Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.856 views

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03
418O2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:17:
offtopic:
Voor muziek werkt het vast fijn, maar voor film niet. Laat nu net voor muziek eea een stuk makkelijker liggen
offtopic:
Maar komt dit door het protocol dlna of door niet ondersteunende formaten waardoor een server video on the fly moet transcoden (wat de server dan weer niet aankan bijv.) ?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

DLNA: als het werkt is, het wel handig en prettig werken:
- Muziek Bestand: 5237
- Afbeeldingen: 10361
- Video's: 925 de meeste HD met dolby :) werkt best met MPEG-TS of MPEG-PS, volgens mij.
inderdaad jammer dat de fabrikant zelf invult, wat kan en niet kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 16:50 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
418O2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:09:
DLNA is sowieso een doodgeboren standaard, het werkt in de praktijk toch niet helemaal lekker.
DLNA is door de industrie zelf met opzet verminkt. Als consumenten hun versgedownloade H264-in-MKV toch niet kunnen afspelen, zullen velen er dan toch maar voor kiezen af en toe eens een schijfje te kopen, omdat de aanschaf en het onderhoud van een mediaspeler de moeite ook weer niet waar is (voor velen). Ook zullen er een aantal zijn die het misschien met transcoding DLNA server het wel aan de gang krijgen, maar toch van mening zijn dat 'the real deal' toch fijner werkt. En ten opzichte van DLNA is dat ook wel zo, maar veel mensen zullen dit zien als tekortkoming van piraterij.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-12 12:12
Vanavond mijn nieuwe 809 aangesloten en jeetje wat een mogelijkheden, maar ook een aantal tegenslagen.
  • Bij de reciever had ik banaanstekkers gekocht maar nadat ik ze allemaal aangesloten had aan de kabels leek het me toch wel gevaarlijk voor een kortsluiting (ze zijn helemaal van metaal) en dan is een (kaal)kabeltje genoeg voor een sluiting en dat leek me niet handig, dus nadat ze er allemaal aan zaten heb ik ze er maar weer afgehaald. Het verwijderen van de dopjes in de speaker terminals was ook al een drama (gelukt met een schroefje uiteindelijk) en ook nog onnodig ook.
  • Bij mijn vorige reciever (denon 1803) waren de fronts bi-wired aangesloten, de sluitplaatjes voor de speakers waren er dus van tussen en nu moest ik voor de 809 dus kiezen om de fronts bi-amped aan te sluiten. Mijn 2 surroundbackspeakers staan voorlopig dus helaas werkloos aan de muur. Bij biampen gaat de 809 niet verder dan 5.1.
  • Aangezien de fronts biwired waren maakte het niet uit op welke pool ze zaten, immers de input was gelijk. Nu moet ik nog uitzoeken wat de hoge en lage tonen zijn maar veel verschil zit er volgens mij niet in, de beide fronts geven zowel hoog als laag weer.
  • Ik zou graag ook de tv over de reciever laten spelen maar mijn humax kastje heeft geen HDMI, enkel scart. Geluid gaat overigens wel uitstekend via een optische verbinding. Nu is mijn vraag hoe doen jullie dat? Een kastje voor digitale tv met HDMI kwam op 140 euro en dat is dan weer veel.
  • Bij de Denon moest de subwoofer aansluiting op de Crossover Bypass Input zetten van de Mirage LF150, nu moest hij om hem in te stellen op een andere poort aansluiten.
Verder wel heel tevreden en ga nu de handleiding maar eens doornemen, AJAX gaat het toch niet redden...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:10
over het tv gedeelte; je hebt via mp voor 50-60 euro een hdmidecoder. Ik heb zelf een scartdecoder, hiervoor heb ik een SCART > RCA kabel gekocht. Vanaf mijn receiver gaat 1 videokabel voor analoge beelden naar mijn beamer.

• pvanmegen
418O2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:17:
over het tv gedeelte; je hebt via mp voor 50-60 euro een hdmidecoder. Ik heb zelf een scartdecoder, hiervoor heb ik een SCART > RCA kabel gekocht. Vanaf mijn receiver gaat 1 videokabel voor analoge beelden naar mijn beamer.
Verlies je dan geen beeldkwaliteit? De 809 kan het dan weer upscalen maar of dat de bedoeling is?

• 418O2
Ja het is niet echt superstrak beeld. Hij stuurt het analoge beeld bij mij analoog door naar de beamer, dusja, dat is niet optimaal.

Ik ga binnenkort wel een HDMI decoder kopen, ik had deze toevallig nog liggen en de rest was eerst duur genoeg :) dit voldoet wel

slechte foto van het beeld van de decoder

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ji1BB0D19ijVPIwKTIdmhYAe/full.jpg

• pvanmegen
Ik zal gaan zoeken naar een nieuw kastje... Bij jouw ook 3 - 0 ...

• 418O2
ja het is huilen... Maarja wat wil je...

• pvanmegen
Nog een vraag;

Bij de luidsprekerinstellingen wordt gevraagd naar de impedantie van de speakers.
Een naslag in de folder levert 8 ohm op, ik kan kiezen tussen 4 en 6...

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-12 13:36
pvanmegen schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:46:
Ik heb me laten vertellen dat hij GEEN video streamt!. Mijn nieuwe 809 is vandaag bij mijn ouders afgegeven en krijgt vanavond een plaatsje...
Hmm, speelt ie wel video af vanaf een USB-stick/-schijf ?
Zo ja, enig idee welke formaten?

• 418O2
pvanmegen schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:57:
Nog een vraag;

Bij de luidsprekerinstellingen wordt gevraagd naar de impedantie van de speakers.
Een naslag in de folder levert 8 ohm op, ik kan kiezen tussen 4 en 6...
Dan zou ik 6 kiezen.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Pas geleden een paar duidelijke vragen gesteld (vind ik tenminste) echter nog niet een duidelijk antwoord gekregen.

Weet iemand of ik deze spullen op beschreven wijze kan aansluiten.

De UPC Box gaat naar Scart 0,
De DVD gaat naar Scart 1 met audio naar SPDIF Optical op de Sony Receiver.
En de PlayonHD gaat met Composite Video op Scart 2 naar de Sony TV en met SPDIF Coaxial naar de Sony Receiver.

Kan ik deze spullen op een soortgelijke wijze aansluiten op de NR 609.
Graag jullie advies

Ik wil alleen Audio SPDIF Optical & SPDIF Coaxial aansluiten op de NR 609, en ik weet dat geen enkele receiver Scart heeft.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• 418O2
Wat is hier precies niet duidelijk aan? Je moet gewoon een Scart > RCA kabel gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicmediastudio.net/ems/images/stories/connectors/cavo%20scart%20rca.jpg

en dan van je receiver naar je tv dit

Afbeeldingslocatie: http://www.kabelwereld.nl/1001228-1271-home/hq-hoge-kwaliteits-rca-video-aansluitkabel-5m.jpg

als je TV zo'n aansluiting heeft en je het geluid niet van je receiver naar je tv hoeft/wil. Anders moet je die ook met RCA aansluiten.
418O2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:26:
Nee.

De NR609 heeft geen scart, zoals bijna geeneen receiver dat heeft. Je zal die apparaten via component moeten aansluiten, zo ook de TV. Deze zal je dan eventueel met een Scart > RCA kabel moeten verbinden.

Een nieuwe TV ligt in de planning neem ik aan?

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

418O2 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:03:
Wat is hier precies niet duidelijk aan? Je moet gewoon een Scart > RCA kabel gebruiken

[afbeelding]

en dan van je receiver naar je tv dit

[afbeelding]

als je TV zo'n aansluiting heeft en je het geluid niet van je receiver naar je tv hoeft/wil. Anders moet je die ook met RCA aansluiten.

[...]
Wat je schrijft snap ik (daar was ik zelf ook al achter) maar geeft het geen rare dingen als ik de AC Ryan en mijn DVD speler op de digitale sound (Optical en Coaxial) aansluit voor 5.1 of 7.1 surround.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• pvanmegen
Ik zal het vanavond even voor je proberen maar ik weet het eigenlijk zeker van niet.

Dat van die scartkabel naar composiet ga ik ook eens proberen. Ik heb een 2 jaar oude Sony met Humax kastje zonder HDMI.

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-12 13:17
Pierre61 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:57:
Kan ik deze spullen op een soortgelijke wijze aansluiten op de NR 609.
Graag jullie advies

Ik wil alleen Audio SPDIF Optical & SPDIF Coaxial aansluiten op de NR 609, en ik weet dat geen enkele receiver Scart heeft.
Ik betwijfel of de coaxiale en de optische SPdif tegelijkertijd gebruikt kunnen worden, Aan de andere kant, zal je ze waarschijnlijk ook niet gelijktijdig gebruiken. Als het op je Sony kan, kan het hier ook. Kijk even op de achterkant van een 609. Genoeg foto's op internet. Mijn Onkyo 309 heeft (nagenoeg) alle aansluitingen die mijn 8 jaar oude Sony ook had, plus nog de HDMI aansluitingen.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

midete schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:57:
[...]

Ik betwijfel of de coaxiale en de optische SPdif tegelijkertijd gebruikt kunnen worden, Aan de andere kant, zal je ze waarschijnlijk ook niet gelijktijdig gebruiken. Als het op je Sony kan, kan het hier ook. Kijk even op de achterkant van een 609. Genoeg foto's op internet. Mijn Onkyo 309 (nagenoeg) heeft alle aansluitingen die mijn 8 jaar oude Sony ook had, plus nog de hDMI aansluitingen.
Ik zal inderdaad beide aansluitingen niet te gelijk gebruiken, bedankt. Moet alleen even nieuwe coaxiale kabels kopen. Of raden jullie de optische kabels aan. Volgens mij maakt het weinig tot geen verschil of wel.

• midete
Heb begrepen dat optisch of coax voor het kijken/luisteren niets uitmaakt. Ik heb nu een optische die ik had gekocht toen ik nog niet wist dat er geen verschil was. Voor de optische had ik een zelf gesoldeerde coax. Ik heb idd. nooit verschil gemerkt.

Heb beter gelezen. Schiet me nu te binnen: als je je audio via je tv naar je stereo laat lopen (via coax, optical of tulp) hoef je toch niet twee keer de audio naar je versterker/receiver te sturen? Je kiest dan op je tv menu gewoon voor "externe speakers". Wil je het geluid niet via je versterker/receiver en speakers, kies je voor tv luidsprekers in je tv menu. De mijne staat tegenwoordig standaard standaard op "extern" (dus via versterker etc.).

• pvanmegen
De 809 speelt vanaf USB GEEN video of afbeeldingen af...
Hij ziet enkel lege mappen...

Verwijderd

easyriider schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 01:28:
[...]

Als je "network control" enabled hebt kun je de receiver inschakelen vanaf het netwerk. Ook de webinterface is dan bereikbaar in standby.
Wat ik dus bedoel is dat ik hem nu ook via het netwerk kan inschakelen terwijl ik "network control" op disable heb staan......

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:52
De HT-S9405THX staat bij Wehkamp op de site voor €809.10, echter wanneer je op bestellen klikt kost hij nog maar €768.64 . Geen slechte deal lijkt mij.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-12 22:45
Ik heb momenteel het oog laten vallen op de 809 of de 3008.

Heb de volgende setup op dit moment:

AVR: Onkyo TX-SR608
Fronts: Focal Chorus 816W
Center: Magnat Quantum 613
Sub: Velodyne CHT-10Q
Surrounds: 2 melkpakjes van Canton Movie CX 60 set

Ik wil graag een stap omhoog doen van mijn huidige 608 qua power en features als dat kan. Ondanks dat ik weet dat de 3008 hier veruit de krachtigste van de 2 is, twijfel ik. De 809 kan namelijk krachtig genoeg zijn voor mijn 35m² woonkamer en setup (met de melkpakjes in het achterhoofd), en heeft meer netwerk features. Een extra versterker in de toekomst voor de voorste 3 kanalen kan ik hier ook op aansluiten. Spotify is ook erg aantrekkelijk, evenals de HQV Vida/Qdeo processing.
Waar ik ook veel waarde aan hecht is MultEQ, de 3008 heeft hier de beste variant van (MultEQ XT32), maar is de 809 (MultEQ XT) ook genoeg? Ik heb een Velodyne subwoofer met zijn eigen EQ dus dit speelt hier in mee. MultEQ vind ik dermate belangrijk omdat ik de kennis en kunde niet heb om alles zelf in te gaan stellen. Hooguit corrigeren op een paar vlakken en dan moet het geheel goed klinken. XT32 is hier het beste in.

Ik luister muziek en kijk SD TV in de stereo mode, dus 2.1. Hier zou de 809 goed genoeg voor moeten zijn. Blu-Ray en HD TV van Ziggo is echter 5.1, en ben benieuwd of de 3008 hier merkbaar beter in zal zijn dan de 809.

Het geluid in 2.1 mode is het belangrijkst voor mij. De Focals en de Velodyne moeten zo goed mogelijk aangestuurd worden.

Wat ook meespeelt is de prijs, ik kan de 809 namelijk voor €810 regelen, en de 3008 voor €999 met de bekende aanbieding van Correct.

Kortom een hoop dilemma's, maar ik weet dat hier genoeg Onkyo en Focal gebruikers een oordeel kunnen vellen :) . Ik neig op dit moment naar de 809 als zijnde goed genoeg.

Verwijderd

Ik heb sinds enkele maanden de 3008. Nu gebruik ik hem om muziek van mijn PC via mijn netwerk te streamen. Werkt opzich goed maar hij ziet sommige (sub)mappen die wel degelijk op de harde schijf van mij PC staan niet. Iemand een idee?

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Joost, als je die muziekmappen een keer afspeelt op je pc dmv Windows Media Player dan neemt deze laatste de mappen op in de muziekdatabase. Pas dan worden ze op je Onkyo zichtbaar want deze raadpleegt de WMP database.
Toevoeging: Helaas bemoeit WMP zich niet met FLAC bestanden. Als je dat toch zou willen kun je als alternatief bijv. Twonky Media Server installeren.

[ Voor 27% gewijzigd door JeanLeGrand op 30-09-2011 13:13 ]

Denon AVR-X3600H

LosserNL schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:22:
AVR: Onkyo TX-SR608
Fronts: Focal Chorus 816W
Center: Magnat Quantum 613
Sub: Velodyne CHT-10Q
Surrounds: 2 melkpakjes van Canton Movie CX 60 set

Ik wil graag een stap omhoog doen van mijn huidige 608 qua power en features als dat kan. Ondanks dat ik weet dat de 3008 hier veruit de krachtigste van de 2 is, twijfel ik. De 809 kan namelijk krachtig genoeg zijn voor mijn 35m² woonkamer en setup (met de melkpakjes in het achterhoofd), en heeft meer netwerk features. Een extra versterker in de toekomst voor de voorste 3 kanalen kan ik hier ook op aansluiten. Spotify is ook erg aantrekkelijk, evenals de HQV Vida/Qdeo processing.
Focals zijn geen lastige speakers met een rendement van boven de 90 dB en de 816V/W dipt niet extreem laag qua impedantie. Dus op dat punt gaat een TX-NR809 ook al genoeg zijn. Leuk natuurlijk dat je met de TX-NR3008 wel kan bruggen (en dus tot vier maal zo veel vermogen uit kan sturen per speaker bij dezelfde impedantie). Maar als je ook al denkt aan een losse eindversterker dan is het eigenlijk weer zonde om de TX-NR3008 te nemen.

Ik heb zelf de - lastiger aan te sturen - Chorus 826W en die stuur ik aan met een Denon AVR-2809. Dit in een ruimte die zeer lastig is door het hoge dak (4 meter). Ik ben wel aan het kijken naar een eindversterker, maar dat is puur omdat ik losse componenten leuk vind en iets met een VU-meter wil. Want qua vermogen heb ik niets te klagen.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 30-09-2011 13:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• LosserNL
Ik hoef qua vermogen geen overkill inderdaad, ik hoef er niet constant op reference level mee te spelen. Als de Focals maar genoeg 'sap' krijgen bij hogere load/dips en samen met de Velodyne correct via MultEQ worden ingesteld ben ik tevreden. Een eindversterker is echt toekomstmuziek, dus als je denkt dat de 3008 wezenlijk verschil oplevert dan investeer ik die 200 euro graag.

Hitte is denk ik wel een issue met de 3008, de 809 heeft hier minder last van. Het kastje is wel open aan voor- en achterkant maar ik hou maar 4 cm over aan de bovenkant.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:51
LosserNL schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:45:
Ik hoef qua vermogen geen overkill inderdaad, ik hoef er niet constant op reference level mee te spelen. Als de Focals maar genoeg 'sap' krijgen bij hogere load/dips en samen met de Velodyne correct via MultEQ worden ingesteld ben ik tevreden. Een eindversterker is echt toekomstmuziek, dus als je denkt dat de 3008 wezenlijk verschil oplevert dan investeer ik die 200 euro graag.

Hitte is denk ik wel een issue met de 3008, de 809 heeft hier minder last van. Het kastje is wel open aan voor- en achterkant maar ik hou maar 4 cm over aan de bovenkant.
Moet het per se een Onkyo zijn? Anders zou je ook nog kunnen kijken naar een Pioneer SC-LX73. Dat is ook een uitlopend model en dus tegen redelijk gunstige prijzen te verkrijgen (1099 euro geloof ik). Voordeel is dat het een klasse D versterker is, die een stuk efficiënter met je energie omgaat. Hitte zou hierbij dus zeker geen issue moeten zijn.

• pvanmegen
Een aansluitvraagje;

De fronts op mijn 809 zijn nu bi-amped aangesloten. Kan het kwaad als ik daar bi-wired van maak? Ik vind het zo zonde dat mijn surround back speakers niks staan te doen. Of gewoon met een enkele kabel aansluiten de fronts?

pvanmegen schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:37:
De fronts op mijn 809 zijn nu bi-amped aangesloten. Kan het kwaad als ik daar bi-wired van maak? Ik vind het zo zonde dat mijn surround back speakers niks staan te doen. Of gewoon met een enkele kabel aansluiten de fronts?
Bi-amp naar Bi-wire is toch wel een verschil. In theorie zou je met Bi-amp twee maal zo veel vermogen moeten hebben. In de praktijk is dat niet zo. Mede doordat de Surround Back al wat minder vermogen krijgen dan de andere uitgangen. Dat is ook de reden dat je Surround Back op de high level van de speaker aan moet sluiten, high is makkelijker aan te sturen dan het laag. Naar het laag gaat over het algemeen wat meer vermogen.

Of je verschil hoort tussen Bi-amp en Bi-wire is een kwestie van proberen. Overigens is single-wire of bi-wire hetzelfde: je stuurt beide terminal paren van de speaker aan met één terminal paar vanaf de receiver.

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:23
Heb hier een mediaplayer AcRyan (mini2) aangesloten op een Onkyo tx-nr509 via HDMI, werkt allemaal prima...
Binnenkort wordt een tv gekocht met ook HDMI aansluitingen (heb nu nog een plasma scherm uit het pre HDMI tijdperk... scart aansluitingen etc.)
1) kan ik dan met een 2de HDMI via de Onkyo HDMI out naar de tv doorlussen voor beeld?
2) wat is dan het nut van een ARC verbinding van TV naar de Onkyo? (die feature is aanwezig op de nieuwe tv)

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• pvanmegen
1) kan ik dan met een 2de HDMI via de Onkyo HDMI out naar de tv doorlussen voor beeld?
Jazeker, dat is de bedoeling van het geheel, alles via de reciever.

Vraag 2 weet ik niet.. mijn tv kan dat niet..

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00
BazerK schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:58:
Heb hier een mediaplayer AcRyan (mini2) aangesloten op een Onkyo tx-nr509 via HDMI, werkt allemaal prima...
Binnenkort wordt een tv gekocht met ook HDMI aansluitingen (heb nu nog een plasma scherm uit het pre HDMI tijdperk... scart aansluitingen etc.)
2) wat is dan het nut van een ARC verbinding van TV naar de Onkyo? (die feature is aanwezig op de nieuwe tv)
ARC is Audio Return Channel, kortom, je hoeft dan geen aparte audio kabel van je tv naar versteker, het geluid gaat gewoon digitaal terug via je HDMI kabel. Je moet wel een HDMI 1.4 kabel hebben daarvoor, en meestal kan je dan ook via de afstandsbediening van de tv het geluid van de versterker regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 30-09-2011 20:06 ]

System | Racing is in my Blood

• BazerK
  • Laatst online: 12:23
@Barfman en pvanmegen,
Bedankt voor de info.... nu de tv nog :X

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb eindelijk mn onkyo s5405 set binnen gekregen, opzich klinkt ie goed.. alleen vind ik de subwoofer niet zo geweldig.
Het kan natuurlijk aan de kamer liggen maar de bas is gewoon niet krachtig genoeg.
Het gekke is dat wanneer ik op bed, lig de bas wel goed klinkt maar wanneer ik gewoon in de kamer sta of zit.. lijkt de bas een stuk minder te zijn. (zo'n stuk minder dat het lijkt alsof de sub het niet doet, terwijl ie wel goed klinkt wanneer ik dus op bed lig ;( )

De instellingen:

audisey dynamic eq
crossover 150hz (stond op 90hz)
bass en treble 0 db

waar zou dit aan kunnen liggen? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Zeropaid op 30-09-2011 21:23 ]

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
JeanLeGrand schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:00:
Toevoeging: Helaas bemoeit WMP zich niet met FLAC bestanden. Als je dat toch zou willen kun je als alternatief bijv. Twonky Media Server installeren.
De beste muziekserver die ik zelf ook gebruik voor muziek op m'n Onkyo vind ik foobar2000 met de UPnP server plugin. Formaten die de Onkyo niet ondersteund kunnen omgezet worden in PCM.

• venom1
  • Laatst online: 20-10-2024
Zeropaid schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:14:
Ik heb eindelijk mn onkyo s5405 set binnen gekregen, opzich klinkt ie goed.. alleen vind ik de subwoofer niet zo geweldig.
Het kan natuurlijk aan de kamer liggen maar de bas is gewoon niet krachtig genoeg.
Het gekke is dat wanneer ik op bed, lig de bas wel goed klinkt maar wanneer ik gewoon in de kamer sta of zit.. lijkt de bas een stuk minder te zijn. (zo'n stuk minder dat het lijkt alsof de sub het niet doet, terwijl ie wel goed klinkt wanneer ik dus op bed lig ;( )

De instellingen:

audisey dynamic eq
bass en treble 0 db

Wat ik ook merk is dat wanneer ik de aanpas bas, treble of een andere listen mode selecteer het geluid gewoon hetzelfde blijft
Dat heb ik meer gelezen over die set. Ik heb dat op het AVforum gelezen volgens mij stonden daar ook goede instellingen maar weet ik niet zeker en anders gewoon de sub vervangen. Het is toch een actieve: P

• Zeropaid
  • Niet online
venom1 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:23:
[...]

Dat heb ik meer gelezen over die set. Ik heb dat op het AVforum gelezen volgens mij stonden daar ook goede instellingen maar weet ik niet zeker en anders gewoon de sub vervangen. Het is toch een actieve: P
was ik maar voor de z5500 gegaan, dit is gewoon slecht? ik moet boven de sub gaan staan of laag bij de grond zitten wil ik wat horen..
Zelfs bagger speakers van 80 euro hebben een betere bas?

ik was in eerste instantie wel te spreken over het geluid zelf, ik dacht dat ik de bas nog wel zou kunnen aanpassen maar dat blijkt dus niet zo te zijn, althans de bas blijft gewoon zwakjes (of ik moet dus buiten me kamer staan dan hoor je wel een hoop gedonder maar niet in de kamer zelf :+

(de bas en treble opties zijn ook om te lachen, je moet eerst de ''dynamic eq'' uitzetten om vervolgens de bas en treble te kunnen aanpassen.. nou verbaas ik me ook over het slechte geluid met de eq uit)

ik had meer van de sub verwacht.. ook is het jammer dat ik helemaal nergens iemand ook maar iets hoor zeggen over de set.

iemand ervaring met de s5405? |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Zeropaid op 30-09-2011 21:42 ]

• venom1
Zeropaid schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:38:
[...]

was ik maar voor de z5500 gegaan, dit is gewoon slecht? ik moet boven de sub gaan staan of laag bij de grond zitten wil ik wat horen..
Zelfs bagger speakers van 80 euro hebben een betere bas?

ik was in eerste instantie wel te spreken over het geluid zelf, ik dacht dat ik de bas nog wel zou kunnen aanpassen maar dat blijkt dus niet zo te zijn, althans de bas blijft gewoon zwakjes (of ik moet dus buiten me kamer staan dan hoor je wel een hoop gedonder maar niet in de kamer zelf :+

(de bas en treble opties zijn ook om te lachen, je moet eerst de ''dynamic eq'' uitzetten om vervolgens de bas en treble te kunnen aanpassen.. nou verbaas ik me ook over het slechte geluid met de eq uit)

ik had meer van de sub verwacht.. ook is het jammer dat ik helemaal nergens iemand ook maar iets hoor zeggen over de set.

iemand ervaring met de s5405? |:(
Nogmaals probeer dit forum:
http://www.avforums.com/f...5405-owners-thread-7.html

dit is een actief forum waar je vanalles over die set kunt bespreken. Ik denk niet dat je op dit forum veel mensen gaat vinden die deze set hebben omdat het hier vooral zelf samengestelde setjes zijn. En over de z5500 die hebben een leuke gehorige bas maar zijn niet te vergelijken met een fatsoenlijke speakerset.

Ik heb zelf besloten om voor de boston A25 speakers te gaan. Ik vond de A250(vloerstaanders) eerst mooier om neer te zetten. Maar mijn vriendin wil die niet.....(ze zijn te groot). Oh ja ik heb ze ook al gehoord en er komt echt geweldig geluid uit. Natuurlijk niet te vergelijken met speakers die het dubbele kosten maar ik heb een beperkt budget.

Nou mijn vraag voor hier in het topic heeft iemand ervaring met een onkyo TX-SR309 icm de boston A25? En zo ja wat vind je ervan? Er zijn gewoon teveel receivers en ik wil maximaal 300 euro uitgeven voor een receiver. Maar als een goedkopere sterk genoeg is om die speakers aan te sturen dan graag. Iemand toevallig advies?

• Zeropaid
  • Niet online
venom1 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:52:
[...]

Nogmaals probeer dit forum:
http://www.avforums.com/f...5405-owners-thread-7.html

dit is een actief forum waar je vanalles over die set kunt bespreken. Ik denk niet dat je op dit forum veel mensen gaat vinden die deze set hebben omdat het hier vooral zelf samengestelde setjes zijn. En over de z5500 die hebben een leuke gehorige bas maar zijn niet te vergelijken met een fatsoenlijke speakerset.
ik ben erachter gekomen dat de bas dubbel zo hard is wanneer ik in de hoek(en) van mijn kamer sta.. wanneer ik in het midden ga staan is de bas dus een stuk minder.
kan dit te maken hebben met een verkeerde instelling?

de kamer is ongeveer 3,5 bij 2,5, de speakers staan op small ingesteld

(gaat nog even op het avforum kijken)

[ Voor 41% gewijzigd door Zeropaid op 30-09-2011 22:44 ]

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
zitten de + en - polen van beide speakers wel gelijk, als je de fase omdraait van 1 box dan heffen de bassen elkaar op, zeg maar.

[ Voor 8% gewijzigd door JeanLeGrand op 01-10-2011 00:58 ]

Denon AVR-X3600H

Zeropaid schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:14:
Ik heb eindelijk mn onkyo s5405 set binnen gekregen, opzich klinkt ie goed.. alleen vind ik de subwoofer niet zo geweldig. Het kan natuurlijk aan de kamer liggen maar de bas is gewoon niet krachtig genoeg.

De instellingen:

audisey dynamic eq
De crossover hoger instellen zal op zich niet meer kracht aan de subwoofer geven, hij zal alleen meer bereik weergeven waardoor het als meer over kan komen. Als de subwoofer niet genoeg punch heeft dan wordt het spelen met de plaatsing of toch een sterker model zoeken...
Zeropaid schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:38:
[...]
ik ben erachter gekomen dat de bas dubbel zo hard is wanneer ik in de hoek(en) van mijn kamer sta.. wanneer ik in het midden ga staan is de bas dus een stuk minder.
kan dit te maken hebben met een verkeerde instelling?

de kamer is ongeveer 3,5 bij 2,5, de speakers staan op small ingesteld
Small bij dergelijke speakers is goed, op large instellen heeft geen nut aangezien de speakers die tonen toch niet weer kunnen geven.

Maar draai het eens om: zet de subwoofer op je luisterpositie en ga dan de kamer door. Kruipend, want je moet wel de hoogte van de subwoofer zitten qua positie. Waar de basweergave goed is plaats je de subwoofer, in theorie kan dit helpen met de plaatsing.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

venom1 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:52:
Ik heb zelf besloten om voor de boston A25 speakers te gaan. Ik vond de A250(vloerstaanders) eerst mooier om neer te zetten. Maar mijn vriendin wil die niet.....(ze zijn te groot). Oh ja ik heb ze ook al gehoord en er komt echt geweldig geluid uit. Natuurlijk niet te vergelijken met speakers die het dubbele kosten maar ik heb een beperkt budget.

Nou mijn vraag voor hier in het topic heeft iemand ervaring met een onkyo TX-SR309 icm de boston A25? En zo ja wat vind je ervan? Er zijn gewoon teveel receivers en ik wil maximaal 300 euro uitgeven voor een receiver. Maar als een goedkopere sterk genoeg is om die speakers aan te sturen dan graag. Iemand toevallig advies?
Wil je ze in een 2.x opstelling gebruiken? Denk dat je met de 309 dan geen problemen zou mogen hebben met de A25 speakers. Als je meer dan 2.x wil gebruiken, kan het zijn dat de 309 niet genoeg power heeft alle speakers behoorlijk aan te sturen.

Heb zelf een NR609 met 6x A25, 1x A225C Centre speaker en een Epik Legend Subwoofer. De sub is overkill voor mijn kamer, maar het totaal klinkt erg goed. Wil het ooit nog eens helemaal laten uitmeten met een dB-meter zodat alles perfect is afgesteld, maar voorlopig vind ik het goed zo.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Zeropaid
  • Niet online
FeaR schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 01:12:
[...]

Maar draai het eens om: zet de subwoofer op je luisterpositie en ga dan de kamer door. Kruipend, want je moet wel de hoogte van de subwoofer zitten qua positie. Waar de basweergave goed is plaats je de subwoofer, in theorie kan dit helpen met de plaatsing.
Bedankt voor de tip! ik ga het even uitproberen, anders wordt het toch een andere subwoofer.

• B3U5
  • Laatst online: 31-10 13:10
Beste mede-tweakers,

ik zit met het volgende en ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen/input.

Momenteel heb ik een sr-606, daar deze geen ARC ondersteund moet ik het doen met de spdif van mijn Samsung d7000. Daarbij frustreer ik me aan twee zaken, enerzijds (lip-)synchronisatie waarvan ik verwacht dat het met ARC opgelost is en anderzijds het moeten schakelen op de tv van DD naar DTS indien ik iets afspeel dat van het andere formaat is dan het laatst afgespeelde (via ldna van de tv).
Momenteel gebruik ik mijn receiver voornamelijk als surround versterker voor mijn 7.1 set. De tv fungeert al als mediaspeler, dvd kijk ik nauwelijks en blue ray heb ik nog niet. Ik heb zelfs geen spotify..

1. Wie heeft er ervaring met ARC (icm de samsung d reeks) en kan me hier meer over vertellen?
2. In een overweging tussen de nr 609 en de sr 608 (die ik eventueel tweedehands op de kop wil tikken), Wie kan me meer vertellen over de toegevoegde waarde van de 609? Voornaamste is natuurlijk de LAN aansluiting met DNLA, maar wat heb je daar nu precies aan?
3. Wie kan me meer vertellen over de meerwaarde van de 808/809 tov van de 608/609? Voor zover ik heb kunnen bepalen is dat vooral de (VHD1900) video processor, maar tenzij de receiver als media tank zal gaan fungeren zie ik hier voor mijn doeleinden geen meerwaarde in. Wat blijft dan nog over om de meerprijs te verantwoorden?
4. Wellicht vloeken in de kerk in dit topic, maar zijn er modellen van andere merken waar ik ook eens naar zou moeten kijken bij het maken van een keuze?
5. verschillende Onkyo modellen staan bekend om het inkakken van het vermogen indien er meerdere speakers worden aangesloten, daar ik 7.1 heb zou ik ook hier graag meer over weten.

[Gereserveerd voor opsomming antwoorden]
1. Bij gebruik van ARC icm Samsung tv treedt genoemd probleem niet op aldus c64flash.

2. 609 ondersteund firmware upgrades, 608 niet. DNLA voor muziekformaten (geen video), met id3 tag weergave op de display van de tuner.

3. de 709 :+ die heeft geen vdh1900, maar wel de Audyssey MultEQ XT

4 op basis van prijsklasse, gebaseerd op nieuwprijs, bron: www.idealo.de.
4.1 ~450€ (+-75) : Onkyo xR-60x - Denon AVR-191x, Pioneer VSX-921-K
4.2 ~610€ (+-35) : Onkyo NR-70x - Denon AVR-211x - Pioneer VSX-1021-K
4.3 ~825€ (+-75) : Onkyo NR-80x - Denon AVR-231x - Pioneer VSX-202x-K
4.4 ~1150€ (+-100): Onkyo NR-100x - Denon AVR-331x - Pioneer VSX-LX55
4.5 ~1900€ (+-100): Onkyo NR-300x - Denon AVR-431x - Pioneer SC-LX75

5. De denon 191x en 231x reeksen heebben 7 discrete kanelen voor 7.2 (aansluitingen), de 331x heeft 7 kanalen voor 11.2 en de 431x heeft 9 kanalen voor 11.2. Onkyo is helaas minder scheutig met dit soort info.

-- tussenstand (tussen Onkyo en Denon, pioneer nog niet bekeken qua detailed spec) --
In cat. 1. neig ik naar de avr-19xx serie wegens zijn 7 discrete kanalen.
In cat. 2. neig ik naar de nr-70x serie wegens zijn 11 aansluitingen, Audyssey MultEQ XT (x=9) en prijs.
In cat. 3. neig ik naar de nr-80x serie wegens zijn 11 aansluitingen, Audyssey MultEQ XT (x=9) en prijs. De meerwaarde van de 809 tov de 709 zit hem het vermogen en in de video verwerking (vdh1900 chip). Daar ik mijn tuner niet als video hub zal gebruiken neig ik naar cat 2.
In cat. 4. neig ik niet, mij nog te duur.
In cat, 5. idem.

[ Voor 30% gewijzigd door B3U5 op 05-10-2011 22:36 . Reden: Toevoeging info ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:32
1. Wel ervaring met ARC, echter niet met Samsung. Ik heb een Sony 32EX711 aangesloten via ARC en kom de problemen die jij aangeeft met SP/Dif niet tegen.
2. Lan aansluiting met Vtuner is wel leuk, alle soorten radiostations die je maar kan wensen, kwaliteit uiteraard wel afhankelijk van bitrate. de DLNA in de 609 lijkt ook ok te zijn, maar gebruik ik eigenlijk niet daar ik een Dune heb. Niet getest maar volgens mij wel mogelijk: Aansturen van de receiver via andere applicaties/telefoons bijvoorbeeld direct vanuit een synology nas muziek adspelen via audiostation. Of de muziek die op de Andriod/Apple telefoon staat direct afspelen op de versterker
3. Meer vermogen, betere audyssy afregel mogelijkheden, waarschijnlijk meer aansluit mogelijkheden (vooral Zone2 en Pre-outs verwacht ik).
4. Denon 19xx series en de Pioneer VSX-xxx zijn volgens mij regelijk vergelijkbaar met de onkyo 500-600-700-800 serie modellen.
5. geen ervaring mee, heb nu nog 2.0 met 2 bookshelf speakers tot ik mijn nieuw gekochte speakers daarwerkelijk kan gaan aansluiten.

• venom1
thunder8 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 08:11:
[...]

Wil je ze in een 2.x opstelling gebruiken? Denk dat je met de 309 dan geen problemen zou mogen hebben met de A25 speakers. Als je meer dan 2.x wil gebruiken, kan het zijn dat de 309 niet genoeg power heeft alle speakers behoorlijk aan te sturen.

Heb zelf een NR609 met 6x A25, 1x A225C Centre speaker en een Epik Legend Subwoofer. De sub is overkill voor mijn kamer, maar het totaal klinkt erg goed. Wil het ooit nog eens helemaal laten uitmeten met een dB-meter zodat alles perfect is afgesteld, maar voorlopig vind ik het goed zo.
Nou ik begin idd met 2.0 maar begin volgend jaar wil ik uitbreiden naar 4.0 en dan uiteindelijk 5.1. Het geld voor in 1 keer 5.1 heb ik niet dus ik zal geduld moeten hebben. Is de 509 wel sterk genoeg dan? Ik ga eens eff research doen over hoe ik erachter kom hoeveel power een reciever nou echt heeft wantdie 100 watt daar klopt ook zeker niks van. Bedankt voor de tip iig.

• Tommie12
  • Laatst online: 26-12 23:11
Maak je over vermogen toch geen zorgen.
Voor een huiskamer is 20 W al te veel als je dit effectief aan je luidsprekers levert.

Ik stuur hier 2 Kef IQ90 aan met een oude Sony versterker van 2x 60w of zo. Op stand 3 gaat iedereen lopen, en is er niks van vervorming hoorbaar.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

venom1 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:43:
[...]

Nou ik begin idd met 2.0 maar begin volgend jaar wil ik uitbreiden naar 4.0 en dan uiteindelijk 5.1. Het geld voor in 1 keer 5.1 heb ik niet dus ik zal geduld moeten hebben. Is de 509 wel sterk genoeg dan? Ik ga eens eff research doen over hoe ik erachter kom hoeveel power een reciever nou echt heeft wantdie 100 watt daar klopt ook zeker niks van. Bedankt voor de tip iig.
Dat is overigens makkelijk te researchen.

1. Schroef de Onkyo open.
2. Zoek de koelplaat op. Kijk naar de zwarte blokkjes, die er zijn opgeschroeft.
3. Noteer het typenummer van de STK-blokjes.
4. "Koegel" op internet, zoek op het typenummer en noteer de gegevens over het vermogen (Po).
5. Tel de vermogens op.
6. Neem een borrel tegen de teleurstelling.

Zo heb ik voor mijn buurman het daadwerkelijke vermogen van zijn reciever achterhaald. Het beestje was gespecificeerd als 5 x 105 Watt. In werkelijkheid was dat aan STK blokjes 2x 20 Watt voor de fronts, 2x 15 Watt voor de rears, 1 x 15 Watt voor de center en 1 x 20 Watt voor de subwoefer. Totaal dus 105 Watt. Mijn buurman was na het vernemen van deze sombere tijding toe aan een flinke borrel. :*)

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
B3U5 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:19:
2. In een overweging tussen de nr 609 en de sr 608 (die ik eventueel tweedehands op de kop wil tikken), Wie kan me meer vertellen over de toegevoegde waarde van de 609? Voornaamste is natuurlijk de LAN aansluiting met DNLA, maar wat heb je daar nu precies aan?
Het leuke van muziek vanaf een dlna-server op de Onkyo is dat je op het twee-regelige display de id3 tag kunt bekijken met album, artiest en titel informatie. Bij veel andere mediaspelers kun je die informatie alleen via de tv bekijken.

• Zeropaid
  • Niet online
Ik maak gebruik van een htpc, waarmee ik alles doe, tv, radio etc.. deze heb ik natuurlijk aangesloten op mn reciever. (spdif)
Alleen zit ik nu met twee volumes, eentje van mn htpc en eentje van mn reciever.
Mijn vraag is hoe ik de volumes het beste kan instellen. (wanneer ik bv even wil beuken bv) ivm het mogelijk opblazen.

Verwijderd

Htpc, audio master op 100% en eventueel vergrendelen? Dan kan je per ongeluk geen signaal oversturen. De receiver regelt dan het eind volume.

• Zeropaid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:23:
Htpc, audio master op 100% en eventueel vergrendelen? Dan kan je per ongeluk geen signaal oversturen. De receiver regelt dan het eind volume.
Ik gebruik de remote van een antec fusion, waarmee ik het liefst ook het geluid regel ipv dat ik twee remotes moet gebruiken.

maar ik begrijp dat je dit dus beter niet kunt doen?

[ Voor 30% gewijzigd door Zeropaid op 02-10-2011 21:39 ]

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-12 22:49

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Beste mede gebruikers..

Ik heb het forum doorgelezen maar ik kom niet geheel achter mij huidige, misschien wel heel simpele, probleem. Kijkt ik er totaal overheen? Ik heb sinds één maand een Onkyo TX-NR609 en tot op heden prima functionerend met mijn mediaplayer, PS3 etc. en allemaal via HDMI. Nu heb ik sinds vandaag op geen enkele bron (ook niet de tuner) speaker signaal. Er is met geen mogelijkheid meer geluid uit te krijgen. Alleen via HDMI-through geeft hij nog signaal door naar de flatscreen. Ik kom er even niet meer uit. Tips van jullie ervaren gebruikers?

Alvast mijn dank!
Jean-Pierre

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Verwijderd

Zeropaid schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:31:
[...]
Ik gebruik de remote van een antec fusion, waarmee ik het liefst ook het geluid regel ipv dat ik twee remotes moet gebruiken.

Risico bestaat dat je output signaal naar je receiver te groot is en staat deze dan open .... zou niet de 1ste zijn die de speakers door blaast.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:12
Nog bedankt voor je antwoord.
Ik verwachtte wel dat ik die nodig had, maar ik zou niet weten hoe ik die enter. Als ik enter indruk, gaat het lampje op de afstandsbediening aan (net als het lampje op de receiver), maar er gebeurt niks. Play en zo werkt ook niet.
Enig idee hoe ik in Level calibration kom? Nu moet ik elke keer naar Audio en dan de sub omlaag zetten.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Dweebus
Siempie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:58:
[...]

Nog bedankt voor je antwoord.
Ik verwachtte wel dat ik die nodig had, maar ik zou niet weten hoe ik die enter. Als ik enter indruk, gaat het lampje op de afstandsbediening aan (net als het lampje op de receiver), maar er gebeurt niks. Play en zo werkt ook niet.
Enig idee hoe ik in Level calibration kom? Nu moet ik elke keer naar Audio en dan de sub omlaag zetten.
Eerst je afstandsbediening op "Receiver" zetten. Dan kun je in je setup menu.
Staat keurig in je manual als het goed is ;)

• c64flash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 10:26
B3U5 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:19:
Beste mede-tweakers,

1. Wie heeft er ervaring met ARC (icm de samsung d reeks) en kan me hier meer over vertellen?
Ik heb een UE32D6530 aangesloten middels ARC op een 509 en er is niet zoveel over te vertellen want het werkt prima, geen problemen.

• 418O2
Dweebus schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:32:
[...]

Eerst je afstandsbediening op "Receiver" zetten. Dan kun je in je setup menu.
Staat keurig in je manual als het goed is ;)
Ik had dat ook toen ik mijn SR507 kreeg... ik dacht wtf? remote kapot?

:P

Verwijderd

Iemand ervaring met het gebruik van een Aple TV op een Onkyo TX-SR578?

• B3U5
  • Laatst online: 31-10 13:10
c64flash schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:27:
[...]

Ik heb een UE32D6530 aangesloten middels ARC op een 509 en er is niet zoveel over te vertellen want het werkt prima, geen problemen.
Dat zegt mij desalniettemin heel veel: Het terugspringen van het audio signaal naar PCM indien deze op DD stond ingesteld en er DTS wordt aangeboden (of vise versa) is gekoppeld aan de optische out. ARC verhelpt dus mijn ergernis d:)b

• Ample Energy
418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:30:
[...]

Ik had dat ook toen ik mijn SR507 kreeg... ik dacht wtf? remote kapot?

:P
Kan iemand even de precieze handeling beschrijven? Want ik kom nog steeds op geen enkele manier in Level calibration. Elke volgorde, combinatie en stand alone actie veranderen helemaal niks (ja, als-ie op dock staat en geen lampje op de receiver laat branden). Alvast bedankt!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• midete
Zeropaid schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:31:
[...]

Ik heb een Harmony 600 (€ 37,-) gekocht om dit probleem op te lossen (heb ook een HTPC). Ik bedien nu alles (behalve de HTPC, daar moet ik hardwarematig nog iets aanpassen om hem aan te kunnen doen met een AB) met de Harmony 600. Ik raad het iedereen aan.

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11 21:28
Ik ga nu waarschijnlijk een verschrikkelijke noob vraag stellen, maar ik hoop toch dat iemand me kan helpen. Ik heb een Onkyo 609 met een Boston Acoustic Soundware XS 5.1 speakerset gekocht. Ik weet alleen niet zeker hoe ik de subwoofer het best kan aansluiten. Bijgaand een foto van de aansluitpunten van de:

- Subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://0.tqn.com/d/hometheater/1/7/r/4/1/bossoundwarexs51subrcntrlCU.jpg

- Versterker

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ml7eEcGXuwjN8rBZhAPaWM7s/full.jpg

Ik heb speakersnoer (2x2,5 mm) gekocht. Het aansluiten van de speakers is mij duidelijk, maar er zitten twee paarse uitgangen voor een subwoofer op de Onkyo. Bij een van de aansluitingen staat PRE OUT.

Moet ik van 1 tulp (versterker) naar de andere tulpaansluiting (subwoofer) en moet ik dan van de kabel de dubbele lijn samenvoegen, als ik de tulpstekker er aan zet, of gebruik ik maar 1 lijn?
den_the_man schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:50:
Moet ik van 1 tulp (versterker) naar de andere tulpaansluiting (subwoofer) en moet ik dan van de kabel de dubbele lijn samenvoegen, als ik de tulpstekker er aan zet, of gebruik ik maar 1 lijn?
Subwoofer is mono, dus één interlink is genoeg.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Idd 1 paarse uitgang naar de Line in. Verder de crossover helemaal opendraaien op de subwoofer en je 609 de crossover laten bepalen met de meting. Polarity standaard op 0. Mocht blijken dat dit niet helemaal lekker klinkt, deze naar de 180 zetten.

Let op dat je trouwens geen dubbel tulp gaat gebruiken en dan maar 1 aansluit. Dit kan resulteren in gebrom en slechte geluidskwaliteit. Gebruik een goede subwooferkabel (Interlink)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:25
Ik heb sinds gisteren een TX-NR509 en tot nu toe helemaal geweldig! Een probleempje, ik heb een HTPC aangesloten, maar wanneer de HTPC het beeldscherm op standby zet omdat er een tijd geen activiteit is geweest valt ook mijn geluid weg.

Logisch, natuurlijk het HDMI signaal valt weg dus ook geen geluid meer, maar is er ook een workaround hiervoor. Want ik vind het toch wel prettig als hij de TV of monitor uitschakelt na 5-10 minuten als er geen activiteit is.

HTPC >> TX-NR509 >> TV

Met HDMI verbonden.

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Weet iemand hoe ik mijn 509 op het netwerk krijg? Alles staat in het setup menu op enabled, HDMI Through staat Off maar ik krijg bij het updaten error - 0-13 te zijn, hetgeen betekent dat ik geen netwerkverbinding heb, en dat mijn router van ZTE (KPN interactieve tv via glasvezel) geen connectie maakt.

Is er iemand die hetzelfde probleem ondervindt en weet dit op te lossen?

Update1: error 13 is verholpen met een statisch ingegeven ip adres en de rest, maar nu krijg ik error 12 te zien, hetgeen betekent dat de netwerkkabel niet goed zit. Maar dat zit ie wel, mijn pc ziet de receiver ook in het netwerk zitten.

Update 2: de 509 nu aangesloten rechtstreeks op de router en nu haalt ie keurig de update binnen. De netwerkverbinding was tot stand gekomen met die stekkers in het stopcontact. Kan dat dan niet ofzo?

[ Voor 38% gewijzigd door Alphons op 09-10-2011 16:48 ]

• bartsmit85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06-2024
Beste tweakers,

Ik heb de hele een paar dagen binnen. Gekocht via iBood.
Werkte allemaal perfect! Toen dacht ik: laat ik eens een firmware update doen. Het hele proces volgens de handleiding gedaan. Toen ik daarna de receiver weer aanzette, bleef zowel USB als NET op “now initializing” hangen. Het geluid van m’n tv werkt niet eens meer!

Ik heb al een reset uitgevoerd, maar dit helpt niet. Ook het apparaat van de stroom afhalen werkt niet.

Heeft iemand anders dit probleem ervaren?

Ik heb de vraag al naar onkyo Klantenservice gestuurd en ga morgen bellen. Hoop dat iemand me hier kan helpen.

• bartsmit85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06-2024
bartsmit85 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:58:
Beste tweakers,

Werkte allemaal perfect! Toen dacht ik: laat ik eens een firmware update doen. Het hele proces volgens de handleiding gedaan. Toen ik daarna de receiver weer aanzette, bleef zowel USB als NET op “now initializing” hangen. Het geluid van m’n tv werkt niet eens meer!

Ik heb al een reset uitgevoerd, maar dit helpt niet. Ook het apparaat van de stroom afhalen werkt niet.

Ik heb de vraag al naar onkyo Klantenservice gestuurd en ga morgen bellen. Hoop dat iemand me hier kan helpen.
Haha helemaal vergeten erbij te zeggen dat het gaat om een Onkyo NR509

• Ample Energy
Edit > quote.

Anyway, weet iemand hoe ik in Level calibration kom?

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12 09:56
bartsmit85 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:58:
Beste tweakers,

Ik heb precies hetzelfde probleem als Bart, met mijn onkyo tx-nr509, ook na een update, niet meer in staat om net of usb te gebruiken, terwijl de update wel Completed was.
Ik hoor graag wat de Onkyo klanten service hiervan zegt.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

• pinballor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07-2023
Ik heb een vraag betreffende het volgende:

Ik heb al geruime tijd last van een ploppend geluid via mijn boxen wanneer ik van kanaal wissel op mijn tv. De upc mediabox is aangesloten op mijn Onkyo SR508 receiver en deze is aangesloten op mijn Sony Bravia tv.

Dit geluid irriteert mij nogal, en ik krijg het niet voor elkaar om dit weg te halen.

Nu leek het mij een goed idee om als oplossing een CI++ kaart te nemen, en zo het audio signaal via de tv naar de receiver te leiden. Heeft iemand enig idee of dit wellicht helpt, en dit moet via een optische kabel tussen mijn tv en receiver? Na het speuren op het internet (waaronder dit forum) kwam ik er helaas niet uit.

Alvast bedankt.

• pvanmegen
Siempie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:13:
Edit > quote.

Anyway, weet iemand hoe ik in Level calibration kom?
Bij mijn 809;

Setup
2. Luidsprekerinstellingen
4. Luidsprekerconfiguratie

Simpel toch? Kan bij een andere model toch niet zo moeilijk te vinden zijn?

• Ample Energy
Ja, zo ver was ik. Maar ik kom er gewoon niet in. Ik heb elke modus geprobeerd (receiver, dock) en geprobeerd via de receiver en geprobeerd via de afstandsbediening, maar niks helpt. Enig idee hoe het anders geblokkeerd zou kunnen zijn? Ik weet zeker dat ik er ooit wel in kon, want de sub staat op +12 en ik kan me niet voorstellen dat dat altijd zo is geweest.

• Dweebus
Siempie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:29:
Ja, zo ver was ik. Maar ik kom er gewoon niet in. Ik heb elke modus geprobeerd (receiver, dock) en geprobeerd via de receiver en geprobeerd via de afstandsbediening, maar niks helpt. Enig idee hoe het anders geblokkeerd zou kunnen zijn? Ik weet zeker dat ik er ooit wel in kon, want de sub staat op +12 en ik kan me niet voorstellen dat dat altijd zo is geweest.
En toch moet het zo :p

Receiver aan zetten.
Op je AB op "Receiver" drukken.
Daarna op "Setup"

Verwijderd

Via iBood Onkyo 509 + Jamo speakers gekocht en heb momenteel alleen de UPC box aangelosten via CBL/SAT Hdmi in.

Als ik gebruik wil maken van Samsung Smart Hub voor Youtube etc..hoe moet je dit instellen om geluid via boxen te krijgen ipv TV zelf?

• 418O2
optisch kabeltje van je TV naar je receiver wss.

• Dweebus
418O2 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:51:
optisch kabeltje van je TV naar je receiver wss.
Of je HDMI control op je receiver aan zetten (als er ARC op de TV zit).
Zo werkt het tenminste met mijn Philips TV... Irritant genoeg gaat met de tv AB de receiver dan ook aan en uit :s

[ Voor 3% gewijzigd door Dweebus op 11-10-2011 15:56 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:50:
Via iBood Onkyo 509 + Jamo speakers gekocht en heb momenteel alleen de UPC box aangelosten via CBL/SAT Hdmi in.

Als ik gebruik wil maken van Samsung Smart Hub voor Youtube etc..hoe moet je dit instellen om geluid via boxen te krijgen ipv TV zelf?
Als je HDMI 1.4 kabel gebruikt dan zou je tv naar de receiver het geluid via het audio return kanaal moeten terug sturen door de HDMI kabel. Als dat niet werkt dan zou je een optische kabel tussen je tv en receiver kunnen zetten.

Verwijderd

Heb inderdaad hdmi 1.4
Heb in setup onder HDMI Setup > HDMI Ctrl = On en through, TV out en Return op Auto staan.
Wat moet je nu als input klikken? Of moet ie 't automatisch pakken als ik bijv. een youtube filmpje afspeel?

Wat voor optische kabel heb ik dan nodig, zijn er vele soorten van.

• Ample Energy
Dweebus schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:03:
[...]

En toch moet het zo :p

Receiver aan zetten.
Op je AB op "Receiver" drukken.
Daarna op "Setup"
Dan ga ik straks de reset knop zoeken.

Evengoed bedankt!

• pvanmegen
Dan ga ik straks de reset knop zoeken.

Evengoed bedankt!
Opgelost????

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Hallo allemaal, sinds een tijdje ben ik in het bezit van een onkyo setje ht-r548.. Ben er zeer tevreden mee maar heb een vraag over de subwoofer.. Is het normaal dat deze automatisch in en uitschakelt? Soms als ik tv kijken op lager volume dan schakelt hij uit.. Als ik het volume dan verder open zet dan schakelt hij weer in... Ik zou het liefste willen dat deze niet automatisch uitschakelt.. Iemand tips?

• pvanmegen
Rambie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:15:
Hallo allemaal, sinds een tijdje ben ik in het bezit van een onkyo setje ht-r548.. Ben er zeer tevreden mee maar heb een vraag over de subwoofer.. Is het normaal dat deze automatisch in en uitschakelt? Soms als ik tv kijken op lager volume dan schakelt hij uit.. Als ik het volume dan verder open zet dan schakelt hij weer in... Ik zou het liefste willen dat deze niet automatisch uitschakelt.. Iemand tips?
Het is volgens mij zeer normaal dat de subwoofer zichzelf uitschakeld als deze geen tonen krijgt te verwerken,(standby). Als er dan weer lage tonen doorkomen schakelt hij zichzelf weer in. Gewoon zo laten...

[ Voor 5% gewijzigd door pvanmegen op 11-10-2011 22:25 ]

• Barfman
Rambie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:15:
Bij mij zit er een schakelaar achter op de sub, uit/auto/aan. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is, anders moet je hem gewoon op aan zetten.

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Heb een Onkyo TX SR508 staan icm jamo 240 set.

Bij films / ps3 staat mijn geluid perfect afgesteld. Wanneer ik echter tv kijk (en geluid via ARC laat lopen) wil mijn subwoofer nogal eens hinderlijk aanwezig zijn.

Hoe kan het dat dit enkel bij TV geluid is en niet bij andere bronnen, en wat is hier aan te doen?

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-12 05:21
geachte tweakers ,

Ik heb een probleem met lip sync,

wat ik aangesloten heb

versterker onkyo sr508
tv LG 47lw 650,s
mediaplayer dune
xbox 360
bluray dvd Lg
upc HD mediabox.

1 Hdmi van versterker out naar tv in.

de rest allenmaal aangesloten op de versterker.

Maar bij tv kijken loopt het niet syndroom, alle instellingen nagelopen.
tv, versterker, upc mediabox. maar mocht niet baten.

Ga ik alles direct aan de tv aansluiten is dit probleem verholpen, maar mijn versterker heeft toch niet
voor niks allenmaal hdmi aansluitingen voor al je apparaten.

geen last bij xbox360, en bluray . Lip sync is alleen bij de Dune en de Upc mediabox.

Weet iemand welke settings, of aanpassingen ik moet maken?

• Ample Energy
Nope, kan m'n handleiding niet vinden. Had 'm laatst nog gebruikt om te kijken hoe ik in de opties kon komen, maar zal hem wel geïrriteerd hebben weggeslingerd :)
Onkyo's hebben wel een reset knop, hè? Had de knoppen Clear Memory en Tuning mode gevonden, maar die deden niks. Van RP/PTY/TP heb ik nog geen idee wat het doet, alleen dat het m'n receiver niet reset.

• Barfman
Siempie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:57:
[...]

Nope, kan m'n handleiding niet vinden. Had 'm laatst nog gebruikt om te kijken hoe ik in de opties kon komen, maar zal hem wel geïrriteerd hebben weggeslingerd :)
Onkyo's hebben wel een reset knop, hè? Had de knoppen Clear Memory en Tuning mode gevonden, maar die deden niks. Van RP/PTY/TP heb ik nog geen idee wat het doet, alleen dat het m'n receiver niet reset.
Hier zal vast wel de handleiding voor jou apparaat staan http://www.intl.onkyo.com/downloads/manuals/index.html

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 22:19
Hoi. Heb net een tx-nr509 gekocht en m'n dune d1 aangesloten op de bd/dvd. De tv out naar de Samsung a656.
Nou zet ik een filmpje op en de onkyo is maar constant aan het switchen of aan het zoeken naar signalen.
Dit gebeurde dus nooit toen ik de dune rechtstreeks op de tv had.
Ik heb van de week al de 48 pagina's gelezen maar kon niets vinden.
Is er een functie die ik moet aan of uit zetten??

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:32
polo306 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:21:
Hoi. Heb net een tx-nr509 gekocht en m'n dune d1 aangesloten op de bd/dvd. De tv out naar de Samsung a656.
Nou zet ik een filmpje op en de onkyo is maar constant aan het switchen of aan het zoeken naar signalen.
Dit gebeurde dus nooit toen ik de dune rechtstreeks op de tv had.
Ik heb van de week al de 48 pagina's gelezen maar kon niets vinden.
Is er een functie die ik moet aan of uit zetten??
Heb je HDMI CEC aan staan op de Dune? Dit werkt bij mij nl ook niet helemaal lekker op een 609

• polo306
Dennism schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:55:
[...]

Heb je HDMI CEC aan staan op de Dune? Dit werkt bij mij nl ook niet helemaal lekker op een 609
Ik heb hem aangedaan maar wat is dat waardeloos zeg.
Iets met Anynet ofzo. Waardeloos.

• Ample Energy
Hij stond er niet tussen (is 1 van de goedkoopste Onkyo's), maar heb de handleiding gevonden. VCR/DVR ingedrukt houden, heel eventjes wachten en dan de standby knop. Dan komt er 'CLEAR' op het display te staan en is alles gereset.
Ik kan nu ook weer het Level Calibration menu in!

Bedankt voor het meedenken allemaal!

• pvanmegen
Hij stond er niet tussen (is 1 van de goedkoopste Onkyo's), maar heb de handleiding gevonden. VCR/DVR ingedrukt houden, heel eventjes wachten en dan de standby knop. Dan komt er 'CLEAR' op het display te staan en is alles gereset.
Ik kan nu ook weer het Level Calibration menu in!

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Gelukkig dat het is opgelost. wat mij trouwens stoort is dat je toch voor ministens een paar honderden euros een versterker koop en dan geen eens een handleiding bij krijgt. Bij mijn vorige Denon zat een 200 pagina dikke handleiding en dat is handiger dan die A4tjes....

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Ik heb momenteel een - antieke - Onkyo TX-SR501E receiver uit 2003 (ooit gehad van een vriend), met daarop aangesloten een 5.1 Sony SS-LA300ED set. De receiver zit verder verbonden op een HTPC via toslink (het beestje had nog geen HDMI natuurlijk ;))

Aangezien ik binnenkort ga verhuizen wil ik mijn setup ook wat onder handen nemen. Het punt is enkel, ik wil in eerste instantie of alleen de receiver vervangen, of de speakers. En dit voor max 500 euro (niet voor allebei natuurlijk, maar per 'onderdeel')

Zouden jullie aanraden om in eerste instantie de versterker te vervangen, of de speakers? Welke van de twee zouden het meeste impact hebben met mijn budget in acht genomen? Ik neig zelf naar de aanschaf van een Onkyo NR509, maar ik heb helaas te weinig kaas gegeten als het op audio gebied aankomt. Dat krijg je als je een set-up hebt welke bestaat uit gratis verkregen spullen in de jaren ;)

• polo306
Alles gereset. Cec uitgedaan. Niets hielp.
Toen maar m'n Hdmi kabel naar de tv van Hdmi 1 naar Hdmi 2 gedaan.
En!?? Het hielp. !!
Raar hoor

Op de Hdmi 1 had ik eerst de PS3. Nooit problemen mee
HDMI 2 was de sat box
En op de 3e zat m'n dune d1

Alleen pakt de Hdmi 2 de 509 nu goed op zonder geflikker???
Weet iemand waarom dat zou kunnen?

Samsung le-a656

• LosserNL
Ik heb in de tussentijd de 608 vervangen door de 809 :). Zeer tevreden over de verbeteringen:

-Algeheel veel strakker geluid en meer dieptebeleving bij 5.1 (vermoedelijk door MultEQ XT ipv 2EQ)
-Netwerkmogelijkheden zijn ideaal, DLNA, de Android Remote en Spotify gebruik ik nu regelmatig.
-Warmte is inderdaad geen probleem bij de 809, dus ook een compact kastje is OK.

Heb wel 2 kleine issues tot zover:

-ARC audio van mijn Samsung LE-40C750 werd niet altijd opgepikt, soms na power off wel weer. Ik heb er een Optische kabel voor in de plaats gedaan wat geen problemen meer levert. Wellicht dat een firmware update in de toekomst helpt.
-Audyssey Dynamic EQ en Volume (Light) zijn soms ineens uit als ik in NET mode draai? Ik heb deze altijd aan staan, maar soms lijkt de 809 deze Audyssey settings te vergeten? Bij de TV/TUNER/DVR ingangen heb ik hier nog geen last van gehad. Alleen NET dus. Iemand die daar ook last van heeft?

• kippetje01
  • Laatst online: 29-09 14:30
Dweebus schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:55:
Of je HDMI control op je receiver aan zetten (als er ARC op de TV zit).
Zo werkt het tenminste met mijn Philips TV... Irritant genoeg gaat met de tv AB de receiver dan ook aan en uit :s
Juist ja, Dat heb ik dus ook, ik vroeg me af of er geen manier is om dat uit te schakelen... waarom zou ik m'n receiver uit willen zetten als ik mijn tv uitzet (en andersom gaat het trouwens ook, receiver aan = tv aan)

Nu loop ik iedere keer de stappen door om RIHD wel of niet aan te zetten.

Dit gaat overigens om de tx-nr509.

• Ample Energy
pvanmegen schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:22:
[...]

Gelukkig dat het is opgelost. wat mij trouwens stoort is dat je toch voor ministens een paar honderden euros een versterker koop en dan geen eens een handleiding bij krijgt. Bij mijn vorige Denon zat een 200 pagina dikke handleiding en dat is handiger dan die A4tjes....
Ik had er wel 1, hoor, alleen die had ik aan de kant gegooid toen ik niks kon vinden over in Level Calibration komen :)

Maar ben er achter dat het een bug in de software was. Als ik hem reset mag ik erin, maar zodra ik andere instellingen heb aangepast mag het niet meer. Dan moet je hem weer resetten voordat je er in mag. Moest 'm gister namelijk nog een keer resetten, omdat ik eerst andere dingen had aangepast :P

Wat een rottopic dit, btw :D Wil de hele tijd upgraden!

Pagina: 1 ... 12 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.