Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:18:
Het is al wat vaker langsgekomen, maar ik zit met een roaming waarschuwing op Wanamlite 11.5 die niet wil weggaan. Ik gebruik Telfort, en zit dus op het KPN netwerk. Bij Wanamlite versie 11.1 en eerder had ik dit niet. Ik heb net al geprobeerd de modem van 11.1 in 11.5 te flashen, maar het heeft niet geholpen. De truuk die bij Gingerbread werkte, de spn-conf.xml aanpassen, werkt niet bij ICS.

Weet iemand nog iets wat ik zou kunnen proberen?
Nee lukt niet meer. Bij cm9 hebben ze wel een oplossing maar weet niet hoe dat door te voeren is. LP7 heeft dit niet omdat het een NL release is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
CRXed schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:46:
[...]

Dit herken ik totaal niet en gebruik al tijden CM9. Probeer eens een andere radio.
Welke Radio gebruik jij icm cm9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
Thombias schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:44:
[...]

Welke Radio gebruik jij icm cm9?
Ik gebruik al tijden de XXLPB.
Zit bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Volgens mij heeft het niets te maken met de radio, maar wat CM9 in heeft gebouwd in de ROM waardoor nationale roaming niet meer wordt gezien als roaming. Dit zit niet in Wanamlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het Telfort-roaming probleem in wanamlite 11.5 nog niet kunnen oplossen. Ben net een stapje teruggegaan naar 11.4, deze laat geen roaming icoon zien.

Verder vind ik de ROMs van Wanam echt heerlijk werken. Lekker soepel en aardig voor de batterij: ik kom er makkelijk een lange dag mee door. Ik experimenteer soms met een combinatie met de NEAK kernel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen grote verschillen in batterijverbruik heb kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:23:
Zijn er meer mensen met Temple Run (of andere games) op hun SGS2? Bij mij freezed hij regelmatig op CM9. Toevallig mensen die kunnen bevestigen dat het door CM9 komt?
Temple Run is niet compatible met android 4.0, ik heb wel eens een mail gestuurd omdat ik gek werd van de freezes (die ook mijn stats resetten) en ik kreeg dit:
Your phone is running Android 4.x (Ice Cream Sandwich). There are currently a ton of problems with Android 4.x that affect the 3D engine we are using (Unity 3D), they don't officially support Android 4.x yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:46
Even snel een vraagje: Is Cyanogenmod 9 overclockbaar? Dus bijvoorbeeld met set cpu.
1200MHz (dus stock) is de max in setcpu en in het prestaties menu in de instellingen.

Kan ik daarbij ook een andere kernel flashen? Siyah kernel bijvoorbeeld ondersteund overklokken wel, maar ik weet niet of cyanogenmod Siyah ondersteund.

[ Voor 31% gewijzigd door Hompu op 06-05-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:51:
Welke rom geeft mij een zo lang mogelijke accuduur? Heb nu CM9 draaien en die raakt toch wel op na zo'n 12 uur als ik gewoon regelmatig whatsapp/browse en muziek luister. Heb automatische helderheid aan staan...

Ook heeft hij een hele slechte verbinding met 3g en gsm. Ik kan soms gewoon niet gebeld worden en 3g is soms ook afwezig...
bij mij gaat die 24uur mee. soms iets langer,
ik zou eens proberen om extweaks in te zetten. zo heb ik bv max clockspeed op 800mhz, brightness vrij laag. en dan nog de undervolts toegepast, window effecten uit etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke kernel vinden jullie het best voor peformance?
Ik gebruik nu NEAK 2.0.4 en met Lionheart, maar vraag me af hoe ik het nog verder kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik gebruik gewoon de standaard kernel die bij Hydrog3n zit, netchip. Voor alsnog helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:43:
Welke kernel vinden jullie het best voor peformance?
Ik gebruik nu NEAK 2.0.4 en met Lionheart, maar vraag me af hoe ik het nog verder kan verbeteren.
Op Wanam met NEAK gebruik ik conservative+noop, geen lionheart. Daarnaast is de maximale snelheid van m'n cpu 1000 MHz en licht UC. Smooth als boter, snelheid nog nooit een gebrek aan gehad.g

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBleeder schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:00:
Even snel een vraagje: Is Cyanogenmod 9 overclockbaar? Dus bijvoorbeeld met set cpu.
1200MHz (dus stock) is de max in setcpu en in het prestaties menu in de instellingen.

Kan ik daarbij ook een andere kernel flashen? Siyah kernel bijvoorbeeld ondersteund overklokken wel, maar ik weet niet of cyanogenmod Siyah ondersteund.
siyah en CM9 werken prima samen, overclocken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:48:
[...]

siyah en CM9 werken prima samen, overclocken weet ik niet.
Ok, dus ik kan de laatste versie van Siyah er gewoon op flashen?
Dan ga ik dat vanavond eens proberen. Dacht dat het eerder niet samenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
TheBleeder schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:55:
[...]
Ok, dus ik kan de laatste versie van Siyah er gewoon op flashen?
Dan ga ik dat vanavond eens proberen. Dacht dat het eerder niet samenging.
Gaat wel samen, maar dan wordt er geen ondersteuning gegeven door het CM team als je met problemen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thombias schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:49:
Ik kom toch steeds weer terug bij een stockrom. Ik was onder de indruk van D4 maar ook die is onbetrouwbaar.
Batterylife maakt over het algemeen niet veel uit is mijn ervaring.
Over het algemeen helpen zulke tools ook totaal niet. Wel heb ik merkbaar verschil tussen CM9 en WanamLite 11.x, heb je die al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:51:
Welke rom geeft mij een zo lang mogelijke accuduur? Heb nu CM9 draaien en die raakt toch wel op na zo'n 12 uur als ik gewoon regelmatig whatsapp/browse en muziek luister. Heb automatische helderheid aan staan...

Ook heeft hij een hele slechte verbinding met 3g en gsm. Ik kan soms gewoon niet gebeld worden en 3g is soms ook afwezig...
Misschien een idee om voor 2 tientjes de officiële Samsung Extended Battery te kopen?
Dan krijg je dit: CM9, automatische helderheid, 5 uur schermtijd, 29 uur op 1 lading

http://www.dropbox.com/s/...t_2012-05-06-23-02-07.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPaps87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-12-2023
Even een vraag over rooten:

Ik gebruik Superonelick 2.3.3 en mijn S2 zit in download mode, USB debugging staat aan en SD card is niet mounted, maar toch als ik root druk dan loopt superoneclick vast....! iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik wil namelijk graag root op me S2 zodat ik market enabler kan installeren. Ik woon namelijk sinds een maand in Ierland en deze phone was origineel een XEN ROM. Heb de Ierse CSC+ Officiele ICS Ierse ROM en ik zit op Three en wil de Three app installeren maar aangezien kennelijk me phone niet geaccepteerd wordt..

Dus hoop dat iemand weet hoe ik dit probleem met superoneclick kan oplossen

"I work to live and will never live to work"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
rubw87 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:58:
Even een vraag over rooten:

Ik gebruik Superonelick 2.3.3 en mijn S2 zit in download mode, USB debugging staat aan en SD card is niet mounted, maar toch als ik root druk dan loopt superoneclick vast....! iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik wil namelijk graag root op me S2 zodat ik market enabler kan installeren. Ik woon namelijk sinds een maand in Ierland en deze phone was origineel een XEN ROM. Heb de Ierse CSC+ Officiele ICS Ierse ROM en ik zit op Three en wil de Three app installeren maar aangezien kennelijk me phone niet geaccepteerd wordt..

Dus hoop dat iemand weet hoe ik dit probleem met superoneclick kan oplossen
Sinds wanneer werkt Superoneclick op de S2?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPaps87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-12-2023
AllSeeyinEye schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:09:
[...]

Sinds wanneer werkt Superoneclick op de S2?
Waarom staat die app in de Topicstart dan van het S2 Custom rom topic.......????????????????

"I work to live and will never live to work"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Omdat dat oud is en niet meer voor ics geldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
De makkelijkste manier om te rooten is volgens mij nog steeds CF-root, zoals al verschillende keren gezegd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:23:
[...]

Op Wanam met NEAK gebruik ik conservative+noop, geen lionheart. Daarnaast is de maximale snelheid van m'n cpu 1000 MHz en licht UC. Smooth als boter, snelheid nog nooit een gebrek aan gehad.g
Alles is ook erg snel, behalve de meest gebruikte app Whatsapp.
Die overgang naar het gesprek blijft dood en dood irritant.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:35:
Die overgang naar het gesprek blijft dood en dood irritant.
Iemand enig idee?
Welke overgang bedoel je? Whatsapp opent toch razendsnel?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:09:
[...]

Welke overgang bedoel je? Whatsapp opent toch razendsnel?
Nou naar een gesprek toe gaan, die animatie is nooit zo smooth als bijvoorbeeld in de berichten applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:48:
Nou naar een gesprek toe gaan, die animatie is nooit zo smooth als bijvoorbeeld in de berichten applicatie.
Geen idee waar je het over hebt :) Je klikt op Whatsapp en je "zoomt" er naar toe en klaar. Geen lag, niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:03:
[...]

Geen idee waar je het over hebt :) Je klikt op Whatsapp en je "zoomt" er naar toe en klaar. Geen lag, niks?
Nee dat is het ook niet, het is de animatie van Whatsapp naar een gesprek.
In Gingerbread was dit al traag, maar nu is het verschrikkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:24:
En ook die is gewoon 100% smooth hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
HarmoniousVibe schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:11:
Ai, ik heb een probleem. Ik heb mijn sgs2 gisteren geflasht naar de CM9 nighly volgens de CM9 wiki: http://wiki.cyanogenmod.c...y_S_II:_Full_Update_Guide. Dit ging geheel flawless: ik heb recovery-clockwork-4.0.1.4-galaxys2.tar geladen met heimdall, de laatste nightly gepatcht en alles draaide uitermate goed.

Nu ben ik als tweaker natuurlijk even wat verder gaan lezen en kwam ik op XDA een post tegen met een nieuwe versie van CWM en een nieuwe kernel.

Nu heb ik die geladen op dezelfde manier als die kernel die gelinkt staat op de wiki van CM9. Echter kreeg ik bij het booten steeds de melding dat het process android.com.system ofzo was gecrasht. Toen heb ik maar weer de kernel van de wiki teruggezet, maar momenteel blijft hij hangen op het bootscherm met de gele driehoek.

Ik heb al naar de recovery geboot en de cache verwijderd en zelfs alle userdata verwijderd, maar ook dat mocht niet baten. Ook het reflashen van dezelfde nightly hielp niet.

adb logcat klaagde over een niet-bestaande dir /cache/dalvik-cache; dit heb ik kunnen oplossen door de dir gewoon aan te maken, maar nu krijg ik een signal 11 (SIGSEGV). Heeft iemand een manier om dit op te lossen?
Goed, het bleek uiteindelijk een kapotte USB-poort te zijn... Gereflasht met Heimdall op een anderen poort, verse nightly erover en Klaar is Kees. Geez.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:05:
[...]

Misschien een idee om voor 2 tientjes de officiële Samsung Extended Battery te kopen?
Dan krijg je dit: CM9, automatische helderheid, 5 uur schermtijd, 29 uur op 1 lading

http://www.dropbox.com/s/...t_2012-05-06-23-02-07.png
Ja heb ik al voor gekeken. Maar het gekke is. Wanneer jij 29 uur op één lading haalt met een 2000mAh accu dan zou ik met een 1650mAh toch ook wel minimaal 20 uur kunnen halen. Dit is alleen niet het geval.

Ik heb nu na 6 uur nog 60% over. Als ik dat door reken haal ik 15 uur. En ik doe er niks geks mee. Gewoon beetje nieuws lezen via de apps en facebook, twitter en whatsapp. Minimale cpusnelheid is 200Mhz en maximaal 1200Mhz. Game niet, gps bluetooth staan altijd uit. WiFi zoekt ie ook niet want die zet ik alleen aan als ik weet dat ik WiFi heb.

Ik heb het idee dat ik met andere software toch echt wel langer met mn SII kan doen.

Of zal het zo zijn dat mijn accu na één jaar een stuk zwakker is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:28:
[...]

En ook die is gewoon 100% smooth hoor :)
Dat is jouw mening,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draaien wij dezelfde setup en met dezelfde instellingen? Neen. Dus nogal kortzichtig. Had er bijna een filmpje van gemaakt maar die moeite ga ik uiteraard nooit meer nemen nu :>

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 07-05-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
CptChaos schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:01:
[...]
Over het algemeen helpen zulke tools ook totaal niet. Wel heb ik merkbaar verschil tussen CM9 en WanamLite 11.x, heb je die al eens geprobeerd?
In het voordeel van welke...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:24:
[...]

Ligt dit er ook niet aan hoe "lang" dit gesprek is? Ik weet dat Whatsapp alleen het laatste stuk laat zien, maar misschien laadt op de achtergrond wel het hele gesprek.
Ik denk dat er bij mij een vertraging van ongeveer 1 seconde zit tussen het klikken en daadwerkelijk openen van een gesprek. De animatie is wel smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Hallo,
Ik zit al tijdje te twijfelen om met telefoon te rooten, ik ben alle voor geinstaleerd appz helemaal zat, google+ bol.com vlingo..
Nou zit ik al maanden te kijke hoe en wat het allemaal werkt. En ben inmiddels al aardig wat wijzer geworden.
Ik twijfel alleen nog of ik zo het gewenste resultaat krijg. Ik wil gewoon ics 4.0.3 houden zoals ik via de laatste update van kies heb gekregen, maar dan met root, zodat ik appz kan freeze of verwijderen.
Ik hoef dus geen custum rom verder(nog niet iig)
Ik weet hoe ik tel in download modus krijg dat is probleem niet, ma ik vraag me af of ik zo de goeie kernel te pakke heb. Ik heb deze gedownload CF-Root-SGS2_XW_XEN_LP7-v5.4-CWM5.zip.
Deze kan ik gewoon via odin als pda flashen? (wel uitpakken tot de .tar)
Dat is dan de ennige file die ik nodig heb toch?
Een complete wipe is dan denk ik niet nodig ?
Moet ik dan nog appart su downloaden om dan root te krijgen?

Modelnummer
GT-I9100

Android-versie
4.0.3

Baseband-versie
i9100xxlps

Kernelversie
3.0.15-I9100XWLP7-CL340913
dpi@DELL134 #3

Buildnummer
IML74K.XWLP7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:59:
[...]

Ligt dit er ook niet aan hoe "lang" dit gesprek is? Ik weet dat Whatsapp alleen het laatste stuk laat zien, maar misschien laadt op de achtergrond wel het hele gesprek.
Ik denk dat er bij mij een vertraging van ongeveer 1 seconde zit tussen het klikken en daadwerkelijk openen van een gesprek. De animatie is wel smooth.
Die vertraging ja!
Maar ben benieuwd, hier is de setup:
CM9 nightly van 6mei, Siyah 3.2b8 met volgende instellingen: gpu 167-267-400 redelijk agressieve tresholds, 200-1400 mhz met voor performance getweakte lulzactive:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaKKer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:49:
Dat is dan de ennige file die ik nodig heb toch?
Dat lijkt mij prima ja :) Erna zou je gewoon meteen root moeten hebben. Freezen/deleten die meuk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:57:
[...]

Die vertraging ja!
Maar ben benieuwd, hier is de setup:
CM9 nightly van 6mei, Siyah 3.2b8 met volgende instellingen: gpu 167-267-400 redelijk agressieve tresholds, 200-1400 mhz met voor performance getweakte lulzactive:)
Ik heb gewoon CM9, met de standaard CM9 kernel, niks aan performance dingen gewijzigd.

Als je Brad moet geloven (:>) dan zou het zijn build (WanamLite geloof ik?) anders gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:20:
Als je Brad moet geloven (:>) dan zou het zijn build (WanamLite geloof ik?) anders gaan.
Er is nu ook net een nieuwe versie uit van Whatsapp met Samsung performance improvements. Worth a try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ik merk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:07:
[...]

Er is nu ook net een nieuwe versie uit van Whatsapp met Samsung performance improvements. Worth a try.
Haha de timing is wel fantastisch, maar als ik CM9 draai maakt het vast weing uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:26

Satom

Verzamel ervaringen

[...]

En een witte icoon in de topbar i.p.v. de standaard groene? Tenminste wel bij mij, sinds de update die ik vanochtend heb ik binnen gehaald.. :X (Miui v4 "Slipstreamed")

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vliegtuig02 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:42:
En een witte icoon in de topbar i.p.v. de standaard groene?
Ja vind ik echt naadje. Past wel beter bij de gemiddelde ICS-look maar vond groen toch leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik vind de witte juist mooier. Al gebruik ik niet meer de officiele versie van Whatsapp, maar de holo versie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Wat vinden jullie de beste modem voor ICS? ik heb nu XXKL1 maar me bereik is niet altijd optimaal..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xheroxkefx schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:59:
Wat vinden jullie de beste modem voor ICS? ik heb nu XXKL1 maar me bereik is niet altijd optimaal..
Eén voor één flashen en proberen en kijken welke voor jóu het beste is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
[...]

Download je die via de Play store?

Want op andere sites komen echt om de paar dagen nieuwe builds opduiken, heb er nu deze op staan: WhatsApp Messenger v2.7.7490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 16:08
ik draai al een tijdje westcrip resurrection, maar heb een vreemd probleem. Binnenkomende smsjes zie ik niet bovenaan de lijst staan in de berichten app (ook niet in een 3rd party app dus lijkt database probleem). Het is dus gokken van wie je een sms hebt gekregen. Verstuurde berichten komen wel bovenin te staan in de berichtenlijst. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:33:
Download je die via de Play store?
Normaal gesproken wel ja. Kijk heel soms op de site zelf.
heb er nu deze op staan: WhatsApp Messenger v2.7.7490
Yup, same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:43
Ook maar de gok gewaagd, ben van stock ICS met siyah v3.2b8 naar Wanamlite 11.5 (stock themed) gegaan, zonder wipe (wel cache en dalvik leeg gemaakt). Daarna opnieuw opgestart en siyah v3.2b8 er opnieuw opgezet.

Het lijkt te werken (tot nu toe). Swype en alle apps staan er nog op :)

Zie eerlijk gezegd weinig verschil, behalve dan die toggles bovenaan de statusbalk (er zijn er veel meer)... en dat je niet meer naar links kan scrollen op je homescreen/in de app drawer.

Ga zometeen even de home button lag disabler flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Vanavond ga ik een toestel naar CM9 flashen voor een vriend van mij.
Heb zelf een S1 dus vandaar even deze paar vragen wat ik niet helemaal duidelijk vind..

Ik ben van plan om deze guide te volgen:
http://wiki.cyanogenmod.c...y_S_II:_Full_Update_Guide

Ik gebruik odin i.p.v. Heimdall (gewoon via PDA flashen neem ik aan net als de S1)

Kan ik deze clockwork mod zo installeren vanaf een standaard rom 2.3.5 niet geroot? Of moet ik nog eerst wat anders doen. Sommige sites zeggen namelijk van wel maar de officiële guide geeft niks aan.

En welk modem gebruiken jullie? ZSJPG zou er wel niet zijn voor de S2? >:)

[ Voor 6% gewijzigd door arjentjuh op 08-05-2012 19:50 ]

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:40
gabn88 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:18:
Ook maar de gok gewaagd, ben van stock ICS met siyah v3.2b8 naar Wanamlite 11.5 (stock themed) gegaan, zonder wipe (wel cache en dalvik leeg gemaakt). Daarna opnieuw opgestart en siyah v3.2b8 er opnieuw opgezet.

Het lijkt te werken (tot nu toe). Swype en alle apps staan er nog op :)

Zie eerlijk gezegd weinig verschil, behalve dan die toggles bovenaan de statusbalk (er zijn er veel meer)... en dat je niet meer naar links kan scrollen op je homescreen/in de app drawer.

Ga zometeen even de home button lag disabler flashen...
Heeft de stock themed wanamlite nog altijd zo 'lelijke' battery icon?
Ik bedoel dan zo'n rondje met cijfers ipv een battery met cijfers

[ Voor 4% gewijzigd door ny-hardcore op 08-05-2012 20:53 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
ny-hardcore schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:52:
[...]

Nee, is nu gewoon de ICS-nexus batterij :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Khv5xl7nGbzPvPUA3XlyKAET/full.png

Dit is 11.2 trouwens, met de LP8 als onderlegger dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Henk op 08-05-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
ny-hardcore schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:52:
[...]

JA! (stock themed 11.5 wel!) Echt spuuglelijk, dat klopt :P Maar het maakt mij niet uit. Hij doet het goed en de rest is me worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als dit een beetje noob overkomt maar heb nog niet zoveel kaas van dit alles gegeten. Hoe moet je enkel en alleen je modem veranderen? Kan dit met Odin en waar kan ik deze losse modems vinden? Draai CM9... en heb Vodafone.

Op de stock rom kon ik namelijk prima gebruik maken van 2G (voor bellen en smsen is dat toch?) bij een vriend in de kelder. Wanneer ik de telefoon tegen het raam aan hield kon ik ook gewoon whatsappen. Nu kan ik beide niet meer zelfs als ik de telefoon tegen het raam aanhoudt. Groot probleem dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:00:
Sorry als dit een beetje noob overkomt maar heb nog niet zoveel kaas van dit alles gegeten. Hoe moet je enkel en alleen je modem veranderen? Kan dit met Odin en waar kan ik deze losse modems vinden? Draai CM9... en heb Vodafone.

Op de stock rom kon ik namelijk prima gebruik maken van 2G (voor bellen en smsen is dat toch?) bij een vriend in de kelder. Wanneer ik de telefoon tegen het raam aan hield kon ik ook gewoon whatsappen. Nu kan ik beide niet meer zelfs als ik de telefoon tegen het raam aanhoudt. Groot probleem dus!
Hier kan je bijna allemaal vinden en gewoon via cwm te flashen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1131950

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort Thebyani 4.0 draaien.
Draait op XWLP8, maar heeft BULP6 als modem.
En ik merk dat mijn verbinding met internet af en toe weg valt.

Kan ik gewoon het XXLPS modem (nooit problemen gehad met die) flashen?
Of gaat dit problemen opleveren met de XWLP8 versie?
Zo niet, heeft er iemand een download link voor mij naar dit modem?
Kan namelijk nergens de losse CWM file vinden.

CSC van de ROM die ik nu draai is PSLP4, geen idee of dat iets uit maakt?

EDIT: Heb al gevonden.
EDIT2: Verbinding is al weer stukken stabieler.
Blijkbaar kun je ieder modem flashen, dit staat totaal los van de ROM versie oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dit kan echt niet. Zit alleen te whatsappen met de lader uit t stopcontact en mn batterij loopt gewoon leeg. WTF!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:19:
Haha dit kan echt niet. Zit alleen te whatsappen met de lader uit t stopcontact en mn batterij loopt gewoon leeg. WTF!!
Als het niet kan, waarom vind je het dan wel de moeite waard om dit te posten?
Daarnaast: kijk je uit voor je kleren? Smerig goedje dat uit die batterijen kan komen, hoor....

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha. Dankje voor je bijdrage. Maar dit kan toch niet...
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2n7nt1.png

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:25:
[afbeelding]
Er staat in dit topic wel 1000x genoemd hoe je dit moet troubleshooten. Better Battery Stats is je vriend. En natuurlijk loopt je telefoon leeg als je hem gebruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:25:
Wat kan er dan niet?

Je scherm is de grootste batterij-vreter. Het maakt niet uit wat je doet, scherm aan = gemiddeld verlies van zo'n 15 % per uur.
Als je er dan ook nog wat bij doet dat de processor gebruikt, waarbij bijvoorbeeld sommige toetsenborden meer van de processor vragen dan anderen, zal het alleen maar harder gaan.
Dan is er natuurlijk nog een data connectie om in stand te houden.
Mogelijk heb je net wel/net niet goed 3G ontvangst. En wisselt je radio snel tussen 3G 2G. Dat zuipt batterij.
Worden wellicht je foto's en contacten, facebook, twitter, email, gmail etc gesynct? Doet het ook erg goed voor je batterij.

Zo zie je dus maar: legio voorbeelden en normale dingen in je telefoon die er voor zorgen dat je je oplader niet voor niets erbij gekregen hebt.

Tip: installeer nou eerst eens BetterBatteryStats, kijk wat de boosdoener is en kom dan terug ;)

Ps: volgens mij zit de lader gewoon in het stopcontact, zo blijkt uit je screenshot...

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 09-05-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:40
gabn88 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:54:
[...]

JA! (stock themed 11.5 wel!) Echt spuuglelijk, dat klopt :P Maar het maakt mij niet uit. Hij doet het goed en de rest is me worst.
dank voor je antwoord... zit er geen 'thanks' button op tweakers?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
ny-hardcore schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:57:
[...]

dank voor je antwoord... zit er geen 'thanks' button op tweakers?
Ik kan niet voor andere tweakers spreken, maar ik heb gelukkig geen lichamelijke deformaties, zoals een 'thanks-button' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
AllSeeyinEye schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:03:
Ik kan niet voor andere tweakers spreken, maar ik heb gelukkig geen lichamelijke deformaties, zoals een 'thanks-button' :+
Ik heb er zeker 1 maar die is uitsluitend voor dankbare vrouwen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
businka19 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:09:
[...]

hehe, gelukkig maar >:)

Trouwens even een update wat betreft Wanamlite 11.5 met de siyah rc3.2b8, met daarbij (sinds stock lp9) de volgende veranderingen:

- update whatsapp, facebook, superSU, draw something (free),
- flash van de homebutton lag remover
- Dit gaf de eerste keer een niet werkende boot, na 9 seconden de power knop ingedruk gehouden te hebben bootte die wel normaal en werkt alles normaal. Lag van de homebutton is helemaal weg, dit is een MUST HAVE!

Wat mij opvalt: Batterij verbruikt +/- 1%/h meer dan bij "gewoon" stock.
- Whatsapp geeft geen BLN meer? (of BLN gaat uit na bepaalde tijd o.i.d... ik had namelijk berichten die ik niet gezien had, en bln stond toch uit, terwijl als ik een nieuw bericht heb, BLN wel begint te branden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjentjuh schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:49:
Vanavond ga ik een toestel naar CM9 flashen voor een vriend van mij.
Heb zelf een S1 dus vandaar even deze paar vragen wat ik niet helemaal duidelijk vind..

Ik ben van plan om deze guide te volgen:
http://wiki.cyanogenmod.c...y_S_II:_Full_Update_Guide

Ik gebruik odin i.p.v. Heimdall (gewoon via PDA flashen neem ik aan net als de S1)

Kan ik deze clockwork mod zo installeren vanaf een standaard rom 2.3.5 niet geroot? Of moet ik nog eerst wat anders doen. Sommige sites zeggen namelijk van wel maar de officiële guide geeft niks aan.

En welk modem gebruiken jullie? ZSJPG zou er wel niet zijn voor de S2? >:)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419102
daar staat een noob-proof guide voor CM9, veel makkelijker dan wat jij linkte.
Ik gebruik zelf NELP3 en ben er best tevreden over (Telfort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 08:56
Wat is op dit moment dé custom rom op ICS basis? Ik weet dat dit voor GB Checkrom is, maar wil nu toch de overstap maken naar ICS. Wel wil ik graag dat alles werkt (video's, GPS etc.). Checkrom V6, die ik nu draai, werkt perfect, alleen wil nu dus toch wel graag over naar ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Whaha heb je wel een beetje de laatste pagina's van dit topic doorgenomen? Dan kom je er zo achter wat de roms zijn op dit moment. Kijk ook maar op XDA naar welke roms de meeste reply's hebben dan ben je er zo achter. Beetje zelf actie ondernemen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Nu online
businka19 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:09:
[...]

mmm en die staat nog op 0 ..... :+

geen dank voor deze zeer nuttige bijdrage
barzi schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:45:
Wat is op dit moment dé custom rom op ICS basis? Ik weet dat dit voor GB Checkrom is, maar wil nu toch de overstap maken naar ICS. Wel wil ik graag dat alles werkt (video's, GPS etc.). Checkrom V6, die ik nu draai, werkt perfect, alleen wil nu dus toch wel graag over naar ICS.
Als je een TW based rom wil zou ik wanam aanraden.... persoonlijke voorkeur...... zelf gewoon wat roms flashen om te kijken wat jijzelf het fijnste vind

[ Voor 48% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-05-2012 19:20 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik had hetzelfde en ben na lang wachten op Checkrom 7 ook overstag gegaan. Wanam werkt wel ok, maar eigenlijk is Checkrom stiekem misschien nog steeds beter. Bij Wanam heb ik nog wel een een incidentele app die crashed en zelf heel soms een spontane reboot, terwijl Checkrom voor mij nooit problemen gaf.
Ben dus nog steeds op zoek naar de Checkrom van ICS, maar Wanam voldoet wel tot die tijd (zit nog steeds op 11.3.1, want ik lees toch wisselende verhalen over 11.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik draai sinds vandaag op Dynamic en dat bevalt eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik heb echt hulp nodig. Dit probleem deed zich ineens voor, zit al gelange tijd op checkrom v6 zonder problemen, maar nu ineens deze irritante wifi drainbug, dus op 3G heb ik hier geen last van. Op 3g verlies ik 2-3% idle, op wifi echt een dikke 10%, mijn batterij is zo leeg...

Heb alle mogelijk rogue apps gedeinstalleerd maar zonder resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/120t7io.png

help. :(

[ Voor 13% gewijzigd door lordMocro op 09-05-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Better Battery Stats installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
CRXed schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:21:
[...]

Better Battery Stats installeren.
Het is een wifidrain bug. Die app lost het niet op. :|

[ Voor 4% gewijzigd door lordMocro op 10-05-2012 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

lordMocro schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 04:16:
[...]

Even alles backuppen? Wipe -> verse flash -> apps terug zetten? Met 20 minuutjes ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RptR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 11:09
Heb sinds gister de F1 GalaxyNexus ROM geflasht. Bevalt tot nog toe goed. Mooi clean, geen Samsung meuk en alle standaard AOSP apps (contacten, agenda, etc). Alles werkt, zitten nog wel enkele bugs in want deze ROM is op CM9 gebaseerd maar verder nog geen last van gehad.

Batterij verbruik is ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:50
Inderdaad BBS installeren en kijk of je ConnectivityService als partial wake lock hoog in de lijst hebt staan.
Zo ja, dan is het de wifi antenne bug waar veel mensen last van hebben.
lordMocro schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:37:
Ik heb echt hulp nodig. Dit probleem deed zich ineens voor, zit al gelange tijd op checkrom v6 zonder problemen, maar nu ineens deze irritante wifi drainbug, dus op 3G heb ik hier geen last van. Op 3g verlies ik 2-3% idle, op wifi echt een dikke 10%, mijn batterij is zo leeg...

Heb alle mogelijk rogue apps gedeinstalleerd maar zonder resultaat.

<image>

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08-2019
Ter info : nieuwe Siyah Kernel v3.2 , May 10, 2012
http://www.gokhanmoral.com
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1555259

Changelog:
  • removed nandroid backup from/restore to 2ndROM. There is a problem which I have just noticed and it will take some time to fix that. Use swap&backup until I fix it.
  • default lower cpu step is set to 100MHz
  • updated frequency table for cpu divider for low frequencies
  • your extweaks settings will be automatically reset after flashing this version
  • used Linaro toolchain 4.7 (2012.04) which let me use gzip without exceeding 8MB
Features:
  • All-in-1kernel because it supports CM9, Samsung and MIUI ROMs with a single kernel image.
  • Dual booting support for all supported ROM types. See droidphile's post for Dual Booting FAQ
  • Custom CWM touch recovery with swipe gestures and double-tap selection
  • configurable number of frequency steps (default 6-steps, 200MHz to 1400MHz) you can have 3 to 18 steps. available steps are (in MHz) 1600, 1500, 1400, 1300, 1200, 1100, 1000, 900, 800, 700, 600, 500, 400, 300, 200, 100, 50, 25.
  • 3-step GPU frequency levels. Samsung default is 160-267 whereas SiyahKernel default is 160-200-267 which saves power without sacrificing performance.
  • Auto-root. You can also remove root via ExTweaks app and install it without rebooting your phone again. Auto-root can be disabled as well.
  • CPU Overclock/Undervolt support (we have two interfaces for that. both of them are defacto standard)
  • Tweakable vitalij's value (set to 5 as default)
  • Adjustable touchpad led brightness
  • Fixed fuelalert wakelocks
  • You can completely disable android logger using ExTweaks app
  • Faster charging for misc and USB modes. There are 3 modes (AC, Misc, USB) and normally last two of them support only slow charging. You can have charging speed of AC by increasing it (especially user while charging in car or using USB port)
  • Cpu governor optimizations
  • Gpu voltage, clock and stepcount interfaces (GPU Overclock/Undervolt)
  • Screen brightness curve settings with original panel gamma values. panel values unchanged, so you will get stock colors and will be able to use supercurio's voodoo display app when it is released. brightness modification will only change auto-brightness response.
  • BLN support both for Samsung and CM9 ROMs (you can use ExTweaks, Nstools or BLNControl app from the market to enable it)
  • Breathing or Blinking effect for BLN. (Make sure you don't enable blinking in any other BLN app) Use ExTweaks to select one of them.
  • Better touch sensitivity
  • Available CPU Governors: Ondemand (default), Lulzactive, SmartassV2, Interactive and Conservative, Performance, Userspace, Powersave
  • CIFS as module
  • Available I/O schedulers: CFQ (default), noop, Deadline, SIO, V(R)
  • J4FS as module
  • ARM topology support (SCHED_MC)
  • Automatic EFS Backup
  • Lots of I/O tweaks and filesystem optimizations via some parts of thunderbolt scripts.
  • Voodoo louder support (already default in all kernels but people ask it if it is supported)
  • USB Mass Storage mode is working in CWM Touch Recovery and you can mount both internal and external sdcard as a disk drive
  • NTFS automounting for USB sticks. When you plug in an NTFS formatted USB flash it will be automatically mounted to /mnt/ntfs folder.
  • USB mouse and keyboard support
  • built-in profile support with default, battery and performance presets (you can change them in CWM Recovery). Even using everything default will save you a lot of battery juice.
  • Almost everything is configurable such as scheduler features, hotplug thresholds, GPU frequencies, voltages, arm topology modes... and they are configurable via simple and free ExTweaks App from Google Play

[ Voor 0% gewijzigd door yalis op 10-05-2012 12:53 . Reden: Added XDA-dev link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik gebruik tegenwoordig weer de standaard CM9 kernel. Ik merk geen verschil met Siyah. Tevens gebruik ik geen dualboot of OC/UV. Zit nu een week of 2 op CM9 en heb geen behoefte om het terug the flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
gabn88 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:01:
[...]

hehe, gelukkig maar >:)

Trouwens even een update wat betreft Wanamlite 11.5 met de siyah rc3.2b8, met daarbij (sinds stock lp9) de volgende veranderingen:

- update whatsapp, facebook, superSU, draw something (free),
- flash van de homebutton lag remover
- Dit gaf de eerste keer een niet werkende boot, na 9 seconden de power knop ingedruk gehouden te hebben bootte die wel normaal en werkt alles normaal. Lag van de homebutton is helemaal weg, dit is een MUST HAVE!

Wat mij opvalt: Batterij verbruikt +/- 1%/h meer dan bij "gewoon" stock.
- Whatsapp geeft geen BLN meer? (of BLN gaat uit na bepaalde tijd o.i.d... ik had namelijk berichten die ik niet gezien had, en bln stond toch uit, terwijl als ik een nieuw bericht heb, BLN wel begint te branden).
Is die homebutton lag remover ook beschikbaar voor de Dynamic Rom? Of is dat echt gebonden aan WanamLite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 06-10 15:57
barzi schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:29:
[...]

Is die homebutton lag remover ook beschikbaar voor de Dynamic Rom? Of is dat echt gebonden aan WanamLite?
homebutton lag in de zin van dat als je op de homebutton klikt et niet eerst een seconde duurt dat het toestel reageert?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordMocro schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 04:16:
[...]

als je al weet wat het is waarom vraag je dan om hulp? kijk gewoon eens met BBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heb vandaag even de Dynamic ICS ROM geprobeerd maar ik ben nu weer terug op Checkrom. Wat werkt Checkrom (icm Redpill kernel) toch heerlijk t.o.v. de andere ROMs. Ik wacht nog even met de overstap naar ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 21:10

emzed

*

Is er een standaard ICS ROM die simpel gezegd retestabiel is en waarvan echt alles werkt zonder issues?

Standaard touchwiz ICS vind ik niet om aan te zien, dus dat valt af. Ik kan zoeken op xda maar dat forum is helaas verpest door het geschreeuw in superlatieven door de betreffende ontwikkelaar. Iedereen belooft de meeste snelle en vooral batterij efficiënte rom, maar wat is nou de waarheid?

Hydrog3nics: vage issues met de camera die het soms gewoon niet doet en soms algehele vastlopers.
HydraH2O: play store toont niet alle apps, ook de resolutie kan me niet bekoren.

Zijn er nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emzed schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:37:
Is er een standaard ICS ROM die simpel gezegd retestabiel is en waarvan echt alles werkt zonder issues?

Standaard touchwiz ICS vind ik niet om aan te zien, dus dat valt af. Ik kan zoeken op xda maar dat forum is helaas verpest door het geschreeuw in superlatieven door de betreffende ontwikkelaar. Iedereen belooft de meeste snelle en vooral batterij efficiënte rom, maar wat is nou de waarheid?

Hydrog3nics: vage issues met de camera die het soms gewoon niet doet en soms algehele vastlopers.
HydraH2O: play store toont niet alle apps, ook de resolutie kan me niet bekoren.

Zijn er nog aanraders?
Gebruik Omega-rom van Indie naar volle tevredenheid. Geen bug's, fc's of wat dan ook. Gewoon lekker stabiel, goede ondersteuning en regelmatig updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
wanam
dynamic
f1

Drie roms die helemaal soepel lopen, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb erg goede ervaringen met Resurrection ICS van westcrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 21:10

emzed

*

Thx, ik heb ze even bekeken en ik ga Omega ICS even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Jay-v schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:53:
[...]

Even alles backuppen? Wipe -> verse flash -> apps terug zetten? Met 20 minuutjes ben je klaar.
Kga het van het weekend wel proberen. Thanks.
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:22:
[...]

als je al weet wat het is waarom vraag je dan om hulp? kijk gewoon eens met BBS.
Ik weet het probleem, niet de oplossing... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Wat is er mis met gewoon CM9? :p

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 19:39

Aapzak

Your genuine OS hopper

Hey Guys, ik heb sinds eergisteren een SGS2. Ik kom van de SGS1 en heeeeel veel komt mij bekend voor. Ik wilde even bij jullie verifieren of mijn idee over SGS2 klopt.

Ik heb als eerste een stock upgrade gedaan naar LP7. Toen dat klaar was heb ik die rom even apart gezet hier zodat ik makkelijk terug kan flashen.

Toen heb ik cf-root geflasht. Met deze root access heb ik HC-kTool gebruikt om efs te backuppen. Klaar voor het echte werk.

Omdat mijn SGS1 echt vreselijk veel sneller en beter werd van cm9-nightly wilde ik dat op de S2 ook graag draaien. CWM:
- delete user data
- Ultimate Kernel Cleaning script
- nightly van 9/5
- gapps van 29/4
- reboot into recovery
- fix permissions

Na booten werkt het eigenlijk prima allemaal. Ik heb als eerste de camera geprobeerd (vind ik belangrijk). Ik heb het idee dat hij op 720p prima werkt maar op 1080p misschien wat korrelige video oplevert.

Vellamo score ging met deze verandering trouwens van 8xx naar 13xx, ik voel dat niet terug in het OS. Ik heb niet het idee dat mijn SGS2 nu veel smoother is dan mijn SGS1 was.

Kunnen jullie mij vertellen of mijn uitvoering en gevoel een beetje klopt?
Zijn er misschien wat dingen die ik nog kan veranderen om mijn ervaring te beinvloeden , zoals een fantastische kernel , een betere rom, noem maar op.

Is het bij de SGS2 ook zo dat je voor echte goede camera performance eigenlijk toch een rom met TW framework moet draaien?

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
emzed schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:00:
Thx, ik heb ze even bekeken en ik ga Omega ICS even proberen
En is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Aapzak schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:50:
Zijn er misschien wat dingen die ik nog kan veranderen om mijn ervaring te beinvloeden , zoals een fantastische kernel , een betere rom, noem maar op.

Is het bij de SGS2 ook zo dat je voor echte goede camera performance eigenlijk toch een rom met TW framework moet draaien?
Gebruik de Siyah kernel en Dual-Boot een CM9 en TW rom (Wanam Lite bijvoorbeeld), dan kun je het zelf het snelst vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 19:39

Aapzak

Your genuine OS hopper

Mooie tips. Ik zal me op beide onderwerpen inlezen , tnx

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Ben benieuwd of er al iemand Foxhound of Cleanbank heeft geprobeert?

Zagen er veel belovend uit vond ik, maar heb op het moment geen tijd om te flashen.

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat N.E.A.K. of siyah op dit moment de beste kernel is. Zelf zit ik op siyah. (misschien een tip voor Aapzak; nog een tip: TriangleRemover; kan je van xda afhalen en haalt die lelijke driehoek weg bij het opstarten + reset de counter naar 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Ik draai nu ook de siyah kernel, met de stock rom. Werkt beter dan de cf-rooted rom. Tenminste op de xen lp7 rom

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
hoe kan ik in ICS het lockscreen wijzigen zodat er meer unlock opties komen?
of kan dat alleen met een andere launcher en een widget unlocker?
vind de unlocker van ICS best mooi, maar heb alleen een unlock of camera slide functie nu..

(draai overigens de nieuwste wanamlite met nieuwste siyah kernel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mijn vriendin heeft mijn telefoon laten vallen. Het scherm doet het nog maar het glas is overal gebarsten...

Op Ebay is alles 150 euro + of ik zoek niet goed... Wie helpt? :)

Edit: glaasje gevonden voor 14 euro maar het schijnt moeilijk zijn dit te vervangen zonder het scherm zelf te vervangen... Iemand ervaringen?

[ Voor 37% gewijzigd door Jay-v op 13-05-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 06-10 15:57
Jay-v schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:53:
Mijn vriendin heeft mijn telefoon laten vallen. Het scherm doet het nog maar het glas is overal gebarsten...

Op Ebay is alles 150 euro + of ik zoek niet goed... Wie helpt? :)

Edit: glaasje gevonden voor 14 euro maar het schijnt moeilijk zijn dit te vervangen zonder het scherm zelf te vervangen... Iemand ervaringen?
14 euro? waar heb je dat vandaan dan? :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Pagina: 1 ... 71 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.