Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Crusher77 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:48:
Heb dezelfde ROM en GPS werkt prima. Misschien eens opnieuw flashen met een factory reset?
Hier iig ook geen problemen met GPS en CheckRom, met assisted GPS binnen tiental seconden een fix.

Het is alleen een tijdje gelden dat er nieuwe dingen in KitchenPro stonden...

[ Voor 11% gewijzigd door businka19 op 06-02-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
businka19 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:51:
Hier iig ook geen problemen met GPS en CheckRom, met assisted GPS binnen tiental seconden een fix.

Hier werkt Checkrom ook prima. Misschien komt het probleem doordat je binnen zit, als je bijv. een aantal verdiepingen boven je hoofd hebt heeft hij het weleens moeilijk. Buiten is het altijd binnen 10 seconden raak.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 17:42

elw

Ik heb er buiten ook last van, al een paar dagen mee aan het uitproberen. Kernel of modem niks mee te maken? (Siyah 2.6.9 / KI4). Persoonlijk niet zo'n behoefte om opnieuw een factory wipe te doen.

Wat bedoel je precies met assisted GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:19
elw schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:04:
Ik heb er buiten ook last van, al een paar dagen mee aan het uitproberen. Kernel of modem niks mee te maken? (Siyah 2.6.9 / KI4). Persoonlijk niet zo'n behoefte om opnieuw een factory wipe te doen.

Wat bedoel je precies met assisted GPS?
a-GPS. Je telefoon haalt dan gegevens van waar satelieten ongeveer zouden moeten zijn van internet, zodat er sneller een fix is als je die satelieten ziet. Het programma GPS Test kan die info updaten, al vermoed ik dat dat ook wel automatisch gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 08:02
Ook ik heb geen enkel probleem met GPS en Checkrom. Ik vond GPS juist een verademing ten opzichte van MIUI. Ik heb binnen een paar seconden een fix als ik buiten sta.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 17:42

elw

Vreemd, na het gebruiken van GPS Test krijg ik wel een gps-fix. Bedankt voor de tip, het werkt weer! Misschien dat Google Maps er wat meer problemen mee heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door elw op 06-02-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand een stabiele ICS ROM welke het meeste lijkt op Vanilla? Vooral de Calendar en Music apps wil ik graag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 13:40
zAo schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:38:
Weet iemand een stabiele ICS ROM welke het meeste lijkt op Vanilla? Vooral de Calendar en Music apps wil ik graag gebruiken.
Je zou deze kunnen uitproberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1451346
Ik weet dat deze gebaseerd is op de nieuwste lek van Samsung (XXLP8) en dat er touchwiz elementen uit gesloopt is. Zag ook dat de music app vervangen was door google music app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:58
Hallo,

ik ben nieuw hier en heb totaal geen ervaring met mods. Heb sinds 4 maanden een SII. Ik heb veel gelezen over custom roms etc. maar ben er nog niet helemaal uit. Het lijkt me allemaal vrij ingewikkeld en ik heb er geen ervaring mee en wil mijn SII niet naar de klote helpen.. Wat raden jullie mij aan?
Ik vind ICS zoals Google het zelf wilt (op de Galaxy Nexus dus) echt super uit zien en zou dit graag op mijn SII willen. Is er al een rom uit die het perfect doet? Zo nee, hoe lang zal het ongeveer duren voordat deze beschikbaar is? En hoe groot is het risico om dit te doen? Is het verstandig? Ben echt totaal uitgekeken op dat Touch Wiz onzin van Samsung.. en een Go Launcher skin stelt ook niets voor..

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 03-10 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

DaJohn schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:53:
[...]

Je zou deze kunnen uitproberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1451346
Ik weet dat deze gebaseerd is op de nieuwste lek van Samsung (XXLP8) en dat er touchwiz elementen uit gesloopt is. Zag ook dat de music app vervangen was door google music app..
Thanks, in v5 is het alleen teruggedraaid las ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Guzanni schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:20:
Hallo,

ik ben nieuw hier en heb totaal geen ervaring met mods. Heb sinds 4 maanden een SII. Ik heb veel gelezen over custom roms etc. maar ben er nog niet helemaal uit. Het lijkt me allemaal vrij ingewikkeld en ik heb er geen ervaring mee en wil mijn SII niet naar de klote helpen.. Wat raden jullie mij aan?
Ik vind ICS zoals Google het zelf wilt (op de Galaxy Nexus dus) echt super uit zien en zou dit graag op mijn SII willen. Is er al een rom uit die het perfect doet? Zo nee, hoe lang zal het ongeveer duren voordat deze beschikbaar is? En hoe groot is het risico om dit te doen? Is het verstandig? Ben echt totaal uitgekeken op dat Touch Wiz onzin van Samsung.. en een Go Launcher skin stelt ook niets voor..

Bij voorbaat dank!
Zodra je CWM (clockworkmod) op je telefoon krijgt kan je beginnen experimenteren met roms. Als je een zo "vanilla" mogelijke AOSP (100% open source) rom wil kan je best voor cyanogenmod gaan (CM9 = ICS) die op een paar kleine bugs na vlot werkt.
Belangrijke regel: MAAK EEN BACKUP VAN JE HUIDIGE ROM vooraleer je een nieuwe rom uitprobeert. Als er dan iets misloopt, of je vindt de nieuwe rom toch niet zo goed kan je zo op een paar minuten tijd je telefoon weer restoren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waarom mensen hier de (tot nu toe) trage,buggy en wispelturige roms gebruiken?
Heb zelf CM9 en Westcrip's rom gebruikt.
Wat vinden jullie het fijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:58:
Mag ik vragen waarom mensen hier de (tot nu toe) trage,buggy en wispelturige roms gebruiken?
Heb zelf CM9 en Westcrip's rom gebruikt.
Wat vinden jullie het fijne?
Laatste westcrip is verre van traag en bugy in mijn ogen... cm9 daar heb je nog steeds geen video dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
businka19 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:51:
[...]

Klopt ze zijn met de nieuwe bezig die ook gaat werken in V5.
Althans zag daar laatste een post over voorbij komen.

Zie dat ze al een preview geven van de nieuwe KitchePro
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312240

[ Voor 14% gewijzigd door Snakeye2209 op 07-02-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
ephymerous schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Ik heb direct Trebuchet geïnstalleerd en dat werkt prima, alleen jammer dat de Samsung Launcher iconen gebruikt worden. Dat wil ik nog aanpassen.
'Thx, ik ben nu ook over op XXLPB met Trebuchet en CF-Root. Verdere aanpassingen laat ik nog even achterwege, eerst maar eens kijken hoe hij zo stock mogelijk loopt. Voorlopig ziet het er erg soepel uit.
Mijn APN stond niet in de lijst dus ik moest zelf even de internet-instellingen invoeren, maar daarna heb ik weinig rare dingen meer gezien.
Restore van programma's met Titanium Backup gaat prima (alleen gebruikersapps gedaan); herstellen van gekoppelde bluetooth apparaten gaat ook goed, wifi instellingen helaas niet. Blijkbaar heeft CM daar toch een andere plek voor dan Samsung.
Vanmiddag in de trein maar eens wat Samsung-meuk verwijderen, daarna blijf ik deze wel een tijdje draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
Boeboe schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:36:
[...]

Zodra je CWM (clockworkmod) op je telefoon krijgt kan je beginnen experimenteren met roms. Als je een zo "vanilla" mogelijke AOSP (100% open source) rom wil kan je best voor cyanogenmod gaan (CM9 = ICS) die op een paar kleine bugs na vlot werkt.
Belangrijke regel: MAAK EEN BACKUP VAN JE HUIDIGE ROM vooraleer je een nieuwe rom uitprobeert. Als er dan iets misloopt, of je vindt de nieuwe rom toch niet zo goed kan je zo op een paar minuten tijd je telefoon weer restoren.
Bedankt voor je reactie. Maar als ik de eerste post uit dit topic lees.. het is zo veel en redelijk onoverzichtelijk. Heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik las net op een andere site dat er alweer een 4.0.4 versie uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Guzanni schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:04:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar als ik de eerste post uit dit topic lees.. het is zo veel en redelijk onoverzichtelijk. Heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik las net op een andere site dat er alweer een 4.0.4 versie uit is.
4.0.4 is uit voor de Galaxy Nexus, niet voor de SGS II.
Het makkelijkst is om een beetje oogkleppen voor te doen en gewoon één stappenplan te pakken en die te volgen. De meeste komen op hetzelfde neer maar zijn wat meer of minder uitgebreid. Sommige laten je voor de zekerheid altijd een factory reset doen, bij andere voldoet het legen van (dalvik)-cache. Als je een paar keer geflasht hebt leer je vanzelf wat nodig is voor een bepaalde rom en wat niet.
Ik ben zelf nooit begonnen aan CM7 omdat het stappenplan daarvoor me te ingrijpend leek. CM9 is dan weer kinderspel, net als de meeste andere roms.

Kort (en dus misschien te cryptisch?) stappenplan
- flash CF-root die bij je huidige rom past dmv Odin
- download de rom van je keuze (meestal een zip bestand) naar je PC
- kopieer de rom van je keuze naar de micro-sd kaart
- zet je telefoon uit
- zet je telefoon in recovery mode (volume up, home en power knop inhouden)
- kies 'install zip from sd-card'
- zoek je rom op en scroll naar 'ja ik weet het zeker' met de volume-knop. bevestig met power of home-knop
- wacht tot de rom geflasht is.
(voor CM9) - flash gapps.zip om google apps te krijgen. Die mogen ze namelijk niet meer meeleveren
(- clear cache en evt dalvik-cache)
(- doe een factory reset)

stappen tussen haakjes zijn niet (altijd) nodig, maar kan je proberen als je problemen hebt of het specifiek beschreven staat bij je rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
gwystyl schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:36:
[...]

4.0.4 is uit voor de Galaxy Nexus, niet voor de SGS II.
Het makkelijkst is om een beetje oogkleppen voor te doen en gewoon één stappenplan te pakken en die te volgen. De meeste komen op hetzelfde neer maar zijn wat meer of minder uitgebreid. Sommige laten je voor de zekerheid altijd een factory reset doen, bij andere voldoet het legen van (dalvik)-cache. Als je een paar keer geflasht hebt leer je vanzelf wat nodig is voor een bepaalde rom en wat niet.
Ik ben zelf nooit begonnen aan CM7 omdat het stappenplan daarvoor me te ingrijpend leek. CM9 is dan weer kinderspel, net als de meeste andere roms.

Kort (en dus misschien te cryptisch?) stappenplan
- flash CF-root die bij je huidige rom past dmv Odin
- download de rom van je keuze (meestal een zip bestand) naar je PC
- kopieer de rom van je keuze naar de micro-sd kaart
- zet je telefoon uit
- zet je telefoon in recovery mode (volume up, home en power knop inhouden)
- kies 'install zip from sd-card'
- zoek je rom op en scroll naar 'ja ik weet het zeker' met de volume-knop. bevestig met power of home-knop
- wacht tot de rom geflasht is.
(voor CM9) - flash gapps.zip om google apps te krijgen. Die mogen ze namelijk niet meer meeleveren
(- clear cache en evt dalvik-cache)
(- doe een factory reset)

stappen tussen haakjes zijn niet (altijd) nodig, maar kan je proberen als je problemen hebt of het specifiek beschreven staat bij je rom.
Bedankt voor de uitleg!
Je zegt dat ik de CF-root moet flashen die bij mijn huidige rom past. Wat bedoel je daar precies mee? Moet ik dan naar mijn Baseband versie of kernelversie kijken ofzo?
Ten tweede, ik heb geen micro-sd kaart in mijn SGS2 zitten, moet je dat hebben om dit te kunnen doen?

Edit: wat misschien ook handig is om te vermelden; mijn toestel is T-Mobile branded, maakt dat wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 08:02
Guzanni schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:15:
[...]

Bedankt voor de uitleg!
Je zegt dat ik de CF-root moet flashen die bij mijn huidige rom past. Wat bedoel je daar precies mee? Moet ik dan naar mijn Baseband versie of kernelversie kijken ofzo?
Ten tweede, ik heb geen micro-sd kaart in mijn SGS2 zitten, moet je dat hebben om dit te kunnen doen?
Als je al via Odin een custom rom hebt geïnstalleerd hoef je die eerste stap niet te doen. Dan heb je al root. Zo niet, dan moet je inderdaad de versie die bij je huidige rom past hebben. Volgens mij gaat het dan om de baseband versie.

Wat betreft je tweede vraag, je kunt het ook gewoon op de internal SD zetten, en vanuit daar installeren.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
The_Fes schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:18:
[...]

Als je al via Odin een custom rom hebt geïnstalleerd hoef je die eerste stap niet te doen. Dan heb je al root. Zo niet, dan moet je inderdaad de versie die bij je huidige rom past hebben. Volgens mij gaat het dan om de baseband versie.

Wat betreft je tweede vraag, je kunt het ook gewoon op de internal SD zetten, en vanuit daar installeren.
Thanks!
Ik heb een aantal tutorials bekeken dus ik weet nu hoe ik mijn SGS2 moet rooten en backuppen. Alleen stuit ik op een aantal problemen; ik kan geen insecure kernel vinden die de mijne matcht (BOKJ2). Kan ik dan gewoon de Siyah Kernel gebruiken om te rooten als ik CM9 wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Even een overzicht voor dat ik een nieuwe poll aan maak (kan hem achteraf niet wijzigen)

CyanogenMod 7
CyanogenMod 9
MIUI
GalnetMIUI
WIUI GB
WIUI ICS
AdyScorpiusMIUI v4
CheckROM RevoHD
HyperDroid
Insanity
Bezke UltraICS
Simplistic ICS
AndyX ROM
HydrOxyG3nMOD
Thebyani ICS
SaNgO Vizion
CriskeloRom
ICS Remix Rom
WanamLite ICS
Omega
VK
Frankenstein
Stock GB
Stock ICS

Kernels ben ik eigenlijk niet meer mee bezig de laatste tijd.. ik heb even gekeken wat er op XDA staat.. en heb wat van door gekregen van jullie:

Siyah
N.E.A.K.
SpeedMod
Chainfire
Phenomenal
DarkKnight kernel
Rooted stock
RedpillKernel
TOUCH CWM (netchip/Koush)
Hellcat's Root Kernel

[ Voor 5% gewijzigd door thommy86 op 08-02-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thommy86 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:22:
Kernels ben ik eigenlijk niet meer mee bezig de laatste tijd.. ik heb even gekeken wat er op XDA staat.. en heb wat van door gekregen van jullie:

Phoenix (Void.echo)
Die is EOL :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Sjonge jonge..!!! wie zal ik eens de schuld geven.. O-) "met je schuddende billen..!!!"

Good to know..! gaat die van het lijstje..! toevoegingen of meer die er niet op horen, ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Ik mis 4 ROM's in het lijstje:

- VK
- Stock GB
- Stock ICS
- Frankenstein

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-02-2012 07:51 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 16:09
Miui Special Edition V6 (Online)

dit is toch wel de beste rom die ik heb gezien. Alles voelt perfect aan en zoveel mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen Remix 8.6 op mijn toestelletje gepropt. Maar nu kan ik geen streaming video meer afspelen. Na 30 sec. spelen stopt het er gewoon mee en geven de mediaplayers een fout

Dit heb ik bij
- Ice-stream
- Uitzendinggemist
- RTL-XL

getest met
- Standaard player
- MX player
- Mobo player

Zijn er meer mensen die dit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Ik mis de DarkKnight kernel nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:59:
Ik heb ondertussen Remix 8.6 op mijn toestelletje gepropt. Maar nu kan ik geen streaming video meer afspelen. Na 30 sec. spelen stopt het er gewoon mee en geven de mediaplayers een fout

Dit heb ik bij
- Ice-stream
- Uitzendinggemist
- RTL-XL

getest met
- Standaard player
- MX player
- Mobo player

Zijn er meer mensen die dit hebben ?
Op v9.0 nergens last van. Sowieso lijkt het mij een uitstekende rom, mijn eerste ICS rom en nog geen enkel probleem gehad.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:05:
[...]

Op v9.0 nergens last van. Sowieso lijkt het mij een uitstekende rom, mijn eerste ICS rom en nog geen enkel probleem gehad.
Dan zal ik die eens gaan testen. Ik gebruik trouwens CWM manager 3.10 (recovery versie 5.0.2.7) en cf-root 5.2. Heb jij dat ook ?
Heb nameljk geen zin in elke keer te flashen. dus wil het in 1 keer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 02-10 11:09
Heb je in Remix v9 nog last van de 10sec freezes? Dat het toestel 10 seconden even niets meer deed en de applicatie die dan op de voorgrond stond crasht?

Draai namelijk nu CheckRom en daar ben ik erg tevreden over. Ik wil echter de nieuwe Chrome browser proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Perzikvrucht op 08-02-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe ik de klok-skin tevoorschijn krijg die getoond wordt op het screenshot in het CM9 development topic op XDA?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9XWih.png

Ik kan in CM9 geen instellingen vinden om de klok überhaupt aan te kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:35:
Dan zal ik die eens gaan testen. Ik gebruik trouwens CWM manager 3.10 (recovery versie 5.0.2.7) en cf-root 5.2. Heb jij dat ook ?
Heb nameljk geen zin in elke keer te flashen. dus wil het in 1 keer goed. :)
Ik heb geen andere kernel, gewoon de kernel zoals bij de rom geleverd wordt, XXLP6 met root. Er is nog weinig interessants op kernel gebied voor ICS. Je kan hem gewoon vanuit CWM recovery flashen, even goed de stappen uit de TS op XDA volgen.
barzi schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:19:
Heb je in Remix v9 nog last van de 10sec freezes? Dat het toestel 10 seconden even niets meer deed en de applicatie die dan op de voorgrond stond crasht?

Draai namelijk nu CheckRom en daar ben ik erg tevreden over. Ik wil echter de nieuwe Chrome browser proberen.
Ik kom van CheckRom (met Siyah) en was daar ook blij mee. Ik heb nog geen freezes gehad, telefoon draait de hele dag stabiel en alle functies die ik gebruik werken, behalve FM radio (daar is een fix voor). Er worden 2 browsers bijgeleverd, die zijn allebei prima voor zover ik het getest hebt, Dolphin werkt ook gewoon, Chrome daarentegen hapert enorm...

Trebuchet is ook wel nice, maar ik moet eerder bekennen dat het allemaal net iets minder snappie is dan met ADW op CheckRom (die ook was overgeclockt natuurlijk). Misschien ga ik vanavond ADW wel weer installen, maar ik vind het pure ICS gevoel wel even lekker nu :P
MaZo schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:22:
Weet iemand hoe ik de klok-skin tevoorschijn krijg die getoond wordt op het screenshot in het CM9 development topic op XDA?

[afbeelding]

Ik kan in CM9 geen instellingen vinden om de klok überhaupt aan te kunnen passen.
Ice Cream Sandwich clock uit de market ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 08-02-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:50:
[...]
Ice Cream Sandwich clock uit de market ;)
Enjoy the clock from the new version Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) on any Android version.
Thanks, maar als CM9 gebasseerd is op een AOSP versie van ICS, waarom zit deze klok hier dan niet al in? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Geen idee, maar de ICS rom die ik heb heeft ook een andere analoge klok, volgens mij kan je de skin niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Remix V9.0 net geprobeerd.

Was geen data kwijt alles scheen goed te werken totdat ik erachter kwam dat Viber het dus nog steeds niet doet op ICS. En dat is een app die ik heel erg veel gebruik. ( Buitenland e.d. )

Ben nu dus weer terug naar mijn oude CheckROM V4 die het gewoon doet.. Spelen is leuk, maar ik moet er ook mee kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm toch maar weer even CM9 geprobeerd:)

Conclusie: Nieuwe widgets zijn prachtig!
Apps openen gaat redelijk snel. (heb wel een hekel aan die nieuwe animatie)
Scrollen gaat belabberd.
Batterij is al best redelijk!

Overall een leuke rom om even mee te spelen maar niet om dagelijks te gebruiken:(
(Reden:Twitter scrollt niet lekker en Whatsapp loopt slecht :+ )

Nu deze rom testen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1485411
Van plan om hem een themaatje te geven.
Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die nieuwe browser is letterlijk on steriods :D

Android 4.0.3 ICS (Wanamlite V8.0), op de standaard 1.2Ghz, met de eerste Beta van Chrome!!!:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-WF5MfgVHRPk/TzKdJFFgRCI/AAAAAAAAD0c/3yGGPuVxERU/s640/ScreenShot.png

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Koriel schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:30:
Remix V9.0 net geprobeerd.

Was geen data kwijt alles scheen goed te werken totdat ik erachter kwam dat Viber het dus nog steeds niet doet op ICS. En dat is een app die ik heel erg veel gebruik. ( Buitenland e.d. )

Ben nu dus weer terug naar mijn oude CheckROM V4 die het gewoon doet.. Spelen is leuk, maar ik moet er ook mee kunnen werken.
Dat ligt echt aan de app, die is echt hard toe aan een update. Whatsapp schijnt bij sommige mensen ook problemen te geven op ICS (die kan ik echt niet missen), maar gelukkig werkt hij gewoon prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:05:
Nu deze rom testen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1485411
Van plan om hem een themaatje te geven.
Suggesties?
Is odexed hè, dat vergroot het aantal beschikbare thema's niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:13:
[...]

Is odexed hè, dat vergroot het aantal beschikbare thema's niet echt :P
Ik bedoel meer kleursuggesties;)
Zelf even fixen bedoelde ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:15:
Ik bedoel meer kleursuggesties;)
Zelf even fixen bedoelde ik :P
Wát wil je aanpassen dan? Statusbalk kan vrij eenvoudig met de UOT Kitchen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:23:
[...]

Wát wil je aanpassen dan? Statusbalk kan vrij eenvoudig met de UOT Kitchen en zo.
I know the tools:)
Sowieso wat UOT werk, omdat het odexed is is de rest wat meer werk...
Eerst maar even zien hoe de batterij is!
Vraag me af of Siyah draait, is wel aosp maar deze rom is vrij nieuw en weet niet echt hoeveel verschil het is met CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okay. Dan blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:11:
Die nieuwe browser is letterlijk on steriods :D

Android 4.0.3 ICS (Wanamlite V8.0), op de standaard 1.2Ghz, met de eerste Beta van Chrome!!!:
[afbeelding]
Kun je misschien pak sturen of linkje naar een download want de market zegt dat de chrome app alleen nog in Amerika beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal die v9 ook een proberen. Heeft iemand van jullie die kernel ook geinstalleerd die op xda remix v9 staat.
Nu had ik trouwens XXKK2, en met die v8.6 blijk ik XXLP6 te hebben.
Is die kernel aangegeven bij xda beter wel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:45:
[...]

Kun je misschien pak sturen of linkje naar een download want de market zegt dat de chrome app alleen nog in Amerika beschikbaar is.
even kijken op de frontpage, in het android market topic of zoeken naar 'chrome for android apk' leiden je vrij snel naar een downloadlocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb laatste Galnet stable/siyah kernel op de GS2 van m'n vriendin gezet en krijg regelmatig klachten dat G3 netwerk , SMS/Bellen niet werkt als ze op haar werk is. Na een reboot is het weer verholpen. Ben er nu achter dat t toestel af en toe uit zichzelf op airplaine mode slaat, en daarnaast ook andere settings veranderd, zoals scherm automatisch uitschakelen off. (had ik op 1 minuut gezet)
Weet iemand waar dat aan ligt?
Ik sta op t punt om omega of CyanogenMod 9 rom maar te flashen. :P

[ Voor 7% gewijzigd door bad-karma op 09-02-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
bad-karma schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:19:
Ik heb laatste Galnet stable/siyah kernel op de GS2 van m'n vriendin gezet en krijg regelmatig klachten dat G3 netwerk , SMS/Bellen niet werkt als ze op haar werk is. Na een reboot is het weer verholpen. Ben er nu achter dat t toestel af en toe uit zichzelf op airplaine mode slaat, en daarnaast ook andere settings veranderd, zoals scherm automatisch uitschakelen off. (had ik op 1 minuut gezet)
Weet iemand waar dat aan ligt?
Ik heb altijd Galnet miui gedraait.. ken dit probleem niet.. ik draaide hem dan ook met de kernel die erin zat.. op dit moment draai ik heel tevreden adymiui v4.. wel moet je even kernel kp8 er weer op zetten want SP1 bevat een aantal fixes.. maar ook kernel kp9.. deze kernel zorgt voor een hele hoge drain.. nu kp8 weer erop en batterij gaat prima..! rond 9uur van de lader en nu nog 76% met gemiddeld gebruik.. (ben aan het werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
jakz schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:43:
Miui Special Edition V6 (Online)

dit is toch wel de beste rom die ik heb gezien. Alles voelt perfect aan en zoveel mogelijkheden!
Jammer van de bluetooth die niet goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
bad-karma schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:19:
Daar zal ze blij mee zijn, CM9 heeft helemaal nog veel problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Ik heb 2 vraagjes,
Ik heb een XLPB rom met XLPB firmware draaien op mijn sgs2.
Maar als ik bijv. wilt whatsappen dan duurt het ongeveer 5sec. tot hij connect met internet.
Ik heb wel gewoon goede bereik enz. Komt dit door de modem?

Vraag nummer 2:
Je kunt op XDA een zwart/blauwe gethemede statusbar dloaden. (Deze: http://imageshack.us/phot...eenshot2012020915380.png/)
Mijn vraag nu is: is het moeilijk om van die blauwe accentjes, groen te maken? Weet iemand hoe dit moet of kan iemand dit doen ? :D

Vraag 2 is al geregeld!

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vandaag weer een paar uurtjes met cm9 gespeeld(blijft een ramp rom) nu even naar Remix 9.0.
Remix is qua batterijduur superieur aan cm9 maar nog niet helemaal zoals ik het gewend was bij GB.
Ik zoek dus nog de beste XLPB qua batterijduur.

[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 09-02-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 16:59
Thombias schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:20:
Vandaag weer een paar uurtjes met cm9 gespeeld(blijft een ramp rom) nu even naar Remix 9.0.
Remix is qua batterijduur superieur aan cm9 maar nog niet helemaal zoals ik het gewend was bij GB.
Ik zoek dus nog de beste XLPB qua batterijduur.
Ik gebruik nu alleen nog maar de PureIcs ROM. Als je aosp wilt, maar de voordelen en stabiliteit van XLPB dan kan ik deze rom heel erg aaraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:12
Owk, ik ben er even een tijdje uitgeweest en ik zie door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer.

Na enkele jaren een iPhone te hebben gehad toch maar weer een Galaxy S2 geregeld. Hier moet natuurlijk ICS op. Maar er zijn wat dingen die ik niet snap

1. Het is mogelijk om direct een firmware te flashed via Odin, echter gebruik ik een mac dus zit ik vast aan heimdaal, klopt dit? En werkt dit gewoon exact hetzelfde?

2. Kan ik mijn toestel hierna ook nog rooten en gewoon nieuwe firmwares flashen via het toestel zelf en bestanden die op de SD-kaart staan? Kan dit ook via het USB gehuegen op de telefoon, ik heb geen SD kaart..

3. Werkt de XXLPB 4.0.3 goed als ik deze via heimdall op mijn S2 flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Laatst online: 01-10 21:45
#### Voor de flash addicts & CM7 fans ####

[CM7 Kang]
Laatste sources van 09.02.2012
Hier te downloaden: https://code.google.com/p...-GalaxyS2-KANG-090212.zip

Volgende cherry picks:
code:
1
2
3
4
Change I2e365a33: Notification power widget mobiledata auto 2g/3g
http://review.cyanogenmod.com/#change,9447
Change Id3e68a75: Notification power widget mobiledata auto 2g/3g
http://review.cyanogenmod.com/#change,9448

code:
1
2
Change Ie9fc0463: Add individual contact call history and show groups yes/no setting on call log. - fix
http://review.cyanogenmod.com/#change,11512

code:
1
2
3
4
Change Ibaada8b5: add option to disable volume key beep sounds (1/2)
http://review.cyanogenmod.com/#change,8636
Change I35d940b6: add option to disable volume key beep sounds (2/2)
http://review.cyanogenmod.com/#change,8635

[CM7 Theme]
Aangepaste Touchwizzed theme zonder lelijke 3G/H iconen:
https://code.google.com/p...TouchWizzed-Donate_NY.apk

Afbeeldingslocatie: http://rk2818cooking.googlecode.com/files/screenshot-1328824443430.png
Afbeeldingslocatie: http://rk2818cooking.googlecode.com/files/screenshot-1328824433428.png
Afbeeldingslocatie: http://rk2818cooking.googlecode.com/files/screenshot-1328824453386.png

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
guppie schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 23:34:
Owk, ik ben er even een tijdje uitgeweest en ik zie door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer.

Na enkele jaren een iPhone te hebben gehad toch maar weer een Galaxy S2 geregeld. Hier moet natuurlijk ICS op. Maar er zijn wat dingen die ik niet snap

1. Het is mogelijk om direct een firmware te flashed via Odin, echter gebruik ik een mac dus zit ik vast aan heimdaal, klopt dit? En werkt dit gewoon exact hetzelfde?

2. Kan ik mijn toestel hierna ook nog rooten en gewoon nieuwe firmwares flashen via het toestel zelf en bestanden die op de SD-kaart staan? Kan dit ook via het USB gehuegen op de telefoon, ik heb geen SD kaart..

3. Werkt de XXLPB 4.0.3 goed als ik deze via heimdall op mijn S2 flash?
1. Ja, Heimdall schijnt hetzelfde te kunnen, maar ik heb er geen ervaring mee. Je hoeft echter maar 1 malig te flashen met Odin, daarna flash je zonder dat je een PC nodig hebt. Voor de zekerheid kan je misschien het best eenmalig Odin gebruiken als je ergens Windows pc kan regelen.
2. Ja, CWM werkt ook met het interne geheugen.
3. Hangt van je definitie van werken af. De leak zelf is zeker nog niet geschikt voor dagelijks gebruik, een aantal custom roms komt wel dicht in de buurt.

Ik heb nu even ervaring met ICS, maar het is echt geen wereld van verschil met 2.3, zeker als je TouchWiz blijft gebruiken merk je er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
thommy86 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:27:
[...]

Ik heb altijd Galnet miui gedraait.. ken dit probleem niet..
Ik heb hetzelfde probleem met Galnet Stable en Siyah. Met weekly had ik ook er last van. Nog geen oorzaak gevonden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
thommy86 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:27:
Ik heb altijd Galnet miui gedraait.. ken dit probleem niet.. ik draaide hem dan ook met de kernel die erin zat..
Kwak schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 07:13:
Ik heb hetzelfde probleem met Galnet Stable en Siyah. Met weekly had ik ook er last van. Nog geen oorzaak gevonden.
Probeer het eens met een andere kernel.. blijkbaar is de combinatie Galnet en Siyah niet stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Cobesz schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:54:
[...]

Ik gebruik nu alleen nog maar de PureIcs ROM. Als je aosp wilt, maar de voordelen en stabiliteit van XLPB dan kan ik deze rom heel erg aaraden!
Bedankt! Zal deze eens proberen.
Wil eigenlijk wel de Samsung Appstore want daar zitten een hoop gratis apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thombias schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:50:
Wil eigenlijk wel de Samsung Appstore want daar zitten een hoop gratis apps.
Haal je de benodigde dingen even uit een andere Rom? Ook gedaan om wat gratis games te kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Brad Pitt schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:53:
[...]

Haal je de benodigde dingen even uit een andere Rom? Ook gedaan om wat gratis games te kunnen scoren.
Done that. Tapatalk is toch echt beter dan die van xda zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 19:46
Ik zit met een probleem. Laatst had ik de gelekte ICS-rom van Samsung op mijn telefoon gezet. Ik was deze zat en wilde een andere rom proberen, dit werd de AndyRom. In deze rom stond allemaal (usual) dingen beschreven en ik volgde deze op. Toen ik deze AndyRom zat was, wilde ik weer terug naar mijn oude vertouwde Litening' Rom v6.1, ik ging in de recoverymodus en ik wilde Restore doen. Mijn SII gaf het volgende aan: 'Can't read SD-Card'. Ik schrok en ik boote de AndyRom opnieuw en opende de CWM app. Via deze app heb ik de LiteningRom gerestored. Maar nu ben ik huiverig om een nieuw rom op mijn telefoon te installeren. Ik ben bang dat straks mijn LiteningRom er af is en ik in CWM5.0 zit en daar zegt dat mijn SD-Card niet gelezen kan worden. Overigens maakt de Litening Rom gebruik van CWM4.0.0.1 of iets dergelijks. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven wat ik het beste kan doen, ik blijf in de tussentijd even trouw aan de LiteningRom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xGlasvezelkabel schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:43:
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven wat ik het beste kan doen, ik blijf in de tussentijd even trouw aan de LiteningRom.
Sommige oudere backups kunnen niet worden gelezen door de nieuwe CWM. Wat je natuurlijk ook kan doen is even een nieuwe kernel flashen terwijl je in Litening zit en met de nieuwe CWM daar gewoon een verse backup van te maken. Dan heb je de keuze deze kernel te blijven gebruiken of je flasht de oude weer terug.

Heb je in ieder geval wel een backup die je later weer terug kan zetten met een nieuwe CWM :P

Als het dáár aan ligt hoor, worth a try anyway.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 10-02-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
Brad Pitt schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:58:
[...]

Sommige oudere backups kunnen niet worden gelezen door de nieuwe CWM. Wat je natuurlijk ook kan doen is even een nieuwe kernel flashen terwijl je in Litening zit en met de nieuwe CWM daar gewoon een verse backup van te maken.
Ik heb niet heel veel verstand van Custom Roms, maar het probleem is dus dat hij in CWM5 mijn sd-card niet leest, en aangezien bijna iedere rom die ik installeer een nieuwere CWM er op zet ben ik bang dat ik dus straks en zonder ROM zit (omdat je deze vaak twee keer moet flashen) en met een CWM zit die mijn sd-card niet leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xGlasvezelkabel schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:01:
Ik heb niet heel veel verstand van Custom Roms, maar het probleem is dus dat hij in CWM5 mijn sd-card niet leest
Verschillende kernels geprobeerd of voorlopig (niet onterecht hoor trouwens) pas eentje? Wellicht dat het met een andere kernel (met een iets andere CWM-versie) wel weer werkt. Kernel flashen is zo gepiept op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
Brad Pitt schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:07:
[...]

Verschillende kernels geprobeerd of voorlopig (niet onterecht hoor trouwens) pas eentje? Wellicht dat het met een andere kernel (met een iets andere CWM-versie) wel weer werkt. Kernel flashen is zo gepiept op zich.
Wat houdt het installeren van nieuwe kernel precies in? Gaat dat gewoon via Odin? En loop ik dan geen gevaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xGlasvezelkabel schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:16:
Wat houdt het installeren van nieuwe kernel precies in?
Jeetje hoe moet je dat uitleggen... Mja, heel basaal dan: stel je telefoon is een computer. Als je een PC aan zet laadt 'ie eerst je BIOS in zeg maar. Daarin worden je hardware-componenten herkend en geactiveerd en dergelijke. De kernel op je telefoon doet dat ook. Laadt Wifi drivers, Bluetooth drivers, GPU-drivers en dergelijke in. De Litening Rom is dan een soort Windows. Dus zeg maar hetgeen je "ziet" als je hem gebruikt. Bios/Windows, kernel/Litening. Klopt uiteraard niet helemaal maar het gaat een beetje om de beeldvorming.

Nu kan je terwijl je Litening draait gewoon een andere kernel er op zetten. Bekende zijn bijvoorbeeld Speedmod, Siyah, Neak, etc. En in die kernels zit ook zo goed als altijd een CWM. De versie daarvan kan varieeren. Het zou dus zomaar kunnen dat er wel een kernel is, die dus ook gewoon werkt op Litening, waarmee je SD wél gelezen kan worden. Dat is iets om te proberen. Vind het wel heel raar dat de HELE SD niet herkend wordt hoor, had verwacht dat alleen de gemaakte back-up niet gebruikt zou kunnen worden...
Gaat dat gewoon via Odin?
Ja dat kan. Een kernel flash via Odin gaat met een .tar bestand. Alle bovengenoemde kernels kan je downloaden in een zip versie (om direct vanaf je telefoon te flashen) dan wel tar voor gebruik via Odin.
En loop ik dan geen gevaar?
Als je Odin gewoon "goed" gebruikt eigenlijk niet nee. Geen rare dingen aanvinken tijdens die procedure :)

Als Litening gewoon voldoet en je hebt in dit allemaal geen trek zou ik het gewoon zo laten hoor. Het is echt niet zo dat een recente Rom waanzinnig veel beter werkt dan Litening. De kernel is sowieso het allerbelangrijkste qua snelheid/accuduur. De onderliggende Rom heeft daar vrijwel niets mee te maken verder. Alleen als je dingen mist of als er dingen nu niet werken is een flash handig. Of je moet willen rommelen natuurlijk, dat is voor een hoop mensen juist dé drijfveer om tussen Roms te switchen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 10-02-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
Brad Pitt schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:27:
[...]

Als Litening gewoon voldoet en je hebt in dit allemaal geen trek zou ik het gewoon zo laten hoor. Het is echt niet zo dat een recente Rom waanzinnig veel beter werkt dan Litening. De kernel is sowieso het allerbelangrijkste qua snelheid/accuduur. De onderliggende Rom heeft daar vrijwel niets mee te maken verder. Alleen als je dingen mist of als er dingen nu niet werken is een flash handig. Of je moet willen rommelen natuurlijk, dat is voor een hoop mensen juist dé drijfveer om tussen Roms te switchen :P
Ik vind het switchen tussen Roms heel erg leuk, en deed dit ook heel vaak. Ik ben nu zeer zeker tevreden met de Litening, maar ik vond het spelen met de verschillende ICS-roms ook altijd erg leuk. Mag ik vragen welke kernel jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja dat verschilt bijna per dag... Draai nu vandaag heel toevallig Siyah (met wat init.d tweaks) maar heb de afgelopen tijd voornamelijk Neak gedraaid. Heb een redelijk brakke accuduur (ondanks 2000mAh ding) dus wilde even kijken of het hiermee misschien wat beter zou zijn. Eerste indruk: nope :P

Plus is het nu allemaal net even wat minder smooth en dat vind ik nog wáy irritanter dan een sneller leeg rakende accu dus vanavond of morgen komt er weer wat anders op. Of eerst nog even proberen zonder tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:39:
[...]

Mja dat verschilt bijna per dag... Draai nu vandaag heel toevallig Siyah (met wat init.d tweaks) maar heb de afgelopen tijd voornamelijk Neak gedraaid. Heb een redelijk brakke accuduur (ondanks 2000mAh ding) dus wilde even kijken of het hiermee misschien wat beter zou zijn. Eerste indruk: nope :P

Plus is het nu allemaal net even wat minder smooth en dat vind ik nog wáy irritanter dan een sneller leeg rakende accu dus vanavond of morgen komt er weer wat anders op. Of eerst nog even proberen zonder tweaks.
Als ik zo vrij mag zijn, ik heb zelf al best wat geklooid met init.d en Siyah. (geen NEAK)
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen gebruiken is mijn scriptje:

#!/system/bin/sh
echo "noop" > /sys/block/mmcblk0/queue/scheduler
echo "conservative" > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor
echo 2 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/smooth_target
echo 1 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/smooth_offset
echo 1 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/smooth_step
echo 5 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/deepsleep_cpulevel
echo 2 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/deepsleep_buslevel
echo "1600 1400 1200 1000 800 500 200 100" > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/freq_table
echo "1350 1275 1150 1050 950 900 850 800" > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/UV_mV_table
echo 100000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_min_freq
echo 1200000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq
echo "40 133 267" > /sys/class/misc/gpu_clock_control/gpu_control
echo "90% 25% 90% 45%" > /sys/class/misc/gpu_clock_control/gpu_control
echo "850000 900000 950000" > /sys/class/misc/gpu_voltage_control/gpu_control
echo 35 > /sys/module/pm_hotplug/parameters/loadl
echo 80 > /sys/module/pm_hotplug/parameters/loadh
echo 90 > /sys/module/pm_hotplug/parameters/loadl_scroff
echo 100 > /sys/module/pm_hotplug/parameters/loadh_scroff
echo 400 > /sys/module/pm_hotplug/parameters/rate
echo 400 > /sys/module/pm_hotplug/parameters/rate_cpuon
echo 1000 > /sys/module/pm_hotplug/parameters/rate_scroff
echo 524288 > /sys/module/pm_hotplug/parameters/freq_cpu1on
#echo "0 0 0 1 1 2 2 2" > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/busfreq_static
#echo enabled > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/busfreq_static
echo 1 > /sys/devices/system/cpu/sched_mc_power_savings
echo 3 > /sys/module/cpuidle/parameters/enable_mask
echo 50 > /sys/devices/virtual/sec/sec_touchscreen/tsp_threshold
echo on > /sys/devices/virtual/misc/second_core/hotplug_on
echo on > /sys/devices/virtual/misc/second_core/second_core_on
if [ ! -d /data/.siyah ]
then
mkdir /data/.siyah
chmod 777 /data/.siyah
fi
touch /data/.siyah/disable-logger
setprop debug.sf.hw 1 # HARDWARE RENDERING (GPU)
setprop video.accelerate.hw 1
setprop debug.performance.tuning 1

EDIT: Probeer Redpill ook eens, is voor gevoel qua batterij beter. (placebo?)
Voor de echte top batterij moet je Speedmod hebben, alleen heb je daar zo weinig vrijheid..
Enige reden dat ik nu Redpill gebruik;p
Indien ik op vakantie zou gaan ofzoiets zou ik Speedmod gebruiken puur voor betrouwbaarheid en stabiliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadeel van redpill vond ik dat de helderheid van het scherm niet goed werd aangepast aan de omgeving. Bleef te donker in bijvoorbeeld de buitenlucht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:18:
Als ik zo vrij mag zijn, ik heb zelf al best wat geklooid met init.d en Siyah. (geen NEAK)
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen gebruiken is mijn scriptje:
Ga ik doen! Gebruik zelf geen 100MHz aangezien dat bewezen zinloos is en zet zelf meestal de maximale frequentie op 1000MHz omdat ik dat snel zat vind en sowieso geen enkel verschil merk met 1200 :)
EDIT: Probeer Redpill ook eens, is voor gevoel qua batterij beter. (placebo?)
Uiteraard ook geprobeerd maar heb met 1.1 en 1.2 thuis geen Wifi. Hoop dingen geprobeerd, ook de in het forum aangeraden Wifi.zip tweak, etc. Heb alleen op de zaak data via Wifi, thuis helaas niet.
Voor de echte top batterij moet je Speedmod hebben, alleen heb je daar zo weinig vrijheid..
Merk vrij weinig verschil eerlijk gezegd tussen kernels qua accuduur. Scherm is toch wel dé verbruiker. Als je maar het einde van de dag haalt. Met de 2000mAh accu haal ik 5 uur scherm-tijd. Dat klopt "precies" aangezien het met de standaard accu vrijwel altijd rond de 4 uur was. Plus een procentje of 20-25 is 5 uur :P

Zoek meestal een kernel die smooth is qua scrollen en homescreen-swipen. Ben daar erg gevoelig voor. Heb liever een uur minder scherm-tijd en een supersmoothe UI dan andersom. Je moet toch dagelijks laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ben ik helemaal met je eens. Daarom dat ik CheckROM draai, op en N.E.A.K kernel met SIO en Lulzactive. Super smooth en een acceptabele batterij duur.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:38:
[...]

Ga ik doen! Gebruik zelf geen 100MHz aangezien dat bewezen zinloos is en zet zelf meestal de maximale frequentie op 1000MHz omdat ik dat snel zat vind en sowieso geen enkel verschil merk met 1200 :)

[...]

Uiteraard ook geprobeerd maar heb met 1.1 en 1.2 thuis geen Wifi. Hoop dingen geprobeerd, ook de in het forum aangeraden Wifi.zip tweak, etc. Heb alleen op de zaak data via Wifi, thuis helaas niet.

[...]

Merk vrij weinig verschil eerlijk gezegd tussen kernels qua accuduur. Scherm is toch wel dé verbruiker. Als je maar het einde van de dag haalt. Met de 2000mAh accu haal ik 5 uur scherm-tijd. Dat klopt "precies" aangezien het met de standaard accu vrijwel altijd rond de 4 uur was. Plus een procentje of 20-25 is 5 uur :P

Zoek meestal een kernel die smooth is qua scrollen en homescreen-swipen. Ben daar erg gevoelig voor. Heb liever een uur minder scherm-tijd en een supersmoothe UI dan andersom. Je moet toch dagelijks laden :)
Wow inderdaad je hebt gelijk:o
Wist niet dat die 100mhz er nog stond.
Oh ja trouwens, die GPU settings zijn erg agressief.
Als het laggy is even aanpassen.
Mijn Redpill ziet er iets anders uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:15:
Oh ja trouwens, die GPU settings zijn erg agressief.
Als het laggy is even aanpassen..
Net SGS2 aan de oplader gehangen na de test met Siyah (2.6.9, scheen wat beter te zijn qua accuduur dan de nieuw(st)e versies (geen idee want draai normaal geen Siyah)) en met ook zo'n init.d bestandje (voltages en min/max frequency naar eigen wens, rest stond al zo) en valt me eigenlijk achteraf toch niet tegen.

Telefoon is constant vloeiend geweest, heb behoorlijk intensief mee lopen rommelen (veel internet en XDA) en heb vijf en een half uur het scherm aan gehad met 4% accu over. Heeft de 2000mAh accu alsnog zin dus :)

Zal best nog langer kunnen maar dan zit je dus vaak met een telefoon die net even wat minder smooth is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:30:
[...]

Net SGS2 aan de oplader gehangen na de test met Siyah (2.6.9, scheen wat beter te zijn qua accuduur dan de nieuw(st)e versies (geen idee want draai normaal geen Siyah)) en met ook zo'n init.d bestandje (voltages en min/max frequency naar eigen wens, rest stond al zo) en valt me eigenlijk achteraf toch niet tegen.

Telefoon is constant vloeiend geweest, heb behoorlijk intensief mee lopen rommelen (veel internet en XDA) en heb vijf en een half uur het scherm aan gehad met 4% accu over. Heeft de 2000mAh accu alsnog zin dus :)

Zal best nog langer kunnen maar dan zit je dus vaak met een telefoon die net even wat minder smooth is :P
Ah oke mooi!
Welke baserom draai je op dit moment dan?
Ben opzoek naar iets nieuws totdat een nieuwe Hyperdroid/Checkrom uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:42:
Welke baserom draai je op dit moment dan?
Draai deze combinatie nu:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/SC20120211-104859.png
Ben opzoek naar iets nieuws totdat een nieuwe Hyperdroid/Checkrom uit is.
Ja same here :) Vond de laatste ICS Roms allemaal erg teleurstellend, draait nog zeker niet zo goed als een leuke GB Rom. Hyperdroid 6.1.17 ook geprobeerd, was wel okay, maar toch weer terug naar KK5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:51:
[...]

Draai deze combinatie nu:

[afbeelding]

[...]

Ja same here :) Vond de laatste ICS Roms allemaal erg teleurstellend, draait nog zeker niet zo goed als een leuke GB Rom. Hyperdroid 6.1.17 ook geprobeerd, was wel okay, maar toch weer terug naar KK5 :P
Ah oke RomkitchenSlimXWKK5 ook al gehad hier :+
Eigenlijk maakt de baserom totaal niks uit, het gaat vooral om je geïnstalleerde apps/kernel/modem en extra kernel settings.
Hooguit een keer een leuk thema of mooie applicatie dat je die rom draait.
Ben op dit moment vooral opzoek naar een leuke unieke launcher,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-08 08:38
Ik heb een probleem als ik mijn galaxy s2 overclock met tegrak dat het af en toe vast gaat zitten waardoor mijn tel opnieuw gestart moet worden. Accu was gister van 50 % naar 8 gegaan en even later werd het 16% en zo liep de accu vanaf 16% normaal leeg. Echt apart!

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je bij het overclocken ook de voltages naar een zodanige waarde verhoogd zodat de telefoon stabiel blijft werken? Op 1400/1600MHz is er natuurlijk wel wat meer nodig om goed te werken dan op 1200MHz.

Verder, als je hebt geündervolt moeten dié waardes natuurlijk weer niet te laag zijn. Zet anders even een screenshot neer van Tegrak zodat we hier kunnen kijken of je settings wel een beetje reëel zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 11-02-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-08 08:38
Brad Pitt schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:26:
[...]

Heb je bij het overclocken ook de voltages naar een zodanige waarde verhoogd zodat de telefoon stabiel blijft werken? Op 1400/1600MHz is er natuurlijk wel wat meer nodig om goed te werken dan op 1200MHz.

Verder, als je hebt geündervolt moeten dié waardes natuurlijk weer niet te laag zijn. Zet anders even een screenshot neer van Tegrak zodat we hier kunnen kijken of je settings wel een beetje reëel zijn...
Het is de freeware versie waardoor ik geen voltages kan spelen. Ik zet het ook maar op 1,4GHz. Is dat dan al een groot verschil om voltages ook direct mee te moeten nemen met het overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik las op miui.nl dat 28 Februari de eerste MIUI ICS rom voor de SGS2 komt! :) Iemand al previews gezien of getest?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:58:
Ik las op miui.nl dat 28 Februari de eerste MIUI ICS rom voor de SGS2 komt! :) Iemand al previews gezien of getest?
Test versie van AdyScorpius werkt op zich al redelijk, grootste problemen zijn het scrollen in de browser, traag of het renderen duurt lang, het gebrek aan video codecs (algemeen ICS probleem) maar bovenal de belabberde accu duur, normaal heb ik als ik naar huis fiets rond een uurtje of 5 nog 40% (MIUI 2.3), nu hoef ik mijn doppen niet eens meer in te doen omdat het onding om 4 uur al leeg is...

(dan gaat hij ong. half acht van de lader...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb eindelijk mijn Galaxy SII geroot. Ik heb de boot lang afgehouden omdat ik het rooten & modden van de SII verwarrend vond. Het rooten en modden van mijn HTC Desire vond ik veel eenvoudiger. Misschien is het interessant om te beschrijven hoe ik mijn SII geroot heb.
  1. Voor de eenvoud heb ik besloten om een geroote kernel te flashen. Ik heb voor de SpeedMod kernel gekozen omdat deze slechts een beperkt aantal aanpassingen doorvoert en stabiel is (geen overclocking en/of undervolting).
  2. Om de SpeedMod te flashen, heb ik gebruik gemaakt van de volgende tutorial.
  3. Als je die gids gevolgd hebt, is je toestel geroot. Er verschijnt tijdens het opstarten echter zo'n lelijke gele driehoek. Die wilde ik weg: enter the usb-jig 8).
  4. Met de usb-jig kan je de Galaxy SII terug resetten zodat het toestel denkt dat het niet geroot is. Je behoudt al je instellingen tijdens deze procedure. Je moet echter over een oudere bootloader beschikken, de nieuwe bootloader ondersteunt de reset niet meer.
  5. Onze vriend Intratech van xda heeft gelukkig de oude bootloader geüpload. Download deze bootloader. Pak het 7z bestand uit en flash de bootloader (de tar.md5 file) zoals je de kernel hebt geflashed (zie stap 2). Let op dat je nu in Odin de tar.md5 file met de knop BOOTLOADER laadt i.p.v. met de knop PDA. De oude bootloader wordt nu terug geïnstalleerd.
  6. Zet je Galaxy SII uit en steek de usb-jig in je toestel. De Galaxy SII wordt nu gereset zodat het gele driehoekje verdwijnt. Ik herhaal: al je instellingen blijven behouden.
  7. Reboot (eventueel door de batterij er uit te halen) en klaar is Kees :*) .
Merk op dat ik nog steeds de stock rom en firmware draai. Ik was enkel geïnteresseerd in root. Voorlopig heb ik geen behoefte aan andere roms dan TouchWiz.

Ik heb echter nog een vraag voor de specialisten. Op mijn toestel staat nog steeds de oude bootloader. Heeft dit nadelen? Moet ik de nieuwe bootloader terug installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door FezzFest op 12-02-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
De nieuwe boot loader biedt geen voordelen. Hij is ontwikkeld om het JIG gebruik tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bedankt, dat vermoedde ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
Heeft iemand anders hier al eens te maken gehad met het 'Can't mount sd-card'-probleem in CWM?
En hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Laatst online: 25-02 18:52
Nieuwe build van CM9: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20671183
Vorige versies vraten erg veel accu. Kijken hoe deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 22:51

Satom

Verzamel ervaringen

bollefles schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:00:
Is deze ROM een beetje bruikbaar voor het dagelijks gebruik?

(Wat doe ik ermee?)
• Twitter
• Facebook
• Internetten/Browsen
• E-Mailen
• SMS'en
• What's App
• Sygic Navigation (GPS dus)
• Bluethooth gebruik bijna ik niet, maar als het werkt, prima, werkt het niet, jammer ;)

Edit: Na een beetje rond te hebben gekeken op XDA zie ik verschillende ICS Roms.. maar weet echt niet welke ik moet nemen.. iemand een aanrader voor een (beetje) stabiele ICS Rom? O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Satom op 12-02-2012 20:24 . Reden: ZoekZoekZoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:03
hmm ik dacht net de cm7 te updaten maar nu boot ie niet meer.

Wordt dus eens tijd voor een full wipe, en nieuwe rom. Ik ga maar weer eens terug naar een samsung based rom, wat is op dit moments de beste?

P.s wat is de snelste manier om een nieuwe rom+kernel te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

--- verkeerde topic :o :F 8)7 |:( :X :$
Maar gewoon cm9 nemen

[ Voor 135% gewijzigd door F.West98 op 12-02-2012 20:42 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Laatst online: 23:06
Vliegtuig02 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:11:
[...]

(Wat doe ik ermee?)
• Twitter
• Facebook
• Internetten/Browsen
• E-Mailen
• SMS'en
• What's App
• Bluethooth gebruik bijna ik niet, maar als het werkt, prima, werkt het niet, jammer ;)

Edit: Na een beetje rond te hebben gekeken op XDA zie ik verschillende ICS Roms.. maar weet echt niet welke ik moet nemen.. iemand een aanrader voor een (beetje) stabiele ICS Rom? O-)
Dan zou CM9 normaal wel geschikt moeten zijn voor jou. Van de GPS ben ik niet zeker, maar ik dacht dat die werkte.
Overigens zou ik de laatste build van januari nemen, die twee van februari hebben problemen met scrollen en je kan er geen grote apps installeren.
Er zijn inderdaad nog ICS Roms, deze zijn helaas allemaal gebaseerd op de Roms van Samsung en er zitten dus nog enkele touchwiz elementen in. Voorlopig heb ik helaas nog niet zo'n mooie Rom gevonden als CM9.

@Fwest: is dat niet voor de eerste SGS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice thread!

Maar nog ff een dingetje, als je GEEN backup hebt van je efs folder hebt, kun je nog steeds je originele IMEI herstellen zie deze thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
bollefles schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:00:
Twitter van codeworkx:
uploaded a new highly experimental build which does stuff. #cm9 #sgs2
en van Xplodwild
New build with my camera enhancements and ril fixes released.
Ben benieuwd wat die nieuwe build dan doet, maar zo te zien zijn ze hard bezig met het videogedeelte
Vliegtuig02 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:11:
[...]

(Wat doe ik ermee?)
• Twitter
• Facebook
• Internetten/Browsen
• E-Mailen
• SMS'en
• What's App

Jup, dat doe ik ook zo'n beetje, en alle dingen die je noemt werken al een paar weken. Bluetooth doet het ook prima icm mijn carkit, niet om bestanden over te zetten.

Ik zit op het moment op een geroote XXLPB omdat ik graag filmpjes wil kijken. Ik heb het idee dat het batterijgebruik bij CM9 iets beter is, en ik heb ook Trebuchet geïnstalleerd omdat ik die fijner vind werken dan TouchWiz.

[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 12-02-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe schakel je uit dat er geen anonieme gegevens naar google worden gestuurd in CyanogenMod 7?
Of maakt dit helemaal niks uit?? Ik ben daar nooit zo'n voorstander van!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 22:51

Satom

Verzamel ervaringen

Oké, bedankt mensen. Morgen even een poging wagen om CM9 erop te zeten.
Trouwens zag ik ook nog WIUI voorbijkomen, die zag er op het eerste oog ook vrij interessant uit, iemand ervaring daarmee?

Edit: klopt het dat je met CM9 geen SD kaart erin kunt hebben / gebruiken? En dat de market niet werkt?en dat je geen bestanden van de pc naar de telefoon kunt kopiëren? (sorry voor de vele vragen,heb de wiki bekeken en daar zag ik dit verschijnen.. En hoor graag van dé tweakers antwoorden)

[ Voor 43% gewijzigd door Satom op 12-02-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle mensen hierboven:

1. Cyanogenmod wordt in mijn ogen zwaar overschat en gezien als een soort 'heilige graal' terwijl het aan geen enkele goede TW rom kan tippen. (Accu,snelheid,stabiliteit)

2. Het werkt nog zeker niet foutloos, dagelijks gebruik kan maar is enkel voor echte fans.

3. Indien mensen naar roms vragen zou ik liever een goede,stabiele Gingerbreadrom aanbevelen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1462227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Laatst online: 25-02 18:52
Ik ben weer terug naar CM7. Android OS zorgt bij mij voor een batterydrain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 06:47:
Alle mensen hierboven:

1. Cyanogenmod wordt in mijn ogen zwaar overschat en gezien als een soort 'heilige graal' terwijl het aan geen enkele goede TW rom kan tippen. (Accu,snelheid,stabiliteit)
Let's agree to disagree. Voor mij werkt CM9 prima, vergelijkbaar qua accu, snelheid en stabiliteit met de meeste gingerbread roms die ik geprobeerd heb en stabieler dan de samsung ICS leaks. Nu met XXLPB is de stabiliteit van een Samsung ICS eindelijk in de buurt van hoe CM9 al enige tijd was, maar ik heb toch enkele keren per dag een hangend programma. Meestal is dat op te lossen met even wachten, maar soms moet ik opnieuw opstarten.
2. Het werkt nog zeker niet foutloos, dagelijks gebruik kan maar is enkel voor echte fans.
Inderdaad niet helemaal foutloos, maar dat is volgens mij geen enkele rom. Wat dat betreft verwacht ik dat één van de eerste 2.3.3 roms nog het best was, maar die wil ik niet meer draaien. CM9 is imho prima te gebruiken voor dagelijks gebruik. Alle basisfuncties werken vrij goed. Als er een functie is die je veel gebruikt en die nu nog niet werkt zou ik een andere rom pakken, maar met mijn gebruik is het prima te doen. Ik beschouw mezelf nog niet bepaald als een fan met oogkleppen op.
3. Indien mensen naar roms vragen zou ik liever een goede,stabiele Gingerbreadrom aanbevelen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1462227
Mooi, hoe meer ervaringen van mensen die meerdere roms geprobeerd hebben hoe beter. Misschien is het handig je gebruikspatroon er bij te zetten zodat men kan bepalen of het voor hen ook een goede optie zou zijn?
bollefles schreef op maandag 13 februari 2012 @ 07:28:
Ik ben weer terug naar CM7. Android OS zorgt bij mij voor een batterydrain.
Bij welke rom heb je dat? Het handigst is om een log te maken en te kijken wat de oorzaak is. Misschien triggert een bepaald programma het OS om iets te doen, misschien ligt het inderdaad aan de rom. Met jouw gegeven info is niet te achterhalen wat het probleem is.

edit: zo te zien heb ik je net hierboven ook gequote over de nieuwe CM9 build. Ik verwacht dus dat je die geprobeerd hebt?
Pagina: 1 ... 51 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.