Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 08:18

ikbenwouter

! w t R

Jammer, heb net een Samsung S2 binnen gekregen en wilde ook voor die CM9 nightly gaan. Als de standaard mail client zoveel verbruikt moet ik misschien toch een andere rom nemen...

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee of CM9 ook twee aparte mail apk's heeft? Op de Samsung Roms heb je meestal een normale mail apk én een Exchange.apk. Die laatste knikker ik er altijd meteen uit. Draint als de neten, weinig zin in :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomil
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Gewoon met "NoBloat" app disablen/uninstallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lite'ning 2.5 is een bijzonder fijne LP3 ROM. Tot dusverre eigenlijk geen issues, de enige die ik had waren na iets te enthousiast terugzetten van allerhande settings. Geen drain en dankzij de bijgevoegde LRToolbox is de bloatware zeer makkelijk te verwijderen maar eventueel ook weet terug te zetten.

Enige waarmee wat problemen worden gerapporteerd is DIVE, KIES en pop/push mail, niet iedereen heeft er echter last van schijnbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 14:13
Of bevriezen met Titanium Backup. Wel mooi om te zien dat Cyanogen de 4.0.4 sources al zo snel verwerkt heeft in de mod. Ik blijf voorlopig even bij Samsung-based roms, mijn huidige WanamLite voldoet prima en ziet er nagenoeg standaard ICS uit met zijn thema en Apex Launcher.

edit: blijkbaar had Wanam ook SamsungDive uit 10.2 gesloopt, maar ik heb een backup teruggezet van wat er in 10.0 zat. Hierna vroeg samsung-account of ik die versie wilde updaten. Daarna kon ik weer een samsung-account toevoegen bij mijn accounts en synchronisatie en kan ik mijn toestel weer vinden via samsungdive.com

[ Voor 36% gewijzigd door gwystyl op 30-03-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 23:25

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Bomil schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:04:
Gewoon met "NoBloat" app disablen/uninstallen
thanks! heb inderdaad meteen de exchange pak gedisabled en verwijderd! :)
handig tooltje dat nobloat!

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Brad Pitt schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:03:
Geen idee of CM9 ook twee aparte mail apk's heeft? Op de Samsung Roms heb je meestal een normale mail apk én een Exchange.apk. Die laatste knikker ik er altijd meteen uit. Draint als de neten, weinig zin in :)
CM9 heeft geen toestemming om de Google Apps te gebruiken, die moet je ná de installatie van CM9 dus nog apart er in flashen. Is niet nieuw, al langer zo. En dan nog is er één mail.apk en één gmail.apk. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 30-03-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:14:
[...]
CM9 heeft geen toestemming om de Google Apps te gebruiken, die moet je ná de installatie van CM9 dus nog apart er in flashen. Is niet nieuw, al langer zo. En dan nog is er één mail.apk en één gmail.apk. ;)
Dan flash je toch gewoon Exchange niet? Snap "probleem" dan geheel niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Google Apps (gmail.apk en nog een paar) is geen mail.apk, de mail.apk zit standaard in (bijna) elke ROM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 22:11
Ik heb net Wanamlite v10.2 geflashed. Even weer een wipe gedaan, omdat toch niet alles lekker werkte met v10 bij mij. Maar bij deze rom is dus bijna alle samsung meuk verwijderd (opzich iets goeds). Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer een samsung account kan toevoegen? Er is een aparte Samsungapps.zip maar wil niet alles flashen, wil alleen een samsung account voor samsungdive, nooit nodig gehad maar toch wel fijn als 't werkt.

Edit: het wil me nu ook niet meer lukken om m'n mail in te stellen, voorheen nooit problemen mee gehad |:(

[ Voor 12% gewijzigd door SCARfaceE op 30-03-2012 17:13 ]

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

JoSchaap schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:51:
Ik heb de laatste nightly 30-3-2012 van Cynogenmod 9 (4.0.4) op mn s2 staan erg fijn en mooi!

Tot ik mn werkmail instelde (Coprporate - Exchange met laatste 3 dagen als instelling)
mail komt maar van een dag binnen (4 dagen geleden!) en de accu loopt leeg alsof je een emmer omkiept

Ik vraag me af hoe ik de exchange app permanent kan verwijderen (heb de accounts er al uit gehaald) dit omdat de accu in 5 min 20% omlaag ging en de mail toch niet correct synct :)

iemand hier een manier gevonden om die app er permanent uit te donderen?
[afbeelding]

het gaat om de tweede dus :)

schermverbruik komt omdat ik er nonstop mee zit te klooien :P
Je kan hem gewoon verwijderen met Titanium Backup. Overigens moet het wissen van gegevens voldoende zijn. Deze Issue zit al heel lang in Android. Om erachter te komen waarom hij wakker blijft moet je de debugging van de app even aanzetten en de logfile bekijken.

Dit doe je zo:
From the dialer, dial *#*#36245#*#*
Enable exchange parser logging
Enable exchange sd card logging

Dan maakt hij een log op je interne SD Kaart.

Dit is geen CM9 issue.

Kijk even hier voor meer info: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=9307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
SCARfaceE schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:55:
Ik heb net Wanamlite v10.2 geflashed. Even weer een wipe gedaan, omdat toch niet alles lekker werkte met v10 bij mij. Maar bij deze rom is dus bijna alle samsung meuk verwijderd (opzich iets goeds). Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer een samsung account kan toevoegen? Er is een aparte Samsungapps.zip maar wil niet alles flashen, wil alleen een samsung account voor samsungdive, nooit nodig gehad maar toch wel fijn als 't werkt.

Edit: het wil me nu ook niet meer lukken om m'n mail in te stellen, voorheen nooit problemen mee gehad |:(
De zip van die samsung-apps downloaden en dan daaruit alle apk's verwijderen die je niet wil installeren zou kunnen werken. Als je onder 10.0 een backup hebt gemaakt van alles met Titanium backup kan je mijn methode van een paar posts hierboven gebruiken.
Ik verwacht dat je voor Dive naast samsung-account ook wat andere dingen nodig hebt, maar ik kan zo even niet bedenken welke. Ik dacht dat ik een icoontje gezien had, maar die kan ik nu niet weervinden. Dat icoontje is een blauw rechthoekje met vanuit de rechter onderhoek een pijltje, net als degene die je ziet als de telefoon de melding geeft dat hij gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
gwystyl schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:18:
[...]

De zip van die samsung-apps downloaden en dan daaruit alle apk's verwijderen die je niet wil installeren zou kunnen werken. Als je onder 10.0 een backup hebt gemaakt van alles met Titanium backup kan je mijn methode van een paar posts hierboven gebruiken.
Ik verwacht dat je voor Dive naast samsung-account ook wat andere dingen nodig hebt, maar ik kan zo even niet bedenken welke. Ik dacht dat ik een icoontje gezien had, maar die kan ik nu niet weervinden. Dat icoontje is een blauw rechthoekje met vanuit de rechter onderhoek een pijltje, net als degene die je ziet als de telefoon de melding geeft dat hij gevonden is.
Had geen TB backup gemaakt onder ICS, zit nog met de backups van GB en ik kan daaronder niks vinden wat met de samsungaccount te maken zou kunnen hebben.

Had al gekeken in de samsungapps.zip, maar ik weet niet welke ik nou echt nodig heb. Lijkt erop dat het deze 2 zijn: MobileTrackerEngineTwo.apk en Samsungservice.apk. Maar weet 't niet zeker.

Edit: Blijkt dat er gewoon een link zit in de OP van de ROM op XDA:
http://forum.xda-develope...p=23688672&postcount=2437

[ Voor 5% gewijzigd door SCARfaceE op 30-03-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:13
ik gebruik nog steeds sensation 3.0 omdat ik te lui ben geweest om een andere ics rom te flashen. Maar ik heb een paar dingen waar ik mee zit en ik weet niet of die door de rom komen of ics of een andere fout.

Idle is het verbruik prima maar zo gouw ik mijn telefoon gebruik slurpt ie de accu leeg en wordt de achterkant van mijn toestel eigenlijk al vrij snel veel te warm. Net bv in 20min 13% accu vebruikt. In gingerbread was het vebruik +/- 20% per uur. als ik die 13% doorzet kom ik op bijna 40% per uur! met gingerbread heb ik dit echt nog nooit gehad (zowel verbruik als hitte)

[ Voor 16% gewijzigd door haakjesluiten op 30-03-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
SamsungDive werkt weer m.b.v. die link. Alleen Find My Mobile geeft een FAIL, maar track my mobile werkt weer wel.

Nu nog m'n mail, die wilt geen verbinding maken met de server (had Exchange.apk verwijderd uit de ROM, kan 't daaraan liggen?).

Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door SCARfaceE op 30-03-2012 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:59
Nu een dagje zonder wifi telefoon aangehad, maar dan crashed het energie verbruik wel hard moet ik zeggen. In ieder geval wel met LP2.

edit:
Als het goed is komt vandaag ook nog de nieuwe Checkrom uit als je twitter moet geloven.

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 30-03-2012 19:36 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WanamLite 10.3, Vertumus ICS 4.1, weer wat te flashen en rommelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Pure ICS v7.1 geflashed hele verbetering tegenover sensation (optisch)

[ Voor 7% gewijzigd door haakjesluiten op 31-03-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
sIk heb met Wanamlite (10.2) vaak moeite met het inschakelen van WiFi, duurt erg lang en soms schakelt het helemaal niet in. Net reageerde mijn telefoon nergens meer op, bleef op lock (scherm uit) en na een battery pull had ik een drop van ongeveer 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Crazyanz schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:35:
Pure ICS v7.1 geflashed hele verbetering tegenover sensation (optisch)
Tja smaken verschillen, ik hou wel van de looks van Sensation. Vind de standaard look altijd zo. tja hoe zal ik het zeggen, ehhhh standaard. ;)

Weet iemand nog of er een nieuwe modem is dan de XXPLQ modem?

edit:
Never mind, XXPLR al gevonden die in de officiele GB release zat.

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 31-03-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chainfire heeft nu ook een LP3 kernel. Eens kijken hoe die het doet t.o.v. bijv. Siyah. Smoothness is prima :) Het gebibber van het scherm onder je vinger als je die stil houdt tijdens het opladen is gelukkig weg hiermee.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-03-31-13-21-43.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:04
Brad Pitt schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:36:
Chainfire heeft nu ook een LP3 kernel. Eens kijken hoe die het doet t.o.v. bijv. Siyah. Smoothness is prima :) Het gebibber van het scherm onder je vinger als je die stil houdt tijdens het opladen is gelukkig weg hiermee.

[afbeelding]
En deze draai je i.c.m. Wanamlite 10.3? De ROM bevalt dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
imeR schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:16:
En deze draai je i.c.m. Wanamlite 10.3? De ROM bevalt dus? :)
Handigere screenshot gemaakt nu. Ja hoor, doet het prima. Weinig over te zeggen verder, staat er net op hè :P
[Edit]
Oh sorry je bedoelde de Rom zelf, my bad. Is ook okay ja. Nog niets negatiefs tegengekomen. In die paar uur dan.
Contacten toevoegen en/of verwijderen geeft geen FC meer, agenda synchroniseert prima, all is well voor nu ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Brad Pitt op 31-03-2012 13:36 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:04
Brad Pitt schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 13:23:
[...]

Handigere screenshot gemaakt nu. Ja hoor, doet het prima. Weinig over te zeggen verder, staat er net op hè :P
[Edit]
Oh sorry je bedoelde de Rom zelf, my bad. Is ook okay ja. Nog niets negatiefs tegengekomen. In die paar uur dan.
Contacten toevoegen en/of verwijderen geeft geen FC meer, agenda synchroniseert prima, all is well voor nu ;)
Klinkt goed, misschien ga ik hem dan ook maar proberen. Zeker nu het scrollen met LP3 een stuk sneller gaat, ik vond het scrollen in eerdere versies erg irritant. :P

Edit: Hoe kom jij trouwens aan die kleurovergang in de achtergrond bij je settings? Bij mij is die geheel zwart. :P

[ Voor 8% gewijzigd door imeR op 31-03-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 03-10 09:31
Net van wanamlite stock odex LPQ naar deodexed LP3 gegaan. idd leuk speelgoed, weer net wat sneller. wel een gaar bootlogo van O2 die je weg moet werken door een andere, lege, video naar je /system/media/video/shutdown te pushen, uit deze post.

Verder weinig veranderd omdat het een no-wipe was. Ik ben toch bij deze gebleven omdat ik het custom spul van wanamlite best leuk vind, maar bijvoorbeeld de stock e-mail app niet uit kan staan door de bugs met exchange, waar hierboven ook al een redelijke discussie over was. Let op; dit ligt NIET aan samsung, CM9 of wat dan ook, het is puur een bug met de AOSP mailapp, met name mb.t. de calendar sync. Vandaar mijn voorkeur voor samsungs app :)

Andere mods die ik er zelf aan gehangen heb zijn de Apex Launcher, het weggooien van samsung rotzooi, en het veranderen van de taskbar toggles naar 15 blauwe ipv de 6 vieze groene van samsung. En die stond hier.

Met de GPS schijnen veel mensen tov LPQ wat problemen te hebben op LP7/2/3, maar ik merk niets van dat, zelfs binnenshuis direct een fix.

Ik hou dr van :)

[ Voor 10% gewijzigd door Henk op 31-03-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:30:
wel een gaar bootlogo van O2 die je weg moet werken door een andere, lege, video naar je /system/media/video/shutdown te pushen
Of gewoon deze Wanamlite, zonder O2-meuk, gebruiken :P
En die stond hier.
Jammer dat die weer wordt verwijderd als je het ICS thema van Vertumus flasht. Oh well, het is sowieso wachten tot JKay eindelijk zijn versie voor ICS klaar heeft. Al went alles en weet je na een tijdje vaak niet eens beter :)
Met de GPS schijnen veel mensen tov LPQ wat problemen te hebben op LP7/2/3, maar ik merk niets van dat, zelfs binnenshuis direct een fix.
Hier ook geen GPS-problemen nee. Zet wel altijd na een Rom install via FasterFix de locatie op Nederland.
Ik hou dr van :)
Het blijft allemaal enorm leuk ja d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb echt geen reden om een andere kernel te proberen op het moment. Idle verbruik lijkt serieus 0% te zijn op 3G.

Nu 45min screen on 7 uur stand bye en nog 85% over

En dat is met alle mogelijke syncs aan, en een live background

[ Voor 16% gewijzigd door haakjesluiten op 31-03-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:44:
[...]

Of gewoon deze Wanamlite, zonder O2-meuk, gebruiken :P
Het bootscreen is het enige wat nog over is van de O2 meuk in de deodexed stock van wanam, de rest van de rommel had hij er kennelijk al uit getrokken, waarom hij het bootscherm vergeten is, geen idee :+

Zijn roms zelf heb ik niet zo heel veel mee... hoewel zijn veranderingen redelijk summier zijn, is het toch meer mijn ding om zelf de stock rom van wanam aan te passen naar mijn smaak. Ik heb zijn roms een paar keer gedraaid, en net zoals veel custom roms op mijn HTC desire, is er altijd wel _iets_ dat bugged. Verder totaal nergens op gebaseerd, puur gevoel, maar dit zit me gewoon lekkerder :) Los van het feit dat hij de samsung apps verwijderd die ik _wel_ wil, en de aosp apps houdt die ik niet wil :+
Jammer dat die weer wordt verwijderd als je het ICS thema van Vertumus flasht. Oh well, het is sowieso wachten tot JKay eindelijk zijn versie voor ICS klaar heeft. Al went alles en weet je na een tijdje vaak niet eens beter :)
Daarom, ik vond de verandering met ICS wel prettig eigenlijk. Voelt het echt als een nieuwe telefoon :)
Hier ook geen GPS-problemen nee. Zet wel altijd na een Rom install via FasterFix de locatie op Nederland.
zelfs dat niet gedaan, gewoon sygic starten, bam, fix ;P
Het blijft allemaal enorm leuk ja d:)b
En daarom hou ik van android O+

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 31-03-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Voor de mensen die het interesseren:
CM9 heeft nu ook werkende video (weergave/opname) en gebruikt Android 4.04 _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door CRXed op 31-03-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Donderdag wanam 10.2 erop gezet en draait prima. Lees dat 10.3 nu ook uit is dus ga zo eens kijken wat de verschillen zijn. Heb nu wel een klein probleempje. Misschien weet iemand hoe ik dat op kan lossen.

Ik wilde de beltoon aanpassen. Bij het kiezen van ' Beltoon' kreeg ik de keuze uit 'Android systeem' of 'Llama' om de beltoon te wijzigen. Ik zet eigenlijk standaard eerst het vinkje en maak dan mijn keuze. Nu heb ik per ongeluk voor Llama gekozen. Ik zou niet weten hoe ik dit nu weer kan wijzigen aangezien ik met Llama geen beltoon kan wijzigen. Ik heb nu de app bevroren met TB, de beltoon aangepast, en Llama weer ontdooid. Volgens mij moet ik het ook weer permanent kunnen wijzigen.

Als ik een nieuwe rom ga flashen is het probleem ook over maar zou toch graag weten hoe ik dit kan verhelpen. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:04
Via instellingen, apps en dan bij Llama standaardinstellingen wissen dacht ik?

[ Voor 6% gewijzigd door Musta op 31-03-2012 20:25 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Ik vind het fijn dat de telefoon het gewoon doet en je niet steeds updates in de gaten moet houden omdat de ROM maker een week vrij heeft. Hetzelfde geldt voor steeds bugfixes installeren.

Wat is een zo basic mogelijke ICS-Rom die jullie aanraden? Gewoon standaard Android zonder te veel persoonlijke smaak van de ROM Maker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Franco10 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:27:
Ik vind het fijn dat de telefoon het gewoon doet en je niet steeds updates in de gaten moet houden omdat de ROM maker een week vrij heeft. Hetzelfde geldt voor steeds bugfixes installeren.

Wat is een zo basic mogelijke ICS-Rom die jullie aanraden? Gewoon standaard Android zonder te veel persoonlijke smaak van de ROM Maker :)
Geldt ROM maker ook voor samsung zelf? Want anders zou ik gewoon naar de CWM flashable (de)odexed roms van Wanam kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Henk schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:35:
[...]

Geldt ROM maker ook voor samsung zelf? Want anders zou ik gewoon naar de CWM flashable (de)odexed roms van Wanam kijken :)
Ja daar was ik ook even naar aan het kijken. Op XDA zijn zo megaveel ROMs dat als je voor het eerst custom wil gaan je door het bomen het bos niet meer ziet 8)7

Ik ben eigenlijk gewoon zeer tevreden over 2.3.5 nu, maar die ICS look bevalt me wel, meer dan TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Franco10 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:43:
[...]

Ja daar was ik ook even naar aan het kijken. Op XDA zijn zo megaveel ROMs dat als je voor het eerst custom wil gaan je door het bomen het bos niet meer ziet 8)7

Ik ben eigenlijk gewoon zeer tevreden over 2.3.5 nu, maar die ICS look bevalt me wel, meer dan TW.
IMHO is de beste stap gewoon je huidige rom rooten met CF-root, daarna ICS Stock rom met CWM flashen en als je een ICS look wilt, nova/apex/trebuchet launcher installeren :)

Als je btw geen root hoeft, kun je ook gewoon de LP7/LP2 rom flashen met odin, en zo'n launcher installeren... daarvoor heb je geen root nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Henk schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:51:
[...]

IMHO is de beste stap gewoon je huidige rom rooten met CF-root, daarna ICS Stock rom met CWM flashen en als je een ICS look wilt, nova/apex/trebuchet launcher installeren :)

Als je btw geen root hoeft, kun je ook gewoon de LP7/LP2 rom flashen met odin, en zo'n launcher installeren... daarvoor heb je geen root nodig :)
Thanks!

Dat lijkt dat inderdaad het meest logische. Ik heb trouwens al CF-root, dat is geen probleem. Ik ben bang dat als ik eenmaal aan dat custom gebeuren begin ik ze allemaal ga proberen haha :+

Maken andere launchers tov TW trouwens een verschil in batterijverbruik? Zou eigenlijk denken dat custom launchers wel zuiniger zouden moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Franco10 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:54:
[...]

Thanks!

Dat lijkt dat inderdaad het meest logische. Ik heb trouwens al CF-root, dat is geen probleem.
Ow top, dan heb je het lastigste/engste gehad :)
Ik ben bang dat als ik eenmaal aan dat custom gebeuren begin ik ze allemaal ga proberen haha :+
Eigenlijk is dat wel het beste... het leuke aan customizen is dat je het helemaal naar je eigen smaak kunt zetten. Gewoon wat roms proberen, kijken wat je leuk vindt en eventueel een rom pakken die er het dichtste bij ligt en de laatste aanpassingen zelf doen. In mijn geval is dat stock samsung strippen van samsungs rommel die ik niet hoef, maar bijvoorbeeld de e-mail/dialer/sms apk's laten staan, en daarna nog wat kleine aanpassingen zoals launcher en toggles.
Maken andere launchers tov TW trouwens een verschil in batterijverbruik? Zou eigenlijk denken dat custom launchers wel zuiniger zouden moeten kunnen
geen flauw idee, bij mijn smartphones is het nooit zo dat ze op gaan van het idlen of kijken naar de launcher :) Ik haal er overwegend een dag mee, en daarmee geloof ik het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 31-03-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
E-mail app crasht bij het klikken van 'gecombineerde weergave'. Geen ramp voor mij met maar 2 verschillende mail-accounts, maar kan me best voorstellen dat het voor iemand met meer accounts wel irritant is. (Wanamlite v10.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCARfaceE schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:51:
E-mail app crasht bij het klikken van 'gecombineerde weergave'. Geen ramp voor mij met maar 2 verschillende mail-accounts, maar kan me best voorstellen dat het voor iemand met meer accounts wel irritant is. (Wanamlite v10.3)
Gecombineerde weergave doet het hier prima op Wanamlite 10.3...

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-01-22-31-07.png

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 01-04-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:06
Er is sinds gisterenavond ook weer een SpeedMod Kernel voor ICS, hier net geïnstalleerd, komende dagen maar eens goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Brad Pitt schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:26:
[...]

Gecombineerde weergave doet het hier prima op Wanamlite 10.3...

[afbeelding]
Bij mij nu ook, het kwam volgens mij doordat m'n inbox voor vandaag leeg was (had alleen gesynchroniseerd voor vandaag) maar nadat er mails binnenkwamen werkte de gecombineerde weergave wel. All is good for now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razer schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:44:
Er is sinds gisterenavond ook weer een SpeedMod Kernel voor ICS, hier net geïnstalleerd, komende dagen maar eens goed testen.
Yup. En sinds vandaag ook gelukkig met een recovery waar je wat aan hebt. Accu gebruik is prima overigens. Basically hetzelfde eigenlijk als Siyah of Chainfire, ontloopt elkaar allemaal nooit zo veel :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/IMG-20120401-WA0002.jpg
{half uurtje scherm aan)

Wanamlite 10.4 is trouwens ook uit. Changelog voor de geïnteresseerden:

Based on my deodexed XWLP3 (Blue ICS & Stock Themed)
CF-Root LP3 Kernel
Fixed some Tweaks, No more “android acore FC”
Removed BLN support (if you need it, flash Siyah kernel)
Updated Lidroid Call Recording mod, added Multilinguage and Disabled incremental ringtones
Fixed Caller Photo (based Thebyani files, thanks to him)
Noise Reduction enabled (to avoid echo issue for some users)
Improved battery life
Waste characterization enabled

[ Voor 60% gewijzigd door Brad Pitt op 02-04-2012 09:50 . Reden: Plaatje + link naar wanamlite 10.4 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
En N.E.A.K is er ook voor ICS

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 08:06
Gisteren ook de 'stap' gedaan richting ICS omdat ik geen zin meer had in het wachten op de officiële update van Samsung en ook omdat ik eigenlijk niet zit te wachten op 'extra meuk' op de mobiel.

Dus eerst even geroot (was een eitje om te doen) en daarna Winalite 10.3 erop gezet . Mijn eerste indruk is dat de telefoon er echt beter door werkt, snel en mooie interface.

Blij dat ik de stap gedaan hebt en nu beetje blijven rondkijken naar andere rom's, want er zijn er wel veel voor de Galaxy S2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
Na nu een tijdje te hebben gespeeld met de Wanam ROMs, ben ik bang dat ik niet meer naar CheckROM over zal willen gaan. CheckROM hangt namelijk heel sterk aan de Sammy apps, terwijl ik nu juist de AOSP / Google apps gewend ben en ook mooier vind.
Moet er niet aan denken terug te gaan naar Sammy Calendar/email etc.

Wanam 10.4 (sinds vanmorgen) en NEAK 2.0x werken trouwens uber smooth.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:29
Als ik wanam wil flashen vanaf sd krijg ik melding "signature verification failed" :?
Wat doe ik verkeerd? Heb ik een verkeerde cwm?
Hoe krijg ik de goede , een andere kernel erop?

Kan wanam niet via Odin?<, hoeft natuurlijk niet als het inderdaad kwestie is van andere kernel die signature niet checked of zo. :)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:35:
Als ik wanam wil flashen vanaf sd krijg ik melding "signature verification failed" :?
Wat doe ik verkeerd? Heb ik een verkeerde cwm?
Hoe krijg ik de goede , een andere kernel erop?
Je kan ofwel de Rom nogmaals downloaden mocht 'ie corrupt zijn dan wel in CWM de verification uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
heb cwm 5.0.2.7 er nu op via een andere kernel zoals ik dacht , nu kan ik wanam wel via optie install zip from sd card.... lijkt goed te gaan..

moet nu rebooten 8)

Start op, start door , maar heel langzaam en met veel "vastlopers"
email gestopt exchange gestopt meldingen ..alles lijkt te werken maar zodra ik mail wil opstarten loopt ie vast.

.pffff.wordt het 'm niet dus. :-(

shit !!

Nu kernel teruggeflashed en wil de poolse rom erop doen , zegt Odin : MD5 hash value is invalid en NU???

please advice

[ Voor 54% gewijzigd door scorpio op 02-04-2012 11:05 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
scorpio schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:47:
heb cwm 5.0.2.7 er nu op via een andere kernel zoals ik dacht , nu kan ik wanam wel via optie install zip from sd card.... lijkt goed te gaan..

moet nu rebooten 8)

Start op, start door , maar heel langzaam en met veel "vastlopers"
email gestopt exchange gestopt meldingen ..alles lijkt te werken maar zodra ik mail wil opstarten loopt ie vast.

.pffff.wordt het 'm niet dus. :-(
Vooraf een Wipe gedaan en Cache leeggemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Razer schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:05:
[...]

Vooraf een Wipe gedaan en Cache leeggemaakt?
nee ...dacht met no-wipe dat dit niet nodig zou zijn
.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:06:
Ligt er aan wat je ervoor voor Rom er op had staan. Ga je van Wanam 10.3 naar 10.4 is een wipe niet nodig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
scorpio schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:06:
[...]

WIPE is altijd aan te bevelen, zeker als je vanaf andere base rom komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Heb wipe en cache clean gedaan , start nu door en ben met titanium nu restore aan het uitvoeren. lijkt goed 8)

Vooralsnog voelt het wel wat soepelder aan dan de poolse LPQ .
Ben benieuwd. wel blij dat het nu werkt, typische tweaker om vlak voor ik aan het werk moet nog ff te klooien :+

[ Voor 45% gewijzigd door scorpio op 02-04-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
scorpio schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:27:
Heb wipe en cache clean gedaan , start nu door en ben met titanium nu restore aan het uitvoeren. lijkt goed 8)

Vooralsnog voelt het wel wat soepelder aan dan de poolse LPQ .
Ben benieuwd. wel blij dat het nu werkt, typische tweaker om vlak voor ik aan het werk moet nog ff te klooien :+
Restoren van alleen de apk's, toch? Een restore van instellingen kan weer voor instabiliteit zorgen...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:37:
Restoren van alleen de apk's, toch? Een restore van instellingen kan weer voor instabiliteit zorgen...
Doe hier gewoon app + data restoren, geen enkel probleem mee gehad so far (op Opera na, als enige app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Heb nu HyDrOG3N-ICS. Maar loopt tegen 2 dingen:

Geen Google navigatie, ook niet na installatie van gapps...
Geen "mijn bestanden" met Astro file manager kom ik dan ook niet op mijn external SD...

Moet dus /mnt/emmc zijn....

[ Voor 8% gewijzigd door Snakeye2209 op 02-04-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Brad Pitt schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:38:
[...]

Doe hier gewoon app + data restoren, geen enkel probleem mee gehad so far (op Opera na, als enige app).
Een aantal (de meeste) apps leveren ook geen problemen op. Je moet alleen weten welke wel/niet. Ik gebruik zelf overigens geen Titanium, maar BackDrop. Kan ik er altijd bij omdat de backup in mn Dropbox staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:52:
Je moet alleen weten welke wel/niet. Ik gebruik zelf overigens geen Titanium, maar BackDrop. Kan ik er altijd bij omdat de backup in mn Dropbox staat.
Gebruik beide apps ja. Heb van de aankoop van de laatste spijt aangezien de dev niet reageert op mail m.b.t. eventuele verbeteringen van de app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 08:43
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:52:
[...]

Een aantal (de meeste) apps leveren ook geen problemen op. Je moet alleen weten welke wel/niet. Ik gebruik zelf overigens geen Titanium, maar BackDrop. Kan ik er altijd bij omdat de backup in mn Dropbox staat.
TitaniumBackup kan ook de backups op dropbox zetten :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Er is een nieuwe Poolse rom uit, net gepost door SamFirmware:
Firmware: I9100XXLPS_I9100OXALPS_XEO http://t.co/waltusVY
Ben hem nu aan het downloaden, maar ik weet nog niet of ik hem ga flashen. Ik neem aan dat vanavond of morgen wel custom roms op deze basis verschijnen, en de eerste ervaringen zullen dan ook wel beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• princeownt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 11:24
Ik gebruik nu de ressurection remix rom v1.0 pro. Welke rom is eigenlijk de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die WanamLite 10.4 hebben geprobeerd?
Is WanamLite een betrouwbare ROM voor gebruik van GPS enzo?

Ik zit momenteel op Litening ROM 2.5, en werkt verder prima.
Eigenlijk werkt alles zoals het moet, en de batterij gaat lang mee.
Alleen wat me stoort is het thema van Litening ROM, wat ik toch wel jammer vindt.
Had laatst ook dat m'n GPS gewoon niet reageerde op "aanzetten".
Er gebeurde gewoon niks nada noppes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

AllSeeyinEye schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:59:
Na nu een tijdje te hebben gespeeld met de Wanam ROMs, ben ik bang dat ik niet meer naar CheckROM over zal willen gaan. CheckROM hangt namelijk heel sterk aan de Sammy apps, terwijl ik nu juist de AOSP / Google apps gewend ben en ook mooier vind.
Moet er niet aan denken terug te gaan naar Sammy Calendar/email etc.

Wanam 10.4 (sinds vanmorgen) en NEAK 2.0x werken trouwens uber smooth.
Mijn Wanam heeft toch echt een Sammy Calendar.... (Ook na het flashen van de AOSP Calendar zip).... Enige minpuntje aan deze rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Jay-v schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:04:
[...]

Mijn Wanam heeft toch echt een Sammy Calendar.... (Ook na het flashen van de AOSP Calendar zip).... Enige minpuntje aan deze rom!
Ja dat viel me ook op, ik kom net van Resurrection af, en die had wel veel AOSP apps. Zie bijvoorbeeld dat SMS bij Wanam ook de Samsung sms is. Eens kijken of ik hier aan kan wennen ;)

Als er mensen zijn die weten hoe ik de AOSP apps in Wanam krijg, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Jay-v schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:04:
[...]

The_Fes schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:08:
[...]

Ja dat viel me ook op, ik kom net van Resurrection af, en die had wel veel AOSP apps. Zie bijvoorbeeld dat SMS bij Wanam ook de Samsung sms is. Eens kijken of ik hier aan kan wennen ;)

Als er mensen zijn die weten hoe ik de AOSP apps in Wanam krijg, dan hoor ik het graag :)
TWcalendar verwijderen (ook de widget, maar die verwijder ik standaard al)
Vervolgens calendar.apk en Calendarprovider.apk naar /system/app pushen.
Reboot en klaar.

Ik hoop alleen nog op AOSP contacts, phone en mms apk's, waarvan de mms me het minst kan schelen (ik sms zelden tot nooit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:19:
Ik hoop alleen nog op AOSP contacts, phone en mms apk's, waarvan de mms me het minst kan schelen (ik sms zelden tot nooit...)
Vind de Samsung kalender en SMS apps eigenlijk heel erg mooi. Vooral het kunnen kantelen bij die tweede en dan een losse naam/berichten window hebben is bijzonder cool :)

De contacten app zuigt inderdaad wel, vanwege de vertraging die je hebt bij het eerste keer opstarten er van. Gebruik daarom GoContacts (een oude versie want veel kleiner en (voor mij) ruimschoots functioneel genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 16:59
Moet zeggen dat Cyanogenmod9 ook wel redelijk compleet aan het worden is.

Sinds de laatste keer dat ik die gedraaid heb (praat ik over half januari) is het echt veel stabieler geworden. Ook werken nu alle features lekker (op tv out en radio na) werken :)

Batterijduur is ook niet al te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment de Sensation Rom aan t downloaden.
Ik vond hem erg mooi uitzien, toch iPhone achtig, maar niet te wannabe.
Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/4060/sensation3.png
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Dat is inderdaad een hele mooie implementatie van de iPhone interface. Ik ben aan het nadenken om een andere ROM te installeren, ook al bevalt Resureccion me tot nu toe niet slecht.

Ik zou graag Cyanogenmod 9 nemen, maar die is niet gebaseerd op de Samsung officiële firmware en ik ben bang dat deze minder betrouwbaar is dan firmwares die dat wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Hoi, ik heb gister even de resurrection remix pro 1.0 geflashed. werkt allemaal prima. het enige waar ik tegenaan loop is het roaming probleem. is er een rom op 4.0.3 die geen telfort roaming problemen heeft? en maak ik extra kosten als ik buiten grensgebied roaming in nederland aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Nergens lees ik van mensen over problemen met CM9 builds die te maken hebben met flash. Ik kan namelijk nog steeds geen flash-filmpjes afspelen in de browser, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
En weer nieuwe Wanam release :P Nu met LPS base
Maar weer eens flashen en daarna Vertumus theme er overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Mitashi schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:12:
Nergens lees ik van mensen over problemen met CM9 builds die te maken hebben met flash. Ik kan namelijk nog steeds geen flash-filmpjes afspelen in de browser, hebben meer mensen hier last van?
Hier geen problemen met Flash in de standaardbrowser, nu op CM9_20120402_CODEWORKX, maar werkt al langer goed (op SGS2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Razer schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:18:
En weer nieuwe Wanam release :P Nu met LPS base
Maar weer eens flashen en daarna Vertumus theme er overheen :)
Deze werkt prettig. Lekker soepel verder nog geen veranderingen gezien.
Batterijduur is natuurlijk nu nog weinig over te melden.
In ieder geval beter dan de cm9 die ik er 3 dagen op heb gehad hiervoor.
Blijf het toch weer proberen maar cm9 is het echt niet. d r a m a.

Geen O2 boot- en shutdownscherm meer op LPS.
Niet dat die paar seconden dat je dat zag erg was, in tegendeel vond het wel geinig.
Maar goed hoe vaak sluit ik mij telefoon af ... eigenlijk vrijwel weinig. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Thombias op 02-04-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Thombias schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:28:
[...]

Deze werkt prettig. Lekker soepel verder nog geen veranderingen gezien.
Batterijduur is natuurlijk nu nog weinig over te melden.
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met LPS. Veel mensen melden dat het ws. niet veel anders is, maar als LPQ de laatste 'major' release was, hoop ik toch dat hier nog wat leuke tweaks in zitten :) Ik wacht er nog heel even mee, ben dik tevreden met LP3.
In ieder geval beter dan de cm9 die ik er 3 dagen op heb gehad hiervoor.
Blijf het toch weer proberen maar cm9 is het echt niet. d r a m a.
Ik heb het opgegeven met CM. De buggy roms (er is altijd wel wat mee) en de onvriendelijke houding hebben het echt verziekt. Ik snap dat ze wat anders te doen hebben dan heel de dag newbie vragen te beantwoorden, maar wat meer vriendelijkheid en wat guides zouden een hele hoop doen. Niet eens voor mezelf, ik snap deze shit toch wel :P
Geen O2 boot- en shutdownscherm meer op LPS.
Niet dat die paar seconden dat je dat zag erg was, in tegendeel vond het wel geinig.
Maar goed hoe vaak sluit ik mij telefoon af ... eigenlijk vrijwel weinig. ;)
Door de custom roms doe ik dat toch vaker dan ik zelf denk (naar CWM :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Coehinator schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:49:
Hoi, ik heb gister even de resurrection remix pro 1.0 geflashed. werkt allemaal prima. het enige waar ik tegenaan loop is het roaming probleem. is er een rom op 4.0.3 die geen telfort roaming problemen heeft? en maak ik extra kosten als ik buiten grensgebied roaming in nederland aanzet?
Die sensation rom die net boven jou werd genoemd heeft hier geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
Ik ben nu wat een switchen tussen ICS ROM's. Met titanium back-up en sms back-up kom ik een heel eind om alles weer vlot terug te zetten.
Nu zou ik ook graag mn exchange account, wifi en bluetooth instellingen weer willen restoren. Iemand een idee waar dat binnen titanium back-up heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
KiTsEr schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 03:00:
Ik ben nu wat een switchen tussen ICS ROM's. Met titanium back-up en sms back-up kom ik een heel eind om alles weer vlot terug te zetten.
Nu zou ik ook graag mn exchange account, wifi en bluetooth instellingen weer willen restoren. Iemand een idee waar dat binnen titanium back-up heet?
exchange account weet ik niet, maar ik gok dat dat gewoon de instellingen van 'exchange services' of 'exchange mail' zijn.
bluetooth heet 'Bluetooth Koppelingen'
wifi heet 'Wi-Fi toegangspunten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 20:18
gwystyl schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:44:
[...]

exchange account weet ik niet, maar ik gok dat dat gewoon de instellingen van 'exchange services' of 'exchange mail' zijn.
bluetooth heet 'Bluetooth Koppelingen'
wifi heet 'Wi-Fi toegangspunten'
Thanx. Heb er net een nieuwe ROM opstaan, dus kan het nu ff niet testen.
Exchange mail lijkt me meer de apk ipv de instellingen. Zie nu net ook Accounts voorbij komen. Wellicht is dat hem?

Zal het de volgende keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die ook weer de 15 toggles willen hebben na het flashen van het Vertumus ICS thema:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-03-09-39-59.jpg Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-03-09-41-04.jpg

Getest op WanamLite 10.5. Thread hier en de specifieke post met de link hier.

[Edit] Lang drukken op de iconen om meteen naar het betreffende Instellingen menu te gaan werkt ook, top! :)

[Edit2] Na het flashen zijn de notificatie iconen iets kleiner, wat ik ook veel mooier vindt, pics hier.

[ Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 03-04-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:44:
Voor de mensen die ook weer de 15 toggles willen hebben na het flashen van het Vertumus ICS thema:

[afbeelding] [afbeelding]

Getest op WanamLite 10.5. Thread hier en de specifieke post met de link hier.

[Edit] Lang drukken op de iconen om meteen naar het betreffende Instellingen menu te gaan werkt ook, top! :)
Ik heb WanamLite 10.5 ICS-versie, en daarin werken die toggles ook. Even kijken wat Vertumus toevoegt aan ICS-look; voor zover ik het nu kan zien vind ik de ICS-look van Wanam al wel OK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:55:
Ik heb WanamLite 10.5 ICS-versie, en daarin werken die toggles ook. Even kijken wat Vertumus toevoegt aan ICS-look; voor zover ik het nu kan zien vind ik de ICS-look van Wanam al wel OK :)
Mja zijn wat graphics verandert bij Contacten, Telefoon en Instellingen en zo. Vind het persoonlijk mooier :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-03-10-05-44.jpg Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-03-10-06-06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:09:
[...]

Mja zijn wat graphics verandert bij Contacten, Telefoon en Instellingen en zo. Vind het persoonlijk mooier :P

[afbeelding] [afbeelding]
Los van de skin, krijg je er nog wat Engelse taal voor terug? Het ziet er leuk uit op de vlakken waar mijn tel nog groen laat zien, maar ik krijg altijd een beetje de kriebels van Engelse termen die ineens her en der de kop op kunnen steken als je dit soort dingen flashed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:22:
Los van de skin, krijg je er nog wat Engelse taal voor terug? Het ziet er leuk uit op de vlakken waar mijn tel nog groen laat zien, maar ik krijg altijd een beetje de kriebels van Engelse termen die ineens her en der de kop op kunnen steken als je dit soort dingen flashed :+
Is me (nog) niet opgevallen... Volgens mij zijn er ook alleen maar wat grafische dingen anders. Moet wel zeggen dat ik de mod zip eerst zelf helemaal heb aangepast voor het flashen. Heleboel dingen er uit (overbodige app mods, geluiden, bootanimation, fonts), paar andere dingen er weer in (eigen fonts, bootanimation) en toen pas geflashed. Maar denk niet dat de stock mod iets aan taal doet hoor... Mocht er ergens alsnog Engels staan was dat waarschijnlijk ook wel voor het flashen zo geweest :)

Vind zelf bijvoorbeeld de witte iconen bij Instellingen oersaai plus veel minder makkelijk/snel herkenbaar. Heb die dus weer aangepast naar de (mijns inziens) mooiere en duidelijkere gekleurde variant. Houdt je bezig hè :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-04-03-10-27-08.png

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 03-04-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Henk schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:24:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met LPS. Veel mensen melden dat het ws. niet veel anders is, maar als LPQ de laatste 'major' release was, hoop ik toch dat hier nog wat leuke tweaks in zitten :) Ik wacht er nog heel even mee, ben dik tevreden met LP3.
Ik zie geen veranderingen het is gewoon een stabiele rom. Ik heb nog geen nadelen gevonden.
Henk schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:24:
[...]

Ik heb het opgegeven met CM. De buggy roms (er is altijd wel wat mee) en de onvriendelijke houding hebben het echt verziekt. Ik snap dat ze wat anders te doen hebben dan heel de dag newbie vragen te beantwoorden, maar wat meer vriendelijkheid en wat guides zouden een hele hoop doen. Niet eens voor mezelf, ik snap deze shit toch wel :P
Klopt, soms gewoon bij het arrogante af. En waarom deze rom bij veel geliefd is snap ik ook niet.
Het zal wel gewoon het fan/kudde-gevoel zijn voor sommigen.
Ik ben een echte rom-hopper dus als er iets niet bevalt of er iets nieuws dan hop naar een andere rom.
Ik heb nu een aantal keren CM geprobeerd maar ben er vaak ook vrij vaak binnen een dag weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 23:25

JoSchaap

Had a life, got a modem..

klopt het overigens dat het beeldbellen (cam-2-cam call) niet meer in ICS 4.0.4 zit?
of was dat iets van Samsung zelf? (valt me nu pas op dat ik alleen een normaal-bellen knopje heb)

heb een SGS2 op CM9 nightly-build (30-3) draaien hier :) (Gebruik deze overigens met veel plezier. tot nu toe nog geen problemen gehad met vastlopers oid :))

[ Voor 30% gewijzigd door JoSchaap op 03-04-2012 11:35 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Thombias schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:55:
[...]

Ik zie geen veranderingen het is gewoon een stabiele rom. Ik heb nog geen nadelen gevonden.

[...]

Klopt, soms gewoon bij het arrogante af. En waarom deze rom bij veel geliefd is snap ik ook niet.
Het zal wel gewoon het fan/kudde-gevoel zijn voor sommigen.
Dat heeft er denk ik vooral mee te maken dat ze van de google source uit nieuw spul bouwen, dat doen niet veel rom-bouwers, en zeker niet voor zoveel devices. Daarom heeft CM nu ook al 4.0.4 releases ;) er zit een redelijk serieus team achter.

Ik heb ook het idee dat CM veel meer aan het doen is, commercieel gezien dan, dan alleen community-vriendelijk werk. Met name de arrogante houding laat dat zien, ze zijn niet voor de modders bezig, maar om een commerciele rom in elkaar te zetten die ze straks voor een bak met centen aan een fabrikant kunnen licensen, bijvoorbeeld LG die er keer op keer weer een potje van maakt ;) Of een CM9-experience toestel, zoals de Nexus lijn dat voor google is. Iets in die trant iig, maar dat is maar een gevoel ;)
Ik ben een echte rom-hopper dus als er iets niet bevalt of er iets nieuws dan hop naar een andere rom.
Ik heb nu een aantal keren CM geprobeerd maar ben er vaak ook vrij vaak binnen een dag weer vanaf.
Dusdat. Ik ben op dit moment echt ontzettend tevreden met wat zelf-verbouwde stock-roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:27:
[...]

Is me (nog) niet opgevallen... Volgens mij zijn er ook alleen maar wat grafische dingen anders. Moet wel zeggen dat ik de mod zip eerst zelf helemaal heb aangepast voor het flashen. Heleboel dingen er uit (overbodige app mods, geluiden, bootanimation, fonts), paar andere dingen er weer in (eigen fonts, bootanimation) en toen pas geflashed. Maar denk niet dat de stock mod iets aan taal doet hoor... Mocht er ergens alsnog Engels staan was dat waarschijnlijk ook wel voor het flashen zo geweest :)

Vind zelf bijvoorbeeld de witte iconen bij Instellingen oersaai plus veel minder makkelijk/snel herkenbaar. Heb die dus weer aangepast naar de (mijns inziens) mooiere en duidelijkere gekleurde variant. Houdt je bezig hè :P

[afbeelding]
Super gedaan met die gekleurde icoontjes.
Zie jij een mogelijkheid om de ROM zoals jij die nu hebt met die icoontjes, etc te uploaden zodat ik die zelf ook kan flashen? Hou wel van die aanpassingen die jij er zelf nog aan maakt namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Versie 1.1 van Resurrection is uit, ben nu mijn apps aan het restoren. De installatie is wel wat omslachtiger als Wanamlite

Wat ik al gemerkt heb:
* T9 naambellen werkt nu
* Probleem van 1.0 met zwarte tekst op donkergrijze buttons is opgelost. Nu is het zwarte tekst op (misschien iets te) witte buttons.
* SMS, Bellen, Contacts allemaal AOSP
* Swype is eruit gehaald om de een of andere reden. Heb hem geprobeerd te restoren en dat ging niet goed. De swype die bij Wanamlite in de Samsung apps zip zit, werkt wel, maar die is minder mooi vind ik (oranje ipv blauw, andere knoppen)
* Westcript heeft een ontzettend lelijke boot animatie toegevoegd, die moet ik eigenlijk nog even wijzigen..

Is er een manier om WiFi settings te restoren? Nu moet ik elke keer overal weer connecten met het netwerk (ouders, thuis, werk etc)

[ Voor 7% gewijzigd door TheFes op 03-04-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring (positief of negatief) met Omega ICS rom's?
Zie hier weinig tot niets over langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:51:
Zie jij een mogelijkheid om de ROM zoals jij die nu hebt met die icoontjes, etc te uploaden zodat ik die zelf ook kan flashen? Hou wel van die aanpassingen die jij er zelf nog aan maakt namelijk :)
PM onderweg ;)
The_Fes schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:51:
Is er een manier om WiFi settings te restoren? Nu moet ik elke keer overal weer connecten met het netwerk (ouders, thuis, werk etc)
Deze app schijnt dat te kunnen. Heb hem wel gekocht maar nog niet getest of het daadwerkelijk werkt :P

[Edit] Nu even testen... Mja zo te zien is er na een reboot een Wifi netwerk bijgekomen waar ik nog niet ben geweest sinds het flashen van deze Rom. Lijkt er dus op dat het werkt, weet dat echter pas zeker als ik daar ben geweest uiteraard :P

[ Voor 56% gewijzigd door Brad Pitt op 03-04-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Doe maar ook een deze kant op dan, die kleine aanpassingen die jij maakt zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom zou zoiets besloten moeten blijven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:17
The_Fes schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:51:
Dit vraag ik mij ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
barzi schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:02:
[...]

Dit vraag ik mij ook af.
Google backup bewaart instellingen van onder andere WiFi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
SCARfaceE schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:03:
[...]

Google backup bewaart instellingen van onder andere WiFi toch?
Veel ROM bouwers, waaronder Wanam, hebben Google Backup eruit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:02:
Waarom zou zoiets besloten moeten blijven? :P
Komen er straks weer 100 vragen of opmerkingen dat het niet werkt of zus of zo anders moet e.d. Is allemaal zo persoonlijk wat iemand mooi vindt. Maar goed, zal de tekst (die nu naar twee mensen is gegaan) ook hier zetten dan. Het werkt hiér allemaal perfect, geen garanties, alles is verder te vinden op XDA en zo :)

Heb de bestanden op Dropbox gezet, zijn aangepast dus als je favoriete app mist: sja 8)

1) Uiteraard eerst (de wat aangepaste (ander font, minder apps/geluiden, andere bootanimation)) Rom:

http://dl.dropbox.com/u/1...e.XXLPS.V10.5.NO-WIPE.zip

Reboot na het flashen en laat de telefoon helemaal opstarten.

2) Terug naar de recovery en flash (een aangepaste (iconen/geluid/etc.)) Vertumus 4.1 ICS:

http://dl.dropbox.com/u/14488320/ICSv4.1LP3.zip

Zou wel weer even rebooten en de telefoon laten opstarten...

3) Hierna heb ik nog de Killer mode (blauwe subtexts bij de settings) en Black mode (geheel zwarte achtergrond bij de settings) geflashed, deze mag je wel gewoon na elkaar doen zonder reboot tussendoor:

http://dl.dropbox.com/u/1...0Mode_ICS%20UNIVERSAL.zip
http://dl.dropbox.com/u/1...und%20ICS%20UNIVERSAL.zip

Weer even rebooten en telefoon laten opstarten. Zijn er nu bijna :)

4) Nu kan je eventueel ook nog de toggles mod er op zetten (zou ik wel doen, is fijner en ziet er mooier uit):

http://dl.dropbox.com/u/1...blueClock_%25_icsData.zip

Reboot en done!

(Probeer in het begin gewoon even de standaard kernel, uitermate tevreden mee, qua accu / snelheid / smoothness / alles).

Zal er een keer een makkelijkere alles-in-één Rom/Mod van maken maar doe dat pas als álles helemaal naar wens is. Dit zal dus best anders en/of sneller kunnen allemaal maar so be it.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 08-04-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preimel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 00:16
Hola!

Ik ben eens langzaamaan aan het beginnen rondneuzen voor een ICS rom. Zijn er momenteel nog algemene zaken waarmee ik moet oppassen en die niet helemaal werken? (GPS, video, etc?)

Ik had WanamLite op het oog, aangezien ik zoek naar een schone rom met een standaard Google ICS feel (correct me if I'm wrong).

Overigens, de laatste keer dat ik een ROM installeerde (VillainRom), moest ik via Odin ook nog andere zaken updaten/flashen. WanamLite lijkt dit niet te specificeren in z'n install notes (louter zip installeren via recovery). Klopt dit?

Cheers! :)

Doe Praemel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Preimel schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:19:
WanamLite lijkt dit niet te specificeren in z'n install notes (louter zip installeren via recovery). Klopt dit?
Yup, wipe (echt doen!), flash, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:17:
[...]

Komen er straks weer 100 vragen of opmerkingen dat het niet werkt of zus of zo anders moet e.d. Is allemaal zo persoonlijk wat iemand mooi vindt. Maar goed, zal de tekst (die nu naar twee mensen is gegaan) ook hier zetten dan. Het werkt hiér allemaal perfect, geen garanties, alles is verder te vinden op XDA en zo :)
Ach, je geeft mensen ideeën. Niemand hoeft het erop te zetten, ik ben in ieder geval wel tevreden dat je het wilt delen.
<knip>
Duidelijke uitleg (hoewel het sowieso niet zo lastig is allemaal).
(Probeer in het begin gewoon even de standaard kernel, uitermate tevreden mee, qua accu / snelheid / smoothness / alles).
Inderdaad, ik draai Wanamlite nu een dag met de CF-kernel en hij is gewoon erg goed. (Voorheen met Siyah, ook gewoon goed)
Zal er een keer een makkelijkere alles-in-één Rom/Mod van maken maar doe dat pas als álles helemaal naar wens is. Dit zal dus best anders en/of sneller kunnen allemaal maar so be it.
De ontwikkelingen stoppen niet, dus ben benieuwd wanneer álles naar wens is volgens jou.

Pagina: 1 ... 61 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.