Moeilijk te zeggen, zeker als ik niet weet wat jij onder 'tegenvallen' begrijptThenotorious schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:30:
Hoe is de batterijervaring op checkrom?
Ik gebruik nu OmegaROM, wordt vaak ge-update en draait ook soepeltjes alleen de batterijprestaties vallen mij tegen :l
Verwijderd
Je kan de CWM-zip ook gewoon 2x flashen!gwystyl schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:03:
[...]
KPN heeft inderdaad geen NITZ, dus ik verwacht Hi ook niet. Flashen gaat heel makkelijk met Odin, hoef je geen aparte bootloader voor te hebben.
Ik ben zelf na een paar uur spelen (was vroeg vanochtend) weer terug op XWKK5; GPS doet het niet, maar de rest lijkt aardig goed te werken. Ik heb nu wel veel meer de neiging om Cyanogen te draaien met ICS dan met GingerBread. Bij GB vind ik het grafisch een hele achteruitgang tov stock met go launcher en thema, bij ICS is het algemeen al zo mooi met de standaard launcher (geen TW, maar ICS launcher), dat de extra functies van CM me wel handig lijken.
Geen GPS is voor mij een no-go, dus om mezelf niet al te lekker te maken ben ik maar terug gegaan. Ik zit wel met spanning te wachten op een iets beter werkende beta. Als er een samsung-beta komt ga ik waarschijnlijk verder met Go Launcher, anders CM met de ICS launcher.
Bij ICS is het even wennen aan de plek van de OK en Annuleren knoppen. Dit is voor mijn idee steeds net andersom als bij GB. Verder zitten er wel wat mooie handigheidjes in zoals taken afsluiten door te swipen vanaf notificatie-menu, instellingen te bereiken vanuit notificatie-menu, gui-makeover voor GMail en galerij.
Maar mijn ervaringen zijn voor een eerste publieke build erg positief hoor!
Alleen erger ik me dood aan al die transitions, de 1e 5 minuten is het tof daarna vertraagt het gewoon je productiviteit.
Over de hele interface is wel veel meer nagedacht!
De appdrawer/widgettoevoeger is een geniale uitwerking met deze keer wel hele leuke effecten!
Het naar beneden halen van de statusbalk op het nieuwe prachtige lockscreen is ook heerlijk:)
Ik hoop dat Samsung dat laat zitten.
Verder zijn de opties wat leuker (standaard dingen 'freezen', dingen internettoegang weigeren!)
Zodra de color banding is opgelost flash ik de rom terug!
Ik wil wel gewoon de kleur goed hebben, dat is een dealbreaker.
Wel ben ik bang dat het net als CM7 eeuwig knutselen blijft en het nooit zo soepel zal werken als de Samsung versies.
Touchwizz staat me vooral qua kleur toch veel meer aan dan dat futuristische blauw!
Ik denk dat de gemodde Touchwizzroms gewoon het beste worden!
Is inderdaad best moeilijk te zeggen.Thenotorious schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:30:
Ik gebruik nu OmegaROM, wordt vaak ge-update en draait ook soepeltjes alleen de batterijprestaties vallen mij tegen :l
Iedereen gebruikt zijn telefoon anders, heeft andere apps draaien etc.
Maar hier ben ik dik tevreden over Checkrom V4 in combi met DarkKnight 2.5.2 kernel.
Ik heb een filmpje geplaatst op Youtube hoe mijn Sgs2 op dit moment eruitziet!
Vind het wel goed zo voorlopig, ik denk nog aan een overstap naar checkrom omdat bij mij Omegarom niet een hele leuke batterijduur heeft.
YouTube: Current CUSTOM setup Samsung Galaxy SII - With Omega 9.2, Launcher 7 & more
Vind het wel goed zo voorlopig, ik denk nog aan een overstap naar checkrom omdat bij mij Omegarom niet een hele leuke batterijduur heeft.
YouTube: Current CUSTOM setup Samsung Galaxy SII - With Omega 9.2, Launcher 7 & more
Im notorious
Sowieso 1 dag, meestal 35% over en dan heb ik brightness op auto, gebruik noled en ben denk ik een gemiddelde gebruiker, sms, whatsapp en browse redelijk wat en bellen zelden eigenlijkThenotorious schreef op maandag 26 december 2011 @ 19:30:
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Nadeel van DarkKnight vond ik weer dat hij niet maximaal laad... Normaal gesproken kan ik navigeren met google maps en dan laadt mijn telefoon op. Met Dark Knight liep die ook dan leeg.Rhodan schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:37:
[...]
Is inderdaad best moeilijk te zeggen.
Iedereen gebruikt zijn telefoon anders, heeft andere apps draaien etc.
Maar hier ben ik dik tevreden over Checkrom V4 in combi met DarkKnight 2.5.2 kernel.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Gebruik zelf Sygic voor navigatie en daar wordt die gewoon bijgeladen.l3art schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:19:
[...]
Nadeel van DarkKnight vond ik weer dat hij niet maximaal laad... Normaal gesproken kan ik navigeren met google maps en dan laadt mijn telefoon op. Met Dark Knight liep die ook dan leeg.
Vreemd dan dat hij bij mij dat niet doet.
Ook bij Voltage Control kan je het laden niet hoger zetten dan 800 waar dat bij andere kernels nog wel mogelijk is...
Ook bij Voltage Control kan je het laden niet hoger zetten dan 800 waar dat bij andere kernels nog wel mogelijk is...
Bij andere kernels gaat het wel?l3art schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 04:20:
Vreemd dan dat hij bij mij dat niet doet.
De combi van Sygic en mijn oude Nokia auto lader, hebben nooit problemen gegeven, bij geen enkele kernel of rom.
Welke modem/radio gebruiken jullie? Ik zit nu op KH3, daarvoor op KG6. Merk niet echt veel verschil tussen ontvangst en batterijverbruik. Iemand nog advies (zit op T-mobile).
En is er een goede app waarmee je ontvangst goed kan testen, ik kan speedtest al, maar deze is te beperkt in dat opzichte vind ik.
En is er een goede app waarmee je ontvangst goed kan testen, ik kan speedtest al, maar deze is te beperkt in dat opzichte vind ik.
Zit zelf op KL1 en vind het tot nu toe de beste die ik heb geprobeerd.Iceman1987 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:34:
Welke modem/radio gebruiken jullie? Ik zit nu op KH3, daarvoor op KG6. Merk niet echt veel verschil tussen ontvangst en batterijverbruik. Iemand nog advies (zit op T-mobile).
Je kan eens kijken bij Over de telefoon > Status en dan signaal sterkte.
Met KI4 zat ik bijna altijd > 92 dBm en met KL1 nu zelfs <70 dBm gezien.
Met speetest.nl was het met KI4 tussen de 450 en 500 KB/s en met KL1 zit altijd ruim boven de 500, zelfs met regelmaat 600+.
Zit wel bij KPN.
Ik heb hem weer terug geflasht, en mijn ervaringen zijn ook erg positief. De GPS fix was erg eenvoudig: gewoon met root-explorer een bestandje van naam veranderen. Hij is nog niet zo nauwkeurig en snel als onder GB, maar goed werkbaar.
De meeste apps werken inmiddels onder ICS. Ik heb af en toe wel een hapering of vastlopend programma, maar ik weet eigenlijk niet of dat aan ICS of aan de vroege build ligt.
Batterijduur valt me ook erg mee. Ik zit nu na 13 uur op 73%. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik de telefoon vandaag weinig gebruikt heb en het gebruik het laastste uur flink hoger is geweest (toen was ik namelijk van alles aan het proberen). De hele dag door heb ik BT en WiFi aangehad en GMail op push, exchange op eens in de 15 min gehad. Het scherm stond het grootste gedeelte van de dag uit omdat ik aan het werk was.
Klopt, bij andere kernels doet hij dat wel.Rhodan schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:29:
[...]
Bij andere kernels gaat het wel?
De combi van Sygic en mijn oude Nokia auto lader, hebben nooit problemen gegeven, bij geen enkele kernel of rom.
Apart, je gebruik de 2.5.2?l3art schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:49:
[...]
Klopt, bij andere kernels doet hij dat wel.
Moet wel zeggen dat bij de 2.5.2 het minder snel gaat, als bv speedmod, maar hij laad dan nog steeds bij.
Zelf vind ik de kernels van Speedmod ook heel erg goed.
Laatste die ik heb getest was K2-18 test 17, niets mis mee.
Ik zit zelf (met t-mob) op KL1, hiervoor KI3 en KI4 geprobeerd. KI4 kon ik geen gps locatie krijgen, met de andere 2 wel. Qua ontvangst lijken KI3 en KL1 en snelheid van het internet op elkaar. Maar waardes met lager dan 89dBm heb ik nog niet gezien. Als iemand die wel heeft met een modem versie, zou ik die wel eens willen proberen.Rhodan schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:45:
[...]
Zit zelf op KL1 en vind het tot nu toe de beste die ik heb geprobeerd.
Je kan eens kijken bij Over de telefoon > Status en dan signaal sterkte.
Met KI4 zat ik bijna altijd > 92 dBm en met KL1 nu zelfs <70 dBm gezien.
Met speetest.nl was het met KI4 tussen de 450 en 500 KB/s en met KL1 zit altijd ruim boven de 500, zelfs met regelmaat 600+.
Zit wel bij KPN.
Ik zie het weleens, maar....kronk schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:19:
[...]
Ik zit zelf (met t-mob) op KL1, hiervoor KI3 en KI4 geprobeerd. KI4 kon ik geen gps locatie krijgen, met de andere 2 wel. Qua ontvangst lijken KI3 en KL1 en snelheid van het internet op elkaar. Maar waardes met lager dan 89dBm heb ik nog niet gezien. Als iemand die wel heeft met een modem versie, zou ik die wel eens willen proberen.
Alleen bij mijn werk en daar hangen extra steunzenders van KPN
Laatst zat ik zelfs rond de 65 dBm, dit kreeg ik niet met andere modems.
Aha! Altijd handigRhodan schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:31:
[...]
Ik zie het weleens, maar....
Alleen bij mijn werk en daar hangen extra steunzenders van KPN.
Laatst zat ik zelfs rond de 65 dBm, dit kreeg ik niet met andere modems.
Ja inderdaad 2.5.2Rhodan schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:02:
[...]
Apart, je gebruik de 2.5.2?
Moet wel zeggen dat bij de 2.5.2 het minder snel gaat, als bv speedmod, maar hij laad dan nog steeds bij.
Zelf vind ik de kernels van Speedmod ook heel erg goed.
Laatste die ik heb getest was K2-18 test 17, niets mis mee.
Installeer voor de grap maar eens Voltage control dan kan je het zelf zien. Je kan hem niet hoger zetten dan 800mAh terwijl bij bijv Siyah je tot 950mAh kan gaan.
De daadwerkelijke laadstroom niet gemeten hoor. Maar aangezien de accu langzaam leeg loopt tijdens het navigeren met google maps kan ik eigenlijk wel met zekerheid zeggen dat hij dus minder snel laadt.
Maps is ook up to date?l3art schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:13:
[...]
Ja inderdaad 2.5.2
Installeer voor de grap maar eens Voltage control dan kan je het zelf zien. Je kan hem niet hoger zetten dan 800mAh terwijl bij bijv Siyah je tot 950mAh kan gaan.
De daadwerkelijke laadstroom niet gemeten hoor. Maar aangezien de accu langzaam leeg loopt tijdens het navigeren met google maps kan ik eigenlijk wel met zekerheid zeggen dat hij dus minder snel laadt.
Zag wat berichtjes op XDA dat er laatst weer een update was met wat bugfixes.
cm7 is vandaag 3x gecrashed! aangezien development gestopt is en cm9 nog wel even op zich laat wachten ga ik maar weer eens terug naar een Samsung based rom. iemand tips voor rond die qua experience beetje vergelijkbaar zijn met cm7?
Development voor CM7 is niet geheel gestopt, er komen alleen geen nieuwe features meer bij, en de buildbot is kapot. Hier en daar zwerven er wat meer up-to-date KANG builds rond.Crazyanz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 02:28:
cm7 is vandaag 3x gecrashed! aangezien development gestopt is en cm9 nog wel even op zich laat wachten ga ik maar weer eens terug naar een Samsung based rom. iemand tips voor rond die qua experience beetje vergelijkbaar zijn met cm7?
Ik heb vorige week ook even een uitstapje gemaakt naar een Samsung based rom, maar dat viel vies tegen.
Maar gelukkig is CM9 ook al goed bruikbaar, ik draai het nu al 3 dagen. Bij T-Mobile heb ik in ieder geval geen last van de NITZ bug. Development gaat als een trein, ik ben momenteel build nummer 3 aan het downloaden
Enige wat ik nog mis is de camera, hij doet het op zich wel. Maar de kleuren kloppen net niet en hij crashed als je een normale foto maakt. In panorama modus doet ie het wel en niet te vergeten ook 'Face unlock' werkt perfect
Edit: Kleuren kloppen nu wel in de build van 29-12
Gewoon onder System settings > Developer options > Window animation scale en Transition animation scale op .5x zetten, dan vlieg je veel sneller door die animaties heenVerwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:14:
[...]
Alleen erger ik me dood aan al die transitions, de 1e 5 minuten is het tof daarna vertraagt het gewoon je productiviteit.
[ Voor 20% gewijzigd door Larsie op 29-12-2011 04:32 ]
Ik zit ook naar tevredenheid op CM9. Ik had niet door dat er ook nieuwere builds waren; ik dacht dat ze wachtten op nieuwere samsung-builds voor ze verder gingen. Ik ga maar 's kijken hoe de nieuwere builds het doenLarsie schreef op donderdag 29 december 2011 @ 03:54:
[...]
Development voor CM7 is niet geheel gestopt, er komen alleen geen nieuwe features meer bij, en de buildbot is kapot. Hier en daar zwerven er wat meer up-to-date KANG builds rond.
Ik heb vorige week ook even een uitstapje gemaakt naar een Samsung based rom, maar dat viel vies tegen.
Maar gelukkig is CM9 ook al goed bruikbaar, ik draai het nu al 3 dagen. Bij T-Mobile heb ik in ieder geval geen last van de NITZ bug. Development gaat als een trein, ik ben momenteel build nummer 3 aan het downloaden
Enige wat ik nog mis is de camera, hij doet het op zich wel. Maar de kleuren kloppen net niet en hij crashed als je een normale foto maakt. In panorama modus doet ie het wel en niet te vergeten ook 'Face unlock' werkt perfect![]()
Edit: Kleuren kloppen nu wel in de build van 29-12
[...]
Gewoon onder System settings > Developer options > Window animation scale en Transition animation scale op .5x zetten, dan vlieg je veel sneller door die animaties heen
Sammobile heeft nog wat verder geteast op Twitter. Net na oud en nieuw (weet niet of dat in uren of dagen gerekend wordt), releasen ze een nieuwe build van Samsung, build-date 20 dec
Mensen die denken dat hun batterij te snel leegloopt, powertutor is een goeie app om te zien wat (lcd, cpu, wifi,... maar ook applicaties apart) je batterij doet drainen. Ik gebruikte vroeger altijd spareparts, maar dat werkt nu niet meer. Dit lijkt me een meer dan waardige vervanger
Bij mij heeft hij moeite met de market, al meerdere keren gehad dat op het moment dat de market open is het toestel helemaal vastloopt en opnieuw opstart:S Verder heb ik ook een probleem met de 3 onderste knopjes op het homescreen van CM7, op een of andere manier weet ik die steeds te verbergen, maar ik kan het niet reproduceren:S, maar ik krijg het wel onbewust dagelijks voor elkaar. Voor de rest er heel tevreden mee!Crazyanz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 02:28:
Laat ik nou net op vodafone zitten.. en laat die nou net (afaik) de enige zijn die gebruik maken van NITZ.. Gewoon even geduld hebben...gwystyl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:55:
Sammobile heeft nog wat verder geteast op Twitter. Net na oud en nieuw (weet niet of dat in uren of dagen gerekend wordt), releasen ze een nieuwe build van Samsung, build-date 20 dec
Ziet er wel grappig uit, maar persoonlijk vind ik BetterBatteryStats stukken beter om zoiets na te lopen.Frigolamptje schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:43:
Mensen die denken dat hun batterij te snel leegloopt, powertutor is een goeie app om te zien wat (lcd, cpu, wifi,... maar ook applicaties apart) je batterij doet drainen. Ik gebruikte vroeger altijd spareparts, maar dat werkt nu niet meer. Dit lijkt me een meer dan waardige vervanger
De developer geeft ook erg goede support in zijn draadje op XDA.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
Gebruik ik ook, maar daar zie je geen individuele apps mee toch?Rhodan schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:18:
[...]
Ziet er wel grappig uit, maar persoonlijk vind ik BetterBatteryStats stukken beter om zoiets na te lopen.
De developer geeft ook erg goede support in zijn draadje op XDA.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
Jawel, alleen ook een zwikkie services en zo.Frigolamptje schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:20:
[...]
Gebruik ik ook, maar daar zie je geen individuele apps mee toch?
Wat ik zo zie, gaat BBS een stukje dieper, maar maakt het dan weer wat moeilijker uit te zoeken welke proces of app het precies is.
Ik vond BBS idd te veel in details gaan, zag door de bomen het bos niet meer. BatteryMix een tijdje gedraaid maar vind hem niet nauwkeurig, nu even PowerTutor proberen.Rhodan schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:03:
[...]
Jawel, alleen ook een zwikkie services en zo.
Wat ik zo zie, gaat BBS een stukje dieper, maar maakt het dan weer wat moeilijker uit te zoeken welke proces of app het precies is.
Gisteren trouwens SpeedMod K2-18 een draai gegeven icm. Checkrom, 4 black-outs in half uur. Misschien was het de combinatie met SetCPU maar werkte dus echt voor geen meter. Nu even bij veilige Ninphetamine 2.1.3 beland.
Gelukkig is die developer van BBS heel actief op XDA en niet beroerd om de logs door te kijken.businka19 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:50:
[...]
Ik vond BBS idd te veel in details gaan, zag door de bomen het bos niet meer. BatteryMix een tijdje gedraaid maar vind hem niet nauwkeurig, nu even PowerTutor proberen.
Gisteren trouwens SpeedMod K2-18 een draai gegeven icm. Checkrom, 4 black-outs in half uur. Misschien was het de combinatie met SetCPU maar werkte dus echt voor geen meter. Nu even bij veilige Ninphetamine 2.1.3 beland.
Maar wat je zegt, BBS geeft veeeel info.
De final k2-18 nog niet geprobeerd, laatste van speedmod die ik geprobeerd heb, was test 17 en die draaide als een zonnetje.
Nu draai ik al enige tijd DarkKnight 2.5.2 en ben daar echt dik tevreden over.
Voor mijn setup en gebruik geeft deze mij de best batterij tijd, ook met Checkrom trouwens.
Misschien heb je trouwens hier wat aan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1363738
Ik ben afgestapt van Miui om de reden dat het niet echt stabiel draaid;
Kan niet backuppen met clockwork
USB debugging blijft aan staan na 1x usb kabel connecten nog een keer connecten is een systeem crash.
Ik wou vandaag cyanogen mod proberen maar ik krijg hem dr niet op.
Ik had als begin versie 2.3.6 van samsung er op staan.
Na het installeren van cyanogenmod blijft de telefoon op "Samsung Galaxy S II GT-i9100" staan.
Wie weet wat het probleem kan zijn?.
Kan niet backuppen met clockwork
USB debugging blijft aan staan na 1x usb kabel connecten nog een keer connecten is een systeem crash.
Na het installeren van cyanogenmod blijft de telefoon op "Samsung Galaxy S II GT-i9100" staan.
^ Post is hierboven!
Draai nu al 2 daagjes cm9 en ik moet zeggen... Petje af hoor 
Wat ze zo zonder ook maar enige source code voor elkaar krijgen, echt heel knap.
Enige waar ik wel mee zit is de camera en FM radio support, maar de camera zal wel snel gefixed worden denk ik (denk aan nieuwe leak begin 2012)
Wat ze zo zonder ook maar enige source code voor elkaar krijgen, echt heel knap.
Enige waar ik wel mee zit is de camera en FM radio support, maar de camera zal wel snel gefixed worden denk ik (denk aan nieuwe leak begin 2012)
Voor de camera kan je LGcamera free proberen. Daarmee kan je wel foto's maken op 8M. Of bedoel je dat de kleuren van de genomen foto's niet goed zijn? Ze hebben eea gefixt in de release van vandaag (update-cm-9-SGS2-12292011-2-signed), maar ik weet niet of dat jouw probleem oplost.Cobesz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:22:
Draai nu al 2 daagjes cm9 en ik moet zeggen... Petje af hoor
De thread gaat iig enorm hard met mensen die klagen over van alles en nog wat dat nog niet werkt, codeworkx die geïrriteerd reageert en mensen die over elkaar heen vallen om te zeggen dat iedereen niet zo moet zeuren en hoe geweldig de rom is. Ik kan me voorstellen dat je dan enige nuttige info mist
Launcher:iklucas schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:04:
[...]
Bij mij heeft hij moeite met de market, al meerdere keren gehad dat op het moment dat de market open is het toestel helemaal vastloopt en opnieuw opstart:S Verder heb ik ook een probleem met de 3 onderste knopjes op het homescreen van CM7, op een of andere manier weet ik die steeds te verbergen, maar ik kan het niet reproduceren:S, maar ik krijg het wel onbewust dagelijks voor elkaar. Voor de rest er heel tevreden mee!
Instelling >> ADW Launcher >> UI Instellingen >> Dockbalk uitzetten.
Market: heb ik hier ook last van met de 116+ builds.. (draai een eigengemaakte KANG met de t9 dialer patches).
cd /pub && more beer
Thanks!ny-hardcore schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:34:
[...]
Launcher:
Instelling >> ADW Launcher >> UI Instellingen >> Dockbalk uitzetten.
Market: heb ik hier ook last van met de 116+ builds.. (draai een eigengemaakte KANG met de t9 dialer patches).
Ook gaat hij tegenwoordig als ik mijn mobiel aansluit via usb op de computer hij meteen naar het scherm, usb massaopslag inschakelen:S
[ Voor 17% gewijzigd door iklucas op 29-12-2011 16:46 ]
Iets om in de gaten te houden voor als de CM9 repo voor de SGS2 ooit een keer online komt en je zelf je nightlies etc wilt maken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1415661
(Cyanogenmod Compiler (CMC))
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1415661
(Cyanogenmod Compiler (CMC))
cd /pub && more beer
Probeer eens twee maal na elkaar te flashen?
Neem aan dat deze in /system moet worden geinstalleerd? Hij fced namelijkgwystyl schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:35:
[...]
Voor de camera kan je LGcamera free proberen. Daarmee kan je wel foto's maken op 8M. Of bedoel je dat de kleuren van de genomen foto's niet goed zijn? Ze hebben eea gefixt in de release van vandaag (update-cm-9-SGS2-12292011-2-signed)
Trouwens, mocht je het nog niet weten, gisteren hebben de mensen van sammobile getweet dat ze een nieuw lek hebben dat ze zullen releasen na nieuwjaar (buildversie is kp4). Ondertussen staan we zo ver dat Codeworkx de bestanden die hij nodigt heeft om CM9 verder te ontwikkelen deze avond/nacht krijgt. Op zich goed nieuws, maar zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de bestanden. We kunnen enkel hopen dat Samsung één en ander gefixt heeft (mag je wel verwachten dat ze progressie zouden maken...) en dat het CM9 verder helpt. In dat geval mss eerstdaags veel meer ICS op onze SGS2
Is er een mogelijkheid om mijn stock sgs2. te flashen naar 2.3.6?
ik bedoel eigelijk een soort van software reset. dat ik het eigelijk opnieuw installeer is dit misschien mogelijk?
en hoe kan ik dit het beste doen? (om terug te gaan naar 2.3.4) zou ik ook niet erg vinden.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
ik bedoel eigelijk een soort van software reset. dat ik het eigelijk opnieuw installeer is dit misschien mogelijk?
en hoe kan ik dit het beste doen? (om terug te gaan naar 2.3.4) zou ik ook niet erg vinden.
Als je terug naar stock wil (software reset) moet je gewoon je google account verwijderen onder accounts.Rokz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:51:
Ik zag meer berichten dat hij FC's geeft, maar bij mij doet hij het gewoon. Geen idee waarom hij bij sommige mensen wel werkt en bij andere niet.Cobesz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:53:
[...]
Neem aan dat deze in /system moet worden geinstalleerd? Hij fced namelijk
Wat is nou precies je vraag? Als je al je programma's en instellingen wil verwijderen zodat je telefoon weer net zo is als de laatste keer dat je een rom geflasht hebt, moet je een factory reset doen. Zoek maar op hoe dat moet.Rokz schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:51:
Opnieuw installeren van wat? Als je bedoelt opnieuw installeren van Android OS zoals je dat bij windows op een PC zou doen, zie mijn antwoord hierboven.
Teruggaan naar 2.3.4. is volgens mij alleen mogelijk met odin. Je moet dan een 2.3.4 firmware vinden (check www.sammobile.com/firmwares) en de tutorial op sammobile volgen om te flashen. Niet heel moeilijk, maar je moet je wel een beetje inlezen. Uit deze post kan ik niet halen wat je nou precies bedoelt, dus ook niet hoe ik je daarbij zou kunnen helpen. Updaten naar de laatste verdie die voor jouw toestel is uitgekomen kan met KIES of via Odin
Dan wordt toch alleen je google account verwijderd? Hoe heeft dit invloed op alle andere programma's die hij geïnstalleerd heeft?Frigolamptje schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:58:
[...]
Als je terug naar stock wil (software reset) moet je gewoon je google account verwijderen onder accounts.
Ik dacht dat het ook je programma's enzo verwijdert, maar ik ga het niet uittesten
. Heb zelf geen ervaring met stock, veronderstel dat je niet kan booten in CWM en daar alles wissen
2x geflashed volgens de handleiding?kiwie2 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:04:
Enig idee waar hij die ROM vandaan getoverd heeft? Ik kan niks vinden met die benaming.XElD schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:07:
Draai nu Cyanogenod 7.1 nightly 171 met een KI3 modem, 5%OS en 4%system aan het eind van vandaag. Batterij is nu 13% in dat is incl. flink wat internetten in de trein, muziek luisteren, een beetje gamen, nog meer internetten thuis. Zwaar gebruik dus. Duidelijk beter dan Cyanogenmod 7.1 stable.
http://static.clockworkmo...m-7-galaxys2-12172011.zipCRXed schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 02:15:
[...]
Enig idee waar hij die ROM vandaan getoverd heeft? Ik kan niks vinden met die benaming.
of het is een KANG (denk) van hier: http://fitsnugly.euroskank.com/gigglebread/galaxys2/ of van hier: http://cyanogenmod.arif-ali.co.uk/rom/
Of zelf gecompiled.. kan natuurlijk ook.
cd /pub && more beer
Onder het mom van domme vragen bestaan niet...
Ik zou graag mijn telefoon willen voorzien van de nieuwe CF-Root 5.0.
Nu heb ik voorheen via Odin CF-Root 4.0 er op gezet. Mijn kernel was destijds KF3.
Na het installeren van CM7 heb ik opeens "2.6.35.7-g1e46077 atinm@wolverine1" als kernel.
Ik snap dat dit kan veranderen, maar het is me hierdoor niet helemaal duidelijk welke kernel ik voor CF-Root 5.0 moet nemen?
Nu heb ik voorheen via Odin CF-Root 4.0 er op gezet. Mijn kernel was destijds KF3.
Na het installeren van CM7 heb ik opeens "2.6.35.7-g1e46077 atinm@wolverine1" als kernel.
Ik snap dat dit kan veranderen, maar het is me hierdoor niet helemaal duidelijk welke kernel ik voor CF-Root 5.0 moet nemen?
Voordat je dat gaat doen..... CF-Root kernel werkt niet met MIUI / CM7 dus als je nu op CM7 zit NIET flashen.MaZo schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:43:
Onder het mom van domme vragen bestaan niet...
De kernel is veranderd omdat CM7 zijn eigen kernel mee flasht via CWM.
(CF-ROOT is een kernel)
Aha ok, thanks! Heeft CM9 ook zijn eigen kernel, op moet je daarvoor wel eerst naar CF-Root 5.1?Jay-v schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:11:
[...]
Voordat je dat gaat doen..... CF-Root kernel werkt niet met MIUI / CM7 dus als je nu op CM7 zit NIET flashen.
De kernel is veranderd omdat CM7 zijn eigen kernel mee flasht via CWM.
(CF-ROOT is een kernel)
Cm9 heeft zijn eigen kernel.
Over het algemeen, als je een nieuwe rom flasht dan is dat rom+kernel en soms ook modem erbij.
Edit: je hoeft cf-root maar 1x te flashen en dat is als.je je telefoon voor het eerst gaat rooten
Over het algemeen, als je een nieuwe rom flasht dan is dat rom+kernel en soms ook modem erbij.
Edit: je hoeft cf-root maar 1x te flashen en dat is als.je je telefoon voor het eerst gaat rooten
[ Voor 28% gewijzigd door Cobesz op 30-12-2011 11:26 ]
Verwijderd
Met welke kernel hebben jullie de beste batterij hier?
Als ik terug ben ga ik sws CM9, die thread is wel een grote plek vol onzin.
Zoals eerder beschreven zijn er mensen die zichzelf heel zinvol vinden en dat continu moeten rond bazuinen.
Als ik terug ben ga ik sws CM9, die thread is wel een grote plek vol onzin.
Zoals eerder beschreven zijn er mensen die zichzelf heel zinvol vinden en dat continu moeten rond bazuinen.
Thanks, al die links en ROMs kende ik al, maar ik denk dat hij gewoon een typefout bij zijn benaming heeft gemaakt, dat 171 had waarschijnlijk die 1712 moeten zijn inderdaad....ny-hardcore schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:19:
[...]
http://static.clockworkmo...m-7-galaxys2-12172011.zip
of het is een KANG (denk) van hier: http://fitsnugly.euroskank.com/gigglebread/galaxys2/ of van hier: http://cyanogenmod.arif-ali.co.uk/rom/
Of zelf gecompiled.. kan natuurlijk ook.
Ik gebruik de Nightly met de T9 dialer erin, werkt goed!
Hey Thenotorious, ik heb je filmpje op Youtube gezien en vraag me af waar je die bootanimation vandaah bet. Kun je aangeven waar je deze hebt gevonden of een link posten?Thenotorious schreef op maandag 26 december 2011 @ 23:46:
Ik heb een filmpje geplaatst op Youtube hoe mijn Sgs2 op dit moment eruitziet!
Alvast bedankt
Als je bij de description van het filmpje kijkt staat de xda linkje er.Siers schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:46:
[...]
Hey Thenotorious, ik heb je filmpje op Youtube gezien en vraag me af waar je die bootanimation vandaah bet. Kun je aangeven waar je deze hebt gevonden of een link posten?
Alvast bedankt
Ik zou het op prijs stellen als je een thumbs up doet, dankje!
Im notorious
vind het wel ok dat Codeworkx de thread gesloten heeft over cm9, wat een zooitje was dat zeg >.>
Anyway, ik ga nu de laatste build flashen.
Doen jullie elke keer wipen btw? Ik weet dat je tussen de cm7 nightlies bijvoorbeeld nooit hoefde te wipen, ik doe dat hier ook niet. Tot zo ver geen problemen gehad (nja, problemen zat maar die zijn allemaal bekend hahaha)
Doen jullie elke keer wipen btw? Ik weet dat je tussen de cm7 nightlies bijvoorbeeld nooit hoefde te wipen, ik doe dat hier ook niet. Tot zo ver geen problemen gehad (nja, problemen zat maar die zijn allemaal bekend hahaha)
Ik draai hier ook de 1712 nightly met KI3 modem. Snel, wat kleine bugs tov stable eruit en stabieler. Prima dus!CRXed schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:16:
[...]
Thanks, al die links en ROMs kende ik al, maar ik denk dat hij gewoon een typefout bij zijn benaming heeft gemaakt, dat 171 had waarschijnlijk die 1712 moeten zijn inderdaad....
Ik gebruik de Nightly met de T9 dialer erin, werkt goed!
Ik heb tussen 2512 en 2912-2 niet gewiped, dus dat ga ik met 3012 ook niet doen. Als er problemen optreden misschien wel, want ook het advies om niet met Titanium Backup te restoren lap ik een beetje aan mijn laars. De apps die ik geïnstalleerd had restore ik rustig met TB, data ook. Syatem apps laat ik lekker zitten waar ze zaten, ik verwacht dat die wel wat overhoop kunnen gooien.Cobesz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:17:
vind het wel ok dat Codeworkx de thread gesloten heeft over cm9, wat een zooitje was dat zeg >.>
Ik blijf zelf de beste ervaringen hebben met siyah kernel 2.3
Maar weet iemand een manier om deze kernel te houden maar dan met de nieuwste recovery erin?
Heb zelf de zip al uitgepakt maar daar wordt ik niet veel wijzer van moet ik zeggen.
Maar weet iemand een manier om deze kernel te houden maar dan met de nieuwste recovery erin?
Heb zelf de zip al uitgepakt maar daar wordt ik niet veel wijzer van moet ik zeggen.
Thx heb ik gedaan, bedankt...Thenotorious schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:19:
[...]
Als je bij de description van het filmpje kijkt staat de xda linkje er.
Ik zou het op prijs stellen als je een thumbs up doet, dankje!
Ik draai nu sinds gisteravond cm9 30-12, erg tevreden! Zeer stabiel en ik kan deze nu echt als daily driver aanraden als je provider geen NITZ ondersteunt.
Camera neemt weer foto's op 8mp en crasht niet, panorama's werken goed. Alleen videocamera doet het nog niet.
Ik heb wel een bugje ontdekt!!

Als ik gebeld heb en hang op, dan stopt soms mn touchscreen met werken. De enige oplossing is dan rebooten en dan werkt alles weer naar behoren
Maar dit zie ik niet als een enorm probleem, gisteren ook even Gingerbread terug geflashen om mn save file te redden van een snes game. Wat ben ik nu verwend zeg, ik wil nooit meer naar GB terug haha
Mn snes emulator (snesdroid) werkt ook helemaal naar behoren ^^
Conclusie: Cobesz is een zeer gelukkig persoon ^^
Camera neemt weer foto's op 8mp en crasht niet, panorama's werken goed. Alleen videocamera doet het nog niet.
Ik heb wel een bugje ontdekt!!

Als ik gebeld heb en hang op, dan stopt soms mn touchscreen met werken. De enige oplossing is dan rebooten en dan werkt alles weer naar behoren
Maar dit zie ik niet als een enorm probleem, gisteren ook even Gingerbread terug geflashen om mn save file te redden van een snes game. Wat ben ik nu verwend zeg, ik wil nooit meer naar GB terug haha
[ Voor 7% gewijzigd door Cobesz op 31-12-2011 16:08 ]
Camera crashed wel bij mij na het nemen van een foto. Maar een mooie rom tot nu toe. Hoop dat er snel een kernel source komt van Samsung.Cobesz schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:07:
Ik draai nu sinds gisteravond cm9 30-12, erg tevreden! Zeer stabiel en ik kan deze nu echt als daily driver aanraden als je provider geen NITZ ondersteunt.
Nou ik heb CM9 ook 2 dagen geprobeerd maar als mijn telefoon niet overgaat als iemand mij belt en mijn whatsapp-berichten komen niet of uren later pas over dan houdt het voor mij snel op. Helaas.
Over een tijdje maar eens weer proberen.
Over een tijdje maar eens weer proberen.
Daily Driver? Dr zit niet eens een file explorer in -.-Cobesz schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 16:07:
Ik heb wel een bugje ontdekt!!![]()
![]()
Als ik gebeld heb en hang op, dan stopt soms mn touchscreen met werken. De enige oplossing is dan rebooten en dan werkt alles weer naar behoren![]()
^ Post is hierboven!
Als dat het enige probleem zou zijn... Haal je er eentje van de velen uit de Market, done?kiwie2 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:26:
Daily Driver? Dr zit niet eens een file explorer in -.-
Nickname does not reflect reality
En als er ook geen market in zit?Brad Pitt schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:28:
[...]
Als dat het enige probleem zou zijn... Haal je er eentje van de velen uit de Market, done?
^ Post is hierboven!
Vertel verder...
^ Post is hierboven!
Gewoon bij een normale custom Rom houden zou ik zeggen
Tsja ik zou zelf ook wel een "update".zip met een market kunnen maken; maar om deze versie een daily driver te noemen...Brad Pitt schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:37:
[...]
Gewoon bij een normale custom Rom houden zou ik zeggenWerkt alles sowieso meteen out of the box.
^ Post is hierboven!
Dat is voor iedereen uiteraard persoonlijk ja. Voor mij is het ook geen Rom die ik dagelijks wil gebruiken nee. Een ander gebruikt de dingen die niet (goed) werken misschien weer niet en vindt het allemaal koek en eikiwie2 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:41:
Tsja ik kan zelf ook wel een "update".zip met een market kunnen maken maar om deze versie een daily driver te noemen...
Market moet apart geflashed worden, staat in dezelfde xda post een link (gapps.zip)kiwie2 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:41:
[...]
Tsja ik zou zelf ook wel een "update".zip met een market kunnen maken; maar om deze versie een daily driver te noemen...
Verwijderd
Over Android 4.0 van Codeworkx:
Volgens mij is de NITZ issue opgelost als je op de XDA thread kijkt.... Dit zou geweldig zijn. Ik gaat zometeen nog ff flashen
ik bedoel vanacht na oud en nieuw
Volgens mij is de NITZ issue opgelost als je op de XDA thread kijkt.... Dit zou geweldig zijn. Ik gaat zometeen nog ff flashen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 19:21 ]
Ik haalde net een verwarming uit mijn broekzak; een Galaxy S II met cyanogenmod 9
^ Post is hierboven!
Verwijderd
hehe, nog niet echt een daily driver. Kun je ook zien welke app of wat de oorzaak is van deze warmte? Ik weet niet hoe het in Android 4.0 zit. Maar bij Android touchwiz kun je zien welke app hoeveel CPU gebruikt etc.kiwie2 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:24:
Ik haalde net een verwarming uit mijn broekzak; een Galaxy S II met cyanogenmod 9
Nee ik heb niet gekeken heb Miui terug geflasht toch straks maar weer even de "nieuwe" versie erop knallen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 19:25:
[...]
hehe, nog niet echt een daily driver. Kun je ook zien welke app of wat de oorzaak is van deze warmte? Ik weet niet hoe het in Android 4.0 zit. Maar bij Android touchwiz kun je zien welke app hoeveel CPU gebruikt etc.
Cyanogenmod 9 gaat voor mij de ROM worden als Samsung zich blijft vasthouden aan die TouchWizz shit.
^ Post is hierboven!
Verwijderd
Er is XXKP8 en XXKP4 van Sammobile 
Morgen/overmorgen de versie van Bezke (xda) proberen.
Kan ik ook zo nandroid doen.
Ik ga voor touchwiz i.p.v. stock ICS denk ik zelfs.
Ik zal de enige zijn die Samsung's modificaties wel fijn vindt,hooguit een andere launcher .
Ik zal de enige zijn die Samsung's modificaties wel fijn vindt,hooguit een andere launcher .
die versie van bezke is heel stabiel en heeft net de paar dingen die ik wou. Let wel op, de touchwiz die in die rom zit is iets aangepast, waardoor appzorter niet goed werkt. Je moet een aangepaste versie van appzorter gebruiken die ook ergens in xda gepost is. Als je die wilt, moet je me ff een berichtje sturen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 22:32:
Er is XXKP8 en XXKP4 van Sammobile
misschien dit makkelijker: http://forum.xda-develope...p?p=20840368&postcount=43
[ Voor 6% gewijzigd door Mouki_9 op 01-01-2012 03:17 ]
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Verwijderd
Is ie ook snel genoeg ?Mouki_9 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 03:15:
[...]
die versie van bezke is heel stabiel en heeft net de paar dingen die ik wou. Let wel op, de touchwiz die in die rom zit is iets aangepast, waardoor appzorter niet goed werkt. Je moet een aangepaste versie van appzorter gebruiken die ook ergens in xda gepost is. Als je die wilt, moet je me ff een berichtje sturen.
misschien dit makkelijker: http://forum.xda-develope...p?p=20840368&postcount=43
En ja heel graag!
/even voor de zekerheid er zit cwm in eh? Wil de nandroid wel terug kunnen zetten natuurlijk.
Zojuist Cyanogenmod 9 eens geinstalleerd. Vind het nu al een mooie, snelle rom. Zitten nog wel wat bugs in, onder andere de autorotatie, die zeer langzaam reageert. Problemen mbt dataverbindingen zijn opgelost, kan metbl vodafone gewoon internetten over 3g.
Face unlock is imo niet meer dan een leuke gimmick.
Face unlock is imo niet meer dan een leuke gimmick.
Er was een thread van deze gast op xda, die is nu dicht.Thombias schreef op zondag 01 januari 2012 @ 11:50:
Gelukkig is het niet alleen xda wat de vrouw klinkt.....
http://sgs2android.weebly.com/index.html
beetje controversieel....
cd /pub && more beer
Is dat hetgene waar Codeworkx het over had? Die alles jat van hun werk en de credits naar zichzelf toewijst? >.>
Jip dat is "airbus360"Cobesz schreef op zondag 01 januari 2012 @ 14:35:
Is dat hetgene waar Codeworkx het over had? Die alles jat van hun werk en de credits naar zichzelf toewijst? >.>
Mijn ervaring met CM9 is tot nu toe erg positief behalve dat de telefoon soms erg heet aan voelt.
- lock screen werkt lekker
- de launcher is een beetje buggy met kleine veegjes (gaat soms naar links inplaats dat ik naar rechts veegde). Ook snel vegen werkt niet echt vloeiend
- mis de file explorer maar dit is tijdelijk opgelost met root explorer.
- Google music is echt geniaal met CM9 maar de player die CM heeft geshowt ziet er nog gelikter uit.
- FC's vallen reuze mee.
- Bijna geen input lag
- ook geen lag met overgangen etc
- ik mis de switches wel heel erg, waar ik er met Miui nog een stuk of 15 ofzo had heb ik er nu nog maar 4.
- lock screen werkt lekker
- de launcher is een beetje buggy met kleine veegjes (gaat soms naar links inplaats dat ik naar rechts veegde). Ook snel vegen werkt niet echt vloeiend
- mis de file explorer maar dit is tijdelijk opgelost met root explorer.
- Google music is echt geniaal met CM9 maar de player die CM heeft geshowt ziet er nog gelikter uit.
- FC's vallen reuze mee.
- Bijna geen input lag
- ook geen lag met overgangen etc
- ik mis de switches wel heel erg, waar ik er met Miui nog een stuk of 15 ofzo had heb ik er nu nog maar 4.
^ Post is hierboven!
Hoi allen,
Even een kort vraagje tussendoor. Als je een S2 koopt van bijv. Vodafone en er zit allemaal Vodafone meuk op, is het dan mogelijk om gewoon een normale firmware te installeren van Samsung? Ik neem aan van wel, maar dit wil ik eigenlijk even zeker weten.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Even een kort vraagje tussendoor. Als je een S2 koopt van bijv. Vodafone en er zit allemaal Vodafone meuk op, is het dan mogelijk om gewoon een normale firmware te installeren van Samsung? Ik neem aan van wel, maar dit wil ik eigenlijk even zeker weten.
Lees de TS maar eens!Sakete schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:54:
Hoi allen,
Heb zojuist CM9 van de thread van codeworkx gedownload en ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt!
Heb totaal geen lagg en tot nu toe ook geen last van fc's.
Enige nadeel dat ik heb gevonden is dat Youtube filmpjes groenkleurig zijn maar dat was al van te voren vermeld.
Dus ik kan hiermee wel dagelijks overweg
Enige nadeel dat ik heb gevonden is dat Youtube filmpjes groenkleurig zijn maar dat was al van te voren vermeld.
Im notorious
Verwijderd
Werkt de nieuwste CM9 van Codeworkx alleen maar met CWM ?? Dus niet vanaf Odin?
Weet iemand ook waar ik de nieuwste CWM kan downloaden voor de SGS2?
Gewoon even Speedmod erop flashen, als je niet weet hoe dat moet PM me dan even!Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:10:
Im notorious
Je hebt twee mogelijkheden vanaf een stock kernel:Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:10:
- een CF-root kernel flashen waar CWM in zit
Of
- je flasht eerst de odin-versie van 25 december
- flash daarna de laatste CM9 build
Vanuit een andere custom rom kan je gewoon rebooten naar de recovery en de laatste build flashen.
vergeet niet ook google apps te flashen, anders heb je nog geen gmail, market en nog een paar dingen. Maps moet je sowieso vanuit de market installeren.
Filmpjes van uitzendinggemist blijven helemaal zwart.Thenotorious schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:40:
Heb zojuist CM9 van de thread van codeworkx gedownload en ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt!
De bug zit in hardware/software decoding en/of codecs.
Ach die bug zal de komende week ofzo gefixt worden aangezien de fixes van de nieuwste modem (XXKP8) nog niet verwerkt zijn.
^ Post is hierboven!
Verwijderd
Ik typ dit nu vanaf ICS op de SGS2.. Ik verbaas me echt over van alles. Dit is hoe Android echt moet zijn. Er zitten nog wel wat bugs in maar niet zoveel en hij wordt warm...
Daily driver? Hmm ik denk "net" niet vanwege dattie warm word..
Maar voor de rest is hij zoo smooth.
Ik wacht zeker op betere versies van CM9 van codeworkx.
Daily driver? Hmm ik denk "net" niet vanwege dattie warm word..
Maar voor de rest is hij zoo smooth.
Hoor goede dingen over kp8 ik zit alleen nog te twijfelen of ik door ga met CM of gewoon voor een Samsung rom ga. CM7 draai ik al een hele tijd maar heb altijd wel kleine dingetjes gehad en daar ben ik een beetje klaar mee onderhand.
Wat voor dingetjes?Crazyanz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 02:41:
Hoor goede dingen over kp8 ik zit alleen nog te twijfelen of ik door ga met CM of gewoon voor een Samsung rom ga. CM7 draai ik al een hele tijd maar heb altijd wel kleine dingetjes gehad en daar ben ik een beetje klaar mee onderhand.
CM7 draait hier perfect en zou echt niet terug willen naar TouchWiz, al was het de KP8 build.
Ik heb de XXKP8 modem geflashed op mn CM7 build, eens kijken of dat nog wat oplevert.
Verwijderd
Ik hoor juist slechte, dat Samsung het gehele Gingerbread look terug erin brengt. Niks geen leuke animaties meer en weet ik het. Veel eruit gehaald en terug gedraaid naar Touchwiz gingerbread look.Crazyanz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 02:41:
En Samsung zet de oude Gallery weer erin ( veeeel lelijker dan die van ICS ). Ook denk ik dat Samsung de oude Gtalk erin zet. Terwijl de nieuwe ook echt op alle fronten beter is inclusief Video en Voice. Dus als twee personen die Gtalk met Voice hebt kun je gewoon lekker bellen over 3G of Wifi.
Durf te wedden dat samsung niet eens Gtalk 1.3 erop zet..
Wat ik wel ga missen is de uitgebreide klok functie van touchwiz. De goede Video Codecs en andere handige dingen die wel mooi waren in touchwiz!
Daarnaast is het belangrijk om te weten dat als je CM9 flasht er ook wat belangrijke dingen niet doen zoals de SD kaart benaderen via USB om je CWM update.zips te laden. Dus moet je weer via Odin of via de adb Shell van de SDK werken om bestanden naar je SD te pushen via command line.
Als je dit niet wilt moet je de hele tijd dus nieuwe roms erop gooien die wel de SD kunnen benaderen via USB... wat een gedoe is.
Ik heb gisteren even met CM9 gestoeid. Ben toch na een kleine 2 uur weer terug naar KK5 gegaan. Reden: het ziet er niet uit, vind ik. Alle tekst en icons zijn huge, letters zijn bold (wijzigen naar ander lettertype kon ik niet vinden in Trebuchet), Weinig tot geen opties om de Trebuchet Launcher aan te passen, moest dus alsnog naar een alternatieve launcher grijpen.
Verder vond ik email en gmail, maar ook personen (contacts) simpelweg lelijk qua kleurstelling en bijzonder onoverzichtelijk (email) ten opzichte van de Samsung email client. Ik wacht wel op een ROM die gebaseerd is op een officiele release, zodat ik de positieve dingen uit TW kan blijven gebruiken.
Verder vond ik email en gmail, maar ook personen (contacts) simpelweg lelijk qua kleurstelling en bijzonder onoverzichtelijk (email) ten opzichte van de Samsung email client. Ik wacht wel op een ROM die gebaseerd is op een officiele release, zodat ik de positieve dingen uit TW kan blijven gebruiken.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Buiten dat is de Samsung beta XXKP8 gewoon minder snel en moet de telefoon af en toe even nadenken voor hij een bepaalde bewerking uitvoert. Dan lijkt het net of hij niet reageert op input/aanraken vanscherm, en na een tijdje gaat hij alles tegelijk verwerken.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:08:
[...]
Ik hoor juist slechte, dat Samsung het gehele Gingerbread look terug erin brengt. Niks geen leuke animaties meer en weet ik het. Veel eruit gehaald en terug gedraaid naar Touchwiz gingerbread look.
Nieuwe roms zijn te downloaden via wifi, droidexplorer of airsync. Ik gebruik zelf Samba voor android om de interne sd-kaart van mijn telefoon vanaf mijn PC te benaderenEn Samsung zet de oude Gallery weer erin ( veeeel lelijker dan die van ICS ). Ook denk ik dat Samsung de oude Gtalk erin zet. Terwijl de nieuwe ook echt op alle fronten beter is inclusief Video en Voice. Dus als twee personen die Gtalk met Voice hebt kun je gewoon lekker bellen over 3G of Wifi.
Durf te wedden dat samsung niet eens Gtalk 1.3 erop zet..
Wat ik wel ga missen is de uitgebreide klok functie van touchwiz. De goede Video Codecs en andere handige dingen die wel mooi waren in touchwiz!
Daarnaast is het belangrijk om te weten dat als je CM9 flasht er ook wat belangrijke dingen niet doen zoals de SD kaart benaderen via USB om je CWM update.zips te laden. Dus moet je weer via Odin of via de adb Shell van de SDK werken om bestanden naar je SD te pushen via command line.
Als je dit niet wilt moet je de hele tijd dus nieuwe roms erop gooien die wel de SD kunnen benaderen via USB... wat een gedoe is.
Ik heb er zelf geen SDK opzitten, en krijg alles prima aan de praat.
Vannacht was er een tweet van Xplodwild dat MTP gefixt is, dus binnenkort kan je de telefoon wel gewoon benaderen vanaf de PC. Codeworkx heeft zijn been gebroken met O&N, dus ik weet niet of hij nu meer gaat coden of minder, maar hij ligt er vandaag in ieder geval uit...
Ik vind het knap van het CM team dat ze een lekker werkende rom hebben weten te maken die maar iets over de 100 mb groot is, terwijl die van Samsung ruim 500 is. Ik heb nog niet echt iets dat ik mis. Ik vond de Accuweather widget wel leuk, maar de rest van de samsung meuk gooide ik er meestal toch af. Zakelijk moet ik misschien wel naar de Samsung-rom als hij af is om de remote wipe functie te kunnen gebruiken. Als dat niet hoeft, blijf ik zoals het er nu naar uitziet op CM9.
Zijn er hier mensen die de Nederlandse versie van MIUI draaien?
Mijn vriendin wil eigenlijk terug naar iOS, maar ik wil haar MIUI laten proeven voordat er 400Euro wordt uitgegeven...
Ze heeft -naast de GUI- maar een eis; het moet rockstable zijn
Mijn vriendin wil eigenlijk terug naar iOS, maar ik wil haar MIUI laten proeven voordat er 400Euro wordt uitgegeven...
iOS it is duszAo schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:55:
Ik zelf zou nooit iOS willen omdat het voor mij niet goed zou voelen..
maar toch ben ik van mening dat mensen die gewoon willen game, smsen(whatapp).. blabla.. standaard smartphone dingen.! een iphone moeten nemen.. het werkt namelijk gewoon..! Mijn S2 werkt voor mij ook altijd.. Mijn vriendin heeft een Sensation.. en die loopt altijd te zeiken.. Als dat mijn foon was.. dan weet ik zeker dat hij het ook altijd goed voor mij deed.. niet omdat ik niet kieskeurig ben.. maar omdat ik weet wat ik moet doen als het mij niet zint.. Dat maakt voor mij ook het verschil tussen Android en iOS..
Zelf draai ik nu wel miui en ik vind het stabiel genoeg! Je kan het haar altijd laten proberen.. je kan er zelfs een iphone thema overheen gooien.. (scheelt je €400
)
Zelf draai ik nu wel miui en ik vind het stabiel genoeg! Je kan het haar altijd laten proberen.. je kan er zelfs een iphone thema overheen gooien.. (scheelt je €400
[ Voor 4% gewijzigd door thommy86 op 02-01-2012 10:09 ]
Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.