Siyah kernel voor ICS is al wel gewoon beschikbaar. zie de Siyah website hier.CobyBE schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:43:
[...]
• Je kan wel nog geen Siyah kernel gaan gebruiken bij deze ROM omdat Siyah nog niet geupdate is voor ICS. Als je Siyah wilt gebruiken zal je tijdelijk nog een Gingerbread ROM moeten installeren.
klopt maar die is nogsteeds alpha, zolang er geen kernel sources beschikbaar zijn zal er waarschijnlijk ook geen stable gereleased worden....Mistermo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:02:
[...]
Siyah kernel voor ICS is al wel gewoon beschikbaar. zie de Siyah website hier.
Kernel sources zullen waarschijnlijk deze maand nog online komen.
@ gwystyl: Inderdaad haha, zou best stom zijn moesten we ook nog tegenstrijdige info geven 
@ mistermo: Ah ok dat wist ik niet. Maar aangezien het nog een alpha is en 3S nog geen ervaring heeft met flashen is het misschien toch beter om eerst gewoon de stock kernel met ICS of Speedmod met GB te gebruiken
(imho natuurlijk)
@ mistermo: Ah ok dat wist ik niet. Maar aangezien het nog een alpha is en 3S nog geen ervaring heeft met flashen is het misschien toch beter om eerst gewoon de stock kernel met ICS of Speedmod met GB te gebruiken
Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500
Fout helaas, er is al een beta 3.0 te downloadenCobyBE schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:43:
[...]
Hallo 3S
Om je vragen te beantwoorden:
[list]
• Je kan wel nog geen Siyah kernel gaan gebruiken bij deze ROM omdat Siyah nog niet geupdate is voor ICS. Als je Siyah wilt gebruiken zal je tijdelijk nog een Gingerbread ROM moeten installeren.
En voor iedereen die het touchscreen laggy vindt raad ik deze zeer aan.. Draait perfect..
edit: doh.. beter lezen, is al eerder verteld..
[ Voor 8% gewijzigd door Occy74 op 15-03-2012 10:18 ]
Weet iemand hoe ik mijn originele bootlogo terug kan flashen? Liefst als flashable zip ;-). Dus NIET de animation maar het logo wat nog voor de animation te zien is.
Deze is ooit door het flashen van een Miui v4 ROM vervangen, inmiddels ben ik een aantal roms verder maar zit ik nog steeds met dat vervelende logo. Geen wereld probleem maar het irriteert me wel een beetje
. Zoeken op bootlogo resulteert in bootanimations waar ik dus niks aan heb.....
Edit: Blijkbaar is hier een app voor. SGS2 - Bootlogo ... Nu nog even het bootimage extracten uit een stock rom.
Deze is ooit door het flashen van een Miui v4 ROM vervangen, inmiddels ben ik een aantal roms verder maar zit ik nog steeds met dat vervelende logo. Geen wereld probleem maar het irriteert me wel een beetje
Edit: Blijkbaar is hier een app voor. SGS2 - Bootlogo ... Nu nog even het bootimage extracten uit een stock rom.
[ Voor 11% gewijzigd door Jay-v op 15-03-2012 11:41 ]
Volgens mij zijn de bootanimations die je via de KitchenPro app van Checkrom download in het .zip formaat, deze zou je dan ook gewoon moeten kunnen flashenJay-v schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:28:
Weet iemand hoe ik mijn originele bootlogo terug kan flashen? Liefst als flashable zip ;-). Dus NIET de animation maar het logo wat nog voor de animation te zien is.
Deze is ooit door het flashen van een Miui v4 ROM vervangen, inmiddels ben ik een aantal roms verder maar zit ik nog steeds met dat vervelende logo. Geen wereld probleem maar het irriteert me wel een beetje. Zoeken op bootlogo resulteert in bootanimations waar ik dus niks aan heb.....
Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500
Zoals hierboven al staat zoek ik geen Bootanimation maar het bootlogo/bootimage/bootscreenCobyBE schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:42:
[...]
Volgens mij zijn de bootanimations die je via de KitchenPro app van Checkrom download in het .zip formaat, deze zou je dan ook gewoon moeten kunnen flashen
Wil iemand voor mij de "PARAM.LFS" uit een willekeurige stock .tar file halen en ergens uploaden? Connectie hier is nogal traag dus het downloaden van een stock rom duurt erg lang....
Dat is ook weer zo, maar goed je moet toch ergens beginnen.CobyBE schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:12:
@ gwystyl: Inderdaad haha, zou best stom zijn moesten we ook nog tegenstrijdige info geven
@ mistermo: Ah ok dat wist ik niet. Maar aangezien het nog een alpha is en 3S nog geen ervaring heeft met flashen is het misschien toch beter om eerst gewoon de stock kernel met ICS of Speedmod met GB te gebruiken(imho natuurlijk)
Werkt het niet of niet naar behoren zorg dan dat je altijd terug kan naar een stabiele backup.
Bedankt gwystyl en CobyBE!
Het is allemaal duidelijker geworden en ik ga er vanavond of morgen nog eens wat beter naar kijken
Het is allemaal duidelijker geworden en ik ga er vanavond of morgen nog eens wat beter naar kijken
Anybody please???Dikkedikkie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:56:
[...]
Hi,
ik heb serieus al een boel roms geprobeerd en ik weet dat mn data allang weg is aangezien ik een full whipe heb gedaan.
Ook heb ik deze tut gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1457458
Bij alle 3 de manieren blijft hij telkens steken op Nand Write dus kom niet verder helaas.
Heb je nu al een keer via Odin een custom ROM geinstalleerd waarbij ook een pit file bij zat? Dat is al enkele keren aangedragen. Let wel op dat je de goeie pit file hebt, als je de verkeerde combinatie hebt, heb je kans op een SGS2-baksteen.
Hoi ja dat heb ik gisteravond op een andere pc getest, de hele nacht aan laten staan. Ik had de custum rom met pitfile genomen die bij die manual zat die ik heb gepost van xda. Echter blijft hij handen bij nand write.The_Fes schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:39:
[...]
Heb je nu al een keer via Odin een custom ROM geinstalleerd waarbij ook een pit file bij zat? Dat is al enkele keren aangedragen. Let wel op dat je de goeie pit file hebt, als je de verkeerde combinatie hebt, heb je kans op een SGS2-baksteen.
veerder kan ik wel nog steeds in de recovery en in de download modes komen. Dus een baksteen is mn foon nog niet lijkt me toch?
Ik snap er niets meer van
@Dikkiedik zolang je phone nog in Recovery en Download kan komen kan je hem nog weer fixen via Odin.
Gisteren wel een apart geval tegengekomen, de SII van een huisgenoot proberen te flashen.
Begonnen met de bijhorende de CF-Root, daarna bleef hij hangen bij het Galaxy SII scherm (eerste scherm). Download bereikbaar, recovery niet. Vervolgens XXLPQ van samfirmware proberen te flashen, maar bleef steeds of hangen bij boot.bin of hij failde..
Gisteren wel een apart geval tegengekomen, de SII van een huisgenoot proberen te flashen.
Begonnen met de bijhorende de CF-Root, daarna bleef hij hangen bij het Galaxy SII scherm (eerste scherm). Download bereikbaar, recovery niet. Vervolgens XXLPQ van samfirmware proberen te flashen, maar bleef steeds of hangen bij boot.bin of hij failde..
Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG
ik wil eigenlijk de nieuwe lightning rom wel proberen maar kan je die alleen installeren via odin?Ryber schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:50:
@Dikkiedik zolang je phone nog in Recovery en Download kan komen kan je hem nog weer fixen via Odin.
ben bang dat ik mijn gele driehoek weer terug krijg en die valt niet te herstellen met de JIG volgens mij.
Lite'ning is inderdaad een ROM die met Odin geinstalleerd moet worden. De driehoek is wel weer weg te krijgen door de stock kernel te flashen. Ik heb me echter nooit gestoord aan die driehoek eerlijk gezegd.Michel242186 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:52:
[...]
ik wil eigenlijk de nieuwe lightning rom wel proberen maar kan je die alleen installeren via odin?
ben bang dat ik mijn gele driehoek weer terug krijg en die valt niet te herstellen met de JIG volgens mij.
Wanneer ik lite'ning rom installeer, moet ik dan een full wipe doen?
(heb op dit ogenblik de poolse ICS 4.0.3)
Wat zijn de voordelen van lite'ning rom? Betere batterij? sneller?, ....?
(heb op dit ogenblik de poolse ICS 4.0.3)
Wat zijn de voordelen van lite'ning rom? Betere batterij? sneller?, ....?
[ Voor 13% gewijzigd door frye op 15-03-2012 12:57 ]
JIG werkt ook gewoon na flashen van Litening 2.0 , gisteravond zelf getest.Michel242186 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:52:
[...]
ik wil eigenlijk de nieuwe lightning rom wel proberen maar kan je die alleen installeren via odin?
Oke bedankt ervaar je nog problemen met de rom lees op het XDA forum dat je je apps niet kan restoren met titanium backup?Occy74 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:05:
[...]
JIG werkt ook gewoon na flashen van Litening 2.0 , gisteravond zelf getest.
Dat is een probleem met de kernel, zie ook mijn post in het ICS update topic:Michel242186 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:34:
[...]
Oke bedankt ervaar je nog problemen met de rom lees op het XDA forum dat je je apps niet kan restoren met titanium backup?
Als je die apps die je niet kunt restoren probeert te installeren krijg je ook een fout (iets met "Kan niet installeren op SD kaart" ofzo). Nu ik de originele kernel geflashed heb, heb ik geen probleem meer. Mocht ik iets in CWM willen doen, kan ik CWM.zip flashen in de originele recovery en heb ik weer CWM.Heb ik met Resurrection ROM ook gehad. SD kaartje er uit halen hielp bij mij. Originele Kernel flashen (zonder CWM) werkte ook (dan werkt het nog wel met SD kaartje). Zal dus in de Kernel zitten.
Als je flasht met mobile odin krijg je geen gele driehoeken meer! ;-)
Net lite'ning rom v2.0 geflashed!
Lekker snel.
Net lite'ning rom v2.0 geflashed!
Lekker snel.
Uit XXLPQ: Dropbox linkJay-v schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 11:53:
[...]
Zoals hierboven al staat zoek ik geen Bootanimation maar het bootlogo/bootimage/bootscreen.
Wil iemand voor mij de "PARAM.LFS" uit een willekeurige stock .tar file halen en ergens uploaden? Connectie hier is nogal traag dus het downloaden van een stock rom duurt erg lang....
Ik heb Hydrog3nics geflasht en ben zeer tevreden over ICS! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1530179
Vergeleken met een 'kale' android 2.x.x is android 4.0 zoveel beter in elkaar gezet. Mooier ook!
Ik vind een schil als Touchwiz alleen maar afbreuk doen aan de gebruikservaring en zou om die reden niet snel aan de Lite'ning ROM meer gaan.
Vergeleken met een 'kale' android 2.x.x is android 4.0 zoveel beter in elkaar gezet. Mooier ook!
Ik vind een schil als Touchwiz alleen maar afbreuk doen aan de gebruikservaring en zou om die reden niet snel aan de Lite'ning ROM meer gaan.
Alleen een beetje jammer van de bugs (zie cm9)....emzed schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:08:
Ik heb Hydrog3nics geflasht en ben zeer tevreden over ICS! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1530179
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Dat niet alleen ook zijn CM9 gebaseerde roms trager(Ik zal de link van de bron ff zoeken).Golf2vr6 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:55:
[...]
Alleen een beetje jammer van de bugs (zie cm9)....
Het had iets te maken van de aansturing van de hardware.
iemand de Cnet.co/s2ics geinstaleerd en draaiende?
wil graag weten of alles werkt (3g, camera, bluetooth enz.)
en hoe is de "battery life"?
Wat is het uberhaupt en waarom probeer je het niet zelf, in een half uur weet je het....Knamix schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 00:08:
iemand de Cnet.co/s2ics geinstaleerd en draaiende?
Oke, ik wil dus ook mijn phone rooten en nu volg ik al een mooie guide op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
alleen ik kom er echt niet uit welke verzie ik moet flashen
Mijn telefoon is namelijk:
Baseband-versie:
I9100XXKI4
Kernelversie:
2.6.35.7-I9100XWLA4-CL900411 Root@DELLBUILDER01 #2
Zou iemand mij kunnen vertellen welke ik moet hebben?
Baseband-versie:
I9100XXKI4
Kernelversie:
Verwijderd
gisteren even de update gedraaid (ics officieel zg.) en wat een teleurstelling is dit zeg..
ziet er grafisch echt bizar slecht uit. ik wacht wel tot CM met een release komt die goed werkt.
tot die tijd blijf ik bij cm7.
ziet er grafisch echt bizar slecht uit. ik wacht wel tot CM met een release komt die goed werkt.
tot die tijd blijf ik bij cm7.
In die guide van de link die je post staat:Dark4ever schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:31:
Oke, ik wil dus ook mijn phone rooten en nu volg ik al een mooie guide op:
Baseband-versie:
I9100XXKI4
Kernelversie:
Help! Which file do I use ?
Listen closely, for I will say zis only once!
Go to Settings -> About phone -> Kernel Version. Note the string present there:
2.6.35.7-I9100XXKG1-CL349526
What matters most (KG1) in this case, is in bold. Try to find the matching file under downloads:
In jouw geval dus
Dan zoek je in die thread op LA4 en dan vind je als het goed is:
CF-Root-SGS2_XW_OXA_LA4-v5.0-CWM5.zip
Thnx man! Het is me geluktBlindfold schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:47:
[...]
In die guide van de link die je post staat:
Help! Which file do I use ?
Listen closely, for I will say zis only once!
Go to Settings -> About phone -> Kernel Version. Note the string present there:
2.6.35.7-I9100XXKG1-CL349526
What matters most (KG1) in this case, is in bold. Try to find the matching file under downloads:
In jouw geval dus
Dan zoek je in die thread op LA4 en dan vind je als het goed is:
CF-Root-SGS2_XW_OXA_LA4-v5.0-CWM5.zip
Apex er op en het draait prima, ziet er goed uit en met heerlijk lage idle drain. Helemaal top dat ICSVerwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:42:
gisteren even de update gedraaid (ics officieel zg.) en wat een teleurstelling is dit zeg..
ziet er grafisch echt bizar slecht uit.
Nickname does not reflect reality
ik vraag et nog maar eens....iemand enig idee?
Ik kan de combinatie Checkromv6 met Neak 4 aanraden.Dark4ever schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:56:
[...]
Thnx man! Het is me geluktNu nog een mooie custom rom uit zoeken, dat wachten op ICS duurt me te lang
Ook Siyah is een goede kernel, maar daar zijn volgens mij wat discussies over of de laatste versie wel de beste is.
MIUI V4 voor SGSII is uit obv LPQ rom van samsung...
http://miuiandroid.com/co...-ics-roms-uploaded.15733/
is engels, maar net geinstalled en ziet er best wel geinig uit..
nog even deze lockscreen installeren en het chinees is overal weg
http://miuiandroid.com/co...eme-updated-2-3-13.15671/
http://miuiandroid.com/co...-ics-roms-uploaded.15733/
is engels, maar net geinstalled en ziet er best wel geinig uit..
nog even deze lockscreen installeren en het chinees is overal weg
http://miuiandroid.com/co...eme-updated-2-3-13.15671/
[ Voor 28% gewijzigd door ny-hardcore op 16-03-2012 13:14 ]
cd /pub && more beer
Wat is Apex? Heb beetje gezocht op de 2 development forums op XDA, maar kon niks vinden.Brad Pitt schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:59:
[...]
Apex er op en het draait prima, ziet er goed uit en met heerlijk lage idle drain. Helemaal top dat ICS
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1452663lordMocro schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:30:
[...]
Wat is Apex? Heb beetje gezocht op de 2 development forums op XDA, maar kon niks vinden.
Heb je toevallig Push Mail aan?Brad Pitt schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:59:
[...]
Apex er op en het draait prima, ziet er goed uit en met heerlijk lage idle drain. Helemaal top dat ICS
Bij mij is de ICS ervaring echt stuk minder als custom LA2 rom met SpeedMod Kernel. Battery drain is echt bijna 2x zo hoog in idle, en laten we het maar niet hebben over screen on time
Ow, dacht dat hij met Apex een custom rom bedoelde. Lijkt me een leuke launcher. Ik ga misschien litening rom proberen als de ICS Checkrom te lang op zich laat wachten.
Ik heb gisteren nog naar mensen gezocht met vergelijkbaar probleem op XDA.Dikkedikkie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:04:
[...]
Maar met alle tips die al gegeven zijn, en al die dingen werken nog niet, zou ik langzaam gaan overwegen om naar Service Center te gaan... Wel even zorgen dat die in loop hangt van stock rom
Okey, ik zat wat apps af me mobiel af te flikkeren kwam ik helemaal onderaan me lijst
een vreemd iets tegen.
Het is in chinees, en staat onder de naam van codeworkx
Hoort deze app er te zijn ? en weet iemand wat het doet ?
Ik heb proberen te googelen alleen... ja ik kan niet de naam invoeren xD geen flauw benul wat er staat

En machtigingen : "Uw persoonlijke informatie " en " Netwerk communicatie "
CM9 ICS
een vreemd iets tegen.
Ik heb proberen te googelen alleen... ja ik kan niet de naam invoeren xD geen flauw benul wat er staat

CM9 ICS
Even een backup maken met Titanium Backup en vervolgens de app verwijderen?.. Ik heb ook geen idee wat het is iig.jterpstra schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:42:
Okey, ik zat wat apps af me mobiel af te flikkeren kwam ik helemaal onderaan me lijst
een vreemd iets tegen.
[afbeelding]
CM9 ICS
Lang verhaal kort: ClockModWork deed niet wat hij moest doen en ik was genoodzaakt een factory reset uit te voeren.
Helaas zorgde deze reset voor een bootloop in m'n GTi9100. Nu heb ik in recovery (ClockWorkMod) data, system en cache formatted.
Uiteraard vervolgens geprobeerd een zip te installeren, maar de installatie wordt onmiddelijk aborted door Clockwork, en geeft tevens geen verdere error code.
Edit:
http://tinypic.com/r/2evqfsg/5
/data/ staat wel bij uitvoer van ls command.
Helaas zorgde deze reset voor een bootloop in m'n GTi9100. Nu heb ik in recovery (ClockWorkMod) data, system en cache formatted.
Uiteraard vervolgens geprobeerd een zip te installeren, maar de installatie wordt onmiddelijk aborted door Clockwork, en geeft tevens geen verdere error code.
Edit:
http://tinypic.com/r/2evqfsg/5
/data/ staat wel bij uitvoer van ls command.
[ Voor 58% gewijzigd door Magiciano op 16-03-2012 15:29 ]
Nee dat is niet zo'n succes... Was bij mij op GB trouwens ook echt "onmogelijk" hoor... Drain to the maxRazer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:36:
Heb je toevallig Push Mail aan?
Vreemd, is hier ietsjes beter dan onder GB.Bij mij is de ICS ervaring echt stuk minder als custom LA2 rom met SpeedMod Kernel. Battery drain is echt bijna 2x zo hoog in idle
Die hakt er dan weer wel behoorlijk in uiteraard jaen laten we het maar niet hebben over screen on time
Apex Launcher er op, andere status balk icoontjes, beetje rommelen, helemaal happy weer

Ik ben na de ervaringen hierboven ook maar overgestapt van Trebuchet naar Apex Launcher. De ontwikkelingen bij Trebuchet gaan wel erg langzaam, en Apex heeft wel leuke dingen als screen preview bij twee keer indrukken home toets, andere icoontjes toekennen aan mappen/snelkoppelingen (zoals hierboven te zien is) en meerdere docks.
Voorlopig maar eens uitproberen en dan weer kijken waar Trebuchet staat. De eerste indruk is in ieder geval positief, vooral openen van mapjes op het home scherm en scrollen lijkt wat vloeiender/sneller te gaan dan bij Trebuchet, en al helemaal beter dan bij TouchWiz.
Ik draai deze launcher op XXLPQ_NEE, in afwachting van JKay.... als die er is pak ik daar nog een mooi thema uit en dan ben ik weer uitgespeeld denk ik.
Voorlopig maar eens uitproberen en dan weer kijken waar Trebuchet staat. De eerste indruk is in ieder geval positief, vooral openen van mapjes op het home scherm en scrollen lijkt wat vloeiender/sneller te gaan dan bij Trebuchet, en al helemaal beter dan bij TouchWiz.
Ik draai deze launcher op XXLPQ_NEE, in afwachting van JKay.... als die er is pak ik daar nog een mooi thema uit en dan ben ik weer uitgespeeld denk ik.
[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 16-03-2012 14:50 ]
Firmware pushen via ADB zou je trouwens ook nog even kunnen proberen...Dikkedikkie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:04:
[...]
via de commandprompt bedoel je dan denk ik? if met superoneclick?Razer schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:55:
[...]
Firmware pushen via ADB zou je trouwens ook nog even kunnen proberen...
Nee met ADB --> [google=flash firmware adb], en daar dan de eerste link, met name post nummer 2. Daar staat beschreven hoe je firmware kan flashen via adb. adb is een programma dat meegeleverd wordt met de Android Development Kit, dus misschien moet je die ook nog installeren.Dikkedikkie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:35:
[...]
via de commandprompt bedoel je dan denk ik? if met superoneclick?
op de telefoon kan je nog een beetje spelen met download mode en recovery om te zorgen dat je telefoon herkend wordt door ADB.
Superoneclick is een programmaatje waarmee je je telefoon kan rooten, dat heeft dus niet zo veel te maken met het flashen van een firmware.
[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 16-03-2012 15:56 ]
okdan te gek! dank je wel voor je tip. ik ga dit morgen even proberen en zet t resultaat hier weer neer.gwystyl schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:54:
[...]
Nee met ADB --> [google=flash firmware adb], en daar dan de eerste link, met name post nummer 2. Daar staat beschreven hoe je firmware kan flashen via adb. adb is een programma dat meegeleverd wordt met de Android Development Kit, dus misschien moet je die ook nog installeren.
op de telefoon kan je nog een beetje spelen met download mode en recovery om te zorgen dat je telefoon herkend wordt door ADB.
Ben benieuwd of die weer tot leven komt, keep us posted!Dikkedikkie schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:56:
[...]
okdan te gek! dank je wel voor je tip. ik ga dit morgen even proberen en zet t resultaat hier weer neer.
Met het commando mount data via ADB krijg ik de uitvoer:
mount: can't read /etc/fstab: No such file or directory
Nu toont ls wel etc en blijkt het een logical link te zijn naar system/etc.
System kan ik vervolgens wel in komen maar system/etc niet.
Suggesties?
Suggesties?
goed letten op case. Linux is vaak case sensitive. Ik neem aan dat je via ADB wel standaard root rechten hebt, zo niet moet je misschien /system opnieuw mounten met schrijfrechten?Magiciano schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:03:
Met het commando mount data via ADB krijg ik de uitvoer:
Suggesties?
edit: ik kan met Total Commander alleen de volgende bestanden vinden:
res/etc/recovery.fstab
res/recovery/fstab
system/etc/vold.fstab
dus niet het losse bestand fstab
[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 16-03-2012 16:12 ]
Gedaan, gebeurd niet veel bijzonders met of zonder de appJay-v schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:15:
[...]
Even een backup maken met Titanium Backup en vervolgens de app verwijderen?.. Ik heb ook geen idee wat het is iig.
alleen,.. ik ben toch wel erg benieuwd wat dit toch is, is zo klein 144kb en onder de naam van codeworkx
van cm9 team
Zouden mensen die ook CM9 draaien willen checken of ze deze vreemde chinese app ook hebben staan ? (niet in menu maar bij app beheer )
( fototje van me vorige post )

[ Voor 24% gewijzigd door osmosis op 16-03-2012 16:13 ]
Bij instellingen -> Apps -> Alles staat hij er niet tussen. En ook root uninstaller ziet hem niet.jterpstra schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:09:
[...]
Zouden mensen die ook CM9 draaien willen checken of ze deze vreemde chinese app ook hebben staan ? (niet in menu maar bij app beheer )
[afbeelding]
Ik draai de nightly van 20120314 vanuit een clean install.
Dude, het lijkt een Live Wallpaper te zijnjterpstra schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:09:
[...]
Gedaan, gebeurd niet veel bijzonders met of zonder de app
alleen,.. ik ben toch wel erg benieuwd wat dit toch is, is zo klein 144kb en onder de naam van codeworkx
van cm9 team
[afbeelding]
Even voor je gezocht: http://forum.xda-develope...ad.php?t=1419102&page=347jterpstra schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:09:
[...]
Gedaan, gebeurd niet veel bijzonders met of zonder de app
van cm9 team
[afbeelding]
Helemaal onderaan zegt iemand dus dat het een Chinees toetsenbord is (pinyinIME)
Edit: Yep, dat is m: https://play.google.com/s...ndroid.inputmethod.pinyin
[ Voor 6% gewijzigd door SCARfaceE op 16-03-2012 16:26 ]
PSN ID: Beest41
Correct, met ADB heb je standaard al root rechten.gwystyl schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:09:
[...]
goed letten op case. Linux is vaak case sensitive. Ik neem aan dat je via ADB wel standaard root rechten hebt, zo niet moet je misschien /system opnieuw mounten met schrijfrechten?
edit: ik kan met Total Commander alleen de volgende bestanden vinden:
res/etc/recovery.fstab
res/recovery/fstab
system/etc/vold.fstab
dus niet het losse bestand fstab
Apart, als ik mount data gebruik blijft hij vragen om etc/fstab.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb nu verschillende 4.03 Roms geprobeerd, op geen enkele kreeg ik een PPTP VPN werkend.
Weet iemand een ROM waarmee dit wel werkt?
Weet iemand een ROM waarmee dit wel werkt?
Het lukt een rom.zip op de sdcard te pushen, we komen al in de goede richting.Magiciano schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:47:
[...]
Correct, met ADB heb je standaard al root rechten.
Apart, als ik mount data gebruik blijft hij vragen om etc/fstab.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Vervolgens probeer ik deze te installeren met de command: recovery --update_package=DATA:Rom.zip
Echter geeft dit de uitvoer: sh: /sbin/postrecoveryboot.sh: not found
Suggesties?
Ik heb inmiddels ook de nieuwe Lite'ning Rom, dit is m'n eerste custom rom en alles was in 1 keer gelukt 
Vandaag gebruik ik hem voor het eerst en nu na 6 uur heeft 'ie nog 85% batterij! Voor mij is dit een groot verschil, want hij ging eerst belachelijk snel leeg (na 8-10 uur ongeveer). Verder werkt alles erg soepel en snel. Het enige wat ik mis is de screenshot functie, werkt deze bij iemand anders wel? (Home + Power werkt niet en Volume down + Power ook niet)
Het restoren via Titanium Backup ging alleen niet helemaal zoals verwacht. Toen ik de telefoon opstartte en m'n gegevens van Google invulde begon hij al de meeste apps te downloaden. Later bij Titanium Backup wilde ik alle apps en data terugzetten, maar ik had gelezen dat ik geen systeemdata terug mocht zetten. Hoe doe je dit dan het snelste? Via batch>herstellen wist ik niet welke ik optie ik moest kiezen. Ik heb nu bijna alle apps+data handmatig teruggezet.
Ook ben ik eindelijk af van die bol.com app en andere samsung apps
Vandaag gebruik ik hem voor het eerst en nu na 6 uur heeft 'ie nog 85% batterij! Voor mij is dit een groot verschil, want hij ging eerst belachelijk snel leeg (na 8-10 uur ongeveer). Verder werkt alles erg soepel en snel. Het enige wat ik mis is de screenshot functie, werkt deze bij iemand anders wel? (Home + Power werkt niet en Volume down + Power ook niet)
Het restoren via Titanium Backup ging alleen niet helemaal zoals verwacht. Toen ik de telefoon opstartte en m'n gegevens van Google invulde begon hij al de meeste apps te downloaden. Later bij Titanium Backup wilde ik alle apps en data terugzetten, maar ik had gelezen dat ik geen systeemdata terug mocht zetten. Hoe doe je dit dan het snelste? Via batch>herstellen wist ik niet welke ik optie ik moest kiezen. Ik heb nu bijna alle apps+data handmatig teruggezet.
Harstikke goed, dat je dit in 1 keer is gelukt. Dit, en andere forums, lees ik al een hele tijd. In de stock ics, zie ik niet veel heil, dus ga ik ook de lightning er op zetten. Behalve de Screenshotfunctie werkt bij jouw alles.--3S-- schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:36:
Ik heb inmiddels ook de nieuwe Lite'ning Rom, dit is m'n eerste custom rom en alles was in 1 keer gelukt
GPS blue tooth en wifi al getest ? Loopt dit naar behoren ?
Welke versie van lightning rom heb jij nu draaien ?
@SCARfaceE en @businka19
Bedankt ! ik was er zelf nog niet op gekomen om op "4.0.3-eng.codeworkx " te googelen
jap toetsenbord be gone !
Bedankt ! ik was er zelf nog niet op gekomen om op "4.0.3-eng.codeworkx " te googelen
jap toetsenbord be gone !
[ Voor 13% gewijzigd door osmosis op 16-03-2012 20:04 ]
Heeft iemand van jullie overigens ervaring met Mozilla Boot To Gecko? Heb het er zojuist opgezet om even mee te spelen. Ziet er erg slick uit, ik ga dit zeker even in de gaten houden!
Nog niet weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik nijg meer in de richting van het ubuntu initiatief.
http://www.ubuntu.com/devices/android
http://www.ubuntu.com/devices/android
Wifi iig wel, GPS en bluetooth heb ik nog niet getest (bluetooth gebruik ik sowieso nooit trouwens). Ik had deze avond wel wat problemen met apps downloaden en installeren uit de Play Store. Ik kreeg de foutmelding "installeren op usb-opslag of sd-kaart is mislukt", maar nu ik net Lite'ning Rom heb geüpdatet van v2.0 naar v2.1 lijkt het probleem er niet meer te zijn. Via Odin had ik dus v2.0 erop geflasht. En net kon ik heel makkelijk via de app LRToolbox (wordt met de rom erbij geïnstalleerd) updaten naar v2.1.Aloysxda schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:53:
[...]
Harstikke goed, dat je dit in 1 keer is gelukt. Dit, en andere forums, lees ik al een hele tijd. In de stock ics, zie ik niet veel heil, dus ga ik ook de lightning er op zetten. Behalve de Screenshotfunctie werkt bij jouw alles.
GPS blue tooth en wifi al getest ? Loopt dit naar behoren ?
Welke versie van lightning rom heb jij nu draaien ?
![]()
Deze moet je wel wat langer indrukken dan vroeger met Home + Power hè. Maar ook dat zal je wel hebben geprobeerd I guess. Vind sowieso deze knoppen combinatie veel lastiger dan de oude. Vage verandering weer.--3S-- schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 17:36:
Het enige wat ik mis is de screenshot functie, werkt deze bij iemand anders wel? (Home + Power werkt niet en Volume down + Power ook niet)
Zojuist na een wipe van data en cache Litening 2.0 op mijn SII gezet, na het booten vraagt ie direct of ik TW Launcher of Launcher Pro wil gebruiken als homescreen. Deze twee had ik origineel op mijn SII voor het flashen.
Is er iets niet goed gegaan of zitten deze twee toevallig ook al in LR? Ik heb geen backup vanuit Google teruggezet.
Na update naar LR2.1 blijft het overigens. Iemand enig idee? Kan ik ze gewoon eraf gooien?
Is er iets niet goed gegaan of zitten deze twee toevallig ook al in LR? Ik heb geen backup vanuit Google teruggezet.
Na update naar LR2.1 blijft het overigens. Iemand enig idee? Kan ik ze gewoon eraf gooien?
Launcher pro en TW zitten inderdaad in Litening rom. Na de positieve verhalen hier heb ik Apex launcher geinstalleerd, ook op Litening 2.1. Launcher pro heb ik bevroren, TW heb ik gewoon laten staan. Bij gebruik van andere launchers heb ik nooit gemerkt dat TW resources vraagt.
Zit al een tijdje dit topic in de gaten te houden, heb een vraagje haal namelijk wat dingen door elkaar.
Ik heb verschilende ICS roms gebrpobeerd maar bij allen doet mij 3G verbinding het niet, ik heb het idee dat dit met het modem te maken heeft? Iemand een idee hoe ik dit weer aan de praat krijg, of welke rom (liefts ICS) ik moet flashen?
Heb m'n tel btw geroot met de laatste CF kerel
Ik heb verschilende ICS roms gebrpobeerd maar bij allen doet mij 3G verbinding het niet, ik heb het idee dat dit met het modem te maken heeft? Iemand een idee hoe ik dit weer aan de praat krijg, of welke rom (liefts ICS) ik moet flashen?
Komt het niet gewoon omdat je de ICS ROM zonder NL CSC flashed? Je moet dan handmatig je APN settings invullen.Sebaszz schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:31:
Zit al een tijdje dit topic in de gaten te houden, heb een vraagje haal namelijk wat dingen door elkaar.
één van deze?Polster schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:37:
[...]
Komt het niet gewoon omdat je de ICS ROM zonder NL CSC flashed? Je moet dan handmatig je APN settings invullen.
I9100XWKE2/I9100XENKE1/I9100XXKDJ/I9100XWKE2
Gaat dat wel op ICS werken?
Ik weet dat ik mijn APN handmatig in kan vullen maar dat heeft helaas geen zin.
[ Voor 19% gewijzigd door Sebaszz op 17-03-2012 14:57 ]
Klopt het dat in ICS geen Swype meer zit?
Doet het hier prima... Wel "aan" gezet bij de instellingen?Radiance schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:43:
Klopt het dat in ICS geen Swype meer zit?

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 17-03-2012 15:52 ]
Draai nu Lightning en daar zit ie dus blijkbaar niet in, maar ben Swype in Darky ook niet tegengekomen.
Gewoon bij taal en invoer toch? Staat alleen Samsung toetsenbord en Google spraakinvoer.
Wellicht dat ik ergens overheen kijk?
Welke ROM draai jij btw?
Gewoon bij taal en invoer toch? Staat alleen Samsung toetsenbord en Google spraakinvoer.
Welke ROM draai jij btw?
Nee dat doe je wel goedRadiance schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:55:
Draai nu Lightning en daar zit ie dus blijkbaar niet in, maar ben Swype in Darky ook niet tegengekomen.
Wanamlite XXLPQ Rom. De Swype die daar in zit heb ik hier geüpload. Probeer die anders evenWelke ROM draai jij btw?
[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 17-03-2012 16:04 ]
Oke thanks man!
Kijk deze ROM even aan, had met Darky niets anders dan problemen met back up terug zetten via Titanium.
Liep de back up weer vast, reboot, is ineens de halve back up 'weg' terwijl ie wel weer compleet was nadat ik m'n nandroid terug had gezet.
Ik weet dat ik dit nu niet moet zeggen aangezien ie nog bezig is, maar tot nog toe gaat het met Lightning 2.1 wel goed
Rest van de week verder weinig tijd gehad om te testen aangezien ik m'n telefoon ook voor werk nodig heb dus nu in het weekend heb ik rustig alle tijd om lekker te experimenteren
Edit:
Na 2 vastlopers met Titanium Backup heb ik toch alle apps weten te restoren en Swype werkt perfect!
Thanks again Brad
Kijk deze ROM even aan, had met Darky niets anders dan problemen met back up terug zetten via Titanium.
Liep de back up weer vast, reboot, is ineens de halve back up 'weg' terwijl ie wel weer compleet was nadat ik m'n nandroid terug had gezet.
Ik weet dat ik dit nu niet moet zeggen aangezien ie nog bezig is, maar tot nog toe gaat het met Lightning 2.1 wel goed
Rest van de week verder weinig tijd gehad om te testen aangezien ik m'n telefoon ook voor werk nodig heb dus nu in het weekend heb ik rustig alle tijd om lekker te experimenteren
Edit:
Na 2 vastlopers met Titanium Backup heb ik toch alle apps weten te restoren en Swype werkt perfect!
Thanks again Brad
[ Voor 10% gewijzigd door Radiance op 17-03-2012 16:38 ]
Scrollen voelt superstroef aan en reageert raar. Heb iOS, Android 2.3, en ICS tablets gebruikt maar heb dit gevoel alleen met de ICS galaxy s2 versie...
Litening rom 2.1.
Litening rom 2.1.
Werkt de camera bij jou?
Ik krijg direct een zwart scherm waarna de telefoon compleet vast loopt, alleen aan/uit knop ingedrukt houden of batterij eruit werkt of een minuutje wachten, dan reboot ie uit zichzelf
Ik krijg direct een zwart scherm waarna de telefoon compleet vast loopt, alleen aan/uit knop ingedrukt houden of batterij eruit werkt of een minuutje wachten, dan reboot ie uit zichzelf
Nee mijn camera werkt ook niet. Krijg gewoon een zwartscherm 30s lang en dan uiteindelijk een foutmelding. Geen reboot dus.Radiance schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:53:
Werkt de camera bij jou?
Is met LP7 gelukkig stukken beter. Scrollen is echt irritatiepunt 1a bij LPQlordMocro schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:51:
Scrollen voelt superstroef aan en reageert raar. Heb iOS, Android 2.3, en ICS tablets gebruikt maar heb dit gevoel alleen met de ICS galaxy s2 versie...
Hmmm..denk dat ik dan Wanamlite maar eens ga proberen of werkt de camera daar ook niet?
Irritant ook dat je met minder dan 10 posts op XDA niet kan posten in het topic om te zeggen dat de camera niet werkt.
Irritant ook dat je met minder dan 10 posts op XDA niet kan posten in het topic om te zeggen dat de camera niet werkt.
Welke rom gebruik jij dan?Brad Pitt schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:56:
[...]
Is met LP7 gelukkig stukken beter. Scrollen is echt irritatiepunt 1a bij LPQ
LPQ, omdat er een paar tweaks (nog) niet zijn voor LP7 en er geen Nederlands in zit. Incl. stroopscroll duslordMocro schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:09:
Welke rom gebruik jij dan?
ik heb een paar dagen geleden mijn S2 geupdate naar ICS (poolse versie). Kan ik hem gewoon weer updaten naar litening rom 2.0 zoals in de link hieronder beschreven staat?
http://z13.invisionfree.com/Litening/index.php?showtopic=43
Ik heb nog niet veel ervaring hiermee en ben wel zenuwachtig dat ik mn S2 sloop. Er staat zoveel info hier dat ik er niet heel veel meer van begrijp. Hoop dat het op deze simpele manier zoals in de link gaat.
Iemand advies?
Ik heb nog niet veel ervaring hiermee en ben wel zenuwachtig dat ik mn S2 sloop. Er staat zoveel info hier dat ik er niet heel veel meer van begrijp. Hoop dat het op deze simpele manier zoals in de link gaat.
Iemand advies?
Haha, het is gelukt. Ik moest de knoppen inderdaad een stuk langer ingedrukt houdenBrad Pitt schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:18:
[...]
Deze moet je wel wat langer indrukken dan vroeger met Home + Power hè. Maar ook dat zal je wel hebben geprobeerd I guess. Vind sowieso deze knoppen combinatie veel lastiger dan de oude. Vage verandering weer.
Verder merkte ik vanmiddag dat mijn 3G het ook niet deed (Lite'ning Rom v2.1: I9100XXLPQ). Maar ik wist niet dat ik de APN settings zelf nog in moest vullen. Dat is nu gelukt en 3G werkt nu ook goed
Wat ik ook ergens heb gelezen is dat als je een sms stuurt, hij 2 keer wordt verstuurd. Dit heb ik getest en dit is bij mij inderdaad ook zo...
Pff als ik al die problemen lees die jullie allemaal hebben ben ik erg blij dat ik op CM9 zit!
Misschien een domme vraag:
Ik heb net CM9 er op gezet alleen heb ik geen Google Play..? of waar kan ik de goede CM9 downloaden?
Ik heb net CM9 er op gezet alleen heb ik geen Google Play..? of waar kan ik de goede CM9 downloaden?
Ik zou nog even wachten met lightning. Draait nu op v2.1 maar mijn camera app zocht steeds voor een complete lockup. En nog wel meer vreemde bugs ineens. Na een Dalvik wipe deed alles ineens het weeralex336 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:54:
ik heb een paar dagen geleden mijn S2 geupdate naar ICS (poolse versie). Kan ik hem gewoon weer updaten naar litening rom 2.0 zoals in de link hieronder beschreven staat?
Iemand advies?
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Dat had ik dus ook met Lightning en daarom ben ik overgestapt op Wanamlite en die draait tot nog toe perfect
Menu knop inhouden om vervolgens de google search functie te activeren, dit gebruikte ik heel vaak in gingerbread. Maar in ICS kan dit niet meer, hoe kan ik dit weer aanzetten?
Hmm, het enige wat mij nu opvalt is de sms bug, maar ik sms toch nooit. Verder werkt alles goed bij mij, de camera ook.
Da's een kwestie van goed de startpost van een CM9-thread doorlezen. Google wil niet dat het CM-team google apps meelevert. Je hebt dus ook geen maps, gmail enz. in de TS van de CM9-thread op XDA staat een linkje naar de laatste versie van Google apps. Die moet je na het flashen van de rom zelf ook flashen via de recovery.GtaDomii schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 22:59:
Misschien een domme vraag:
Vraagje:
Klasgenoot van mij heeft een SII gekocht. Hij is echter flauw van de bijgeleverde T-Mobile meuk. Nu weet hij van mij dat ik CM7 op m'n Desire gebruik. Dat leek hem ook wel interessant.
Maar omdat de SII behoorlijk nieuw is ben ik het spoor even bijster. Wat kan ik het beste voor hem installeren? Hij wil waarschijnlijk wel zoveel mogelijk de originele Samsung interface behouden, en dus geen super kale ROM.
Moet ik CM7 installeren, of CM9, of ICS misschien? En ik had op de CM site een handleiding gevonden. In die handleiding vertellen ze hoe je de ClockworkMod Recovery erop zet, en daarna CyanogenMod 7.
Maar wat mij niet duidelijk is, is of je eerst moet rooten voordat je de recovery gaat aanpassen en CM gaat installeren. In die handleiding zeggen ze namelijk dat je zonder root geen CM kan installeren.
Klasgenoot van mij heeft een SII gekocht. Hij is echter flauw van de bijgeleverde T-Mobile meuk. Nu weet hij van mij dat ik CM7 op m'n Desire gebruik. Dat leek hem ook wel interessant.
Maar omdat de SII behoorlijk nieuw is ben ik het spoor even bijster. Wat kan ik het beste voor hem installeren? Hij wil waarschijnlijk wel zoveel mogelijk de originele Samsung interface behouden, en dus geen super kale ROM.
Moet ik CM7 installeren, of CM9, of ICS misschien? En ik had op de CM site een handleiding gevonden. In die handleiding vertellen ze hoe je de ClockworkMod Recovery erop zet, en daarna CyanogenMod 7.
Maar wat mij niet duidelijk is, is of je eerst moet rooten voordat je de recovery gaat aanpassen en CM gaat installeren. In die handleiding zeggen ze namelijk dat je zonder root geen CM kan installeren.
Ik heb even 2 snelle vragen.
titanium backup pro kan nu niet gebruikt worden voor een backup op ics, gaat dit ooit weer werken?
Ik gebruik nu jkay mods en belangrijkste daarvan is eigenlijk dat mijn lockscreen er zo uitziet maar volgens mij is dat een ics feature. Kan iemand dit bevestigen?
titanium backup pro kan nu niet gebruikt worden voor een backup op ics, gaat dit ooit weer werken?
Ik gebruik nu jkay mods en belangrijkste daarvan is eigenlijk dat mijn lockscreen er zo uitziet maar volgens mij is dat een ics feature. Kan iemand dit bevestigen?

Dan moet je juist niet naar CM kijken, want die roms zijn kaal (pure google experience).ThinkPadd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:34:
Vraagje:
Kijk gewoon naar de vele roms gebaseerd op de Samsung Rom. Zijn imo de beste roms. Checkrom is een goeie, die zit nog op gingerbread, dus een erg stabiel en veilige experience.
Heb geen problemen met Titanium Backup op ICS?Crazyanz schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:01:
Ik heb even 2 snelle vragen.
*ff wachten*
[ Voor 97% gewijzigd door Kenny1001 op 18-03-2012 16:30 ]
Ik ook niet, werkt zelfs perfect... Ik draai deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1546609 zonder meuk van Samsung, beetje battery drain, veder werkt echt alles, zelfs de cameraBrad Pitt schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:19:
[...]
Heb geen problemen met Titanium Backup op ICS?
Wil niet meer terug naar 2.3.6
Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.