1.4tfsi model met handbak zou week 11/12 geleverd kunnen worden volgens de dealer die ik vorige week gesproken hebVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:54:
Wat is eigenlijk de verwachte levertijd van een A3 SB?
Ja klopt inderdaad, de 1.2 TFSI i.c.m. de s-tronic schijnt nogal lastig te zijn. Wilde eerst voor de 1.4 gaan maar dan werd het weer een handgeschakelde. Wilde en leuke optie's en perse een automaat. Dan maar wat inleveren op prestaties.
Hiervoor een Skoda Octavia 1.8 TSI 160PK gereden, dus was behoorlijk sceptisch over de nieuwe generatie "downsizing" motoren. Maar na gereden te hebben in de 1.4 en 1.2 viel het me reuze mee.
Ja boven de 80 merk je het verschil wel, maar onderin is er nog best wat kracht beschikbaar.
Hiervoor een Skoda Octavia 1.8 TSI 160PK gereden, dus was behoorlijk sceptisch over de nieuwe generatie "downsizing" motoren. Maar na gereden te hebben in de 1.4 en 1.2 viel het me reuze mee.
Ja boven de 80 merk je het verschil wel, maar onderin is er nog best wat kracht beschikbaar.
Ik zit zelf ook te twijfelen over of het een 1.2 of 1.4 moet worden. Tot de 100/120 vind ik de 1.2 prima, maar daarboven krijg ik het gevoel dat het te kort schiet waardoor ik twijfel of het wel prettig is er veel snelweg kilometers mee te maken. Maar goed, we gaan hier een beetje offtopic
Ik heb nog eens wat uitgebreider gekeken en inderdaad... de Megane met 14% bijtelling past prachtig binnen mijn budget (750 per maand incl. brandstof, o.b.v. 40.000 km/jaar). Ter vergelijking, het verschil in maandbedrag met bijvoorbeeld een vergelijkbare Opel Astra (20%) loopt zomaar op tot 100 a 150 euro!Korvaag schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:23:
Het moet ook mogen van de leasemaatschappij he !
Het kan zijn dat ze dat niet willen omdat ze daarmee straks bij verkoop een 'oudere' auto hebben.
Alleen zal ik pas op z'n vroegst een bestelling kunnen plaatsen in april 2012. Dan komt 1 juli wel akelig dichtbij... durf er eigenlijk niet vanuit te gaan dat het dan nog haalbare kaart is.
Wat je zou kunnen proberen is een showroommodel te nemen. Deze zijn meestal direct (of binnen 1 a 2 weken) af te leveren. Of de leasemaatschappij daarmee akkoord gaat weet ik niet (geen ervaring mee). Maar dat kun je natuurlijk navragen....Bakkenist schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:05:
[...]
Ik heb nog eens wat uitgebreider gekeken en inderdaad... de Megane met 14% bijtelling past prachtig binnen mijn budget (750 per maand incl. brandstof, o.b.v. 40.000 km/jaar). Ter vergelijking, het verschil in maandbedrag met bijvoorbeeld een vergelijkbare Opel Astra (20%) loopt zomaar op tot 100 a 150 euro!
Alleen zal ik pas op z'n vroegst een bestelling kunnen plaatsen in april 2012. Dan komt 1 juli wel akelig dichtbij... durf er eigenlijk niet vanuit te gaan dat het dan nog haalbare kaart is.
Maar waarom kun je pas in april 2012 bestellen?
Hmm, daar dacht ik inderdaad ook al aan. Het is natuurlijk altijd het proberen waard...FreakNL schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:18:
[...]
Wat je zou kunnen proberen is een showroommodel te nemen. Deze zijn meestal direct (of binnen 1 a 2 weken) af te leveren. Of de leasemaatschappij daarmee akkoord gaat weet ik niet (geen ervaring mee). Maar dat kun je natuurlijk navragen....
Maar waarom kun je pas in april 2012 bestellen?
Pas in april omdat ik eerst te maken heb met een proeftijd (waarin ik de beschikking heb over een voorloper), maar nog niets kan/mag bestellen.
Verwijderd
Na 1 juli veranderd alleen de bijtelling, het leasebedrag blijft waarschijnlijk hetzelfde..
Hoorde ook geruchten dat Renault de megane verder onderhanden neemt en weer in de 14% terecht wil komen, CO moet dan met 4 grammetjes omlaag.. lijkt me haalbaar..
Hoorde ook geruchten dat Renault de megane verder onderhanden neemt en weer in de 14% terecht wil komen, CO moet dan met 4 grammetjes omlaag.. lijkt me haalbaar..
Ok, ik had het idee dat ook de catalogusprijs dan zou stijgen omdat deze nu BPM-vrij is (dus ook voor de leasemaatschappij?). Denk dat ik dan toch 2 zaken door elkaar haal... Als het leasebedrag hetzelfde blijft als momenteel en enkel de bijtelling met 14% toeneemt is dat niet zo'n probleem voor me.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:04:
Na 1 juli veranderd alleen de bijtelling, het leasebedrag blijft waarschijnlijk hetzelfde..
Verwijderd
Full option incl brandstof zit je op iets meer dan 660 euro.. door de BPM steiging zal het misschien 2-3 tientjes duurder zijn.. Je blijft dus ruim onder budget dus geen problemen toch?Bakkenist schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:21:
[...]
Ok, ik had het idee dat ook de catalogusprijs dan zou stijgen omdat deze nu BPM-vrij is (dus ook voor de leasemaatschappij?). Denk dat ik dan toch 2 zaken door elkaar haal... Als het leasebedrag hetzelfde blijft als momenteel en enkel de bijtelling met 14% toeneemt is dat niet zo'n probleem voor me.
@ crash:.Crash schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:31:
[...]
Ze hebben op dit moment aanbiedingen voor de A3 lopen met het advance pakket:
► Telefoonvoorbereiding basis
► Multifunctioneel stuurwiel
► Volautomatische airconditioning
► Middenarmsteun vóór met opbergvak
► Audi radio/dvd-natigatiesysteem
► 16“ velgen “7-arm-parabel“-design
► Verwarmbare buitenspiegels en -ruitensproeierkoppen
► Parkeerhulp achter
► Metallic- of pareleffect lak
► Xenon plus verlichting
Niet leverbaar voor S3 en RS3
Meerprijs voor dit pakket is: € 1.695,- incl. BPM/BTW
Volgens de dealer 82% klantvoordeel.
Bedankt voor het posten van je bericht!, inmiddels zijn alle partijen ( wagenpark beheerder / lease maatschappij en bestelling bij audi, pon ) akkoord m.b.t. de gewijzigde offerte en is deze ook doorgevoerd. Ik was net op tijd want mijn huidige stond op het punt om in een bepaald proces te gaan waardoor deze niet meer gewijzigd kan worden. Toch nog flink wat voordeel gepakt met het advance pakket + met de 1000 euro over heb ik 17 inch mak rapide IB velgen gehaald, kortom eruggg tevreden nu.
Nu maar wachten tot levering, verkoper had het over week 14.....
Weet iemand hier hoe het zit met bijtellingen in andere omstandigheden, dus zoals bij mij :
wonend in België, werkend in Nederland, NL belastingplichtige.
De lease gaat een BE worden, wordt er dan met de BE nieuwwaarde of de NL nieuwwaarde rekening gehouden mbt de bijtelling ?
m'n collega heeft zojuist een ( NL ) a3 sb s line met nog wat opties d'r bij.. dus vertalen we dat budget naar Belgische begrippen mag ik een mooi auto-tje uitzoeken
( beter als de company trial nu : 'n prius
)
wonend in België, werkend in Nederland, NL belastingplichtige.
De lease gaat een BE worden, wordt er dan met de BE nieuwwaarde of de NL nieuwwaarde rekening gehouden mbt de bijtelling ?
m'n collega heeft zojuist een ( NL ) a3 sb s line met nog wat opties d'r bij.. dus vertalen we dat budget naar Belgische begrippen mag ik een mooi auto-tje uitzoeken
( beter als de company trial nu : 'n prius
^^ Dan ben je dus de klos: je bijtelling wordt berekend over de NL cataloguswaarde.
Een collega heeft exact hetzelfde. Woonachtig in B en naar B begrippen dus een flink budget. Hij rijdt dan ook een Audi A4 2.0 TDI met alle toeters en bellen (ter vergelijk: ik, als Nederlander, rijd tegen datzelfde budget in een Peugeot 308 1.6 diesel
). De bijtelling (25%!) wordt echter berekend over de NL catalogusprijs. Aangezien die in NL tegen de €50K loopt, is dat dus flink aftikken
Een collega heeft exact hetzelfde. Woonachtig in B en naar B begrippen dus een flink budget. Hij rijdt dan ook een Audi A4 2.0 TDI met alle toeters en bellen (ter vergelijk: ik, als Nederlander, rijd tegen datzelfde budget in een Peugeot 308 1.6 diesel

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Nieuwe vraag :
Bijtelling wordt berekent over de NL catalogus prijs.
Even gechecked, deze kan ( en doet ) verschillen tussen bijv. NL en BE.
Maar wat nu wanneer je een auto kiest die in Nederland niet wordt uitgebracht is / gaat worden.
Of wanneer je 't voertuig met een spetterende korting kunt aanschaffen ?
Zijn er dus mogelijkheden om die waardering ( opties en dergelijke zijn even niet evident ) zo laag mogelijk te maken ?
Bijtelling wordt berekent over de NL catalogus prijs.
Even gechecked, deze kan ( en doet ) verschillen tussen bijv. NL en BE.
Maar wat nu wanneer je een auto kiest die in Nederland niet wordt uitgebracht is / gaat worden.
Of wanneer je 't voertuig met een spetterende korting kunt aanschaffen ?
Zijn er dus mogelijkheden om die waardering ( opties en dergelijke zijn even niet evident ) zo laag mogelijk te maken ?
* Voertuig niet leverbaar: catalogusprijs wordt geschat worden o.p.v. de nettoprijs in Belgie en de geldende NL tarieven voor BTW en BPM.
* Korting: heeft geen invloed op de cataloguswaarde.
* Korting: heeft geen invloed op de cataloguswaarde.
Ik zit met een uitdaging...
Ik heb een nieuwe baan aangenomen. Het huidige leasecontract loopt nog twee jaar, maar zou met mijn rijgedrag over een jaar aan de max kilometers zitten. Ik wil de auto niet meenemen omdat ik een flinke klasse omhoog ga. Ik heb een eigen bijdrage van 50 in de maand. In de leaseovereenkomst staat dat ik bij vroegtijdige beëindiging de eigen bijdrage voor de resterende maanden moet betalen. Met een beetje pech moet ik dus 24x 50 euro betalen. (Nouja, zal worden ingehouden)
Nou wil het zo dat mijn tijdelijk arbeidscontract over 3 maanden zou aflopen en er ligt verder geen intentieverklaring voor verlenging o.i.d. Is het dan logisch dat ik alleen die 3 maanden hoef af te kopen, of de lengte van het leasecontract?
Ik heb een nieuwe baan aangenomen. Het huidige leasecontract loopt nog twee jaar, maar zou met mijn rijgedrag over een jaar aan de max kilometers zitten. Ik wil de auto niet meenemen omdat ik een flinke klasse omhoog ga. Ik heb een eigen bijdrage van 50 in de maand. In de leaseovereenkomst staat dat ik bij vroegtijdige beëindiging de eigen bijdrage voor de resterende maanden moet betalen. Met een beetje pech moet ik dus 24x 50 euro betalen. (Nouja, zal worden ingehouden)
Nou wil het zo dat mijn tijdelijk arbeidscontract over 3 maanden zou aflopen en er ligt verder geen intentieverklaring voor verlenging o.i.d. Is het dan logisch dat ik alleen die 3 maanden hoef af te kopen, of de lengte van het leasecontract?
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 24-01-2012 20:00 ]
Jij gaat uit dienst, dus jij bent aansprakelijk voor de boete bij voortijdige beeindiging van het leasecontract. Hoe die boete wordt bepaald, is niet van belang. Dus 1200 euro. Overigens kan deze boete wel weer met de bijtelling worden verrekend, het zijn immers kosten voor de leaseauto die op de werknemer drukken.
Als je de 3 maanden had uitgezeten en je werkgever had je de laan uitgestuurd, zou het een ander verhaal zijn.
Als je de 3 maanden had uitgezeten en je werkgever had je de laan uitgestuurd, zou het een ander verhaal zijn.
Dat begrijp ik. Als je er zelf voor kiest ben je verantwoordelijk, als je ontslagen wordt is je baas dat. Maar over drie maanden zou hij me niet ontslaan. Het contract zou gewoon eindigen op een harde eind datum.t_captain schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:13:
Jij gaat uit dienst, dus jij bent aansprakelijk voor de boete bij voortijdige beeindiging van het leasecontract. Hoe die boete wordt bepaald, is niet van belang. Dus 1200 euro. Overigens kan deze boete wel weer met de bijtelling worden verrekend, het zijn immers kosten voor de leaseauto die op de werknemer drukken.
"eindigd van rechtswege op datum zonder dat daarvoor opzegging is vereist"
Het enige wat ik doe is drie maanden eerder uitstappen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 24-01-2012 20:38 ]
*Sorry, foutje door per ongeluk een nieuw bericht aan te maken
[ Voor 196% gewijzigd door Dennisdn op 24-01-2012 20:38 ]
Precies. Maar of je nu 1 maand of 1 jaar voor het eind van je contract vertrekt, jij bent degene die vertrekt. Daarmee is het niet onredelijk dat jij verantwoordelijk zou zijn voor de afkoop van het leasecontract, onder de voorwaarden die bij aanvang zijn overeengekomen.Dennisdn schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:35:
[...]
Het enige wat ik doe is drie maanden eerder uitstappen.
Wat ik niet snap is dat je dit soort dingen niet vantevoren uitzoekt... Het gaat in dit geval nog om een relatief bescheiden bedrag, maar het kan natuurlijk hard oplopen met zo'n boete.
Ik heb inmiddels een jurist personeelszaken gesproken en gelukkig is het precies zoals ik had verwacht. Een leaseauto is een secondaire voorwaarde wat onder het arbeidscontract is gekoppeld en kan nooit langer duren dan het contract zelf. Natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor de resterende maanden tot einde arbeidscontract. De rest is bedrijfsrisico omdat zij zelf kostenbewust hebben gekozen voor een 4 jarig leasecontract.
En waarom ik dat niet van te voren uit heb gezocht.... Er kwam een kans voorbij die ik echt niet kon laten gaan, hoe hoog de afkoopsom ook zou zijn.
En waarom ik dat niet van te voren uit heb gezocht.... Er kwam een kans voorbij die ik echt niet kon laten gaan, hoe hoog de afkoopsom ook zou zijn.
[ Voor 59% gewijzigd door Dennisdn op 25-01-2012 18:19 ]
Dat is netjes geregeld! Bij de meeste leaseregelingen is de boeteclausule wat harder. (overigens krijgen werknemers op termijncontract lang niet altijd een nieuwe leaseauto)
Ik heb ook wel een leuke mobiliteitsregeling; ik mag een poolauto prive gebruiken, en daar betaal ik de prijs per km voor zoals op autoweek.nl . Dat is goedkoper dan Greenwheels, wat ik eerst van plan was. En ik betaal dan dus geen bijtelling.
(Ik woon in het centrum van de stad en kan nu naar kantoor wandelen, dus heb eigenlijk amper een auto nodig...)
(Ik woon in het centrum van de stad en kan nu naar kantoor wandelen, dus heb eigenlijk amper een auto nodig...)
Nederlands is makkelijker als je denkt
Nu de volgende uitdaging... Het uitzoeken van weer een nieuwe auto. Vind het altijd weer een gedoe. ben nogal een twijfelaar en vind niet zo heel veel auto's echt mooi laatste tijd. Maar wel een echte autoliefhebber die jaarlijks tussen de 80 en 100k rijd. Het is altijd weer zoeken naar een combinatie van degelijkheid, lekker rijden op lange afstanden, liefst 20 procent en het liefst een combinatie van leuk in vrije tijd en representatief tijdens werktijd.
Skoda Superb, die is er in 20% en dan heb je echt wel wat onder je reet...Dennisdn schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:19:
Nu de volgende uitdaging... Het uitzoeken van weer een nieuwe auto. Vind het altijd weer een gedoe. ben nogal een twijfelaar en vind niet zo heel veel auto's echt mooi laatste tijd. Maar wel een echte autoliefhebber die jaarlijks tussen de 80 en 100k rijd. Het is altijd weer zoeken naar een combinatie van degelijkheid, lekker rijden op lange afstanden, liefst 20 procent en het liefst een combinatie van leuk in vrije tijd en representatief tijdens werktijd.
Hoewel, misschien een Lexus RX450 hybrid met je nieuwe baan er ook wel af kan?
http://www.lexus.nl/range/rx/index.aspx?modelname=RX450h
[ Voor 9% gewijzigd door SeatRider op 25-01-2012 18:24 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Een suburb vind ik veel te groot. We hebben de komende 4 jaar vast nog geen kids ofzo. Op zich vind ik het formaat Golf prima, maar heb er 4 op rij gehad en wil wel eens wat anders. En met alle die ik op mijn voorkeurslijst heb is wel iets. De golf7 duurt nog te lang, net als de nieuwe A3. Een leuke A4 is weer net boven wat ik er zelf voor over heb. De nieuwe 320 is vanaf volgende maand te bestellen en wordt dan heel kiele kiele of die wel voor 1 juli op naam gezet kan worden. Een 318 hebben ze niet in de 20 procent en een 316 te weinig vermogen.
*edit
De Lexus vind ik een prachtge auto, zou ook kunnen maar ligt wel ver boven wat ik voor een auto over heb. Ik blijf met een scheef oog kijken naar de kleine hybride van ze. Vind hem er niet verkeerd uitzien en de bijtelling is erg leuk. Maar heb er een proefrit mee gemaakt, en precies ondervonden wat de reviews zeggen... Het rijdt onberispelijk maar er zit geen enkele fun in, totaal geen rijdersauto. In de keuze beschrijving schrijft het bedrijf juist een voorkeur voor hybriden te hebben i.v.m. Het imago van het bedrijf. Maar heb er nog geen antwoord op of ik met mijn kilometers logischerwijs een diesel moet nemen.
*edit
De Lexus vind ik een prachtge auto, zou ook kunnen maar ligt wel ver boven wat ik voor een auto over heb. Ik blijf met een scheef oog kijken naar de kleine hybride van ze. Vind hem er niet verkeerd uitzien en de bijtelling is erg leuk. Maar heb er een proefrit mee gemaakt, en precies ondervonden wat de reviews zeggen... Het rijdt onberispelijk maar er zit geen enkele fun in, totaal geen rijdersauto. In de keuze beschrijving schrijft het bedrijf juist een voorkeur voor hybriden te hebben i.v.m. Het imago van het bedrijf. Maar heb er nog geen antwoord op of ik met mijn kilometers logischerwijs een diesel moet nemen.
[ Voor 36% gewijzigd door Dennisdn op 25-01-2012 18:47 ]
Zo 'groot' is een Superb nou ook weer niet ?
Anders een Octavia ?
Persoonlijk zou ik voor meer bang for the buck gaan. Meer auto voor weinig (relatief) geld. Dat zie ik nou niet gebeuren bij VW en Audi.
Dat is ook de voornaamste reden waarom in een Octavia RS heb genomen.
Anders een Octavia ?
Persoonlijk zou ik voor meer bang for the buck gaan. Meer auto voor weinig (relatief) geld. Dat zie ik nou niet gebeuren bij VW en Audi.
Dat is ook de voornaamste reden waarom in een Octavia RS heb genomen.
Als ik een Octavia zou nemen, moet het inderdaad wel de RS zijn, anders hoeft het niet. Maar een E-label kan ik niet verantwoorden in een functie en bedrijf waarin duurzaamheid centraal staat. En voor dat geld heb je ook een leuk aangeklede 1-serie met 180pk, of 3-serie instapper beide in de 20 procent.
Octavia VRS. Enne, gewoon een likje groene verf over dat energielabel.
< GA | groen | 238 g/km ]
< GA | groen | 238 g/km ]
Als je tussen 80 en 100k per jaar rijd, dan doe je toch geen 4 jaar met een auto ?Dennisdn schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:36:
Een suburb vind ik veel te groot. We hebben de komende 4 jaar vast nog geen kids ofzo. nemen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Met een RS kan je ook zuinig rijden hoor
Dagelijks verkeer zit ik zelf rond de 1 op 12/13 - Gemeten tussen tank beurten. Boordcomputer geeft het iets gunstiger aan 
Verder zie ik niet het verschil tussen een 1 serie 180pk of een Skoda 200pk behalve de 20/25% bijtelling. Het gaat nog steeds over een auto met meer dan voldoende vermogen...
Pak dan een 1.2TSI ofzo als je een zuinigheids statement wilt maken
Verder zie ik niet het verschil tussen een 1 serie 180pk of een Skoda 200pk behalve de 20/25% bijtelling. Het gaat nog steeds over een auto met meer dan voldoende vermogen...
Pak dan een 1.2TSI ofzo als je een zuinigheids statement wilt maken
De A4 2.0 TDIe heft 163pk en toch 20% bijtelling en > € 40k (zelfs goedkoper als de 320d EDE). Ik zie zo niet waarom die buiten de boot valt?Dennisdn schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:36:
Een suburb vind ik veel te groot. We hebben de komende 4 jaar vast nog geen kids ofzo. Op zich vind ik het formaat Golf prima, maar heb er 4 op rij gehad en wil wel eens wat anders. En met alle die ik op mijn voorkeurslijst heb is wel iets. De golf7 duurt nog te lang, net als de nieuwe A3. Een leuke A4 is weer net boven wat ik er zelf voor over heb. De nieuwe 320 is vanaf volgende maand te bestellen en wordt dan heel kiele kiele of die wel voor 1 juli op naam gezet kan worden. Een 318 hebben ze niet in de 20 procent en een 316 te weinig vermogen.
*edit
Anders kan je eens kijken naar bijvoorbeeld de Mazda CX-5 (150pk, 20%, max € 30k - wel benzine)
De Peugeot 508 4Hybrid (14%, 200pk, € 40k), Opel Insignia 2.0 CDTi EcoFlex(160pk, 20%, max € 38k). En anders rijden de Volvo D3 motoren (150-163pk) ook erg goed, zijn iets minder groen.
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Ik mag bijna een andere auto gaan kiezen. Nou zat ik nog eens naar het leasecontract te kijken van mijn huidige auto. Die is op basis van 36 maanden en 50.000 km per jaar. Dat haal ik bij lange na niet. Ik zit nu na 2,5 jaar op 90.000 km. Nou heb ik een eigen bijdrage van 170 euro per maand. Is het redelijk om van mijn baas te vragen dat ik de minder kilometers (gedeeltelijk) vergoed krijg? Was volgens mij iets van 3 cent per minder gereden kilometer.
Ik zou zeggen dat het wel redelijk is want door het te hoog geschatte aantal km's betaal ik meer eigen bijdrage dan wanneer er bijvoorbeeld 40.000 km in het contract opgenomen was. Wat is jullie ervaring/idee?
Ik zou zeggen dat het wel redelijk is want door het te hoog geschatte aantal km's betaal ik meer eigen bijdrage dan wanneer er bijvoorbeeld 40.000 km in het contract opgenomen was. Wat is jullie ervaring/idee?
Ik geef je niet veel kans. Je baas zal direct zeggen dat je ook niet hoeft bij te betalen als hij je 70.000 km/jaar laat rijden voor de zaak. Het is heel gangbaar dat het leasebedrag wordt gebaseerd op een vastgesteld aantal kilometers/jaar, en niet op het werkelijke gebruik.
Ik moet wel zeggen dat 36 maanden / 50.000 km/jaar geen gunstige parameters zijn. Zo wordt zelfs een Polo duur in de lease. Tegenwoordig is 48 maanden looptijd meer gangbaar dan 36. Qua kilometers wordt vaan 35000 of 40000 gerekend.
Ik moet wel zeggen dat 36 maanden / 50.000 km/jaar geen gunstige parameters zijn. Zo wordt zelfs een Polo duur in de lease. Tegenwoordig is 48 maanden looptijd meer gangbaar dan 36. Qua kilometers wordt vaan 35000 of 40000 gerekend.
Zit wat in, meestal zit ik in 2,5 jaar aan de max kilometers. Maar ook binnen die die termijn nog geen kids.ZeRoC00L schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:51:
[...]
Als je tussen 80 en 100k per jaar rijd, dan doe je toch geen 4 jaar met een auto ?
Nou 1 op 12 vind ik toch best wel veel. Heb nu een bluemotion en rij 1 op 20 terwijl ik er echt helemaal niks aan doe om zuiniger te zijn. Al gebruik ik de startstop wel als ik lang moet stilstaan omdat het zo lekker rustig is. Maargoed, dat is ook maar 105pk ofzo. En het gaat me er niet om dat ik een statement moet maken voor zuinigheid ofzo hoor. Ik weet alleen niet wat een klant zou denken als ik zijn CO2besparingsplannen kom beoordelen in een X5. Maargoed, een RS zal behalve de kenners niemand opvallen, maar dan ga ik toch voor de 20procent.SileX schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:07:
Met een RS kan je ook zuinig rijden hoorDagelijks verkeer zit ik zelf rond de 1 op 12/13 - Gemeten tussen tank beurten. Boordcomputer geeft het iets gunstiger aan
Verder zie ik niet het verschil tussen een 1 serie 180pk of een Skoda 200pk behalve de 20/25% bijtelling.
Nouja, het was een optelsom. De 320d is er bij de introductie met een gratis automaat en was in de businessline wat uitgebreider als de A4 geloof ik. Toevallig ben ik afgelopen dagen al naar de insignia aan het kijken geweest. Denk dat ik gewoon een proefrit moet plannen. Vind het een mooie auto, en de prijs net wat leuker. Alleen ik ben een echte dashboard-klopper en deurendicht-laten-valler om de feeling van een auto te beoordelen, en daar viel Opel in het verleden altijd snel af.RagaBaSH schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:20:
[...]
De A4 2.0 TDIe heft 163pk en toch 20% bijtelling en > € 40k (zelfs goedkoper als de 320d EDE). Ik zie zo niet waarom die buiten de boot valt?
Anders kan je eens kijken naar bijvoorbeeld de Mazda CX-5 (150pk, 20%, max € 30k - wel benzine)
De Peugeot 508 4Hybrid (14%, 200pk, € 40k), Opel Insignia 2.0 CDTi EcoFlex(160pk, 20%, max € 38k). En anders rijden de Volvo D3 motoren (150-163pk) ook erg goed, zijn iets minder groen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 28-01-2012 11:04 ]
Bedankt. Helaas kan ik niets veranderen aan die parameters. Maakt ook niet veel uit. We hebben een normauto als basismodel en kunnen daarvan afwijken als we willen. Die normauto is dan dus ook duurder met de parameters. Uiteindelijke verschil qua eigen bijdrage maakt dan dus niets uit.t_captain schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:17:
Ik geef je niet veel kans. Je baas zal direct zeggen dat je ook niet hoeft bij te betalen als hij je 70.000 km/jaar laat rijden voor de zaak. Het is heel gangbaar dat het leasebedrag wordt gebaseerd op een vastgesteld aantal kilometers/jaar, en niet op het werkelijke gebruik.
De keuze is wel lastig. Ik twijfel tussen de Prius (vanwege automaat en 14%) en Megane (geen lekkere stoelen, wel goedkoper en ook in 14%). Ik vind ze allebei mooi. Prius zit beter en dat is wel belangrijk bij 50.000 km per jaar. De gt line zit ook goed met kuipstoelen, maar is wel wat duurder. Helaas heeft deze geen automaat.
Het moet een gezinsauto zijn waar 2 kinderen achterin goed moeten zitten. En natuurlijk veel comfort bieden.
Dan wil ik bij deze alvast je keuze makkelijker maken.matvkeulen schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:16:
[...]
Bedankt. Helaas kan ik niets veranderen aan die parameters. Maakt ook niet veel uit. We hebben een normauto als basismodel en kunnen daarvan afwijken als we willen. Die normauto is dan dus ook duurder met de parameters. Uiteindelijke verschil qua eigen bijdrage maakt dan dus niets uit.
De keuze is wel lastig. Ik twijfel tussen de Prius (vanwege automaat en 14%) en Megane (geen lekkere stoelen, wel goedkoper en ook in 14%). Ik vind ze allebei mooi. Prius zit beter en dat is wel belangrijk bij 50.000 km per jaar. De gt line zit ook goed met kuipstoelen, maar is wel wat duurder. Helaas heeft deze geen automaat.
Het moet een gezinsauto zijn waar 2 kinderen achterin goed moeten zitten. En natuurlijk veel comfort bieden.
De Renault is waarschijnlijk niet meer leverbaar voor de 14% bijtelling, leverdatum is namelijk opgeschoven tot na Juli.
Dit betekent een 20% bijtelling.
Vanmorgen een vrijwel nieuwe leasert gekregen, ter vervanging van mijn huur-golf.
Het is een Kia Sportage 1.6 GDi X-clusive geworden. Zit alles op en aan, maar je merkt wel dat het allemaal wat anders is dan een Volkswagen.
Nu nog een trekhaak eronder regelen.
Het is een Kia Sportage 1.6 GDi X-clusive geworden. Zit alles op en aan, maar je merkt wel dat het allemaal wat anders is dan een Volkswagen.
Nu nog een trekhaak eronder regelen.
Komt dan ook niet direct de BPM en de wegenbelasting weer terug?ooz schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:23:
[...]
Dan wil ik bij deze alvast je keuze makkelijker maken.
De Renault is waarschijnlijk niet meer leverbaar voor de 14% bijtelling, leverdatum is namelijk opgeschoven tot na Juli.
Dat klopt niet volgens de info op bijvoorbeeld autokopen.nl. Daar las ik dat Renault aanpassing gaat doen zodat ook na 1 juli de Megane in de 14% categorie blijft.ooz schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:23:
[...]
Dan wil ik bij deze alvast je keuze makkelijker maken.
Vanmiddag in een Megane Estate GT Line gezeten. Die heeft wel goede stoelen zeg! Bijtelling ook wel wat hoger.
Ik heb vandaag gelezen dat de MEgane 1.5dCi 110 naar 90g/km gaat, en daardoor ook in de tweede helft van het jaar in de 14% blijft vallen.
A propos GT Line: dat is toch gewoon een uitrustingsniveau? Zolang je niet de V6 biturbo bestelt als GT maar het eco-dieseltje dan kan hij toch ook in de 15%?
A propos GT Line: dat is toch gewoon een uitrustingsniveau? Zolang je niet de V6 biturbo bestelt als GT maar het eco-dieseltje dan kan hij toch ook in de 15%?
Dat is inderdaad gewoon de uitrusting. Ben geen fan van Franse auto's maar moet toch zeggen dat een GT-Line megane er best mag zijn. 
Wel een beetje hetzelfde als het M-sportpakket nemen op een BMW 116i

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
LOL. De keuze voor een GT Line is bij mij voornamelijk vanwege de stoelen. Als die los te krijgen zouden zijn als optie, zou ik dat gedaan hebben.Mojo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:26:
Dat is inderdaad gewoon de uitrusting. Ben geen fan van Franse auto's maar moet toch zeggen dat een GT-Line megane er best mag zijn.
Nog niet in gereden, maar bij de dealer even uitgeprobeerd. Ze geven mij goede steun, voornamelijk bij de bovenbenen. Dat is het grootste manco van de meeste auto's. Ben nu ook wel verwend met Volvo stoelen en kantelverstelling. De Astra heeft dat ook, maar die is er niet in 14%.
Een goed zittende auto waarmee je ook nog eens wat mee mag trekken en met maar 14% bijtelling is toch wel aantrekkelijk.
Misschien morgenmiddag een proefrit maken en dan de knoop doorhakken.
Prius of Megane = automaat vs sleurhut kunnen trekken

Prius of Megane = mooi diep dashboard vs panorama dak

Prius of Megane = goede stoelen vs als gegoten stoelen

De nieuwe waardes voor na 1 juli zijn toch nog helemaal niet bekend, of heb ik iets gemist?t_captain schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:20:
Ik heb vandaag gelezen dat de MEgane 1.5dCi 110 naar 90g/km gaat, en daardoor ook in de tweede helft van het jaar in de 14% blijft vallen.
Is een lease-auto echt behoorlijk veel duurder voor een werkgever dan een riante reiskostenvergoeding? Ik heb vroeger wel lease-auto's gereden, maar inmiddels een jaar of 4 niet meer. Nu heb ik een nieuwe functie waarbij ik weer veel meer op pad ben, maar nog niet in die mate dat een lease-auto direct besproken is. Ik gok op een KM of 18.000 per jaar naast mijn standaard woon/werkverkeer van 24.000/jaar.
Nu krijg ik wel maximaal uitgekeerd voor mijn reiskosten, 360 Euro netto in de maand. Toch heb ik het verzoek neergelegd om te gaan leasen, daar ik mijn eigen auto niet wil gebruiken om naar klanten te gaan, dat vind ik de taak van de werkgever. Los hiervan krijg ik wel reiskostenvergoeding, maar dat dekt niet de afschrijving van mijn auto, de oplopende KM stand of het (extra) onderhoud aan deze auto.
Nu krijg ik wel maximaal uitgekeerd voor mijn reiskosten, 360 Euro netto in de maand. Toch heb ik het verzoek neergelegd om te gaan leasen, daar ik mijn eigen auto niet wil gebruiken om naar klanten te gaan, dat vind ik de taak van de werkgever. Los hiervan krijg ik wel reiskostenvergoeding, maar dat dekt niet de afschrijving van mijn auto, de oplopende KM stand of het (extra) onderhoud aan deze auto.
Hangt van de reiskostenvergoeding af. Een leaseauto kost de werkgever typisch 700 a 1100 euro per maand, bestaande uit leasebedrag en BTW correctie privegebruik.
Verwijderd
Het uitrustingniveau kan wel van invloed zijn op de uitstoot. Extra opties kunnen het gewicht en het brandstofverbruik (denk aan airco!) verhogen. Had zoiets gezien bij de meest uitgebreide Prius, die vanaf 1 juli ook in het 20% tarief valt. Tenzij ze inmiddels een paar tweaks hebben uitgevoerd...t_captain schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:20:
Overigens, die 14% Mégane lijkt in de lease ook nog eens retegoedkoop! Zijn er hier mensen die een GT-Line of Expression hebben geleaset? Willen die please please please eens de looptijd/kilometers en leasebedrag vermelden?
Blijft ook 14%! Pas in 2014 komt de Prius in de 20% categorie. Maar alleen nieuw op kenteken dus!Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:36:
Had zoiets gezien bij de meest uitgebreide Prius, die vanaf 1 juli ook in het 20% tarief valt. Tenzij ze inmiddels een paar tweaks hebben uitgevoerd...
Ik heb voor de gein ff een offerte laten bereken (online via lease).Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:36:
[...]
Het uitrustingniveau kan wel van invloed zijn op de uitstoot. Extra opties kunnen het gewicht en het brandstofverbruik (denk aan airco!) verhogen. Had zoiets gezien bij de meest uitgebreide Prius, die vanaf 1 juli ook in het 20% tarief valt. Tenzij ze inmiddels een paar tweaks hebben uitgevoerd...
Overigens, die 14% Mégane lijkt in de lease ook nog eens retegoedkoop! Zijn er hier mensen die een GT-Line of Expression hebben geleaset? Willen die please please please eens de looptijd/kilometers en leasebedrag vermelden?
Ik zou voor de megane GT-line 14% diesel hebben gekozen als die er tijdens het bestellen van mijn lease zou zijn geweest.
Als ik op basis van 60mnd/36.000km p/jr. reken dan komt een full option op ± 655,- euro

Toch ben ik ook wel blij met m'n nieuwe focus wagon met volledige el. voorruitverwarming
Verwijderd
Als ik bij Directlease een Megane Estate Expression kies met Pack Business en winterbanden, 48 mnd/40000 km/j , kom ik net boven de 600€. Ws kan ik nog wel 36000 km/j regelen, dan is het zelfs minder dan €580 per maand. inderdaad,JvdW schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:02:
[...]
Ik heb voor de gein ff een offerte laten bereken (online via lease).
Ik zou voor de megane GT-line 14% diesel hebben gekozen als die er tijdens het bestellen van mijn lease zou zijn geweest.
Als ik op basis van 60mnd/36.000km p/jr. reken dan komt een full option op ± 655,- euro![]()
Toch ben ik ook wel blij met m'n nieuwe focus wagon met volledige el. voorruitverwarming

Klopt, vaak zijn extra grote velgen goed voor een paar gram CO2. Ik heb de brochure van de CT200h gelezen en die is op 15" wielen net iets schoner dan op 16" op 17". Bij auto's die net op de grens van de bijtellingsklasse zitten, kan het een categorie schelen. Maar het verschil is verwaarloosbaar t.o.v. een grotere motor.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:36:
[...]
Het uitrustingniveau kan wel van invloed zijn op de uitstoot. Extra opties kunnen het gewicht en het brandstofverbruik (denk aan airco!) verhogen.
Airco is tegenwoordig op vrijwel alle auto's standaard dus dat zal de boosdoener niet gauw zijn.
Whoei, ik mag 'n nieuwe lease-auto uit gaan zoeken.
Kosten, incl. opties, excl. BPM, excl. BTW, max € 12.000. Maar... omdat ik maar 90% werk (36 uur ipv 40 uur), moet ik alles boven 90% zelf betalen. Dus feitelijk wil ik 'n auto tot € 10.800.
Verplichte opties: airco, airbag bestuurder, ABS en metaallak, radio / CD, voorbereiding blue tooth, brandstofsoort is benzine.
Gewenste opties:
14% auto
5-deurs
cruisecontrol
event. trekhaak
event. middensteun voor m'n arm.
Ik mag enkel kiezen uit Volvo (yeah, right, hebben die auto's tot € 12.000?), Peugeot, Renault, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Toyota en Mini.
Tot op heden kom ik niet ver: Toyota Aygo, Peugeot 107, Volkswagen Up (maar geen idee hoe duur die gaat worden, komt pas in 5-deurs uitvoering in augustus) en eventueel 'n Toyota Yaris.
Iemand nog goeie ideeen? Persoonlijk vind ik 't maar 'n bizar krap leasebudget, waarmee je geen fatsoenlijke auto kunt leasen.
Kosten, incl. opties, excl. BPM, excl. BTW, max € 12.000. Maar... omdat ik maar 90% werk (36 uur ipv 40 uur), moet ik alles boven 90% zelf betalen. Dus feitelijk wil ik 'n auto tot € 10.800.
Verplichte opties: airco, airbag bestuurder, ABS en metaallak, radio / CD, voorbereiding blue tooth, brandstofsoort is benzine.
Gewenste opties:
14% auto
5-deurs
cruisecontrol
event. trekhaak
Ik mag enkel kiezen uit Volvo (yeah, right, hebben die auto's tot € 12.000?), Peugeot, Renault, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Toyota en Mini.
Tot op heden kom ik niet ver: Toyota Aygo, Peugeot 107, Volkswagen Up (maar geen idee hoe duur die gaat worden, komt pas in 5-deurs uitvoering in augustus) en eventueel 'n Toyota Yaris.
Iemand nog goeie ideeen? Persoonlijk vind ik 't maar 'n bizar krap leasebudget, waarmee je geen fatsoenlijke auto kunt leasen.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ex btw en bpm kom je volgens mij dik over de 20k uit. Dus een golf of astra moet prima lukken...
edit; voor mijn beurt gepraat, lage uitstoot houdt natuurlijk ook in: lage bpm.
Een polo bluemotion ken net... Of een Yaris...
Grootste beperkende factor is de 14% bijtelling imo...
En natuurlijk het 90% werken
edit; voor mijn beurt gepraat, lage uitstoot houdt natuurlijk ook in: lage bpm.
Een polo bluemotion ken net... Of een Yaris...
Grootste beperkende factor is de 14% bijtelling imo...
En natuurlijk het 90% werken
[ Voor 57% gewijzigd door MikeyMan op 13-02-2012 23:05 ]
Astra gaat niet, dat is 'n Opel, en die mag ik niet kiezen. De Golf begint bij € 11.355, kaal, dus dat ligt al boven het budget van € 10.800, en met de benodigde opties zal ik zeker boven de € 12.000 uitkomen.
Sorry, beide kunnen dus niet.
Je kunt ook je wens tot 14% bijtelling laten varen. In zo'n geval kun je bijvoorbeeld een maatje groter rijden, zoals een VW Polo. Met zo'n relatief lage prijs in aanschaf valt het verschil in bijtelling volgens mij best mee.
En kijk eens wat collega's voor een auto's rijden, vaak geen beter beginpunt dan dat.
Het is inderdaad nogal krap qua budget. Hoeveel moet je er mee gaan rijden eigenlijk? (Aangezien je wel op benzine moet?)
En kijk eens wat collega's voor een auto's rijden, vaak geen beter beginpunt dan dat.
Het is inderdaad nogal krap qua budget. Hoeveel moet je er mee gaan rijden eigenlijk? (Aangezien je wel op benzine moet?)
Veel kleine auto's hebben geen BPM vanwege hun lage CO2 uitstoot.
10.800 excl BTW =12.800 incl BTW. Daarvoor kun je een goed aangeklede Up/Aygo etc rijden, of een basic Polo, Corsa, Yaris etc. Ford, Fiat en Opel hebben B-segment auto's met redelijke diesels in de 14% bijtelling. Verder geef je aan dat een Polo BM boven budget is, dan is de Skoda Fabia Greenline misschien wel in budget (die is een stukje goedkoper van de VW).
10.800 excl BTW =12.800 incl BTW. Daarvoor kun je een goed aangeklede Up/Aygo etc rijden, of een basic Polo, Corsa, Yaris etc. Ford, Fiat en Opel hebben B-segment auto's met redelijke diesels in de 14% bijtelling. Verder geef je aan dat een Polo BM boven budget is, dan is de Skoda Fabia Greenline misschien wel in budget (die is een stukje goedkoper van de VW).
Ik denk dat de Volkswagen Up! dan toch een hele leuke optie is. Om een idee te geven van het prijsverschil zou je eens kunnen kijken naar het verschil tussen een 3-deurs en een 5-deurs Polo.
Ik ga ongeveer 40k per jaar rijden, waarvan 60% zakelijk. Fiat, Ford en Opel mag ik niet kiezen, en Skoda heeft geen 14%-benzine, alleen diesel. 't Lijkt erop dat ik toch eea wel goed uitgezocht heb, en dat de enige mogelijkheid om een ruimere keus te hebben, niet vasthouden aan die 14% eis is. Helaas loopt de bijtelling toch flink op:
14% : € 126
20% : € 180
25% : € 225 pm.
Buiten dat het slecht is voor het milieu, vind ik het ook zonde voor m'n portemonee.
Ik ga toch maar 'ns kijken naar die Up.
Buiten dat het slecht is voor het milieu, vind ik het ook zonde voor m'n portemonee.
Is die €10.800 het leasebudget? of de aanschafprijs van de auto? Als het dat laatste is, valt er niet veel te halen.Ardana schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:17:
[..]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Aanschafprijs zonder BPM of BTW. Ik weet nog niet of rijklaar-maken ed daar ook bij in zit of niet.
Ja, natuurlijk 10.800 euro leasebudget... Denk dat ie dan niet was aangekomen met zijn rijtje auto's. Daar kun je een Bentley voor leasen.MrWilliams schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:30:
[...]
Is die €10.800 het leasebudget? of de aanschafprijs van de auto? Als het dat laatste is, valt er niet veel te halen.
10800 valt best mee, uitgaande van ex bpm en ex btw. Alleen wordt dat met 14% bijtellingswagens wat lastig...
Overigens; zou je nog een eigen bijdrage moeten betalen voor overschrijding van het leasebudget, gaat dat natuurlijk van de bijtelling af.
Voor degenen die een Renault Megane 14% hebben besteld, alle bestellingen (dus ook die van vóór 1 februari) worden met de nieuwste (zuinigste) motoruitvoering uitgeleverd. Dit wist Renault Nederland mij te vertellen.
Ik heb op 31 januari mijn Renault Megane Estate Bose besteld om zeker te zijn dat hij voor 1 juli geleverd zou worden. Achteraf gezien had ik niet op safe moeten spelen en moeten wachten, aangezien hij dus ook na die datum 14% zal zijn.
Nu moet ik drie maanden contract van mijn huidige auto afkopen. Nog steeds een goede deal overigens, maar het had nog 25 euro per maand goedkoper kunnen zijn (ik betaal de boete af in het nieuwe leasecontract).
Mijn laatste hoop is dat mijn leasemaatschappij en/of dealer nog iets af kunnen spreken zodat ik niet of minder hoef af te kopen. Wellicht kunnen ze hem tijdelijk stallen, ook al zijn daar uiteraard weer rentekosten aan verbonden. Het annuleren en opnieuw plaatsten van de bestelling is geen optie, omdat je dan te maken krijgt met een boete en die is sowieso hoger dan mijn afkoop.
Als het zo blijft vind ik het helemaal prima, maar als ik nog even (een deel van) die 1200 euro voordeel kan pakken zou dat nog mooier zijn.
Ik heb op 31 januari mijn Renault Megane Estate Bose besteld om zeker te zijn dat hij voor 1 juli geleverd zou worden. Achteraf gezien had ik niet op safe moeten spelen en moeten wachten, aangezien hij dus ook na die datum 14% zal zijn.
Nu moet ik drie maanden contract van mijn huidige auto afkopen. Nog steeds een goede deal overigens, maar het had nog 25 euro per maand goedkoper kunnen zijn (ik betaal de boete af in het nieuwe leasecontract).
Mijn laatste hoop is dat mijn leasemaatschappij en/of dealer nog iets af kunnen spreken zodat ik niet of minder hoef af te kopen. Wellicht kunnen ze hem tijdelijk stallen, ook al zijn daar uiteraard weer rentekosten aan verbonden. Het annuleren en opnieuw plaatsten van de bestelling is geen optie, omdat je dan te maken krijgt met een boete en die is sowieso hoger dan mijn afkoop.
Als het zo blijft vind ik het helemaal prima, maar als ik nog even (een deel van) die 1200 euro voordeel kan pakken zou dat nog mooier zijn.
Pff ik zou toch eens een hoger budget gaan vragen. 40K per jaar en dat dan in zo'n koekblikArdana schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:17:
Ik ga ongeveer 40k per jaar rijden, waarvan 60% zakelijk. Fiat, Ford en Opel mag ik niet kiezen, en Skoda heeft geen 14%-benzine, alleen diesel. 't Lijkt erop dat ik toch eea wel goed uitgezocht heb, en dat de enige mogelijkheid om een ruimere keus te hebben, niet vasthouden aan die 14% eis is. Helaas loopt de bijtelling toch flink op:

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
'k Zou graag willen, maar dat zit er echt niet in.
Verwijderd
Ik heb ook contact gehad met de renault dealer. (mijn huidige contract loopt af in september) en de bestellingen gaan nu zeer hard.. nu bestellen is pas augustus rijden.. Gemiddelde levertijd 5-6 maandenTackleberry schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:03:
Voor degenen die een Renault Megane 14% hebben besteld, alle bestellingen (dus ook die van vóór 1 februari) worden met de nieuwste (zuinigste) motoruitvoering uitgeleverd. Dit wist Renault Nederland mij te vertellen.
Ook voor de Ford Econetic 1.6TDCI die in de 14% valt zal snel lange levertijden krijgen..
Mijn huidige contract loopt ook (eind) september af, dus die levertijd zou geen probleem zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:17:
Ik heb ook contact gehad met de renault dealer. (mijn huidige contract loopt af in september) en de bestellingen gaan nu zeer hard.. nu bestellen is pas augustus rijden.. Gemiddelde levertijd 5-6 maanden
[ Voor 10% gewijzigd door Tackleberry op 14-02-2012 14:39 ]
Verwijderd
Nog niet, maar zul je wel binnen nu en een paar weken moeten bestellenTackleberry schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:39:
[...]
Mijn huidige contract loopt ook (eind) september af, dus die levertijd zou geen probleem zijn.
Eigenlijk is het maar 24K in het koekblik voor de zaak. De overige 16K is eigen keuze natuurlijk.Tylen schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:15:
[...]
Pff ik zou toch eens een hoger budget gaan vragen. 40K per jaar en dat dan in zo'n koekblik
Ik verwacht dat het niet mogelijk is om de bestelling om te zetten, dus zal het gewoon eind juni worden dat ik hem ga rijden. Mocht het onverhoopt toch lukken, dan kan ik of mijn huidige auto iets langer doorrijden (was de vorige keer ook) of ze regelen tijdelijk een vervangende auto.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:20:
Nog niet, maar zul je wel binnen nu en een paar weken moeten bestellen
Slecht voor het milieu is relatief. CO2 is slechts één ding wat een auto produceert, en bij het categoriseren van de auto's in de bijtellingsschalen neemt men andere uitstoten niet mee...Ardana schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:17:
Helaas loopt de bijtelling toch flink op:
Maar goed, de bijtelling is één ding, maar eventueel moeten bijbetalen voor een auto boven budget ook, dus neem dat ook mee in je vergelijk.
Even alle 14% auto's die in budget passen (om en nabij):
Peugeot 107 en 208, Renault Twingo, Volkswagen Up, Toyota Aygo en Yaris. Vrijwel de meeste opties die erop moeten zitten er wel op, alhoewel metallic lak eigenlijk nooit standaard is alsmede een carkit. Die carkit kan trouwens wel heel goedkoop door niet één uit de fabriek mee te bestellen, maar gewoon iets van een Parrot systeempje te laten inbouwen. Alles wat niet uit de fabriek meekomt telt trouwens ook niet mee voor de bijtelling.
Ga je ook kijken in de 20% categorie dan heb je ook nog de volgende opties:
Peugeot 206+, Renault Clio, Volkswagen Polo, Seat Ibiza en Skoda Fabia. Maar dan worden de auto's ook een slagje groter en duurder (de 206 uitgezonderd), dus dat zal zeker een aanslag geven op je budget.
Wel is de manier van rekenen op deze manier erg lastig, want de ene auto van 10K kan duurder in de lease zijn dan een andere auto van 10K. Dit omdat sommige merken (VW bijvoorbeeld) nu eenmaal meer opleveren als de auto weer verkocht wordt door de leasemaatschappij. Het rekenen adhv de nieuwprijs is dus een beetje 'vreemd'. Om maar een voorbeeld te noemen: Een Skoda Fabia Greenline Businessline kost 16K en dan heb je een overcomplete auto met LM velgen en navigatie. Een Polo gaat met diezelfde opties zo richting 20K. Beiden zijn wel allebei ongeveer even duur in de lease. Zegt genoeg.
Of is het soms zo dat je werkgever de auto in kwestie aanschaft ipv leased?
Verwijderd
Ik ben nu vollop aan het rondkijken..
Eisen die ik stel:
- Liefst 14% bijtelling maar mag ook 20% zijn. (vanaf 1 juli 2012)
- Max 30.000 euro fiscale waarde (Wil niet meer bijtelling hebben dan 200-210 euro p/m)
- Liefst station ivm kinderen en de benodigde rotzooi die mee moet
- Lease budget is max 650 euro excl BTW en excl brandstof
- 35.000km/j max 48 maanden, Diesel en Benzine is toegestaan.
- Opties die verplicht moeten zijn: Cruise Control, Airco.
Heb 5 auto's op de shortlist staan die hopelijk voldoen aan mijn eisen.
Renault Megane Estate Energy dCI Bose editie. Kan hem full option krijgen voor 600 euro p/m
Voldoet aan alle bovenstaande eisen. Heb het model al een keer bekeken en ga volgende week proefrijden. Wat mij een beetje tegenstaat is dat de auto niet hoog is, de instap achterin is vrij laag, moet volgende week eens kijken of dat problemen opleverd met autostoeltjes voor de kleine en het kind erin krijgen
Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI 7-DSG High Executive Line 5d
Ook zo goed als full option en tevens een DSG, helaas wel 20% bijtelling, dus iets duurder dan de Megane. Instap achter is wel ruimer lijkt mij. Ga zowiezo nog een proefrit aanvragen.
Nadelen, oud model, beetje saai..
Leaseprijs is rond de 600 euro excl Brandstof
Opel Astra Sports Tourer 1.3CDTI Ecoflex Business Ed.
Leuke auto maar niet nokkie vol met opties, voldoet prima maar mis een beetje het sportieve element, zoals een spoilertje of LM velgen etc.. hier ook 20% bijtelling
Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Elegance Businessline DSG-7 5d
Leuk model, maar toch ook weer een beetje saai, bij skoda denk ik meestal gelijk aan oudere mannen die deze auto rijden.. Kan hem redelijk goed in de opties krijgen voor 600 euro excl brandstof
En voordeel weer die DSG
Dan houdt het wel op bij de stations die mij bevallen.
Dan heb ik nog 1 alternatief en dat is geen station te nemen maar een Audi A3..
Ben zelf wel behoorlijk fan van Audi maar vraag me toch af of die niet te krap is wanneer ik met de familie op pad ga..
Audi A3 Sportback 1.2 TFSI Ambition Advance 5d
Zeer mooie auto, maar helaas geen station, Kan deze auto met wat opties krijgen voor 610 euro excl brandstof. Helaas ook een ouder model, eind dit jaar/begin 2013 komt de opvolger al. Maar op zich maakt me dat niet zo heel veel uit..
Ik rijd nu een Seat Ibiza 5d.. en deze is toch wel net iets te krap met kinderen op de achterbank, kinderwagen en wat spullen passen net in de achterbak, maar gaan we een weekendje weg naar mijn schoonouders dan moeten er spullen op de achterbank naast mijn dochter, in de nabije toekomst komt er misschien nog een 2e en dan is het echt te krap..
De stations voldoen allemaal prima qua ruimte, dus hier verwacht ik geen issues, maar vraag me af of een normale hatchback zoals de A3 Sportback ook voldoende zal zijn?? de bagage ruimte (370L) is in tegenstelling tot de ibiza (280L) wel flink groter, maar zal het genoeg zijn..
Komende tijd maar eens wat proefritten gaan maken..
Eisen die ik stel:
- Max 30.000 euro fiscale waarde (Wil niet meer bijtelling hebben dan 200-210 euro p/m)
- Liefst station ivm kinderen en de benodigde rotzooi die mee moet
Renault Megane Estate Energy dCI Bose editie. Kan hem full option krijgen voor 600 euro p/m
Voldoet aan alle bovenstaande eisen. Heb het model al een keer bekeken en ga volgende week proefrijden. Wat mij een beetje tegenstaat is dat de auto niet hoog is, de instap achterin is vrij laag, moet volgende week eens kijken of dat problemen opleverd met autostoeltjes voor de kleine en het kind erin krijgen
Ook zo goed als full option en tevens een DSG, helaas wel 20% bijtelling, dus iets duurder dan de Megane. Instap achter is wel ruimer lijkt mij. Ga zowiezo nog een proefrit aanvragen.
Leuke auto maar niet nokkie vol met opties, voldoet prima maar mis een beetje het sportieve element, zoals een spoilertje of LM velgen etc.. hier ook 20% bijtelling
Leuk model, maar toch ook weer een beetje saai, bij skoda denk ik meestal gelijk aan oudere mannen die deze auto rijden.. Kan hem redelijk goed in de opties krijgen voor 600 euro excl brandstof
En voordeel weer die DSG
Ben zelf wel behoorlijk fan van Audi maar vraag me toch af of die niet te krap is wanneer ik met de familie op pad ga..
Zeer mooie auto, maar helaas geen station, Kan deze auto met wat opties krijgen voor 610 euro excl brandstof. Helaas ook een ouder model, eind dit jaar/begin 2013 komt de opvolger al. Maar op zich maakt me dat niet zo heel veel uit..
Ik rijd nu een Seat Ibiza 5d.. en deze is toch wel net iets te krap met kinderen op de achterbank, kinderwagen en wat spullen passen net in de achterbak, maar gaan we een weekendje weg naar mijn schoonouders dan moeten er spullen op de achterbank naast mijn dochter, in de nabije toekomst komt er misschien nog een 2e en dan is het echt te krap..
De stations voldoen allemaal prima qua ruimte, dus hier verwacht ik geen issues, maar vraag me af of een normale hatchback zoals de A3 Sportback ook voldoende zal zijn?? de bagage ruimte (370L) is in tegenstelling tot de ibiza (280L) wel flink groter, maar zal het genoeg zijn..
Verwijderd
Eigenlijk is de A3 Sportback wel een station. Een wat korte station, maar toch. Heeft geen onaardige kofferbak though.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:33:
Ik ben nu vollop aan het rondkijken..
Eisen die ik stel:
- Liefst station ivm kinderen en de benodigde rotzooi die mee moet![]()
En voordeel weer die DSG![]()
Ik ben het met je eens dat er niet zoveel andere opties zijn. Je zou nog naar de VW Jetta kunnen kijken. Geen station, wel grote kofferbak.
Die leaseprijzen die jij noemt kan ik niet helemaal plaatsen. Is voor jou een Golf Highline Executive DSG net zo duur goedkoop als een Mégane? bijzonder. Alhoewel ik altijd prijzen incl brandstof vergelijk. Dan is het misschien een ander verhaal.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Ford Focus? Die kan je ook krijgen in 14% en behoorlijk aankleden voor het budget wat je hebt.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
A3 SB heeft een kofferbak die net zo groot is als een normale Golf 6 of een Astra of een Focus, dus ik schaal hem niet in als station.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:12:
[...]
Eigenlijk is de A3 Sportback wel een station. Een wat korte station, maar toch. Heeft geen onaardige kofferbak though.
Ik ben het met je eens dat er niet zoveel andere opties zijn. Je zou nog naar de VW Jetta kunnen kijken. Geen station, wel grote kofferbak.
Die leaseprijzen die jij noemt kan ik niet helemaal plaatsen. Is voor jou een Golf Highline Executive DSG net zo duur goedkoop als een Mégane? bijzonder. Alhoewel ik altijd prijzen incl brandstof vergelijk. Dan is het misschien een ander verhaal.
Jetta is geen optie, ik wil minimaal een hatchback en niet een sedan.
De leaseprijzen die ik noem komen van www.leaseplandirect.nl weet niet of dit realistisch is of niet, maar het geeft mij een richtlijn wat voor auto haalbaar is voor mij.
Om het leuk te houden voor mij heb ik geen limiet op brandstof verbruik, enige eis was dat als ik voor benzine zou kiezen ik max 35.000 per jaar mag rijden, maar daar kom ik niet meer aan.
Boven de 35k is diesel verplicht, maar dan vallen er voor mijn budget ook veel auto's af..
Als je de Variant en de megane vergelijkt inclusief brandstof dan is de VW 90-100 euro duurder..
Maar zoals ik al vermeld had, brandstof wordt niet opgenomen in het budget..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 12:22 ]
Ik weet niet hoe snel je een nieuwe leaseauto wilt rijden, maar wellicht kun je ook kijken naar de Seat Mii en Skoda Citigo. Allebei zijn ze verkrijgbaar in een 5-deurs uitvoering.Ardana schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:17:
Gewenste opties:
14% auto
5-deurs
cruisecontrol
event. trekhaak
offtopic:
NOTE: Volgens mij zijn beide auto's vanaf de zomer leverbaar.
NOTE: Volgens mij zijn beide auto's vanaf de zomer leverbaar.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Ik zou ook zeggen de Focus Wagon TitaniumMojo schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:26:
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Ford Focus? Die kan je ook krijgen in 14% en behoorlijk aankleden voor het budget wat je hebt.
Óf inderdaad de Megane GT-line iets goedkoper en zeker full options voor rond de 650,-.
Suggestie: 2de hands lease?Ardana schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:01:
Astra gaat niet, dat is 'n Opel, en die mag ik niet kiezen. De Golf begint bij € 11.355, kaal, dus dat ligt al boven het budget van € 10.800, en met de benodigde opties zal ik zeker boven de € 12.000 uitkomen.
Verwijderd
Ik lees dat de Focus komt met een 1.6 diesel en 14% bijtelling, zou de directe concurrent worden voor de megane.. maar kan nergens vinden of dit ook voor de Wagon gaat gelden..JvdW schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:50:
[...]
Ik zou ook zeggen de Focus Wagon Titanium![]()
Óf inderdaad de Megane GT-line iets goedkoper en zeker full options voor rond de 650,-.
Heb afgelopen weekend al een mail naar de ford dealer gestuurd maar nog geen reactie ontvangen..
Weten jullie iets meer?
De 1.0l benzine komt in iedergeval nog niet als station.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Interessant!Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:50:
[...]
Ik lees dat de Focus komt met een 1.6 diesel en 14% bijtelling, zou de directe concurrent worden voor de megane.. maar kan nergens vinden of dit ook voor de Wagon gaat gelden..
Heb afgelopen weekend al een mail naar de ford dealer gestuurd maar nog geen reactie ontvangen..
Weten jullie iets meer?
Waar heb je dit gelezen? Is het slechts een gerucht, of komt het vanuit Ford?
Verwijderd
Hier staat het.Bakkenist schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:26:
[...]
Interessant!![]()
Waar heb je dit gelezen? Is het slechts een gerucht, of komt het vanuit Ford?
http://www.autoweek.nl/au...rd-focus-16-tdci-econetic
Ah, top.
Serieuze kandidaat om door mij geleased te gaan worden. Mits hij per 1 april te bestellen is...
Edit:
Ondertussen gemaild met Ford en de volgende reactie teruggekregen:
"Verwachten wij halverwege 2012", interpreteer ik als het moment waarop de eerste exemplaren geleverd kunnen worden aan de consument. Bestellen zal dus hopelijk al voor dat moment mogelijk zijn.Allereerst danken wij u voor uw e-mail aan de afdeling Klantenrelaties, inzake de Ford Focus in de 14% bijtelling en voorzien van een sterke 1.6 TDCi motor.
Naar aanleiding van uw e-mail willen wij u graag informeren over de Ford Focus in de 14% bijtellingklasse en daarmee in de Vamil regelend vallend. Deze bijzonder zuinige Ford Focus verwachten wij halverwege 2012. Deze zuinige Ford Focus zal in alle carrosserievarianten ook na de wijzigingen in juli 2012 nog binnen de 14% bijtelling vallen, waarschijnlijk zelfs in 2013 nog, specificaties hiervan verwachten wij eerste kwartaal. Prijzen en uitvoeringen zijn nog niet bekend, een verwachting gaat uit naar een Trend en een Titanium uitvoering.
[ Voor 60% gewijzigd door Bakkenist op 17-02-2012 10:00 ]
Wat denk je anders van de Renault Megane Hatchback/Estate/Coupe. Ook 14% bijtelling en een hele nette wagen.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Verwijderd
Focus Wagon in 14% is wel aantrekkelijk..
Heb gelijk een proefrit aangevraagd bij onze Ford Dealer..
Natuurlijk hebben ze deze versie niet staan, maar zal in de huidige 1.6 TDCI gaan rijden, volgens de verkoper zal het vermogen van de nieuwe 14% ongeveer gelijk liggen.
Daarnaast gaat het mij puur om het interieur en exterieur.. Kijken of de auto mij qua afwerking en stijl kan overtuigen.
Denk dat het uiteindelijk tussen de Focus Wagon en de Megane Estate zal gaan..
Heb gelijk een proefrit aangevraagd bij onze Ford Dealer..
Natuurlijk hebben ze deze versie niet staan, maar zal in de huidige 1.6 TDCI gaan rijden, volgens de verkoper zal het vermogen van de nieuwe 14% ongeveer gelijk liggen.
Daarnaast gaat het mij puur om het interieur en exterieur.. Kijken of de auto mij qua afwerking en stijl kan overtuigen.
Denk dat het uiteindelijk tussen de Focus Wagon en de Megane Estate zal gaan..
Euuuhhhh....nieuw model heeft toch een nieuwe motor? Ik zou dan toch even die nieuwe proberen
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Verwijderd
Het model met de nieuwe motor komt pas in de zomer, en dan is het te laat om te bestellen voor mij..Chief-XL schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:06:
Euuuhhhh....nieuw model heeft toch een nieuwe motor? Ik zou dan toch even die nieuwe proberen
Motor heeft bijna dezelfde eigenschappen als de huidige TDCI motor..
Het zal misschien iets anders lopen en de schakelverhoudingen zijn misschien anders..
Maar de rijeigenschappen worden voor een groot deel ook bepaald door het onderstel en afstellingen van veringen etc.
Een motor met ongeveer hetzelfde vermogen als de nieuwe motor zal dus een redelijk beeld kunnen weergeven hoe de auto rijdt..
Misschien dat iemand dit weet :
ik gebruikt directlease,nl / .be louter informatief.. maar weet iemand of hun calculaties incluis verzekering doen ?
ik ga straks een budget van max 35.000 krijgen voor de wagen zelf als lease ( belgische lease, dus belgische auto ) en dan staat 35k gelijk aan een nl waarde van +/- 43k, kunnen we toch een leuke wagen van halen ( ja ik ben bewust van de bijtelling )
Maar ik snap echter iets niet, mijn baas heeft mijn huidige auto ( een prius, 2e van de 4 ''luxe'' uitvoeringen ) geleased @ 3 jaar tegen 30k km per jaar en betaald daar €700+ voor.. dit leek mij duur ? of misreken ik ergens met verzekeringen ?
( wetende dat mijn collega @ 750 euro per maand een audi a3 sb s-line met wat opties geeft gecharterd )
ik gebruikt directlease,nl / .be louter informatief.. maar weet iemand of hun calculaties incluis verzekering doen ?
ik ga straks een budget van max 35.000 krijgen voor de wagen zelf als lease ( belgische lease, dus belgische auto ) en dan staat 35k gelijk aan een nl waarde van +/- 43k, kunnen we toch een leuke wagen van halen ( ja ik ben bewust van de bijtelling )
Maar ik snap echter iets niet, mijn baas heeft mijn huidige auto ( een prius, 2e van de 4 ''luxe'' uitvoeringen ) geleased @ 3 jaar tegen 30k km per jaar en betaald daar €700+ voor.. dit leek mij duur ? of misreken ik ergens met verzekeringen ?
( wetende dat mijn collega @ 750 euro per maand een audi a3 sb s-line met wat opties geeft gecharterd )
Leasebedrag hangt sterk af van de gekozen parameters: inclusief/exclusief brandstof, BTW en natuurlijk het aantal km/jaar en de looptijd.
Op directlease kun je een indicatie krijgen. Zelf dealer kiezen, vervangend vervoer luxe, laagste eigen risico. Hun prijzen zijn scherp, en hun voorwaarden zijn basic. Vaak zal er 5 a 10% bij moeten bij een andere maatschappij.
Typisch (48 maanden, 35.000 km/jaar, excl BTW, incl brandstof) zal 750,- euro in NL voldoende zijn voor een Golf 1.6TDI zonder veel opties. In BE is het voldoende voor een A3 SB 1.6TDI met wat opties op wellicht een basic 2.0TDI.
Op directlease kun je een indicatie krijgen. Zelf dealer kiezen, vervangend vervoer luxe, laagste eigen risico. Hun prijzen zijn scherp, en hun voorwaarden zijn basic. Vaak zal er 5 a 10% bij moeten bij een andere maatschappij.
Typisch (48 maanden, 35.000 km/jaar, excl BTW, incl brandstof) zal 750,- euro in NL voldoende zijn voor een Golf 1.6TDI zonder veel opties. In BE is het voldoende voor een A3 SB 1.6TDI met wat opties op wellicht een basic 2.0TDI.
Heb ze gebeld daar bij directlease, die prijzen zijn inc. verzekering.
zo scherp zijn hun prijzen toch niet ?
Enfin mijn collega heeft nu : a3 sb s line 105kw diesel 45k/jaar @ 4 jaar operationele lease, nieuwwaarde auto € 33.000 inc. opties @ 798 euro ( even nagevraagd ) ik was in de veronderstelling dat dit minder was.
enfin ik weet wat ik moet weten, dank u.
Voor diegene die willen weten wat die auto nu in je bijtelling doet...
Bruto berekenen is niet zo moeilijk, netto is wat lastiger.. daarom: http://www.raet.nl/proformalite/proforma-lite.aspx
Gr.
zo scherp zijn hun prijzen toch niet ?
Enfin mijn collega heeft nu : a3 sb s line 105kw diesel 45k/jaar @ 4 jaar operationele lease, nieuwwaarde auto € 33.000 inc. opties @ 798 euro ( even nagevraagd ) ik was in de veronderstelling dat dit minder was.
enfin ik weet wat ik moet weten, dank u.
Voor diegene die willen weten wat die auto nu in je bijtelling doet...
Bruto berekenen is niet zo moeilijk, netto is wat lastiger.. daarom: http://www.raet.nl/proformalite/proforma-lite.aspx
Gr.
Ik zou ook even (als tip) even naar je eigen risico kijken in geval van schade.
Meen gehoord te hebben dat bij Directlease dit hoger is. Weet het niet zeker, maar zou het gewoon eerst even navragen.
Meen gehoord te hebben dat bij Directlease dit hoger is. Weet het niet zeker, maar zou het gewoon eerst even navragen.
Dat eigen risico is een van de factoren waardoor je in de leaseregeling van je werkgever vaak iets meer betaalt dan bij directlease, ondanks de volumekorting die je werkgever misschien heeft. Directlease is scherp geprijst, maar de voorwaarden zijn ook heel basic. Altijd een paar honderd euro eigen risico, terwijl je dat in veel leaseregelingen niet hebt.
Ik heb geen idee, maar je zou 't wel denken. Hoewel, we hebben 'n "echte" leasemaatschappij (ALD) en 'n wagenpark-beheerder van onszelf en met 1.300 medewerkers (in 2010) verdeeld over verschillende werkmaatschappijen zijn we ook niet echt klein te noemen.ebia schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 23:40:
<knip>
Of is het soms zo dat je werkgever de auto in kwestie aanschaft ipv leased?
Ik moet zeggen dat ik 't ook vreemd vind om voor € 12.000 'n auto uit te moeten zoeken, ipv voor 'n maandelijks leasebedrag. Op deze manier komen div. voordelen (zuinigheid, geen BMP, restwaarde) enkel ten voordele van de werkgever, niet van de werknemer en ergens vind ik dat niet echt eerlijk.
De Citigo is alleen als 3-deurs uitvoering verkrijgbaar volgens de site? En ook de Mii lijkt geen 5-deurs te hebben. Daarnaast worden ze beiden gepromoot als "echte stadsauto's" en met 45.000k per jaar, waarvan het overgrote deel op de snelweg, lijkt me dat iets minder fijn.Donde schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:07:
Ik weet niet hoe snel je een nieuwe leaseauto wilt rijden, maar wellicht kun je ook kijken naar de Seat Mii en Skoda Citigo. Allebei zijn ze verkrijgbaar in een 5-deurs uitvoering.
@LordSynn: ik zou best open staan voor 2e hands lease, echter m'n werkgever niet. En ik kan me ook wel voorstellen dat ze met 1.300 medewerkers niet staan te springen om uitzonderingen op het leaseplan
Enfin, ik ben uiteindelijk gegaan voor 'n 5-deurs Yaris, met cruisecontrol als enige extra optie (buiten de door de leasemaatschappij verplichtte opties). Totale kostenplaatje ex btw ex BPM: € 11.268,73. Maandelijkse netto-kosten: € 71,37. Ik ben dus voor € 468,73 over m'n gewenste leasebudget heen gegaan en moet dat binnen 4 jaar (bruto) terugbetalen.
Nu maar hopen dat hij voor 1 juli op kenteken staat, anders gaat 't 14% verhaal nog niet eens door.... Zou wel moeten: geschatte levertijd is 14 weken. Dan heb ik 1 maand speling.
Dank voor de tips en het meedenken allemaal!
Ik zie trouwens dat de leaseprijs per maand € 336 ex BTW bedraagt, volgens mij is dit nogal weinig?
Ik zie ook dat je wel bijtelling betaald over BTW, klopt dat? Best suf, om belasting over belasting te betalen...
[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 21-02-2012 22:53 ]
Joy! Veel leuke kilometers toegewenst... ik rij zelf privé ook een Yaris en ik blijf het een gaaf karretje vinden. Welke kleur heb je gekozen?Ardana schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:10:
Enfin, ik ben uiteindelijk gegaan voor 'n 5-deurs Yaris, met cruisecontrol als enige extra optie (buiten de door de leasemaatschappij verplichtte opties).
Kleur wordt zilver: daar zie je het minste vuil op. Ik ben 'n zeeeeeeer luie poetser, en neem zelfs niet de tijd om door 'n wasstraat te gaan.
Ik ben benieuwd of je in 'n Yaris 45k op jaarbasis kan rijden, leasecontract is gebaseerd op 40k, maar heb afgelopen jaar geen klachten gehad. Ik let op zuinig rijden, dus wellicht scheelt dat: ik rij gemiddeld 4.3, en dat vind ik toch wel netjes.
Hoe zijn jouw ervaringen verder met de Yaris? Persoonlijk ben ik niet zo'n Toyota-fan, maar dat komt voornamelijk omdat ik me nogal kan storen aan 't rijgedrag van Avensis-rijders: totaal niet onderbouwd en ook niet echt 'n goed argument om iets tegen Toyota te hebben
Voor mij is 't uiteindelijke de Yaris geworden omdat dat de enige auto was die aan de voorwaarden voldeed én volgens mij iets minder koekblik is dan de 107 of Aygo.
Ik ben benieuwd of je in 'n Yaris 45k op jaarbasis kan rijden, leasecontract is gebaseerd op 40k, maar heb afgelopen jaar geen klachten gehad. Ik let op zuinig rijden, dus wellicht scheelt dat: ik rij gemiddeld 4.3, en dat vind ik toch wel netjes.
Hoe zijn jouw ervaringen verder met de Yaris? Persoonlijk ben ik niet zo'n Toyota-fan, maar dat komt voornamelijk omdat ik me nogal kan storen aan 't rijgedrag van Avensis-rijders: totaal niet onderbouwd en ook niet echt 'n goed argument om iets tegen Toyota te hebben
Voor mij is 't uiteindelijke de Yaris geworden omdat dat de enige auto was die aan de voorwaarden voldeed én volgens mij iets minder koekblik is dan de 107 of Aygo.
Ding rijdt heel volwassen voor zijn formaat, vind ik. Dus daar moet je wel mee vooruit kunnen.
Ik heb de mijne nu zo'n 2,5 jaar ongeveer en nieuw aangeschaft. Ik heb er eigenlijk tot nu toe nooit problemen mee gehad en het onderhoud is lekker goedkoop (maar goed, dat is voor jouw situatie niet echt relevant). Ik heb het op-een-na-nieuwste model met de 3 cylinder 1.0 en als ik 'normaal' doe haal ik de 1 op 18 met gemak, met veel (rustige) snelweg kilometers 1 op 20. Ik weet niet precies welke motorisering je krijgt, maar als dat ook de 1.0 is, is het dezelfde motor. Dus kun je er vanuit gaan dat verbruikscijfer ongeveer gelijk zal zijn. 4.3l/100 km (of 1 op 23) kun je wel vergeten, dat kun je alleen halen als je met 85 op de snelweg achter een vrachtwagen blijft plakken en je rit verder weinig stadsverkeer bevat.
40K per jaar kan met gemak. Ik ben vrij lang en fors van postuur en ik vind hem lekkerder en ruimer zitten dan de zakelijke Polo die ik nu heb ondanks dat die laatste groter is. Het interieur van een Japanner is altijd een beetje saai (Duitse auto's trouwens ook), maar rijden doet ie altijd. Het is inderdaad een stap beter dan de Aygo en consorten, dat soort karretjes ga je snel zat worden op de snelweg, maar met de Yaris is het prima te doen. Betere stoelen, betere weglegging, betere geluidsdemping, betere audioinstallatie... overal is gewoon een schepje bovenop gedaan.
40K per jaar kan met gemak. Ik ben vrij lang en fors van postuur en ik vind hem lekkerder en ruimer zitten dan de zakelijke Polo die ik nu heb ondanks dat die laatste groter is. Het interieur van een Japanner is altijd een beetje saai (Duitse auto's trouwens ook), maar rijden doet ie altijd. Het is inderdaad een stap beter dan de Aygo en consorten, dat soort karretjes ga je snel zat worden op de snelweg, maar met de Yaris is het prima te doen. Betere stoelen, betere weglegging, betere geluidsdemping, betere audioinstallatie... overal is gewoon een schepje bovenop gedaan.
Ondertussen de Renault Megane Estate Bose Edition met Lumiere Pakket (pano/schuifdak), Zwart metallic, Elektrisch verwarmbare stoelen en Kaart van geheel europa.
Ik ben benieuwd wat de levertijd gaat worden
Trouwens mocht je de Megane voor 8 feb hebben besteld, dan heb je recht op 1000 euro aan accessoires vanuit Renault. Helaas viel ik net buiten de boot.
Ik ben benieuwd wat de levertijd gaat worden
Trouwens mocht je de Megane voor 8 feb hebben besteld, dan heb je recht op 1000 euro aan accessoires vanuit Renault. Helaas viel ik net buiten de boot.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dit topic is gesloten.