Cyanogenmod 7 - update-cm-7.1.0-GalaxyS2-signed
Ja, het is Cyanogenmod. Het werkt goed, is erg minimaal, is gewoon een erg goede rom, al is hij volgens mij al 5 maanden niet meer geüpdate? De Rom bevalt wel goed, maar de kleuren van het naarbenedenklap-menu bevielen me niet helemaal en ik vond het uiterlijk niet erg mooi. De standaard launcher vind ik er sowieso niet uit zien.
[ROM] Miui Special Edition V5 - MiuiSP_V5_Signed
Ik weet niet wie dit heeft gemaakt, maar de standaard-font over de hele telefoon is een font die 7-jarige kinderen of scriptkiddies zouden gebruiken. Een voorbeeld is te zien op
http://attachments.xda-de...entid=866125&d=1327162215, maar hier ziet het er nog best mooi uit. Op grote delen van de telefoon ziet het font er echt afschuwelijk uit, zeker in andere soorten menu's.
HyperDroid_Androidmeda_v6.0.15_signed
Het viel me tegen dat alle stock software hier nog op staat. Er zitten standaard gewoon ook alle slechte applicaties bij. Ik herinner me deze ROM niet heel goed meer, ik weet alleen dat ik er binnen 30 minuten alweer vanaf wilde.
Galnet MIUI - miuiscotland_I9100-2.11.26-ICS
Ik had graag Galnet MIUI gedraaid, maar gezien de download-links destijds 3 dagen offline waren en de installatie bij veel mensen niet goed ging en werd aangeraden op basis van de Weekly-build, waarvan de download ook down was, had ik daar al minder vertrouwen in. Ik vraag me nog steeds af of hier 700 mensen daadwerkelijk op Galnet Miui gestemd hebben.
VillainRom
Deze heb ik gedownload, maar niet geinstalleerd. Hij is al een tijdje niet geüpdate, maar wordt net als CM7 nog vaak aangeraden. Het schijnt de beste voor laag batterij-gebruik te zien. Volgens mij zitten er alleen nog alle Samsung-applicaties op en ik hou gewoon niet echt van bloatware.
XWKK5_CheckromRevoHD_V4
CheckRom had ik erg weinig verwachtingen vanaf, maar vind dit uiteindelijk een geweldige rom. Het komt standaard met 30% van de Samsung-software, wat al een verbetering is ten opzichte van 100%. Ik sta nog steeds open voor betere ROM's natuurlijk. De standaard e-mail app, Latitude (wtf? wie wil dat nou.), Samsung Apps, mochten ook weg, maar dat zijn er maar 3. Ik gebruik overigens een andere launcher.
Het valt me sowieso op dat overal de meningen wel heel verdeeld zijn. In het algemeen in CyanogenMod erg popular. In dit topic dus Galnet MIUI en op Androidworld.nl praten ze niet anders dan over HyperDroid.
Ik vind het in ieder geval geweldig hoe makkelijk je van ROM's kunt wisselen, het is maar 5 minuten werk. Ik merk dat ik het belangrijk vind dat de ROM niet alleen erg goed functioneert, maar er ook goed uit ziet, Miui Special Edition is echt lachwekkend met het standaard-lettertype.
Offtopic: Had gehoopt dat het gebruik van h2's er wat mooier uit zou zien.