Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Na ruim een week enkele ICS roms te hebben geprobeerd weer terug naar Checkrom V6. Gelukkig een nandroid backup bewaard.

Maar dat terzijde.

Sinds ik mij kan herinneren, en ik kan niet meer nagaan met welke rom het begon, kan ik geen bestanden meer overzetten dmv de USB kabel. Mijn systeem ziet de interne en externe opslag van de S2 wel. Copy of move commando's worden gewoon uitgevoerd en zijn bijna meteen klaar.. (?) Dit betekend dat bij het controleren vanaf de telefoon de nieuwe bestanden of niet, of gedeeltelijk aanwezig zijn. Als ik windows de schijfcontrole laat uitvoeren ben ik vaak zelfs alle data op de externe schijf kwijt.

Wat heb ik gedaan?
- oude sd kaart geformatteerd op de S2, en nadien op de PC
- Nieuwe sd kaart gekocht, (10x 16G)
- Op een laptop geprobeerd
- Alternatief gezocht en gevonden in Airdroid.

Toch zou ik graag "normaal" toegang hebben dmv USB op mijn telefoon opslag.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Draai nu sinds het weekend de MIUI v4 van Galnet.. Batterij vind ik niet heel anders dan met een GB rom.. Verder een hele mooie rom!

Wifi heb ik normaal gesproken altijd aanstaan.. Zodat als ik thuis kom, deze meteen over gaat naar wifi.. Maar omdat ik aan het einde van de dag een screenshot wilde maken heb ik wifi maar uit gezet.. dus eigenlijk zijn alleen de laatste uurtjes op wifi!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2yuadle.png

[ Voor 40% gewijzigd door thommy86 op 22-03-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:05
N!co schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:03:
Hebben jullie geen last met Titanium Backup en ICS roms?

Ik heb met veel hangen en rebooten uiteindelijk apps en data weten te restoren. Was natuurlijk wel van een 2.3.6 rom naar ICS, dus had een vermoeden dat dat het probleem was.
Toen heb ik Litening 2.1 gewiped en alle apps opnieuw geinstalleerd (met de hand). Maar als ik daarna alles probeer te backuppen loopt TB ook vast.
Werkt hier ook niet lekker op de Resurrection Roms. Kan de apps wel herstellen, maar niet de data, dan werken de apps niet meer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 20:32
Heb rond december al geprobeerd een CR te installeren. Destijds liep ik vast na root (odin 1.95 met superoneclick), bij het installeren van CWM. Alles verliep vlekkeloos totdat ik 'm moest rebooten into recovery. Gaf steeds de foutmelding:

failed to verify whole-file signature

Toen toch maar het risico genomen om MIUI te installeren, met als gevolg een bricked phone. Via Odin official FW XWKJ3 (KPN) teruggeflashed en t maar gelaten voor wat t was.

Nu wil ik graag toch proberen Lightening 2.1 te flashen maar loop ik weer vast op hetzelfde probleem. Wat doe ik fout? KDD tar geflashed, aangezien ik geen tar bestand kan vinden voor xwkj3, of voor cf-root zodat ik cwm al direct heb geinstalleerd. Misschien zie ik iets over het hoofd, want ik loop al tijden te speuren, maar vind geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
floydje07 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:52:
Heb rond december al geprobeerd een CR te installeren. Destijds liep ik vast na root (odin 1.95 met superoneclick), bij het installeren van CWM. Alles verliep vlekkeloos totdat ik 'm moest rebooten into recovery. Gaf steeds de foutmelding:

failed to verify whole-file signature

Toen toch maar het risico genomen om MIUI te installeren, met als gevolg een bricked phone. Via Odin official FW XWKJ3 (KPN) teruggeflashed en t maar gelaten voor wat t was.

Nu wil ik graag toch proberen Lightening 2.1 te flashen maar loop ik weer vast op hetzelfde probleem. Wat doe ik fout? KDD tar geflashed, aangezien ik geen tar bestand kan vinden voor xwkj3, of voor cf-root zodat ik cwm al direct heb geinstalleerd. Misschien zie ik iets over het hoofd, want ik loop al tijden te speuren, maar vind geen oplossing.
Je moet in CWM moet je "install zip from sdcard -> toggle signature verification" uitzetten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb litening ROM 2.1 geinstalleerd, vind ik een hele fijne ICS rom alleen ik heb één "probleempje", bij de officiele Samsung ROM zag niet dat ik aan het roamen was met mijn telfort kaartje (of hij zag het wel maar hij wist dat Telfort van KPN is?). Alleen met de liteningrom krijg ik dus wel de melding dat ik aan het roamen ben, is er een manier om dit weg te krijgen? ik vind het namelijk wel handig als ik gewoon roaming uit kan zetten zodat ik niet perongeluk veel geld verbruik mocht ik in de grensstreek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 20:32
ph4ge schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:58:
[...]
Je moet in CWM moet je "install zip from sdcard -> toggle signature verification" uitzetten.
Dat is het probleem helaas niet, ik kom dus niet in recovery.. op het moment dat ik CWM flash en daarna wil rebooten in recovery geeft CWM de foutmelding:

E:"Failed to verify whole-file signature" .

En daardoor kan ik dus geen Nandroid Backup maken, en ook geen zip (rom) installeren. Heb je nog een oplossing voor dit ;)? In CWM zelf zie ik namelijk je oplossing niet staan bij bijv. preferences..

Edit: Gelukt, XDA gaf alsnog de oplossing! :+

[ Voor 20% gewijzigd door floydje07 op 22-03-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:56
N!co schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:03:
Hebben jullie geen last met Titanium Backup en ICS roms?

Ik heb met veel hangen en rebooten uiteindelijk apps en data weten te restoren. Was natuurlijk wel van een 2.3.6 rom naar ICS, dus had een vermoeden dat dat het probleem was.
Toen heb ik Litening 2.1 gewiped en alle apps opnieuw geinstalleerd (met de hand). Maar als ik daarna alles probeer te backuppen loopt TB ook vast.
0 problemen, van CM7 naar CM9 ICS.

Wat je wel moet doen is de Appverwerkingsmodus op "AUTO, Indirect" zetten ipv de standaard waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58
Even een noob vraag stellen hier :P ik draai sinds afgelopen november CM7 op me S2 werkt op zich prima, maar ik wil nu toch graag overstappen naar een ICS based rom ( darky of resurrection).
Nu weet ik dat ik gewoon een nieuwe rom kan flashen met CWM maar moet ik eerst nog een nieuwe kernel installeren? of is dat totaal niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
thommy86 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:36:
Wifi heb ik normaal gesproken altijd aanstaan.. Zodat als ik thuis kom, deze meteen over gaat naar wifi.. Maar omdat ik aan het einde van de dag een screenshot wilde maken heb ik wifi maar uit gezet..
Probeer de app "Y5" (spreek uit, WiFive) eens, die regelt het voor je dat je Wifi aan gaat bij een bekend Wifi netwerk en uit gaat als je de bijv. deur uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
FrostBurn schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:55:
Even een noob vraag stellen hier :P ik draai sinds afgelopen november CM7 op me S2 werkt op zich prima, maar ik wil nu toch graag overstappen naar een ICS based rom ( darky of resurrection).
Nu weet ik dat ik gewoon een nieuwe rom kan flashen met CWM maar moet ik eerst nog een nieuwe kernel installeren? of is dat totaal niet nodig?
Nee, totaal niet nodig. Wel altijd even een backupje maken, zeker als je van de ene naar de andere rom gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrostBurn schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:55:
In de Resurrection ROM zit de kernel inbegrepen.
Dus ff een Nandroid backupje maken, ROM flashen, Gapps + Gapps fixer flashen, en voor de zekerheid ook alles wipen (geloof dat Dalvic cache wipe na het flashen een must is).

Ik raad je Resurrection aan, alles werkt bij mij en is retesnel + weinig batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:13:
[...]

In de Resurrection ROM zit de kernel inbegrepen.
Dus ff een Nandroid backupje maken, ROM flashen, Gapps + Gapps fixer flashen, en voor de zekerheid ook alles wipen (geloof dat Dalvic cache wipe na het flashen een must is).

Ik raad je Resurrection aan, alles werkt bij mij en is retesnel + weinig batterij verbruik.
Heb net Resurrection 1.0 geflashed, werkt tot nu toe prima. Alleen in de skin/theme is ergens wat fout gegaan, dus soms heb je zwarte tekst op een donkergrijze achtergrond.

Heb nog geen ervaringen kunnen opdoen met snelheid en batterij enzo, maar verder indrukken zijn tot nu toe wel positief. Verwacht dat er wel snel een fix komt voor die kleuren.

Wel ga ik waarschijnlijk over naar de Checkrom ICS versie wanneer deze er is.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
CRXed schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:55:
Probeer de app "Y5" (spreek uit, WiFive) eens, die regelt het voor je dat je Wifi aan gaat bij een bekend Wifi netwerk en uit gaat als je de bijv. deur uit gaat.
Zal het battery schelen? Normaal gesproken laat ik wifi altijd aan staan.. en ik merk niet veel batterij verschil.. Nu had ik hem voor het grafiekje uit gezet.. maar veel verschil heb ik niet gemerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:19:
[...]

Heb net Resurrection 1.0 geflashed, werkt tot nu toe prima. Alleen in de skin/theme is ergens wat fout gegaan, dus soms heb je zwarte tekst op een donkergrijze achtergrond.

Heb nog geen ervaringen kunnen opdoen met snelheid en batterij enzo, maar verder indrukken zijn tot nu toe wel positief. Verwacht dat er wel snel een fix komt voor die kleuren.
Hmm, heb ik verder geen last van.
Ik gebruik nog steeds de 9.7 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb direct na aankoop mijn S2 geroot maar wil hem nu unrooten. Allerlei termen komen voorbij en ik kom er niet helemaal uit.
Ik zit nu op android 2.3.3 en de kernelversie is XWKDD (was XWKF3). Nu wil ik dus terug naar het begin en wel 2.3.3 behouden.
Inmiddels heb ik opgezocht dat ik met S2Root, Kies, Odin, en een XWKF3 insecure tar een heel eind kom.
Ik volg dan de handleiding van software2tech.com
Vraag is nu:
moet ik stap 7 (insecure kernel flashen) ook uitvoeren, of kan ik na stap 6 S2Root opstarten en unroot aanklikken? Ik heb immers toch al een insecure kernel?
Nogmaals: ik wil absoluut 2.3.3 houden!

[ Voor 13% gewijzigd door mariconjo op 22-03-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
CRXed schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:50:
[...]

0 problemen, van CM7 naar CM9 ICS.

Wat je wel moet doen is de Appverwerkingsmodus op "AUTO, Indirect" zetten ipv de standaard waarde.
O, die had ik niet gevonden, ga ik proberen!. Wel SD ontkoppelen, market link ontkoppelen in TB, maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:07:
gisteren heb ik geprobeerd naar cm9 nightly van gisteren te flashen, alleen toen ik mijn apn wilde instellen kon ik niet opslaan. Toen heb ik terug geflash naar resurrection 9.7. Vandaag heb ik mijn telefoon naar de nightly van vandaag geflasht in de hoop dat ik mijn apn wel in kon stellen. Maar toch lukt het me nog steeds niet, heeft iemand hier een oplossing voor?

edit
oplossing al gevonden op xda
System Settings > Performance > Processor >

1) CPU governor: ONDEMAND;
2) CHECK set on boot.
3) Reboot. Win.
Ik heb de CM9 nightly van vandaag, dit was daarbij ook de oplossing! Nu alleen nog een custom tune instellen in de wekker en ik ben he-le-maal blij.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 22-03-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
[...]

En hoe weet Y5 dat er een bekend netwerk is? Wifi moet dan wel aan staan.

Schakelt die app om de zoveel tijd je wifi aan/uit om even snel te spieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Molybdenum schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:12:
[...]En hoe weet Y5 dat er een bekend netwerk is? Wifi moet dan wel aan staan.

Schakelt die app om de zoveel tijd je wifi aan/uit om even snel te spieken?
Nee, gaat op basis van je locatie via zendmasten.
"The application uses the information which is already available: the GSM base tower identifier (CellID) to determine the location of the Wifi network."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

Dit doe ik met tasker. Ik heb geen ervaring met Y5, maar tasker gebruik ik voor veel meer automatische handelingen (bijv. Bluetooth automatisch uitschakelen nadat ik geen verbinding heb met de carkit en data uitzetten als ik wifi verbinding heb).
Voor het wifi automatisch aan en uitschakelen heb ik nog een extra parameter toegevoegd, zodat hij pas na 30 minuten Wifi uitzet en die geannuleerd wordt als ik binnen die tijd opnieuw verbinding maak met een Wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Ik doe dat weer met Llama (Link in Play store) Werkt erg makkelijk, gebruik het ook om als ik thuis ben om 23:00 het geluid uit te zetten en om 8:00 weer aan. Als ik bijvoorbeeld op stap ben gebeurt dat dus niet omdat mijn locatie (ook gebaseerd op GSM masten) dan niet op thuis staat.

(Jammer genoeg woon ik dusdanig dicht bij de stad dat dit af en toe mis gaat, en mijn telefoon dus ook tijdens het stappen ineens op stil staat ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Sinds de laatste CM9-nightly werkt het verbinden met USB weer. Helaas alleen MTP en PTP; schijnt dat ICS geen Mass Storage meer ondersteunt. Echter, er is een app voor te vinden op XDA in het Galaxy Note forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upquark schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:51:
Sinds de laatste CM9-nightly werkt het verbinden met USB weer. Helaas alleen MTP en PTP; schijnt dat ICS geen Mass Storage meer ondersteunt. Echter, er is een app voor te vinden op XDA in het Galaxy Note forum.
Volgens mij wel hoor.

Ga eens naar Instellingen -> "Meer..." (onder Gegevensgebruik) -> USB Hulpprogramma's -> Opslag verbinden met pc.
Ik kan gewoon bestanden kopieren naar m'n externe of interne SD via Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:22
In de CM9 thread op XDA staat ook een app waardoor je toestel weer als Mass Storage wordt gezien:

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=23874363&postcount=14959

[ Voor 0% gewijzigd door antidote op 23-03-2012 11:29 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:29:
[...]

Volgens mij wel hoor.

Ga eens naar Instellingen -> "Meer..." (onder Gegevensgebruik) -> USB Hulpprogramma's -> Opslag verbinden met pc.
Ik kan gewoon bestanden kopieren naar m'n externe of interne SD via Windows.
Ik heb daar alleen MTP en PTP staan hoor. Gisteren overigens getest met die nightly, maar daarmee werkt het bij mij althans nog niet.
antidote schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:24:
In de CM9 thread op XDA staat ook een app waardoor je toestel weer als Mass Storage wordt gezien:

Ik heb deze zojuist geïnstalleerd, kan het alleen nog niet testen. Wel zie ik momenteel geen vinkje meer bij MTP of PTP.

EDIT @ 1.20u: Getest, het werkt niet...

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2012 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
CptChaos schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:26:
[...]
Ik heb daar alleen MTP en PTP staan hoor. Gisteren overigens getest met die nightly, maar daarmee werkt het bij mij althans nog niet.
Schijnt dat er iets mis is gegaan bij het builden van die nightly, daarom werkt het nog niet.
Ik zou de volgende nightly eens proberen, waarschijnlijk is daarme wel goed gesynced en zou het moeten werken.

En voor mensen waarbij de GPS niet werkt: http://forum.xda-develope...=23362667&postcount=11527

[ Voor 11% gewijzigd door CRXed op 23-03-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 21:22
CptChaos schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:26:
[...]
Ik heb deze zojuist geïnstalleerd, kan het alleen nog niet testen. Wel zie ik momenteel geen vinkje meer bij MTP of PTP.
Volgens mij was eerst MTP standaard aangevinkt, na installeren van de UMS app niet meer. De app heb ik geprobeerd op een aantal "moeilijke gevallen": PC op m'n werk, zonder admin rechten in Windows en dus geen mogelijkheid om driver te installeren, een Mac, en een laptop met een verouderde Ubuntu. Met de UMS app verbinden alle drie met de interne sd van de sgs2 en werkt bestanden kopiëren beide kanten op. De thuis PC met XP heb ik niet geprobeerd. Met de laatste nightly (0322) verbond die al via MTP, zowel interne als externe sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:00
Heb gisteren de resurrection rom geinstalleerd en in eerste instantie was ik zeer tevreden. Erg snappy.
Enige nadeel is de batt duur. Vandaag gemiddeld gebruik gemaakt van het toestel en na 16 uur was hij al leeg. Dus ik ga van het weekend toch weer op zoek naar een andere rom.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
Ik heb paar dagen RESURRECTION REMIX ICS op me galaxy 2 staan.
Echt super! ik kom van 2.3.nogwat.
Alleen blijft hij random hangen nog voor z'n lockscreen verschijnt. ik moet dan rebooten.
Het gebeurt regelmatig als ik de radio aan heb, of me wekker heb ingesteld.
Bij de radio speelt hij de radio door. Bij de wekker doet hij helemaal niks meer. Met als resultaat 2 keer te laat op me werk deze week -.-
Moet ik naar een andere rom kijken? opnieuw flashen?
Het werkt zoveel beter/gebruiksvriendelijker als me 2.3.nogwat stock versie.
help :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Michaelg schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:17:
Heb gisteren de resurrection rom geinstalleerd en in eerste instantie was ik zeer tevreden. Erg snappy.
Enige nadeel is de batt duur. Vandaag gemiddeld gebruik gemaakt van het toestel en na 16 uur was hij al leeg. Dus ik ga van het weekend toch weer op zoek naar een andere rom.
Waarschijnlijk heb je last van de deep sleep bug. Even je toestel uitschakelen, 10 seconden de batterij eruit, en weer opstarten. Dan slaapt je toestel weer als een blok en is de batterij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
wachten op checkrom duurt me te lang nu.

ik zie de laatste tijd allerlei roms hier voorbij komen, maar wat is volgens jullie nu de:

stabielste samsung based rom, met een goede accuduur en evt een mooi thema (subjectief i know)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

antidote schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:24:

Om 1u 20 eindelijk getest, maar werkt niet, althans, hier niet. Moet dan wellicht de telefoon nog herstart worden of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CptChaos schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 02:01:
[...]
Moet dan wellicht de telefoon nog herstart worden of zo?
Wellicht een heel domme vraag maar is even herstarten niet 100x sneller dan wachten op een antwoord? :?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bedacht ik me later ook: rebooten was idd de oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
ph4ge schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:31:
[...]

Waarschijnlijk heb je last van de deep sleep bug. Even je toestel uitschakelen, 10 seconden de batterij eruit, en weer opstarten. Dan slaapt je toestel weer als een blok en is de batterij goed.
Ik zal dit eens proberen. Zal vanavond mijn bevindingen posten.
Wat me wel opvalt tov poolse ics is dat het touchscreen zoveel beter reageert.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een verzoekje, ik heb hier Litening 2.1 draaien -naar alle tevredenheid overigens- maar ik kom twee probleempjes tegen.

Als ik naar instellingen -> beveiliging ga zijn en een van de volgende twee opties in wil schakelen loopt de telefoon vast en reboot na een minuutje:

- Waarschuwing SIM-kaart
- Externe besturingselementen

Kan iemand checken of dit inderdaad aan de litening 2.1 ROM ligt of zit deze bug nog in alle vroege ROMS (lijkt me sterk).

Verder zie ik veel mensen positief over LP2, welke ROM is daar zoal mee aan te raden (Brad)? Litening 2.1 is iig LPQ en hoewel wat overcompleet aan bloatware en verder wat beperkt in out of the box tweaking apps vind ik 'm toch behoorlijk soepel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
Hier vannacht ook even stock LP2 over LPQ gegooid. Voor mijn gevoel hele verbetering, scrollen lijkt weer beter te werken zoals in 2.3 ROM en touch screen lijkt beter te reageren. Verder kan ik er nog niet zo veel over zeggen ;) Ben benieuwd welke rom dadelijk uiteindelijk de XEN rom gaat worden. Hopelijk blijft Samsung de ICS's roms nog verder optimaliseren.

Iemand hier trouwens al ervaringen met een custom Kernel voor ICS? Gebruikte op 2.3 altijd SpeedMod maar daar is nog geen nieuwe versie van uit. Ben benieuwd wat ervaringen met nieuwe kernels voor ICS zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Razer op 24-03-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik gebruik sinds enkele dagen de Siyah kernel. Kan je meer mee instellen dan met CF-root. Overklokken, onderklokken, voltages verlagen en dat soort dingen. Mijn telefoon is er stabiel mee. Ik gebruikt het tekort om te zeggen of het zuiniger is. Wel heb ik het idee dat ICS meer verbruikt dan GB, maar dat is onafhankelijk van de kernel.

[ Voor 5% gewijzigd door Kwak op 24-03-2012 11:19 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem, mijn tel is gek geworden. als er geen lader aanzit zegt hij nog steeds dat ie aan het laden is. en als ik ereen aansluit pakt hij hem 9 van de 10 keer niet. en loopt in no time leeg. ik had checkrom v6 erop staan. en heb heel mn telefoon geformateerd en alles gewist. en foxhound geinstaleed maar wat ik ook doe hij blijft de zelfde fout maken. ik weet er geen raad meer mee. als alles gewist is en gereset in cwm, moet hij toch niks meer kunnen herinneren of is het een andere fout in mn telefoon.

en hij slaat constand vast nu .. met verse software.

edit: nu kan ik niet eens meer checkrom instaleren hij staat op de externe sd kaart maar hij ziet hem niet :(

bvd
maikel

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:56
Al andere kernel geprobeerd?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zeker. heb ik ook geprobeerd maar zonder effect, ook met liteningrom zelfde probleem. laad probleem / software prbleem blijft aanhouden

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Komt me zo bekend voor dit probleem, weet alleen niet waar ik dat nou eerder gezien/gelezen heb. Maar goed als ik jou was, zou ik nu het nog kan en stock rom er op flashen met Odin en dan kijken hoe hij het doet, en blijft het probleem opsturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:29:
Komt me zo bekend voor dit probleem, weet alleen niet waar ik dat nou eerder gezien/gelezen heb. Maar goed als ik jou was, zou ik nu het nog kan en stock rom er op flashen met Odin en dan kijken hoe hij het doet, en blijft het probleem opsturen voor reparatie.
9 van de 10 keer werkt t ook niet als ik mn usb kabel erin plug. dus zal ook lastig worden de orginele erop zetten. heb ik al wel eens vaker geprobeerd maar geen idee welke versie ik moest pakken. en je moet dan toch ook de teller op 0 zetten waar aan ze kunnen zien hoevaak die geflasht is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat is inderdaad wal handig ja. Maar op XDA is ook een programma te downloaden die dat voor je kan doen. Is ook hier al eerder voorbij gekomen geloof ik. Dus eerst die runnen en dan toch maar die ene keer dat hij wel ziet dat hij aangesloten is flashen met odin.

Maakt niet uit welke versie, als het maar een officiele NL versie is. Op http://www.samfirmware.com/ kan je die vinden.

Deze maar doen denk ik

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 24-03-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Tweakers,

Ik heb zojuist via Odin "I9100XXLPQ|" (4.0.3.) op mijn SGSII gezet. Ik had enkel een md5 file die ik heb ingeladen. Odin gaf aan dat alles goed verlopen was. Maar hij start nu niet op. Hij gaat wel aan maar laat alleen "Samsung galaxy SII GT-I9100" zien. Dan ff zwart en dan weer hetzelfde. Dit de heletijd door.

<ID:0/004> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9100XXLPQ_I9100OXXLPD_I9100XXLPQ_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> boot.bin
<ID:0/004> NAND Write Start!!
<ID:0/004> cache.img
<ID:0/004> factoryfs.img
<ID:0/004> hidden.img
<ID:0/004> modem.bin
<ID:0/004> param.lfs
<ID:0/004> Sbl.bin
<ID:0/004> zImage
<ID:0/004> RQT_CLOSE !!
<ID:0/004> RES OK !!
<ID:0/004> Completed..
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)
<ID:0/004> Removed!!

Dit is de log.

Is er iets verkeerd? Had ik meer dan alleen die md5 file moeten inladen? Er waren geen .pit etc. bestanden toegevoegd. Heb de firmware van samfirmware.com gedownload.

Alvast bedankt.

grtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Waar heb je hem ingeladen? Onder PDA?
Lijkt erop dat je in een bootloop zit. Probeer eens een andere versie te flashen? Probeer eens een officiele nederlandse versie, zie de link die ik zojuist geplaatst heb...

[ Voor 70% gewijzigd door 13art op 24-03-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja onder pda ja.

Oke ik zal proberen die te flashen. Altijd zo'n irritant dat je 20 minuten lang aan het downloaden bent bij hotfile.com als je geen account hebt.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukt de orginele software. kan ik nu ook de teller op nul zetten zonder dat ik een jigg nodig heb ? anders acsepteren ze mijn tel denk ik niet bij samsung ofwel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illusion ICS op mijn S2 gezet, de custom font (Bauhaus ITC) zorgt ervoor dat ICS er toch wat beter uitziet.
Voor de rest is het gewoon een no-nonsense ROM.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1488063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:00:
gelukt de orginele software. kan ik nu ook de teller op nul zetten zonder dat ik een jigg nodig heb ? anders acsepteren ze mijn tel denk ik niet bij samsung ofwel ?
Zonder jigg kan je alleen je teller op nul zetten bij een ICS ROM. Dus je zou een ICS ROM kunnen flashen, teller op 0 kunnen zetten en dan weer een officiële ROM erop terug zetten zodat je teller niet omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:31:Is er iets verkeerd? Had ik meer dan alleen die md5 file moeten inladen? Er waren geen .pit etc. bestanden toegevoegd. Heb de firmware van samfirmware.com gedownload.
Start de foon op in Recovery mode en leeg je cache eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb nu de firmware erop staan die I3art aangaf. Nou start ie wel op maar krijg ik bij de begin tutorial direct dit te zien De toepassing software-update (proces com.wssyncmldm) is onverwachts gestopt. probeer het opnieuw." en dan druk ik op geforceerd sluiten. En dan krijg ik hem weer.

Ik zit dus bij die tutorial dat ik op dat android poppetje moet klikken om te beginnen. Maar hij blijft maar die melding geven. Soms heb ik een paar seconden dat hij het niet doet en dan klik er wel op maar dan gaat hij niet verder. Hij registreert wel dat ik hem aanraak maar doet verder niks.

Ik heb het geprobeerd mét sdkaart en simkaart, en alle andere mogelijkheden.

Ook heb ik nog via recovery mode de cache gewist.

Wat moet ik doen???!

EDIT:

Het is gefixt. Heb de eerste firmware gepakt die in het begin niet wilde opstarten. Maar dankzij het legen van de cache start hij nu wel op (denk ik???).

Hartstikke bedankt voor de snelle replies jongens!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:10:
[...]

9 van de 10 keer werkt t ook niet als ik mn usb kabel erin plug. dus zal ook lastig worden de orginele erop zetten. heb ik al wel eens vaker geprobeerd maar geen idee welke versie ik moest pakken. en je moet dan toch ook de teller op 0 zetten waar aan ze kunnen zien hoevaak die geflasht is ?
waarschijnlijk is de aansluiting van je usb-connector op je moederbord niet goed meer. Als je geen geklooi over garantie wil hebben kan je inderdaad een stock rom flashen, en dan de oude bootloader, teller op nul zetten met een jig, nieuwe bootloader flashen en dan de telefoon wegbrengen. Het kan ook zijn dat ze er nieteens naar kijken en gewoon je usb-aansluiting vervangen.

edit: onder ICS kan je de teller op nul zetten met Triangle Away. Officieel is ICS alleen nog niet uit in NL, dus ik zou daarna nog wel een GB samsung rom flashen.

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 24-03-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog drie vraagjes. Ik heb vandaag ook een bluetooth muis gekocht en deze werkt op de SGSII. Maar ik kan alleen maar de functies van de linker muisknop gebruiken en het scrollen. Als ik klik met de rechter muisknop dan is dat ook gewoon een linker muisknop-klik en dat is met het klikken van het scrollwieltje ook. Ik zou dus erg graag willen dat de rechter muisknop de backknop vervangt.

Ik kan, dat ik weet, nergens de instellingen hiervoor veranderen. Denk dat dit niet makkelijk op te lossen is.

tweede vraag. Ik blijf in mijn balk zo'n icoontje houden over de software update. Dit staat dus ook in de notificationbar. Ik moet dus bevestigen dat ik de disclaimer heb gelezen en dat ik de inhoud begrijp. Als ik aangeef dat ik akkoord ga en verder ga krijg ik "verwerken mislukt". Komt dit omdat hij nog niet officieel uit is in Nederland? En zou ik dit kunnen verwijderen?

Derde vraag. Ik heb vandaag ook een MHL kabel gekocht (de officiële) via marktplaats. Nou werkt hij niet en ben ik van plan zo een mailtje te sturen naar de persoon in kwestie. Maar kan het misschien ook aan de software liggen? Dat 2.3.6. wel gewoon MHL zou ondersteunen?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:26:Derde vraag. Ik heb vandaag ook een MHL kabel gekocht (de officiële) via marktplaats. Nou werkt hij niet en ben ik van plan zo een mailtje te sturen naar de persoon in kwestie. Maar kan het misschien ook aan de software liggen? Dat 2.3.6. wel gewoon MHL zou ondersteunen?
Heeft je mhl kabel wel 2 usb aansluitingen? 1 voor naar je foon en 1 voor naar je ac adapter. zonder die stroomaansluiting gaat het nml niet werken.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:43
Ik las laatst hier of in het SGS II forum over een app die automatisch je wifi uitzet als je buiten huis gaat. Wifive ofzoiets maar ik kan nergens meer vinden hoe het nu precies heet, zoekfunctie ook al geprobeerd. Kan iemand mij even uit de brand helpen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

jimmy87 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 04:03:
Ik las laatst hier of in het SGS II forum over een app die automatisch je wifi uitzet als je buiten huis gaat. Wifive ofzoiets maar ik kan nergens meer vinden hoe het nu precies heet, zoekfunctie ook al geprobeerd. Kan iemand mij even uit de brand helpen? 8)7
Er zijn er 3 genoemd:

Y5 door CRXed
Tasker door mijzelf
Llama door Fez (correctie, door The_Fes)

Ik ken alleen Tasker. Daar kun je heel veel mee (zie hier voor een aantal voorbeelden van profielen). Als je echt veel dingen wilt automatiseren, dan kun je daarnaar kijken, maar als het alleen om wifi uit en aanzetten gaat is Tasker misschien een beetje overkill en kun je wellicht beter één van de andere 2 uitproberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Blindfold op 25-03-2012 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 03:54:
[...]

Heeft je mhl kabel wel 2 usb aansluitingen? 1 voor naar je foon en 1 voor naar je ac adapter. zonder die stroomaansluiting gaat het nml niet werken.
Ja dat heeft ie (officiele kabel he). Heb dat ook zo aangesloten. De telefoon laadt ook gewoon op. Maar zou het kunnen dat het niet werkt doordat ik een niet officiele firmware draai? (blijf dat update icoontjr maar zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand al iets vernomen van de ICS versie van HyperDroid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
ongetwijfeld stomme vraag, maar hoe kan ik in resurrection het lockscreen wijzigen, dus opties toevoegen bij de swype? kan het echt nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
ph4ge schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:31:
[...]

Thnx. Dit heeft wonderen verricht!
Nu op 44% na 15 uur. Vind ik goed zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallokes;

ik heb echt vanalles geprobeerd en ik krijg telkens de foutmelding "signature verification failed", ik word er echt onozel van eh, kan iemand mij hier mee helpen aub? ik weet echt niet wat ik verkeerd doe.

mvg Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:36:
hallokes;

ik heb echt vanalles geprobeerd en ik krijg telkens de foutmelding "signature verification failed", ik word er echt onozel van eh, kan iemand mij hier mee helpen aub? ik weet echt niet wat ik verkeerd doe.

mvg Bjorn
Welkom op GoT :w
Groeten en je naam noemen is hier niet nodig.

Ten eerste is het in de bovenstaande post geheel onduidelijk waar je het over hebt. Dat je dit topic gekozen hebt, doet vermoeden dat je een custom ROM op een GT-i9100 hebt gezet. Wat het probleem is, wanneer dit optreedt, om welke ROM het gaat, wat je probeert of doet of geinstalleerd hebt, allemaal informatie die nodig is of kan zijn bij het zoeken naar een oplossing.

Verder is het fijn als wij zien wat je eigen inzet is (geweest).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:39:
[...]

Welkom op GoT :w
Groeten en je naam noemen is hier niet nodig.

Ten eerste is het in de bovenstaande post geheel onduidelijk waar je het over hebt. Dat je dit topic gekozen hebt, doet vermoeden dat je een custom ROM op een GT-i9100 hebt gezet. Wat het probleem is, wanneer dit optreedt, om welke ROM het gaat, wat je probeert of doet of geinstalleerd hebt, allemaal informatie die nodig is of kan zijn bij het zoeken naar een oplossing.

Verder is het fijn als wij zien wat je eigen inzet is (geweest).
heb er een willen opzetten, maar hij ging nooit over tot installeren, gaf altijd die foutmelding,

ik wil er graag ResurrectionV1.0_remix_ics_exclusive_4.0.3_XXLPQ_FULL-WiPE, opzetten, ik graak dus niet verder dan gingerbread 2.3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
En waar krijg je die foutmelding? In CWM? Heb je de ROM al opnieuw gedownload?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:47:
En waar krijg je die foutmelding? In CWM? Heb je de ROM al opnieuw gedownload?
in de menu voor te installeren, wat is de naam eigenlijk van die cwm? want ik heb nu rom manager, mssn is dat de reden van falen?
ik heb dit van kernel versie: 2.6.35.7-I9100XWKDD-CL161513root@DELL103 #2, deze download XWKDD_insecure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:53:
[...]

in de menu voor te installeren, wat is de naam eigenlijk van die cwm? want ik heb nu rom manager, mssn is dat de reden van falen?
ik heb dit van kernel versie: 2.6.35.7-I9100XWKDD-CL161513root@DELL103 #2, deze download XWKDD_insecure
Ik zeg: lees je eerst even goed in in custom ROM's, CWM, flashen etc.
Aan de hand van de informatie die je geeft valt immers niet op te maken of je uberhaupt de juiste kernel voor jouw ROM geinstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:12
Eeeh @Allseeyineye je geeft die jongen allemaal antwoorden waar die niks aan heeft. Hoewel je gelijk hebt en hij zijn probleem duidelijker moet omschrijven is dat niet wat hij zoekt.

@bjorn.stoffelen als het goed is heb je bij CWM een optie 'toggle signature verification' daar op klikken en klaar.
Je komt in de CWM door bij rom manager op 'reboot into clockworkmod recovery' te klikken.

[ Voor 13% gewijzigd door gebruikershaes op 26-03-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik heb gisteren Resurrection Remix ics v1.0 maar weer eens geflashed.

De rom bevat veel te veel bloatware voor mij. Wat mij echter meer verbaasde was dat ik na het flashen geen CWM meer had.... Als ik start naar recovery kom ik weer in 3e recovery?! Iemand dit al eerder meegemaakt na het flashen van een rom?

Ik zoek eigenlijk een rom zoals "The Gingermod" is voor GB. Een betrouwbare ICS rom waar alle Samsung meuk is uitgehaald of vervangen door AOSP apps. De enige toevoeging die ik graag zie zijn de custom toggles. (Geen CM9 of AOKP, het werkt super maar ik wil graag een goed werkende camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Jay-v schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:58:

De rom bevat veel te veel bloatware voor mij. Wat mij echter meer verbaasde was dat ik na het flashen geen CWM meer had.... Als ik start naar recovery kom ik weer in 3e recovery?! Iemand dit al eerder meegemaakt na het flashen van een rom?

Ik zoek eigenlijk een rom zoals "The Gingermod" is voor GB. Een betrouwbare ICS rom waar alle Samsung meuk is uitgehaald of vervangen door AOSP apps. De enige toevoeging die ik graag zie zijn de custom toggles. (Geen CM9 of AOKP, het werkt super maar ik wil graag een goed werkende camera).
Ik ben op zoek naar precies het zelfde, alleen dan het liefst met een aanpasbare lockscreen (sliders voor apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
@Jay-v probeer de wanamlite roms eens? Of leer zelf een beetje customizen, zo heel ingewikkeld is het niet om je rom een beetje naar je eigen hand te zetten. Ik heb bij mijn rom (LPQ) alle samsung shit eruit getrokken, de apex launcher erin gezet en gehouden wat ik wil houden. Werkt als een trein.

@zAo; idem, aangevuld met widgetlocker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Jay-v schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:58:

Met de rooted kernel kreeg je het probleem dat je veel apps niet meer kunt installeren vanaf de market. Je moest dan of je SD kaart eruit halen, of de originele kernel weer terug flashen. De origele kernel is nu dus ook in de ROM ingebakken. Op zich geen probleem, CWM.zip op je externe sd en je kunt zo aan de slag. Én je hebt geen driehoek bij het opstarten :)

Ik vind het gehalte bloatware wel meevallen bij Resurrection. Veel originele google apps (contacts, dialer, sms) en geen hubs en rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Henk schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:40:
@Jay-v probeer de wanamlite roms eens? Of leer zelf een beetje customizen, zo heel ingewikkeld is het niet om je rom een beetje naar je eigen hand te zetten. Ik heb bij mijn rom (LPQ) alle samsung shit eruit getrokken, de apex launcher erin gezet en gehouden wat ik wil houden. Werkt als een trein.

@zAo; idem, aangevuld met widgetlocker :)
Wanamlite heb ik gebruikt tot 9.7 en komt het dicht in de buurt van wat ik zoek :).

Wellicht kan ik deze rom verder aanpassen naar mijn smaak. Heb al eerder nagedacht over het zelf aanpassen van een Samsung rom. Heb je wellicht een goede tutorial waar te beginnen? App's eruit slopen met Winzip e.d. lukt vast wel, heb echter geen idee hoe ik bijvoorbeeld een flashable zip oid maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
zAo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:09:
Ik ben op zoek naar precies het zelfde, alleen dan het liefst met een aanpasbare lockscreen (sliders voor apps).
Dat kan je toch nog het beste met WidgetLocker doen. Kost 2 euro maar dan kan je altijd je lockscreen zo gek maken als je zelf wilt. JKay heeft ook wel een mod, binnenkort ook voor ICS, maar dat is toch een stuk beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

ph4ge schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:13:
[...]
Dat kan je toch nog het beste met WidgetLocker doen. Kost 2 euro maar dan kan je altijd je lockscreen zo gek maken als je zelf wilt. JKay heeft ook wel een mod, binnenkort ook voor ICS, maar dat is toch een stuk beperkter.
Ik heb WidgetLocker, maar kan er slecht tegen dat het snel uit het geheugen gegooid wordt. Ik gebruik nu JKay en dat werkt super, maar ik kan geen site van die gast vinden. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:13:
[...]

Wanamlite heb ik gebruikt tot 9.7 en komt het dicht in de buurt van wat ik zoek :).

Wellicht kan ik deze rom verder aanpassen naar mijn smaak. Heb al eerder nagedacht over het zelf aanpassen van een Samsung rom. Heb je wellicht een goede tutorial waar te beginnen? App's eruit slopen met Winzip e.d. lukt vast wel, heb echter geen idee hoe ik bijvoorbeeld een flashable zip oid maak.
Ik ben zelf laatste tijd ook beetje met dat soort dingen bezig, wat je kan doen is gewoon een bestaande pakken en die aanpassen.
Op XDA zijn er ook wel lege te vinden.
Heel leuk werkje moet ik zeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
zAo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:14:
Ik heb WidgetLocker, maar kan er slecht tegen dat het snel uit het geheugen gegooid wordt. Ik gebruik nu JKay en dat werkt super, maar ik kan geen site van die gast vinden. Even afwachten dus.
Daar heb ik nou echt totaal geen last van, werkt zowel op GB als ICS perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een andere kernel gedownl, nu wil ik die flashen in cwm, en nu geeeft die de melding no zimage was found, hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:55:
ik heb net een andere kernel gedownl, nu wil ik die flashen in cwm, en nu geeeft die de melding no zimage was found, hoe kan ik dit oplossen?
Ik gok dat je een kernel aan het flashen bent die je vanaf Odin moet installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:21:
[...]

Ik gok dat je een kernel aan het flashen bent die je vanaf Odin moet installeren :)
ja maar als ik via odin doe, dan vind die hem niet. denk dat ik het gewoon opgeef. ben er al 2 dagen mee bezig en kword er gewoon gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:55:
Je bedoeld vast de CWM app binnen Android?
Doe het eens via de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:25:
[...]

Je bedoeld vast de CWM app binnen Android?
Doe het eens via de recovery.
heb ik dus net gedaan en dat werkte, maar dan wil ik die rom erop zetten, en nu is het altijd installation abort.
ik geef me gewonnen, en krijg mijn phone niet meer opgestart. heb de andere kernel weer opgezet. kga het gewoon bij het oude houden, ik geef het op.
toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dit filmpje gewoon precies opgevolgd?

Snap ook niet goed waarom je eerst een andere kernel flashed voordat je een rom gaat flashen. Logischer zou zijn andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

zAo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:14:
[...]

In GoLauncher heb de apps die ik niet gekilld wil hebben gelocked. Ongetwijfeld dat er andere apps zijn die hetzelfde kunnen als je geen GoLauncher wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Blindfold schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:00:
[...]

In GoLauncher heb de apps die ik niet gekilld wil hebben gelocked. Ongetwijfeld dat er andere apps zijn die hetzelfde kunnen als je geen GoLauncher wilt gebruiken.
Gekilled worden is niet hetzelfde als apps die uit het geheugen worden gegooid. In de basis kill ik nooit apps, toch wordt widget locker bij mij ook regelmatig uit het geheugen gegooid. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Resurrection ROM gebruikers;
Moet ik een full wipe doen voor de nieuwe 1.0 PRO versie? (Komend vanaf 9.7)
Liever niet namelijk..

En dan even een algemene vraag;
Kan het zo zijn dat een custom ROM er voor zorgt dat bijvoorbeeld bepaalde games niet compatible zijn met mijn apparaat?
Zo is er laatst een Android versie van King of Fighters uit gekomen, en die zou compatible moeten zijn met de SGS2, alleen krijg ik zowel op mijn telefoon als laptop de melding dat deze niet compatible is.
Waar ik op plekken lees dat mensen met stock 2.3.6 de game wel kunnen downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:21:
Voor Resurrection ROM gebruikers;
Moet ik een full wipe doen voor de nieuwe 1.0 PRO versie? (Komend vanaf 9.7)
Liever niet namelijk..
De wipe is ingebouwd in de ROM, het gebeurt dus vanzelf tijdens de installatie. Je kunt hem dus niet installeren zonder wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:37:
[...]

De wipe is ingebouwd in de ROM, het gebeurt dus vanzelf tijdens de installatie. Je kunt hem dus niet installeren zonder wipe.
Oke, dus gewoon via CWM flashen en klaar..?

Hoe ervaar jij Resurrection 1.0 PRO tov 9.7?
Is het veel beter dan 9.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:39:
[...]

Oke, dus gewoon via CWM flashen en klaar..?

Hoe ervaar jij Resurrection 1.0 PRO tov 9.7?
Is het veel beter dan 9.7?
Je moet even de stappen op XDA volgen, dus ook dalvik cache verwijderen en natuurlijk de google apps (+fixer) installeren. Zoals je ziet staat daar verder niets van wipe bij, dat doet de installatie zelf.

De ROM zelf bevalt me prima, wel wat schoonheidsfoutjes. Bijvoorbeeld soms op buttons zwarte tekst op donkergrijze achtergrond. Maar verder nog niet echt vastlopers ofzo ervaren. Snelheid is prima. Wel gaat scrollen door homescreens enzo wat 'stroperig' maar dat is een bekende bug in LPQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWLP3 is ook uit, net deze versie van Wanam er op gezet na wat overbodige dingen uit de zip te hebben verwijderd en voor mij leuke dingen te hebben toegevoegd.

Met de standaard kernel prima scrolling, voor sommige mensen misschien wel té smooth (blijjjft doorscrollen) maar ik vind dit heerlijk :) Geen idee nog uiteraard hoe de accuduur is. Even verder tweaken nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Brad Pitt schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:21:
XWLP3 is ook uit, net deze versie van Wanam er op gezet na wat overbodige dingen uit de zip te hebben verwijderd en voor mij leuke dingen te hebben toegevoegd.

Met de standaard kernel prima scrolling, voor sommige mensen misschien wel té smooth (blijjjft doorscrollen) maar ik vind dit heerlijk :) Geen idee nog uiteraard hoe de accuduur is. Even verder tweaken nu :P
Kan je gewoon de APK's die je niet wil verwijderen uit de zip?
En kan ik bijvoorbeeld ook de APK's vervangen door AOSP contacts, calendar etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Klinkt goed, in vorige ICS builds ging het scrollen mij veel te traag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Ik heb deze er ook net op geflashed.
Wat me als eerste opvalt is dat deze boot met het O2 logo uit de UK dus(is ook een UK rom).
Nu aan het opstarten dus later waarschijnlijk wat meer..

Kernel is XLP7 standaard. Ik denk dat ik hier de siyah ga proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 27-03-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Nu online
Thombias schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:10:
[...]

Ik heb deze er ook net op geflashed.
Wat me als eerste opvalt is dat deze boot met het O2 logo uit de UK dus(is ook een UK rom).
Nu aan het opstarten dus later waarschijnlijk wat meer..
De CSC is dan ook: I9100O2ULP4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thombias schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:10:
Kernel is XLP7 standaard. Ik denk dat ik hier de siyah ga proberen.
Siyah beta 7 doet het prima, met gelukkig weer werkende mass storage :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/Screenshot_2012-03-27-14-17-52.png

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 27-03-2012 14:18 . Reden: Screenshot added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
imeR schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:11:
[...]

De CSC is dan ook: I9100O2ULP4. ;)
Klopt, ik heb er in de afgelopen twee minuten nog geen hinder van ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:14:
[...]

Siyah beta 7 doet het prima, met gelukkig weer werkende mass storage :)
Bedankt. Zo ff flashen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Nu online
Thombias schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:14:
[...]

Klopt, ik heb er in de afgelopen twee minuten nog geen hinder van ondervonden.
Er staat verder alleen een O2 app en een O2 wallpaper op, zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
imeR schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:17:
Er staat verder alleen een O2 app en een O2 wallpaper op, zo te lezen.
Op die van Wanam niet :) Al is dat uiteraard ook allemaal zelf makkelijk te verwijderen.

Pagina: 1 ... 59 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.