Je moet je SGS2 geroot hebben voor je via de recovery een custom rom (zip-bestand) kan installeren. Hoe je root krijgt is in principe niet boeiend, maar de makkelijkste manier is volgens mij het flashen van CF-root die past bij jouw huidige rom (in jouw geval CF-Root-SGS2_XW_XEN_KJ3-v5.0-CWM5.zip vanuit
hier of Chainfires site)
Ik ben van plan om de
Lite'ning ROM (2.0) te gaan gebruiken. En daarbij staat: Based on Kernel I9100XXLPQ, hierbij moet ik dus
deze kernel gaan gebruiken?
(CF-Root-SGS2_XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5.zip)
Elke custom rom heeft al root, dus hoef je na het flashen van een custom rom niet nog apart een kernel te flashen om root te krijgen. Je kan een andere kernel installeren als je denkt daar betere batterijduur, instelbare CPU-snelheid (over- of underclocken) enz mee te krijgen. CF-root is eigenlijk de standaard Samsung kernel waaraan alleen root is toegevoegd.
Verder zie ik in verschillende handleidingen staan dat je eerst een 'Nandroid Backup' moet maken. Maar dit kan alleen als je telefoon al geroot is toch? Kan ik op een andere manier een goede backup maken en zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie? Contacten etc. heb ik allemaal bij Google staan, andere bestanden kan ik allemaal op de pc zetten, apps enzo worden via Google opgeslagen toch?
Klopt. Wat ik altijd doe is CF-root gebruiken om root te krijgen op een stock rom, dan vanuit de recovery een (nandroid) backup maken van het hele systeem, dan met Titanium Backup alle geïnstalleerde programma's en hun instellingen backuppen.
De programma's die je geïnstalleerd had zijn ook terug te vinden in de google market onder 'mijn apps' als je met je nieuwe rom voor het eerst de market bezoekt, maar je instellingen zijn weg. Met TB kan je ook instellingen terugzetten.
Je contactpersonen worden inderdaad bij Google opgesclagen, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
SMS-jes kan je backuppen en terugzetten met verschillende programmaatjes (bijv SMS backup&restore).
De bestanden op je sd-kaart blijven in principe staan, maar het is altijd verstandig daar ook een kopie van op je computer te hebben.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat het niet echte noob vragen zijn. Ik heb zoveel mogelijk zelf proberen te vinden en wil nu eigenlijk de bevestiging of ik het op deze manier goed ga doen.
Ik heb trouwens ook alvast de originele rom van Samsung opgeslagen (2.5.3) (I9100XWKJ3_I9100XENKJ1_XEN.zip) en 2 originele 'roots' van Samsung, zijn dit kernels? (CF-Root-SGS2_XX_XEO_KI4-v4.4-CWM4) en (CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5)
De 'roots' die je noemt zijn inderdaad kernels, maar ik zou de CF-Root uit mijn link hierboven nemen omdat die beter bij je huidige rom past.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is geworden.