Acties:
  • 0 Henk 'm!
Molybdenum schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:57:
Geen enkele andere kan als standaard worden ingesteld.
Je hebt het nieuwe toetsenbord wel reeds "aan" gevinkt bij Instellingen/Taal en Toetsenbord?
Willen mensen wel eens vergeten en proberen het nieuw geïnstalleerde toetsenbord meteen te activeren :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:05
Door te veel kl**ien is denk ik een aantal rechten niet goed staan :o

In recovery kan ik /data niet mounten/wipen.
Blijft hangen op /data (failed to mount /dev/block/mmcblk0p10)

Via adb shell kan ik de data wel zien dus ik denk dat het permissies zijn.

Welke permissies hebben deze bestanden nodig ?
Of hoe kan ik de boel formatteren via adb ?
Welke filesystem hoort /data en/of internal storage te hebben ? ext4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Signs schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:26:
Door te veel kl**ien is denk ik een aantal rechten niet goed staan :o

In recovery kan ik /data niet mounten/wipen.
Blijft hangen op /data (failed to mount /dev/block/mmcblk0p10)

Via adb shell kan ik de data wel zien dus ik denk dat het permissies zijn.

Welke permissies hebben deze bestanden nodig ?
Of hoe kan ik de boel formatteren via adb ?
Welke filesystem hoort /data en/of internal storage te hebben ? ext4 ?
Ik heb geen idee wat het probleem is. Als het de permissions kan je deze toch herstellen in CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:09:
[...]

Je hebt het nieuwe toetsenbord wel reeds "aan" gevinkt bij Instellingen/Taal en Toetsenbord?
Willen mensen wel eens vergeten en proberen het nieuw geïnstalleerde toetsenbord meteen te activeren :)
yup, en als je van de pagina weggaat en terugkomt is die weer uitgevinkt.
het is een beta, misschien dat het daar aan ligt. vanavond verder kloten! ;-) ik vind de theme van codec toch niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Molybdenum schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:42:
yup, en als je van de pagina weggaat en terugkomt is die weer uitgevinkt.
het is een beta, misschien dat het daar aan ligt. vanavond verder kloten!
Vaag... Zou ook niet weten wat je zou kunnen doen/clearen/aanpassen om het werkend te krijgen :)
;-) ik vind de theme van codec toch niet echt mooi.
Same here ja. Installed, merkte geen enkel verschil met Wanam, vond ook niet mooi, Nandroid restore, klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Brad Pitt schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:47:
[...]

Same here ja. Installed, merkte geen enkel verschil met Wanam, vond ook niet mooi, Nandroid restore, klaar :P
Had exact hetzelfde :). Gestart, launcher theme was niet mijn ding. Nandroid terug naar Wanam.
Geen zin om backups terug te zetten etc als het uiterlijk me niet aanstaat.

Iemand een idee naar de status van de Camera bij de AOSP roms, is er vooruitgang? Die blauw/paarse vlek irriteert mij, zodra dat is opgelost ga ik naar CM9 of AOKP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:05
Jay-v schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:55:
[...]

Ik heb geen idee wat het probleem is. Als het de permissions kan je deze toch herstellen in CWM?
Heb ik geprobeert echter krijg ik "can't open /data/system/packages.xml" no such file or directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:18
Jay-v schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:04:
[...]

Had exact hetzelfde :). Gestart, launcher theme was niet mijn ding. Nandroid terug naar Wanam.
Geen zin om backups terug te zetten etc als het uiterlijk me niet aanstaat.

Iemand een idee naar de status van de Camera bij de AOSP roms, is er vooruitgang? Die blauw/paarse vlek irriteert mij, zodra dat is opgelost ga ik naar CM9 of AOKP....
Wil best een test foto maken met Hydrogen.. Moet dat van iets speciefieks zijn? Licht/donker/whatever?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:38
Blauw paarse plek is er ook nog steeds bij Samsung roms is mijn ervaring. Is bij mij nog nooit weg geweest. In daglicht valt het wel minder op.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
WanamLite 11.2 is uit!

Changes Log :

Blue ICS themed only (PLEASE DO NOT ASK, i will update stock themed one when i get a free time)
Fixed Hidden SMS on call logs
Small Call picture on Phone
Updated Google Apps
Updated Facelock
Faster GPS lock
More battery improvement (enabled SENSOR_AIDING, tweaked on demand gov)
Unbranded (no Opus boot animation, no CSC, flash you favorite CSC if you need it)
Unsigned system apps (you can make your mods now ;) )
Other things i don't remember now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

The_Fes schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:45:
[...]

Wil best een test foto maken met Hydrogen.. Moet dat van iets speciefieks zijn? Licht/donker/whatever?
Nee, maar in een donkere kamer is het beter te zien. Bedankt :).
l3art schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:52:
Blauw paarse plek is er ook nog steeds bij Samsung roms is mijn ervaring. Is bij mij nog nooit weg geweest. In daglicht valt het wel minder op.
Ik zie die vlek niet in Samsung roms? Juist alleen in AOSP roms.

[ Voor 35% gewijzigd door Jay-v op 24-04-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:21
Dit is geen stock rom.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Zojuist 11.2 erop gegooid, zonder wipe. Alles lijkt gewoon te werken, email etc staan nog gewoon goed.

Ga zo maar es flink klooien kijken wat de LP8 te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar vroeg je dan ook niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 07:13
Grrr, ik word echt niet wijs van de topicstart. Kan iemand iets ophelderen voor mij? Ik wil mijn toestel rooten, wipen, formateren ( mits nodig ) nieuwe firmware/nieuwe rom er op.

( heb update naar ICS gedaan via KIES, maar het ding is niet meer vooruit te branden en doet de meest vreemde dingen, dus wil ik alles er af hebben en op nieuw beginnen, eventueel met costum rom )

Maar goed, als ik de topistart letterlijk volg, staat er in het kort dit:

"In dit topic zullen we proberen in begrijpelijke taal uit te leggen hoe je je Samsung Galaxy S II root en je op de hoogte houden van de laatste Rom's of update's van Samsung wat betreft dit toestel.""

Vervolgens gaat het over wat firmware veranderen inhoud, en staat er onder de verklarende woordenlijst nog een stukje over geschreven. In die verklarende woordenlijst word er over Backup en Restore gesproken en absoluut aangeraden om eerst een backup te maken.
Hier worden een 3 tal programma's voor gesuggereerd, maar die allen root acces vereisen. Hoe kan ik dan backuppen zonder root acces?? ;(

De verklarende woordenlijst zelf onthult ook niets van enige volgorde van handelen en laat me met meer vragen achter dan antwoorden.

Verder hebben we nog wat Hoofdstukken, maar dit is volgens mij nog niet helemaal af???

Onder het hoodstuk "firmware" staat er "work in progress" en staat er een link naar Kalua, die doorverwijst naar halverwege een 11 maanden oud topic waar ik ook niets wijzer van wordt.

Het hoofdstuk Downloads komt niet verder dan Bla Bla Bla....en ook het hoofdstuk Roms laat mij erg in het gewisse Rom,rom..rom

Ik heb dit hele topic ( en andere ) zo'n beetje doorgelezen, maar ik snap er nog steeds geen snars van; Hoe moet ik Backupppen zonder Root? Moet ik eerst rooten of eerst wipen? Kan ik een Costum Rom ( met root ) veilig installeren zonder de aangeraden Backup? Er zit geen duidelijk lijn in de topicstart. Geen flame, ik snap het gewoon niet :?

Iemand met wel een duidelijke tut? Ik ben geen leek op ict gebied, kan bijna alles ombouwen enzo, maar dit begint zo onderhand een project te worden waar ik hoofdpijn van krijg. :-(

Ik heb een unbranded toestel met de volgende systeem info:

Android versie: 4.0.3
Baseband versie: I9100XXLPS
Kernelversie: 3.0.15-I9100XWLP7-CL340913 dpi@Dell134 #3
Buildnummer: IML74K.XWLP7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17:01
Je moet inderdaad root hebben om de meeste dingen te backuppen. De eerste stap is dus rooten met bijvoorbeeld cf-root (lees iets terug voor een link naar de versie voor XWLP7). Daarna backuppen, en dan de nieuwe rom flashen.
Wat je kan proberen na de backup is een factory reset, en dan kijken of het beter bevalt. Het kan namelijk zijn dat resten van je oude rom zorgen voor vage problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53
@Micla, ik begrijp dat de wereld android en of custom roms nogal nieuw is voor je.
Zou zeggen, en dit is niet om irritant te doen, lees veel op android forums en dan vallen de stukjes van de android puzzel vanzelf in elkaar.
Waar veel te lezen en te leren valt is op XDA:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1055

En voor nu, ik zou de spullen die je echt niet kwijt wilt voor de zekerheid overzetten op bv je pc en dan een factory reset doen en kijken hoe je S2 zich dan houd.
Bij een factory reset zal je wel weer alles opnieuw moeten installeren en instellen.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Jay-v schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:22:
[...]

Ik zie die vlek niet in Samsung roms? Juist alleen in AOSP roms.
Vreemd, want ik heb alleen maar roms gebruikt die op Samsung firmware gebaseerd zijn, zoals checkrom, en die hebben die vlek echt nog gewoon. Beste kan je het zien door een foto te maken tegen een witte achtergrond. Of Checkrom moet altijd een oude camera versie gebruikt hebben maar dat geloof ik niet.
micla schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:57:
Grrr, ik word echt niet wijs van de topicstart. Kan iemand iets ophelderen voor mij? Ik wil mijn toestel rooten, wipen, formateren ( mits nodig ) nieuwe firmware/nieuwe rom er op
Topic is ondertussen ook wel wat verouderd. Dus kan kloppen dat hij niet helemaal up-to-date is.
Makkelijkste manier om snel root te krijgen is via Chainfire. Staat ook netjes uitgelegd hoe je stap voor stap root moet verkrijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 25-04-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

l3art schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:01:
[...]

Vreemd, want ik heb alleen maar roms gebruikt die op Samsung firmware gebaseerd zijn, zoals checkrom, en die hebben die vlek echt nog gewoon. Beste kan je het zien door een foto te maken tegen een witte achtergrond. Of Checkrom moet altijd een oude camera versie gebruikt hebben maar dat geloof ik niet.
Met Wanam v11:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/29vnm01.jpg

CM9:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/21akbbb.jpg

Ik zie weinig verschil op dit moment. Wat me wel opvalt is dat de camera in CM9 minder makkelijk focussed.

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-v op 25-04-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Heren, Dames ook ;-)

Hoe zien de laatste Cyanogenmod roms voor de S2 eruit? Batterij duur etc?

Het is alweer een tijdje geleden, en een backup ( titanium en nandroid, ) flashen, configureren en dan ervaren kost mij weer een dag minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koriel schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:22:
Hoe zien de laatste Cyanogenmod roms voor de S2 eruit?
Zien er prima uit. Absurd veel te configureren ook.
Batterij duur etc?
Zelfde als met andere Roms. Voor de een dus bagger, voor een ander normaal, voor de derde exceptioneel goed.

On another note: Gisteren Wanam 11.2 er op gezet, over versie 11 heen. Ging dus van AOSP naar Samsung's mail app. Alles leek op zich wel te werken (niet echt getest, achteraf was het dus niet goed). Voor het slapen S2 van de lader, vanmorgen 18% er af. Zo da's lekker dacht ik :) Mail check frequentie stond op Push.
Nog steeds dus dezelfde drain bug als maanden en maanden geleden. Maar weer AOSP er op gezet en het checken om het uur laten plaatsvinden. Vind dat echt bizar. Ben gelukkig zelf totaal niet afhankelijk van (belangrijke) mailtjes maar als je echt een Push-account nodig hebt ben je dus blijkbaar (nog steeds) best wel screwed. Exchange gebruik ik om diezelfde reden ook al tijden niet meer. Ongelooflijk hoe snel je accu leeg is.

[ Voor 51% gewijzigd door Brad Pitt op 25-04-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
gwystyl schreef op woensdag 25 april 2012 @ 07:25:
Je moet inderdaad root hebben om de meeste dingen te backuppen. De eerste stap is dus rooten met bijvoorbeeld cf-root (lees iets terug voor een link naar de versie voor XWLP7). Daarna backuppen, en dan de nieuwe rom flashen.
Wat je kan proberen na de backup is een factory reset, en dan kijken of het beter bevalt. Het kan namelijk zijn dat resten van je oude rom zorgen voor vage problemen.
Sorry, maar ik kan dat echt niet vinden hoor in de inmiddels 273 pagina's grote topic. Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
micla schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:01:
Sorry, maar ik kan dat echt niet vinden hoor in de inmiddels 273 pagina's grote topic. Heb je een linkje?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
micla schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:01:
[...]

Met even teruglezen voor de juiste versie verwees ik naar gwystyl in "[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware". Ook nog maar even een linkje naar de oude en nieuwe bootloader

Voor de CF-root die ik bedoelde: Download CF-Root voor XWLP7 XEN, via het CF-Root topic op XDA

Die flash je met Odin (invullen in het PDA gedeelte).
Misschien heb je hier ook nog wat aan, een rooting guide van MegaPaul een hele tijd terug. Met wat begrijpend lezen (versienummers aanpassen naar huidige versie enzo) moet je een heel eind weten te komen.

Je hoeft de originele kernel niet te flashen, je kan de driehoek na het flashen van de oude bootloader verwijderen met een JIG, of als je een ICS-rom flasht met TriangleAway (programma van ChainFire)

[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 25-04-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Wat ben je lief vandaag Bradje Pit ;)
Had dezelfde link ook al gegeven, maar blijkbaar worden tegenwoordig ook berichten op dezelfde pagina niet meer gelezen 8)7

Maar dan nu nog even wat anders.
Hij Hydrog3n kan er zelf gekozen worden voor hoe vaak er gesynchroniseerd moet worden (geforceerde synchronisatie), maar zou dit dan ook inhouden dat push berichten, zoals die van whatsapp of gmail, ook niet direct meer binnen komen? Of vallen die niet onder het kopje synchronisatie? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:10:
Had dezelfde link ook al gegeven, maar blijkbaar worden tegenwoordig ook berichten op dezelfde pagina niet meer gelezen 8)7
Jouw link was van Intratech toch? Maar verder heb je helemaal gelijk qua lezen en dergelijke hoor :P

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 25-04-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Dekar1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:30:
Ik heb sinds vorige week een probleem met mijn micro-USB aansluiting. De S2 zegt continu dat 'ie aan het opladen is, terwijl hij niet eens ingeplugd is. Nu wil ik dus mijn telefoon aanbieden voor reparatie onder garantie, maar ik heb een probleem. Ik draai momenteel Cyanogenmod 9, en op XDA Stock roms staan alleen dode linkjes van de stock roms.

Ik moet hebben:
- T-mobile Nederlandse firmware
- Kernel
- Oude bootloader zodat een USB-jig zal werken

Heeft iemand toevallig een link o.i.d? Zou heel fijn zijn :)
Ok, ik ben al iets verder met dit probleem. Door een tijdje met een elektrische tandenborstel de micro-USB poort schoon te maken zegt de telefoon niet meer de hele tijd dat 'ie bezig is met opladen. Dit doet hij echter nog wel zo nu en dan.
Een erger probleem is mijn PC de telefoon helemaal niet meer herkend als device. Ik kan dus ook niet door mijn telefoon's data scrollen en muziek toevoegen. Dus ook Odin herkent de phone niet. Dit wil zeggen dat ik niks kan flashen... Enig idee wat ik hiertegen kan doen?
De reden dat ik terug wil naar stock is dat ik mijn telefoon wil opsturen voor reparatie onder garantie.

edit: Ik draai momenteel CM9 Nightly 0421. Zal 'm zometeen eens updaten naar 0425, kijken of ik daarmee iets opschiet. Ik heb USB debugging enabled btw.

[ Voor 5% gewijzigd door Dekar op 25-04-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Brad Pitt schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:57:
[...]

Jouw link was van Intratech toch? Maar verder heb je helemaal gelijk qua lezen en dergelijke hoor :P
Stelletje smartasses.gwystyl opperde om even naar een linkje van xplw7 te zoeken. En sorry daar word met geen woord over gerept op de laatste 5 paginas. Het is leuk dat jullie het allamaal snappen,maar ik dacht dat het hier een forum was om elkander te helpen. Maar laat maar, ik zoek mijn heil wel elders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:46
In het XDA topic van WanamLite staat bij de instructies dit: If you came from a Gingerbread or AOSP Rom, you MUST WIPE your data
Nou kom ik van Litening 1.0 (dacht ik zo). Moet ik dan ook een wipe doen, in verband met andere kernel etc?

Ok, voor de zekerheid toch maar even wipe gedaan.
Net geflashed, maar als ik mijn telefoon opstart komt ie automatisch in CWM, ook als ik WanamLite opnieuw flash. Halp?

Edit: Ik weet misschien wat het probleem is. Ik had usbdebugging uitstaan. Ben ik nu de sigaar?
Heb net ookal een oude litening via odin proberen te flashen maar kom steeds in CWM.
Kan iemand mij helpen? stressend

[ Voor 40% gewijzigd door Hompu op 25-04-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
micla schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:19:
[...]

Stelletje smartasses.gwystyl opperde om even naar een linkje van xplw7 te zoeken. En sorry daar word met geen woord over gerept op de laatste 5 paginas. Het is leuk dat jullie het allamaal snappen,maar ik dacht dat het hier een forum was om elkander te helpen. Maar laat maar, ik zoek mijn heil wel elders
Succes, veel leesplezier gewenst. En helpen doen we zeker (aantal verwijzingen zijn al gegeven) maar GoT is geen helpdesk maar een discussie platform. Eigen initiatief wordt op prijs gesteld. :+

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
TheBleeder schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:42:
In het XDA topic van WanamLite staat bij de instructies dit: If you came from a Gingerbread or AOSP Rom, you MUST WIPE your data
Nou kom ik van Litening 1.0 (dacht ik zo). Moet ik dan ook een wipe doen, in verband met andere kernel etc?

Ok, voor de zekerheid toch maar even wipe gedaan.
Net geflashed, maar als ik mijn telefoon opstart komt ie automatisch in CWM, ook als ik WanamLite opnieuw flash. Halp?

Edit: Ik weet misschien wat het probleem is. Ik had usbdebugging uitstaan. Ben ik nu de sigaar?
Heb net ookal een oude litening via odin proberen te flashen maar kom steeds in CWM.
Kan iemand mij helpen? stressend
Weet je zeker dat je na de flash reboot system doet?..of staat er "reboot to recovery" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 23:10
gwystyl schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:31:
[...]
Een verschil tussen stock en ICS is in ieder geval het lockscreen: ICS heeft een rondje met links camera, rechts unlock, de stock versie heeft een grotere klok en kan vanuit elk punt unlocked worden.
hoe heet de stock lockscreen aub? zodat ik hem uit de samsungapps kan installeren van wanamlite :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Molybdenum schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:57:
CodecROM 5.7 beta2 geinstalleerd. Ziet er mooi uit, maar ik kom er achter dat ik geen ander keyboard kan gebruiken. Ik gebruik altijd TouchPal, maar op de een of andere manier kan je als standaard keyboard alleen het al geinstalleerde Samsung keyboard gebruiken.

Geen enkele andere kan als standaard worden ingesteld.
Heb je heel toevallig een mod geinstalleerd die de ICS onscreen buttons tevoorschijn tovert? Had nml hetzelfde zodra ik die mod erop zette. Mod verwijderd en kon weer andere toetsenborden kiezen..

Is wel al een tijd terug dus eerlijk gezegd denk ik dat zoiets wel gefixed moet zijn nu.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
micla schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:19:
Het is leuk dat jullie het allamaal snappen,maar ik dacht dat het hier een forum was om elkander te helpen. Maar laat maar, ik zoek mijn heil wel elders
Geen idee waar jij het over hebt. Maar goed, als je dit allemaal zinloos vindt: inderdaad succes en doei doei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:46
silitek schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:40:
[...]
Weet je zeker dat je na de flash reboot system doet?..of staat er "reboot to recovery" :+
Ja, zelfs shut down en dan opnieuw opstarten.
Maar heb nu via odin litening 2.7 erop weten te krijgen.

Maar heb nu ook het toetsenbord probleem, kan hem niet veranderen naar Swiftkey
Occy74 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:28:
[...]Heb je heel toevallig een mod geinstalleerd die de ICS onscreen buttons tevoorschijn tovert? Had nml hetzelfde zodra ik die mod erop zette. Mod verwijderd en kon weer andere toetsenborden kiezen..
Is wel al een tijd terug dus eerlijk gezegd denk ik dat zoiets wel gefixed moet zijn nu.
En ik heb niet zo'n mod, althans niet dat ik weet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
claeysy schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:24:
[...]

hoe heet de stock lockscreen aub? zodat ik hem uit de samsungapps kan installeren van wanamlite :-)
Dat vind ik een goede... ik kan in /system/app niets vinden wat lijkt op een lockscreen. Je zou kunnen kijken in de apk-lijst die ergens rondzwerft met een uitleg welke apk wat doet. Ik vermoed echter dat het lockscreen ergens in systemui verstopt zit, en die zou ik niet zomaar uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
laat maar :P

[ Voor 96% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-04-2012 09:07 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Hallo allemaal. Vraagje over resetten counter en "old bootloader". mijn phone is af-fabriek met v2.3.5 gekomen, dus hoogstwaarschijnlijk met nieuwe bootloader. Inmiddels draai ik 2.3.6. via een OTA update. Phone is inmiddels geroot door CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5 via Odin erop te zetten. Heb daarna even de stock erweer opgezet daarna weer CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5. Mijn counter staat dus nu op 2 en een geel driehoekje zoals bekend.

Nu heb ik een USB jig besteld en zal naar alle waarschijnlijkheid terugmoeten naar de oude boot loader. Via XDA heb ik de oude bootloader GT-I9100_OLD_BOOTLOADER gedownload (en de nieuwe om weer terug te gaan zeg maar). Hoe doe ik de oude bootloader erop zetten? Ook met Odin, of moet ik op 2.3.6 een 2.3.4 (stock) kernel erop zetten? Hoor het wel. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:15
Pe Nis schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:34:
Hallo allemaal. Vraagje over resetten counter en "old bootloader". mijn phone is af-fabriek met v2.3.5 gekomen, dus hoogstwaarschijnlijk met nieuwe bootloader. Inmiddels draai ik 2.3.6. via een OTA update. Phone is inmiddels geroot door CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5 via Odin erop te zetten. Heb daarna even de stock erweer opgezet daarna weer CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5. Mijn counter staat dus nu op 2 en een geel driehoekje zoals bekend.

Nu heb ik een USB jig besteld en zal naar alle waarschijnlijkheid terugmoeten naar de oude boot loader. Via XDA heb ik de oude bootloader GT-I9100_OLD_BOOTLOADER gedownload (en de nieuwe om weer terug te gaan zeg maar). Hoe doe ik de oude bootloader erop zetten? Ook met Odin, of moet ik op 2.3.6 een 2.3.4 (stock) kernel erop zetten? Hoor het wel. Alvast bedankt.
In dit topic zoeken op bootloader geeft al veel info ;)

Zo heb ik het gedaan. Vervolgens JIG erin en werkte perfect
koning_nico in "[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Laatst online: 23-01 20:10
koning_nico schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:17:
[...]

In dit topic zoeken op bootloader geeft al veel info ;)

Zo heb ik het gedaan. Vervolgens JIG erin en werkte perfect
koning_nico in "[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware"
Dank voor reactie. Ik zal eerst eens kijken of jig toevallig de counter reset, anders even oude bootloader er met Odin opknallen, of stock versie met oude bootloader (via XDA, waar geclaimd wordt dat alle packages de oude bootloader hebben: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278)

[ Voor 33% gewijzigd door Pe Nis op 26-04-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
Wanamlite 11.2 over 11.1 gezet , maar GPS werkt niet meer. De rest werkte wel perfect, batterij leek ook beter.
Had wellicht moeten wipen , maar zie net dat er al 11.3 is , dus nandroid restore & straks de 11.3 erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Hij geeft zelf aan dat er omdat er zo veel veranderingen zitten in de LP9 (about 22000 new commits) een wipe is aanbevolen, ben benieuwd.
claeysy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:05:
Wanamlite 11.2 over 11.1 gezet , maar GPS werkt niet meer. De rest werkte wel perfect, batterij leek ook beter.
Had wellicht moeten wipen , maar zie net dat er al 11.3 is , dus nandroid restore & straks de 11.3 erop zetten.
GPS deed het in het begin bij mij ook niet. FasterFix er op gezet, een reboot gedaan, en nu werkt het weer. Heb een fix binnen 15 seconden. Ik had ook geen wipe gedaan btw.

[ Voor 65% gewijzigd door Franco10 op 26-04-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
bij de 11.3 (LP9) zegt hij dat er inderdaad bij , bij de 11.2 (LP8) deed hij dat niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 03-10 09:31
Net een uurtje op LP7 na wipe gedraaid, maar had weer gezeik met Exchange :) Terug naar LP4 dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:28:
Net een uurtje op LP7 na wipe gedraaid, maar had weer gezeik met Exchange :) Terug naar LP4 dus :+
Gezeik? Verklaar nader, aub :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
claeysy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:24:
bij de 11.3 (LP9) zegt hij dat er inderdaad bij , bij de 11.2 (LP8) deed hij dat niet :-)
Ik ga updaten van 10.9, maar een Full Wipe, ben je dan alles kwijt?

En zo ja, hoe zorg je er voor dat je daarna weer 'alles' hebt? Apps en instellingen heb ik al gebackup't met Titanium en net Nandroid backup gedaan, maar meer instellingen/foto's/homescreen etc.

Ben nog redelijk/behoorlijk noob qua custom rom, dus any help? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16
Occy74 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:28:
[...]

Heb je heel toevallig een mod geinstalleerd die de ICS onscreen buttons tevoorschijn tovert? Had nml hetzelfde zodra ik die mod erop zette. Mod verwijderd en kon weer andere toetsenborden kiezen..

nope.

ben er ook niet meer mee bezig.
ik heb even de nandroid van deze teruggezet. die bevalt me tot nu toe prima.
http://www.darkyrom.com/c...rkyrom-hd-ics-xxlps.7506/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zelfde bug die ik vaak in 2.3.6 en 4.0.3. AOKP had/heb; agenda begint met synchroniseren, maar doet dat niet, en loopt vast op dat proces. Een berg wakelocks, batterij die over de rooie gaat, en een onbruikbare agenda. Dat laatste is eigenlijk nog het allervervelendste voor een freelancer ;) En omdat ik niet echt snelheidsverschil merkte (ik heb geloof ik ook gewoon geluk met LP4 ofzo :P ) vond ik het allemaal wel prima...

Grom, dit was te verwachten, mezelf gejinxt... zelfde ellende met LP4 nu :+

edit: tering-bug... precies dezelfde als met de AOSP-client :(

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 26-04-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:57
ilhanko schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:33:
[...]

Ik ga updaten van 10.9, maar een Full Wipe, ben je dan alles kwijt?

En zo ja, hoe zorg je er voor dat je daarna weer 'alles' hebt? Apps en instellingen heb ik al gebackup't met Titanium en net Nandroid backup gedaan, maar meer instellingen/foto's/homescreen etc.

Ben nog redelijk/behoorlijk noob qua custom rom, dus any help? :)
Je raakt je apps en je instellingen kwijt. Met TB kan je al je apps backuppen en restoren na het flashen, let wel dat je geen systeem apps restored. Veel launchers hebben een eigen backup voor het backuppen van de launchersettings, daar kan je ook even naar kijke

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zo... nu maar eens XWLP9 van wanam draaien. Daar staat nu al de hacked AOSP mail op, want met de calendar blijft het gezeik hier :(

Verder wel een top rom zo, ik kan alleen niet echt vrolijk erover doen omdat alles gewoon zuigt omdat ik geen agenda heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Henk schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:40:
[...]

Zelfde bug die ik vaak in 2.3.6 en 4.0.3. AOKP had/heb; agenda begint met synchroniseren, maar doet dat niet, en loopt vast op dat proces. Een berg wakelocks, batterij die over de rooie gaat, en een onbruikbare agenda. Dat laatste is eigenlijk nog het allervervelendste voor een freelancer ;) En omdat ik niet echt snelheidsverschil merkte (ik heb geloof ik ook gewoon geluk met LP4 ofzo :P ) vond ik het allemaal wel prima...

Grom, dit was te verwachten, mezelf gejinxt... zelfde ellende met LP4 nu :+

edit: tering-bug... precies dezelfde als met de AOSP-client :(
There: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=9307

Ik ervaar soms het zelfde probleem. Het enige wat je kunt doen is een andere Exchange client gebruiken. Erg jammer dat Google dit na 2 jaar nog steeds niet heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Jay-v schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:43:
[...]

There: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=9307

Ik ervaar soms het zelfde probleem. Het enige wat je kunt doen is een andere Exchange client gebruiken. Erg jammer dat Google dit na 2 jaar nog steeds niet heeft opgelost.
Tenzij ik het verkeerd begrijp; maar dit is meer dan een wakelock die geen release krijgt. Het synct gewoon helemaal niet, ook niet als ik het handmatig probeer or whatsoever.

Andere exchange client; tja, welke? Touchdown was de laatste keer dat ik het probeerde echt ruk, verder kom ik er niet heel veel tegen :(

Trouwens, DE tool voor mensen die een hekel hebben aan backups restoren; appextractor. Ik heb het al eerder gezegd, maar herhalen kan geen kwaad voor zo'n geniale tool ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Henk op 26-04-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Koriel
Hoe zien de laatste Cyanogenmod roms voor de S2 eruit?
BradPitt:
Zien er prima uit. Absurd veel te configureren ook.
Koriel:
Batterij duur etc?
BradPitt:
Zelfde als met andere Roms. Voor de een dus bagger, voor een ander normaal, voor de derde exceptioneel goed.
Ik draai nu dus eindelijk naar tevredenheid CM9 de 2404 versie..
Trebuchet deed het hem niet echt als launcher, en na wat anderen te hebben geprobeerd draai ik nu Nova Launcher Prime. ivm ADW-Ex die ik op CheckRom V6 draaide valt daar minder in te stellen, maar toevallig wel de meeste zaken die ik zoek. Ik kan alleen mijn homescreen nog niet locken.

De batterij lijkt iets minder dan CRv6, ik heb nu zo'n 40% over sinds 0900 deze ochtend. Ik heb er wel veel mee gespeeld, screentijd is minstens 2 uur geweest, een reboot en nog wat restores en updates hebben ook plaatsgevonden.

Nu maar op zoek naar een kernel met een lagere drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Andere exchange client; tja, welke? Touchdown was de laatste keer dat ik het probeerde echt ruk, verder kom ik er niet heel veel tegen :(
Roadsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Henk schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:32:
Zo... nu maar eens XWLP9 van wanam draaien. Daar staat nu al de hacked AOSP mail op, want met de calendar blijft het gezeik hier :(

Verder wel een top rom zo, ik kan alleen niet echt vrolijk erover doen omdat alles gewoon zuigt omdat ik geen agenda heb :+
AOSP Email FTW! :9

Hoe vind je de rom verder? Zijn die 22.000 ahum commits te merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Vandaag was ik de battery drain helemaal zat. Waar ik voorheen op 1% per uur zat, zat ik nu in idle op zo'n 3-4% per uur. Nu het interne geheugen geformatteerd en de rom (Hydrog3n) weer helemaal vanaf blanco geïnstalleerd. Hierna alles via de Google Play weer opnieuw geïnstalleerd. Ondanks dat ik ik altijd een full wipe doe bij het installeren van een rom heb ik nu al het idee dat hij zuiniger met zijn energie om gaat.

Vreemd, maar blijkbaar hebben bepaalde bestanden op het interne geheugen ook invloed op je batterij verbruik.

Het is wel weer even veel werk in vergelijking met even snel de apps via TB restoren, maar toch krijg er wel andere extra's voor terug. Kan het iedereen aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
l3art schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:47:
Vandaag was ik de battery drain helemaal zat. Waar ik voorheen op 1% per uur zat, zat ik nu in idle op zo'n 3-4% per uur. Nu het interne geheugen geformatteerd en de rom (Hydrog3n) weer helemaal vanaf blanco geïnstalleerd. Hierna alles via de Google Play weer opnieuw geïnstalleerd. Ondanks dat ik ik altijd een full wipe doe bij het installeren van een rom heb ik nu al het idee dat hij zuiniger met zijn energie om gaat.

Vreemd, maar blijkbaar hebben bepaalde bestanden op het interne geheugen ook invloed op je batterij verbruik.

Het is wel weer even veel werk in vergelijking met even snel de apps via TB restoren, maar toch krijg er wel andere extra's voor terug. Kan het iedereen aanbevelen
Ik weet niet of je structureel hoger verbruik had, maar een paar procent meer is niet zo bijzonder. Soms heb ik bijvoorbeeld dat ik wakker wordt en er is 7-8% procent van af. Na een reboot en even te kijken of alles wat uit moet staan ook uit staat heb ik dan de volgende nacht maar misschien 2% drain met in principe dezelfde settings.

Soms blijft er wat hangen en heb je dat soort zaken. Als je er te veel op gaat letten dan krijg je een soort omgekeerd placebo effect en is het einde zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik had nu structureel die drain. Nadat ik van GB naar ICS was gegaan om precies te zijn. Maar ook als ik weer terug ging naar GB bleef die drain. Kan er zelf niet echt een hele logische verklaring voor bedenken, daarom deze 'radicale' stap genomen. Maar merk aan meer dingen dat er wel wat anders is.

Programma's lijken nu 'vernieuwd', kom nu dingen tegen die ik eerder niet tegenkwam in de rom, of niet echt goed ingesteld kon krijgen. Al met al lijkt het een verbetering te zijn, al blijft het natuurlijk wel afwachten op de langer termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Franco10 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:28:
[...]

AOSP Email FTW! :9

Hoe vind je de rom verder? Zijn die 22.000 ahum commits te merken :)
AOSP Mail vond ik maar niets... sowieso omdat alle items dubbel tevoorschijn kwamen, maar ook omdat het grotendeels wit is. Met een AMOLED wil je toch liever zwart ;)

De rom verder; ik kwam van stock, dus wanamlite is sowieso anders... de theme en lockscreen zijn erg nice, waar Vertumus op dit moment rare dingen aan het doen is met zijn alien theme in bijvoorbeeld de MMS/SMS apps, is dit imho de betere kant. Ik ben wat bugjes tegengekomen met een SMS app die in apex staat en niet wil launchen, maar dat is een kwestie van de link opnieuw aanmaken.

Verder heb ik geen flauw idee waar die commits inzitten, in ieder geval niet in de exchange/calendar app, die zuigt nog steeds :+ Verder was ik erg tevreden over LP4 en heb ik niet echt het idee dat er tov mijn vorige rom snelheidsverschil in zit. Maar omdat ik alles inmiddels weer naar wens heb geconfigureerd, de wanam-rom inmiddels op de punten waar ik kritiek had weer terug is naar stock, en op de meeste punten die ik zelf in stock zat te verbouwen al is aangepast, blijf ik er even lekker bij, en nieuwer (LP9 tov LP4) is vast beter :)

Agenda heb ik de komende 2 weken toch niet nodig, dus daarna ga ik wel weer kijken, ik heb de hoop even opgegeven dat dat lekker gaat werken, moet even hard verzinnen hoe ik dat de vorige keer aan de praat had gekregen... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 26-04-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Is er al een manier gevonden dat iemand weet, om in de verschillende roms, telefoons met Telfort niet meer het roaming icoon te laten zien? Dus eigenlijk de telefoon gewoon te laten zien dat het op een nationaal netwerk zit. XWLP7 had geen last van roaming, maar de andere wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
l3art schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:03:
Is er al een manier gevonden dat iemand weet, om in de verschillende roms, telefoons met Telfort niet meer het roaming icoon te laten zien? Dus eigenlijk de telefoon gewoon te laten zien dat het op een nationaal netwerk zit. XWLP7 had geen last van roaming, maar de andere wel...
Ik denk dat dat in de radio zit... Probeer de radio van LP7 eens zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Laatst online: 06-10 19:08

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Ik ben van plan over te stappen van CM9 naar een andere ROM omdat ik niet tevreden ben over het batterijgebruik bij CM9. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen Resurrection en Wanamlite. Welke van deze 2 is over het algemeen stroomvriendelijker? Of ontloopt het elkaar niet zo heel veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
CrackSlet schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:19:
Ik ben van plan over te stappen van CM9 naar een andere ROM omdat ik niet tevreden ben over het batterijgebruik bij CM9. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen Resurrection en Wanamlite. Welke van deze 2 is over het algemeen stroomvriendelijker? Of ontloopt het elkaar niet zo heel veel?
Zolang de kernel hetzelfde is, zal dat elkaar niet veel maken. Gewoon die pakken die je het fijnste vindt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrackSlet schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:19:
Welke van deze 2 is over het algemeen stroomvriendelijker? Of ontloopt het elkaar niet zo heel veel?
Dat is allemaal eender. De kernel en de gebruikte governor bepalen dat <sneller tikken voortaan :P >

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 27-04-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hmmm, Wanam .3 met LP9 heeft hier nu ook een Deepsleep of Death te pakken. terug naar zijn .2 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:22:
Hmmm, Wanam .3 met LP9 heeft hier nu ook een Deepsleep of Death te pakken. terug naar zijn .2 dus :)
Of de LP7 kernel er op zetten, kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:26:
[...]

Of de LP7 kernel er op zetten, kan ook :P
Hehe, met app-extractor is er weinig reden om niet gewoon een backup te maken, wipen, LP8 erop en het even goed te doen :) Ik ga komende week een week naar het buitenland, dus geen zin in raar gerommel tussendoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Henk schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:22:
Ja ik zit hier ook gewoon nog op .2 werkt echt heel goed.

Hij moet alleen een oplossing zien te vinden voor de battery drain tijdens het spelen van football manager haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Vandaag wordt de volgende Hydrog3nICS versie gereleased, gebaseerd op AOKP versie B34.

[ Voor 21% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-04-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 06-10 12:51
Hoe flash je wanamlite met mobile odin pro?

In de custom roms die ik al geflashed heb was dit altijd 1 bestand...
Nu zijt het allemaal folders en mobile odin pro vindt niet direct iets wat te flashen valt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
frye schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:29:
Hoe flash je wanamlite met mobile odin pro?

In de custom roms die ik al geflashed heb was dit altijd 1 bestand...
Nu zijt het allemaal folders en mobile odin pro vindt niet direct iets wat te flashen valt.

Iemand een idee?
Kan niet, voor Mobile Odin heb je een tar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:30:
[...]

Kan niet, voor Mobile Odin heb je een tar nodig.
dusdat. Mobile Odin is letterlijk Odin in APK vorm, en kan dus alleen .tar files aan. Wanam maakt roms die je vanuit CWM recovery moet flashen. Gebruik het CWM programma dat met je root mee kwam, of flash old fashioned vanuit CWM zelf door te rebooten naar recovery ;)

Ik draai zelf inmiddels op Wanam 11.2, en op wat apps die crashen uit de appextractor restore na (en wat te verhelpen is met de app opnieuw installeren), draait die weer heerlijk... nu hopen dat deze geen DoD's heeft :P

[ Voor 20% gewijzigd door Henk op 27-04-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 06-10 12:51
Hmmm, dan blijf ik maar bij Lite'ning rom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Henk schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat dat in de radio zit... Probeer de radio van LP7 eens zou ik zeggen :)
Even proberen dan.
Hmmm CSC is de radio toch? Of moet ik de phone hebben? Weet het even niet meer.

edit:
Hmmm de XXWLP7 van XDA bevat alleen maar 1 bestand, en geen CSC :(

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 27-04-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
l3art schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:03:
[...]

Even proberen dan.

edit:
Hmmm de XXWLP7 van XDA bevat alleen maar 1 bestand, en geen CSC :(
CSC is de country code. Totaal niet boeiend tenzij je een officiele firmware draait en OTA updates wil draaien. Je kan een CSC code erin zetten, maar dat gaat automagisch gepaard met een full wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
l3art schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:03:
[...]

Even proberen dan.
de CSC sowieso niet, weet eigenlijk niet wat bij een i9100 de radio is... de laatste keer dat ik die flashte, was met een desire, en daar werkte het allemaal anders :+ Even googlen...

Edit: er zijn op het internet gewoon CWM-flashable radio's te vinden :) Al werkt het beter als je op 'modem' zoekt...

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 27-04-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heb die nu gevonden. In de LP7 release zat de LPS variant, dus die nu maar gedownload, eens kijken of dat wat doet. En anders de laatste uit de UK, de NELP3.

Geen succes met LPS, zal dan toch niet in de modem zitten. Dan zal die wel alleen zijn voor de sterkte van het bereik, etc, maar niet om te bepalen of je op een nationaal netwerk zit of iets anders.

edit:
spnconf.xml geprobeerd maar dat alleen werkt nu helaas niet meer... Damn!

[ Voor 49% gewijzigd door 13art op 27-04-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Dekar1 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:34:
[...]

Ok, ik ben al iets verder met dit probleem. Door een tijdje met een elektrische tandenborstel de micro-USB poort schoon te maken zegt de telefoon niet meer de hele tijd dat 'ie bezig is met opladen. Dit doet hij echter nog wel zo nu en dan.
Een erger probleem is mijn PC de telefoon helemaal niet meer herkend als device. Ik kan dus ook niet door mijn telefoon's data scrollen en muziek toevoegen. Dus ook Odin herkent de phone niet. Dit wil zeggen dat ik niks kan flashen... Enig idee wat ik hiertegen kan doen?
De reden dat ik terug wil naar stock is dat ik mijn telefoon wil opsturen voor reparatie onder garantie.

edit: Ik draai momenteel CM9 Nightly 0421. Zal 'm zometeen eens updaten naar 0425, kijken of ik daarmee iets opschiet. Ik heb USB debugging enabled btw.
Mobile Odin geïnstalleerd en stock ICS XXPLQ geflasht en met Triangleaway de flash counter op 0 gezet. Probleem "USB apparaat niet herkend" doet zich nog steeds voor, dus aangeboden voor reparatie. Wat garantie betreft hoef ik niets meer te doen nu toch? Alles is stock en het lijkt mij dat ik m'n telefoon kan laten repareren zonder kosten, of zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Net WanamLite er ook op gezet (versie 11.3) en ben er tot nu toe wel tevreden mee, ik kom van CM9 af. :)
Moet zeggen dat ik WanamLite fijner vind werken dan CM9, maar dat komt denk ik omdat sommige apps in WanamLite gewoon de Samsung apps zijn of zo?

Meeste qua instellingen en apps heb ik alweer weten in te stellen en te doen, maar zit vast op 1 dingetje en ik kom er met diverse pagina's en topics (o.a. op XDA) niet helemaal uit.

Als ik nu namelijk de back-button aanraak, trilt mijn telefoon even, dat wil ik echter niet. Via Settings -> security heb ik 'Vibrate on screen tap' al uit staan, alsmede het trillen bij de instellingen van het toetsenbord. Zie ik iets over het hoofd ergens?

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 27-04-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:57
CptChaos schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:33:
Als ik nu namelijk de back-button aanraak, trilt mijn telefoon even, dat wil ik echter niet. Via Settings -> security heb ik 'Vibrate on screen tap' al uit staan, alsmede het trillen bij de instellingen van het toetsenbord. Zie ik iets over het hoofd ergens?
Instellingen > geluid, en dan onderste optie uitvinken.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29
heb sinds wanam 11.3 geen netwerk meer (g 3g h etc) :? ;( :X

Heb de officiële rom er weer opgegooid maar hetzelfde .
is er een manier om een volledige wipe te doen en zo ja wat is dan de beste wipe?

Of zal er stiekum toch een vodafone netwerk probleem zijn ?!!!

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
scorpio schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 07:14:
heb sinds wanam 11.3 geen netwerk meer (g 3g h etc) :? ;( :X

Heb de officiële rom er weer opgegooid maar hetzelfde .
is er een manier om een volledige wipe te doen en zo ja wat is dan de beste wipe?

Of zal er stiekum toch een vodafone netwerk probleem zijn ?!!!
APN Vodafone nog aanwezig?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
staat wel ingesteld maar aanwezig ? snap de vraag misschien niet ,
Af en toe vindt ie wel een g en download ie wat maar heeel langzaam , meestal niets en zie ik zelfs geen g staan helemaal niets.
heb al meerdere malen rom veranderd en cache etc geleegd maar njente, shit man.

Nu ff weer een g gezien en zelfs een H+ en dan gaat ie wel , maar duurt maar even en dan ist weer verbroken en weg.

sms verzenden heeft er ook last van , ben best wel ff psssd nu

[ Voor 24% gewijzigd door scorpio op 28-04-2012 09:48 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:40:
Nu ff weer een g gezien en zelfs een H+ en dan gaat ie wel , maar duurt maar even en dan ist weer verbroken en weg.
Andere radio ook al eens geprobeerd, gewoon voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
welke is best voor vodafone , met odin te flashen ??
Als dat zou helpen..

dacht dat met wanam rom er ook een andere radio in kwam ??

[ Voor 29% gewijzigd door scorpio op 28-04-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:58:
dacht dat met wanam rom er ook een andere radio in kwam ??
Ja, BULP6, zou gewoon prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Snap er niets meer van , welke rom ik ook flash, geen netwerk!

Kan niet bellen , sms n whatsapp, niets ..alle apps doen het wel ,maar daar heb ik dan ff niets aan

[ Voor 85% gewijzigd door scorpio op 28-04-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:35
Je efs map gebackupt? Denk dat die veranderd is tijsens het flashen en met de backup kan je hem weer terug zetten. Hoop ik wel dat je backup hebt gemaakt anders kan alleen samsung je redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
dglavimans schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:13:
Je efs map gebackupt? Denk dat die veranderd is tijsens het flashen en met de backup kan je hem weer terug zetten. Hoop ik wel dat je backup hebt gemaakt anders kan alleen samsung je redden
sorry weet niet wat een efs map is?

heb inmiddels meerdere odems geprobeerd , niets helpt , kan niet meer bedenken. :'(

iemand die weet waar zich een samsung helpdesk bevindt of waar ik hem kan inleveren te reparatie? :'(
Zla eerst counter reset doen en stock rom erop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Je moet je ook wel inlezen he :/ in de openingspost staat zelfs een stukje over de efs map. Deze map kan bij t flashen veranderen en als die veranderd kan je niet meer bellen etc. Een oplossing daarvoor is een backup van die map maar daar heb je nu niks meer aan. Ook samsung zou weten dat je hebt zitten rommelen aan je foon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
als die efs map veranderd zou zijn , had ik dan geen imei meer?

Imeinummer is intakt ..zi af en toe ook een g of 3 g maar heeel even ,
Had dit tijdje terug "genoemd"

Dus efs mapo is intakt, zal hem gelijk ff backuppen , dat wel 8)
Zie dat die map leeg is inderdaad, maar kan wel imei opvragen , raar, maar goed hij moet dus opgestuurd.. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door scorpio op 28-04-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Hm oke vreemd. Misschien is een orginele samsung rom erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
dglavimans schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:27:
Hm oke vreemd. Misschien is een orginele samsung rom erop zetten?
geprobeerd...geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
In die efs map zitten ook files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Dus efs mapo is intakt, zal hem gelijk ff backuppen , dat wel 8)
Zie dat die map leeg is inderdaad, maar kan wel imei opvragen , raar, maar goed hij moet dus opgestuurd.. :'(
[/quote]

Of ze moeten hidden zijn , moet zo weg zal er vandaag niet meer aan toekomen :|
Moet maar eens zoeken hoe en waar ik hem kan inleveren , zalde map zelf wel niet kunnen vullen neem ik aan :+

wel gek dat ik soms wel kan ellen en af en toe een G zie en iets (langzaam dat wel kan downloaden.\
Zou niet moeten kunnen als efs leeg is , en Imei zie ik ook, zou het toch vodafone zijn netwerk zijn die ligt te klooien???

Lees julle reactie wel weer als ik thuis ben (laat)
;)
wel bedankt voor het meedenken/helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
vorige week pure ics rom geupdate sinds dien niet helemaal blij meer met deze rom met nu een hoogte punt met een gigantische os bug en een drain van +/- 20% per uur zonder gebruik.

Iemand nog tips voor ICS rom? Ik heb het liefst gewoon een soort kale ICS rom zonder rommel en goed bedoelde mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Crazyanz schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:19:
vorige week pure ics rom geupdate sinds dien niet helemaal blij meer met deze rom met nu een hoogte punt met een gigantische os bug en een drain van +/- 20% per uur zonder gebruik.

Iemand nog tips voor ICS rom? Ik heb het liefst gewoon een soort kale ICS rom zonder rommel en goed bedoelde mods
www.wanamlite.com

http://forum.xda-develope...ad.php?t=1436817&page=642

11.3 geeft op sommige telefoons problemen met de LP9 versie, dus ik zou dat even doorlezen en evt de 11.2 overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik draai wanam 11.2 echt zonder problemen :) Top rom, imho zoals de ICS voor de SGSII eigenlijk zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Kort vraagje. Ik wil Wanam 11.13 draaien icm met speedmod 13.16 kernel.
Moet ik eerst die kernel flashen of eerst wanam installeren?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daywalk3r schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:53:
Moet ik eerst die kernel flashen of eerst wanam installeren?
Eerst de Rom, dan de kernel.

Pagina: 1 ... 69 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.