Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:36:
[...]

Een paar weken geleden las ik (overigens niet hier) dat voor het upgraden via Kies het beter was om bijvoorbeeld de TW Launcher weer terug te zetten. De reden daarvoor weet ik niet meer en ik kan dat artikel niet meer terugvinden.
Verder kom ik met de zoekopdrachten steeds uit bij mijn eigen post. Dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben, vandaar mijn voorbehoud.
En mijn verwachtingen zijn heel laag, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik kan me niet voorstellen dat dit uitmaakt, want je flasht zowel met KIES als met Odin vanuit de downloadmode. Dan is er nog geen launcher of besturingsysteem ingeladen, dus ik neem aan dat het niet uit maakt welke je dan gebruikt. Na de flash staat sowieso TW launcher geïnstalleerd in /system, dus als je een andere launcher niet verwijderd hebt uit /data (handmatig de apk verwijderd zonder de instellingen uit /data/data te verwijderen), moet hij beide gewoon vinden en je standaard launcher gebruiken. Als deze niet beschikbaar is, kan hij altijd nog terugvallen op TW launcher.

Als je nog ergens een reden kan vinden waarom het uit zou maken hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Lite'ning rom v1.4 XWKF1 geïnstalleerd Damn alles gaat nog sneller! Zeker een aanrader voor een ieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:38:
Net Lite'ning rom v1.4 XWKF1 geïnstalleerd Damn alles gaat nog sneller!
Jaaa zo dan! Loopt echt WAY sneller gewoon ;) Rom doet het goed, zoals álle Roms op de S2, meer niet 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:42:
[...]

Jaaa zo dan! Loopt echt WAY sneller gewoon ;) Rom doet het goed, zoals álle Roms op de S2, meer niet 8)
Ja inderdaad. Ik denk het is het proberen waard haha en anders flash ik hem gewoon weer terug. Ook totaal geen problemen gehad met de modem wat ik op XDA heb gelezen. Alles werkt tot nu toe nog naar behoren - althans wat ik nu zie. Of heb jij wellicht nog dat je zegt dit werkt niet helemaal soepel?

Maar echt alles opent tien keer sneller. Super dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:49:
Maar echt alles opent tien keer sneller. Super dit.
Dat is natuurlijk echt onzin, tenzij je vorige Rom enorm brak was. Alles opent hier gewoon nog stééds meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:52:
[...]

Dat is natuurlijk echt onzin, tenzij je vorige Rom enorm brak was. Alles opent hier gewoon nog stééds meteen.
Serieus? Ik merk wel degelijk verschil (en niet zo'n klein beetje ook). Hiervoor had ik stock ke7 met die insecure tar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt overigens ook aangegeven op xda (*Better optimised apk's, framework for more speed and free mem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:54:
Serieus? Ik merk wel degelijk verschil (en niet zo'n klein beetje ook). Hiervoor had ik stock ke7 met die insecure tar.
Merk geen enkel verschil tussen de Roms. Stock, Villain, Lite'ning, allemaal the same. De euforie na het flashen is altijd gebaseerd op een placebo-effect. Deze Rom is echt niet significant sneller dan een andere.
Wordt overigens ook aangegeven op xda (*Better optimised apk's, framework for more speed and free mem)
Ja, maar andere Roms zijn ook optimized. En versie 1.5 gaat nog sneller zijn. En 1.6 NOG sneller. En 2.0..., nou man kap maar! Elke Rom is zogenaamd weer veel beter/sneller dan de vorige. Ja, dat lijkt zo. Draai wat tests en het verschil zal misschien aanwezig zijn, maar absoluut niet zo merkbaar als jij het nu doet voorkomen.

[ Voor 33% gewijzigd door Brad Pitt op 15-06-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:55:
[...]

Merk geen enkel verschil tussen de Roms. Stock, Villain, Lite'ning, allemaal the same. De euforie na het flashen is altijd gebaseerd op een placebo-effect. Deze Rom is echt niet significant sneller dan een andere.
Is het zo moeilijk om mij eens 1 keer te geloven? Laatst zei je ook al dat het onzin was dat ik mijn bestanden in 1 a 2 minuten terug kon zetten met TBP. Normaliter opende alles redelijk snel alleen nu is het klikken en hij opent meteen. Daarvoor ging alles wel degelijk langzamer. Maar het maakt ook niet uit. Hier werkt het sneller dan voorheen. Alleen maar mooi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:57:
Is het zo moeilijk om mij eens 1 keer te geloven?
Nee, hoezo? Tien maal sneller openen? Pure nonsens. Al je apps restoren binnen een minuur? Pure nonsens.
Alle kredietwaardigheid weg. Dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:59:
[...]

Nee, hoezo? Tien maal sneller openen? Pure nonsens. Al je apps restoren binnen een minuur? Pure nonsens.
Met tien maal bedoel ik dat hij wel degelijk sneller is en dat dit dus merkbaar is. Die ene minuut heb ik destijds al uitgelegd. Waarom zou ik de boel hier geen faken? Ik restore binnen 1 a anderhalve minuut alle apps inclusief data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:59:
[...]

Haha, stiekem kan ik je directe comments wel waarderen. En los daarvan, ik denk eigenlijk dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb ze nu allemaal geprobeerd en eigenlijk nauwelijks (zeg maar geen) verschil in snelheid gemerkt. Het hele 'optimized' apk's verhaal levert misschien winst op van duizenden van een seconde. We hebben een 1,2ghz telefoon, die is per definitie al supersnel! Eigenlijk verwacht ik enkel straks met Cyanogenmod een objectief waarneembaar snelheidsverschil te zien...

Maar, placebo-effect of niet, mocht je snelheidwinst merken, mooi toch! Ben allang blij dat hier tenminste niet constant over Quadrant scores gesproken wordt! ;)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-08 22:11
Ik zie nergens benchmark/Quadrant scores voorbijkomen.Volgens mij is DAT wat tweakers op dit forum graag willen zien wanneer men zoiets dergelijks gaat roepen.

*knip*

[ Voor 19% gewijzigd door BastiaanN op 15-06-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Er is serieus geen enkel verschil qua snelheid tussen al die roms en stock rom. Tenzij je je CPU overclockt, dan laden zware apps zoals google earth, xda tapatalk een seconde of 1-2 sneller naar mijn ervaring.

Ik flash sinds de SGS1 en bij elke rom update heb je talloze mensen die zweren dat het sneller draait, bij elke rom update, en laat nou net dat bijv. de Darkyrom een honderdtal updates gehad heeft. Je zou dan haast denken dat de telefoon sneller is dan een desktop computer als je door de hele darkyrom thread gaat. :)

Ik twijfel niet aan hun oprechtheid, maar denk dat het toch een soort placebo effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:36
Chupastark schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:07:
[...]

Ik zie nergens benchmark/Quadrant scores voorbijkomen.Volgens mij is DAT wat tweakers op dit forum graag willen zien wanneer men zoiets dergelijks gaat roepen.

*knip*
En dan het liefst van roms zonder benchmark-optimalisatie-scripts :)

Bij mijn Galaxy Spica merk ik wel degelijk verschil tussen de roms. Dat ding is standaard namelijk iets aan de trage kant, waardoor het wel merkbaar wordt dat het met een nieuwere rom soepeler gaat. Het nadeel van al die nieuwe roms is dat die na een paar weken gebruik vaak ook wat trager worden, en dan ben je terug bij af.

Ik kan me dus voorstellen dat het op zo'n snel apparaat als de S2 nauwelijks merkbaar sneller is. Of je nou 0,4 of 0,5 seconden moet wachten, dat doet het hem niet. Het verschil tussen 3 en 10 seconden is veel merkbaarder.

Ik flash dan ook meer voor de hobby en omdat ik wil proberen het uiterste uit mijn Spica te halen, niet zozeer om mijn linpack of quadrant score omhoog te krijgen. Hij moet het voor mijn gevoel gewoon goed doen.....

[ Voor 1% gewijzigd door BastiaanN op 15-06-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Chupastark schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:07:
[...]

1 broodje gebakken lucht a.u.b.
Alsjeblieft niet!! :/ Die slaan bijna nergens op en zeggen veelal niets over real-life performance. Liever dat mensen een placebo (nocebo) effect ervaren en daarover rapporteren, dan dat we allemaal nietszeggende (of weinig zeggende) cijfers gaan posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
mbroeders schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:48:
[...]

Alsjeblieft niet!! :/ Die slaan bijna nergens op en zeggen veelal niets over real-life performance. Liever dat mensen een placebo (nocebo) effect ervaren en daarover rapporteren, dan dat we allemaal nietszeggende (of weinig zeggende) cijfers gaan posten...
Ben ik niet mee eens. Die cijfers veranderen niet zomaar, tenzij je je CPU overclockt of je op een ander filesystem overgaat (lagfix sgs1), dit is meetbaar. Ik merk het nu ook sinds mijn OC, zware apps laden gewoon wat sneller (minstens 1s bij engadget, earth, xda).

Placebo effect is nutteloos voor mij als anderen het rapporteren. De sgs2 is al zo snel ik me niet kan voorstellen dat een custom rom daar nog verandering in kan brengen... Enige verbetering wat ik nog kan bedenken is hardware acceleratie, maar geen ene custom rom gaat dit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
mbroeders schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:48:
[...]

Cijfers zijn uiteindelijk ook maar een hulpmiddel. Wanneer men die cijfers plaatst in een context kan dat veel verduidelijken, waardoor je dus misstanden (irritaties) voorkomt. Lees dan ook liever 10x (hands-on) ervaringen van android gebruikers dan het nalopen van statistieken :O
Echter: Wanneer iemand roept dat alles 1001x sneller gaat, zou in ieder geval humble me willen weten waarop die bevindingen zijn gebaseerd. Blijft een gevoelskwestie natuurlijk maar enige onderbouwing is dan toch wel gewenst vink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiskyslok
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 09:46
KF1 geinstalleerd, merk tot nu toe weinig verschil qua batterijduur, nu 6 uur aan en op 30%.. Wel bijna 3 uur scherm aan en wi-fi constant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gezellig hier.
Ik ben benieuwd waarom mensen dan de Lite Ning Rom gebruiken, is 'ie uitgebreider dan de Stock rom? Batterijduur?
En: is het nou echt nodig om eerst een backup te maken? Titanium backup vereist namelijk het rooten van je toestel.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 15:49
koelkast schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:18:
Gezellig hier.
Ik ben benieuwd waarom mensen dan de Lite Ning Rom gebruiken, is 'ie uitgebreider dan de Stock rom? Batterijduur?
En: is het nou echt nodig om eerst een backup te maken? Titanium backup vereist namelijk het rooten van je toestel.....?
Roms installeren heb je toch ook root voor nodig?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
koelkast schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:18:
Gezellig hier.
Ik gebruik de custom roms (lite'ning) uit gemakzucht. :p
Voel er persoonlijk niet veel voor om al die afzonderlijke dingen (firmwares, CWM) te updaten + root, wanneer een rombakker het allemaal voor je doet en kijkt of het allemaal wel lekker met elkaar werkt. :p

En al die kleine tweaks zijn ook wel welkom zoals van de camera, ringtone, battery percentage etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Modbreak:Zullen we het op de man spelen vanaf nu achterwege laten? :)

[ Voor 44% gewijzigd door BastiaanN op 15-06-2011 16:39 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 15:43
Voor alsnog is er NOG geen echte aanleiding om over te stappen naar custom rom tov stock. Het is gewoon leuk voor tweakers en extra features. Ik verwacht (en hoop) dat de roms van Cyanogen een hoop verbeteringen bieden en dan wordt het echt leuk. Voor de backups maak ik ik gewoon gebruik van CWM manager. Dat is weer een leuke feature die standaard in Litening zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hopiconjo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:39:
Voor alsnog is er NOG geen aanleiding om over te stappen naar custom rom tov stock.
Heb ook serieus het idee dat de stock Rom de beste accuduur heeft. Na het switchen naar K02 en verder is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Zal misschien ook wel een mentale kwestie zijn maar lees op XDA dat er meer mensen met deze gedachte lopen. Vind het op zich niet heel erg, als je maar ochtend - avond haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 07:55
whiskyslok schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:05:
KF1 geinstalleerd, merk tot nu toe weinig verschil qua batterijduur, nu 6 uur aan en op 30%.. Wel bijna 3 uur scherm aan en wi-fi constant aan.
Ik ben van KE2 naar KF1 gegaan en ik heb het gevoel dat de batterijduur echt slechter is geworden. 1%/2% per uur in standby.

Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen flash de lite'ning rom en je zult zelf ervaren day hij sneller de apps laat. Ik kom van stock ke7 en merk een verschil. Try and you will see. Nadeel is echter wel dat de verbinding niet altijd even sterk is als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Dat is voor iedereen individueel. Ik heb alle versies geprobeerd en kan niet zeggen dat hij veel sneller is. Wil je echt verschil merken gebruik dan de Tegrak kernel/applicatie. Persoonlijk kwam dit mijn batterijduur niet ten goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hopiconjo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:09:
Dat is voor iedereen individueel. Ik heb alle versies geprobeerd en kan niet zeggen dat hij veel sneller is. Wil je echt verschil merken gebruik dan de Tegrak kernel/applicatie.
En ook daarmee is het verschil tijdens normaal gebruik van de telefoon geheel verwaasloosbaar. Kijk maar eens met een CPU monitor programma hoe vaak de telefoon op 1200MHz draait. Da's echt sporadisch het geval.
Het verschil tussen Rom X op 1200MHz en Rom Y op 1500MHz is tijdens normaal gebruik niet echt te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Ik heb idd niet gemeten meer gevoelsmatig. Zal dit idd eens gaan meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hopiconjo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:14:
Ik heb idd niet gemeten meer gevoelsmatig. Zal dit idd eens gaan meten
Oh meetbaar is het uiteraard wel. Draai Mandro of zo en je ziet meteen verschil. Het is echter niet zo dat opeens je Berichten app (merkbaar) sneller opent, of je Browser sneller scrollt. Aan dat soort dingen merk je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:15:
[...]

Oh meetbaar is het uiteraard wel. Draai Mandro of zo en je ziet meteen verschil. Het is echter niet zo dat opeens je Berichten app (merkbaar) sneller opent, of je Browser sneller scrollt. Aan dat soort dingen merk je dat niet.
Klopt maar facebook, linkedin etc wel. Nadeel is verder dat poweramp constant cpu vreet. Voorheen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:18:
Klopt maar facebook, linkedin etc wel.
Oh ok, al die social media meuk meteen verwijderd, dus geen idee wat dat betreft, dat zou best kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:00:
Mensen flash de lite'ning rom en je zult zelf ervaren day hij sneller de apps laat. Ik kom van stock ke7 en merk een verschil. Try and you will see. Nadeel is echter wel dat de verbinding niet altijd even sterk is als voorheen.
Waarop baseer jij dat }:| ? Tot nu toe stock en lite'nink rom geprobeerd en merk 0 verschil.

Tekst editen met stock browser is geen feest btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:21:
[...]

Oh ok, al die social media meuk meteen verwijderd, dus geen idee wat dat betreft, dat zou best kunnen ja.
Dan zijn we daar dus ook uit want die apps starten veel sneller. Wel jammer dat de browser vaak vast loopt en internetten alleen dan weer wil als je opnieuw opstart. Het betreft de standaard browser. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:45:
[...]

Dan zijn we daar dus ook uit want die apps starten veel sneller. Wel jammer dat de browser vaak vast loopt en internetten alleen dan weer wil als je opnieuw opstart. Het betreft de standaard browser. Meer mensen hier last van?
Ook daar heb ik 0 verschil in gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
CF Root 4.0 is uit...
Nu met CWM4 :9

iemand de nandroid functie geprobeerd al .. en werkt het geruisloos nu?

[ Voor 25% gewijzigd door Meinon op 15-06-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-10 19:44
Hoe zit dat eigenlijk met die Back-up functie?

Als ik naar Instellingen => Privacy ga en daar op Back-up mijn gegevens en automatisch herstellen aanvink wil dat dan zeggen dat hij ergens op google al mijn data opslaagt?

En wanneer ik een nieuwe firmware installeer dat hij dan automatisch al mijn data en apps gaat terug zetten?

Of wat is de beste en eenvoudigste om alles achter snel en gemakkelijk er terug op te zetten? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Astratuner schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:45:
Hoe zit dat eigenlijk met die Back-up functie?

Als ik naar Instellingen => Privacy ga en daar op Back-up mijn gegevens en automatisch herstellen aanvink wil dat dan zeggen dat hij ergens op google al mijn data opslaagt?

En wanneer ik een nieuwe firmware installeer dat hij dan automatisch al mijn data en apps gaat terug zetten?

Of wat is de beste en eenvoudigste om alles achter snel en gemakkelijk er terug op te zetten? _/-\o_
Zo, jij bent wel een volhouder zeg, 3 keer dezelfde post hier.

Op mijn HTC Desire met 2.3 (Custom ROM) zet deze methode de wifi netwerken terug, apps worden opnieuw gedownload uit de market. Bookmarks van je browser ook dacht ik, maar weet het niet zeker.
De data van je apps dus niet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meinon schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:00:
Doet het, net als de vorige versie, hier gewoon probleemloos. Wat bedoel je met geruisloos dan, werkte het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meinon schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:00:
CF Root 4.0 is uit...
Nu met CWM4 :9

Ik heb nu ook CWM 4.0.0.2 maar hoe kan ik nu gewoon met odin flashen dan? Download menu geeft CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:07:
[...]

Doet het, net als de vorige versie, hier gewoon probleemloos. Wat bedoel je met geruisloos dan, werkte het niet?
Braad Pit :p..

Er waren wat problemen met de voorgaande backup functie.
Bij het restoren bleek dat bepaalde dirs niet werden meegenomen.. :)
Vandaar mijn vraag. Maar nu is het dus wel verholpen zeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Meinon schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:15:
[...]

Grappig dat dat nergens in de CF-Root thread gereport is ... Heb denk ik zo'n 50 keer een backup/restore gedaan met stock flashes tussendoor en nooit problemen, niet met CWM3 en niet met CWM4.

[ Voor 14% gewijzigd door BoomSmurf op 15-06-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Heb ik ook niks van gemerkt terwijl het heel vaak backup restore heb gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Meinon schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:15:
[...]

Klopt wel, in het verleden waren hier problemen mee, maar die zijn ondertussen allang verholpen! Gelukkig. Enkel restoren van nandroid-backups van CWM 3 mbv CWM 4 kan problemen geven, maar zelfs dat hoeft niet. Dus all is fine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 14:12

TheFirepit

Vuurbal

Heeft iemand hier ook ervaring met het installeren van custom roms via de ROM Manager app uit de Market? En werkt dit een beetje of kan je het beter via de "normale" manier doen?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EngelF schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:43:
Heeft iemand hier ook ervaring met het installeren van custom roms via de ROM Manager app uit de Market? En werkt dit een beetje of kan je het beter via de "normale" manier doen?
Die laatste optie is zeer zeker aan te raden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
mbroeders schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:53:
[...]

Klopt wel, in het verleden waren hier problemen mee, maar die zijn ondertussen allang verholpen! Gelukkig. Enkel restoren van nandroid-backups van CWM 3 mbv CWM 4 kan problemen geven, maar zelfs dat hoeft niet. Dus all is fine...
thanx for clearing that out mbroeders...
happy rooting now! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
EngelF schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:43:
Applicatie met handige functie's (pay versie) zo ook SGS Kernel Flasher app.
Rom Flash beter in CWM...kernels gaan wel prima in bovengenoemde app.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
CF-Root/CWM4 is NOT compatible with ROM Manager!
Oftewel als je Rom Manager wil gebruiken heb je Clockworkmod-recovery for Galaxy S2 nodig.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Occy74 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:48:
[...]

Oftewel als je Rom Manager wil gebruiken heb je Clockworkmod-recovery for Galaxy S2 nodig.
Die heeft weer andere problemen, zoals het niet backuppen van apps op je SD kaart en geen ZIPs van de externe SD kaart kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:27
Is het mogelijk om de standaard samsung apps te verwijderen?
Weet nog van mij desire dat ik daar Root access voor nodig heb (heb ik inmiddels ook op me S2)

Maar kan niet vinden hoe de standaard apps te verwijderen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dcamdz schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:34:
Is het mogelijk om de standaard samsung apps te verwijderen?
Ja.
Weet nog van mij desire dat ik daar Root access voor nodig heb (heb ik inmiddels ook op me S2)
Klopt.
Maar kan niet vinden hoe de standaard apps te verwijderen zijn?
Verwijderen uit /system/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Weet iemand of het mogelijk is om de app drawer van TW te backuppen? Met behulp van MyBackUp pro is het mogelijk om je homescreens te backuppen, maar is er een programma die dat ook met de launcher kan? Ik weet het, kleine moeite om alles te ordenen, maar toch vroeg ik me af of het niet makkelijker kan. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:27
ach met een root explorer natuurlijk *doh*

Thanks Brad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbroeders schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:39:
Weet iemand of het mogelijk is om de app drawer van TW te backuppen? Met behulp van MyBackUp pro is het mogelijk om je homescreens te backuppen, maar is er een programma die dat ook met de launcher kan? Ik weet het, kleine moeite om alles te ordenen, maar toch vroeg ik me af of het niet makkelijker kan. Thanks!
Kan je met Titanium Backup niet het data-gedeelte van Touchwiz opslaan en restoren dan? Zelf niet geprobeerd, TB is niet mijn favo programma maar las op XDA dat dat wel mogelijk moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Brad Pitt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:42:
[...]

Kan je met Titanium Backup niet het data-gedeelte van Touchwiz opslaan en restoren dan? Zelf niet geprobeerd, TB is niet mijn favo programma maar las op XDA dat dat wel mogelijk moest zijn.
Ja, thanks. Ik zal het eens proberen. Normaal ben ik niet zo'n fan van het restoren van system settings mbv TB, maar misschien dat dit wel moet lukken. Ik kon zo snel niets vinden op XDA, maar ga nog eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
Brad Pitt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:42:
[...]

welke app gebruik jij voor het freeze van samsung apps en crap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbroeders schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:44:
Ja, thanks. Ik zal het eens proberen. Normaal ben ik niet zo'n fan van het restoren van system settings mbv TB, maar misschien dat dit wel moet lukken. Ik kon zo snel niets vinden op XDA, maar ga nog eens verder zoeken.
Net even geprobeerd, ben ook niet zo'n fan van het weer manueel terugzetten van 1024 widgets en iconen. Welnu, TB geinstalleerd en een backup van Touchwiz gemaakt. Een widget verwijderd en een andere verplaatst. Hierna een restore gedaan. De verwijderde widget bleef weg, de verplaatste stond weer goed. Pretty useless :(
zubidingasir schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:06:
welke app gebruik jij voor het freeze van samsung apps en crap?
Doe dat met SystemApp Remover en ook gewoon Root Explorer. En lately ook soms met de Lite'ning tool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Brad Pitt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:20:
[...]

Net even geprobeerd, ben ook niet zo'n fan van het weer manueel terugzetten van 1024 widgets en iconen. Welnu, TB geinstalleerd en een backup van Touchwiz gemaakt. Een widget verwijderd en een andere verplaatst. Hierna een restore gedaan. De verwijderde widget bleef weg, de verplaatste stond weer goed. Pretty useless :(
Nou, heb hetzelfde gedaan en wat ik bedoelde lukt wel. Wanneer je een backup maakt van de homescreens, worden widgets niet goed teruggezet, dat is met meerdere backup apps. Maar de app drawer werd wel goed teruggezet. Gelukkig. Thanks voor testen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbroeders schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:28:
Maar de app drawer werd wel goed teruggezet. Gelukkig.
Ah, dat is mooi :P Ik doe zelf meer met widgets en de app drawer is behoorlijk leeg (twee schermen maar). Widgets worden inderdaad door geen enkele backup-app terug gezet, "kan" niet onder Android inderdaad.
Thanks voor testen trouwens :)
Was zelf ook wel benieuwd hoor, en het is rustig op het werk dus had de tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 18:39
Kan iemand even checken of hij hetzelfde heeft, Ik heb Litening 1.4 rom geinstalleerd. Alleen krijg ik nu als ik op de uitknop druk, om het scherm te vergrendelen een witte streep in mijn scherm. Dit is maar voor een tiende seconde, maar vind het wel lelijk. Zeg maar wat je kreeg als je vroeger de tv uitzette. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Laatst online: 27-05 12:55
Doe dat met SystemApp Remover en ook gewoon Root Explorer. En lately ook soms met de Lite'ning tool ;)
daarmee verwijderd je de apps totaal toch? je freezt ze niet?
s.v.seters schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:37:
Kan iemand even checken of hij hetzelfde heeft, Ik heb Litening 1.4 rom geinstalleerd. Alleen krijg ik nu als ik op de uitknop druk, om het scherm te vergrendelen een witte streep in mijn scherm. Dit is maar voor een tiende seconde, maar vind het wel lelijk. Zeg maar wat je kreeg als je vroeger de tv uitzette. Hebben meer mensen hier last van?
ik heb de 1.3v erop, en heb dit ook. hoort erbij, ik vind het juist heel stoer! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
s.v.seters schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:37:
Zet je de animaties op snel ipv normaal, is dat weg.
zubidingasir schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:46:
daarmee verwijderd je de apps totaal toch? je freezt ze niet?
Dat klopt. Zie het nut niet van freezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 18:39
Brad Pitt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:26:
[...]

Zet je de animaties op snel ipv normaal, is dat weg.
En hoe doe ik dat? kan alleen vinden of de animaties moeten worden weergegeven. Niet de snelheid?
Als ik die uit zet, is het weg idd. Maar wat is er dan nog meer weg?

[ Voor 11% gewijzigd door slvans op 17-06-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommygun_24
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 09:19
Heel snel een n00b vraagje tussendoor: Bij de full whipe voor het verbeteren van de batterijduur op de Liteningrom, moet je dan eerst whipen en dan weer Litening flashen in Odin, of eerst Flashen in Odin en dan via recovery mode whipen (BTW, ik draai nu Litening 1.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
s.v.seters schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:30:
En hoe doe ik dat? kan alleen vinden of de animaties moeten worden weergegeven. Niet de snelheid?
Als ik die uit zet, is het weg idd. Maar wat is er dan nog meer weg?
Je kan Spareparts downloaden en daarmee het tempo aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
tommygun_24 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:46:
Heel snel een n00b vraagje tussendoor: Bij de full whipe voor het verbeteren van de batterijduur op de Liteningrom, moet je dan eerst whipen en dan weer Litening flashen in Odin, of eerst Flashen in Odin en dan via recovery mode whipen (BTW, ik draai nu Litening 1.4)
Eerst wipen, dan schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbroeders schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:08:
Eerst wipen, dan schone installatie.
Erna heb je dan alsnog gewoon de bekende brakke accuduur. Wat je ook doet, verandert toch allemaal niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Brad Pitt schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:11:
[...]

Erna heb je dan alsnog gewoon de bekende brakke accuduur. Wat je ook doet, verandert toch allemaal niets :P
Klopt helemaal! ;) Maar als je dan een wipe wilt doen, doe het dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:51

Audione0

Strijdt der titanen

Even om Brad Pitt en Mtweaks discussie weer op te laaien of het een merkbaar verschil is tussen de stock rom en die van Litening?

Ik merk het verschil wel degelijk als ik een 7.5 gig Mkv (720p) afspeel. Met de stockrom lukt het net niet om het soepel op het scherm te toveren, met de litening 1.4 wel.

Ik kan wel erg inhoudelijk gaan lullen over bandbreedte, containers etc etc, maar daar gaat het nu even niet over.

Maar wat Bradpitt zegt over dat het niet significant merkbaar is dat de apps sneller laden, moet ik hem helaas gelijk in geven..
Mtweaks? Kun jij misschien ons een klein lijstje geven met daarin een aantal apps waarvan jij zegt dat deze sneller laden?

Bestaat er misschien een seconden teller (soort van counter) die bijhoudt hoelang een app erover doet om in te laden?

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 17-06-2011 23:21 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Laatst online: 22:40
Hier is de lijst met apk's die standaard in de Galaxy S2 staan .Welke je kunt verwijderen en hoe je ze weer kunt krijgen .Misschien heeft iemand er wat aan.

https://spreadsheets.goog...le=true&gid=0&output=html

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waxy50 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:54:
Misschien heeft iemand er wat aan.
Misschien was die al eens gegeven, notabene op een antwoord aan jou zelf, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Laatst online: 22:40
Dat je de apk's kon downloaden zat er toen nog niet bij,of vergis ik me?

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Audione0 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:18:
Even om Brad Pitt en Mtweaks discussie weer op te laaien of het een merkbaar verschil is tussen de stock rom en die van Litening?

Ik merk het verschil wel degelijk als ik een 7.5 gig Mkv (720p) afspeel. Met de stockrom lukt het net niet om het soepel op het scherm te toveren, met de litening 1.4 wel.

Ik kan wel erg inhoudelijk gaan lullen over bandbreedte, containers etc etc, maar daar gaat het nu even niet over.

Maar wat Bradpitt zegt over dat het niet significant merkbaar is dat de apps sneller laden, moet ik hem helaas gelijk in geven..
Mtweaks? Kun jij misschien ons een klein lijstje geven met daarin een aantal apps waarvan jij zegt dat deze sneller laden?

Bestaat er misschien een seconden teller (soort van counter) die bijhoudt hoelang een app erover doet om in te laden?
Lijkt me en placebo effect want er is niet met de kernel geknoeid voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13

Zodra je het hebt over Matroska zijn containers zeer relevant.
Sorry, dat zeg ik verkeerd - wat er in de containers zit is belangrijk.

720p MKV speelt prima, maar heeft geen audio (geen AC3 support @ SII) -> No good. :'(
Heb eens wat Matroska's nagelopen en die ik ooit eens 'gevonden' heb - die hebben allemaal AC3 audio.

Gebruik je de stock player of iets anders zoals dice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij sowieso: nu.nl, facebook, linkedin, twitter en hyves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:24:
Bij mij sowieso: nu.nl, facebook, linkedin, twitter en hyves.
Nu.nl zeker niet, die start sowieso binnen no-time op. De rest denk ik ook niet. Puur placebo-gedoe of een brakke voortijdige Rom. Er is geen noemenswaardig verschil tussen opstarten van apps tussen onderlinge Roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
De roms die er nu zijn, zijn voornamelijk een hoop knippen en plakken. De echt interessante roms moeten nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:42:
De roms die er nu zijn, zijn voornamelijk een hoop knippen en plakken. De echt interessante roms moeten nog komen.
Daarom. Zijn sowieso 99% identiek allemaal. Beetje andere graphics, paar zogenaamde tweaks, klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
prrrt even een noob vraag. Ik heb een standaard KE2 rom geflashed echt een maand geleden. Wou vandaag eens upgraden maar elke vorm mislukt gewoon keihard. Ik ben even kwijt hoe je ook alweer nieuwe roms flashed als je al een "custom rom" op je toestel heb staan. Iemand een linkje naar een FAQ?

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 18-06-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:11:
prrrt even een noob vraag. Ik heb een standaard KE2 rom geflashed echt een maand geleden. Wou vandaag eens upgraden maar elke vorm mislukt gewoon keihard. Ik ben even kwijt hoe je ook alweer nieuwe roms flashed als je al een "custom rom" op je toestel heb staan. Iemand een linkje naar een FAQ?
Gewoon er overheen via Odin. Eventueel doe je wat wipes. Staat ook allemaal haarfijn op XDA toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hmmz dat heb ik dus al gedaan maar odin blijft errors geven

edit net even aan kies gehangen en die begint ineens een update naar KE7 te doen 8)7

wist niet dat kies nog kon updaten als je root had ^^

[ Voor 55% gewijzigd door haakjesluiten op 18-06-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:56:
hmmz dat heb ik dus al gedaan maar odin blijft errors geven
Alles staat uitgebreid beschreven op de fora bij XDA :) Pak een Villain of Lite'ning thread en het moét lukken.
edit net even aan kies gehangen en die begint ineens een update naar KE7 te doen
Ah mooi, nou ff hopen en eind goed al goed toch :)

[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 18-06-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
niet echt kies crashde ^^, na veel gerommel lightning 1.4 geflashed. Alleen werkt titanium backup pro niet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 02:11
Sinds enkele dagen ervaar ik een probleem met mijn SGS2 (KE7). Te pas en te onpas vraagt hij om de pincode, is echter werkend in standby gegaan. Wat googlen leverde een mogelijke boosdoener op: widgetoid (deze is dus ook verwijderd). Misschien nog andere mogelijke oorzaken bekend hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:51

Audione0

Strijdt der titanen

MyrddinLXXIIX schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 01:37:
[...]

Gebruik je de stock player of iets anders zoals dice?
voornamelijk rockplayer of QQplayer

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:33:
niet echt kies crashde ^^, na veel gerommel lightning 1.4 geflashed. Alleen werkt titanium backup pro niet ofzo?
TB doet het gewoon prima op Lite'ning 1.4 uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouleau1
  • Laatst online: 09-02 21:16
Wanneer ik een volledige backup wil maken met cwm krijg ik de vlg melding;

Failed to verify whole-file signature
signature verification failed
install aborted

buildnr xwke2
baseband 9100xxkd
kernel 2.6.35.7.19100xwke2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rouleau1 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:53:
Wanneer ik een volledige backup wil maken met cwm krijg ik de vlg melding;
Doe je dat naar de interne "SD" of een externe? En is er op het betreffende doel wel genoeg ruimte vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouleau1
externe sd kaart. Ruimte genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rouleau1 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:00:
externe sd kaart. Ruimte genoeg.
Lukt het wel naar de interne dan? Worth a try lijkt mij. Weet je zeker dat dat het i.i.g. niét is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupastark
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:02:
[...]

Lukt het wel naar de interne dan? Worth a try lijkt mij. Weet je zeker dat dat het i.i.g. niét is.
Damn, meneer Pitt met zn wieldop was me net voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouleau1
Hoe kan ik de back up van cwm naar de interne verplaatsen? Je hebt met een noob te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rouleau1 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:16:
Hoe kan ik de back up van cwm naar de interne verplaatsen? Je hebt met een noob te maken.
De backup gaat standaard naar de Interne SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouleau1
Daar waar ik zei externe was het inderdaad interne waar de cwm de backup opslaat. Probleem blijft echter nog steeds hetzelfde en de backup wordt afgebroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Hey allemaal.
Ik kom in dit topic vrijwel alleen maar villainrom en ligtning tegen.
Ik heb nu een paar dagen cognition S2 draaien.
Echt een aanrader. Alle samsung crap bloatware is eruit, maar touchwizz zit er nog wel op.
Gewoon een leuke no - nonsense rom.
Zie het voordeel van lightning rom niet in om eerlijk te wezen,Heb ik ook twee week gedraaid maar geen merkbaar verschil met stock ke7.
linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1124396
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

(Enne.. als iedereen nou ophoud met dat ge-emmer over batterij duur e.d. wordt het topic wat makkelijker bij de houden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rtenklooster schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:46:
Zie het voordeel van lightning rom niet in om eerlijk te wezen,Heb ik ook twee week gedraaid maar geen merkbaar verschil met stock ke7.
En wat biedt Cognition op zich meer dan Lite'ning dan (waar de meuk is uit gehaald (door jezelf weliswaar :) ))?

Je merkt met Cognition wel verschil met stock KE7? Retorische vraag hoor, op zich ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Snelheidsverschil merk ik wel een beetje bij het pull down menu. Wat ik gewoon ideaal vindt is dat je niet eerst alle zooi er af hoeft te gooien. Verder is dr een batterij percentage als standaard, geen opladen-> vol notificatie en geen startup geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
er is weer een nieuwe fw

I9100XXKF2

Model: I9100
Region: Austria, Benelux, France, Germany, Hungary, Italy, Spain, UK, (Branded: no)
Available languages: de, en, es, fr, hu, it, nl, pt(cs, da, el, fi, no, pl, sl, sv, tr),
June 2011 Revision: 2

bron SamFirmware
Pagina: 1 ... 6 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.