Grrr, ik word echt niet wijs van de topicstart. Kan iemand iets ophelderen voor mij? Ik wil mijn toestel rooten, wipen, formateren ( mits nodig ) nieuwe firmware/nieuwe rom er op.
( heb update naar ICS gedaan via KIES, maar het ding is niet meer vooruit te branden en doet de meest vreemde dingen, dus wil ik alles er af hebben en op nieuw beginnen, eventueel met costum rom )
Maar goed, als ik de topistart letterlijk volg, staat er in het kort dit:
"In dit topic zullen we proberen in begrijpelijke taal uit te leggen hoe je je Samsung Galaxy S II root en je op de hoogte houden van de laatste Rom's of update's van Samsung wat betreft dit toestel.""
Vervolgens gaat het over wat firmware veranderen inhoud, en staat er onder de verklarende woordenlijst nog een stukje over geschreven. In die verklarende woordenlijst word er over Backup en Restore gesproken en absoluut aangeraden om eerst een backup te maken.
Hier worden een 3 tal programma's voor gesuggereerd, maar die allen root acces vereisen. Hoe kan ik dan backuppen zonder root acces??
De verklarende woordenlijst zelf onthult ook niets van enige volgorde van handelen en laat me met meer vragen achter dan antwoorden.
Verder hebben we nog wat Hoofdstukken, maar dit is volgens mij nog niet helemaal af???
Onder het hoodstuk "firmware" staat er "work in progress" en staat er een link naar Kalua, die doorverwijst naar halverwege een 11 maanden oud topic waar ik ook niets wijzer van wordt.
Het hoofdstuk Downloads komt niet verder dan Bla Bla Bla....en ook het hoofdstuk Roms laat mij erg in het gewisse Rom,rom..rom
Ik heb dit hele topic ( en andere ) zo'n beetje doorgelezen, maar ik snap er nog steeds geen snars van; Hoe moet ik Backupppen zonder Root? Moet ik eerst rooten of eerst wipen? Kan ik een Costum Rom ( met root ) veilig installeren zonder de aangeraden Backup? Er zit geen duidelijk lijn in de topicstart. Geen flame, ik snap het gewoon niet
Iemand met wel een duidelijke tut? Ik ben geen leek op ict gebied, kan bijna alles ombouwen enzo, maar dit begint zo onderhand een project te worden waar ik hoofdpijn van krijg.
Ik heb een unbranded toestel met de volgende systeem info:
Android versie: 4.0.3
Baseband versie: I9100XXLPS
Kernelversie: 3.0.15-I9100XWLP7-CL340913 dpi@Dell134 #3
Buildnummer: IML74K.XWLP7