Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01
pimjai schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:15:
kan het zijn dat CM9 voor de SGS2 minder ver is dan die voor de orriginele SGS? vond namelijk build 11 erg goed op mijn SGS, maar CM9 op de S2 lijkt toch wat minder snel kwa reageren enzo. niet dat het erg is verder, 2.3 met touchwiz heeft geloof ik al hardware acceleratie, dus denk dat het weinig uitmaakt voor de interface of je nu 2.3 of 4.0 draait, behalve dan natuurlijk dat CM9 er mooier uit ziet dan touchwiz.
Ja dat kan prima. De SGS heeft net andere hardware dan de SGS2, en er zijn andere ontwikkelaars mee bezig. Het kan dus goed zijn dat sommige dingen beter werken op de SGS dan op de SGS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 06:51
gwystyl schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:27:
[...]

Ja dat kan prima. De SGS heeft net andere hardware dan de SGS2, en er zijn andere ontwikkelaars mee bezig. Het kan dus goed zijn dat sommige dingen beter werken op de SGS dan op de SGS2
oke duidelijk. mogen ze eigenlijk bij cyanogenmod gewoon de drivers gebruiken die samsung ook gebruikt in zijn 4.0 firmware? ik dacht namelijk dat ze bij CM9 alleen maar open source zaken gebruiken, en aangezien ik net op de FP dit bericht lees: nieuws: Opensourcedriver voor ARM's Mali-gpu in ontwikkeling
zijn er dus helemaal geen open source drivers voor de GPU in de S2. hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:37

nXXt

Carpe omnia

Draai nu en paar uur XXLP2 naar volle tevredenheid. Zoomen in de browser valt direct op: dat gaat enorm vloeiend... Al met al erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:28
Ik draai hier ook de CM9 versie van 6-jan. Geen problemen, doet het goed behalve natuurlijk bekende bugs en niet werkende dingen. Vorige week de build van 18-jan geprobeerd maar daar had ik dus last van datadrops. Weer terug naar die van 6-jan en ben nu weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SuperKneus schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:19:
Ik draai hier ook de CM9 versie van 6-jan. Geen problemen, doet het goed behalve natuurlijk bekende bugs en niet werkende dingen. Vorige week de build van 18-jan geprobeerd maar daar had ik dus last van datadrops. Weer terug naar die van 6-jan en ben nu weer blij :)
Als je een ics wilt zonder problemen zou je Remix ics 4.0.3 V7.4 kunnen proberen van westcrip. Deze is ook nog eens sneller dan cm9.

[ Voor 3% gewijzigd door Thombias op 23-01-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
CheckRom heeft nu ook een V5 uitgebracht. Ben toch weer terug bij V4 sinds MIUI en Criskelo.
Vind de batterijduur icm Speedmod echt helemaal top!

Misschien deze week eens V5 uitproberen.

http://forum.xda-develope...=21648018&postcount=11777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na cm9 en verschillende varianten daarvan uitgeprobeerd te hebben toch maar terug gestapt naar de stabiele cm7 (166). icm met siyah kernel. toch nog even de beste combinatie imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Waar ik gister wel achterkwam is dat mijn bootanimatie niet helemaal in orde is.

Ik kreeg de Speedmod kernell niet geinstalleerd via CMW dus heb ik het via ODIN gedaan.

Nu hoor ik alleen de bootanimatie van dat android vs apple maar ik zie de stock animatie.... maar ach ,kleinigheidje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snakeye2209 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:10:
Nu hoor ik alleen de bootanimatie van dat android vs apple maar ik zie de stock animatie.... maar ach ,kleinigheidje...
De Speedmod kernel ondersteunt out of the box geen custom boot animation, zoals in de XDA-thread een keer of zesduizend is geschreven... Je kan het echter wél gewoon werkende krijgen, hoe staat daar ook uitgelegd.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Brad Pitt schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:18:
[...]

De Speedmod kernel ondersteunt out of the box geen custom boot animation, zoals in de XDA-thread een keer of zesduizend is geschreven... Je kan het echter wél gewoon werkende krijgen, hoe staat daar ook uitgelegd.
Haha, veel topics gelezen op XDA, maar helaas dat blijkbaar over het hoofd gezien. Sorry :>
Zeker als een topic honderden pagina's heeft :P

Ik gaat nog even zoeken vandaag....

[ Voor 5% gewijzigd door Snakeye2209 op 23-01-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snakeye2209 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:24:
Ik gaat nog even zoeken vandaag....
Er staan uiteraard ook veel te veel posts in zo'n thread, dat is ook wel zo. Mocht je het willen proberen: hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Brad Pitt schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:22:
[...]

Er staan uiteraard ook veel te veel posts in zo'n thread, dat is ook wel zo. Mocht je het willen proberen: hier ;)
Thnx voor de link. _/-\o_

Tis wel een aardige actie om iets simpels aan te passen. Ga er maar een keer voor zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

Tijdje geleden revolution rom v4 geïnstalleerd dat was vrij simpel.
Maar had als probleem dat ik geen facebook contacten met me google contacten kon koppelen.
Dus besloot terug naar stock rom en dan naar de laatste versie die werkt met jkay mod.
Wat moeite gehad om de juiste te vinden.
Had er 1 die bij mij last had van reboots ook na alle probeersel.
Facebook koppelen werkte gewoon.
Daarna een andere gevonden die bij mij stabiel liep maar hier kan ik weer geen facebook contacten koppelen.
Iemand dit nog meer tegen gekomen met sommige roms ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:38
Ik ben ook opzoek naar een goede rom.
Ik heb nog geen ervaringen met custom rom's. Heb enkel miui rom geprobeerd maar ik mis daarbij de appbrowser.

Welke is bijvoorbeeld een goede rom?
CheckRom v4 van xda?

Ik wil voornamelijk betere batterijduur en eens iets anders wat ben standaard al beetje beu.

Of bestaat er misschien manier om toch appbrowser te krijgen op miui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frye schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:43:
Willekeurige Launcher installeren? LauncherPro, ADW, GoLauncher, Zeam etc. etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zelfs met modem KP8 heb ik nog steeds data drops in CM9 (wel minder dan met de originele modem die bij CM9 mee komt). Hooguit de versie van 6 januari leek stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer terug op Villainrom 3.0 met KI3 modem en speedmod.
Nog steeds qua batterij geniaal heb ik zo het idee, kan iemand mij nog andere leuke roms geven?
Ik heb al wel 124312 geflashed gisteren en niks maakt me echt blij op het moment:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Brad Pitt schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:03:
[...]

Willekeurige Launcher installeren? LauncherPro, ADW, GoLauncher, Zeam etc. etc. :)
Maar ik zou dan liefst gewoon homescreen etc. standaard houden (van miui dan). Als je een launcher instelt past hij toch ook je homescreen etc aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:23
frye schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:43:
Ik ben ook opzoek naar een goede rom.
Ik heb nog geen ervaringen met custom rom's. Heb enkel miui rom geprobeerd maar ik mis daarbij de appbrowser.

Welke is bijvoorbeeld een goede rom?
CheckRom v4 van xda?

Ik wil voornamelijk betere batterijduur en eens iets anders wat ben standaard al beetje beu.

Draai nu al een tijdje Checkrom en ben daar zeer tevreden over.
Huidige is V5, XILA2_CheckromRevoHD_V5 en draait als een trein met DarkKnight 2.5.2.
Mis alleen wel Jkay.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frye schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:38:
Maar ik zou dan liefst gewoon homescreen etc. standaard houden (van miui dan). Als je een launcher instelt past hij toch ook je homescreen etc aan?
Hoe bedoel je qua aanpassing dan? Achtergrond, widgets e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 11:38
Ik heb sinds vandaag CheckRom 4 draaien. Heb de week hiervoor wat ICS rom's geprobeerd, maar die zijn me toch nog te buggy.

Heb nu dus CheckRom V4 draaien, met Go Launcher met ICS theme, en de ICS theme uit de kitchen. Qua looks enzo is hij nu helemaal naar wens, maar mis wel wat ICS dingetjes. De ICS browser was wel fijn, en het multitasken werkte beter.

Maar voorlopig ben ik wel tevreden zo!

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Brad Pitt schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:07:
[...]

Hoe bedoel je qua aanpassing dan? Achtergrond, widgets e.d.?
Als je launcher pro erop gooit dan moet je toch je homescreen customizen met launcher pro.
Kzou graag homescreen van miui behouden enkel een knopje met een overzicht van je apps _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frye schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:26:
Kzou graag homescreen van miui behouden enkel een knopje met een overzicht van je apps _/-\o_
Mja je kan daar natuurlijk ook wat apps voor installeren die op zich vrijwel hetzelfde doen. Maak zelf gebruik van DesktopVisualizer en zet een widget op het homescreen, zoals linksonder dat witte iBood/1dayfly icoon.

Als je daar op klikt verwijst 'ie naar de Application Folder app, alwaar ik dan een x-aantal applicaties heb toegewezen als zijnde "Nieuws"-apps. Dus je klikt op icoon, je ziet alle Nieuws-apps. Twee iconen ernaast gaat 'ie naar de Games. Zo kan je uiteraard ook gewoon een icoon maken die naar álle apps verwijst.

Zullen zat andere oplossingen ook zijn hoor, dit is er slechts eentje :P

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/app1.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/app2.jpg
<clickable>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sinds gistermiddag draai ik ook de ICS Remix rom van 'westcrip'. Bevalt goed! Geen vastlopers of reboots gehad, wel een paar keer dat ik even bleef hangen voor een seconde of 10. Het draait allemaal heel snel en soepel, beter dan GalnetMIUI die ik hiervoor had. De NovaLauncher is ook top in combinatie met de facebook/twitter/agenda-widgets van Android Pro Widgets, die Go Launcher meuk was ik ook een beetje zat. Alleen mis ik in de Novalauncher de optie om bepaalde apps te kunnen verbergen zoals in de GoLaucher wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 21-09 12:19
frye schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:26:
[...]

Dan is dit denk ik wel iets voor jou!
YouTube: Hands on - MiuiSP4.1 for Samsung Galaxy S2 - Highly customizable & very fast!
MIUI met een appdrawer en ik vind hem er ook nog mooier uit zien dan de standaard MIUI.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 23:44
Ik heb een probleem,
mijn galaxy s2 wilde wat al te graag zwemmen in de wasbak. Nadat ik hem er snel uit had gevist en in de rijst heb gehad voor een weekend start mijn galaxy s2 wel op, maar sluit meteen weer af omdat hij zegt dat de batterij leeg is. Deze is niet leeg en een andere batterij werkt ook niet. wel doen recovery en download mode het (ik draaide checkrom) Ik zou graag nog even de orginele firmware erop zetten voor ik mijn mobiel naar kpn toe stuur. Alleen is mijn probleem dat mijn mobiel niet wordt herkend door odin/computer. Er komt eerst een bericht, usb apparaat wordt niet herkend en daarna niets.

Is het mogelijk om via CWM een standaard firmware van samfirmware te flashen? dus een .tar bestand? Ik kon dat namelijk niet zo 1 2 3 vinden op xda/google, en in cwm lijkt alleen zip te zijn gesupport.

[ Voor 4% gewijzigd door iklucas op 23-01-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 23:17
iklucas schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:12:
Ik heb een probleem,
mijn galaxy s2 wilde wat al te graag zwemmen in de wasbak. Nadat ik hem er snel uit had gevist en in de rijst heb gehad voor een weekend start mijn galaxy s2 wel op, maar sluit meteen weer af omdat hij zegt dat de batterij leeg is. Deze is niet leeg en een andere batterij werkt ook niet. wel doen recovery en download mode het (ik draaide checkrom) Ik zou graag nog even de orginele firmware erop zetten voor ik mijn mobiel naar kpn toe stuur. Alleen is mijn probleem dat mijn mobiel niet wordt herkend door odin/computer. Er komt eerst een bericht, usb apparaat wordt niet herkend en daarna niets.

Is het mogelijk om via CWM een standaard firmware van samfirmware te flashen? dus een .tar bestand? Ik kon dat namelijk niet zo 1 2 3 vinden op xda/google, en in cwm lijkt alleen zip te zijn gesupport.
Als je verzekerd bent bij kpn (tegen water schade natuurlijk) dan kan je hem daar naar toe sturen of langs brengen, ben je NIET verzekerd dan word het zeker een afkeur. Is je toestel geroot en je hebt een oplettende monteur, ook afkeur (waterschade of niet). Dit zijn richtlijnen vanuit samsung. Ik hoop voor je dat je verzekerd bent.

Heb je niet toevallig nog een originele nandroid backup op je telefoon staan?
Als je gs2 aan usb hangt , blijft hij dan wel aan? zo ja dan kan je misschien mobile odin gebruiken.
Ik weet niet of er originele firmware is die via cwm te flashen is, het moet idd .zip zijn volgens mij... je zou toch nog eens goed op xda moeten zoeken of in het Q&A gedeelte vragen (nadat je goed gezocht hebt!).
Er moet haast iemand zijn die zoiets heeft meegemaakt zou je zeggen...

[ Voor 5% gewijzigd door Gohan040 op 23-01-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 23:44
Gohan040 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:26:
[...]

Heb je niet toevallig nog een originele nandroid backup op je telefoon staan?
Volgens mij alleen een waar dan een andere insecure kernel op zit:/

Edit: nu heb ik inderdaad na een nandroid backup terug te zetten 2.3.6 firmware er weer op, alleen nog met een insecure kernel.

[ Voor 19% gewijzigd door iklucas op 24-01-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe Void kernel heet nu Phoenix. Draait weer gewoon prima en snel, zowel voor de gebruiker als ook in synthetische benchmarks. Wat er wel redelijk nieuw aan is is dat je uit de Market een app kan downloaden waar je verschillende opties mee aan- en uit kan zetten. Werkt best prettig en je steunt de dev er ook mee want deze app kost wel €3, hoeft 'ie dus niet te wachten op een donatie :) XDA thread hier, de Phoenix website hier.

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/phoenix01.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/phoenix02.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/phoenix03.jpg Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/phoenix04.jpg
<clickable>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Ik heb momenteel deze ROM:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1352386

Is er een manier om youtube app te installeren?
Vind hem niet in de market.

Vind hem wel via market op de pc. Maar bij installeren zegt die dat hij niet beschikbaar is voor je land... (Belgie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
frye schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:53:
Ik heb momenteel deze ROM:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1352386

Is er een manier om youtube app te installeren?
Vind hem niet in de market.

Vind hem wel via market op de pc. Maar bij installeren zegt die dat hij niet beschikbaar is voor je land... (Belgie?)
Je geeft je antwoord zelf al. Ik denk dat de enige manier is om een apk ergens vandaan te trekken en die te installeren. Ik weet alleen niet of Youtube zelf ook kijkt vanuit welk land je de pagina/video benadert en dan alsnog toegang ontzegt, maar dat is makkelijk te proberen als je eenmaal de apk hebt.
De versie die ik geïnstalleerd heb staan is 2.3.4 van 19 dec 2011. Als ik vanuit Appbrain naar de market ga zegt de market ook doodleuk dat dit programma niet compatible is met mijn toestel, maar dat zal wel komen omdat ik CM9 draai en de devs de telefoon-identifier anders hebben ingesteld. Het kan dus zijn dat er al een update is.

edit: zo te zien is de laatste versie inderdaad 2.3.4 voor android 2.2 - 2.3.7. Hier is een download linkje

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 24-01-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Ik heb nog een probleem met bluetooth.
Heel bizar :

ik vind geen bluetooth apparaten maar wel telefoons met bluetooth . Zeer irritant want kan niet connecteren met carkit. Ook een ander apparaat lijkt hij niet te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frye schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:16:
Ik heb nog een probleem met bluetooth.
Sja, het blijft nu eenmaal MIUI hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Laatst online: 01-10 21:45
Ik heb een cm 7 gecompileerd van laatste source en heb er fm radio support in gehacked op basis van patches die er all waren.

iemand interesse?

rds werkt nog niet en audio settings zijn soms verminkt ;)

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu zelf bezig met het editen van Checkrom V4, beetje init.d build.prop dingen.
Wat dingetjes verwijderen/toevoegen.
Alles lijkt tot nu toe redelijk goed te gaan, de eerste bèta release deed het(:
Hartstikke leuk om wat meer van custom roms te gaan snappen!

/Iemand geïnteresseerd in het mede-testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
ik heb nu de nieuwste kernel genaamd Siyah-v2.6.9. Maar wat ik mij af vraag welke is nu het beste voor een SG2? lees ook veel verhalen over de speedmod. Ik draai verder geen custom rom

graag hoor ik welke nu het beste is en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:44:
Ben nu zelf bezig met het editen van Checkrom V4, beetje init.d build.prop dingen.
Wat dingetjes verwijderen/toevoegen.
Alles lijkt tot nu toe redelijk goed te gaan, de eerste bèta release deed het(:
Hartstikke leuk om wat meer van custom roms te gaan snappen!

/Iemand geïnteresseerd in het mede-testen?
Als je er behoefte aan hebt wil ik het wel voor je doen (heb namelijk ook nog een galaxy note)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
ik krijg het niet voor elkaar om een nieuwe boot animation erop te knallen. Ik heb meerdere file managers gedownload maar kan gewoon geen toegang tot de root krijgen. Root explorer crasht op mijn galaxy. Heb ik dan niet mijn telefoon geroot? of alleen soft root en geen harde root? kan ook geen apps op sd installeren :(
iemand die mij wil en kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Laatst online: 01-10 21:45
jakz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:59:
ik krijg het niet voor elkaar om een nieuwe boot animation erop te knallen. Ik heb meerdere file managers gedownload maar kan gewoon geen toegang tot de root krijgen. Root explorer crasht op mijn galaxy. Heb ik dan niet mijn telefoon geroot? of alleen soft root en geen harde root? kan ook geen apps op sd installeren :(
iemand die mij wil en kan helpen?
Iets meer info zou wel handig zijn.bijvoorbeeld welke rom etc.
En welke kemel.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
geen rom alleen een kernel van siyah 2.6.9 ik moet in data/local zien te komen en daar bootanimation.zip in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:01:
[...]

Als je er behoefte aan hebt wil ik het wel voor je doen (heb namelijk ook nog een galaxy note)
Leuk leuk!
Morgen samen met een kameraad nog wat testen en kijken of die op onze telefoons lekker loopt.
Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:09
Ik draai op dit moment ICS Ressurection remix 7.4 en dat draait allemaal prima. Af en toe heb ik wel dat het scherm 5 seconden zwart wordt en het programma die ik dan heb open staat crasht. Dit is best hinderlijk.

Nu vroeg ik mij twee dingen af: ligt dit nou aan het programma die nog niet klaar is voor ICS, of aan de ROM (niet stabiel genoeg)? En gaat de batterij korter mee met een ICS rom (zoals deze) ivm een Gingerbread ROM (bv. nieuwste standaard Samsung ROM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:37

nXXt

Carpe omnia

Ik vraag me af of mijn S2 automatisch een notification geeft wanneer er een officiële release komt van ICS. Momenteel draai ik 4.0.3 naar behoorlijke tevredenheid (enkel de browser doet een enkele keer moeilijk bij het indrukken van de Back-knop), maar ik vraag me af of ik daar direct de uiteindelijke versie overheen kan gooien zonder te flashen :P.

Kon het met Google niet echt vinden (maar misschien komt het door slecht gekozen keywords).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Wat is het beste ics rom op dit moment? Dus met minste bugs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
NeutraleGast schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 06:57:
Wat is het beste ics rom op dit moment? Dus met minste bugs etc.
Tweakers die wij zijn is er natuurlijk maar één manier om daar achter te komen.....

...... probeer de ROMs die jou het meeste aanspreken voor een voor jou acceptabele tijd waarin je ze uitgebreid kan testen en waarbij je dus ziet hoe de betreffende ROMs presteren in jouw situatie met jouw gebruik en met de apps die jij gebruikt!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Er is een nieuwe CM9 uit voor SII
Build 01242012
- new kernel (based on XXLP6)
Data drop lijkt opgelost. Ga hem nu flashen, draai nu namelijk nog steeds de 6 jan build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Hebben andere mensen ook last van een niet/traag werkende Facebook app op ICS?

Heb er last van met CM9 maar ook met ICS Remix, alle andere apps werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Wat is traag? Ik heb er geen last van, hij doet het gewoon goed bij mij.

Kwam nog een leuke post van Codeworkx tegen
afaik the builds from samsung are getting more bad than better.
I've heard that Stock LP6 has broken sim pin unlock, but we're not using LP6 RIL, so it works on CM9.

I don't expect a stable Samsung ICS this year. Maybe 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Rare vraag misschien, maar ik gebruik sinds maandag CheckRom V4 icm Go Launcher met ICS theme en the ICS theme uit de kitchen. Nu viel mij de afgelopen dagen iets vreemds op. Als ik 's avonds thuis zit, wordt mijn WiFi status aangegeven met een blauwe indicator. Overdag op mijn werk is de indicator grijs. En ik kan niets bedenken waar dit door veroorzaakt wordt. Iemand een idee?

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28762594/SC20120124-225959.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28762594/SC20120125-095100.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ik probeer galnet miui te flashen, maar bij elke poging blijft hij bij de bootscherm hangen, bootscherm wordt telkens hehaald :?

Ik heb ergens gelezen dat ik eerst een 'weekly' versie moet flashen, daarna pas de stable versie. Dat heb ik gedaan, maar nu bij het opstarten krijg ik een melding van 'android nog iets' kon niet geopend worden oid. bij deze poging heb ik niet eerst een data wipe en dalviks cache wipe gedaan, zou het daaraan kunnen liggen?

[ Voor 56% gewijzigd door ObiTewodros op 25-01-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Fes schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:00:
Overdag op mijn werk is de indicator grijs. En ik kan niets bedenken waar dit door veroorzaakt wordt. Iemand een idee?
Grijs = niet verbonden met de Google servers/diensten, blauw is verbonden. Kan je eventueel aanpassen in de DeLuxe Settings app van JKay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Brad Pitt schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:15:
[...]

Grijs = niet verbonden met de Google servers/diensten, blauw is verbonden. Kan je eventueel aanpassen in de DeLuxe Settings app van JKay.
Ah, bedankt :) Heb het even getest, en via mijn werk WiFi kan ik inderdaad niet bij Talk aanmelden, via mobiel internet wel. Zal wel geblokkeerd zijn ofzo dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Laatst online: 30-09 15:10
Ik heb een vraag. Met rooten en flashen ben ik slecht. Toch geprobeerd en gelukt. Vervolgens een aantal dingen weggehaald (social hubs ect.) Vervolgens na een tijdje begon die vast te lopen en batery drain. Uiteindelijk via samsung Kies alles weer terug gezet.

Ik zie dat ik nu andoid 2.3.6 heb.
baseband I9100XXKI4
kernel 2.6.35.7-I9100XWKK2-CL726411root@DELL88#2

Is de telefoon nu weer helemaal stock? Zo niet hoe kan ik dat wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
NeutraleGast schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:06:
Ik probeer galnet miui te flashen, maar bij elke poging blijft hij bij de bootscherm hangen, bootscherm wordt telkens hehaald :?

Ik heb ergens gelezen dat ik eerst een 'weekly' versie moet flashen, daarna pas de stable versie. Dat heb ik gedaan, maar nu bij het opstarten krijg ik een melding van 'android nog iets' kon niet geopend worden oid. bij deze poging heb ik niet eerst een data wipe en dalviks cache wipe gedaan, zou het daaraan kunnen liggen?
Daar kan het zeker aanliggen.. als je een bootloop hebt kun je er bijna altijd vanuit gaan dat je je data moet wissen.. ik ga ervan uit dat je een backup hebt gemaakt dus lijkt het mij verstandig om gewoon te wipen..

Wat ik zelf altijd doe is sowieso alles wipen.. als je van miui naar miui gaat is een backup ook zo terug gezet.. (tb net zo snel) ik wipe dus alles.. flash de rom.. (soms flash ik uhm meteen nog een keer, beetje een gewoonte) en na dat hij compleet geboot is.. reboot ik uhm.. zo kom je nooit voor verassingen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
koning_nico schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:24:
Ik heb een vraag. Met rooten en flashen ben ik slecht. Toch geprobeerd en gelukt. Vervolgens een aantal dingen weggehaald (social hubs ect.) Vervolgens na een tijdje begon die vast te lopen en batery drain. Uiteindelijk via samsung Kies alles weer terug gezet.

Ik zie dat ik nu andoid 2.3.6 heb.
baseband I9100XXKI4
kernel 2.6.35.7-I9100XWKK2-CL726411root@DELL88#2

Is de telefoon nu weer helemaal stock? Zo niet hoe kan ik dat wel doen?
Je hebt een stock rom via kies geflasht, dus je kan er inderdaad van uit gaan dat je dan om stock zit ja.. toch vind ik het een vreemde oplossing om een tock rom terug te flashen.. wat garantie betreft.. ik neem aan dat je nog wel een gele driehoek in je begin scherm hebt staan.. en je counter waarschijnlijk ook omhoog is gegaan.. dit is te verhelpen met een jig of custom kernel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
thommy86 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:22:
[...]

Je hebt een stock rom via kies geflasht, dus je kan er inderdaad van uit gaan dat je dan om stock zit ja.. toch vind ik het een vreemde oplossing om een tock rom terug te flashen.. wat garantie betreft.. ik neem aan dat je nog wel een gele driehoek in je begin scherm hebt staan.. en je counter waarschijnlijk ook omhoog is gegaan.. dit is te verhelpen met een jig of custom kernel..
Ik had via odin clockworkmod erop gezet. Toen dit fout ging en tel vreemd deed via Kies noodherstel firmware gedaan.

Ik heb wel een counter van 3 nu. Maar geen gele driehoek met opstarten. (ook geen samsung geluid met opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
koning_nico schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:24:
Met rooten en flashen ben ik slecht.
koning_nico schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:26:
[...]

Ik had via odin clockworkmod erop gezet. Toen dit fout ging en tel vreemd deed via Kies noodherstel firmware gedaan.

Ik heb wel een counter van 3 nu. Maar geen gele driehoek met opstarten. (ook geen samsung geluid met opstarten)
Voortaan eerst goed inlezen dus. Ik gok dat het makkelijker geweest was als je gewoon een CF-root kernel zou hebben geinstalleerd, da's bijna fool proof.

Maar goed. Zoals hierboven al aangegeven is: je telefoon is qua software nu volledig stock. Samsung kan echter wel zien dat je geexperimenteerd hebt, om dat te voorkomen heb je een jig nodig.

Edit:
Geen bootgeluid. Hoort daar geluid dan? (Heb mijn S2 op dag 2 dat ik m kreeg geroot en van een andere ROM voorzien :D )

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-01-2012 13:30 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik dacht dat zoals ik het gedaan had al aardig foolproof was. En me best gedaan met inlezen (forum hier). Daar kwam uit dat die het meeste op stock leek met root en superuser. Uiteindelijk vanaf XDA dus gedownload en erop gezet.

En werkt nu ook weer normaal (en dus stock) :D. Dat ze kunnen zien dat ik aan het spelen ben geweest is niet zo erg :p

Edit: zie net dat ik denk ik CF erop had staan. Maar dat er ook CWM bij zat.

[ Voor 10% gewijzigd door Nixo op 25-01-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
koning_nico schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:42:
Ik dacht dat zoals ik het gedaan had al aardig foolproof was. En me best gedaan met inlezen (forum hier). Daar kwam uit dat die het meeste op stock leek met root en superuser. Uiteindelijk vanaf XDA dus gedownload en erop gezet.

En werkt nu ook weer normaal (en dus stock) :D. Dat ze kunnen zien dat ik aan het spelen ben geweest is niet zo erg :p

Edit: zie net dat ik denk ik CF erop had staan. Maar dat er ook CWM bij zat.
CWM maakt onderdeel uit van (vermoed ik) 100% van de custom kernels die beschikbaar zijn via XDA. Sterker nog, CWM is wat de custom kernels zo belangrijk maakt. Daarmee kan je immers zonder Odin flashen (ok, kan ook met Mobile Odin) en daarmee maak je je backups.

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-01-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Jay-v schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:18:
Hebben andere mensen ook last van een niet/traag werkende Facebook app op ICS?

Heb er last van met CM9 maar ook met ICS Remix, alle andere apps werken prima.
Ik kwam een post in het CM9 discussietopic op XDA van iemand tegen die claimde dat de FB app "a LOT faster" draait op de nieuwste CM9 build (24 januari).

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 25-01-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaZo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:52:
Ik kwam een post in het CM9 discussietopic op XDA van iemand tegen die claimde dat de FB app "a LOT faster" draait op de nieuwste CM9 build (24 januari).
Lees ook vaak dat Rom X ongelooflijk snel is, dat kernel Y een absurde accuduur heeft etc. Zegt nagenoeg niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:29:
Edit:
Geen bootgeluid. Hoort daar geluid dan? (Heb mijn S2 op dag 2 dat ik m kreeg geroot en van een andere ROM voorzien :D )
Heb je zelf geen bootgeluid dan? Ik heb me foon nog geen uur orgineel gehouden.. maar een boot geluidje is toch wel leuk :+
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:00:
CWM maakt onderdeel uit van (vermoed ik) 100% van de custom kernels die beschikbaar zijn via XDA. Sterker nog, CWM is wat de custom kernels zo belangrijk maakt. Daarmee kan je immers zonder Odin flashen (ok, kan ook met Mobile Odin) en daarmee maak je je backups.
Wat voor backups maak je met CWM? enige wat ik een heletijd geleden op me s1 gedaan heb is een nandbackup.. verder draai ik zelf miui dus app backupen is een fluitje van een cent..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 09:23
De S2 is al dusdanig snel, dat het haast niet meer mogelijk is om bij normaal gebruik een snelheidverbetering te merken. Wellicht in benchmarks of zware apps nog wel iets, maar niet veel schokkends.

En de batterijduur wordt gewoon bepaald door het gebruik van het scherm. Dat is by far de grootste energieslurper en daar is softwarematig niks aan te doen. De grootste winst is nog te behalen door een toestel wat zo min mogelijk wakker is, en dat hangt maar net af van de apps en de instellingen van de gebruiker.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Mensen mijn vragen zijn reeds opgelost. Ik kon met CWM recovery mode ook een zip installeren en nu heb ik een vette boot animation :). Welke nederlande rom adviseren jullie? dat is de volgende stap die ik wil doen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

jakz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:49:
Mensen mijn vragen zijn reeds opgelost. Ik kon met CWM recovery mode ook een zip installeren en nu heb ik een vette boot animation :). Welke nederlande rom adviseren jullie? dat is de volgende stap die ik wil doen namelijk
cyanogenmod 9, ICS met een paar kleine bugjes

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Strunkie schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:01:
[...]

cyanogenmod 9, ICS met een paar kleine bugjes
thanks man. is dat nog beter dan GalnetMIUI? ik zie in de beginpoll dat 75% deze gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

jakz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:07:
[...]

thanks man. is dat nog beter dan GalnetMIUI? ik zie in de beginpoll dat 75% deze gebruikt
Gewoon installeren, is het niks verwijderd je het weer.
Ik heb ook miui gebruikt en nog vele andere, net zoals zo vele Tweakers hier, daarom heeft die poll totaal geen meerwaarde.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Strunkie schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:17:
[...]

Gewoon installeren, is het niks verwijderd je het weer.
Ik heb ook miui gebruikt en nog vele andere, net zoals zo vele Tweakers hier, daarom heeft die poll totaal geen meerwaarde.
ok thx. welke release moet ik installeren? ga deze site gebruiken
http://www.androidworld.n...enmod-9-experimental.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
In de categorie custom firmware mag een vermelding van B2G zeker niet ontbreken. Vandaag stond op de frontpage een artikeltje over dit OS van Mozilla, dat zou moeten werken op de SGS II. Heeft iemand het toevallig al geprobeerd? Het lijkt me wel grappig om het even te proberen, maar dan het liefst dual boot. Ik heb mijn CM9 nou net fijn ingesteld en heb niet zoveel zin dat zometeen weer opnieuw te doen. Aan de andere kant, een backup is zo gemaakt :).

Lijkt me leuk om hier van het weekend even met te pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

[...]
Hmm zit net niet meer op CM9 omdat ik me irriteerde aan de data-connectie issues. (Ik weet dat het op te lossen is met kp8/kp9 kernel maar dit zorgde ervoor dat mijn telefoon soms niet uit deepsleep kwam). Wellicht van het weekend weer eens terug flashen.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar MIUI v4... Hoop dat er snel kernel sources komen zodat teamhacksung de rom "af" kan maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 12:53
Ik heb geprobeerd om mijn SII te flashen, helaas zonder geluk, krijg nu een melding

E:failed to mount /cache (No such file or directory)
E:failed to mount /efs (No such file or directory)

Heb wel alles van alles een backup gemaakt, zowel de EFS folder als van de ROM.
Maar hoe kan ik deze terug flashen?

Ik kom alleen nog maar in download/recovery modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
ik heb nu die CM9 erop en die is echt rete snel! mis wel een heleboel dingen die ik nu maar ga downloaden.
Ik krijg ook geen verbinding via usb naar mijn pc (win7) is daar een truc voor?

ik heb geen bestanden mapje meer. hiermee kon ik eerder mijn sdkaart benaderen. ik kan die nu niet benaderen via andere file managers. Taakbeheer mis ik ook maar die heb ik met advanced task killer weten op te lossen.

[ Voor 37% gewijzigd door harrybeuker op 25-01-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Wat is op dit moment de stabielste en beste rom? Hoeft geen ICS te zijn maar ik ben een perfecte rom aan het zoeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
drpeer_holland schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:28:
Ik heb geprobeerd om mijn SII te flashen, helaas zonder geluk, krijg nu een melding

E:failed to mount /cache (No such file or directory)
E:failed to mount /efs (No such file or directory)

Heb wel alles van alles een backup gemaakt, zowel de EFS folder als van de ROM.
Maar hoe kan ik deze terug flashen?

Ik kom alleen nog maar in download/recovery modus.
vanuit de recovery zou je een backup moeten kunnen maken, en dus ook terug moeten kunnen zetten...
Als je backup een .zip-bestand is kan je hem terugzetten vanuit de recovery, als het een .tar bestand is kan je Odin gebruiken.
Een andere mogelijkheid is om een officiele rom te flashen met Odin en opnieuw te beginnen met instellen, rooten en eventueel een custom rom flashen. Je kan vanuit de recovery ook proberen een factory reset te doen.
Start je telefoon helemaal niet meer op, blijft hij rebooten of krijg je de hele tijd die melding te zien?
jakz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:31:
ik heb nu die CM9 erop en die is echt rete snel! mis wel een heleboel dingen die ik nu maar ga downloaden.
Ik krijg ook geen verbinding via usb naar mijn pc (win7) is daar een truc voor?
Vanaf ICS gebruikt google MTP voor de verbinding tussen telefoon en pc in plaats van de usb-modus. Dat werkt alleen nog niet helemaal goed bij CM9). Ik kan wel bestanden lezen vanaf de telefoon en ze verwijderen of kopieren naar de pc, maar bestanden vanaf pc naar telefoon kopieren wil niet.
Om de telefoon zichtbaar te krijgen in windows moet je samsung drivers installeren, bijvoorbeeld die bij kies horen of de losse drivers van hier. Die thread staat bij de Galaxy S, maar de mobile phone drivers werken voor alle Samsung (android?) toestellen
ik heb geen bestanden mapje meer. hiermee kon ik eerder mijn sdkaart benaderen. ik kan die nu niet benaderen via andere file managers. Taakbeheer mis ik ook maar die heb ik met advanced task killer weten op te lossen.
kijk eens in /mnt/emmc? In de xda-thread van CM9 wordt hier veelvuldig over gesproken. Ik dacht dat ze de sd-kaart al gelinkt hadden aan een ander pad, maar blijkbaar niet? Ik gebruik zelf alleen het interne geheugen, dus ik kan het niet voor je testen.

Een task manager gebruik ik alleen om vastgelopen programma's om zeep te helpen, verder laat ik het android lekker zelf uitzoeken. De discussie of task managers nodig zijn of helpen is al tig keer gevoerd dus daar ga ik niet meer aan beginnen.

Als ik je posts zo bekijk lijkt het me wel handig om je nog iets meer in te lezen. Veel van de dingen waar je tegenaan loopt zijn al beantwoord, ofwel hier of in de xda-thread van CM9. Op XDA is de voertaal wel engels, dus als dat een probleem is kan je wat handige dingen missen. Stel in dat geval rustig hier je vraag, maar probeer eerst zelf wat antwoorden te vinden.....
frye schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:48:
Wat is op dit moment de stabielste en beste rom? Hoeft geen ICS te zijn maar ik ben een perfecte rom aan het zoeken ;-)
De perfecte rom bestaat niet. Ik draai nu met veel plezier CyanogenMod 9, maar daar werken bepaalde dingen niet die voor anderen een no-go betekenen. Ik wordt weer helemaal gek van sommige gepimpte roms, en die vinden anderen weer geweldig. Voor een rom waar veel mensen tevreden mee zijn in dit topic zou ik kijken naar CheckROM (gingerbread), MIUI (CM7-based maar lijkt op iphone), CM9 (ICS). Er zijn er ongetwijfeld nog een hele zooi waar veel mensen lyrisch over zijn. Uiteindelijk moet je zelf gewoon wat proberen, en er op die manier achter komen wat voor jou het best werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 25-01-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 12:53
gwystyl schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:51:
vanuit de recovery zou je een backup moeten kunnen maken, en dus ook terug moeten kunnen zetten...
Als je backup een .zip-bestand is kan je hem terugzetten vanuit de recovery, als het een .tar bestand is kan je Odin gebruiken.
Een andere mogelijkheid is om een officiele rom te flashen met Odin en opnieuw te beginnen met instellen, rooten en eventueel een custom rom flashen. Je kan vanuit de recovery ook proberen een factory reset te doen.
Start je telefoon helemaal niet meer op, blijft hij rebooten of krijg je de hele tijd die melding te zien?
Bedankt, heb de stock rom weer terug kunnen flashen.
Nu weer opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
[...]

[...]

Vanaf ICS gebruikt google MTP voor de verbinding tussen telefoon en pc in plaats van de usb-modus. Dat werkt alleen nog niet helemaal goed bij CM9). Ik kan wel bestanden lezen vanaf de telefoon en ze verwijderen of kopieren naar de pc, maar bestanden vanaf pc naar telefoon kopieren wil niet.
Om de telefoon zichtbaar te krijgen in windows moet je samsung drivers installeren, bijvoorbeeld die bij kies horen of de losse drivers van hier. Die thread staat bij de Galaxy S, maar de mobile phone drivers werken voor alle Samsung (android?) toestellen

[...]

kijk eens in /mnt/emmc? In de xda-thread van CM9 wordt hier veelvuldig over gesproken. Ik dacht dat ze de sd-kaart al gelinkt hadden aan een ander pad, maar blijkbaar niet? Ik gebruik zelf alleen het interne geheugen, dus ik kan het niet voor je testen.

Een task manager gebruik ik alleen om vastgelopen programma's om zeep te helpen, verder laat ik het android lekker zelf uitzoeken. De discussie of task managers nodig zijn of helpen is al tig keer gevoerd dus daar ga ik niet meer aan beginnen.

Als ik je posts zo bekijk lijkt het me wel handig om je nog iets meer in te lezen. Veel van de dingen waar je tegenaan loopt zijn al beantwoord, ofwel hier of in de xda-thread van CM9. Op XDA is de voertaal wel engels, dus als dat een probleem is kan je wat handige dingen missen. Stel in dat geval rustig hier je vraag, maar probeer eerst zelf wat antwoorden te vinden.....

[...]

De perfecte rom bestaat niet. Ik draai nu met veel plezier CyanogenMod 9, maar daar werken bepaalde dingen niet die voor anderen een no-go betekenen. Ik wordt weer helemaal gek van sommige gepimpte roms, en die vinden anderen weer geweldig. Voor een rom waar veel mensen tevreden mee zijn in dit topic zou ik kijken naar CheckROM (gingerbread), MIUI (CM7-based maar lijkt op iphone), CM9 (ICS). Er zijn er ongetwijfeld nog een hele zooi waar veel mensen lyrisch over zijn. Uiteindelijk moet je zelf gewoon wat proberen, en er op die manier achter komen wat voor jou het best werkt.
Ik heb die nieuwe drivers geinstalleerd maar krijg dan een foutmelding bij het detecteren/instralleren van de driver onder windows 7. Dus kan nog geen verbinding maken.

sdkaart zit idd onder eens in /mnt/emmc?.

je bent een held! nu nog die usb zien te fixen :D thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 21-09 12:19
frye schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:48:
Paar dagen terug zocht je een MIUI rom met een appdrawer, die gaf ik je maar je gaf er niet echt een reactie aan. Als je hem nog niet gezien hebt, kijk maar terug misschien is dat wel iets voor jou.
Oke negeren kan ook :p

[ Voor 4% gewijzigd door Thenotorious op 26-01-2012 00:01 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
zie dit een vette bootanimation zijn!
YouTube: Galaxy SII meets Razr BootAnimation

geprobeerd met de cmw recovery mode (als zip) te installeren maar dan installeerd die hem niet. Als ik probeer bootanimation.zip te vervangen onder system/media dan heb ik daar geen rechten toe. is daar nog een trucje voor? sorry voor alle vragen :$

edit deze gaat niet werken voor deze rom zie ik
Hmm.. There is no custom kernel with bootanimation support yet for the mentioned ROM

[ Voor 14% gewijzigd door harrybeuker op 25-01-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Ik heb nu 2 rom's uitgeprobeerd (miui & checkROM).
Allebei werken ze aardig maar ze hebben allebei hetzelfde probleem:

Ze vinden geen bluetooth-apparaten, enkel bluetooth-telefoons.
Zeer irritant omdat ik dagelijks bluetooth gebruik (carkit, radio,...)

Is dit een probleem bij alle rom's bijvoorbeeld?
Zou toevallig zijn moest dat net bij die 2 rom's zijn.
Heb voor het flashen altijd data + cach wipe gedaan.
Na het flashen ook nog eens dalvik wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Als ik nou bijvoorbeeld siyah kernel ga gebruiken ipv de standaard kernel die geleverd wordt bij miui of stock roms. Wat voor voordelen heeft dat voor mij?

Ik heb hierover zelf niets kunnen vinden, misschien dat ik verkeerde trefwoorden gebruik oid.

Ik denk zelf dat het vooral sneller en vloeiende werkt en dat de batterij langer meegaat, heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleGast schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:17:
Ik denk zelf dat het vooral sneller en vloeiende werkt en dat de batterij langer meegaat, heb ik het fout?
Dat is inderdaad de intentie van de meeste custom kernels ja, klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
frye schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:53:
Ik heb nu 2 rom's uitgeprobeerd (miui & checkROM).
Allebei werken ze aardig maar ze hebben allebei hetzelfde probleem:

Ze vinden geen bluetooth-apparaten, enkel bluetooth-telefoons.
Zeer irritant omdat ik dagelijks bluetooth gebruik (carkit, radio,...)

Is dit een probleem bij alle rom's bijvoorbeeld?
Zou toevallig zijn moest dat net bij die 2 rom's zijn.
Heb voor het flashen altijd data + cach wipe gedaan.
Na het flashen ook nog eens dalvik wipe.
Ik denk dat je het probleem toch echt in je telefoon moet zoeken, Checkrom heeft zover ik gemerkt heb geen problemen daarmee. Ik verbind dagelijks met verschillende laptops, auto's en telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 06:19:
[...]

Ik denk dat je het probleem toch echt in je telefoon moet zoeken, Checkrom heeft zover ik gemerkt heb geen problemen daarmee. Ik verbind dagelijks met verschillende laptops, auto's en telefoons.
Hmm, zeer vaag. Wanneer ik een restore doe naar de originele firmware (backup gemaakt toen van CMW) dan werken deze toestellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
frye schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:01:
[...]

Hmm, zeer vaag. Wanneer ik een restore doe naar de originele firmware (backup gemaakt toen van CMW) dan werken deze toestellen wel.
Welke kernel gebruik je bij CheckROM? Ik heb zelf de meegeleverde Darknight kernel nooit gebruikt, altijd NEAK of Siyah...
Optimale installatie van een nieuwe ROM:

- wipe cache
- wipe dalvik
- full wipe
- flash ROM package
- flash ROM package (ja, 2x)
- flash kernel
- reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:09:
[...]

Welke kernel gebruik je bij CheckROM? Ik heb zelf de meegeleverde Darknight kernel nooit gebruikt, altijd NEAK of Siyah...
Optimale installatie van een nieuwe ROM:

- wipe cache
- wipe dalvik
- full wipe
- flash ROM package
- flash ROM package (ja, 2x)
- flash kernel
- reboot
Hmm, ik weet niet welke kernel ik gebruik. Maar denk gewoon de standaard. Enigste wat ik gedaan heb is de rom geflashed.
Die full wipe dat is toch: wipe data/factory reset he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Met full wipe wordt ook bedoeld om de cache, dalvik en battery stats te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
[...]

De beste oplossing hier was een kernel met cmw flashen geweest..!!!! Had je iig wat meer tijd gescheeld.. Je had daarna in je recovery je foon kunnen mounten en zo de custom rom op je sd kunnen zetten..!

Tip voor de volgende keer..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Rhodan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:37:
Met full wipe wordt ook bedoeld om de cache, dalvik en battery stats te wipen.
Battery stats???? geenaanrader..! en voor de s2 heeft dat ook weinig nut.. maar het totaal geen invloed op het geen waar je mee bezig bent..

data
data/data
/system
/cache
/dalvik cache

dat is een fullwipe..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Weer wat geleerd dan, maar draai Checkrom en de dev's daar hebben het wel in hun lijstje staan om te wipen voor een full wipe.
In ieder geval, tot nu toe altijd braaf gedaan en er nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:06:
[...]
De S2 is al dusdanig snel, dat het haast niet meer mogelijk is om bij normaal gebruik een snelheidverbetering te merken. Wellicht in benchmarks of zware apps nog wel iets, maar niet veel schokkends.

En de batterijduur wordt gewoon bepaald door het gebruik van het scherm. Dat is by far de grootste energieslurper en daar is softwarematig niks aan te doen. De grootste winst is nog te behalen door een toestel wat zo min mogelijk wakker is, en dat hangt maar net af van de apps en de instellingen van de gebruiker.
Het ging niet om de snelheid van de telefoon zelf, of het OS, maar de FB app. Je kan nog zo'n snelle telefoon hebben, maar dan kan een app nog steeds langzaam zijn.
Jay-v schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:42:
[...]

Hmm zit net niet meer op CM9 omdat ik me irriteerde aan de data-connectie issues. (Ik weet dat het op te lossen is met kp8/kp9 kernel maar dit zorgde ervoor dat mijn telefoon soms niet uit deepsleep kwam). Wellicht van het weekend weer eens terug flashen.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar MIUI v4... Hoop dat er snel kernel sources komen zodat teamhacksung de rom "af" kan maken :-)
Ik had zelf ook last van data-issues bij alle versies van CM9 die uitkwamen na 6 januari. Na gisteren op XDA veel gelezen te hebben dat de versie van 25 januari dit opgelost zou hebben, heb ik maar weer eens geupgrade. En met success moet ik zeggen, want mijn data-issues zijn verleden tijd.

[ Voor 33% gewijzigd door MaZo op 26-01-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
problemen die er zijn met de cm9 mod

RIL: Sending SMS might crash rild
RIL: 2g/3g toggle not working
MTP: File Transfer partially broken
Video: HW codecs aren't used
Video: wrong Pixel format
Camera: video recording broken
Camera: Crashes are possible when switching resolution
Camera: crashes when using face effects
FM Radio: not implemented
Gallery: face glow FCs
TV Out: not working yet
GPS: Not working (Can't acquire lock / Sees only 1 satellite)

kan in iedergeval niet opnemen met mijn camera en usb aan de pc werkt ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jakz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:15:
kan in iedergeval niet opnemen met mijn camera en usb aan de pc werkt ook niet :(
Flash andere, gewoon wel goed werkende, Rom en klaar? Zie het probleem niet zo. ICS op S2 is immature, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
MaZo schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:53:
Het ging niet om de snelheid van de telefoon zelf, of het OS, maar de FB app. Je kan nog zo'n snelle telefoon hebben, maar dan kan een app nog steeds langzaam zijn.
Maar FB is helemaal geen zware app, de s2 draait die makkelijk "vloeiend", en als hij eenmaal vloeiend is kan hij niet nog vloeiender. Alleen de data snelheid is een beperking, maar daar kunnen custom roms ook niks aan doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:22:
[...]

Flash andere, gewoon wel goed werkende, Rom en klaar? Zie het probleem niet zo. ICS op S2 is immature, punt.
dit. gewoon lekker bij de laatste build van CM7 blijven imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:22:
[...]
Maar FB is helemaal geen zware app, de s2 draait die makkelijk "vloeiend", en als hij eenmaal vloeiend is kan hij niet nog vloeiender. Alleen de data snelheid is een beperking, maar daar kunnen custom roms ook niks aan doen.
Vindt je het zo geweldig draaien dan? Sinds FB ook de nieuwe layout voor haar apps gebruikt, is het er niet beter op geworden. Niet op Android althans. Ik ben geen veelgebruiker, maar heb continue last van het welbekende "loading" scherm (of zelfs een lege pagina), crashende foto's (photo cannot be retrieved at this time), etc. Met m'n dataverbinding is overigens niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via mobile Odin een stockROM geinstalleerd omdat ik geen USB verbinding meer kreeg. Nadat ik dat gedaan heb en voor de optie 'keep ROOT' en 'instal superuser' en 'instal CWM' blijkt dat ik toch geen root-acces meer heb.

Als ik CWM probeer te flashen krijg ik de foutmelding
The application Superuser (process com.miui.uac) has stopped unexpectedly. Please try again. Dit gebeurd ook als ik superuser o.i.d. wil draaien.

Ik draaide hiervoor MiuiROM. Hoe kan dit?

Ik heb een factory reset gedaan via options - security, alleen toen ik mijn telefoon verbond via USB stonden er nog steeds media bestanden, en mappen als whatsapp op. Die zouden nu toch ook weg moeten zijn? Toen ik het nog maals deed kreeg ik wederom weer is geen verbinding met mn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
MaZo schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:17:
Vindt je het zo geweldig draaien dan? Sinds FB ook de nieuwe layout voor haar apps gebruikt, is het er niet beter op geworden. Niet op Android althans. Ik ben geen veelgebruiker, maar heb continue last van het welbekende "loading" scherm (of zelfs een lege pagina), crashende foto's (photo cannot be retrieved at this time), etc. Met m'n dataverbinding is overigens niks mis.
Dat ligt niet aan de rom maar aan de app en/of je internet connectie. Als het toestel de data gewoon ontvangt is de S2 met 2 vingers in de neus snel genoeg om dat vloeiend op het scherm te laten zien, ongeacht de rom.

Bij bijv. een zware game kan ik me voorstellen dat er nog wat winst te behalen is in bijv. FPS, maar alleen een beetje tekst en foto's laten zien is geen kunst voor een toestel van deze categorie. Whatsapp bijv. is ook gewoon brak geprogrammeerd, daar doet een rom niets aan.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 26-01-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
jakz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:15:
problemen die er zijn met de cm9 mod

RIL: Sending SMS might crash rild
RIL: 2g/3g toggle not working
MTP: File Transfer partially broken
Video: HW codecs aren't used
Video: wrong Pixel format
Camera: video recording broken
Camera: Crashes are possible when switching resolution
Camera: crashes when using face effects
FM Radio: not implemented
Gallery: face glow FCs
TV Out: not working yet
GPS: Not working (Can't acquire lock / Sees only 1 satellite)

De roms zijn zeker niet voor normaal gebruik.
Dat staat op XDA vermeld, dus je had het kunnen verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:35:
Ik heb via mobile Odin een stockROM geinstalleerd omdat ik geen USB verbinding meer kreeg. Nadat ik dat gedaan heb en voor de optie 'keep ROOT' en 'instal superuser' en 'instal CWM' blijkt dat ik toch geen root-acces meer heb.

Als ik CWM probeer te flashen krijg ik de foutmelding
The application Superuser (process com.miui.uac) has stopped unexpectedly. Please try again. Dit gebeurd ook als ik superuser o.i.d. wil draaien.

Ik draaide hiervoor MiuiROM. Hoe kan dit?

Ik heb een factory reset gedaan via options - security, alleen toen ik mijn telefoon verbond via USB stonden er nog steeds media bestanden, en mappen als whatsapp op. Die zouden nu toch ook weg moeten zijn? Toen ik het nog maals deed kreeg ik wederom weer is geen verbinding met mn pc.
Volgens mij is mobile odin niet zo compatible met MIUI omdat die een andere partitie-indeling heeft.
Je kan proberen superuser update fixer te draaien en dan daarna superuser te updaten in de market. Het kan zijn dat het een rechtenkwestie is. Als dat niet werkt kan je nog fix permissions vanuit de recovery doen.

Het makkelijkst is waarschijnlijk om CF-root bij je stockrom te flashen, dan heb je sowieso weer root en een werkende recovery en CWM-app. Dit kan natuurlijk alleen als je usb het nou wel weer doet.

Ik zou je probleem ook even in het Mobile Odin topic op XDA stellen. Als je een beetje een duidelijke vraag hebt en laat zien wat je geprobeerd hebt, antwoordt Chainfire meestal vrij snel en netjes op vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ik heb 2 vragen of galnet miui.
1. Er zit een updater, als ik dat open, en ik druk op check now, dan gaat hij voor 1/10 van een seconde een popup tonen met de tekst checking for updates, en het verdwijnt weer. Het lijkt mij niet dat hij zo snel kan controleren of er een update is? Er gaat dus iets mis of heb ik het fout? In de updater krijg ik trouwens ook een melding 'You phone is not logged in with a miui account, sign for points after logging in'. Wat bedoelen ze met sign for points after loggin in? En moet ik eerst inloggen voordat ik updater kan gebruiken?

2.Voor diegene die galnet miui gebruiken een een goede gps ontvangst hebben, kunnen jullie een screenshot maken van GPS configuration en even voor mij uploaden?(instellingen -> my location -> gps configuration)
Pagina: 1 ... 48 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.