Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Siyahkernel doet het ook bij non-samsung roms maar CM9 is redelijk nieuw.
Doet Siyah het ook op CM9?

Laatmaar heb het al gevonden op de XDA thread van Siyah, sorry!

Ik heb op CM7 een heel raar probleempje, als ik gebeld werd dan hoorde ik oppeens spontaan muziek uit mijn luidspreker tegelijk met de geluid van de beller. Dus kort gezegd, ik hoorde mijn vaders stem + een leuk achtergrond muziekje.
Iemand enig idee waarom?

[ Voor 62% gewijzigd door Thenotorious op 26-01-2012 23:08 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
NeutraleGast schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:28:
Ik heb 2 vragen of galnet miui.
1. Er zit een updater, als ik dat open, en ik druk op check now, dan gaat hij voor 1/10 van een seconde een popup tonen met de tekst checking for updates, en het verdwijnt weer. Het lijkt mij niet dat hij zo snel kan controleren of er een update is? Er gaat dus iets mis of heb ik het fout? In de updater krijg ik trouwens ook een melding 'You phone is not logged in with a miui account, sign for points after logging in'. Wat bedoelen ze met sign for points after loggin in? En moet ik eerst inloggen voordat ik updater kan gebruiken?

2.Voor diegene die galnet miui gebruiken een een goede gps ontvangst hebben, kunnen jullie een screenshot maken van GPS configuration en even voor mij uploaden?(instellingen -> my location -> gps configuration)
De updater moet je sowieso niet gebruiken.. er wordt vaker aangegeven dat deze niet werkt.. ook heeft galnet aan gegeven dat OTA niet werkt omdat hij problemen had met de server..

Ik heb binnen een paar seconde een fix en heb mijn instellingen niet eens geoptimaliseerd.

NTP server address: north-america.pool.ntp.org
SUPL server address: supl.google.com
SUPL server port: 7276

Ik weet niet welke versie je draai maar ik heb met de laatste versies totaal geen problemen.. ik zit nu op versie 2.1.20 - Stable.. dit is wel een groupie release..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
thommy86 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:35:
[...]

De updater moet je sowieso niet gebruiken.. er wordt vaker aangegeven dat deze niet werkt.. ook heeft galnet aan gegeven dat OTA niet werkt omdat hij problemen had met de server..

Ik heb binnen een paar seconde een fix en heb mijn instellingen niet eens geoptimaliseerd.

NTP server address: north-america.pool.ntp.org
SUPL server address: supl.google.com
SUPL server port: 7276

Ik weet niet welke versie je draai maar ik heb met de laatste versies totaal geen problemen.. ik zit nu op versie 2.1.20 - Stable.. dit is wel een groupie release..
thnx,

Ik heb honderden dingen geprobeerd om de gps te verbeteren, maar niets lukt. Het is waarschijnlijk hardwarematig fout.

Ik draai nu ics stable 2.11.26.
wat ik gemerkt heb:
1.Camera app is traag, en kwaliteit is verre van de stock camera app.
2.Foce close als ik bij market tussen voorbeeldfoto's van apps scroll(in de changelog van miui staat dat dit gefixt is, maar bij mij niet blijkbaar)

Verder regelmatig force closes bij een aantal apps zoals betterbatterystats en camera zoom fx.

Batterijduur: bagger, had mijn telefoon om 9 uur 's ochtends uit de lader gehaald en tegen 18 uur had ik nog maar 18% over, dit met een schermtijd van anderhalf uur.

Ik ben er dus niet tevreden over. Wat zijn jou ervaringen met de versie die jij draait? Raad je het aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:28
NeutraleGast schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:43:
[...]

1.Camera app is traag, en kwaliteit is verre van de stock camera app.
2.Foce close als ik bij market tussen voorbeeldfoto's van apps scroll(in de changelog van miui staat dat dit gefixt is, maar bij mij niet blijkbaar)
Gisteren heeft het CM9 team een nieuwe versie online gezet incl Gapps v10. Misschien dat dat ook de problemen met de market oplost. Geen idee of Miui die ook gebruikt of dat je v10 ook op Miui kunt gebruiken. Weet ook niet of het de problemen oplost, het is maar een suggestie.

Ik ga de build van 26 jan van CM9 zo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Maakt niet uit welke CM9 build je probeert hoor maar hou rekening met:
  • Niet werkende GPS (al claimen sommige geen probleem te hebben)
  • Batterij drain (verschillende oorzaken waardoor je toestel niet in deep-sleep gaat)
  • Youtube / Filmpjes werken niet vanwege ontbrekende codecs.
Ga zelf weer terug naar een non ICS build alleen nog even zoeken welke ;)

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
Muppet schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:15:
  • Batterij drain (verschillende oorzaken waardoor je toestel niet in deep-sleep gaat)
idd ik ben nu naar CM 7.1 gegaan. CM9 ziet er super mooi uit maar te veel problemen helaas :(
ook usb werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:45
Thenotorious schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:03:
Siyahkernel doet het ook bij non-samsung roms maar CM9 is redelijk nieuw.
Doet Siyah het ook op CM9?

Laatmaar heb het al gevonden op de XDA thread van Siyah, sorry!

Ik heb op CM7 een heel raar probleempje, als ik gebeld werd dan hoorde ik oppeens spontaan muziek uit mijn luidspreker tegelijk met de geluid van de beller. Dus kort gezegd, ik hoorde mijn vaders stem + een leuk achtergrond muziekje.
Iemand enig idee waarom?
Had dit in het verleden door de music widget, als die op 'pause' stond, en ik werd gebeld dat ging de music weer op 'play'

Over CM7 gesproken, welke kernel draaien jullie icm cm7? Siyah (en welke versie dan?), stock of iets anders?

[ Voor 7% gewijzigd door ny-hardcore op 27-01-2012 09:00 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ny-hardcore schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:58:
[...]

Had dit in het verleden door de music widget, als die op 'pause' stond, en ik werd gebeld dat ging de music weer op 'play'

Over CM7 gesproken, welke kernel draaien jullie icm cm7? Siyah (en welke versie dan?), stock of iets anders?
ik draai m icm siyah (laatste build).
met undervolted/underclocked gpu en cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Muppet schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:15:
Heb zelf een tijd de 6jan build gebruikt omdat die gewoon het beste werkte. GPS heb ik nog geen problemen mee gehad en ik gebruik het elke ochtend en middag als ik naar mijn werk rij. Batterij drain is voor mij geen probleem, mijn tel hang ik op het werk aan de lader en vervolgens haal ik zonder problemen de volgende dag (tenzij ik in de avond nog veel spellen speel maar goed dan gaat hij gewoon in vliegtuigmode als ik slaap). Youtube / Filmpjes is voor mij ook geen probleem, die kijk ik wel op de computer.

Ja ik weet dat er bugs inzitten maar ICS is gewoon zoveel fijner dan GB. Zolang GPS, Bellen, en Internet werkt heb ik geen problemen met af en toe een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26
SuperKneus schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:05:
[...]

Heb zelf een tijd de 6jan build gebruikt omdat die gewoon het beste werkte. GPS heb ik nog geen problemen mee gehad en ik gebruik het elke ochtend en middag als ik naar mijn werk rij. Batterij drain is voor mij geen probleem, mijn tel hang ik op het werk aan de lader en vervolgens haal ik zonder problemen de volgende dag (tenzij ik in de avond nog veel spellen speel maar goed dan gaat hij gewoon in vliegtuigmode als ik slaap). Youtube / Filmpjes is voor mij ook geen probleem, die kijk ik wel op de computer.

Ja ik weet dat er bugs inzitten maar ICS is gewoon zoveel fijner dan GB. Zolang GPS, Bellen, en Internet werkt heb ik geen problemen met af en toe een bug.
Voor mij ongeveer vergelijkbare ervaring.
- Met steeds de laatste build heb ik nog geen problemen met GPS gehad. Hij geeft wel aan maar twee satelieten te zien, maar kan prima navigeren.
- Battery drain vind ik ook wel meevallen. Ik kom vrij makkelijk de dag door, en merk niet veel meer geslurp door ICS dan door GB
- Filmpjes kan ik prima kijken met software-rendering. Youtube werkt inderdaad niet altijd, maar dat vind ik niet zo boeiend.
- Bestanden zet ik meestal over via draadloos netwerk dmv Samba op mijn telefoon. Bestanden kopieren van telefoon naar PC via usb gaat prima, ook verwijderen op de telefoon kan gewoon. Alleen kopieren van bestanden van PC naar telefoon via usb gaat (nog) niet.

Ik vind ICS ook feel fijner dan GB. Het is moeilijk uit te leggen waar dit aan ligt, maar afgelopen week ben ik een paar daagjes terug gegaan, en ik merkte dat ik een paar handigheidjes uit ICS al miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
SuperKneus schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:05:
[...]

De deep-sleep zou sinds de versie van 25 januari goed moeten werken (net als dat de data-drops verleden tijd zijn die in elke versie na die van 6 januari voorkwamen).

Verder had je het in je vorige reply nog over Gapps v10. Vergeet echter niet dat je voor Gapps v10 een volledige data whipe moet doen als je upgrade van een vorige versie (waarschijnlijk dus v7).

Voor het uitwisselen van bestanden van / naar je telefoon kan ik overigens de Airdroid app aanraden (zolang MTP niet werkt met CM9).

[ Voor 9% gewijzigd door MaZo op 27-01-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
MaZo schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:42:
[...]
De deep-sleep zou sinds de versie van 25 januari goed moeten werken (net als dat de data-drops verleden tijd zijn die in elke versie na die van 6 januari voorkwamen).

Verder had je het in je vorige reply nog over Gapps v10. Vergeet echter niet dat je voor Gapps v10 een volledige data whipe moet doen als je upgrade van een vorige versie (waarschijnlijk dus v7).

Voor het uitwisselen van bestanden van / naar je telefoon kan ik overigens de Airdroid app aanraden (zolang MTP niet werkt met CM9).
Bedankt voor de tips maar voordat ik flash lees ik altijd goed alle reacties en de uitleg van Codeworkx zelf :). Ik heb dus ook een full wipe gedaan (apps terug gezet met Titanium Backup (ja het kan als je maar goed weet wat je doet)) Voor het uitwisselen van bestanden gebruik ik droidexplorer.

De data drops waren bij mij al opgelost in de build van 24jan.

Kan nog niet zeggen of hij beter is maar ik lees goede dingen in het CM9 ICS Discussion topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om MHL aan de praat te krijgen in CM7? Dat is een feature die ik momenteel heel hard mis.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
Met welke modem hebben gebruikers hier de beste ervaring? zit al een hele tijd op KI4 en vroeg me af of het de moeite is om eens te upgraden.

ik draai nu trouwens de laatste cm7 nightly met siyah 2.6.11

[ Voor 18% gewijzigd door haakjesluiten op 28-01-2012 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
Crazyanz schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 02:49:
Met welke modem hebben gebruikers hier de beste ervaring? zit al een hele tijd op KI4 en vroeg me af of het de moeite is om eens te upgraden.

ik draai nu trouwens de laatste cm7 nightly met siyah 2.6.11
Verschillende getest, maar ik kom elke keer weer terug op KL1, hoewel het nipt is met LP6.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1277593
Zit trouwens bij KPN.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
Miui Special Edition V5 net geinstalleerd en ik vind dit ver uit de fijnste rom. Cm9, Cm7, Hyperdroid zijn het allemaal niet voor mij. Miui heeft een ICS skin en je kunt zoveel aanpassen/beheren op een gebruiksvriendelijke manier. Switchen van thema's gaat ook super. Nog meer mensen die deze rom hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
jakz schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:40:
Miui Special Edition V5 net geinstalleerd en ik vind dit ver uit de fijnste rom. Cm9, Cm7, Hyperdroid zijn het allemaal niet voor mij. Miui heeft een ICS skin en je kunt zoveel aanpassen/beheren op een gebruiksvriendelijke manier. Switchen van thema's gaat ook super. Nog meer mensen die deze rom hebben draaien?
Ja ik had hem een klein weekje omdat ik een filmpje moest maken voor de ontwikkelaar.
Snelle en mooie MIUI Rom moet ik zeggen.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik merk trouwens wel echt een gigantische vooruitgang in idle verbruik sinds ik siyah kernel draai _/-\o_

Ik ga die kl1 eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik draai de laatste build van CM9 (vandaag net een tweedehands Galaxy S2 gekocht) en ik ben echt verliefd O+ Wat een snelheid, en de UI is zoveel fijner dan die van 2.3, zo blij als een kind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Alexander6501 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:11:
Ik draai de laatste build van CM9 (vandaag net een tweedehands Galaxy S2 gekocht) en ik ben echt verliefd O+ Wat een snelheid, en de UI is zoveel fijner dan die van 2.3, zo blij als een kind!
Probeer eens westcrip zijn ics versie, zul je nog blijer van worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Welke app gebruiken jullie om gegevens te backupen(apps etc.) zodat jullie na een nieuwe rom alles weer terug kunnen herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleGast schreef op zondag 29 januari 2012 @ 01:48:
Welke app gebruiken jullie om gegevens te backupen(apps etc.) zodat jullie na een nieuwe rom alles weer terug kunnen herstellen?
Meest gebruikte app daarvoor is uiteraard gewoon Titanium Backup.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Crazyanz schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:22:
ik merk trouwens wel echt een gigantische vooruitgang in idle verbruik sinds ik siyah kernel draai _/-\o_

Ik ga die kl1 eens proberen
Ik heb N.e.a.k kernel omgebouwd zodat deze ook op cm 7 werkt. Heb voor mijn gevoel net wat meer batterij
Duur dan met siayah voor mijn gevoel.

Recovery is alleen niet helemaal gelukt.extra opties van N.e.a.k werken nog niet. En usb storage is ook nog kapot. Komende week weer even verder aan rommelen :)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Uit de poll in de TS blijkt dat heel veel mensen voor (Galnet)miui kiezen. Ik heb op dit moment ook miui op mijn telefoon, wat mij opvalt is dat de camera foto/video kwaliteit veel slechter is dan de stock rom camera. Nemen alle mensen die miui gebruiken dat voor lief, of hebben jullie hier een fix oid voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffft, goed..Is hier iemand die weet waar ik mijn toestel heen kan brengen voor reparatie mbt een bricked toestel? Hij is echt volledig dood, ik heb de internal partitie gewist waardoor ik geen bootloader meer heb. Ja verkeerde Rom proberen in te brengen middels Odin. JTAG Brick dus.

Toestel: Samsung Galaxy GT-I9001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:09
Frigolamptje schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 21:39:
[...]

Probeer eens westcrip zijn ics versie, zul je nog blijer van worden :)
Ik heb deze dom ook eens gebruikt, maar bij mij bleef die af en toe 10 seconden ja. Gen op een zwart scherm. Daarna crashte de app in kwestie. Dit gebeurde niet bij 1 specifieke app, maar bij meerdere. Heb jij hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
barzi schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Ik heb deze dom ook eens gebruikt, maar bij mij bleef die af en toe 10 seconden ja. Gen op een zwart scherm. Daarna crashte de app in kwestie. Dit gebeurde niet bij 1 specifieke app, maar bij meerdere. Heb jij hier geen last van?
Hmm ik had met 1 app, maar dat was een immens grote (fifa). Bij al mijn andere apps werkt alles perfect. Houd meer van deze rom omdat hij ook wel een ics look heeft, maar video enzo werken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:18:
Pffft, goed..Is hier iemand die weet waar ik mijn toestel heen kan brengen voor reparatie mbt een bricked toestel? Hij is echt volledig dood, ik heb de internal partitie gewist waardoor ik geen bootloader meer heb. Ja verkeerde Rom proberen in te brengen middels Odin. JTAG Brick dus.

Toestel: Samsung Galaxy GT-I9001
Hoewel dit geen SGS II maar SGS plus is (met misschien eigen custom rom forum?): kan je hem met een JIG niet in download mode krijgen en met Odin alsnog een nieuwe rom+bootloader flashen?
Algemene reparatie van samsung toestellen kan bij de service centers, maar ik weet niet of die gebrickte toestellen willen/kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen custom rom, maar een orginele stock gingerbread. Usb-jig via mp bracht ook geen soulaas om in download mode te komen.

Ondertussen alwel op een adres gekomen in zowel de Us als hier in Nederland wier prologeren een JTAG Brick Repair te kunnen uitvoeren..

Dank voor het meedenken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
NeutraleGast schreef op zondag 29 januari 2012 @ 03:01:
Uit de poll in de TS blijkt dat heel veel mensen voor (Galnet)miui kiezen. Ik heb op dit moment ook miui op mijn telefoon, wat mij opvalt is dat de camera foto/video kwaliteit veel slechter is dan de stock rom camera. Nemen alle mensen die miui gebruiken dat voor lief, of hebben jullie hier een fix oid voor?
cm7 / miui hebben inderdaad een mindere kwaliteit camera. Voor mij is die voldoende ik gebruik hem opzich redelijk vaak. Maar ik draai al zo lang cm dat ik me niet eens kan herinneren hoe het was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Crazyanz schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:13:
[...]

cm7 / miui hebben inderdaad een mindere kwaliteit camera. Voor mij is die voldoende ik gebruik hem opzich redelijk vaak. Maar ik draai al zo lang cm dat ik me niet eens kan herinneren hoe het was :+
Heeft checkrom wel goede camera of weet je dat niet? Want van wat ik gezien heb bevalt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleGast schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:46:
Heeft checkrom wel goede camera of weet je dat niet?
Die camera is prima ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik gebruik op dit moment CheckRom V4 met de standaard kernel. Nu hoor ik veel verhalen over de SiyahKernel. Wat is hier precies beter aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm misschien zit hier ook kennis over dit soort zaken,

De volgende situatie: Heb een mooi scriptje gezien op XDA http://forum.xda-develope...=21925399&postcount=18125

Nu vraag ik me af of iemand hier een voorbeeld van zou kunnen maken met settings?
Ik heb geen ervaring met Linux vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
barzi schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:14:
Ik gebruik op dit moment CheckRom V4 met de standaard kernel. Nu hoor ik veel verhalen over de SiyahKernel. Wat is hier precies beter aan?
Groot fan van Checkrom roms, ook weleens geprobeerd met een paar Siyah kernels, maar konden me niet echt bekoren.
Zelfs wel eens wat fc dingen gehad.
Speedmod kernels daarin tegen, zijn wel mijn favoriet.
Snel, smooth en een goede batterij tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Rhodan schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:14:
[...]

Groot fan van Checkrom roms, ook weleens geprobeerd met een paar Siyah kernels, maar konden me niet echt bekoren.
Zelfs wel eens wat fc dingen gehad.
Speedmod kernels daarin tegen, zijn wel mijn favoriet.
Snel, smooth en een goede batterij tijd.
Dank je voor je reactie. En vind je deze Speedmod kernels dan ook echt beter dan de standaard kernel die erbij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Omdat ik de poll al even niet heb geupdate.. wil ik dat de eerste van de maand maar weer eens aanpassen.. ik ga natuurlijk wel even kijken welke er op dit moment populair zijn.. mocht je suggesties hebben dan zie ik dat graag in een DM..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

barzi schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:14:
Ik heb nu een tijdje checkrom draaien en toen om eens te proberen Siyahkernel geinstalleerd. Qua batterij een hele verbetering met voorheen. Vooral na het installeren van SetCPU en instellen op gebruik van lulzactive governor scheelde het een hoop,
Ik ben nog van plan Speedmod kernel een keer te installeren omdat ik daar ook goede verhalen over hoor, maar met Siyah ipv de standaard kernel ga je er zeker niet op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Als ik van kerne wissel doe ik altijd voor de zekerheid een data wipe, cache wipe, dalvik cache wipe en batterystats wipe. Maar het probleem is dus dat al mijn apps etc. verwijderd worden en ik ovenieuw mag beginnen met alles te krijgen zoals voordat ik de nieuwe kernel geflasht heb. Is het echt noodzakelijk om alles te wipen bij een nieuwe kernel? Hoe gaan jullie met deze probleem om?

Ik gebruik trouwens Checkrom Revolution V4 met op dit moment Darkknight rom(Ik wil echter terug naar siyah, maar heb geen zin om alles opnieuw te installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
NeutraleGast schreef op maandag 30 januari 2012 @ 02:28:
Als ik van kerne wissel doe ik altijd voor de zekerheid een data wipe, cache wipe, dalvik cache wipe en batterystats wipe. Maar het probleem is dus dat al mijn apps etc. verwijderd worden en ik ovenieuw mag beginnen met alles te krijgen zoals voordat ik de nieuwe kernel geflasht heb. Is het echt noodzakelijk om alles te wipen bij een nieuwe kernel? Hoe gaan jullie met deze probleem om?

Ik gebruik trouwens Checkrom Revolution V4 met op dit moment Darkknight rom(Ik wil echter terug naar siyah, maar heb geen zin om alles opnieuw te installeren).
je hoeft toch helemaal niets opnieuw te installeren als je alleen een kernel flasht ? dat je dit voor de zekerheid doet is leuk, maar nutteloos. wipe dan alleen cache, dalvik, battery, rotation, maar laat de data met rust.

siyahkernel doet het overigens prima met checkrom 4 itt de ervaring van een poster van een aantal posts terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Buntmans op 30-01-2012 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
barzi schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:39:
[...]

Dank je voor je reactie. En vind je deze Speedmod kernels dan ook echt beter dan de standaard kernel die erbij zit?
Ja, dat wel.
Standaard wordt de Chainfire kernel gebruikt en die is redelijk stock.
Ik zelf vind Speedmod, sneller, smoother en geeft me een wat betere batterij tijd door de tweaks die gedaan zijn.
Zitten er wereld van verschillen tussen, nee dat niet, maar er zijn wel verschillen.
Beste manier om te kijken welke kernel voor jouw setup de beste is, is om de kernels die je wilt proberen, een paar dagen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Buntmans schreef op maandag 30 januari 2012 @ 04:08:
[...]

je hoeft toch helemaal niets opnieuw te installeren als je alleen een kernel flasht ? dat je dit voor de zekerheid doet is leuk, maar nutteloos. wipe dan alleen cache, dalvik, battery, rotation, maar laat de data met rust.

siyahkernel doet het overigens prima met checkrom 4 itt de ervaring van een poster van een aantal posts terug.
Ik zelf gebruik tegenwoordig dit script v oor ik een andere kernel flash:
http://forum.xda-develope...ht=cleaning+script&page=2
Of die heel erg veel zin heeft, daar zijn de meningen over verdeeld... schaad in ieder geval niet en geen data verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Dit weekend 26jan build van CM9 goed kunnen testen en ik moet toegeven dat ik een stuk langer met mijn accu kon doen. Nu even inlezen of the build van 29jan nog wat nieuws brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon wordt nog steeds niet herkend door mijn PC, ook niet met Odin in download mode. Verwachten jullie dat dit wel gaat gebeuren als ik een JIG gebruik?

MobileOdin werkt niet meer, ben mijn root verloren en VOLUME - en HOME en POWER brengen mij in recovery mode, geen CWM, dus een andere ROM / KERNEL flashen gaat niet meer lukken.

En vraag 2, is er een manier om ROOT te krijgen zonder USB verbinding?! Dat kan ik namelijk nergens vinden, dat zou ook nog een alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:43:
Telefoon wordt nog steeds niet herkend door mijn PC, ook niet met Odin in download mode. Verwachten jullie dat dit wel gaat gebeuren als ik een JIG gebruik?

MobileOdin werkt niet meer, ben mijn root verloren en VOLUME - en HOME en POWER brengen mij in recovery mode, geen CWM, dus een andere ROM / KERNEL flashen gaat niet meer lukken.

En vraag 2, is er een manier om ROOT te krijgen zonder USB verbinding?! Dat kan ik namelijk nergens vinden, dat zou ook nog een alternatief zijn.
Proberen kan altijd.
Heb je kies wel geïnstalleerd staan?
Zo ver ik weet, gebruikt odin de drivers voor je telefoon die kies installeert.
Wel kies zelf afsluiten voor je Odin opstart via taskmanager..

Vraag 2, nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb CM7 geinstalleerd. Wat was dat ongelooflijk lastig zeg, ik heb echt wel tientallen pagina's gelezen en ben er wel uren mee bezig geweest.

Het vervelende is dat het achteraf enorm makkelijk is:
- Kernel flashen met Odin via download-mode van telefoon
- Rooten via OneClickSuperMethod
- Clockwork ROM manager installeren via de Market. Clockwork Recovery installeren
- Cyanogenmod-7 zip op SD-card zetten.
- Telefoon starten in recovery-mode. Flashen via Clockwork Recovery. (flash from zip)
Dus... 1) kernel flash, 2) rooten, 3) recovery installeren 4) telefoon flashen via recovery.

Ik had het achteraf in 20 minuten kunnen doen en het is nu ook echt maar 10 minuten werk om te wisselen van custom rom, een fluitje van een cent.

Het is wel opvallend hoe extreem lastig dingen kunnen lijken als je het overzicht mist en gewoon echt niet weet waar je moet beginnen. Alleen op staat ook veel outdated, incomplete, irrelevante, incorrecte informatie en hier in het topic zijn beide howto's ook niet relevant voor custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel eens benieuwd of mensen echt verschil merken tussen andere kernels. Het telefoonverbruik schommelt altijd wat per dag dus 100% goed vergelijken kan je m.i. niet. Dus dat ene uurtje winst dat je denkt te hebben kan teniet worden gedaan omdat je die dag net 20 min achter elkaar intensief met Whatsapp bezig bent geweest.

Ik draai Checkrom V4 i.c.m. de N.E.A.K. kernel. Draaide daarvoor Siyah en ik merk niet veel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:48:
Ik ben wel eens benieuwd of mensen echt verschil merken tussen andere kernels.
Dat kan ook niet. Zo op het oog verschil tussen kernel X en Y opmerken is sowieso nagenoeg onmogelijk. En ook de batterijduur zal echt niet veel schelen aangezien het scherm en dataverkeer dé verbruikers zijn.

Toch lees je elke keer euforische verhalen over dat de nieuwe kernel zoooo snel en smooth is en de accu zooo lang meegaat. Trap er ook vaak in hoor, lees je weer over wonder Rom X, flash je die, uiteraard same as ever :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Met de JIG kan je hem ook in download mode zetten, dus als hij via knoppen in download-mode kan komen, zal er volgens mij geen verschil zijn.
volume down + home + power brengt je normaalgesproken in download mode, volume up + home + power zou je in recovery moeten brengen.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat je CF-root flasht met Mobile Odin, maar als dat niet werkt wordt het lastig denk ik. De paradox is namelijk dat je root nodig hebt om Mobile Odin te gebruiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Toch lees je elke keer euforische verhalen over dat de nieuwe kernel zoooo snel en smooth is en de accu zooo lang meegaat. Trap er ook vaak in hoor, lees je weer over wonder Rom X, flash je die, uiteraard same as ever :P
Inderdaad, zo herkenbaar :)

Ik heb inmiddels Siyah, SpeedMod en N.E.A.K. gehad en heb Phenomenal Blue extreme als laatste liggen.

Batterijduur: lekker SetCPU gebruiken en wat profielen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 21:22

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb vandaag eens android 4.03 geinstalleerd, maar ik mis nu de app allshare die ik vaak gebruik. Is er een losse apk te vinden? Want ik zoek me rot nu, maar ik kan m nergens vinden.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Audione0 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:39:
Ik heb vandaag eens android 4.03 geinstalleerd, maar ik mis nu de app allshare die ik vaak gebruik. Is er een losse apk te vinden? Want ik zoek me rot nu, maar ik kan m nergens vinden.
Je kan upnplay proberen, daarin kan je een renderer kiezen zoals een TV die dlna ondersteunt. Ik weet niet of het uitmaakt of je vanuit je telefoon pusht of je TV/computer laat zoeken naar een DLNA apparaat, maar je kan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:07:
[...]

Met de JIG kan je hem ook in download mode zetten, dus als hij via knoppen in download-mode kan komen, zal er volgens mij geen verschil zijn.

[...]

volume down + home + power brengt je normaalgesproken in download mode, volume up + home + power zou je in recovery moeten brengen.

[...]

Het enige dat ik kan verzinnen is dat je CF-root flasht met Mobile Odin, maar als dat niet werkt wordt het lastig denk ik. De paradox is namelijk dat je root nodig hebt om Mobile Odin te gebruiken :X
Ik bedoelde volume up, download mode om ik ook gewoon, dus die JIG gaat ook niet werken, dat was eigenlijk mijn laatste hoop. Nu zit ik mijn een Engelstalige branded VIVO rom te kijken die ik nooit meer kan updaten. ;(

Wat trouwens raar is, is dat ik USB connectie had, totdat ik een factory reset deed. Vanaf toen is het weer fout gegaan. Heel raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 21:22

Audione0

Strijdt der titanen

gwystyl schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:00:
[...]

Je kan upnplay proberen, daarin kan je een renderer kiezen zoals een TV die dlna ondersteunt. Ik weet niet of het uitmaakt of je vanuit je telefoon pusht of je TV/computer laat zoeken naar een DLNA apparaat, maar je kan het proberen.
Ik gebruikt allshare voor het streamen van content die op de pc staat en vervolgens afspeelt op mijn Lacie HD. ik gebruik allshare als ware als een DLNA afstandbediening tussen pc en home cinema.
Als straks de officiële samsung android 4 uitkomt ga ik er wel vanuit dat allshare er weer tussen staat.

iig bedankt. Ik ga de app meteen uitproberen..

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 30-01-2012 15:38 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore

zoek eens op xda er is een nieuwe linux kernel exploit die root mogelijk maakt. Dikke kans dat die ook op android werkt.

wellicht werkt deze ook nog:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1319653

[ Voor 5% gewijzigd door ny-hardcore op 30-01-2012 17:13 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Brad Pitt schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Dat kan ook niet. Zo op het oog verschil tussen kernel X en Y opmerken is sowieso nagenoeg onmogelijk. En ook de batterijduur zal echt niet veel schelen aangezien het scherm en dataverkeer dé verbruikers zijn.

Tja dingen over snelheid zeggen mij ook nooit zo veel. Maar batterij duur valt wel degelijk op. Voorheen zat mijn verbruik tussen de 1-2% in idle per uur. Sinds ik de Siyah kernel draai is dat veel minder. (dit is naast de standard kernel van cm7 wel de enige die ik heb geprobeerd dus wellicht is een andere kernel beter, of slechter)

Voorbeeld vandaag 10 uur van stroom, scherm 16 minuten aan gehad (druk dagje vandaag). Ik gebruik hoofdzakelijk gmail, calender en de browser als het scherm aanstaat maar daarnaast syncen twitter, facebook en whats app ook gewoon om de 15-30min. ik heb nu nog 90% lading.

Aangezien ik mijn sgs2 al een goede 7-8 maanden heb en grootse deel daarvan al cm7 draai weet ik hoe mijn telefoon normaal is in verbruik en in een vergelijkbare situatie als vandaag zou ik nu al makkelijk rond de 75-80% zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 30-01-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

NeutraleGast schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Heeft checkrom wel goede camera of weet je dat niet? Want van wat ik gezien heb bevalt mij wel.
In de kitchenapp van Checkrom kun je ook de aangepaste camera van Criskelorom installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Audione0 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:38:
[...]

Ik gebruikt allshare voor het streamen van content die op de pc staat en vervolgens afspeelt op mijn Lacie HD. ik gebruik allshare als ware als een DLNA afstandbediening tussen pc en home cinema.
Als straks de officiële samsung android 4 uitkomt ga ik er wel vanuit dat allshare er weer tussen staat.

iig bedankt. Ik ga de app meteen uitproberen..
Volgens mij kan upnplay dat wel; je kan zoeken op de ene upnp server en afspelen op een ander. AllShare zit wel in XXLP1/2/6, dus dat zal ook wel in de final ICS builds zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Crazyanz schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:06:
[...]

Tja dingen over snelheid zeggen mij ook nooit zo veel. Maar batterij duur valt wel degelijk op. Voorheen zat mijn verbruik tussen de 1-2% in idle per uur. Sinds ik de Siyah kernel draai is dat veel minder. (dit is naast de standard kernel van cm7 wel de enige die ik heb geprobeerd dus wellicht is een andere kernel beter, of slechter)

Voorbeeld vandaag 10 uur van stroom, scherm 16 minuten aan gehad (druk dagje vandaag). Ik gebruik hoofdzakelijk gmail, calender en de browser als het scherm aanstaat maar daarnaast syncen twitter, facebook en whats app ook gewoon om de 15-30min. ik heb nu nog 90% lading.

Aangezien ik mijn sgs2 al een goede 7-8 maanden heb en grootse deel daarvan al cm7 draai weet ik hoe mijn telefoon normaal is in verbruik en in een vergelijkbare situatie als vandaag zou ik nu al makkelijk rond de 75-80% zitten.
Gebruik je in die siyah kernel dezelfde I/O scheduler en CPU governer als in die kernels daarvoor? Mijn ervaring is dat dat namelijk het meeste scheelde.

Mijn ervaring met de siyah kernel is goed. De DarkKnight kernel die bij Checkrom zit (en gebaseerd is op siyah) gaat naar mijn idee iets langer mee op de batterij. Alhoewel je naar mijn idee iets op prestatie inleverd. Maarja je leest het al het heeft allemaal meer te maken met gevoel als met keiharde cijfers. Eigenlijk zou je alle kernels een keer aan dezelfde test moeten onderleggen.

Weet iemand of het flashen van een kernel ook aanpassingen worden gemaakt in de I/O scheduler en CPU governers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Blindfold schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:17:
[...]

In de kitchenapp van Checkrom kun je ook de aangepaste camera van Criskelorom installeren
Checkrom heeft volgens mij de standaard samsung camera app. Of jij doe goed vind weet ik niet....
Ik ben er tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 21:52
Iedereen die graag ICS wil proberen, ICS remix is een prima ROM... Gebruik hem nu een kleine dag, en hij is best wel stabiel. Eerst veel gekut met freezes en vastlopers, maar dat lag aan mijn SetCPU instellingen. Gebruik nu No-Frills en dat werkt prima. Batterij is ook goed te doen vooralsnog, even 2-3 cycles afwachten om definitief te zeggen of het echt goed is.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436854

Tip van de dag:
Na flashen is de reboot vanuit de recovery ALTIJD een bootloop. Batterij eruit en er weer in en dan boot hij prima, op 1 force close na tijdens het instellen (die FC doet niets en kan je gewoon negeren) daarna werkt de ROM als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Neeknikker schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 01:16:
[...]

Weet iemand of het flashen van een kernel ook aanpassingen worden gemaakt in de I/O scheduler en CPU governers?
Voor zover ik het kan volgen in de kernel threads op XDA en wat ik zie bij mijn eigen gemaakte kernels kun je een default scheduler en governor instellen.
Bij het flashen van een andere kernel kan het dus zijn dat deze een andere default setting heeft.
Of dat er in de initramfs een extra filetje is opgenomen dat bij booten de kernel settings aanpast.

Verder kun je met tooltjes zoals voltage control de governor en scheduler weer aan aanpassen
(als de kernel ondersteuning heeft voor meerdere governers en schedulers).

Verder is het volgens mij per kernel maker zo dat ze verschillende tweaks in de governerer / scheduler inbakken.
(Bijvoorbeeld bij phoenix en n.e.a.k)

btw: Dit lijkt bij mij ook lekker te werken, UV settings en andere governer+scheduler
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1466017

[ Voor 7% gewijzigd door ny-hardcore op 31-01-2012 12:01 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Neeknikker schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 01:18:
[...]
Checkrom heeft volgens mij de standaard samsung camera app. Of jij doe goed vind weet ik niet....
Ik ben er tevreden mee
Scheelt volgens mij niet zo heel veel. Volumeknoppen om foto te maken en iets met beter geluid bij filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:32:
Iedereen die graag ICS wil proberen, ICS remix is een prima ROM... Gebruik hem nu een kleine dag, en hij is best wel stabiel. Eerst veel gekut met freezes en vastlopers, maar dat lag aan mijn SetCPU instellingen. Gebruik nu No-Frills en dat werkt prima. Batterij is ook goed te doen vooralsnog, even 2-3 cycles afwachten om definitief te zeggen of het echt goed is.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1436854

Tip van de dag:
Na flashen is de reboot vanuit de recovery ALTIJD een bootloop. Batterij eruit en er weer in en dan boot hij prima, op 1 force close na tijdens het instellen (die FC doet niets en kan je gewoon negeren) daarna werkt de ROM als een zonnetje!
Heb zelf mijn eerste ICS versie er net opgezet, dan die van Bezke 1.6. Voelt wel echt beter dan ik in eerste instantie gedacht had. Wel een oudere modem versie er opgezet, die laatste was wat traag met mijn internet connectie. Wifi is niet heel stabiel. Best veel connectie verliezen thuis. Voor de rest niet echt dingen tegen gekomen, behalve dan incompatible apps in de market. Kom zelf van Miui en ben blij dat nu de dpi weer normaal staat. Ging me een beetje irriteren met sommige apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Neeknikker schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 01:16:
[...]

Gebruik je in die siyah kernel dezelfde I/O scheduler en CPU governer als in die kernels daarvoor? Mijn ervaring is dat dat namelijk het meeste scheelde.

Mijn ervaring met de siyah kernel is goed. De DarkKnight kernel die bij Checkrom zit (en gebaseerd is op siyah) gaat naar mijn idee iets langer mee op de batterij. Alhoewel je naar mijn idee iets op prestatie inleverd. Maarja je leest het al het heeft allemaal meer te maken met gevoel als met keiharde cijfers. Eigenlijk zou je alle kernels een keer aan dezelfde test moeten onderleggen.

Geen idee als het er standaard in zit wel, ik heb zelf iig niets ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ik heb op mijn tel checkrom geflasht met darkknight kernel. Nu heb ik op school moeite met verbinding maken met de wifi. Mijn school heeft over de hele gebouw access points, om de 10 meter is er een accesspoint. Voor het flashen kon ik wel verbinding maken. Aangezien ik grote gedeelte van de dag op school ben, is het wel belangrijk om verbinding te kunnen maken met de wifi op school. Heb ik nu geen andere optie dan terug naar stock? Op internet kon ik geen duidelijke oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Volgens mij komt dat door de langere periodes tussen WiFi scannen dat de darkknight kernel doet... Denk niet dat dit goed zal zijn voor roamen tussen APs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Nivk schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:02:
Volgens mij komt dat door de langere periodes tussen WiFi scannen dat de darkknight kernel doet... Denk niet dat dit goed zal zijn voor roamen tussen APs.
Ik heb het met siyah geprobeerd, dat lukt ook niet. Heeft siyah ook lange periodes tussen wifi scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Crazyanz schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:02:
[...]

Geen idee als het er standaard in zit wel, ik heb zelf iig niets ingesteld.
Ik denk dat daar het grootste verschil is opgetreden bij je. Dus niet zozeer de kernel maar de meer de schedulers die zijn veranderd. speel maar eens met set cpu of voltage control. daar kan je van een energie slurpende telefoon een hele zuinige maken (de uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
Met No-Frills kun je Max. clock freq., Min. clock freq., Governor en I/O scheduler aanpassen :)

Android Market: No-frills CPU Control - Apps op Android Market

[ Voor 10% gewijzigd door Genos op 31-01-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:38:
Met No-Frills kun je Max. clock freq., Min. clock freq., Governor en I/O scheduler aanpassen :)
SetCPU, Voodoo Control, zijn er wel meer hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
Ja, maar voor de beginnende androidtweakert is No Frills wel heel fijn :) Niks geen tabbladen, niet kutten met voltages, gewoon 4 opties die je aan kan passen. That's it ;) En No frills werkt echt praktisch ALTIJD. SetCPU doet bij sommige kernels nog wel eens brak bij mij. Overigens, kan je ook je I/O Scheduler aanpassen in SetCPU? Nooit gevonden..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:43:
Overigens, kan je ook je I/O Scheduler aanpassen in SetCPU? Nooit gevonden..... :P
Sja, kan je met No-frills een profile aanmaken? Nee. Zo hebben al die apps wel iets dat een andere niet heeft. Rommelen met undervolten vind ik altijd wel geestig, al doet het vrijwel niets voor je accuduur uiteraard.
Overigens, kan je ook je I/O Scheduler aanpassen in SetCPU? Nooit gevonden.....
En wat moet een beginnende Tweakert dan met een aangepaste I/O scheduler? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 31-01-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:47:
[...]

Sja, kan je met No-frills een profile aanmaken? Nee. Zo hebben al die apps wel iets dat een andere niet heeft. Rommelen met undervolten vind ik altijd wel geestig, al doet het vrijwel niets voor je accuduur uiteraard.
Ik heb inderdaad altijd profiles gehad in SetCPU, fijn programma. Alleen kreeg ik constant deep sleep en freeze problemen met ICS Remix. Dus vandaar; No-Frills :) Allemaal fijne programma's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmeh_PS3 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:50:
Ik heb inderdaad altijd profiles gehad in SetCPU, fijn programma. Alleen kreeg ik constant deep sleep en freeze problemen met ICS Remix. Dus vandaar; No-Frills :) Allemaal fijne programma's. ;)
Kan ook aan de kernel liggen. Sommige kernels underclocken zelf al iets. Of men stelt zelf 100MHz als onderste grens in. Dat is niet handig voor de stabiliteit als wel geheel onzinnig om accu te sparen, integendeel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:51:
[...]

Kan ook aan de kernel liggen. Sommige kernels underclocken zelf al iets. Of men stelt zelf 100MHz als onderste grens in. Dat is niet handig voor de stabiliteit als wel geheel onzinnig om accu te sparen, integendeel zelfs.
Kan je misschien toelichten waarom het onzinnig is om de ondergrens op 100MHz (t.o.v. bv. 200 MHz) in te stellen? Dit is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:43:
Kan je misschien toelichten waarom het onzinnig is om de ondergrens op 100MHz (t.o.v. bv. 200 MHz) in te stellen? Dit is mij niet helemaal duidelijk.
Omdat 200MHz de sweetspot is qua snelheid/energieverbruik. Als de CPU moet throttlen tussen 100MHz en 200MHz om taken uit te voeren kost dat meer energie dan gewoon te blijven "hangen" op 200MHz.

Heb op de zaak daar een hele mooie link van, zal die morgen in deze post toevoegen. Wist het zelf ook niet :P

Hierbij zoals gezegd de zeer informatieve en leerzame link: http://www.android-hilfe....aucher-des-galaxy-s2.html

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 01-02-2012 09:20 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Is het mogelijk om een custom kernel te installeren op de stock rom van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleGast schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:49:
Is het mogelijk om een custom kernel te installeren op de stock rom van samsung?
Ja hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Dus siyah flashen op de stock kernel gaat geen problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
NeutraleGast schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:12:
Ik heb het met siyah geprobeerd, dat lukt ook niet. Heeft siyah ook lange periodes tussen wifi scannen?
Dacht dat dit net een verschil tussen de twee was en Siyah dus niet zo lang wacht. Eigenlijk weet ik het niet geheel zeker en kan het nergens vinden online. Voor mij staat de Scan Interval op 120 met een Siyah kernel, met een DK kernel was het 180 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Nivk schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:05:
[...]

Dacht dat dit net een verschil tussen de twee was en Siyah dus niet zo lang wacht. Eigenlijk weet ik het niet geheel zeker en kan het nergens vinden online. Voor mij staat de Scan Interval op 120 met een Siyah kernel, met een DK kernel was het 180 dacht ik.
Ik heb Checkrom opnieuw geflasht, en dus met de stock kernel van checkrom, maar kon alsnog geen verbinding maken. Ik zit nu weer op de stock firmware van samsung en verbinding maken gaat prima. Het ligt dus volgens mij gewoon aan checkrom.

Het liefst ga ik niet terug naar stock, maar wifi op school is voor mij cruciaal. Cyanogenmod is ook geen optie omdat de camera kwaliteit slecht is(geldt ook voor miui). Ik ken behalve checkrom geen andere roms met de stock camera app en even goede kwaliteit. Als iemand hier wel een of meerdere kent, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:37

yassine

Nothing to it but to do it!

Heb het zelfde probleem met Check Rom 4 HD op me sgs 2, heel erg irritant. Heb dit zowel op school als werk. Met thuisnetwerk met een 'simpele' WPA 2 wlanetje enz. pakt ie wel. Hopelijk is dit opgelost in CheckRom 5, voor de rest een prima rom :)
NeutraleGast schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:15:
[...]

Ik heb Checkrom opnieuw geflasht, en dus met de stock kernel van checkrom, maar kon alsnog geen verbinding maken. Ik zit nu weer op de stock firmware van samsung en verbinding maken gaat prima. Het ligt dus volgens mij gewoon aan checkrom.

Het liefst ga ik niet terug naar stock, maar wifi op school is voor mij cruciaal. Cyanogenmod is ook geen optie omdat de camera kwaliteit slecht is(geldt ook voor miui). Ik ken behalve checkrom geen andere roms met de stock camera app en even goede kwaliteit. Als iemand hier wel een of meerdere kent, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
yassine schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:54:
Heb het zelfde probleem met Check Rom 4 HD op me sgs 2, heel erg irritant. Heb dit zowel op school als werk. Met thuisnetwerk met een 'simpele' WPA 2 wlanetje enz. pakt ie wel. Hopelijk is dit opgelost in CheckRom 5, voor de rest een prima rom :)

[...]
Gebruik je nog steeds Checkrom ondanks dit? Of ben je overgestapt? Zo ja naar welke rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Ja na volle tevredenheid, behalve het wifi prob. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
yassine schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:54:

[...]
Probeer eens de DaarkKnight kernel te draaien op CheckRom.
Ik draai deze nu 4dagen naar alle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Mistermo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:29:
[...]

Probeer eens de DaarkKnight kernel te draaien op CheckRom.
Ik draai deze nu 4dagen naar alle tevredenheid.
Ik heb het met;
-Stock kernel
-Darkknight
-siyah
geprobeerd, bij alledrie was het probleem aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
NeutraleGast schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:19:
[...]

Ik heb het met;
-Stock kernel
-Darkknight
-siyah
geprobeerd, bij alledrie was het probleem aanwezig.
Misschien zeg ik nu iets wat allang is gezegd: maar hebben jullie wel in de startpost van het topic over de CheckRom gekeken? Ik zelf kon ook geen verbinding maken met het WiFi netwerk op de RUG, maar met deze fix werkt het wel:
Fix for only those who have problem's on Wifi for 2.3.6: http://forum.xda-develope...p=20013994&postcount=8619
Flashen in CWM en dan moet het werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-02-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
barzi schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:05:
[...]

Misschien zeg ik nu iets wat allang is gezegd: maar hebben jullie wel in de startpost van het topic over de CheckRom gekeken? Ik zelf kon ook geen verbinding maken met het WiFi netwerk op de RUG, maar met deze fix werkt het wel:

[...]

Bedankt man, dat heb ik totaal over het hoofd gezien. Of het werkt, dat moet ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er is verschil met WiFi ontvangst ( sterkte )
Op sommige plekken heb ik met de ene rom beter bereik, dan andere ( vaste APlocatie )

Waarin zit dat, modem-deel of kernel
Ik zou een ander modemdeel kunnen flashen als dat zo is ?
Heb nu zoals velen de JVU versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Dit was de oplossing, top! _/-\o_ Overheen gelezen :z
barzi schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:05:
[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Laatst online: 13:03
Jongens even een vraag, ik hoop dat iemand mij dit zo snel mogelijk kan terug sturen, want zit op dit moment te stuiteren van de stress.

Ik heb reeds een 2de hands GS2 gekocht.
Nu wil ik gaan rooten en rommen.

Nu las ik al heel snel dat ik voordat ik wil gaan beginnen de /efs map moet gaan backuppen.
Als ik met bv. Root Explorer deze map ga inkijken krijg ik "empty folder".

Als ik via de terminal emulator ga naar:
cd efs
ls

Krijg ik allemaal files.(Zie screenshot)
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/10/395108.png
Betekend dit dat de inhoud gehide staat?En dat daarom Root Explorer aangeeft dat de map leeg is?

Of ben ik simpel de "lul'?

Gelieve mij zo snel mogelijk te antwoorden, via PM/Email.

B.v.d. Johnny

[ Voor 10% gewijzigd door Freeman op 01-02-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Johnnyzz schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 19:37:
Jongens even een vraag, ik hoop dat iemand mij dit zo snel mogelijk kan terug sturen, want zit op dit moment te stuiteren van de stress.

Ik heb reeds een 2de hands GS2 gekocht.
Nu wil ik gaan rooten en rommen.

Nu las ik al heel snel dat ik voordat ik wil gaan beginnen de /efs map moet gaan backuppen.
Als ik met bv. Root Explorer deze map ga inkijken krijg ik "empty folder".

Als ik via de terminal emulator ga naar:
cd efs
ls

Krijg ik allemaal files.(Zie screenshot)
[url=[/url]
Betekend dit dat de inhoud gehide staat?En dat daarom Root Explorer aangeeft dat de map leeg is?

Of ben ik simpel de "lul'?

Gelieve mij zo snel mogelijk te antwoorden, via PM/Email.

B.v.d. Johnny
https://market.android.com/search?q=efs+backup&c=apps

Was dat nou zo moeilijk?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Kennelijk voor u wel, aangezien dat geen antwoord geeft op mijn vraag.

Ik wil mijn EFS folder gaan backuppen,dit wilde ik gaan doen met "ES File Explorer".
Als ik ga bladeren naar de map EFS is de inhoud binnen deze map leeg, krijg de melding "empty folder" als ik de map efs open.

Echter als ik via de terminal de map efs open (cd efs) en vervolgens ls typ krijg ik een lijst met een aantal bestanden.

Is dit normaal of niet?
Omdat ik bang was dat mijn efs folder leeg was, en dus de sjaak ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Johnnyzz schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:15:
Kennelijk voor u wel, aangezien dat geen antwoord geeft op mijn vraag.

Ik wil mijn EFS folder gaan backuppen,dit wilde ik gaan doen met "ES File Explorer".
Als ik ga bladeren naar de map EFS is de inhoud binnen deze map leeg, krijg de melding "empty folder" als ik de map efs open.

Echter als ik via de terminal de map efs open (cd efs) en vervolgens ls typ krijg ik een lijst met een aantal bestanden.

Is dit normaal of niet?
O.m.g, heeft je telefoon een IMEI, start die uberhaupt nog? zoja dan maakt het dus geen f*ck uit.
Maak gewoon een backup met tools die er voor zijn, es explorer is hier niet voor!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johnnyzz schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:15:
Is dit normaal of niet?
Als ES File Explorer geen root rechten heeft wel ja. Probeer bijv. Root Explorer, met de juiste rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Omg, dat was echt een domme actie inderdaad..
Dat ik daar niet aan gedacht had -.-, had me een hoop tijd bespaard.

Was dus niks aan de hand, en heb de backup kunnen maken van de efs folder d.m.v. Root Explorer :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
Gebruik altijd ES File Explorer daarvoor, geen problemen. Settings helemaal onderaan en root explorer aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ff aandacht please!

Mijn telefoon is deze avond gestolen. Broekzak > sporttas > onbewaakte kleedkamer. Ja niet handig nee maar laten we dat aub link liggen.

Ik weet dat HTC zoiets heeft als dat je altijd je mobiel kan traceren of zelfs foto's kan maken op afstand en weet ik het allemaal. Heeft Samsung ook zoiets (zul je je zeker ooit eens een keer voor moeten hebben aangemeld gok ik)?

Dan nog iets. Wanneer iemand dat ding vindt, in hoeverre kunnen ze er überhaupt iets mee? Als je een paar keer de lockscreen verkeerd invoert moet je geloof ik je mailadres + wachtwoord invoeren om te verifiëren of jij het daadwerkelijk bent. Dat is allemaal op een stock-rom. Nou ben ik bang dat men zo'n ding gewoon kan rooten, ook al kunnen ze niet op de telefoon zelf. Is dat mogelijk?

Verder kan ik natuurlijk ook altijd de sportclub verantwoordelijk stellen maar dat is hier niet van belang

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:23:
Jongens ff aandacht please!

Mijn telefoon is deze avond gestolen. Broekzak > sporttas > onbewaakte kleedkamer. Ja niet handig nee maar laten we dat aub link liggen.

Ik weet dat HTC zoiets heeft als dat je altijd je mobiel kan traceren of zelfs foto's kan maken op afstand en weet ik het allemaal. Heeft Samsung ook zoiets (zul je je zeker ooit eens een keer voor moeten hebben aangemeld gok ik)?

Dan nog iets. Wanneer iemand dat ding vindt, in hoeverre kunnen ze er überhaupt iets mee? Als je een paar keer de lockscreen verkeerd invoert moet je geloof ik je mailadres + wachtwoord invoeren om te verifiëren of jij het daadwerkelijk bent. Dat is allemaal op een stock-rom. Nou ben ik bang dat men zo'n ding gewoon kan rooten, ook al kunnen ze niet op de telefoon zelf. Is dat mogelijk?

Verder kan ik natuurlijk ook altijd de sportclub verantwoordelijk stellen maar dat is hier niet van belang

Alvast bedankt
beetje vreemd om de sportclub verantwoordelijk te stellen als jij je spullen onbeheerd achterlaat he :)

voor de rest kunnen ze het toestel idd gewoon wipen via de Odin mode.
Pagina: 1 ... 49 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.