc en het beeld gaat naar de tv. Sinds een paar dagen krijg ik opeens geen audio en beeld meer op mijn tv. Mijn tv geeft dan aan ''geen videosignaal'' terwijl mijn PS3 probleemloos werkt.

-Hdmi van de videokaart direct naar de tv geeft gewoon normaal beeld.(probleem is dus niet de videokaart)

Heb je ook de evt. software van je tv geinstalleerd op je pc?
Bij mij moest dit ook (4650 HD en samsung syncmaster 2333HD) anders kreeg ik geen doorgifte via hdmi.. dit ivm HDCP protocol..
Dit was dus pc > pioneer vsx-920k > samsung syncmaster.. dus kijk even of je software voor bij je scherm hebt en installeer die even.
Want bij mij deed het scherm ook wel rechtstreeks via hdmi op mn pc.. maar met reciever zat hij dus met HDCP ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• jeroenjeroen
Annuk schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:17:
[...]

Heb je ook de evt. software van je tv geinstalleerd op je pc?
Bij mij moest dit ook (4650 HD en samsung syncmaster 2333HD) anders kreeg ik geen doorgifte via hdmi.. dit ivm HDCP protocol..
Dit was dus pc > pioneer vsx-920k > samsung syncmaster.. dus kijk even of je software voor bij je scherm hebt en installeer die even.
Want bij mij deed het scherm ook wel rechtstreeks via hdmi op mn pc.. maar met reciever zat hij dus met HDCP ;)
Voor mijn tv kan ik geen software vinden(philips 32pfl7404h), op de tv zelf zit wel de nieuwste software. Alleen het gekke is dat alles een week geleden nog wel werkte :?

• Deadhead
FeaR schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:58:
[...]

Je hebt HDMI Processing (ook wel HDMI Repeater genoemd) en HDMI Switching (ook wel HDMI Through genoemd). Als de receiver HDMI Processing heeft betekent dit dat de receiver genoeg heeft aan één HDMI kabel van het bronapparaat naar de receiver. Over die ene kabel gaat dan de audio en video. Video wordt naar de TV gestuurd en de audio wordt door de receiver ten gehore gebracht over de aangesloten speakers. Bij HDMI Switching moet je naast de ene HDMI kabel nog een extra kabel trekken voor de audio. Een receiver met HDMI Switching stuurt namelijk beeld en geluid door naar de TV en haalt de audio dus niet van het signaal om dit af te spelen.
Duidelijk, bedankt!

Mijn oog is gevallen op de Onkyo TX-NR509, als ik het goed begrijp zou dit voldoende moeten zijn voor mijn wensen.
Wat ik er namelijk op aan wil sluiten is een:
Samsung LE32B550 1080P TV
PS3
PC (waar nog een hdmi videokaart in moet)
Hdmi kastje van kpn voor tv

Ik zou met deze receiver dus in feite voor ieder apparaat maar 1 hdmi hoeven te gebruiken en niet nog een extra S/PDIF erbij moeten aansluiten, en deze stuurt dan
geluid én video door via 1 hdmi kabel die in de tv gaat?

Is het ook mogelijk om de L-R surround speaker uitgangen als L-R Back speakers te gebruiken, dit zal wel een instelling zijn maar ik wil het even weten, heb namelijk niet de mogelijkheid speakers langs mijn bed te zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Deadhead op 21-10-2011 09:12 ]

Deadhead schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:28:
[...]Mijn oog is gevallen op de Onkyo TX-NR509, als ik het goed begrijp zou dit voldoende moeten zijn voor mijn wensen.
Wat ik er namelijk op aan wil sluiten is een:
Samsung LE32B550 1080P TV
PS3
PC (waar nog een hdmi videokaart in moet)
Hdmi kastje van kpn voor tv
Zo te zien geen analoge apparatuur, dus dan is de TX-NR509 qua opties inderdaad genoeg. Als je nog analoge apparatuur had zou je naar de TX-NR579 of hoger kunnen kijken. Deze beschikken over analoog naar digitaal conversie.
Deadhead schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:28:
[...]
Ik zou met deze receiver dus in feite voor ieder apparaat maar 1 hdmi hoeven te gebruiken en niet nog een extra S/PDIF erbij moeten aansluiten, en deze stuurt dan
geluid én video door via 1 hdmi kabel die in de tv gaat?
Klopt. Beeld en geluid gaan over de ene kabel. Beeld gaat naar de TV en geluid wordt over de speakers gezonden. Als je de receiver in stand-by zet zal de receiver Passthrough toepassen en beeld en geluid naar de TV sturen. Zo hoef je niet altijd alles over de 5.1 aan te horen.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:04
Okey daar gaat hij dan;

Ik moet van deze setup terug naar een setup in 1 kamer.

Dat wil zeggen ik wil beide onkyo receivers er nu uit gaan gooien en alles in 1 receiversamen laten komen.

Hiervoor heb ik dus nodig een receiver met:
4 HDMI ingangen, prima dat is te vinden bij Onkyo. Ik zat zelf te denken aan de TX-NR709.

Maar nu zie ik daar zoveel leuke features op dat ik denk hey, das leuk!
Network Capability Delivers Internet Radio and Network Audio Streaming via Ethernet
Nou heb ik natuurlijk geen android telefoon en geen windows PC. Ik heb Apple. Wordt IOS en OSX ook ondersteund of niet?

Tweede is (offtopic ik weet het), ik zou eigenlijk best wat extra geld over hebben om een Bose 3-2-1 achtige opstelling te hebben welke wat uitgebreider is dan het standaard bose spul en 4 HDMI ingangen heeft.

• jeroenjeroen
jeroenjeroen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:46:

(even mezelf gequote)

Ik heb het probleem opgelost! Ben iets heel doms vergeten, ik had bij ''screen resolution'' de ''Show display only on 1'' aanstaan, waarom weet ik ook niet :? Maar gelukkig werkt alles weer! 8)

• j0ram
  • Laatst online: 15-12 08:22
Graag jullie advies:
Mijn versterker ( een Onkyo TX-NR1007 ) geeft geen geluid meer.
Ik ben gewend dat bij het aanzetten van de versterker en het wisselen van de input je het klikken van een relais hoort.

En dat geluid hoor ik nu niet meer bij het wisselen tussen bvb de input game, dvd etc. ook de radio geeft geen geluid, dit heb ik getest om er zeker van te zijn dat het aan de versterker ligt en niet de randapparatuur.

update: na lang zoeken heb ik meer informatie gevonden:

http://mirror2.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=20994434

Blijkbaar komt dit vaker voor.............................

[ Voor 17% gewijzigd door j0ram op 21-10-2011 15:29 ]

• Deadhead
FeaR schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:02:
[...]

Zo te zien geen analoge apparatuur, dus dan is de TX-NR509 qua opties inderdaad genoeg. Als je nog analoge apparatuur had zou je naar de TX-NR579 of hoger kunnen kijken. Deze beschikken over analoog naar digitaal conversie.
Ik heb nog een Commodore64 die ik nog af en toe aansluit maar dit kan ook rechtstreeks op de tv, ik heb van horen zeggen dat de commodore64 toch geen 5.1 ondersteund helaas.. :p

Bedankt voor de informatie, nu nog in de winkel wat speakertjes gaan beluisteren (niet kopen, want de elektronica boer in het dorp is nogal duur) ;)

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 22:19
nou blijft mn dune op de onkyo 509 weer veranderen van scherm.aan/uit/aan/uit.
kan je iets in de onkyo uitvinken of wat dan ook voor de tv functie?

• Nosferatu111072
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-08 19:41
rikoos schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:17:
Guys :)

Ik loop te zoeken op het net en in manuals hoe ik het volgende voor elkaar moet krijgen en dus niet lukt.

Ik heb een TX-NR509 welke lekker draait, DLNA afspeelt als een zonnetje van mijn Xubuntu server. Alles lijkt te werken. Als ik mijn Onkyo uitzet gaat het geluid van de TV autmatisch weer aan dus bijna helemaal goed.

Alleen soms wil ik een internet station afspelen qua muziek en mijn TV aanhebben staan op TV beeld. Dit lukt mij dus niet. Ik kan de TV uitzetten en dan de radio aan maar zodra de tv een signaal geeft schakelt de versterker weer over naar TV geluid via de versterker.

Weet iemand hoe ik dit uitzet? Dus mp3 geluid via de versterker en TV los aan hebben staan?
Ik heb hetzelfde en dit komt m.i. doordat je HDMI control (rihd) aan hebt staan.

Rega planar 2 (exact-cartridge), Jamo C97II, Xbox series X - LG55CX6LA - Onkyo tx-rz900 - Xbox One X - Xbox One - Xbox 360 - Xbox - Gamertag: NOSFERAT

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12 23:47
Ik kan mijn probleem nergens vinden.

Ik heb sinds kort een onkyo 506. Ik heb hier een woofer liggen van een oude stereoinstallatie. Alleen wanneer ik de woofer aansluit achter bij "woofer" komt er geen geluid. Wel uit mn jamo speakers.

Iemand idee?
Cabo schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:20:
Ik heb sinds kort een onkyo 506. Ik heb hier een woofer liggen van een oude stereoinstallatie. Alleen wanneer ik de woofer aansluit achter bij "woofer" komt er geen geluid. Wel uit mn jamo speakers.

Iemand idee?
Kabel die je hebt gebruikt al gecontroleerd? Kan met elke kabel met aan beide zijden RCA, een analoge interlink en digitale interlink zijn beide geschikt.

Hoe staan de instellingen verder? Heb je wel ingesteld dat er een subwoofer aanwezig is? En is de subwoofer wel ingesteld binnen een bereik wat deze aan kan?

• Cabo
Hmm, ik heb een silvercrest speakerset 5.1, keer bij de lidl gekocht. Ik heb daarnaast een Jami 428 speakerset zonder woofer.

Jamo werkt wel prima, die kabels heb ik ook gestript en aangesloten. De lidl speakers zijn allemaal voorzien van een RCA aansluiting. Alleen nu merk ik dat geen enkele speaker werkt. Ik heb in de setup aangegeven dat ik een woofer heb (yes) en ook speaker achter heb aangesloten. Maar er komt geen geluid uit.

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Even een vraag, zou je het verschil in geluid merken wanneer je van een 300 serie (ht548) naar een 700/800 serie zou gaan?

Ben op het moment wel tevreden met de s5405, alleen is mn kamer niet ideal qua akkoestiek.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Cabo schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:20:
Ik kan mijn probleem nergens vinden.

Iemand idee?
Je gebruikt toch wel een actieve subwoofer? ;)

"When you grow up your heart dies"

• Cabo
sjaool schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

Je gebruikt toch wel een actieve subwoofer? ;)
Ik snap niet goed wat je met "actieve subwoofer bedoeld.

Op het internet heb ik een plaatje gevonden van de speakers die ik heb met de subwoofer. Deze speakers en woofer welke een RCA verbinding hebben werken niet. Speakers en woofer staan in de instelingen op actief.
Afbeeldingslocatie: http://obrazki.elektroda.net/64_1290860145.jpg
Cabo schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:02:
[...]
Een subwoofer met eigen versterker.
Op het internet heb ik een plaatje gevonden van de speakers die ik heb met de subwoofer. Deze speakers en woofer welke een RCA verbinding hebben werken niet. Speakers en woofer staan in de instelingen op actief.
[afbeelding]
Maak eens een foto van de achterkant van de set. Dat zegt veel meer dan een foto van de voorkant van de set.

• Cabo
foto 1: subwoofer achterkant, kabel zit dus in de subwoofer
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/5336/imag0035ox.jpg

foto 2: Achterkant Onkyo 509, kabel gaat dus in de paarse aansluiting :)
Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/2705/imag0036cz.jpg

Rest van de kabels is een aansluiting van mn pc, en de jamo speakers
Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/1434/imag0038zx.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Cabo op 22-10-2011 20:26 ]

Apart... De connector is er wel eentje die je ziet bij een actieve subwoofer. Maar hoe de subwoofer er zelf uit ziet klopt dan weer niet. Een actieve subwoofer zou ook nog een ingang voor 230 Volt moeten hebben, en die mis ik. Idem met wat schakelaars voor instellingen. Weet dus niet of je wel een actieve subwoofer hebt. Maar aan de aansluiting te zien én het feit dat je subwoofer niet werkt twijfel ik daaraan.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Striktgenomen past het niet in dit topic want het gaat niet om een receiver, maar ik vond het toch wel het vermelden waard dat ik een paar serieuze stereoversterkers tegenkwam op de site van Onkyo. Pronkstuk is de voor/eindset P-3000R/M-5000R waar samen 4300 euro adviesprijs voor staat.

Dat lijkt me wat gortig, maar er zijn ook nog twee geïntegreerde modellen, namelijk de A-9000R en de A-9070 met respectievelijk een gewicht van 18.5KG en 18.1KG schoon aan de haak. Hoe deze versterkers zich tot elkaar verhouden weet ik niet en ik kan alleen Nederlandse prijzen vinden voor de laatste, deze moet rond de 1000 euro kosten. Beide versterkers hebben coaxiale en optische digitale ingangen en ook nog een USB aansluiting. De DAC is 2x een Wolfson WM8742 die zelfs de goedkeuring van meneer Fikus weg kan dragen.

1000 euro vind ik persoonlijk net iets teveel geld en ik vind beide versterkers ook niet echt mooi vormgegeven maar ik vind het wel opvallend dat dit soort producten nu op de markt verschijnen (bijvoorbeeld Yamaha heeft nu ook al een tijdje iets uit wat hier op lijkt, zij het zonder DAC). Serieuze stereoversterkers is toch iets wat bij de grote merken een tijd op zijn minst een stuk minder prominent in het assortiment aanwezig is geweest. Nu wachten tot Sony met een nieuwe Stereo ES lijn komt :z
fckgw schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:19:
Nu wachten tot Sony met een nieuwe Stereo ES lijn komt :z
En dan ook maar hopen dat de nieuwe ES-lijn het wel waard is om de ES-badge te dragen. Want de laatste receivers die Sony maakt zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Een Sony 5000 serie die maar 450 Watt verbruikt en dan toch claimen dat er 7 x 120 Watt geleverd kan worden. Nagemeten klopt er dan ook niets van en wordt er nog geen 40 Watt geleverd onder 5 en 7 kanalen.

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:41

-pollem-

Are you threatening me?

Ik ben al anderhalf jaar naar volledige tevredenheid in het bezit van een TX-NR807 maar er beginnen zich nu rare problemen voor te doen. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben ondervonden.

Sinds een paar weken geeft de Onkyo geen geluid meer bij het aanzetten. Het begon af en toe en dan was met het uitzetten en opnieuw aanzetten opgelost. De problmen zijn echter steeds erger geworden. Nu is het zo dat het soms wel een half uur duurt voordat er geluid uitkomt.

De Onkyo start wel en het display geeft beeld. Vreemd is dat de speakerconfiguratie niet in het display wordt weergegeven. Deze verschijnt weer nadat de Onkyo geluid geeft na ongeveer 50x uit- en aanzetten.

Beeld wordt wel altijd netjes doorgegeven naar de TV. Het lijkt wel of de versterkers niet inschakelen op de een of andere manier.

Wat ik al heb geprobeerd:

- Verschillende inputs geselecteerd.
- Apparaat volledig van stroom gehaald.
- Apparaat gereset.
- Alle kabels/aansluitingen gecontroleerd.
- Gecheckt dat de laatste firmware aanwezig is.
- Internet afgestruind.

Zijn er nog mensen met tips voordat ik aanspraak ga maken op mijn garantie? Zie ik iets over het hoofd?

Edit:
Na wat verder gezocht te hebben denk ik dat het HDMI board naar zijn grootje is. Dat is wat op internet bij meer xx07 modellen zie.

[ Voor 5% gewijzigd door -pollem- op 23-10-2011 17:58 ]

• Zeropaid
  • Niet online
Wellicht een simpele vraag voor de experts hier:

Ik maak gebruik van een htpc icm een onkyo s5405.
De onkyo is ingesteld op hdmi trough, en is via hdmi verbonden met een onboard ati 6310. (zou volgens de specificaties dolby truehd kunnen doorgeven)
Echter is het geluid gewoon stereo ongeacht welke bron het is, de center en sl, sr doen niets.

Op het display van de onkyo staat hdmi en pcm aangegeven.
Wanneer ik op display druk staat er multich en MCH pcm 5.1 en 192khz

Wanneer ik ipv hdmi optical kies, (heb zowel hdmi als optisch aangesloten) is het geluid wel surround, maar natuurlijk geen truehd.
Via optical heb ik alleen de mogelijkheid prologic II of dts neo, alleen vind ik dit geen echt surround effect geven.

Mijn vraag: hoe kan ik met een htpc en hdmi toch truehd ontvangen. of in ieder geval gebruik kunnen maken van hdmi trough.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Cabo schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:24:
foto 1: subwoofer achterkant, kabel zit dus in de subwoofer
[afbeelding]

foto 2: Achterkant Onkyo 509, kabel gaat dus in de paarse aansluiting :)
[afbeelding]

Rest van de kabels is een aansluiting van mn pc, en de jamo speakers
[afbeelding]
Subwoofer is passief. Op het andere plaatje waar alle boxen op staan, zie je in het midden ook de versterker staan voor alle speakers. Deze stuurt ook de subwoofer aan. Vaak zijn dergelijke setjes voorzien van een Cinch stekker op 1 of meerdere speakers, om te voorkomen dat je plus en min omdraait.

Je hebt 2 opties. Of je gebruikt die versterker die bij die boxenset hoort tussen de subwoofer pre-out van de Onkyo en de subwoofer zelf of je koopt een actieve subwoofer.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:04
Ik ga binnenkort zelf ook een HT aanschaffen. Ivm ruimte en estetische waarde komt er naar alle waarschijnlijkheid een jamo s426 hcs 3 met een sub210. Deze wil ik gaan aansturen met een onkyo receiver aangezien ik in dit topic veel positieve reacties zie! Ik heb geen 5 HDMI poorten nodig en heb ook geen behoefte aan veel extra aansluitingen (komen maar 1/2 apparaten op met HDMI). Dus kijk alleen naar de aanstuur eigenschappen van de versterker.

Zit er veel verschil in het geluid/(effectieve) vermogen tussen de tx-309 en de tx-509? Een zwaarder uitgevoerde versterker lijkt me overkill op een s426 setje.

Tweede vraagje:

Kan je met de 309 muziek/films via netwerk afspelen?

[EDIT] Zie wel in de manual dat de TX-309 maar 300W trekt en de TX-509 370W uit het stopcontact trekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Perseus op 25-10-2011 08:50 ]

TomG88 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:39:
Kan je met de 309 muziek/films via netwerk afspelen?
Waar zie jij op de TX-SR309 een netwerkaansluiting?
Als je netwerk op je receiver wilt moet je naar de TX-NR modellen kijken, de NR staat namelijk voor "Network Receiver". En om dan de volgende vraag te beantwoorden, films via netwerk is niet mogelijk.

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@tomg88 : Er is, nog, geen receiver op de markt die video kan streamen. Audio streamen via het netwerk kan vanaf de 509. Verkijk je niet op vermogens, het werkelijke gebruik zit meestal tussen de 40-50watt.

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:04
Bedankt voor de snelle reactie! Oke, dat is duidelijk. Heb de versterker wereld al een tijdje niet meer gevolgd dus moest me flink inlezen in de nieuw geintroduceerde DNLA/ARC/Ethernet/Spotify etc. termen. Dat opgegeven vermogens niet kloppen ben ik me van bewust, maar tussen versterkers zit vaak een groot kwaliteitsverschil. Vroeg me dus af of de 509 heel anders werkt (betere spoelen, relais ed) dan de 309 of dat de betere specs (Iets meer Watt per kanaal) vooral komen door softwarematige trucjes. Dus of de 509 beter klinkt dan de 309.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12 17:04
Iemand al bekend of de netwerkmogelijkheden van Onkyo ook OSX en IOS ondersteunen?

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-12 13:17
Cabo schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:02:
[...]

Op het internet heb ik een plaatje gevonden van de speakers die ik heb met de subwoofer. Deze speakers en woofer welke een RCA verbinding hebben werken niet. Speakers en woofer staan in de instellingen op actief.
[afbeelding]
Je hebt geen actieve subwoofer. Dat grijze kastje in het midden (tussen de surrounds en de subwoofer) dient als versterker. Bij een actieve subwoofer zou dat kastje (versterker) ingebouwd zijn in de subwoofer. Je zou deze MISSCHIEN als voorversterker kunnen gebruiken voor je Onkyo. Maar wees daar voorzichtig mee en laat iemend met verstand ervan het voor je nakijken.

• Cabo
Dank je, ik ga het bekijken... :/
Cabo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:56:
Dank je, ik ga het bekijken... :/
Doe anders eens een foto van de achterkant van dat staande grijze geval in het midden.
Want wellicht kan je het inderdaad aansluiten via een andere manier. Als dat ding een subwoofer in en subwoofer out heeft zou je gewoon door moeten kunnen lussen zou ik denken.

Dus dan krijg je: Subwoofer - kabel van de set - grijze geval - rca kabel - Onkyo

• Cabo
Dit zijn de aansluitingen:

Is het een beetje duidelijk? De bovenste twee aansluitingen zijn van m'n pc, en verder gebruik alleen de onderste zes. Maar het zou wel leuk zijn als ik deze set speakers door zou kunnen lussen naar m'n onkyo receiver.

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/6979/imag0044b.jpg
Cabo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:00:
Dit zijn de aansluitingen:

Is het een beetje duidelijk? De bovenste twee aansluitingen zijn van m'n pc, en verder gebruik alleen de onderste zes. Maar het zou wel leuk zijn als ik deze set speakers door zou kunnen lussen naar m'n onkyo receiver.

[afbeelding]
Zo te zien zou het wel moeten werken om deze unit tussen de Onkyo en de subwoofer te zetten. Enige wat je niet via die unit aan kan sluiten zijn de andere speakers, dit omdat de Onkyo geen pre-outs heeft voor die kanalen. Maar zoals gezegd kan je de RCA-stekker van de kabel knippen waardoor je als basis twee-aderig snoer over houdt wat je dan wel weer op de Onkyo aan kan sluiten.

• Cabo
Het is gelukt. Wat ik heb gedaan is de kabel van de subwoofer gestript een aangesloten aan m'n onkyo. Het werkt, bedankt.

Zie foto, dit bedoelde je toch? Als ik nu een andere subwoofer koop, hoe moet ik die dan aansluiten? Want nu kan ik 4 speakers aansluiten en geen subwoofer. De subwoofer is op de "center" speaker aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/3474/imag0046od.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Cabo op 27-10-2011 18:44 ]

Cabo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:44:
Het is gelukt. Wat ik heb gedaan is de kabel van de subwoofer gestript een aangesloten aan m'n onkyo. Het werkt, bedankt.

Zie foto, dit bedoelde je toch? Als ik nu een andere subwoofer koop, hoe moet ik die dan aansluiten? Want nu kan ik 4 speakers aansluiten en geen subwoofer. De subwoofer is op de "center" speaker aangesloten.

[afbeelding]
Ik snap niet echt wat je gedaan hebt. De kabel van de subwoofer moest je niet strippen, die van de andere speakers wel. Die van de subwoofer moest je gewoon laten zoals het was. Dat heb ik meerdere malen gezegd.

De Onkyo heeft geen aansluiting voor een passieve subwoofer, dus een subwoofer met twee-aderig snoer kan je niet aansluiten. Ben benieuwd hoe je de subwoofer nu dus aangesloten hebt. Je had de subwoofer aan moeten sluiten zoals ik een paar posts eerder had gezegd: met dat grijze kastje van de oude set er tussen. Dus subwoofer - rca kabel - kastje - rca kabel - Onkyo pre-out.

Volg ook niet waarom je nu maar vier speakers aan kan sluiten. Je hebt toch niet de subwoofer op één van de gewone terminals aangesloten? Dat gaat niet werken. Je subwoofer gaat dan de tonen voortbrengen die uit dat kanaal komen.

En zoals gezegd zijn normale subwoofers actief, dus met een eigen versterker. Deze sluit je aan op de subwoofer pre-out van de Onkyo. De connector waar je deze keer ook gewoon gebruik van had moeten maken.

Hoe ik het lees heb je nu je dus je kabel van je subwoofer gesloot én het verkeerd aangesloten...

Edit:
Op deze manier had je de subwoofer aan moeten sluiten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/027hXTnKi7q4LpmYZ2V6j2n8/full.jpg

Zoals je ziet had je de kabel met RCA er aan moeten laten zitten om van deze unit naar de subwoofer te gaan. Van de Onkyo naar die unit had je een RCA - RCA kabel moeten hebben.

De rest van de speakers moest je wel strippen en in de terminals van de Onkyo doen.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 27-10-2011 19:01 ]

• Cabo
Die subwoofer is gewoon op "center speaker" aangesloten op mn onkyo, zie plaatje boven ;)

Ik heb dus deze kabel nodig om dat grijze kastje met de onkyo aan te sluiten?
Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.computercableinc.com/ccinc/images/CABLE-A-V-RCA-Red-White-SFCable-255-121.jpg&sa=X&ei=L46pTuecLOTe4QS5tqgl&ved=0CAwQ8wc&usg=AFQjCNGdlwmQt96txYosmzF2nBDRELmkBg
Cabo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:01:
Die subwoofer is gewoon op "center speaker" aangesloten op mn onkyo, zie plaatje boven ;)
En de subwoofer op de center terminal aansluiten is logisch omdat...?
Nee, die volg ik echt niet. Zoals gezegd heb je nu gewoon een centerspeaker van je subwoofer gemaakt. Iets wat niet zal klinken aangezien de subwoofer gemaakt is voor de lage tonen en een centerspeaker doet alle tonen.
Ik heb dus deze kabel nodig om dat grijze kastje met de onkyo aan te sluiten?
[afbeelding]
Één zo'n kabel is voldoende om van de Onkyo naar dat kastje te gaan. Maar je mag eerst weer de RCA aan de subwoofer krijgen. Want die had er dus niet afgemoeten.

Maar makkelijker lijkt me gewoon om een actieve subwoofer te kopen. Dat brengt veel meer kwaliteit en je hoeft dat kastje niet te gebruiken.

Edit:
Ik heb overigens al mijn posts een doorgelezen en ik heb nergens gesteld dat je de kabel van de subwoofer moet strippen. Sterker nog, ik had al eens aangegeven hoe je alles aan moest sluiten. Hoe kom je er dan opeens bij om toch te gaan strippen?!?

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 27-10-2011 19:19 ]

Verwijderd

Sinds kort heb ik een Onkyo BD-SP309 blu-ray speler icm een Onkyo TX-SR508 receiver.
De blu-ray is middels een hdmi aangesloten op de receiver en deze via hdmi naar de tv.

Wanneer ik dvd's van de kinderen afspeel bv Cars krijg ik enkel PCM op de display in plaats van dolby digital.
Ik heb uiteraard al een en ander opgezocht en uitgeprobeerd. Dus de audio instellingen van de blu-ray speler staat al op bitstream enz enz.

Iemand een idee waar dit aan ligt? Soms als de dvd opstart geeft hij heel even het DD logo weer op de display van de receiver maar dit verdwijnt dan weer direct.
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:24:Wanneer ik dvd's van de kinderen afspeel bv Cars krijg ik enkel PCM op de display in plaats van dolby digital.
Ik heb uiteraard al een en ander opgezocht en uitgeprobeerd. Dus de audio instellingen van de blu-ray speler staat al op bitstream enz enz.
De track van de film wel goed ingesteld? Er zijn films die ook LPCM als track aanbieden naast de versies van DTS of Dolby Digital.

Verwijderd

Je bedoelt in het set-up menu van de dvd voor dolby 5.1 kiezen? Ja dat heb ik gedaan maar toch enkel PCM.
Heb dan net ook eens geprobeerd de audio via een optische kabel te laten lopen, dat werkt wel, maar ook weer PCM
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:30:
Je bedoelt in het set-up menu van de dvd voor dolby 5.1 kiezen? Ja dat heb ik gedaan maar toch enkel PCM.
Heb dan net ook eens geprobeerd de audio via een optische kabel te laten lopen, dat werkt wel, maar ook weer PCM
En je weet voor 100% zeker dat alles in het menu van de Blu-rayspeler op bitstream staat? Want als LPCM geforceerd wordt zou je daar toch aan gaan twijfelen.

• Cabo
FeaR schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:07:
[...]

En de subwoofer op de center terminal aansluiten is logisch omdat...?
Nee, die volg ik echt niet. Zoals gezegd heb je nu gewoon een centerspeaker van je subwoofer gemaakt. Iets wat niet zal klinken aangezien de subwoofer gemaakt is voor de lage tonen en een centerspeaker doet alle tonen.

[...]

Één zo'n kabel is voldoende om van de Onkyo naar dat kastje te gaan. Maar je mag eerst weer de RCA aan de subwoofer krijgen. Want die had er dus niet afgemoeten.

Maar makkelijker lijkt me gewoon om een actieve subwoofer te kopen. Dat brengt veel meer kwaliteit en je hoeft dat kastje niet te gebruiken.

Edit:
Ik heb overigens al mijn posts een doorgelezen en ik heb nergens gesteld dat je de kabel van de subwoofer moet strippen. Sterker nog, ik had al eens aangegeven hoe je alles aan moest sluiten. Hoe kom je er dan opeens bij om toch te gaan strippen?!?
lol FeaR. Heb alles hersteld en aangesloten zoals je aangaf. Het werkt, subwoofer aangesloten aan het grijze kastje, en kabel doorgelust van grijze kastje naar m'n Onkyo receiver. Bedankt :P

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

Pierre

Van nature lui!

Zo gisterenmiddag mijn Onkyo 609 en bijpassende HarmanKardon set gekocht, komt deze week binnen. Heb donderdag/vrijdag vrij dus hopelijk is het er dan.
Kan ik lekker alles aansluiten en uitvogelen hoe die versterker nu echt klinkt :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12 20:06
Goede middag allen,

Als deze vraag al eens in het topic is gesteld, mijn excuses. Maar er zijn véél posts. Ik heb de speakerset Jamo S426 HCS 3 (van ibood) gekocht. Nu heb ik eens een beetje rondgekeken/gehoord en men zei dat een onkyo TX-NR509 receiver hier goed ging voor zijn. Klopt dit? Is dit een wijze aankoop? Of zou ik voor dat budget beter een andere (onkyo) kopen? Iemand zei me dat ik beter een 7.2 setje koop (bv de 609 of de 508) en dan de voorste speakers bi-amp zodat ze dubbel zoveel vermogen krijgen? Dit vind ik maar een rare oplossing, maar ik ken er niets van. Daarom dat ik jullie deze vrag(en) stel. Dus in het kort: welke receiver koop ik best voor een 200-400euro?

Alvast bedankt voor de hulp!

• HenkPiet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40
@Pierre61

Welke bijpassende set is dat geworden als ik vragen mag . Ik dacht voor mijzelf een vergelijkbare combinatie aan te schaffen.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Pierre61 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:51:
Zo gisterenmiddag mijn Onkyo 609 en bijpassende HarmanKardon set gekocht, komt deze week binnen. Heb donderdag/vrijdag vrij dus hopelijk is het er dan.
Kan ik lekker alles aansluiten en uitvogelen hoe die versterker nu echt klinkt :)
Ben ook benieuwd welke set je hebt. aangezien ik zit te twijfelen aan een NR509 + HKTS16 van harman kardon

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@HenkPiet en @SmoothTweaker

Het is deze set geworden Onkyo NR609.
Met bijpassende Harman Kardon HKTS 16 BQ.

Er zullen vast mensen zijn die de boxen misschien minder vinden, ik vind het na het lezen van berichten hier, en op andere fora een goede keuze.

[ Voor 2% gewijzigd door Pierre op 31-10-2011 08:08 . Reden: Typo ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Had een 509 niet afdoende geweest voor deze speakers, of waren er specifieke redenen om voor dit model te kiezen (Spotify, 7.2 etc?)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:44
Ook ik zit te kijken naar een Onkyo ontvanger. Sinds dat we in ons huis zijn getrokken hebben we een JVC versterker met bijbehorende JVC speakers (van die kleintjes op een paal omdat mijn vrouw geen grote zuilen wilde hebben, wat ik ook niet vreemd vind).
Waar ik met de versterker tegenaan loop is dat de geluidskwaliteit bij muziek afspelen niet all that is.
Dus naast een andere versterker wil ik iig de fronts gaan veranderen voor een beter merk, welke dat zullen worden weet ik nog niet.
Daarnaast de houtjetouwtje oplossingen om maar alle spelcomputers (last gen), BD speler etc van geluid te voorzien. Elke aansluiting zit er maar 1 keer op ongeveer.

Nu zie ik jullie de TNRX509 noemen met streamen wat me wel interessant lijkt (het is dat als het goed werkt of een Logitech squeezebox).

Zouden de speakers (6.1 wellicht met verandering van de fronts zet ik het iets anders op zodat ik 7.1 kan krijgen wellicht) op zich goed kunnen op deze versterker?
Het gaat om de volgende:
Fronts: freq. 95Hz tot 40kHz, impedance: 6Ohm, pwr handling: 100W, sound pressure: 80dB/W.m
center: 90Hz tot 40kHz, impedance: 6Ohm, pwr handling: 100W, sound pressure: 81dB/W.m
surround: 90Hz tot 40kHz, impedance: 6Ohm, pwr handling: 100W, sound pressure: 77dB/W.m
Surround back: 90Hz tot 40kHz, impedance: 6Ohm, pwr handling: 100W, sound pressure: 78dB/W.m
Sub: 32Hz tot 200Hz, (ingebouwde versterker 100W: 50Hz, 4 Ohm, 10%THV). Aansluiting via mono audiosnoer.

Ik ben zelf niet helemaal into de audio apparatuur.
De belangrijkste reden om over te stappen is de hoeveelheid aansluitingen.

/edit, zie alleen dat die 5.1 ondersteund ipv 6.1 of 7.1.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

kellhus schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:01:
Had een 509 niet afdoende geweest voor deze speakers, of waren er specifieke redenen om voor dit model te kiezen (Spotify, 7.2 etc?)
Vind het een mooie versterker, ziet er goed uit, en wil voorlopig weer een poosje vooruit. Dat zal met de 509 ook wel zo zijn, maar deze heeft idd Spotify.
En daar heb ik nu toevallig een account bij ;)

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 15:23

HeroS

SmartHome Nerd

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• HeroS
  • Laatst online: 24-12 15:23

HeroS

SmartHome Nerd

En via de twitter:

Additionaly, end of November, we will extend direct support for Spotify Premium via our Remote App for Android to the TX-NR509+TX-8050!

Of te wel gaat er spotify op de 509 komen ? Of lees ik dat verkeerd?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Verwijderd

Nee dat lees je goed. Zij er mensen met ervaring met de tx-8050?

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-12 22:31

Nutral

gamer/hardware freak

Ik ben zelf aan het kijken naar een 579 en een 608. Wat is het verschil hiertussen? Ze zijn namelijk even duur op het moment.
Ik kan niet lager gaan omdat ik sowieso analoog naar hdmi scaling wil hebben.

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ook een nieuwe firmware-update van diverse receivers. ;)
Arunia schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:41:
Zouden de speakers (6.1 wellicht met verandering van de fronts zet ik het iets anders op zodat ik 7.1 kan krijgen wellicht) op zich goed kunnen op deze versterker?
Het gaat om de volgende:
Fronts: freq. 95Hz tot 40kHz, impedance: 6Ohm, pwr handling: 100W, sound pressure: 80dB/W.m
center: 90Hz tot 40kHz, impedance: 6Ohm, pwr handling: 100W, sound pressure: 81dB/W.m
surround: 90Hz tot 40kHz, impedance: 6Ohm, pwr handling: 100W, sound pressure: 77dB/W.m
Surround back: 90Hz tot 40kHz, impedance: 6Ohm, pwr handling: 100W, sound pressure: 78dB/W.m
Sub: 32Hz tot 200Hz, (ingebouwde versterker 100W: 50Hz, 4 Ohm, 10%THV). Aansluiting via mono audiosnoer.
Cijfertjes zijn leuk, maar de versterker die in de TX-NR509 zal (veel) beter zijn dan de versterker welke bij van die kant en klare setjes wordt geleverd. Dus dat gaat gewoon werken.

• Zeropaid
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:02:
[...]

Cijfertjes zijn leuk, maar de versterker die in de TX-NR509 zal (veel) beter zijn dan de versterker welke bij van die kant en klare setjes wordt geleverd. Dus dat gaat gewoon werken.
Zit er onderling tussen de Onkyo's veel verschil? natuurlijk hebben de duurdere modellen meer features maar qua geluid is het verschil niet zo groot neem ik aan.

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Zeropaid schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:14:
[...]
Zit er onderling tussen de Onkyo's veel verschil? natuurlijk hebben de duurdere modellen meer features maar qua geluid is het verschil niet zo groot neem ik aan.
Op een normaal luister volume misschien niet, maar als je iets meer vraagt van de receiver dan ga je het wel merken.
Ook als je speakers hebt met een laag rendement, moet je het volume hoger draaien om het te horen en merk je weer dat je te kort komt (hypothetisch dan). Of als je speakers een vervelende dip in de impedantie hebben (en ze bij een bepaalde frequentie erg veel stroom vragen) dan ga je dat misschien ook merken, omdat ze dat vermogen niet kunnen leveren.

Al met al ga je het gebrek aan vermogen wel merken op hoger volume, met minder gevoelige speakers of met speakers met een lage impedantie.

Qua klank lijkt me niet dat je iets merkt, aangezien het bijna allemaal dezelfde techniek is.
Of je zou naar de hogere series moeten gaan die gescheiden voedingen hebben met als hoogtepunt de 5009 die 2 blok trafo's en 1 giga toroidale trafo heeft. Maar dan heb je het over een bakbeest van 25 kg en 3000 euro.

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-12 14:21
Ik ben twee en een half jaar in het bezit van een tx-sr606. Het geluid ben ik dik over te spreken. Allemaal geweldig. Alleen is hij een jaar geleden stuk gegaan en gerepareerd binnen de garantie.

Het ging toen om het HDMI board, het schakelde niet goed tussen de ingangen en leek eerst 'warm' te moeten worden voordat er beeld kwam.

Na reparatie ging alles prima. Tot vorige week... Het zelfde probleem doet zich voor..
Gebeld met CE-repair, het Onkyo service punt. Het advies, u heeft geen garantie meer en waarom gebruikt u de hdmi functie eigenlijk? Prikt u alles in de TV meneer...

Naja, achterlijk toch? Dat word dus niets. Ik heb Onkyo aangeschreven voor coulance, alsmede de winkel, maar van beiden geen reactie. Ik denk er zwaar over om dat ding uit het raam te smijten en voor een Denon te gaan... Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt hier?

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

JimmyNL schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:49:
...Ik denk er zwaar over om dat ding uit het raam te smijten en voor een Denon te gaan... Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt hier?
Misschien heb je hier iets aan?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Graag had ik een versterker aangeschaft om muziek in de woonkamer en de keuken te hebben. Zowel in de woonkamer als in de keuken wordt enkel stereo gebruikt, maar omdat het misschien handiger is om ook beeld via dezelfde receiver te versturen, neig ik momenteel meer naar een surround receiver in plaats van naar een gewone stereo versterker.

In de pricewatch vond ik de Onkyo TX-SR508, die al sinds 2010 op de markt is maar niet veel moet onderdoen voor de opvolger ervan. Deze receiver heeft 5.1 voor de eerste zone en 2.0 voor de tweede zone. Dit leek me ideaal, al vond ik in de handleiding het volgende: "Sluit indien u 4 of 5 luidsprekers gebruikt elk van de twee surround luidsprekers aan op de SURR L/R aansluitingen. Sluit ze niet aan op de SURR BACK OR FRONT HIGH L/R of FRONT HIGH OR ZONE 2 L/R aansluitingen."

Dit lijkt me niet echt wenselijk, aangezien ik graag de 2 zones apart zou willen bedienen (enkel zone A, enkel B of beide met een apart volume).

Iemand die weet wat wel mogelijk is?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-11 20:59
Jongens,

Ik ga voor mijn nieuwe huisje een hele nieuwe set aanschaffen. Nu heb ik veel gesnuffeld en gekeken.

Het wordt het volgende:
Tv: Samsung UE40D6510
Versterker: Onkyo TX-NR609
DVD/Console: PS3
Boxen ben ik nog aan het vergelijk in verschillende winkels..

Nu komt het delemma, ik wil natuurlijk digitale tv, kan ik dit het beste doen met een CI+ kaart in mijn tv of kan ik beter een losse receiver kopen? Dan komt het digitale beeld daar binnen voordat je het met de versterker vespreid. Het voordeel van een losse receiver is voor mij dat ik er dan 1 met een harde schijf kan kopen en daarmee programma's kan opnemen.

Mijn vraag werkt beide goed? Of is er een voorkeur..?

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:44
Moeilijk. Als je een ontvanger krijgt met HDMI, zou ik zeker een losse nemen met opnemen. Wij hebben zelf eentje nog met scart. Maar hdtv is duur en doen we niet. Maar dat is iets wat je voor jezelf moet bedenken. Dus meer iets van persoonlijke voorkeur en voors en tegens tegen elkaar wegstrepen.

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-12 10:27

Canon23

>>MY<< world

nevermind

[ Voor 94% gewijzigd door Canon23 op 02-11-2011 21:43 ]

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:15
Arunia schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:13:
Moeilijk. Als je een ontvanger krijgt met HDMI, zou ik zeker een losse nemen met opnemen. Wij hebben zelf eentje nog met scart. Maar hdtv is duur en doen we niet. Maar dat is iets wat je voor jezelf moet bedenken. Dus meer iets van persoonlijke voorkeur en voors en tegens tegen elkaar wegstrepen.
Ik heb Ziggo, dus een heleboel HD is gratis. Het ligt er dus een beetje aan wat je al hebt. Maar ik vind de CI+ module zo ontzettend veel makkelijker. Gewoon je eigen AB gebruiken. Maar ja, als je toch al een Harmony hebt liggen..
Als je een deal kan krijgen zou ik voor zo'n interactieve HD recorder gaan, maar als je al Ziggo abonnee bent, kost-ie je 500 euro en da's gewoon bullshit.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:27
Afgelopen zaterdag de TX-NR509 ontvangen. Vrijdagavond besteld en zaterdagochtend in huis.
Wachtte al 3 weken op een telefoontje bij een andere winkel en daar was het elke keer, volgende week is tie binnen, nee volgende week is hij er. Dat duurt mij te lang. Dus dan maar een paar euro meer en dan heb je ook wat.
Zaterdag meteen aangesloten en wat ik er mee wil gaat prima.Hdmi kabels niet via de Onkyo laten lopen maar rechtstreeks naar de tv maar wel de digitale en optische ingangen op de Onkyo gebruikt. Bij mijn oude versterker van een home cinemaset zat maar 1 digitale coax aansluiting op en geen hdmi ingang.
Nu heb ik 1 coax en 2 optische ingangen in gebruik en dat werkt voor mij goed. Beetje omslachtig misschien maar ik kan er mee leven. Coax aansluiting voor de dvd speler, optisch voor de Dune Smart D1 en een optische voor de tv. Ik weet dat alles via de hdmi kan maar is heb regelmatig diverse toestellen aan en dan weer uit en als dan de Onkyo steeds wisselt van ingangssignaal lijkt mij niet handig. Mocht dat niet zo zijn dan probeer ik dat nog wel een keer. Dlna vanaf de Synology DS508 nas werkt ook goed, kan alleen niet zoeken op artiest maar dat ligt aan de nas. Waar ik vandaag wel ben achtergekomen is dat als je de applicatie DS Audio van Synology gebruikt op je mobiel of tablet kan je de muziek vanaf de nas rechtstreeks naar de Onkyo streamen.
In de software DS Audio kan je wel zoeken op artiest. Playlists kan je dan ook selecteren.
Lifestreams vanaf internet streamen naar de Onkyo vanaf de nas is niet gelukt, maar dat hoeft ook niet.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dlna vanaf de Synology DS508 nas werkt ook goed, kan alleen niet zoeken op artiest maar dat ligt aan de nas.
Bij de Synology kan je zelf de DLNA menu's aanpassen naar eigen smaak. Dan kan je ook een map met artiesten toevoegen. Ik heb het zo staan dat ik eerst de eerste letter kies en daarna de artiesten die met die letter beginnen. Dat is wat sneller bij een grote library.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-12 11:20
Ik heb een paar dagen terug het Jamo setje gekocht op Ibood en ben me nu aan het oriënteren naar een goede receiver. Nu twijfel ik tussen de tx-nr509 en de tx-sr508.

De 509 is interessant geworden nu ook de android app en spotify ondersteund zullen worden. Het enige wat ik me dus moet gaan afvragen is of ik dat de meerprijs van €50,- waard vind (en ik het uberhaupt wel ga gebruiken). Iemand hier al ervaring mee?

Ik schrok trouwens ook een beetje over de instelmogelijkheden van de receiver na een review van de nr609 op youtube te hebben gezien (ga er vanuit dat het menu redelijk gelijk is). Is het voor een audio leek zoals ik goed te doen? Of zal dit dan het eerste apparaat ooit zijn waar ik toch een keer de handleiding in voor moet gaan duiken :P

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

[b][message=37066620,noline]Ik schrok trouwens ook een beetje over de instelmogelijkheden van de receiver na een review van de nr609 op youtube te hebben gezien (ga er vanuit dat het menu redelijk gelijk is). Is het voor een audio leek zoals ik goed te doen? Of zal dit dan het eerste apparaat ooit zijn waar ik toch een keer de handleiding in voor moet gaan duiken :P
Ik heb ook een 509 en ben er prima uitgekomen met de instellingen. Je hoeft nergens aan te zitten. Er zitten een hoop functies in om het geluid aan te passen. Sommige daarvan zijn echt een verbetering, andere wordt het niet echt beter op IMHO. Handleiding is wel goed om door te lezen maar echt niet verplicht.

Het makkelijkste is de instelling met de microfoon: bijgeleverd microfoontje op luisterpositie plaatsen, aansluiten en gaan. Na een paar minuten rare piepjes door de kamer sturen en meten 'weet' het apparaat vervolgens wat voor speakers je ongeveer hebt en hoe de indeling van de kamer is.

Pagina: 1 ... 13 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.