Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.859 views

Verwijderd

Wat meer inzet is wel gewenst. Zeker aangezien je dus nog een beperking in de kabel blijkt te hebben...

[ Voor 102% gewijzigd door FeaR op 09-09-2011 14:25 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:58
Wat dacht je van hdmi?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Dat kan indd denk ik maar ik heb momenteel enkel 3 tulpen tot mijn beschikking

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 06:34
game of cable sat?

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:42
Is er iemand die zijn Samsung smt-c7140a pvr decoder werkende heeft gekregen op zijn onkyo afstandsbediening.
Bij mij werken de codes niet die in het boekje staan. ?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:13
Heeft hier iemand ervaring met de Kef Q-series (Q300/Q100) in combinatie met het lieft een Onkyo TX-NR609.
Ik heb nu de TX-NR609 aangesloten met 2 Kef Caprice (zeer oude speakers) maar zit eraan te denken te upgraden naar de Kef Q series voor surround. En ben dus benieuwd hoe anderen deze speaker/receiver combinatie ervaren.

• Grote_Keizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09-2011
Hoi,

Ik heb nu bijna precies een jaar geleden de onkyo TX-SR508 aangeschaft met een jamo speakerset waar ik erg tevreden over ben. Nu ben ik vorige week verhuisd en heb mn hele handel na een dagje kabels trekken weer aangesloten en alles leek koek en ei. Toen ik met mn laatste testje bezig was (tv kijken via tivo -> hdmi -> onkyo -> hdmi -> tv) verschoof ik mn center speaker en poef, alles op zwart. Hoorde ook nog een soort van brom geluid maar rook verder geen brandlucht.Ik krijg nu op geen enkele hdmi poort meer beeld of geluid maar als ik mn ipod via aux aansluit is het geluid nog steeds gewoon prima. Heb natuurlijk beetje lopen googlen om te kijken wat er nou stuk kan zijn en vond ergens een topic over oververhitting. Ik heb mn versterker inderdaad nu wel in een kastje staan maar met ongeveer 5cm ruimte boven en geen deurtje oid dus leek mij ventilatie zat!
Wat ik alleen nergens heb gevonden tot nu toe:
Wat kan er kapot zijn en zou het nog te repareren zijn?
Ook tips om dingen te resetten of na te kijken zijn welkom

Ik vermoed dat ik ook nog garantie heb maar ben alleen verhuisd naar Engeland dus dat gaat nogal een gedoe worden :) Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb sinds gister een 509 (wilde natuurlijk liever de 609, maar heb net een vakantie geboekt :) gekocht bij de MM, voor slechts 300 eurotjes :)

Ik heb dus een Philips UPC HD box en op de een of andere manier had Philips het ID om geen DD over HDMI te kunnen laten sturen, maar enkel over spdif (wat is dan het nu van HDMI?).
Maargoed. Ik kan nergens in de receiver vinden hoe ik een andere geluidsbron kan kiezen behalve HDMI. Ik wil dus HDMI beeld, maar geluidsbron moet SPdif zijn.

Kan dit?

Verwijderd

Laatst ook eens opzoek gegaan naar een surround set omdat ik het geluid via mijn TV een beetje minder vind voor films en games. Mijn Xbox 360 en mediaspeler zijn beide via HDMI aangesloten op mijn TV. Nu ben ik uitgekomen op een totale set van Onkyo, de S3405. Ik weet totaal niks af van alles rondom surround setjes en geluid, dus vraag me af of dit een mooie set is voor mijn budget (+/- €300, echt meer wil ik er niet aan besteden). Volgens mij is dit ook gewoon simpel aan te sluiten via een optische kabel zodat de surround set aangesloten is met mijn mediaspeler (heeft een optische ingang) en met Xbox 360.

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-10 17:21
Voor dit soort zaken hebben we Vraag & Aanbod.

[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 13-09-2011 13:11 ]

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-12 13:17
Ik heb gisteren de TX-SR309 binnengekregen (uit Duitsland gehaald via een internetbedrijf dat bij Tweakers.net op de lijst staat (ik weet niet of de naam noemen verboden is)).

Mijn eerste bevindingen zijn zeer positief. Wat mij direct opviel is dat het geluid stukken beter is dan mijn 8 jaar oude Sony STR-DE685. Ik heb er mijn HTPC en TV op aangesloten.

Wat nog meer opvalt is dat ie veel minder warm wordt dan mijn oude Sony. Deze is bovendien alleen van boven open, terwijl de Sony aan de zijkanten en bovenaan openingen had.

(edit): Ik heb memorysticks van 4 verschillende merken aangesloten en hij speelt ze allemaal feilloos af. Ook Iphone herkent hij direct, inclusief mappenstructuur etc.

Twee hele kleine minpuntjes:

1 Op alle afstandsbedieningen die ik ooit heb gehad zitten de volumeknoppen links en de kanaalkiezers rechts. Hier zitten de volumeknoppen rechts. Dat is even wennen.

2 De afstandsbediening is wel simpel, maar is intuïtief niet logisch. Nu zal je zeggen "welke AB is dat wel?". Nou, ik vind de meeste wel logisch, maar niet simpel.

Ik heb voor de TX-SR309 gekozen omdat de 509 te hoog was voor mijn meubel. Als ik een ander meubel koop, schakel ik alsnog over naar de 509 (en nee, ik heb niet teveel geld)

Ik raad iedereen die niet te veel hieraan wil uitgeven of niet heel hoge eisen heeft de TX-SR309 aan evenals het bedrijf onderaan de tweakers.net prijslijst. Konden sneller leveren dan de Nederlandse bedrijven en waren ook nog ZESTIG EURO goedkoper.

Een geweldig apparaat voor een geweldige prijs.

Ik heb niet heel veel verstand van versterkers en geluid, maar voor vragen en aanbevelingen sta ik altijd open, dus shoot.

@Patjeeee:

Is het niet een idee om deze aan te schaffen icm. met een losse (evt. tweede handse) 5.1 set? Je hebt niet heel veel behoefte aan perfect geluid merk ik, (ik vind geluid van deze trouwens MEER dan uitstekend, zeker voor deze prijs)

[ Voor 6% gewijzigd door midete op 14-09-2011 11:52 . Reden: iets functioneels toegevoegd ]

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 15:23

HeroS

SmartHome Nerd

Houston >> We got a new firmware for the 509!

http://www.nl.onkyo.com/e...509-14-09-2011-53085.html

en daar is dit in opgelost:
Stabilization of continuous playback from the USB memory/DLNA server

Hopelijk zijn de problemen met vastlopende mp3's verleden tijd. Vanavond even testen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 15:23

HeroS

SmartHome Nerd

Gisterenavond geupdate en zo'n 3 uurtje gespeeld zonder vastlopers. Ziet er dus goed uit.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 14:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

• Joost Dekker
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-12 15:51
609 of 709 ?
Gezien het prijsverschil tussen deze twee versterkers en het achterblijven van grote verschillen in de specs twijfel ik nogal.
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor een 709 zou moeten gaan als ik die voor niet heel veel geld meer zou kunnen krijgen?
Normaal is het verschil zo'n 300 euro, maar mogelijk kan ik de 709 voor zo'n 150 euro meer dan de 609 krijgen. Doen of niet? En waarom wel doen?

[ Voor 2% gewijzigd door Joost Dekker op 16-09-2011 17:15 . Reden: Vraag duidelijker gemaakt. ]

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Fan van TX-NR609 draait nooit

Ik heb deze receiver sinds een week, maar ik heb het idee dat de fan nooit draait. Tenminste, ik controleer het regelmatig met een zaklantaarn, je kunt dan duidelijk vanaf de bovenkant zien of hij draait. Hij wordt redelijk warm, maar niet echt heet. Heb al geprobeerd hem met een dunne schroevendraaier door het rooster een zetje te geven, maar hij gaat niet draaien.

Misschien begint de fan pas te draaien als hij echt heet wordt. Ik zou kunnen proberen de receiver een uurtje op het hoogste volume te laten lopen, maar ik denk dat ik binnen het uur de buren al aan de deur heb.

Afbeeldingslocatie: http://areadvd.de/images/2011/Onkyo_TX-NR609/Onkyo_TX-NR609_InnenlebenLuefter.jpgAfbeelding uit een test van Areadvd.de

Het is volgens de specificaties een 12cm fan draaiend op 1600 t/m.

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 21:39

6Pac

"Roma Victor"

Luitjes,

Wie kan me helpen om de TX-SR607 setup op mijn beeldscherm te krijgen?

Ik ben sinds kort verhuisd.
Omdat ik nu een grotere woonkamer heb wilde ik de speaker calibratie draaien om mijn speakers beter af te stemmen op de kamer grootte.

Maar als ik de calibratie mic aansluit heb ik geen setup screen op mijn tv, alleen in de display van de Onkyo zie ik de calibratie setup, wat niet echt handig werkt.

Als ik de setup via mijn remote (of via de knop op de receiver) aan wil spreken krijg ik in de display: "function not available" te zien.

In mijn oude woning werkte het wel, maar de laatste keer dat ik de setup heb gebruikt was meer dan een jaar geleden.

Het kan zijn dat een van mijn (HDMI) apparaten het setup beeld/signaal blokkeert, maar het heeft met deze apparaten altijd gewerkt dus dat lijkt me sterk.

Wie heeft zoiets ook meegemaakt en kan me verder op weg helpen.

Mijn setup: Bravia w4000 op hdmi out, UPC hdvr op CBL/SAT hdmi in, PS3 op DVD/BD hdmi in - alles geregeld met een Logitech harmony 650 remote

bvd

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Klopt, die is temperatuur gestuurd. Bij een normaal luisterniveau zal hij dan ook nooit gaan draaien.

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

Ik heb gister een Onkyo TX-SR309 gekocht omdat mijn 27 jaar oude technics kapot is gegaan. Vandaag heb ik hem aangesloten en het valt mij op dat ik het volume erg hoog moet hebben (28) voordat er een geluid uit komt op spraak niveau. Toen ik de versterker op 65 zette begonnen de speakers te kraken terwijl het geluid niet echt hard is. Ik heb de versterker al ingesteld op stereo en de surround speakers uitgezet. Audio out is tulp via tv. Moet ik een aantal instellingen veranderen of is de versterker gewoon te klein voor mijn speakers en kan ik hem beter terug brengen?

speakers: 2x eltax concept 500 4-8 ohm 120 watt
versterker: Onkyo TX-SR309 8 ohm 65 watt, 6 ohm 9W/c

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Als je speakers 120W RMS zijn, dan heb je een te lichte versterker voor bij je speakers. In laag volume brengt de versterker te weinig om de speakers aan de gang te krijgen en bij hoger volume moet de versterker te hard werken om het aan te sturen en gaat de kwaliteit hard achteruit.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

thunder8 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:45:
Als je speakers 120W RMS zijn, dan heb je een te lichte versterker voor bij je speakers. In laag volume brengt de versterker te weinig om de speakers aan de gang te krijgen en bij hoger volume moet de versterker te hard werken om het aan te sturen en gaat de kwaliteit hard achteruit.
Bedankt voor je reactie. De speakers zijn inderdaad 120W RMS. Jammer, dan gaat de versterker weer terug. Beetje slechte voorlichting gekregen in de winkel. Als ik de versterker omruil tegen een Sony STR-DH100 welke een echte 2.0 100W versterker is, heeft de stereo dan wel genoeg vermogen?
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:28:
[...]
Bedankt voor je reactie. De speakers zijn inderdaad 120W RMS. Jammer, dan gaat de versterker weer terug. Beetje slechte voorlichting gekregen in de winkel. Als ik de versterker omruil tegen een Sony STR-DH100 welke een echte 2.0 100W versterker is, heeft de stereo dan wel genoeg vermogen?
Die Sony is ook geen echte 100 Watt, de 100 Watt is gemeten bij 8 Ohm op 1000 Hz en met 1% THD. Al geven ze wel 90 Watt op gemeten op twee kanalen bij 20 - 20.000 Hz en met 0,09% THD. Dat is dan wel weer netjes. En ook best haalbaar met de 200 Watt voeding die er in zit.

Maar eigenlijk heb geen 100 Watt nodig. Dat je speakers 120 Watt aankunnen is leuk maar als jij 100 echte Watts door de speaker gaat sturen dan houden jouw oren het snel voor gezien. Er zijn versterkers die 2 x 45 Watt doen en letterlijk tientallen kilo's wegen en duizenden euro's kosten. Vermogen zegt niet alles.

Let ook dat standen op de receiver niets zeggen. Stand/volumw 28 zegt niets. Het is namelijk niet zo dat een receiver met 100 Watt op standje 50 daadwerkelijk 50% van het vermogen gebruikt en dus 50 Watt uitstuurt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

FeaR schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:41:
[...]

Maar eigenlijk heb geen 100 Watt nodig. Dat je speakers 120 Watt aankunnen is leuk maar als jij 100 echte Watts door de speaker gaat sturen dan houden jouw oren het snel voor gezien. Er zijn versterkers die 2 x 45 Watt doen en letterlijk tientallen kilo's wegen en duizenden euro's kosten. Vermogen zegt niet alles.
Vermogen zegt inderdaad niet alles, maar het is wel handig het vermogen van de versterker en de speakers enigzins te matchen.

Als je een hele lichte versterker op zware speakers zet, zal de versterker snel de geest geven of door ongecontroleerd uitsturen de speakers om zeep helpen. Anderom zullen de speakers snel wegroken en bij een beetje pech de eindtrap van de versterker een opdonder geven.

Voor de rest ben ik het helemaal mee eens dat het vermogen maar een klein deel betekent van de gehele setup en de kwaliteit van het geluid.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

Thunder8 en Fear bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heb ik de versterker omgeruild voor de Sony stereo versterker. De Sony en de speakers passen veel beter. Gister klonk het geluid een beetje dun, het geluid heeft nu veel meer punch. Ik ben erg geholpen met jullie reacties! De andere verkoper gaf vandaag aan dat de voeding van de Onkyo deze zwaardere speakers niet aan kon, klopt dit?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 11:17 ]

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik zit met een vraagje.

Volgende week komt mijn NR509 5.1 receiver binnen.
Eerst wou ik muziek gaan bedienen via een htcp.

Nu dacht ik wat anders. Je zou in principe met een tablet via streaming naar de 509 muziek kunnen afspelen.
Of dat een beetje vlot loopt valt nog te bezien. Alleen het probleem is dat ik meer dan 32 gig muziek heb.
Dat wordt dan zoeken naar zo n tablet van 250 gb (daar zijn er van) of in de toekomst meer.

Maar is het niet ook een optie een harde schijf van 1TB aan de usb van de 509 te leggen, en dan net zo goed via de tablet die muziek te selecteren. Is dat mogelijk. Of zijn er wellicht nog andere opties in mijn situatie

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:05:
Maar is het niet ook een optie een harde schijf van 1TB aan de usb van de 509 te leggen, en dan net zo goed via de tablet die muziek te selecteren. Is dat mogelijk. Of zijn er wellicht nog andere opties in mijn situatie
Dit werkt perfect. Ik gebruik Onkyo Remote op mijn Samsung Galaxy S2 en kan door de mappen op mijn Archos Gmini 500 bladeren en zo de muziek selecteren en afspelen.

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Sinds vandaag heb ik een erg vreemd probleem op mijn Onkyo TXSR508:

De receiver is via ARC aangesloten op mijn Samsung D7000. Bij het aanzetten van de TV springt de receiver automatisch mee aan en loopt het geluid via de receiver.

Sinds vandaag springt de receiver wel mee aan bij het aanzetten van de TV, maar krijg ik geen geluid. Pas wanneer ik de receiver vervolgens (handmatig) uit en weer aan zet, krijg ik geluid.

Heeft iemand toevallig enig idee wat er mis zou kunnen zijn? Er is niets gewijzigd in instellingen op zowel receiver als tv. Daarnaast werkt ARC (en is de hdmi kabel niet defect) omdat hij na handmatig uit/aanzetten wel weer gewoon goed werkt...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem bij mijn TX NR3008 en Samsung 6570
Toen heb ik RHID ingeschakeld

Menu:
TV Audio-uitgang Automatisch
HDMI REGELING (RIHD) Inschakelen
Audioretour Automatisch
Stroomregeling Aan
TV Regeling Aan

Nu werkt het perfect, en kan ik het volume van de versterker regelen via de AB van de TV, en schakelt
de versterker automatisch aan en uit met de TV en ook kiest hij automatisch de juiste
ingang.
Tijdens volume wijziging krijg ik het niveau zelfs te zien op de TV als ANYNET apparaat
Ik hoop dat 't hetzelfde werkt bij de 508

Succes.

• midete
HarmoniousVibe schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:58:
De AB die bij de Onkyo zit kan zo'n beetje alle apparaten bedienen. Ik gebruik hem voor de receiver zelf, de TV, de Xbox 360, BR-speler en DIY HTPC (featuring XBMC)
Hoe doe je dat? ik heb de TX-SR309 en het modelnr. van de afstandsbediening is RC-799M. Ik heb een Samsung tv

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
midete schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:24:
[...]

Hoe doe je dat? ik heb de TX-SR309 en het modelnr. van de afstandsbediening is RC-799M. Ik heb een Samsung tv
Als jouw receiver dat kan dan kun je op de site van Onkyo de lijst met remote control codes opzoeken. Deze lijst bevat per apparaatsoort en merk een code die je in je remote kunt programmeren (per input selector of remote mode). Hoe dat moet staat ook in dat document.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• midete
Ben wat op zoek geweest (op de Onkyo site en daar buiten), maar kan het niet vinden. kan je me een stootje in de juiste richting geven? Je hoeft niet voor me te zoeken. Als je bv. nog weet waar je de jouwe hebt gevonden kan ik naar analogie ook de mijne vinden.

Verwijderd

Ik heb nu een maandje de tx-nr509 in huis en alles werkt naar behoren nu is er wel 1 ding wat ik niet helemaal begrijp. In het menu van de Onkyo heb ik "network control" op "disable" staan (ook gesaved), maar als ik nu via een remote app op mijn ipad2 (oRemote) de onkyo wil besturen werkt dit nog wel gewoon...

Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee (icm dezelfde of een andere app)? Het is nl wel zo dat als de optie aan staat de onkyo in standby meer stroom verbruikt. Of moet hiervoor de onkyo eerst helemaal uitgeschakeld worden (kan ik nu niet checken)?

• midete
Lijkt dat de mijne het niet ondersteunt. Als een andere Onkyo remote die de functie wel heeft, het doet op mijn 309, schaf ik hem aan.

• HarmoniousVibe
midete schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:10:
Ben wat op zoek geweest (op de Onkyo site en daar buiten), maar kan het niet vinden. kan je me een stootje in de juiste richting geven? Je hoeft niet voor me te zoeken. Als je bv. nog weet waar je de jouwe hebt gevonden kan ik naar analogie ook de mijne vinden.
Heb het bestand volgens mij thuis in mijn downloads staan, dus ik zal het vanavond als ik terug ben van m'n werk wel even posten.

edit: http://vandenborne.net/Onkyo_remote_codes.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 20-09-2011 19:33 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• midete
Zeer attent!! Ontzettend bedankt. Ga ermee aan de slag. Ik heb de indruk dat het niet werkt voor mijn AB (heb de beide handleidingen van de 309 en 509 naast elkaar gelegd) Bij de 509 kan het zeker wel. Ik post mijn bevindingen hier zodat iedereen er wat aan heeft.

edit:

Mijn eerste uur van proberen heeft niets opgeleverd. Wordt vervolgd.

[ Voor 13% gewijzigd door midete op 20-09-2011 22:17 . Reden: update ]

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb de Onkyo s5405 besteld, eigenlijk blind besteld zonder te luisteren of er een review over te lezen.. wat ik normaal gesproken ook niet doe eigenlijk O-)

Wil deze gaan gebruiken icm een mediacenter en hdtv.

Iemand ervaringen met de s5405? kan nog steeds geen reviews vinden

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-12 00:33
Zeropaid schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:46:
Ik heb de Onkyo s5405 besteld, eigenlijk blind besteld zonder te luisteren of er een review over te lezen.. wat ik normaal gesproken ook niet doe eigenlijk O-)

google het eens, ik vond al genoeg andere fora's waar de Onkyo s5405 uitgebreid besproken wordt.

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12 23:39
Al een klein jaar heb ik een TX-SR608, maar sinds een paar weken is de OSD volume indicatie niet meer in het blauw, maar in het paars. Komt dit jullie bekend voor, waarom is dit, of het een instelling? Het normale beeld via HDMI en geluid is verder dik in orde.

• Dennisch
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik bezit een tx-nr609 en heb hem gisteren geupdate naar de nieuwste firmware (die van 14-9), echter zijn nu mijn spotify playlists leeg (ze bevatten geen tracks).

Zijn er meer mensen die er last van hebben?

Ik heb al een support call ingedient bij Onkyo.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisch op 21-09-2011 12:17 ]

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Verwijderd

De met DLNA voorziene AV receivers spelen deze ook video via DNLA. Indien geen video: welk model? Overweeg aanschaf van een TX-NR809/TX-NR1009/TX-NR3009.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:49:
De met DLNA voorziene AV receivers spelen deze ook video via DNLA. Indien geen video: welk model? Overweeg aanschaf van een TX-NR809/TX-NR1009/TX-NR3009.
Geen enkel model speelt via Dlna video weer, daar heb en gebruik je andere mogelijkheden voor.
Zoals een Htpc, mediacenter, mediaplayer, enz...

Verwijderd

Duidelijk een gemis aan visie van Onkyo voor een Audio/Video receiver. Audio DLNA streaming kan je ook via andere mogelijkheden? Als ik DLNA stream bvb op een flatscreen krijg je alleen stereo retour naar A/V versterker en dan is een 7.2 of 9.2 duidelijk overkill. Dan nog maar een paar jaar wachten tot een fabrikant dit wel aanbiedt.

Verwijderd

Als je de beste ondersteuning wil om audio/video te streamen, dan kan je naar mijn mening beter voor een Htpc, mediacenter, mediaplayer, enz... gaan.
Want zoals jezelf al merkt, staat Dlna, bij alle fabrikanten nog in de kinderschoenen en is er nog veel werk om deze standaard op punt te zetten.

• HarmoniousVibe
DLNA is gebaseerd op reeds bestaande technieken. Van kinderziektes kun je dus niet echt spreken. Hooguit zitten er kinderziektes in de implementaties van DLNA op bepaalde apparaten. Maar wat betreft de standaard zelf: deze is gewoon inherently crippled. En dat hebben ze nog met opzet gedaan ook.

• Zeropaid
  • Niet online
karstnl schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:59:
[...]

google het eens, ik vond al genoeg andere fora's waar de Onkyo s5405 uitgebreid besproken wordt.
Dan weet ik niet waar je op zoekt maar ik vind niet een review? :?

• midete
Zoals ik had gezegd zou ik het verhaal afmaken. De afstandsbediening van de TX-SR309 is niet programmeerbaar. Sommige AB's van Onkyo waren volgens de klantenservice slechts deels programmeerbaar. Op mijn vraag welke ONKYO AB ik het beste kon kopen adviseerde ONKYO mij een Logitech Harmony. Wij van WC-Eend adviseren ..... GEEN WC-Eend. :?

Nou eigenlijk was dat dus een heel eerlijk antwoord van ze. _/-\o_

Nu wil ik dus graag weten welke goedkope Harmony het bij jullie goed doet op de 309 want ik vertik het om een dure AB te kopen. ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door midete op 21-09-2011 21:57 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:16
Heeft er toevallig iemand ervaring met het aansturen van je mediacenter met de onkyo AB (betreft hier de AB geleverd bij de 709). Ik heb al verschillende fora afgestruind, maar nergens een codeset te vinden voor de standaard microsoft ab. Ik was er al wel achter dat ik hem moet aansluiten op CBL/SAT, aangezien hij op de hdmi aansluiting van de pc bepaalde commando's niet kan leren op de ab.

Ik heb al wel gemerkt dat als ik een paar commando's inleer dat deze wel goed werken (antec fusion ir ontvanger in htpc)

Anders zit er niks anders op dan de commando's 1 voor 1 in de ab te leren :(

tweede vraag is dan ook of het (al dan niet met solderen) mogelijk is om een code set weer uit te lezen uit de ab. het wiel hoeft namelijk niet altijd meerdere keren uitgevonden te worden ;)

Carpe Diem

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Zeropaid schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:25:
[...]

Dan weet ik niet waar je op zoekt maar ik vind niet een review? :?
Toevallig ben ik ook naar die set aan het kijken. Maar er valt inderdaad maar weinig over te vinden.
Ik heb tot nu toe dit forum gevonden:
http://www.avforums.com/f...-s5405-owners-thread.html
maar dan houdt het ook echt snel op;p. De set lijkt me voor de rest mooi zeker als je net zoals ik geen budget van een paar duizend euro hebt. Ik heb hem echter nog niet gehoord maar wat ik erover kan vinden is positief. Het grootste voordeel is vind ik dat je kunt upgraden. :*)

• midete
@muppet99:

Zoals ik schreef net boven je, vertelde de support van Onkyo me vandaag dat de AB´s van Onkyo beperkt leerbaar zijn. Ze raadden me een Logitech Harmony aan.

Ook jouw model had een vrij beperkte leerfunctie.

HarmoniousVibe heeft een link naar een lijst met codes. Kijk of je er wat aan hebt.

Vertel of het je lukt en hoe.

[ Voor 1% gewijzigd door midete op 22-09-2011 08:38 . Reden: edit1 : zinnen klopten niet. edit 2: toevoeging ]

• midete
ik ga deze vandaag halen als ik niet snel een negatief bericht lees: http://www.logitech.com/n...otes/devices/6620?debug=0

• HarmoniousVibe
muppet99 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:11:
Heeft er toevallig iemand ervaring met het aansturen van je mediacenter met de onkyo AB (betreft hier de AB geleverd bij de 709). Ik heb al verschillende fora afgestruind, maar nergens een codeset te vinden voor de standaard microsoft ab. Ik was er al wel achter dat ik hem moet aansluiten op CBL/SAT, aangezien hij op de hdmi aansluiting van de pc bepaalde commando's niet kan leren op de ab.

Ik heb al wel gemerkt dat als ik een paar commando's inleer dat deze wel goed werken (antec fusion ir ontvanger in htpc)

Anders zit er niks anders op dan de commando's 1 voor 1 in de ab te leren :(

tweede vraag is dan ook of het (al dan niet met solderen) mogelijk is om een code set weer uit te lezen uit de ab. het wiel hoeft namelijk niet altijd meerdere keren uitgevonden te worden ;)
Ik zie niet in wat HDMI met een infrarood-AB van doen heeft? Je kunt je HTPC toch gewoon direct aansturen? Ik ken de 709 niet, maar op mijn 509 kan ik mbv code 33006 mijn RC-801M precies dezelfde commando's laten uitsturen als de MS MCE AB die bij mijn Xbox 360 zat. Het enige wat ik hoef te doen is code 33006 inprogrammeren.

Maar goed, wellicht dat de 709 anders werkt. Op de 509 is het namelijk niet eens mogelijk om in de AB individuele commando's aan te passen. Echter de remote van de 709 in ogenschouw nemende lijkt het me bijzonder sterk dat dat op die remote wel zou kunnen.

• muppet99
midete schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:02:
@muppet99:

Zoals ik schreef net boven je, vertelde de support van Onkyo me vandaag dat de AB´s van Onkyo beperkt leerbaar zijn. Ze raadden me een Logitech Harmony aan.
...
Ik zag in de handleiding dat deze ab in staat zou moeten zijn om 90 commando's kon leren. Als je macro's gebruikt een aantal minder. Ik ga in ieder geval even rondklikken op de genoemde links en zal uiteraard mijn bevindingen hier ventileren :)

Carpe Diem

• HarmoniousVibe
muppet99 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:49:
[...]

Ik zag in de handleiding dat deze ab in staat zou moeten zijn om 90 commando's kon leren. Als je macro's gebruikt een aantal minder. Ik ga in ieder geval even rondklikken op de genoemde links en zal uiteraard mijn bevindingen hier ventileren :)
Ik dat geval had ik geen gelijk, maar alsnog lijkt me sterk dat je niet net als op de RC-801M ook gewoon een commandoset ipv alleen losse commando's kunt programmeren.

• muppet99
Ik heb er de RC-807M bijgelverd gekregen. Misschien dat die qua specs iets verschilt

Carpe Diem

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Om een lang verhaal heel kort te maken, mijn huidige Sony set is sinds een paar dagen zo dood als een pier :( .

Dus ben aan het kijken naar een nieuwe set, laat ik nu de NR609 een mooi ding vinden (en erg belangrijk) mijn vriendin ook ;) .

Alleen ik heb geen internet in de woonkamer, wel wifi uiteraard, er zit geen wifi module in die reciver of wel. Of is er een wifi ding van onkyo wat ik er in kan steken. Wil er namelijk ook mijn Spotify playlist er mee gaan afspelen. Graag advies _/-\o_

Aha ik zie al goed advies, heb trouwens ook nog een ReadyNas ultra 6 vol met flac etc etc, een Squeezebox van Logitech kan er ook makelijk op, dus die schaf ik ook direct aan.
Kopen in Duitsland levert dat geen garantie probleem op in Nederland, zal eens kijken of iets kan vinden hier in het topic. Alvast dank voor het advies :)

[ Voor 24% gewijzigd door Pierre op 23-09-2011 11:52 . Reden: Extra Info ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 20:35
Er is een wifi module die je erin kan prikken. Dan zit die wel aan de voorkant in de usb ingang, dus hou daar wel rekening mee.

Mocht je inderdaad voor de 609 gaan, bestel m dan bij Amazon.de. Daar zijn ze namelijk veel goedkoper dan hier in NL.

• muppet99
http://wifireceiver.org/onkyo-installing-the-uwf-1-wireless-adapter-here-tx-nr609-av-receiver/

nuf said :) Maar heb je buiten wifi nog eisen? Want misschien dat je zelf nog iets over het hoofd ziet :)

Carpe Diem

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Beempje schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:42:
Er is een wifi module die je erin kan prikken. Dan zit die wel aan de voorkant in de usb ingang, dus hou daar wel rekening mee.

Mocht je inderdaad voor de 609 gaan, bestel m dan bij Amazon.de. Daar zijn ze namelijk veel goedkoper dan hier in NL.
Ik zie trouwens op Amazon.de dat de 609 (zwart) €439 kost, volgens de goedkoopste op de pricewatch in Nederland ook, dus zoveel goedkopen is dat niet.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• c64flash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 10:26
Ik heb een TX-NR509 en zojuist de Iphone app Onkyoremote (1.1) geïnstalleerd. Bij de setting kies ik Europe en AV Receiver, ik zie echter bij Model de 509 er niet tussen staan (geeneen xx9 trouwens). Dit zou wel mogelijk moeten zijn, zie hier: http://itunes.apple.com/us/app/onkyo-remote/id417695144?mt=8

Heeft iemand anders de app werkend gekregen ?

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 08:36

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

midete schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:54:
ik ga deze vandaag halen als ik niet snel een negatief bericht lees: http://www.logitech.com/n...otes/devices/6620?debug=0
geen negatief bericht maar ik heb de 525 thuis en die bevalt uitstekend.
(overigens geen onkyo (nog) hier)

• midete
[geen negatief bericht maar ik heb de 525 thuis en die bevalt uitstekend. (overigens geen onkyo (nog) hier)
Dank je.

Ik heb hem gisteren niet gekocht. Was niet te krijgen in Breda voor een prijs in de buurt van € 36,- (Pricewatch). De goedkoopste was € 59,- (bij "ik ben toch niet gek?"). Omdat ik niet gek ben, heb ik hem door een vriend in Eindhoven laten kopen die toevallig vandaag op bezoek komt. Een prijsverschil van € 23,- !! Hoe kan dat??

Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb trouwens de Logitech software sinds gisteren al gedownload en geïnstalleerd. Het programma staat sindsdien met smart reeds geopend op mijn bureaublad te wachten op zijn hardware. :9

@Pierre61:

Wifi zou kunnen, maar streamen gaat dan lastig als je dat in de toekomst zou willen. Heb de afgelopen week geexperimenteerd met Homeplugs. Als je een goed merk hebt, doen ze het verrassend goed (sneller dan Wifi). Het wordt al helemaal snel als je ze op dezelfde groep hebt. Dat kan heel makkelijk door 1 op het stopcontact in de meterkast aan te sluiten. Indien het stopcontact van de meterkast niet op dezelfde groep van de woonkamer zit kan je in de meterkast een stopcontact bij laten plaatsen uit de corresponderende groep. Het lijkt veel werk, maar het is snel gedaan, geeft een snelle verbinding en is een permanente oplossing. Er is al een goede en redelijk snelle Homeplug set voor rond de € 35,- .

Let wel, hij MOET niet op dezelfde groep, maar als je dat wel doet, is er een significante snelheidswinst. Als het stopcontact in de meterkast en die van de woonkamer op dezelfde groep zitten, is het helemaal geweldig.

edit: http://nl.hardware.info/r...dapters-vergelijkingstest

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

@midete

Een Devolo oplossing is inderdaad wel handig, maar dan ken je mijn vriendin niet ;) . Die wil namelijk niet nog meer kabels haha. De muziek in mijn Spotify playlist staat ook op mijn nas dus als ik een Squuzebox zou kopen ben ik ook het ventje >:) en kan ik ook al mijn muziek lekker luisteren.

Zag dat er ook voor de Squuzebox ook een leuke iPad app beschikbaar is ;)
Maar toch bedankt voor de tips

• Maksietje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 11:45

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

c64flash schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:56:
Ik heb een TX-NR509 en zojuist de Iphone app Onkyoremote (1.1) geïnstalleerd. Bij de setting kies ik Europe en AV Receiver, ik zie echter bij Model de 509 er niet tussen staan (geeneen xx9 trouwens). Dit zou wel mogelijk moeten zijn, zie hier: http://itunes.apple.com/us/app/onkyo-remote/id417695144?mt=8

Heeft iemand anders de app werkend gekregen ?
Als het goed is, dan herkend de app zelf jouw 509 in het netwerk.
Bij mij ging het allemaal vol automatisch, terwijl ik in de demo mode de 509 ook niet zag.

Je moet in de 509 de remote wel op enable zetten.

Kort gezegd, bij mij wekt het goed.

Life is all about priorities!!

• midete
Pierre61 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:35:
@midete

Een Devolo oplossing is inderdaad wel handig, maar dan ken je mijn vriendin niet ;) . Die wil namelijk niet nog meer kabels haha. De muziek in mijn Spotify playlist staat ook op mijn nas dus als ik een Squuzebox zou kopen ben ik ook het ventje >:) en kan ik ook al mijn muziek lekker luisteren.
De Squeezebox is dan alleen voor audio, dat kan wel over wifi. Maar als je (later eventueel) HD video wil afspelen, wordt het een ander verhaal.

Ik ken je situatie thuis niet, maar meestal zit het stopcontact toch achter je apparatuur? Bovendien he je bij bouwmarkten en een bedrijf dat laatst zei afgeperst te worden hele handige oplossingen om kabels te bundelen, ik gebruik ze zelf ook. Die portie spaghetti wordt in één keer een nette dikke kabel.

Jij kan natuurlijk zelf beter beoordelen wat het beste is. Just my tuppence.

• c64flash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 10:26
Maksietje schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:36:
[...]

Als het goed is, dan herkend de app zelf jouw 509 in het netwerk.
Bij mij ging het allemaal vol automatisch, terwijl ik in de demo mode de 509 ook niet zag.

Je moet in de 509 de remote wel op enable zetten.

Kort gezegd, bij mij wekt het goed.
Het werkt bij mij ook. Ik was in eerste instantie met de app bezig terwijl mijn 509 met een firmware download/installatie bezig was 8)7

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

midete schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:28:
[...]

lapje tekst
Jij kan natuurlijk zelf beter beoordelen wat het beste is. Just my tuppence.
Thanks dat bedrijf ken ik uiteraard ;) ,maar wel bedankt voor de tips.

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-12 20:35
Pierre61 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:55:
[...]

Ik zie trouwens op Amazon.de dat de 609 (zwart) €439 kost, volgens de goedkoopste op de pricewatch in Nederland ook, dus zoveel goedkopen is dat niet.
Niet om het een of ander, maar de goedkoopste op de pricewatch is amazon.de :)

• sjaool

sjaool

En de goedkoopste in Nederland staat juist niet in de pricewatch. ;)

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:53:
Ik heb nu een maandje de tx-nr509 in huis en alles werkt naar behoren nu is er wel 1 ding wat ik niet helemaal begrijp. In het menu van de Onkyo heb ik "network control" op "disable" staan (ook gesaved), maar als ik nu via een remote app op mijn ipad2 (oRemote) de onkyo wil besturen werkt dit nog wel gewoon...

Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee (icm dezelfde of een andere app)? Het is nl wel zo dat als de optie aan staat de onkyo in standby meer stroom verbruikt. Of moet hiervoor de onkyo eerst helemaal uitgeschakeld worden (kan ik nu niet checken)?
Als je "network control" enabled hebt kun je de receiver inschakelen vanaf het netwerk. Ook de webinterface is dan bereikbaar in standby.

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

sjaool schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:51:
En de goedkoopste in Nederland staat juist niet in de pricewatch. ;)
Klopt dat is bij Foka 429 plus 10 voor verzending maakt ook 439

• midete
Heb vanmorgen mijn Harmony 600 geconfigureerd. Software doet heel moeilijk onder Win7 64 bit. Als het eenmaal wel lukt en je snapt een beetje hoe het werkt, is het heel makkelijk. Logitech zou eens moeten leren om het stuk interactie vóór de configuratie wat te vereenvoudigen. De configuratie is redelijk duidelijk.

Over de AB zelf: ik raad iedereen zoiets aan. Als je niet meer dan 5 aangesloten apparaten hebt, is deze voldoende, heb je er meer, kies dan een meer geavanceerde. Wat mij betreft moet het bedrijven verboden worden om nog eigen afstandsbedieningen te leveren bij hun apparaat. Iedereen moet gewoon minimaal zoiets meegeleverd krijgen.

Ik heb tot nu toe alleen TV en radio geconfigureerd, de rest (zelf in elkaar geknutselde HTPC) volgt nog.

Deze AB is trouwens ook heel geschikt voor ouderen. Het vereenvoudigd de bediening ontzettend. Uiteraard zal soms wel iemand anders de configuratie moeten doen.

Bottomline: De Harmony 600 doet het uitstekend met de Onkyo TX-SR309.

• Zeropaid
  • Niet online
Ik heb de Onkyo s5405 besteld, eigenlijk blind besteld zonder te luisteren of er een review over te lezen.. wat ik normaal gesproken ook niet doe eigenlijk

Iemand die zijn ervaringen over dit systeem zou willen delen? er zijn weinig tot geen (echte) reviews te vinden.

(heb deze set besteld bij fotobouw.. maar ze blijken lastig leverbaar?)

• Leiz3
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren de Onkyo TX-SR508, een superapparaat, Hier zijn 2 speakers op aangesloten, alle andere kanalen zijn in het menu uitgeschakeld. Er staat ook geen subwoofer op aangesloten.

Er doet zich alleen iets vreemds voor wanneer ik in het menu de bas weergave hoger zet, dan gaat mijn linkerspeaker harder spelen en mijn rechterspeaker steeds zachter. Als ik het aantal dB's bij Bass verminder gaat mijn linkerspeaker zachter spelen en mijn rechterspeaker komt helemaal geen geluid meer uit. Het lijkt wel alsof hij met de bas ook de balans aanpast.
Ik heb al gekeken of het een faseprobleem is maar dat is het ook niet. Heb ik een maandagmorgenmodel of doe ik iets anders fout? :o

Ik heb het ook met een andere set speakers geprobeerd maar dit geeft hetzelfde effect. De receiver resetten helpt ook niet.

Ik hoop dat iemand antwoord heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door Leiz3 op 25-09-2011 21:07 . Reden: vraag verduidelijken ]

• DaFreakR
  • Laatst online: 10-09-2024
Misschien dat iemand hier me kan helpen met mijn vraag over de volumeregeling via ARC....

Wanneer ik mijn D7000 op mijn Onkyo SR508 heb aangesloten (ARC) kan ik met de afstandsbediening van mijn TV het volume op de receiver regelen.
De waarden van de volumehoogtes komen echter niet overeen op TV en Receiver.

Anynet+ volume op mijn tv is bijv 50, terwijl mijn receiver 'slechts' 35 aangeeft.

Iemand enig idee hoe dit recht te trekken is?

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Even een snelle vraag. Er staat hier een goedkope Onkyo receiver en ik wil de setup aanpassen, zodat de sub niet altijd +12 staat. Hoe doe ik dit? Elk setup menu al 1000x doorgelopen. Ik kan 't alleen vinden bij Audio, maar die gooit je settings weg zodra je de receiver uit zet. Alvast bedankt!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• HarmoniousVibe
6. Level cal.

• midete
DaFreakR schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:49: Anynet+ volume op mijn tv is bijv 50, terwijl mijn receiver 'slechts' 35 aangeeft. Iemand enig idee hoe dit recht te trekken is?
Als het is zoals ìk het begrijp, is het niet recht te trekken. Het volume van de tv wordt door de receiver versterkt. Er is dus sprake van 2 volume's. Je kan het dus niet rechttrekken. Je kan op de volgende manier testen of ik gelijk heb :

Zet je TV volume op nul en schroef die van je receiver op. Als het goed is, hoor je geen geluid uit de speakers komen die aangesloten zijn op je receiver, hoe hoog je het ook opschroeft.

Als dat niet zo is, heb ik je vraag niet begrepen.

edit: typo en zinsconstructie

[ Voor 5% gewijzigd door midete op 25-09-2011 10:47 ]

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Zo de kogel is door de kerk, na onze vakantie komt er een Onkyo NR609, heb alleen nog een oude Sony tv (beeldbuis) kan ik daar als ik hem ga installeren het menu van de 609 op zien.

Of ben moet ik de display van de 609 gebruiken, ook koop ik een Squeezebox erbij op welke ingang sluit ik die aan.

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12 11:19
DaFreakR schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:49:
Misschien dat iemand hier me kan helpen met mijn vraag over de volumeregeling via ARC....
...
Iemand enig idee hoe dit recht te trekken is?
Heb mijn Onkyo 508 nu op een KDL-37EX500 hangen en daar komt het weergegeven tv volume ook niet overeen met het volume van de receiver, terwijl het bij mijn andere tv (KDL-37W5500) wel het geval was.

Hoewel, die laatste gaf gewoon geen volume weer op de tv, enkel "volume +" of "Volume -" wat genoeg was, aangezien de Onkyo zijn eigen volume balk ook laat zien.

Het kan trouwens ook zijn dat je Samsung het volume gewoon probeert te schalen: Mijn Onkyo gaat van 0 (min) - 74 (max), en dan is 35 afgerond 50%.

Het staat misschien wat slordig, maar voor de rest maakt het weergegeven volume eigenlijk helemaal niets uit :)
Pierre61 schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:19:
Zo de kogel is door de kerk, na onze vakantie komt er een Onkyo NR609, heb alleen nog een oude Sony tv (beeldbuis) kan ik daar als ik hem ga installeren het menu van de 609 op zien.
Je weet dat je bronnen met HDMI dan rechtstreeks op de TV aan moet sluiten? Want van HDMI naar composiet (component?, ook op sommige CRT's aanwezig) doet geen één receiver.
Pierre61 schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:19:
...ook koop ik een Squeezebox erbij op welke ingang sluit ik die aan.
Ligt eraan of je de DAC van de receiver of van de Squeezebox wilt gebruiken...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Vraag, ik wil misschien een nieuwe receiver omdat mijn NAD receiver geen HDMI ondersteund en geen audio/lip sync heeft. Ik heb van die KEF eitjes en weet niet waar ik goed aan doe.

De 509 voldoet in principe aan mijn eisen want hier kan mijn 5.1 speakerset op aangesloten worden. Is dit ook zo of biedt de THX certificering van de 609 veel meerwaarde voor mijn speakerset? Het video upscalen geloof ik wel, koop ik voor die 200 euro verschil wel een bluray speler i.p.v. op component aangesloten DVD-Speler.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik heb een SR507 gekocht via mp (120 euro, helemaal netjes en werkend) om daar mijn beamer mee aan te sturen. Daarbij heb ik nog dit setje > klik Werkt eigenlijk prima. Heb nog niet de hele speakerset thuis staan (de 2 rears staan nog bij mijn ouders).

Het is allemaal niet super, maar het werkt meer dan prima en budgettechnisch wel erg prettig.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 14:47

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik zie nu trouwens op Ibood http://www.ibood.com/nl/nl een aanbieding staan met een Onkyo TX-NR509 5.1-kanaals netwerk A/V receiver met Jamo S 426 HCS 3 'Black Ash' speakerset. Geen idee hoe de set presteert, maar er zijn vast mensen die interesse hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Hurricane op 27-09-2011 00:21 ]

• rockhopper
  • Laatst online: 19:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Opvolger van eentje die ze in december hadden, toen de onkyo 508 met dezelfde speakers. Ik heb die toen aangeschaft en ben er erg tevreden ermee. Deze is wel mooier omdat ie in het zwart is. Leuk startsetje met veel "bang for buck" in mijn opinie.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

FeaR schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:20:
[...]
Je weet dat je bronnen met HDMI dan rechtstreeks op de TV aan moet sluiten? Want van HDMI naar composiet (component?, ook op sommige CRT's aanwezig) doet geen één receiver.
[...]
Ik zal eens uitleggen wat ik nu aan spullen heb,

Sony TV (10 jaar werkt prima) heeft 3 Scart aansluitingen, en geen HDMI.
Sony Receiver (10 jaar is kapot) heeft geen HDMI maar SPDIF Optical en SPDIF Coaxial aansluitingen.
Pioneer DVD Speler (10 jaar werkt prima) heeft Scart & SPDIF Optical en SPDIF Coaxial aansluitingen.
UPC Box heeft 1 Scart aansluiting.
AC Ryan PlayonHD deze heeft HDMI & Composite Video & Composite Audio Y/Pb/Pr Video & SPDIF Coaxial & SPDIF Optical.

Het is op de volgende wijze aangesloten;

De UPC Box gaat naar Scart 0,
De DVD gaat naar Scart 1 met audio naar SPDIF Optical op de Sony Receiver.
En de PlayonHD gaat met Composite Video op Scart 2 naar de Sony TV en met SPDIF Coaxial naar de Sony Receiver.

Kan ik deze spullen op een soortgelijke wijze aansluiten op de NR 609.
Graag jullie advies

Ik wil alleen Audio SPDIF Optical & SPDIF Coaxial aansluiten op de NR 609, en ik weet dat geen enkele receiver Scart heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 27-09-2011 10:36 ]

• 418O2
Nee.

De NR609 heeft geen scart, zoals bijna geeneen receiver dat heeft. Je zal die apparaten via component moeten aansluiten, zo ook de TV. Deze zal je dan eventueel met een Scart > RCA kabel moeten verbinden.

Een nieuwe TV ligt in de planning neem ik aan?

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

418O2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:26:
Nee.

De NR609 heeft geen scart, zoals bijna geeneen receiver dat heeft. Je zal die apparaten via component moeten aansluiten, zo ook de TV. Deze zal je dan eventueel met een Scart > RCA kabel moeten verbinden.

Een nieuwe TV ligt in de planning neem ik aan?
Voorlopig niet zoals gezegd dat ding werkt prima, en vind het zonde om die weg te gooien.

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb zelf niet zoveel verstand van audio.. ik zag nu op Ibood een aanbieding wat mij zelf heel erg aansprak namelijk: http://nl-nl.forum.ibood....cs_3_black_ash_speakerse/

Is dit een goeie receiver te gebruiken voor films mee te kijken ??

( beetje offtopic maar iemand bekend met die boxen of hoe dit in combinatie werkt ? )

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Een review van de frontspeakers staat op: http://www.hifi.nl/recensies/4205/Jamo-S-426.html Zit geen subwoofer bij de set dus je mist wel klein beetje laag bij films heb ik begrepen.

[ Voor 35% gewijzigd door jongetje op 27-09-2011 09:50 ]

jongetje schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:50:
Een review van de frontspeakers staat op: http://www.hifi.nl/recensies/4205/Jamo-S-426.html Zit geen subwoofer bij de set dus je mist wel klein beetje laag bij films heb ik begrepen.
Recensies op Hifi.nl moet je niet al te serieus nemen, die zijn eigenlijk altijd positief en leveren zelden commentaar. Verder ben ik persoonlijk absoluut niet onder de indruk van de S426. Het laag is niet het enige punt waar deze speaker niet echt goed op scoort. Frequentiebereik vanaf 48 Hz is al redelijk hoog voor een vloerstaander, en aangezien er niet bij staat of dit gemeten is bij -3 of -6 dB kan het nog slechter uitvallen. Over de gehele linie is het allemaal net niet. De kast van nog geen tien kilo zorgt er voor dat de speaker ook niet echt solide voelt en met de wat lagere tonen kan gaan resoneren. Nee, ik zou dan eerder de S600-serie halen voor een paar euro meer. Niet dat ik de S600 serie ooit heb gehoord maar slechter dan de S400 zal het niet klinken.

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
De Onkyo TX-NR509 heeft DLNA mogelijkheid, is dit alleen voor het streamen van muziek? Of kan hij ook HD films (mkv) per DLNA ontvangen en verwerken? Dit zou namelijk een externe mediaplayer overbodig maken.

Iemand hier ervaring in?

• 418O2
DLNA werkt met bepaalde formaten, lang niet met alle.

Het kan wel; als je oppast met welke formaten je werkt (download/ript/huurt/weetikveel). Echt superhandig is het niet.

• Webgnome
[Welke formaten worden er ondersteund weet je dat zo of staat dat in de handleiding?

Heb het even opgezocht. En zoals hieronder al gezegd wordt speelt de onkyo geen video af vanaf netwerk maar wel de volgende formaten audio:

[list=1]• MP3 (.mp3 or .MP3)
  • MP3 files must be MPEG-1/MPEG-2 Audio Layer 3
    format with a sampling rate of 8 kHz, 11.025 kHz,
    12 kHz, 16 kHz, 22.05 kHz, 24 kHz, 32 kHz, 44.1 kHz,
    48 kHz and bitrates of between 8 kbps and 320 kbps.
    Incompatible files cannot be played.
• WMA (.wma or .WMA)
WMA stands for Windows Media Audio and is an audio
compression technology developed by Microsoft
Corporation. Audio can be encoded in WMA format by
using Windows Media® Player.[list]
• WMA files must have the copyright option turned off.
• Sampling rates of 8 kHz, 11.025 kHz, 12 kHz, 16 kHz,
22.05 kHz, 24 kHz, 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, bitrates
of between 5 kbps and 320 kbps, and WMA DRM are
supported.
• WMA Pro/Voice formats are not supported.
• WMA Lossless (.wma or .WMA)[list]
• Sampling rates of 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz
are supported.
• Quantization bit: 16 bit, 24 bit
• WAV (.wav or .WAV)
WAV files contain uncompressed PCM digital audio.[list]
22.05 kHz, 24 kHz, 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 64 kHz,
88.2 kHz, and 96 kHz are supported.
• Quantization bit: 8 bit, 16 bit, 24 bit
• AAC
(.aac/.m4a/.mp4/.3gp/.3g2/.AAC/.M4A/.MP4/
.3GP or .3G2)
AAC stands for MPEG-2/MPEG-4 Audio.[list]
88.2 kHz, 96 kHz and bitrates of between 8 kbps and
320 kbps are supported.
• FLAC (.flac or .FLAC)
FLAC is a file format for lossless audio data compression.[list]
• Ogg Vorbis (.ogg or .OGG)[list]
22.05 kHz, 24 kHz, 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz and
bitrates of between 48 kbps and 500 kbps are supported.
Incompatible files cannot be played.•
LPCM (Linear PCM)
  • Only for playback via network.

[ Voor 93% gewijzigd door Webgnome op 27-09-2011 16:01 ]

Strava | AP | IP | AW

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-12 12:12
Ik heb me laten vertellen dat hij GEEN video streamt!. Mijn nieuwe 809 is vandaag bij mijn ouders afgegeven en krijgt vanavond een plaatsje...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Toevallig is er vandaag ook een aanbieding op iBood en daar zeggen ze ook dat die geen video streamt.. http://nl-nl.forum.ibood..../comment-page-3/#comments (halverwege)

• 418O2
DLNA is sowieso een doodgeboren standaard, het werkt in de praktijk toch niet helemaal lekker.

• Webgnome
offtopic:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben persoonlijk heel erg blij met de apparaten die ik nu heb (ps3, tablet en media streamertje) die via dlna mijn servertje gebruiken voor het afspelen van content. Ik heb geen zin , als eindgebruiker, om allerlei moeilijke dingen te moeten doen om mp3's af te spelen via mijn ps3/tv/tablet door bijv het neerzetten van een htpc of het kopieren naar een usb stick..

Dat een protocol als dlna niet voorschrijft welke formaten er ondersteund MOETEN worden in welke situatie is misschien wel een puntje van kritiek.

Strava | AP | IP | AW

• 418O2
offtopic:
Voor muziek werkt het vast fijn, maar voor film niet. Laat nu net voor muziek eea een stuk makkelijker liggen

Verwijderd

Veel goede dingen gehoord over de TX-NR509.. ik zit eraan te denken om hem aan te schaffen bij amazon.de. Iemand enig idee of daar ook een HDMI kabel bij geleverd wordt?

Hetzelde geldt voor de HKTS 16WQ.. zit daar genoeg speakerdraad bij? Of moet ik dat er nog apart bij bestellen?

• 418O2
Er zit vast geen hdmikabel bij, maar dat kost ook bijna niets.

En of er genoeg speakerkabel bij zit weet je niet, ligt aan je opstelling he
Pagina: 1 ... 11 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.