Wat meer inzet is wel gewenst. Zeker aangezien je dus nog een beperking in de kabel blijkt te hebben...
[ Voor 102% gewijzigd door FeaR op 09-09-2011 14:25 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 102% gewijzigd door FeaR op 09-09-2011 14:25 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 13-09-2011 13:11 ]
[ Voor 6% gewijzigd door midete op 14-09-2011 11:52 . Reden: iets functioneels toegevoegd ]
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
[ Voor 2% gewijzigd door Joost Dekker op 16-09-2011 17:15 . Reden: Vraag duidelijker gemaakt. ]
Afbeelding uit een test van Areadvd.deI'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Klopt, die is temperatuur gestuurd. Bij een normaal luisterniveau zal hij dan ook nooit gaan draaien.easyriider schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:12:
Fan van TX-NR609 draait nooit
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. De speakers zijn inderdaad 120W RMS. Jammer, dan gaat de versterker weer terug. Beetje slechte voorlichting gekregen in de winkel. Als ik de versterker omruil tegen een Sony STR-DH100 welke een echte 2.0 100W versterker is, heeft de stereo dan wel genoeg vermogen?thunder8 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:45:
Als je speakers 120W RMS zijn, dan heb je een te lichte versterker voor bij je speakers. In laag volume brengt de versterker te weinig om de speakers aan de gang te krijgen en bij hoger volume moet de versterker te hard werken om het aan te sturen en gaat de kwaliteit hard achteruit.
Die Sony is ook geen echte 100 Watt, de 100 Watt is gemeten bij 8 Ohm op 1000 Hz en met 1% THD. Al geven ze wel 90 Watt op gemeten op twee kanalen bij 20 - 20.000 Hz en met 0,09% THD. Dat is dan wel weer netjes. En ook best haalbaar met de 200 Watt voeding die er in zit.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:28:
[...]
Bedankt voor je reactie. De speakers zijn inderdaad 120W RMS. Jammer, dan gaat de versterker weer terug. Beetje slechte voorlichting gekregen in de winkel. Als ik de versterker omruil tegen een Sony STR-DH100 welke een echte 2.0 100W versterker is, heeft de stereo dan wel genoeg vermogen?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Vermogen zegt inderdaad niet alles, maar het is wel handig het vermogen van de versterker en de speakers enigzins te matchen.FeaR schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:41:
[...]
Maar eigenlijk heb geen 100 Watt nodig. Dat je speakers 120 Watt aankunnen is leuk maar als jij 100 echte Watts door de speaker gaat sturen dan houden jouw oren het snel voor gezien. Er zijn versterkers die 2 x 45 Watt doen en letterlijk tientallen kilo's wegen en duizenden euro's kosten. Vermogen zegt niet alles.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 11:17 ]
Verwijderd
Dit werkt perfect. Ik gebruik Onkyo Remote op mijn Samsung Galaxy S2 en kan door de mappen op mijn Archos Gmini 500 bladeren en zo de muziek selecteren en afspelen.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:05:
Maar is het niet ook een optie een harde schijf van 1TB aan de usb van de 509 te leggen, en dan net zo goed via de tablet die muziek te selecteren. Is dat mogelijk. Of zijn er wellicht nog andere opties in mijn situatie
Verwijderd
Hoe doe je dat? ik heb de TX-SR309 en het modelnr. van de afstandsbediening is RC-799M. Ik heb een Samsung tvHarmoniousVibe schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:58:
De AB die bij de Onkyo zit kan zo'n beetje alle apparaten bedienen. Ik gebruik hem voor de receiver zelf, de TV, de Xbox 360, BR-speler en DIY HTPC (featuring XBMC)
Als jouw receiver dat kan dan kun je op de site van Onkyo de lijst met remote control codes opzoeken. Deze lijst bevat per apparaatsoort en merk een code die je in je remote kunt programmeren (per input selector of remote mode). Hoe dat moet staat ook in dat document.midete schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:24:
[...]
Hoe doe je dat? ik heb de TX-SR309 en het modelnr. van de afstandsbediening is RC-799M. Ik heb een Samsung tv
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Verwijderd
Heb het bestand volgens mij thuis in mijn downloads staan, dus ik zal het vanavond als ik terug ben van m'n werk wel even posten.midete schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:10:
Ben wat op zoek geweest (op de Onkyo site en daar buiten), maar kan het niet vinden. kan je me een stootje in de juiste richting geven? Je hoeft niet voor me te zoeken. Als je bv. nog weet waar je de jouwe hebt gevonden kan ik naar analogie ook de mijne vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-09-2011 19:33 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
[ Voor 13% gewijzigd door midete op 20-09-2011 22:17 . Reden: update ]
google het eens, ik vond al genoeg andere fora's waar de Onkyo s5405 uitgebreid besproken wordt.Zeropaid schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:46:
Ik heb de Onkyo s5405 besteld, eigenlijk blind besteld zonder te luisteren of er een review over te lezen.. wat ik normaal gesproken ook niet doe eigenlijk![]()
Wil deze gaan gebruiken icm een mediacenter en hdtv.
Iemand ervaringen met de s5405? kan nog steeds geen reviews vinden
[ Voor 10% gewijzigd door Dennisch op 21-09-2011 12:17 ]
AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD
Verwijderd
Verwijderd
Geen enkel model speelt via Dlna video weer, daar heb en gebruik je andere mogelijkheden voor.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:49:
De met DLNA voorziene AV receivers spelen deze ook video via DNLA. Indien geen video: welk model? Overweeg aanschaf van een TX-NR809/TX-NR1009/TX-NR3009.
Verwijderd
Verwijderd
Dan weet ik niet waar je op zoekt maar ik vind niet een review?karstnl schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:59:
[...]
google het eens, ik vond al genoeg andere fora's waar de Onkyo s5405 uitgebreid besproken wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door midete op 21-09-2011 21:57 ]
Carpe Diem
Toevallig ben ik ook naar die set aan het kijken. Maar er valt inderdaad maar weinig over te vinden.Zeropaid schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:25:
[...]
Dan weet ik niet waar je op zoekt maar ik vind niet een review?
[ Voor 1% gewijzigd door midete op 22-09-2011 08:38 . Reden: edit1 : zinnen klopten niet. edit 2: toevoeging ]
Ik zie niet in wat HDMI met een infrarood-AB van doen heeft? Je kunt je HTPC toch gewoon direct aansturen? Ik ken de 709 niet, maar op mijn 509 kan ik mbv code 33006 mijn RC-801M precies dezelfde commando's laten uitsturen als de MS MCE AB die bij mijn Xbox 360 zat. Het enige wat ik hoef te doen is code 33006 inprogrammeren.muppet99 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:11:
Heeft er toevallig iemand ervaring met het aansturen van je mediacenter met de onkyo AB (betreft hier de AB geleverd bij de 709). Ik heb al verschillende fora afgestruind, maar nergens een codeset te vinden voor de standaard microsoft ab. Ik was er al wel achter dat ik hem moet aansluiten op CBL/SAT, aangezien hij op de hdmi aansluiting van de pc bepaalde commando's niet kan leren op de ab.
Ik heb al wel gemerkt dat als ik een paar commando's inleer dat deze wel goed werken (antec fusion ir ontvanger in htpc)
Anders zit er niks anders op dan de commando's 1 voor 1 in de ab te leren
tweede vraag is dan ook of het (al dan niet met solderen) mogelijk is om een code set weer uit te lezen uit de ab. het wiel hoeft namelijk niet altijd meerdere keren uitgevonden te worden
Ik zag in de handleiding dat deze ab in staat zou moeten zijn om 90 commando's kon leren. Als je macro's gebruikt een aantal minder. Ik ga in ieder geval even rondklikken op de genoemde links en zal uiteraard mijn bevindingen hier ventilerenmidete schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:02:
@muppet99:
Zoals ik schreef net boven je, vertelde de support van Onkyo me vandaag dat de AB´s van Onkyo beperkt leerbaar zijn. Ze raadden me een Logitech Harmony aan.
...
Carpe Diem
Ik dat geval had ik geen gelijk, maar alsnog lijkt me sterk dat je niet net als op de RC-801M ook gewoon een commandoset ipv alleen losse commando's kunt programmeren.muppet99 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:49:
[...]
Ik zag in de handleiding dat deze ab in staat zou moeten zijn om 90 commando's kon leren. Als je macro's gebruikt een aantal minder. Ik ga in ieder geval even rondklikken op de genoemde links en zal uiteraard mijn bevindingen hier ventileren
Carpe Diem
[ Voor 24% gewijzigd door Pierre op 23-09-2011 11:52 . Reden: Extra Info ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Carpe Diem
Ik zie trouwens op Amazon.de dat de 609 (zwart) €439 kost, volgens de goedkoopste op de pricewatch in Nederland ook, dus zoveel goedkopen is dat niet.Beempje schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:42:
Er is een wifi module die je erin kan prikken. Dan zit die wel aan de voorkant in de usb ingang, dus hou daar wel rekening mee.
Mocht je inderdaad voor de 609 gaan, bestel m dan bij Amazon.de. Daar zijn ze namelijk veel goedkoper dan hier in NL.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
geen negatief bericht maar ik heb de 525 thuis en die bevalt uitstekend.midete schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:54:
ik ga deze vandaag halen als ik niet snel een negatief bericht lees: http://www.logitech.com/n...otes/devices/6620?debug=0
Dank je.[geen negatief bericht maar ik heb de 525 thuis en die bevalt uitstekend. (overigens geen onkyo (nog) hier)
Als het goed is, dan herkend de app zelf jouw 509 in het netwerk.c64flash schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:56:
Ik heb een TX-NR509 en zojuist de Iphone app Onkyoremote (1.1) geïnstalleerd. Bij de setting kies ik Europe en AV Receiver, ik zie echter bij Model de 509 er niet tussen staan (geeneen xx9 trouwens). Dit zou wel mogelijk moeten zijn, zie hier: http://itunes.apple.com/us/app/onkyo-remote/id417695144?mt=8
Heeft iemand anders de app werkend gekregen ?
Life is all about priorities!!
De Squeezebox is dan alleen voor audio, dat kan wel over wifi. Maar als je (later eventueel) HD video wil afspelen, wordt het een ander verhaal.Pierre61 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:35:
@midete
Een Devolo oplossing is inderdaad wel handig, maar dan ken je mijn vriendin niet. Die wil namelijk niet nog meer kabels haha. De muziek in mijn Spotify playlist staat ook op mijn nas dus als ik een Squuzebox zou kopen ben ik ook het ventje
en kan ik ook al mijn muziek lekker luisteren.
Het werkt bij mij ook. Ik was in eerste instantie met de app bezig terwijl mijn 509 met een firmware download/installatie bezig wasMaksietje schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:36:
[...]
Als het goed is, dan herkend de app zelf jouw 509 in het netwerk.
Bij mij ging het allemaal vol automatisch, terwijl ik in de demo mode de 509 ook niet zag.
Je moet in de 509 de remote wel op enable zetten.
Kort gezegd, bij mij wekt het goed.
Thanks dat bedrijf ken ik uiteraardmidete schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:28:
[...]
lapje tekst
Jij kan natuurlijk zelf beter beoordelen wat het beste is. Just my tuppence.
Niet om het een of ander, maar de goedkoopste op de pricewatch is amazon.dePierre61 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:55:
[...]
Ik zie trouwens op Amazon.de dat de 609 (zwart) €439 kost, volgens de goedkoopste op de pricewatch in Nederland ook, dus zoveel goedkopen is dat niet.
Als je "network control" enabled hebt kun je de receiver inschakelen vanaf het netwerk. Ook de webinterface is dan bereikbaar in standby.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:53:
Ik heb nu een maandje de tx-nr509 in huis en alles werkt naar behoren nu is er wel 1 ding wat ik niet helemaal begrijp. In het menu van de Onkyo heb ik "network control" op "disable" staan (ook gesaved), maar als ik nu via een remote app op mijn ipad2 (oRemote) de onkyo wil besturen werkt dit nog wel gewoon...
Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee (icm dezelfde of een andere app)? Het is nl wel zo dat als de optie aan staat de onkyo in standby meer stroom verbruikt. Of moet hiervoor de onkyo eerst helemaal uitgeschakeld worden (kan ik nu niet checken)?
Klopt dat is bij Foka 429 plus 10 voor verzending maakt ook 439sjaool schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:51:
En de goedkoopste in Nederland staat juist niet in de pricewatch.
Iemand die zijn ervaringen over dit systeem zou willen delen? er zijn weinig tot geen (echte) reviews te vinden.Ik heb de Onkyo s5405 besteld, eigenlijk blind besteld zonder te luisteren of er een review over te lezen.. wat ik normaal gesproken ook niet doe eigenlijk
Wil deze gaan gebruiken icm een mediacenter en hdtv.
Iemand ervaringen met de s5405? kan nog steeds geen reviews vinden
[ Voor 51% gewijzigd door Leiz3 op 25-09-2011 21:07 . Reden: vraag verduidelijken ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Als het is zoals ìk het begrijp, is het niet recht te trekken. Het volume van de tv wordt door de receiver versterkt. Er is dus sprake van 2 volume's. Je kan het dus niet rechttrekken. Je kan op de volgende manier testen of ik gelijk heb :DaFreakR schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:49: Anynet+ volume op mijn tv is bijv 50, terwijl mijn receiver 'slechts' 35 aangeeft. Iemand enig idee hoe dit recht te trekken is?
[ Voor 5% gewijzigd door midete op 25-09-2011 10:47 ]
Heb mijn Onkyo 508 nu op een KDL-37EX500 hangen en daar komt het weergegeven tv volume ook niet overeen met het volume van de receiver, terwijl het bij mijn andere tv (KDL-37W5500) wel het geval was.DaFreakR schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:49:
Misschien dat iemand hier me kan helpen met mijn vraag over de volumeregeling via ARC....
...
Iemand enig idee hoe dit recht te trekken is?
Je weet dat je bronnen met HDMI dan rechtstreeks op de TV aan moet sluiten? Want van HDMI naar composiet (component?, ook op sommige CRT's aanwezig) doet geen één receiver.Pierre61 schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:19:
Zo de kogel is door de kerk, na onze vakantie komt er een Onkyo NR609, heb alleen nog een oude Sony tv (beeldbuis) kan ik daar als ik hem ga installeren het menu van de 609 op zien.
Ligt eraan of je de DAC van de receiver of van de Squeezebox wilt gebruiken...Pierre61 schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:19:
...ook koop ik een Squeezebox erbij op welke ingang sluit ik die aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Hurricane op 27-09-2011 00:21 ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik zal eens uitleggen wat ik nu aan spullen heb,FeaR schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:20:
[...]
Je weet dat je bronnen met HDMI dan rechtstreeks op de TV aan moet sluiten? Want van HDMI naar composiet (component?, ook op sommige CRT's aanwezig) doet geen één receiver.
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 27-09-2011 10:36 ]
Voorlopig niet zoals gezegd dat ding werkt prima, en vind het zonde om die weg te gooien.418O2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:26:
Nee.
De NR609 heeft geen scart, zoals bijna geeneen receiver dat heeft. Je zal die apparaten via component moeten aansluiten, zo ook de TV. Deze zal je dan eventueel met een Scart > RCA kabel moeten verbinden.
Een nieuwe TV ligt in de planning neem ik aan?
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door jongetje op 27-09-2011 09:50 ]
Recensies op Hifi.nl moet je niet al te serieus nemen, die zijn eigenlijk altijd positief en leveren zelden commentaar. Verder ben ik persoonlijk absoluut niet onder de indruk van de S426. Het laag is niet het enige punt waar deze speaker niet echt goed op scoort. Frequentiebereik vanaf 48 Hz is al redelijk hoog voor een vloerstaander, en aangezien er niet bij staat of dit gemeten is bij -3 of -6 dB kan het nog slechter uitvallen. Over de gehele linie is het allemaal net niet. De kast van nog geen tien kilo zorgt er voor dat de speaker ook niet echt solide voelt en met de wat lagere tonen kan gaan resoneren. Nee, ik zou dan eerder de S600-serie halen voor een paar euro meer. Niet dat ik de S600 serie ooit heb gehoord maar slechter dan de S400 zal het niet klinken.jongetje schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:50:
Een review van de frontspeakers staat op: http://www.hifi.nl/recensies/4205/Jamo-S-426.html Zit geen subwoofer bij de set dus je mist wel klein beetje laag bij films heb ik begrepen.
[ Voor 93% gewijzigd door Webgnome op 27-09-2011 16:01 ]
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq