Schijnt dat CM7 ook alles werkend heeft.tommygun_24 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:36:
Er is een update voor de MIUI rom gepost! Ziet er goed uit, nog net niet compleet genoeg om mij tot flashen over te doen gaan, blijf nog heel eventjes op VR1.4....
Een link naar een perfect werkende CM7-Rom voor de S2 zou bijzonder fijn zijn dan.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:28:
Schijnt dat CM7 ook alles werkend heeft.
Nickname does not reflect reality
Is nog in ontwikkeling. Ze melden waarschijnlijk alleen dat het meerendeel nu werkt.Brad Pitt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:33:
[...]
Een link naar een perfect werkende CM7-Rom voor de S2 zou bijzonder fijn zijn dan.
Dat weet ik uiteraard ook wel, maar dat stond er niet. Er staat dat alles werkend is. Dus dié Rom zoek ikBioHazard schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:38:
Is nog in ontwikkeling. Ze melden waarschijnlijk alleen dat het meerendeel nu werkt.
Mooi nieuws. Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt? Ik kan weinig berichten vinden over de progressie, behalve dat Codeworkx af en toe ergens reageert...BioHazard schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:38:
[...]
Is nog in ontwikkeling. Ze melden waarschijnlijk alleen dat het meerendeel nu werkt.
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Mareh...even belangrijke zaken: heb jij wel de code voor camera firmware check gevonden?Brad Pitt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:38:
Mfg, gevalletje teveel tegelijk aan het doen en iemand proberen te helpenZoek die camera firmware-check code voor in je dialer, vind er een (lees dus verkeerd/te snel), probeer hem even op eigen mobiel. Factory reset staat er opeens, toestel reboot na een tijdje. Alles weg. SD-card (interne) geheel leeg, alles weg. Toppertje

Succes met herstellen gast
Begrijp werkelijk niet waarom iemand niet even 10 seconden zoekt, maar goed, het is *#34971539#businka19 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:00:
Mareh...even belangrijke zaken: heb jij wel de code voor camera firmware check gevonden?

of is dat de code om je fabrieksinstellingen te herstellen?Brad Pitt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:28:
[...]
Begrijp werkelijk niet waarom iemand niet even 10 seconden zoekt, maar goed, het is *#34971539#
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Voer voor de lol die code eens in op Google en klik eens op de 1e hit! Piece of cake...Ewivis schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:33:
[...]
of is dat de code om je fabrieksinstellingen te herstellen?
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Dammit! En ik maar hopen dat er nog een paar suckers waren die daar in zouden trappenEwivis schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:33:
of is dat de code om je fabrieksinstellingen te herstellen?
Nee, zo gemeen ben ik ook weer niet
Naar aanleiding van mijn vraag i guess? Succes ermee...Brad Pitt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:38:
Mfg, gevalletje teveel tegelijk aan het doen en iemand proberen te helpenZoek die camera firmware-check code voor in je dialer, vind er een (lees dus verkeerd/te snel), probeer hem even op eigen mobiel. Factory reset staat er opeens, toestel reboot na een tijdje. Alles weg. SD-card (interne) geheel leeg, alles weg. Toppertje
Mwuh 
Ik heb Cam FW versie SCEE07..
Die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen hier..?
Die heb ik ook, heb jij ook Lightning 1.5=AzzKickah schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:39:
Mwuh
Jas.v.seters schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:39:
Naar aanleiding van mijn vraag i guess? Succes ermee...
Wat vaag, heb hier OCED11 staan, ook met Lite'ning 1.5.AzzKickah schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:39:
Mwuh
Verwijderd
grapjas. Jij zit zoveel op dit forum en xda dat je echt wel weet wat ik bedoel.Brad Pitt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:33:
[...]
Een link naar een perfect werkende CM7-Rom voor de S2 zou bijzonder fijn zijn dan.
CM7 heeft ook sound + veel basisdingen werkend, in ieder geval genoeg voor een functionele telefoon. Dat wil niet zeggen dat er vandaag een ROM is.
Verwijderd
Ik zit op MIUI, afgezien van de niet functionerende stock browser en het feit dat hij mijn album art niet laadt, een redelijk functionerende ROM. Nu nog proberen of hij mijn accounts en dergelijke goed uit Titanium Backup haalt. Ik post als ik meer heb getest...
CAM FW OCEF02 hier (Litening 1.5)
Laatste update v11.6.01 22 juni
Laatste update v11.6.01 22 juni
[ Voor 34% gewijzigd door Golf2vr6 op 28-06-2011 16:10 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Ik heb idd ook Litening 1.5..Brad Pitt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:51:
[...]
JaDraait alweer als een zonnetje allemaal hoor. Ben wel dingen kwijt maar is waardevolle les weer
[...]
Wat vaag, heb hier OCED11 staan, ook met Lite'ning 1.5.
Ik kan geen roze vlek in het midden van het camera-beeld vinden als het hele beeld wit is.
Wel als ik 'm op 1 van m'n PC-monitors hou, maar dat zal niet echt representatief zijn aangezien er geen vlek is als ik 'm op de andere monitor richt.
[ Voor 27% gewijzigd door AzzKickah op 28-06-2011 16:11 ]
hehe, dat was ook als grapje bedoeld uiteraard, dacht dat je dag later daar wel om zou kunnen lachen, too soon?Brad Pitt schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:28:
[...]
Begrijp werkelijk niet waarom iemand niet even 10 seconden zoekt, maar goed, het is *#34971539#
Wat niet als grapje bedoeld is dat de code bij mijn niet werkt, alsook deze *#*#34971539#*#* niet. Nadat ik de laatse teken van de string ingevoerd heb verdwijnt de hele string en...niets
waarom *#*# dubbel uitgevoerd of is het typefout?
deze kwam hier vandaan maar enkel voert helaas ook niets uithopiconjo schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:37:
waarom *#*# dubbel uitgevoerd of is het typefout?
Je bent niet de enige... heb ik hier ook.businka19 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:15:
[...]Wat niet als grapje bedoeld is dat de code bij mijn niet werkt, alsook deze *#*#34971539#*#* niet. Nadat ik de laatse teken van de string ingevoerd heb verdwijnt de hele string en...niets
Ken die code bijna uit m'n hoofd inmiddels, maar geen geheime menu's
... just pfffooooeef!
hmm...curious...werken bij jou andere codes wel, bijv. van dezelfde link? bij mij namelijk wel, behalve dus camera firmware. nou, en hard reset heb ik maar niet geprobeerdMyrddinLXXIIX schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:14:
[...]
Je bent niet de enige... heb ik hier ook.
Ken die code bijna uit m'n hoofd inmiddels, maar geen geheime menu's
... just pfffooooeef!
/laat maar
[ Voor 94% gewijzigd door AzzKickah op 29-06-2011 11:56 ]
Custom kernel?AzzKickah schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:34:
Waarom heb eigenlijk dat uitroepteken in die gele driehoek bij het opstarten van de telefoon?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
/care
[ Voor 112% gewijzigd door AzzKickah op 29-06-2011 11:56 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Zo, ben ik even uurtje weg en gelijk een hoop geknip hier
Anyway...dus camera firmware code werkt bij iedereen behalve mij en MyrddinLXXIIX?
Anyway...dus camera firmware code werkt bij iedereen behalve mij en MyrddinLXXIIX?
even melden: heb nu speedmod kernel ( laatste versie voor gingerbread ) geflashed met Odin ; ben onder de indruk van de performance. Battery life is indrukwekkend < +/- 1 % / h ( standby )
Heb lagfix ( ext4 ) nog niet toegepast; heeft iemand ervaring met het verschil in performance bij toepassen ext4 ?
info <over het toestel>
2.3.3 firmware
JVO
2.6.35.7 hardcore@speedmod # k15h -t21- 300hz
gingerbread JVH
dit bericht wordt binnenkort door mij verwijderd..of door de mod.
Heb lagfix ( ext4 ) nog niet toegepast; heeft iemand ervaring met het verschil in performance bij toepassen ext4 ?
info <over het toestel>
2.3.3 firmware
JVO
2.6.35.7 hardcore@speedmod # k15h -t21- 300hz
gingerbread JVH
dit bericht wordt binnenkort door mij verwijderd..of door de mod.

[ Voor 7% gewijzigd door smeijers op 30-06-2011 10:50 ]
Wrong topic I presume?
mogelijk, maar als je je stock rom aanpast( kernel ) zit je hier toch niet verkeerd?
Mja, iets zegt mij dat dit een Galaxy SII topic is en jouw telefoon een Galaxy S betreft...smeijers schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:41:
mogelijk, maar als je je stock rom aanpast( kernel ) zit je hier toch niet verkeerd?
oh gut je hebt helemaal gelijk; wakker worden smeijers!!

[ Voor 3% gewijzigd door smeijers op 30-06-2011 10:50 ]
Ik heb het idee dat sinds ik litening rom 1.5 heb geinstalleerd mijn accu echt gigantisch snel leeg gaan. Meer mensen die dit idee hebben?
Integendeel.s.v.seters schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:24:
Ik heb het idee dat sinds ik litening rom 1.5 heb geinstalleerd mijn accu echt gigantisch snel leeg gaan. Meer mensen die dit idee hebben?
Ik zit nu op 21 uur op de huidige batterij-lading en nog 71% over.
Hier ook juist het tegenovergestelde, 14 uur en nog 57%, met zelfs een heel stuk navigeren in de auto! Maar volgens mij kan het nog beter...s.v.seters schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:24:
Het kan aan mij liggen, dat ik beperkt ben ofzo. Ik heb het ook niet eerder gezien dus post het hier maar.
Ik heb vanmiddag mijn S2 geroot met odin enzo blabla. Als ik m'n toestel boot staat er ook zo'n geel driehoekje.
Echter als ik apps als Titanium backup of Adfree android opstart, geeft hij aan dat er geen root gevonden is.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Alvast bedankt...
PS: ik heb het gedaan via deze tutorial: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1125414
Ik heb vanmiddag mijn S2 geroot met odin enzo blabla. Als ik m'n toestel boot staat er ook zo'n geel driehoekje.
Echter als ik apps als Titanium backup of Adfree android opstart, geeft hij aan dat er geen root gevonden is.
Alvast bedankt...
PS: ik heb het gedaan via deze tutorial: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1125414
Nog een keer rooten en dan beter lezenTheBleeder schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:37:
Het kan aan mij liggen, dat ik beperkt ben ofzo. Ik heb het ook niet eerder gezien dus post het hier maar.
Alvast bedankt...
Ik quote mezelf maar even uit het algemene topic. Het kan vriezen of het kan dooien:s.v.seters schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:24:
Golf2vr6 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:22:
Hier even een voorbeeld van hoe een drain kan toeslaan. Dit was met Litening 1.5 waarbij mijn accu het normaal goed volhoud.
Drain (gisteren):

Niks mis mee (vandaag):

Niks speciaals gedaan na de drain, gewoon aan de tiet vannacht. Je kunt dus alles doen om geen drain te krijgen.....maar het is gewoon een bug in 2.3.3.
Iets met mijn 2 centen ofzo!
[ Voor 9% gewijzigd door Golf2vr6 op 30-06-2011 23:03 ]
Shit, nu ben ik een beetje dom bezig geweest.
Is er een manier om de custom rom eraf te gooien en de standaard samsung rom ding er weer op te krijgen.
Is er een manier om de custom rom eraf te gooien en de standaard samsung rom ding er weer op te krijgen.
???TheBleeder schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:45:
Shit, nu ben ik een beetje dom bezig geweest.
Op dezelfde manier, stok rom flashen!
Sorry, ik zit een beetje in de stress.
Waar kan ik die vinden, ik heb de stok kernel wel gedownload maar odin ziet hem niet.
BTW, ik heb nu lite'ning rom erop. En ik vertrouw het niet helemaal.
[ Voor 10% gewijzigd door Hompu op 30-06-2011 22:49 ]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278TheBleeder schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:48:
[...]
Sorry, ik zit een beetje in de stress.
Waar kan ik die vinden, ik heb de stok kernel wel gedownload maar odin ziet hem niet.
BTW, ik heb nu lite'ning rom erop. En ik vertrouw het niet helemaal.
Waarom stress??? Je kan niet echt iets kapot maken hoor.
Wat vertrouw je niet aan litening, draai ik ook!
[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 30-06-2011 22:55 ]
Weet ik eigenlijk niet, gevoel enzo. Hij pakte direct in het begin de Wi-Fi al niet meer.Golf2vr6 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:54:
[...]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278
Waarom stress??? Je kan niet echt iets kapot maken hoor.
Wat vertrouw je niet aan litening, draai ik ook!
Toen ik hem erop had, wilde ik eigenlijk direct al terug.
Kan ik die download uit jouw link gewoon met odin terug flashen?
Staat zelfs in de link? Snap eerlijk gezegd niks van je gevoel.... litening rom draait super. De meeste hebben ook een betere accu duur ermee. WI-FI werkt hier perfect.TheBleeder schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:57:
[...]
Weet ik eigenlijk niet, gevoel enzo. Hij pakte direct in het begin de Wi-Fi al niet meer.
Toen ik hem erop had, wilde ik eigenlijk direct al terug.
Kan ik die download uit jouw link gewoon met odin terug flashen?
Oke dan maar. Onderbuik gevoel, laten we het daar op houdenGolf2vr6 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:02:
[...]
Staat zelfs in de link? Snap eerlijk gezegd niks van je gevoel.... litening rom draait super. De meeste hebben ook een betere accu duur ermee. WI-FI werkt hier perfect.

Het Wi-Fi probleem is dat hij blijft staan op IP-adres ophalen. En daarna verliest ie hem weer.
Verwijderd
Mensen sinds ik lite'ning rom v 1.5 heb, heb ik dus last van die bagger battery drain.
Opeens is mijn telefoon heel veel wakker. Normaal was het bij mij zo heb ik mijn scherm uit dan is mijn telefoon ook niet wakker. Nu heb ik dus constant dat me scherm uit is maar me telefoon wel wakker is.
Ik gebruik dezelfde apps.
Iemand die hier iets van weet?
Opeens is mijn telefoon heel veel wakker. Normaal was het bij mij zo heb ik mijn scherm uit dan is mijn telefoon ook niet wakker. Nu heb ik dus constant dat me scherm uit is maar me telefoon wel wakker is.
Kijk even een paar posts terug. Daar heb ik screenshots geplaatst. Toestel is bij mij niet steeds wakker met litening 1.5.....ligt dus eerder aan een app of instelling ofzo, denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:07:
Mensen sinds ik lite'ning rom v 1.5 heb, heb ik dus last van die bagger battery drain.
Verwijderd
Wat wordt ik ziek van dat gezaag over de batterij zeg.
Even iets anders: iemand die ook MIUI gebruikt? En wat zijn jullie ervaringen?
Nee ik niet, jij wel? (want je zegt 'ook') Ben heel benieuwd!! Ik zie dat er een aantal functies nog ontbreken dus durf het nog niet aan, maar miss is het wel goed bruikbaar al.Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:49:
Wat wordt ik ziek van dat gezaag over de batterij zeg.
MIUI net geflashed. Ziet er super mooi uit, werkt ook prima. Wel weer even wennen, het is nogal anders. Heb nooit een MIUI Rom gedraaid, ging niet helemaal lekker op een Magic
Een paar apps FC'en wel en er zitten wat stomme bugs in maar dat is te verwachten. De meest benodigde dingen werken echter zo te zien prima.
Nu alle apps aan het terugzetten en een dagje rommelen hiermee. Voor wat betreft het uiterlijk is het top
[Edit] En weer terug naar Lite'ning. Geen GPS, brakke video-ondersteuning, instabiele Bluetooth, ik wacht nog ff.
Nu alle apps aan het terugzetten en een dagje rommelen hiermee. Voor wat betreft het uiterlijk is het top
[Edit] En weer terug naar Lite'ning. Geen GPS, brakke video-ondersteuning, instabiele Bluetooth, ik wacht nog ff.
[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 02-07-2011 20:05 ]
Verwijderd
Browser FC komt door de homepage, als je snel stopt met laden en hem verandert in alles behalve google gaat het goed, verder geen structurele FC's tegen gekomen. Heb je de nieuwe lockscreen's al geprobeerd? Misschien wel even een kijkje waard:Brad Pitt schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:13:
MIUI net geflashed. Ziet er super mooi uit, werkt ook prima. Wel weer even wennen, het is nogal anders. Heb nooit een MIUI Rom gedraaid, ging niet helemaal lekker op een MagicEen paar apps FC'en wel en er zitten wat stomme bugs in maar dat is te verwachten. De meest benodigde dingen werken echter zo te zien prima.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1134657
Browser weet ik ja. Kwestie van een forum lézen en je hebt dat soort "problemen" niet hèVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:12:
Browser FC komt door de homepage, als je snel stopt met laden en hem verandert in alles behalve google gaat het goed, verder geen structurele FC's tegen gekomen. Heb je de nieuwe lockscreen's al geprobeerd? Misschien wel even een kijkje waard:
Lockscreens nog niet bekeken nee, ben nog bezig met apps/settings en zo
Lockscreens zien er inderdaad prachtig uit. Ga er nog ff mee wachten tot oa nederlands er is. Maar deze gaan zeker op mijn telefoon komen!Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:12:
[...]
Browser FC komt door de homepage, als je snel stopt met laden en hem verandert in alles behalve google gaat het goed, verder geen structurele FC's tegen gekomen. Heb je de nieuwe lockscreen's al geprobeerd? Misschien wel even een kijkje waard:
Ik heb aantal vragen over Custom ROM's. Zit nu te kijken naar Ligthening ROM.
- Is de ROM Nederlands?
- Blijven me App's behouden?
- Contacten/smsjes/kalender/verdere persoonlijke info, blijft dat ook behouden?
- Hoe zit dat nu met dat driehoekje waar me het steeds over heeft? Is dat weg te halen? Schadelijk?
- Mocht ik ROM zat zijn is het mogelijk terug te gaan naar Stock ROM en blijft dan verder alles intact?
Ik heb dus alleen de ROM en Odin nodig? Voor het flashen? Er kan verder dan weinig fout gaan? Of is er iets waar mee ik rekening moet houden? Zijn er nog specifieke voordelen aan de Lightening ROM?
- Is de ROM Nederlands?
- Hoe zit dat nu met dat driehoekje waar me het steeds over heeft? Is dat weg te halen? Schadelijk?
- Mocht ik ROM zat zijn is het mogelijk terug te gaan naar Stock ROM en blijft dan verder alles intact?
Ik heb dus alleen de ROM en Odin nodig? Voor het flashen? Er kan verder dan weinig fout gaan? Of is er iets waar mee ik rekening moet houden? Zijn er nog specifieke voordelen aan de Lightening ROM?
Ja.Tweaker1987 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:51:
- Is de ROM Nederlands?
Ja.- Blijven me App's behouden?
Ja.- Contacten/smsjes/kalender/verdere persoonlijke info, blijft dat ook behouden?
Ja, nee.- Hoe zit dat nu met dat driehoekje waar me het steeds over heeft? Is dat weg te halen? Schadelijk?
Ja, ja.- Mocht ik ROM zat zijn is het mogelijk terug te gaan naar Stock ROM en blijft dan verder alles intact?
Ja.Ik heb dus alleen de ROM en Odin nodig? Voor het flashen?
Ja.Er kan verder dan weinig fout gaan?
Nee.Of is er iets waar mee ik rekening moet houden?
Zat.Zijn er nog specifieke voordelen aan de Lightening ROM?
1. Nederlands als in Nederlandse taal aanwezig ja, maar bijvoorbeeld dingetjes als de Nederlandse Entertainment widget en bijv. Nederlandse Music Hub niet.Tweaker1987 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:51:
- Is de ROM Nederlands?
2. In het geval van Lite'ning rom wel, dit is voor zover ik weet de enige die geen full wipe vereist.
3. Zie vraag 2.
4. Niet schadelijk, het geeft alleen aan dat je een custom kernel draait, ééntje die niet van Samsung komt. Is weg te halen, maar ik zie zelf het nut er niet van in....
5. Nee, wil je terug naar Stock ROM zal je eerst een backup moeten maken van al je gegevens (Titanium Backup) en daarna de Stock ROM flashen, en alles weer terugzetten.
6. Ja, alleen de ROM en Odin zijn nodig. Let er goed op dat je USB-Debugging aan hebt gezet (Settings - Applicaties - Ontwikkeling). Er kan over het algemeen weinig tot niets fout gaan, maar het flashen van een ROM blijft natuurlijk altijd je eigen verantwoordelijkheid.....
Ik draai zelf sinds een aantal dagen lite'ning v1.5 en ben zeer te spreken over de smoothness. Heb echter wel last van een behoorlijke battery drain, maar die had ik ook met de stock rom dus ik hoop dat het een bug in 2.3.3 is en geen combinatie van slechte batterij + de telefoon want dan ben ik mooi een jaar klaar
. Ik ben overigens wel een redelijk intensieve gebruiker. Ter illustratie: Momenteel 4h 12m op batterij en op 70 procent.
Kleine bug in lite'ning (of misschien ook in stock, niet de kans gehad om te checken):
*Vanuit lopende stopwatch naar lockscreen met de knop aan rechterkant zorgt ervoor dat scherm eerst uitgaat (met CRT off animatie), maar vervolgens weer aan gaat met het lockscreen erop. En vervolgens ook aanblijft (dus niet wacht op je screen time-out maar oneindig aanblijft). Heeft te maken met het feit dat bij gebruik van stopwatch de screen time-out wordt overruled. Bij screenlock blijft deze instelling blijkbaar gehandhaaft. Vanuit stopwatch naar screenlock vereist dus tweemaal de screenlock knop.
Bovendien erger ik me enigszins aan de delay tussen het indrukken van de homekey en aangaan van de screen. Daar zit soms toch zeker 0.5 tot 1 seconde tussen. Wederom weet ik niet of dit Lite'ning eigen is of dat het ook in de stock zit.
Kleine bug in lite'ning (of misschien ook in stock, niet de kans gehad om te checken):
*Vanuit lopende stopwatch naar lockscreen met de knop aan rechterkant zorgt ervoor dat scherm eerst uitgaat (met CRT off animatie), maar vervolgens weer aan gaat met het lockscreen erop. En vervolgens ook aanblijft (dus niet wacht op je screen time-out maar oneindig aanblijft). Heeft te maken met het feit dat bij gebruik van stopwatch de screen time-out wordt overruled. Bij screenlock blijft deze instelling blijkbaar gehandhaaft. Vanuit stopwatch naar screenlock vereist dus tweemaal de screenlock knop.
Bovendien erger ik me enigszins aan de delay tussen het indrukken van de homekey en aangaan van de screen. Daar zit soms toch zeker 0.5 tot 1 seconde tussen. Wederom weet ik niet of dit Lite'ning eigen is of dat het ook in de stock zit.
Daar stoor ik me soms ook aan idd. Moet gewoon direct aanspringen.MTDjassen schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:18:
Oke, ik heb nu Lite'ning rom draaien.
Alleen als ik naar SetCpu ga, kan ik de slider niet verder krijgen dan de standaard 1,2GHz.
Kan het zijn dat Lite'ning geen overclock ondersteund?
Alleen als ik naar SetCpu ga, kan ik de slider niet verder krijgen dan de standaard 1,2GHz.
Gebruik Tegrak, die werkt als een zonnetje.TheBleeder schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:34:
Oke, ik heb nu Lite'ning rom draaien.
Hoe ver klokken jullie dat ding over dan?
En waarom eigenlijk?
En waarom eigenlijk?
Heb hier voor de lol een keer een paar benchmarks zo "hoog" mogelijk gedraaid, kwam tot rond de 1700MHz. Gebruik Tegrak nu om de CPU te undervolten. De bedoeling daarvan is een wat langere accuduur.AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:57:
Hoe ver klokken jullie dat ding over dan?
En waarom eigenlijk?
Ok thanks, en als ik de max frequency verander. Verandert hij dan automatisch het voltage?Brad Pitt schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:45:
[...]
Gebruik Tegrak, die werkt als een zonnetje.
Of moet dat via optimalization?
Het laatste.TheBleeder schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:25:
Ok thanks, en als ik de max frequency verander. Verandert hij dan automatisch het voltage?
Of moet dat via optimalization?
OK, daar kan ik inkomen.Brad Pitt schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:02:
[...]
Gebruik Tegrak nu om de CPU te undervolten. De bedoeling daarvan is een wat langere accuduur.
Maar volgens mij ben ik een grote geluksvogel wat betreft de batterij dan.
Ik heb echt nergens last van.
Heb 'm net 10 minuten geleden weer aan de lader gelegd na ruim 45 uur en nog 14% over.
Zo lang je scherm vrijwel niet aan staat is dat uiteraard wel mogelijk ja. Na een uurtje of 4-5 scherm aan (op normale brightness) is de lol wel op, welke Rom je ook draait, wat je ook doet.AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:01:
Heb 'm net 10 minuten geleden weer aan de lader gelegd na ruim 45 uur en nog 14% over.
Ik ben toch echt wel de hele dag met mn foon bezig. En afgelopen nacht was ik ook nog vergeten om Wi-Fi en alles uit te zetten.Brad Pitt schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:07:
[...]
Zo lang je scherm vrijwel niet aan staat is dat uiteraard wel mogelijk ja. Na een uurtje of 4-5 scherm aan (op normale brightness) is de lol wel op, welke Rom je ook draait, wat je ook doet.
ff kijken, hoe maak ik een screenshot?
ah, zo dus.

Scherm is zeker 25% van de tijd aan. Dat is toch gauw 11 uur.
Op het werk staat ie op 30% brightness, thuis op 100%.
[EDIT]
Whehe geinig, ik keek net na het plaatsen van deze post in dat lijstje met al die %-en van wat hoeveel gebruikt, staat Display precies op 25%
[ Voor 13% gewijzigd door AzzKickah op 01-07-2011 17:51 ]
Dat is dus geheel maar dan ook écht 100% onmogelijk en pure nonsens.AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:46:
Scherm is zeker 25% van de tijd aan. Dat is toch gauw 11 uur.
Op het werk staat ie op 30% brightness, thuis op 100%.
Dat ziet er inderdaad heel goed uit. Vanmorgen heb ik op mijn S2 met standaard rom, automatisch synchroniseren uit geschakeld in instellingen. Toch kan ik whatsapp berichten blijven ontvangen. Klopt dit wel ? Zo blijft die dus ook stroom gebruiken.
Verwijderd
Hoezo? Dat het bij jou er niet zo rooskleurig uitziet wil toch niet betekenen dat het niet kan? Ikzelf haal het ook niet maar er is gewoon een onopgeloste/onbekende bug die de battery drain veroorzaakt.Brad Pitt schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:00:
[...]
Dat is dus geheel maar dan ook écht 100% onmogelijk en pure nonsens.
11 Uur scherm aan zonder opladen? Onmogelijk. Onbegrijpelijk ook waarom men niet 'even' verder klikt op display om daar de used display time te bekijken.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:26:
[...]
Hoezo? Dat het bij jou er niet zo rooskleurig uitziet wil toch niet betekenen dat het niet kan? Ikzelf haal het ook niet maar er is gewoon een onopgeloste/onbekende bug die de battery drain veroorzaakt.
Eens met de persoon hierboven dus. Niemand haalt 11 uur screen-on time met 30-100% brightness. Dat jij dat wil geloven is helemaal prima hoor. Maar dit soort opmerkingen maken het voor de gemiddelde leek alleen maar onduidelijker. En er is helemaal geen onbekende bug. De bug is documented, bekend, en zal worden gefixed.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:26:
Hoezo? Dat het bij jou er niet zo rooskleurig uitziet wil toch niet betekenen dat het niet kan? Ikzelf haal het ook niet maar er is gewoon een onopgeloste/onbekende bug die de battery drain veroorzaakt.
Grappig dat jullie van afstand weten hoe mijn telefoon het doet 
Ik wist ook niet dat ik pure nonsens aan het vertellen was. Goed dat dat even gemeld wordt. Ik zal in het vervolg hier statistieken neerzetten die ik uit mijn duim zuig, dat geloven jullie schijnbaar dan wel.
Ik zal overmorgen als deze batterij weer bijna leeg is inderdaad ff de display-time bekijken wat het toestel zelf aangeeft.
Daarna keek ik bij de verbruikspercentages en toen stond Display ook op 25%. Maar dat staat idd niet voor de tijd.
Ik wist ook niet dat ik pure nonsens aan het vertellen was. Goed dat dat even gemeld wordt. Ik zal in het vervolg hier statistieken neerzetten die ik uit mijn duim zuig, dat geloven jullie schijnbaar dan wel.

Ik zal overmorgen als deze batterij weer bijna leeg is inderdaad ff de display-time bekijken wat het toestel zelf aangeeft.
Die 25% wat ik aangaf in mijn post was wat ik inschatte op basis van die blauwe streepjes onder de grafiek.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:13:
Die 25% staat voor 25% van energieverbruik, niet 25% van de tijd.
Daarna keek ik bij de verbruikspercentages en toen stond Display ook op 25%. Maar dat staat idd niet voor de tijd.
[ Voor 33% gewijzigd door AzzKickah op 01-07-2011 20:16 ]
Dat gebeurt op dit forum en op andere plekken dag in dag uit hoor, no worries.AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:14:
Ik zal in het vervolg hier statistieken neerzetten die ik uit mijn duim zuig, dat geloven jullie schijnbaar dan wel.
Dat is heel fijn. Dus minimaal 11 uur screen-on tijd graag. Want je had nog batterij over. Misschien wel 12 dus!Ik zal overmorgen als deze batterij weer bijna leeg is inderdaad ff de display-time bekijken wat het toestel zelf aangeeft.
Ik ga m'n best doen, meneer de jaloerse azijnpisser.Brad Pitt schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:16:
[...]
Dat is heel fijn. Dus minimaal 11 uur screen-on tijd graag. Want je had nog batterij over. Misschien wel 12 dus!
Ben totaal niet jaloers. Lees alleen iets meer dingen dan jij blijkbaar, en wéét dus gewoon beter.AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:17:
Ik ga m'n best doen, meneer de jaloerse azijnpisser.
En oh ja, je hoeft geen twee dagen te wachten hoor. Gewoon de accu vol laden, met een tooltje zorgen dat het scherm nooit uit gaat en gewoon 12 uur wachten. Scheelt een hoop tijd. Educated guess: na 5 uur is het over.
[ Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 01-07-2011 20:19 ]
Omgekeerde wereld. JIJ verschaft foutieve (of eigenlijk geen) informatie en scheldt iemand uit die klaarblijkelijk gelijk heeft.AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:17:
[...]
[ Voor 1% gewijzigd door Chupastark op 01-07-2011 20:34 . Reden: Pup ]
5 uur is trouwens wel ERG optimistisch. Wellicht zonder WiFi, zonder data EN brightness op NULL?Brad Pitt schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:18:
[...]
Ben totaal niet jaloers. Lees alleen iets meer dingen dan jij blijkbaar, en wéét dus gewoon beter.
En oh ja, je hoeft geen twee dagen te wachten hoor. Gewoon de accu vol laden, met een tooltje zorgen dat het scherm nooit uit gaat en gewoon 12 uur wachten. Scheelt een hoop tijd. Educated guess: na 5 uur is het over.
Sja, kom hier ook niet veel verder dan 4 uur meestal (automatische brightness en verder "alles" aan) maar dacht laat eens aardig zijn. Het scherm is gewoon de allergrootste gebruiker en 11 uur is dan ook totaal onhaalbaar.Chupastark schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:33:
5 uur is trouwens wel ERG optimistisch. Wellicht zonder WiFi, zonder data EN brightness op NULL?
OK
Prima dan.
Je hoeft het niet te geloven. Dat is het mooie.
Ondertussen doe ik 2 dagen met m'n telefoon met intensief gebruik en jullie niet.
Ondertussen doe ik 2 dagen met m'n telefoon met intensief gebruik en jullie niet.

Doe er ook fluitend twee dagen mee hoor. Alleen niet met 11 uur scherm aan. Dat lukt niemand. Mij niet, jou niet, niemand niet. Ik snap niet helemaal wat de lol is van dit soort misinformatie te verspreiden? Het zal wel. Ga er niet meer op in ook want dit soort gedoe is allemaal zo zonde van de tijd. Wie het wil geloven: succes.AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:36:
OKPrima dan.
We spreken elkaar over 48 (lees:4.5) uur.AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:36:
OKPrima dan.
11 is inderdaad wel optimistisch, maar daarin tegen is 4 tot 5 uur wel weer pessimistisch.
Wel er bij zeggend dat Wifi niet aan stond, de rest gelaten zoals het was.
Dat lees je wel vaker ja. Op XDA ook een aantal maal gezien. Is hier echter offtopic, dit forum was beter geweest.michael9 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:51:
Een cirkel op het scherm, deze is vooral merkbaar op grijze achtergronden.
Vandaag ben ik naar de Phonehouse geweest en heb deze geruild voor een nieuwe exemplaar.
Tuurlijk, zeven uur kan ook. Maar dan is de kans groot dat ofwel de brightness vrij laag staat dan wel die andere spaarstand aan staat. Elf uur met brightness tussen de 30 en 100% is gewoon letterlijk onmogelijk en bullcrap.Rhodan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:41:
11 is inderdaad wel optimistisch, maar daarin tegen is 4 tot 5 uur wel weer pessimistisch.
[ Voor 35% gewijzigd door Brad Pitt op 01-07-2011 21:57 ]
11 uur je scherm aan in 45 uur. Er van uit gaan de dat je ook slaapt en werkt zit jij dus non stop naar dat kleine schermpje van je te loeren
Ik zal even mijn waarden delen en dan snap je misschien de kritiek.
Telefoon is 15 uur 24 minuten van het stroom
31% accu over
android systeem:33%
Display: 27%
Tijd dat het scherm aan heeft gestaan vandaag: 1 uur 40 minuten
brightness staat op 25%
3G altijd aan, wifi/bleutooth altijd uit. gmail (2 accounts), twitter, facebook, google+ worden gesyncd
Nou is de rom die ik nu draai ook gewoon ronduit bagger wat betreft accu duur maar ik ben aards lui
ik ga wel weer klooien als 2.3.4 of een normale rom beschikbaar komt.
Ik heb nog steeds goede hoop dat 2.3.4 de accu verbeterd maar ik heb inmiddels sterk het vermoeden dat we toch de prijs betalen voor die 2 cpu kernen.

Ik zal even mijn waarden delen en dan snap je misschien de kritiek.
Telefoon is 15 uur 24 minuten van het stroom
31% accu over
android systeem:33%
Display: 27%
Tijd dat het scherm aan heeft gestaan vandaag: 1 uur 40 minuten
brightness staat op 25%
3G altijd aan, wifi/bleutooth altijd uit. gmail (2 accounts), twitter, facebook, google+ worden gesyncd
Nou is de rom die ik nu draai ook gewoon ronduit bagger wat betreft accu duur maar ik ben aards lui
Ik heb nog steeds goede hoop dat 2.3.4 de accu verbeterd maar ik heb inmiddels sterk het vermoeden dat we toch de prijs betalen voor die 2 cpu kernen.
[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 02-07-2011 02:47 ]
Met andere woorden: dat het scherm 25% van de verbruikte energie heeft heeft gebruikt, wil niet zeggen dat hij 25% van de tijd aan heeft gestaan. Je kan simpelweg het energie verbruik niet gelijk trekken met de tijd. Dat zou alleen kunnen als elk onderdeel precies evenveel stroom verbruikt, maar dat doet het niet.
En laten we alsjeblieft elkaar hier niet gaan lopen afzeiken om dat soort dingen, maar laten we gewoon met uitleg komen waarom wel of waarom niet. Het begint hier zo langzamerhand wel op het forum van partyflock oid te lijken, daar kan met elkaar ook alleen maar afzeiken.
En laten we alsjeblieft elkaar hier niet gaan lopen afzeiken om dat soort dingen, maar laten we gewoon met uitleg komen waarom wel of waarom niet. Het begint hier zo langzamerhand wel op het forum van partyflock oid te lijken, daar kan met elkaar ook alleen maar afzeiken.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Bij de introductie kom ik bij de uitleg van "De-Odex" de term "APK" tegen, deze term is echter verder niet uitgelegd. Waar betekent/is "APK"?
Een APK is gewoon een applicatie. Eigenlijk een zip file met daarin de gegevens die nodig zijn om voor je telefoon te weten welk bestand op welke plek te installeren. Je kan hem ook gewoon openen met winrar/winzip.qbert0 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:42:
Bij de introductie kom ik bij de uitleg van "De-Odex" de term "APK" tegen, deze term is echter verder niet uitgelegd. Waar betekent/is "APK"?
Dit doen we dus niet hier, 11 uur "screen on" lukt met geen enkele smartphone.AzzKickah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:17:
[...]

Tubes....It's what make music music!
Ok, bedankt! Dan snap ik ook waarom deze samen met JAR genoemd wordt (Wikipedia: JAR file). Misschien toch handig om op te nemen in de introductie. APK staat trouwens ook op Wikipedia (Wikipedia: APK (file format))Brad Pitt schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:07:
[...]
Een APK is gewoon een applicatie. Eigenlijk een zip file met daarin de gegevens die nodig zijn om voor je telefoon te weten welk bestand op welke plek te installeren. Je kan hem ook gewoon openen met winrar/winzip.

[ Voor 19% gewijzigd door qbert0 op 02-07-2011 12:48 ]
Krijgen we weer zo'n BatterylifeTroll, eerst Mtweakers en nu Azzkickah.
2 dagen intensief gebruik... Geen ene smartphone kan 2 dagen intensief gebruikt worden. Intensief gebruik is een relatief begrip, maar gepaard met "2 dagen" in 1 zin is niet mogelijk.
2 dagen intensief gebruik... Geen ene smartphone kan 2 dagen intensief gebruikt worden. Intensief gebruik is een relatief begrip, maar gepaard met "2 dagen" in 1 zin is niet mogelijk.
Het batterij verbruik is nu ruim voldoende besproken, nu weer on topic
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dit voegt dus ook niets toe...
[ Voor 83% gewijzigd door BastiaanN op 02-07-2011 15:18 ]
Kan er niet een groot batterijverbruik topic gemaakt worden oid?
Ik word er een beetje schijtziek van om elke keer als er nieuwe posts zijn te hopen iets leuks te lezen over custom roms en dan elke keer weer dat geneuzel over die batterij te moeten lezen..
Ik word er een beetje schijtziek van om elke keer als er nieuwe posts zijn te hopen iets leuks te lezen over custom roms en dan elke keer weer dat geneuzel over die batterij te moeten lezen..
Heb nu deze black themed market:

Maar je kunt kiezen uit 50+ verschillende kleuren! De tweede install methode werkte voor mij, met die wipe dalvik cache. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1131923

Maar je kunt kiezen uit 50+ verschillende kleuren! De tweede install methode werkte voor mij, met die wipe dalvik cache. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1131923
Gaat niet gebeuren, kijk maar naar de normale sgs2 topic, daar is het alleen maar gezever over KIES. Ik vind persoonlijk dat er een derde topic moet komen voor probleempjes voor KIES, battery etc. Al dat gezeik, daar word je echt niet vrolijk van.Occy74 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:11:
Kan er niet een groot batterijverbruik topic gemaakt worden oid?
[ Voor 18% gewijzigd door lordMocro op 03-07-2011 13:51 ]
Nog even voor mijn eigen duidelijkheid:
Als ik nu zou flashen naar de nieuwste firmware versie, wordt dan mijn toestel gewiped? Daar heb ik dus echt geen zin in eigenlijk... Weet dat ik er destijds allemaal verschillende verhalen over had gelezen waarbij de één zei dat het wel gewist werd, en de ander weer niet.
Als ik nu zou flashen naar de nieuwste firmware versie, wordt dan mijn toestel gewiped? Daar heb ik dus echt geen zin in eigenlijk... Weet dat ik er destijds allemaal verschillende verhalen over had gelezen waarbij de één zei dat het wel gewist werd, en de ander weer niet.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mee eens, vraag me echter af of het wel zin heeft. Meesten die met KIES en/of battery vragen/op- aanmerkingen aan komen zetten, hebben de topic niet doorgelezen (misschien alleen de laatste pagina) en klakkeloos hun vraag neergekwakt die elders in dit topic al is gesteld (en beantwoord).lordMocro schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:48:
[...]
Gaat niet gebeuren, kijk maar naar de normale sgs2 topic, daar is het alleen maar gezever over KIES. Ik vind persoonlijk dat er een derde topic moet komen voor probleempjes voor KIES, battery etc. Al dat gezeik, daar word je echt niet vrolijk van.
Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.