Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:58:
Ik draai naar volle tevredenheid Checkrom + Siyah 2.6.4..

Geen vastlopers/ reboots gehad. Draait lekker stabiel én snel.

Qua accuduur kan ik er nog niets over zeggen. Gebruik sinds 2 dagen de extended 2000mah accu.
Installeer je dan eerst Checkrom en daarna Siyah of maakt dat niks uit? En welke basis firmware gebruik je?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:10:
[...]

Installeer je dan eerst Checkrom en daarna Siyah of maakt dat niks uit? En welke basis firmware gebruik je?
Eerst checkrom daarna Siyah of andere kernel.
Wanneer je Checkrom flashed, wordt standaard een kernel mee geflashed, meestal (volgens mij bij alle versies van Checkrom) een Chainfire kernel.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:10:
[...]

Eerst de rom, dan de kernel. Doe je het andersom dan ben je de kernel weer kwijt (bij Checkrom zit deze nl. ingebakken).

Qua kernel zit de cf-root inderdaad meegebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
ny-hardcore schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:43:
[...]

Kijk eens in de .repo dir in system/android
daar staat een manifest.xml

Edit die eens en vervang de git://
bovenin door http:// en sync dan nog eens

(Github is redelijk brak laatste weken en syncen gaat vaker mis dan goed hier)
Via http:// bleef Fetching nog steeds hangen op 99%.. via git bleef hij daar ook al hangen.. na een paar keer proberen heeft het gewerkt.. daarna nog problemen met extract-files.sh.. die adb niet kon vinden.. na even zoeken kwam ik erachter dat ik het bestand kon aanpassen en dus zo ook het pad aan kon passen..

nu ben ik dus klaar om een rom te compile, krijg ik weer een foutmelding.. ik ben al ff aan het zoeken maar hier kom ik weer niet uit.. misschien iemand een idee? de rom wordt wel gemaakt maar op het einde krijf ik een soort vraag..

als hij begint met compile geeft hij eerst deze melding..

find: `out/target/common/docs/gen': No such file or directory

en ergens onderaan krijg ik deze melding;

host Executable: aapt (out/host/linux-x86/obj/EXECUTABLES/aapt_intermediates/aapt)
/usr/bin/ld: cannot find -lz
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [out/host/linux-x86/obj/EXECUTABLES/aapt_intermediates/aapt] Error 1
thommy@Presario:~/android/system$
Display all 2914 possibilities? (y or n)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
thommy86 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:19:
[...]

Via http:// bleef Fetching nog steeds hangen op 99%.. via git bleef hij daar ook al hangen.. na een paar keer proberen heeft het gewerkt.. daarna nog problemen met extract-files.sh.. die adb niet kon vinden.. na even zoeken kwam ik erachter dat ik het bestand kon aanpassen en dus zo ook het pad aan kon passen..

nu ben ik dus klaar om een rom te compile, krijg ik weer een foutmelding.. ik ben al ff aan het zoeken maar hier kom ik weer niet uit.. misschien iemand een idee? de rom wordt wel gemaakt maar op het einde krijf ik een soort vraag..

als hij begint met compile geeft hij eerst deze melding..

find: `out/target/common/docs/gen': No such file or directory

en ergens onderaan krijg ik deze melding;

host Executable: aapt (out/host/linux-x86/obj/EXECUTABLES/aapt_intermediates/aapt)
/usr/bin/ld: cannot find -lz
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [out/host/linux-x86/obj/EXECUTABLES/aapt_intermediates/aapt] Error 1
thommy@Presario:~/android/system$
Display all 2914 possibilities? (y or n)
Ik denk dat je de vereiste libraries niet allemaal geinstalled hebt. (http://stackoverflow.com/...t-find-lz/5850955#5850955)

Kijk eens op volgende pagina voor welke packages je allemaal geinstalled moet hebben.
http://www.tuxtopia.nl/20...7-on-ubuntu-11-10-64-bit/
(is voor ubuntu 64bit, draai je dit ook? ik kreeg cyanogenmod in ieder geval voor sgs2 niet gecompiled op 32bit)
Je kunt deze guide volgen t/m het java install gedeelte.

http:// in manifest.xml moest trouwens https:// zijn (type fout van mijn kant, sorry).

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-09 11:27
Ik zit met een paar vraagjes. zit een klein verhaaltje aan vast dus die eerst.

ik heb een lange tijd de sensation rom gedraaid inclusief sensation 2 (de laatse update). Nou was me telefoonstuk en moest ik deze even laten controleren door de samsung service shop. Voordat ik me telfoon dus terug zou brengen zou ik de stock t-mobile er weer op zetten maar dacht ach als ik toch terug ga naar stock, laat ik dan even ics proberen.

Rom van bezke er op gegooid, na een paar handelingen draaide deze goed genoeg voor dagelijks gebruik naar mijn mening. Facelock, wodgets calander werkte goed.

Nou ik dus de stock er op gegooid, telefoon weg gebracht en krijg m terug met een andere stock versie van t-mobile. Geen probleem dacht ik. Ik zet bezke ics rom er weer op maar ik krijg het niet meer zoals het was.

- homebutton reageert niet, power of knop zet direct me telefoon uit, en facelock krijg ik helemaal niet meer werkend.

Hoe wipe ik volledig me telefoon? (naar mijn idee deed ik dat altijd.) of wat zorgt voor die problemen?

kan het zijn dat er nog iets van de stock rom op staat? vergeet ik iets te verwijderen? naar mijn idee heb ik alles gewiped en ik heb zelfs vanaf een nandroid de rom geprobeert maar het zelfde resultaat.

tips en/of trucs zijn welkom

[ Voor 3% gewijzigd door E.R.Y. op 09-01-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het maar niet voor elkaar mn telefoon zichtbaar te krijgen in Windows XP SP3. Eigenlijk sinds ik mijn S2 geroot heb en een custom ROM geinstalleerd heb wordt hij niet meer herkend op mijn XP en W7 pc's. Heb Kies al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, gebruik de standaard Samsung USB-kabel, USB-debugging aan of uit maakt geen verschil. Heb KIES helemaal niet nodig, dus zoek eigenlijk de juiste drivers voor de S2, alleen kan ik die nergens vinden.

Tel draait op laatste Engelstalige versie van MIUI met bijbehorende kernel.

Iemand nog tips, zo te zien is het een heel vaak voorkomend probleem maar ik krijg de oplossing niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:49
Probeer eens een Stock Samsung ROM te flashen? Je kan via Wifi een rom naar je telefoon sturen, en deze met CWM flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39
Mitashi schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:42:
Probeer eens een Stock Samsung ROM te flashen? Je kan via Wifi een rom naar je telefoon sturen, en deze met CWM flashen.
Of je download de rom (via wifi) direct op je telefoon?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:40:
Heb KIES helemaal niet nodig, dus zoek eigenlijk de juiste drivers voor de S2, alleen kan ik die nergens vinden.
Kijk eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitashi schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:42:
Dat is wat ik nu deed, ik gebruikte een adapter voor mijn microSD kaart, downloade daar de ROM naartoe en flashte die via CWM. Maar ben aardig hooked aan de MIUI-rom, ik wil alleen makkelijk en snel bij mijn interne en externe geheugen komen, alleen dat wil niet echt vlotten.

edit:
Ook geprobeerd, zoals op XDA beschreven stond, dus oude drivers verwijderen, reboot, nieuwe installeren, reboot, connecten. Maar wederom geen herkenning door de windows machine. Ik word er dood moe van.

Toch bedankt!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hoi,

ik heb net via nieuwsgroepen de ICS 4.0.3 gedownload voor de Samsung Galaxy S2, maar heb daar 1 vraag over. Ik wil deze eropzetten en kijken enzo. Dit gaat via ODIN alles zit erbij allemaal. Kan ik dit gewoon op een tmobile branded toestel zetten? Of kan ik ook alleen de Firmware zelf installeren zonder de kernel etc?

Ben overigens bekend met flashen verder qua veiligheid enzo, maar van al die verschillende versies en kernels etc, word ik een beetje tureluurs

[ Voor 18% gewijzigd door rikadoo op 09-01-2012 19:09 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:32
rikadoo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:00:
Hoi,

ik heb net via nieuwsgroepen de ICS 4.0.3 gedownload voor de Samsung Galaxy S2, maar heb daar 1 vraag over. Ik wil deze eropzetten en kijken enzo. Dit gaat via ODIN alles zit erbij allemaal. Kan ik dit gewoon op een tmobile branded toestel zetten? Of kan ik ook alleen de Firmware zelf installeren zonder de kernel etc?

Ben overigens bekend met flashen verder qua veiligheid enzo, maar van al die verschillende versies en kernels etc, word ik een beetje tureluurs
Kan gewoon, maar ik zou eerst even verdiepen in de stof voordat je gaat flashen. En hou er rekening mee dat je nog maar een vroege beta hebt en dus problemen kan verwachten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Flashen moet wel lukken maar moet alleen even zeker weten welke files ik nodig heb, ik heb nu alleen nog maar de stock FW van tmobile en de Root geflashed. Maar nog niet een hele FW. Dus ik kan gewoon alleen de FW flashen en de rest zo laten als het nu is?

De files die erbij zaten:

Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/8514/naamloosla.jpg

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:03
Je hbet echt geen idee wat je aan het doen ben he :+

Beter download je een rom via XDA en lees je daar gelijk de instructies voor instalatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens DarkyromHD is gereleased voor ons toestel! http://www.darkyrom.com/community/index.php?forum/

Op de originele S volgens mij verreweg de populairste rom, geen fancy AOSP stuff maar gewoon een leuke Samsungrom.
Ik ga hem zeker flashen omdat het origineel mijn eerste flash ooit was en de community erg vriendelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:16:
Jongens DarkyromHD is gereleased voor ons toestel! http://www.darkyrom.com/community/index.php?forum/

Op de originele S volgens mij verreweg de populairste rom, geen fancy AOSP stuff maar gewoon een leuke Samsungrom.
Ik ga hem zeker flashen omdat het origineel mijn eerste flash ooit was en de community erg vriendelijk is.
Ik zie na 4 minuten rondklikken nog steeds niet waar die ROM voor de I9100 dan staat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:26:
[...]

Ik zie na 4 minuten rondklikken nog steeds niet waar die ROM voor de I9100 dan staat..?
Verder naar beneden kijken ;)
Dan naar full release toegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:42:
[...]

Verder naar beneden kijken ;)
Dan naar full release toegaan.
Ah, found it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Crazyanz schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:09:
Je hbet echt geen idee wat je aan het doen ben he :+

Beter download je een rom via XDA en lees je daar gelijk de instructies voor instalatie
Met zoveel bestanden niet nee :p Ik ga eens ff op XDA kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
rikadoo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:30:
[...]

Met zoveel bestanden niet nee :p Ik ga eens ff op XDA kijken :p
Misschien is het beter om hem te rooten met speedmod.
Vervolgens ICS via xda downloaden op je telefoon zetten en in recovery gaan en dan em erop flashen?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik heb hem nu geroot, er zit ook CWM op. Kan het ook via dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
rikadoo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:25:
Ja ik heb het gewoon via CWM gedaan met de ICS rom van Codeworkx.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:53:
[...]

Dat is wat ik nu deed, ik gebruikte een adapter voor mijn microSD kaart, downloade daar de ROM naartoe en flashte die via CWM. Maar ben aardig hooked aan de MIUI-rom, ik wil alleen makkelijk en snel bij mijn interne en externe geheugen komen, alleen dat wil niet echt vlotten.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar wil wel even aangeven dat je een rom niet direct moet downloaden op je sd kaart.. dit wil nog wel eens een corrupt bestand opleveren.. opslaan op je hardeschijf en dan copy naar je sd kaart..

het kan natuurlijk goed gaan.. maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen..! heb al vaak bootloopjes gezien bij mensen die het zo deden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
rikadoo schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:25:
Anders kijk je even terug in dit topic, daar staat ook welk bestand je waar moet invullen als je XXKP8 via Odin wil flashen.

Ik heb hem zelf vorige week ofzo geprobeerd, maar zoals hierboven al genoemd is, vond ik hem ook niet echt bruikbaar. Als je ICS wil zou ik op dit moment voor CM9 of een andere custom rom gaan. Lees dan wel even de thread op XDA van die rom door om te kijken wat mensen voor problemen tegenkomen. Als dat dingen zijn die voor jou niet belangrijk zijn kan je hem gerust flashen, als er problemen zijn met een functie die je vaak gebruikt zou ik nog een paar weekjes wachten. Ik verwacht nieuwe leaks van samsung eind januari/begin februari. Als ze in maart willen beginnen met het uitrollen van stabiele roms komen er vast nog wel betere beta's uit dan XXKP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ja ik heb eens zitten neuzen, maar ik zag idd dat er een aantal belangrijke dingen nog niet werkte. Dus ik wacht gewoon nog even af. Ben ondertussen bezig met CM7, en dat werkte goed met CMW! Maar bedankt in ieder geval.!

EDIT: ik heb nu die GalnetMIUI maar die ziet er gelikt uit!

[ Voor 12% gewijzigd door rikadoo op 09-01-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy86 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:36:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar wil wel even aangeven dat je een rom niet direct moet downloaden op je sd kaart.. dit wil nog wel eens een corrupt bestand opleveren.. opslaan op je hardeschijf en dan copy naar je sd kaart..

het kan natuurlijk goed gaan.. maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen..! heb al vaak bootloopjes gezien bij mensen die het zo deden..
Bedankt voor de tip, deed het gelukkig al op de manier die je beschreef, maar had die fout in de toekomst zeker kunnen maken.

Kom alleen nog steeds niet in mn interne geheugen via USB, maar ik weiger terug te gaan naar stock 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Iemand ervaring met de Criskelo ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Draai ik nu al een paar maanden, bevalt mij prima. Goed aan te passen dmv JKay en de ingebouwde Criskelo Rom Add-Ons app.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
E.R.Y. schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:58:
Ik zit met een paar vraagjes. zit een klein verhaaltje aan vast dus die eerst.

ik heb een lange tijd de sensation rom gedraaid inclusief sensation 2 (de laatse update). Nou was me telefoonstuk en moest ik deze even laten controleren door de samsung service shop. Voordat ik me telfoon dus terug zou brengen zou ik de stock t-mobile er weer op zetten maar dacht ach als ik toch terug ga naar stock, laat ik dan even ics proberen.

Rom van bezke er op gegooid, na een paar handelingen draaide deze goed genoeg voor dagelijks gebruik naar mijn mening. Facelock, wodgets calander werkte goed.

Nou ik dus de stock er op gegooid, telefoon weg gebracht en krijg m terug met een andere stock versie van t-mobile. Geen probleem dacht ik. Ik zet bezke ics rom er weer op maar ik krijg het niet meer zoals het was.

- homebutton reageert niet, power of knop zet direct me telefoon uit, en facelock krijg ik helemaal niet meer werkend.

Hoe wipe ik volledig me telefoon? (naar mijn idee deed ik dat altijd.) of wat zorgt voor die problemen?

kan het zijn dat er nog iets van de stock rom op staat? vergeet ik iets te verwijderen? naar mijn idee heb ik alles gewiped en ik heb zelfs vanaf een nandroid de rom geprobeert maar het zelfde resultaat.

tips en/of trucs zijn welkom
Is er niemand die mij tips kan geven hoe ik mijn telefoon compleet zonder bende kan krijgen, ik vermoed namelijk na het flashsen van ics dat er nog wat oude bende op staat van een andere rom, terwijl ik wel dalvik, cach en data verwijder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Wat is bende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
Ja dat weet ik dus niet, lijkt wel of er nog data of cahche op staat waardoor de ics rom niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
E.R.Y. schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:47:
[...]

Ja dat weet ik dus niet, lijkt wel of er nog data of cahche op staat waardoor de ics rom niet goed werkt.
Veel schoner dan een factory reset ga je hem niet krijgen denk ik.
Ik zou een officiele samsung-rom flashen (bijv XXKJ3), en dan na de eerste keer opstarten gelijk een factory reset

Eventueel kan je nog de sd-kaart leeghalen:
- kopieer alles wat je wil bewaren naar je PC / backup-plaats
- formatteer de sd-kaart vanaf de telefoon

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 10-01-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Ik ben sinds gisteravond terug naar Litening 6.1, na enkele maanden CM7 gedraaid te hebben.

Eigenlijk ben ik hartstikke gek geweest dat ik CM7 heb gedraaid zo lang, want:

1. Litening is veeeel smoother qua beeld overgangen (scrollen in app drawer etc.)
2. Camera in CM7 is niet 100%, in Litening wel.
3. Batterij gaat (veel) langer mee op Litening dan op CM7.

Het enige jammere is dat ik nu het lockscreen van CM7 niet meer heb, met dat bolletje wat je in 1x naar een shortcut kunt slepen wat dan die app opstart.

Maar echt. Geen CM7 meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
AzzKickah schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:41:
Ik ben sinds gisteravond terug naar Litening 6.1, na enkele maanden CM7 gedraaid te hebben.

1. Litening is veeeel smoother qua beeld overgangen (scrollen in app drawer etc.)

Het enige jammere is dat ik nu het lockscreen van CM7 niet meer heb, met dat bolletje wat je in 1x naar een shortcut kunt slepen wat dan die app opstart.

Waarom voor Litening kiezen en niet voor een meer recentere KK5 rom? Daar zijn heel wat leuke van te vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Razer schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:54:
[...]

Waarom voor Litening kiezen en niet voor een meer recentere KK5 rom? Daar zijn heel wat leuke van te vinden 8)
Zover had ik me er sinds gisteravond nog niet weer in verdiept en stiekem hoop ik op een redelijk tot goede ICS-rom binnen afzienbare tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
AzzKickah schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:41:

Die lockscreen kan je gemakkelijk weer krijgen met JKay's thema (AOSP lockscreen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
gwystyl schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:02:
[...]

Die lockscreen kan je gemakkelijk weer krijgen met JKay's thema (AOSP lockscreen).
Ja dat JKay moet ik toch eens gaan uitzoeken..
Meen me te herinneren dat dat niet werkte op Litening, maar ik zal eens kijken naar die KK5 roms :)
Iemand die me een naam van een ROM kan geven die daar compatible mee is? :)

[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 10-01-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
AzzKickah schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Ja dat JKay moet ik toch eens gaan uitzoeken..
Meen me te herinneren dat dat niet werkte op Litening, maar ik zal eens kijken naar die KK5 roms :)
Ik heb gisteren deze geflashed:
http://wanamlite.com/2011...exed-stock-2-3-6-rtl-fix/

Daarna Vertumus ICS Theme met JKay geflashed en daarna nog SpeedMod Kernel K2-18 werkt super! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
Razer schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:06:
[...]

Ik heb gisteren deze geflashed:
http://wanamlite.com/2011...exed-stock-2-3-6-rtl-fix/

Daarna Vertumus ICS Theme met JKay geflashed en daarna nog SpeedMod Kernel K2-18 werkt super! :*)
Ziet er uit als een standaard XWKK5 rom met CF-root, eventueel deodexed te krijgen? Stock KK5 draaide bij mij iig prima met CF-root en JKay, dus als je gewoon een soepele stabiele rom wil is dat wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
gwystyl schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:09:
[...]

Ziet er uit als een standaard XWKK5 rom met CF-root, eventueel deodexed te krijgen? Stock KK5 draaide bij mij iig prima met CF-root en JKay, dus als je gewoon een soepele stabiele rom wil is dat wel een optie.
Onder download staat dit:
Download link :

GT-I9100_WanamLite.XWKK5.Deodexed.Stock.NO-WIPE.zip

;)

Je moet inderdaad de Deodexed versie hebben voor JKAY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Codeworkx ;e

Build 01102012
- useless build for flash-junkies to make them stop crying
- nothing fixed

Ongelofelijk wat een gast, die kerel is echt ongesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Mitashi schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:08:
Codeworkx ;e

Build 01102012
- nothing fixed

Komop, daar moet je toch de humor van inzien? Ik lachte me een breuk toen ik het las... _/-\o_

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Ik snap niet dat die vent er niet mee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Achja...
Ik ben blij dat hij niet stopt

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
AzzKickah schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:29:
Ik snap niet dat die vent er niet mee stopt.
Ik snap niet dat iedereen gewoon leest wat er in de OP staat en die gasten met rust laten.
Wees dankbaar dat ze wat voor ons doen.

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:23

sjaool

Every life should have 9 cats

Codeworkx ;e

Build 01102012
- nothing fixed

Tja, de waarheid is hard.
De meeste mensen flashen ook om het flashen i.p.v. dat ze hun mobiel zinnig gebruiken.

Wat mij betreft is Lite'ning Rom v6.1 nog steeds één van de beste ROM's qua (stroom)gebruik.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:23:
[...]

De meeste mensen flashen ook om het flashen i.p.v. dat ze hun mobiel zinnig gebruiken.

Wat mij betreft is Lite'ning Rom v6.1 nog steeds één van de beste ROM's qua (stroom)gebruik.
En het stomme is, hij heeft nog gelijk ook.... ik verwacht dat een heleboel volgers van CM9 deze build gewoon flashen om het flashen. Nieuwer is vast beter, sneller, zuiniger enz..... waarschijnlijk zijn er wel wat dingen gefixt, maar heeft hij gewoon geen zin om een zooi commentaar in de thread te krijgen. Op deze manier kan hij hem gewoon gesloten houden, en hopelijk komen mensen dan met nette bugreports in de discussie-thread.

kon het zelf ook niet laten om te flashen, maar ik zie op het eerste gezicht geen verbeteringen of nieuwe bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 11:45

Quellien

Excrement producer

Nu een tijdje Lite'nin rom erop staan. V6.1. Wat is dat een heerlijke rom als je hem vergelijkt met de Samsung Rom zelf.

Het is de eerste custom rom ooit, dus ben wat nieuw met dit gedoe. Maar nogmaals, wat een relaxtheid!
sjaool schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:23:
[...]

Wat zijn eigenlijk de meer energiezuinige roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 10:11
Ha iedereen,

Ik heb een tijdje geleden nog een bericht geplaatst dat mijn SGS2 na het installeren van CM9 om de zoveel tijd reboot. Ik ben erachter gekomen dat dit niet aan de mod ligt, aangezien ik nu ook een andere geprobeerd heb ( Bezke_XXKP8_UltraICS_1.1 ) waarbij hetzelfde probleem optreedt.

De kernel is CF-Root

Hier een screenshot van mijn huidige settings (weer CM9 erop gezet)

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2j19dg4.png

Na het flashen heb ik géén enkele app of aanpassing gedaan maar toch om de zoveel tijd een reboot (tenzij ik 3g uitzet).

Of is de bezke rom ergens hetzelfde als de CM9 wat alsnog de reboots kan verklaren?

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn, dit is zo irritant...

Alvast héél erg bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Z500 op 10-01-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:10
Z500 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:28:
Ha iedereen,

Ik heb een tijdje geleden nog een bericht geplaatst dat mijn SGS2 na het installeren van CM9 om de zoveel tijd reboot. Ik ben erachter gekomen dat dit niet aan de mod ligt, aangezien ik nu ook een andere geprobeerd heb ( Bezke_XXKP8_UltraICS_1.1 ) waarbij hetzelfde probleem optreedt.

[afbeelding]

Na het flashen heb ik géén enkele app of aanpassing gedaan maar toch om de zoveel tijd een reboot (tenzij ik 3g uitzet).

Of is de bezke rom ergens hetzelfde als de CM9 wat alsnog de reboots kan verklaren?

Alvast héél erg bedankt.
Ook op stock rom? Defect? idk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
iklucas schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:30:
[...]

Ook op stock rom? Defect? idk
Ik heb een dag stock gedraaid en hiermee geen reboots. Maar wellicht te kort om dit met zekerheid uit te sluiten. Ik heb iig vóór het flashen van de CM9 hier nooit last van gehad. Kan je met het flashen een defect als dit veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
Z500 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:33:
[...]

Ik heb een dag stock gedraaid en hiermee geen reboots. Maar wellicht te kort om dit met zekerheid uit te sluiten. Ik heb iig vóór het flashen van de CM9 hier nooit last van gehad. Kan je met het flashen een defect als dit veroorzaken?
Nja, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het aan licht.
Flashen zelf denk ik niet mee, maar telefoon kan altijd kapot gaan:S

Misschien dat er een app is die je met titanium backup de ICS versie van hebt geinstalleerd oid?
Als dat überhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
iklucas schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:45:
[...]

Nja, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar het aan licht.
Flashen zelf denk ik niet mee, maar telefoon kan altijd kapot gaan:S

Misschien dat er een app is die je met titanium backup de ICS versie van hebt geinstalleerd oid?
Als dat überhaupt kan.
Ik heb op het moment geen enkele app geïnstalleerd en dus ook geen backups terug gezet.

Zou het misschien aan de modem versie kunnen liggen, dat ik de oudere XXKP4 Modem flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Wie nu al cm9 heeft: flash de laatste build ook maar, ik ben redelijk zeker dat er aan gewerkt is. Wat mij bv meteen opviel is dat de artefacts weg zijn als je naar het multitaskgedeelte gaat (ik zag altijd dambordpatroon op de achtergrond). Nu is er een vloeiende overgang voorzien. Geen tijd om nog veel te testen, batterij enzo zal voor morgen zijn, maar het is dus zeker geen copy paste van de vorige build...

Edit: haptic feedback is ook aangepast denk ik, gebruikte het nooit omdat het altijd onnatuurlijk aanvoelde, maar nu voelt het wel juist aan...

[ Voor 15% gewijzigd door Frigolamptje op 10-01-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Is dat niet te checken adhv de MD5 hash? Of het wel of niet exact dezelfde builds zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ha iedereen,

De kernel is CF-Root

[afbeelding]

Alvast héél erg bedankt.
Ik heb met beide reboots gehad. Maar die werden veelal veroorzaakt door software van derden zoals tweetdeck en facebook. Gisteravond weer even CM9 gedownload en geflashed maar dat is helemaal erg ook qua batterijduur. Die van Bezke UltraICS 1.1 is de meest stabiele en heeft na mijn mening een erg goede batterijduur daar kan CM9 nog een puntje aan zuigen.

[ Voor 16% gewijzigd door Thombias op 11-01-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
Frigolamptje schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:48:
Wie nu al cm9 heeft: flash de laatste build ook maar, ik ben redelijk zeker dat er aan gewerkt is. Wat mij bv meteen opviel is dat de artefacts weg zijn als je naar het multitaskgedeelte gaat (ik zag altijd dambordpatroon op de achtergrond). Nu is er een vloeiende overgang voorzien. Geen tijd om nog veel te testen, batterij enzo zal voor morgen zijn, maar het is dus zeker geen copy paste van de vorige build...

Edit: haptic feedback is ook aangepast denk ik, gebruikte het nooit omdat het altijd onnatuurlijk aanvoelde, maar nu voelt het wel juist aan...
Ik ben weer terug naar de build van 06-01 omdat videoweergave van mp4 niet meer werkte. Dat werkt bij de oudere build wel, BSPlayer met sofware-rendering. Bij de build van 10-01 weigerden BSPlayer, mvideoplayer, ES video player, quickpic, rockplayer allen mp4 bestanden af te spelen. Misschien had ik hardware rendering moeten proberen aan of uit te zetten, maar terugflashen kon ook :). Misschien dat ik hem vanavond nog ff probeer.

@thombias: bezke heeft bij zijn 'known issues' iets staan als: minor issues from KP8, not important. Enig idee wat dit voor issues zijn? De complete KP8 was namelijk helemaal niet stabiel bij mij, dus ik heb niet zo'n vertrouwen in zo'n soort opmerking. Loopt de rom over het algemeen wel zonder FC's? Een samsung basis met een boel standaard ICS-dingen klinkt me verder wel lekker in de oren, maar dit zit me nog even dwars....

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 11-01-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:53:
[...]

Ik ben weer terug naar de build van 06-01 omdat videoweergave van mp4 niet meer werkte. Dat werkt bij de oudere build wel, BSPlayer met sofware-rendering. Bij de build van 10-01 weigerden BSPlayer, mvideoplayer, ES video player, quickpic, rockplayer allen mp4 bestanden af te spelen. Misschien had ik hardware rendering moeten proberen aan of uit te zetten, maar terugflashen kon ook :). Misschien dat ik hem vanavond nog ff probeer.

@thombias: bezke heeft bij zijn 'known issues' iets staan als: minor issues from KP8, not important. Enig idee wat dit voor issues zijn? De complete KP8 was namelijk helemaal niet stabiel bij mij, dus ik heb niet zo'n vertrouwen in zo'n soort opmerking. Loopt de rom over het algemeen wel zonder FC's? Een samsung basis met een boel standaard ICS-dingen klinkt me verder wel lekker in de oren, maar dit zit me nog even dwars....
Het enige wat ik ik tegen kwam is dat er zo af en toe wat lag in de bediening zit. Na het starten en het gebruik van tweedeck kwam het bij mij nog al eens voor dat hij even snel een close van het hele systeem deed maar was dan wel sneller dan een herstart terug.
In vergelijk met CM9 is die van Bezke zeker beter in mijn ogen. Ook de camera doet het in zijn geheel zonder fc's.

Ik ben nu weer even terug op Hyperdroid(Even wat testen) want dat is de meest snelle en stabiele gingerbread-customrom op mijn toestel. Maar mis nu al het gevoel van ICS. Dus vanmiddag weer terug naar Bezke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
DitisKees schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:40:
Draai ik nu al een paar maanden, bevalt mij prima. Goed aan te passen dmv JKay en de ingebouwde Criskelo Rom Add-Ons app.
Ben je nog tegen nadelen van deze ROM aangelopen?
Zit een namelijk te twijfelen om em te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Hmm omdat mijn batterij bij de laatste cm9 echt wel té snel drainde, toch even ICS versie van Bezke geprobeerd en integenstelling tot wat ik dacht voelt hij idd wel afgewerkter uit dan cm9. Als batterij ook weer wat normaler doet is het helemaal goed zo. Om 14u wordt er trouwens een nieuwe Samsung build gelekt van ICS, dat belooft :). Wat ik wel mis zijn de live wallpapers van CM9. Kent niemand toevallig een zipbestand waar ze inzitten?

edit: browser en scrollen loopt wel voor geen meter, internet enkel bruikbaar met opera, dat is wel jammer...

[ Voor 24% gewijzigd door Frigolamptje op 11-01-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
Frigolamptje schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:55:
Hmm omdat mijn batterij bij de laatste cm9 echt wel té snel drainde, toch even ICS versie van Bezke geprobeerd en integenstelling tot wat ik dacht voelt hij idd wel afgewerkter uit dan cm9. Als batterij ook weer wat normaler doet is het helemaal goed zo. Om 14u wordt er trouwens een nieuwe Samsung build gelekt van ICS, dat belooft :). Wat ik wel mis zijn de live wallpapers van CM9. Kent niemand toevallig een zipbestand waar ze inzitten?

edit: browser en scrollen loopt wel voor geen meter, internet enkel bruikbaar met opera, dat is wel jammer...
Ik draai nu nog CM9, zal kijken of ik de apk met live wallpapers kan vinden. Als dat lukt zal ik zo een linkje plaatsen.

Ik ga nu zo Bezke proberen, en dan is het daarna voor de grote verbeteringen wachten op de nieuwe build van samsung denk ik. Typenummer is I9100XXKPA. Ik hoop niet dat die A betekent dat het een testbuild is maar ze door de cijfertjes heen waren? Op Sammobile is een wacht-topic geopend. Volgens mij is dat vragen om moeilijkheden :)
Changes.
Interface: Nothing in case of XXKP8.
Battery: Battery feels better.
Faster: Phones looks faster.
Touch: Touch response is better.
Overall: Firmware more stable but still with some bugs.
Ik ben benieuwd... tegen de tijd dat ik thuis ben zijn de eerste ervaringen vast al wel te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Mistermo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:14:
[...]

Ben je nog tegen nadelen van deze ROM aangelopen?
Zit een namelijk te twijfelen om em te flashen.
Wat vind jij nadelen? Enige wat ik kan bedenken is dat op dit moment spraakbesturing niet werkt bij mij, maar dat kan ook aan mij liggen. Heb er ook een paar dagen CM7 en MIUI op gehad, maar dat vond ik persoonlijk minder fijn dan Criskelo. Loop momenteel ook wel een aantal versies achter, omdat mijn telefoon gewoon goed werkt, en ik dus geen behoefte heb aan iets anders/nieuws.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ha iedereen,

De kernel is CF-Root

[afbeelding]

Alvast héél erg bedankt.
Misschien je batterij-weergave mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
MaZo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:33:
[...]
Misschien je batterij-weergave mod?
Nee zonder die mod gebeurd het ook.

Ik dacht zelf de kernel maar blijkbaar kan je niet met stock kernel een mod gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Ik mag hier geen KIES vragen, maar ga het toch proberen... Ik heb een vodafone branded toestel:
Toestelinfo gaf aan:
modelnummer gt-i9100
android versie 2.3.5
baseband versie 2.6.35.7-i9100bukj3-vl647431
root@DELL155 #2
Buildnummer GINGERBREAD.BUKJ3

Maar ik wil eigenlijk een standaard samsung toestel hebben, zonder de vodafone zooi (heb zelf een t-mobile abbo). En dan dusdanig dat ik gewoon KIES kan gebruiken. Nu heb ik het nodige ingelezen, maar ik zie door d ebomen het bos niet welke firmware ik moet gebruiken.
Ik heb zojuist met GT-I9100_XEN_I9100XWKK2_I9100XENKJ1_I9100XXKI4 geflashed.
Toestelinfo geeft nu aan:
modelnummer gt-i9100
android versie 2.3.6
baseband versie I9100XXKI4
Kernelversie
2.6.35.7-I9100XWKK2-CL726411root@DELL155 #2
Buildnummer GINGERBREAD.XWKK2

Als ik de telefoon nu aan KIES hang krijg ik de melding "Uw apparaat ondersteunt geen softwareupdates van KIES".

Bij huidige firmwareversie staat in KIES overigens nog altijd (VDF).

Kan iemand mij in de juiste richting helpen wat ik nu moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Upgedate CM9 online! (En topic weer open, benieuwd hoe lang dat duurt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
nieuwe galaxy s2, dus binnenkort tijd om hem weer te rooten / custom rom en titanium backups terug te zetten.

Mijn vraag nu:

Hoe backup ik de huidige rom / kernel / modem voor evt herstel op een later tijdstip?
Heb een usb JIG, maar las dat deze bij nieuwe roms / roots niet meer nodig is. nutteloos apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
justinnn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:36:

Heb een usb JIG, maar las dat deze bij nieuwe roms / roots niet meer nodig is. nutteloos apparaat?
Niet helemaal, mocht het voorkomen dat je terug wilt naar de stock firmware, bijv omdat je de telefoon terug moet sturen naar Samsung,

Dan kun je dmv eerst een oude firmware waar de jig nog werkte te flashen je flash count op 0 zetten en de driehoek weghalen, vervolgens via kies of odin updaten, en er is niets van je flash verleden te zien;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Wie heeft met CM9 nog meer erg veel force closes op de website nu.nl?
ook nujij.nl werkt voor geen meter?!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

justinnn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:36:
nieuwe galaxy s2, dus binnenkort tijd om hem weer te rooten / custom rom en titanium backups terug te zetten.

Mijn vraag nu:

Hoe backup ik de huidige rom / kernel / modem voor evt herstel op een later tijdstip?
Je kan backuppen met ClockWork Recovery.
Deze zit altijd meegebakken in kernels.

Als je geen Miui of CM roms draai dan zou ik eens kijken naar Speedmod.
Als je wel Miui of CM draai dan kan je beter voor SiyahKernel gaan.

SiyahKernel en Speedmod zijn ook nog eens erg zuinig met je batterij :)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
dank jullie beiden voor je snelle reactie!

Goede tip met CWM, dit heb ik vorige keer ook zo gedaan, alleen is het niet verstandig dan ook mijn officiele kernel te backuppen? (en hoe moet dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

justinnn schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:08:
dank jullie beiden voor je snelle reactie!

Goede tip met CWM, dit heb ik vorige keer ook zo gedaan, alleen is het niet verstandig dan ook mijn officiele kernel te backuppen? (en hoe moet dat)
Volgende keer gelieve iets beter te zoeken voordat je een vraag hier drop.
Hier vindt je de originele kernels:
http://forum.xda-develope...hp?p=16781156&postcount=2

[ Voor 3% gewijzigd door Strunkie op 11-01-2012 22:11 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

R Kuipers schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:05:
[Hier de bijpassende tekst enzo...]
Moet je even een factory reset doen.
Als dat niet werkt;

1. factory reset
2. reflash
3. factory reset

Als je gezocht had was je deze post tegen gekomen:
Strunkie in "Het Galaxy S II topic - Deel 6"

[ Voor 58% gewijzigd door Strunkie op 11-01-2012 22:24 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
Strunkie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:01:
[...]
Als je wel Miui of CM draai dan kan je beter voor SiyahKernel gaan.

SiyahKernel en Speedmod zijn ook nog eens erg zuinig met je batterij :)
Werkt dit daadwerkelijk beter dan met de standaard kernel bij CM7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Vraagje, ik had een vodafone branded toestel gekregen, terwijl ik mijn toestel los zonder abonnement had gekocht, beetje vreemd maar goed. Ik heb naar de winkel gemaild om te vragen of ik het terug kon brengen. De antwoord daarop was dat het niet kon maar als ik het naar ze zou sturen dan zouden ze de officiele samsung firmware erop flashen zonder vodafone software. Ik dacht waarom zou ik het sturen en het dagen zo niet weken kwijt zijn terwijl ik het zelf ook in een kwartiertje kan doen. Ik heb er dus de officiele firmware met odin erop geflasht. Nu krijg ik ook gewoon updates via kies enzo.

Maar nu mijn vraag: Is mijn garantie nu vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:32
NeutraleGast schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:37:
Vraagje, ik had een vodafone branded toestel gekregen, terwijl ik mijn toestel los zonder abonnement had gekocht, beetje vreemd maar goed. Ik heb naar de winkel gemaild om te vragen of ik het terug kon brengen. De antwoord daarop was dat het niet kon maar als ik het naar ze zou sturen dan zouden ze de officiele samsung firmware erop flashen zonder vodafone software. Ik dacht waarom zou ik het sturen en het dagen zo niet weken kwijt zijn terwijl ik het zelf ook in een kwartiertje kan doen. Ik heb er dus de officiele firmware met odin erop geflasht. Nu krijg ik ook gewoon updates via kies enzo.

Nee

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

NeutraleGast schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:37:

Je garantie vervalt alleen bij insecure kernels.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

iklucas schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:31:
[...]

Werkt dit daadwerkelijk beter dan met de standaard kernel bij CM7?
Met cm7 zal je er niet zoveel van merken, bij Miui krijg je brakke kernels met md5 fails.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
Strunkie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:59:
Met build 11012012-2 en de standaard browser wordt ik gelijk doorgestuurd naar mobiel.nu.nl/pda. Die lijkt het op het eerste gezicht prima te doen. Ook met Opera Mobile en xScope 6.44 heb ik geen FC's gehad (in 10 min willekeurig klikken terwijl ik verbonden was via WiFi). Ik gebruik zelf meestal de Nu.nl app, dus ik weet niet hoe de (mobiele) site het normaal doet.
Welke build van CM9 gebruik je, welke browser en kijk je dan naar de mobiele of pc versie van de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Z500 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:56:
[...]

Nee zonder die mod gebeurd het ook.

Ik dacht zelf de kernel maar blijkbaar kan je niet met stock kernel een mod gebruiken?
Als ik die batterij mods gebruik op mijn CM9 build verlies ik zelfs dat hele schuifmenu bovenin. Zal het dus niet aanraden, en zeker niet als je uit wilt vinden wat jouw problemen mogelijk veroorzaakt.
Strunkie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:59:
Geen direct antwoord op je probleem, maar waarom niet gewoon de NU app gebruiken? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MaZo op 12-01-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds geen fatsoenlijke cm9 :(
begin me te irriteren waarom het zo lang moet duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:48:
*kuch* verwend *kuch* |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Codeworkx ;e

Build 01102012
- nothing fixed

Ik begrijp hem wel, ik heb er sowieso geen vertrouwen in als er ELKE dag een rom uitkomt.
Het is vrijwilligerswerk, maar op XDA wordt er op de fora gereageerd alsof het allemaal opdrachtgevers met deadline zijn.

Die door hem genoemde flashjunks zijn zwaar irritant, elke scheet die dwarszit moet maar direct worden opgelost.

ICS is nog NIET uit voor de S2, het is allemaal uitzoek en test werk.
Wees blij dat er een pre-versie is, wil je een full-rom ga dan Samsung spammen met je hatemail.

edit :
Samsung bellen, en vragen waarom het zo lang duurt
http://www.helpdeskweb.nl/helpdesks/42/Samsung_Mobile.html

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 12-01-2012 10:00 . Reden: Service Samsung bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Hoezo dan?? De ICS roms die er tot nu toe zijn is allemaal vrijwillig gedaan hoor.
Als je je eraan irriteert ga je toch zelf eventjes een ROM in elkaar flansen waarbij alles werkt?
Doe ons die dan ook meteen.

Wanneer denk je hem af te hebben? Eind van de middag? Zou mooi zijn want dan kan ik flashen.

Laat me even weten over een uur wat de status is ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 25-09 11:45
Kun je er dan ook voor zorgen dat de camera een foto maakt bij het indrukken van de home-knop? Zou mooi zijn! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ik veronderstel dat het bij iedereen zo is dat Android OS volgens de battery stats de telefoon erg lang actief houdt? Heb er vroeger al eens verder naar gekeken, maar conclusie was dat het meer met CM9 te maken heeft dan één of andere app toen. Dus voor ik er weer tijd in steek hoor ik liever of het bij anderen ook zo is, dan zal het wel een algemeen probleem zijn.

BTW: ik wil de aan/uit knop gebruiken om een foto te nemen :9

[ Voor 8% gewijzigd door Frigolamptje op 12-01-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Frigolamptje schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:51:
Ik veronderstel dat het bij iedereen zo is dat Android OS volgens de battery stats de telefoon erg lang actief houdt? Heb er vroeger al eens verder naar gekeken, maar conclusie was dat het meer met CM9 te maken heeft dan één of andere app toen. Dus voor ik er weer tijd in steek hoor ik liever of het bij anderen ook zo is, dan zal het wel een algemeen probleem zijn.

BTW: ik wil de aan/uit knop gebruiken om een foto te nemen :9
Android OS 55min actief nadat hij 4u van de lader is. Laatste build. Hoe neem ik eigenlijk een screenshot in CM9 :-)?

Ik wil ook graag foto's nemen met mijn powerknop of volume knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Strunkie schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:23:
[...]
Moet je even een factory reset doen.
Als dat niet werkt;

1. factory reset
2. reflash
3. factory reset

Als je gezocht had was je deze post tegen gekomen:
Strunkie in "Het Galaxy S II topic - Deel 6"
Ga ik vanavond proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Jay-v schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:17:
[...]

Android OS 55min actief nadat hij 4u van de lader is. Laatste build. Hoe neem ik eigenlijk een screenshot in CM9 :-)?

Ik wil ook graag foto's nemen met mijn powerknop of volume knop.
Hmm hier al 1u 19min na 2u44 van de lader, goed voor 32% van batterijverbruik. Wat is bij jou het percentage? En screenshot: gwn lang op de aan/uit knop drukken en dan in het menu op screenshot drukken. Wellicht heb je er overgekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Frigolamptje schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:21:
[...]

Hmm hier al 1u 19min na 2u44 van de lader, goed voor 32% van batterijverbruik. Wat is bij jou het percentage? En screenshot: gwn lang op de aan/uit knop drukken en dan in het menu op screenshot drukken. Wellicht heb je er overgekeken :+
44%. Ik heb het idee dat mijn batterij wel erg snel drained sinds gister. Zit nu op 74% terwijl ik normaal nog ca 70% over heb als ik naar huis ga van mijn werk om 5. Gister avond was mijn toestel ook al leeg om 19:30 terwijl hij het normaal makkelijk de hele dag red.

Misschien maar weer eens better battery stats installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Jay-v schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:52:
[...]

44%. Ik heb het idee dat mijn batterij wel erg snel drained sinds gister. Zit nu op 74% terwijl ik normaal nog ca 70% over heb als ik naar huis ga van mijn werk om 5. Gister avond was mijn toestel ook al leeg om 19:30 terwijl hij het normaal makkelijk de hele dag red.

Misschien maar weer eens better battery stats installeren....
Hmm zal wel niet veel nut hebben, ik zie er alvast niets speciaals mee, het ligt gewoon aan CM9 en de test versies van Samsung die (logisch eigenlijk) nog niet geoptimaliseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
Screenshot in CM9 gaat door volume down en power tegelijk in te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ik verlies nu telkens mijn dataverbinding. Na een reboot heb ik weer een paar minuten data, daarna niet meer. Icoontjes van internetverbinding enzo blijven wel staan. Ligt dit nu aan mijn operator of aan CM9? Ik draai de laatste versie en modem (KPA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Frigolamptje schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:34:
Ik verlies nu telkens mijn dataverbinding. Na een reboot heb ik weer een paar minuten data, daarna niet meer. Icoontjes van internetverbinding enzo blijven wel staan. Ligt dit nu aan mijn operator of aan CM9? Ik draai de laatste versie en modem (KPA).
Ik heb er geen last van. Gebruik ook de laatste build en het KPA modem. Ik heb KPN.

Probeer gewoon even KP8 modem terug te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Jay-v schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:46:
[...]

Ik heb er geen last van. Gebruik ook de laatste build en het KPA modem. Ik heb KPN.

Probeer gewoon even KP8 modem terug te flashen?
Ma gebruik hem al 24 uur nu zonder last, daarom vind ik het vreemd dat er plots problemen zijn. Zal wellicht eerder een storing zijn in het netwerk dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:49
Is het eigenlijk mogelijk om de "echte" google Android erop te zetten? Dus niet diegene die door Samsung is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

KillerZero86 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:29:
Is het eigenlijk mogelijk om de "echte" google Android erop te zetten? Dus niet diegene die door Samsung is aangepast?
Cyanogenmod 9

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Heb afgelopen dagen CM9 gedraaid, maar de batterijduur was toch niet genoeg voor mij dus ik ben maar terug gegaan naar Gingerbread.
Ik heb voor de eerste keer de Hydroxygen rom geflasht en ik moet zeggen,
Wat een batterijduur en wat een snelheid!
Oke, hij is niet super mooi maar hij is gewoon snel,batterijvriendelijk en licht.
Dus als je een echte batterijROM zoekt, probeer Hydroxygen dan eens uit.

Edit: Heb ook een filmpje ervan op Youtube geplaatst.
YouTube: Hands on - Hydroxyg3n ROM for Samsung Galaxy S2 - Best battery life & ultra smooth

[ Voor 20% gewijzigd door Thenotorious op 12-01-2012 20:32 . Reden: Iets toegevoegd ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
sorry dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door Buntmans op 12-01-2012 20:34 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.