Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
vandaag mijn sgs 2 binnen en toch even vragen of mijn plan correct is voor ik het uitvoer

hij is nu nog helemaal stock, het plan is met odin siyahkernel erop te flashen en daarna vanuit CWM een custom rom te flashen.

ik doe de phone in downloadmode en via odin flash ik Siyahv2.6.6i-CWM.tar als pda. daarna heb ik root en CWM en kan ik via CWM roms installeren?

ik kan voor ik de kernel flash niet bij de /efs om die te backuppen, right?

[ Voor 8% gewijzigd door Buntmans op 12-01-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Buntmans schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:33:
vandaag mijn sgs 2 binnen en toch even vragen of mijn plan correct is voor ik het uitvoer

hij is nu nog helemaal stock, het plan is met odin siyahkernel erop te flashen en daarna vanuit CWM een custom rom te flashen.

ik doe de phone in downloadmode en via odin flash ik Siyahv2.6.6i-CWM.tar als pda. daarna heb ik root en CWM en kan ik via CWM roms installeren?

ik kan voor ik de kernel flash niet bij de /efs om die te backuppen, right?
Helemaal correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
thx, het is gelukt!

heb checkrom erop gezet en na tijdje configureren werkt alles, voor zover ik heb kunnen testen!
denk dat ik het wel uithou tot er een goede ICS rom is.

perfectionist als ik ben ga ik nu beginnen aan het wegkrijgen van het gele driehoekje. stock kernel terug erop via odin.. en dan de onofficiele kernel weer terug maar niet via odin. dat is wat ik begrepen heb uit het topic althans.

ik neem aan dat je niet kan beginnen met de onofficiele kernel erop te zetten zonder odin, omdat je dan nog geen root hebt. en ik lees dat als je de stock kernel terugflasht je root behoudt, waardoor je dus daarna kant flashen zonder odin te gebruiken en je geen driehoekje krijgt.

heb ik het goed begrepen? en kan ik de kernel zowel via een flashapp als via CWM geflasht worden zonder dat de gele driehoek terugkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Buntmans schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 02:39:
thx, het is gelukt!

heb checkrom erop gezet en na tijdje configureren werkt alles, voor zover ik heb kunnen testen!
denk dat ik het wel uithou tot er een goede ICS rom is.
Is een leuke ROM, maar ik kan nu opeens op m'n werk niet meer met WiFi verbinden. Is een 802.1x EAP netwerk met Active Directory authenticatie. Zucht :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 23:02
Buntmans schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 02:39:
ik lees dat als je de stock kernel terugflasht je root behoudt, waardoor je dus daarna kant flashen zonder odin te gebruiken en je geen driehoekje krijgt.

heb ik het goed begrepen? en kan ik de kernel zowel via een flashapp als via CWM geflasht worden zonder dat de gele driehoek terugkomt ?
Volgens mij heb je het net niet helemaal goed :)
De gele driehoek krijg je alleen weg door een JIG te gebruiken. Die gaat niet weg als je nu weer een officiele kernel terugflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:25:
[...]

De gele driehoek krijg je alleen weg door een JIG te gebruiken. Die gaat niet weg als je nu weer een officiele kernel terugflasht.
huh da's gek.. ik heb gisteren KK2 official erop gezet (XEN versie), en mijn gele driehoek verdween toen.
daarna heb ik weer cm7 geflashed en had ik de driehoek weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:30:
[...]

huh da's gek.. ik heb gisteren KK2 official erop gezet (XEN versie), en mijn gele driehoek verdween toen.
daarna heb ik weer cm7 geflashed en had ik de driehoek weer..
...dat zou dan nieuw zijn voor mij.. :?

Ik ben echt in de veronderstelling dat je als je eenmaal de gele driehoek hebt, je die alleen weg krijgt door een JIG te gebruiken. Daar heb ik zelf dan ook specifiek zo'n JIG voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:35:
[...]

...dat zou dan nieuw zijn voor mij.. :?

Ik ben echt in de veronderstelling dat je als je eenmaal de gele driehoek hebt, je die alleen weg krijgt door een JIG te gebruiken. Daar heb ik zelf dan ook specifiek zo'n JIG voor gekocht.
ik dacht dat de jig alleen is bedoeld om de counter niet te laten oplopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44
Jig is makkelijk en reset de teller.
Hier is te lezen hoe je gele driehoek weg krijgt, maar wat ik eruit begrijp, hij reset de teller niet.
http://forum.xda-develope...hp?p=14283369&postcount=2
Misschien is er iemand in je buurt die een Jig heeft?
Anders, ik heb er een tijdje geleden eentje besteld via Ebay en dat kostte me in totaal iets van 3 euro..

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:36:
[...]

ik dacht dat de jig alleen is bedoeld om de counter niet te laten oplopen..
Nee, hij zet de teller terug op 0.
Rhodan schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:40:
Jig is makkelijk en reset de teller.
Hier is te lezen hoe je gele driehoek weg krijgt, maar wat ik eruit begrijp, hij reset de teller niet.
http://forum.xda-develope...hp?p=14283369&postcount=2
Misschien is er iemand in je buurt die een Jig heeft?
Anders, ik heb er een tijdje geleden eentje besteld via Ebay en dat kostte me in totaal iets van 3 euro..
Jawel, hij reset hem wel.

Die van mij was ook 3 euro nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Grappig dat die gast Tweakers.net iccontje op zijn home screen heeft staan, er is toch geen Franse versie van de site?

[ Voor 31% gewijzigd door businka19 op 13-01-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44
AzzKickah schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:55:
[...]

Nee, hij zet de teller terug op 0.

[...]

Jawel, hij reset hem wel.

Die van mij was ook 3 euro nog wat.
Dus die methode van Chainfire reset hem wel degelijk?
Ik begreep eruit dat hij hem niet reset, alleen dat de teller, na deze methode, niet meer op loopt.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Rhodan schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:01:
[...]

Dus die methode van Chainfire reset hem wel degelijk?
Ik begreep eruit dat hij hem niet reset, alleen dat de teller, na deze methode, niet meer op loopt.
Nope, Chainfire methode reset de counter niet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Thenotorious schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:31:
Heb afgelopen dagen CM9 gedraaid, maar de batterijduur was toch niet genoeg voor mij dus ik ben maar terug gegaan naar Gingerbread.
Ik heb voor de eerste keer de Hydroxygen rom geflasht en ik moet zeggen,
Wat een batterijduur en wat een snelheid!
Oke, hij is niet super mooi maar hij is gewoon snel,batterijvriendelijk en licht.
Dus als je een echte batterijROM zoekt, probeer Hydroxygen dan eens uit.

Edit: Heb ook een filmpje ervan op Youtube geplaatst.
YouTube: Hands on - Hydroxyg3n ROM for Samsung Galaxy S2 - Best battery life & ultra smooth
Is de camera gewoon 100% goed? Want dat vind ik toch altijd wel vervelend als je gewoon een chille rom hebt maar de camera werkt maar half :?

Edit: Meuhh hij boot niet eens :( Dan ga ik DarkyROM wel proberen.
Edit2: wtf :? Die boot ook niet! Wat is dit nou weer voor gedoe..?

[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 13-01-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

AzzKickah schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:20:
[...]

Is de camera gewoon 100% goed? Want dat vind ik toch altijd wel vervelend als je gewoon een chille rom hebt maar de camera werkt maar half :?

Edit: Meuhh hij boot niet eens :( Dan ga ik DarkyROM wel proberen.
Edit2: wtf :? Die boot ook niet! Wat is dit nou weer voor gedoe..?
Factory reset en daarna opnieuw flashen. Na de flash je cache wipen -> klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Jay-v schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:05:
[...]

Factory reset en daarna opnieuw flashen. Na de flash je cache wipen -> klaar.
_/-\o_ That did the trick.

Wel apart. 2e keer flashen duurde ook duidelijk langer. Zelfde ZIP-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Zojuist nieuwe rom geflashed maar hij ziet me storage niet meer (16GB)?

Systeemopslag 163MB/1,97GB
USB-Opslag is 0.00b/0,00b
SD-kaart is 0.00b/0,00b

Iemand die weet hoe ik dit kan terug toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
souljah1h schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:30:
Zojuist nieuwe rom geflashed maar hij ziet me storage niet meer (16GB)?

Systeemopslag 163MB/1,97GB
USB-Opslag is 0.00b/0,00b
SD-kaart is 0.00b/0,00b

Iemand die weet hoe ik dit kan terug toveren?
In recovery gaan en dan je sd mounten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
businka19 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:58:
[...]

Grappig dat die gast Tweakers.net iccontje op zijn home screen heeft staan, er is toch geen Franse versie van de site?
Die gast ben ik, dat is mijn youtube channel :P
AzzKickah schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:20:
[...]

Camera werkte bij mij eerst niet goed, kreeg heletijd FC's maar als je een bestandje verplaatst dan doet hij het gewoon perfect. Hoe dat precies moet, kun je even op xda kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door Thenotorious op 13-01-2012 12:48 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Thombias schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:42:
[...]

In recovery gaan en dan je sd mounten
CWM-BASED Recovery v5.0.2.7
Error mounting /sdcard!

Werkt helaas niet.

Edit: Na fix permissions werkt het kennelijk weer... bedankt :) !

[ Voor 11% gewijzigd door souljah1h op 13-01-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:49
Ik ben het spoor echt volledig bijster met alle modems, CSC, kernels en blabla. Normaal volg ik alles perfect.

Ik zoek een ROM, die dik kan gebruiken met de nieuwste versie van Jkay, ik hoef niet veel bijzonders te hebben, maar Jkay vind ik toch erg fijn. Nou is Wanamlite zo'n Rom volgens mij. Kijk ik echter op de site, zie ik allerlei verschillende roms.

Moet ik een KK5 versie hebben, of een XwKL1 versie? Bij de KK5 had ik last van reboots met stock rom, is dit ook zo met custom roms? Ik ben een tijdje uit het custom rom circuit geweest, en dat merk ik nu haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
AzzKickah schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:25:
[...]

http://youtu.be/-Cckjb0tx2U

maar ik heb het ook op veel andere plekken gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buntmans schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:47:
maar ik heb het ook op veel andere plekken gelezen.
Je hebt ook gewoon gelijk hoor. De juiste kernel(s) flashen en de driehoek is weg plus je hebt weer root en de kernel naar wens.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mitashi schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:38:
Ik ben het spoor echt volledig bijster met alle modems, CSC, kernels en blabla. Normaal volg ik alles perfect.

Ik zoek een ROM, die dik kan gebruiken met de nieuwste versie van Jkay, ik hoef niet veel bijzonders te hebben, maar Jkay vind ik toch erg fijn. Nou is Wanamlite zo'n Rom volgens mij. Kijk ik echter op de site, zie ik allerlei verschillende roms.

Moet ik een KK5 versie hebben, of een XwKL1 versie? Bij de KK5 had ik last van reboots met stock rom, is dit ook zo met custom roms? Ik ben een tijdje uit het custom rom circuit geweest, en dat merk ik nu haha :)
Er is geen JKay voor XWKL1, dus je moet inderdaad een KK5 versie hebben. De reboots kunnen nog steeds voorkomen, maar dat kan je het beste gewoon proberen. Ik heb namelijk met nog geen enkele rom ongewenste reboots gehad, maar ik lees hier en op andere fora genoeg verhalen om te weten dat ze voor kunnen komen met verschillende firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
gwystyl schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:05:
[...]

Er is geen JKay voor XWKL1, dus je moet inderdaad een KK5 versie hebben. De reboots kunnen nog steeds voorkomen, maar dat kan je het beste gewoon proberen. Ik heb namelijk met nog geen enkele rom ongewenste reboots gehad, maar ik lees hier en op andere fora genoeg verhalen om te weten dat ze voor kunnen komen met verschillende firmwares.
ik heb de wanam rom met KK5 en jkay en zelf speedmod kernel erop gezet. Nog geen reboots gehad.
(voorheen altijd cm7 gedraaid,maar dit is ook wel even leuk om mee te spelen)

ik heb deze draaien en dan de deoxed versie:
http://wanamlite.com/2011...exed-stock-2-3-6-rtl-fix/

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Thenotorious schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:46:
Die gast ben ik, dat is mijn youtube channel :P
Duh 8)7

Had je bericht gelezen als "ik heb de video van de dev op youtube geplaatst", dat verklaart een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
businka19 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:33:
[...]

Duh 8)7

Had je bericht gelezen als "ik heb de video van de dev op youtube geplaatst", dat verklaart een hoop ;)
Aah nee ik heb het filmpje zelf gemaakt in opdracht van de developer. Ben in de toekomst van plan om er meer te maken van verschillende ROMs.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Strunkie, heb jouw tutorial helemaal gevolgd, maar kreeg nog steeds foutmeldingen in KIES. Omdat ik toch een actuele versie wou hebben heb ik de volgende zip gedownload:
GT-I9100_XEN_1_20111126135350.zip

Op dezelfde manier geflashed zoals jij beschrijft, en nu vindt KIES het ineens ook goed. Ik had wel alles onder HKCU\Software\Samsung\KIES2.0 weggegooid, ik weet niet of dat iets van invloed was.

Ik ben happy _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 11:23
Ik wil mijn s2 graag rooten (om cwm te installeren en daarna cm9) maar ik kan geen rootmethode vinden die compatibel is met mijn rom (2.3.6 stock, XWKK2). Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?

Super one-click en co werken niet (zeggen dat ze klaar zijn maar daarna heb ik geen root) en van CF-Root kan ik geen kernel vinden die overeenkomt met mijn versie?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnve schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:59:
Ik wil mijn s2 graag rooten (om cwm te installeren en daarna cm9) maar ik kan geen rootmethode vinden die compatibel is met mijn rom (2.3.6 stock, XWKK2). Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?

Super one-click en co werken niet (zeggen dat ze klaar zijn maar daarna heb ik geen root) en van CF-Root kan ik geen kernel vinden die overeenkomt met mijn versie?
Ik heb zelf ook KK2, en daar is weldegelijk een CF-root kernel van beschikbaar:

Gevonden in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:12
businka19 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:58:
[...]

Zie geen tweakers.net icoon @ homescreen
wel een whatsapp icoon :P Die is ook groen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Heb vandaag even gespeeld met die Bezke ICS (1.3) ROM. Eh, geen succes. Niet anders dan FC's, reboots. Uiteindelijk met enige pijn en moeite een restore gedaan (er zit een oudere versie CWM bij). Geen aanrader, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
gwystyl schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:05:
[...]

Er is geen JKay voor XWKL1,.........
Wellus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Hallo,
ik heb mijn sgs2 geroot en draai nu galnet miui. Maar ik vind de batterij veel te snel leeg gaan en wil bovendien zometeen naar de ICS versie van Samsung (met Touchwiz). Mijn vraag: hoe doe ik dit? Moet ik dan unrooten en zoja, hoe doe ik dat? En hoe krijg ik dan weer touchwiz met een officiële Samsung built op m'n toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 15:24

kronolith

[EDIT]

thezahir schreef op zondag 15 januari 2012 @ 06:32:
Hallo,
ik heb mijn sgs2 geroot en draai nu galnet miui. Maar ik vind de batterij veel te snel leeg gaan en wil bovendien zometeen naar de ICS versie van Samsung (met Touchwiz). Mijn vraag: hoe doe ik dit? Moet ik dan unrooten en zoja, hoe doe ik dat? En hoe krijg ik dan weer touchwiz met een officiële Samsung built op m'n toestel?
Via Samfirmware een officiele Samsung firmware downloaden en deze installeren via Odin. Je hoeft niet te unrooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thezahir schreef op zondag 15 januari 2012 @ 06:32:
Hallo,
Maar mijn advies is om dat niet te doen als je een betere batterij-levensloop wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
Ik draai nu westcrip ressurection, gebasseerd op laatste samsung lek, maar met ics look (cm9 launcher enzo wordt gebruikt ipv touchwiz). Voorlopig erg tevreden, youtube en andere videos werken nu ook gewoon en over het algemeen voelt alles erg snel aan. Ook de browser scrolt vlotter. Batterij kan ik nog niets over zeggen, nog maar een halfuurtje getest, maar eerste indruk erg goed dus!

Edit: gps werkt ook goed, na 10 seconden een fix van vier satellieten

Edit2: blijkbaar toch last van spontane reboots, ga dan maar rerug naar cm9 build van 6 januari aangezien dir wel betrouwbaar is...

[ Voor 20% gewijzigd door Frigolamptje op 15-01-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
kronolith schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:30:
[...]

Via Samfirmware een officiele Samsung firmware downloaden en deze installeren via Odin. Je hoeft niet te unrooten.
Miui en cm7 hebben andere partition layout.
Eerst full wipe doen voor flash. Anders krijg je boot loop.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cm9 draait erg goed nu moet ik zeggen, met de benodigde tweaks haal ik gewoon een dag batterijduur.. net als bij cm7. animatie/transitie etc uit. brightness omlaag.
moderate whatsapp/surfen en af en toe een belletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@chocolade

Wat is je screen on tijd? Dat is toch een van de belangrijkste factoren als ik kijk naar batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 14:52
update van 0112 geinstalleerd van CM9.

Had gehoopt dat usb storage zou werken. Maar helaas. (enige puntje wat gefixt moet worden voor mij. Rest werkt echt buitengewoon goed. Ohja. En de Wi-fi Battery drain, maar daar kan ik nu nog wel mee leven. Zet wifi gewoon uit)

USB storage werkte sowieso niet. Ook niet vanaf CWM. (USB Mounten)

Heb een backup gemaakt met CMW.
Had gelukkig nog een Miui rom op mn sd kaart.
Deze geinstalleerd.
Nu kon ik weer bestanden kopieeren.
update-cm-9-SGS2-01122012-signed gekopieerd naar SD kaart..
Restore gedaan.
Update uitgevoerd vanaf CWM.

Echt super omslachtig. Maar goed. Mag niet klagen hoorde ik, dus doen we ook maar niet. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na verschillende pogingen gewaagd te hebben om mijn telefoon zichtbaar te maken in windows 7 (en XP) gebeurd er nog steeds helemaal niets. Drivers van XDA en KIES leveren niets op. Nu kom ik er achter dat zelfs ODIN mijn telefoon niet herkend. Ik heb zowel de originele als een vervangende USB kabel geprobeerd.

Ik wil proberen of met een stockrom de USB connectie weer hersteld kan worden, maar krijg dus geen toegang met ODIN. Ik begin te twijfelen of het niet hardwarematig is. Hij laadt wel op via USB. Weet iemand wat ik nu nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:10:
Na verschillende pogingen gewaagd te hebben om mijn telefoon zichtbaar te maken in windows 7 (en XP) gebeurd er nog steeds helemaal niets. Drivers van XDA en KIES leveren niets op. Nu kom ik er achter dat zelfs ODIN mijn telefoon niet herkend. Ik heb zowel de originele als een vervangende USB kabel geprobeerd.

Ik wil proberen of met een stockrom de USB connectie weer hersteld kan worden, maar krijg dus geen toegang met ODIN. Ik begin te twijfelen of het niet hardwarematig is. Hij laadt wel op via USB. Weet iemand wat ik nu nog kan doen?
Indien mogelijk een andere systeem..laptop "whatever" proberen. 9 van de 10 keer driver isseu ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:27:
[...]

Indien mogelijk een andere systeem..laptop "whatever" proberen. 9 van de 10 keer driver isseu ;)
Al gedaan, bij mijn W7 laptop en XP PC doet hij niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:31:
[...]

Al gedaan, bij mijn W7 laptop en XP PC doet hij niets..
Dit al doorlopen?

Wat te doen bij USB / Kies verbindingsproblemen

Of SD-kaart eruit halen telefoon een keer uit aan. Factory reset wil ook wel helpen... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door silitek op 16-01-2012 12:43 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 11:27
silitek schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:27:
[...]

ik had problemen met mijn usb door mijn rom. Als ik de rom instaleerde met daarvoor een wipe dee mijn usb, homebutton, locksreen, en power knop het niet. instaleer ik de rom zonder een wipe werkt alles perfect.

heb je geen backup up gemaakt die je kan restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben een noob op dit gebied, dus veroordeel me alsjeblieft niet. Ik wil de ics draaien en las dat er een onofficiele samsung firmware upgrade is uitgebracht. op sammobile zie ik dan inderdaad een upgrade staan die schijnbaar update naar 4.0.3. Maar weet iemand of dit naar behoren werkt? Of is het toch verstandiger om er een andere rom onder te zetten. Ik hoor wel goede verhalen over ics remix rom ofzoiets? Plz help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:40:
[...]

Dit al doorlopen?

Wat te doen bij USB / Kies verbindingsproblemen

Of SD-kaart eruit halen telefoon een keer uit aan. Factory reset wil ook wel helpen... ;)
Dit allemaal geprobeerd, werkt nog steeds niet.
E.R.Y. schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:45:
[...]

ik had problemen met mijn usb door mijn rom. Als ik de rom instaleerde met daarvoor een wipe dee mijn usb, homebutton, locksreen, en power knop het niet. instaleer ik de rom zonder een wipe werkt alles perfect.

heb je geen backup up gemaakt die je kan restoren?
Jawel maar die hebben 't zelfde probleem. Ik wil terug naar stock, maar heb geen usb connectie. Kan ik een stockrom via CWM installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 11:27
Jawel maar die hebben 't zelfde probleem. Ik wil terug naar stock, maar heb geen usb connectie. Kan ik een stockrom via CWM installeren?
hmm volgens mij niet, maar ben geen expert :P ik heb nog wel een paar oude backups hier van augustus 2011, zijn volgens mij backups zonder een rom alleen met upgrade naar android 2.3.5 maar weet het niet heel zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:51:
[...]

Stock wordt lastig..anders een tussen stap met een ander Rom.zip "mount and storage" in CWM.
Gaat om de verbinding indien rom gerelateerd. ;)

Edit: Komt er in CWM ook geen USB connection, zou je een andere Kernel kunnen proberen.
Nodig SGS Kernel Flasher (Market) en Root uiteraard. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door silitek op 16-01-2012 14:24 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Je kan proberen een stock rom te flashen met Mobile Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:08:
[...]

Stock wordt lastig..anders een tussen stap met een ander Rom.zip "mount and storage" in CWM.
Gaat om de verbinding indien rom gerelateerd. ;)

Edit: Komt er in CWM ook geen USB connection, zou je een andere Kernel kunnen proberen.
Nodig SGS Kernel Flasher (Market) en Root uiteraard. ;)
Welke Kernel raad je aan? Ik draai MIUI ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:47:
Beste mensen,

Ik ben een noob op dit gebied, dus veroordeel me alsjeblieft niet. Ik wil de ics draaien en las dat er een onofficiele samsung firmware upgrade is uitgebracht. op sammobile zie ik dan inderdaad een upgrade staan die schijnbaar update naar 4.0.3. Maar weet iemand of dit naar behoren werkt? Of is het toch verstandiger om er een andere rom onder te zetten. Ik hoor wel goede verhalen over ics remix rom ofzoiets? Plz help!
Ik heb met de nieuwe roms last van een wegvallende data verbinding, waardoor ze onbruikbaar worden. Van Samsung based roms heb ik ook al gemerkt dat ze regelmatig eens rebooten, dus niet zo betrouwbaar... Enige combinatie die bij mij 24/24 stabiel draait is de CM9 build van 6 januari. Batterij loopt wel snel leeg, maar ben nu eens een gingerbread modem aan het proberen en dat lijkt op het eerste zicht beter te gaan. Maar deze ICS-rom is dus wel stabiel... (youtube geeft wel verkleuringen en video is in het algemeen niet echt goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gingerbread modem betekent dat je alleen een modem firmware update uitvoert of hoe werkt dat? Want dat youtube niet werkt maakt me niet veel uit, maar dat mn batterij (nog) sneller leeg loopt is natuurlijk wel jammer. Maar weet niet hoe ik het modem terugbreng naar gingerbread versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:05:
Een gingerbread modem betekent dat je alleen een modem firmware update uitvoert of hoe werkt dat? Want dat youtube niet werkt maakt me niet veel uit, maar dat mn batterij (nog) sneller leeg loopt is natuurlijk wel jammer. Maar weet niet hoe ik het modem terugbreng naar gingerbread versie?
Een modem is gewoon een zip-bestand die je in cwm flashed zoals een rom. Maar ik denk dat als je een ics rom flashed dat je modem behouden blijft, dus dan hoef je helemaal niets te doen. Je kan dat snel controleren door te kijken bij about phone en dan baseband in je instellingen, daar staat welke modem je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:00:
[...]

Welke Kernel raad je aan? Ik draai MIUI ROM.
Ben aan het kijken maar er zijn maar bar weinig losse kernels voor de II
Eigenlijk moet je er 1 hebben voor MIUI/Cm7 dan boot je phone nog gewoon indien wederom geen USB-verbinding. Anders een speedmod kernel met usb-mount maar stel dat het hardwarematig fail is dan bezit je een mooie onderzetter... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silitek schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:21:
Eigenlijk moet je er 1 hebben voor MIUI/Cm7 dan boot je phone nog gewoon indien wederom geen USB-verbinding. Anders een speedmod kernel met usb-mount maar stel dat het hardwarematig fail is dan bezit je een mooie onderzetter... ;)
Speedmod en MIUI... Okay, goeie tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Brad Pitt schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:41:
[...]

Speedmod en MIUI... Okay, goeie tip :)
Hehe.. :P vandaar ook de onderzetter opmerking. Maar goed als je helemaal geen usb-verbinding meer bezit.
Kun je 2 dingen doen. Zo houden of risico nemen!!

Kerneltje flashen en in Cwm "mount storage" een ander rom.zip erop..
Daarom is het belangrijk dat je altijd 2/3 verschillende Rom/Kernel op je interne SD bezit.
Zou zelf niet snel vastlopen. Ook weer een prima tip ;)
gwystyl schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:10:
Je kan proberen een stock rom te flashen met Mobile Odin?
Is ook een optie Mobile Odin ;) ..werkt niet op MIUI/CM7/CM9 waarschijnlijk

[ Voor 23% gewijzigd door silitek op 16-01-2012 20:07 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer eens MIUI geprobeerd, op sommige punten heerlijk.
De batterij is alleen nog steeds ruk de kernel maakt niet uit.
The Gingermod is ook een erg fijne rom.
Morgen weer Krinyo 's slimrom weer proberen, rom maakt niet veel uit voor batterij heb ik het idee.
De kernel is bepalend samen met de lopende services.

Even een ingewikkelde vraag:
Ik vind het themen met de UOT kitchen erg leuk, alleen matchen de kleuren dan niet met de quicksettings, zijn die te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Sinds een week of 2 draai ik nu checkrom ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312240 ). Woow wat een verademing. Ik heb een tijdje op galnet miui gezeten daarvoor op Lightning en cognition maar deze rom vind ik echt heerlijk. Zeker in samenwerking met de standaard ingebakken kitchenrom app en de deluxe settings. Ik draai deze rom met de laatste siyah 2.6.7 kernel. Wat mij betreft ook echt een aanrader als je meer voor prestaties bent dan batterijtijd (geloof ik).

Ik kwam er wel achter dat ik als ik deze rom met de pc download mijn virusscanner iets met dit bestand doet. Daardoor kon ik hem niet installeren. De installatie werd geabort. Deze isseus heb ik ook met miui gehad denk ik.Ik kon hem wel installeren maar kreeg ik bootloops.

Ik heb deze rom dus met mijn telefoon gedownload. Is eigenlijk net zo handig. :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Neeknikker op 16-01-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er zoveel op internet staat word ik er niet meer duidelijk van.
Ik heb nu Kernelversie 2.6.35.7 op mijn Gs2 staan, maar ik wil graag terug naar de Android-versie 2.3.4 van Vodafone.
Kan iemand mij vertellen welke Kernelversie dit is, en of dit helemaal legaal is? En moet ik dan nog steeds met een JIG werken als ik hem ooit zou moeten opsturen voor reparatie. Ik ben al in de Vodafone winkel geweest, hier zeiden ze dat ik hem naar een reparateur kon sturen, maar dan was ik hem wel een tijd kwijt en daar zit ik ook echt niet op te wachten.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:41:
Omdat er zoveel op internet staat word ik er niet meer duidelijk van.
Ik heb nu Kernelversie 2.6.35.7 op mijn Gs2 staan, maar ik wil graag terug naar de Android-versie 2.3.4 van Vodafone.
Kan iemand mij vertellen welke Kernelversie dit is, en of dit helemaal legaal is? En moet ik dan nog steeds met een JIG werken als ik hem ooit zou moeten opsturen voor reparatie. Ik ben al in de Vodafone winkel geweest, hier zeiden ze dat ik hem naar een reparateur kon sturen, maar dan was ik hem wel een tijd kwijt en daar zit ik ook echt niet op te wachten.
Alvast bedankt!
Zoek even op XDA en je hebt je antwoorden in no time gevonden.
En als je ooit via Odin geflashed hebt, zal je een jig moeten gebruiken om je flashcounter te resetten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
silitek schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:34:
[...]

Hehe.. :P vandaar ook de onderzetter opmerking. Maar goed als je helemaal geen usb-verbinding meer bezit.
Kun je 2 dingen doen. Zo houden of risico nemen!!

Kerneltje flashen en in Cwm "mount storage" een ander rom.zip erop..
Daarom is het belangrijk dat je altijd 2/3 verschillende Rom/Kernel op je interne SD bezit.
Zou zelf niet snel vastlopen. Ook weer een prima tip ;)

[...
Ben ik nou dom of waarom zet je de files niet op een sd kaart en flashed dan vanaf ext sd?

[ Voor 12% gewijzigd door ny-hardcore op 16-01-2012 22:51 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Neeknikker schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:20:
Sinds een week of 2 draai ik nu checkrom ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312240 ). Woow wat een verademing. Ik heb een tijdje op galnet miui gezeten daarvoor op Lightning en cognition maar deze rom vind ik echt heerlijk. Zeker in samenwerking met de standaard ingebakken kitchenrom app en de deluxe settings. Ik draai deze rom met de laatste siyah 2.6.7 kernel. Wat mij betreft ook echt een aanrader als je meer voor prestaties bent dan batterijtijd (geloof ik).

Ik kwam er wel achter dat ik als ik deze rom met de pc download mijn virusscanner iets met dit bestand doet. Daardoor kon ik hem niet installeren. De installatie werd geabort. Deze isseus heb ik ook met miui gehad denk ik.Ik kon hem wel installeren maar kreeg ik bootloops.

Ik heb deze rom dus met mijn telefoon gedownload. Is eigenlijk net zo handig. :-)
Ik heb ook CheckRom met Siyah draaien en in combinatie met SetCpu ben ik erg te spreken over de batterijduur. Hij gaat nu eindelijk de hele dag mee, terwijl ik het voorheen nog geen dag volhield. Misschien is de ervaring natuurlijk anders als je van Lightning Rom komt, maar ik ben erg tevreden ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Ik draai nu een paar dagen op Criskelo ROM v38, echt een heerlijke ROM.
Batterij was niet zo'n super grote verbetering. Daarom gister de Siyah 2.6.7 kernel geflashed.
Nu even afwachten hoe het gaat vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
ny-hardcore schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:49:
[...]

Ben ik nou dom of waarom zet je de files niet op een sd kaart en flashed dan vanaf ext sd?
Helemaal dom is het niet ;) CWM mount geen externe SD, althans nog CMW gezien die deze optie bezit. Wat wel gaat is een rom.zip van je externe naar interne "copy paste" van mijn part.
Zolang je in recovery kan komen is alles (nog) mogelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:49:
[...]

Helemaal dom is het niet ;) CWM mount geen externe SD, althans nog CMW gezien die deze optie bezit. Wat wel gaat is een rom.zip van je externe naar interne "copy paste" van mijn part.
Zolang je in recovery kan komen is alles (nog) mogelijk 8)
Nee dat kan zeer zeker, ik heb dat namelijk al eens gedaan. Je moet alleen goed opletten want volgens mij gooit CWM de termen interne en externe SD nogal door elkaar, maar ik heb 't bestand ooit kunnen vinden die op mijn externe SD staan. Ik ga 't na dit weekend nog is proberen op deze manier. Alleen verwacht ik niet dat 't mijn USB-probleem oplost, aangezien nadat ik voor de eerste keer ging rooten en lightningROM flashte met Odin de problemen ontstonden. Vervolgens met CWM aan de gang gegaan omdat USB connectie niet meer lukte, en bij zowel CyonogenMOD en MIUI geen USB connectie met verschillende kabels, pc's, drivers, enz. enz. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
Ik zit nu al een paar weken op de VK rom. Ben hier goed over te spreken. Batterij, smooth: alles prima!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1377069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Frigolamptje schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:20:
[...]

Ik heb met de nieuwe roms last van een wegvallende data verbinding, waardoor ze onbruikbaar worden. Van Samsung based roms heb ik ook al gemerkt dat ze regelmatig eens rebooten, dus niet zo betrouwbaar... Enige combinatie die bij mij 24/24 stabiel draait is de CM9 build van 6 januari. Batterij loopt wel snel leeg, maar ben nu eens een gingerbread modem aan het proberen en dat lijkt op het eerste zicht beter te gaan. Maar deze ICS-rom is dus wel stabiel... (youtube geeft wel verkleuringen en video is in het algemeen niet echt goed).
Ik heb hetzelfde probleem bij de versie van 12 januari. Die van de 6e draait inderdaad wel prima.
Ik weet dat ik makkelijk kan upgraden, maar is er ook een manier om in versie terug te gaan met behoud van applicaties en instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
MaZo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:45:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem bij de versie van 12 januari. Die van de 6e draait inderdaad wel prima.
Ik weet dat ik makkelijk kan upgraden, maar is er ook een manier om in versie terug te gaan met behoud van applicaties en instellingen?
Geen backup gemaakt met CMW?
Anders restore doen... heb ik ook gedaan. Draaide ook op die van de 12de. Maar dit moment die van 2/3 januari door middel van 2 keer klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb CM9 één keer eerder pogen te restoren met CMW, maar dit faalde. Heb het daarna maar gelaten voor wat het is, met de veronderstelling dat CMW vooralsnog voor CM9 een no-go is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
MaZo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:50:
Ik heb CM9 één keer eerder pogen te restoren met CMW, maar dit faalde. Heb het daarna maar gelaten voor wat het is, met de veronderstelling dat CMW vooralsnog voor CM9 een no-go is.
Ook meegemaakt. Andere versie van CWM en dat probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
MaZo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:45:
[...]
De makkelijkste methode is de zip flashen vanuit CWM en dan gewoon niet de wipe-stappen uitvoeren. Wipe cache of dalvik-cache kan nog, maar wipe data/cache overslaan. Op die manier houd je je programma's en instellingen, maar is er een kansje dat één van die instellingen in sommige apps conflicteert met de oudere of nieuwere instellingen.

Ik heb ook al een paar keer een backup gemaakt met Titanium backup en gebruikers apps zonder problemen gerestored. Bij restoren van system apps moet je wat meer uitkijken, maar dat gaat in veel gevallen ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Ik probeer al 2 dagen CM7 nightly the flashen alleen het wilt maar niet lukken.
Gister als ik hem flashde, dan gebeurde er gewoon simpelweg niets.
Vandaag met een andere nightly geprobeerd en hij blijft vastzitten bij de Cynaogenmod bootanimation.
What am I doing wrong?
Ik heb de nightlies hier gedownload: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420819

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoop mensen schijnen hem twee maal te moeten flashen. Ook al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Ja, net gedaan blijft hij nog steeds vastzitten bij de 'cynaogenmod' bootanimation.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Thenotorious schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:40:
Ja, net gedaan blijft hij nog steeds vastzitten bij de 'cynaogenmod' bootanimation.
Flash nightly -> Boot -> Reboot naar CWM -> Factory reset en daarna opnieuw flashen. Na de flash je cache wipen -> klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Jay-v schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:56:
[...]

Flash nightly -> Boot -> Reboot naar CWM -> Factory reset en daarna opnieuw flashen. Na de flash je cache wipen -> klaar.
Werkt niet helaas :(
CM9 flashen werkt wel gewoon...
edit: Kan het zijn dat je vanuit stock moet flashen?

[ Voor 8% gewijzigd door Thenotorious op 17-01-2012 21:11 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 22:16
Vanaf welke rom probeer je dit? CM 7 (official) flashen werkte bij mij altijd wel vanaf zowel stock als custom roms met de CF kernel. Moest dan inderdaad 2 keer flashen, let wel: zonder te rebooten. Voor de eerste flash een factory reset en wipe cache vanuit cwm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Ik heb het nu via stock gedaan, Wipe data,wipe cache,wipe dalvik, install zip daarna nog een keer install zip gedaan en dan gereboot.
Wat krijg ik nu? Hij blijft vastlopen bij: 'Samsung Galaxy SII' scherm......:(

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem met Swiftkey X op ICS, ik weet niet of het aan ICS of de custom custom rom ligt. Als ik de telefoon portret hou, en ik type het een en ander dan is het tekst veld uit zijn verband getrokken. Hebben hier meer mensen last van met swiftkey.
Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/mogwax/shot_000004.png

update: Ik ben weer terug naar android 2.3.7 En alles is weer het oude. Hebben meer mensen last van deze bug met ICS?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
Heeft iemand 4.0.3 van sammobile al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:54:
Ik heb een raar probleem met Swiftkey X op ICS, ik weet niet of het aan ICS of de custom custom rom ligt. Als ik de telefoon portret hou, en ik type het een en ander dan is het tekst veld uit zijn verband getrokken. Hebben hier meer mensen last van met swiftkey.
[afbeelding]

update: Ik ben weer terug naar android 2.3.7 En alles is weer het oude. Hebben meer mensen last van deze bug met ICS?
Mijn swiftkey x werkt perfect in ICS. Geen problemen mee op CM9.

EDIT: Wellicht ligt het aan je whatsapp? Bij mij verdwijnt die contact balk namelijk...

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 18-01-2012 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Laatst online: 08-09 18:04
Mistermo schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 07:48:
Ik draai nu een paar dagen op Criskelo ROM v38, echt een heerlijke ROM.
Batterij was niet zo'n super grote verbetering. Daarom gister de Siyah 2.6.7 kernel geflashed.
Nu even afwachten hoe het gaat vandaag.
Ik ben ook overgestapt van Checkrom naar Criskelo v38. Maar de batterijduur lijkt iets minder te zijn. Doe er nog steeds ruim 24 uur mee, maar toch.
Lees ook dat mensen die overgestapt zijn van v36.37 naar 38 toch dat batterijduur achteruit zien gaan.

Maar voor de rest is het een heerlijke Rom die heerlijk oogt met het ICS thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige dat de batterijduur merkbaar kan beïnvloeden is de kernel en de gebruikte governor. De Rom die je draait is verder vrijwel geheel irrelevant. Bij een zelfde aantal actieve apps natuurlijk. Rom X = Rom Y qua accu.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 18-01-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
Snakeye2209 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:24:
[...]

Ik ben ook overgestapt van Checkrom naar Criskelo v38. Maar de batterijduur lijkt iets minder te zijn. Doe er nog steeds ruim 24 uur mee, maar toch.
Lees ook dat mensen die overgestapt zijn van v36.37 naar 38 toch dat batterijduur achteruit zien gaan.

Maar voor de rest is het een heerlijke Rom die heerlijk oogt met het ICS thema.
Welke kernel draai je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Laatst online: 08-09 18:04
Siyah 2.6.6

Volgens mij draaide ik met CheckROM 4 op 2.4... maar weet ik niet heel zeker meer.
Kreeg 'm ook niet geupdate naar 2.5 via de Kitchen app, dus ik liet het maar zo.

[ Voor 33% gewijzigd door Snakeye2209 op 18-01-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Siyah staat nu niet echt bekend als de meest zuinige kernel. Als je voor je batterijduur gaat, zou ik een keuze maken uit
- Phenomenal
- N.E.A.K.
- Speedmod
- Void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:56:
[...]

Mijn swiftkey x werkt perfect in ICS. Geen problemen mee op CM9.

EDIT: Wellicht ligt het aan je whatsapp? Bij mij verdwijnt die contact balk namelijk...
Ik had het ook bij een mail opstellen. Dacht ook eerst dat het aan whatsapp lag. Maar kwam het steeds vaker tegen. Ben nu naar oxygen 2.3.2 over gestapt. en nu werkt Swiftkey X goed.

Maar wil wel weer naar ICS terug om verder te testen. Misschien CM9 eens testen.
Heb je een linkje voor me naar de site?

Verder draaide ik Bezke ultra ICS 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
AllSeeyinEye schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:49:
[...]

Siyah staat nu niet echt bekend als de meest zuinige kernel. Als je voor je batterijduur gaat, zou ik een keuze maken uit
- Phenomenal
- N.E.A.K.
- Speedmod
- Void
Ik draai nu Siyah 2.6.7
1dag 6uur, nog 33% resterend. alleen maar 2u 26min display time.

Wat zijn de voor/nadelen van de boven genoemde kernels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistermo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:49:
Wat zijn de voor/nadelen van de boven genoemde kernels?
Vind persoonlijk Neak het fijnst qua smoothness/algehele snelheid. Minste gestotter en snel met werkelijk alles. De accuduur is niet noemenswaardig anders dan met genoemde kernels is mijn ervaring. Als je een beetje zit te spelen met je mobiel is het gewoon na een uur of vier scherm-aan tijd meestal wel afgelopen.

Speedmod slaat hier 1000MHz "over" als gebruikte CPU-snelheid. Niet dat je dat merkt, vind het gewoon raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
4uur scherm aan tijd klinkt al redelijk als muziek in mn oren.
Ik verwacht met mn huidige kernel een uur of 3 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistermo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:57:
4uur scherm aan tijd klinkt al redelijk als muziek in mn oren.
Ik verwacht met mn huidige kernel een uur of 3 te halen.
Sja twee uur kan natuurlijk ook, afhankelijk van wat je aan het doen bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
Het meeste van de tijd bestaat uit browsen, facebook, whatsapp, btje bellen. paar x per week tijdens het hardlopen een running app (gps enabled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistermo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:01:
Het meeste van de tijd bestaat uit browsen, facebook, whatsapp, btje bellen. paar x per week tijdens het hardlopen een running app (gps enabled)
Dat is dan ook best wel heavy use vind ik... Vooral Facebook schijnt er nogal in te kunnen hakken. Gebruik dat zelf niet maar Whatsapp staat hier ook hoog als accuvreter. Swype ook. Had dat niet verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:25:
[...]
Maar wil wel weer naar ICS terug om verder te testen. Misschien CM9 eens testen.
Heb je een linkje voor me naar de site?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
Brad Pitt schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:03:
[...]

Dat is dan ook best wel heavy use vind ik... Vooral Facebook schijnt er nogal in te kunnen hakken. Gebruik dat zelf niet maar Whatsapp staat hier ook hoog als accuvreter. Swype ook. Had dat niet verwacht eigenlijk.
De facebook app heb ik inmiddels verwijderd ben nu over naar Friendcaster. Aangezien facebook om de haverklap vast liep.
Swype als accuvreter??? dat had ik echt niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistermo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:08:
Swype als accuvreter??? dat had ik echt niet verwacht.
Als in relatief hè. Als je daar natuurlijk mega veel op zit te rammen kost dat gewoon CPU-cycles, en staat 'ie "dus" hoog in het lijstje. Althans wel volgens (het overigens weer zeer mooie) Go Power Master :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/SC20120118-110913.png

<clickable voor andere screenshot :) >

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 18-01-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
Dat ziet er netjes uit.
Gelijk maar even uit de market halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 09:28
vandaag paar keer overgestapt naar ICS, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over.
Ik heb WanamLite v7.2 en ICS REMIX ROM v7.2 geprobeert.
Alleen loopt hij elke keer vertraging op, en crashed hij de app waar ik mee bezig ben.

Ik gebruik nu NDT MIUI GINGER 2.3.7 v14.0 met Siyah2.6.7 en kan ongeveer 1,5 dag met Facebook, Twitter, Whatsapp, WordFeud, WordPress vaak in gebruik (de een wat minder als de ander).

Helaas heb ik daar nu geen screen van aangezien ik net weer terug zit op mijn gerestorede NDT MIUI

Ik wacht nog wel even met het overgaan op ICS, naar mijn mening zijn we er nog niet helemaal
Pagina: 1 ... 46 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.