Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jo... schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:39:
[...]

Dan zou CM9 normaal wel geschikt moeten zijn voor jou. Van de GPS ben ik niet zeker, maar ik dacht dat die werkte.
Overigens zou ik de laatste build van januari nemen, die twee van februari hebben problemen met scrollen en je kan er geen grote apps installeren.
Er zijn inderdaad nog ICS Roms, deze zijn helaas allemaal gebaseerd op de Roms van Samsung en er zitten dus nog enkele touchwiz elementen in. Voorlopig heb ik helaas nog niet zo'n mooie Rom gevonden als CM9.

@Fwest: is dat niet voor de eerste SGS?
Gewoon de laatste CM9 build nemen (die van gisteren dus), maar wel in combinatie met kernel LP6. De issues met scrollen e.d. zijn daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Bij welke rom heb je dat? Het handigst is om een log te maken en te kijken wat de oorzaak is. Misschien triggert een bepaald programma het OS om iets te doen, misschien ligt het inderdaad aan de rom. Met jouw gegeven info is niet te achterhalen wat het probleem is.

edit: zo te zien heb ik je net hierboven ook gequote over de nieuwe CM9 build. Ik verwacht dus dat je die geprobeerd hebt?
Laatste versie CM9. Enne, eh, *kijkt dom* hoe maakt een gewone sterveling een log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03

Satom

Verzamel ervaringen

MaZo schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:53:
[...]
Gewoon de laatste CM9 build nemen (die van gisteren dus), maar wel in combinatie met kernel LP6. De issues met scrollen e.d. zijn daarmee opgelost.
Nieuwste van het nieuwste staat erop.. heb geen aparte kernel geinstalleerd. (LPB Kernel?). Dus nu was ik nieuwsgierig, waar gaat het scrollen niet goed? :9

Verder ziet het er wel gelikt uit, een totaal nieuwe ervaring (ICS), me happy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt er iemand de redpill kernel ? Heb geen idee wat ik nu heb, maar dit is de zip
CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5

Ik wou eigenlijk een nieuwe rom en als redpill een betere kernel is die eropstampen. Ik krijg geen of belabberd beeld met mijn huidige rom onder games of films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
Ik blijf maar problemen houden met Checkrom, heb al een aantal maal opnieuw geflashed, de Mods werken niet en verschillende apps blijven vastlopen.. Het leek me wel een goede rom.

Maar weer gerestored naar Gingermod 0.8, hier ben ik echter ook niet tevreden over. CM9 heb ik ook gedraaid maar het youtube probleem houd me erbuiten.. Andere suggesties? Er zijn de laatste tijd niet echt veel goede nieuwe roms erbij gekomen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Ik gebrik sinds kort de AndyX Ice Cream Sandwich ROM voor de SGSII. Eerst gebruikte ik een stock ICS ROM maar die werkte niet fijn. Het probleem dat mij deed overstappen op AndyX, was het constant krijgen van de FC: android.process.acore...

Na wat zoekwerk heb ik gezien dat dit te maken kan hebben met het synchroniseren, dus dat heb ik maar uitgezet. Ik heb zelfs de apps die kunnen synchroniseren verwijderd. Ook de helderheid heb ik op volle sterkte gezet, het schijnt dat dat ook kan helpen.

Toch heb ik er nog steeds last van. Iemand? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
bollefles schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:38:
[...]

Laatste versie CM9. Enne, eh, *kijkt dom* hoe maakt een gewone sterveling een log?
zoek naar logcat in de market, en start die op. In de instellingen kan je nog kiezen of je bepaalde dingen wil loggen (steekwoord/service e.d.) of alles wil loggen. Net nadat hij vastgelopen is of als je lang genoeg gewacht hebt om datgene te zien wat je wil uitzoeken lees je de log uit en deel je een relevant deel met de developers.
Dit is voor jou handig omdat je er achter kan komen waar je telefoon mee bezig is of op vastloopt, en voor de devs om te zien of het een combinatie is van programma's die je draait of dat het een algemeen probleem van hun rom/programma is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:31
Zo ik draai weer een samsung based rom (checkrom) met de darky kernel. Ik merk eigenlijk weinig verschil aangezien ik dezelfde launcher gebruik als met cm7. Hoop alleen dat ie wat stabieler is want met cm7 viel die de laatste tijd random uit en dat is gewoon niet werkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn telefoon, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Mijn Galaxy S2 heeft momenteel android 2.3.4, Kernel versie 2.6.35.7-I9100XXKH3-CL479037
De huidige firmware werkt op zich redelijk, alleen volgens mij is na het updaten naar deze versie iets mis gegaan met de usb-verbinding. Tegelijkertijd ontwikkelden zich de problemen met het starten van Voice Command, willekeurig opnieuw opstarten, onmogelijk opladen, snelle leegloop van de batterij, etc. Na zoeken op google heb ik de usb-plug schoon gemaakt met wat alcohol. Dit werkte, en de laatstgenoemde problemen zijn dan ook verdwenen, heerlijk!

Probleem is nog wel dat m'n usb verbinding niet werkt. Dit vind ik jammer, want ik wil graag up to date blijven. Persoonlijk leek het me logisch dat of de usbplug op een of andere manier kapot is, of dat de firmware qua USB niet goed werkt.

Wat ik geprobeerd heb m.b.t. de verbindingsproblemen:
- 2 computers.. de 1 met xp, de ander Windows 7:
- 3 Verschillende kabels (LG, Samsung en een nepding)
- USB poort schoongemaakt
- USB debugging aan/uit
- Dmv speciale Telefooncode (ben 'm ff kwijt) geswitched tussen PDA/MODEM
- Ontzettend vaak Kies opnieuw geinstalleerd, geupdate, usb-drivers opnieuw geinstalleerd, etc.
- Verbinding met ODIN is op geen manier mogelijk (alles van Kies afgesloten)

Ik kwam dus min of meer tot de conclusie dat USB niet zou werken. Misschien dat dit verholpen kan worden met handmatig een nieuwe firmware, dacht ik. Ik heb geprobeerd te updaten naar een andere firmware, zonder usb, zonder succes. Voor de apps voor het op de telefoon flashen (zoals ClockWorkMod) is het volgens mij altijd nodig dat ik root access heb, wat ik momenteel niet heb. Is het mogelijk om zonder USB/Odin mijn telefoon eerst te rooten, zodat ik later via mijn SD-card mijn firmware kan updaten? Ik heb al diverse root updates geprobeerd in recovery 3e mode, deze geven altijd een foutmelding m.b.t. de signature. Of weten jullie nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 06:46:
Ik heb een probleem met mijn telefoon, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Even langs een service punt...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Dank gwystyl, ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Crazyanz schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:56:
Zo ik draai weer een samsung based rom (checkrom) met de darky kernel. Ik merk eigenlijk weinig verschil aangezien ik dezelfde launcher gebruik als met cm7. Hoop alleen dat ie wat stabieler is want met cm7 viel die de laatste tijd random uit en dat is gewoon niet werkbaar...
Klopt, Die ervaring heb ik ook met CM. Het is wel een vlotte rom maar met te veel nadelen. Stabiliteit is echt een probleem alsmede de batterijduur is echt om te huilen. Checkrom is een hele goeie. Hyperdroid is trouwens ook een hele goeie na mijn ervaring.

Qua ICS is cm nog een groter drama. Daar zou ik zo ie zo dan niet aan beginnen als je stabiliteit zoekt.
Het is dan nog wel een development versie maar als het net zo gaat als cm7 dan laat ik die ook links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 06:56:
[...]

Even langs een service punt...
Bedankt, maar nee, dat wordt een beetje lastig in het buitengebied in Australië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
  • Kan Titanium Backup niet automatisch ook Dropbox synchronisaties doen ipv automatische backups en handmatige syncs met Dropbox?
  • Hoe kan ik Vodafone internet zien te krijgen?
  • Heb ik nog garantie als ik weer terug update naar de officiale ICS update in Maart 2011 en de jig gebruik als reset? Hoe komen ze erachter?
  • Is een EFS back-up maken echt belangrijk of niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 18:23
JER00N schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:29:
[...]

Heb ICS Remix ook gebruikt maar had daar ook vaak freezes enzo bij. Ik gebruik nu bijna een week Simplistic ICS en die bevalt erg goed, geen crashes of wat dan ook. Toevallig vanochtend één keer een crash gehad van Contacts, maar verder werkt ie goed.

Ik gebruik trouwens nog RC6, ik zie dat RC7 ook al uit is.
Heb jij of iemand RC7 al geprobeerd? Ik draaide tot vandaag uitermate tevreden de RC5, maar nu heb ik net de RC7 erop gezet en nu krijg ik met geen mogelijkheid de statusbar meer bovenin beeld :?

Dus als ik nieuwe mail/whatsapp whatever krijg, zie je geen icoontje bovenin beeld. De klok en batterij en WiFi/3G-ontvangst streepjes zijn ook weg.

Wtf -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

AzzKickah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:01:
[...]

Heb jij of iemand RC7 al geprobeerd? Ik draaide tot vandaag uitermate tevreden de RC5, maar nu heb ik net de RC7 erop gezet en nu krijg ik met geen mogelijkheid de statusbar meer bovenin beeld :?

Dus als ik nieuwe mail/whatsapp whatever krijg, zie je geen icoontje bovenin beeld. De klok en batterij en WiFi/3G-ontvangst streepjes zijn ook weg.

Wtf -O-
Ik draai RC7 sinds een week. Ik heb de notificatie balk gewoon.

Heb wel last van 1 bug:
Soms als ik een weg ga van een Wifi netwerk schakeld hij 3g data niet in. Dan moet ik een reboot doen en werkt het weer.

Verder hoop ik dat de dev nog de originele contacts en dailer apk gaat gebruiken ipv de Samsung variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 15:31
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:30:
Gebruikt er iemand de redpill kernel ? Heb geen idee wat ik nu heb, maar dit is de zip
CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5

Ik wou eigenlijk een nieuwe rom en als redpill een betere kernel is die eropstampen. Ik krijg geen of belabberd beeld met mijn huidige rom onder games of films.
Ik heb afgelopen zonderdag de laatste hyperdroid androidmeda rom geflasht, hierin zit de redpill kernel al direct.
Misschien ook een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
Ik draai op dit moment Resurrection Remix ics v9.2 en ik zie eigenlijk geen reden waarom ik 2.3 nog terug zou flashen. Ik heb nul problemen, hij is heerlijk soepel en de batterij is prima. Natuurlijk zijn er nog wel kleine dingetjes die ik mis, meeste zijn ICS gerelateerd, maar hij is meer dan prima voor dagelijks gebruik.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Thombias schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:56:
[...]

Klopt, Die ervaring heb ik ook met CM. Het is wel een vlotte rom maar met te veel nadelen. Stabiliteit is echt een probleem alsmede de batterijduur is echt om te huilen. Checkrom is een hele goeie. Hyperdroid is trouwens ook een hele goeie na mijn ervaring.

Qua ICS is cm nog een groter drama. Daar zou ik zo ie zo dan niet aan beginnen als je stabiliteit zoekt.
Het is dan nog wel een development versie maar als het net zo gaat als cm7 dan laat ik die ook links liggen.
Tja ik heb cm7 opzich een half jaar gedraaid. Maar dat was grotendeels luiheid. Ik zoek nu gewoon stabiliteit, het blijft wel een telefoon :+

CM7 was bij mij trouwens wel zuiniger in idle maar dat kan ook met de kernel te maken hebben, maar ik vind het best het werkt nu. Ik schaf binnekort die extended battry wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 19:46
Misschien een beetje een stomme vraag. Maar als je een custom rom op je telefoon hebt staan en je wilt een nieuwe installeren via Odin kan je deze er dan zo klakkeloos overheen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
xGlasvezelkabel schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:57:
Misschien een beetje een stomme vraag. Maar als je een custom rom op je telefoon hebt staan en je wilt een nieuwe installeren via Odin kan je deze er dan zo klakkeloos overheen gooien?
Ja, maar meestal is de nieuwe rom een zip. Deze zet je ergens op je interne geheugen, waarna je hem flasht vanuit de recovery. Sommige custom roms en alle officiele roms kan je met odin flashen.

Dit gezegd hebbende, is het wel handig om te kijken in de beschrijving van je nieuwe custom rom. Als die grotendeels gebaseerd is op dezelfde basis (android versie, liefst build van de samsung rom), kan je de nieuwe rom vaak flashen en daarna vrolijk doorgaan. Op die manier behoud je een heleboel zelf geïnstalleerde programma's met hun instellingen. Bij veel custom roms wordt echter aangeraden om een factory reset te doen, zodat je eventuele compatibiliteitsproblemen met je vorige rom zoveel mogelijk beperkt. Door middel van een programma als Titanium Backup zijn de meeste van je programma's en instellingen vaak wel terug te zetten als je een beetje oplet wat je doet.

[ Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 14-02-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 19:46
gwystyl schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:39:
[...]

Ja, maar meestal is de nieuwe rom een zip. Deze zet je ergens op je interne geheugen, waarna je hem flasht vanuit de recovery. Sommige custom roms en alle officiele roms kan je met odin flashen.
Maar in theorie zou ik dus de gelekte ICS-rom van Samsung er op kunnen flashen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03

Satom

Verzamel ervaringen

Nou, daar ben ik weer.. na grofweg 24uur cm9 te hebben gehad is ie alweer weg. Kwam erachter dat YouTube toch net even iets belangrijker was om te missen.. nu heb ik miui draaien. (Net in de trein geflasht, haha :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
ph4ge schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:44:
Ik draai op dit moment Resurrection Remix ics v9.2 en ik zie eigenlijk geen reden waarom ik 2.3 nog terug zou flashen. Ik heb nul problemen, hij is heerlijk soepel en de batterij is prima. Natuurlijk zijn er nog wel kleine dingetjes die ik mis, meeste zijn ICS gerelateerd, maar hij is meer dan prima voor dagelijks gebruik.
Welke dingen mis je precies? Ik zit ook nog te twijfelen om ICS te flashen.
Jij zegt dat de batterij prima is. Kan je dat wat verder uitleggen? Hoeveel uur screen time en wat doe je zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Weet/heeft er iemand een EMail-apk die de Exchange policies kan bypassen?

Ik heb deze gevonden: http://forum.xda-develope...16708435e084a4b&t=1367254

Maar die werkt niet op de S2 met Simplistic ICS. Exchange blijft maar crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
ph4ge schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:44:
Die heb ik ook draaien. Eigenlijk al vanaf het begin dat Resurrection met ICS kwam. Stabiel, goede accuduur (ruim een dag bij normaal gebruik) en alles werkt smooth. Helaas zijn nog niet alle apps ICS proof. Dus sommige apps werken nog niet, of voor de helft. Vind het alleen irritant dat Resurrection elke keer met een Full-Wipe versie komt :P. Heb ik net alles ge-customized, en dan mag ik weer opnieuw beginnen (ja ik weet het, Titanium Backup, maar deze backupt niet de layout van widgets) Dus elke keer missed it, minimalistic text ed opnieuw instellen :9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
wizzlewaxx schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:55:
[...]

Die heb ik ook draaien. Eigenlijk al vanaf het begin dat Resurrection met ICS kwam. Stabiel, goede accuduur (ruim een dag bij normaal gebruik) en alles werkt smooth. Helaas zijn nog niet alle apps ICS proof. Dus sommige apps werken nog niet, of voor de helft. Vind het alleen irritant dat Resurrection elke keer met een Full-Wipe versie komt :P. Heb ik net alles ge-customized, en dan mag ik weer opnieuw beginnen (ja ik weet het, Titanium Backup, maar deze backupt niet de layout van widgets) Dus elke keer missed it, minimalistic text ed opnieuw instellen :9...
TB backupt bij mij prima de widgets. Maar ik gebruik dan wel de Trebuchet launcher. Fijne launcher.
Verder is deze 9.2 super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 15:46
Ik ben al de hele ochtend aan het zoeken, maar zit nog steeds met dezelfde vraag:

Is het nou wel of niet mogelijk om te rooten (dus geen custom ROM persé), zonder de reset counter op te laten tellen?

Anders koop ik uiteraard wel een jig, maar dan moet ik daar weer op wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 19:41
@gabn88, voor root moet je een andere kernel flashen, dus gaat je flash counter met 1 omhoog per keer dat je iets niet officieels via Odin flasht.

Ik zit al een tijdje op CM9, nu de laatste release. Maar ik stoor me toch aan een aantal dingen:
-Niet werkende codecs, en youtube player die f-ed is. Verkeerde kleuren etc
-Bij mij doet de gps het niet
-Kan geen videos opnemen
-En ik kan niet met mijn computer verbinden via een usb verbinding

Is er een ICS rom die deze vier dingen wel heeft/ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
TheBleeder schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:35:
@gabn88, voor root moet je een andere kernel flashen, dus gaat je flash counter met 1 omhoog per keer dat je iets niet officieels via Odin flasht.

Ik zit al een tijdje op CM9, nu de laatste release. Maar ik stoor me toch aan een aantal dingen:
-Niet werkende codecs, en youtube player die f-ed is. Verkeerde kleuren etc
-Bij mij doet de gps het niet
-Kan geen videos opnemen
-En ik kan niet met mijn computer verbinden via een usb verbinding

Is er een ICS rom die deze vier dingen wel heeft/ondersteunt?
Jazeker. Simplistic ICS.

Zoek maar op Simplistic ICS op Google, dan de eerste hit is het topic op XDA.
Flashen via CWM.

Ik draai hem al een week of 5 nu. Alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
wizzlewaxx schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 13:55:
9.2 was toevallig geen wipe versie :) Later heeft hij toch een wipe versie gemaakt geloof ik, waren toch wat problemen. Bij mij ging het updaten van 9.0 echter prima. Deze rom toont aan dat ICS voor de SGS2 echt bijna klaar is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
AzzKickah schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:39:
[...]

Jazeker. Simplistic ICS.

Zoek maar op Simplistic ICS op Google, dan de eerste hit is het topic op XDA.
Flashen via CWM.

Ik draai hem al een week of 5 nu. Alles werkt.
Ik kan dan gewoon RC7 flashen, dat ik dan die hele rom met eerdere updates in een keer heb?
Meen laatst ergens een ICS rom met base te hebben gezien, maar weet niet meer welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
TheBleeder schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:43:
[...]

Ik kan dan gewoon RC7 flashen, dat ik dan die hele rom met eerdere updates in een keer heb?
Meen laatst ergens een ICS rom met base te hebben gezien, maar weet niet meer welke.
Ja je kunt gewoon die RC7 flashen vanuit CWM. Daarna ff data en cache wipe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij Simplistic werkt het videogebeuren neem ik aan - net als bij CM9 - alleen maar, omdat men daarop software encoding gebruikt i.p.v. hardware encoding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
MaZo schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:07:
Bij Simplistic werkt het videogebeuren neem ik aan - net als bij CM9 - alleen maar, omdat men daarop software encoding gebruikt i.p.v. hardware encoding?
Dat weet ik eigenlijk niet. Wat ik wel weet is dat ie gewoon perfect high-res foto's maakt en ook filmpjes op HD zijn gewoon soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
MaZo schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:07:
Volgens mij werken die gewoon met Samsung drivers. Dat CM er als AOSP nog niet in slaagt, wil niet zeggen dat het Samsung zelf nog niet gelukt is. Gelukkig maar, want hij moet over 2 weken gereleased worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
AzzKickah schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:51:
[...]

Ja je kunt gewoon die RC7 flashen vanuit CWM. Daarna ff data en cache wipe doen.
Oke ik heb hem nu geïnstalleerd, maar heb het gevoel dat de haptic feedback niet helemaal na behoren werkt.
Tijdens het typen of terugknop indrukken trilt ie heel kort en licht, ipv naar mijn gevoel normaal.
Hoort dit, of is dit een instelling ergens?

Edit: En de hele tijd vastlopers, staat een seconde of vijf vast en gaat dan weer verder.

[ Voor 9% gewijzigd door Hompu op 15-02-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:01:
[...]

Wtf -O-
Heb RC7 niet geprobeerd omdat het imho weinig toevoegde behalve bugs (althans in dat topic kwamen nogal wat bugs naar voren geloof ik). Ik draai dus nog steeds met RC6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
TheBleeder schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:12:
[...]

Oke ik heb hem nu geïnstalleerd, maar heb het gevoel dat de haptic feedback niet helemaal na behoren werkt.
Tijdens het typen of terugknop indrukken trilt ie heel kort en licht, ipv naar mijn gevoel normaal.
Hoort dit, of is dit een instelling ergens?

Edit: En de hele tijd vastlopers, staat een seconde of vijf vast en gaat dan weer verder.
Wipe gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:30
Voor de liefhebbers
Nieuwe CM7 van laatste sources en extra cherry picks:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Change Ie9fc0463: Add individual contact call history and show groups yes/no setting on call log. - fix
http://review.cyanogenmod.com/#change,11512

Change I58db6dde: Add option to enable/disable the ICS rotation animation
http://review.cyanogenmod.com/#change,12665

Change I84e16ead: Use supplementary service notifications to display additional call info.
http://review.cyanogenmod.com/#change,12652
Change I20c1c908: telephony: Display Supplementary Service Notifications.
http://review.cyanogenmod.com/#change,12649

Change Ibaada8b5: add option to disable volume key beep sounds (1/2)
http://review.cyanogenmod.com/#change,8636
Change I35d940b6: add option to disable volume key beep sounds (2/2)
http://review.cyanogenmod.com/#change,8635

Als extra zit er een ICS theme bij dat te kiezen is via de t-mobile theme chooser.

Te downloaden hier: http://code.google.com/p/...-GalaxyS2-KANG-150212.zip

[ Voor 10% gewijzigd door ny-hardcore op 15-02-2012 22:56 ]

cd /pub && more beer

• Hompu
Ja, factory reset en cache wipe. Via een omweg terug op CM9. Misschien dat ik binnenkort RC6 van Simplistic ga proberen.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

TheBleeder schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:24:
[...]

Ja, factory reset en cache wipe. Via een omweg terug op CM9. Misschien dat ik binnenkort RC6 van Simplistic ga proberen.
De haptic feedback lijkt inderdaad minder. Dit is volgens mij de oorzaak van de laatste Samsung kernel. Codeworkx heeft ook ergens geroepen dat deze de haptic feedback sloopt.

Vastlopers en FC's heb ik geen last van op RC7.

• AzzKickah
OK nu heb ik zelf even een issue op de S2 van een maat.

Hij heeft hem gisteren binnen gekregen. Dus meteen Custom ROM erop natuurlijk.
Ik heb gewoon eerst Litening erop geknald, want daar zit CWM bij in. Toen vanuit CWM de Simplistic RC7 erop.

Maar toen had ie uiteraard nog de gele driehoek en de counter op 1.
Dus ik heb vandaag mijn JIG meegenomen, in zijn S2 gestopt --> counter nog steeds op 1, nog steeds gele driehoek.

Toen bedacht ik me dat ik enkele weken terug wat gelezen had over nieuwe bootloaders en dergelijke waarmee de JIG niet meer zou werken.

Dus ik heb hem een nandroid backup laten maken van z'n Simplistic ROM, toen heb ik Litening weer erop geflashed (met het idee dat daar de oude bootloader weer in zou zitten), JIG er weer in --> helpt nog steeds niet.

Is mijn JIG kapot of wat doe ik verkeerd? Hij gaat wel in ODIN Mode als ik de JIG erin doe, maar hij reset de counter dus niet.

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 16-02-2012 10:12 ]

• ph4ge
Je moet niet kloten met Litening (bestaat dat nog?) maar gewoon alleen de oude bootloader opzoeken op XDA en die flashen. Dan telefoon uitzetten en JIG erin, dat is zo;n simpel dingetje dat dat haast niet stuk kan zijn.

• gwystyl
@AzzKickah: old bootloader staat in Intratechs officiele rom topic

Als die simplistic een ICS rom is, kan je de triangle ook verwijderen met TriangleAway van ChainFire. Hij geeft zelf wel aan dat het flashen van oude bootloader en resetten met JIG de voorkeur heeft, maar het is mogelijk.

Als je eerst een willekeurige rom met oude bootloader flasht, deze root met bijv CF-Root, kan je met de JIG de triangle weghalen. Daarna met Mobile Odin de nieuwe rom flashen? Of met CWM app, al weet ik niet of dan de triangle weg gaat

[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 16-02-2012 12:27 ]

• AzzKickah
gwystyl schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:23:
@AzzKickah: old bootloader staat in Intratechs officiele rom topic

Als die simplistic een ICS rom is, kan je de triangle ook verwijderen met TriangleAway van ChainFire. Hij geeft zelf wel aan dat het flashen van oude bootloader en resetten met JIG de voorkeur heeft, maar het is mogelijk.

Als je eerst een willekeurige rom met oude bootloader flasht, deze root met bijv CF-Root, kan je met de JIG de triangle weghalen. Daarna met Mobile Odin de nieuwe rom flashen? Of met CWM app, al weet ik niet of dan de triangle weg gaat
Heel erg bedankt voor je link naar dat topic! Helaas zijn de links dood.... intratech.org doet het niet :(

Ik had van ph4ge deze link gekregen: http://forum.xda-develope...6&p=22593631#post22593631
Maar ook daarin zijn de links dood (Multiupload-links).

g*dverd*mme

• gwystyl
AzzKickah schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:30:
[...]

Heel erg bedankt voor je link naar dat topic! Helaas zijn de links dood.... intratech.org doet het niet :(

Ik had van ph4ge deze link gekregen: http://forum.xda-develope...6&p=22593631#post22593631
Maar ook daarin zijn de links dood (Multiupload-links).

g*dverd*mme
In dat geval: linkjes naar mijn dropbox
Oude bootloader
Nieuwe bootloader

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 25-04-2012 13:19 ]

• AzzKickah
Super! Thanx d:)b

Worked like a charm.

Verwijderd

ook namens "de maat" Thanks mijn s2 is weer "orginal"

• 0ffspring
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 00:08
Mensen ik heb een vraagje: Ik zit op dit moment op stock 2.3.6 en ik wil Simplistic ICS installeren.

Ik wil eerst CF-Root gebruiken (xwkk2) zodat ik iig geroot ben. Kan ik daarna simpelweg gewoon deze rom flashen?

Of moet ik eerst Samsungs XXLPB firmware flashen via Odin en vervolgens CF-rooten en dan pas Simplistic flashen?

BVD

• gwystyl
0ffspring schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:26:
Mensen ik heb een vraagje: Ik zit op dit moment op stock 2.3.6 en ik wil Simplistic ICS installeren.

Ik wil eerst CF-Root gebruiken (xwkk2) zodat ik iig geroot ben. Kan ik daarna simpelweg gewoon deze rom flashen?

Of moet ik eerst Samsungs XXLPB firmware flashen via Odin en vervolgens CF-rooten en dan pas Simplistic flashen?

BVD
Kan allebei. Die zip vervangt je hele systeem gedeelte, dus of dat nou gingerbread of ICS was is niet boeiend. Zeker als je daarna een factory reset doet, want dan hebben eventuele data-bestanden ook geen invloed op je nieuwe rom.

• 0ffspring
gwystyl schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:50:
[...]

Kan allebei. Die zip vervangt je hele systeem gedeelte, dus of dat nou gingerbread of ICS was is niet boeiend. Zeker als je daarna een factory reset doet, want dan hebben eventuele data-bestanden ook geen invloed op je nieuwe rom.
Bedankt voor je reactie! Ik heb nog 2 vragen voor ik aan de slag ga: Als er staat "Full Wipe", betekent dat dan dat ik ook de dalvik cache moet wipen?

En moet ik die full wipe voor of na het flashen uitvoeren?

[ Voor 6% gewijzigd door 0ffspring op 16-02-2012 15:28 ]

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
een Full Wipe install verwijderd zelf alle data.
Er word altijd wel geadviseerd om zelf na de install de cache en dalvik te wissen.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:57
Gister toch maar besloten mijn Galaxy S2 te voorzien van 4.0.3.

Toestel geflashed met odin en daarna meteen geroot. De 'Over het toestel' ziet er nu als volgt uit:

Versie: 4.0.3
Baseband: I9100XXLPB
Kernel: 3.0.15-i9100xxlpb-cl99600
se.infra@SEI-44 #3
Build: IML74K.XXLPB

Alles werkt goed, soms een kleine hapering.
Er is echt 1 ding waar ik mij aan erger, links bovenin staan twee schuine pijltjes (in tegengestelde richting).
Deze geven aan dat er gecontroleerd moet worden op een software update. Echter kan hij deze niet ophalen:

Verwerken Mislukt!

hoe kan ik dit wegkrijgen uit mijn bovenste balk?

• Stefan S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07-2022
M'n sgs is dood, ik krijg een leeg batterijtje met een rondje erin,
als ik hem los van de computer heb zegt hij samsung galaxy s2 9100 en dan blijft hij hangen,
hoe kan ik een hard reset doen? volume up + volume knop en home button werkt niet..

• 0ffspring
Ik zit momenteel op simplistic ICS, maar ik wil weer terug naar stock 2.3.6 omdat ik een gele waas heb ontdekt in mijn scherm en ik even langs een service center wil gaan. Kan ik dit gewoon doen door de stock firmware via odin te flashen? (ik heb dom genoeg geen backup gemaakt) Ik kom er niet echt uit...

[ Voor 7% gewijzigd door 0ffspring op 16-02-2012 21:15 ]

• Thombias
  • Niet online
Stefan S schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:40:
M'n sgs is dood, ik krijg een leeg batterijtje met een rondje erin,
als ik hem los van de computer heb zegt hij samsung galaxy s2 9100 en dan blijft hij hangen,
hoe kan ik een hard reset doen? volume up + volume knop en home button werkt niet..
Volume up+home+power is recovery mode
Volume down+home+power is download mode

Je kan ook met odin een nieuwe firmware flashen. Zie xda-developers.com

• Stefan S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07-2022
ja recovery mode werkte niet. inmiddels opgelost, android 4.0.3 erop gezet maar kan mn google kalender niet meer synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Stefan S schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:42:
ja recovery mode werkte niet. inmiddels opgelost, android 4.0.3 erop gezet maar kan mn google kalender niet meer synchroniseren.
Android 4.0.3 als in CyanogenMod 9 of een Samsung rom (zoals XXLPB)? Als je CM9 gebruikt, kan je proberen gapps-fixer.zip te flashen. Die haalt een identifier / UID weg, zodat die opnieuw aangemaakt moet worden. Daarna zou het synchroniseren wel weer goed moeten gaan.

Je SGSII was trouwens niet dood, maar misschien een beetje in coma. Groot verschil :).
Tip voor de volgende keer: trek de batterij er uit en kijk of hij na het terugplaatsen daarvan weer opstart. Zo niet, probeer je in recovery of download mode te komen en een backup terug te zetten of nieuwe rom te flashen. Als dat ook niet kan, dan begint het problematisch te worden. Tot die tijd: geen paniek, een beetje spelen en lezen op fora wat je kan doen om hem weer aan de gang te krijgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
ny-hardcore schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:43:
Voor de liefhebbers
Nieuwe CM7 van laatste sources en extra cherry picks:
(...)

Als extra zit er een ICS theme bij dat te kiezen is via de t-mobile theme chooser.
Mooi hoor! Goed gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guppie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:10:

Toestel geflashed met odin en daarna meteen geroot. De 'Over het toestel' ziet er nu als volgt uit:

se.infra@SEI-44 #3

Er is echt 1 ding waar ik mij aan erger, links bovenin staan twee schuine pijltjes (in tegengestelde richting).
Deze geven aan dat er gecontroleerd moet worden op een software update. Echter kan hij deze niet ophalen:

Verwerken Mislukt!

even automatisch op updates checken uitzetten, ergens bij info-software update volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:49:
even automatisch op updates checken uitzetten, ergens bij info-software update volgens mij
Of gewoon even syncmldm.apk verwijderen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guppie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 19:10:

se.infra@SEI-44 #3

Verwerken Mislukt!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik zit al een tijdje met Galnet MIUI maar ik zou graag ICS willen proberen. Inmiddels zijn er zoveel roms te vinden dat er een goed moet zijn. Uiteraard zullen er wat nog wat bugs in zitten, maar er is er vast een goed genoeg voor dagelijks gebruik. Op XDA staan er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat is een goede stabiele ICS rom? Iemand een tip?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) nandroid maken
2) laatste paar pagina's van dit topic doorlezen
3) flash een (eventueel aangeraden) ICS rom. bevalt? houden! zo nee, ga naar 4)
4) flash andere ICS rom. bevalt? houden! zo nee, ga naar 5)
5) gehad met flashen? restore backup, done. zie anders 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 15:46
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:26:
[...]

1) nandroid maken
2) laatste paar pagina's van dit topic doorlezen
3) flash een (eventueel aangeraden) ICS rom. bevalt? houden! zo nee, ga naar 4)
4) flash andere ICS rom. bevalt? houden! zo nee, ga naar 5)
5) gehad met flashen? restore backup, done. zie anders 4).
Rofl! >:) Maar hij heeft wel gelijk, je moet het uitproberen om te weten wat je wel/niet wil ;) Zelf heb ik gewoon stock ROM met root, maarjah, ik ben saai :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
:)

Tja, zover was ik al. Ik had alleen de indruk dat vrij veel roms niet helemaal soepel draaien. Toen mij S2 was Litening erg populair hier en heb ik die ingestalleerd. Later was ik zelf wat meer op de hoogte van wat er was en heb ik wat dingen uitgeprobeerd. Ik wil nu weer zoiets doen. Eerste een goede ICS rom flashen, daarmee wat spelen en tunen. En met die kennis dan verder zoeken. Nu vroeg ik mij af wat een goede stabiele rom was.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwak schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:57:
Ik had alleen de indruk dat vrij veel roms niet helemaal soepel draaien.
Dat vond ik zelf inderdaad ook ja. Ben voorlopig na elke ICS-poging weer snel terug gegaan naar GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
@BradPitt. Vanwege die verhalen ben ik er drie aan het downloaden:
Wanam Lite
Omega ICS
AndyX

Ik zal laten weten welke hoe het gaat. Eerst flash ik Omega omdat deze deze bij de GB-roms ook goed scheen te zijn (zelf nooit gebruikt). Als deze niet lekker draait flash ik een van andere twee. Een van deze drie zou toch moeten werken?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwak schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:36:
Een van deze drie zou toch moeten werken?
Zie geen reden waarom ze niet alle drie gewoon zullen werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Kwak schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:57:
Ik had alleen de indruk dat vrij veel roms niet helemaal soepel draaien.
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:29:
[...]

Dat vond ik zelf inderdaad ook ja. Ben voorlopig na elke ICS-poging weer snel terug gegaan naar GB.
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:42:
[...]

Zie geen reden waarom ze niet alle drie gewoon zullen werken :P
Huh? Ze zullen wel werken, maar de vraag is welke fijn werkt en hoeveel bugs erin zitten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwak schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:49:
Huh? Ze zullen wel werken, maar de vraag is welke fijn werkt en hoeveel bugs erin zitten.
Oh ok, bedoel je dát :) Dacht dat de kwestie was of ze überhaupt zouden draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ja zou je het kunnen interpreteren. Gelukkig is dit misverstand opgelost. Een pak van mijn hart. :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Ik heb sinds gister een probleem met de pincode van mijn simkaart.
Mijn simkaart is in een andere telefoon geweest en na het terug plaatsen in mijn telefoon vraagt hij niet meer om een pincode.
Ik had ook Checkrom v4 draaien en heb vandaag geflashed naar v6 (no-wipe) maar nog steeds het zelfde probleem.
Geen pincode ingevoerd == geen netwerk, heel lastig dus.

Ik heb geprobeerd mijn sim pincode te veranderen (Instellingen => Locatie en Beveiliging) maar daar staat "SIM-kaartvergrendeling instellen" in het grijs.

Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden?

Edit: nvmd heb de simkaart er nogmaals opnieuw in gedaan en dit heeft het probleem opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Realtec op 18-02-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31
En als je hem weer terug doet in die andere telefoon, wordt hij dan wel herkend?
Lijkt er bijna op dat hij niet goed contact maakt. Probeer het anders eens met een papiertje onder of op je simkaartje zodat er net wat meer druk op komt te staan en dat hij mogelijk iets beter contact maakt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier nog geweldige kernel adviezen?:)
Speedmod werkt wel goed maar ik blijf altijd nieuwsgierig;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:23:
Heeft iemand hier nog geweldige kernel adviezen?:)
Neak, Siyah, Redpill (heeft in 1.3 een hele mooie touch recovery), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
ik draai checkrom v4

via de kitchen werd een nieuwe versie van ICS theme aangeboden.
Deze update ik maar nu zit ik in een bootloop.

als ik nu met nowipe de v6 eroverheen installeer, heb ik dan kans dat mijn data bewaart blijft en ik dus weer bij mn smsjes enzo kan?

daarnaast had ik met titanium wel een backup gemaakt. hoe kan ik een neiuwe rom installeren zonder dat ik die backups kwijt raak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:18:
[...]

Neak, Siyah, Redpill (heeft in 1.3 een hele mooie touch recovery), etc.
Na een paar dagen testen (volledig subjectief red.)

Siyah: Versie 2.6.12 is dramatisch voor de batterij, absolute flop. 2.6.7 is de ultieme combinatie tussen batterij en performance mits goed getweaked.

NEAK: Zeeeeer smooth maar de batterij is ook niet erg goed.

Speedmod: Goed voor de batterij meer niet eigenlijk, niet bijzonder smooth.

RedPill: Standaard batterij beter dan de nieuwste Siyah's met dezelfde aanpasbaarheid (en de recovery is megacool 8) ) lekker smooth.

Al met al besloten zelf de ultieme rom voor mijn gebruik te maken, uiteindelijk dit geworden: Siah 2.6.7, eigen init.d scripts vrijwel alle apps verwijderd en odexed.

Nu genieten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
justinnn schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:29:
ik draai checkrom v4

via de kitchen werd een nieuwe versie van ICS theme aangeboden.
Deze update ik maar nu zit ik in een bootloop.

als ik nu met nowipe de v6 eroverheen installeer, heb ik dan kans dat mijn data bewaart blijft en ik dus weer bij mn smsjes enzo kan?

daarnaast had ik met titanium wel een backup gemaakt. hoe kan ik een neiuwe rom installeren zonder dat ik die backups kwijt raak?
Ik heb v6 van checkrom gewoon over een xal2 rom geflashed. De data bleef gewoon bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
gelukt :)

thanks, nu maar meteen een CWM backupje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
Heeft iemand die op ICS draait, al de nieuwste 4.04 browser geprobeerd?
4.04 is gelekt voor de Nexus, dus zijn al wat apps van beschikbaar :)

Ik gebruik zelf sinds deze week CM9 en ga echt niet meer terug naar Gingerbread!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 14:11
Voor de fans van Litening, hij lijkt terug te zijn op een eigen forum met een ICS 4.0.3 rom :)

http://z13.invisionfree.c...topic=1&st=0&#entry313062

Vanavond maar eens ff proberen :9
Draai nu nog Checkrom v4, vind v6 persoonlijk nog niet zo'n succes.

[ Voor 13% gewijzigd door Crusher77 op 19-02-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Whoopsie, verkeerde topic! Please deze post deleten!

[ Voor 90% gewijzigd door ReinTheMan op 19-02-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusher77 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:16:
Voor de fans van Litening, hij lijkt terug te zijn op een eigen forum met een ICS 4.0.3 rom :)

http://z13.invisionfree.c...topic=1&st=0&#entry313062
Fijne link ook daar. Nu "even" aan het downloaden met 30KB/sec. Slechts 2.5 uur te gaan nog, pfff.
Draai nu nog Checkrom v4, vind v6 persoonlijk nog niet zo'n succes.
Checkrom 6 draait echt bizar goed vind ik. Zal mij hoogst verbazen als deze Litening beter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Brad Pitt schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:50:
[...]

Fijne link ook daar. Nu "even" aan het downloaden met 30KB/sec. Slechts 2.5 uur te gaan nog, pfff.

[...]

Checkrom 6 draait echt bizar goed vind ik. Zal mij hoogst verbazen als deze Litening beter gaat zijn.
Draait wel goed en smooth idd, maar wil graag een keer ICS proberen. En kan Checkrom v6 niet zo krijgen zoals ik het wil, ook het ICS 2.0 theme van Vertumus ziet er niet meer mooi uit. Dus kga kijken hoe ver ik hier mee kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusher77 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:52:
En kan Checkrom v6 niet zo krijgen zoals ik het wil, ook het ICS 2.0 theme van Vertumus ziet er niet meer mooi uit.
Alle andere thema's in de KitchenPro app bevallen je ook niet? :P
Dus kga kijken hoe ver ik hier mee kom :)
Wil eigenlijk principieel deze Litening Rom niet proberen aangezien het een Odin flash is en ik dat onzinnig vind en vanwege het feit dat 'ie toen spontaan was verdwenen op XDA zonder enig verder spoor.
In het kader van mood management dus ook maar lekker de download gestopt nu, wordt toch een desillusie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:59:
[...]

[...]

Wil eigenlijk principieel deze Litening Rom niet proberen aangezien het een Odin flash is en ik dat onzinnig vind en vanwege het feit dat 'ie toen spontaan was verdwenen op XDA zonder enig verder spoor.
In het kader van mood management dus ook maar lekker de download gestopt nu, wordt toch een desillusie ;)
Brad Pitt schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:50:
[...]

[...]

Misschien eens 'Revolution Theme' testen, Leomar's eigen thema erg mooi vind ik! /fuck al die ICS shit

Wat vind je zo bizar goed? Ik dacht dat het gewoon XWLA4 met wat basic tweaks was?
En een geniale applicatie :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Brad Pitt schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:59:
[...]

[...]

Ja ben nog even wat aan het orienteren geweest, Checkrom bevalt toch idd wel erg goed en Litening kwam ik na even nadenken op dezelfde conclusie als jou :)
Zitten we straks na 2 updates weer met iets wat niet verder ontwikkeld wordt heh.
Klooi wel ff door met Checkrom v6 xD KitchenPro blijft wel echt geniaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met simplistic of voor de lief hebber rom RC8 is net uit:

info

http://simplisticrom.blogspot.com/2012/02/simplistic-rom-rc8-current-state.html

Direct download:

http://www.mediafire.com/?b1v45444l5tx8bg

gaat hier om ICS natuurlijk..

ik draai zelf rc7 en ben erg te spreken..
morgen RC8 maar eens even testen, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:05:
Wat vind je zo bizar goed? Ik dacht dat het gewoon XWLA4 met wat basic tweaks was?
En een geniale applicatie :9~
Klopt, is uiteraard gewoon "een" XWXLA4 Rom maar die draait/draaien gewoon vreselijk goed/smooth (imho).
Crusher77 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:06:
Ja ben nog even wat aan het orienteren geweest, Checkrom bevalt toch idd wel erg goed en Litening kwam ik na even nadenken op dezelfde conclusie als jou :)
Hahaha, op zich wel jammer, was wel benieuwd wat jij er van had gevonden. Ik begin er i.i.g. niet aan :P
Klooi wel ff door met Checkrom v6 xD KitchenPro blijft wel echt geniaal...
Zo'n Rom als deze, waar "alles" gewoon (snel smooth en stabiel) op werkt, vind ik echt het fijnst. En met die Kitchen app waar je even een theme o.i.d. verandert (nou ja, wel ff opletten wát je doet natuurlijk) is gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik heb gisteren Omega ICS geïnstalleerd en tot nu toe bevalt het me aardig. Ik kwam van Galnet MIUI en ik ben blij dat ik weer in een normale Android omgeving zit. Het is allemaal net wat soepeler. Goed voorbeeld hiervan is de radio, deze haperde in Galnet altijd even als ik de app opende om van frequentie te wisselen. Ook het geluid kan ik nu vanuit het lockscreen bedienen en dat kon bij Galnet niet.
Dit verhaal gaat echter niet over Galnet maar over Omega. Het is een ICS rom en ga ik ga stilstaan bij de verschillen tussen ICS en GB, die kent iedereen wel denk ik. Het enige dat ik hierover wil zeggen dat ik ICS een mooie upgrade vind en veel dingen zijn net even wat mooier of overzichtelijker.

Wat werkt:
Soepel en snel, hij hangt nooit
Vanuit een meegeleverde omega app kan je veel dingen veranderen zoals kernel, modem en bootanimatie (hiervoor krijg je links aangeboden die je via CWM moet flashen)
Nieuwe gmail app
Goede battery indicator met percentage aanduiding

Wat niet (goed) werkt
Antek App manager is niet stabiel, doe het soms wel soms niet
ADW launcher Ex doet het niet goed, gebruik daarom GO launcher
Een aantal keer kwam ik na het booten niet bij password invoeren terecht maar direct in mijn telefoon, waar ik dan alleen maar 112 kon bellen en ook geen dataverbinding had.

Nadeel
Veel extra apps in de ROM, ik haal ze liever zelf van de market
Trage downloadserver

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Brad Pitt schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:39:
Zo'n Rom als deze, waar "alles" gewoon (snel smooth en stabiel) op werkt, vind ik echt het fijnst. En met die Kitchen app waar je even een theme o.i.d. verandert (nou ja, wel ff opletten wát je doet natuurlijk) is gewoon top.
Ook ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Zeker V6 is naar mijn idee een verbetering.
Dat de accuduur zoveel beter zou zijn betwijfel ik, maar ik heb wel het idee dat alles soepeler werkt nu (draai de Neak kernel, zonder verdere aanpassingen).

Die kitchen is ideaal zodat iedereen kan toevoegen wat hij/zij wil. Of juist verwijderen wat hij/zij wil. De makers van V6 zijn echt harde werkers, zeker als je ziet hoe lang ze nu bezig zijn met het werken een V6 en hoe veel ze er nog mee bezig zijn, onlangs dat hij al uit is. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
checkrom V6 vandaag geflashed. met modem KL1.

Draait weer lekker soepel, lijkt iets zuiniger om te gaan met de accu. Maar Jkay deluxe werkt niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Crazyanz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:29:

Draait weer lekker soepel, lijkt iets zuiniger om te gaan met de accu. Maar Jkay deluxe werkt niet meer helaas.
Uninstall en reinstall/reflash, dan doet ie 't weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
gegevens gewist en hij werkt weer.

Deleten, wou niet echt lukken trouwens met native android app beheerder. Maarja hij werkt weer. Die lockscreen van jkay is echt een geniale uitvinding!

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii135/crazyanz/SC20120220-004645.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Crazyanz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:29:

Heb je geflashed met of zonder te wipen? Want zonder krijg je inderdaad die problemen. Ook kan het helpen om de cache te legen van JKay. Het kan wel gewoon werken in ieder geval. Zie nu net dat je het al werkend hebt.

Wat ik zelf wel merk met V6 is dat mijn energie verbruik juist hoger ligt. Met wifi aan valt het mee, maar zodra ik op een mobiel netwerk ga zitten stijgt het energieverbruik drastisch.

Het is nog een beetje uitzoeken of het aan de modem ligt (heb nu net KI4 er op gezet om te zien of dat verschil maakt) of dat het door de NEAK kernel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op maandag 20 februari 2012 @ 01:50:
[...]

Heb je geflashed met of zonder te wipen? Want zonder krijg je inderdaad die problemen. Ook kan het helpen om de cache te legen van JKay. Het kan wel gewoon werken in ieder geval. Zie nu net dat je het al werkend hebt.

Wat ik zelf wel merk met V6 is dat mijn energie verbruik juist hoger ligt. Met wifi aan valt het mee, maar zodra ik op een mobiel netwerk ga zitten stijgt het energieverbruik drastisch.

Het is nog een beetje uitzoeken of het aan de modem ligt (heb nu net KI4 er op gezet om te zien of dat verschil maakt) of dat het door de NEAK kernel komt.
Waarschijnlijk grotendeels door NEAK,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heb nu Siyah er ook weer opgezet, dus we zullen zien wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 14:52
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 06:55:
[...]

Waarschijnlijk grotendeels door NEAK,
Waarschijnlijk wel, maar moet ook wel eerlijk zeggen dat V6 tot nu toe loopt als een trein, alleen krijg ik wel de indruk dat V4 en V5 wat zuiniger waren.
Maar time will tell, staat er pas sinds zaterdag op.
Wat me wel op viel is dat Speedmod (mijn favoriet) 18, 19 en 21 soepeler voelde met V4 en 5 dan met V6.
Ben nu Redpill aan het uitproberen.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Pagina: 1 ... 52 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.