Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49
Ik wil dit weekend een beta die kan bellen, 3G en Wifi heeft en waarvan de camera het enigszins doet!

Maar goed. Weinig kans denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
mbroeders schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:15:
[...]

Haha, valt hier wel mee volgens mij ;)
Ik heb hem trouwens niet gedownload. Sowieso werkt de microfoon nog niet en het kunnen bellen is voor mij toch wel belangrijk bij een telefoon. Anyway, het is 'gestolen' werk, dus niet echt netjes om te flashen. Maar ziet er wel goed uit, dus hopelijk komt er snel een beta!
Ik heb de commotie rond coentje eerder niet meegemaakt, maar zo te zien heeft hij een alpha build van cyanogenmod gepost op XDA en is deze verwijderd, waarna iemand anders de rom 'iets' veranderd heeft en daarna weer gepost? Dan zal die tweede post-poging ook wel snel offline gaan. Ik ga hem ook niet gebruiken omdat ik moet kunnen bellen. Ik ga sowieso wachten op samsungs beta roms als ze via sammobile (of hoe ze tegen die tijd heten ;)) gelekt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Kan iemand mij een beetje helpen? (voel me ff een noob)

Ik heb op dit moment XWKJ3 draaien met een root: CF-Root-SGS2_XW_XEN_KJ3-v5.0-CWM5.

Ik wil graag CM proberen, en heb deze via CWM5 geflashed vanaf SD zoals beschreven (dus ook 2x achter elkaar flashen), maar hij blijft rebooten (nog voor het CM boot logo)..

Heb het ook al met de CWM geprobeerd die op de site van CM zelf staat, maar dan boot de huidige firmware niet eens meer.

Iemand enig idee wat ik fout doe? :$ Alvast bedankt :)

Edit: hij wil dan ook niet meer naar CWM booten, alleen naar downloadmodus

[ Voor 7% gewijzigd door Zeemon123 op 25-11-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
Zeemon123 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:19:
Kan iemand mij een beetje helpen? (voel me ff een noob)

knip

Iemand enig idee wat ik fout doe? :$ Alvast bedankt :)

Edit: hij wil dan ook niet meer naar CWM booten, alleen naar downloadmodus
Heb je wel een volledige wipe gedaan van te voren?
Met volume up-menu-power zou je in recovery moeten komen. Daar kun je een nandroid herstellen. Zo niet, ga dan even mbv Odin terug naar stock, flash een root kernel en dan kun je via recovery weer je nandroid herstellen/CM flashen. Is wat werk, maar gegarandeerd succes ;)

[ Voor 22% gewijzigd door mbroeders op 25-11-2011 17:13 ]

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
mbroeders schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:13:
[...]

Heb je wel een volledige wipe gedaan van te voren?
Met volume up-menu-power zou je in recovery moeten komen. Daar kun je een nandroid herstellen. Zo niet, ga dan even mbv Odin terug naar stock, flash een root kernel en dan kun je via recovery weer je nandroid herstellen/CM flashen. Is wat werk, maar gegarandeerd succes ;)
Dat heb ik ook gedaan jah, kon na het flashen van CM ook niet meer in CWM komen. Daarna standaard software erop -> werkt, standaard software + root kernel/CWM -> werkt, dan Wipe (Data+Cache) en CM flashen -> Krak! :/

2 keer opnieuw geprobeerd, zowel met een nightly als de stable

[ Voor 4% gewijzigd door Zeemon123 op 25-11-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
Even een update; misschien ook handig voor anderen: Na het installeren van de originele KJ3 (samfirmware) kan ik geen enkele andere firmware meer installeren (blijft in een bootloop). Zijn er andere mensen die wel na het installeren van KJ3 andere software kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 16:59
Zojuist van CM7 (Nightly 116) overgestapt op TheGingerMod.

Ik moet zeggen, great job! Het is een rom die qua framework op de laatste stabiele samsung firmware is gebaseerd, maar qua look en feel AOSP.

De reden dat ik ooit cm draaide was dus omdat ik graag een AOSP rom wilde hebben, dit is voor de mensen die dit ook willen een geweldig alternatief!

Woorden van de Dev:

"What's that?
This is an AOSPized Version of the STOCK firmware, for whoever wants an AOSP experience BUT don't want to renounce to Samsung experience!

What lead me to do that:

GPU Browser
TV-Out
FM Radio
TW Camera"

TV-out boeit me niets, maar die andere 3 werken echt als een trein (wat het op stock ook altijd al deed) dit was voor mij de reden om deze rom eens te proberen en als de batterij lang genoeg meegaat denk ik zelfs dat dit een keeper is totdat ICS er is :)

Edit: Bron

[ Voor 4% gewijzigd door Cobesz op 26-11-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar op het moment aan een ICS port wordt gewerkt?
Ik ben heel benieuwd.
aospsgs is namelijk dood en die hadden behalve voice tijdens bellen vrijwel alles werkend wat ik nodig heb:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
CM9 is in ontwikkeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ziet er heel goed uit, ga ik zeker even proberen. Zit nu op MIUI, maar ben een beetje verveeld .

Edit: Heb hem er maar meteen even op gezet! Bevalt zeer goed tot nu. Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om de toggles te veranderen in het "jkay" deluxe panel?

Edit2: gaat blijkbaar niet omdat het nog versie 12 van jkay is. (ben niet 100% zeker)

[ Voor 187% gewijzigd door Jay-v op 26-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
Jay-v schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:32:
[...]

Ziet er heel goed uit, ga ik zeker even proberen. Zit nu op MIUI, maar ben een beetje verveeld :).

Edit: Heb hem er maar meteen even op gezet! Bevalt zeer goed tot nu. Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om de toggles te veranderen in het "jkay" deluxe panel?

Edit2: gaat blijkbaar niet omdat het nog versie 12 van jkay is. (ben niet 100% zeker)
Dan flash je toch v13 van jkay? Of heeft deze rombakker nog wat extra dingen veranderd aan de bestanden die JKay ook gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

gwystyl schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:32:
[...]

Dan flash je toch v13 van jkay? Of heeft deze rombakker nog wat extra dingen veranderd aan de bestanden die JKay ook gebruikt?
Heb ik inmiddels gedaan en het werkt prima :). Moest nog ff uitzoeken hoe dat JKAY precies in elkaar zit. Draait allemaal prima nu. Eerste keer dat ik echt een "Samsung" rom heb. Heb hiervoor alleen 1x keer een uurtje Lite'ning getest. Tot nu toe zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Inderdaad een hele fijne rom, al is hij niet batterij vriendelijk.

Ik ga zometeen eens de siyah kernel proberen met deze rom !

Edit: heb ik wel de hele avond 700 nummers van spotify naar mm telefoon gesynced... zal vast ook wat met de battery drain te maken hebben ^^

Wat vinden jullie trouwens van de haptic feedback van het toetsenbord? Echt HEERLIJK gewoon!

[ Voor 48% gewijzigd door Cobesz op 26-11-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

nevermind. Dacht dat ICS uit was. Blijkt voor i9000 te zijn. OEPS

[ Voor 169% gewijzigd door Jay-v op 26-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14
Er is ook al ICS voor de S2 maar hier werkt een heleboel gewoon nog niet. Stond oa op engadget.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt misschien heel dom wat ik nu ga zeggen.
Maar is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld nu mijn huidige rom nandroidbackup (Kitchen rom KI3 deodexed) Galnet MIUI flash en als dat niet bevalt rustig die nandroid terug zetten?
Heb ooit lang geleden 1'tje gemaakt en daarna nooit meer naar omgekeken omdat ik graag alle mogelijke problemen uit de weg ga.
Maar ben nu toch wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 18:18
Sorry voor de vraag, maar ik zit nu al een tijdje op Lightening rom, en kwam erachter dat hij niet meer word bijgehouden. (en het wifi verbruik irriteert me mateloos. Wifi aan = meer dan 15% drain per uur, zelfs met alles geblokkeerd in droidwall). Wat is tegenwoordig de beste custom rom, die toch dicht bij de stockrom blijft. (met root natuurlijk.)
Ik had deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1334124 wel gevonden. (2.3.5)
ook sensation rom leek me wel wat: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194765

Dus eigenlijk de vraag welke rom gebruik je, en kan je aan en af raden. (Het zou leuk zijn als het een rom is met werkende FM radio, en camera mod, maar BLN en bluetooth stack boeien me echt niet)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:07:
Maar is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld nu mijn huidige rom nandroidbackup (Kitchen rom KI3 deodexed) Galnet MIUI flash en als dat niet bevalt rustig die nandroid terug zetten?
Uiteraard, daar is 'ie juist voor :) Gewoon een 1-op-1 kopie van je "hele" telefoon die je at will terug kan hebben.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:30:
[...]

Uiteraard, daar is 'ie juist voor :) Gewoon een 1-op-1 kopie van je "hele" telefoon die je at will terug kan hebben.
Ja ik weet waar het voor is maar zelf nooit echt gebruikt xd
Jij zit toch ook op Galnet MIUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ben denk ik de enige persoon op aarde die MIUI trager/minder smooth vindt dan een "normale" Rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Brad Pitt schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:35:
[...]

Nee, ben denk ik de enige persoon op aarde die MIUI trager/minder smooth vindt dan een "normale" Rom :)
Uhm, nee hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-10-2024
Biersteker schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:28:
Sorry voor de vraag, maar ik zit nu al een tijdje op Lightening rom, en kwam erachter dat hij niet meer word bijgehouden. (en het wifi verbruik irriteert me mateloos. Wifi aan = meer dan 15% drain per uur, zelfs met alles geblokkeerd in droidwall). Wat is tegenwoordig de beste custom rom, die toch dicht bij de stockrom blijft. (met root natuurlijk.)
Ik had deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1334124 wel gevonden. (2.3.5)
ook sensation rom leek me wel wat: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194765

Dus eigenlijk de vraag welke rom gebruik je, en kan je aan en af raden. (Het zou leuk zijn als het een rom is met werkende FM radio, en camera mod, maar BLN en bluetooth stack boeien me echt niet)
Ik zou voor CheckROM RevoHD v3.1.1 gaan. Dit is zo stock mogelijk gemaakt. FM radio werkt gewoon bij mij, en met de KitchenPro app, kan je een cameramod installeren. Try it zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zit sinds gisteravond op SlimRom 1.04
Deze is echt heel basic maar erg smooth.
aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm nandroid maar weer gerestored van Kitchen rom.
MIUI alweer no service bug.
Niet betrouwbaar dus :(

EDIT: Morgenochtend maar even die Slimrom flashen lijkt me heerlijk:)
Gooi er Jkay theme overheen, ben redelijk beu van die ICS look op dit moment :X

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:15:
Mm nandroid maar weer gerestored van Kitchen rom.
MIUI alweer no service bug.
Niet betrouwbaar dus :(

EDIT: Morgenochtend maar even die Slimrom flashen lijkt me heerlijk:)
Gooi er Jkay theme overheen, ben redelijk beu van die ICS look op dit moment :X
Draai nu deze miui, zitten cm7 extras in.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1352386
heb nog geen 'no service' bug gehad....
Heb wel originele miui kernel en launcher eroverheen geflashed..

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen deze keer heb ik het lekker voor elkaar :(
Krinyo's Slimrom geflashed met factory reset,cache wipe en dalvik cache wipe.
Alles lekker, alleen is het nou onmogelijk om wat dan ook maar te flashen met cwm.
Steeds de melding: Can't mount /sdcard.
Gaat hier over de interne sd kaart.
Dit lijkt me een best wel heftig probleem:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:18:
Alles lekker, alleen is het nou onmogelijk om wat dan ook maar te flashen met cwm.
Probeer eens een andere kernel te flashen via Odin, wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Werkt volume up/home button/power button ook niet om naar recovery te gaan?
En via cwm booten naar recovery? Via recovery kan ik namelijk alles flashen in Slimrom 1.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:35:
[...]

MIUI is inderdaad als dikke suikerstroop. maar gelukkig zijn er genoeg alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:29

TheFirepit

Vuurbal

Thombias schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:54:
[...]

MIUI is inderdaad als dikke suikerstroop. maar gelukkig zijn er genoeg alternatieven.
MIUI heeft ook wel een aantal voordelen vind ik, zoals:
- de toggles tab
- uitgebreide theming
- het update proces
- het bugreport proces

Maar naast bovenstaande heeft MIUI inderdaad naast de snelheid ook nog een redelijk aantal andere nadelen. Dat is ook de reden waarom ik niet meer op MIUI draai, maar de bovenstaande punten heb ik jammer genoeg bij een andere rom nog niet weer gevonden.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EngelF schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:41:
MIUI heeft ook wel een aantal voordelen vind ik, zoals:
- de toggles tab
Vind dat met Jkay wel redelijk op te lossen.
- uitgebreide theming
Zat themes te vinden voor adere Roms natuurlijk, maar inderdaad gaat het op MIUI makkelijker ja.
- het update proces
No-wipe Roms ftw :P Knal 90% er zo overheen, geen centje pijn. Heel af en toe (voor de lol) een verse start.
- het bugreport proces
Mja dat boeit mij dan weer echt nul. Sowieso doet zelden het iets niet, dus (voor mij) geen biggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik gebruik nu een week MIUI en herken totaal niet in de traagheid. Het is supersmooth bij mij en ik krijg het niet eens voor elkaar om ergens lag te forceren. Mijn reden om voor MIUI te gebruiken zijn de handige tools die bijgeleverd zijn en het werkt echt uitstekend. Natuurlijk ziet het ook fantastisch uit. Eigenlijk best triest dat amateurs een mooiere interface kunnen leveren dan een miljarenbedrijf als Google. :P Na dik twee jaar vanilla Android (1.5 - 2.3) gebruikt te hebben, zul je mij niet snel zien terugkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:29

TheFirepit

Vuurbal

Pinata schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:03:
Ik gebruik nu een week MIUI en herken totaal niet in de traagheid. Het is supersmooth bij mij en ik krijg het niet eens voor elkaar om ergens lag te forceren. Mijn reden om voor MIUI te gebruiken zijn de handige tools die bijgeleverd zijn en het werkt echt uitstekend. Natuurlijk ziet het ook fantastisch uit. Eigenlijk best triest dat amateurs een mooiere interface kunnen leveren dan een miljarenbedrijf als Google. :P Na dik twee jaar vanilla Android (1.5 - 2.3) gebruikt te hebben, zul je mij niet snel zien terugkeren.
Traagheid != lag

Dat MIUI traag is merk je eigenlijk pas als je overstapt op een andere rom. Als je gewoon MIUI draait dan heb je er verder geen last van (had ik ook niet). Het punt waardoor ik bij MIUI weggegaan ben is de slechte bluetooth ondersteuning (vaak wegvallen verbinding, bij elke pair weer het verzoek moeten accepteren).

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Pinata schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:03:
... Natuurlijk ziet het ook fantastisch uit. Eigenlijk best triest dat amateurs een mooiere interface kunnen leveren dan een miljarenbedrijf als Google. :P ...
Vind het zelf maar weinig innovatief/creatief, meer een kopie van iOS. En belangrijker nog, smaken verschillen! Ik vind bijvoorbeeld vanilla (zeker ICS!!) echt veel mooier! En vergeet Touchwizz niet, ook vrij mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
Had ik laatst ook bij het flashen. Mijn interne sd kaart is sindsdien niet meer te vinden in cwm/recovery. Bij het maken van een backup vanuit de cwm app vraagt hij sindsdien ook of ik op de interne of externe sd de backup wil hebben. daarvoor zag hij beiden als 1 met een directory naar external_sd. Geen idee hoe het op te lossen.
Ik kon weer wat met mijn telefoon nadat ik via ODIN opnieuw geflasht had. Maar nogmaals: mijn interne sd is in de recovery niet meer te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Molybdenum schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:33:
[...]

... Maar nogmaals: mijn interne sd is in de recovery niet meer te vinden...
Vreemd, misschien moet je eens proberen een andere (oudere?) recovery te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Molybdenum schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:33:
[...]

Bij het maken van een backup vanuit de cwm app vraagt hij sindsdien ook of ik op de interne of externe sd de backup wil hebben.
Dit is geen bug maar een nieuwe feature (nieuwe versie van CWM).

Waarom je interne SD niet gezien wordt kan ik je echter niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
EngelF schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:21:
[...]

Traagheid != lag

Dat MIUI traag is merk je eigenlijk pas als je overstapt op een andere rom. Als je gewoon MIUI draait dan heb je er verder geen last van (had ik ook niet). Het punt waardoor ik bij MIUI weggegaan ben is de slechte bluetooth ondersteuning (vaak wegvallen verbinding, bij elke pair weer het verzoek moeten accepteren).
Nergens stel ik traagheid gelijk aan lag. Ik heb al ervaringen met verschillende roms en ik merk echt totaal geen verschil in snelheid. Toestel is snel genoeg om elke rom vlekkeloos te draaien.
mbroeders schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:22:
[...]

Vind het zelf maar weinig innovatief/creatief, meer een kopie van iOS. En belangrijker nog, smaken verschillen! Ik vind bijvoorbeeld vanilla (zeker ICS!!) echt veel mooier! En vergeet Touchwizz niet, ook vrij mooi...
Ook hier stel ik nergens dat het innovatief of creatief is. Android voelt met MIUI meer aan als een complete systeem vergelijkbaar inderdaad met iOS en WebOS. Laatst kwam ik achter dat MIUI notes ook kan synchroniseren met Google Notes. Dat scheelt me gewoon een thirdparty app. Dat is toch geweldig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds vandaag Slimrom 1.04 eropgezet ...
So far So good, nog geen nadelen ondervonden
Lekker schoon, geen 'rare' apps "extra" geinstalleerd, muv quickpic en 3gwatchdog maar die gebruikte ik al.

Wat me niet helemaal duidelijk is, of Jkay al preinstalled is ( het controlpanel iig niet ), na flashen van de jkayzip bleef ik in de boot hangen
een reflash met de rom en installatie van de settingsapp gaf me toch de jkayschermen ...

Even kijken hoe de accuduur me bevalt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Over MIUI gesproken (hierboven), op XDA worden eindelijk de regels eens goed gehandhaafd en is de officiele MIUI thread dan gesloten. Ben ik eigenlijk een voorstander van; niet omdat ik MIUI niet prettig vind -heeft vele, vele fans dus ik zal de laatste zijn die daar iets over zegt-, maar wel omdat het zo gesloten als wat is. Dat druist 1) tegen de gedachte in dat Android, en dan met name de XDA community(!) open is, en 2) in gesloten roms kan een developer alles stoppen wat hij/zij maar wil, spyware, etc etc etc.
Anyway, MIUI fans zullen nu dan toch gewoon op de nederlandse/engelse miui sites aangewezen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
mbroeders schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:47:
Over MIUI gesproken (hierboven), op XDA worden eindelijk de regels eens goed gehandhaafd en is de officiele MIUI thread dan gesloten. Ben ik eigenlijk een voorstander van; niet omdat ik MIUI niet prettig vind -heeft vele, vele fans dus ik zal de laatste zijn die daar iets over zegt-, maar wel omdat het zo gesloten als wat is. Dat druist 1) tegen de gedachte in dat Android, en dan met name de XDA community(!) open is, en 2) in gesloten roms kan een developer alles stoppen wat hij/zij maar wil, spyware, etc etc etc.
Anyway, MIUI fans zullen nu dan toch gewoon op de nederlandse/engelse miui sites aangewezen zijn...
En hoe gaat het met de gelekte - teruggetrokken - opnieuw gelekte ICS alpha? Ik heb de soap na je post afgelopen vrijdag oid niet meer gevolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
gwystyl schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:48:
[...]

En hoe gaat het met de gelekte - teruggetrokken - opnieuw gelekte ICS alpha? Ik heb de soap na je post afgelopen vrijdag oid niet meer gevolgd.....
Alles topics daaromtrent zijn nu definitief gesloten. Het CM team, samen met Adam G en nog wat andere personen, werken ondertussen gewoon verder -gelukkig-. Hier kun je status updates vinden, evenals op de G+ pagina's van Codeworkx (Daniel Hillenbrand) en AtinM. Het lastigste is toch de audio input; ze moeten de driver helemaal opnieuw en zelf schrijven, lastig klusje. (maar wat een ongelooflijke soap was dat zeg, beetje triest wel ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mbroeders schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:47:
Ik begin langzaam aan een 'hekel' te krijgen aan de MIUI-adepten
De posts beginnen aardig richting fanboyisme te gaan, en overspoelen de topic's
Er is een MIUI topic, maar 60% gaat over de bugs in MIUI ( en afgeleiden ).
Het word een sport om selectieg te lezen tussen de roms door, om antwoord te geven, en/of vragen te stellen over andere roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles gelukkig opgelost, die nieuwe recovery heeft meer opties en zag internal sd niet staan...
Erg dom van me:S

MIUI wordt inderdaad een soort fanboy iets ben ik helemaal mee eens, zelf vind ik standaard Touchwiz met Jkay thema toch echt veeeeel fijner dan die onebetrouwbare Chinese gesloten rommel.
Op de originele S was ik erg fan van MIUI maar nu ik zie dat Samsung ook gewoon top software aflevert bij de S II (!) wat op de S niet het geval was ben ik overtuigd.
Dat Jkay gebeuren is werkelijk het meest praktische ooit, dat maakt je telefoon echt gewoon zo veel fijner.
Die jongen zou Samsung moeten kopen i.p.v een CM dev (waar ik ook wel zeer veel respect voor heb)

Ook de 'gewone' telefoons zijn gewoon erg goed voor die prijs, Gio mini et cetera.
Veel vrienden inmiddels zo'n ding en hartstikke tevreden allemaal.

Nu neig ik toch wel een beetje naar Samsung fanboy gedrag^^

Maar 1 ding, nog steeds elke keer dat ik mijn telefoon pak heb ik een WOW moment en dat na 4/5 maanden ofzo:)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:54:
Alles gelukkig opgelost, die nieuwe recovery heeft meer opties en zag internal sd niet staan...
Erg dom van me:S

MIUI wordt inderdaad een soort fanboy iets ben ik helemaal mee eens, zelf vind ik standaard Touchwiz met Jkay thema toch echt veeeeel fijner dan die onebetrouwbare Chinese gesloten rommel.
Op de originele S was ik erg fan van MIUI maar nu ik zie dat Samsung ook gewoon top software aflevert bij de S II (!) wat op de S niet het geval was ben ik overtuigd.
Dat Jkay gebeuren is werkelijk het meest praktische ooit, dat maakt je telefoon echt gewoon zo veel fijner.
Die jongen zou Samsung moeten kopen i.p.v een CM dev (waar ik ook wel zeer veel respect voor heb)

Nu neig ik toch wel een beetje naar Samsung fanboy gedrag^^

Maar 1 ding, nog steeds elke keer dat ik mijn telefoon pak heb ik een WOW moment en dat na 4/5 maanden ofzo:)
Ik ben het bijna met je eens, behalve dat ik nog wel wat ruzie met TouchWiz heb. Ik gebruik geen enkele Samsung-widget, dus ik ben overgestapt op Go Launcher en Go SMS. Dat in combinatie met JKay's thema is voor mij de ideale combinatie. Snel, stabiel, alles doet wat het hoort te doen. Ik plan mijn updates tegenwoordig om JKays thema heen, ipv dat ik gelijk de nieuwste firmware flash. Zo ben ik afgelopen vrijdag overgegaan op XWKJ3, en ik verwacht eigenlijk dat ik hierbij blijf hangen tot er ICS roms gaan lekken.

SamsungMobileNL tweet net dat de SII geschikt wordt voor OTA updates. Ik dacht dat ze dat al lang waren, de laatste vodafone NL update was toch ook OTA? Misschien bedoelen ze dat ze het vanaf nu iets meer gaan gebruiken, zodat we minder KIES-ellende krijgen vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Heb gister de GalnetMIUI ICS op mijn GS2 gezet.
Bevalt tot nu toe erg goed.

Loopt soepel, alleen heel af en toe crashed de market als ik een app wil downloaden.

verder nog geen echte problemen ondervonden.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
MexxT schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:13:
Heb gister de GalnetMIUI ICS op mijn GS2 gezet.
Bevalt tot nu toe erg goed.

Loopt soepel, alleen heel af en toe crashed de market als ik een app wil downloaden.

verder nog geen echte problemen ondervonden.
Dit is niet echt ICS maar alleen het framework

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Thombias schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:52:
[...]

Dit is niet echt ICS maar alleen het framework
Ja dat weet ik, maar dat laat hem niet minder goed werken :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Laatst online: 15:34
Ik heb vanavond geprobeerd om CM7 op me telefoon te zetten (met ROM manager via de wiki van de CM site), helaas is dit mislukt...
de telefoon komt nu niet meer verder dan het galaxy opstart logo en blijft dan rebooten.
na het een en ander gelezen te hebben op internet, kom ik er helaas nog niet helemaal uit hoe en of ik dit nu nog kan herstellen.
ik heb wel al het volgende gedaan met Odin de originele firmware geflashed helaas heeft dit niet geholpen...
kan iemand me hier verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

FrostBurn schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:24:
Ik heb vanavond geprobeerd om CM7 op me telefoon te zetten (met ROM manager via de wiki van de CM site), helaas is dit mislukt...
de telefoon komt nu niet meer verder dan het galaxy opstart logo en blijft dan rebooten.
na het een en ander gelezen te hebben op internet, kom ik er helaas nog niet helemaal uit hoe en of ik dit nu nog kan herstellen.
ik heb wel al het volgende gedaan met Odin de originele firmware geflashed helaas heeft dit niet geholpen...
kan iemand me hier verder helpen?
Gewoon naar CWM en CM7 opnieuw flashen. Dit is de oplossing voor je bootloop. Staat zelfs in de flash instructies ;).
Make sure you're running a rooted device.
Root your device and install ClockworkMod Recovery (http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1118693)
Do a Nandroid backup!
WIPE (wipe data/factory reset + wipe cache partition) - do it for real.
Install the ROM from internal sdcard using ClockworkMod Recovery.
Do not reboot! We mean it - do nothing except choose zip and continue next step (if you come back to us with permission issues in install, we will know you did not read the directions and will call you an idiot). If it just plain hangs, reboot directly back into ClockworkMod recovery and continue at the next step.
Install the ROM from internal sdcard using ClockworkMod Recovery, again (due to a bug in the install).
Reboot
Install the Google Addon through ROMManager which is easiest, but you can
download the gapps.zip and install via ClockworkMod recovery instead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
Jay-v schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:28:
[...]

Gewoon naar CWM en CM7 opnieuw flashen. Dit is de oplossing voor je bootloop. Staat zelfs in de flash instructies ;).

[...]
Helaas denk ik dat het hier wat te laat voor is aangezien de telefoon al is gereboot, en nu alleen nog in download mode komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
powerknop ingedrukt houden, gaat ie vanzelf uit.

of anders batterij eruit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
Cobesz schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:39:
powerknop ingedrukt houden, gaat ie vanzelf uit.

of anders batterij eruit halen :)
Ik heb de telefoon nu in download mode gezet, ik zou echt niet weten hoe ik vanaf hier naar CWM zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
FrostBurn schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:46:
[...]

Ik heb de telefoon nu in download mode gezet, ik zou echt niet weten hoe ik vanaf hier naar CWM zou moeten komen.
Even proberen met volume down ipv up (of andersom, ik haal ze altijd door elkaar). Vanuit de uit-stand heb je twee opties: volume down + home + power of volume up + home + power. De ene is download mode, de ander CVM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
met de UP knop kom ik inderdaad weer in CWM :-)
als ie nou ook nog me SDcard zou zien kan er er nog verder mee ook :(

/edit pfff gelukkig kon ik nog een backup terug halen nu maar weer even terug bij af dus ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door FrostBurn op 29-11-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:49:
[...]

Even proberen met volume down ipv up (of andersom, ik haal ze altijd door elkaar). Vanuit de uit-stand heb je twee opties: volume down + home + power of volume up + home + power. De ene is download mode, de ander CVM
down voor download-mode :) up voor de andere functie (recovery dus)...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:56
DaJohn schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:51:
CM7.1 is het nét niet.. Crasht om de zoveel tijd en soms spontane reboots.. terug naar TW, wat eerlijk gezegd mooi uit ziet.. wel ff wat bloatware er af gooien met TB..
Draai nu al een tijd CM, en idd. af en toe crashes, freezes. Maar vind m verder wel heel erg fijn en ook snel.

Ik hoop dat CM7.2 dan ook nog gereleased wordt nu de ICS source uit is want daar scheen men wel met het verbeteren van de code bezig te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door XElD op 29-11-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik denk dat tegen de tijd dat de buildbot gefixed is CM9 wel uit zal komen met de eerste nightlies, dan hoeft 7.2 van mij niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:21:
[...]

... , dus ik ben overgestapt op Go Launcher en Go SMS. Dat in combinatie met JKay's thema is voor mij de ideale combinatie. Snel, stabiel, alles doet wat het hoort te doen. Ik plan mijn updates tegenwoordig om JKays thema heen, ipv dat ik gelijk de nieuwste firmware flash. Zo ben ik afgelopen vrijdag overgegaan op XWKJ3, en ik verwacht eigenlijk dat ik hierbij blijf hangen tot er ICS roms gaan lekken.
Ik ben de slimrom gaan gebruiken, en icm met jKay ( welke er dus wel gewoon inzit ) is dat ideaal.
Ook de GO apps, launcher, SMS en contacts zijn geweldige (gratis) vervangers voor de samsungapps.
Met titanium hier en daar nog wat 'freezen' en ik heb nu 70% accu, ipv de dagelijkse run naar het stopcontact rond 12u ( full -> 30% meestal in 5 á 6 uur )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Wat freeze je dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Cobesz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:47:
Wat freeze je dan als ik vragen mag?
Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn90/Spartagek/Tech%20Stuff%20en%20screenprints/SC20111129-130109.png

De FMradio, OMACP, Talk
Deze starten op, zonder dat ik daarom vraag.

En ik verwijder de BLN en 3Gwatchdog ( ik heb de betaalde versies )
Launcher pro en de screenachtergronden haal ik ook weg

[ Voor 15% gewijzigd door FreshMaker op 29-11-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
watercoolertje schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:58:
[...]
down voor download-mode :) up voor de andere functie (recovery dus)...
ah handig ezelsbruggetje, thx :).

Vandaag is er al weer een nieuwe XEN firmware uitgekomen: I9100XWKK2_I9100XENKJ1_I9100XXKI4_HOME.tar.md5
Ik weet alleen niet wat nou het verschil is met XWKJ3. Ik heb namelijk ook phone XXKI4 en CSC XENKJ1, dus zo te zien is alleen het pda gedeelte gewijzigd. Ik ben benieuwd of dit bugfixes zijn voor die spontane reboots waar sommigen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
FrostBurn schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 00:11:
met de UP knop kom ik inderdaad weer in CWM :-)
als ie nou ook nog me SDcard zou zien kan er er nog verder mee ook :(

/edit pfff gelukkig kon ik nog een backup terug halen nu maar weer even terug bij af dus ;-)
Ik heb dezelfde problemen als jij, ik krijg ook constant bootloop. ook na 2 keer flashen, dit is sinds ik KJ3 erop gezet heb.

Gekke is dat ik echt helemaal niets anders kan flashen dan iets met dezelfde KJ3 kernel, ik ga nu de nieuwe KK3 maar proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14
FreshMaker schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:44:
[...]

Ik ben de slimrom gaan gebruiken, en icm met jKay ( welke er dus wel gewoon inzit ) is dat ideaal.
Ook de GO apps, launcher, SMS en contacts zijn geweldige (gratis) vervangers voor de samsungapps.
Met titanium hier en daar nog wat 'freezen' en ik heb nu 70% accu, ipv de dagelijkse run naar het stopcontact rond 12u ( full -> 30% meestal in 5 á 6 uur )
Dit zegt natuurlijk alleen niet zoveel zonder dat je er bij vermeld wat je doet met je telefoon, hoe veel het scherm aan staat, etc. Want 30% in 5 uur kan nog heel veel zijn, als je er nauwelijks wat mee doet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
Na de mislukte poging van een paar avonden geleden om CM7 op me galaxy te zetten, wil ik het maar weer is opnieuw proberen waarbij ik merkte dat als ik de zip op me external SD card zet ik deze niet kan openen in CWM klopt het dat deze geen external SD cards ondersteund?
En ik de ROM gewoon op de internal storage van de galaxy moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrostBurn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:37:
Ligt aan de versie van je recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
welke battery icon kan ik gebruiken met KJ3 stock met CF Root?

Had bij eerdere stockrom altijd dat groene cirkeltje met het percentage erin.
Maar die is incompatible nu. Als ik die zip via CWM install blijft mijn SGS2 in een loop.

Heb deze geprobeerd.. maar gebeurd weinig als ik hem installeer?
Zegt: could not install this apk?

Iemand oplossing? Vind het wel handig dat er een percentage staat bij batterij icon
dat samsung er zelf niet mee komt |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Meinon op 30-11-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 28-09 13:28
Ik draai zelf de laatste Checkrom, maar met een theme en de Jauge battery van Criskelo.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1168836
Heb ook wel de laatste Jkay 13.1 geïnstalleerd.
Wie weet vind je hier wat.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:38:
[...]

Dit zegt natuurlijk alleen niet zoveel zonder dat je er bij vermeld wat je doet met je telefoon, hoe veel het scherm aan staat, etc. Want 30% in 5 uur kan nog heel veel zijn, als je er nauwelijks wat mee doet.
Het gebruik is hetzelfde gebleven, voornamelijk mail, twitter en wat internet leesstuff

Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn90/Spartagek/Tech%20Stuff%20en%20screenprints/th_SC20111129-220145.png Afbeeldingslocatie: http://i302.photobucket.com/albums/nn90/Spartagek/Tech%20Stuff%20en%20screenprints/th_SC20111129-220150.png

Deze komen van het 'einde' van de dag, Display 72% aan ( updates lezen e.d ) tegen de 15uur in gebruik
Van 06u tot 16u 3G data aan, vanaf 16u WiFi ( thuis )
Vanaf het moment dat WiFi aangaat is de 3G handmatig naar alleen GSM gezet - omdat er hier geen 3G bereik is in de woonplaats
Waarom dat telefoonsignaal op "groen" gaat, heb ik geen idee van, misschien beter bereik op dat moment, ik was toen al zeker 2 á 3 uur thuis.

Vandaag eens de run doen, met alleen maar WiFi on < vrije dag ... >
Maar dan is gebruik anders, twitter, mail en geen internetpage's checken ..
Wel weer wat meer foto's ( ivm feestje vanmiddag... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:10

Freshnezz

Why so serious?

Ik draai de CheckROM Revolution HD 3.1.1 ROM maar ik krijg in mijn notificatiebalk af en toe van die popups met bepaalde ads (voor apps geloof ik)... zit dit in de Checkrom of komt het door een andere app? iemand van jullie die dit ook krijgt?

Voor de rest nog steeds erg tevreden over de ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Freshnezz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:28:
Ik draai de CheckROM Revolution HD 3.1.1 ROM maar ik krijg in mijn notificatiebalk af en toe van die popups met bepaalde ads (voor apps geloof ik)... zit dit in de Checkrom of komt het door een andere app? iemand van jullie die dit ook krijgt?

Voor de rest nog steeds erg tevreden over de ROM!
Draai zelf ook die rom, maar ik heb er geen last van, klinkt mij als een app die dat veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 20:06
FreshMaker schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:10:
[...]

Het gebruik is hetzelfde gebleven, voornamelijk mail, twitter en wat internet leesstuff

[knip]
Display 72% aan ( updates lezen e.d ) tegen de 15uur in gebruik
[knip]
Die 72% geeft niet aan dat je scherm 72% van de tijd aan is geweest hoor.. Die 72% geeft aan dat je scherm voor 72% verantwoordelijk is voor het batterijverbruik.

Stel je gooit alle apps van je telefoon, alle sync uit, vliegtuigmodus aan en je laat je scherm 2 dagen op de bodem van de kast liggen. In dat geval zal als het goed is Android Systeem op 100% staan.

[ Voor 6% gewijzigd door TheFes op 30-11-2011 13:44 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Rhodan schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:57:
[...]

Draai zelf ook die rom, maar ik heb er geen last van, klinkt mij als een app die dat veroorzaakt.
Ok thanks! nu maar ff uitzoeken welke app dat dan zou zijn :?

Iets anders, heb jij trouwens die Camera mod via die KitchenPro app geprobeerd? Door de beschrijving verwachtte ik eigenlijk een hardware button om foto's te nemen, maar ik merk geen verschil met de standaard app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Freshnezz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:42:
[...]

Iets anders, heb jij trouwens die Camera mod via die KitchenPro app geprobeerd? Door de beschrijving verwachtte ik eigenlijk een hardware button om foto's te nemen, maar ik merk geen verschil met de standaard app?
LOL waar moet die hardware button opeens verschijnen dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
AzzKickah schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:18:
[...]

LOL waar moet die hardware button opeens verschijnen dan? :D
Volume knoppen? >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Ja hehe. Maar die zit er al he. Die verschijnt niet opeens op magische wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

AzzKickah schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:27:
[...]

Ja hehe. Maar die zit er al he. Die verschijnt niet opeens op magische wijze.
No shit Sherlock!

Bedoelde natuurlijk dat één van hardware knoppen dan als cameraknop fungeert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freshnezz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:07:
Bedoelde natuurlijk dat één van hardware knoppen dan als cameraknop fungeert 8)7
Staat dat niet in de betreffende thread beschreven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Freshnezz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:42:
[...]

Nop, niet geinstalleerd, maar wat ik zo lees is dat je inderdaad wat buttons zou moeten kunnen gebruiken na installatie.
Misschien morgen eens installeren.
By the weg, net de nieuwe Darknight kernel geinstalleerd, ziet er goed uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Rhodan op 30-11-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
The_Fes schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:44:
[...]

Die 72% geeft niet aan dat je scherm 72% van de tijd aan is geweest hoor.. Die 72% geeft aan dat je scherm voor 72% verantwoordelijk is voor het batterijverbruik.
Is dat nagenoeg niet hetzelfde dan ?
Als het scherm niet aan is, hoeft hij ook (minder) accu te verbruiken.
Lijkt mij dat met zo'n percentage, dat er geen verbruik is door "stilliggen"

Verder boeit het verbruik me in mindere mate, omdat ik toch spare accu's bij me heb, en meestal wel ergens een uurtje power kan "lenen"
Wat mij meer interesseert is het verschil in de verschillende roms,

Verbruik ligt vaak aan de configuratie van je apps, elke gebruiker heeft zijn 'eigen' dingetjes, wat weer eigen verbruik meeneemt.
Sommige apps zijn ook idle enorme stroomverslinders ( skype draint de batterij in een paar uur leeg ook als je het niet gebruikt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:03:
[...]
Is dat nagenoeg niet hetzelfde dan ?
Als het scherm niet aan is, hoeft hij ook (minder) accu te verbruiken.
Lijkt mij dat met zo'n percentage, dat er geen verbruik is door "stilliggen"
Nee natuurlijk is dat niet hetzelfde. Stel jij hebt je batterij na 10 uur leeg en je scherm heeft hiervan 50% van het batterijverbruik voor zijn rekening genomen. Jij zegt dus dat het scherm in dit geval 50% van de tijd aan is geweest, dus 5 uur. Maar door "display" in het batterijverbruik menu te selecteren zie je de daadwerkelijke tijd dat je scherm aan is geweest. De kans is dan ook bijzonder klein dat deze tijd gelijk is aan het percentage van de batterij dat je scherm heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:48
Mijn display gebruikt altijd 1% batterij per 2 minuten heb ik uitgerekend. Daar is niks aan te doen. Doe je verder niks en staat hij in vliegtuigstand, dan verbruikt hij altijd 1% per 4 uur. Ik heb oneindig veel roms, kernels en settings gebruikt, en eigenlijk komt het altijd hierop neer. Soms iets meer, soms iets minder.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Deze vraag hoort eigenlijk niet thuis in dit stukje forum, maar antwoord kreeg ik niet in de het market forum.

Ik heb mijn telefoon (Samsung Galaxy S2) een factory reset gegeven. Allemaal prima en ook de bedoeling. Dus netjes de nieuwste firmware erop (2.3.6, I9100XWKk2) en voorzien van een frisse root acces van Chainfire.
Titanium backup werkt op zich prima dus de root is geslaagd. Helaas heb ik mijn AdFree niet meegenomen in mijn titanium backup.
Dus heb ik die weer uit de market geinstallleerd. Echter krijg ik het met met de vinkjes in AdFree niet meer zo voor elkaar dat de ads bij mij uit Angry Birds/ Dragracing verdwijnen.

Wie o wie helpt mij even met de instelling van de vinkjes van AdFree zodat mijn telefoon weer werkt zoals die hoorde?

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb een probleem met de laatste galnet miui stable. Bepaalde apps (tweakers, 9292ov) staan op mijn telefoon niet in de market. Als ik op de pc naar de market ga geeft deze aan dat de apps niet compatibel zijn met mijn telefoon. Tot nu toe geen oplossing voor kunnen vinden. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48
Die servers liggen nu wel erg lang plat bij CM aan het einde van het jaar maar eens een donatie doen kunnen ze wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
technofreak1 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:07:
Ik heb een probleem met de laatste galnet miui stable. Bepaalde apps (tweakers, 9292ov) staan op mijn telefoon niet in de market. Als ik op de pc naar de market ga geeft deze aan dat de apps niet compatibel zijn met mijn telefoon. Tot nu toe geen oplossing voor kunnen vinden. Hebben meer mensen hier last van?
Market Enabler downloaden en een andere regio kiezen, dat zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
ph4ge schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:02:
Mijn display gebruikt altijd 1% batterij per 2 minuten heb ik uitgerekend. Daar is niks aan te doen. Doe je verder niks en staat hij in vliegtuigstand, dan verbruikt hij altijd 1% per 4 uur. Ik heb oneindig veel roms, kernels en settings gebruikt, en eigenlijk komt het altijd hierop neer. Soms iets meer, soms iets minder.
Dus met 2,5 uur heb je 'm leeg? :?
Of moet dat 2 uur zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AzzKickah schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:43:
Dus met 2,5 uur heb je 'm leeg? :?
Of moet dat 2 uur zijn..?
100 x 2 minuten = 3 uur 20 minuten lijkt mij? Haal hier ook rond de 4 uur maximaal. Meestal echter minder, omdat het CPU-gebruik natuurlijk ook meetelt. Met bruut gamen is het binnen max. 2-3 uur wel helemaal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
FrostBurn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:37:
Na de mislukte poging van een paar avonden geleden om CM7 op me galaxy te zetten, wil ik het maar weer is opnieuw proberen waarbij ik merkte dat als ik de zip op me external SD card zet ik deze niet kan openen in CWM klopt het dat deze geen external SD cards ondersteund?
Bij mij lijkt de CWM wat CM7 installeert zowel de interne als externe SD niet te kunnen mounten, ik krijg het (waarschijnlijk) om deze reden maar niet aan de praat. :( De CWM wat met CF-root meegeleverd wordt kan beide wel prima mounten...

Iemand dit misschien eerder gehad? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
Bij mij is nu wel gelukt, het was inderdaad een kwestie van ervoor zorgen dat de zip file gewoon op de opslag van de telefoon stond/staat en niet op een externe SD kaart.
Een beetje inlezen helpt wel degelijk dus :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
FrostBurn schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:31:
Bij mij is nu wel gelukt, het was inderdaad een kwestie van ervoor zorgen dat de zip file gewoon op de opslag van de telefoon stond/staat en niet op een externe SD kaart.
Een beetje inlezen helpt wel degelijk dus :$
Hmmmm, ben ik dan echt de enige ;( Zodra ik die CWM van de guide van CM erop zet weigert hij al te booten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Beste tweakers,

weet iemand or er Nederlandse language packs zijn voor galnet miui. Toch soms een beetje vervelend als alles in het Engels is.

edit... ik weet dat ze er zijn maar ik kan er geen vinden voor mijn galnet miui versie 1.11.27. ik las namalijk ergens dat je een bijpassende versie moet hebben

[ Voor 37% gewijzigd door Neeknikker op 01-12-2011 13:10 . Reden: info gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:41
Al mensen hier die de ICS versie van MIUI hebben geprobeerd op hun S2 ?
Vraagje de Galnet versie zegt dat de MIUI framework nu samengevoegd is met die van Samsung (als ik het goed begrijp).

Houd dit in dat de foto kwaliteit nu niet meer achteruit gaat als je MIUI gebruikt ?
Hardware acceleration schijnt nu ook te werken zoals het moet ....

Ben benieuwd naar jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reveal! schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:34:
Al mensen hier die de ICS versie van MIUI hebben geprobeerd op hun S2 ?
Er is geen ICS versie van MIUI vooralsnog. Als in, ICS Operating System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:41
Brad Pitt schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:52:
[...]

Er is geen ICS versie van MIUI vooralsnog. Als in, ICS Operating System.
Aha, framework is wat anders dan de OS?
http://galnetmiui.co.uk/landing/ics-change-log/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is hier al reeds besproken, meermaals (ja, btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ph4ge schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:02:
Lol ik had een hele berekening staan hier maar lijkt toch wel aardig te kloppen :P Hoewel ik zelf meer tegen de 3 minuten aan zit voor 1% minder batterij...

https://picasaweb.google....efoon#5675515511710505938 << 4,25 uur met nog 28% over... 5 uur op 100% = 1% per 3 minuten...

[ Voor 32% gewijzigd door watercoolertje op 01-12-2011 14:46 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, win ik nu een prijs? :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14488320/SC20111121-233753.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Haha, heb ik ook wel eens gehad. Gaat hard als je constant bezig bent :P.

PSN ID: Beest41

Pagina: 1 ... 37 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.