Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
deze geinstalleerd; en toestel start niet meer op
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1457061
al opnieuw geflashed met XWKDD...geen reactie

[ Voor 23% gewijzigd door Kenny1001 op 18-03-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 10:01
Kenny1001 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:02:
deze geinstalleerd; en toestel start niet meer op
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1457061
al opnieuw geflashed met XWKDD...geen reactie
Flash deze en je kunt weer veder: http://hotfile.com/dl/145...0_XEN_I9100XWKE1.zip.html
Is een orginele rom, maar dan ga je weer terug naar af, betekent, dat je hem moet rooten, en weer mag flashe met een custom rom, ik denk dat je de verkeerde kernel geflasht hebt...

[ Voor 32% gewijzigd door Sebaszz op 18-03-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
das een .tar file?
Want ik weet even niet hoe ik een .zipfile(een Rom op mn niet reagerend toestel kan zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
Kenny1001 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:15:
das een .tar file?
Want ik weet even niet hoe ik een .zipfile(een Rom op mn niet reagerend toestel kan zetten)
.Tar is een officele rom, flash je met odin...
Hij gaat totaal niet meer aan? ook niet met vol down, home en aan/uit knop? zoja dan zul je hem met odin moeten flashe... zo nee dan ben je veder van huis (brick?)

[ Voor 5% gewijzigd door Sebaszz op 18-03-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
ik vrees het. Ik krijg nog het I9100 scherm met de gele driehoek en dan stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
Kenny1001 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:19:
ik vrees het. Ik krijg nog het I9100 scherm met de gele driehoek en dan stopt het.
Nee okee dan, hij doet het nog, je kernel is verkloot..
Je moet even de battery eruit halen, dan erin stoppen, eerst de volume down knop in houden en dan de home en dan de aan/uit knop, dit alles tegelijk, dan kom je in download mode en zul je er een nieuwe rom met odin erop moeten flashe om het tot leven te wekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
Dit is odin: http://www.mediafire.com/?vla921y1ivyq8ff
gebruik alleen de PDA knop om de eerdere .tar file toe te voegen...
De andere vinkjes moetje vanaf blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
alles opnieuw gedaan en nu werkt het wel(weer) met n ander thema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
Kenny1001 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 17:38:
alles opnieuw gedaan en nu werkt het wel(weer) met n ander thema :)
Goed bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
Is er al een nieuwe versie van de sp_conf.xml fix voor ICS? Geruime tijd terug werd hier een aangepaste sp_conf.xml gepost waarmee je de roaming 'R' uit beeld kon krijgen als je bijv. Telfort als provider hebt (like me).

Het is maar cosmetisch maar ik zit me er sinds ICS weer aan te storen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Grimmie187 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:54:
Is er al een nieuwe versie van de sp_conf.xml fix voor ICS? Geruime tijd terug werd hier een aangepaste sp_conf.xml gepost waarmee je de roaming 'R' uit beeld kon krijgen als je bijv. Telfort als provider hebt (like me).

Het is maar cosmetisch maar ik zit me er sinds ICS weer aan te storen.. :P
Het is natuurlijk wel meer dan alleen cosmetisch. Als je telefoon Telfort ziet als roaming, betekent dat dus dat je ook dataroaming aan moet zetten om te kunnen internetten. Als je dan dus in (of zelfs dicht bij) het buitenland zit, heb je kans dat je lekker gaat roamen op een buitenlands netwerk en zo je mail gaat checken, facebook berichten binnen laat komen, foto's gaat uploaden enzo (dingen die je nu eenmaal met een smartphone doet). Dat kun je normaal voorkomen door dataroaming uit te zetten, maar dat gaat dus niet als je internet het dan in NL niet doet.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
The_Fes schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:04:
[...]

Het is natuurlijk wel meer dan alleen cosmetisch. Als je telefoon Telfort ziet als roaming, betekent dat dus dat je ook dataroaming aan moet zetten om te kunnen internetten. Als je dan dus in (of zelfs dicht bij) het buitenland zit, heb je kans dat je lekker gaat roamen op een buitenlands netwerk en zo je mail gaat checken, facebook berichten binnen laat komen, foto's gaat uploaden enzo (dingen die je nu eenmaal met een smartphone doet). Dat kun je normaal voorkomen door dataroaming uit te zetten, maar dat gaat dus niet als je internet het dan in NL niet doet.
Tuurlijk, dat is natuurlijk waar. Echter als ik in of in de buurt van het buitenland kom gaan alle dataverbindingen direct uit. Door schade en schande wijs geworden zullen we maar zeggen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Gebruikt iemand HyDrOG3N-ICS (AOKP) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1530179 ?

Ik heb hem sinds gisteren geinstalleerd en het bevalt super.Gebruikt natuurlijk de CM9 sources als basis maar het voegt wat leuke extra's toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 14:09
Klopt het dat in de nieuwe dailer de contactenlijst niet geïntegreerd is? Dat vind ik echt heel jammer. Ik draai Spike pure ICS trouwens, wel een relatief fijne rom (Apex launcher) maar sommige apps zoals Strava werken niet meer.

Daarnaast krijg ik steeds vaker te horen dat ik slecht verstaanbaar ben, maar misschien is het wel een hardware-matig probleem. Het is echter heeeeel irritant aangezien ik mijn telefoon zakelijk gebruik. Denk dat ik toch maar een 3310 back-up moet hebben...

Edit\ Jay-v, ik heb hem wel gedownload maar uiteindelijk niet geflashed. Op xda staat ook niet precies wat er nu zo anders aan is dan CM9. Weet jij wat de belangrijkste verschillen zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Maks op 19-03-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maks schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:45:
Klopt het dat in de nieuwe dailer de contactenlijst niet geïntegreerd is?
Yes. Staat er wel bij als je op Menu drukt maar dat is inderdaad wel relatief omslachtig.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Edit\ Jay-v, ik heb hem wel gedownload maar uiteindelijk niet geflashed. Op xda staat ook niet precies wat er nu zo anders aan is dan CM9. Weet jij wat de belangrijkste verschillen zijn?
Je kan de rom wat meer aanpassen als CM9. Er zijn aanpassingen mogelijk voor je Lockscreen, Powermenu, Toggles etc. Zoek anders even op youtube naar AOKP dan vind je verschillende filmpjes van de Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 14:18
Klopt het dat in de nieuwe dailer de contactenlijst niet geïntegreerd is? Dat vind ik echt heel jammer. Ik draai Spike pure ICS trouwens, wel een relatief fijne rom (Apex launcher) maar sommige apps zoals Strava werken niet meer.
Dit viel mij ook op ja, ik gebruik nu de Angel Dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Samsung released kernel sources! Goed nieuws voor CM9 en natuurlijk ook MIUI/AOKP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 11:42
Jay-v schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:45:
Samsung released kernel sources! Goed nieuws voor CM9 en natuurlijk ook MIUI/AOKP
Yup:
https://opensource.samsung.com/index.jsp

Even zoeken op GT-I9100_ICS_Opensource_Update4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:45:
Gebruikt iemand HyDrOG3N-ICS (AOKP) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1530179 ?

Ik heb hem sinds gisteren geinstalleerd en het bevalt super.Gebruikt natuurlijk de CM9 sources als basis maar het voegt wat leuke extra's toe!
Yep, ik gebruik deze ook. Had alleen dat screen rotation niet goed werkte.. En kon hem niet calibreren. Normaal staat deze optie bij settings -> display onder aan. Maar bij deze AOKP rom kan ik deze optie niet vinden. iemand een idee waar die verstopt zit.

Heb het via een backup restore restore kunnen fixen. Maar de optie calibreren kan ik nergens vinden in HyDrOG3N

Voor de rest werkt alles en hij is snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat dit goed nieuws is?
Dat nu de custom ROMs alle hardware normaal kunnen ondersteunen?

Even een vraagje van een noob rooter die zich hier aan wil gaan wagen;
Ik heb flink wat research gedaan en kom op meerdere plekken goede guides tegen om te rooten.
De XXLPQ Samsung ROM heb ik laatst geflashed vanaf een compleet standaard toestel.
Batterij verbruik is verder wel oke, maar ik vind vooral de touch een stuk trager en stugger werken dan mijn originele GB 2.3.5 ROM.
Dit merk ik vooral ook in bijvoorbeeld een schiet spel als Modern Combat 3.

Ik heb "CF-Root-SGS2_XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5" gedownload en dit zou ik op dezelfde manier moeten flashen als dat ik de XXLPQ ROM heb geflashed (via Odin -> PDA).
Hierna zou hij en geroot moeten zijn, en de ClockWorkMod geinstalleerd moeten hebben.
Lees namelijk overal dat CWM belangrijk is voor custom ROMs omdat deze "Nandroid" backups kan maken en dit is vaak nodig voor je een custom ROM installeert.

Als ik dit heb gedaan, ben ik "free to go" om custom ROMs te installeren?
Zo ja, zijn er ROMs die mensen aanraden? Die eigenlijk stock ICS is, goed met de batterij duur om gaat, maar waar ook de touch gewoon lekker op werkt zoals dat in GingerBread was.
Naar mijn weten zijn CM9 en Litening ROM de moeite waard om te installeren.

Thanks alvast, ben nogal voorzichtig met dit soort dingen omdat het m'n eerste keer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56
Volgens mij klopt het wel wat je zegt. CWM is met name makkelijk omdat dat het flashen makkelijker maakt, je hebt geen computer meer nodig. Nandroids zijn weer handig omdat je daarmee heel eenvoudig weer terug kan naar een vorige installatie, voor mocht er iets fout gaan, of mocht je niet tevreden zijn met de geïnstalleerde rom.

Welke rom prettig is ligt maar net aan jou eigen voorkeur. Lees gewoon de topics op XDA en maak je eigen beslissing. Zelf ben ik bijvoorbeeld nog niet over naar ICS, wacht wel tot er roms zijn waarbij de kernel sources ook in verwerkt zijn zodat alles ook echt werkt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verheug me nu erg op een goede versie van MIUI.
MIUI altijd al prachtig gevonden en goed aan te passen, jammer genoeg altijd Cyanogenmod gebaseerd.
Maar gelukkig hebben ze het licht gezien.
MIUI V4 wordt gebaseerd op Samsung framework!
Ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
betekent dit ook dat we dan de camera kunnen gebruiken in CM9? of valt dat niet binnen kernel sources?
En was het hierop wachten tot CM9 stabiel werkt? Of zijn er nog andere zaken die opgelost moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02-2024

Welzo

Perfectionist

nr18 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:00:
Ik heb nu verschillende 4.03 Roms geprobeerd, op geen enkele kreeg ik een PPTP VPN werkend.
Weet iemand een ROM waarmee dit wel werkt?
PPTP VPN werkt gewoon. Ik gebruik (sinds gister) de Lite'ning ROM versie 2.1 en heb het net even getest en het werkt prima. :)

Eindelijk Android ICS op mijn SGS2!

Moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt, de accu lijkt mij ook aanzienlijk langer mee te gaan.
Hiervoor had ik Android 2.3.4 (Lite'ning 6.1) en was mijn accu vaak 30-40% aan het eind van de dag bij wat intensiever gebruik zelfs 15% of lager. Vandaag (dag nog niet helemaal voorbij) bij normaal gebruik en nog meer dan 75% vol! :o

Misschien scheelt het ook iets dat bij de overstap naar ICS een full wipe is gedaan, wel heb ik alle apps die erop stonden voor de update weer terug erop laten zetten en de data hersteld met Titanium Backup bij de apps waarbij ik dit nodig vond. Van systeemdata heb ik niks teruggezet.

Het werkt ook allemaal lekker soepel en snel en ziet er wat gelikter uit.
Morgen zal ik mijn SGS2 weer wat intensiever gaan gebruiken.

Edit:

Afgelopen 3 uur heeft SGS2 in stand-by gelegen en is van 75% naar 74% gegaan, het verbruik in stand-by is echt zeer veel lager heb ik het idee. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Welzo op 19-03-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:39:
Ik verheug me nu erg op een goede versie van MIUI.
MIUI altijd al prachtig gevonden en goed aan te passen, jammer genoeg altijd Cyanogenmod gebaseerd.
Maar gelukkig hebben ze het licht gezien.
MIUI V4 wordt gebaseerd op Samsung framework!
Ik kan niet wachten!
Wow, echt waar? Dat zou wel nice zijn, ik heb altijd de voorkeur gegeven aan op samsung gebaseerde custom roms.

link btw? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordMocro schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:39:
[...]

Wow, echt waar? Dat zou wel nice zijn, ik heb altijd de voorkeur gegeven aan op samsung gebaseerde custom roms.

link btw? :*)
Tadaaa :9~ http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1535793
Het is nog niet veel, maar nu de sources zijn vrijgegeven kan het snel gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 20:06
Als reactie op m'n eigen post (ik was degene met zware battery drain aantal pagina's terug). Heb ongeveer 5 ROMs geprobeerd, zowel custom als stock, root en unroot.
In 4.x neemt het Android systeem 80+% op omdat hij niet tot slaap komt.
In 2.3.x neemt het scherm 80+% op omdat hij niet tot slaap komt.
(In 4.x gaat het scherm blijkbaar niet aan bij een partial wake en in 2.3.x wel).

Na wat zoeken blijkt dat ik m'n /sdcard/ niet meer kan mounten of te zien krijgen in windows explorer.
Het mounten van /sdcard/ in CWM geeft de error: Cannot mount /sdcard/.
En de USB storage mounten in CWM geeft de error: E:Unable to write to ums lunfile(No such file or directory)

Omdat het bij zoveel ROMS blijft gebeuren de battery drain denk ik dat het systeem blijft zoeken in de /sdcard/.
Nu lijkt me dat dit een kernel probleem is (ook daarvan al meerdere geprobeerd), momenteel draai ik: CF-Root-SGS2_XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5

Edit: geen verschil met: RedPillKernel_Rev1.3

Klinkt dit inderdaad als een kernel probleem? Zo ja welke raden jullie aan?

PS: Heb al een andere batterij geprobeerd, hier ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 23:05
heb je al gekeken of je nog steeds battery drain hebt als je je sd kaart eruit haalt?
Of vervangt door een andere sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 20:06
avec_style schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:34:
heb je al gekeken of je nog steeds battery drain hebt als je je sd kaart eruit haalt?
Of vervangt door een andere sd kaart?
Maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Laatst online: 08-10 14:30
Zijn er nog mensen hier die Resurrection Remix ICS ROM v9.7 gebruiken, want ik kijk meestal op de site GalaxyS2root.com, en die kerel is zo tevreden op deze rom dat het wel reclame lijkt.
En ik wil zelf een ICS ervaring op mijn S2 zonder touchwiz enz. en zelf ben ik een Newb in het rooten of nieuwe roms installeren op telefoons.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kivanco schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:06:
Zijn er nog mensen hier die Resurrection Remix ICS ROM v9.7 gebruiken, want ik kijk meestal op de site GalaxyS2root.com, en die kerel is zo tevreden op deze rom dat het wel reclame lijkt.
Op die site geen enkele melding van 9.7 en over 9.6 wordt gewoon normaal geschreven, niks reclame-achtigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Nu de laatste versie van CM9 draaien (19-03 nightly) en dat bevalt eigenlijk zeer goed. Simpel, snel maar je moet natuurlijk sommige dingen voor lief nemen (geen video opnemen, geen usb file transfer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 16:05
kivanco schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:06:
En ik wil zelf een ICS ervaring op mijn S2 zonder touchwiz enz. en zelf ben ik een Newb in het rooten of nieuwe roms installeren op telefoons.
Ik draai 9.6 al een hele tijd naar tevredenheid, niks te klagen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
Brad Pitt schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:13:
[...]

Op die site geen enkele melding van 9.7 en over 9.6 wordt gewoon normaal geschreven, niks reclame-achtigs.
Hij heeft wel een filmpje over 9.4, en verder heeft hij er het over dat deze het beste is en verder praat hij in de andere artikellen (zoals official ICS) dat je beter Resurrection kan nemen.
Maar ik lees verder ook dat sommige dingen het niet doen enz. daarom wou ik het hier effe vragen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Alexji schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:42:
Nu de laatste versie van CM9 draaien (19-03 nightly) en dat bevalt eigenlijk zeer goed. Simpel, snel maar je moet natuurlijk sommige dingen voor lief nemen (geen video opnemen, geen usb file transfer).
Beetje offtopic, maar ik snap dat nooit. Wat is er dan zo geweldig aan CM builts als een aantal key aspecten niet of minder goed werken dan in de samsung based roms. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
ph4ge schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:52:
[...]

Ik draai 9.6 al een hele tijd naar tevredenheid, niks te klagen.
Vanmiddag komt volgens het topic op XDA 10.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
The_Fes schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:53:
[...]

Vanmiddag komt volgens het topic op XDA 10.0
Maar is het aan te raden dat ik als een nieuweling in het hele root/flash gedoe dit neem, of raden jullie mij een andere rom aan.
Want ik heb de beelden van SGII ICS gezien, en ik wil die hele Touchwiz gedoe weg hebben en in de plaats van een interface hebben zoals Galaxy Nexus, en dat het dan energy zuiniger en sneller wordt vind ik alleen maar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
lordMocro schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:53:
[...]

Beetje offtopic, maar ik snap dat nooit. Wat is er dan zo geweldig aan CM builts als een aantal key aspecten niet of minder goed werken dan in de samsung based roms. :o
Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk, maar ik wil het liefst gewoon standaard Android zoals Google dat bedoeld heeft. Dan kan je wel gaan lopen prutsen met die roms gebaseerd op de officiële Samsung versie, maar dat is het allemaal net niet vind ik. Ik zou ook eerst voor een Nexus toestel gaan maar heb de S2 via een goede aanbieding weten te scoren.

Dus, het is zeer persoonlijk en ik neem het voor lief dat filmen niet werkt (gebruik ik niet) en file transfer alleen via iets als AirDroid. Het kan alleen maar beter worden vanaf nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 11:39
Tijd voor een checkrom revoHD ICS versie :) Daar ben ik op aan het wachten.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Alexji schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:01:
[...]

Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk, maar ik wil het liefst gewoon standaard Android zoals Google dat bedoeld heeft. Dan kan je wel gaan lopen prutsen met die roms gebaseerd op de officiële Samsung versie, maar dat is het allemaal net niet vind ik. Ik zou ook eerst voor een Nexus toestel gaan maar heb de S2 via een goede aanbieding weten te scoren.

Dus, het is zeer persoonlijk en ik neem het voor lief dat filmen niet werkt (gebruik ik niet) en file transfer alleen via iets als AirDroid. Het kan alleen maar beter worden vanaf nu ;)
Fair enough. Ik heb ook liever de ics launcher van google ipv van apex/nova launcher te moeten gebruiken, maar naast dat biedt Samsung touchwiz alleen maar voordelen imo.

Idd erg persoonlijk als het gaat om software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 05-10 16:52
Ewivis schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:04:
Tijd voor een checkrom revoHD ICS versie :) Daar ben ik op aan het wachten.
Ik gok dat die er medio april zal zijn, mits er dan wel een stabiele ICS ROM een week of twee al beschikbaar is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
lordMocro schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:05:
[...]

Fair enough. Ik heb ook liever de ics launcher van google ipv van apex/nova launcher te moeten gebruiken, maar naast dat biedt Samsung touchwiz alleen maar voordelen imo.

Idd erg persoonlijk als het gaat om software.
Voor zover ik weet gebruikt CM9 toch gewoon Trebuchet launcher? Die kun je ook gewoon installeren op je Samsung rom en dan heb je dezelfde launcher als CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr18
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 14:20
Welzo schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:22:
[...]

PPTP VPN werkt gewoon. Ik gebruik (sinds gister) de Lite'ning ROM versie 2.1 en heb het net even getest en het werkt prima. :)

Lite'ning ROM versie 2.1 maar even proberen :) Thx

PPTP VPN werkt nu ook bij mij :*)

[ Voor 5% gewijzigd door nr18 op 21-03-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:58:
[...]
Ik heb "CF-Root-SGS2_XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5" gedownload en dit zou ik op dezelfde manier moeten flashen als dat ik de XXLPQ ROM heb geflashed (via Odin -> PDA).
Hierna zou hij en geroot moeten zijn, en de ClockWorkMod geinstalleerd moeten hebben.
Lees namelijk overal dat CWM belangrijk is voor custom ROMs omdat deze "Nandroid" backups kan maken en dit is vaak nodig voor je een custom ROM installeert.

Als ik dit heb gedaan, ben ik "free to go" om custom ROMs te installeren?

Thanks alvast, ben nogal voorzichtig met dit soort dingen omdat het m'n eerste keer is.
Kan iemand hier mij nog even een goed en krachtig, kort antwoord op geven?
Heeft dit verder geen effect op mijn stock kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:34:
[...]

Kan iemand hier mij nog even een goed en krachtig, kort antwoord op geven?
Heeft dit verder geen effect op mijn stock kernel?
Ja, dit is de juiste manier
En je vervangt hiermee de stock kernel met de gerootte kernel. Je counter gaat met 1 omhoog en je krijgt de gele driehoek (beide zijn wel weer gewoon naar origineel te krijgen).

Vanaf dan kun je custom roms installeren via CWM.

Mocht je nou bijvoorbeeld Lite'ning ROM willen installeren kun je de stappen die jij beschijft overslaan en meteen via Odin Lite'ning ROM er op zetten, je hoeft dan niet eerst te rooten. Lite'ning ROM is zelf al rooted en daar zit ook CWM in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
De nieuwste CM9 (update-cm-9-20120319-NIGHTLY-galaxys2-signed) lijkt nog steeds een gezellige Android-bug te hebben...

(3,5 uur van de lader)

Afbeeldingslocatie: http://www.walden.dds.nl/anders/androidbug.png

[ Voor 6% gewijzigd door bollefles op 20-03-2012 13:56 . Reden: Vergeten te melden hoeveel tijd van de lader ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:45:
[...]

Ja, dit is de juiste manier
En je vervangt hiermee de stock kernel met de gerootte kernel. Je counter gaat met 1 omhoog en je krijgt de gele driehoek (beide zijn wel weer gewoon naar origineel te krijgen).

Vanaf dan kun je custom roms installeren via CWM.

Mocht je nou bijvoorbeeld Lite'ning ROM willen installeren kun je de stappen die jij beschijft overslaan en meteen via Odin Lite'ning ROM er op zetten, je hoeft dan niet eerst te rooten. Lite'ning ROM is zelf al rooted en daar zit ook CWM in.
Okay, dat is heel mooi om te horen.
Dus in principe hoef ik net als de XXLPQ ROM slechts de ROM van Lite'ning te flashen (via Odin -> PDA), en dan is mijn toestel meteen zowel rooted, inclusief CWM en een andere kernel?
Als ik de instructies lees op zijn forum haal ik dit er niet uit op namelijk.

Mocht ik inderdaad alleen die ROM te hoeven flashen, moet ik dan in ieder geval vooraf een complete factory reset/wipe doen?
Of is deze ROM prima te flashen zonder te wipen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:39:
[...]

Dus in principe hoef ik net als de XXLPQ ROM slechts de ROM van Lite'ning te flashen (via Odin -> PDA), en dan is mijn toestel meteen zowel rooted, inclusief CWM en een andere kernel?

Mocht ik inderdaad alleen die ROM te hoeven flashen, moet ik dan in ieder geval vooraf een complete factory reset/wipe doen?
Hmm, je hebt gelijk. Vroeger was Lite'ning no whipe, maar nu zie ik dat hij wel eerst een whipe aanraad. Dan moet je toch eerst een rooted kernel er op zetten, en daarmee de eerste stappen van zijn instructie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Ik ben zelf nogal geïnteresseerd in de Miui, gebaseerd op het Samsung-framework (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1535793). Ik verdiep me al een tijdje in Miui-roms, maar heb het nog nooit aangedurfd om een custom rom te flashen. Bij Miui loop ik tegen de vraag op of ze stabiel genoeg zijn om te gebruiken, niet als probeersel zeg maar, maar gewoon als 'daily driver', dus dat alles werkt zoals camera, filmen, GPS, WIFI. Die gasten van Miui geven iedere vrijdag een update vrij en ik vraag me dan af of de zaak wel stabiel draait. Ook zijn de tientallen, of honderden pagina's tellende XDA-topics nogal intimiderend om doorheen te spitten, alhoewel ik dit wel al deels gedaan heb. De mensen daar zijn echter geen noobs op ROM-gebied en ik ben dat wel (weet verder gelukkig vrij veel, root is me ook gelukt). Het is echter voor een leek erg lastig om het Miui-topic volledig te begrijpen.

Zodra Miui, gebasseerd op Android 4 en met Samsung-framework goed genoeg is om als daily driver te gebruiken, moet ik die clockworkmod maar eens gaan aanschaffen vanwege backup, alhoewel dat volgens mij ook met het gratis ROM-toolbox kan.

Verder heb ik ook nergens kunnen vinden dat ik met de Speedmod-kernel (vanwege root) niet meer naar ICS zou kunnen opdaten, dus ik ga er vanuit dat dit gewoon moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:48
CWM is gratis ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 00:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is het na 231 pagina's niet eens tijd voor een nieuw deel van dit topic? :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:25
marhalm schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:02:
Verder heb ik ook nergens kunnen vinden dat ik met de Speedmod-kernel (vanwege root) niet meer naar ICS zou kunnen opdaten, dus ik ga er vanuit dat dit gewoon moet lukken.
Natuurlijk kan je wel updaten naar ICS maar hierbij wordt je speedmod kernel vervangen door de ICS kernel die bij de ROM zit. En Speedmod heeft naar mijn weten nog geen ICS versie uitgebracht.

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:48
The_Fes schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:54:
[...]

Hmm, je hebt gelijk. Vroeger was Lite'ning no whipe, maar nu zie ik dat hij wel eerst een whipe aanraad. Dan moet je toch eerst een rooted kernel er op zetten, en daarmee de eerste stappen van zijn instructie doen.
Vanuit de standaard recovery kan je ook een factory reset doen, of vanuit het instellingen-menu van je huidige rom
In ICS: vanuit home-scherm kiezen voor menu - systeeminstellingen - backup maken en terugzetten - standaardgegevens herstellen.
In Gingerbread staat het volgens mij onder menu - instellingen - privacy
Als laatste optie is er nog een toetscombinatie in het belscherm: *2767*3855#. Denk erom, die laatste optie vraagt niet om een bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 07:43
Laatste Criskelo ziet er goed uit. Iemand geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door yur400 op 20-03-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:54:
[...]

Dus die root file kan ik dus gerust flashen, backup maken, en vervolgens die Litening ROM flashen..

Sorry dat ik zo door blijf zeuren, alleen ik schijt 'm 7 kleuren kak als iets mis gaat.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:26:
[...]

Dus die root file kan ik dus gerust flashen, backup maken, en vervolgens die Litening ROM flashen..

Sorry dat ik zo door blijf zeuren, alleen ik schijt 'm 7 kleuren kak als iets mis gaat.. :D
Jep, root file flashen met Odin, nandroid backup maken met CWM, full whipe en dan Lite'ning flashen met Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mijn GPS werkt totaal niet meer.

Heb al meerdere roms geflashed alsnog zonder resultaat. Hij blijft maar zoeken naar GPS...

Hiervoor werkte GPS altijd en gebruikte ik het elke dag. Hij heeft het dus wel gedaan.

Heb al meerdere GPS fix apps gebruikt, en ook de AGPS patch van XDA toegepast. Alsnog geen resultaat.

Weet iemand hoe ik mijn GPS kan fixen? Ik zit momenteel op de CM9 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:22
Als je root hebt, kun je ook Mobile Odin installeren en Litening daarmee flashen. Eén van de voordelen is dat op die manier de flashcounter niet oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Kimi-Alonso schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:44:
Mijn GPS werkt totaal niet meer.

Heb al meerdere roms geflashed alsnog zonder resultaat. Hij blijft maar zoeken naar GPS...

Hiervoor werkte GPS altijd en gebruikte ik het elke dag. Hij heeft het dus wel gedaan.

Heb al meerdere GPS fix apps gebruikt, en ook de AGPS patch van XDA toegepast. Alsnog geen resultaat.

Weet iemand hoe ik mijn GPS kan fixen? Ik zit momenteel op de CM9 rom.
In ieder geval niet CM9 of een op CM9 gebaseerde ROM gebruiken, dat is een bekend issue met CM (niet voor iedereen, maar ik heb het wel regelmatig voorbij zien komen).

Probeer eens een op de Samsung Rom gebaseerde rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Niet online
The_Fes schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:50:
[...]

In ieder geval niet CM9 of een op CM9 gebaseerde ROM gebruiken, dat is een bekend issue met CM (niet voor iedereen, maar ik heb het wel regelmatig voorbij zien komen).

Volgens mij heb ik dit al geprobeerd. Ik zal het nog een keer doen, kijken of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 06-10 17:09
janvanduschoten schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:09:
Is het na 231 pagina's niet eens tijd voor een nieuw deel van dit topic? :)
Jup, of een splitsing met ICS custom
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:39:
[...]

Jup. Rooted, busybox, CWM alles in een. Maar ik zou zeker wipen!. Vooral bij de 2.1 Update anders gaat je camera app vastlopen, en nog een paar. Ik was erg sceptisch over ICS. Maar het bevalt me na de wipe, zeer goed. Zo gauw mijn batterij leeg is, zal ik even een screenshot posten. Ik zit nu op 92% na 15 uur. (met adfree trouwens)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Magiciano schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 07:43:
Als reactie op m'n eigen post (ik was degene met zware battery drain aantal pagina's terug). Heb ongeveer 5 ROMs geprobeerd, zowel custom als stock, root en unroot.
In 4.x neemt het Android systeem 80+% op omdat hij niet tot slaap komt.
In 2.3.x neemt het scherm 80+% op omdat hij niet tot slaap komt.
(In 4.x gaat het scherm blijkbaar niet aan bij een partial wake en in 2.3.x wel).

Na wat zoeken blijkt dat ik m'n /sdcard/ niet meer kan mounten of te zien krijgen in windows explorer.
Het mounten van /sdcard/ in CWM geeft de error: Cannot mount /sdcard/.
En de USB storage mounten in CWM geeft de error: E:Unable to write to ums lunfile(No such file or directory)

Omdat het bij zoveel ROMS blijft gebeuren de battery drain denk ik dat het systeem blijft zoeken in de /sdcard/.
Nu lijkt me dat dit een kernel probleem is (ook daarvan al meerdere geprobeerd), momenteel draai ik: CF-Root-SGS2_XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5

Edit: geen verschil met: RedPillKernel_Rev1.3

Klinkt dit inderdaad als een kernel probleem? Zo ja welke raden jullie aan?

PS: Heb al een andere batterij geprobeerd, hier ligt het niet aan.
Heb je wel complete wipes gedaan van je telefoon of heb je de ene ROM over het andere gezet? Als je niet hebt gewiped kun je niets uitsluiten namelijk. ;) Ik zie niet voor de lol in veel custom ROM topics staan dat er gewhiped moet worden voor- of nadat je een andere ROM er op zet.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 20-03-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Laatst online: 27-09 23:22
Probleem! Ik heb nu sinds juni een S2, vorige week geroot. Ik draaide een stock rom 2.3.6 Nederlands.
Nu wil ik via rom toolbox mijn battery icon veranderen. Galaxy reboote, maar kwam niet verder dan het bootscherm, niet eens de animatie.

Ik restore momenteel met behulp van CWM, gisteren een backup gemaakt.

Als dit niet werkt, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Gruijters schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:50:
Probleem! Ik heb nu sinds juni een S2, vorige week geroot. Ik draaide een stock rom 2.3.6 Nederlands.
Nu wil ik via rom toolbox mijn battery icon veranderen. Galaxy reboote, maar kwam niet verder dan het bootscherm, niet eens de animatie.

Battery pull geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Laatst online: 27-09 23:22
Ik heb de galaxy momenteel gerecoverd mbv CWM backup.

Ik moet me er nog maar eens goed in gaan verdiepen hoe ik gemakkelijk backups kan maken, ook met TB. In de toekomst wil ik er namelijk graag een custom rom op flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:56
bollefles schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:55:
De nieuwste CM9 (update-cm-9-20120319-NIGHTLY-galaxys2-signed) lijkt nog steeds een gezellige Android-bug te hebben...

(3,5 uur van de lader)

[afbeelding]
Klopt, die bug schijnt pas opgelost te worden in Android 4.04!
Zie de changelog hier: http://www.androidpolice....-imm30b-come-download-it/
[...]In ieder geval niet CM9 of een op CM9 gebaseerde ROM gebruiken, dat is een bekend issue met CM (niet voor iedereen, maar ik heb het wel regelmatig voorbij zien komen).

CM9 hier en mijn GPS werkt prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
CRXed schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 01:59:
[...]

Klopt, die bug schijnt pas opgelost te worden in Android 4.04!
Zie de changelog hier: http://www.androidpolice....-imm30b-come-download-it/
Interessant: "Android OS bug fixed (in battery stats)"
Alsof het alleen om de weergave gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 15:58
Gruijters schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:50:

Restore met CWM gaat wel werken, zo niet dat moet je even gaan uitzoeken hoe adb werkt. Zet vervolgens je telefoon in downloaden mode (dus niet recovery) en sluit hem met usb aan. Nu kan je via de command prompt met adb nog bij je telefoon komen. Als je met je battery icon bezig ben geweest dan is waarschijnlijk je framework-res.apk corrupt ofzo. Deze kan je via een rom kitchen website downloaden en dan via adb weer terug zetten op je telefoon. Nadat je dit hebt gedaan zou je telefoon weer normaal moeten booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2019
Beste tweakers,

Ik heb al dik een half jaar een galaxy s2 en nooit problemen mee gehad. Omdat binnenkort ICS naar het toestel komt heb ik een paar dagen geleden het toestel ge-update via instellingen --> over het toestel --> software-update --> bijwerken. Ik heb toen aardig wat updates moeten doen omdat ik dit voorheen nooit gedaan had. Ik ben nu op android versie 2.3.5 aan beland, maar sinds de update heb ik een aardig probleem. Op de één of andere manier is na de update mijn contacten app gewoon weg, foetsie. Maar ook de telefoon app waarmee je nummers in kan toetsen, logboek bekijken etc. Beide gewoon weg, ik kan nog wel bellen d.m.v. me berichten lijst en contacten met wie ik een conversatie gehad heb, over heen te sliden van links naar rechts. Dus de nummers staan naar mijn idee nog wel ergens.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Niet online
[...]

Ik heb ondertussen een paar samsung stock roms gedraaid, GPS werkt nog steeds niet. Ben ook al met een clean slate begonnen, format system, data, cache en sd card.

Er moet toch een of andere fix zijn? Kan haast niet voorstellen dat het een hardware probleem is. Google maps location en kompas werken wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren heb ik geprobeerd naar cm9 nightly van gisteren te flashen, alleen toen ik mijn apn wilde instellen kon ik niet opslaan. Toen heb ik terug geflash naar resurrection 9.7. Vandaag heb ik mijn telefoon naar de nightly van vandaag geflasht in de hoop dat ik mijn apn wel in kon stellen. Maar toch lukt het me nog steeds niet, heeft iemand hier een oplossing voor?

edit
oplossing al gevonden op xda
System Settings > Performance > Processor >

1) CPU governor: ONDEMAND;
2) CHECK set on boot.
3) Reboot. Win.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
nick7 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:09:
Beste tweakers,

Ik heb al dik een half jaar een galaxy s2 en nooit problemen mee gehad. Omdat binnenkort ICS naar het toestel komt heb ik een paar dagen geleden het toestel ge-update via instellingen --> over het toestel --> software-update --> bijwerken. Ik heb toen aardig wat updates moeten doen omdat ik dit voorheen nooit gedaan had. Ik ben nu op android versie 2.3.5 aan beland, maar sinds de update heb ik een aardig probleem. Op de één of andere manier is na de update mijn contacten app gewoon weg, foetsie. Maar ook de telefoon app waarmee je nummers in kan toetsen, logboek bekijken etc. Beide gewoon weg, ik kan nog wel bellen d.m.v. me berichten lijst en contacten met wie ik een conversatie gehad heb, over heen te sliden van links naar rechts. Dus de nummers staan naar mijn idee nog wel ergens.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Nick
Groeten en bedanken hoeft op GoT niet ;)

Er zijn twee opties:
1. Toestel rooten en een contacts.apk in /system/apps plaatsen
2. In KIES noodherstel firmware uitvoeren

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick7
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09-2019
AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:16:
[...]

Groeten en bedanken hoeft op GoT niet ;)

Er zijn twee opties:
1. Toestel rooten en een contacts.apk in /system/apps plaatsen
2. In KIES noodherstel firmware uitvoeren
Nou weet ik al niet wat rooten is, dus wat houden beide opties precies in? Zitten er voor en nadelen aan beide of maakt het niet zoveel uit?

KIES heb ik wel al op me pc staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 00:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hallo nick7 :)

Als je niet weet wat rooten is dan moet je er nog niet aan beginnen. Lees je eerst eens in, lees te topicstart eens rustig door dan weet je waar je het over hebt en wat je aan het doen bent. Dus eerst zelf wat doen en pas vragen als je er niet zelf uit kunt komen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
*knip* Niet nodig, hij moet eerst zelf maar eens gaan lezen.

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 21-03-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Ik ben gisteren van LeoMar 2.7.1 overgeschakeld naar Checkrom v6. Heb gisteren echt een uur gegoogled hoe je overscroll bounce terug kunt krijgen. Maar zonder succes.

Is het iemand anders wel gelukt? Glow vind ik erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:25
Gisterenavond terug naar een backup van Checkrom HD v6 moeten gaan, had wanamlite ICS 9.3 erop staan en hij begon héél erg raar te doen :p

Mijn batterij icoontje was namelijk zomaar verdwenen dus dacht ik dat een reboot het probleem zou oplossen. Echter toen ik opnieuw opstartte en mijn PIN-code ingaf bleef mijn toestel de hele tijd hangen en/of zeer langzaam reageren gevolgd door een plotse reboot :s

Als ik dan al verder kwam dan zag ik ineens mijn lockscreen maar met pattern :o en dan bleef hij daar dan weer hangen!

Gelukkig dat ik altijd backup vooraleer ik een nieuwe ROM test. Vind Checkrom sowieso fijner als de ICS ROMs die momenteel beschikbaar zijn :)

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
lordMocro schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:55:
Ik ben gisteren van LeoMar 2.7.1 overgeschakeld naar Checkrom v6. Heb gisteren echt een uur gegoogled hoe je overscroll bounce terug kunt krijgen. Maar zonder succes.

Is het iemand anders wel gelukt? Glow vind ik erg lelijk.
Kitchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Jkay zit toch al standaard in Checkrom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Snakeye2209 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:50:
[...]

Jkay zit toch al standaard in Checkrom?
Ja. Maar deze mod zit er niet standaard in, omdat je deze mod alleen kan activeren via de recovery. Ksnap alleen niet waarom dit niet in de kitchen app staat onder de mods.

[ Voor 12% gewijzigd door lordMocro op 21-03-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Ik heb momenteel lightning rom 2.1 draaien. Maar ben er toch niet echt heel te vrede over. Heb het idee dat de accu sneller leeg gaat als stock 2.3.6 en hoop eigenlijk dat er een simpele rom is die apex kan draaien (hoeft niet, maar vind het wel lekker werken) en op ics werkt. Maar zonder veel poespas, en waar alles gewoon werkt. Iemand een idee? Of moet ik daarvoor nog ff wachten en zo ja, welke rom moet ik in de gaten houden? Want op XDA zie ik echt door de al die customs de roms niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Draai zelf Insanity, CM9-based en werkelijk kaler dan kaal. Gewoon lekker zelf inrichten dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
gwystyl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:03:
Deze misschien? Eerste link google. Als die niet voldoet kan je misschien zoeken in nexus forums? Daar draait in ieder geval standaard ICS op, dus misschien heeft iemand hem daar al gepost of kan je mensen vragen om een apk. Zo te zien aan mijn link heb je phone.apk en contacts.apk nodig.
Hartelijk dank. Inderdaad duidelijk niet goed gezocht. Ben er mee aan het stoeien, alleen nog problemen met de .zip via de recovery te installeren. Maar daar kom ik vast wel uit. Late reactie, maar toch bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Upquark schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:36:
Draai zelf Insanity, CM9-based en werkelijk kaler dan kaal. Gewoon lekker zelf inrichten dus. :)
wow idd kaler dan kaal :) Is wel ff wennen, meestal vind ik het toch mooi om een kant en klaren rom te gebruiken. Maar als dit veel accu scheelt en niet crached dan blijf ik zeker hier een tijdje op, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark4ever schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:57:
Maar als dit veel accu scheelt en niet crached dan blijf ik zeker hier een tijdje op, thnx!
Kernel en de gebruikte governor bepalen voor het grootste gedeelte de accuduur, niet de Rom zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
ICS is wel echt een verschil. Nu 1 dag 14 uur, 25 minuten op 52% batterij. En om nou te zeggen dat ik zuinige apps draai, dat is niet het geval. Vandaag 3 uur Anti mijn eigen netwerk laten sniffen, om te kijken of de wifi driver zuiniger was. Het lijkt er wel op.

(Litening 2.1 Trouwens)

[ Voor 4% gewijzigd door Biersteker op 21-03-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabri91
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 01:07
Biersteker schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:48:
ICS is wel echt een verschil. Nu 1 dag 14 uur, 25 minuten op 52% batterij. En om nou te zeggen dat ik zuinige apps draai, dat is niet het geval. Vandaag 3 uur Anti mijn eigen netwerk laten sniffen, om te kijken of de wifi driver zuiniger was. Het lijkt er wel op.

(Litening 2.1 Trouwens)
Welke versie van ICS heb jij op je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Met alle respect, de "mijn batterij doet sinds deze custom rom 3 dagen mee" bewering beginnen mijn keel uit te hangen. :)

Zolang je telefoon maar niet binnen 1 dag leeg is als je alleen je telefoon af en toe checkt voor whatsapp/mail en belletjes zo nu en dan, dan zit het goed. Dan weet je dat je geen last hebt van batterydrain. Vanaf hier is het totaal afhankelijk van hoe je je telefoon gebruikt.
Ben je toevallig ergens diep in een gebouw met 3g aan, kost het veel meer energie dan wanneer heel de dag buiten rondloopt. Of als je ff een half uurtje browst dan kost het al gauw 10-15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
@lordMocro. Ben ik het helemaal mee eens. Ik snap ook precies wat je bedoelt. Maar Litening 2.1 is eigenlijk gewoon de samsung ICS rom met root, busybox etc. Het enige wat ik ook heb gedaan is adFree installeren. Ik snap dat je sceptisch bent. Was ik ook, maar ICS en 2.3.5 zijn wel echt een wereld van verschil. Mijn batterij leeft gewoon echt zeker een dag langer. (Vooral idle trouwens, dan is er echt gewoon bijna 0 aan battery drain.)

En ik heb wel echt de nodige problemen met Litening rom gehad. Herhaaldelijk dalvik cache moeten wipen, voordat hij eigenlijk lekker werkte. (Camera app issue). Maar nu alles werkt, ben ik eigen zeer tevreden. En ik dacht ik meld het even. Ik zei het gister ook al, ik ga voor een lege batterij en maak er een screenshot van. Maar ICS, is wel toch een stuk netter als het gaat over batterij gebruik. IMHO!

Natuurlijk kost 3G wel veel power, maar ik heb 3g wel altijd aan, hoewel dat niet waar is. Ik gebruik 2G, met 3G switcher. Ik hoef toch alleen maar met 2G Whatsapp etc, te gebruiken, googleaccount synct alleen met wifi.

Ik kan ook wel even een screen posten van het verschil tussen XXLPQ en 2.3.5. Maar ICS verbruikt in mijn geval extreem veel minder batterij.

[ Voor 57% gewijzigd door Biersteker op 21-03-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

zijn er mensen die L2TP IPsec VPN aan de praat krijgen? PPTP werkt wel maar heb de voorkeur voor IPsec.
(draai nu 4.03 Litening 2.1)

Er gaat ook het gerucht dat het misschien een bug is.....

[ Voor 8% gewijzigd door R1 op 21-03-2012 19:56 ]

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nu voor het eerst geroot en Resurrection (?) 9.7 ROM er op gezet.
Maar man wat een verschil, dit had ik VEEL eerder moeten doen.
Het voelt zo veel beter dan XXLPQ, niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
ThinkPadd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:34:
Vraagje:

Klasgenoot van mij heeft een SII gekocht. Hij is echter flauw van de bijgeleverde T-Mobile meuk. Nu weet hij van mij dat ik CM7 op m'n Desire gebruik. Dat leek hem ook wel interessant.

Maar omdat de SII behoorlijk nieuw is ben ik het spoor even bijster. Wat kan ik het beste voor hem installeren? Hij wil waarschijnlijk wel zoveel mogelijk de originele Samsung interface behouden, en dus geen super kale ROM.
[..]
Om nog even hierop terug te komen:
Via deze pagina: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 de laatste stock versie (DXLP7) binnengehengeld. Die geinstalleerd via Odin en klaar! Blijkbaar is die nieuwste versie ook gelijk ICS (4.03). Werkt prima en klasgenoot is tevreden :) Apps e.d. bleef ook allemaal keurig behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:21
Weet hier iemand of er een work around is voor het probleem dat de ICS Swype Beta zoals hier: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/16096 beschreven niet te activeren is met de code etc.

Edit:
In supertoolbox alle swype apps verwijderen,
naar installer gaan daar swype installer (van 83,98KB) gebruiken en het registratie proces met beta code etc volgen...
Veel swype plezier!

[ Voor 34% gewijzigd door dutchshadow op 21-03-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik heb nu ongeveer een maand de i9100 en zon beetje elke rom die op xda te vinden is wel geprobeerd. Mijn inziens zijn de verschillen vooral esthetisch van aard. De rom waar ik het enthousiast over ben is Android Slim http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1536783. Volledig AOSP en maar 75mb groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Hebben jullie geen last met Titanium Backup en ICS roms?

Ik heb met veel hangen en rebooten uiteindelijk apps en data weten te restoren. Was natuurlijk wel van een 2.3.6 rom naar ICS, dus had een vermoeden dat dat het probleem was.
Toen heb ik Litening 2.1 gewiped en alle apps opnieuw geinstalleerd (met de hand). Maar als ik daarna alles probeer te backuppen loopt TB ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
Geen problemen met TB.

Het enige is dat hij soms bij restoren op een app blijft hangen. Dan moet ik TB afschieten, opnieuw opstarten en de betreffende app niet restoren bij een batch job. Dit probleem reproduceert.

Een idee wat ik op het net vond was het unmounten van je usb storage. Dat heeft bij mij in GB gewerkt. In ICS werkt die truuk niet.
Pagina: 1 ... 58 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.