Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09
Franco10 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:16:
[...]

Dat je accu na 12 uur leeg is, is heel normaal. Maar dan moet je hem wel flink gebruikt hebben en dan zou eigenlijk scherm de grootste verbruiker moeten zijn.

Hoeveel uur heeft je scherm aangestaan?
Scherm heeft 2 uur 7 min aangestaan. Dus ook best een redelijke tijd. Ik vind het ook niet heel schokkend qua verbruik hoor, maar het feit dat het OS bovenaan stond verbaasde me een beetje.

Overigens net even met BetterBatteryStats gekeken en blijkt dat AudioOut_1 vaak partial wakelocks maakt. Geen idee of het wat uitmaakt, maar hier wordt er een oplossing geboden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1565091.

Anyway, ook al blijft het verbruik zo dan zou ik daar nog prima mee kunnen leven, maar het is natuurlijk wel leuk om lekker te tweaken aan je telefoon B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Franco10 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:16:
[...]

Dat je accu na 12 uur leeg is, is heel normaal. Maar dan moet je hem wel flink gebruikt hebben en dan zou eigenlijk scherm de grootste verbruiker moeten zijn.

Hoeveel uur heeft je scherm aangestaan?

[...]

Er staat ook LP8 stock email app, dat is wel jammer. De AOSP Email client is echt vele malen beter.
Hmmm, ik ben daar dus juist heel blij om, AOSP doet steevast kut met mijn exchange server, zit nog niet helemaal lekker in 4.0.3. Nu kan ik wellicht de wanam-roms weer gaan gebruiken ipv mijn eigen brouwsels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Henk schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:25:
[...]

Hmmm, ik ben daar dus juist heel blij om, AOSP doet steevast kut met mijn exchange server, zit nog niet helemaal lekker in 4.0.3. Nu kan ik wellicht de wanam-roms weer gaan gebruiken ipv mijn eigen brouwsels :)
Ik heb precies het omgekeerde :*) De stock email deed alleen maar lastig en met de AOSP was het ineenkeer opgelost. Ook met GB had ik af en toe dat de stock email soms wat lang deed over het binnenhalen en versturen van email.

Net nu ik de AOSP ontdek stopt hij er mee 8)7
Morrar schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:22:
[...]

Scherm heeft 2 uur 7 min aangestaan. Dus ook best een redelijke tijd. Ik vind het ook niet heel schokkend qua verbruik hoor, maar het feit dat het OS bovenaan stond verbaasde me een beetje.
Daar is niets mis mee als je alle sync opties etc aan hebt staan. Als je hier en daar wat aanpast door de wakelocks te bekijken via BBT kun je er wel meer uit halen denk ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Franco10 op 18-04-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Franco10 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:31:
[...]

Ik heb precies het omgekeerde :*) De stock email deed alleen maar lastig en met de AOSP was het ineenkeer opgelost. Ook met GB had ik af en toe dat de stock email soms wat lang deed over het binnenhalen en versturen van email.

Net nu ik de AOSP ontdek stopt hij er mee 8)7
:D

Ach, anders frot je de AOSP er toch gewoon zelf terug in? Even googlen voor een CWM-flashable apk...

Ik zit trouwens die wanam's weer even te bekijken, maar die kerel weet zelf niet wat hij wil geloof ik :P Social hub eruit, erin, eruit... TWlauncher eruit, er weer in...

Ik blijf nu nog even bij mijn rommel-LP4 die verder ontzettend goed draait, het stof van de ontzettende stroom aan internationale roms is nog steeds niet gaan liggen, dus heb nog steeds geen zin om te backuppen, wipen, restoren etc :+

[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 18-04-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Henk schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:44:
[...]

:D

Ach, anders frot je de AOSP er toch gewoon zelf terug in? Even googlen voor een CWM-flashable apk...

Ik zit trouwens die wanam's weer even te bekijken, maar die kerel weet zelf niet wat hij wil geloof ik :P Social hub eruit, erin, eruit... TWlauncher eruit, er weer in...

Ik blijf nu nog even bij mijn rommel-LP4 die verder ontzettend goed draait, het stof van de ontzettende stroom aan internationale roms is nog steeds niet gaan liggen, dus heb nog steeds geen zin om te backuppen, wipen, restoren etc :+
Op XDA zaten mensen te zeuren om de TWlauncher (geen idee waarom) en om een of andere reden moest hij die hubs erin zetten om het niet te laten crashen. Dat bleek achteraf niet (meer) nodig dus heeft ie ze er weer uitgehaald.

Snap dat niet helemaal, als je Lite wil zijn moet je die onzin er gewoon uitlaten :+

Iedereen is een beetje op zoek naar een ROM, daarom is iedere bakker om de dag aan het updaten om een paar nieuwe gebruikers aan te trekken ofzo. Als je eigen instellingen goed werken moet je daar gewoon mee door gaan denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Franco10 op 18-04-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:43
Ik kom van siyah v3.1rc2, deze had wel een erg grote batterij drain... Na 9 uur helemaal van 100% tot 0, bijna zonder gebruik (uiteraard wel BLN aan)... Nu V3.1rc6 eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vraagje, heb net mijn Tmobile opgewaardeerd naar ICS en ben op zoek gegaan naar de goede kernel om te rooten, Ik kon niets vinden met dezelfde kernel maar las op 1 duits forum dat iedere recente kernel wel zou werken en een ander forum linkte naar CF-Root-SGS2_XX_OXA_LPH-v5.2.
Die heb ik gebruikt, netjes via odin erop gezet.

Nu start ie nog wel op maar na de gele driehoek doet ie niets meer Ik ga er dus maar vanuit dat die kernel toch niet zo goed was.

Iemand een idee welke ik nu moet gebruiken om de boel weer werkend te krijgen (tmobile versie is I9100BOLPD_I9100TNLLP5_TNL) ?

edit: even de stock tmobile teruggezet dus hij doet het weer, maar toch geinteresseerd als iemand weet welke kernel ik moet gebruiken om toch te rooten)

Alvast bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Fantomas op 18-04-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Fantomas schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:10:
Vraagje, heb net mijn Tmobile opgewaardeerd naar ICS en ben op zoek gegaan naar de goede kernel om te rooten, Ik kon niets vinden met dezelfde kernel maar las op 1 duits forum dat iedere recente kernel wel zou werken en een ander forum linkte naar CF-Root-SGS2_XX_OXA_LPH-v5.2.
Die heb ik gebruikt, netjes via odin erop gezet.

Nu start ie nog wel op maar na de gele driehoek doet ie niets meer Ik ga er dus maar vanuit dat die kernel toch niet zo goed was.

Iemand een idee welke ik nu moet gebruiken om de boel weer werkend te krijgen (tmobile versie is I9100BOLPD_I9100TNLLP5_TNL) ?

edit: even de stock tmobile teruggezet dus hij doet het weer, maar toch geinteresseerd als iemand weet welke kernel ik moet gebruiken om toch te rooten)

Alvast bedankt.
Het zou inderdaad niet zoveel uit moeten maken, maar iets wat een beetje in de buurt komt zoals XWLP7 lijkt me handig om te proberen. Als je alle t-mobile meuk toch weggooit kan je zelfs overwegen om de unbranded versie te flashen en dan werkt die CF-Root zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:42:
[...]

Het zou inderdaad niet zoveel uit moeten maken, maar iets wat een beetje in de buurt komt zoals XWLP7 lijkt me handig om te proberen. Als je alle t-mobile meuk toch weggooit kan je zelfs overwegen om de unbranded versie te flashen en dan werkt die CF-Root zeker
Bedankt, XWLP7 doet het wel gewoon. Ben nog niet helemaal toe aan unbranded aangezien ik de telefoon nog maar een paar dagen heb .

[ Voor 10% gewijzigd door Fantomas op 18-04-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:38
gabn88 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:13:
Ik kom van siyah v3.1rc2, deze had wel een erg grote batterij drain... Na 9 uur helemaal van 100% tot 0, bijna zonder gebruik (uiteraard wel BLN aan)... Nu V3.1rc6 eens proberen...
Zet BLN is uit, dit is ook een enorme drainer.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Er is iemand die wel 'review ' heeft gedaan welke Kernel goed werkt met HyDrOG3N

Neak: http://forum.xda-develope...p?p=25030320#post25030320
Thovarukk: http://forum.xda-develope...p?p=25030320#post25030320
Met SIyah is ie nu bezig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
l3art schreef op donderdag 19 april 2012 @ 07:47:
[...]

Zet BLN is uit, dit is ook een enorme drainer.
Wat bedoelen jullie met BLN?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankivo schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:21:
[...]

Wat bedoelen jullie met BLN?
Touchkey lichtjes.

Die Wanam is wel bezig zeg.
Bijna dagelijks een nieuwe release.
Dat getuigd bij mij niet als een stabiele ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:24:
[...]

Touchkey lichtjes.

Die Wanam is wel bezig zeg.
Bijna dagelijks een nieuwe release.
Dat getuigd bij mij niet als een stabiele ROM.
Hij is ontzettend stabiel (want gebaseerd op stock, met aanpassingen), maar elke nieuwe update die vanuit een willekeurig land het internet vindt, voert hij door. Laatst pakte hij bijvoorbeeld de luxemburgsche LP4, daarna weetikveelwaarvandaan de LPS, toen de russische LP7, nu de Australische LP8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Vandaar dat ik met LP8 weer een roaming icoontje krijg met Telfort. Dat was met LP7 niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat is er gebeurd met de CM9 nightlies? Die lijken vast te zitten op 14 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Snakeye2209 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:06:
Er is iemand die wel 'review ' heeft gedaan welke Kernel goed werkt met HyDrOG3N

Neak: http://forum.xda-develope...p?p=25030320#post25030320
Thovarukk: http://forum.xda-develope...p?p=25030320#post25030320
Met SIyah is ie nu bezig dus.
Thovarukk is een hele verbetering t.o.v. Siyah voor battery life. Gokhanmoral focust zich helemaal op allerlei mooie features die ik toch niet nodig hebt en lijkt daardoor de basis een beetje uit het oog verloren. Thovarukk gaat weer helemaal terug naar de basis. Al zit meer dan 5 uur screentime er bij mij echt niet in, 4 uur op lage brigthness is al op het randje... Maar goed, daar heeft de kernel weinig invloed op, het scherm is de grootverbruiker.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
l3art schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:17:
Vandaar dat ik met LP8 weer een roaming icoontje krijg met Telfort. Dat was met LP7 niet het geval.
Zou inderdaad heel goed kunnen, ware het niet dat Wanam zijn LP7 gebaseerd was op de Russische variant AFAIK ;)

Je zou kunnen proberen om de radio en/of de CSC te veranderen/flashen, misschien dat je er dan weer vanaf bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:46

Rincewind

Take me in your arms tonight

Vraagje: kan ik van Wanam 10.5 naar 11.1 zonder wipe ? Dus gewoon zip op je interne SD, boot in CWM en dan upgrade ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Henk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:38:
[...]

Zou inderdaad heel goed kunnen, ware het niet dat Wanam zijn LP7 gebaseerd was op de Russische variant AFAIK ;)

Je zou kunnen proberen om de radio en/of de CSC te veranderen/flashen, misschien dat je er dan weer vanaf bent :)
Ik draai zelf Wanam niet. Maar met een andere ROM die op LP8 draaide viel het me opeens op. Terwijl ik met een LP7 rom niet het roaming teken kreeg. Met een van de ander versies, die daarvoor zaten wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
ph4ge schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:38:
[...]
Thovarukk is een hele verbetering t.o.v. Siyah voor battery life. Gokhanmoral focust zich helemaal op allerlei mooie features die ik toch niet nodig hebt en lijkt daardoor de basis een beetje uit het oog verloren. Thovarukk gaat weer helemaal terug naar de basis. Al zit meer dan 5 uur screentime er bij mij echt niet in
Ohhh dat kan jij ook wel hoor. Sterker nog, je kan zelfs 10 uur screen on time hebben. Neem maar eens een zwarte afbeelding en laat die gewoon staan met het scherm aan.

Dat soort overzichten zegt gewoon helemaal niks. Iemand die een rom heeft die vrij weinig zwart heeft, zal sowieso meer energie verbruiken dan iemand die een rom heeft die bijna alleen maar zwart is. etc. Blijft altijd tricky om te zeggen, ik heb zoveel sceen on time, en de ander die heeft dan weer meer of minder. Zegt niet veel, totdat de omstandigheden precies hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Rincewind schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:05:
Vraagje: kan ik van Wanam 10.5 naar 11.1 zonder wipe ? Dus gewoon zip op je interne SD, boot in CWM en dan upgrade ?
Ik ben van 10.5 naar 10.9 gegaan zonder een full wipe. Heb alleen de dalvik cache en de partition gewiped. Alle instellingen, apps ed werden gewoon behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:20
bluppfisk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:33:
Wat is er gebeurd met de CM9 nightlies? Die lijken vast te zitten op 14 april.
Servers schenen brak te zijn. Werkt nu weer en de nieuwe staat et op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
l3art schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:15:
[...]

Ohhh dat kan jij ook wel hoor. Sterker nog, je kan zelfs 10 uur screen on time hebben. Neem maar eens een zwarte afbeelding en laat die gewoon staan met het scherm aan.

Dat soort overzichten zegt gewoon helemaal niks. Iemand die een rom heeft die vrij weinig zwart heeft, zal sowieso meer energie verbruiken dan iemand die een rom heeft die bijna alleen maar zwart is. etc. Blijft altijd tricky om te zeggen, ik heb zoveel sceen on time, en de ander die heeft dan weer meer of minder. Zegt niet veel, totdat de omstandigheden precies hetzelfde zijn.
En minstens even belangrijk: staat data aan? 3g of 2g? Goed bereik of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Frigolamptje schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:57:
En minstens even belangrijk: staat data aan? 3g of 2g? Goed bereik of niet?
Je kan precies zien hoeveel je batterij ontladen is, voor hoeveel procent je scherm verantwoordelijk was en hoelang je scherm heeft aangestaan. Zo kan je precies berekenen wat je scherm verbruikt, Roms hebben hier geen invloed op (die kunnen hooguit wat met de brightness doen).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29
SCARfaceE schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:09:
Nieuwe versie van Wanamlite (11.1) heeft TWLauncher zonder SocialHub, dus het kan gewoon. (Geen idee waarom je TWLauncher zou willen maar ieder zo zijn voorkeur :P)
Pff 11.1 alweer? :X ben net van 10.9 > 11 gegaan 8)
wanam bevalt me goed maar tis wel of bij 11 de batterij sneller leegraakt.
wel lekker soepel en alles werkt vlot en prettig dus (gevoel) ook heb ik niet meer dat mijn netwerk vast gaat zitten.
Netwerk gaat zelfs wat sneller , zowel Lan als 3g . :P

'S kijken of 11.1 de moeite waard is

staat erop, net zo lekker als 11 maar beloofd langere bat life ;)

[ Voor 8% gewijzigd door scorpio op 19-04-2012 16:32 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 08:06
Ik draai sinds gisterochtend met Winam 11.1 en het bevalt met prima. Batterij verbruik is zeker niet slechter dan de 10.x versies die ik hiervoor draaide. Het werkt allemaal prima en lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
gabn88 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:13:
Siyah v3.1rc6: Met zelfde verbruik nu na 12,5 uur nog 50% over :9~ BLN aan!

Beste kernel ATM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gabn88 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:41:
Siyah v3.1rc6: Met zelfde verbruik nu na 12,5 uur nog 50% over :9~ BLN aan!
Heeft er alleen maar mee te maken hoe snel je een notificatie bekijkt. Bekijk je hem niet: drain to the max.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:57
Brad Pitt schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:14:
[...]

Heeft er alleen maar mee te maken hoe snel je een notificatie bekijkt. Bekijk je hem niet: drain to the max.
Yep, BLN heeft vooralsnog een hoge drain.

In 3.1rc6 heeft Gokhan blnww (without wakelock) verwijderd, omdat het alsnog een hoge drain veroorzaakte. Dus in principe is er geen verschil met BLN icm andere kernels die het ondersteunen. (Qua BLN verbruik dan.)

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Ik vind het nu ook wel tijd geworden om over te stappen naar ICS. Welke rom werkt perfect en raden jullie aan voor dagelijks gebruik? Of denken jullie dat de final release van Cyanogenmod 9 er zeer binnenkort aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
RekZ schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:44:
Ik vind het nu ook wel tijd geworden om over te stappen naar ICS. Welke rom werkt perfect en raden jullie aan voor dagelijks gebruik? Of denken jullie dat de final release van Cyanogenmod 9 er zeer binnenkort aankomt?
Lees een beetje terug en je weet wat het meest (meestal ook het stabielst/best volgens velen) wordt gebruikt. Van de Sammy roms is Wanamlite verreweg het meest populair hier. CM9 werkt al erg lekker en AOKP roms zoals Hydrog3n en die van bezke werken ook lekker. Los van deze 4 heb je nog vele andere roms die gewoon soepel en stabiel werken, ik zou zeggen probeer ze uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Nu met de Siyah v3.1rc6 weer ineens dat de batterij +/- 10% per uur draint, terwijl het aan het begin van de dag nog +/- 2.5% per uur was...

Die 10% komt overeen met wat ik met de Siyah v3.2rc2 had. Volgens mij is bij de installatie van de Siyah v3.1rc6 de cache gereset, want ik moest mijn vergrendelscherm foto opnieuw instellen. Waarschijnlijk gaat er dus na enige tijd iets fout met het cache geheugen ofzo, en dat zou dus ROM (of app?) gerelateerd kunnen zijn... Het gekke is dat bij "batterij" het balkje van mobiel netwerksignaal zwart wordt vanaf het moment dat die drain begint, maar ik wel gewoon berichten krijg/gebeld wordt!

Zit na te denken over 3 opties:
1. Flash LP7, deze keer met "repartition" aan en de juiste pit-file erbij.
2. Alleen een factory reset.
3. Flash WnamLite ICS LB8 v11.1

Welke raden jullie mij aan? Ik weet dat de eerste twee meer werk zijn (alles opnieuw instellen, bij de eerste root verkrijgen etc...), maar opzich bevalt de stock rom mij wel aardig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
RekZ schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:44:
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met Resurrection 1.4 + Thoravukk kernel. Batterij gaat erg lang mee -> Zit vandaag bijv. dik 10u op de acccu en heb 58% over. Heb flink gewhatsappt vanochtend en misschien een half uurtje geinternet + half uur af en aan e-mail checken. Facebook meldingen uit, alleen push van gmail en whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Gisteren met Sensation Rom, opeens erg vaak last van Sleep Of Death probleem gehad. Probleem trad steeds op wanneer ik een lader aansloot. Dit was met de NEAK kernel. Nu de Abys kernel er op gezet om te zien of dat beter gaat. Of is dit niet een kernel gerelateerd probleem?

Vreemde was dat het eerder die dag prima ging, geen problemen, alleen 's avonds trad het probleem opeens op. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Ik ben zojuist overgestapt naar Hydrog3n, en het bevalt best op 1 puntje na. Het scrollt allemaal wat trager dan 2.3.6

Is er nog iets wat ik moet instellen om hem smooth te laten scrollen? De touchscreen sensibility heb ik al naar 100 gezet, maar het is nog steeds niet naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
l3art schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 08:37:
Gisteren met Sensation Rom, opeens erg vaak last van Sleep Of Death probleem gehad. Probleem trad steeds op wanneer ik een lader aansloot. Dit was met de NEAK kernel. Nu de Abys kernel er op gezet om te zien of dat beter gaat. Of is dit niet een kernel gerelateerd probleem?

Vreemde was dat het eerder die dag prima ging, geen problemen, alleen 's avonds trad het probleem opeens op. Geen idee waarom.
Heb je hem misschien undergeclocked? Dat is meestal de oorzaak. Het kan wel zijn dat een bepaalde setting net wel werkt voor kernel A en net niet voor kernel B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RekZ schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:43:
Is er nog iets wat ik moet instellen om hem smooth te laten scrollen? De touchscreen sensibility heb ik al naar 100 gezet, maar het is nog steeds niet naar wens.
Is de enige reden dat ik die Rom niet gebruik, het werkelijk extréém brakke scrollen. Maar ja, op het XDA-forum roept iedereen dat het zoooo ongelooflijk smooth en snel en perfect is dat het wel aan ons zal liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:58:
[...]

Is de enige reden dat ik die Rom niet gebruik, het werkelijk extréém brakke scrollen. Maar ja, op het XDA-forum roept iedereen dat het zoooo ongelooflijk smooth en snel en perfect is dat het wel aan ons zal liggen ;)
Ah, het is dus puur Hydrog3n die dat probleem heeft?

Ik zat in dubio tussen Wanamlite en Hydrog3n, maar als ik nu dus overstap op wanamlite heb ik dit probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
ph4ge schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:55:
[...]
Heb je hem misschien undergeclocked? Dat is meestal de oorzaak. Het kan wel zijn dat een bepaalde setting net wel werkt voor kernel A en net niet voor kernel B.
Nee alles stond standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RekZ schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:39:
Ah, het is dus puur Hydrog3n die dat probleem heeft?
Nee élke CM-based Rom scrollt bagger naar mijn mening :)
Ik zat in dubio tussen Wanamlite en Hydrog3n, maar als ik nu dus overstap op wanamlite heb ik dit probleem niet?
Wanam is smooth as a baby's butt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:36:
[...]

[...]

Wanam is smooth as a baby's butt :P
Voor m'n gevoel is Hydro ook erg smooth op het scrollen na... Wat is het grote voordeel van Wanam over Hydro dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RekZ schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:09:
Voor m'n gevoel is Hydro ook erg smooth op het scrollen na...
Is wat mij betreft dan ook letterlijk het énige nadeel :)
Wat is het grote voordeel van Wanam over Hydro dan?
Helemaal niets... Hydrog3n kan je veel en veel meer instellen en tweaken en is (dus) veel leuker. Maar dat scrollen is voor mij echt de dealbreaker. "Even" door een lange lijst zwiepen is gewoon onmogelijk.
Scroll stop scroll stop scroll stop scroll stop scroll. Had it. Reboot. Recovery. Restore Nandroid, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 02-10 18:21
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:36:
[...]
Dat is dan bij latere CM9 Nightlies gekomen, want ik heb de build van 31/3 en die is super smooth.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:05:
Dat is dan bij latere CM9 Nightlies gekomen, want ik heb de build van 31/3 en die is super smooth.....
Smooth als in bewegen dat heerlijk soepel gaat: klopt. Smooth als in zwieper geven en in een grote lijst of een webpagina van het begin naar het einde kunnen scrollen in één keer: nope :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:10:
[...]

Smooth als in bewegen dat heerlijk soepel gaat: klopt. Smooth als in zwieper geven en in een grote lijst of een webpagina van het begin naar het einde kunnen scrollen in één keer: nope :P
Noem een website en ik maak een video om te laten zien dat dat wel zo is..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:12:
Noem een website en ik maak een video om te laten zien dat dat wel zo is..........
Ja als je écht je best doet en als een malloot zwiept wil het wel eens lukken. Maar goed, is toch allemaal mega persoonlijk, ik vind het te bagger voor woorden, jij vindt het helemaal geweldig (en met jou duizenden andere mensen hoor dus het "is" zeker niet bagger... ;) ), dat is toch prima :P
Mensen moeten zelf maar gewoon zo'n Rom er op zetten en proberen. Met een backup is dat geheel risicoloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ik ben het gewoon niet met je eens.
Ik doe een simpel zwiepje met m'n vinger en de pagina scrollt van boven naar onder. Ik hoef helemaal niet als een achterlijke m'n best te doen. (bijv. website: theverge.com op desktop weergave met stock browser in CM9)
Natuurlijk zijn er klachten over scrollen, maar jij stelt zo duidelijk dat het ELKE CM-based ROM betreft, en dat is gewoon niet zo. Dat mensen steeds het nieuwste van het nieuwste willen is prima, maar dan moeten ze niet zeuren dat dat er wel eens een foutje in kan sluipen. CM9 is alleen nog maar beschikbaar als Nightly, nog lang niet als stable.
Dus daarom zeg ik, de build van 31/3 heeft niet het probleem dat jij beschrijft. Als je dat niet wilt geloven, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:20:
Ik ben het gewoon niet met je eens.
Dat mag toch? En ik met jou niet, zie het probleem niet. Als 98 mensen zeggen het is supersmooth en 2 mensen zeggen van niet hebben die 2 mensen niet meteen ongelijk. Alles op dit topic is een mening.

Maar maak gewoon een video voor de mensen die te beroerd zijn het zélf te proberen, makkelijk zat toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Brad Pitt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:23:
[...]Als 98 mensen zeggen het is supersmooth en 2 mensen zeggen van niet hebben die 2 mensen niet meteen ongelijk.
Klopt, inderdaad. Dus waarom geef je mij dan ongelijk als ik zeg dat de 31/3 build smooth scrollt :P

[ Voor 3% gewijzigd door CRXed op 21-04-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:26:
Dus waarom geef je mij dan ongelijk als ik zegt dat de 31/3 build smooth scrollt :P
Zou hem bijna gaan proberen maar de kans is 99% dat het een deceptie wordt. Heb al zoveel CM-based Roms getest die volgens de gebruikers "wowww smoothest Rom EVER" waren wat ik dan anders ervaarde. Vind de wat recentere LPx Roms eigenlijk weer wat té smooth hoor, zou er iets tussenin moeten zitten. En wil echt dolgraag een CM-based Rom draaien omdat die opties gewoon geweldig zijn maar ga de S2 niet aan een wall-impact-test onderhevig maken want dat gevoel heb ik helaas al na een paar minuten er mee te hebben gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Het gescroll was voor mij ook een van de hoofdredenen om na 2 weken experimenteren met CM-based Roms weer terug te gaan naar Wanamlite, voor de rest zijn het inderdaad prima Roms met veel instelmogelijkheden. Als je vaak op het internet zit, dan merk je het echt wel. Natuurlijk is het een mening, er zijn zelfs mensen die het 'schokkerige' (naar mijn mening) scroll lekkerder vinden werken. Ieder zo zijn eigen ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Nou dan toch maar even een videootje :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rvcZ8ylzRMQ]

Ik hoor graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
CRXed schreef op zondag 22 april 2012 @ 00:01:
Nou dan toch maar even een videootje :+

[video]

Zoals ik 't zo zie wekt het opzich wel oke, maar Wanamlite werkt toch wel lekkerder.

Bijvoorbeeld bij die lichte zwiepers die je geeft, stopt het gescroll best snel. Je geeft een flike zwiep om helemaal van boven naar onder te gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door SCARfaceE op 22-04-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ja maar dat is niet "schokkerig". Het is niet zo dat het scrollen ineens stopt. Je wilt toch ook niet elke keer gelijk helemaal onderaan de pagina belanden?
En daarbij, ik heb de touchscreen gevoeligheid nog op standaard staan, deze is zelf in te stellen bij CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
CRXed schreef op zondag 22 april 2012 @ 00:11:
Ja maar dat is niet "schokkerig". Het is niet zo dat het scrollen ineens stopt. Je wilt toch ook niet elke keer gelijk helemaal onderaan de pagina belanden?
En daarbij, ik heb de touchscreen gevoeligheid nog op standaard staan, deze is zelf in te stellen bij CM9.
Let's agree to disagree :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Is goed, fijn weekend nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Heb beide roms gedraaid, m.i. scrollen ze even smooth... Grote verschil is dat wanam maar een klein "zwiepje" nodig heeft om flink door te scrollen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op zondag 22 april 2012 @ 00:01:
Yup, precies zoals alle CM-Roms inderdaad, dat is (naar mijn mening) dus veel minder smooth dan ik nu gewend bent met de "andere" Roms. Maar goed, nogmaals, als een ander dit prima vindt: mooi toch :)
renzo4000 schreef op zondag 22 april 2012 @ 01:15:
Heb beide roms gedraaid, m.i. scrollen ze even smooth... Grote verschil is dat wanam maar een klein "zwiepje" nodig heeft om flink door te scrollen.
Precies. CM stopt gewoon (voor mij) te snel. Tenzij je "hard" zwiept. Maar het is vrijwel onmogelijk om door een (héle) grote lijst (bijv. in een fIlemanager in een map met 500 files) in een paar zwiepjes "beneden" te zijn. Je moet dan gewoon vaker scrollen. Is niets ergs aan, ik trek dat echter helemaal niet en vind dat echt minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ok, dan heb ik "smooth" anders geïnterpreteerd. Hij scrollt namelijk heel soepeltjes en komt ook heel soepeltjes tot stilstand :9 Dat noem ik smooth, en niet "extreem brak", om de woorden van Brad te gebruiken.
En zoals gezegd, als je de gevoeligheid van het touchscreen anders instelt, scrollt ie ook met CM9 nog wel een eind verder door.
Maar ik zal weer uit mijn verdedigende rol springen en weer genieten van mijn "antieke build" van 3 weken oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Sinds ik van stock naar Hydrog3n ben gegaan kan ik via file explorer niet meer bij mn external SD card komen. Het rare is dat ik via de muziek player wel gewoon de muziekbestanden van de external SD kan afspelen.

Ook als ik de telefoon aansluit op de computer heb ik geen toegang tot de exteral SD.

Er staat dus nog data op, maar kan er niet bij. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
RekZ schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:13:
Sinds ik van stock naar Hydrog3n ben gegaan kan ik via file explorer niet meer bij mn external SD card komen. Het rare is dat ik via de muziek player wel gewoon de muziekbestanden van de external SD kan afspelen.

Ook als ik de telefoon aansluit op de computer heb ik geen toegang tot de exteral SD.

Er staat dus nog data op, maar kan er niet bij. Iemand een oplossing?
File explorer: /emmc
Pc: http://db.tt/XEIjiKiq

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 10:47
antidote schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:06:
[...]

Welke build heb je draaien? In de 0403 build was een probleem met de kernel dat leidde tot een Screen of death (niet meer opstarten vanuit sleep). Is iets anders dan reboots, maar heeft er wellicht mee te maken. Flashen van een andere radio gaat geen verschil maken.
Was de stock rom die je vóór CM 9 draaide geinstalleerd via Kies -de officiele NL 2.3.6? Zelf had ik niet alleen op die 2.3.6 spontane reboots, maar ook op daarna geflashte roms (via cwm/mobile odin). Na flashen van een andere rom met Odin via de PC en een factory reset was dit verholpen.
Goed, ik heb nu geprobeerd een stock firmware te flashen met Odin, maar het gaat niet helemaal goed. Eerst de officiele 4.03 firmware geflashed, maar die kwam in een bootloop terecht. Opnieuw flashen hielp niet. Heb er nog geprobeerd de stock kernel overheen te flashen, maar zelfde probleem blijft.
Ook bij 2.3.5 firmware krijg ik 'm niet geboot. Wanneer ik 'm nu opstaat herstart de telefoon steeds automatisch tijdens het booten.

Is er iets wat ik fout doe of heb gedaan en hoe kan ik het oplossen? Zou graag weer richting een werkende telefoon gaan.

edit; Probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Aangezien ik het wachten op de nieuwe checkrom wel zat was heb ik ook de stap naar ICS gewaagd.
Ging erg smooth. Voornamelijk door de lovende kritieken hier Wanamlite 11.1 geinstalleerd.
Alles werkt prima. Kalender geen problemen, smsjes was even spannend, want die had ik niet apart gebackupt, maar kon gelukkig ook door data via Titanium Backup terug te zetten.
Ook nog even Apex launcher geprobeerd omdat iedereen die helemaal te gek schijnt te vinden, maar vooral de beperkte folderondersteuning (één icoon tegelijk naar folder slepen) heeft me weer snel terug naar GoLauncher gebracht. Misschien doe ik iets verkeerd, of mis ik ergens wat opties, maar ik vond Apex er wel mooi uitzien, maar beperkter qua mogelijkheden dan GOLauncher.
Nu nog even goed inlezen mbt welke kernel ik ga gebruiken. Momenteel heb ik de volgende shortlist
Siyah: Veel opties, maar soms onverklaarbare drain bij sommigen
Thoravukk: Wellicht nog iets zuiniger dan Siyah
Neak: Had ik op Checkrom, maar nog niet zoveel over de ICS versie gelezen.
Ik doe niet zoveel zware dingen, dus performance is niet het belangrijkste, dus ik neig naar Thoravukk. Even lezen wat de mensen van Neak vinden.

edit: hmm, nu lees ik toch weer hele goede dingen over Syiah 3.1 RC6 en dat ie qua batterij toch zuiniger is dan Thoravukk (volgens dit topic dan)

[ Voor 8% gewijzigd door Blindfold op 22-04-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Apex Pro ondersteunt wel batch folder management ;)

NEAK, zojuist overigens naar 2.0.3x geupdate, is een kernel die een zeer goede balans kent tussen batterij en performance. Voldoende mogelijkheden om een en ander in te stellen, hetgeen makkelijk werkt via de NEAK Configurator (pro) app, maar dat is ook allemaal via een aangepast CWM menu en Voltage Control mogelijk.

Ik gebruik NEAK sinds een van de eerste versies, altijd naar volle tevredenheid. In mijn geval nu met Hydrog3nICS haal ik ongeveer 24 h met 4 uur schermtijd op één (normale) accu lading. Op GB (CheckROM v6) haalde ik overigens met dezelfde apps en setup ongeveer 28 tot 30 uur met 4,5 uur schermtijd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Blindfold schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:48:

edit: hmm, nu lees ik toch weer hele goede dingen over Syiah 3.1 RC6 en dat ie qua batterij toch zuiniger is dan Thoravukk (volgens dit topic dan)
Maar het zuinigste lijkt dan nog de netchip, oftewel de stock kernel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:05
Ik zit ff te kl*ten met rooten etc.

Vanmorgen heb ik CF-Root geinstalleerd.
Ging prima echter zag het toestel de usbstorage niet meer.

Ik wilde vanaf 0 af aan weer beginnen en begon mijn toestel te wipen.

Weet intussentijd niet meer wat ik gedaan heb maar nu blijft hij hangen bij het samsung Galaxy S2 logo bij opstarten. Ik krijg hem niet in recovery mode. Wel in download mode.

Als ik een stock kernel bij Kernel_I9100XWLP8 installeerd krijg ik hem ook niet in recovery mode.
Als ik een custom kernel bijv. Siyah-v3.1rc6 installeer dan kom ik wel in recovery mode.

Hoe krijg ik nu voor elkaar dat ik weer gebruik kan maken van mijn toestel.
Dwz een firmware erop zetten ? Via odin de stock installeren krijg ik weer stock kernel.

En volgens mij is tegenwoordig alles via recovery mode - internal usb storage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

l3art schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:03:
[...]

Haha, da's waar, maar daar is geen lol aan om hem standaard te houden :P

Maar moet inderdaag zeggen dat ik niet ontevreden ben zonder nog aparte kernel te hebben geinstalleerd. Vanochtend uit de lader gehaald.

Nu na 9h 35min op nog op 61%
2 uur scherm aan
Beetje Whatsapp. Beetje Coin dozer gespeeld en beetje met Zedge nieuwe ringtones beluisterd.

Moet nog meer testen met intensiever gebruik, maar idle ben ik in ieder geval best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 18:41

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik weet niet of ik in het goede topic zit, of dat ik beter een apart topic kan starten, maar ik zet het even hier neer.

Probleem:

Mijn telefoon heeft van vrijdag geen service melding. Ik heb een t-mobile branded S2 versie. Als ik reboot dan hoor de t-mobile tune en zie ik het scherm. Normaal zou je dan je pincode hierna moeten invullen, maar in plaats daarvan slaat die die over en laat die nog een keer Galaxy S2 opstart scherm zien en vervolgens is die opgestart. Ik zie dus geen service, geen IMEI en 06 informatie. Kies wil ook niet connecten. Ik kan hem dus niet updaten via Kies. De computer ziet hem wel. Ik zie dus de map van de telefoon

Mij vraag is. Nu is de ICS update uitgekomen van t-mobile. Kan ik inplaats van kies de stock update gewoon op de sd kaart zetten. Als ik namelijk naar de recovery mode gaat zie ik staan "update from sd card".
Worden mijn dan gewist of blijven die bewaard?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
IndoBoy schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:18:
Ik weet niet of ik in het goede topic zit, of dat ik beter een apart topic kan starten, maar ik zet het even hier neer.

Probleem:

Mijn telefoon heeft van vrijdag geen service melding. Ik heb een t-mobile branded S2 versie. Als ik reboot dan hoor de t-mobile tune en zie ik het scherm. Normaal zou je dan je pincode hierna moeten invullen, maar in plaats daarvan slaat die die over en laat die nog een keer Galaxy S2 opstart scherm zien en vervolgens is die opgestart. Ik zie dus geen service, geen IMEI en 06 informatie. Kies wil ook niet connecten. Ik kan hem dus niet updaten via Kies. De computer ziet hem wel. Ik zie dus de map van de telefoon

Mij vraag is. Nu is de ICS update uitgekomen van t-mobile. Kan ik inplaats van kies de stock update gewoon op de sd kaart zetten. Als ik namelijk naar de recovery mode gaat zie ik staan "update from sd card".
Worden mijn dan gewist of blijven die bewaard?
Klinkt als een corrupte efs. Even een backup terugplaatsen. Is die er niet, dan wordt het langs een servicepoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Laatst online: 21-11-2022
Ben niet zo'n hele actieve flasher, maar mijn oog viel vandaag op CodecRom 5.6.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594745

Mooi thema en alle samsung meuk eruit gelaten. Loopt erg soepel. Had met Wanam nog regelmatig last van homebutton lag (kan ook aan GoLauncher liggen). Probleem lijkt nu verholpen.

Wilde dit toch even met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:03:
Vind ik zelf ook ja. Ondanks alle lovende woorden over welke custom kernel dan ook blijft de stock kernel gewoon helemaal prima qua smoothness, accuduur, gemiddelde snelheid, alles. Tweaken is natuurlijk enorm leuk, maar moet wel een bepaald doel hebben. Vooralsnog zijn er weinig kernels die qua "alles" uitschieten. Als je de stock kernel gebruikt zit je gewoon altijd doet. Perfecte stabiliteit, alles doet het gewoon, why change :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 13:11
Grolsch-man schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:54:

Mooi thema en alle samsung meuk eruit gelaten. Loopt erg soepel. Had met Wanam nog regelmatig last van homebutton lag (kan ook aan GoLauncher liggen). Probleem lijkt nu verholpen.

Inderdaad erg lekkere en soepele rom waar 5.5 nog problemen had met Titanium Backup Pro(gelukkig zelf op kunnen lossen)is dit nu in 5.6 opgelost.

Voorlopig vind ik dit een van de betere ICS custom roms die ik de laatste tijd gedraaid heb,persoonlijk vind ik hem beter als wanamlite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

boschie_73 schreef op maandag 23 april 2012 @ 03:44:
[...]

Inderdaad erg lekkere en soepele rom waar 5.5 nog problemen had met Titanium Backup Pro(gelukkig zelf op kunnen lossen)is dit nu in 5.6 opgelost.

Voorlopig vind ik dit een van de betere ICS custom roms die ik de laatste tijd gedraaid heb,persoonlijk vind ik hem beter als wanamlite!
Ziet er inderdaad goed uit, zo maar eens flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Voor de mensen die het nog niet hebben mee gekregen: Siyah 3.1 RC6 is erg gevaarlijk, heeft tot vele bricks geleid, ook nadat het al een poos goed liep. Draai je deze versie, dan moet je onmiddelijk flashen naar een andere kernel zoals 3.1. Als je twijfelt of je de gevaarlijke versie hebt draaien, als de camera app blijft hangen of fc'ed heb je de foute versie. Let op, je mag niets whipen bij het flashen van een andere kernel...

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 23-04-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
ph4ge schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:48:
Voor de mensen die het nog niet hebben mee gekregen: Siyah 3.1 RC6 is erg gevaarlijk, heeft tot vele bricks geleid, ook nadat het al een poos goed liep. Draai je deze versie, dan moet je onmiddelijk flashen naar een andere kernel zoals 3.1. Als je twijfelt of je de gevaarlijke versie hebt draaien, als de camera app blijft hangen of fc'ed heb je de foute versie. Let op, je mag niets whipen bij het flashen van een andere kernel...
Hmm, de camera veelvuldig gebruikt met deze kernel. Nog nergens last van gehad...

-edit-
Lees dat het fout gaat met een Koreaanse Base... dus niet alle Roms...

Van gokhanmoral zelf:
if your camera is not working that means you have rc6 with korean base
and it is dangerous.

[ Voor 14% gewijzigd door Snakeye2209 op 23-04-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Ik zag het ook net, had er ook Siyah 3.1 RC6 op staan zonder problemen. Maar toch maar ff snel een NEAK kernel geflashed...

Ben trouwens erg tevreden met de F1 Galaxy Nexus rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601518. Was voor mij de eerste AOSP rom, maar werkt erg snel en zuinig.

Alleen ben ik er net achter dat de video camera in 3pg opneemt, das dan weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Brad Pitt schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:44:
[...]

Vind ik zelf ook ja. Ondanks alle lovende woorden over welke custom kernel dan ook blijft de stock kernel gewoon helemaal prima qua smoothness, accuduur, gemiddelde snelheid, alles. Tweaken is natuurlijk enorm leuk, maar moet wel een bepaald doel hebben. Vooralsnog zijn er weinig kernels die qua "alles" uitschieten. Als je de stock kernel gebruikt zit je gewoon altijd doet. Perfecte stabiliteit, alles doet het gewoon, why change :P
Weet jij dit dan misschien want ik kom er niet helemaal uit.
Netchip... Dat is niet hetzelfde als de Chainfire toch? Chainfire doet niet meer dan de kernel unlocken en een bootloader en busybox toevoegen. Maar kreeg het idee dat Netchip nog net even wat meer toevoegd aan de stockkernel zodat je zelf ook de Governer kan instellen op bijv luzactive, of heb ik het nou mis?

Zo ja, waar kan ik de netchip kernels vinden dan? Want op XDA kon ik alleen een erg oud Netchip topic vinden. In ieder geval niet met de laatste kernels.

Kan ook zijn dat ik het helemaal verkeerd zie hoor maar dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:05:
Kan ook zijn dat ik het helemaal verkeerd zie hoor maar dan hoor ik het graag.
Oh geen idee hoor, draai gewoon de stock kernel, na vrijwel alle andere kernels ook te hebben getest. Niéts kunnen merken van die extreem nette batterydrain, ultieme smoothness en al die andere onzin. Underclocken werkt sowieso zo goed als niet (meetbaar), geen enkele kernel is vloeiender én beter én sneller dan stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:48:
Wow, ik had die kernel en ook het probleem dat m'n camera het niet deed... Vanwege het camera probleem had ik hem gisteren al geflashed naar een andere kernel.

Waarom mag je niets whipen bij het flashen naar een andere kernel? Ik heb gisteren eerst Kernel Cleaning Script gedaan waarna ik overstapte naar Thovarukk. Zit ik nu safe of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:47:
Waarom mag je niets whipen bij het flashen naar een andere kernel? Ik heb gisteren eerst Kernel Cleaning Script gedaan waarna ik overstapte naar Thovarukk. Zit ik nu safe of niet?
Mag uiteraard gewoon met elke andere willekeurige kernel behalve specifiek déze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:56:
[...]

Mag uiteraard gewoon met elke andere willekeurige kernel behalve specifiek déze :P
Maar ik heb het dus helaas al wel gedaan.... Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 18:41

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

AllSeeyinEye schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:57:
[...]

Klinkt als een corrupte efs. Even een backup terugplaatsen. Is die er niet, dan wordt het langs een servicepoint.
Ik heb even gekeken, ik heb geen efs map. Van wat ik heb gelezen moet ook het mac adres voor WIFI daar in staan. WIFI doet het echter wel, dus ik moet het wel ergens hebben denk ik. Bluetooth doet het echter niet, maar dat komt omdat de hele tijd in vliegmodus blijft hangen, terwijl WIFI het wel doet. Erg frusterend allemaal. Ondertussen Samsung en een paar Service Centers gebeld en die denken allemaal dat ik hem geroot heb, terwijl ik dat niet heb gedaan. Het komt gewoon door die continue reboots volgens mij.

Een vraag. Stel voor dat ik de officiele update van T-mobile installeer via Odin, wipe die dan alle gegevens en ben ik dan alles kwijt of doet die gewoon een update?

Moet je voor Odin / updaten een imei nummer hebben?

Krijg ik mijn imei nummer terug als een factory reset doe of een update?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:58:
Maar ik heb het dus helaas al wel gedaan.... Wat nu?
Het XDA-forum even volgen? Draadje staat vol met honderden nieuwe posts sinds gisterenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:10:
[...]

Het XDA-forum even volgen? Draadje staat vol met honderden nieuwe posts sinds gisterenavond.
Heb ik zojuist gedaan. Je mag niks whipen voor het flashen omdat dat risico op brick geeft denk ik...

Omdat ik nu al op een andere kernel zit ben ik safe neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:42:
[...]
Omdat ik nu al op een andere kernel zit ben ik safe neem ik aan?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik dacht, ik leg even voor wat mijn doel is en kijk dan welke adviezen ik krijg.

Het doel voor mijn SGS2 is dat ik:
- Tabjes krijg op mijn homepage. (zodast ik een tabje muziek, tabje internet, tabje ... kan maken)
- Android ICS draai (wat ik nu al doe maar dan native)
- Een stabiele en makkelijke custom rom (of andere oplossing, bijv een Launcher?) draai.
- Ik een zo puur mogelijk ICS uiterlijk heb. (Samsung, leuk merk, maar smaak??)

(geschat) niveau van mij: het krijg een custom rom aan de praat, maar wil er daarna niet meer mee lopen tweaken.

[ Voor 9% gewijzigd door Stpan op 23-04-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:21
Ik heb sinds vorige week een probleem met mijn micro-USB aansluiting. De S2 zegt continu dat 'ie aan het opladen is, terwijl hij niet eens ingeplugd is. Nu wil ik dus mijn telefoon aanbieden voor reparatie onder garantie, maar ik heb een probleem. Ik draai momenteel Cyanogenmod 9, en op XDA Stock roms staan alleen dode linkjes van de stock roms.

Ik moet hebben:
- T-mobile Nederlandse firmware
- Kernel
- Oude bootloader zodat een USB-jig zal werken

Heeft iemand toevallig een link o.i.d? Zou heel fijn zijn :)

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Grolsch-man schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:54:

Ziet er inderdaad leuk uit, alleen hebben we er hier niet zo heel veel aan dat XWLP8. Is een australische versie. Betekend dus dat ik hier met Telfort weer met dat roaming icoontje zit. Klein dingetje, maar toch.

edit:
Lees net dat 5.7 er ook aankomt. Wie weet heeft die de nieuwste italiaanse release en heb ik mogelijk dan weer geen last van dat roaming icoontje.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 23-04-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Dekar1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:30:
Ik heb sinds vorige week een probleem met mijn micro-USB aansluiting. De S2 zegt continu dat 'ie aan het opladen is, terwijl hij niet eens ingeplugd is. Nu wil ik dus mijn telefoon aanbieden voor reparatie onder garantie, maar ik heb een probleem. Ik draai momenteel Cyanogenmod 9, en op XDA Stock roms staan alleen dode linkjes van de stock roms.

Ik moet hebben:
- Kernel

Je kunt met een ICS rom de TriangleAway apk installeren en uitvoeren en dan heb je geen jig nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een heel vaag probleem.

Ik draaide twee weken lang op ICS (stock firmware via xda) zonder enig probleem. Opeens kan ik geen mp3's meer afspelen.

Deze staan op de internal sd card, Heb ze daar gewoon via explorer opgezet. Het vage is dat het er niet op lijkt dat de sd card corrupt oid is. Alle andere dingen zoals foto's etc kan ik gewoon uitlezen. Ook kan ik de mp3's via kies wel afspelen.
Maar zodra ik ze op mijn foon wil luisteren dan houdt het op. De musicplayer ziet de mp3's, leest ook netjes de tags uit etc maar speelt ze niet af. Ik heb diverse players geprobeerd (stock, winamp, poweramp) maar het probleem blijft hetzelfde.

Ik heb diverse roms geprobeerd, heb de sd card geformateerd etc maar het wil niet werken.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:21
Blindfold schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:23:
[...]

Je kunt met een ICS rom de TriangleAway apk installeren en uitvoeren en dan heb je geen jig nodig.
Dus, stock ICS er op en die triangleaway draaien en die counter staat op 0 en ze zien er bij t-mobile niets aan?
Nice, maar ik kan die t-mobile stock ICS rom ook nergens vinden. Al die links naar fileshare websites zijn dood.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Wat zou de reden kunnen zijn dat als ik een stock rom installeer, dat ik niet in recovery modus kan komen.
En met siyah wel in recovery modus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Signs schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:19:
Wat zou de reden kunnen zijn dat als ik een stock rom installeer, dat ik niet in recovery modus kan komen.
En met siyah wel in recovery modus ?
Omdat die stock rom wellicht een kernel heeft zonder CWM recovery? :)
Installeer een stock rom die dat wel heeft of een stock kernel met CWM en het gaat uiteraard wél lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Wie iemand een rom welke ik via Odin kan installeren ? (ICS)
Tot zover, wellicht er over gelezen, kan ik alleen roms vinden welke via recovery (internal sd) te installeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:32:
[...]

Omdat die stock rom wellicht een kernel heeft zonder CWM recovery? :)
Installeer een stock rom die dat wel heeft of een stock kernel met CWM en het gaat uiteraard wél lukken.
Hehe dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Signs schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:38:
Wie iemand een rom welke ik via Odin kan installeren ? (ICS)
Tot zover, wellicht er over gelezen, kan ik alleen roms vinden welke via recovery (internal sd) te installeren zijn.
Je zou deze kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Dekar1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:30:

Ik moet hebben:
- Kernel

Het maakt voor de garantie en dergelijke niet uit of je een Tmobile rom of een normale rom draait. Zolang het maar een officiële is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16
CodecROM 5.7 beta2 geinstalleerd. Ziet er mooi uit, maar ik kom er achter dat ik geen ander keyboard kan gebruiken. Ik gebruik altijd TouchPal, maar op de een of andere manier kan je als standaard keyboard alleen het al geinstalleerde Samsung keyboard gebruiken.

Geen enkele andere kan als standaard worden ingesteld.
Pagina: 1 ... 68 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.