Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:56
Hmm, ik heb ook Wanam erop geflashed vandaag, ging op zich perfect en alles leek te werken in eerste instantie. Maar toen ik van mijn wifi netwerk afging bleek dat ik geen internet verbinding had (Vodafone).

Heb met google de APN settings opgezocht en ingevuld maar dit blijkt ook niet te helpen. Nu weet ik dat er brand is geweest vandaag in Rotterdam waardoor er wat storingen zijn bij Vodafone, maar ik woon in het noorden van het land en volgens mij is die storing hier niet aanwezig..

Zou iemand die ook bij vodafone zit zo vriendelijk willen zijn om zijn APN settings met mij te delen? De settings op http://www.androidworld.n...orial:APN+lijst+Nederland doen het in ieder geval niet voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Dank je gwystyl !

Het zou idd kunnen dat ik een te recente siyah kernel heb gebruikt..

EDIT; :) Succes ! Nu maar wachten op de ultieme rom...

[ Voor 30% gewijzigd door richajax op 05-04-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
CeetjeBeetje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 01:09:
Hmm, ik heb ook Wanam erop geflashed vandaag, ging op zich perfect en alles leek te werken in eerste instantie. Maar toen ik van mijn wifi netwerk afging bleek dat ik geen internet verbinding had (Vodafone).

Heb met google de APN settings opgezocht en ingevuld maar dit blijkt ook niet te helpen. Nu weet ik dat er brand is geweest vandaag in Rotterdam waardoor er wat storingen zijn bij Vodafone, maar ik woon in het noorden van het land en volgens mij is die storing hier niet aanwezig..
nieuws: Deel Vodafone-netwerk in Randstad tot eind woensdag offline - update 3:
Een woordvoerster van Vodafone zegt tegen NU.nl dat Vodafone gebruikmaakt van vijf grote 'zendpunten'. Daardoor worden de andere vier op dit moment 'flink overbelast', waardoor een 'flinke file' ontstaat in de rest van het land. Ook klanten buiten de randstad kunnen dus last hebben van netwerkproblemen.
Wellicht een verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
Ja, misschien dat ik gewoon slachtoffer ben van slechte timing waardoor het lijkt of het door de ROM komt.. We wachten af!

Zou iemand mij in PM alsnog zijn APN settings voor Vodafone kunnen sturen, dan kan ik in ieder geval checken of ik deze juist heb ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

CRXed schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:30:
Accu er al eens uit gehaald? USB aansluiting schoongemaakt?
had 3 verschillende accus geprobeerd.. met geen enkele accu kreeg ik mn telefoon aan. Het is me gelukt om een nandroid van 2.3.6 Rom op mn telefoon te restoren. Na installatie startte mn toestel gelukkig weer op. en laadde mn accu weer op. pff heeft me wel een kort nachtje bezorgd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05
ind0mi schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:35:
[...]

had 3 verschillende accus geprobeerd.. met geen enkele accu kreeg ik mn telefoon aan. Het is me gelukt om een nandroid van 2.3.6 Rom op mn telefoon te restoren. Na installatie startte mn toestel gelukkig weer op. en laadde mn accu weer op. pff heeft me wel een kort nachtje bezorgd :F
3 accus? Heb je er zomaar 3 liggen dan joh? Fijn dat ie et iig weer doet! ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OcvWn.jpg

Iemand een mening over dit batterij verbruik?
Heb het gevoel dat Litening ROM 2.5 met Siyah B7 toch een beter verbruik had.
Al is dit natuurlijk ook niet slecht.

WanamLite 10.5 met Siyah 3.0rc2 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:27:
Iemand een mening over dit batterij verbruik?
Kan je weinig over zeggen. Wat deed je op het moment dat het scherm aan was? Vind het idle verbruik van WanamLite 10.5 met default kernel heel erg okay. Tijdens het gebruik van de telefoon keldert het uiteraard mega.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:29:
[...]

Kan je weinig over zeggen. Wat deed je op het moment dat het scherm aan was? Vind het idle verbruik van WanamLite 10.5 met default kernel heel erg okay. Tijdens het gebruik van de telefoon keldert het uiteraard mega.
Waar de batterij even snel dropte speelde ik even een spelletje. 8) (vrij zware)
Voor de rest wat internet en WhatsApp.

Idle op 3G verbruikt hij denk ik ongeveer 1% per uur ofzo.
Vanmorgen rond 7 uur uit de oplader en toen ik op het werk kwam om 9 uur zat hij nog op 99% maar dropte snel naar 98%.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:33:
Idle op 3G verbruikt hij denk ik ongeveer 1% per uur ofzo.
Vanmorgen rond 7 uur uit de oplader en toen ik op het werk kwam om 9 uur zat hij nog op 99% maar dropte snel naar 98%.
Ah okay, op 3G heb ik nog niet getest, zit 99% van de tijd op Wifi en dat kan best wel schelen qua verbruik.

Had eergisteren deze drie schermpjes gemaakt bij het opstaan en was daar zeer over te spreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb op Google gekeken, maar kom het niet zo snel tegen, wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen.
Graag zou ik namelijk de toetsen van het toetsenbord in CM9 groter willen krijgen, zoals ik dat gewend was bij de stock ROM van Samsung. Ik merk dat ik nu héél vaak op de . zit, terwijl ik eigenlijk de spatie wil hebben.
Ik weet dat het ook wel een kwestie van wennen is, maar grotere toetsen voor het toetsenbord zou ik fijn vinden, ik kan alleen de instellingen hiervoor niet vinden.

Ik heb, volgens mij, in CM9 ook een instelling gezien die de wifi uitschakeld op het moment dat de wifi geen verbinding heeft, ik kan deze setting ook nergens vinden en ook hier krijg ik met Google niet snel antwoord.

EDIT:
Nav de reacties hierboven: welke ROMS gebruiken jullie? Met de ROM die ik heb (CM9 nightly van 04-04-2012), is het gebruik wel iets slechter, helaas. Vanmorgen rond 7u opgestaan en van de lader gehaald, zojuist gekeken (05-04-2012 12.50u) is er een 89% over.

Gisteren met de Black Sleep Of Death (CM9 nightly van daarvoor) was het verbruik helemaal erg. Vooral de media server heeft bij mij groot verbruik, terwijl ik alleen van en naar mijn werk muziek luister met de telefoon (met een reistijd van 45 minuten).

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 05-04-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

CptChaos schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:42:
Ik heb op Google gekeken, maar kom het niet zo snel tegen, wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen.
Graag zou ik namelijk de toetsen van het toetsenbord in CM9 groter willen krijgen, zoals ik dat gewend was bij de stock ROM van Samsung. Ik merk dat ik nu héél vaak op de . zit, terwijl ik eigenlijk de spatie wil hebben.
Ik weet dat het ook wel een kwestie van wennen is, maar grotere toetsen voor het toetsenbord zou ik fijn vinden, ik kan alleen de instellingen hiervoor niet vinden.

Ik heb, volgens mij, in CM9 ook een instelling gezien die de wifi uitschakeld op het moment dat de wifi geen verbinding heeft, ik kan deze setting ook nergens vinden en ook hier krijg ik met Google niet snel antwoord.

EDIT:
Nav de reacties hierboven: welke ROMS gebruiken jullie? Met de ROM die ik heb (CM9 nightly van 04-04-2012), is het gebruik wel iets slechter, helaas. Vanmorgen rond 7u opgestaan en van de lader gehaald, zojuist gekeken (05-04-2012 12.50u) is er een 89% over.

Gisteren met de Black Sleep Of Death (CM9 nightly van daarvoor) was het verbruik helemaal erg. Vooral de media server heeft bij mij groot verbruik, terwijl ik alleen van en naar mijn werk muziek luister met de telefoon (met een reistijd van 45 minuten).
Ik heb de zelfde ervaring met CM9 en gerelateerd Roms, de batterij consumptie is net wat slechter als bij Samsung roms naar mijn gevoel.

Wat betreft het Keyboard kan ik je niet verder helpen. Ik gebruik al sinds 2.2 op mijn S1 SwiftKey. Heerlijk keyboard. Er is nu een open beta uit van versie 3, ik raad je aan deze eens te downloaden van hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 03-10 09:31
Mijn batterijgebruik was niet zo netjes als wat ik hier in het topic zag... bleek ik last te hebben van de wakelocks door audio_out1. Op te lossen door naar je sound instellingen te gaan en systeem/aanraakgeluiden uit te zetten (wat bij mij toch al volledig gedimd was). Telefoon een reboot gegeven, en nu eens kijken of de batterij liever wil doen :)

Edit; hoewel mijn telefoon niet heel veel stil staat, gaat hij nu wel lekker slapen. Worked dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door Henk op 05-04-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Laatst online: 06-10 12:51
Ik heb een probleem met mijn S2.

Ik heb lite'ning rom 2.5.

Wanneer ik gebruik maak van iCoyote en bluetooth carkit dan speelt geluiden af van de telefoon + carkit (met een delay van +- 0.5 sec) Bij muziek is dit niet het geval.

Is dit ergens een instelling om enkel bluetooth of enkel telefoon te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Ik heb het laatst geoprobeerd, maar kwam niet ver.

Is er toevallig een Handleiding en ergens een unsecure kernel waardoor het flashen wel mogelijk is ?
Of heeft iemand wel rustig de tijd om het even duidelijk en rustig uit te leggen ? :$ :$

heb het geprobeerd, maar het is mij niet goed gelukt, aangezien ik geen file kon vinden waardoor ik mee kon flashen ? :$ (heb wanamlite 10.5) geprobeerd

(en ja, heb google al afgezocht, maar ik werdt niks wijzer, aangezien iedereen allemaal andere custom roms gebruikt, en ik maar kijken na mijn unsecure kernel of hoe het ook moet (via youtube heb ik die unsecure kernel)

Ja, heb alles gewiped, en USB-debug (of usb-fouten opsporen) aangezet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Soundstorm2010 op 05-04-2012 13:58 . Reden: Typo's ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Dubbelpost yay :O

[ Voor 98% gewijzigd door Henk op 05-04-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Soundstorm2010 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:56:
[...]

Ik heb het laatst geoprobeerd, maar kwam niet ver.

Is er toevallig een Handleiding en ergens een unsecure kernel waardoor het flashen wel mogelijk is ?
Of heeft iemand wel rustig de tijd om het even duidelijk en rustig uit te leggen ? :$ :$

heb het geprobeerd, maar het is mij niet goed gelukt, aangezien ik geen file kon vinden waardoor ik mee kon flashen ? :$ (heb wanamlite 10.5) geprobeerd

(en ja, heb google al afgezocht, maar ik werdt niks wijzer, aangezien iedereen allemaal andere custom roms gebruikt, en ik maar kijken na mijn unsecure kernel of hoe het ook moet (via youtube heb ik die unsecure kernel)

Ja, heb alles gewiped, en USB-debug (of usb-fouten opsporen) aangezet ;)
Euh... Wanam is voor flashen vanuit CWM.

Lees eerst deze thread, root daarmee je kernel; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Daarmee installeer je ook de CWM recovery, welke je kunt bereiken vanuit de CWM app, of door te booten met, als ik me niet vergis, volume-down ingedrukt.

Kun je je kernel niet vinden in de root-thread, of vind je het eng een unsupported version te rooten, flash dan eerst een standaard samsung build met odin uit deze thread, en root die daarna met CF-root; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

Daarna via CWM wanamlite flashen door de .zip naar je internal SD te verplaatsen en deze vanuit je CWM recovery te flashen via het 'flash zip from SD-card' menuutje.

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 05-04-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Ik heb tot gisteren gewoon stock 2.3.6 gedraaid, maar was o.a. het wachten op de officiële firmware zat.

Beetje ermee gespeeld en heb nu WanamLite 10.6 erop. Werkt allemaal prima, behalve dat de e-mail app en exchange services niet werken... Op zich geen ramp, ware het niet dat als je overschakelt naar Wifi, email en exchange services ook weer proberen te connecten en mijn hele telefoon weer vastloopt etc. etc.

Ik heb veel gegoogled etc. maar omdat ik nieuw ben qua custom rom's etc snap ik het niet helemaal.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ilhanko schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:20:
Ik heb tot gisteren gewoon stock 2.3.6 gedraaid, maar was o.a. het wachten op de officiële firmware zat.

Beetje ermee gespeeld en heb nu WanamLite 10.6 erop. Werkt allemaal prima, behalve dat de e-mail app en exchange services niet werken... Op zich geen ramp, ware het niet dat als je overschakelt naar Wifi, email en exchange services ook weer proberen te connecten en mijn hele telefoon weer vastloopt etc. etc.

Ik heb veel gegoogled etc. maar omdat ik nieuw ben qua custom rom's etc snap ik het niet helemaal.

Anyone?
Het internet staat er vol mee, onder andere door meldingen in dit topic, maar;

Android 4.0.3 AOSP Mail App en Exchange op agenda/mail werken _rot_.

Gewoon de samsung app gebruiken, die trouwens sinds is ICS op een aantal vlakken is verbeterd (lees, mijn frustratie van het niet meerdere-mails tegelijk kunnen verwijderen/flaggen is o.a. gefixt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Henk schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:29:
[...]

Het internet staat er vol mee, onder andere door meldingen in dit topic, maar;

Android 4.0.3 AOSP Mail App en Exchange op agenda/mail werken _rot_.

Gewoon de samsung app gebruiken, die trouwens sinds is ICS op een aantal vlakken is verbeterd (lees, mijn frustratie van het niet meerdere-mails tegelijk kunnen verwijderen/flaggen is o.a. gefixt).
Oké, tot zo ver snap ik het en ik heb ook de Samsung e-mail en Exchange apps gedownload. Dit zijn APK's, heb ze op m'n interne SD kaart gezet, via CWM geprobeerd te installeren, maar dat lukt niet. Ik krijg 3 seconden het balkje dat 'ie bezig is met installeren, en daarna krijg ik: Applicatie niet geïnstalleerd.

Dus hoe krijg ik die er dan wel op? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 12:15
Na het testen van MIUI V4 (beta geloof ik nog) 2.3.23 en 2.3.30 loop ik tegen de volgende problemen aan.

- De Market update zich automatisch (normaal geen probleem), maar na de update blijft deze crashen (en zichzelf weer starten)
- Ik kan grotere programma's (of spellen) niet terug zetten vanuit titanium backup (laatste officiële pro versie)

Weet iemand of hier al oplossingen voor zijn?

Door het crashen van de market heeft het voor mij weinig zin om over te stappen.
Doordat hij automatisch weer opnieuw start blijft dit meldingen opleveren.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ilhanko schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:33:
[...]

Oké, tot zo ver snap ik het en ik heb ook de Samsung e-mail en Exchange apps gedownload. Dit zijn APK's, heb ze op m'n interne SD kaart gezet, via CWM geprobeerd te installeren, maar dat lukt niet. Ik krijg 3 seconden het balkje dat 'ie bezig is met installeren, en daarna krijg ik: Applicatie niet geïnstalleerd.

Dus hoe krijg ik die er dan wel op? :X
Waarschijnlijk moet je die apk's naar /system/ pushen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cyberjack77 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:37:
Weet iemand of hier al oplossingen voor zijn?
Bij instellingen/applicaties/beheren (of waar dat ook staat bij MIUI) de Market update(s) verwijderen en in
/system/app MarketUpdater.apk freezen. Je zal dan de "oude" Market behouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 05-04-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 12:15
Brad Pitt schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:43:
[...]

Bij instellingen/applicaties/beheren (of waar dat ook staat bij MIUI) de Market update(s) verwijderen en in
/system/app MarketUpdater.apk freezen. Je zal dan de "oude" Market behouden.
Die ga ik proberen.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Henk schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:37:
[...]

Waarschijnlijk moet je die apk's naar /system/ pushen :)
Hm sorry maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik kan die AOSP apps niet verwijderd of iets dergelijks, dus de stock Samsung apps daar heen kopiëren lukt niet. Kun je wellicht iets specifieker zijn of me de goede richting opsturen waar ik moet zoeken?

Edit: gelukt met Super Manager. AOSP verwijderd, stock erin gezet, paar keer op gedrukt en foutmeldingen, toen reboot en hoppa werkt. Thanks iig voor de hulp!

[ Voor 15% gewijzigd door ilhanko op 05-04-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ilhanko schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:58:
[...]

Hm sorry maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik kan die AOSP apps niet verwijderd of iets dergelijks, dus de stock Samsung apps daar heen kopiëren lukt niet. Kun je wellicht iets specifieker zijn of me de goede richting opsturen waar ik moet zoeken?
Je hebt root, dat wil zeggen dat je ook de system apps kunt verwijderen, freezen, aanpassen en toevoegen :) Veel apps, zoals de stock mailapp, hebben die system-map nodig vanwege andere meuk die daarinstaat, waar ze afhankelijk van zijn, of het is een permissiekwestie die alleen aan systeemapps uitgegeven wordt :)

Wat je dus moet doen is de apps in je /system/ map krijgen. omdat je root hebt, kun je die nu ook schrijven, ipv alleen lezen ;) Gebruik daarvoor root-explorer, en volgens mij kan het ook met Titanium Backup.
Edit: gelukt met Super Manager. AOSP verwijderd, stock erin gezet, paar keer op gedrukt en foutmeldingen, toen reboot en hoppa werkt. Thanks iig voor de hulp!
Geen idee wat dat doet, maar ik gok dat het je mailapps in je system map heeft gezet, en de aosp eruit gegooid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 08:56
Gebruiken jullie ook SetCPU i.c.m. WanamLite 10.5? Zo ja, wat voor govener hebben jullie ingesteld staan? Ik gebruik op dit moment 'on demand', maar daar vind ik dat de prestatie er teveel onder leidt (te veel in 200Mhz stand). Batterijduur is daardoor wel erg goed. Ik heb echter liever een iets snellere telefoon die wat minder lang mee gaat dan andersom.

Voordat ik overgestapt was op ICS draaide ik Checkrom V6 icm Redpill v1.2. Dat was voor mij echt een hele goede tussenweg qua batterijduur en prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:15:
Gebruiken jullie ook SetCPU i.c.m. WanamLite 10.5?
SetCPU op ICS is (voor nu) ten zeerste af te raden. Gebruik liever Voltage Control of NoFrills.

Ondemand is trouwens gewoon een prima governor, zowel qua prestaties als accuduur. Als je betere prestaties wilt en een "altijd" snelle telefoon kan je het ook op Performance zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Bij wie draaid siyah kernel ook zo onstabiel icm CM9 ?
Foon komt niet meer uit deep sleep
Foon freezed
Foon valt uit en herstart weer.

Met normale kernel geen probleem met siyah wel :P

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:29
kom er net achter dat ik geen sms kan versturen?
Heb wanam 10.5 er al tijdje op en alles draait lekker , maar sms 'n doe ik bijna nooit dus dacht vandaag , "zou dat wel werken", nee dus.doet of hij is verstuurd maar komt niet aan :?

Meer mensen dit probleem? of is het bekend en heb ik er overheen gelezen? :|

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
scorpio schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:46:
Heb wanam 10.5 er al tijdje op en alles draait lekker , maar sms 'n doe ik bijna nooit dus dacht vandaag , "zou dat wel werken", nee dus.doet of hij is verstuurd maar komt niet aan :?

Vodafone heeft behoorlijke problemen, ik dacht ook dat er een probleem was met mijn Wanam ROM (10.6) omdat ik mijn internet icoontje nooit in een H of H+ zag veranderen. (altijd E, soms G, internet pagina's altijd time-out).

Terug geflashed naar m'n stock ROM, zelfde verhaal, ligt dus waarschijnlijk aan een overbelast Vodafone netwerk. Ik werd afgelopen nacht zelfs wakker ge-smst door iemand. Bericht was gistermiddag verstuurd, Vodafone levert hem af om 3uur 's nachts 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Ok houden we het daarop..blij toe want de 10.5 loopt zoals gezegd lekker 8)
had wel wat voorbij zien komen over dubbele sms maar geen sms niet
Ik w8 ff wanneer mijn vrouw de sms van me krijgt, if ever..deze week misschien nog.hihi :+

[ Voor 18% gewijzigd door scorpio op 05-04-2012 17:57 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 11:29

Jodi

No Matches Found

Ik heb (na cache/data/dalvik wipe) WanamLite 10.6 geïnstalleerd, en nu valt me iets op bij de versie-info (*#1234#):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wz8GY.png

CSC "Unknown"? Ik heb hier wat op gegoogled, en dan kom je hele enge EFS verhalen tegen... Maar *#06# geeft gewoon mijn IMEI weer, dus m'n EFS lijkt nog wel intact. Is dit normaal, of stom toeval omdat Vodafone hier plat ligt, of moet ik een andere modem flashen? Is dit wellicht ook gelinkt aan het verminderde wifi bereik tov stock 2.3.6?

Wat me ook opvalt is dat het wel even duurt voordat ik een GPS fix heb; waar de 2.3.6 stock nog binnen ~15 sec een fix heeft, moet Wanam een minuut nadenken.

Afgezien hiervan: Wanam en ICS = :9~ Erg strak vergeleken met touchwiz!

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:44
CptChaos schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:42:
Naar je Wifi instellingen gaan en dan op Menu - Geavanceerd klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jodi schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:21:
Ik heb (na cache/data/dalvik wipe) WanamLite 10.6 geïnstalleerd, en nu valt me iets op bij de versie-info (*#1234#):

[afbeelding]

CSC "Unknown"? Ik heb hier wat op gegoogled, en dan kom je hele enge EFS verhalen tegen... Maar *#06# geeft gewoon mijn IMEI weer, dus m'n EFS lijkt nog wel intact. Is dit normaal, of stom toeval omdat Vodafone hier plat ligt, of moet ik een andere modem flashen? Is dit wellicht ook gelinkt aan het verminderde wifi bereik tov stock 2.3.6?

Wat me ook opvalt is dat het wel even duurt voordat ik een GPS fix heb; waar de 2.3.6 stock nog binnen ~15 sec een fix heeft, moet Wanam een minuut nadenken.

Afgezien hiervan: Wanam en ICS = :9~ Erg strak vergeleken met touchwiz!
Niks aan het handje hoor!
Als je bellen/internet/sms gewoon werkt geen probleem,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
Strunkie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:36:
Bij wie draaid siyah kernel ook zo onstabiel icm CM9 ?
Foon komt niet meer uit deep sleep
Foon freezed
Foon valt uit en herstart weer.

Met normale kernel geen probleem met siyah wel :P
staat bij siyah vermeld dat het NIET voor cm9 bedoelt is
Bij CM9 staat dat het NIET de bedoeling is dat je een andere kernel gebruikt dan hun eigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpio schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:46:

hier heb ik ook steeds meer en meer last van. iemand al een stabiele oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:33
Lijkt wel alsof de batterij diehard keldert als het scherm aan staat, erger dan in GB. Idle lijkt het wel beter dan GB :S Ik zit trouwens nog op V10 van Wanam en ben er tevreden over, alleen heb ik er last van dat de hotmail app en apex launcher niet meer reageren en dan een FC krijg. Maar gebeurt niet te vaak, dus blijf voorlopig op V10 tot er een goede ROM is :)

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

jterpstra schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:25:
[...]

staat bij siyah vermeld dat het NIET voor cm9 bedoelt is
Bij CM9 staat dat het NIET de bedoeling is dat je een andere kernel gebruikt dan hun eigen
Dat zeg CodeWorkX jah maar de maker van Siyah niet:
http://www.gokhanmoral.com/

Search eens op CM9 :)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Ik heb WanamLite 10.6 er net opgezet. Daarna heb ik WanamLite.AOSP.ICS.Calendar geflasht. Maar ik heb nog nog steeds de samsung agenda.

Wie weet hoe ik aosp agenda kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
KiTsEr schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:57:
Ik heb WanamLite 10.6 er net opgezet. Daarna heb ik WanamLite.AOSP.ICS.Calendar geflasht. Maar ik heb nog nog steeds de samsung agenda.

Wie weet hoe ik aosp agenda kan krijgen?
even daargelaten dat de aosp calendar niet helemaal goed werkt, moet je twee files uit de zip van Wanam extracten en naar /system pushen. vervolgens de twcalendar uit /system verwijderen. Reboot en klaar.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 08:06
Mij bevalt WananLite v10.5 prima. Ik ben eigenlijk nog niets tegengekomen wat niet goed werkt. sms-en is geen probleem, snelle fix op gps etc. Ik ben tijdje geleden van GB 2.3.5 naar Wanalite 10.3 gegaan met full wipe en dus hele 'schone' mobiel. Daarna v10.5 erover gezet zonder wipe.
Wat me echt heel positief opvalt is het batterij verbruik, net even gekeken en nu meer dan een dag van de lader af en nog 77% van de batterij over! Dat is me nog nooit gelukt onder GB. Gisteren heb ik meerdere foto's via wifi ge-uploaded naar webalbums en mijn zoontje heeft er nog spelletjes op gedaan. Dus het is niet dat het toestel niet gebruikt is in de tussentijd.
Algemeen ben ik dus heel blij met deze rom en ICS in het bijzonder, dat werkt echt lekker vooral ook zonder extra Touchwiz erover, dat heb ik nog nergens gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:40:
[...]

even daargelaten dat de aosp calendar niet helemaal goed werkt, moet je twee files uit de zip van Wanam extracten en naar /system pushen. vervolgens de twcalendar uit /system verwijderen. Reboot en klaar.
Bedoel je /system/app? Of echt de root van system?
In de zip zitten meerdere bestanden.
De bestandsopbouw is volgens mij typisch een voor iets wat je kan flashen via CWM.
Wat wel opvalt is dat het lijkt als of het op 2 zip bestanden in 1 gaat.

Wat werkt er niet bij de aosp agenda dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inmiddels nieuwe nightly die het sleep of death probleem fixt voor CM9.

http://download.cyanogenmod.com/?device=galaxys2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Is het mogelijk om een NAND backup (in CWM) te maken, vervolgens een andere ROM te proberen en als deze nieuwe ROM niet bevalt je NAND backup weer terugzetten? Zodat je dan dus weer de oude ROM draait, precies zoals jij alles had ingesteld met de geinstalleerde apps.

Is dit mogelijk? Zo ja, heeft dit nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:32:
Is het mogelijk om een NAND backup (in CWM) te maken, vervolgens een andere ROM te proberen en als deze nieuwe ROM niet bevalt je NAND backup weer terugzetten? Zodat je dan dus weer de oude ROM draait, precies zoals jij alles had ingesteld met de geinstalleerde apps.
Dat IS de hele intentie van een Nandroid backup! :P
Is dit mogelijk? Zo ja, heeft dit nadelen?
Ja. Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bedankt! Ik ben weer terug op Checkrom. Dat vind ik toch nog fijner werken dan Wanamlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:48:
Bedankt! Ik ben weer terug op Checkrom. Dat vind ik toch nog fijner werken dan Wanamlite.
Checkrom draait inderdaad bijzonder goed. Zeer snel, zeer smooth, zeer stabiel, alles doet het, gewoon top! :P
Vind bepaalde ICS-dingen echter zo fijn dat "terug" gaan lastig is. Plus doet op Wanam het (hier) eigenlijk ook wel alles. De (idle) drain is ook erg okay en vind de Apex launcher gewoon bijzonder fijn werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Brad Pitt schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:54:
[...]

Checkrom draait inderdaad bijzonder goed. Zeer snel, zeer smooth, zeer stabiel, alles doet het, gewoon top! :P
Vind bepaalde ICS-dingen echter zo fijn dat "terug" gaan lastig is. Plus doet op Wanam het (hier) eigenlijk ook wel alles. De (idle) drain is ook erg okay en vind de Apex launcher gewoon bijzonder fijn werken :)
Welke ICS-dingen vind je dan zo goed dat je teruggaan lastig voor je is? Ik mis eigenlijk op dit moment niets t.o.v. toen ik nog ICS draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

barzi schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:07:
[...]

Welke ICS-dingen vind je dan zo goed dat je teruggaan lastig voor je is? Ik mis eigenlijk op dit moment niets t.o.v. toen ik nog ICS draaide.
chrome browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:43
Zijn er hier ook mensen die andere ROM's van XDA gebruiken? Ik zie er daar een hele lading voorbij komen, maar als ik dan in dit topic kijk wordt er vooral gebruik gemaakt van CM9, Wanamlite of Checkrom ..

Dit weekend m'n SII ook maar eens rooten en dan een van die drie erop zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Retir schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:13:
Mij bevalt WananLite v10.5 prima. Ik ben eigenlijk nog niets tegengekomen wat niet goed werkt. sms-en is geen probleem, snelle fix op gps etc. Ik ben tijdje geleden van GB 2.3.5 naar Wanalite 10.3 gegaan met full wipe en dus hele 'schone' mobiel. Daarna v10.5 erover gezet zonder wipe.
Wat me echt heel positief opvalt is het batterij verbruik, net even gekeken en nu meer dan een dag van de lader af en nog 77% van de batterij over! Dat is me nog nooit gelukt onder GB. Gisteren heb ik meerdere foto's via wifi ge-uploaded naar webalbums en mijn zoontje heeft er nog spelletjes op gedaan. Dus het is niet dat het toestel niet gebruikt is in de tussentijd.
Algemeen ben ik dus heel blij met deze rom en ICS in het bijzonder, dat werkt echt lekker vooral ook zonder extra Touchwiz erover, dat heb ik nog nergens gemist.
Hier net zo, tevreden gebruiker van 10.5 en k blijf er bij..nu met myphoneexplorer ook nog eens kunnen syncen met outlook, TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 22:11
De_Bastaard schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:36:
Zijn er hier ook mensen die andere ROM's van XDA gebruiken? Ik zie er daar een hele lading voorbij komen, maar als ik dan in dit topic kijk wordt er vooral gebruik gemaakt van CM9, Wanamlite of Checkrom ..

Dit weekend m'n SII ook maar eens rooten en dan een van die drie erop zetten ...
Dat zijn hier de populairste op dit moment. Voor een GB ROM is Checkrom de populairste hier, en voor ICS is dat Wanamlite en in iets mindere mate ook CM9.

Voor de rest zie je soms berichten langskomen over Lite'ning, Sensation, Resurrection Remix etc.

(Oke vooruit, Hydrog3n ook :P)

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Hydrog3n gebruiker hier!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Kan iemand mij overigens misschien vertellen welke ROM er gebruikt wordt in dit filmpje? YouTube: Tutorial - How to root the Samsung Galaxy S2 - Quickest & easiest way!

(De rooting-tutorial uit de openingspost) .. vind 'm er wel leuk uit zien maar is toch weer anders als Wanamlite :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
De_Bastaard schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:27:
Kan iemand mij overigens misschien vertellen welke ROM er gebruikt wordt in dit filmpje? YouTube: Tutorial - How to root the Samsung Galaxy S2 - Quickest & easiest way!

(De rooting-tutorial uit de openingspost) .. vind 'm er wel leuk uit zien maar is toch weer anders als Wanamlite :?
Welke ROM hij gebruikt is voor zover ik weet niet te zien. Wel gebruikt hij Launcher 7 als launcher.

Dit is gewoon een manier om te rooten door een andere kernel te flashen via Odin.

[ Voor 3% gewijzigd door SCARfaceE op 06-04-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ah thanks ;-)

dacht eventjes dat hij een andere ROM erop had :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Hier ook sinds gister, klinkt zo echt alsof je een drug gebruikt. :P Prima rom, werkt goed en het batterijverbruik is tot nu toe prima te noemen. Heb gisteren ook even een nightly build van CM9 erop gehad maar die was niet extreem stabiel. Hydrog3n is tot nu toe niet gecrasht.

Alleen de bootanimatie van de maker is lelijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43
Even een andere bootanimation.zip in system/media zetten dan :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 13:47
Ik heb sinds deze week een SGS2, gisteren ICS (luxemburg versie) erop gezet en erg tevreden.
Maar ik ben een tweaker dus wil graag wat ROMs proberen, rooten dus!

Ik zit deze XDA thread te lezen over het rooten, maar ik snap niet welke kernel ik nou moet flashen met odin.

About phone:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18883537/2012-04-06%2020.11.44.png

edit: ohh als ik het goed begrijp is er nog geen LP4 kernel en moet ik wachten tot meneer chainfire hier wat voor in elkaar knutselt... ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Mark- op 06-04-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
themole schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:10:
[...]

Hier ook sinds gister, klinkt zo echt alsof je een drug gebruikt. :P Prima rom, werkt goed en het batterijverbruik is tot nu toe prima te noemen. Heb gisteren ook even een nightly build van CM9 erop gehad maar die was niet extreem stabiel. Hydrog3n is tot nu toe niet gecrasht.

Alleen de bootanimatie van de maker is lelijk. :X
Boot animatie in het ROM menu uitzetten, dan heb je een heel mooi en simpel bootlogo ;)
MaCk- schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:16:
Ik heb sinds deze week een SGS2, gisteren ICS (luxemburg versie) erop gezet en erg tevreden.

Ik zit deze XDA thread te lezen over het rooten, maar ik snap niet welke kernel ik nou moet flashen met odin.

About phone:
[afbeelding]

edit: ohh als ik het goed begrijp is er nog geen LP4 kernel en moet ik wachten tot meneer chainfire hier wat voor in elkaar knutselt... ;(
Pak NEAK Sammy, Speedmod of Siyah. NEAK heeft een .tar, of de anderen dat hebben weet ik niet.

[ Voor 41% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-04-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Knal er gewoon met Odin dan een andere rom op, bijvoorbeeld komt als Odin pakketje.
Of zie ik iets over het hoofd O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Iedit: ohh als ik het goed begrijp is er nog geen LP4 kernel en moet ik wachten tot meneer chainfire hier wat voor in elkaar knutselt... ;(
Hier is een topic op XDA om een stock ICS rom te rooten zonder Odin, dus ook geen geel driehoekje. Hopelijk werkt dit voor jou.

[ Voor 9% gewijzigd door Blindfold op 06-04-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hydrog3n install gelukt, helaas toch alle contacts kwijt :'). Backup van apps was wel goed gegaan, systeem meuk kennelijk niet :(

Straks maar eens proberen terug te gaan naar normale rom en contacts van n oudere kies backup terug te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
bastaard; android 4.0.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Inderdaad :-)

Gewoon de instructies gevolgd en toch m'n contacts weg. Gelukkig kon ik een groot aantal nog redden vanuit Whatsapp, maarja toch weer 'n paar minder :+

Werkt overigens wel fijn hoor, vergeleken met 2.3.5 ... erg smooth! Ik moet alleen nog even achterhalen hoe ik dat trillen kan uitzetten bij het tiepen in een tekst veld zoals hier. Alle trillings-opties heb ik al uitgezet, maar alleen bij het tiepen in tekstvelden blijft het trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
De_Bastaard schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:49:
Inderdaad :-)

Gewoon de instructies gevolgd en toch m'n contacts weg. Gelukkig kon ik een groot aantal nog redden vanuit Whatsapp, maarja toch weer 'n paar minder :+
Als je synchroniseert met je google account raak je niks kwijt
Werkt overigens wel fijn hoor, vergeleken met 2.3.5 ... erg smooth! Ik moet alleen nog even achterhalen hoe ik dat trillen kan uitzetten bij het tiepen in een tekst veld zoals hier. Alle trillings-opties heb ik al uitgezet, maar alleen bij het tiepen in tekstvelden blijft het trillen.
Meestal in de instellingen van de toetsenbord die je gebruikt zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat dacht ik dus ook, maar daar heb ik alles al uitgevinkt. Deze rom heeft overigens ook dat scroll issue volgens mij. Wanneer ik scroll kan dat niet op de lekkere.manier als op 2.3.5 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:37:
[...]

Boot animatie in het ROM menu uitzetten, dan heb je een heel mooi en simpel bootlogo ;)
Bedankt voor de tip, ziet er idd beter uit. Niet dat ik de bootanimatie vaak zie.

Zojuist Siyah kernel 3.0 geflasht, werkt goed met Hidrog3n, alleen met de frontcam heb ik problemen. Kan er geen foto mee maken. Heb er niet zo'n last van gelukkig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Die nieuwe taskmanager in ICS is leuk. Maar ik mis toch wel de oude van GB.
Die vind ik veel overzichtelijker. Die van ICS laat ook apps zien die allang niet meer in het geheugen staan. Kun je het nog wel een taskmanager noemen??
Valt die nog trouwens te tweaken?
Bij de stock ICS van Samsung staat er nog een knoppie naar de oude taskmanager... die mis ik erg in CM9!

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:32:
Valt die nog trouwens te tweaken?
Je kan ook een app als SystemPanel gebruiken om taken/services te bekijken/af te sluiten bijvoorbeeld.
En zo heeft een Samsung Rom ook weer zijn voordelen boven CM9 :P

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 07-04-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:23:
[...]

Je kan ook een app als SystemPanel gebruiken om taken/services te bekijken/af te sluiten bijvoorbeeld.
En zo heeft een Samsung Rom ook weer zijn voordelen boven CM9 :P
Mwoah CM9 is nog niet af.. die van Samsung is al "official"
SystemPanel ziet er wel okee uit
Bestaan er geen tooltjes om bijv. je home-button volledig te tweaken?
Ben bekend met ButtonMapper maar die kan niet de "longpress" tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:50:
Bestaan er geen tooltjes om bijv. je home-button volledig te tweaken?
HomeMyHome kan dat, alleen niet volledig...
Ben bekend met ButtonMapper maar die kan niet de "longpress" tweaken
...want dat doet die app ook niet, alleen dubbelklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerwin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 13:46
Snel vraagje: Ik heb de SensatioN rom 3.2 draaien.
Nu wil ik (vanwege de usb audio support) de RedPillKernel_Rev1.3 als kernel gebruiken.
Kan ik deze kernel gewoon via cwm flashen of werken kernels alleen met bepaalde roms samen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kerwin schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:26:
Kan ik deze kernel gewoon via cwm flashen of werken kernels alleen met bepaalde roms samen?
Sensation 3.2 is ICS, genoemde RedPill kernel is voor GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Hmm heb een uurtje geleden wanam v10.5 geflasht met een full wipe, maar nu ben ik de widget kwijt voor de agenda? Als ik bij widgets kijk staat ie er niet tussen, de agenda app is er wel. Weet iemand wat het probleem is?
@Brad, ik heb jouw rom geflasht van een paar paginas terug, heb je het toevallig eruit gehaald?
btw, nice bootanimatie :)

[ Voor 8% gewijzigd door Musta op 07-04-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Ik lees al een mooi tijdje in deze tread me, maar ik wilde jullie mijn ervaring niet onthouden.

Ik ben sinds vandaag overgestapt naar de NEAT rom van salesale op XDA.

Eigelijk is dit niet meer dan de LP4 rom van luxemburg, alleen als extra dat die kan en klaar is _/-\o_ :
CF-Root LPS,Fully Deodexed,Zipaligned,Rooted,BusyBox,SuperSU,EFS auto backup,Fixed Sdcard issue
Deep sleep works perfect

Enige wat nog even nodig was is de Swype apk er even opnieuw indrukken. Ik ben tot zo ver te vreden. Ben wel benieuwd naar de accu

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

hugoxboss69 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:16:
Ik lees al een mooi tijdje in deze tread me, maar ik wilde jullie mijn ervaring niet onthouden.

Ik ben sinds vandaag overgestapt naar de NEAT rom van salesale op XDA.

Eigelijk is dit niet meer dan de LP4 rom van luxemburg, alleen als extra dat die kan en klaar is _/-\o_ :
CF-Root LPS,Fully Deodexed,Zipaligned,Rooted,BusyBox,SuperSU,EFS auto backup,Fixed Sdcard issue
Deep sleep works perfect

Enige wat nog even nodig was is de Swype apk er even opnieuw indrukken. Ik ben tot zo ver te vreden. Ben wel benieuwd naar de accu
Deodexed is toch nadelig? Volgens mij kun je dan geen Samsung apps meer installeren.
Ik vind Allshare best prettig werkem
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:56:
[...]

HomeMyHome kan dat, alleen niet volledig...

[...]

...want dat doet die app ook niet, alleen dubbelklik.
Met dubbelklikken kan ik ook leven. Ik ga die app ff checken, tenks..

[ Voor 14% gewijzigd door YoG op 07-04-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Musta schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:11:
@Brad, ik heb jouw rom geflasht van een paar paginas terug, heb je het toevallig eruit gehaald?
Zat er volgens mij helemaal niet tussen. Heb wel hier de widget voor je geüpload. Zet hem eens in /system/app?
(edit) hmmm zat ook in de zip...
btw, nice bootanimatie :)
Dat dan weer wel :P

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 07-04-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

YoG schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:27:
[...]
Werkt alleen met Samsung based ROMs.. ook weer een nadeel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
YoG schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:27:
[...]

Deodexed is toch nadelig? Volgens mij kun je dan geen Samsung apps meer installeren.
Ik vind Allshare best prettig werkem

[...]

Allshare zal ik later even testen voor je, maar ik heb geen problemen met samsung apps als Touchwiz + Hubs (later wel gedeinstalleerd) en mail/contacts/etc. op een deodexed+zipaligned rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Henk schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:49:
[...]

Allshare zal ik later even testen voor je, maar ik heb geen problemen met samsung apps als Touchwiz + Hubs (later wel gedeinstalleerd) en mail/contacts/etc. op een deodexed+zipaligned rom :)
Die andere meuk van Samsung gebruik ik ook niet. Maar het DLNA spul van hun werkt altijd direct out of the box. Bij andere apps ben ik altijd uren bezig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Brad Pitt schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:34:
[...]

Zat er volgens mij helemaal niet tussen. Heb wel hier de widget voor je geüpload. Zet hem eens in /system/app?
(edit) hmmm zat ook in de zip...

[...]

Dat dan weer wel :P
Jah, ik zag ook al dat ie in de zip zat. Hij staat al bij /system/apps. Ik zal die ff verwijderen en die van jouw erin zetten, kijken of dat helpt

Edit: nope, lukt niet. Ik zal dan maar een agenda app gebruiken, gebruikte dat vroeger ook in plaats van de stock app

[ Voor 9% gewijzigd door Musta op 07-04-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-10 08:29
Had eerst wanamlite 10.5 geinstalleerd, maar had last met GPS. Toen Wanamlite 10.6 geinstalleerd, vervolgens de MTP update + swype erop, en alles doet het nu super. Battery life ziet er ook goed uit, heb al mijn apps weer geinstalleerd en geconfigureeerd en nu nog steeds 76%.

Wel een vraagje... ik heb sinds android 4 (ten opzichte van 2.3.6) de ervaring dat een een 'click' (touch) misvat wordt als een een sleep beweging. Valt dit nog te tunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

CM9+ Siyahkernel 3.0+Setcpu op zowel 1,6ghz en default settings(!) resulteert hier in vastlopers en kernel panics ..
Het zou toch stabiel moeten werken??
R Kuipers schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:53:
Wel een vraagje... ik heb sinds android 4 (ten opzichte van 2.3.6) de ervaring dat een een 'click' (touch) misvat wordt als een een sleep beweging. Valt dit nog te tunen?
Volgens mij kan dit met ExTweak, mits je kernel dit ondersteunt.. zoals Siyah..

[ Voor 54% gewijzigd door YoG op 08-04-2012 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:45:
CM9+ Siyahkernel 3.0+Setcpu op zowel 1,6ghz en default settings(!) resulteert hier in vastlopers en kernel panics ..
Het zou toch stabiel moeten werken??
SetCPU is op ICS nog niet aan te raden. Voltage Control of NoFrills zijn stukken stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Brad Pitt schreef op zondag 08 april 2012 @ 00:49:
[...]

SetCPU is op ICS nog niet aan te raden. Voltage Control of NoFrills zijn stukken stabieler.
Voltage Control geprobeerd.. systeem blijft draaien, maar Google Earth crasht bij 1,6ghz.
Ik wacht nog even met dit soort speeltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoG schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:04:
Voltage Control geprobeerd.. systeem blijft draaien, maar Google Earth crasht bij 1,6ghz.
Ik wacht nog even met dit soort speeltjes :)
Oh het ging echt om die 1.6GHz? Die draait hier op ICS ook niet stabiel nee. Was op GB geen enkel probleem, zelfs zonder extreme voltage verhogingen (al werd telefoon wel enorm heet). Ben dus ook maar vanaf gestapt. Een tijdje zelfs op maximaal 1.0GHz gedraaid, merk je toch allemaal niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Brad Pitt schreef op zondag 08 april 2012 @ 01:06:
[...]

Oh het ging echt om die 1.6GHz? Die draait hier op ICS ook niet stabiel nee. Was op GB geen enkel probleem, zelfs zonder extreme voltage verhogingen (al werd telefoon wel enorm heet). Ben dus ook maar vanaf gestapt. Een tijdje zelfs op maximaal 1.0GHz gedraaid, merk je toch allemaal niks van :P
Earth draait hier normaal wel stabiel hoor.

Nee veel merk je het niet.. de GUI draair wat soepeler.. minder haperingen enzo.. en je kunt er mee opscheppen natuurlijk.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begrijp niet waarom je op 1.6ghz wil draaien, voor tweaking purposes is het leuk. maar om dat als daily driver te gebruiken is het gewoon nutteloos (tijd/batterij verspilling).
draai nu cm9+siyah, heb weer goeie sleep tijden (4 a 5 procent drain in 12 uur).
ook heb ik de tweede core uitgeschakeld via extweaks, merk alsnog niet veel vna performance achteruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nou, ik kan het niet vinden hoor. Alle vinkjes voor het laten trillen van m'n gsm bij toetsaanraken in tekstvelden staan uit, maar hij blijft toch trillen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Blokkeert die dan niet voortdurend bij jou? Zie er veel potentieel in, maar is hier nog niet fulltime bruikbaar. Hoop ook dat ze hem beter integreren in ics (kleuren enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 08:06
Na 3 dagen niet te hebben opgeladen, kreeg ik vanmorgen de melding dat de batterij op 15% stond en ik de lader moest aansluiten. In de drie dagen tijd heb ik de telefoon gewoon gebruikt, mee gebeld, sms verstuurd, whatsapp en market/internet zoals ik dat ook deed in voordat ik overging naar ICS. Kortom heel tevreden over de nieuwe ROM.
Toch denk ik niet dat het puur alleen ICS is maar dat er ook wel enkele apps die ik erop had staan voordat ik overging naar ICS verantwoordelijk waren. Ik heb nu niet 100% dezelfde apps erop staan zoals ik dat eerst ook had en de complete wipe die ik heb gedaan zal ook hebben bijgedragen aan een schone frisse toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 04:37
Ik zit met een vreemd probleem.
Of misschien mis ik wat
Ik wil graag een custom ICS rom erop zetten.
Ik heb op dit moment wanalite 1.06 op het oog.
Eerste keer proberen (kom van gingerbread 2.3.6) in recoverymode kreeg ik een verification error.
en dus niet willen starten.
ik terug en geroot met chaintech xw-xenkk2 voor cwm.
telefoon opgestart in cwm en nu installed hij wel maar na de reboot blijft hij hangen in het bootscherm en loopt niet door.
Ik heb ook de neat rom geprobeert en het zelfde verhaal installeert met cwm (natuurlijk cach en dalvik-cach gewipt.
maar no go hangt weer in bootscherm.
enigste manier voor nu om hem weer te laten booten is door I9100XWKK2_I9100XENKJ1_XEN er met odin opnieuw erop te zetten.
Hierna kan ik ook nog rooten met CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5, maar zodra ik de nieuwe wanalite flash in cwm zelfde probleem hij blijft hangen in het bootscherm.

Mischien zie ik iets over het hoofd of is er iets fout met de bootloader.
Kan iemand mij opweg helpen.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Spockies schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:42:
Ik zit met een vreemd probleem.
Of misschien mis ik wat
Ik wil graag een custom ICS rom erop zetten.
Ik heb op dit moment wanalite 1.06 op het oog.
Eerste keer proberen (kom van gingerbread 2.3.6) in recoverymode kreeg ik een verification error.
en dus niet willen starten.
ik terug en geroot met chaintech xw-xenkk2 voor cwm.
telefoon opgestart in cwm en nu installed hij wel maar na de reboot blijft hij hangen in het bootscherm en loopt niet door.
Ik heb ook de neat rom geprobeert en het zelfde verhaal installeert met cwm (natuurlijk cach en dalvik-cach gewipt.
maar no go hangt weer in bootscherm.
enigste manier voor nu om hem weer te laten booten is door I9100XWKK2_I9100XENKJ1_XEN er met odin opnieuw erop te zetten.
Hierna kan ik ook nog rooten met CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5, maar zodra ik de nieuwe wanalite flash in cwm zelfde probleem hij blijft hangen in het bootscherm.

Mischien zie ik iets over het hoofd of is er iets fout met de bootloader.
Kan iemand mij opweg helpen.

Bedankt alvast
Wat voor mij voor 4 galaxy SII's (zowel KPN non-branded als t-mobile branded) heeft gewerkt;

1) Flashen met Odin naar KJ3 2.3.5
2) Rooten met de KJ3-root van Chainfire
3) Flash vanuit CWM naar LPQ stock (de)odexed van wanamlite (niet wanamlite rom, al verschillen die niet veel).
4) Flash vanuit CWM naar welke andere versie van stock deodexed van wanamlite (wederom niet wanamlite rom) dan ook.

Stap 3 is denk ik redelijk optioneel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 13:43

bloody

0.000 KB!!

Ik ben op zoek naar een rom die 'noise reduction' default UIT heeft staan.
Dit omdat ik de tegenpartij die ik bel, ontzettend last heeft van echo's.

Als ik tijdens het bellen de noise reduction uit zet, zijn de echo's ook weg.

Wamamlite had (tot een paar versies geleden) standaard de noise reduction uit staan, maar nu niet meer.

Weten jullie een rom met default NR uit, of waar je het uit kunt zetten?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
bloody schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:55:
Ik ben op zoek naar een rom die 'noise reduction' default UIT heeft staan.
Dit omdat ik de tegenpartij die ik bel, ontzettend last heeft van echo's.

Als ik tijdens het bellen de noise reduction uit zet, zijn de echo's ook weg.

Wamamlite had (tot een paar versies geleden) standaard de noise reduction uit staan, maar nu niet meer.

Weten jullie een rom met default NR uit, of waar je het uit kunt zetten?
Hoewel ik je erg dankbaar ben voor de echo-tip, is dit natuurlijk echt met 2 minuten zoekwerk op XDA te vinden...

Wanam mod: http://forum.xda-develope...read.php?t=1521552&page=2
Gebaseerd op deze howto: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1332137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockies
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 04:37
Henk schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:51:
[...]

Wat voor mij voor 4 galaxy SII's (zowel KPN non-branded als t-mobile branded) heeft gewerkt;

1) Flashen met Odin naar KJ3 2.3.5
2) Rooten met de KJ3-root van Chainfire
3) Flash vanuit CWM naar LPQ stock (de)odexed van wanamlite (niet wanamlite rom, al verschillen die niet veel).
4) Flash vanuit CWM naar welke andere versie van stock deodexed van wanamlite (wederom niet wanamlite rom) dan ook.

Stap 3 is denk ik redelijk optioneel ;)
Heb je toevalig een linkje bij de hand van KJ3 2.3.5
Jups ben nogal lui vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Spockies schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:01:
[...]

Heb je toevalig een linkje bij de hand van KJ3 2.3.5
Jups ben nogal lui vandaag ;)
Nee.

Dit staat serieus op de eerste forumpagina van XDA... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb net me gs2 geroot met zo'n mooi geel driehoekje :P nu wil ik die NEAT rom gaan proberen icm Vestumus mod, alleen herken ik in de downloadnaam LP3 terwijl de NEAT rom LP4 is, dit geeft geen troubles en kan min of meer Mr Brad's tutorial gebruiken maar ipv de wanamlite de NEAT rom gebruiken?

(waarschijnlijk is daarna het hek van de dam en zullen er wel een hoop andere volgen..)

Dat triangleaway is goed onder ICS te gebruiken, of wat is het gevaarlijke eraan?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1 ... 63 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.