Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:23:
Jongens ff aandacht please!

Mijn telefoon is deze avond gestolen. Broekzak > sporttas > onbewaakte kleedkamer. Ja niet handig nee maar laten we dat aub link liggen.

Ik weet dat HTC zoiets heeft als dat je altijd je mobiel kan traceren of zelfs foto's kan maken op afstand en weet ik het allemaal. Heeft Samsung ook zoiets (zul je je zeker ooit eens een keer voor moeten hebben aangemeld gok ik)?

Dan nog iets. Wanneer iemand dat ding vindt, in hoeverre kunnen ze er überhaupt iets mee? Als je een paar keer de lockscreen verkeerd invoert moet je geloof ik je mailadres + wachtwoord invoeren om te verifiëren of jij het daadwerkelijk bent. Dat is allemaal op een stock-rom. Nou ben ik bang dat men zo'n ding gewoon kan rooten, ook al kunnen ze niet op de telefoon zelf. Is dat mogelijk?

Verder kan ik natuurlijk ook altijd de sportclub verantwoordelijk stellen maar dat is hier niet van belang

Alvast bedankt
Hehe sportclub is niet verantwoordelijk voor persoonlijke bezittingen. Maar de SGS2 heeft inderdaad een mogelijkheid tot traceren. had je je alleen wel van te voren moeten aanmelden. http://www.samsungdive.com/DiveMain.do

En toch even zeiken deze vraag hoort niet in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:23:
Jongens ff aandacht please!

Mijn telefoon is deze avond gestolen. Broekzak > sporttas > onbewaakte kleedkamer. Ja niet handig nee maar laten we dat aub link liggen.
Kijk eens naar Plan B, van Lookout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb de weekly build van galnet geinstalleerd en de Market app loopt keer op keer vast gevolgd door een reboot. Ik had hiervoor vastlopers met de app 'talk' , en heb m toen opnieuw geflashed en daarmee opgelost.
Is deze rom gewoon te instabiel , of ligt t aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Heb deze even voor de grap geprobeerd, maar bij mij werkt deze niet. Althans als 'locate" naar mij gesmst kan hij helaas mijn telefoon niet traceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bad-karma schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:05:
Ik heb de weekly build van galnet geinstalleerd en de Market app loopt keer op keer vast gevolgd door een reboot. Ik had hiervoor vastlopers met de app 'talk' , en heb m toen opnieuw geflashed en daarmee opgelost.
Is deze rom gewoon te instabiel , of ligt t aan mij?
Algeprobeerd de Market cache te wissen in applicatiebeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb al heel lang een issue met CM9, en heb geen idee hoe dit komt.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn telefoon te laten vibreren bij ontvangst van een SMS. Ik heb "Vibrate and Ring" aangevinkt staan voor het gebruikte profiel, maar zonder succes. De telefoon vibreert wel gewoon bij het ontvangen van een email, WhatsApp bericht, etc.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
Bij de instellingen in de sms app? Hij deed het bij mij ook niet, totdat...
Gewoon als je in het sms menu zit even op de menu toets drukken en dan naar instellingen gaan en dan de onderste optie =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
TheBleeder schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:31:
Bij de instellingen in de sms app? Hij deed het bij mij ook niet, totdat...
Gewoon als je in het sms menu zit even op de menu toets drukken en dan naar instellingen gaan en dan de onderste optie =D
Yep, dat was hem! Die staat standaard dus op "never" vibreren. Vreemde plek ook voor zo'n instelling. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg bij de recovery de volgende fout: E:failed to verify whole-file signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:51

Morenoo91

Flexible Mexican

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:11:
Ik krijg bij de recovery de volgende fout: E:failed to verify whole-file signature
Oke en je vraag is? Of was 't gewoon een opmerknig?

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morenoo91 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:21:
[...]

Oke en je vraag is? Of was 't gewoon een opmerknig?
Sorry, beetje lompe post van me.
Maar het probleem heeft zich al opgelost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hier die op een dagelijkse basis al ICS gebruiken?
En zo ja welke?
Had al eens een oude CM9 build gedaan maar wil nu toch weer even testen hoe het is.
Vooral de batterij moet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:30:
En zo ja welke?
Had al eens een oude CM9 build gedaan maar wil nu toch weer even testen hoe het is.
Ik gebruik CM9 op dagelijkse basis. Af en toe nog een bug. GPS werkt nog niet, gedonder met de codecs, videocamera werkt niet. En MTP werk niet (verbinding met pc)
Batterijduur gaat wel, maar moet 's avonds wel opladen. Hang van het gebruikt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43
En zo ja welke?
ik gebruik al een paar weken de ICS build van westcrip en nog geen rare dingen meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
En zo ja welke?
Ik gebruik sinds kerst ongeveer CM9, steeds de nieuwste build. Af en toe sla ik er één over, maar niet vaak. Voor mijn gebruik werkt hij prima, en ik kom ongeveer de dag door op één lading. Dat is vergelijkbaar met hetzelfde gebruik en een stock GB rom bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik gebruik sinds vanochtend de nieuwste gelekte buid XXLPB met gewoon TWLauncher en geroot natuurlijk. Deze is echt super smooth.

[ROM][XXLPB] Stock Deodexed Rooted Zipaligned XXLPB

[ Voor 30% gewijzigd door Thombias op 03-02-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 15:35
Thombias schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:29:
Ik gebruik sinds vanochtend de nieuwste gelekte buid XXLPB met gewoon TWLauncher en geroot natuurlijk. Deze is echt super smooth.
En hoe is deze qua functionaliteit? B staat voor Beta toch?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

En zo ja welke?
Ondertussen wel ja. Ik gebruik nu CM9 op dagelijkse basis en het werkt echt perfect. Alls gaat supervloeiend en ik heb nog werkelijk geen enkele force close gehad. Enige probleem is video playback, maar als je andere videospeler met hardwareversnelling installeert is dat probleem ook opgelost. Ik kan zelfs youtube videos perfect bekijken, wat de meestgehoorde klacht was.
Batterij is prima. Momenteel pruts ik veel met men telefoon en heb ik nog de helft over op het einde van de dag. Ik schat dat normaal verbruik zo'n 2 dagen kan meegaan.

*edit* screenshotje om je een idee te geven :)
Afbeeldingslocatie: http://boe2.be/pictures/cm9_batt.png

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 03-02-2012 10:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:47:
[...]

En hoe is deze qua functionaliteit? B staat voor Beta toch?
Tot nu toe gaat het echt vloeiend. De touchwiz launcher heeft een 3D effect meegekregen.
GPS supersnellefix binnen enkele seconden.
Batterij kan ik nog niet veel overzeggen maar tot nu toe lijkt het ook erg goed.
Camera en videocamera doen het prima.
Overal gevoel is erg smooth. Als ik het vergelijk met CM9 dan is dit een opluchting.
CM9 is dan nog een developement uitgave maar volgens mij hadden ze dat voor hun imago beter niet kunnen doen. Maar goed das mijn mening.

Ik ging puur uit nieuwsgierigheid deze testen. Na elke release van vorige leaks ging ik vaak al vlot weer terug naar de GB. Maar deze heb ik er al enkele uren.
Deze is echt super. Echt een daily zoals ze het noemen.
Je hoeft ook geen dingen extra te installeren om het soepel te laten lopen zoals bij CM9.

[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 03-02-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Thombias schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:10:
[...]
Je hoeft ook geen dingen extra te installeren om het soepel te laten lopen zoals bij CM9.
Wat moet je dan extra installeren? :?
Het enige dat ik nog bij moest installeren was google apps (omdat ze verplicht zijn dit apart mee te geven, is bij IEDERE CM release), voor de rest werkt alles al weken out of the box.

En "een opluchting" tegenover CM9? CM9 draait zo vlot als boter, volgens mij heb je het simpelweg nog nooit aangeraakt of is het minstens 2 maanden geleden.

[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 03-02-2012 10:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Boeboe schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:14:
[...]

Wat moet je dan extra installeren? :?
Het enige dat ik nog bij moest installeren was google apps (omdat ze verplicht zijn dit apart mee te geven, is bij IEDERE CM release), voor de rest werkt alles al weken out of the box.

En "een opluchting" tegenover CM9? CM9 draait zo vlot als boter, volgens mij heb je het simpelweg nog nooit aangeraakt of is het minstens 2 maanden geleden.
Video playback en ik vind dat CM9 vaag vertragend werkt. Zeker als je vlug dingen achter elkaar doet dan blijft deze vaak steken. Ik vind dat niet prettig werken. Ik had het trouwens met de laatste release. Tenminste als die van afgelopen gisteren de laatste versie was. Ik flash veel, probeer dus vele roms en CM9 is in mijn ogen zwaar kl#te. Maar als die voor jouw prima loopt dan is dat oke. Voel je vooral niet aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Boeboe schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:00:
[...]

Ondertussen wel ja. Ik gebruik nu CM9 op dagelijkse basis en het werkt echt perfect. Alls gaat supervloeiend en ik heb nog werkelijk geen enkele force close gehad. Enige probleem is video playback, maar als je andere videospeler met hardwareversnelling installeert is dat probleem ook opgelost. Ik kan zelfs youtube videos perfect bekijken, wat de meestgehoorde klacht was.
Batterij is prima. Momenteel pruts ik veel met men telefoon en heb ik nog de helft over op het einde van de dag. Ik schat dat normaal verbruik zo'n 2 dagen kan meegaan.

*edit* screenshotje om je een idee te geven :)
[afbeelding]
OMG, dat screenshot is voor mij dé reden dat ik voorlopig niet naar ICS over zal gaan. Je hebt je telefoon nagenoeg niet gebruikt, en toch een batterij gebruik van ongeveer 1/3!!
Vergelijk dat met bijvoorbeeld Checkrom (nu V5), auto sync, gmail (push), exchange email (5 min sync) die slechts 1 tot 1,5% verliest per uur bij geen scherm gebruik... Dan zou je op ongeveer 80% nog zitten na 14 uur.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Tot nu toe gaat het echt vloeiend. De touchwiz launcher heeft een 3D effect meegekregen.
Batterij kan ik nog niet veel overzeggen maar tot nu toe lijkt het ook erg goed.
Overal gevoel is erg smooth. Als ik het vergelijk met CM9 dan is dit een opluchting.
CM9 is dan nog een developement uitgave maar volgens mij hadden ze dat voor hun imago beter niet kunnen doen. Maar goed das mijn mening.

Ik ging puur uit nieuwsgierigheid deze testen. Na elke release van vorige leaks ging ik vaak al vlot weer terug naar de GB. Maar deze heb ik er al enkele uren.
Thanks. Ik ga morgen ook over :)
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:35:
[...]

OMG, dat screenshot is voor mij dé reden dat ik voorlopig niet naar ICS over zal gaan. Je hebt je telefoon nagenoeg niet gebruikt, en toch een batterij gebruik van ongeveer 1/3!!
Vergelijk dat met bijvoorbeeld Checkrom (nu V5), auto sync, gmail (push), exchange email (5 min sync) die slechts 1 tot 1,5% verliest per uur bij geen scherm gebruik... Dan zou je op ongeveer 80% nog zitten na 14 uur.
Dat zegt toch niets... misschien was de telefoon niet helemaal opgeladen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door ephymerous op 03-02-2012 10:40 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ephymerous schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:39:
Dat zegt toch niets... misschien was de telefoon niet helemaal opgeladen ;)
Grafiekje verloopt toch vanaf het "100%"-punt?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Brad Pitt schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:41:
[...]

Grafiekje verloopt toch vanaf het "100%"-punt?
Battarij moet toch configureren? Het kan zijn dat ik het mis heb hoor maar ik heb ook vaak gehad, vooral bij mijn SE X10, dat het pas vanaf de 2e keer volledig laden correct werd weergegeven :)

Kanttekening: zeker weet ik het niet dus je kan volledig gelijk hebben ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 03-02-2012 10:43 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
[...]

Hyperdroid versie 6.1.17 is nog beter met batterij gebruik dan Checkrom. Ik ken alleen de laatste versie van Checkrom nog niet dus daar kan ik niet veel over zeggen. Net vanochtend overgestapt op Stock Deodexed Rooted Zipaligned XXLPB. Batterij bevindingen zal ik hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 26-09 20:39
ephymerous schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:43:
[...]

Battarij moet toch configureren? Het kan zijn dat ik het mis heb hoor maar ik heb ook vaak gehad, vooral bij mijn SE X10, dat het pas vanaf de 2e keer volledig laden correct werd weergegeven :)

Kanttekening: zeker weet ik het niet dus je kan volledig gelijk hebben ;)
De batterij van een S2 kan en hoeft niet geconfigureerd te worden. Daarnaast kan je in het grafiekje, ook als die niet vanaf 100 zou gaan, de schaal toch uitlezen?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

80% vs 77% (met alpha versie) over 14 uur, OMG wat een drama is dat ICS toch :z :z :z

Ter info: Dit is met exchange en gmail settings op "push"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:01:
80% vs 77% (met alpha versie) over 14 uur, OMG wat een drama is dat ICS toch :z :z :z
Er is bijgeladen op die screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Ik heb even een vraagje voor de mensen met ICS 4.0 op de S2..

is iemand bekent met deze custom rom?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436854

Zo ja.. werken alle apps hier normaal op ? ik heb de forum al een beetje uitgezocht, maar geen concrete antwoord gevonden en wil toch duidelijkheid voordat ik iets ga veranderen.

(apps die ik gebruik: twitter/facebook/hyves/whatsapp/rabobank/msn: mercury mobile )

Alvast bedankt voor jullie meningen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Soundstorm2010 op 03-02-2012 11:19 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundstorm2010 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:18:
Zo ja.. werken alle apps hier normaal op ? ik heb de forum al een beetje uitgezocht, maar geen concrete antwoord gevonden en wil toch duidelijkheid voordat ik iets ga veranderen.
Nandroid, install Rom/apps, test. Doet alles het: blijven draaien. Niet wat je verwacht: restore backup, done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Soundstorm2010 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:18:
Ik heb even een vraagje voor de mensen met ICS 4.0 op de S2..

(apps die ik gebruik: twitter/facebook/hyves/whatsapp/rabobank/msn: mercury mobile )

Alvast bedankt voor jullie meningen :)
Je kan beter volgens mij een ICS pakken met XXKPB dit is de nieuwste op het moment.
Als je nog even geduld hebt zal Remix ook wel met die release komen. Deze developer heeft regelmatig een update. Maar mijn ervaringen met deze rom zijn positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Brad Pitt schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:06:
[...]

Er is bijgeladen op die screenshot.
ja, 20 minuten in de dock in men wagen, terwijl hij over 3G muziek speelt. Blijft dat het verschil belachelijk klein is en er zo heel veel bepaald wordt door wat er op de achtergrond allemaal draait. Ik heb zelf al vele roms gedraaid en het batterijverbruik is meer dan redelijk te noemen.
Dan nog is het raar om te claimen dat het na 14 uur slechts 3% scheelt en af te sluiten met zinloze smileys.
euh....heb ik je beledigd ofzo :?

[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 03-02-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:16:
ja, 20 minuten in de dock in men wagen, terwijl hij over 3G muziek speelt.
Dan nog is het raar om te claimen dat het na 14 uur slechts 3% scheelt en af te sluiten met zinloze smileys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:09
Gebruik nu al een tijdje CheckRom V4 en deze werkt voor mij uitstekend. Alleen de standaard launcher (TouchWiz) vind ik wat saai en daarom zoek ik dus een andere launcher.

Met welke launcher hebben jullie goede of juist minder goede ervaringen? Vroeger (op mijn Galaxy S) gebruikt ik LauncherPro veel, maar er zijn nu zoveel launchers (ADW, Go launcher etc.) dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Boeboe schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:00:
[...]
Enige probleem is video playback, maar als je andere videospeler met hardwareversnelling installeert is dat probleem ook opgelost. Ik kan zelfs youtube videos perfect bekijken, wat de meestgehoorde klacht was.
Welke videospeler gebruik je dan? Als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Dank.
Werkte youtube trouwens helemaal niet bij jou? Bij mij nl wel, maar met die groene balk. En die heb ik nu nog steeds. Videos van bijv dumpert app doen het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
TheBleeder schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:30:
[...]

Welke videospeler gebruik je dan? Als ik vragen mag.
lol beetje laat

[ Voor 6% gewijzigd door xheroxkefx op 03-02-2012 14:39 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik gebruik BS player lite. Laadt streams (bijv. van de Dumpert app) veel sneller dan bijv. MX player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Cyanogenmod 7 - update-cm-7.1.0-GalaxyS2-signed
Ja, het is Cyanogenmod. Het werkt goed, is erg minimaal, is gewoon een erg goede rom, al is hij volgens mij al 5 maanden niet meer geüpdate? De Rom bevalt wel goed, maar de kleuren van het naarbenedenklap-menu bevielen me niet helemaal en ik vond het uiterlijk niet erg mooi. De standaard launcher vind ik er sowieso niet uit zien.
[ROM] Miui Special Edition V5 - MiuiSP_V5_Signed
Ik weet niet wie dit heeft gemaakt, maar de standaard-font over de hele telefoon is een font die 7-jarige kinderen of scriptkiddies zouden gebruiken. Een voorbeeld is te zien op http://attachments.xda-de...entid=866125&d=1327162215, maar hier ziet het er nog best mooi uit. Op grote delen van de telefoon ziet het font er echt afschuwelijk uit, zeker in andere soorten menu's.
HyperDroid_Androidmeda_v6.0.15_signed
Het viel me tegen dat alle stock software hier nog op staat. Er zitten standaard gewoon ook alle slechte applicaties bij. Ik herinner me deze ROM niet heel goed meer, ik weet alleen dat ik er binnen 30 minuten alweer vanaf wilde.
Galnet MIUI - miuiscotland_I9100-2.11.26-ICS
Ik had graag Galnet MIUI gedraaid, maar gezien de download-links destijds 3 dagen offline waren en de installatie bij veel mensen niet goed ging en werd aangeraden op basis van de Weekly-build, waarvan de download ook down was, had ik daar al minder vertrouwen in. Ik vraag me nog steeds af of hier 700 mensen daadwerkelijk op Galnet Miui gestemd hebben.
VillainRom
Deze heb ik gedownload, maar niet geinstalleerd. Hij is al een tijdje niet geüpdate, maar wordt net als CM7 nog vaak aangeraden. Het schijnt de beste voor laag batterij-gebruik te zien. Volgens mij zitten er alleen nog alle Samsung-applicaties op en ik hou gewoon niet echt van bloatware.
XWKK5_CheckromRevoHD_V4
CheckRom had ik erg weinig verwachtingen vanaf, maar vind dit uiteindelijk een geweldige rom. Het komt standaard met 30% van de Samsung-software, wat al een verbetering is ten opzichte van 100%. Ik sta nog steeds open voor betere ROM's natuurlijk. De standaard e-mail app, Latitude (wtf? wie wil dat nou.), Samsung Apps, mochten ook weg, maar dat zijn er maar 3. Ik gebruik overigens een andere launcher.

Het valt me sowieso op dat overal de meningen wel heel verdeeld zijn. In het algemeen in CyanogenMod erg popular. In dit topic dus Galnet MIUI en op Androidworld.nl praten ze niet anders dan over HyperDroid.

Ik vind het in ieder geval geweldig hoe makkelijk je van ROM's kunt wisselen, het is maar 5 minuten werk. Ik merk dat ik het belangrijk vind dat de ROM niet alleen erg goed functioneert, maar er ook goed uit ziet, Miui Special Edition is echt lachwekkend met het standaard-lettertype.

Offtopic: Had gehoopt dat het gebruik van h2's er wat mooier uit zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Welke launcher gebruik jij icm Checkrom, chronoz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Ik draai sinds een goede week nu ook CheckROM v4, ik gebruik de 360 launcher (afkomstig van de Criskelo ROM).
Moet zeggen dat ik hier heel erg over te spreken ben.
Heb daarvoor Criskelo v38 gedraaid, alleen GPS was echt een probleem. Het duurde erg lang voordat ik een fix had vaak +50min.
Daarom overgestapt naar CheckROM. In combi met de DarkKnight kernel. Heb nu altijd binnen 1min. GPS fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Hier op Criskelo nooit problemen met GPS, altijd binnen een paar seconden. Wel met a-gps aan.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mee eens, alleen heb ik steeds de melding "software-update" in mijn statusbalk, en als ik de stappen hiervan uitvoer krijg ik "mislukt", is dit alleen bij mij of heb jij hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:53:
Ja, het is Cyanogenmod. Het werkt goed, is erg minimaal, is gewoon een erg goede rom, al is hij volgens mij al 5 maanden niet meer geüpdate? De Rom bevalt wel goed, maar de kleuren van het naarbenedenklap-menu bevielen me niet helemaal en ik vond het uiterlijk niet erg mooi. De standaard launcher vind ik er sowieso niet uit zien.
Ik weet niet wie dit heeft gemaakt, maar de standaard-font over de hele telefoon is een font die 7-jarige kinderen of scriptkiddies zouden gebruiken. Een voorbeeld is te zien op http://attachments.xda-de...entid=866125&d=1327162215, maar hier ziet het er nog best mooi uit. Op grote delen van de telefoon ziet het font er echt afschuwelijk uit, zeker in andere soorten menu's.
Het viel me tegen dat alle stock software hier nog op staat. Er zitten standaard gewoon ook alle slechte applicaties bij. Ik herinner me deze ROM niet heel goed meer, ik weet alleen dat ik er binnen 30 minuten alweer vanaf wilde.
Ik had graag Galnet MIUI gedraaid, maar gezien de download-links destijds 3 dagen offline waren en de installatie bij veel mensen niet goed ging en werd aangeraden op basis van de Weekly-build, waarvan de download ook down was, had ik daar al minder vertrouwen in. Ik vraag me nog steeds af of hier 700 mensen daadwerkelijk op Galnet Miui gestemd hebben.
VillainRom
Deze heb ik gedownload, maar niet geinstalleerd. Hij is al een tijdje niet geüpdate, maar wordt net als CM7 nog vaak aangeraden. Het schijnt de beste voor laag batterij-gebruik te zien. Volgens mij zitten er alleen nog alle Samsung-applicaties op en ik hou gewoon niet echt van bloatware.
XWKK5_CheckromRevoHD_V4
CheckRom had ik erg weinig verwachtingen vanaf, maar vind dit uiteindelijk een geweldige rom. Het komt standaard met 30% van de Samsung-software, wat al een verbetering is ten opzichte van 100%. Ik sta nog steeds open voor betere ROM's natuurlijk. De standaard e-mail app, Latitude (wtf? wie wil dat nou.), Samsung Apps, mochten ook weg, maar dat zijn er maar 3. Ik gebruik overigens een andere launcher.

Het valt me sowieso op dat overal de meningen wel heel verdeeld zijn. In het algemeen in CyanogenMod erg popular. In dit topic dus Galnet MIUI en op Androidworld.nl praten ze niet anders dan over HyperDroid.

Ik vind het in ieder geval geweldig hoe makkelijk je van ROM's kunt wisselen, het is maar 5 minuten werk. Ik merk dat ik het belangrijk vind dat de ROM niet alleen erg goed functioneert, maar er ook goed uit ziet, Miui Special Edition is echt lachwekkend met het standaard-lettertype.

Ben het in zeer grote lijnen met je eens.
Al was het GalnetMIUI fanboy gehalte hier een stuk hoger dan nu:)
Villainrom is heel basic en moet je zelf skinnen.

Op Hyperdroid wil ik terug komen, ik heb zelf een versie van die rom gemaakt. (Bloatware eruit wat init.d scripts)
En dat werkt erg lekker moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:37:
[...]

Mee eens, alleen heb ik steeds de melding "software-update" in mijn statusbalk, en als ik de stappen hiervan uitvoer krijg ik "mislukt", is dit alleen bij mij of heb jij hier ook last van?
Geen last van. Alleen de batterijduur valt me wat tegen maar dat kan komen dat ik alles aan het uitproberen ben.
GPS heb ik binnen een paar seconden een fix dus das erg mooi. GPS kost trouwens ook een hoop batterijcapaciteit. Ik ga morgen de batterij op een normale dag testen dan moet het wat realistischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:16:
[...]

Op Hyperdroid wil ik terug komen, ik heb zelf een versie van die rom gemaakt. (Bloatware eruit wat init.d scripts)
Hyperdroid vind ik ook een fijne rom. Ik heb echter nooit de bloatware eruit gehaald. Het stoorde me niet echt.
En de mogelijkheid van OTA sprak me wel aan alhoewel het wel full-wipe updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
[message=37615670,noline]Ik heb even een vraagje voor de mensen met ICS 4.0 op de S2..

Alvast bedankt voor jullie meningen

[...]

Je kan beter volgens mij een ICS pakken met XXKPB dit is de nieuwste op het moment.
Als je nog even geduld hebt zal Remix ook wel met die release komen. Deze developer heeft regelmatig een update. Maar mijn ervaringen met deze rom zijn positief.
Ik draai deze rom sinds 8.0. We zitten inmiddels op 8.4. Dit is de beste ICS rom naar mijn weten. heb er een aantal getest en kom elke keer terug op deze. Alle apps werken prima. GPS werkt prima, Camera werkt prima... Batterij gaat bij redelijk lang mee (voor ICS dan). Meestal heb ik aan s'avonds nog een procent of 20 over. Dat terwijl k whatsapp draai, 2 mail accounts komen automatisch binnen, facebook sync, twitter sync. Al met al dus dik teverden! :)

;)

[ Voor 23% gewijzigd door wizzlewaxx op 03-02-2012 18:13 . Reden: verkeerde persoon ge-quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Laatst online: 01-10 11:40
wizzlewaxx schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:12:
[...]

Ik draai deze rom sinds 8.0. We zitten inmiddels op 8.4. Dit is de beste ICS rom naar mijn weten. heb er een aantal getest en kom elke keer terug op deze. Alle apps werken prima. GPS werkt prima, Camera werkt prima... Batterij gaat bij redelijk lang mee (voor ICS dan). Meestal heb ik aan s'avonds nog een procent of 20 over. Dat terwijl k whatsapp draai, 2 mail accounts komen automatisch binnen, facebook sync, twitter sync. Al met al dus dik teverden! :)

;)
Doen filmpjes het op deze rom wel goed??

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Jorco schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:16:
[...]

Doen filmpjes het op deze rom wel goed??
Via YT? Of Een video die los op het toestel is gezet? Met beide heb k geen problemen iig. Youtube gebruik ik amper, maar heb t net even getest voor je en doet het prima. Filmpjes die los op het toestel staan (afleveringen van Homeland) spelen vloeiend af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:49
chronoz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:53:
VillainRom
XWKK5_CheckromRevoHD_V4

Voor CM7 zijn er themes he d:)b Het officiële uiterlijk vind ik ook niet mooi, maar nu heb ik er een mooi theme overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
wizzlewaxx schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:12:
[...]

;)
versie 8.5 met XXLPB is uit. Die ben ik nu aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ffspring
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 00:08
ik wil graag mijn s2 rooten via een insecure kernel, maar hier http://hotfile.com/list/1967350/4304d29 staat mijn kernel niet tussen (xwkk2). Echter staat xwkk5 er wel tussen. Kan ik die ook gebruiken?

Ik ben me er echter van bewust dat ik ook kan rooten via CF-Root. Als ik dit doe, kan ik dan bijvoorbeeld CM9 flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik had exact dezelfde vraag. Ik heb CF-Root-SGS2_XW_CLK_KF3-v4.0-CWM4 gebruikt, omdat ik XWKF3 had volgens mij. Ik weet niet eens of ik precies dezelfde had, maar ik werd er zo moe van, dus had maar wat genomen dat er op leek.

Het ging uiteindelijk perfect, opstarten duurde even wat langer. SuperOneClick vervolgens. Vervolgens ROM manager. De eerste keer custom rom duurt iets langer.

[ Voor 21% gewijzigd door chronoz op 03-02-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Net gelezen dat 4.0.3. ROM voor de SGSII uit is. Niet officieel maar hij scheen het vrijwel helemaal te doen. Nou probeer ik zonder Wifi op het internet maar dat werkt dus niet. Is dat al een bekend probleem voor 4.0.3.?

Ook blijf ik een server-fout krijgen wanneer ik de disclaimer wil accepteren. Waarschijnlijk omdat het nog geen officiele ROM is???

Niet zo handig getimed van mezelf btw. Moet nu weg -_-

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:01:
Even een vraagje. Net gelezen dat 4.0.3. ROM voor de SGSII uit is. Niet officieel maar hij scheen het vrijwel helemaal te doen. Nou probeer ik zonder Wifi op het internet maar dat werkt dus niet. Is dat al een bekend probleem voor 4.0.3.?

Ook blijf ik een server-fout krijgen wanneer ik de disclaimer wil accepteren. Waarschijnlijk omdat het nog geen officiele ROM is???

Waarschijnlijk heb je de vpn settings nog niet ingevuld. I moest dat ook doen om op internet te kunnen?
ff googlen op je settings voor je provider dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:45
#### Voor de flash addicts & CM7 fans ####

[CM7 Kang]
Ik heb een KANG gemaakt van de laatste sources van CM7.
Hier te downloaden:
http://code.google.com/p/...-GalaxyS2-KANG-signed.zip

Volgende cherry picks:
code:
1
2
3
4
Change I2e365a33: Notification power widget mobiledata auto 2g/3g
http://review.cyanogenmod.com/#change,9447
Change Id3e68a75: Notification power widget mobiledata auto 2g/3g
http://review.cyanogenmod.com/#change,9448

code:
1
2
Change Ie9fc0463: Add individual contact call history and show groups yes/no setting on call log. - fix
http://review.cyanogenmod.com/#change,11512

code:
1
2
3
4
Change Ibaada8b5: add option to disable volume key beep sounds (1/2)
http://review.cyanogenmod.com/#change,8636
Change I35d940b6: add option to disable volume key beep sounds (2/2)
http://review.cyanogenmod.com/#change,8635

code:
1
2
Change If67da557: dmesg: implement official '-r' for pretty format and colored output
http://review.cyanogenmod.com/#change,11513

[KERNEL]
ik heb ook nog de N.E.A.K 1.3.2 kernel van Simone
(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1411788)
aangepast zodat deze ook boot icm CM7

*Enige probleem is dat de USB opslag (nog) niet werkt onder CM7 (in de recovery kun je wel USB mounten)

Mocht een van jullie deze willen uitproberen, hier staat een tar om te flashen met ODIN / Heimdall:
http://code.google.com/p/...ds/detail?name=Koen01.tar

[ Voor 11% gewijzigd door ny-hardcore op 04-02-2012 00:32 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:01:

Als je gelekte beta ROMs gaat proberen maar eerst van te voren je huiswerk niet doet dan moet je niet hier zijn als je problemen hebt... De LPB ROM heeft een bug waardoor de automatische settings niet werken. Handmatig de APN settings van je provider invoeren en je hebt internet. Dit is ook vermeld bij Sammobile als bij XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt. Het is nu gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Laatst online: 13-09 18:38
CWM TOUCH

Downloadlink: http://download.clockwork...ouch-5.8.1.5-galaxys2.zip

Info: http://www.androidpolice....x-3d-htc-rezound-g2-mt4g/

[ Voor 161% gewijzigd door janvanduschoten op 04-02-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk om ff te testen maar doet het maar 1 reboot hè. Het is (nog) geen recovery vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Juist!

Ik vind het net iets te grof uitzien.. Je hebt met touch ook wel meer ruimte nodig.. Maar daar vind ik deze indeling niet echt geschikt voor.. Maar nice om te zien dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

grappig, maar CWM is iets waar ik liever niet teveel mee pruts, dus ga wachten tot deze echt volwassen is :)

[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 04-02-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Boeboe schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 12:11:
grappig, maar CWM is iets waar ik liever niet teveel mee pruts, dus ga wachten tot deze echt volwassen is :)
Wat zou er mis kunnen gaan? ik heb altijd een vrij recente backup op me sd staan.. en er staat altijd wel een rommetje op.. dus in het aller aller ergste geval moet je een rom opnieuw flashen.. 10 min later is je foon weer zoals die was..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik draai hier nu een dag de ICS Remix ROM, maar heb daar veel last van dat het proces "acore" crasht, de telefoon hangt of opeens mega traag is. Meer mensen met dit probleem? En mensen ervaringen met een stabielere ICS ROM?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Klopt, aantal freezes van soms 10 seconden en crashes met hetzelfde proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
barzi schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:02:
Welke launcher gebruik jij icm Checkrom, chronoz?
Ik gebruik LauncherPro, maar ik vond GO Launcher ook leuk. De stock-launcher ook niet zo'n probleem, maar 7 tabbladen standaard vol met troep, is wel te customizen maar ik heb genoeg aan 3 en vind standaard alfabetisch gesorteerde apps sowieso beter en dan homepage icons voor belangrijke opties.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:16:
[...]

Indien ze de bloatware eruit halen, zou ik het wel overwegen. Ik zal me misschien ook zelf wat meer kunnen verdiepen in de roms en eventueel zelf ook aanpassingen kunnen maken, al zie ik dat voor het maken van ICS roms de specificaties van de benodigde computer niet mals zijn.
imeR schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:58:
[...]

Voor CM7 zijn er themes he d:)b Het officiële uiterlijk vind ik ook niet mooi, maar nu heb ik er een mooi theme overheen :)
Ja, dat had ik eigenlijk ook moeten proberen! Had al even gekeken, maar had misschien wat meer tijd moeten besteden aan het mogelijk themen van mijn telefoon.

Ik denk dat ik bij de volgende keer custom-rommen zeker ga bekijken. Ik denk dat ik de volgende keer ook meteen ga kijken naar ICS-roms, al is er bij mij wel een grens van minimumstabiliteit en functionaliteit, ik vind GPS wel erg belangrijk en reboots zie ik ook echt niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:23:
Ik draai hier nu een dag de ICS Remix ROM, maar heb daar veel last van dat het proces "acore" crasht, de telefoon hangt of opeens mega traag is. Meer mensen met dit probleem? En mensen ervaringen met een stabielere ICS ROM?
Heb ICS Remix ook gebruikt maar had daar ook vaak freezes enzo bij. Ik gebruik nu bijna een week Simplistic ICS en die bevalt erg goed, geen crashes of wat dan ook. Toevallig vanochtend één keer een crash gehad van Contacts, maar verder werkt ie goed.

Ik gebruik trouwens nog RC6, ik zie dat RC7 ook al uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Ik gebruik nu bijna een week Simplistic ICS en die bevalt erg goed, geen crashes of wat dan ook. Toevallig vanochtend één keer een crash gehad van Contacts, maar verder werkt ie goed.
En hoe batterijvriendelijk is-ie? Ik heb al verschillende ICS'en geprobeerd, maar kom elke keer weer terug op good old CM7. Het lijkt wel alsof de Android-bug die eerst in GB zat terug in is ICS?
Heb nu overigens een/de unofficial erop gezet (gewoon eens om te proberen), http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

[...]
Indien ze de bloatware eruit halen, zou ik het wel overwegen. Ik zal me misschien ook zelf wat meer kunnen verdiepen in de roms en eventueel zelf ook aanpassingen kunnen maken, al zie ik dat voor het maken van ICS roms de specificaties van de benodigde computer niet mals zijn.
Ik wil je wil mijn 6.1.17 build geven?
217 mb, alle zooi eruit.
Werkt zeer fijn moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

thommy86 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:21:
[...]

Wat zou er mis kunnen gaan? ik heb altijd een vrij recente backup op me sd staan.. en er staat altijd wel een rommetje op.. dus in het aller aller ergste geval moet je een rom opnieuw flashen.. 10 min later is je foon weer zoals die was..!
dat is het juist. Als ik een rom verknoei zet ik gewoon een backup terug. Zonder werkende CWM kan ik echter geen backups terugplaatsen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Remix ROM vind ik echt veel trager en zit vol met bloatware. CM9 is behalve de video dingen veel sneller en veel stabieler. Gps was gefixt in laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Alexander6501 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 22:56:
Remix ROM vind ik echt veel trager en zit vol met bloatware. CM9 is behalve de video dingen veel sneller en veel stabieler. Gps was gefixt in laatste update.
Ik snap niet dat ze in CM9 die video dingen nog niet op orde hebben en in Remix al wel ? Waar slaat dat op?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
bollefles schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:17:
[...]

En hoe batterijvriendelijk is-ie? Ik heb al verschillende ICS'en geprobeerd, maar kom elke keer weer terug op good old CM7. Het lijkt wel alsof de Android-bug die eerst in GB zat terug in is ICS?
Heb nu overigens een/de unofficial erop gezet (gewoon eens om te proberen), http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420819
Hier vind je mijn versie. Ook nightly maar dan met extras die araf-ali en euro skank niet hebben bijvoorbeeld.

https://code.google.com/p...-KANG-signed.zip&can=2&q=

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Merci ny-hardore, die zal ik ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
:o
Boeboe schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:43:

dat is het juist. Als ik een rom verknoei zet ik gewoon een backup terug. Zonder werkende CWM kan ik echter geen backups terugplaatsen :p
Je kan toch altijd een kernel flashen met cwm! Dan kun je weer aan de slag.. Backups staan op je sd kaart.. Er kan echt haast niks mis gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

thommy86 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:54:
:o
[...]

Je kan toch altijd een kernel flashen met cwm! Dan kun je weer aan de slag.. Backups staan op je sd kaart.. Er kan echt haast niks mis gaan..
Bedoel je niet Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:49
DennusB schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:08:
[...]

Ik snap niet dat ze in CM9 die video dingen nog niet op orde hebben en in Remix al wel ? Waar slaat dat op?
Al die ROMs als Remix enzo zijn gebaseerd op Samsung's ROMs. CM9 is gebaseerd op de door Google aangeleverde AOSP source, zonder juiste drivers e.d. voor de SGS2. Die moet het CM team zelf aan de praat zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Hier vind je mijn versie. Ook nightly maar dan met extras die araf-ali en euro skank niet hebben bijvoorbeeld.
Ziet er goed uit. Die van jou heeft ook nog last van de garbled CRT-effect? Kniesoor hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
imeR schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:10:
[...]

Al die ROMs als Remix enzo zijn gebaseerd op Samsung's ROMs. CM9 is gebaseerd op de door Google aangeleverde AOSP source, zonder juiste drivers e.d. voor de SGS2. Die moet het CM team zelf aan de praat zien te krijgen.
Daarom zijn er dus nog zoveel problemen mee en is het onverstandig deze rom te gebruiken als je dagelijkse rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
bollefles schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:41:
[...]

Ziet er goed uit. Die van jou heeft ook nog last van de garbled CRT-effect? Kniesoor hoor ;)
Is me nooit opgevallen.als het nog in de originele zit, zit het er bij mij ook.
Zelfde source alleen wat extra changes die nog niet geaccepteerd zijn.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Ik bedoel een kernel waar cwm in zit.. (eigenlijk alle custom kernels) maar inderdaad flashen met odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
De laatste leak van ICS werkt erg goed kan ik uit eigen ervaring vertellen, gebruik 'm sinds zaterdagochtend :)

[ Voor 46% gewijzigd door ephymerous op 06-02-2012 10:14 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
Heeft iemand XXLPB al getest met een andere launcher, liefst Trebuchet? Ziet het er dan een beetje als stock ICS uit? Ik wil graag over op een officiele Samsung rom maar zo dicht mogelijk bij de standaard look van ICS blijven. Ik heb echt ruzie met TouchWiz over de plaatsing/sortering van mijn apps, en dat gaat niet goedkomen.
CM9 doet het bij mij prima, maar ik wil graag wat Samsung-specifieke dingen draaien die niet in CM9 zitten

Ik heb geen moeite met gekleurde iconen in het instellingen-menu, en met de lelijke icoontjes van bluetooth en batterij kan ik ook nog wel leven. Als Samsung officiele roms gaat uitbrengen gaat JKay wel weer aan het themen zodat die kleurtjes aan te passen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 06-02-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 22:57
ephymerous schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:14:
De laatste leak van ICS werkt erg goed kan ik uit eigen ervaring vertellen, gebruik 'm sinds zaterdagochtend :)
Werkt alles, of zitten er nog onderdelen in die niet werken of regelmatig crashen? Ik kan bijv. echt niet zonder videoplayback, FM radio en GPS, daar heeft CM9 nog veel problemen mee.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
gwystyl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:22:
Heeft iemand XXLPB al getest met een andere launcher, liefst Trebuchet? Ziet het er dan een beetje als stock ICS uit? Ik wil graag over op een officiele Samsung rom maar zo dicht mogelijk bij de standaard look van ICS blijven. Ik heb echt ruzie met TouchWiz over de plaatsing/sortering van mijn apps, en dat gaat niet goedkomen.
CM9 doet het bij mij prima, maar ik wil graag wat Samsung-specifieke dingen draaien die niet in CM9 zitten

Ik heb geen moeite met gekleurde iconen in het instellingen-menu, en met de lelijke icoontjes van bluetooth en batterij kan ik ook nog wel leven. Als Samsung officiele roms gaat uitbrengen gaat JKay wel weer aan het themen zodat die kleurtjes aan te passen zijn.
Dit wil ook wel graag weten. Is ook mijn plan in eerste instantie. Desnoods daarna naar CM9 overstappen als die dan stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
ph4ge schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:44:
[...]

Werkt alles, of zitten er nog onderdelen in die niet werken of regelmatig crashen? Ik kan bijv. echt niet zonder videoplayback, FM radio en GPS, daar heeft CM9 nog veel problemen mee.
Videoplayback gaat best goed met software-rendering (bv met BS Player), GPS lijkt weinig satelieten te zien maar navigeren gaat prima. FM radio gaat er waarschijnlijk niet komen. De maker van de enige FM radio app die ik tegen ben gekomen heeft aangegeven dat het extreem lastig is om een radio app te maken (weet niet waarom, waarschijnlijk een driver-issue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
rikvandinteren schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:12:
[...]

Dit wil ook wel graag weten. Is ook mijn plan in eerste instantie. Desnoods daarna naar CM9 overstappen als die dan stabiel is.
De ICS-versie van Westcrip. Alle basisfunctionaliteit werkt (sensoren, video,... enkel bluetooth weet ik niet omdat ik het niet gebruik). Batterij doet ondertussen niet meer onder voor Gingerbread is mijn gevoel en geen FC's of reboots. Er zijn wel wat problemen met 'grote' apps denk ik, maar zover ik weet is dat ics algemeen. Heb er zelf geen last van omdat mijn apps blijkbaar niet te groot zijn ;). En hij komt met ICS-theme en trebuchet/nova launcher. Echt een fijne rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
gwystyl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:22:

Ik heb direct Trebuchet geïnstalleerd en dat werkt prima, alleen jammer dat de Samsung Launcher iconen gebruikt worden. Dat wil ik nog aanpassen.
ph4ge schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:44:
[...]

Videoplayback en GPS werken perfect. Er is nog niets gecrashed bij mij. FM Radio weet ik niet want die gebruik ik niet :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Laatst online: 22:37
gebruik de ics rom van bezke (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1393569) en ik moet zeggen dat het wel verdraaid stabiel draait. Vanavond rond 9 uur zal versie 2.1 uitkomen en tot nu toe is dit wel hetgene wat op mijn phone blijft. Heb ook remix en andyx geprobeerd, maar die van bezke draait net wat soepeler.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Mouki_9 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:56:
gebruik de ics rom van bezke (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1393569) en ik moet zeggen dat het wel verdraaid stabiel draait. Vanavond rond 9 uur zal versie 2.1 uitkomen en tot nu toe is dit wel hetgene wat op mijn phone blijft. Heb ook remix en andyx geprobeerd, maar die van bezke draait net wat soepeler.
Laatste versie geprobeerd maar had toen geen exchange email, bleef crashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Frigolamptje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:58:
[...]

Laatste versie geprobeerd maar had toen geen exchange email, bleef crashen?
vandaar versie 2.1 vanavond. Trouwens ik gebruik de nova launcher, hoor er weinig over maar vind het echt stukken beter dan de trebuchet launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Mouki_9 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:59:
[...]

vandaar versie 2.1 vanavond. Trouwens ik gebruik de nova launcher, hoor er weinig over maar vind het echt stukken beter dan de trebuchet launcher
Wat aanpasbaarder ja... en widgets kun je nog op de oude manier kiezen, dat is soms ook wel handig. Wat de roms betreft, al vaak gemerkt dat Westcrip zijn roms gereleased worden zonder irritante bugs. Toen ik gisteren alles gewiped en gedaan had om bezke te installeren, mocht ik na vijf minuten weer alles opnieuw doen door gebrek aan exchange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Frigolamptje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:02:
[...]

Wat aanpasbaarder ja... en widgets kun je nog op de oude manier kiezen, dat is soms ook wel handig. Wat de roms betreft, al vaak gemerkt dat Westcrip zijn roms gereleased worden zonder irritante bugs. Toen ik gisteren alles gewiped en gedaan had om bezke te installeren, mocht ik na vijf minuten weer alles opnieuw doen door gebrek aan exchange...
tip, maak altijd een cwm backup, bij problemen gewoon daar de restore doen en je hebt alles weer zoals het was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Ik ben nu Miui v4 van Adyscorpius aan het testen.. leuke rom.. tot nu toe nog geen gekke dingen..maar ben ook pas net bezig..!

Wordt vervolgd..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
Zelf gebruik ik de ICS rom van spike. Bevalt me erg goed moet ik zeggen :)

Stabiel, clean en vind dat die het prima doet qua batterij.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1451346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
thommy86 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:13:
Ik ben nu Miui v4 van Adyscorpius aan het testen.. leuke rom.. tot nu toe nog geen gekke dingen..maar ben ook pas net bezig..!

Wordt vervolgd..!
deze heb ik ook al een tijdje. merk dat vele onderdelen van de settings crashen. ook start de telefoon soms om onverklaarbare reden opnieuw op.

checken op updates crasht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 17:42

elw

Ik gebruik voor enige tijd nu Checkrom RevoHD 4. Zeer tevreden mee op gebied van stabiliteit en batterijduur. Echter stoort mij een ding enorm: GPS werkt echt voor geen meter op deze ROM. Heb Fasterfix al geprobeerd op Nederland/Europa, maakt geen verschil.

Wat kan ik wellicht nog proberen om dit te fixen? Ga persoonlijk liever niet terug naar stock samsung :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:35
elw schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:41:
Ik gebruik voor enige tijd nu Checkrom RevoHD 4. Zeer tevreden mee op gebied van stabiliteit en batterijduur. Echter stoort mij een ding enorm: GPS werkt echt voor geen meter op deze ROM. Heb Fasterfix al geprobeerd op Nederland/Europa, maakt geen verschil.

Wat kan ik wellicht nog proberen om dit te fixen? Ga persoonlijk liever niet terug naar stock samsung :(
Heb dezelfde ROM en GPS werkt prima. Misschien eens opnieuw flashen met een factory reset?
Pagina: 1 ... 50 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.