Nickname does not reflect reality
Ik weet 't, ik volg de SGS2 topic al vanaf het begin der tijden. Moet altijd lachen als ik jouw comments lees op dat soort berichten. Alles is relatief natuurlijk, het kan zijn dat voor iemand 2min. bellen en voor de rest op standby al heavy use isBrad Pitt schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:35:
[...]
Moet me dan ook altijd enorm inhouden als ik weer BS lees als in "haal drie dagen met heavy use". Grrrr
PSN ID: Beest41
Volgens mij iedereen wel dat die laatste 19% juist het langzaamst gaan, dus dit ziet er een beetje misleidend uit. Volgende keer helemaal tot 0 graag
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
mbroeders schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:55:
[...]
Volgens mij iedereen wel dat die laatste 19% juist het langzaamst gaan, dus dit ziet er een beetje misleidend uit. Volgende keer helemaal tot 0 graag
Mja dat is ook wel zo... Heb erna nog Shadowgun uitgespeeld en de Lord Of The Rings trilogie in 1080p (op maximale brightness uiteraard) bekeken, een paar Nandroid backups van 2.5GB geüpload, een beetje gebeld (denk rond de 4 uur), een paar e-books uitgelezen en er was toen nog 11% over. Had de week anders wel gehaald. My bad, ondoordachte opmerking ja. Wat serieuzer: de accutest (AnTuTu) brak bij dat percentage af...Jay-v schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:57:
. Klopt! Met 19% kan ik nog zeker 24u door op "heavy" use
Dat roept niemand dus is inderdaad bullshitBrad Pitt schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:35:
[...]
Moet me dan ook altijd enorm inhouden als ik weer BS lees als in "haal drie dagen met heavy use". Grrrr
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Was een voorbeeld hè. Niemand hier heeft een magische accu, niemand heeft een magische Rom, niemand heeft een magische kernel. We hebben allemaal hetzelfde energieslurpende scherm, de niet overbemeten krachtige accu etc. Dus bij "normaal" gebruik is het gewoon over na een uurtje of 4 (misschien 5) schermtijd.watercoolertje schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:13:
Dat roept niemand dus is inderdaad bullshit
Echter elke nieuwe Rom is weer de bom, elke nieuwe kernel is weer beter etc. Moet je selectief zien te lezen
Jij weet niet wie hier de magiër is.Brad Pitt schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:34:
[...]
Was een voorbeeld hè. Niemand hier heeft een magische accu, niemand heeft een magische Rom, niemand heeft een magische kernel.
[ Voor 104% gewijzigd door RoD op 02-12-2011 00:04 ]
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 02-12-2011 00:04 ]
Ik zie dat ik nogal wat los gemaakt heb, maar het moest inderdaad 1% per iets minder dan 3 minuten zijnwatercoolertje schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:41:
Lol ik had een hele berekening staan hier maar lijkt toch wel aardig te kloppenHoewel ik zelf meer tegen de 3 minuten aan zit voor 1% minder batterij...
https://picasaweb.google....efoon#5675515511710505938 << 4,25 uur met nog 28% over... 5 uur op 100% = 1% per 3 minuten...
Aan het einde van de dag is mijn scherm altijd voor rond de 66% van het energie verbruik verantwoordelijk. Daar doe je hoe dan ook niks aan. Bij de overige 33% is ook weinig te halen, want je netwerkverbruik heb je toch. Je hoeft dus van updates en custom roms echt geen wonderen te verwachten. Wil je dat je SGS2 langer met zn batterij doet, dan moet je hem minder gebruiken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 02-12-2011 00:15 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Wel 2x geflashed en je cache/userdata gewist?Zeemon123 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:35:
[...]
Hmmmm, ben ik dan echt de enigeZodra ik die CWM van de guide van CM erop zet weigert hij al te booten
YupCRXed schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:18:
[...]
Wel 2x geflashed en je cache/userdata gewist?
Zodra ik een kernel flash anders dan de originele van in dit geval XWKK2 of de geroote versie, start hij al niet meer op...
[ Voor 26% gewijzigd door Zeemon123 op 01-12-2011 20:57 ]
Vroeg het hierboven al een keer maar dan gaan we het weer hebben over batterijduur e.d.
Ik hoop dat iemand hier even de tijd wil nemen mij te helpen. Ik heb eindelijk de overstap gemaakt naar android. Ik ben me nu de afgelopen dagen aan het inlezen (op XDA e.d.) over kernels, rooten, flash counters e.d. maar de mogelijkheden en de hoeveelheid info is toch wel heel erg overweldigend en er blijven toch wel een paar dingen onduidelijk. Vandaar dat ik toch mijn heil ga zoeken in een post
Mijn eerste zorg is de garantie, die, als het goed is, vervalt als je root. Ik lees overal dat het geen probleem is omdat je gewoon kan unrooten, maar wat je minder vaak leest, is het verhaal over de flash counter. Wordt deze nou wel of niet gecheckt als je aanspraak wil maken op garantie (je leest er soms niks over)? En als je deze wil resetten dan moet je wel zo'n Jig ding hebben of niet? Ik las overigens ergens dat men dacht dat samsung een flash counter reset counter had ingebouwd, maar ik neem aan dat maar gewoon bangmakerij is toch? M'n galaxy is nu na de eerste week al terug gestuurd omdat het scherm niet goed functioneerde, dus als hij straks terugkomt wil ik wel zeker weten dat ik nog aanspraak kan maken op m'n garantie als ik m root
Vervolgens heb ik nog een klein vraagje over de kernel. Als ik het goed begrijp wordt er als je root als het goed is een nieuwe kernel geinstalleerd, en als je vervolgens een ROM installeert ook (met CWM right?), wat ik me alleen afvraag moet deze kernel ook ge-update worden net zoals de firmware of zit ik dan compleet fout te denken?
Dan als laatste, ik zie een hoop online staan over dat je je rom kernel e.d. goed moet backupen voordat je gaat rooten zodat je alles terug naar stock kan restoren zou je terug willen gaan en willen unrooten. Wat ik alleen niet snap is dat om Nandroid en dus CWM te gebruiken (want nandroid is een functie van CWM toch?) moet je een root hebben. Wat is het punt van backupen dan? want om een root te krijgen heb je al een ''verkeerde'' kernel erop staan.
Omdat ik vooral CM gedraaid heb op m'n oude HTC Magic ben ik ook begonnen met die als eerste te proberen en heb ook de stappen uit de wiki van ze gevolgd.
Nu heb ik vandaag ook eens even galnet geprobeerd en dat ziet er erg gaaf uit.
Echter krijg ik na het unlocken met m'n pin bijna direct de melding dat ik geen service heb.
Ook kan ik niet op service providers zoeken om een netwerk te vinden.
Het lijkt erop dat hij een fractie van een seconde na het opstarten wel weet dat hij vodafone moet hebben maar daarna lijkt het gewoonweg te worden vergeten en krijg ik het met geen mogelijkheid werkend.
Nu las ik in de release notes van een paar versies terug dat er een bug in zat met betrekking tot dit probleem, maar ook dat deze inmiddels opgelost zou moeten zijn.
Dus ik vraag me dan ook af of ik iets fout doe of een bepaalde stap of oplossing over het hoofd zie.
Nadat ik dit probleem bij de laatste galnet constateerde heb ik ook nog even een versie van http://www.miui-nl.com/ geprobeerd, maar daar heb ik hetzelfde probleem.
Weet iemand hoe ik dit oplos? Want m'n eerste indrukken van die rom(s) waren erg goed dus ik wil dat zeker wel even goed gaan proberen
Officieel verlies je je garantie inderdaad. Maar ik zou me hier niet teveel zorgen om maken. Heb zelf mijn toestel met een custom rom erop opgestuurd voor reparatie omdat het scherm los liet. Is gewoon gerepareerd. En daarna hebben ze gewoon een stock rom er op gezet. Kon ik weer opnieuw beginnen met rooten.DC Daniel schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:42:
Hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand hier even de tijd wil nemen mij te helpen. Ik heb eindelijk de overstap gemaakt naar android. Ik ben me nu de afgelopen dagen aan het inlezen (op XDA e.d.) over kernels, rooten, flash counters e.d. maar de mogelijkheden en de hoeveelheid info is toch wel heel erg overweldigend en er blijven toch wel een paar dingen onduidelijk. Vandaar dat ik toch mijn heil ga zoeken in een post
Mijn eerste zorg is de garantie, die, als het goed is, vervalt als je root. Ik lees overal dat het geen probleem is omdat je gewoon kan unrooten, maar wat je minder vaak leest, is het verhaal over de flash counter. Wordt deze nou wel of niet gecheckt als je aanspraak wil maken op garantie (je leest er soms niks over)? En als je deze wil resetten dan moet je wel zo'n Jig ding hebben of niet? Ik las overigens ergens dat men dacht dat samsung een flash counter reset counter had ingebouwd, maar ik neem aan dat maar gewoon bangmakerij is toch? M'n galaxy is nu na de eerste week al terug gestuurd omdat het scherm niet goed functioneerde, dus als hij straks terugkomt wil ik wel zeker weten dat ik nog aanspraak kan maken op m'n garantie als ik m root
Alle custom roms hebben al een geroote kernel. Dus je hoeft niet elke keer opnieuw te gaan rootenVervolgens heb ik nog een klein vraagje over de kernel. Als ik het goed begrijp wordt er als je root als het goed is een nieuwe kernel geinstalleerd, en als je vervolgens een ROM installeert ook (met CWM right?), wat ik me alleen afvraag moet deze kernel ook ge-update worden net zoals de firmware of zit ik dan compleet fout te denken?
Backuppen wordt altijd gedaan vanuit een custom rom. Het nut ervan is, dat als een keer het flashen niet goed gaat, dat je dan de backup terug kan zetten zodat je weer een werkende rom hebt. Een standaard rom is inderdaad niet via Nandroid te backuppen.Dan als laatste, ik zie een hoop online staan over dat je je rom kernel e.d. goed moet backupen voordat je gaat rooten zodat je alles terug naar stock kan restoren zou je terug willen gaan en willen unrooten. Wat ik alleen niet snap is dat om Nandroid en dus CWM te gebruiken (want nandroid is een functie van CWM toch?) moet je een root hebben. Wat is het punt van backupen dan? want om een root te krijgen heb je al een ''verkeerde'' kernel erop staan.
Een stock rom met puur een andere kernel met cwm wel.l3art schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:58:
Een standaard rom is inderdaad niet via Nandroid te backuppen.
Als ik dus terug wil naar compleet stock, moet ik dus ergens m'n stock kernel en rom zien te krijgen (zal wel op XDA staan neem ik aan) en heb ik n jig nodig?
Moet ik dan overigens voor me zelf nog noteren wat er stock op stond? Of is er gewoon altijd een standaard die je herstelt als je naar stock wilt.
Ja oke, maar mijn vraag is moet ik er rekeningen mee houden dat er naar verloop van tijd misschien een ''nieuwere'' kernel is ofzo en dat ik daar naar toe moet updaten.l3art schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:58:
Alle custom roms hebben al een geroote kernel. Dus je hoeft niet elke keer opnieuw te gaan rooten
Verwijderd
Volgens mij kun je tijdelijk root toegang krijgen in Android (zonder herstart), dan CWM installeren en een Nandroid backup maken is natuurlijk altijd een poging waardl3art schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:58:
[...]
Een standaard rom is inderdaad niet via Nandroid te backuppen.
Stock kernels zijn inderdaad te vinden op XDA, je zou in principe elke stock rom/kernel kunnen flashen (liefst XEN denk ik)DC Daniel schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 00:29:
Ja, maar dan heb je dus al weer een andere kernel
Als ik dus terug wil naar compleet stock, moet ik dus ergens m'n stock kernel en rom zien te krijgen (zal wel op XDA staan neem ik aan) en heb ik n jig nodig?
Moet ik dan overigens voor me zelf nog noteren wat er stock op stond? Of is er gewoon altijd een standaard die je herstelt als je naar stock wilt.
[...]
Ja oke, maar mijn vraag is moet ik er rekeningen mee houden dat er naar verloop van tijd misschien een ''nieuwere'' kernel is ofzo en dat ik daar naar toe moet updaten.
En ja kernels worden constanr geüpdate, die moet je wel zelf in de gaten houden. Maar het flashen van een nieuwe kernel is zo gedaan met CWM, Odin of Mobile Odin. Jig heb je nodig om je custom rom flash counter te resetten, moet je wel de oude bootloader hebben. Ik heb tijdje terug voor ongeveer €2,50 twee jigs gekocht op eBay, niet moeilijk te vinden.
Als je trouwens er voor kiest op cynogenmod ofzo erop te zetten, wordt met alle updates die je dan krijgt ook de kernel geupdate? of moet je dat dan zelf doen?
JIG is inderdaad handig om te counter te resetten, echter al je elke keer flashed vanuit nandroid dan blijft de teller op nul staan.
Er zijn trouwens ook complete alles in één bestanden te vinden die je kan flashen en dan zit je ook weer op een stock rom. Volgens mij moeten die op samfirmware staan.
Even een subtiel kickje, omdat ik de reclame toch wel graag kwijt wil...hugoxboss69 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:48:
Deze vraag hoort eigenlijk niet thuis in dit stukje forum, maar antwoord kreeg ik niet in de het market forum.
Ik heb mijn telefoon (Samsung Galaxy S2) een factory reset gegeven. Allemaal prima en ook de bedoeling. Dus netjes de nieuwste firmware erop (2.3.6, I9100XWKk2) en voorzien van een frisse root acces van Chainfire.
Titanium backup werkt op zich prima dus de root is geslaagd. Helaas heb ik mijn AdFree niet meegenomen in mijn titanium backup.
Dus heb ik die weer uit de market geinstallleerd. Echter krijg ik het met met de vinkjes in AdFree niet meer zo voor elkaar dat de ads bij mij uit Angry Birds/ Dragracing verdwijnen.
Wie o wie helpt mij even met de instelling van de vinkjes van AdFree zodat mijn telefoon weer werkt zoals die hoorde?
Lekker snel, dacht et wel
Het is zo makkelijk, maar ik ga je niet helpen, net zo erg als het onbetaald downloaden van betaalde apps wat mij betrefthugoxboss69 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:08:
[...]
Even een subtiel kickje, omdat ik de reclame toch wel graag kwijt wil...
edit: heb wel een oplossing voor je: geen apps installeren, heb je ook geen ads
[ Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 02-12-2011 11:20 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Slecht argument. Ze verdienen met advertenties, ipv een betaalde versie.Brad Pitt schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:31:
Er zijn ook apps die reclame bevatten waar geen betaalde versie van is.
Dat kan. Maar nu verdienen ze sowieso niets i.p.v. wellicht een Euro, of twee. Het is dan maar niet anders. Mag toch aannemen dat dit forum niet gevuld is met hypocriete moraalridders verder. Iedereen doet "dit soort" dingen.Pred schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:53:
Slecht argument. Ze verdienen met advertenties, ipv een betaalde versie.
Oke top, thx voor de hulpl3art schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:14:
Ligt natuurlijk aan de rom maker wat die allemaal in zijn rom stopt.
JIG is inderdaad handig om te counter te resetten, echter al je elke keer flashed vanuit nandroid dan blijft de teller op nul staan.
Er zijn trouwens ook complete alles in één bestanden te vinden die je kan flashen en dan zit je ook weer op een stock rom. Volgens mij moeten die op samfirmware staan.
adfree werkt in de meeste gevallen wel jaBrad Pitt schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:31:
Er zijn ook apps die reclame bevatten waar geen betaalde versie van is. Welnu, dan is een tool als Adfree gewoon prima in mijn optiek. Natuurlijk, je hoéft die app niet te gebruiken, weet ik wel, maar bied de optie dan.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ben eigenlijk wel benieuwd in hoeveel samsung based roms carrierIQ wel aanwezig is
[ Voor 17% gewijzigd door haakjesluiten op 02-12-2011 13:50 ]
XDA vind ik het meest onoverzichtelijkte forum ooit, je moet door honderden pagina's ploegen in de hoop een link naar de correcte xen versie te vinden...
Zal wel aan mij liggen maar toch erg frustrerend.
EDIT:
Het bestand wat ik heb is dus een single file geplukt uit KIES
spl3ndr schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:36:
Ligt dat nu aan mij of is 2.3.6 nog niet uit om te flashen via odin?
XDA vind ik het meest onoverzichtelijkte forum ooit, je moet door honderden pagina's ploegen in de hoop een link naar de correcte xen versie te vinden...
Zal wel aan mij liggen maar toch erg frustrerend.
[ Voor 7% gewijzigd door Sayko op 02-12-2011 16:05 ]
kk5 is 2.3.6 en is inderdaad te flashen via odin.Sayko schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:52:
Ik kan als je interesse hebt wel de laatste kk2 xen versie uploaden. Is wel even 480MB groot na inpakken.
[...]
Linkje erbij: http://www.multiupload.com/7FKGH0Y68X
[ Voor 8% gewijzigd door Jay-v op 02-12-2011 16:08 ]
Jay-v schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:04:
[...]
kk5 is 2.3.6 en is inderdaad te flashen via odin.
Linkje erbij: http://www.multiupload.com/7FKGH0Y68X
Dus de gewone stock 2.3.6 van samsung zelf.
Kies weiger ik te gebruiken. ( redenen daarvoor zijn er genoeg te vinden )
KK2 is hier op XDA te vinden (onderaan post 2), en hier op SamMobile (hmm staat nog niet in de lijst)spl3ndr schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:47:
XEN is toch de nederlandse versie, niet?
Dus de gewone stock 2.3.6 van samsung zelf.
Kies weiger ik te gebruiken. ( redenen daarvoor zijn er genoeg te vinden )
Krijg de laatste tijd vaak te horen dat ik erg slecht te verstaan ben, dat het net is of ik heel ver weg ben. Ik weet niet goed waar dit vandaag komt. Wil eigen niet een stock rom flashen om te zien of het dan weg is. Hoop eigenlijk een andere oplossing te vinden met de expertise die hier op het forum aanwezig is.
Zou ik bijvoorbeeld door het één en ander te flashen dit kunnen verbeteren? Hoop niet dat het een hardware probleem is, aangezien mijn toestel net terug is van reparatie (scherm liet toen los).
Dat heeft te maken met je modem.. probeer eens een andere modem te flashen..l3art schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:02:
Weet niet goed of ik dit nu in het gewone topic moet plaatsen of hier in het root topic. Plaats het maar even hier aangezien ik een custom rom draai.
Krijg de laatste tijd vaak te horen dat ik erg slecht te verstaan ben, dat het net is of ik heel ver weg ben. Ik weet niet goed waar dit vandaag komt. Wil eigen niet een stock rom flashen om te zien of het dan weg is. Hoop eigenlijk een andere oplossing te vinden met de expertise die hier op het forum aanwezig is.
Zou ik bijvoorbeeld door het één en ander te flashen dit kunnen verbeteren? Hoop niet dat het een hardware probleem is, aangezien mijn toestel net terug is van reparatie (scherm liet toen los).
Probeer er gewoon een paar? Is een kwestie van een paar seconden. KI4 doet het hier prima, maar de rest ook.l3art schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 01:38:
Heb je een suggestie voor een goede modem?
Ben benieuwd of het effect heeft.
Iemand trouwens als Siyah 2.3 geprobeerd?
Ik wacht zelf nog even met upgraden aangezien ik tevreden ben met 2.2.
[ Voor 46% gewijzigd door 13art op 03-12-2011 08:34 ]
Had ik ook, bel maar eens iemand en als je dan slecht te horen bent haal dan je hoesje van de telefoon af en vraag diegene die je belt of het beter is, voila. opgelost. grmblll....l3art schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 08:33:
Zal KI4 er wel even op gooien.
Ben benieuwd of het effect heeft.
Iemand trouwens als Siyah 2.3 geprobeerd?
Ik wacht zelf nog even met upgraden aangezien ik tevreden ben met 2.2.
Wat handig is met 2.3 (maar ook in 2.2) dat je kan undervolten, 100 mhz draait bv op 790 mv. Ook de GPU kan je goed lager klokken en undervolten.
Wat betreft Galnet MIUI weet ik het nog niet. Ik gebruik het nu een week. Het ziet er heel gelikt uit, maar ik heb het idee dat je veel minder kan instellen en dat het nogal gesloten is. Hiervoor had ik Exynos 2.3.5. Ik kon daar veel meer aan tunen. Ook de stock fm radio en muziekspeler vind ik fijner. Het toetsenbord van Miui is wel fijn. De toetsen zijn wat kleiner en zitten verder uit elkaar waardoor je minder typo's maakt. Een nadeel is wel dat je voor bijzondere tekens altijd op andere knop moet drukken en dat dan je toetsenbord veranderd. Je kan niet zoals met swype lang op een toets drukken zodat het teken verandert. Snelheid is prima en ik merk geen groot verschil.
Ik denk dat ik het blijf gebruiken tot er een goede ICS komt.

Het is op de webcam foto moeilijk te zien maar er loopt een gele streep van 1 pixel breed over het scherm (derde rij van onder)...
Het valt echt enorm op als je het toestel gebruikt, ik wil hem daarom terug sturen. Heeft iemand enig idee of dit door het vallen kan komen? Heb hem een hele tijd geleden wel een keer laten vallen maar toen was er niets aan de hand...
[ Voor 31% gewijzigd door Jay-v op 03-12-2011 12:51 ]
Dussssssss.Occy74 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:04:
[...]
Had ik ook, bel maar eens iemand en als je dan slecht te horen bent haal dan je hoesje van de telefoon af en vraag diegene die je belt of het beter is, voila. opgelost. grmblll....

Hoe dan ook KI4 er op gezet, maar het lijkt er op dat mobiele data nu minder stabiel is. Maar goed even een paar dagen proberen. Anders even een andere erop zetten.
Kan me weken terug herinneren dat je daaraan meedeed, je liet toen een mooie applauncher zien in de notification menu.
Verwijderd
Ja al een tijdje hoorlordMocro schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:33:
Kan me weken terug herinneren dat je daaraan meedeed, je liet toen een mooie applauncher zien in de notification menu.
"JKay Deluxe Themes V13.2:
Deodexed: XWKI8, XWKJ1, XWKJ2, XWKJ3, XWKK2 and XWKK5
Odexed: XWKK5"
Draai hem op KK5 en zou niet meer zonder kunnen eigenlijk.

[Edit] Draaide dus want terug naar KJx vanwege massive drain met KK5...
[ Voor 26% gewijzigd door Brad Pitt op 05-12-2011 09:12 . Reden: Link en plaatje toegevoegd ]
Welke Rom draai jij daarbij? Ik heb gisteren ook mijn JKay naar KK5 gezet, gebruik nu de SymphonyROM.Brad Pitt schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:06:
[...]
Ja al een tijdje hoorVersie 13.2 is er nu voor de volgende Roms:
"JKay Deluxe Themes V13.2:
Deodexed: XWKI8, XWKJ1, XWKJ2, XWKJ3, XWKK2 and XWKK5
Odexed: XWKK5"
Draai hem op KK5 en zou niet meer zonder kunnen eigenlijk.
[afbeelding]
Ik zie het al, CheckRom
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Met Mobile Odin ( of de PC versie ) is de bootloader eenvoudig om te zettenDC Daniel schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 01:08:
Ah oke, maar de oude bootloader kan je gewoon terug zetten toch?
Oude ( voor JIG-Reset )
http://www.multiupload.com/LQQBRQVJUD
En de nieuwe ( nov. 2011 )
http://www.multiupload.com/5LNOCL7KPV
2 seconden en een reboot ...
Alleen zie ik nu hier en daar ook XWKK5 (original) verschijnen, welke is nu de meest recente? Mij lijkt dat XWKK5 te zijn, alleen die wordt dus niet via Kies verspreid? XWKK2 is dus de officiële? Iemand hier ervaring met de verschillen tussen beiden?
XWKK5 heeft een andere CSC, dus XWKK2 is de laatste met Nederlandse aanpassingen. Bij KK2 krijg je Bol.com app, bij KK5 iets deens. Ik weet niet meer precies wat, want dat is er na 1 minuut afgegaanAndriesLouw schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:10:
Zojuist geüpdatet van XWKJ3 naar XWKK2 met Kies, daarna weer geroot naar XWKJ2, en vervolgens de officiële XWKK2 er met Odin weer overheen, werkt prima.
Alleen zie ik nu hier en daar ook XWKK5 (original) verschijnen, welke is nu de meest recente? Mij lijkt dat XWKK5 te zijn, alleen die wordt dus niet via Kies verspreid? XWKK2 is dus de officiële? Iemand hier ervaring met de verschillen tussen beiden?
Oké, duidelijk, ik gebruik eigenlijk alleen de officiële kernel's om de welbekende driehoek weer te verwijderen na een Kies update en het opnieuw rooten. In dat geval zal er dus niet zo veel verschil zitten tussen de twee, en laat ik hem lekker op KK2 staan. (Bij mij gaan er ook 6/7 apps gelijk af, AccuWeather, AP Mobile, Bol.com, etc)gwystyl schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:15:
[...]
XWKK5 heeft een andere CSC, dus XWKK2 is de laatste met Nederlandse aanpassingen. Bij KK2 krijg je Bol.com app, bij KK5 iets deens. Ik weet niet meer precies wat, want dat is er na 1 minuut afgegaan. In de praktijk zal je bij een ongemodde versie geen verschil merken denk ik. Welke je gaat draaien zou ik dus af laten hangen van of het ondersteund wordt door bepaalde mods.
Ik draai het liefst gewoon origineel, met als enig verschil dat ik root-rechten heel handig vind.
Edit: Is het misschien handig om in de startpost toe te voegen bij "Jig" dat als je een moderne bootloader hebt en je de teller wilt resetten, je eerst even een oude moet flashen met Odin, dan de Jig moet gebruiken, en dan de nieuwe er weer op kunt zetten? (Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278, even Ctrl+F op "Jig")
Edit 2: Ik zie (nu pas

[ Voor 21% gewijzigd door AndriesLouw op 04-12-2011 15:45 ]
Ja het klinkt dom maar werkt wel, op xda ook heel veel anderen met hetzelfde probleem waarbij het verwijderen van de hoes werkte..l3art schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:24:
[...]
Dussssssss.![]()
![]()
Hoe dan ook KI4 er op gezet, maar het lijkt er op dat mobiele data nu minder stabiel is. Maar goed even een paar dagen proberen. Anders even een andere erop zetten.
Heb je het nog geprobeerd?
Damn, dat ziet er gelikt uit
Geen bellen, geen wifi, geen SD-kaart, etc.
Maar t ziet er echt super uit!
Misschien dat je dan wat hebt aan Mobile Odin (xda).AndriesLouw schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:20:
[...]
Ik draai het liefst gewoon origineel, met als enig verschil dat ik root-rechten heel handig vind.
Hiermee kan je originele roms flashen & root verkrijgen vanaf je mobiel zover ik het heb begrepen, zonder de driehoek te krijgen.
Ziet er heel handig uit, maar ik kan een ding niet duidelijk krijgen: Flashed Mobile Odin ook complete ROM's? Voor zover ik lees kun je er kernel's mee flashen, en firmwares, maar geen ROM's? Op dit moment gebruik ik telkens Kies om mijn telefoon te updaten naar het laatste van alles, en volg dan een redelijk stappen plan om hem te rooten en de counter te resetten met een jig..hans_1990 schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:05:
[...]
Misschien dat je dan wat hebt aan Mobile Odin (xda).
Hiermee kan je originele roms flashen & root verkrijgen vanaf je mobiel zover ik het heb begrepen, zonder de driehoek te krijgen.
"Mobile ODIN - Full firmware flashing straight from the device itself!"
Ben benieuwd in welke wereld ik nu ga stappen, hopelijk eentje waarbij mijn telefoon niet willekeurig reboot (vandaag al 5 keer met de meest recente Kies update), ik geen last heb van SMSjes die niet willen versturen (totdat ik de thread verwijder), en andere kleine issues in de standaard ROM.
Edit: Jemig, dat duurde versassend lang voordat ik erachter kwam dat je vanuit Android altijd in de stock recovery modus komt, en als je CWM-based wil, je dus altijd via Vol-UP, menu, power-button moet. Dus vanuit een applicatie *iets* doen werkt helemaal niet
[ Voor 20% gewijzigd door AndriesLouw op 05-12-2011 00:41 ]
Natuurlijk wel, als je in een terminal bijv. reboot recovery intikt kom je ook meteen in de CWM recovery terecht.AndriesLouw schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:54:
Dus vanuit een applicatie *iets* doen werkt helemaal niet
Verwijderd
Part1:
Part2:
Soort van Alpha build 9?
Weet iemand hier meer van... er is weinig te vinden over ICS
Op deze build van dit filmpje werkt best veel, zoals wifi bellen etc..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 15:17 ]
Wordt hier al meer over gesproken, volgens mij voornamelijk over vroegere builds.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:42:
Kan niet wachten op ICS op de SGS2![]()
![]()
Part1:
[video]
Part2:
[video]
Soort van Alpha build 9?
Die gaat er niet snel komen, codeworkx heeft aangegeven dat ze wachten op een Samsung leak vanwege problemen met de mic die ze niet opgelost krijgen.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:42:
Kan niet wachten op ICS op de SGS2![]()
![]()
Part1:
[video]
Part2:
[video]
Soort van Alpha build 9?
Ik had die Alpha6 draaien dit weekend. Ziet er zo super gelikt uit. Alleen niks werkt
Verwijderd
Helemaal mee eens, al is het alleen om te proberen.AzzKickah schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:13:
Toch gek. Knal die Alpha9 gewoon online
Ik had die Alpha6 draaien dit weekend. Ziet er zo super gelikt uit. Alleen niks werkt
Alles wat ik wil dat werkt werkt namelijk:) (2 belminuten p/maand)
Exactly. Frustrerend gewoon bijnaVerwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:24:
[...]
Helemaal mee eens, al is het alleen om te proberen.
Alles wat ik wil dat werkt werkt namelijk:) (2 belminuten p/maand)
Gaat dat ene gezegde weer mooi op: Je bent tevreden met wat je hebt, tot je iets beters kunt krijgen.
Man, wat klopt die uitspraak als een bus in dit geval. Ik was altijd he-le-maal lyrisch over Android maar nu krijg ik steeds meer het gevoel met een 'ouderwets' iets bezig te zijn

Ik wil ICS
Staat ie toch ook? Als je de links had gevolgd in de YouTube videos, kom je hier uit en daar staan de links naar de Alpha9.zip
YouTube: How To Install Android 4.0.1 Alpha 9 Samsung Galaxy S2! From CWM 5.0 CyanogenMod 7.1.0!
Dat hele filmpje heb ik nog nooit gezien. Nu Alpha9 aan het downloaden! Thanks!CRXed schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:06:
[...]
Staat ie toch ook? Als je de links had gevolgd in de YouTube videos, kom je hier uit en daar staan de links naar de Alpha9.zip
YouTube: How To Install Android 4.0.1 Alpha 9 Samsung Galaxy S2! From CWM 5.0 CyanogenMod 7.1.0!
Hey CRXed!

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 05-12-2011 16:11 ]
Hey Azzkickah! Ook overgestapt van de HD2 naar S2?

Ik ga zo ook eens Alpha9 proberen, ben heeeeel benieuwd!
Haha nee, HD2 heb ik nooit gehad!CRXed schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:14:
[...]
Hey Azzkickah! Ook overgestapt van de HD2 naar S2?![]()
Vanavond ga ik wel zondigen waarschijnlijk... Ik ga kijken voor een VW Corrado...

Ik zet hem er vanavond op, als ik niet meer hoef te bellen e.d.Ik ga zo ook eens Alpha9 proberen, ben heeeeel benieuwd!
Verwijderd
Wow exiting.CRXed schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:14:
[...]
Hey Azzkickah! Ook overgestapt van de HD2 naar S2?![]()
Ik ga zo ook eens Alpha9 proberen, ben heeeeel benieuwd!
Ik stel voor dat iedereen hier alle ervaringen deelt!:)
Ben heel benieuwd.
Als iemand kan bevestigen dat Nandroid werkt knal ik em erop.
Nandroid werkt uiteraard gewoon prima jaVerwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:26:
Als iemand kan bevestigen dat Nandroid werkt knal ik em erop.
[ Voor 85% gewijzigd door jelmervos op 05-12-2011 21:39 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Zelf getest?Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:28:
[...]
Nandroid werkt uiteraard gewoon prima ja
Indien dat werkt kan het gewoon geen kwaad omdat alles dan werkt wat echt nodig is:)
Meer dan 100x zou geen overdrijving zijn.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:41:
Zelf getest?
Dus bellen vind jij niet echt nodig?Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:41:
[...]Indien dat werkt kan het gewoon geen kwaad omdat alles dan werkt wat echt nodig is:)

Same here ..
bellen is minimaal, sms en andere zaken zijn belangrijker voor mij
Maar ik wacht wel op een goede release
GrrrmppfffffAzzKickah schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:15:
[...]
Ik zet hem er vanavond op, als ik niet meer hoef te bellen e.d.
Archive is corrupt
Denken jullie dat de rom al als daily driver gebruikt kan worden als ze de microfoon fixen?
Ik vind van niet.Cobesz schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:46:
Denken jullie dat de rom al als daily driver gebruikt kan worden als ze de microfoon fixen?
Heb de Alpha net ook even gedraaid, wow wat voelt dat prettig/soepel aan! Alle menu's en apps lopen mooi in elkaar over, alles voelt heel snel.
Veel van mijn apps die ik op mijn CM7 ROM had, waren gewoon aanwezig in ICS en zelfs mijn wifi settings waren gewoon bewaard gebleven.
Maar er zitten nog wel veel glitches en bugs in.
De markt deed het bijvoorbeeld niet bij mij en je ziet het beeld raar doen.
En op meerdere plekken krijg je FCs.
Erg leuk om even mee te spelen, maar ben weer terug naar CM7.
Als er een Beta uitkomt, zal ik die zeker weer proberen!
Ik denk dat je er dan pas over kan nakijken om het als daily te gebruiken.
Verwijderd
Uhm eigenlijk niet veel belgebruik nee xd
Bedankt voor deze mooie samenvatting:)CRXed schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 02:12:
[...]
Ik vind van niet.
Heb de Alpha net ook even gedraaid, wow wat voelt dat prettig/soepel aan! Alle menu's en apps lopen mooi in elkaar over, alles voelt heel snel.
Veel van mijn apps die ik op mijn CM7 ROM had, waren gewoon aanwezig in ICS en zelfs mijn wifi settings waren gewoon bewaard gebleven.
Maar er zitten nog wel veel glitches en bugs in.
De markt deed het bijvoorbeeld niet bij mij en je ziet het beeld raar doen.
En op meerdere plekken krijg je FCs.
Erg leuk om even mee te spelen, maar ben weer terug naar CM7.
Als er een Beta uitkomt, zal ik die zeker weer proberen!![]()
Ik denk dat je er dan pas over kan nakijken om het als daily te gebruiken.
FC'en er ook belangrijke dingen bij jou?
Alleen hij vind Whatsapp niet want die is schijnbaar nog niet compatible gemaakt voor 4.0.
Als ik dan een backup terugzet van een oudere versie doet die wel, maar moet ik per se updaten en dan vind ie 'm dus niet.
Sommige andere apps FC'en ook maar er werkt meer dan ik had verwacht!
Angry Birds loopt ook prima.
QuickPic doet dan weer niet bijvoorbeeld.
[ Voor 23% gewijzigd door AzzKickah op 06-12-2011 09:02 ]
Is er iemand die mij kan helpen? Voorheen kon ik nog wel een paar leuke roms vinden, maar nu houdt het echt op.. Is KK5/2 belangrijk? Ik draai nu een KitchenRom met XWKI8, maar heb verschillende problemen en ben toe aan iets nieuws. Ik zoek een rom die niet al te zwaar is, en geen 'glossy-theme', gewoon een mooi strak thema, (AOSP)? The Gingermod lijkt me wel fijn, maar is en verouderde versie. CheckRom heb ik ook een keer geprobeerd maar vond ik niet zo goed, was geloof ik v2 die ik draaide, is v4 goed?
Om mezelf maar even te quotenAzzKickah schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:01:
Alleen hij vind Whatsapp niet want die is schijnbaar nog niet compatible gemaakt voor 4.0.
Als ik dan een backup terugzet van een oudere versie doet die wel, maar moet ik per se updaten en dan vind ie 'm dus niet.
Ik vind het wel vreemd dat Whatsapp niet in de Market verschijnt op 4.0 devices.
Mag toch aannemen dat ze WhatsApp binnen afzienbare tijd compatible maken
Buildbot van CM is nu trouwens wel al heel lang kapoet. Inmiddels al 3 weken sinds laatste update
[ Voor 41% gewijzigd door haakjesluiten op 06-12-2011 13:59 ]
Draai hier V4 met DarkKnight 2.3+ kernel.Mitashi schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:29:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, elke rom is 'fast' 'stable' en 'battery-friendly' volgens de makers..
Is er iemand die mij kan helpen? Voorheen kon ik nog wel een paar leuke roms vinden, maar nu houdt het echt op.. Is KK5/2 belangrijk? Ik draai nu een KitchenRom met XWKI8, maar heb verschillende problemen en ben toe aan iets nieuws. Ik zoek een rom die niet al te zwaar is, en geen 'glossy-theme', gewoon een mooi strak thema, (AOSP)? The Gingermod lijkt me wel fijn, maar is en verouderde versie. CheckRom heb ik ook een keer geprobeerd maar vond ik niet zo goed, was geloof ik v2 die ik draaide, is v4 goed?
Geen klachten hier, kitchen is nog niet klaar, maar daar heb je recovery voor.
Maar ieder heeft zijn eigen voorkeuren, zou zeggen, probeer hem eens uit, voor mij persoonlijk draait die lekker en zonder problemen.
'You cannot paste here because the file system is read-only'.
Ik wou graag de samsung taakbeheer widget hebben, die heb ik ook gedownload en ik had gelezen dat je hem bij system>apps moet zetten maar dat lukt me dus niet. Doe ik nou iets fouts of?
Im notorious
Eerst op Read-Write zetten, knopje 'Mount R/W' zit bovenaanThenotorious schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:23:
Als ik bijvoorbeeld een .apk in system>app wilt plakken met root explorer dan zegt root explorer :
'You cannot paste here because the file system is read-only'.
Ik wou graag de samsung taakbeheer widget hebben, die heb ik ook gedownload en ik had gelezen dat je hem bij system>apps moet zetten maar dat lukt me dus niet. Doe ik nou iets fouts of?
Jup hij doet het, bedankt!CRXed schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:31:
[...]
Eerst op Read-Write zetten, knopje 'Mount R/W' zit bovenaan
Weer zoiets kleins haha.
Im notorious
Grappig, ben benieuwd hoe dit zelf te installeren/activeren is.
Gewoon?! Zoals het er staat. Die twee kleine bestandjes in /system/lib zetten en rebooten. Doet perfect (KK5).l3art schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:11:
Grappig, ben benieuwd hoe dit zelf te installeren/activeren is.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.