Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:32
Heeft iemand bln draaiend op de sgs 2 die mij wil helpen? Ik heb al wel een goede kernel, maar.nog niet de goede liblights oid. Anyone?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 09:09
Crazyanz schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:47:
Hmm ik neem aan dat ze alle buildbots dan aan CM9 laten werken?

Maarja opzich draait nightly 116 al stabiel dus ik knal 117 er maar op en dan hou ik het nog wel een paar weken vol tot er een CM9 nightly uitkomt die voldoende stabiel en functioneel is.
Codeworkx.de staat de 1217 nightly....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Thenotorious schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:45:
[...]

Nou ik heb hem erin gezet, maar hij doet het nog niet.
Daarom dacht ik dat ik em moet installeren.
Permissions wel goed gezet na het kopieren?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Occy74 schreef op zondag 18 december 2011 @ 05:10:
[...]

Permissions wel goed gezet na het kopieren?
Dat weet ik niet precies, weet jij misschien welke permissions ik precies goed moet zetten want in de installation guide waar ik hem vandaan heb staat er niets over permissions.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo moet dat:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/SC20111218-130114.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Nu heb ik cwm 5.027 zo uit mijn hoofd.
Kan ik deze zo flashen vanaf sd wat ik normaal ook doe?
Of gaat dat bij cyanogen weer anders? (bij de hd2 maakte dat niks uit,galaxy nog niet zolang in bezit vandaar de vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31
Uitleg over installeren staat in de thread op xda (i9100 forum, gedeelte Q&A). In het kort is het vanuit cwm full wipe (factory reset en cache+ dalvik legen), cm flashen, niet rebooten, cm nog een keer flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:12
En Sammobile heeft een tweede versie van 4.01 uitgebracht, die volgens hen sneller is, maar wel nogsteeds vol met bugs. Versie: I9100XXKP2
Zie: http://www.sammobile.com/...-samsung-for-sgs2-custom/

[ Voor 4% gewijzigd door iklucas op 18-12-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:24

kronolith

[EDIT]

KP2 stond al een tijdje online toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
antidote schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:40:
Uitleg over installeren staat in de thread op xda (i9100 forum, gedeelte Q&A). In het kort is het vanuit cwm full wipe (factory reset en cache+ dalvik legen), cm flashen, niet rebooten, cm nog een keer flashen.
Thx,werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Dankjewel hij doet het nu!

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Golf2vr6 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:04:
[...]

CyanogenMod 7 – 12172011 – GalaxyS2

I think everyone knows that there will be no new CyanogenMod 7 Nightlies anymore. But this doesn’t mean that we’re not able to do some builds for you.

Here is one, get and enjoy it!

Changelog:
http://cm-nightlies.appspot.com/?device=galaxys2
(last change: audio: soundbooster config file)
Is die audio config file dan de enige verandering of hebben ze die hele waslijst in 117 verwerkt?
116 werkt voor mij namelijk prima, vind alleen de lockscreen bug irritant.

[ Voor 6% gewijzigd door CRXed op 18-12-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59
Ik wou maar dat ze die camera eens beter gingen maken :( Met de Samsung software of daarop gebaseerd is het echt veel beter.

Maar ja laat ze nu maar aanmaken met CM9

[ Voor 15% gewijzigd door AzzKickah op 18-12-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21:04
kronolith schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:54:
KP2 stond al een tijdje online toch?
Stond nog niet online volgens mij, maar het CM team had die ipv KP1.
Chainfire heeft er ook al root voor gemaakt, dus tijd om er mee te spelen. Ik heb de hele avond nog; als het niet stabiel genoeg is, restore ik gewoon mijn backup.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ewivis schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:17:
Heeft iemand bln draaiend op de sgs 2 die mij wil helpen? Ik heb al wel een goede kernel, maar.nog niet de goede liblights oid. Anyone?
al gelukt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

KP2 even gestart, zuigt inderdaad.

Wifi toggle werkt niet, Force closes, Gallery werkt niet. Toen maar een nandroid terug gezet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:12
Ik heb een vraagje,

Ik heb een rooted galaxy s2 met kk2 kernel, verder alles stock.

Als ik nu Jkay wil instaleren, dan staat er bij oxed alleen kk5, kan ik die ook op mijn kk2 installeren of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Jay-v schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:30:

Wifi toggle werkt niet, Force closes, Gallery werkt niet. Toen maar een nandroid terug gezet :).
Ben er nog steeds mee aan het spelen. Ik heb wel de zipaligned versie van hier gepakt. Het voordeel is dat je gelijk root-access hebt, en het programmaatje DarkyOTA meegeleverd is waarmee je een helebool eruitgesloopte samsung-dingen kan terugzetten en andere instellingen kan veranderen.

Programma's lopen inderdaad vrij vaak vast, maar ik moet zeggen dat het me meevalt na de reacties op KP1. Deze lijkt semi-bruikbaar als je niet te veel waarde hecht aan bellen :)

Eén groot nadeel vind ik dat de batterij leegloopt ook al hangt hij via usb aan de computer. Ik ga er nog even mee doorspelen, en over een uurtje bepaal ik of ik hem houd of toch maar de backup terugzet.
iklucas schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:42:
Ik heb een vraagje,

Als ik nu Jkay wil instaleren, dan staat er bij oxed alleen kk5, kan ik die ook op mijn kk2 installeren of gaat dat niet werken?
Grappig dat je de vraag hier stelt, in het JKay topic op XDA zou je nu afgeschoten worden. Als je de eerste twee posts van dat topic doorleest, zie je ook waarom. Daar staat namelijk wat je moet weten: als je rom niet genoemd wordt in de bestandsnaam, gaat het niet werken. Sinds vorige week heeft JKay wat pogingen gedaan om deodexed thema's op meerdere roms te laten werken, maar ik weet niet hoe goed dat lukt. Bij odexed gaat een andere versie in ieder geval niet werken.
Even voor de volledigheid: ik neem aan dat je build KK2 hebt, niet kernel.
Typ in je telefoon-keypad *#1234#, en kijk naar wat bij PDA staat (staat ook in de XDA thread). Het laatste gedeelte is bepalend voor welke versie thema je moet hebben, en in de naam van het thema staat welke versie van de settings app je moet hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door gwystyl op 18-12-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
iklucas schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:42:
Ik heb een vraagje,

Als het goed is moet de odexed KJ3 versie werken. Weet het niet 100% zeker en natuurlijk eigen risico.

Even gekeken op XDA, klopt voor geen meter wat ik zei, sorry. Stock rom moet je gewoon de versie van jKay hebben dat overeenkomt met je rom versie. Er is dus geen KK2 support, beste wat je kan doen is updaten naar KK5.

[ Voor 20% gewijzigd door SCARfaceE op 19-12-2011 00:09 ]

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
CRXed schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:52:
[...]

Is die audio config file dan de enige verandering of hebben ze die hele waslijst in 117 verwerkt?
116 werkt voor mij namelijk prima, vind alleen de lockscreen bug irritant.
De laatste update is de audio config die hele waslijst ervoor zit er dus ook in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
fragcompany schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:07:
[...]

Nu heb ik cwm 5.027 zo uit mijn hoofd.
Kan ik deze zo flashen vanaf sd wat ik normaal ook doe?
Of gaat dat bij cyanogen weer anders? (bij de hd2 maakte dat niks uit,galaxy nog niet zolang in bezit vandaar de vraag)
Nee, als je CF Root hebt (met CWM 5.027 inmiddels inderdaad) dan gaat het gewoon via de zip ja.
Moet je wel 2 keer achter elkaar flashen. Want bij de 1e keer blijft hij in de loop, dat is normaal.
Waarom 2 keer weet ik zelf niet. I just follow the manual 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
gwystyl schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:46:
[...]

[...]

Grappig dat je de vraag hier stelt, in het JKay topic op XDA zou je nu afgeschoten worden. Als je de eerste twee posts van dat topic doorleest, zie je ook waarom. Daar staat namelijk wat je moet weten: als je rom niet genoemd wordt in de bestandsnaam, gaat het niet werken. Sinds vorige week heeft JKay wat pogingen gedaan om deodexed thema's op meerdere roms te laten werken, maar ik weet niet hoe goed dat lukt. Bij odexed gaat een andere versie in ieder geval niet werken.
Even voor de volledigheid: ik neem aan dat je build KK2 hebt, niet kernel.
Typ in je telefoon-keypad *#1234#, en kijk naar wat bij PDA staat (staat ook in de XDA thread). Het laatste gedeelte is bepalend voor welke versie thema je moet hebben, en in de naam van het thema staat welke versie van de settings app je moet hebben.
Als je KK2 hebt gaat het niet werken inderdaad zoals hier al is gezegd, moet je echt upgraden naar KK5 wil je van de thema's genieten.... Heb het zelf ook geprobeerd op KK2, helaas! Werkt niet.
Dus ECHT ALLEEN de ROM's die daar in dat topic vermeld staan werken met de Jkay spul.
En let goed op odexed (stock) en deodexed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meinon schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:08:
Dus ECHT ALLEEN de ROM's die daar in dat topic vermeld staan werken met de Jkay spul.
En let goed op odexed (stock) en deodexed.
Dat is niet helemaal waar, KJ1 werkte hier prima op KK5 bijvoorbeeld. Maar inderdaad is dat niet altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Brad Pitt schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:48:
[...]

Dat is niet helemaal waar, KJ1 werkte hier prima op KK5 bijvoorbeeld. Maar inderdaad is dat niet altijd zo.
Een deel zit in het install script. Ik heb meerdere mensen gehoord die nieuwere versies aan de gang kregen door de build te veranderen in het script. Dat was altijd bij deodexed versies. Ik weet niet waarom odexed anders is (zal wel informatie in de .odex bestanden zitten die bij andere versies anders aangesproken wordt?), maar bij odexed versies kan je volgens mij niet zomaar de build-informatie veranderen in het script en hopen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:00:
Een deel zit in het install script. Ik heb meerdere mensen gehoord die nieuwere versies aan de gang kregen door de build te veranderen in het script. Dat was altijd bij deodexed versies.
Odex is inderdaad vrijwel per definitie doomed als je het probeert. Script aanpassen op deodexed Roms is tot nu toe elke keer gewoon goed gegaan. Had dat er inderdaad wel even bij mogen vermelden, true... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Crazyanz schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:15:
[...]

De laatste update is de audio config die hele waslijst ervoor zit er dus ook in
Thanks, heb de CM7 van 1712 nu geïnstalleerd.

Hier is nog een onofficiële CM7 buildbot in de lucht:
http://cyanogenmod.arif-ali.co.uk/rom

Maar omdat de officiële CM buildbot omgezet wordt naar CM9, heeft het dan nog wel nut om nightlies te installeren? Want er wordt niet meer voor ontwikkeld dus zullen er ook geen wijzigingen inzitten neem ik aan.

[ Voor 4% gewijzigd door CRXed op 19-12-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 19:19
Heeft iemand hier ervaring met Voltage Control? Heb het idee dat dat programma er voor zorgt dat mijn bluetooth niet goed werkt. Verschillende kernels geprobeerd om dat uit te sluiten maar dat maakte geen verschil. Vervolgens kernel geïnstalleerd en voltage control niet gebruikt/opgestart en toen bleef het wel goed gaan. Zou het mogelijk te maken kunnen hebben met het veranderen van de 'charge currents'?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Laatst online: 27-09 11:49
l3art schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:17:
Heeft iemand hier ervaring met Voltage Control? Heb het idee dat dat programma er voor zorgt dat mijn bluetooth niet goed werkt. Verschillende kernels geprobeerd om dat uit te sluiten maar dat maakte geen verschil. Vervolgens kernel geïnstalleerd en voltage control niet gebruikt/opgestart en toen bleef het wel goed gaan. Zou het mogelijk te maken kunnen hebben met het veranderen van de 'charge currents'?
gebruik hier ook voltage control. Veel beter dan setcpu. Rom 4.4.7 hyperdroid androidmeda. ultimate kernel 2.3 die bij rom hoort. governor is kenobi en io sched is bfq. Staat zo standaard na installatie rom en kernel.
bluetooth werkt goed, bt file transfers goed, bluetooth carkit werkt, geen problemen eigenlijk.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

TheFirepit

Vuurbal

Sinds vandaag heb ik een vaag probleem. Ik draai op de rom: CheckROM RevoHD V4 met de kernel: DarkKnight v2.5.2

Op het moment dat ik mijn toestel start krijg ik niet meer de vraag voor mijn pincode. Ik kan dan nog wel mijn simkaart unlocken door mijn pincode te wijzigen.

Heeft iemand enig idee wat (of hoe ik) dit veroorzaakt heeft en hoe dit op te lossen is?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:34
EngelF schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:00:
Sinds vandaag heb ik een vaag probleem. Ik draai op de rom: CheckROM RevoHD V4 met de kernel: DarkKnight v2.5.2

Op het moment dat ik mijn toestel start krijg ik niet meer de vraag voor mijn pincode. Ik kan dan nog wel mijn simkaart unlocken door mijn pincode te wijzigen.

Heeft iemand enig idee wat (of hoe ik) dit veroorzaakt heeft en hoe dit op te lossen is?
Heb dit ook weleens gezien, alleen dan na het flashen van een no wipe rom.
Na opnieuw instellen van de pin werkte het weer.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

TheFirepit

Vuurbal

Rhodan schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:22:
[...]

Heb dit ook weleens gezien, alleen dan na het flashen van een no wipe rom.
Na opnieuw instellen van de pin werkte het weer.
Helaas moet ik dat na elke boot weer doen :(

Verder heb ik ook niks speciaals gedaan, alleen mijn accu compleet leeg laten gaan omdat de aangegeven percentages vaag waren.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
CRXed schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:21:
[...]

Thanks, heb de CM7 van 1712 nu geïnstalleerd.

Maar omdat de officiële CM buildbot omgezet wordt naar CM9, heeft het dan nog wel nut om nightlies te installeren? Want er wordt niet meer voor ontwikkeld dus zullen er ook geen wijzigingen inzitten neem ik aan.
Volgens mij wordt er nog actief ontwikkeld; zie volgende changes bijvoorbeeld.
http://review.cyanogenmod.com/#change,11023
code:
1
2
3
4
5
6
7
Dialpad : T9 Dialer

This adds t9 functionality to the dialer.

Patchset 2 : Fix layout issue in landscape

Change-Id: I141dc23e4a5833aec5ae23eb7426c5f0da60800d

en
http://review.cyanogenmod.com/#change,8341
code:
1
2
3
4
5
Preference to disable bootanimation for faster boot. (1/2 CMParts)

On galaxys2 it went from 13s to 5s when enabled.

Change-Id: Idf1cb09f1b93a10546ea1381d1c9964803c452eb

Gingerbread merged patches:
http://review.cyanogenmod...ed+branch:gingerbread,n,z

Als ik die repo (7gb ofzo) eindelijk eens gedownload krijg ga ik zelf builden...

[ Voor 22% gewijzigd door ny-hardcore op 21-12-2011 16:43 ]

cd /pub && more beer

• Rhodan
EngelF schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:34:
[...]

Helaas moet ik dat na elke boot weer doen :(

Verder heb ik ook niks speciaals gedaan, alleen mijn accu compleet leeg laten gaan omdat de aangegeven percentages vaag waren.
Wat je kan proberen is de cache and dalvik te wipen, lost vaak wel wat problemen op en je verliest verder geen data oid.
Nooit geschoten is altijd gemist.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CRXed schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:21:
[...]

Hebben ze er al zicht op wanneer de nightlies CM9 worden dan ongeveer? Vind het nogal een gekke beslissing...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• silitek
  • Laatst online: 23-09 10:19
l3art schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:17:
Probeer eens UnTuTu CPU master (pro)..bezit je ook een mooie widget voor op je home.
Screen van SGS gaat om de Widget

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/o8tgmd.png

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 22-12-2011 10:06 . Reden: toevoeging ]

Tubes....It's what make music music!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

gwystyl schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:46:
[...]

Ben er nog steeds mee aan het spelen. Ik heb wel de zipaligned versie van hier gepakt. Het voordeel is dat je gelijk root-access hebt, en het programmaatje DarkyOTA meegeleverd is waarmee je een helebool eruitgesloopte samsung-dingen kan terugzetten en andere instellingen kan veranderen.

Programma's lopen inderdaad vrij vaak vast, maar ik moet zeggen dat het me meevalt na de reacties op KP1. Deze lijkt semi-bruikbaar als je niet te veel waarde hecht aan bellen :)
Heb hem ook een half dagje geprobeerd. Na wat getweak draait hij redelijk, maar voortdurend fc's zijn niet leuk. Ik heb ook face unlock uitgeprobeerd en verbaasde me over hoe vlot en betrouwbaar het werkte. Zelfs als ik gekke gezichten trok herkende hij me, terwijl hij collega's geen toegang gaf :)
Uiteindelijk backup teruggezet om dan tot de vaststelling te komen dat men modem ook geflashed was: De belproblemen die ik had in ICS had ik nu dus nog altijd :(. Snel even modem firmware geflashed en alles was terug in orde. Een reminder dus voor de anderen die ICS willen testen: Vergeet je modem niet na te kijken wanneer je ICS terug verwijdert ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik gebruik momenteel CM7.1 voor de S2 maar ik merk dat de email app (2.3.4) geen HTML weergave toont bij mails.

In de vorige ROM had ik een email app waarvan ik de versie niet meer weet, die dat wel deed. Is op een of andere manier dit nog te wijzigen?
Christian schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:46:
In de vorige ROM had ik een email app waarvan ik de versie niet meer weet, die dat wel deed. Is op een of andere manier dit nog te wijzigen?
De Samsung mail-app is inderdaad 100x mooier dan de AOSP versie, althans vind ik. Draait echter niet op CM.

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Brad Pitt schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:48:
[...]

De Samsung mail-app is inderdaad 100x mooier dan de AOSP versie, althans vind ik. Draait echter niet op CM.
Daar was ik al bang voor. Dat wordt op zoek naar een nieuwe CR.
Christian schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:52:
Daar was ik al bang voor. Dat wordt op zoek naar een nieuwe CR.
Of gewoon een andere mail-app die wel aan die/jouw eisen voldoet :P Iets als K-9 of zo, geen idee, zou kunnen.

• Meinon
Jay-v schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:30:

ach nog even geduld...
nu is het officieel bekend gemaakt dat binnenkort de S2 ook ICS krijgt! :9~

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1401673

• silitek
Meinon schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:34:
[...]

ach nog even geduld...

Hopelijk beter dan de uitrol voor nexus s..daar mankeer het een en ander aan.
:+

• gwystyl
Meinon schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:34:
[...]

ach nog even geduld...

Waarbij binnenkort staat voor 'eerste kwartaal 2012'. Dat weten we toch al een paar weken?

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
is de ICS rom uiteindelijk ook gewoon ergens te downloaden ipv dat je hem er met KIES op zet? Ik haat KIES namelijk. draai nu cm 7

• silitek
Dikkedikkie schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:17:
is de ICS rom uiteindelijk ook gewoon ergens te downloaden ipv dat je hem er met KIES op zet? Ik haat KIES namelijk. draai nu cm 7
Uiteraard meerdere wegen naar de officieel release tegen die tijd...

Verwijderd

Ik draai nu op LightningRom, en kan eigenlijk sindsdien niet meer fatsoenlijk connectie maken met mn laptop via USB. Ook ben ik nieuwsgierig naar de rom Cyaonogen. Nu wil ik alleen een goede back-up van mijn instellingen, accounts en dingen als bijvoorbeeld 'mijn woorden' (daar heb ik namelijk lang aan gewerkt voor deze al mijn woorden kenden). Via KIES kan ik alleen contacten en media bestanden synchroniseren, hoe kan ik deze gewenste instellingen back-uppen en relooden op mijn nieuwe ROM?

Alvast bedankt.

• JeroenV_
  • Laatst online: 15:44
Titanium backup
Ah, dus je klikt met Titanium Backup op backup all, zet er een andere Rom op en doet restore all? Mooi man! :7 Was het maar zo makkelijk... Beetje kort door de bocht advies dit, IMHO.

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 22-12-2011 17:05 ]

• JeroenV_
  • Laatst online: 15:44
Ik ga er vanuit dat iemand die al weet hoe hij roms flashed, ook wel weet hoe hij dingen kan backuppen en restoren. Dat het niet simpel backup /restore all is lijkt mij duidelijk, maar dat je met TB hetgene kan backuppen en restoren wat hij wil klopt toch? Dus, TB installeren en even mee experimenteren.
Sja, 99% van de vragen die hier worden gesteld kan je door even te zoeken zelf vinden hè. Gewoon voortaan als antwoord "XDA" zeggen en klaar. Staat denk ik het meeste wel op dat je nodig hebt voor welke taak dan ook.

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:40
Brad Pitt schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:04:
[...]

Ah, dus je klikt met Titanium Backup op backup all, zet er een andere Rom op en doet restore all? Mooi man! :7 Was het maar zo makkelijk... Beetje kort door de bocht advies dit, IMHO.
Je kunt ook zelf gewoon ff zoeken en dan vind je het antwoord ook.
Daarnaast, eigenlijk gaat het precies zoals jij zegt :) Tis 1x backup klikken, rom installeren en weer restore :)

• Ewivis
Offtopic, dus weg.

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 23-12-2011 09:14 ]

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
Edit: laat maar.. gelukt :)

[ Voor 87% gewijzigd door adem9elf op 22-12-2011 20:07 ]

• ny-hardcore
Zojuist mijn eerste cm7 KANG gecompiled from source :)

Na de kerst even uitzoeken hoe ik changes kan binnenhalen uit de repo en dan kijken of die fm patches werken
zodat ik de fm kan gebruiken....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusher77 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:11:
Daarnaast, eigenlijk gaat het precies zoals jij zegt :) Tis 1x backup klikken, rom installeren en weer restore :)
Natuurlijk. Gewoon bijv. een CM Rom draaien, ALLES backuppen (dus data en system), andere niet-CM Rom flashen, alles weer restoren en up and running? Of van een KI3 naar een KK5 Rom? Think again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Brad Pitt schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:32:
[...]

Natuurlijk. Gewoon bijv. een CM Rom draaien, ALLES backuppen (dus data en system), andere niet-CM Rom flashen, alles weer restoren en up and running? Of van een KI3 naar een KK5 Rom? Think again.
*knip*
En trouwens, ze hadden het over backuppen met Titanium Backup, dus waarom jij met Data en System aan komt zetten snap ik niet....en met een firmwareversie heeft TB al helemaal niets te maken. *knip*

[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 23-12-2011 09:15 . Reden: Offtopic weggeknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:57:
Leuk hoor dat je de hele tijd roept hoe het niet moet, maar wees dan eens behulpzaam en zeg hoe het WEL moet... :X
Hoezo? Is allemaal al lang gezegd hoor. Dus lezen, lezen, lezen. Of: XDA, kan ook.

Maar goed: mocht je TB gebruiken, niet kwakkeloos system files backuppen en restoren. {mbr]*knip*[/]

*knip*

[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 23-12-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
ALLES is al gezegd, maar een forum bestaat om vragen te stellen en antwoorden te krijgen. Ook al zijn ze al 100x gesteld. Anders kunnen we net zo goed tweakers.net doorverwijzen naar google.com....

Dat is geen reden om zelf geen tijd te steken in het zelf zoeken naar een oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 23-12-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nou zal ik dan maar weer de "engel" spelen en het antwoord maar geven??? ;)
Je kan zelf geïnstalleerde programma's backuppen met TB. Maar ga niet systeemprogramma's backuppen en die weer restoren. Dat kan als je bij dezelfde rom blijft, maar niet als je van de ene rom naar de andere gaat. Of van 2.3.4 naar 2.3.6 want dat is vragen om problemen. Dan krijg je voor 99,9% zeker forced closes, etc.

Beste kan je dus gewoon instellingen weer handmatig invoeren. Kost even wat meer tijd, maar voorkomt een hoop problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 01:02:
ALLES is al gezegd, maar een forum bestaat om vragen te stellen en antwoorden te krijgen. Ook al zijn ze al 100x gesteld. Anders kunnen we net zo goed tweakers.net doorverwijzen naar google.com....
Mensen zoeken in de praktijk zelden, kwakken gewoon een vraag neer en verwachten een antwoord. Dat is natuurlijk prima. Enige dat ik wilde is dat die persoon niet gewoon alles gaat backuppen en restoren. Tenzij je natuurlijk zestienduizend force closes wil, dat kan.*knip*
l3art schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 01:07:
Nou zal ik dan maar weer de "engel" spelen en het antwoord maar geven??? ;)
Is toch al gedaan? Niet system meuk backuppen. Tenzij je bij dezelfde "soort" Rom blijft.

[ Voor 27% gewijzigd door janvanduschoten op 23-12-2011 09:19 . Reden: Offtopic weg geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ben het wel met je eens hoor Brad, dat vragen hier soms te makkelijk worden neergezet. Maar goed sommige dingen zijn ook al zo ver weg gezakt in dit topic. En het is ook wel wat makkelijk om te zeggen "zoek het maar uit" er blijven gewoon nieuwe mensen bij komen natuurlijk die weer minder kennis van zaken hebben. Dus het is een kwestie van de hele voor de hand liggende vragen er uit te filteren en de andere te beantwoorden. Maar inderdaad ook mensen aan te spreken die een te-kort-door-de-bocht-antwoord geven waar mensen met minder kennis eigenlijk niet bij gebaad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 01:11:
Maar inderdaad ook mensen aan te spreken die een te-kort-door-de-bocht-antwoord geven waar mensen met minder kennis eigenlijk niet bij gebaad zijn.
Daarom. Het is natuurlijk van de gekke om iemand een "advies" te geven waarmee je alleen maar 100% zeker mega gedoe krijgt. En dat is dan geen enkel probleem, maar het alert maken er op is blijkbaar not done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Er is blijkbaar verwarring over het stellen van vragen. De regel is eerst zelf inzet tonen door zelf te zoeken via het [Zoeken...] vakje rechts bovenin, gebruikershandleiding lezen, Google e.d. gebruiken, etc.Kom je er dan nog niet uit maak dan een topic aan of post in het bijbehorende topic.

Het stellen van vragen die al diverse malen zijn gesteld en beantwoord getuigen van te weinig eigen inzet. Dit is ook te vinden in Het algemeen beleid.

De meeste offtopic rommel is weggeknipt.

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 23-12-2011 09:20 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Ik draai sinds gisteravond CheckRom, en ik ben er erg tevreden over. Heel makkelijk te costumizen. Ik heb zelf de nieuwste Siyah kernel erop geflasht, en samen met de gemodde TouchWiz draait het echt super snel. Die launcher is echt een aanrader, je kan niet zo heel veel instellen maar het werkt wel allemaal op de GPU. Batterij heb ik nog niet kunnen testen, dat zal de komende dagen gebeuren. Hiervoor draaide ik Batista, dat viel toch een beetje tegen, vooral de batterij duur. Hij werd ook niet meer geupdate, dan moest je maar naar 4seasons maar daar krijg ik geen goed gevoel bij.

Ik vraag me alleen af of ik nog winst kan behalen op de modem. Ik draai eigenlijk altijd de modem die erbij zit, in dit geval XXKI4. Zijn er mensen die wel ervaring hebben met verschillende modems? Welke kiezen jullie?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:38:
Ik draai sinds gisteravond CheckRom, en ik ben er erg tevreden over. Heel makkelijk te costumizen. Ik heb zelf de nieuwste Siyah kernel erop geflasht, en samen met de gemodde TouchWiz draait het echt super snel. Die launcher is echt een aanrader, je kan niet zo heel veel instellen maar het werkt wel allemaal op de GPU. Batterij heb ik nog niet kunnen testen, dat zal de komende dagen gebeuren. Hiervoor draaide ik Batista, dat viel toch een beetje tegen, vooral de batterij duur. Hij werd ook niet meer geupdate, dan moest je maar naar 4seasons maar daar krijg ik geen goed gevoel bij.

Ik vraag me alleen af of ik nog winst kan behalen op de modem. Ik draai eigenlijk altijd de modem die erbij zit, in dit geval XXKI4. Zijn er mensen die wel ervaring hebben met verschillende modems? Welke kiezen jullie?
KI3 hier het best voor de batterij:)
Ik dacht juist dat KI4 batterijvreter was?:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:19:
Ik heb geen idee, ik let nooit op de modem om eerlijk te zijn. Wellicht dat ik na vandaag meer kan vertellen, hele dag 3g aan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Exclusive CM9 hands-on (pre)review by Android Next:

[ Voor 35% gewijzigd door MaZo op 23-12-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:23
Ziet er erg interessant, maar helaas nog niet helemaal bruikbaar uit (telefoonfunctie is voor mij toch nog steeds wel nodig op mijn telefoon ;))

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Dit is veel interessanter:
Samsung Galaxy S3!!! :)

https://twitter.com/#!/Sa...50210109509873665/photo/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:19:
[...]

Hier draai ik de KL1 en voldoet prima.
Draaide eerst de KI4, maar met deze een iete wat betere verbinding.
Ook de KP1 geprobeerd, maar met deze, een iets slechtere verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:40
Brad Pitt schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:32:
[...]

Als je het benul hebt om CM te installeren en te gebruiken, snap ik niet dat je uberhaupt de vraag stelt.
En aangezien je het dus allemaal al weet, snap ik de vraag ook niet :)
ph4ge schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:38:

Ik draai ook CheckRom en ben er ook super tevreden over. Draai het atm wel in combinatie met KL1, en dat gaat wat mij betreft erg goed.
Heb voorheen ook DarkKnight kernel gedraaid, 2.3 en 2.5, maar had met beide last van spontane reboots. Ook vond ik de stabiliteit met Siyah nog niet zo super. Las dat speedmod's kernel dit niet heeft, dus die heb ik nu geinstalleerd en so far so good :9

[ Voor 56% gewijzigd door Crusher77 op 23-12-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:27

reaL_G

G

duidelijk concept/fake, te weinig bezel aan de zijkanten, word nooit zo gemaakt.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
reaL_G schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:37:
[...]

duidelijk concept/fake, te weinig bezel aan de zijkanten, word nooit zo gemaakt.
Dan de nieuwe launcher Andriod3D :9 coming soon!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik kan nou niet zeggen dat k14 mij positief of negatief verrast heeft. Misschien maar eens KL1 proberen dan. Niemand heeft zeker concrete cijfers maar alleen "gevoel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
silitek schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:52:
[...]

Ziet er grappig uit maar ik heb al geld uitgegeven aan ADW dus zal niet zo snel switchen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[...]

Ik vind het niet bijzonder. De iconen lijken mij een beetje te veel op Miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusher77 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:31:
Als je het benul hebt om CM te installeren en te gebruiken, snap ik niet dat je uberhaupt de vraag stelt.
Waarom quote jij mij?
En aangezien je het dus allemaal al weet, snap ik de vraag ook niet.
Welke vraag, waar heb jij het in godsnaam over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik vind hem prachtig! Ben nu al mijn SGS2 beu, niet omdat er wat mis mee is, maar wil weer wat nieuws. Had hiervoor een SGS en daar heb ik altijd custom rom opgezet, maar voor de SGS2 zijn er zoveel custom roms dat ik me er niet eens in ga verdiepen, want het toestel doet het stock best goed.

Enige waar ik op wacht is een 100% stabiele ICS 4 custom rom zonder Touchwizz.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
Omdat ik graag zo stock mogelijk wil draaien ( dus zonder themes en alle andere poespas ), heb ik sinds 2 dagen de R3MOR3MA rom geflashed.
Dit is zo standaard mogelijk, alleen een paar modificaties en verder zo standaard mogelijk!

Prestaties zijn beter als stock, een stuk soepeler en vlotter in het algemeen gebruik, en qua batterijduur heb ik vrijwel niks in hoeven leveren. Haal makkelijk de 20-24 uur met redelijk veel gebruik ( 3-4 uur scherm aan, en dan vooral twitter / facebook / whatsapp / mail en wat internet )

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Thombias schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:49:
[...]

Ik vind het niet bijzonder. De iconen lijken mij een beetje te veel op Miui.
Iconen heb je zo verandert? Misschien draait deze launcher op Miui ipv stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zou hem nooit gebruiken al die effecten zijn in het dagelijks gebruik totaal niet handig.

Heb intussen weer Checkrom geflashed i.p.v. Hyperdroid en het verschil is toch wel merkbaar! Checkrom is veel smoother en de 'kitchen' app fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
vakantie dus tijd voor een upgrade van mn telefoon.

draai nu exynos 7.2 draai ik nu.
kernel: 2.6.35.14-siyah-v2.0beta7
baseband: I9100xxki4
android versie 2.3.5

ik wil uiteraard iets up-to-dates, maar het moet wel stabiel blijven (alles moet ook werken) en batterijduur is ook belangrijk.

mensen met tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:24

kronolith

[EDIT]

Draai op dit moment 4seasons. Ben wel tevreden over deze rom! Misschien het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
justinnn schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:19:
vakantie dus tijd voor een upgrade van mn telefoon.

draai nu exynos 7.2 draai ik nu.
kernel: 2.6.35.14-siyah-v2.0beta7
baseband: I9100xxki4
android versie 2.3.5

ik wil uiteraard iets up-to-dates, maar het moet wel stabiel blijven (alles moet ook werken) en batterijduur is ook belangrijk.

mensen met tips?
Ik draai checkrom revohd v4 2.3.6 dik tevreden met.ICS theme erop! Echt snel en.stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Niemand heeft het nog de CM9 release gehad hier? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410400

Ik heb KPN en daarom geen last van het NITZ/RIL probleem. Moet zeggen het draait super smooth! Iemand een idee of CM9 al een battery percentage kan weergeven ipv het battery icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Jay-v schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:57:
Niemand heeft het nog de CM9 release gehad hier? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1410400

Ik heb KPN en daarom geen last van het NITZ/RIL probleem. Moet zeggen het draait super smooth! Iemand een idee of CM9 al een battery percentage kan weergeven ipv het battery icoontje?
Wel gezien nog niet geflashed. Heb vodafkne en die hebben nitz aan geloof ik,of vergis ik mij

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ny-hardcore schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:02:
[...]

Wel gezien nog niet geflashed. Heb vodafkne en die hebben nitz aan geloof ik,of vergis ik mij
Klopt, Vodafone maakt gebruik van NITZ (vrij handig concept/dienst overig, behalve dat de tijd altijd 2 min. voorlopt en je er dus weinig aan hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

Ik heb hem ook maar geflasht en heb ook KPN. Ziet er in eerste instantie erg netjes uit, en doet een stuk volwassener aan dan de KP2 build waar hij op gebaseerd is. Ik haal de batterij-info nu uit een widget, moet nog verder gaan spelen met de instellingen.
Mooi dat ik een weekje vrij heb, dan kan ik mooi testen. Als hij niet stabiel genoeg is, flash ik in de loop van de week mijn oude setup wel terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG exciting, ik vroeg me alleen af waar je kan zien of een provider NITZ heeft?
Als Hi (KPN ik weet maar voor zekerheid) dat niet heeft staat de build er sws op!

/iets heel anders, heeft iemand losse ICS bootloaders zodat ik die via CWM kan flashen i.p.v. Odin?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:30:
[...]

OMG exciting, ik vroeg me alleen af waar je kan zien of een provider NITZ heeft?
Als Hi (KPN ik weet maar voor zekerheid) dat niet heeft staat de build er sws op!

/iets heel anders, heeft iemand losse ICS bootloaders zodat ik die via CWM kan flashen i.p.v. Odin?
Je kan hem gewoon vanaf een Gingerrom flashen hoor, heb ik ook gedaan. En probeer gewoon of hij werkt, als je een cwm-backup neemt, zet je die toch gewoon terug als blijkt dat je niet tevreden bent.

Ben zelf na een kwartiertje terug geweest. De rom is eens leuk om mee te spelen, maar de 2.3 roms zijn al van zo'n hoge kwaliteit dat ik die niet opgeef voor een alpha van ICS. Onder andere kwaliteit van het beeld viel me tegen, niet alles werkt even vlot, blijkbaar zijn er ook batterijproblemen, youtube had ook problemen bij mij,... Wat ik nu hoop, nu dat de basis er is, zeker voor mensen die geen nitz provider hebben, is dat andere devs nu deze rom beginnen optimaliseren. Dan kan er nog iets moois van komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:10:
[...]

Je kan hem gewoon vanaf een Gingerrom flashen hoor, heb ik ook gedaan. En probeer gewoon of hij werkt, als je een cwm-backup neemt, zet je die toch gewoon terug als blijkt dat je niet tevreden bent.

Ben zelf na een kwartiertje terug geweest. De rom is eens leuk om mee te spelen, maar de 2.3 roms zijn al van zo'n hoge kwaliteit dat ik die niet opgeef voor een alpha van ICS. Onder andere kwaliteit van het beeld viel me tegen, niet alles werkt even vlot, blijkbaar zijn er ook batterijproblemen, youtube had ook problemen bij mij,... Wat ik nu hoop, nu dat de basis er is, zeker voor mensen die geen nitz provider hebben, is dat andere devs nu deze rom beginnen optimaliseren. Dan kan er nog iets moois van komen!
In de xda thread ook al even hierover met iemand gepraat.
Zelfde advies: Gewoon 2x flashen en anders restoren.
Ik wil hem ook enkel even testen, over 2 dagen op vakantie en dan geen volwaardige dekstop met Odin in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:30:
[...]

KPN heeft inderdaad geen NITZ, dus ik verwacht Hi ook niet. Flashen gaat heel makkelijk met Odin, hoef je geen aparte bootloader voor te hebben.

Ik ben zelf na een paar uur spelen (was vroeg vanochtend ;)) weer terug op XWKK5; GPS doet het niet, maar de rest lijkt aardig goed te werken. Ik heb nu wel veel meer de neiging om Cyanogen te draaien met ICS dan met GingerBread. Bij GB vind ik het grafisch een hele achteruitgang tov stock met go launcher en thema, bij ICS is het algemeen al zo mooi met de standaard launcher (geen TW, maar ICS launcher), dat de extra functies van CM me wel handig lijken.
Geen GPS is voor mij een no-go, dus om mezelf niet al te lekker te maken ben ik maar terug gegaan. Ik zit wel met spanning te wachten op een iets beter werkende beta. Als er een samsung-beta komt ga ik waarschijnlijk verder met Go Launcher, anders CM met de ICS launcher.

Bij ICS is het even wennen aan de plek van de OK en Annuleren knoppen. Dit is voor mijn idee steeds net andersom als bij GB. Verder zitten er wel wat mooie handigheidjes in zoals taken afsluiten door te swipen vanaf notificatie-menu, instellingen te bereiken vanuit notificatie-menu, gui-makeover voor GMail en galerij.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 26-12-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Er wordt mij direct aanbevolen om te upgraden naar CI-7 (Cyanogenmod 7) bij ontvangst van mijn telefoon deze week. Zijn jullie het hier mee eens?

Ik heb wel veel ervaringen gelezen over problemen met reboots na updates. Ik zou graag eenmalige een root uitvoeren naar een betrouwbare versie om er vervolgens niet meer aan te komen totdat de officiële of een betrouwbare ICS update uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
chronoz schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:11:
Er wordt mij direct aanbevolen om te upgraden naar CI-7 (Cyanogenmod 7) bij ontvangst van mijn telefoon deze week. Zijn jullie het hier mee eens?

Ik heb wel veel ervaringen gelezen over problemen met reboots na updates. Ik zou graag eenmalige een root uitvoeren naar een betrouwbare versie om er vervolgens niet meer aan te komen totdat de officiële of een betrouwbare ICS update uitkomt.
CM7 vind ik niet zo goed voor de SGS2, al was het bv maar door het ontbreken van een HW-accelerated browser... heb zelf weken naar alle tevredenheid Checkrom HD gebruikt icm speedmod kernel, via de kitchen kan je hem ook naar eigen smaak aanpassen. Deze rom was 100% stabiel, nooit een FC of reboot mee gehad en erg snel. Batterij was ook goed denk ik (geen ervaring met andere roms, nu eens 'clean en stable' aan het uittesten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirania
  • Laatst online: 30-04-2023
Wie weet of een draadloos bluetooth-keyboard werkt op Cyanogenmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, waarom niet? Heb niet eerder gehoord dat Cyanogen beperkte(re) bluetoothfunctionaliteit biedt dan de stock software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirania
  • Laatst online: 30-04-2023
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:57:
[...]

Ja, waarom niet? Heb niet eerder gehoord dat Cyanogen beperkte(re) bluetoothfunctionaliteit biedt dan de stock software.
Kay. Ik heb geen ervaring met bluetooth-keyboards, en al helemaal niet met android in het algemeen.

Gewoon pairen en het werkt? :)

-edit- we gaan hier zien, net besteld :)

[ Voor 5% gewijzigd door pirania op 26-12-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Even een update na mijn vorige post: ik zag in de CM9 thread op XDA dat er een oplossing is voor de GPS-fix. Ik heb dus toch maar weer ICS CM9 geflasht. Batterij lijkt iets sneller leeg te gaan, maar alle programma's werken tot nu toe voor het grootste gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Hoe is de batterijervaring op checkrom?
Ik gebruik nu OmegaROM, wordt vaak ge-update en draait ook soepeltjes alleen de batterijprestaties vallen mij tegen :l

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirania schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:22:
[...]

Kay. Ik heb geen ervaring met bluetooth-keyboards, en al helemaal niet met android in het algemeen.

Gewoon pairen en het werkt? :)

-edit- we gaan hier zien, net besteld :)
Vaak werkt dit prima. Heb helaas geen Apple bluetooth keyboard meer maar mijn Magic Mouse werkt prima met Android samen :)
Pagina: 1 ... 41 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.