Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:28:
Wie heeft nog meer problemen dat de ICS rom's traag zijn voor de galaxy s2? Lijkt een beetje zwaar :(
absoluut niet !
Draai CM9 ics en heb nog nooit zo vloeiende rom meegemaakt
tevens batterij gaat aardig 1dag en 16u voordat ik de lader erin mot prikken gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
jterpstra schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:06:
[...]

absoluut niet !
Draai CM9 ics en heb nog nooit zo vloeiende rom meegemaakt
tevens batterij gaat aardig 1dag en 16u voordat ik de lader erin mot prikken gemiddeld
Die getalletjes zeggen helemaal niets zonder de bijbehorende screenshots waaruit het gebruik en de display tijd opgemaakt kan worden.
Als ik mijn S2 namelijk zonder sync data, wifi en zonder te bellen op de kast leg, haalt hij denk ik de 5 dagen wel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
AllSeeyinEye schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:09:
[...]

Die getalletjes zeggen helemaal niets zonder de bijbehorende screenshots waaruit het gebruik en de display tijd opgemaakt kan worden.
Als ik mijn S2 namelijk zonder sync data, wifi en zonder te bellen op de kast leg, haalt hij denk ik de 5 dagen wel.
prima komt eraan voordat ik me lader erin prik. batterij is nog verre van leeg
tevens ik gebruik hem gewoon normaal, geen underclock en gewoon 3g en wifi aan
wat nieuws checken, wat whatsappen, fototje schieten, telefoontjes plegen

[ Voor 14% gewijzigd door osmosis op 12-03-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jterpstra schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:12:
prima komt eraan voordat ik me lader erin prik. batterij is nog verre van leeg
Dat is jammer, nou ja horen we het woensdag wel toch? :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Zal vast wel eens een paar keer voorbij zijn gekomen, maar ik heb het nergens kunnen vinden en mensen op XDA hebben hier ook nog last van. Namelijk de vibratietijd op bijv. Checkrom als ik een whatsapp berichtje binnen krijg. Damn, hij staat veel te hard en duurt veel te lang. Waar MIUI roms 2 kleine trillingen geeft is het bij Checkrom een trilling van 1 seconde. Weet iemand hoe en waarmee dit te veranderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Brad Pitt schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:13:
[...]

Dat is jammer, nou ja horen we het woensdag wel toch? :P
word dinsdag of begin woe is nu 18u aan en op 61 %
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/uyls9tz8l/Screenshot_2012_03_12_12_14_33.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
jterpstra schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:16:
[...]

word dinsdag of begin woe is nu 18u aan en op 61 %
[afbeelding]
Het is een stofhapper (no offence) :+
Bij normaal gebruik zal 'display' altijd het meest gebruiken....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
definitie van normaal gebruik ?

Bij mij is dat
paar whatsapp berichten, paar telefoontjes ( gemiddeld z'n 5 min )
Af en toe even nieuws checken, mail lezen & sociale media
eventueel fototjes schieten ( gebeurd bijna op dagelijkse basis )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is natuurlijk relatief. Bij persoon a zal met normaal gebruik de telefoon drie dagen mee gaan, bij persoon b misschien 8 uur. Wat de één zwaar vindt kan een ander weer om lachen.

Het scherm is en blijft gewoon de allergrootste verbruiker van allemaal. Als jouw accuniveau nu rond de 60% staat zal het scherm denk ik ongeveer 1.5 - 2 uur aan hebben gestaan. Dat is op basis van 18 uur niet "veel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 08-10 22:56
AllSeeyinEye schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:28:
[...]

Het is een stofhapper (no offence) :+
Bij normaal gebruik zal 'display' altijd het meest gebruiken....
Niet waar, CM9 heeft last van de Android bug waarbij het Android OS altijd bovenaan staat.
Dit is volgens mij pas opgelost in 4.04.

[ Voor 6% gewijzigd door CRXed op 12-03-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:21:
Niet waar, CM9 heeft last van de Android bug waarbij het Android OS altijd bovenaan staat.
Nou ja, altijd zal ook wel weer iets gecharcheerd zijn denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paksoy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 11:48
Ik heb anders met de XXLPH ROM behoorlijk goede batterij elke dag.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yLW5U.png

Screen on stond op 3u 26m.

[ Voor 5% gewijzigd door Paksoy op 12-03-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:28
Ik heb nu 2.3.6 erop staan, de standaard samsungversie. (2.6.35.7-i9100XWKK2-CL726411root@DELL88 # 2)

Kan ik nu via Odin ICS 4.0.3 erop flashen via odin en is ie dan geroot?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:45
Wellicht en beetje rare vraag maar hier gaat ie:
Draai check rom 6 en nu gaan de button back lights ook aan als ik bijvoorbeeld het scherm aan raak.
Heb heel lang cm en miui gedraaid en daar gaan ze alleen even aan als je ze daadwerkelijk aanraakt.
Is dit niet zo bij stock/ samsung roms? Of klopt er iets niet met mijn installatie/rom?

Heb dit met siyah en red pil kernel

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ny-hardcore schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:02:
Draai check rom 6 en nu gaan de button back lights ook aan als ik bijvoorbeeld het scherm aan raak.
Dat is normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb echt zin in de update van morgen! :) Al zie ik wel weer op tegen de aanzienlijke hoeveelheid van bloatware op de officiële firmware, standaard een Bol-applicatie die niet te verwijderen is en er kunnen echt wel honderden elementen uit de firmware verwijderd worden volgens mij.

Zo komen we ook nooit een aan Android-telefoon die ooit 3 dagen standby kan zijn zonder iets te doen. Het batterijverbruik tijdens hevig gebruik vind ik best netjes, maar ik vind het teleurstellend dat zelfs zonder of bij minimaal gebruik het lastig is om veel verder dan 24 uur stand-by te komen.

Mijn telefoon verliest heel soms zijn bewustzijn en dan moet ik de batterij eruit halen. Ik heb het gevoel dat dit vaker gebeurd indien ik Juicedefender gebruik en daarbij heb ik het gevoel dat Juicedefender liegt over zijn besparing en eigenlijk helemaal niet veel helpt. Daarbij vind ik de batterij-inzichten die Android levert nog erg matig, al levert de iPhone natuurlijk helemaal geen inzicht (of misschien nu wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Het lijkt me dat alle ROM's heel veel zullen overnemen van de officiële Samsung firmware en daarom dus ook aanzienlijk stabieler zullen worden de komende weken?

Het lijkt me namelijk dat Samsung een erg stabiele firmware zal uitbrengen, in tegenstelling tot wat de overige developers zoals Cyanogenmod tot nu toe konden bereiken door gebrek aan inside kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung zal vrijwel altijd beter zijn dan Cyanogenmod, voor de S II is het eigenlijk alleen voor de echte die-hard Cyanogenmod 'fuck alles wat Samsung is' mensen.
De rest gaat gewoon voor een goede licht aangepaste Samsung Rom:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
@GJ123

Want? Ik heb nooit Cyanogenmod gedraaid alleen modified stock en MIUI. Waarom is volgens jou cyanogen nooit zo goed als Samsung?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Kwak schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:57:
@GJ123

Want? Ik heb nooit Cyanogenmod gedraaid alleen modified stock en MIUI. Waarom is volgens jou cyanogen nooit zo goed als Samsung?
Ik denk dat hij doelt op hardware ondersteuning.
Daar kan cm niks aan veranderen zolang samsung op de source blijft zitten van de verschillende hardware onderdelen.
denk bijvoorbeeld aan camera support in miui, die is minder dan in stock rom.
en sound/volume dat onder cm en miui ook niet lekker loopt.
Erg jammer ben groot fan van cm en ook miui.
Dus dit is geen anti cm post.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik snap. Die dingen die je noemt herken ik van MIUI. Dat was een van de redenen om na een paar maanden toch weer terug te gaan naar een stock based ROM.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 08-10 22:56
Brad Pitt schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:20:
[...]

Nou ja, altijd zal ook wel weer iets gecharcheerd zijn denk ik :P
Neej ok :P
Maar de bug is er wel en wordt gefixed met 4.04
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1475280
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1481044

Dus ben benieuwd waar Samsung mee komt, waarschijnlijk toch 4.03 ?

[ Voor 5% gewijzigd door CRXed op 13-03-2012 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nieuws: Samsung begint uitrol Android ICS naar Galaxy S II-toestellen

Kan ik zonder pardon even de officieele installeren en later weer terug naar een custom rom?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 12:06
skatebiker schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:24:
Met Mobile Odin Pro

https://play.google.com/s...yZS5tb2JpbGVvZGluLnBybyJd

kun je een officiele kernel / firmware flashen (je moet wel al geroot zijn) en m dan meteen opnieuw laten rooten. Geen PC nodig.
Heb het programma geïnstalleerd. Maar waar vindt ik nu de officiële firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00
DennusB schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:09:
nieuws: Samsung begint uitrol Android ICS naar Galaxy S II-toestellen

Kan ik zonder pardon even de officieele installeren en later weer terug naar een custom rom?
Ja natuurlijk
frye schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:34:
[...]

Heb het programma geïnstalleerd. Maar waar vindt ik nu de officiële firmware?
Zoek een willekeurig linkje in dit topic? Voor de goede orde, de Nederlandse ICS is nog niet uit, maar wel die voor Nordic countries, Baltic, Poland en Hungary. Die kan je hier vinden. Ik heb Nordic (CSC NEE) gepakt, omdat ik hoop dat JKay daar het snelst zijn mod voor aanpast. Een Nederlandse CSC is XEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
gwystyl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:01:
[...]

Ja natuurlijk

[...]

Zoek een willekeurig linkje in dit topic? Voor de goede orde, de Nederlandse ICS is nog niet uit, maar wel die voor Nordic countries, Baltic, Poland en Hungary. Die kan je hier vinden. Ik heb Nordic (CSC NEE) gepakt, omdat ik hoop dat JKay daar het snelst zijn mod voor aanpast. Een Nederlandse CSC is XEN.
Wat is het nadeel van een niet-Nederlandse firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Wat mij betreft geen. Of ik nou een noorse Bol.com variant of de Nederlandse moet verwijderen maakt me niet uit :). De Hubs en alle Samsung-specifieke dingen zijn wel vertaald in NL. De Nederlandse versie heeft wat specifieke programma's voor Nederland, waar je waarschijnlijk weinig aan hebt.
CSC is de regio-aanpassing, maar internet-instellingen voor Nederland zitten in een heleboel West-Europese firmwares. De voornaamste verschillen zitten in meegeleverde programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Nu begint het grote wachten op
- Jkay
- Leomar
- Sileshnair

Ik weet wel dat ik, als het even kan, niet naar dat felle blauw op zwart ga zitten kijken. Wacht wel met de overstap tot er een theme beschikbaar komt dat me aanspreekt. Gebruik de laatste maanden Shade of Dusk.

Daarnaast is mijn voorkeurskernel, N.E.A.K., ook nog niet ICS-klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
YouTube: Samsung Galaxy S II with official Ice Cream Sandwich / Android 4.0 update - UI demo

Ik vind het jammer dat het er totaal niet uit ziet als stock android, maar het was natuurlijk bekend dat het volledig zou worden omgetoverd naar de Touchwizz-style.

Het zal dus waarschijnlijk snel weer wisselen worden als er een nieuwe stabiele ROM uit komt met ICS. Want ik ben inmiddels echt klaar om over te stappen. Ik zou ook best graag de officiële firmware draaien, maar de combinatie van bloatware en Touchwizz ben ik niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:09:
YouTube: Samsung Galaxy S II with official Ice Cream Sandwich / Android 4.0 update - UI demo

Ik vind het jammer dat het er totaal niet uit ziet als stock android, maar het was natuurlijk bekend dat het volledig zou worden omgetoverd naar de Touchwizz-style.

Het zal dus waarschijnlijk snel weer wisselen worden als er een nieuwe stabiele ROM uit komt met ICS. Want ik ben inmiddels echt klaar om over te stappen. Ik zou ook best graag de officiële firmware draaien, maar de combinatie van bloatware en Touchwizz ben ik niet blij mee.
De makkelijkste manier om daar van af te komen is gewoon door een andere launcher te installeren. Dat ziet er al gelijk een heel stuk anders uit, en je hoeft er niet voor te rooten. Om de bloatware te verwijderen moet je wel rooten.
De UI was al aardig bekend door de vele gelekte roms sinds afgelopen kerst. Ik heb net gezien dat JKay dezelfde rom heeft geflasht als ik, en hij gaat dus snel bezig met het aanpassen daarvan. Binnenkort ben ik dus van de groene icoontjes af.... verder bevalt stock + trebuchet me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Fijn dat ie er eindelijk is, maar ik wacht denk even een paar dagen tot er custom versies zijn zonder bloatware.

Werkt de ADW laucher trouwens nog met ics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Crazyanz schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:26:
Fijn dat ie er eindelijk is, maar ik wacht denk even een paar dagen tot er custom versies zijn zonder bloatware.

Werkt de ADW laucher trouwens nog met ics?
'paar dagen' hoef je niet te wachten denk ik.... :D

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544689
[ROM][ICS][LPQ] DarkyROM HD Base XXLPQ for I9100

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
hmmm vanavond misschien toch maar mee aan de slag :+

maar ik zit nu op checkrom en die bevalt eigenlijk wel goed

[ Voor 37% gewijzigd door haakjesluiten op 13-03-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testing! : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1292825

Lijkt me het meest basic, eerst maar kijken of Whatsapp lekker draait;o
Dat was een belangrijke reden om CM9 te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
ny-hardcore schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:12:
[...]

'paar dagen' hoef je niet te wachten denk ik.... :D

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544689
[ROM][ICS][LPQ] DarkyROM HD Base XXLPQ for I9100
Dit noem ik echt geen Custom ROM. Toen ik ICS had geflashed waren binnen 3 minuten ook alle overbodige apps weg. Ben ik nu ook een developer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitashi schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:20:
[...]

Dit noem ik echt geen Custom ROM. Toen ik ICS had geflashed waren binnen 3 minuten ook alle overbodige apps weg. Ben ik nu ook een developer?
Sorry hoor, maar volgens mij is er geen enkele Touchwizz rom waar zeer zwaar aan geknutseld is.
Komt vaak neer op dit: Soms wat unieke mods (Checkrom) soms wat update mogelijkheden d.m.v applicaties bijvoorbeeld.
Kernel
Themaatje
Basale init.d tweaks
Modem
Wat dingen eruit gesloopt/toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Mitashi schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:20:
[...]

Nee
wat ik bedoelde te zeggen is dat het sneller dan een paar dagen zal zijn voordat er custom roms komen

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 11:39
Crazyanz schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:41:
hmmm vanavond misschien toch maar mee aan de slag :+

maar ik zit nu op checkrom en die bevalt eigenlijk wel goed
Ik heb hem er ook op gehad, maar ik mis alle custom dingen van checkrom v6 dus die heb ik er weer op gezet... ICS theme erop.. klaar... :9

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Grrrrr... Na het Telfort roaming probleem ooit opgelost te hebben (zie onder), is met een upgrade naar ICS de gevreesde "R" weer terug. Ik heb de officiele (Poolse?) EU ICS ROM van XDA er via ODIN opgezet en de spn-conf.xml file weer vervangen, maar nu werkt het niet meer.

Heeft iemand al een oplossing om de roaming "R" weer weg te krijgen, zodat we data roaming niet aan hoeven te zetten (met alle gevolgen als je het in het buitenland uit probeert te zetten)?
NtT6 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:17:
[...]
Ik heb me vandaag ff boos gemaakt en ik heb het Telfort roaming probleem opgelost!!! Geen roaming R meer in het scherm en je kunt je "data roaming" gewoon uitzetten. God I love android _/-\o_ . Anyways, na alles geprobeerd te hebben met CSCs en nog meer gekloot heb ik een relatief eenvoudige oplossing gevonden die in ieder geval op LitePro v5 werkt en ik denk ook op andere custom ROMs.

In de /system/etc staat een file spn-conf.xml. Deze moet je vervangen met de versie die ik geklust heb en Telfort aan toegevoegd heb. [met dank aan rafalense voor de originele file].

http://www.multiupload.com/Y5LTDXZLZB

Nota bene, voor het vervangen van deze file heb je root nodig en je kunt het makkelijkste de file op je SD kaart zetten en dan met een root enabled file manager (bijv. supermanager) copy pasten naar de /system/etc dir. Maak natuurlijk wel ff een backup van de originele spn-conf.xml.

En voila! Weg is het roaming R-tje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:09:

het ziet er inderdaad belachelijk uit.. vind het zeeer jammer dat samsung niet wat meer moeite steekt in het grafische aspect van hun schild om android heen. als je kijkt naar een kale CM installatie heb je een systeem dat 10x beter oogt. maargoed het is even wachten op custom releases :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 20:36
Even kijken of jullie kunnen helpen:
Ik heb hier een SG2 - niet geroot, stock rom.
Ik zat op 2.3.4 heb de OTA update naar 2.3.5 gedaan.
Na installatie krijg ik een reboot > blijft ie hangen op Samsung logo.
Soft-reset, hard-reset en wipe cache partition gedaan > nog steeds hetzelfde.

Moet ik nu via odin een stock rom gaan installeren?
Op XDA vind ik een hele lijst, ik gok dat ik deze kan installeren? > XWKJ3 ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

Avb! :)

[EDIT] ik merk dat de links het niet eens doen naar die roms :/

[ Voor 6% gewijzigd door Bld- op 13-03-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabri91
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 01:07
Via sammobile de 2.3.6 xwkk2 downloaden, flashen daarna de recovery in en data, cache wipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb XXLPQ geïnstalleerd via Odin. Vervolgens heb ik de Apex Launcher uit de Play Store geïnstalleerd.
Nu kun je de widgets niet via de appdrawer plaatsen op je homescreen omdat hiervoor root nodig is.

Is het mogelijk zonder andere kernel/recovery toch root te krijgen? Of kan ik via de stock recovery Apex Launcher omtoveren tot system app?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
jelmervos schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:13:
Ik heb XXLPQ geïnstalleerd via Odin. Vervolgens heb ik de Apex Launcher uit de Play Store geïnstalleerd.
Nu kun je de widgets niet via de appdrawer plaatsen op je homescreen omdat hiervoor root nodig is.

Is het mogelijk zonder andere kernel/recovery toch root te krijgen? Of kan ik via de stock recovery Apex Launcher omtoveren tot system app?
waarom zo moeilijk?

je kunt via odin ook de stock rooted kernel flashen, gaat wel je custom binary counter met 1 omhoog.
Of je flashed deze via mobile odin (in de play store te vinden), dan gaat je binary counter niet omhoog.

http://download.chainfire..._XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5.zip

om bovenstaand via odin/mobile odin te flashen eerst de zip uitpakken.
de tar file kun je dan flashen

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 12:06
ny-hardcore schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:06:
[...]
je kunt via odin ook de stock rooted kernel flashen, gaat wel je custom binary counter met 1 omhoog.
Of je flashed deze via mobile odin (in de play store te vinden), dan gaat je binary counter niet omhoog.
Mobile odin: reset hij dan ook de binary counter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
beste mensen we have a problem. ik installeerde de laatse versie van miui : 2.3.9. daarna rebootte mn foon en bleef steken bij het opstartscherm met de bekende gele 3hoek. Het enige dat ik nu nog kan doen is eventueel in download of recovery mode gaan.

In recovere mode CWM: 5.0.2.7 kan ik alles wel wissen en ook zip vanaf de kaart installeren. Zowel rom als kernel. Alleen blijft hij bij het booten hangen.

In de download modes kan Odin mn apparaat zien (ik heb geen kies geinstalleerd, wel de drivers uiteraard) maar blijft hij telkens steken bij NAND Write.

Iemand tips? de Bin counter staat op 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
Dikkedikkie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:21:
beste mensen we have a problem. ik installeerde de laatse versie van miui : 2.3.9. daarna rebootte mn foon en bleef steken bij het opstartscherm met de bekende gele 3hoek. Het enige dat ik nu nog kan doen is eventueel in download of recovery mode gaan.

In recovere mode CWM: 5.0.2.7 kan ik alles wel wissen en ook zip vanaf de kaart installeren. Zowel rom als kernel. Alleen blijft hij bij het booten hangen.

In de download modes kan Odin mn apparaat zien (ik heb geen kies geinstalleerd, wel de drivers uiteraard) maar blijft hij telkens steken bij NAND Write.

Iemand tips? de Bin counter staat op 3
Je hebt natuurlijk NANDroid backup gemaakt die je nu even vanuit CWM terug kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
nou uhm....nee:S geen backup whatsoever. ni handig i know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
ook als ik vanuit cwm roms of kernels wil flashen gebeurd er vanalles en geeft hij aan dattie bezig is en uiteindelijk succes...alleen hij boot niet door..dus wel recovery en downloadmodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Dikkedikkie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:35:
ook als ik vanuit cwm roms of kernels wil flashen gebeurd er vanalles en geeft hij aan dattie bezig is en uiteindelijk succes...alleen hij boot niet door..dus wel recovery en downloadmodes
heb je al in CWM recovery full wipe gedaan, en dalvik cache gewist, en daarna opnieuw proberen te booten?

Anders even wipe doen en cache wissen, CWM Flashable stock rom zoeken, die flashen, direct na boot weer wipe en cache wissen in recovery, daarna zou die zeker moeten booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
heb je een voorbeeld van een cwm flasheble stock rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Heeft MIUI geen andere partitie-indeling? In dat geval zou het kunnen zijn dat je die weer terug moet zetten dmv een PIT file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:45:
Heeft MIUI geen andere partitie-indeling? In dat geval zou het kunnen zijn dat je die weer terug moet zetten dmv een PIT file.
Rommelen met Pit files is voor mensen met de kennis van de materie die door de vraagsteller wordt aangetoond nogal riskant imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Lijkt me ni handig om met pit files bezig te gaan idd. alleen n andere oplossing heb ik ook niet. tis wel echt een softbrick lijkt me. anders kon ik nieteens wat iig nu nog wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
ik laat em nu villian rom maar ff installeren. kijken wat er gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
geen succes. hij gaat gewoon uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Weet iemand of het mogelijk is om de originele stock android dialer te installeren? Sinds de ICS update vind ik die Samsung dialer totaal ruk, en ik vind de dialers die in de market staan eigenlijk ook niet zo'n succes. De normale dialer die google zelf heeft ontwikkelt vind ik daarentegen prima werken. Is het mogelijk om die te installeren? Kan niet echt een apk daar van vinden zo op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Probeer je laatste post eens te wijzigen als je meer info over hetzelfde probleem hebt. Een beetje gebruik van hoofdletters en interpunctie zou de leesbaarheid van je posts ook wel ten goede komen.

@Brad Pitt: het was meer een vraag van mijn kant. Aangezien hij MIUI draait, zou hij dat moeten weten. Het rommelen met PIT bestanden is inderdaad niet handig als je niet goed weet wat je doet, maar als het al eerder gedaan is, is het nu misschien ook nodig om de boel terug te zetten.

@Dikkedikkie: heb je nou al geprobeerd om vanuit de recovery alles te wipen? Zeker bij zo'n andere rom als MIUI (tov Samsung-gebaseerde roms) kan dat nogal verschil uitmaken. Start op in recovery met volume up / home / power, en kies voor wipe ..... in dat submenu kies je dan wipe data/cache (factory reset).
Let op, je bent dan wel al je instellingen kwijt, dus als je wat wil bewaren moet je eerst een backup maken.
Morgoth schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:02:
Weet iemand of het mogelijk is om de originele stock android dialer te installeren? Sinds de ICS update vind ik die Samsung dialer totaal ruk, en ik vind de dialers die in de market staan eigenlijk ook niet zo'n succes. De normale dialer die google zelf heeft ontwikkelt vind ik daarentegen prima werken. Is het mogelijk om die te installeren? Kan niet echt een apk daar van vinden zo op het eerste gezicht.
Deze misschien? Eerste link google. Als die niet voldoet kan je misschien zoeken in nexus forums? Daar draait in ieder geval standaard ICS op, dus misschien heeft iemand hem daar al gepost of kan je mensen vragen om een apk. Zo te zien aan mijn link heb je phone.apk en contacts.apk nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 14-03-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Miui heeft inderdaad een andere partitie-indeling.. Dikkedikkie kan het beste een stock rom met repartion flashen en clean beginnen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ny-hardcore schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:06:
[...]

waarom zo moeilijk?

http://download.chainfire..._XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5.zip

om bovenstaand via odin/mobile odin te flashen eerst de zip uitpakken.
de tar file kun je dan flashen
Bedankt voor je reactie.

Waarom ik moeilijk wil doen: ik wil eigenlijk de custom binary counter niet ophogen (het is niet mijn eigen toestel, vandaar). Maar als dit via mobile odin niet gebeurt, zal ik daar eens naar kijken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
jelmervos schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:25:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Waarom ik moeilijk wil doen: ik wil eigenlijk de custom binary counter niet ophogen (het is niet mijn eigen toestel, vandaar). Maar als dit via mobile odin niet gebeurt, zal ik daar eens naar kijken.
Om het even lastig te maken: voor Mobile Odin heb je root nodig..... voordat je die kan gebruiken zal je dus de volgende stappen door moeten:
- flash CF-root behorend bij jouw rom met Odin
- flash de oude bootloader met (Mobile) Odin
- reset de counter met een jig
- flash de nieuwe bootloader met (Mobile) Odin
- flash vanaf nu willekeurig welke rom met Mobile Odin zonder de counter weer te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
sabri91 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 02:03:
Via sammobile de 2.3.6 xwkk2 downloaden, flashen daarna de recovery in en data, cache wipen
Ok, ik heb 2.3.6 gedownload, odin geïnstalleerd, usb driver geïnstalleerd.
Welke files moet ik laden? De Pit file ook?
En daarna de PDA file (tar bestand).

Welke opties moet ik aanvinken?
Ik heb deze telefoon namelijk nog nooit geflashed/geroot oid, dus ik weet niet of dit zomaar gaat?

EDIT:
Bij het inladen van de Pit en PDA file, doe ik vervolgens start, maar deze failed:
<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Set PIT file..
<ID:0/005> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> boot.bin
<ID:0/005> cache.img
<ID:0/005> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
<ID:0/005> Removed!!

[ Voor 35% gewijzigd door Bld- op 14-03-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Bld- schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:34:
[...]

Ok, ik heb 2.3.6 gedownload, odin geïnstalleerd, usb driver geïnstalleerd.
Welke files moet ik laden? De Pit file ook?
En daarna de PDA file (tar bestand).

Welke opties moet ik aanvinken?
Ik heb deze telefoon namelijk nog nooit geflashed/geroot oid, dus ik weet niet of dit zomaar gaat?

EDIT:
Bij het inladen van de Pit en PDA file, doe ik vervolgens start, maar deze failed:

[...]
[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware lees dat eens door vanaf 'how to'?

pit file heb je niet nodig, en is zelfs gevaarlijk als je de verkeerde pakt. Als de firmware uit één bestand bestaat vul je hem bij PDA in, anders kan je uit de bestandsnamen vaak wel halen welk bestand op welke plek moet.
Zo te zien herkent Odin je telefoon wel, anders zou hij niet eens beginnen. Heb je KIES wel uitgezet? Check dat voor de zekerheid bij taakbeheer.

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 14-03-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
[quote]gwystyl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:03:
[...]

Probeer je laatste post eens te wijzigen als je meer info over hetzelfde probleem hebt. Een beetje gebruik van hoofdletters en interpunctie zou de leesbaarheid van je posts ook wel ten goede komen.

----------
nou,

ik probeer dus via CWM recovery 5.0.2.7 een rom te flashen van villian 3.0 NADAT ik davilink, cache, data en factory reset heb gedaan. dIt lijkt goed te gaan. alleen bij davilink krijg ik noch de melding dat t verkeerd is gegaan noch dat t goed is ggaan. Niets dus.

Als ik mn foon in recovery modes start duurt dit ook extreem lang 3 min ongeveer en krijg ik het volgende te zien:

E cant mount cache/recovery/command
e: cant mount /cache/recovery/log
e: cant open /cache/recovery/log
e: cant mount /cache/recovery/last_log
e: cant open /cache/recovery/last log

Dus, wanneer ik de villian rom erop probeer te zetten zie ik wel een voortgangsbalk maar deze lijkt niet verder te gaan waarna de telefoon na 2 minuten òpnieuw opstart om vervolgens (ik heb em aan de lader) de grijze batterij te zien met een cirkel in het midden die NIET draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
gwystyl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:59:
[...]

[Samsung Galaxy SII] Custom ROM's & Custom Firmware lees dat eens door vanaf 'how to'?

pit file heb je niet nodig, en is zelfs gevaarlijk als je de verkeerde pakt. Als de firmware uit één bestand bestaat vul je hem bij PDA in, anders kan je uit de bestandsnamen vaak wel halen welk bestand op welke plek moet.
Zo te zien herkent Odin je telefoon wel, anders zou hij niet eens beginnen. Heb je KIES wel uitgezet? Check dat voor de zekerheid bij taakbeheer.
Ja, ik heb precies de howto gevolgd.
Kies staat niet eens op deze computer :)

Ik heb nu alleen het PDA bestand (tar) ingeladen, maar krijg weer de foutmelding:
<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> factoryfs.img
<ID:0/005>
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
<ID:0/005> Removed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Dikkedikkie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:27:
[...]

----------
nou,

ik probeer dus via CWM recovery 5.0.2.7 een rom te flashen van villian 3.0 NADAT ik davilink, cache, data en factory reset heb gedaan. dIt lijkt goed te gaan. alleen bij davilink krijg ik noch de melding dat t verkeerd is gegaan noch dat t goed is ggaan. Niets dus.

Als ik mn foon in recovery modes start duurt dit ook extreem lang 3 min ongeveer en krijg ik het volgende te zien:

Dus, wanneer ik de villian rom erop probeer te zetten zie ik wel een voortgangsbalk maar deze lijkt niet verder te gaan waarna de telefoon na 2 minuten òpnieuw opstart om vervolgens (ik heb em aan de lader) de grijze batterij te zien met een cirkel in het midden die NIET draait
Dan zou ik voor de optie gaan om stock 2.3.6 ROM te flashen met PIT aan, vanuit Download mode, kijken wat dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Bld- schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:31:
[...]

Ja, ik heb precies de howto gevolgd.
Kies staat niet eens op deze computer :)

Ik heb nu alleen het PDA bestand (tar) ingeladen, maar krijg weer de foutmelding:

[...]
Ik heb altijd gehoord dat je Kies wel moet installeren ivm het aanwezig zijn van de correcte drivers voor de Samsung telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Blindfold schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:41:
[...]

Ik heb altijd gehoord dat je Kies wel moet installeren ivm het aanwezig zijn van de correcte drivers voor de Samsung telefoons.
Zijn de usb drivers van sammobile dan niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Blindfold schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:41:
[...]

De juiste drivers kun je bij sammobile halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Bld- schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:42:
[...]

tuurlijk wel, anders wordt er ook niet gezegd KIES uit te knallen. Kies houdt namelijk het flashproces tegen als Odin eraan wil beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Dikkedikkie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:27:
[...]

----------
nou,

zou het ook kunnen zijn dat de interne sd gewoon naar de knoppen is? Tenminste, als ik deze mount via CWM recovery om hem in windows 7 32 bit te kunnen bekijken dan houdt de telefoon er ook snel mee op. DWZ hij reageert nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Ik ga nu een andere rom downloaden, maar ik denk toch dat aan het iets anders ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Dikkedikkie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:57:
[...]

zou het ook kunnen zijn dat de interne sd gewoon naar de knoppen is? Tenminste, als ik deze mount via CWM recovery om hem in windows 7 32 bit te kunnen bekijken dan houdt de telefoon er ook snel mee op. DWZ hij reageert nergens meer op.
Kan zijn dat partitie indeling door MIUI naar de kl*te is geholpen.
Vandaar advies om stockrom eens met PIT the flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Razer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:12:
[...]

Kan zijn dat partitie indeling door MIUI naar de kl*te is geholpen.
Vandaar advies om stockrom eens met PIT the flashen.
ja dat heb ik dus al eens geprobeerd. Deze loopt simpelweg niet door omdat bij het flashen het hele proces stopt bij Nand Write

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

Tazzios

..

lite'ning 2.0 is uit met android 4.03
http://glasvezel.zapto.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
uh ok, gaat dit me helpen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Ik heb zojuist nog een andere stock rom gedownload van Sammobile, maar krijg weer de foutmelding:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Dikkedikkie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:32:
[...]

Je kunt niet meer als proberen. Ook al eens op XDA rondgekeken voor mensen met vergelijkbaar probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Dikkedikkie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:32:
[...]

Dit topic draait niet alleen om jouw vraag hoor, ik ga er vanuit dat dit gewoon een opmerking was over een nieuwe release van een ROM, en dat dit vrij weinig met jouw probleem van doen had.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
The_Fes schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:38:
[...]

Dit topic draait niet alleen om jouw vraag hoor, ik ga er vanuit dat dit gewoon een opmerking was over een nieuwe release van een ROM, en dat dit vrij weinig met jouw probleem van doen had.
Dat snap ik ook, daarom vraag ik et ook netjes of dit eventueel zou kunnen helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Dikkedikkie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:44:
Dat snap ik ook, daarom vraag ik et ook netjes of dit eventueel zou kunnen helpen ;)
Dan zou de toonzetting iets ander moeten zijn, ik heb hem namelijk ook als Fes gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
lijkt me niet dat dit topic gaat over hoe je dingen leest maar dat er oplossingen / tips worden gegeven op professionele manier in plaats van je interpertaties die je opdoet bij het lezen van een bericht hier neer te zetten.

Hoe het ook zei: nu bezig CWM te installeren vanaf mn SD kaart waarna ik een complete whipe ga doen (zo moest et toch ook) en daarna nogmaals installeren. Het whipen duur alleen zo verschrikkelijk lang....iemand een idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Bld- schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:42:
[...]

Zou heel goed kunnen hoor. Ik heb toen voor mijn rooten Kies geinstalleerd voor de drivers. Daarna met Odin CF Root erop gezet en vanaf daar alles met CWM gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Ik probeer het straks eens met kies drivers en de kies applicatie uit.
Maar ik blijf tot nu toe foutmeldingen krijgen na de factoryfs.img
<ID:0/005> factoryfs.img
<ID:0/005>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Lite'ning? Die was toch gestopt na 6.0?

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:02
ChrissieOne schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:23:
[...]

Lite'ning? Die was toch gestopt na 6.0?
Er was inderdaad een hele tijd niks, maar Litepro is sinds een paar weken bezig met een ICS rom.
Ik weet niet of ie op XDA actief is, maar hier is ie zeer zeker actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Dikkedikkie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:55:
lijkt me niet dat dit topic gaat over hoe je dingen leest maar dat er oplossingen / tips worden gegeven op professionele manier in plaats van je interpertaties die je opdoet bij het lezen van een bericht hier neer te zetten.

Hoe het ook zei: nu bezig CWM te installeren vanaf mn SD kaart waarna ik een complete whipe ga doen (zo moest et toch ook) en daarna nogmaals installeren. Het whipen duur alleen zo verschrikkelijk lang....iemand een idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn?
Ik heb geen idee waar je mee bezig bent.. want volgens mij moet je data allang weg zijn na alle stappen die je hebt door lopen.. jou probeem is dat je een verkeerde rom op een ander file systeem wilt instaleren..

Zoals ik en andere hierboven aangegeven hebben.. Flash een stock rom met repartition aan.. Krijg je een error bij die rom.. probeer dan een andere rom.. Je moet sowieso een rom hebben met een losse PDA, Modem, CSC en een pit bestand..

Dit heeft verder niks met je interne SD te maken..!

Even in het Algemeen..!

Flashen is niet moeilijk..! klopt..!
Maar een verschil tussen een telefoon flashen en weten waar je mee bezig bent zijn 2 verschillende dingen! Tuurlijk is het logisch dat je soms vragen hebt.. soms is net even die bevestiging voldoende! Maar lees jezelf altijd goed is.. Een galaxy S II is geen goedkoop aparaat..! En als ik dan hierboven ergens lees dat iemand een los pit bestand wilt flashen, dan weet ik zeker dat er niet goed gelezen is..

Iedereen moet ergens beginnen.. en ik ben van mening dat domme vragen niet bestaan.. Maar luie vragen wel..!

Succes allemaal..!

[ Voor 21% gewijzigd door thommy86 op 14-03-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
thommy86 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:42:
[...]

Ik heb geen idee waar je mee bezig bent.. want volgens mij moet je data allang weg zijn na alle stappen die je hebt door lopen.. jou probeem is dat je een verkeerde rom op een ander file systeem wilt instaleren..

Zoals ik en andere hierboven aangegeven hebben.. Flash een stock rom met repartition aan.. Krijg je een error bij die rom.. probeer dan een andere rom.. Je moet sowieso een rom hebben met een losse PDA, Modem, CSC en een pit bestand..

Dit heeft verder niks met je interne SD te maken..!

Even in het Algemeen..!

Flashen is niet moeilijk..! klopt..!
Maar een verschil tussen een telefoon flashen en weten waar je mee bezig bent zijn 2 verschillende dingen! Tuurlijk is het logisch dat je soms vragen hebt.. soms is net even die bevestiging voldoende! Maar lees jezelf altijd goed is.. Een galaxy S II is geen goedkoop aparaat..! En als ik dan hierboven ergens lees dat iemand een los pit bestand wilt flashen, dan weet ik zeker dat er niet goed gelezen is..

Iedereen moet ergens beginnen.. en ik ben van mening dat domme vragen niet bestaan.. Maar luie vragen wel..!

Succes allemaal..!
Hi,

ik heb serieus al een boel roms geprobeerd en ik weet dat mn data allang weg is aangezien ik een full whipe heb gedaan.
Ook heb ik deze tut gevolgd:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1457458

Bij alle 3 de manieren blijft hij telkens steken op Nand Write dus kom niet verder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Het is gelukkig gelukt met een 2.3.6 rom van samfirmware!
Bedankt voor de hulp!

Nu wachten op ICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Hoe denken jullie over Resurrection Remix ICS? Deze is gebaseerd op de officiële firmware van Samsung.

http://www.androidworld.n...surrection-remix-ics.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436854

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 14:18
Ik ben al de hele middag/avond aan het lezen over rooten en custom roms enzo, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Dus ik wil hier toch nog even wat vragen stellen... Ik heb nu nog alles standaard van Samsung zelf (Android-versie 2.3.5, gisteren voor de eerste keer een update gedaan; OTA). Ik gebruik wel een andere bootloader.

Ik dacht dat ik eerst de Siyah kernel erop moest zetten, maar dit verschilt dus per ROM.

Ik ben van plan om de Lite'ning ROM (2.0) te gaan gebruiken. En daarbij staat: Based on Kernel I9100XXLPQ, hierbij moet ik dus deze kernel gaan gebruiken? (CF-Root-SGS2_XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5.zip)

Verder zie ik in verschillende handleidingen staan dat je eerst een 'Nandroid Backup' moet maken. Maar dit kan alleen als je telefoon al geroot is toch? Kan ik op een andere manier een goede backup maken en zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie? Contacten etc. heb ik allemaal bij Google staan, andere bestanden kan ik allemaal op de pc zetten, apps enzo worden via Google opgeslagen toch?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat het niet echte noob vragen zijn. Ik heb zoveel mogelijk zelf proberen te vinden en wil nu eigenlijk de bevestiging of ik het op deze manier goed ga doen.

Ik heb trouwens ook alvast de originele rom van Samsung opgeslagen (2.5.3) (I9100XWKJ3_I9100XENKJ1_XEN.zip) en 2 originele 'roots' van Samsung, zijn dit kernels? (CF-Root-SGS2_XX_XEO_KI4-v4.4-CWM4) en (CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
chronoz schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:15:
Hoe denken jullie over Resurrection Remix ICS? Deze is gebaseerd op de officiële firmware van Samsung.

http://www.androidworld.n...surrection-remix-ics.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436854
Hoi, ik draai nog de 9.6 versie. En ik heb spijt dat ik niet even heb gewacht tot Checkrom met een goede ICS versie zou komen. Deze Resurrection rom (die nog op een bèta rom is gebaseerd) loopt enkele keren per dag goed vast met een reboot als oplossing. Als ik thuis ben en even tijd heb restore ik een nandroid back-up van Checkrom V6.
Ik wacht wel op een _goede_ rom.

Als (wanneer) Checkrom met een ICS rom uitkomt en de commentaren goed zijn stap ik wel over. Checkrom zal dan hopelijk weer voorzien zijn van KitchenPro en JKay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Resurrection Remix ICS 9.7 is gebaseerd op de officiële firmware van Samsung, dus ICS Firmware XXLPH. Daarmee lijkt het me automatisch al redelijk betrouwbaar, ondanks mogelijke negatieve ervaringen van 9.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

chronoz schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 01:38:
Resurrection Remix ICS 9.7 is gebaseerd op de officiële firmware van Samsung, dus ICS Firmware XXLPH. Daarmee lijkt het me automatisch al redelijk betrouwbaar, ondanks mogelijke negatieve ervaringen van 9.6.
ik draai 9.7 en heb nog geen FC of iets voorbij zien komen dus kan alleen maar positief hier over zijn :)
wat ik alleen niet kan vinden is een fix voor de market als je een andere DPI heb ingesteld (heb hem nu op 180 staan) want hij geeft bij bijna elke app aan dat hij niet voor mijn toestel is..

heb heel XDA afgezocht maar dat zijn allemaal fixes voor oudere versies van de market

iemand? :)

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 15-03-2012 08:06 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 15:55
Draai nu een paar dagen 9.7 en heb nog geen reboots of iets gehad.
Het is een heerlijke ROM. Alleen denk ik wel dat ik over ga op CheckROM als ze een ICS versie uitbregen.
Ik vond de V6 samen met de kitchen echt geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 11:39
Mistermo schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:04:
[...]

Draai nu een paar dagen 9.7 en heb nog geen reboots of iets gehad.
Het is een heerlijke ROM. Alleen denk ik wel dat ik over ga op CheckROM als ze een ICS versie uitbregen.
Ik vond de V6 samen met de kitchen echt geniaal.
Amen to that... Daarom zit ik op moment nog steeds op checkrom :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Ik draai ook nog 9.6. Overigens is XXLPH nog steeds een beta ROM (en draait 9.6 op diezelfde XXLPH). Ik heb af en toe wel last van een vastloper (helemaal zwart scherm als ik hem wil unlocken, reageert nergens meer op, alleen nog reboot nodig) Verder werkt hij prima.

Ik twijfel nog of ik 9.7 flash, aangezien binnenkort Checkrom wel met een ICS versie zal komen. Ik wacht denk ik in ieder geval op een Resurrection Remix die wel op de officiele ICS Rom is gebaseerd voordat ik weer ga flashen. Het is niet moelijk, maar je bent er toch altijd wel even mee bezig voordat alles weer in orde is (downlaoden, backuppen, flashen, alles weer goed zetten) Ook omdat ik eigenlijk wil overstappen van Nova naar Apex en ik dus ook mijn homescreens moet instellen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
--3S-- schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:55:

Ik dacht dat ik eerst de Siyah kernel erop moest zetten, maar dit verschilt dus per ROM.
Je moet je SGS2 geroot hebben voor je via de recovery een custom rom (zip-bestand) kan installeren. Hoe je root krijgt is in principe niet boeiend, maar de makkelijkste manier is volgens mij het flashen van CF-root die past bij jouw huidige rom (in jouw geval CF-Root-SGS2_XW_XEN_KJ3-v5.0-CWM5.zip vanuit hier of Chainfires site)
Ik ben van plan om de Lite'ning ROM (2.0) te gaan gebruiken. En daarbij staat: Based on Kernel I9100XXLPQ, hierbij moet ik dus deze kernel gaan gebruiken? (CF-Root-SGS2_XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5.zip)
Elke custom rom heeft al root, dus hoef je na het flashen van een custom rom niet nog apart een kernel te flashen om root te krijgen. Je kan een andere kernel installeren als je denkt daar betere batterijduur, instelbare CPU-snelheid (over- of underclocken) enz mee te krijgen. CF-root is eigenlijk de standaard Samsung kernel waaraan alleen root is toegevoegd.
Verder zie ik in verschillende handleidingen staan dat je eerst een 'Nandroid Backup' moet maken. Maar dit kan alleen als je telefoon al geroot is toch? Kan ik op een andere manier een goede backup maken en zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie? Contacten etc. heb ik allemaal bij Google staan, andere bestanden kan ik allemaal op de pc zetten, apps enzo worden via Google opgeslagen toch?
Klopt. Wat ik altijd doe is CF-root gebruiken om root te krijgen op een stock rom, dan vanuit de recovery een (nandroid) backup maken van het hele systeem, dan met Titanium Backup alle geïnstalleerde programma's en hun instellingen backuppen.
De programma's die je geïnstalleerd had zijn ook terug te vinden in de google market onder 'mijn apps' als je met je nieuwe rom voor het eerst de market bezoekt, maar je instellingen zijn weg. Met TB kan je ook instellingen terugzetten.
Je contactpersonen worden inderdaad bij Google opgesclagen, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
SMS-jes kan je backuppen en terugzetten met verschillende programmaatjes (bijv SMS backup&restore).
De bestanden op je sd-kaart blijven in principe staan, maar het is altijd verstandig daar ook een kopie van op je computer te hebben.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat het niet echte noob vragen zijn. Ik heb zoveel mogelijk zelf proberen te vinden en wil nu eigenlijk de bevestiging of ik het op deze manier goed ga doen.

Ik heb trouwens ook alvast de originele rom van Samsung opgeslagen (2.5.3) (I9100XWKJ3_I9100XENKJ1_XEN.zip) en 2 originele 'roots' van Samsung, zijn dit kernels? (CF-Root-SGS2_XX_XEO_KI4-v4.4-CWM4) en (CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5)
De 'roots' die je noemt zijn inderdaad kernels, maar ik zou de CF-Root uit mijn link hierboven nemen omdat die beter bij je huidige rom past.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobyBE
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-06 15:25
--3S-- schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:55:
Ik ben al de hele middag/avond aan het lezen over rooten en custom roms enzo, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Dus ik wil hier toch nog even wat vragen stellen... Ik heb nu nog alles standaard van Samsung zelf (Android-versie 2.3.5, gisteren voor de eerste keer een update gedaan; OTA). Ik gebruik wel een andere bootloader.

Alvast bedankt! :)
Hallo 3S

Om je vragen te beantwoorden:
  • Bij die rom past inderdaad die kernel maar normaal gezien wordt deze meegeflashed als je een nieuwe rom flashed. Roms worden (voor zover ik weet) altijd met kernel geleverd. Het ligt aan jou om naderhand zelf een kernel te flashen
  • Je kan wel nog geen Siyah kernel gaan gebruiken bij deze ROM omdat Siyah nog niet geupdate is voor ICS. Als je Siyah wilt gebruiken zal je tijdelijk nog een Gingerbread ROM moeten installeren.
  • Om het nog even over de kernels te hebben: ik zou Siyah niet voor een beginner aanraden, je kan namelijk zelf veel instellen en als je hem gewoon standaard wilt laten kan je beter Speedmod kernel gebruiken. Deze had ik ook voor dat ik met undervolting e.d. begon. Bezie Speedmod een beetje als de kernel voor de nieuwelingen :p
  • Nandroid backup kan je pas maken als je CWM of iets dergelijks hebt geïnstalleerd (en CWM zit standaard bij de CF kernels, of eender welke gemodde kernel). Dit kan je gemakkelijk doen door in recovery op te starten en dan voor "backup" te kiezen. (Verbeter mij aub iemand indien ik hier de mist in ga!)
  • Contacten en agenda wordt inderdaad bij Google opgeslagen (als je daarvoor kiest!) maar SMSen bijvoorbeeld niet, applicaties en hun data ook niet. Google houdt enkel bij welke apps ge hebt gedownload in de market Google Play.
  • Om toch applicaties en data te bewaren download je best Titanium backup, je hoeft hiervoor niet de betaalversie te nemen. Met TB kan je dan gemakkelijk je applicaties en hun data backuppen en deze na het flashen van een nieuwe ROM gemakkelijk herstellen. Let echter wel op dat je geen systeem apps probeert te herstellen, dit kan namelijk voor problemen zorgen!
  • Het laaste twee zijn inderdaad kernels maar deze passen volgens mij niet bij de ROM die je hebt gedownload, je moet altijd letten op het XWKJ3 gedeelte, dit moet volgens mij overeenkomen.
  • Als laatste punt wil ik nog vermelden: neem altijd een ROM die bij jou toestel past, hierbij goed opletten dat je niet een ROM van de I9100G of I777 neemt, dit zijn dezelfde toestellen maar van andere landen en ook een paar andere functies. Indien, je zo een ROM flasht dan riskeer je een bricked device!
Voor de rest, veel success en happy flashing!

Edit: gwystyl was me voor :p

Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz || Asus P8Z68-V Pro || Corsair Vengeance 8 GB DDR3 @ 1833MHz || Seasonic 1250W || Crossfire ATI Radeon HD7970 @ 1100/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
CobyBE schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:43:
[...]

Hallo 3S

Edit: gwystyl was me voor :p
Kan je zien dat als er een beetje onderzoek gedaan wordt en er dan nog onduidelijkheden zijn, er meerdere mensen bereid zijn om een heel verhaal te typen om die onduidelijkheen toe te lichten :). Gelukkig komen we wel met ongeveer dezelfde info zodat het hopelijk niet nog meer bomen in het bos worden...
Pagina: 1 ... 56 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.