Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:29
dank je , zal ff lezen dan ;)

Is niet wat ik bedoel, mijn tijd en datum passen zich wel aan (lopen wel door) maar agenda widget op hoofdscherm refreshed niet ? iig komt er niet de juiste datum te staan tot ik erop druk, dan springd de juiste datum erop.

weird 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door scorpio op 12-04-2012 10:48 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Odin de laatste NL ICS geflashed, Siyah er overheen, nu de bloatware verwijderen. Valt erg mee zo te zien. Als in: precies dezelfde apps als in de vorige versie(s). Wel een hoop meuk te verwijderen dus, dat wel :P

[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 10:55 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

scorpio schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:40:
dank je , zal ff lezen dan ;)

Is niet wat ik bedoel, mijn tijd en datum passen zich wel aan (lopen wel door) maar agenda widget op hoofdscherm refreshed niet ? iig komt er niet de juiste datum te staan tot ik erop druk, dan springd de juiste datum erop.

weird 8)7
Dat was in HyDroG3N-ICS, maar misschien is het voor Wanamlite wel hetzelfde inderdaad.

edit:
Damn, edit op edit op edit

[ Voor 3% gewijzigd door Scyth op 12-04-2012 10:56 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toryu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 13:39
Ik zie nu op de frontpage dat ICS via Kies te installeren is. Ik heb nu 2.3.6 met geroote kernel. Wat gebeurd er dan als ik upgrade naar ICS? Blijft root dan behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:11
Toryu schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:57:
Ik zie nu op de frontpage dat ICS via Kies te installeren is. Ik heb nu 2.3.6 met geroote kernel. Wat gebeurd er dan als ik upgrade naar ICS? Blijft root dan behouden?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ja, flash een rooted kernel, flash weer de stock LP7 kernel, klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Ik maak nu nog gebruik van een custom rom, maar als ik de laatste officiële Nederlandse ICS via Odin installeer en de kernel vervang kan ik dan nog steeds de flash teller met een jig op 0 zetten?

Dit was toch niet meer mogelijk met de laatste samsung firmware's of vergis ik me?

edit:

Even verder gezocht op XDA en door eventueel de bootloader te vervangen kan het dus wel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mabili op 12-04-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mabili schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:19:
Dit was toch niet meer mogelijk met de laatste samsung firmware's of vergis ik me?
Klopt. Gebruik hiervoor TriangleAway.
Even verder gezocht op XDA en door eventueel de bootloader te vervangen kan het dus wel ;)
Dat mag ook ja :)

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 28-09 14:18
Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:25:
[...]

[...]

Dat mag ook ja :)
Ik blijf editten ik vind je bent sneller dan het licht ;)
Bedankt voor de tip!

[ Voor 63% gewijzigd door Mabili op 12-04-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mabili schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:28:
Maar hoe zit het dan het volgende van Intratech werkt dat ook?
Werkt beiden, doe maar wat je makkelijker lijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Heb met WanamLite 10.7 een erg wazig probleem: telefoonnummers staan onder de verkeerde categorie. 'Home' heet ineens 'Work', 'Mobile' heet ineens 'Work Fax' en 'Work' heet ineens 'Home Fax'. Ik kan zelfs niet eens 'Home' kiezen als ik het contact bewerk.

In Google Contacts staat de boel gelukkig wel goed. Lijkt erop alsof een en ander niet goed gemapt wordt of zo.

Kan iemand dit probleem bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb van het weekend de NEAT rom van Salesale erop geknalt icm Vestumus theme, nu wil ik toch wle eens de officieele proberen, kan ik nu zonder problemen via ODIN de NL ICS rom flashen, om moet ik eerst andere stappen doorlopen om dit te fixen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sain onez schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:45:
Ik heb van het weekend de NEAT rom van Salesale erop geknalt icm Vestumus theme, nu wil ik toch wle eens de officieele proberen, kan ik nu zonder problemen via ODIN de NL ICS rom flashen, om moet ik eerst andere stappen doorlopen om dit te fixen?
Vanmorgen ook maar gewoon de NL versie over Wanam 10.5 LPS gegooid en dat ging prima. Je "moet" erna natuurlijk wel een hoop apps verwijderen. Enige dat raar deed was mail, dat was na een clear data weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Clear data binnen de app instellingen, of daarwerkelijk binnen CWM voordat je de NL rom flasht?

Ook merk ik rare haperingen in me accu gebruik, zal wel een drain zijn ofzo, vanmorgen haalde ik hem bij 73% uit de oplader, hij stond rond 10:30uur al op 50% en nadat ik de battery eens pullde en weer aanzette stond hij ineens op 35% :S

Na die energie besparingen te hebben ingeschakelt ging hij zelfs even omhoog naar 36/37% om nu wat stabieler te blijven, wilde eigenlijk eens die siyah kernel gaan gebruiken icm de NL ICS rom, die combo is ook mogelijk, en kan ik dan beter eerst de kernel vervangen en dan de NL update erover heen of andersom?

Tevens heb ik met TB een backup van me 2.3.5 original rom staan, waaruit ik me apps ook al kon restoren in de NEAT rom met vestumus theme, hierdoor kan ik dus ook een full whipe install/ clear data uitvoeren en ze daarmee weer terugzetten?

[ Voor 15% gewijzigd door SAiN ONeZ op 12-04-2012 13:03 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sain onez schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:59:
Clear data binnen de app instellingen, of daarwerkelijk binnen CWM voordat je de NL rom flashtte?
App instellingen inderdaad ja.
wilde eigenlijk eens die siyah kernel gaan gebruiken icm de NL ICS rom, die combo is ook mogelijk, en kan ik dan beter eerst de kernel vervangen en dan de NL update erover heen of andersom?
Als je eerst Siyah er op zet en dan de NL update is Siyah weer weg hè... ;)

Verder kan je het beste als je accu helemaal vol is een kernel/Rom flash doen. Of gewoon de accu helemaal vol laten lopen, deze even uit de telefoon halen en weer terug stoppen. Enige manier om te "calibreren" op de i9100.
Tevens heb ik met TB een backup van me 2.3.5 original rom staan, waaruit ik me apps ook al kon restoren in de NEAT rom met vestumus theme, hierdoor kan ik dus ook een full whipe install/ clear data uitvoeren en ze daarmee weer terugzetten?
Dit gaat met de meeste apps wel goed ja. Niet met iedere app though. Maar die kan je dan alsnog gewoon manueel installeren. Heb weinig problemen hiermee ondervonden, alleen Opera vond het niet fijn, rest was okay.

[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

thnx Yoda, eh Brad..

Straks weer wat gaan puzzelen dus.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16
Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:25:
[...]

Geweldig! Die kende ik nog niet!
Weg driehoek!

Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scyth schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:55:
[...]

Dat was in HyDroG3N-ICS, maar misschien is het voor Wanamlite wel hetzelfde inderdaad.

edit:
Damn, edit op edit op edit
Ik wou ook graag over stappen op deze ROM (Hydro), echter kreeg ik met geen mogelijkheid mijn GPS aan de praat.
Dat ding bleef maar staan op "Waiting for location".

Had meerdere fixes geprobeerd, zoals de gps.conf aanpassen, een ZIP file flassen die de juiste gps.conf file zou goed zetten, alleen nog steeds hetzelfde effect.
Daarna over gegaan op Litening ROM 2.6 en ik heb met dat binnen een paar seconde een fix.

Wie o wie weet hier de oplossing voor? Ik vind AOSP ICS er toch mooier uit zien, lijkt me ook kaler waardoor je batterij weer een stuk langer mee zou moeten gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
@Brad:

Vind je de Siyahkernel beter dan de CF Root? Ook zoals ie gewoon standaard 'wordt geleverd' of moet je echt nog zelf dingen instellen.

Volgens mij kun je met ExTweaks zoveel instellen dat je het gevoel hebt dat je bij subway staat en even niet meer weet wat je er in wil hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:12:
Wie o wie weet hier de oplossing voor? Ik vind AOSP ICS er toch mooier uit zien, lijkt me ook kaler waardoor je batterij weer een stuk langer mee zou moeten gaan..
Had dit ook met die Rom. Ook na het flashen van de GPS fix, het veranderen via Fasterfix, etc. Ook gelezen op een forum dat de lock langer kon duren als je Wifi aan had, dus even uit gezet. En eiiinnddelijk, na onwijs lang wachten dan toch een paar satellieten gevonden. Veel en veel trager dan met een niet-CM Rom en er werden er ook een stuk minder gevonden (4 tegen 9 op normale ICS).

Dat, plus het extreem brakke scrollen, was dus reden genoeg om weer even het CM-experiment te staken :P
Franco10 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:17:
Vind je de Siyahkernel beter dan de CF Root? Ook zoals ie gewoon standaard 'wordt geleverd' of moet je echt nog zelf dingen instellen.
"Moet" nu Siyah gebruiken aangezien ik twee Roms er op heb staan met de dualboot functie... :P

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:17:
[...]

Had dit ook met die Rom. Ook na het flashen van de GPS fix, het veranderen via Fasterfix, etc. Ook gelezen op een forum dat de lock langer kon duren als je Wifi aan had, dus even uit gezet. En eiiinnddelijk, na onwijs lang wachten dan toch een paar satellieten gevonden. Veel en veel trager dan met een niet-CM Rom en er werden er ook een stuk minder gevonden (4 tegen 9 op normale ICS).

Dat, plus het extreem brakke scrollen, was dus reden genoeg om weer even het CM-experiment te staken :P

[...]

"Moet" nu Siyah gebruiken aangezien ik twee Roms er op heb staan met de dualboot functie... :P
Oke, good to know :)
Dan laat ik dat ook nog even links liggen allemaal, want ik gebruik m'n navigatie nogal vaak.

Draai nu Litening ROM 2.6 met SpeedMod K3-9.
Vooralsnog een goede batterij duur, veel DeepSleep (CPU spy) en weinig wakelocks.
Denk dat ik hier voorlopig nog wel even op blijf hangen, aangezien alles goed en snel werkt.

Verder zie ik 't nut van een dualboot bij een telefoon niet in eigenlijk.
Misschien om te kunnen switchen tussen GB of ICS, maar verder moeten alle apps en functionaliteiten toch gewoon werken onder beide ROMs?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chainfire's LP7 kernel staat nu ook online d:)b
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:28:
Verder zie ik 't nut van een dualboot bij een telefoon niet in eigenlijk.
Misschien om te kunnen switchen tussen GB of ICS, maar verder moeten alle apps en functionaliteiten toch gewoon werken onder beide ROMs?
Heb nu als tweede Rom een CM-versie er op staan. Gebruik ik niet vanwege het brakke scrollen. Mocht er nu een update voor uitkomen hoef ik niet weer een hele procedure te gaan volgen om die "even" te testen :)

[ Voor 65% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Brad Pitt schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:27:
De kalender werkte perfect toen je de Rom flashte. Op élke Wanam Rom werkt de kalender perfect.
Have to disgree Brad, heb jouw versie van Wanamlite 10.5 erop staan (wat een vette bootanimation btw _/-\o_ ), calendar was na het flashen verdwenen, no biggie, patch van Wanam eroverheen, calendar prima, al mijn events met Myphoneexplorer teruggezet, fijn. Daarna reboot, calendar prima, alle events weer weg, server error bij het verbinden met MPE, dus nog steeds lege calendar. Voel me heel subtiel richting Google calendar sync geforceerd te worden }:|
gwystyl schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:56:
Ik vind het handige van Wanam voornamelijk die aanpasbare toggles bovenin, en de algemene blauwe kleurstelling.
Dat "aanpasbare" heb ik even gemist, dacht iig dat toggels bar statisch was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
businka19 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:46:
Have to disgree Brad, heb jouw versie van Wanamlite 10.5 erop staan (wat een vette bootanimation btw _/-\o_ ), calendar was na het flashen verdwenen, no biggie, patch van Wanam eroverheen, calendar prima, al mijn events met Myphoneexplorer teruggezet, fijn. Daarna reboot, calendar prima, alle events weer weg, server error bij het verbinden met MPE, dus nog steeds lege calendar. Voel me heel subtiel richting Google calendar sync geforceerd te worden }:|
Hmmm, okay, dat is vaag. Nou ja, in Wanam 10.7 zit sowieso een calendar, misschien die er op gooien dan?
Dat "aanpasbare" heb ik even gemist, dacht iig dat toggels bar statisch was.
Als er een lidroid versie op staat heb je ook QuickSettings bij je apps staan waar je het mee kan aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-12-13-58-52.png Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-12-13-59-05.png

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36
Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:52:

Als er een lidroid versie op staat heb je ook QuickSettings bij je apps staan waar je het mee kan aanpassen.

[afbeelding] [afbeelding]
Dat bedoel ik inderdaad, en ik vind het ook handig dat je bij lang drukken op wifi naar de wifi-instellingen gaat enz....
Ik kon het toch niet laten en heb de officiele rom in de lunchpauze geflasht, maar ik mis toch wat handigheidjes.
Ik kan die lidroid versie niet als standalone app vinden. Ik heb wel een thread gevonden op XDA waar beschreven wordt hoe het moet, maar ik zou een flashable zip makkelijker vinden dan de (GB-based) guide die er nu staat.

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 12-04-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Upquark schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:36:
Heb met WanamLite 10.7 een erg wazig probleem: telefoonnummers staan onder de verkeerde categorie. 'Home' heet ineens 'Work', 'Mobile' heet ineens 'Work Fax' en 'Work' heet ineens 'Home Fax'. Ik kan zelfs niet eens 'Home' kiezen als ik het contact bewerk.

In Google Contacts staat de boel gelukkig wel goed. Lijkt erop alsof een en ander niet goed gemapt wordt of zo.

Kan iemand dit probleem bevestigen?
Hier is het allemaal prima met Wanam10.7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:22:
Ik kon het toch niet laten en heb de officiele rom in de lunchpauze geflasht, maar ik mis toch wat handigheidjes.
Zoals? :P
Ik kan die lidroid versie niet als standalone app vinden. Ik heb wel een thread gevonden op XDA waar beschreven wordt hoe het moet, maar ik zou een flashable zip makkelijker vinden dan de (GB-based) guide die er nu staat.
Heb zelf gewoon dit geflashed en dat werkt ook prima. Let wel: is een blauwe-settings versie (zoals plaatje paar posts terug dus). Maak anders gewoon even een Nandroid, kan je als het niet bevalt alsnog terug :)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag me af waarom het zo lang duurt om Haptic feedback volledig te kunnen uitschakelen op CM9.
als je dan de developer een vraag stelt of die functie uberhaupt komt, krijg je een lame ass antwoord terug.
must be the internet cr3d1bilityz ofzo. rare jongens, die programmeurs |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:12:
[...]

Ik wou ook graag over stappen op deze ROM (Hydro), echter kreeg ik met geen mogelijkheid mijn GPS aan de praat.
Dat ding bleef maar staan op "Waiting for location".
Probeer deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1447599

[ Voor 29% gewijzigd door Snakeye2209 op 12-04-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:36
Zoals ik net noemde, meer toggles dan standaard, lang indrukken gaat naar settings. Verder is het vooral optisch
Heb zelf gewoon dit geflashed en dat werkt ook prima. Let wel: is een blauwe-settings versie (zoals plaatje paar posts terug dus). Maak anders gewoon even een Nandroid, kan je als het niet bevalt alsnog terug :)
Blauw is prima (zelfs voorkeur voor :)). Doet die het op de odexed LP7 van vandaag? Ik neem aan van wel gezien jouw posts daarover en andere over CM9 in dualboot. Dan neem ik aan dat alle niet-CM9 posts over de LP7 XEN gaan :)

edit: om mijn eigen post maar even aan te vullen met een antwoord: Ik heb de LPS-versie gepakt, en die doet het wel, maar usb-opslag doet een beetje vaag. Ik krijg de melding: "kan USB-opslag niet gebruiken als Massa-opslag. Fout geretourneerd." Vervolgens werkt USB-massaopslag prima als ik op de knop USB-opslag inschakelen druk, dus ik snap het probleem niet helemaal.
Bij het opstarten zie ik bij mediascannen "0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ kandidaten" in plaats van 'Media Scannen'. Zo maar even de LP4 en LP7 versies proberen, kijken of dat helpt :).

edit2: XXLP4-versie uit de post van Brad Pitt hierboven geeft hetzelfde verschijnsel. Om het ingewikkeld te maken heb ik maar een XWLP7 versie hiervandaan gepakt. Die werkt wel goed, maar ik vind de batterij-icoontjes niet zo mooi. Die ga ik proberen over te zetten uit de LPS-versie. Houdt je van de straat zal ik maar zeggen :)

[ Voor 41% gewijzigd door gwystyl op 12-04-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
frankivo schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:25:
[...]

Hier is het allemaal prima met Wanam10.7
Vreemd dan... maar bedankt voor het checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Ik zit ook nog geduldig te wachten op de Blue toggles mod en de home-lag-fix voor LP7. Maar tot die tijd is LP4 razendsnel, dus kan er eigenlijk niet heel erg warm of koud van worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:21:
edit: om mijn eigen post maar even aan te vullen met een antwoord: Ik heb de LPS-versie gepakt, en die doet het wel, maar usb-opslag doet een beetje vaag. Ik krijg de melding: "kan USB-opslag niet gebruiken als Massa-opslag. Fout geretourneerd." Vervolgens werkt USB-massaopslag prima als ik op de knop USB-opslag inschakelen druk, dus ik snap het probleem niet helemaal.
Bij het opstarten zie ik bij mediascannen "0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ kandidaten" in plaats van 'Media Scannen'. Zo maar even de LP4 en LP7 versies proberen, kijken of dat helpt :).
Dat heb ik uiteraard ook ja, die rare melding qua USB gebeuren en zo. Heeft weinig te maken met die mod echter denk ik. Inderdaad werkt USB opslag wel gewoon prima als je op die vage melding klikt :)
Om het ingewikkeld te maken heb ik maar een XWLP7 versie hiervandaan gepakt. Die werkt wel goed, maar ik vind de batterij-icoontjes niet zo mooi. Die ga ik proberen over te zetten uit de LPS-versie. Houdt je van de straat zal ik maar zeggen :)
Ja dat rondje trok ik ook niet, dus heb maar weer die andere, LP4 versie, er op gezet.
(die png's kan je uiteraard gewoon van de ene in de andere zip zetten en dan flashen, werkt prima)
Henk schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:58:
Ik zit ook nog geduldig te wachten op de Blue toggles mod en de home-lag-fix voor LP7. Maar tot die tijd is LP4 razendsnel, dus kan er eigenlijk niet heel erg warm of koud van worden :P
Home-lag-fix van andere LP7 Rom doet het helaas niet. Had verwacht dat dat zo eventjes zou werken :)

[offtopic] Mfg, ben paar uurtjes weg geweest. Wat een zooitje in dat ICS tweakers topic zeg, alleen maar onzin werkelijk allemaal :s

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Brad Pitt schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:26:
[...]

Dat heb ik uiteraard ook ja, die rare melding qua USB gebeuren en zo. Heeft weinig te maken met die mod echter denk ik. Inderdaad werkt USB opslag wel gewoon prima als je op die vage melding klikt :)

[...]

Ja dat rondje trok ik ook niet, dus heb maar weer die andere, LP4 versie, er op gezet.
(die png's kan je uiteraard gewoon van de ene in de andere zip zetten en dan flashen, werkt prima)

[...]

Home-lag-fix van andere LP7 Rom doet het helaas niet. Had verwacht dat dat zo eventjes zou werken :)
Thanks voor het testen, weet ik dat ik er nog even niet naartoe hoef :P Morgen maar eens een ultieme rom voor mezelf bouwen (Stock + vertumus modded + blue toggles + lagfix + verwijderen van junk = win-rom :P )
[offtopic] Mfg, ben paar uurtjes weg geweest. Wat een zooitje in dat ICS tweakers topic zeg, alleen maar onzin werkelijk allemaal :s
Gewoon elke post met het woord 'Kies' vermijden, dat scheelt een bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Eh. heeft CM9 een beperkte sms functie?
Mn smsjes worden niet verzonden maar er verschijnt geen foutmelding.
Het vreemde is dat ik bij de instellingen van berichten niet de optie berichtencentrale kan vinden?? Of is het soms verplaatst in ICS?
Kan iemand dit verifieren in z'n CM9?

Edit: het zou toch hier moeten staan, bij "tekstberichten" :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SZl7weHeIScezM21GQhYGeYZ/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door YoG op 12-04-2012 20:21 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:24
Hey, Ik wil straks Ressurection 1.3 rom gaan installeren en ik gebruik de filmpjes van zedomax als handleiding, maar elke keer als ik Backup wil maken via CWM zie ik geen vooruitgang in het balkje.
Duut het echt lang of loopt mijn telefoon daar vast?

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33
kivanco schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:30:
Hey, Ik wil straks Ressurection 1.3 rom gaan installeren en ik gebruik de filmpjes van zedomax als handleiding, maar elke keer als ik Backup wil maken via CWM zie ik geen vooruitgang in het balkje.
Duut het echt lang of loopt mijn telefoon daar vast?
Wat is lang? Hier duurt complete NANDROID ongeveer kwartiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:24
Ik kijk nu al 5 minuten maar ik zie helemaal geen vooruitgang op het balkje.

Edit: Ok hij is nu done, sorry voor het niet hebben van geduld, ik ga em nu installeren, wish me good luck (eerste keer hier)
Dubbel Edit: ik heb hier nog 2 zips, namelijk: classic themed apps en black themed apps, moet ik dat ook via CWM installen of moet ik ze via iets anders installeren want het staat niet in de download steps namelijk.

[ Voor 79% gewijzigd door Jorca op 12-04-2012 21:38 ]

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
YoG schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:12:
Het vreemde is dat ik bij de instellingen van berichten niet de optie berichtencentrale kan vinden?? Of is het soms verplaatst in ICS?

[afbeelding]
SMS werkt hier in CM9 gewoon, maar er zijn meer mensen die er problemen mee hebben. Workaround is om een andere sms-app te installeren waar je wel handmatig de berichtencentrale kan invullen.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

DitisKees schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:40:
[...]

SMS werkt hier in CM9 gewoon, maar er zijn meer mensen die er problemen mee hebben. Workaround is om een andere sms-app te installeren waar je wel handmatig de berichtencentrale kan invullen.
Ja ik heb handcent al geprobeerd. Heel veel opties maar niets dat lijkt op een "berichtencentrale".
Wie weet waar ik dat in Handcent kan instellen? Ik heb alles al gedouble/triplechecked :/

Edit: zou het helpen als ik er een andere modem op zet?
Van modems heb ik weinig kaas gegeten-ik lees er weinig info over.
Is het ROM specifiek of kan ik er elke soort op zetten?

[ Voor 22% gewijzigd door YoG op 12-04-2012 23:19 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
kivanco schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:32:
Ik kijk nu al 5 minuten maar ik zie helemaal geen vooruitgang op het balkje.

Edit: Ok hij is nu done, sorry voor het niet hebben van geduld, ik ga em nu installeren, wish me good luck (eerste keer hier)
Dubbel Edit: ik heb hier nog 2 zips, namelijk: classic themed apps en black themed apps, moet ik dat ook via CWM installen of moet ik ze via iets anders installeren want het staat niet in de download steps namelijk.
Als je classic themed apps wil (gmail etc.) hoef je niks te flashen, als je zwarte apps wil dan kan je die flashen. Is optioneel, maar net wat je mooier vind.

Ik zou eerst maar eens booten en dan kan je later altijd nog zwarte apps kiezen. Ik draai hem nu net ook, eerste indruk is dat hij als een zonnetje loopt. Heb nu net de laatste Siyah geflasht, ook optioneel.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Per toeval ontdekte ik zojuist een bevestiging van de trage WiFi connectie van m'n SGS2 op Wireless N. Als ik in m'n router kijk zie ik m'n laptop gewoon verbinden op 130000 kpbs, maar bij de SGS2 staat een verbindingssnelheid van 6500 kbps. Ga zometeen NEAK 's flashen, kijken of dat wat uithaalt.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/6880/screenshot2012041301271.png
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/3416/screenshot2012041301284.png

WanamLite 10.5
Wifi en 3G staan gewoon aan
Samsung Extended Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:18:
WanamLite 10.5
Wifi en 3G staan gewoon aan
Samsung Extended Battery
I am impressed! Wanam 10.5 nog steeds ftw! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:23:
[...]

I am impressed! Wanam 10.5 nog steeds ftw! :P
Dus daarom kom ik steeds met die irritante vragen voor je over Siyah en LP7 aanzetten want ik weet niet of die dit ook kunnen halen :9

Die grotere accu is een 25% extra, dus dan moet je zon anderhalf uur van de screen on time afhalen en dan zit je nog op 5 uur met een gewone accu.

Op GB haalde ik met ongeveer hetzelfde verbruik max rond de 4 uur, dus dan komt er toch echt wel wat bij. Of het ICS is of Wanam die dat voor zn rekening mag nemen moeten de experts maar bepalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
Franco10 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:28:
[...]

Die grotere accu is een 25% extra, dus dan moet je zon anderhalf uur van de screen on time afhalen en dan zit je nog op 5 uur met een gewone accu.
Ik haal maximaal 2,5 uur (met wat geluk 3 uur) scherm aan tijd met de gewone accu, op ELKE rom.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:27
Franco10 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:28:
[...]

Dus daarom kom ik steeds met die irritante vragen voor je over Siyah en LP7 aanzetten want ik weet niet of die dit ook kunnen halen :9

Op GB haalde ik met ongeveer hetzelfde verbruik max rond de 4 uur, dus dan komt er toch echt wel wat bij. Of het ICS is of Wanam die dat voor zn rekening mag nemen moeten de experts maar bepalen 8)7
Brightness op de laagste stand neem ik aan? Anders is het helemaal sick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
SCARfaceE schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:33:
[...]

Ik haal maximaal 2,5 uur (met wat geluk 3 uur) scherm aan tijd met de gewone accu, op ELKE rom.
3 uur is niet verkeerd maar als je het hier en daar een beetje aanpast moet tegen de 4 wel haalbaar zijn.
Mitashi schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:53:
[...]

Brightness op de laagste stand neem ik aan? Anders is het helemaal sick!
Als ik buiten ben staat ie op Auto, als ik binnen zit dan via het knopje in het notifications menu op 25% of het laagste.

Clock en weer widgets zijn van HD widgets, en de kalender van Simple Calendar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
Franco10 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:59:
[...]

3 uur is niet verkeerd maar als je het hier en daar een beetje aanpast moet tegen de 4 wel haalbaar zijn.

[...]

Als ik buiten ben staat ie op Auto, als ik binnen zit dan via het knopje in het notifications menu op 25% of het laagste.

Clock en weer widgets zijn van HD widgets, en de kalender van Simple Calendar
Met CheckROM v6 en NEAK haalde ik ongeveer 24 uur, waarvan zo'n 4,5 uur scherm aan. Dat is met gmail en exchange op push, whatsapp, facebook notificaties uit, auto sync en wifi 100% aan, 3G uit op werk en thuis (want wifi).

Dit heb ik overigens tot heden nog met geen enkele ICS ROM gehaald.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:15:
[...]

Met CheckROM v6 en NEAK haalde ik ongeveer 24 uur, waarvan zo'n 4,5 uur scherm aan. Dat is met gmail en exchange op push, whatsapp, facebook notificaties uit, auto sync en wifi 100% aan, 3G uit op werk en thuis (want wifi).

Dit heb ik overigens tot heden nog met geen enkele ICS ROM gehaald.
Vergeleken met rooted stock 2.3.5 met een paar apps de zijn gefreezed kan ik wel zeggen dat WanamLite 10.5 zuiniger is.

Met de normale accu bedoel je toch? Ik haalde met stock 2.3.5 en die standaard accu rond de 4 uur. Ik heb het gevoel dat ie met ICS zuiniger is in deep sleep.

Als je de m non stop gebruikt ben je na een halve dag toe aan de lader maar dan is je screen time wel iets meer natuurlijk.

Mijn ervaring zegt dat als je alles een beetje goed afstelt en niet 20 widgets aan het syncen hebt de accu een volle dag aan moet kunnen met een scherm aan tijd van tussen de 3 en 4 uur, afhankelijk hoe hij is gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Franco10 op 13-04-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Franco10 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:23:
[...]

Met de normale accu bedoel je toch? Ik haalde met stock 2.3.5 en die standaard accu rond de 4 uur. Ik heb het gevoel dat ie met ICS zuiniger is in deep sleep.

Als je de m non stop gebruikt ben je na een halve dag toe aan de lader maar dan is je screen time wel iets meer natuurlijk.

Mijn ervaring zegt dat als je alles een beetje goed afstelt en niet 20 widgets aan het syncen hebt de accu een volle dag aan moet kunnen met een scherm aan tijd van tussen de 3 en 4 uur, afhankelijk hoe hij is gebruikt.
Met de normale accu, ja.
Mijn ICS ervaring:

Stock: 24 uur haalbaar, maar met slechts 2 tot 3 uur schermtijd
AOKP: 18 uur, 3 uur schermtijd.

Exchange en email zijn bij mij op ICS ware verslinders. Veroorzaken wakelocks (samen circa 1000 per dag), maar zijn helaas onmisbaar...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:25:
[...]

Stock: 24 uur haalbaar, maar met slechts 2 tot 3 uur schermtijd
AOKP: 18 uur, 3 uur schermtijd.
Als je er de dag mee door komt dan is er niets aan de hand. Je kan altijd de extended er bij kopen. Ik vind het wel fijn dat ie extreem zuinig is als je alles uit hebt staan. Als je bijv op vakantie bent kun je makkelijk een dag of 3 a 4 zonder lader.

Misschien moet je de Siyahkernel proberen. Heb ik weinig verstand van maar die schijn je op alles te kunnen instellen, ook dat de processor gewoon wat lager draait tijdens die wakelocks misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Franco10 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:30:
[...]

Als je er de dag mee door komt dan is er niets aan de hand. Je kan altijd de extended er bij kopen. Ik vind het wel fijn dat ie extreem zuinig is als je alles uit hebt staan. Als je bijv op vakantie bent kun je makkelijk een dag of 3 a 4 zonder lader.

Misschien moet je de Siyahkernel proberen. Heb ik weinig verstand van maar die schijn je op alles te kunnen instellen, ook dat de processor gewoon wat lager draait tijdens die wakelocks misschien.
* AllSeeyinEye mompelt iets over klokken en klepels....

Ik kom de dag met ICS dus alleen door als ik mijn telefoon beperkt gebruik. En dat is dus niet waarvoor ik mijn telefoon heb, om hem op een kastje te leggen. Wat bij mij _altijd_ aan zal staan is gmail, email (+exchange), whatsapp en auto sync. Verder heb ik of wifi of 3G sowieso aan staan. Moet tenslotte wel bereikbaar zijn :)

Ik weet voldoende over custom kernels, btw. En ook met Siyah kan je niet bepalen op welke kloksnelheid de telefoon tijdens een wakelock zou moeten draaien :s

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-04-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:39:
[...]

* AllSeeyinEye mompelt iets over klokken en klepels....

Ik kom de dag met ICS dus alleen door als ik mijn telefoon beperkt gebruik. En dat is dus niet waarvoor ik mijn telefoon heb, om hem op een kastje te leggen. Wat bij mij _altijd_ aan zal staan is gmail, email (+exchange), whatsapp en auto sync. Verder heb ik of wifi of 3G sowieso aan staan. Moet tenslotte wel bereikbaar zijn :)

Ik weet voldoende over custom kernels, btw. En ook met Siyah kan je niet bepalen op welke kloksnelheid de telefoon tijdens een wakelock zou moeten draaien :s
Ja dan weet je vast veel meer dan ik. Toch vind ik het opmerkelijk dat alleen de email autosync zon groot verschil maakt. Zoals eerder vermeld ik heb er niet zo heel veel verstand van maar door een beetje te proberen heb ik nu een en ander ingesteld en de batterijduur van ICS vind ik gewoon heel oke.

Vind je de Siyahkernel dan beter dan de standaard cf root?

[ Voor 9% gewijzigd door Franco10 op 13-04-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Laatst online: 15:27

Lagune

Its time for warp

hmm winamlite 10.5 geflashed en email apk's overgezet maar blijft maar hangen (email stopped unexpected) dus maar ff terug op stock

iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-10 08:43
De situatie: LP7 stock, ongeroot.
Net vandaag LP7 geflahed via Odin, bevalt prima. Maar heb nu geen root meer!
Daarnaast heb ik ook de bootloader geupdate (was misschien niet handig).

Wat is nu de snelste weg om in de gewenste situatie te komen?
Gewenste situatie: LP7 stock, geroot, BLN!

Waarschijnlijk moet ik dan de siyah kernel hebben, toch? En kost het echt zoveel batterij? Bij de SGS is het nauwelijks merkbaar (scheelt max een keer 10% op een dag oid als het constant aan staat).

En hoe zit het met CM9 op de S2? Op de SGS werkt die perfect namelijk (en een stuk sneller dan de stock rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 16:38
Als ik jou was zou ik Chainfire nemen moet je hebben. Siyah is niet om te rooten. Nadat je je toestel geroot hebt met Chainfire kan je Siyah er op zetten, Het is niet voor niets dat veel rom makers weer terug gaan naar de originele kernel omdat deze energie vriendelijker is dan Siyah op het moment (bij ICS dan)

[ Voor 45% gewijzigd door 13art op 14-04-2012 09:06 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
WanamLite 10.8 is uit. Hij is van Siyah weer terug naar de CF Root kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:42:
Chainfire moet je hebben. Siyah is niet om te rooten. Nadat je je toestel geroot hebt met Chainfire kan je Siyah er op zetten, maar veel zal het niet schelen, aangezien de ICS kernel best goed schijnt te zijn.
Na flashen van Siyah is je toestel meteen geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

YoG schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:12:

[afbeelding]
Hoe krijg jij achtergrond wit en letters zwart? is dit de custom versie?
Ik heb nog steeds zwart met blauw/grijs wat afschuwelijk slecht te lezen is. met name email..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jefjef schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:35:
Hoe krijg jij achtergrond wit en letters zwart? is dit de custom versie?
Dat is de AOSP mail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Wat een verschil kwa accuduur zeg. Normaal met weinig gebruik was mn telefoonna 1,5dag zo goed als leeg.
Nu draai ik Cm9 Nightly en zit na 1dag en 14 uur nog op 60%.
Van 100% naar 86 ging alleen in een uur. Wifi en Bluetooth uitgezet en nu verbruikt hij echt bijna niks meer.
Met een volle accu en weinig gebruik zal 3,5 4 dag wel mogelijk zijn.

kernel is siyah 3.01 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lomp schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:42:
Wifi en Bluetooth uitgezet en nu verbruikt hij echt bijna niks meer.
Wifi aanlaten kost, als je eenmaal connected bent, helemaal niet veel accuduur. Integendeel juist. Bluetooth in idle ook niet. Staan hier altijd aan en met deze dingen erbij is het alsnog maar maximaal 1% drain per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 10:47
Sinds een cm9 build uit april (4 april volgens mij, ik denk vanaf ICS 4.04) heb ik last van spontane reboots. Is dit een bekend probleem? Hem 'm al is volledig gewiped en opnieuw geflashed, maar heeft helaas niet geholpen. Ik ben van de officiele 2.3.6(?) naar cm9 gegaan; geen custom kernels of nieuwe radio's. Helpt het wellicht om een andere radio te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lomp
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-07 20:02
Wifi kost geen accuduur? nou ik heb het weer aangezet om te checken en 11% weg in 1 uur.
uitzetten betekent 1% per uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Lomp schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 02:36:
Wifi kost geen accuduur? nou ik heb het weer aangezet om te checken en 11% weg in 1 uur.
Qua Wifi is er natuurlijk een groot verschil tussen al verbonden zijn, of dat Wifi aanstaat en de hele tijd aan het scannen is op netwerken.
11% weg in 1 uur is wel bizar veel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:45:
[...]

Wifi aanlaten kost, als je eenmaal connected bent, helemaal niet veel accuduur. Integendeel juist. Bluetooth in idle ook niet. Staan hier altijd aan en met deze dingen erbij is het alsnog maar maximaal 1% drain per uur.
Jij hebt toch ook een SGS? Kan je mij misschien zeggen of CM9 op de S2 net zo goed is als op de SGS?

En als ik de CF-root kernel installeer, dan gaat je reset counter omhoog toch? Of is er een manier om dit te voorkomen (omdat voorkomen beter is dan genezen, ik weet dat als ik hem weer terug zou willen zetten ik eerst een oude bootloader moet installeren, en dan met de usb jig een andere kernel moest installeren, toch?)? En als laatste, werkt de siyah kernel ook met de stock rom, of alleen bij bepaalde custom roms (zoals CM9?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lomp schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 02:36:
Dan is er iets helemaal fout. Dat heeft niets met Wifi te maken. Drain met Wifi (connected) is lager dan op 3G.
gabn88 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 07:43:
Jij hebt toch ook een SGS? Kan je mij misschien zeggen of CM9 op de S2 net zo goed is als op de SGS?
Nooit een SGS gehad :)
En als ik de CF-root kernel installeer, dan gaat je reset counter omhoog toch?
Als je deze installeert via de CWM niet.
ik weet dat als ik hem weer terug zou willen zetten ik eerst een oude bootloader moet installeren, en dan met de usb jig een andere kernel moest installeren, toch?)?
Een jig is/was alleen om de gele driehoek weg te krijgen en de flash counter op nul te zetten. Dit werkt niet met de nieuwste ICS Roms, gewoon doen met de TriangleAway app.
En als laatste, werkt de siyah kernel ook met de stock rom, of alleen bij bepaalde custom roms (zoals CM9?)?
Werkt ook prima met de stock Rom ja. Wel een "goede" (GB/ICS) versie installeren uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 00:32:
[...]

Na flashen van Siyah is je toestel meteen geroot.
My mistake dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 22:57
Morphix schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 01:07:
Sinds een cm9 build uit april (4 april volgens mij, ik denk vanaf ICS 4.04) heb ik last van spontane reboots. Is dit een bekend probleem? Hem 'm al is volledig gewiped en opnieuw geflashed, maar heeft helaas niet geholpen. Ik ben van de officiele 2.3.6(?) naar cm9 gegaan; geen custom kernels of nieuwe radio's. Helpt het wellicht om een andere radio te installeren?
Welke build heb je draaien? In de 0403 build was een probleem met de kernel dat leidde tot een Screen of death (niet meer opstarten vanuit sleep). Is iets anders dan reboots, maar heeft er wellicht mee te maken. Flashen van een andere radio gaat geen verschil maken.
Was de stock rom die je vóór CM 9 draaide geinstalleerd via Kies -de officiele NL 2.3.6? Zelf had ik niet alleen op die 2.3.6 spontane reboots, maar ook op daarna geflashte roms (via cwm/mobile odin). Na flashen van een andere rom met Odin via de PC en een factory reset was dit verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:35:
[...]

Dan is er iets helemaal fout. Dat heeft niets met Wifi te maken. Drain met Wifi (connected) is lager dan op 3G.

[...]

Nooit een SGS gehad :)

[...]

Als je deze installeert via de CWM niet.

[...]

Een jig is/was alleen om de gele driehoek weg te krijgen en de flash counter op nul te zetten. Dit werkt niet met de nieuwste ICS Roms, gewoon doen met de TriangleAway app.

[...]

Werkt ook prima met de stock Rom ja. Wel een "goede" (GB/ICS) versie installeren uiteraard :P
Ok, prima... Heb nu eerst CF-root via odin geflashed, toen "triangle away" en nu siyahv3rc2 en het lijkt te werken. Werkt BLN control bdw wel? I9100 staat niet bij de supported devices... Ok, het testje werkt iig...

[ Voor 5% gewijzigd door gabn88 op 14-04-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Ik wil mijn flashcounter op 0 hebben , staat op 16 :+
Ik ga hiervoor Triangle away 1.25 gebruiken, maar nu komt hij met de melding:

This is a dangerous operation etc, this can BRICK your device !!

Gewoon doen dan maar? is er iemand waarvan de tel is gebrickt hierna?
Of werkt het gewoon en moeten ze dit wel vermelden

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:17:

Ik heb het gewoon gedaan. Anders kunnen ze je in een servicecentrum altijd nog helpen voor 35 euro, dus zo groot is het risico nou ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
€ 35 ??!!
Ok volgende vraag , waarom zou ik de counter op 0 willen hebben , ik wil het wel maar nodig?
Kan het dus gewoon zo laten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:23:
Ok volgende vraag , waarom zou ik de counter op 0 willen hebben , ik wil het wel maar nodig?
Schijnt dat je soms bij garantiekwesties gedoe kan hebben als de counter niet meer op nul staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:29:
[...]

Schijnt dat je soms bij garantiekwesties gedoe kan hebben als de counter niet meer op nul staat.
Inmiddels allang gedaan hoor :+ .. zoals al eens gezegd , je blijft een tweaker he ;)
Kan het toch niet laten.

Counter op 0, driehoekje weg en toch rooted :+

[ Voor 7% gewijzigd door scorpio op 14-04-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:56:
zoals al eens gezegd , je blijft een tweaker he ;)
Een echte tweaker zou zoiets eerst even uitzoeken voor het te vragen dan, maar goed, dat vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:23:
€ 35 ??!!
Jah, als je pecht hebt... Als je geluk hebt doen ze het gratis;) Ze hebben er namelijk zo'n apparaatje voor (de JTAG). En als ze die niet hebben sturen ze hem door naar het bedrijf waar ze er zeker 1 hebben: Dynafix.. Dan kost het wss 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

gabn88 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:21:
[...]

Ik heb het gewoon gedaan. Anders kunnen ze je in een servicecentrum altijd nog helpen voor 35 euro, dus zo groot is het risico nou ook weer niet...
Op het XDA topic staat juist dat ze bestanden aanpassen op een bepaald niveau en als dat fout gaat dat ie dat permanently bricked kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:01:
[...]

Een echte tweaker zou zoiets eerst even uitzoeken voor het te vragen dan, maar goed, dat vind ik :P
Daarmee bestempel je je de helft v/d forumbezoekers incl jezelf als ik je geschiedenis lees tot niet echte tweaker.
want iedereen heeft wel eens een vraag of twijfelt voor hij iets doet ,maar goed dat vindt ik , no offence maar moest wel ff reageren . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:52:
want iedereen heeft wel eens een vraag of twijfelt voor hij iets doet ,maar goed dat vindt ik , no offence maar moest wel ff reageren.
Wel eens en regelmatig random vragen neerknallen is nogal een verschil. Kijk voor de lol even in het ICS topic. Tenenkrommend hoe daar het gemiddelde "niveau" is. Of bij elke stap een handje moet worden vastgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:54:
[...]

Wel eens en regelmatig random vragen neerknallen is nogal een verschil. Kijk voor de lol even in het ICS topic. Tenenkrommend hoe daar het gemiddelde "niveau" is. Of bij elke stap een handje moet worden vastgehouden.
I know, veel veranderd sinds het begin, maar maak me er zelf ook wel eens schuldig aan. :'(
Ik probeer me er niet aan te storen en lees er dan overheen, reageren resulteert meestal in een onzinnige discussie soms ellenlang en dan zijn we erger dan de persoon die een overbodige vraag stelt oid.
Ik snap je dus en denk er net zo over , maar dan houdt ik er nu over op anders doen we het nu zelf ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ha leuk, weer een 'vroeger was alles beter' topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 08:06
.....
Ik ga hiervoor Triangle away 1.25 gebruiken, .....
Dank je wel voor de tip, ik wist niet eens dat het programma bestond O+ Werkt prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:10

Satom

Verzamel ervaringen

Even een "simple question".. maar ICS APK decompilen met APKTool gaat net zo makkelijk als met GB APK bestanden? Lijkt mij wel.. maar in het geval dat ik continue reboots krijg of dat ie blijft hangen bij het booten, kan het er dus aan liggen dat het niet kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me vertellen hoe ik de touch screen gevoeligheid aan kan passen?
Ik wil mijn scherm graag een stuk gevoeliger hebben maar met de std. rom kanje dat nergens aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 16:41:
Ha leuk, weer een 'vroeger was alles beter' topic :p
Dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:10

Satom

Verzamel ervaringen

Klopt het dat bij miui de "tril" (vibrate) anders is dan bij stock rom? Want ik vond dat van miui toch veel fijner.. Duur zou wel graag willen weten welke apk daarvoor aangepast moet gaan worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
Nieuwe Hydrog3n (1404) zou een 'sterk' verbeterde batterijduur hebben, geloof ik niks van maar toch morgen even testen. Ook lekker makkelijk is de nieuwe switch tussen mtp/usb.

Maar sjongejonge wat geilen mensen op xda op elke nieuwe update zeg, niet normaal meer.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 06-10 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Is gewoon een disclaimer. Ik heb het programmaatje al regelmatig zonder problemen gebruikt.

Laat maar, moet toch vaker F5-en. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 15-04-2012 08:47 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heb ik het nou goed begrepen uit het Vertumus topic dat zodra je die installeerd je niet zomaar meer meerdere statusbar toggles kan hebben dan de standaard 5? Dat zou wel balen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:33:
Heb ik het nou goed begrepen uit het Vertumus topic dat zodra je die installeerd je niet zomaar meer meerdere statusbar toggles kan hebben dan de standaard 5? Dat zou wel balen zijn.
Erna gewoon weer de 15 toggles mod installeren and all is fine again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ow die heb ik even gemist dan. Even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:39:
Ow die heb ik even gemist dan. Even opzoeken.
Meer hier over te vinden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Thnx, enige nadeel vind ik alleen dat ik de standaard themed toggled niet echt strak/mooi vind. Die van Vertumus zijn dan wel weer mooi weergegeven. Denk dat ik toch maar nog even terug ga naar GB Checkrom, totdat er een ICS versie is die echt helemaal naar mijn smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:47:
Thnx, enige nadeel vind ik alleen dat ik de standaard themed toggled niet echt strak/mooi vind. Die van Vertumus zijn dan wel weer mooi weergegeven. Denk dat ik toch maar nog even terug ga naar GB Checkrom, totdat er een ICS versie is die echt helemaal naar mijn smaak is.
Dan zet je mooiere png's in de zip en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hahaha, ja dat zou een optie zijn ja, maar wilde even snel dit doen, maar dat zit er dus niet in :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is er trouwens een comparison van diverse custom ROMS ergens te vinden? Ik lees veel over WanamLite en ben benieuwd naar de verschillen tussen Wanam en CM9. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Na het heen en weer geflash tussen GB stock ROMS en ICS stock ROMS besloten om voorlopig bij CM9 te blijven. Ik draai momenteel de nightly van 14/04. Tot mijn verbazing werkt dit reeds zeer soepel. Ik heb twee vraagjes aan mede CM9-gebruikers:
  • De animatie van het gps-icoon blijft hangen op het lege cirkeltje. Ik vermoed dat dit een bug is? Merk op dat de gps zelf prima werkt.
  • Bij Instellingen -> Geavanceerd -> Radio, kan je bi HSPA drie optie kiezen, namelijk UMTS Only, HSDPA Only en HSDPA + HSUPA. Welke optie is is het meest passend voor de Galaxy SII? Ik dacht dat deze gsm zowel UMTS als HDSPA ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:44
[b][message=38051071,noline] Ik heb twee vraagjes aan mede CM9-gebruikers:
  • De animatie van het gps-icoon blijft hangen op het lege cirkeltje. Ik vermoed dat dit een bug is? Merk op dat de gps zelf prima werkt.
  • Bij Instellingen -> Geavanceerd -> Radio, kan je bi HSPA drie optie kiezen, namelijk UMTS Only, HSDPA Only en HSDPA + HSUPA. Welke optie is is het meest passend voor de Galaxy SII? Ik dacht dat deze gsm zowel UMTS als HDSPA ondersteunt?
Ja met de GPS is een hoop te doen geweest, maar schijnt in de nieuwste versie het beste te werken. Ik heb nog de build van 31/3 en heb snelle GPS lock, waarbij het GPS icoontje wel gevuld wordt......

Ik heb bij die geavanceerde optie niets gekozen (nog nooit aangeraakt) en heb met Vodafone goed HSDPA bereik. Ik denk dat het meer van je provider afhangt wat deze ondersteunt, maar als het goed werkt zou ik er vanaf blijven, vind het ook verwarrend.
Pagina: 1 ... 66 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.