Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil iemand mijn vraag aub beantwoorden en niet zeggen dat ik op google moet zoeken dat heb ik namelijk al gedaan en kan het niet vinden ( heb het ook al op xda gevraagd maar niemand reageert ). Ik heb mijn galaxy s2 geroot via CF root 4. Maar ik heb nu toch wel erg last van de gele waas op mijn scherm en ga mijn toestel terug sturen naar Coolblue, nu is mijn vraag hoe ik CF root er helemaal vanaf kan krijgen?

Zelf dacht ik : Stock KE2 kernel flashen --> hard reset --> via Jig flash counter resetten?
Is dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:40
Tweakers,

Ik heb zojuist een vervelend probleem ontdekt bij mijn SII. Ik heb een aantal dagen geleden de kernel xkf1 geflasht, niks aan de hand zou je denken. Aangezien ik net onderweg was en mijn batterij bijna leeg was dacht ik ik doe m'n telefoon eventjes uit. Thuisgekomen wil ik het weer aan doen, maar blijft hij hangen in de opstart-animatie. D.w.z. het filmpje blijft zich maar overnieuw afspelen en verder gebeurt er niks. Ik heb de batterij er al uit gehaald en het opnieuw geprobeerd maar dit helpt niet helaas. Probleem is dat ik de data kabel niet bij me heb dus ook niet kan kijken of ik de pit kan herstellen. Als dit al zou kunnen omdat ik niet meer weet of ik de telefoon in debuggin modus heb staan :S Iemand een oplossing misschien? Zou een jig helpen in een dergelijk geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
hollabizack12 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:19:
Tweakers,

Ik heb zojuist een vervelend probleem ontdekt bij mijn SII. Ik heb een aantal dagen geleden de kernel xkf1 geflasht, niks aan de hand zou je denken. Aangezien ik net onderweg was en mijn batterij bijna leeg was dacht ik ik doe m'n telefoon eventjes uit. Thuisgekomen wil ik het weer aan doen, maar blijft hij hangen in de opstart-animatie. D.w.z. het filmpje blijft zich maar overnieuw afspelen en verder gebeurt er niks. Ik heb de batterij er al uit gehaald en het opnieuw geprobeerd maar dit helpt niet helaas. Probleem is dat ik de data kabel niet bij me heb dus ook niet kan kijken of ik de pit kan herstellen. Als dit al zou kunnen omdat ik niet meer weet of ik de telefoon in debuggin modus heb staan :S Iemand een oplossing misschien? Zou een jig helpen in een dergelijk geval?
Eerste keer rebooten duurde bij mij 5min. Had je wel lang genoeg gewacht voordat je de accu eruit haalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
lordMocro schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:21:
[...]

Eerste keer rebooten duurde bij mij 5min. Had je wel lang genoeg gewacht voordat je de accu eruit haalde?
Ja ik heb ongeveer 10 min. gewacht. De 1e keer na het flashen startte hij ook wel gewoon op. Vreemd genoeg nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 21:42
hollabizack12 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:23:
[...]

Ja ik heb ongeveer 10 min. gewacht. De 1e keer na het flashen startte hij ook wel gewoon op. Vreemd genoeg nu niet meer.
Heb je een jig? misschien even reseten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Sebaszz schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:43:
[...]

Heb je een jig? misschien even reseten?
Na de 2e hard reset en wipes doet hij het weer gelukkig.. Pfoe dat was even zweten maar ik ben weer back on track! Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 28% gewijzigd door hollabizack12 op 19-06-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:59:
Wil iemand mijn vraag aub beantwoorden en niet zeggen dat ik op google moet zoeken dat heb ik namelijk al gedaan en kan het niet vinden ( heb het ook al op xda gevraagd maar niemand reageert ). Ik heb mijn galaxy s2 geroot via CF root 4. Maar ik heb nu toch wel erg last van de gele waas op mijn scherm en ga mijn toestel terug sturen naar Coolblue, nu is mijn vraag hoe ik CF root er helemaal vanaf kan krijgen?

Zelf dacht ik : Stock KE2 kernel flashen --> hard reset --> via Jig flash counter resetten?
Is dit goed?
Volens mij is dat goed ja. Je kan na flash bijvoorbeeld titanium backup proberen te installen om te kijken of je root kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:59:

Is dit goed?
probeer het zo:
Just flashing back to the unrooted OS won't remove superuser & cwm you need to do the following.

1. Re-root your phone (yes make sure your phone is "jailbroke" again) and download an app in the market called Terminal Emulator (its free)

2. Now type the following in the terminal emulator app. One line at a time and pressing enter after each line

su
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system
cd /system/app
rm Superuser.apk
mount -o ro,remount -t yaffs2 /dev/block/mtdblock3 /system

3. Sync phone with google (in the settings)

4. Reboot phone

5. App should now be gone...

6. Reapply unrooted OS and wipe device .

7. Should be unrooted and the app will be gone..you can check your root status by using the Terminal Emulator app and typing "su" it should say permission denied
Even een ander vraagje...
Weet iemand of het mogelijk is om op een stock ROM met alleen root dit te krijgen?:

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/8050/unledzyq.png

[ Voor 7% gewijzigd door Meinon op 19-06-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
@Brad: hoelang gaat jou batterij mee bij normaal gebruik? (whatsapp, internet smsen en bellen)

wat heb je allemaal weggehaald aan samsung onzin? kan je misschien een lijst geven van wat JIJ allemaal hebt weggehaald, niet de google lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zubidingasir schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:55:
@Brad: hoelang gaat jou batterij mee bij normaal gebruik? (whatsapp, internet smsen en bellen)
Mja gewoon een "dag" meestal. In de ochtend van de lader, bij thuiskomen 's-avonds zit er dan nog wel genoeg in. Ook wel eens gehad dat wat kinderen er mee speelden en dat 'ie binnen 3.5 uur helemaal leeg was. Bij "normaal" gebruik haal je sowieso een dag wel. En zolang die drain bug niet is gestart is de idle drain erg laag.
wat heb je allemaal weggehaald aan samsung onzin? kan je misschien een lijst geven van wat JIJ allemaal hebt weggehaald, niet de google lijst.
Ja dat is natuurlijk erg persoonlijk. Die Google lijst komt hier wel aardig overeen. Gebruik zelf nul social media dingen, wel de Samsung mail en berichten (vind ik beiden erg mooi), etc. Moet zeggen dat zonder het weghalen van al die dingen de accuduur ongeveer even lang was hoor. Zolang je niet een actieve account hebt op die social media meuk kosten ze ook zo goed als geen accu. Ze "draaien" dan wel, maar vrijwel zonder activiteit en kosten dan ook niks/weinig. Had met een stock rom met alles er gewoon op dezelfde accuduur als nu met alles zogenaamd getweaked en verwijderd etc.
Dat scheelt allemaal gewoon vrijwel niets. Zowel qua snelheid als ook accuduur IMHO.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 08:23
Brad Pitt schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:32:
[...]

Mja gewoon een "dag" meestal. In de ochtend van de lader, bij thuiskomen 's-avonds zit er dan nog wel genoeg in. Ook wel eens gehad dat wat kinderen er mee speelden en dat 'ie binnen 3.5 uur helemaal leeg was. Bij "normaal" gebruik haal je sowieso een dag wel. En zolang die drain bug niet is gestart is de idle drain erg laag.

[...]

Ja dat is natuurlijk erg persoonlijk. Die Google lijst komt hier wel aardig overeen. Gebruik zelf nul social media dingen, wel de Samsung mail en berichten (vind ik beiden erg mooi), etc. Moet zeggen dat zonder het weghalen van al die dingen de accuduur ongeveer even lang was hoor. Zolang je niet een actieve account hebt op die social media meuk kosten ze ook zo goed als geen accu. Ze "draaien" dan wel, maar vrijwel zonder activiteit en kosten dan ook niks/weinig. Had met een stock rom met alles er gewoon op dezelfde accuduur als nu met alles zogenaamd getweaked en verwijderd etc.
Dat scheelt allemaal gewoon vrijwel niets. Zowel qua snelheid als ook accuduur IMHO.
Conclusie: Hier met die 2.3.4 versie! 8) Dan is de accu ook gewoon normaal en goed!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:56
Ewivis schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:40:
[...]

Conclusie: Hier met die 2.3.4 versie! 8) Dan is de accu ook gewoon normaal en goed!
Ben nog niet echt thuis in custom roms, maar er zijn toch nog geen versies met 2.3.4?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Heb nu CF Root / XWKE7 / erop i.c.m villianrom 1.1. Nou wil ik updaten naar 1.4 maar ik heb een verouderde versie van CF Root moet ik die nu eerst flashen?

Ik dacht zelf :

Eerst de nieuwste CF-Root installeren ( flashen( PDA ) via Odin )
Vervolgens VillianRom 1.4 installeren ( flashen (PDA) via Odin )
Vervolgens kernel XXKF2 installeren ( flashen( PDA ) via Odin )

Klopt dit? Verstandig om te Wipen ?

[ Voor 19% gewijzigd door souljah1h op 20-06-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
souljah1h schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:40:
Heb nu CF Root / XWKE7 / erop i.c.m villianrom 1.1. Nou wil ik updaten naar 1.4 maar ik heb een verouderde versie van CF Root moet ik die nu eerst flashen?

Ik dacht zelf :

Eerst de nieuwste CF-Root installeren ( flashen( PDA ) via Odin )
Vervolgens kernel XXKF2 installeren ( flashen( PDA ) via Odin )
Vervolgens VillianRom 1.4 installeren ( flashen (PDA) via Odin )

Klopt dit?
Ik zou het andersom doen: eerst VR 1.4 en dan CF root. Waarom je dan weer de standaard kernel erover heen zou willen, weet ik niet. Mocht je wel de standaardkernel willen, dan hoef je volgens mij enkel VR 1.4 te flashen, die zit daar dacht ik gewoon bij. Waarschijnlijk zul je wel een wipe moeten doen.

@Rhodan, 2.3.4 is nog niet uit, maar iedereen zit er met smart op te wachten!

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 21:56
Zal wel aan mij liggen, maar dan snap ik de post van Ewivis niet.
Dit zou namelijk voor mij een reden zijn om een custom rom gaan te gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door Rhodan op 20-06-2011 15:47 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

mbroeders schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:45:
[...]

Ik zou het andersom doen: eerst VR 1.4 en dan CF root. Waarom je dan weer de standaard kernel erover heen zou willen, weet ik niet. Mocht je wel de standaardkernel willen, dan hoef je volgens mij enkel VR 1.4 te flashen, die zit daar dacht ik gewoon bij. Waarschijnlijk zul je wel een wipe moeten doen.

@Rhodan, 2.3.4 is nog niet uit, maar iedereen zit er met smart op te wachten!
Haal ik wat door elkaar? Kan ik gewoon over VR 1.1, VR 1.4 installeren? Ik lees op XDA
After installing, I recommend you flash the XXKF2 modem, which you can download from this link: http://www.villainrom.co.uk/forum/sh...ll=1#post42028
Vandaar dat ik dacht dat het moest. Verder lees ik ook al dat er een KF4 modem is..
Mijn vraag is dan ook welke CF-Kernel moet ik hebben, aangezien ik nog op XWKE7 zit
Rhodan schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:46:
Zal wel aan mij liggen, maar dan snap ik de post van Ewvis niet.
Conclusie: Hier met die 2.3.4 versie!
Hij wacht met smart op de 2.3.4 versie!

[ Voor 77% gewijzigd door souljah1h op 20-06-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
souljah1h schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:47:
[...]

Haal ik wat door elkaar? Kan ik gewoon over VR 1.1, VR 1.4 installeren? Ik lees op XDA
Ah, je bedoelt de modem, ja dan zou ik idd die versie installeren. Wat je het beste kan doen:

- booten in recovery en data wipen (complete wipe, dus maak backup van te voren! Je kunt het zonder wipe proberen, maar het wordt wel aangeraden)
- flash VR 1.4.
- mbv Odin de CFroot kernel flashen
- mbv Odin de modem flashen

Er is inderdaad een nieuwere modem (KF4), maar ik zou gaan voor de KF2. In de praktijk is het meestal zo dat de modem en firmware het beste matchend kunnen zijn voor een best resultaat. Dus de KF2 modem is bij VR1.4 aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

mbroeders schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:06:
[...]

Ah, je bedoelt de modem, ja dan zou ik idd die versie installeren. Wat je het beste kan doen:

- booten in recovery en data wipen (complete wipe, dus maak backup van te voren! Je kunt het zonder wipe proberen, maar het wordt wel aangeraden)
- flash VR 1.4.
- mbv Odin de CFroot kernel flashen. Welke CFroot versie?
- mbv Odin de modem flashen Via Modem of via PDA in ODIN?

Er is inderdaad een nieuwere modem (KF4), maar ik zou gaan voor de KF2. In de praktijk is het meestal zo dat de modem en firmware het beste matchend kunnen zijn voor een best resultaat. Dus de KF2 modem is bij VR1.4 aan te raden :)
Bedankt voor de uitleg! Ik ga zo even aan de gang. Moet ik de Modem flashen via Odin als Modem? Of als PDA

edit:

Is het deze? File Type: zip CF-Root-SGS2_XX_OXA_KF2-v4.0-CWM4.zip (5.97 MB, 558 views) ??

[ Voor 9% gewijzigd door souljah1h op 20-06-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
souljah1h schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:12:
[...]

Bedankt voor de uitleg! Ik ga zo even aan de gang. Moet ik de Modem flashen via Odin als Modem? Of als PDA

edit:

Is het deze? File Type: zip CF-Root-SGS2_XX_OXA_KF2-v4.0-CWM4.zip (5.97 MB, 558 views) ??
Hier kun je de modem downloaden en hier de CF root kernel (ga voor de OJV_KF1). De kernel moet je eerst even unzippen en daarna kun je hem met ODIN flashen (dus als PDA). Modem daarna op dezelfde manier. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

mbroeders schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:29:
[...]

Hier kun je de modem downloaden en hier de CF root kernel (ga voor de OJV_KF1). De kernel moet je eerst even unzippen en daarna kun je hem met ODIN flashen (dus als PDA). Modem daarna op dezelfde manier. Succes!
Ok dus als ik het goed begrijp:

Ik heb nu:

CF-Root-SGS2_XW_OJV_KF1-v4.0-CWM4
XXKF2_ROM-XXKF2_MODEM-Modem.tar.md5
VillainROM-1.4.0-signed

Nu installeer ik eerst:

VillainROM-1.4.0-signed ( Wipe? )

Daarna CF-Root-SGS2_XW_OJV_KF1-v4.0-CWM4

En daarna XXKF2_ROM-XXKF2_MODEM-Modem.tar.md5

Ik las ergens anders dat modem via Phone moet, maar dat klopt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
souljah1h schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:32:
[...]

Ok dus als ik het goed begrijp:

Ik heb nu:

CF-Root-SGS2_XW_OJV_KF1-v4.0-CWM4
XXKF2_ROM-XXKF2_MODEM-Modem.tar.md5
VillainROM-1.4.0-signed

Nu installeer ik eerst:

VillainROM-1.4.0-signed

Daarna CF-Root-SGS2_XW_OJV_KF1-v4.0-CWM4

En daarna XXKF2_ROM-XXKF2_MODEM-Modem.tar.md5

Ik las ergens anders dat modem via Phone moet, maar dat klopt dus niet?
Klopt helemaal! Misschien kan het ook via phone, dat weet ik niet. Ik heb het via de PDA gedaan en dat ging goed. Misschien dat iemand anders dat weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

mbroeders schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:34:
[...]

Klopt helemaal! Misschien kan het ook via phone, dat weet ik niet. Ik heb het via de PDA gedaan en dat ging goed. Misschien dat iemand anders dat weet...
Helemaal duidelijk! Ik las dit dus doe het via deze manier
Flashing the MODEM.. is it done by clicking pda.. basically the same way u would flash a kernel via odin??

HELP
Nope, Modem -> Phone
VR 1.4 kan ik niet via Odin flashen want het is geen .tar file maar zip...

Betekend dit dat ik de .zip op me internal moet zetten en via CWM moet flashen?

Vervolgens CF installeren via PDA in Odin?

[ Voor 18% gewijzigd door souljah1h op 20-06-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
souljah1h schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:50:
[...]

Klopt, VR mbv CWM. De kernel en modem gaan met Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:08
souljah1h schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:50:
[...]

Helemaal duidelijk! Ik las dit dus doe het via deze manier

[...]

[...]

lol, had je er al aan gedacht dat er in die zip misschien wel eens een tar kan zitten ;)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Golf2vr6 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:15:
[...]

lol, had je eral aan gedaacht dat er in die zip een tar kan zitten ;)
zit geen tar in de zip. Alleen 2 mapjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Golf2vr6 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:15:
[...]

lol, had je er al aan gedacht dat er in die zip misschien wel eens een tar kan zitten ;)
Dat is wel een verschil met bijvoorbeeld Litening. Het is in een formaat dat het mogelijk maakt om te flashen in recovery. Het voordeel is dus dat je geen odin nodig hebt, maar alles vanaf de telefoon zelf kunt doen. In die zip file zit dan ook geen tar file...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Geen ervaring met villianrom, maar je hebt het antwoord hierboven al gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen na lang uitproberen en zoeken ben ik een manier tegen gekomen die ervoor zorg draagt dat je batterij een stuk langer mee kan (met heavy use, een uur of drie extra!) Dat is bijna 100% meer.

Hetgeen inhoudt dat je nu met helderheid op 100% een uur of acht kan genieten van je galaxy s 2.

Wat moet je doen?

- Flash de stock rom ke7
en flash vervolgens de ke2 stock kennel.

Dit zorgde ervoor dat ik drie uren langer kon doen met mijn batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:23:
<knip onzin>
Hetgeen inhoudt dat je nu met helderheid op 100% een uur of acht kan genieten van je galaxy s 2.
<knip rest onzin>
Gaan we weer... Met alle respect hoor, maar ook dit gaat weer helemaal nergens over. Mensen die het willen proberen: be my guest. Gaat het werken? Nee. Heb ik het geprobeerd? Nee (stapje voor is). Succes allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 22:11
Blijft toch het feit dat de accuduur van de Samsung Galaxy SII zwaar ruck ist. Ja je kan het een beetje inperken, maar dat gaat weer ten koste van je performance. Underclocken, brightness op 0 zetten, wifi handmatig in/uitschakelen. Kan je net zo goed een mobiel aanschaffen met paup0r specs.Vind ik niet kunnen.

Stiekem nog blij ist met zn 3GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chupastark schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:10:
Blijft toch het feit dat de accuduur van de Samsung Galaxy SII zwaar ruck ist.
Met vrijwel elke hedendaagse smartphone met deze specs/enigszins vergelijkbaar scherm zal je ongeveer dezelfde accuduur hebben. Elke recente telefoon gaat gewoon een dag mee als je er een beetje enthousiast mee omgaat. Alleen een iPhone heeft een acceptabele accuduur, 95% van de Android telefoons doet daar gewoon aan onder. Maar dan nog, in de ochtend van de lader, 's-avonds weer er op. Voor mij niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
Wat een gezeur weer. Samsung-zooi eraf gooien en Taskkiller installeren (die killt automatisch om het uur) en ik kan zelfs met intensief gebruik nog 2 dagen zonder te laden.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Meinon schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:56:
[...]

probeer het zo:

[...]

Even een ander vraagje...
Weet iemand of het mogelijk is om op een stock ROM met alleen root dit te krijgen?:

[afbeelding]
Daar heb je een "deodexed" ROM voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorco schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:48:
Wat een gezeur weer. Samsung-zooi eraf gooien en Taskkiller installeren (die killt automatisch om het uur) en ik kan zelfs met intensief gebruik nog 2 dagen zonder te laden.
Als je daadwerkelijk niet weet waar je het over hebt kan je dit soort ongefundeerde opmerkingen beter achterwege laten lijkt mij. Dus de 2.3.3 battery bug is er gewoon niet. Jouw advies en eventueel die tesamen met Mtweaks en de telefoon gaat vrijwel eeuwig mee. Mail jij Google/Samsung even dat het is opgelost, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Rofl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:21
hoe bevalt die vilian rom. ik draai nu lightning maar die valt best tegen. ik lees dat die vilianrom zogenaamd de batterij duur moet verlegen is hier ook maar iets van waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wat heeft Mtweaks deze thread volgespamt met onzin. Eerst stellig beweren dat custom roms zijn telefoon veel sneller hebben gemaakt, en nu ineens weer zo'n onzinmethode waardoor je batterij zgn. 3 uur extra intensief werk kan leveren op 100% brightness, oftwel gelijk aan ruim een dag extra standbytijd...
Crazyanz schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:42:
hoe bevalt die vilian rom. ik draai nu lightning maar die valt best tegen. ik lees dat die vilianrom zogenaamd de batterij duur moet verlegen is hier ook maar iets van waar?
Nee.

De huidige custom roms zijn gewoon (met alle respect) simpele knip en plakwerk van tweaks. Deze tweaks zijn veelal cosmetische veranderingen en niks onder de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Crazyanz schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:42:
Lees de discussies op de afgelopen pagina's maar eens na. In principe, nee. Custom roms op dit moment, zijn niet veel meer dan wat gethemed en gedeodexed. De kernels en roms bevatten slechts minimieme tweaks die de batterijduur niet substantieel zullen verlengen. Verwacht niet dat de batterijduur beter is met VR dan met litening. Maar probeer het, zelfs een placebo-effect is een effect ;)

Edit- ai, sorry. Had het antwoord hiervoor van lordMocro niet goed gelezen. Bij deze een dubbel antwoord dan...

[ Voor 7% gewijzigd door mbroeders op 21-06-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29
Stiekem zit ik nog steeds te wachten tot MIUI uitkomt voor de SGS2. Heb die gedraaid op mijn Desire, en wat was dat een mooie rom. Leek ook veel soepeler te lopen dan andere roms. Op dit moment vind ik de custom roms nog weinig toegevoegde waarde hebben.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:06:
Stiekem zit ik nog steeds te wachten tot MIUI uitkomt voor de SGS2. Heb die gedraaid op mijn Desire, en wat was dat een mooie rom. Leek ook veel soepeler te lopen dan andere roms. Op dit moment vind ik de custom roms nog weinig toegevoegde waarde hebben.
Je kán er al eentje flashen hè, als je de kleine minpuntjes voor lief neemt, namelijk het niet hebben van een telefoonverbinding, dataverbinding, gps, etc. :P Ziet er inderdaad wel mega space uit, wacht er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Voor de mensen die niet weten waar de MUI Rom te vinden is.
Hier is hij.

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
dat de huidige roms niets voorstellen weet ik ook wel daar kwam ik zelf nog mee een paar pagina's geleden. maar er waren zoveel reacties van mensen met die vilianrom en vr tweak die beweerde dat het hielp dat ik toch wel nieuwsgierig werd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Lite'ning Rom v1.5 XXKF2

21/06/2011
Now with official XXKF2 Firmware
Modem XXKF2
Added CF-Root 4.0 kernel for XXKF2
VoIP-SIP support
Support PhoneCall Recording support
Now also added the read tweak for ext SD-card
Increase the Wi-Fi Scan Interval to save battery
Lower the call Ring Delay
Removed WiFi Sharing to save battery

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:55
Golf2vr6 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:20:
Lite'ning Rom v1.5 XXKF2

21/06/2011
Now with official XXKF2 Firmware
Modem XXKF2
Added CF-Root 4.0 kernel for XXKF2
VoIP-SIP support
Support PhoneCall Recording support
Now also added the read tweak for ext SD-card
Increase the Wi-Fi Scan Interval to save battery
Lower the call Ring Delay
Removed WiFi Sharing to save battery

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274
Wou het net posten maar je was me voor ;)
Versie 1.5 wordt nog geupload, moet zometeen wel een keer beschikbaar zijn.
Meteen maar eens installeren en kijken of er nog merkbare verschillen zijn tov v1.4 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusher77 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:41:
Meteen maar eens installeren en kijken of er nog merkbare verschillen zijn tov v1.4 8)
Ja, maximale-brightness-screen-on-tijd is verhoogd van 8 uur naar 12 uur. Begint er op te lijken eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:55
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:22:
[...]

Ja, maximale-brightness-screen-on-tijd is verhoogd van 8 uur naar 12 uur. Begint er op te lijken eindelijk.
Yep, maar was even de eerste reacties aan het afwachten. Zit blijkbaar een bug in v1.5 waardoor je niet naar 'Applicaties beheren' kunt. Even afwachten hoe dit verder gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusher77 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:30:
Yep, maar was even de eerste reacties aan het afwachten. Zit blijkbaar een bug in v1.5 waardoor je niet naar 'Applicaties beheren' kunt. Even afwachten hoe dit verder gaat...
Ja zag het staan. Da's nogal naadje, want een best veel gebruikte optie hier :P Snap nooit dat dat soort basale dingen opeens niet meer werken na een update. Nou ja, backup, flash, test. Brak: restore. Goed: use :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Ik krijg het maar niet voor elkaar om hem te downloaden. De download vertraagt steeds langzaam en stopt als hij op ongeveer 1/3e. Een goede mirror heb ik nog niet gevonden. Batterij is echt om te huilen, als dit een stukje beter is op dat gebied dan 1.4 dan neem ik zo'n bugje graag voor lief totdat hij gefixed is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ph4ge schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:34:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om hem te downloaden. De download vertraagt steeds langzaam en stopt als hij op ongeveer 1/3e. Een goede mirror heb ik nog niet gevonden. Batterij is echt om te huilen, als dit een stukje beter is op dat gebied dan 1.4 dan neem ik zo'n bugje graag voor lief totdat hij gefixed is.
Downloaden ging hier supersnel, gewoon met de Mediafire link. Nu aan het flashen. Nou ja, na de backup dan.

[Edit] Applicaties beheren geeft inderdaad een FC. Echter vanuit Taakbeheer gaat het prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 21-06-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:22:
[...]

Klopt echt mijn levensduur van de batterij wordt nog eens super op deze manier. Je batterij in de vriezer leggen help ook. Heb ik ook gedaan! En mijn batterij gaat nu 3 dagen mee. Met medium use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:59:
[...]

Klopt echt mijn levensduur van de batterij wordt nog eens super op deze manier. Je batterij in de vriezer leggen help ook. Heb ik ook gedaan! En mijn batterij gaat nu 3 dagen mee. Met medium use.
Batterij moet je in de vriezer doen als je hem niet gebruikt... :/ je gaat een beetje raar om met je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:02:
[...]

Batterij moet je in de vriezer doen als je hem niet gebruikt... :/ je gaat een beetje raar om met je telefoon
De cellen worden dan weer geactiveerd dus kunnen ze weer langer mee. Loont echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is bijzonder jammer dat je op GoT geen "block" of "invisible" filter hebt. Zou mij een hoop irritatie besparen. Wat eerst gewoon serieus begon wordt nu opeens een geintje blijkbaar maar onzin spuien is wat zinloos IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:04:
[...]

De cellen worden dan weer geactiveerd dus kunnen ze weer langer mee. Loont echt
heb je daar een bron van? volgens mij helpt het alleen tegen het spontaan leeglopen van batterijen als je ze voor langere tijd bewaart (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontwikkel batterijen. Het is gewoon natuur en scheikunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is soms lastig om onderscheid te maken tussen onwetendheid en trolling in threads als deze

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:16:
het is soms lastig om onderscheid te maken tussen onwetendheid en trolling
Mag aannemen dat je nu wel doorhebt dat je gewoon geen tijd moet steken in bepaalde figuren. Heb ook spijt dat ik er een paar keer op heb geantwoord. Gelukkig greep een mod in om hem even in te dammen. Terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Is het al mogelijk om litening via cwm te flashen? Of moet het nog steeds met odin gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordMocro schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:45:
Is het al mogelijk om litening via cwm te flashen? Of moet het nog steeds met odin gedaan worden?
Is mogelijk,maar odin blijft de shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En weer terug naar Lite'ning 1.4. FC's waren wel weg met een factory reset maar vind het wel weer even best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:18:
En weer terug naar Lite'ning 1.4. FC's waren wel weg met een factory reset maar vind het wel weer even best :)
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 17:01

TheFirepit

Vuurbal

Ik heb even rond zitten te neuzen in het topic, maar het volgende niet zo snel weer kunnen vinden:

Ik wil graag de huidige custom roms voor de Galaxy SII proberen, maar als het niet bevalt wil ik eigenlijk ook snel weer terug kunnen vallen naar hoe mijn SII op dit moment draait. Is het voldoende om een backup te maken (en met welk programma?) en de originele rom terug te flashen? Of kan je op een manier een complete image van de huidige SII maken?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EngelF schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:02:
Of kan je op een manier een complete image van de huidige SII maken?
Dit is het verstandigste ja. Zet eerst de CWM recovery er op, maak een 1-op-1 image van je telefoon op dit moment en ga Rommelen ;) Bevalt het niet kan je die image weer terugzetten naar de staat zoals ie NU is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:05:
[...]

Dit is het verstandigste ja. Zet eerst de CWM recovery er op, maak een 1-op-1 image van je telefoon op dit moment en ga Rommelen ;) Bevalt het niet kan je die image weer terugzetten naar de staat zoals ie NU is.
Is dit een andere soort backup dan wat bijv. Titanium Backup maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 17:01

TheFirepit

Vuurbal

Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:05:
[...]

En is het dan ook het beste om CWM te gebruiken om custom roms erop te zetten of kan je dat beter met Odin doen?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
EngelF schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:02:
Ik heb even rond zitten te neuzen in het topic, maar het volgende niet zo snel weer kunnen vinden:
Rondneuzen is niet voldoende. Lezen vanaf het begin in deze topic zou je wellicht meer hulp bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
businka19 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:10:
Is dit een andere soort backup dan wat bijv. Titanium Backup maakt?
Nogal. Titanium Backup is apps/instellingen backuppen, een CWM (Nandroid) is "alles" zoals het nu draait.
EngelF schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:12:
En is het dan ook het beste om CWM te gebruiken om custom roms erop te zetten of kan je dat beter met Odin doen?
Odin is verreweg het veiligste en werkt "altijd". En ook niet veel meer werk of zo. Integendeel IMHO.
Chupastark schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:20:
Rondneuzen is niet voldoende. Lezen vanaf het begin in deze topic zou je wellicht meer hulp bieden.
LOL @ vriendelijkheid :P Niet geheel onterecht natuurlijk, dat dan weer wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
@Mtweaks heb je al eens geprobeerd je hele telefoon in de vriezer te doen? Hierdoor krimpen de transistors en gaan ze veel efficienter om met de energie. Ik haal nu gemiddeld 6 dagen met medium use dat is dus een verdubbeling ten opzichte van alleen de accu in de vriezer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
Crazyanz schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:30:
@Mtweaks heb je al eens geprobeerd je hele telefoon in de vriezer te doen? Hierdoor krimpen de transistors en gaan ze veel efficienter om met de energie. Ik haal nu gemiddeld 6 dagen met medium use dat is dus een verdubbeling ten opzichte van alleen de accu in de vriezer!
Vind ik leuk!
Brad Pitt schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:00:
[...]

Als je daadwerkelijk niet weet waar je het over hebt kan je dit soort ongefundeerde opmerkingen beter achterwege laten lijkt mij. Dus de 2.3.3 battery bug is er gewoon niet. Jouw advies en eventueel die tesamen met Mtweaks en de telefoon gaat vrijwel eeuwig mee. Mail jij Google/Samsung even dat het is opgelost, thanks.
Vind ik leuker (+249.9)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ hierboven....... is dat niet een beetje........ eng? Volgens mij lijkt een accu in de vriezer gooien iets wat niet zo bedoeld is door de fabrikant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jejking schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:36:
@ hierboven....... is dat niet een beetje........ eng? Volgens mij lijkt een accu in de vriezer gooien iets wat niet zo bedoeld is door de fabrikant :X
Kan geen kwaad als je erna de telefoon snel warm laat worden door te gamen op 1800Mhz @ 1600mV. Enige nadeel hiervan is dat je de accuduur weer iets verkort van 8 uur naar 7 uur en 55 minuten.

Again: don't feed the troll... Laat die mensen maar gewoon. Nothing to see, move along people!

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 21-06-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:28:
[...]

Nogal. Titanium Backup is apps/instellingen backuppen, een CWM (Nandroid) is "alles" zoals het nu draait.
Is er nog een verschil tussen deze 2:

CWM-> backup
CWM->ClockWorkMod->backup

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:37:
[...]

Kan geen kwaad als je erna de telefoon snel warm laat worden door te gamen op 1800Mhz @ 1600mV. Enige nadeel hiervan is dat je de accuduurt weer iets verkort van 8 uur naar 7 uur en 55 minuten.
En even een condensverdrijver in je foon bouwen.. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

That's it. ALS ik al ooit een SII krijg, dan gaat dat dus zéker niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
businka19 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:38:
Is er nog een verschil tussen deze 2:

CWM-> backup
CWM->ClockWorkMod->backup
Nee dat is identiek. Als je de backup start vanuit de CWM app reboot de telefoon sowieso vanzelf naar de CWM recovery en voert daar de backup uit. Ik doe het meestal van die app omdat je dan meteen een naam kan invoeren wat het vaak makkelijker maakt als je later weer een image wilt restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:40:
[...]

Nee dat is identiek. Als je de backup start vanuit de CWM app reboot de telefoon sowieso vanzelf naar de CWM recovery en voert daar de backup uit. Ik doe het meestal van die app omdat je dan meteen een naam kan invoeren wat het vaak makkelijker maakt als je later weer een image wilt restoren.
Iets gebruiksvriendelijker dus, duidelijk, tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 20:17
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:44:
[...]

Daarom. Zijn sowieso 99% identiek allemaal. Beetje andere graphics, paar zogenaamde tweaks, klaar ;)
Ja, blijf daarom ook nog even bij stock/rooted met e.e.a. gefreezed en lp. Had hiervoor een tel (i8910) en daar kwam elke week zo'n beetje een nieuwe versie van de populairste CR uit. Dan leer je wel geduldig te w8en want anders blijf je bezig :-P (bel ook nog met dat ding enzo)

-edit- Zit trouwens even op XDA te kijke wat cognition 1.7 gaat brengen, dat begint er wel interessant uit te zien!

[ Voor 10% gewijzigd door XElD op 22-06-2011 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XElD schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 05:15:
-edit- Zit trouwens even op XDA te kijke wat cognition 1.7 gaat brengen, dat begint er wel interessant uit te zien!
Deze net geflashed. Is helaas wel een wipe-update kom ik net achter dus niet click-click klaar. Ja, voor de mensen die TB gebruiken wel wellicht maar vind dat geen fijn programma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Brad Pitt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:24:
[...]

Deze net geflashed. Is helaas wel een wipe-update kom ik net achter dus niet click-click klaar. Ja, voor de mensen die TB gebruiken wel wellicht maar vind dat geen fijn programma :P
Ik had eerst problemen met TB, trage back-up restore e.d.. Dit alles is met laatste update ge-fixed. Vind het nu wel een prettig tooltje. Kan voor jou natuurlijk anders zijn. Iets met 2 cent ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:29:
Kan voor jou natuurlijk anders zijn. Iets met 2 cent ofzo.
Hahaha ja precies :) Gebruik zelf al jaren MyBackUpPro, vind dat net iets fijner (maar kan dus minder). Vergeten een recente backup te maken daarmee dus net weer Lite'ning 1.4 terug gezet, backup gemaakt, nu weer Cognition flashen. Het houdt je bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Brad Pitt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:54:
[...]

Hahaha ja precies :) Gebruik zelf al jaren MyBackUpPro, vind dat net iets fijner (maar kan dus minder). Vergeten een recente backup te maken daarmee dus net weer Lite'ning 1.4 terug gezet, backup gemaakt, nu weer Cognition flashen. Het houdt je bezig :P
CWM for the rescue.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Brad Pitt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:24:
[...]

Moet je dan KE7 ook weer installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:34:
Moet je dan KE7 ook weer installeren ?
Nee gewoon Cognition er overheen gezet. Wiped toch alles zelf (helaas). Dus flash, en "klaar". Qua Rom dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 07:23
Vraagje

Ik ben een n00b op het gebied van rooten etc. Maar Ik weet op zich wel hoe ik mn toestel kan rooten.

Ik vroeg me nu af of de volgende twee zaken mogelijk zijn en zo ja hoe.

Ik wil eigenlijk alle samsung troep van mijn Galaxy S II afhalen, want deze apps draaien constant op de achtergrond (music, game hub etc.)

Is het mogelijk om de apps eraf te halen en mijn huidige rom te behouden?

Is het mogelijk om de orginele android 2.3.3 van Google zonder enige extra van welke fabrikant dan ook te installeren? En zo ja blijven de prestaties dan hetzelfde?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hans180 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:00:
Vraagje

Ik ben een n00b op het gebied van rooten etc. Maar Ik weet op zich wel hoe ik mn toestel kan rooten.

Ik vroeg me nu af of de volgende twee zaken mogelijk zijn en zo ja hoe.

Ik wil eigenlijk alle samsung troep van mijn Galaxy S II afhalen, want deze apps draaien constant op de achtergrond (music, game hub etc.)

Is het mogelijk om de orginele android 2.3.3 van Google zonder enige extra van welke fabrikant dan ook te installeren? En zo ja blijven de prestaties dan hetzelfde?

Alvast bedankt
Je kan in root explorer in /system/apps onnodige apps verwijderen. En voor de tweede; dat heet een aosp ROM. Ze zijn er al mee bezig op XDA maar hij is nog in alpha (geen wifi, sensoren, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hans180 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:00:
Dat is inderdaad geen probleem.
Is het mogelijk om de orginele android 2.3.3 van Google zonder enige extra van welke fabrikant dan ook te installeren?
Wat je zoekt is een AOSP Rom, er is nog geen volledig werkende versie voor de S2 echter.
En zo ja blijven de prestaties dan hetzelfde?
Zal in theorie misschien sneller moeten kunnen zijn, merk persoonlijk vrijwel geen verschil tussen welke Rom dan ook, met welke apps gedelete/freezed dan ook. Telefoon is gewoon snel genoeg om responsive te zijn/blijven ondanks apps en services die op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Dat is inderdaad geen probleem.

[...]

Wat je zoekt is een AOSP Rom, er is nog geen volledig werkende versie voor de S2 echter.

[...]

Zal in theorie misschien sneller moeten kunnen zijn, merk persoonlijk vrijwel geen verschil tussen welke Rom dan ook, met welke apps gedelete/freezed dan ook. Telefoon is gewoon snel genoeg om responsive te zijn/blijven ondanks apps en services die op de achtergrond draaien.
Ik was de link vergeten, hij stond open echt waar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-05 07:23
Bedankt voor jullie reacties.

Met root explorer Kun je dus die programma's op je mobiel verwijderen? En kan je daarmee ook je toestel rooten?

Add:
En denken jullie dat de batterijduur beter wordt door het verwijderen van de samsung apps? Deze draaien namelijk nu constant bij mij op de achtergrond. Als ik ze kill worden ze weer opnieuw opgestart.

[ Voor 42% gewijzigd door hans180 op 22-06-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:07:
Ik was de link vergeten, hij stond open echt waar! ;)
Geloof je wel hoor, baalde alleen wel dat jij ietsjes eerder was, gotta admit that :P
hans180 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:10:
En kan je daarmee ook je toestel rooten?
Nee.
En denken jullie dat de batterijduur beter wordt door he verwijderen van de samsung apps? Deze draaien namelijk nu constant bij mij op de achtergrond. Als ik ze kill worden ze weer opnieuw opgestart.
Is al 100x besproken, nee niet echt. Al vinden bepaalde mensen van wel. Probeer het en let us know.

[ Voor 71% gewijzigd door Brad Pitt op 22-06-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hans180 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:10:
Bedankt voor jullie reacties.

En kan je daarmee ook je toestel rooten?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056334

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Maar Ik weet op zich wel hoe ik mn toestel kan rooten.", dus je zou toch denken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:20:
[...]

"Maar Ik weet op zich wel hoe ik mn toestel kan rooten.", dus je zou toch denken... ;)
Tsja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Ik las in het (andere) SGS2 topic dat sommigen onder ons de Cognition rom draaien. Ik heb nu Litening 1.4. Heeft iemand ze toevallig beide gebruikt? Zo ja, wat waren de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
bollefles schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:05:
Ik las in het (andere) SGS2 topic dat sommigen onder ons de Cognition rom draaien. Ik heb nu Litening 1.4. Heeft iemand ze toevallig beide gebruikt? Zo ja, wat waren de ervaringen?
Brad Pitt kom er maar in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Kan de ROM list in de TS worden aangepast?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:18
Ik krijg telkens een Force Close als ik Root Explorer wil opstarten.
Welke versie gebruiken jullie?

(Die Root Explorer werkte altijd perfect op m'n X10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) Draait prima. Net als Villain. Net als Lite'ning. Heeft ook battery drain. Ziet er uit als stock Gingerbread. Dat was het eigenlijk, meer is er niet te melden. Het is wel handig dat de meeste meuk er al voor je uit is gehaald. En de belangrijkere apps kunnen eventueel met een klein progje weer worden geinstallleerd (je wordt dan gewoon naar de Market doorverwezen). Te weinig over te zeggen nog, draai pas een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Ik hik een beetje tegen een fullwipe aan. Alles werkt met Litening 1.4 op zich prima, afgezien van de batterij. Andere roms overtuigen mij niet genoeg om een fullwipe te doen. Anders zou ik best Villian eens proberen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:18
Bullet NL schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:49:
Kan de ROM list in de TS worden aangepast?
Downloads en SuperOneClick ook dan.
Pagina: 1 ... 7 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.