Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:11
Gokhan gaat echt hard met zijn Siyah kernel, hij maakt t nu mogelijk om BLN te gebruiken zonder wakelocks. En hij is hard bezig om de tweede ROM in dual boot ook flashable te maken. Hulde voor deze man.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
SCARfaceE schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:31:
Gokhan gaat echt hard met zijn Siyah kernel, hij maakt t nu mogelijk om BLN te gebruiken zonder wakelocks. En hij is hard bezig om de tweede ROM in dual boot ook flashable te maken. Hulde voor deze man.
Al vind ik dual boot totaal niet interessant en heb ik de indruk dat de kernel voor normaal gebruik een stuk beter zou zijn als hij zich niet zoveel op dit soort randzaken zou richten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 08:06
WinamLite heeft ondertussen versie 10.9 online staan. Vandaag eens op de mobiel zetten en kijken hoe die gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CRXed schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:20:
[...]

Ja met de GPS is een hoop te doen geweest, maar schijnt in de nieuwste versie het beste te werken. Ik heb nog de build van 31/3 en heb snelle GPS lock, waarbij het GPS icoontje wel gevuld wordt......

Ik heb bij die geavanceerde optie niets gekozen (nog nooit aangeraakt) en heb met Vodafone goed HSDPA bereik. Ik denk dat het meer van je provider afhangt wat deze ondersteunt, maar als het goed werkt zou ik er vanaf blijven, vind het ook verwarrend.
Bedankt voor de uitleg. Wat betreft de radio: ik had al een optie gekozen :P, namelijk UMTS omdat ik gelezen heb dat het zuiniger (maar ook trager) is dan HSDPA en HSUPA. Echter heb ik de indruk dat die optie weinig tot niets doet. Immers als ik *#*#4636#*#* intoets, zie ik dat ik verbonden ben met HDSPA.

Overigens ben ik wel tevreden over het batterijverbruik van de 14/04 nightly: vannacht slechts 6% verloren ondanks dat alle toeters en bellen (sync, wifi en 3G) aanstonden. Dat is mooi voor een ROM die zich nog in een ontwikkelingsfase bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
FezzFest schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:15:
Na het heen en weer geflash tussen GB stock ROMS en ICS stock ROMS besloten om voorlopig bij CM9 te blijven. Ik draai momenteel de nightly van 14/04. Tot mijn verbazing werkt dit reeds zeer soepel. Ik heb twee vraagjes aan mede CM9-gebruikers:
  • De animatie van het gps-icoon blijft hangen op het lege cirkeltje. Ik vermoed dat dit een bug is? Merk op dat de gps zelf prima werkt.
  • Bij Instellingen -> Geavanceerd -> Radio, kan je bi HSPA drie optie kiezen, namelijk UMTS Only, HSDPA Only en HSDPA + HSUPA. Welke optie is is het meest passend voor de Galaxy SII? Ik dacht dat deze gsm zowel UMTS als HDSPA ondersteunt?
Ik draai ook 14/04, het icoontje wordt bij mij wel gevuld, dus blijkbaar verschilt het per persoon.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het icoontje wordt bij mij enkel gevuld als er een lock is. Tijdens het zoeken naar satellieten blijft het icoontje echter leeg. Maar ik ga hier verder niet over zeuren: ik krijg een snelle gpslock, zelfs binnen. Dat was met de stock firmware niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
SCARfaceE schreef op zondag 15 april 2012 @ 03:36:
Nieuwe Hydrog3n (1404) zou een 'sterk' verbeterde batterijduur hebben, geloof ik niks van maar toch morgen even testen. Ook lekker makkelijk is de nieuwe switch tussen mtp/usb.

Maar sjongejonge wat geilen mensen op xda op elke nieuwe update zeg, niet normaal meer.
Die GPS fix spreekt mij wel aan. Dus ga zeker even een poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59
Hmmm misschien ook maar eens updaten ja :-) Opzich vind ik Hydrog3n wel fijn werken, nog geen serieuze issues gehad *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:24
Ikzelf heb nu Resurruction ICS 1.3 op mijn telefoon nadat ik niet meer wou wachten voor een update van samsung zelf, en ik ben er zeer tevreden over.
Alles werkt soepel en snel, en accu duur is ook verbeterdm met een paar uur en het ziet er ook heel goed eruit.
Misschien over paar maanden stock ics erop gooien, of wanneer ze die codes hebben weer een nieuwe versie erop zetten, want ik ga niet om de 2 weken een nieuwe versie erop zetten.

Edit: Alleen weet ik maar niet hoe je screen moet capturen, iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Jorca op 16-04-2012 09:47 ]

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

SCARfaceE schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:31:
Gokhan gaat echt hard met zijn Siyah kernel, hij maakt t nu mogelijk om BLN te gebruiken zonder wakelocks.
Dat is echt relaxed. Ik mis de notificatie LED best wel op de S2. Op de S2 heb ik BLN nooit aan ivm wakelocks/batterydrain. Nu maar eens opnieuw proberen dan.

Vandaag maar even wanam 10.9 en de nieuwe Siyah installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:10

Satom

Verzamel ervaringen

Hallo, ik weer.. ik vroeg mij af, is het mogelijk om de Android source te pakken, vanuit de "platforms" de "android-15" te pakken en hierin de xml files aan te gaan passen.. alleen als ik dan ga simuleren, met de emulator.. zie ik geen verschil / ik zie niet het gewenste resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Snakeye2209 schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:01:
[...]

Die GPS fix spreekt mij wel aan. Dus ga zeker even een poging wagen :)
Zo, GPS werkt weer top op de HyDrOG3N ROM.
Wel voor de zekerheid even een full-wipe gedaan.

Bij het raam gestaan. GPS aan en binnen 5 seconde had ik een lock. _/-\o_

Voor de mensen met 10.04 - http://minus.com/mU4FfuhqA/3
GPS fix..

[ Voor 8% gewijzigd door Snakeye2209 op 16-04-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36
Vliegtuig02 schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:00:
Hallo, ik weer.. ik vroeg mij af, is het mogelijk om de Android source te pakken, vanuit de "platforms" de "android-15" te pakken en hierin de xml files aan te gaan passen.. alleen als ik dan ga simuleren, met de emulator.. zie ik geen verschil / ik zie niet het gewenste resultaat..
Het kan aan mij liggen, maar je praat Chinees voor me. welke xml files pas je aan, en wat wil je bereiken?
Ik weet dat je met xml-files de layout zou moeten kunnen veranderen van bepaalde programma's (dit gebeurt toch ook in de 15-toggle notificatiebar?), maar ik heb geen idee hoe het werkt.
Als je niet wil dat je vraag ondergesneeuwd wordt in dit custom rom geweld zou ik er een apart topic voor maken. Ik zie de link met algemene custom roms eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 21:10

Satom

Verzamel ervaringen

gwystyl schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:34:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar je praat Chinees voor me. welke xml files pas je aan, en wat wil je bereiken?
Ik weet dat je met xml-files de layout zou moeten kunnen veranderen van bepaalde programma's (dit gebeurt toch ook in de 15-toggle notificatiebar?), maar ik heb geen idee hoe het werkt.
Als je niet wil dat je vraag ondergesneeuwd wordt in dit custom rom geweld zou ik er een apart topic voor maken. Ik zie de link met algemene custom roms eigenlijk niet.
Nou, het komt erop neer, dat als je Android SDK pakt en Android 4.0.3 Source pakt, kun je gaan simuleren via de emulator. Maar als ik de source gaan aanpassen / modden, zie ik de wijzigingen niet terug komen in de emulator.

Waarom wil ik een emulator gebruiken? Lijkt mij eenvoudiger dan steeds weer de telefoon te flashen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Vliegtuig02 schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:55:
[...]
Nou, het komt erop neer, dat als je Android SDK pakt en Android 4.0.3 Source pakt, kun je gaan simuleren via de emulator. Maar als ik de source gaan aanpassen / modden, zie ik de wijzigingen niet terug komen in de emulator.

Waarom wil ik een emulator gebruiken? Lijkt mij eenvoudiger dan steeds weer de telefoon te flashen :9
Moet je dan niet de source eerst omzetten naar iets dat de emulator snapt, zoals een apk of config-bestand oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 23:22
Momenteel draai ik 2.3.6 stock met een CF kernel, zodat ik gebruik kon maken van root toegang. Nu wil ik graag updaten naar 4.0. Ik twijfel nog tussen custom rom, wil welliswaar geen gedoe, dus ik zoek een rom die gewoon op elk front werkt.

Waarschijnlijk wil ik toch gebruik maken van een stock ICS rom, welke kan ik dan het beste nemen? Heb een KPN toestel, maar volgens mij niet branded. Tevens vanuit de doos ook simlock vrij.. Ik prefereer flashen dmv Odin.

Tevens wil ik mijn root behouden, kwestie van diezelfde CF kernel er naderhand overheen flashen?

Oh en nog een ding wat ik nog steeds niet goed begrijp. Moet ik een volledige wipe doen en zo ja welke wipes precies? Ik heb titanium back up betaalde versie. Is dit de beste manier om alles te back uppen? Ik wil graag alles behouden qua nummers, gesprekken van whatsapp en mijn overige Apps. Hoe is dit het beste aan te pakken..

Een hoop vragen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb veel tijd genomen om me in te lezen op het gebied van android flashen, maar ondanks mijn boven gemiddelde kennis op ICT gebied en flash geschiedenis op Windows phone, lukt het me toch niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Als je al root hebt, download dan een stock ICS, Odexed, vanaf wanamlite.com. Deze roms blijven echt voor 99% dicht bij de stock-rom, kun je zelfs flashen zonder wipen, maar je kunt ze gewoon vanuit CWM flashen. Heeft altijd mijn voorkeur gehad tov Odin-flashen, maar dat zal voor een deel wel komen omdat ik een mac gebruik :)

[ Voor 21% gewijzigd door Henk op 16-04-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Gruijters schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:12:
Momenteel draai ik 2.3.6 stock met een CF kernel, zodat ik gebruik kon maken van root toegang. Nu wil ik graag updaten naar 4.0. Ik twijfel nog tussen custom rom, wil welliswaar geen gedoe, dus ik zoek een rom die gewoon op elk front werkt.

Waarschijnlijk wil ik toch gebruik maken van een stock ICS rom, welke kan ik dan het beste nemen? Heb een KPN toestel, maar volgens mij niet branded. Tevens vanuit de doos ook simlock vrij.. Ik prefereer flashen dmv Odin.

Tevens wil ik mijn root behouden, kwestie van diezelfde CF kernel er naderhand overheen flashen?
Het makkelijkst is om de officiele firmware van hier te pakken, en dan wel deze
code:
1
I9100XWLP7  4.0.3   2012 April  I9100XENLP3 Netherlands Download

Je root is dan weg, maar die krijg je inderdaad terug door CF-root weer te flashen. Ik zou dan wel de versie pakken die bij de hierboven genoemde rom past, namelijk deze. Die kan je ook met Odin flashen (invullen bij PDA)
Oh en nog een ding wat ik nog steeds niet goed begrijp. Moet ik een volledige wipe doen en zo ja welke wipes precies? Ik heb titanium back up betaalde versie. Is dit de beste manier om alles te back uppen? Ik wil graag alles behouden qua nummers, gesprekken van whatsapp en mijn overige Apps. Hoe is dit het beste aan te pakken..
De update met KIES gebeurt zonder wipe, dus het kan wel. Je systeemprogramma's worden dan vervangen door die van Android 4.0, maar alle programma's die je zelf hebt geïnstalleerd blijven staan, net als hun instellingen. Ook dingen als bluetooth- en wifi-instellingen blijven bewaard.
Als er problemen zijn kan je een wipe doen. Ik zou daarbij de volgende volgorde aanhouden (alle vanuit CWM-recovery, vol up + home + power)
- Wipe dalvik-cache
- Wipe cache
- Wipe data/cache (factory reset).
Je hoeft dat eigenlijk alleen te doen als je problemen hebt. De eerste twee kunnen volgens mij weinig kwaad, je haalt dan de cache weg die programma's aanmaken. De laatste zorgt er voor dat al je programma's en instellingen weg zijn, dus die zou ik pas gebruiken als je toestel echt vervelend doet.

Backup gaat inderdaad prima met Titanium Backup, maar let op wat je terugzet. Ik heb nog weinig problemen gehad met het terugzetten van 2.3.6 progs en instellingen op 4.0, maar sommige dingen kunnen anders zijn. Het handigst is om helemaal kaal te beginnen en dan met beleid programma's en instellingen terug te zetten. Gebruikers-apps gaat vaak wel goed, met systeeminstellingen moet je uitkijken.
Een hoop vragen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb veel tijd genomen om me in te lezen op het gebied van android flashen, maar ondanks mijn boven gemiddelde kennis op ICT gebied en flash geschiedenis op Windows phone, lukt het me toch niet meteen.
Het is even puzzelen inderdaad, maar gewoon proberen en een paar keer doen, en je wordt er vanzelf handig in ;)

[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 16-04-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal..

Ik heb het volgende probleem...

Mijn telefoon wilt niet meer uit... als ik dit probeer het enig wat het doet is een reboot!

Dit probleem is ontstaan nadat ik de volgende stappen heb gedaan...

1. update naar ICS
2. geroot met CF-Root
3. THEME ICS DOMINATION geinstalleerd

Alle installaties gingen goed alleen na installatie van THEME ICS DOMINATION
kreeg ik het probleem dat ik de tel. niet meer uit kon zetten

Dus mijn vraag is weet iemand een oplossing hiervoor?? of hoe je die THEME kan verwijderen

En mijn volgende vraag is als ik via ODIN de STOCK firmware terug zet ben dan ook van die THEME af..

Tnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29
Retir schreef op maandag 16 april 2012 @ 07:43:
WinamLite heeft ondertussen versie 10.9 online staan. Vandaag eens op de mobiel zetten en kijken hoe die gaat bevallen.
Heb hem ook net gedownload..hoe bevalt ie je?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 16:59
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:29:
Hoi allemaal..

Ik heb het volgende probleem...

Mijn telefoon wilt niet meer uit... als ik dit probeer het enig wat het doet is een reboot!

Dit probleem is ontstaan nadat ik de volgende stappen heb gedaan...

1. update naar ICS
2. geroot met CF-Root
3. THEME ICS DOMINATION geinstalleerd

Alle installaties gingen goed alleen na installatie van THEME ICS DOMINATION
kreeg ik het probleem dat ik de tel. niet meer uit kon zetten

Dus mijn vraag is weet iemand een oplossing hiervoor?? of hoe je die THEME kan verwijderen

En mijn volgende vraag is als ik via ODIN de STOCK firmware terug zet ben dan ook van die THEME af..

Tnx..
Heb je geprobeerd de batterij eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:38
Als hij dan nog niet uit gaat verneem ik het graag :P
Maar inderdaad batterij eruit halen, opstarten in de recovery en even andere versie erop flashen/zetten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Hartelijk dank voor de snelle reacties! Ik ga er vanavond maar eens rustig voor zitten, dan komt het vast en zeker wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zal mooi zijn ;)

onderstaande had ik al gedaan:

- Batterij er uit gehaald
- Wipe dalvik-cache
- Wipe cache partition

En dit heeft niet geholpen helaas...

een andere versie (nog) niet geprobeerd dit was de nieuwste volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hebben de Hydrog3n gebruikers hier ook last van crashes ? Mijn s2 gaat af en toe (eens per dag, of twee dagen) uit, en dan krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan. Scherm blijft zwart en het enige wat helpt is dan de batterij er uit halen.

Kan het aan de kernel liggen? Nee toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
De_Bastaard schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:44:
Hebben de Hydrog3n gebruikers hier ook last van crashes ? Mijn s2 gaat af en toe (eens per dag, of twee dagen) uit, en dan krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan. Scherm blijft zwart en het enige wat helpt is dan de batterij er uit halen.

Kan het aan de kernel liggen? Nee toch...
Jawel...dat is de Deep Sleep Of Death....2 weekjes geleden opgelost in de CM9 kernel, bij de kernel die jij gebruikt blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Currently flashing Wanamlite 10.9... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Gruijters schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:25:
Currently flashing Wanamlite 10.9... Ben benieuwd!
Heb ik ook gedaan vandaag, van 10.6 naar 10.9. Merk weinig verschil, maar was ook al erg tevreden over 10.6.

Maarrr ik zie net dat V11 er is... Gaat wel erg hard nu en zulke minor updates... Maar goed, in ieder geval goed dat er überhaupt updates verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
ilhanko schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:30:
[...]

Heb ik ook gedaan vandaag, van 10.6 naar 10.9. Merk weinig verschil, maar was ook al erg tevreden over 10.6.

Maarrr ik zie net dat V11 er is... Gaat wel erg hard nu en zulke minor updates... Maar goed, in ieder geval goed dat er überhaupt updates verschijnen :)
Ik ben afgehaakt met Wanam. Hij brengt ongeveer elke dag nieuwe roms uit, en verandert constant van launcher, music app en nog een paar dingen. Ik vind de kleurstelling wel mooi, dus misschien dat ik 10.9 toch nog meepak. Die had ik namelijk vanmiddag toch gedownload, maar ik heb nu geen zin meer om te flashen :)
Sinds ik ontdekt heb hoe ik die notification toggles kan flashen ben ik verder eigenlijk heel tevreden met de stock LP7, dus ik houd het even hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
gwystyl schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:36:
[...]

Ik ben afgehaakt met Wanam. Hij brengt ongeveer elke dag nieuwe roms uit, en verandert constant van launcher, music app en nog een paar dingen. Ik vind de kleurstelling wel mooi, dus misschien dat ik 10.9 toch nog meepak. Die had ik namelijk vanmiddag toch gedownload, maar ik heb nu geen zin meer om te flashen :)
Sinds ik ontdekt heb hoe ik die notification toggles kan flashen ben ik verder eigenlijk heel tevreden met de stock LP7, dus ik houd het even hierbij.
Je hoeft niet elke update mee te doen hoor. Als je tevreden bent over je rom kijk je even naar de changelog en als er niets interessants bij staat blijf je gewoon bij je rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1587482

Topic over hoe je zelf een Kernel kunt schrijven/compilen voor de Galaxy SII. Misschien interessnt voor de ontwikkelaars hier @ GoT ? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
scorpio schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:40:
[...]

Heb hem ook net gedownload..hoe bevalt ie je?
Ik ben wel happy ermee. Eindelijk fatsoenlijke batterijtijd :)

Wanam 10.9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
SCARfaceE schreef op zondag 15 april 2012 @ 03:36:
Nieuwe Hydrog3n (1404) zou een 'sterk' verbeterde batterijduur hebben, geloof ik niks van maar toch morgen even testen. Ook lekker makkelijk is de nieuwe switch tussen mtp/usb.

Maar sjongejonge wat geilen mensen op xda op elke nieuwe update zeg, niet normaal meer.
En hoe bevalt de accuduur? Ik had Hydrog3n draaien. TOT aan de nieuwste versie, maar werd doodziek van die accuduur. Als ik maar ff me display aan had slurpte die de hele accu leeg. Met een beetje geluk kon ik de dag doorkomen. Zit nu op Wanamlite 10.9 geloof ik. Die is iets beter qua accuduur maar ook nog niet wat het moet zijn. Voorheen met ressurrection roms had ik pas een goede accuduur! Daar ging de accu gewoon 2 dagen mee!! Vind het zo jammer dat ik die er af genkikkerd hebt :'(. Helaas zijn die nieuwe ressurrection roms niet meer wat het geweest is, en ben ik van die rom bakker afgestapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Ik heb sinds gisteren avond ook wanamlite 10.9. Ik kom vandaan van een stock 2.3.6. Nu heb ik geen data wipe gedaan.. op de site van wanam stond expliciet: you must wipe your data. Tot nu heb ik geen problemen. Geluk?

Enige wat me lichtelijk stoort is dat bv bij email, whatsapp, sms; een zin dat niet compleet op het scherm past alvorens je op de persoon klikt, dit wordt afgekapt met een punt. Beetje moeilijk uit te leggen..

Batterij on idle ziet er wel erg goed uit! Vandaaag ben ik benieuwd hoe de batterij zich zal gaan houden. Welke launcher gebruiken jullie? Ik voorheen launcher 7 maar op het moment Nova vanwege de goede verhalen. Apex launcher ziet daarentegen een stuk uitgebreider uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
wizzlewaxx schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:36:
[...]

En hoe bevalt de accuduur? Ik had Hydrog3n draaien. TOT aan de nieuwste versie, maar werd doodziek van die accuduur. Als ik maar ff me display aan had slurpte die de hele accu leeg. Met een beetje geluk kon ik de dag doorkomen. Zit nu op Wanamlite 10.9 geloof ik. Die is iets beter qua accuduur maar ook nog niet wat het moet zijn. Voorheen met ressurrection roms had ik pas een goede accuduur! Daar ging de accu gewoon 2 dagen mee!! Vind het zo jammer dat ik die er af genkikkerd hebt :'(. Helaas zijn die nieuwe ressurrection roms niet meer wat het geweest is, en ben ik van die rom bakker afgestapt ;)
Accuduur van Hydrog3n bevalt mij uitstekend. Gister een full-wipe gedaan en de update geïnstalleerd.
Zit nu op 22 uur met nog 28% over
Scherm is 1:17 aan geweest
Heb regelmatig bluetooth aan en constant op wifi thuis en op het werk.
Gebruik de standaard batterij en de standaard Kernel bij deze ROM

Hier nog een goeie batterijduur in combinatie met de NEAK kernel
http://forum.xda-develope...=24948359&postcount=11030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Changelog nieuwe Wanam v11:

Added TwLauncher
Stock LiveWallpapers
Added Social Hubs

Ik dacht dat deze meuk er juist uit moest.... Vandaar de "lite" Right? Dan maar weer zelf eruit slopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Snakeye2209 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:44:
[...]

Accuduur van Hydrog3n bevalt mij uitstekend. Gister een full-wipe gedaan en de update geïnstalleerd.
Zit nu op 22 uur met nog 28% over
Scherm is 1:17 aan geweest
Heb regelmatig bluetooth aan en constant op wifi thuis en op het werk.
Gebruik de standaard batterij en de standaard Kernel bij deze ROM

Hier nog een goeie batterijduur in combinatie met de NEAK kernel
http://forum.xda-develope...=24948359&postcount=11030
Potver.. Weer te vroeg afgestapt dus ;) Geen zin meer om nu weer terug te flashen... Heb me voor genomen om langer dan een week deze rom (wanamlite) te gaan gebruiken. In principe is Hydrog3n wel een fantastische rom hoor met al die opties! We kijken het weer even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Gruijters schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:43:
Welke launcher gebruiken jullie? Ik voorheen launcher 7 maar op het moment Nova vanwege de goede verhalen. Apex launcher ziet daarentegen een stuk uitgebreider uit..
Nu ook even Apex launcher. Is wel een erg uitgebreide launcher inderdaad. Maar over het algemeen gebruik ik Adw Launcher Ex of ssLauncher. Die laatste is echt geniaal in de opties die het heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 16:38
Er zijn ook de nodige mensen die postieve ervaringen hebben met de VK rom. Zou ook energie vriendelijk moeten zijn. Sommigen beweren de meest energie vriendelijke van alle ICS roms. Heb hem zelf nog niet geprobeerd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Franco10 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:31:
[...]

Je hoeft niet elke update mee te doen hoor. Als je tevreden bent over je rom kijk je even naar de changelog en als er niets interessants bij staat blijf je gewoon bij je rom.
Snap ik, maar ik ben redelijk flashaholic :). Ik probeer mezelf nu wat in te dammen. Ik snap bij Wanam de logica gewoon niet helemaal.
Bij cyanogen is het vrij duidelijk: ze proberen vanuit de kale android code een zo goed mogelijk werkende rom te maken voor o.a. de SGS II. Je hebt dus een beginpunt, problemen die opgelost moeten worden, en elke keer hoop je dat het wat beter wordt. Wanam lijkt vrij willekeurig dan weer dit, dan weer dat te wijzigen, en een volgende keer datzelfde weer terug te draaien.
Gruijters schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:43:
Ik heb sinds gisteren avond ook wanamlite 10.9. Ik kom vandaan van een stock 2.3.6. Nu heb ik geen data wipe gedaan.. op de site van wanam stond expliciet: you must wipe your data. Tot nu heb ik geen problemen. Geluk?

Enige wat me lichtelijk stoort is dat bv bij email, whatsapp, sms; een zin dat niet compleet op het scherm past alvorens je op de persoon klikt, dit wordt afgekapt met een punt. Beetje moeilijk uit te leggen..

Batterij on idle ziet er wel erg goed uit! Vandaaag ben ik benieuwd hoe de batterij zich zal gaan houden. Welke launcher gebruiken jullie? Ik voorheen launcher 7 maar op het moment Nova vanwege de goede verhalen. Apex launcher ziet daarentegen een stuk uitgebreider uit..
Ik heb het ook meestal zonder wipe gedaan, en dat gaat vaak goed. Zulke dingen staan er voornamelijk bij om te voorkomen dat mensen gaan klagen over dingen die niet werken of instabiliteit terwijl het misschien niet aan de rom ligt maar aan een bepaalde instelling die nog uit de oude rom over is gebleven.

Ik gebruik zelf Apex launcher. Die heeft bij mij Trebuchet opgevolgd omdat hij wat uitgebreider is. Ik heb Nova even geprobeerd, maar ik ben Apex inmiddels zo gewend dat ik lekker daarbij blijf. Alledrie zijn ze gebaseerd op de 4.0 stock launcher, dus uiterlijk en basisopties zijn vergelijkbaar. De toegevoegde instelmogelijkheden zijn alleen iets anders.
Jay-v schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:50:
Changelog nieuwe Wanam v11:

Added TwLauncher
Stock LiveWallpapers
Added Social Hubs

Ik dacht dat deze meuk er juist uit moest.... Vandaar de "lite" Right? Dan maar weer zelf eruit slopen :).
Jup, dat had ik dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:46
Ik heb voorheen altijd Resurrection ROM gebruikt (zit nu nog op 1.1) en wil graag updaten naar een nieuwere versie, maar ik loop er tegenaan dat Resurrection overgegaan is naar AOKP en daarom geen FM radio meer ondersteund. Heb ook Wanamlite geprobeerd, maar die heeft weer geen AOSP apps voor sms en calendar, en daar ben ik ook wel aan gehecht. Heeft iemand een suggestie met een goede ROM die het volgende bied:

NEEDS:
ICS
AOSP Dialer, SMS, Calendar
FM-Radio

WANTS:
ICS Themed (kan ik eventueel zelf ook nog wel flashen)
T9 Dialer (dus naambellen zeg maar)
Zo min mogelijk Samsung hubs e.d. (gooi ik er anders zelf wel af)
Liefst wel Samsung Dive (maar die krijg ik er zelf ook wel op)

Op zich had Resurrection eigenlijk alles wat ik wilde, snap ook niet helemaal waarom hij over gegaan is naar AOKP, wat heeft hij nu nog meer te bieden dan bijvoorbeed Hydrog3n?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
gwystyl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:11:
Wanam lijkt vrij willekeurig dan weer dit, dan weer dat te wijzigen, en een volgende keer datzelfde weer terug te draaien.
Had Litepro toch ook last van, dan is het overscroll bounce dan is het glow, blijkbaar is rom maken een heel creatief proces en creatieve mensen zijn nou eenmaal een beetje prettig gestoord ;)
Ik gebruik zelf Apex launcher. Die heeft bij mij Trebuchet opgevolgd omdat hij wat uitgebreider is. Ik heb Nova even geprobeerd, maar ik ben Apex inmiddels zo gewend dat ik lekker daarbij blijf.
De enige bummer van Apex is afwezigheid van de folders in app drawer. Is uiteraard best goed op te lossen door apps te verbergen (tip van welbekende Brad Pitt) maar toch niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
businka19 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:24:
[...]
Had Litepro toch ook last van, dan is het overscroll bounce dan is het glow, blijkbaar is rom maken een heel creatief proces en creatieve mensen zijn nou eenmaal een beetje prettig gestoord ;)
Laten we het daar maar op houden :)
De enige bummer van Apex is afwezigheid van de folders in app drawer. Is uiteraard best goed op te lossen door apps te verbergen (tip van welbekende Brad Pitt) maar toch niet fijn.
Ik heb de meeste apps die ik veel gebruik in folders op mijn home scherm. Als ik een keer een ander programma gebruik wil ik wel iets scrollen. Apps die ik helemaal niet gebruik (latitude, places, google navigatie) heb ik verborgen zodat de lijst niet onmogelijk lang wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09
Even een kort -en waarschijnlijk dom- vraagje: is het installeren van Hydrog3n werkelijk zo eenvoudig als zip op de telefoon, in CWM booten, wipen en installeren? Je hoeft dus niet met Odin aan de slag of de telefoon te rooten als ik het goed begrijp?

Ik zit nu namelijk nog steeds op 2.3.6 en wil eigenlijk graag over naar ICS. Hoewel Telfort me beloofd had dat ze een standaard ROM leveren (niet branded), blijkt dat dus niet te kloppen en is er nog steeds geen update. Vandaar dat ik er over denk om de overstap te wagen en als het zo eenvoudig is zie ik geen redenen om nog langer te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Morrar schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:37:
Even een kort -en waarschijnlijk dom- vraagje: is het installeren van Hydrog3n werkelijk zo eenvoudig als zip op de telefoon, in CWM booten, wipen en installeren? Je hoeft dus niet met Odin aan de slag of de telefoon te rooten als ik het goed begrijp?

Ik zit nu namelijk nog steeds op 2.3.6 en wil eigenlijk graag over naar ICS. Hoewel Telfort me beloofd had dat ze een standaard ROM leveren (niet branded), blijkt dat dus niet te kloppen en is er nog steeds geen update. Vandaar dat ik er over denk om de overstap te wagen en als het zo eenvoudig is zie ik geen redenen om nog langer te wachten :)
Ja zo simpel is het. :)

Raad wel aan om bladwijzers en smsjes niet met Titanium backup terug te zetten. Dit omdat dit FC's geeft in Hydrogen

Gewoon met SMS backup+ naar je gmail backuppen en dan herstellen.

Had dit wel gedaan waardoor ik perse een andere app moest gebruiken om m'n smsjes te beheren.

[ Voor 16% gewijzigd door Snakeye2209 op 17-04-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Thanks! En mooi, dan weet ik wat me vanavond te doen staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Morrar schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:37:

Als je nog op een orginele ROM/Kernel zit heb je nog geen CWM. Je moet dus eerst een kernel flashen met CWM. Stelt niet veel voor inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29
Sinds gisteren Wanam 10.9 ... lijkt goed en net ff soepeler .
Wel heb ik net als de 10.5 dat het aan/uit schakelen wifi blijft hangen.
Een paar keer ( ca 20 keer) aan -uit wil en hierna blijft hij ertussenin hangen en krijg ik hem niet meer aan of uit dus.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen of hoe te verhelpen? (zonder reset natuurlijk)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Jay-v schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:44:
[...]

Als je nog op een orginele ROM/Kernel zit heb je nog geen CWM. Je moet dus eerst een kernel flashen met CWM. Stelt niet veel voor inderdaad :).
Ah ok, moet ik daar eerst naar kijken. Ik kan nu namelijk wel in een recovery-mode komen, maar mis een aantal opties die bij de installatie instructies staan (o.a. format). Waarschijnlijk verschil tussen standaard recovery-mode en CWM. Ga het vanavond maar eens goed uitzoeken.

Edit: Guide al gevonden, klinkt niet te ingewikkeld.
http://www.addictivetips....n-android-complete-guide/

[ Voor 27% gewijzigd door Morrar op 17-04-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Laatst online: 12-09 16:36
Ik lees steeds minder dat mensen MIUI gebruiken. Ook op XDA zijn de fora niet meer zo heel populair sinds ICS. Hoe komt dit? Moet eerlijk zeggen dat ik nu ook op Resurrection 1.1 zit, maar ergens wil ik weer terug naar MIUI (mocht de camera even goed zijn als bij de 'stock' roms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Morrar schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:57:
[...]

Ah ok, moet ik daar eerst naar kijken. Ik kan nu namelijk wel in een recovery-mode komen, maar mis een aantal opties die bij de installatie instructies staan (o.a. format). Waarschijnlijk verschil tussen standaard recovery-mode en CWM. Ga het vanavond maar eens goed uitzoeken.

Edit: Guide al gevonden, klinkt niet te ingewikkeld.
Klopt helemaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Mediax schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:04:
Ik lees steeds minder dat mensen MIUI gebruiken. Ook op XDA zijn de fora niet meer zo heel populair sinds ICS. Hoe komt dit? Moet eerlijk zeggen dat ik nu ook op Resurrection 1.1 zit, maar ergens wil ik weer terug naar MIUI (mocht de camera even goed zijn als bij de 'stock' roms).
Voor mij was het dat bluetooth niet goed werkte. Hij verbrak om de haverklap de verbinding met mijn carkit.
Vond de looks en de feel erg lekker. Maar was genoodzaakt om toen naar Checkrom V6 te gaan en nu dus Hydrogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik vond MIUI teveel iphone... haalde een paar grote voordelen voor me weg, dus was er redelijk snel klaar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Henk schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:12:
Ik vond MIUI teveel iphone... haalde een paar grote voordelen voor me weg, dus was er redelijk snel klaar mee :)
Welke grote voordelen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
[...]

Snap ik, maar ik ben redelijk flashaholic :). Ik probeer mezelf nu wat in te dammen. Ik snap bij Wanam de logica gewoon niet helemaal.
Bij cyanogen is het vrij duidelijk: ze proberen vanuit de kale android code een zo goed mogelijk werkende rom te maken voor o.a. de SGS II. Je hebt dus een beginpunt, problemen die opgelost moeten worden, en elke keer hoop je dat het wat beter wordt. Wanam lijkt vrij willekeurig dan weer dit, dan weer dat te wijzigen, en een volgende keer datzelfde weer terug te draaien.
Ja daar heb je gelijk in. Erg veel logica in de versies die elkaar opvolgen zit er niet. Maaaaarrr de rom is echt heel stabiel en heel snel en daar gaat het uiteindelijk om. Hij heeft even de Siyahkernel geprobeerd maar dat is voor iedere gebruiker anders denk ik. Op XDA is iedereen ook overtuigd van zijn eigen keuze, daar heb je weinig aan.

Ik zit nog steeds op 10.5 trouwens, met LPS. Voelen de nieuwere LPs net zo snel en soepel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Mediax schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:48:
[...]

Welke grote voordelen eigenlijk?
Het is een _tijd_ geleden dat ik MIUI voor het laatst draaide (heb het een tijd op mijn desire gehad), maar ik miste uiteindelijk bijvoorbeeld de app drawer. Ik merkte dat doordat de drawer wegviel en alles op je gewone screens ging staan, ik daar de functionaliteit minder van ging benutten. Overal icons betekent minder widgets, en meer iphone, en juist het compleet customizen van een telefoon is iets wat ik zo heerlijk vind aan een android.

Geen idee wat er nog meer was, de mailclient was toen vrij beperkt geloof ik, nog wat dingetjes. Ben er na twee maanden iig wel achter gekomen dat ik toch meer van het stock-android was, en daarbij moet ik opmerken dat GB daarin een heel stuk beperkter was dan ICS nu is, dus die mening is ws. alleen maar sterker geworden daarin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 15:56

misterdjus

hoi2x

Na de vele lovende berichten net toch ook maar de nieuwe HyDrOG3N erop gezet.. Maar voor het eerst na een installatie heb ik niet direct mijn google play icoon en mis ik de synchronisatie met mijn google account. Waar kan ik dat het beste handmatig instellen? Heb net mijn gmail toegevoegd maar krijg hier geen contacten van en ook mijn apps worden niet automatisch hersteld. Hoe kan ik dat instellen zodat het wle werkt en hoe krijg ik mijn Google Play moet ik die als apk downloaden?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
misterdjus schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:00:
Na de vele lovende berichten net toch ook maar de nieuwe HyDrOG3N erop gezet.. Maar voor het eerst na een installatie heb ik niet direct mijn google play icoon en mis ik de synchronisatie met mijn google account. Waar kan ik dat het beste handmatig instellen? Heb net mijn gmail toegevoegd maar krijg hier geen contacten van en ook mijn apps worden niet automatisch hersteld. Hoe kan ik dat instellen zodat het wle werkt en hoe krijg ik mijn Google Play moet ik die als apk downloaden?
Nadat je Hydrog3n (of elk ander CM9/AOKP ROM) flasht, moet je nog Google Apps flashen voor een Google account en dergelijke. Kan even geen link geven maar zoek in de post van Paradoxxx (Hydrog3n) naar Gapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdjus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 15:56

misterdjus

hoi2x

Thanks dat was nieuw voor mij. De link gevonden nu even de zip flashen in recovery :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Verschilt Hydrog3n echt zoveel met CM9? Of beter nog, wat is nu precies het verschil met AOKP?

Met de info die ik over AOKP op internet heb gevonden vraag ik mij wel af in hoeverre Hydrog3n op AOKP lijkt, zit er bijvoorbeeld ook weather in lockscreen in o.id?

danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cobesz schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:56:
zit er bijvoorbeeld ook weather in lockscreen in o.id?
Yes. Hydrog3n is AOKP trouwens hè...

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 17-04-2012 15:05 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Dank voor de informatievolle informatie, haha

Kan je er nog meer over kwijt misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cobesz schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:05:
Kan je er nog meer over kwijt misschien? :)
In het Hydrog3n topic op XDA kan je álles lezen over deze materie, ik snap de vraag dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
Mochten er hier trouwens tweakers zijn die problemen hebben met Usb Mass Storage problemen (MTP driver op pc/laptop niet gevonden en daarom wordt het toestel niet herkend), dan kan je het tooltje UMS (Usb Mass Storage) gebruiken. Werkt bij mij (Hydrog3n-ICS) perfect, kan zowel de interne als externe kaart benaderen vanaf PC.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Zo heb net Wanam 10.9 erop gezet. 11 heeft als extra de social hub en de tw launcher en die heb ik niet nodig. Kijken of LP7 net zo soepel is als de de 10.5 was. Zal hier mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:45:
11 heeft als extra de social hub en de tw launcher en die heb ik niet nodig.
Open de zip, verwijder meuk uit system/app, flash, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:06:
Mochten er hier trouwens tweakers zijn die problemen hebben met Usb Mass Storage problemen (MTP driver op pc/laptop niet gevonden en daarom wordt het toestel niet herkend), dan kan je het tooltje UMS (Usb Mass Storage) gebruiken. Werkt bij mij (Hydrog3n-ICS) perfect, kan zowel de interne als externe kaart benaderen vanaf PC.
Werkt hier niet, helaas.
Ik doe op het moment alles via Dropbox :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:47:
[...]

Open de zip, verwijder meuk uit system/app, flash, klaar :)
Ja dat had ik al gedaan maar je blijkt er ook een logo van een Aus provider bij de boot bij te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
frankivo schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:48:
[...]

Werkt hier niet, helaas.
Ik doe op het moment alles via Dropbox :/
external_sd mount fix.. HERE

Generates liberty.cfg, installs script & fixes permissions.. Enjoy..
http://forum.xda-develope...d.php?t=1530179&page=1114

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:48:
Ja dat had ik al gedaan maar je blijkt er ook een logo van een Aus provider bij de boot bij te krijgen :P
Andere bootanimation er op en ook weer klaar. Heb die Aus niet eens gezien, doe dat al pre-flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Merkte trouwens wel aan de Hydrog3n rom dat er een hoop onzin opties inzitten. Zo kon je een Daswagg(??) modus activeren voor het display ofzo? En een Daswagg(??) optie voor de Cpu's? geen idee wat die gozer met daswagg allemaal bedoeld hoor :9.

Staat nu ook in z'n topic title:

ROM][ICS][14/04][PRE.AOKP.B32]HyDrOG3N-ICS 14.04[1080P][CHUCKNORRIS.ED'][DASWAGG] 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door wizzlewaxx op 17-04-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:50:
[...]

Andere bootanimation er op en ook weer klaar. Heb die Aus niet eens gezien, doe dat al pre-flash.
Hoe vind je m bevallen tov de legendarische :P 10.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:58:
Hoe vind je m bevallen tov de legendarische :P 10.5?
Geen idee nog, vanmorgen geflashed maar ben al de hele dag bezig met een HTC Flyer te rommelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Is dat te veranderen, die ontiegelijk lelijke low res foto's bij contactpersonen? Gesynchroniseerd vanaf Facebook. Valt vooral op als iemand belt, echt pixels van een halve centimeter ofzo.

Wanamlite 10.9 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Gruijters schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:42:
Is dat te veranderen, die ontiegelijk lelijke low res foto's bij contactpersonen? Gesynchroniseerd vanaf Facebook. Valt vooral op als iemand belt, echt pixels van een halve centimeter ofzo.

Wanamlite 10.9 rom.
Ja, dat kan. Al je contacten in Google+ zetten en daar hi res pics bij plaatsen. Dan voortaan je contacten syncen vanuit Google+ ipv facebook of gmail.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:45:
[...]

Ja, dat kan. Al je contacten in Google+ zetten en daar hi res pics bij plaatsen. Dan voortaan je contacten syncen vanuit Google+ ipv facebook of gmail.
Of Friendcaster gebruiken. Bij mij werkte die facebook sync altijd maar matig, vaak inderdaad slechte kwaliteit foto's en sommige wilde hij simpelweg niet syncen. Friendcaster kan wel hi-res pics syncen, en ook automatisch croppen en synct gewoon netjes alles :).

(Friendcaster is een alternatieve Facebook-app, gebruikt gewoon Facebook, maar zonder dat je die stomme originele Facebook-app nodig hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
10.9 dus. Heb even door alle apps gebladerd en in eerste instantie voelt ie minimaal net zo goed als de 10.5. Gewoon snel en soepel. Zitten paar kleine veranderingen in met widgets toevoegen etc.

Ik vind de blauwe digitale klok ook erg mooi. Ik gebruikte normaal de stock email, hier zit de AOSP email, en die werkt goed zeg! Erg tevreden over.

[ Voor 10% gewijzigd door Franco10 op 17-04-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:45:
[...]

Moeten de betreffende contacten ook niet op google+ zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
lordMocro schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:11:
[...]

Moeten de betreffende contacten ook niet op google+ zitten?
Weet ik niet, ik gebruik G+ niet vanwege de immense privacy schending wat foto's betreft (je geeft alle rechten op), ik ben een grootgebruiker voor Picasa (ca 10Gb aan foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Volgensmij is dat gewoon je Google account (gmail) waar je je contacten met foto in zet, dat heeft niets te maken met Google+ voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
  • Laatst online: 13-04 13:30
ik heb net wanamlite v11 erop gezet maar hij blijft in een soort loop gaan. erna nog eens geinstalleerd maar blijft toch in een loop. :( en blijft steeds die X zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrutzZz schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:41:
ik heb net wanamlite v11 erop gezet maar hij blijft in een soort loop gaan. erna nog eens geinstalleerd maar blijft toch in een loop. :( en blijft steeds die X zien.
Van welke Rom kwam je af? Reeds ge(full)wiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
  • Laatst online: 13-04 13:30
Brad Pitt schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:57:
[...]

Van welke Rom kwam je af? Reeds ge(full)wiped?
ik kwam van MIUI 2.3.7 af. maar als ik full wipe doe dan ben ik toch alles kwijt neem ik aan he. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Nondeju, ik had nog een oude versie van titanium backup erop staan, ik freeze wat dingen, werkt mijn market Place niet meer. Ik kan nu niet meer ontdooien -een probleem dus dat in de nieuwe versie is hersteld pff.. Maar nu kan ik ook niets meer installeren, vast weer iets teveel zitten freezen. Ik heb nu wel een los APK bestand, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CrutzZz schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:58:
ik kwam van MIUI 2.3.7 af. maar als ik full wipe doe dan ben ik toch alles kwijt neem ik aan he. :'(
Full whipe is caches clearen en factory reset, als het goed is verlies je dan niets. Als de data écht zo belangrijk is, dan had je er immers al een back-up van gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Gruijters schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:14:
Nondeju, ik had nog een oude versie van titanium backup erop staan, ik freeze wat dingen, werkt mijn market Place niet meer. Ik kan nu niet meer ontdooien -een probleem dus dat in de nieuwe versie is hersteld pff.. Maar nu kan ik ook niets meer installeren, vast weer iets teveel zitten freezen. Ik heb nu wel een los APK bestand, iemand tips?
vending.apk verwijderen
reboot
vending.apk naar /system/app pushen
reboot

Of lees ik jouw situatie verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
CrutzZz schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:58:
[...]

Als je van MIUI naar een Sammy rom gaat (of naar een AOSP/AOKP ROM) zal je moeten wipen, dat geldt andersom ook. Je verliest alleen je instellingen en je apps, maar dat is met Titanium Backup geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met CM9 heb ik trouwens een "probleem":
Als ik muziek luister en ik krijg bijvoorbeeld een e-mailtje of ander bericht, dan gaat mijn muziek (terecht) zachter, voor het geluidje van de e-mail of een ander bericht. Als dat geluidje echter afgelopen is komt de muziek niet meer terug op het geluidsniveau wat het was. Is dit bekend? Bij het volgende liedje gaat het dan qua volume weer wél goed.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 17-04-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
CptChaos schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:46:
Met CM9 heb ik trouwens een "probleem":
Als ik muziek luister en ik krijg bijvoorbeeld een e-mailtje of ander bericht, dan gaat mijn muziek (terecht) zachter, voor het geluidje van de e-mail of een ander bericht. Als dat geluidje echter afgelopen is komt de muziek niet meer terug op het geluidsniveau wat het was. Is dit bekend? Bij het volgende liedje gaat het dan qua volume weer wél goed.
Ik dacht dat dit opgelost was met de laatste build, is inderdaad een bekend probleem. Ik zit niet meer op CM9 maar ik dacht het dat een drukje op de volumeknop het weer op de oude niveau bracht (beetje omslachtig dat wel).

@hieronder:
Flash even de laatste versie zou ik zeggen, is toch zo gepiept. (kan wel dat het probleem er nog is hoor heb t zelf niet getest maar ik dacht het ergens gelezen te hebben)

[ Voor 11% gewijzigd door SCARfaceE op 17-04-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb momenteel ook nog niet de laatste build draaien moet ik toegeven. Maar de builds die ik wél heb gehad, hadden er allemaal last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Mediax schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:04:
Ik kom van GalnetMIUI af, die vond ik dan net wat 'westerser' dan de originele MIUI. Ook beviel me die ROM wat beter. Op zich nooit problemen mee gehad en was stiekem alweer toe aan een nieuwe flash, maar toen kwam ik er dus achter dat die jongens ermee gestopt zijn vanwege onvoldoende steun vanaf het Japanse (als ik me niet vergis) front. Toen op zoek gegaan naar meer 'normale' ROM's qua functionaliteit en nu dus uitgekomen bij HyDroG3n-ICS.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

CptChaos schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:46:
Ik heb momenteel ook nog niet de laatste build draaien moet ik toegeven. Maar de builds die ik wél heb gehad, hadden er allemaal last van.
Ik heb op XDA gelezen dat codeworkx bezig is met het issue, of het reeds is opgelost in de laatste build weet ik niet. Kijk even in het CM9 DEV topic op XDA daarin word het besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
WanamLite 10.9 bevalt tot nu toe erg goed. Het lijkt wel of alles nèt iets soepeler is dan bij de oudere versie. Ik heb het gevoel dat het batterijverbruik tijdens het gebruiken iets minder is geworden. Het batterijverbuik in idle is zoals bij de oudere versies ook gewoon goed.

Alles werkt gewoon, moest alleen voor TB en wat andere programma's iets extras doen om het werkend te krijgen. En ik ben zeer blij met de AOSP email, die werkt erg 10x beter dan de samsung mail app. Zeker een aanrader.

Wanam geeft zelf ook aan dat het gebruik van de LP6 modem vriendelijker is voor de battery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik lees dit op het forum van Wanam:
If someone wants to try, remove the following APKs from /system/app and see if the Touchwiz launcher still works:
GameHub.apk
MusicHub_15.apk
ReadersHub.apk
SocialHub.apk
SocialHubWidget.apk
SnsAccountFb.apk
SnsAccountLi.apk
SnsAccountMs.apk
SnsAccountTw.apk
SnsDisclaimer.apk
SnsImageCache.apk

No need to try, it will not work on a clean install, but it should work if you don't wipe.
Schijnt dat bij V11 TW niet werkt als je de Hubs verwijderd. Ik gebruik al tijden Go Launcher en deze bevalt mij prima. Zou ik gewoon de APK van Go Launcher uit de backupmap van Titanium Backup in de system/app map kunnen plakken en TW en de bovenstaande apps kunnen verwijderen? Of is dit te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:46
Ik heb vandaag ook maar eens HyDrOG3N geínstalleerd, tot nu toe bevalt hij prima. Ik ben overstag gegaan nadat ik in het Resurrection topic een apk gevonden had van Spirit UL, waarmee ik de FM radio kan gebruiken, dus nu heb ik een een close to AOSP Rom met radio.
Wat ik fijn vind aan HyDrOG3N is dat hij de meeste updates als no-wipe aanbied, waar de Resurrection updates vrijwel altijd wipe waren. Lekker veel opties wel om je telefoon in te stellen.

Twijfel nog of ik bij Trebuchet blijf of toch Apex weer installeer, Trebuchet geeft de beautiful widgets weerwidget niet helemaal weer het 5x4 grid. Heb ook nog niet echt voordelen van Trebuchet boven Apex gevonden.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grolsch-man schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:21:
Zou ik gewoon de APK van Go Launcher uit de backupmap van Titanium Backup in de system/app map kunnen plakken en TW en de bovenstaande apps kunnen verwijderen? Of is dit te kort door de bocht?
Ik zou gewoon GoLauncher installeren en dan die hub-zooi verwijderen. Heb dat ook zo gedaan maar met Apex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Ook ik heb maar weer gekozen voor een update van Resurrection.. Waar MIUI nu gewoon achterblijft op 'Sammy' roms, is dit voor mij gewoon de logische keuze. Moet zeggen dat Res. 1.4 wel erg lekker draait, zeker samen met thoravukk kernel. Nu alleen nog even kijken hoe de batterij zich houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
<dagboek>

Zo gisteren de stap gezet en mijn SGS2 geroot en van de HyDrOG3N ICS ROM voorzien. Het rooten was eigenlijk nog het lastigste, omdat ik een oude methode gebruikte die alweer gefixed was. Duurde even voordat ik daar achter was, maar daarna ging alles werkelijk vlekkeloos.

Moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over hoe alles er uit ziet; lekker strak, veel mooiere widgets en het loopt lekker soepel. Was wel even zoeken naar alle instellingen. Vind Trebuchet voorlopig wel lekker werken en prettig dat er veel mee in te stellen is.

Vandaag een beetje verder lopen spelen op werk, maar viel me wel op dat de batterij vrij hard leeg loopt; ik denk dat ik zo'n 10-12 uur met een accu kan doen en dan gebruik ik de telefoon niet heel intensief (WiFi uit, af en toe een spelletje / WhatsApp en zo'n 40 minuten aan in de trein). Valt me ook op dat Android OS zo'n 50% verbruik heeft en het scherm als tweede op ongeveer 30%. Lijkt dus alsof een app de telfoon uit slaapstand houdt (mail / gmail widget misschien?). Ga dit even checken met BetterBatteryStats.

Verder crasht m'n muziek app regelmatig waardoor ik de telefoon aan en uit moet gooien. Ik vermoed dat dit door brakke MP3-tags komt, dus ik heb er even wat oudere MP3's afgegooid. Hopelijk helpt het... :)

Al met al ben ik best te spreken over de ROM en hopelijk kan ik de kleine issues nog tackelen in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Nieuwe versie van Wanamlite (11.1) heeft TWLauncher zonder SocialHub, dus het kan gewoon. (Geen idee waarom je TWLauncher zou willen maar ieder zo zijn voorkeur :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Morrar schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:33:
<dagboek>

Vandaag een beetje verder lopen spelen op werk, maar viel me wel op dat de batterij vrij hard leeg loopt; ik denk dat ik zo'n 10-12 uur met een accu kan doen en dan gebruik ik de telefoon niet heel intensief (WiFi uit, af en toe een spelletje / WhatsApp en zo'n 40 minuten aan in de trein). Valt me ook op dat Android OS zo'n 50% verbruik heeft en het scherm als tweede op ongeveer 30%. Lijkt dus alsof een app de telfoon uit slaapstand houdt (mail / gmail widget misschien?). Ga dit even checken met BetterBatteryStats.
Dat je accu na 12 uur leeg is, is heel normaal. Maar dan moet je hem wel flink gebruikt hebben en dan zou eigenlijk scherm de grootste verbruiker moeten zijn.

Hoeveel uur heeft je scherm aangestaan?
SCARfaceE schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:09:
Nieuwe versie van Wanamlite (11.1) heeft TWLauncher zonder SocialHub, dus het kan gewoon. (Geen idee waarom je TWLauncher zou willen maar ieder zo zijn voorkeur :P)
Er staat ook LP8 stock email app, dat is wel jammer. De AOSP Email client is echt vele malen beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Franco10 op 18-04-2012 19:21 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.