dan had je moeten googlen
Voor de liefhebbers van oplossingen....hugoxboss69 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:30:
Op dit moment draai ik 2.3.3. voorzien van root acces. Als ik de telefoon nu aan kies hang geeft hij aan dat er een update beschikbaar is voor mijn telefoon. 2.3.5.
De route dit ik wil
..... Bla bla lang verhaal
Ik heb van xda de juiste rom gedownload(met de reeds aangepaste bootloader). Deze heb ik vervolgens over de bestaande installatie van 2.3.3. Gedaan met behulp van de vertrouwde odin.
Vervolgens de chainfire root acces weer erop gezet.
Jigg er ingestoken na de flash, en het werkt weer als een speer. Alle bestaande programmas bleven helemaal intact zoals interra dat beloofd had op xda.
En het mooie van dit alles dat zelfs kies mijn update heeft herkend als "origineel"
Nu ben ik benieuwd of de accu idd 2 dagen zal mee gaan inplaats van een. Maar dat is stof voor het andere topic.
Lekker snel, dacht et wel
Dan kijk je niet goed, want als je meerdere launchers hebt, staan ze er allemaal tussen. Anyway, de tip van Brad Pitt kan natuurlijk altijd ook, maar dan moet je wel weer een applicatie installeren. Gaf je alleen de directe oplossing...Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:55:
[...]
Daar kan ik alleen TW4 app vinden maar daar kan ik niets mee
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Verwijderd
Beste SG2 custom modders, ik zit met een probleem. Vandaag heb ik mijn nieuwe SG2 opgehaald en was gelijk de standaard rom zat, wat een ontzettend druk homescreen.
Na het inlezen begon ik ijverig met het rooten van de SG2 door middel van de CF root. Nadat ik de goede versie had gedownload en met Odin op mijn SG2 gezet had starte mijn SG2 niet meer op. De telefoon blijft op het opstartscherm hangen met het welbekende gele driehoekje.
Ik kan nog wel in de download modus komen alleen niet in de recovery modus.
Hebben jullie enig idee wat ik nog kan doen om ervoor te zorgen dat ik weer van mijn SG2 kan genieten?
Na het inlezen begon ik ijverig met het rooten van de SG2 door middel van de CF root. Nadat ik de goede versie had gedownload en met Odin op mijn SG2 gezet had starte mijn SG2 niet meer op. De telefoon blijft op het opstartscherm hangen met het welbekende gele driehoekje.
Ik kan nog wel in de download modus komen alleen niet in de recovery modus.
Hebben jullie enig idee wat ik nog kan doen om ervoor te zorgen dat ik weer van mijn SG2 kan genieten?
Als et alleen om het homescreen ging, had dan gewoon een andere launcher geinstalleerd.
Probeer launcher pro de volgende keer.
Download de stockrom van samfirmware en flash deze met odin, dan komt alles goed.
Download de stockrom van samfirmware en flash deze met odin, dan komt alles goed.
Verwijderd
Bedankt voor de spoedige reply. Het ging niet alleen om het homescreen, maar ik wilde de post binnen de perken houden. Helaas heb ik al getracht een stockrom te flashen alleen geeft Odin een fail aan:Cobesz schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:56:
Als et alleen om het homescreen ging, had dan gewoon een andere launcher geinstalleerd.
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9100CEKI2_I9100XENKH1_I9100XXKI1_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> boot.bin
<ID:0/004> NAND Write Start!!
<ID:0/004>
<ID:0/004> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Dus op dit moment heb ik geen idee hoe ik het moet aanpakken.
Je kan kijken of het helpt een oudere bootloader erop te zetten.
Lees de topic van Intratech even goed door of stel daar de vraag ook even aan hem.
Lees de topic van Intratech even goed door of stel daar de vraag ook even aan hem.
Ben je ook een pit-file aan het flashen? Dat wordt sterk afgeraden namelijk.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:59:
[...]
Bedankt voor de spoedige reply. Het ging niet alleen om het homescreen, maar ik wilde de post binnen de perken houden. Helaas heb ik al getracht een stockrom te flashen alleen geeft Odin een fail aan:
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9100CEKI2_I9100XENKH1_I9100XXKI1_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/004> Odin v.3 engine (ID:4)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> boot.bin
<ID:0/004> NAND Write Start!!
<ID:0/004>
<ID:0/004> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Dus op dit moment heb ik geen idee hoe ik het moet aanpakken.
Niet toevallig kies nog draaien op de achtergrond?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Kies heb ik uitgeschakeld en gecontroleerd via taakbeheer. Ik ben geen pit file aan het flashen, het staat iig niet aangevinkt in Odin.BillSpaarbank schreef op zondag 13 november 2011 @ 08:01:
[...]
Ben je ook een pit-file aan het flashen? Dat wordt sterk afgeraden namelijk.
Niet toevallig kies nog draaien op de achtergrond?
Nog even te verduidelijking, een kernel flashen gaat prima, een complete rom flashen dan geeft Odin de foutmelding met NAND Write zoals ik hierboven gepost heb.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 16:28 ]
Grrrr telefoon terug van reparatie, hebben ze meteen mijn interne geheugen gewist en er een XXKI1 versie opgezet. Kan ik weer gaan rooten, etc.
Heb wel een backup gemaakt van mn interne geheugen, maar een insercure kernel van XXKI1 heb ik nog niet kunnen vinden helaas.
Neem aan dat het met XXKI4 ook wel lukt, maar toch. Ze moeten alleen repareren wat ze moeten repareren en niet nog eens een update er overheen zetten.... En net nu ik naar de bouwmarkt wilde gaan ;-)
Heb wel een backup gemaakt van mn interne geheugen, maar een insercure kernel van XXKI1 heb ik nog niet kunnen vinden helaas.
Neem aan dat het met XXKI4 ook wel lukt, maar toch. Ze moeten alleen repareren wat ze moeten repareren en niet nog eens een update er overheen zetten.... En net nu ik naar de bouwmarkt wilde gaan ;-)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Volgens mij is dat de standaard procedure: eerst flashen met een officiele firmware, kijken of hij het doet en zo niet, dan pas gaan klooien met hardware diagnosel3art schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:12:
Grrrr telefoon terug van reparatie, hebben ze meteen mijn interne geheugen gewist en er een XXKI1 versie opgezet. Kan ik weer gaan rooten, etc.
Ik zou sowieso updaten naar één van de nieuwste firmwares als ik hem drie weken kwijt zou zijn, dus ik zie het probleem niet zo. Als je een Nederlandstalige CSC (XEN) wil moet je XXKJ3 pakken. Die is ook al te rooten met CF-root, dus het flashen zelf hoeft niet zo lang te duren. Het instellen daarentegen.......
Heb het al voor elkaar. Heb een CF root geflashed en toen met CWM mn backup terug gezet.
Nadeel is natuurlijk wel dat ik nu die gele driehoek niet direct weg kan krijgen. Maar goed dat is ook wel weer te verhelpen. Even terug lezen hoe dat ook alweer was. Want de JIG werkt nu niet.
Nadeel is natuurlijk wel dat ik nu die gele driehoek niet direct weg kan krijgen. Maar goed dat is ook wel weer te verhelpen. Even terug lezen hoe dat ook alweer was. Want de JIG werkt nu niet.
[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 14-11-2011 13:41 ]
Bij mij werkte de JIG nog wel bij XWKI8 (CSC NEE). Anders is het volgens mij een kwestie van
- oude bootloader flashen
- counter resetten met JIG
- evt nieuwe bootloader flashen
Ik heb dit niet zelf geprobeerd, maar dit vertelt mijn geheugen mij.
- oude bootloader flashen
- counter resetten met JIG
- evt nieuwe bootloader flashen
Ik heb dit niet zelf geprobeerd, maar dit vertelt mijn geheugen mij.
Ja ben al bezig, heb nu XXKJ3 erop gezet, even rooten en kijken of het werkt.
En anders inderdaad oudere bootloader.
edit:
En het is gelukt :-)
En anders inderdaad oudere bootloader.
edit:
En het is gelukt :-)
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 14-11-2011 14:16 ]
Verwijderd
UpdateVerwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:29:
[...]
Kies heb ik uitgeschakeld en gecontroleerd via taakbeheer. Ik ben geen pit file aan het flashen, het staat iig niet aangevinkt in Odin.
Nog even te verduidelijking, een kernel flashen gaat prima, een complete rom flashen dan geeft Odin de foutmelding met NAND Write zoals ik hierboven gepost heb.
Probleem opgelost, Kies en drivers geuninstalled. Daarna weer opnieuw geinstalleerd en andere usb poort beprobeerd. Toen stock kernel geflashed en VOILA.
Bedankt voor de hulp
Na een hele tijd vast te hebben gezeten op Lite'ing ROM 6.1 te hebben, heb ik eindelijk een goede vervanger gevonden! Heb namelijk gisteren CheckROM RevolutionHD 3.1.1 XXKJ3 erop gezet, no-wipe over lite'ing werkte gewoon. (wel nandroid backup uiteraard). Wat een heerlijke stabiele ROM, met KitchenPro app, die best goed is! Ook gelijk Siyah kernel 2.1 erop gezet (voor mn BLN). En ook de ICS theme van vertumus geflashed via recovery, ziet er echt gelikt uit! Wat ik wel minder vindt, is de overscroll glow in de browser, maar dit heeft Samsung zelf erin gestampt 
Eindelijk verlost van de "oude" Lite'ing
, ben er super blij mee! Voor mensen die nog op Lite'ing zitten, dit is zeker een aanrader.
Eindelijk verlost van de "oude" Lite'ing
Kun je niet middels een tweak de overscroll bounce weer terugkrijgen?[b][message=37135277,noline]Wat ik wel minder vindt, is de overscroll glow in de browser, maar dit heeft Samsung zelf erin gestampt
Ik zit op een eerdere versie van revolution (dus niet Checkrom revolution) en bij die Rom kon het nog wel.
Weet iemand of er een oplossing is voor het krakende video opname geluid bij concerten e.d.? Bij hoog volume hoor je alleen maar gekraak...
Bij de SGS1 was er natuurlijk voodoo sound die dit perfect opgelost heeft. Voor de S2 kan ik helaas geen oplossing vinden. Iemand een idee?
Bij de SGS1 was er natuurlijk voodoo sound die dit perfect opgelost heeft. Voor de S2 kan ik helaas geen oplossing vinden. Iemand een idee?
Er bestaat een gemodde versie van de camera, zie hier. Deze heeft blijkbaar een wat betere audio kwaliteit. Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij zijn de reacties wel positief.Jay-v schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:46:
Weet iemand of er een oplossing is voor het krakende video opname geluid bij concerten e.d.? Bij hoog volume hoor je alleen maar gekraak...
Beste mensen,
Ik zit met een 'klein dilemma'.. een ge-root Samsung Galaxy S2, maar geen idee met wat voor een tool.
Wat zou ik graag willen?
Alvast bedankt!
Ik zit met een 'klein dilemma'.. een ge-root Samsung Galaxy S2, maar geen idee met wat voor een tool.
Wat zou ik graag willen?
- Originele 'stock'-firmware zonder root (helemaal terug naar fabrieksinstellingen)
- Een betere ROM dan de huidige wil ik best overwegen
- Waar kan ik de originele ROM vinden?
- Om hulp (A).. hopelijk kan iemand mij uitleggen welke ROM ik het beste kan gebruiken.
- Tips voor unrooten, etc.
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 15-11-2011 10:35 ]
Ik ben bezig met een custom rom er op te zetten, namelijk de Android Media Hyperdroid 2.9.0, Nu heb ik mijn telefoon geroot en mijn stock rom gebackupt. Nu heb ik hem net opgestart in Recovery mode en nu krijg ik een foutmelding:
-- Installing Package --
Finding Update package...
Opening Update package...
Verifying update package...
E:failed to seek in /cache/update.zip (invalid argument)
E:signature verification failed Installation aborted.
Mijn opties in het menu zijn dan:
- Reboot system now
- Apply update from SD card
- Wipe data/factory reset
- Wipe Cache partition.
Wat moet ik nu doen want ik hem nu eigenlijk alleen geroot maar nog niet geflashed?
Volgens het stappenplan moet ik:
-- Installing Package --
Finding Update package...
Opening Update package...
Verifying update package...
E:failed to seek in /cache/update.zip (invalid argument)
E:signature verification failed Installation aborted.
Mijn opties in het menu zijn dan:
- Reboot system now
- Apply update from SD card
- Wipe data/factory reset
- Wipe Cache partition.
Wat moet ik nu doen want ik hem nu eigenlijk alleen geroot maar nog niet geflashed?
Volgens het stappenplan moet ik:
- * in recovery mode kies "mounts and storage" en kies dan "mount usb storage" In windows kun je nu via de verkenner de ROM en delta update zips op je toestel zetten. Zet ze op de interne sdcard en pak de zips niet uit
- * In het mount menu kies je voor ***go back**
- * als de zips op je sdcard staan* ga dan naar "install zip from sdcard" en kies dan "choose zip from sdcard" en zoek de androidmeda ROM op
- .* na selekteren van de ROM krijg je een boel NO's en 1 YES en die ene yes moet je kiezen...de ROM wordt nu geflashed.*
- Wanneer het flashen klaar is druk je net zolang op ***go back*** (2x dacht ik) tot je bovenin het menu ziet staan "reboot system now". Die kies je en je toestel gaat opnieuw opstarten met de nieuwe ROM.
check eerst even de mdsum of die klopt. Als dat klopt kan je in je recovery ook je verification uitzetten zodat ie die stap overslaat en gewoon lekker de ROM erop knalt... Ik kan ff niet kijken waar je de verification uit kan zetten in je recovery omdat mijn sgs2 aan diggels ligt.
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Helaas vorige week, en afg. weekend nog geprobeerd, maar als je vooraan staat is het net of de mic dichtklaptmbroeders schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:54:
[...]
Er bestaat een gemodde versie van de camera, zie hier. Deze heeft blijkbaar een wat betere audio kwaliteit. Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij zijn de reacties wel positief.
Je neemt wel op, maar alleen geruis en gekraak
Ik zou idd een soort van VUmeterinstelling zien, waar je het opname volume omlaag kan gooien
Ja dat zou ideaal zijn, maar voor alsnog is deze er niet voor de S2 geloof ik.
Baal ik ook altijd van met camera's dat het geluid vervormd. Maar goed, geluid staat dan ook vaak erg hard. Zijn niet veel camera's die hier mee om kunnen gaan. Laat staan telefoons.
Baal ik ook altijd van met camera's dat het geluid vervormd. Maar goed, geluid staat dan ook vaak erg hard. Zijn niet veel camera's die hier mee om kunnen gaan. Laat staan telefoons.
Zijn er ook Custom ROM's waarbij de Camera kwaliteit niet achter uit gaat?
Op het moment gebruik ik MIUI en daarbij zijn er twee nadelen,
1. Is de Camera die een stuk onscherper is en ruis geeft, zeker s'avonds.
2. De hardware acceleratie bij video werkt niet goed.
Alle op Samsung TW gebaseerde roms hebben een goedwerkende camera. Alle AOSP gebaseerde roms helaas niet. Dat is een bekend probleem. Dus wil je een goed werkende camera, dan geen op CM gebaseerde roms (zoals MIUI). Met de rest zit je goed.Reveal! schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:01:
Zijn er ook Custom ROM's waarbij de Camera kwaliteit niet achter uit gaat?
Aha dus dat zijn zoals in deze lijst de ROM's gebaseerd op XXK ?mbroeders schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:11:
[...]
Alle op Samsung TW gebaseerde roms hebben een goedwerkende camera. Alle AOSP gebaseerde roms helaas niet. Dat is een bekend probleem. Dus wil je een goed werkende camera, dan geen op CM gebaseerde roms (zoals MIUI). Met de rest zit je goed.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1253665
Zoals Batista en Lite'ning ?
InderdaadReveal! schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:20:
[...]
Aha dus dat zijn zoals in deze lijst de ROM's gebaseerd op XXK ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1253665
Zoals Batista en Lite'ning ?
Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom.
Ik heb zojuist Omega V5.XT geflashed zonder problemen. Nu heb ik een Zip geflashed voor het verwijderen van de overscroll glow en nu heb ik een bootloop bij het opstarten. Ik krijg steeds de booranimation te zien en dan verschijnt er de volgende melding: proces statusbalk is onverwachts gestopt.
Ik weet niet wat ik nu moet doen?
Ik kom nog wel in de Odin mode, maar dit is een ZIP file, kan ik die ook via Odin flashhen, of kan dat met alleen een TAR. file?
Alvast bedankt.
Ik heb zojuist Omega V5.XT geflashed zonder problemen. Nu heb ik een Zip geflashed voor het verwijderen van de overscroll glow en nu heb ik een bootloop bij het opstarten. Ik krijg steeds de booranimation te zien en dan verschijnt er de volgende melding: proces statusbalk is onverwachts gestopt.
Ik kom nog wel in de Odin mode, maar dit is een ZIP file, kan ik die ook via Odin flashhen, of kan dat met alleen een TAR. file?
Alvast bedankt.
Kun je niet manueel in recovery komen? Volume down + menu + power. Dan kun je Omega even opnieuw flashen of een backup herstellen.Siers schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:52:
Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom.
Alvast bedankt.
-edit- De zip kun je niet met Odin flashen!
[ Voor 3% gewijzigd door mbroeders op 15-11-2011 19:07 ]
Chainfire heeft nu ook een app gemaakt waarmee je Odin kan gebruiken zonder een PC nodig te hebben. Dat is toch wel weer een vreselijk knappe prestatie van hem. De app heet toepasselijk Mobile Odin en staat in de Market. De Rom die je flasht wordt zelfs automatisch geroot, heel vet.
Op XDA staat een gratis versie, zonder auto-root.
[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 15-11-2011 23:23 ]
Nickname does not reflect reality
super, en werkt ook op de Note ( volgende toestel )Brad Pitt schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:15:
Chainfire heeft nu ook een app gemaakt waarmee je Odin kan gebruiken zonder een PC nodig te hebben. Dat is toch wel weer een vreselijk knappe prestatie van hem. De app heet toepasselijk Mobile Odin en staat in de Market. De Rom die je flasht wordt zelfs automatisch geroot, heel vet.
ik ga de man weer eens met 2 euro sponsoren ... goede tip !
Hmm heb wel het bomen / bos verhaal met al die ROM's
Is er niet ergens een database met alle pro's en con's ?
Zoek eigenlijk gewoon een ROM zonder bloatware met hardware accelerated video (zoals bij stock)
goede camera (zoals stock)
en waarbij je makkelijk themes kan installeren
btw je kan ook zonder Odin rooten, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1321538
[ Voor 9% gewijzigd door Reveal! op 16-11-2011 10:13 ]
Ook erg leuk:Brad Pitt schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:15:
Flashing with Mobile ODIN does NOT increase your custom kernel flash counter or make the yellow warning triangle appear.
PSN ID: Beest41
Zeker, al moet ik zeggen dat ik sinds 2 maanden geen yellow triange meer krijg met flashen, gone with a windSCARfaceE schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:39:
[...]
Ook erg leuk:
Flashing with Mobile ODIN does NOT increase your custom kernel flash counter or make the yellow warning triangle appear.
[...]
Als ik jouw wensen zo hoor zou ik checkrom eens checken. Volgens mij voldoet die vrijwel compleet. Ik zou dan wel CR (checkrom) in combinatie met de speedmod kernel gebruiken (geen setcpu bij die kernel!!), dan heb je beste verhouding prestatie/batterijduur. En via de kitchen kun je themes en andere dingen downloaden.Reveal! schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:12:
[...]
Hmm heb wel het bomen / bos verhaal met al die ROM's
Is er niet ergens een database met alle pro's en con's ?
Zoek eigenlijk gewoon een ROM zonder bloatware met hardware accelerated video (zoals bij stock)
goede camera (zoals stock)
en waarbij je makkelijk themes kan installeren
Een goede database heb ik tot heden nog niet gevonden...
Hey dat is grappig, daar zat ik net naar te glurenmbroeders schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:00:
[...]
Als ik jouw wensen zo hoor zou ik checkrom eens checken. Volgens mij voldoet die vrijwel compleet. Ik zou dan wel CR (checkrom) in combinatie met de speedmod kernel gebruiken (geen setcpu bij die kernel!!), dan heb je beste verhouding prestatie/batterijduur. En via de kitchen kun je themes en andere dingen downloaden.
Ander n00b vraagje, ik heb XXKI4 op me telefoon, kan ik dan gewoon die XWKJ3 release gebruiken ?
Dat is toch voor een andere landcode eigenlijk ?
I second that one !mbroeders schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:00:
[...]
Als ik jouw wensen zo hoor zou ik checkrom eens checken. Volgens mij voldoet die vrijwel compleet. Ik zou dan wel CR (checkrom) in combinatie met de speedmod kernel gebruiken (geen setcpu bij die kernel!!), dan heb je beste verhouding prestatie/batterijduur. En via de kitchen kun je themes en andere dingen downloaden.
Tot op het moment wel een van de betere 'schone' roms
Op de één of andere manier zijn andere custom roms wel ontdaan van 'bloatware', maar proberen de makers iets van hunzelf erin te steken ( qua software )
Checkrom houdt het clean en simple, en met een paar handelingen in titanium backup is "de rest" ook zo verdwenen
Tja, als het werkt zou het super zijn. Ik waardeer zijn werk enorm en enkel daarom had ik besloten de full app aan te schaffen. En ja, waarom dan niet meteen proberen. Nu zit ik vast in een bootloop, beetje kloteBrad Pitt schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:15:
EDIT- @ Reveal, ja die kun je er gewoon overheen flashen. Die codes slaan op de versie, niet op het land. Dat is weer wat anders, maar bij Checkrom zit gewoon NLs ingebakken.
[ Voor 8% gewijzigd door mbroeders op 16-11-2011 11:22 ]
Mensen, ik wil m'n iPhone 4 ruilen tegen een Samsung Galaxy S2 welke sim-lock heeft op een Ierse provider. Iemand enig idee of ik die sim-lock er snel af kan slopen ? Zodat ik hem kan gebruiken met mijn T-Mobile kaartje!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1092451 werkt in de meeste gevallen.DennusB schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:34:
Mensen, ik wil m'n iPhone 4 ruilen tegen een Samsung Galaxy S2 welke sim-lock heeft op een Ierse provider. Iemand enig idee of ik die sim-lock er snel af kan slopen ? Zodat ik hem kan gebruiken met mijn T-Mobile kaartje!
En deze werkt ook op de S2 https://market.android.co...=com.helroz.galaxysunlock
[ Voor 9% gewijzigd door Jay-v op 16-11-2011 12:43 ]
Even lekker eigenwijs mezelf quotenmbroeders schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:20:
Tja, als het werkt zou het super zijn. Ik waardeer zijn werk enorm en enkel daarom had ik besloten de full app aan te schaffen. En ja, waarom dan niet meteen proberen. Nu zit ik vast in een bootloop, beetje kloteIk ga het vanavond nog eens proberen, maar ik zou er wel een beetje voorzichtig mee zijn.
Jawel, dat lukt wel, hij geeft dan aan: Odin Mode. Alleen ik ben een noob en weet nu niet wat ik moet doen om opnieuw te flashen!!mbroeders schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:06:
[...]
Kun je niet manueel in recovery komen? Volume down + menu + power. Dan kun je Omega even opnieuw flashen of een backup herstellen.
-edit- De zip kun je niet met Odin flashen!
Odin installeren op je computer en een rom hier vandaan downloaden en dan flashen met odin. Daar staat meteen ook uitgelegd hoe je dat moet doen. Dat is trouwens wel in de download modus. Recovery modus is iets anders....
Recovery is een menu met allemaal keuzes als "Install zip from SD" etc. De download modus is denk ik wat jij noemt de Odin modus. Dat is iets heel anders.
Beste lijkt me om gewoon even naar de recovery te gaan zoals al beschreven stond en dan even je cache en dalvik cache te wissen en nog eens te rebooten. Eens kijken wat er dan gebeurd.
Recovery is een menu met allemaal keuzes als "Install zip from SD" etc. De download modus is denk ik wat jij noemt de Odin modus. Dat is iets heel anders.
Beste lijkt me om gewoon even naar de recovery te gaan zoals al beschreven stond en dan even je cache en dalvik cache te wissen en nog eens te rebooten. Eens kijken wat er dan gebeurd.
[ Voor 49% gewijzigd door 13art op 16-11-2011 14:57 ]
Maar dat is het propbleem, ik kom niet in recovery, omdat mij telefoon niet meer opstart. Dus dat wordt een andere ROM flashen via Odin, dank je wel.....l3art schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:54:
Odin installeren op je computer en een rom hier vandaan downloaden en dan flashen met odin. Daar staat meteen ook uitgelegd hoe je dat moet doen. Dat is trouwens wel in de download modus. Recovery modus is iets anders....
Je snapt het niet he...Siers schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:18:
[...]
Maar dat is het propbleem, ik kom niet in recovery, omdat mij telefoon niet meer opstart. Dus dat wordt een andere ROM flashen via Odin, dank je wel.....
Zet je telefoon eens helemaal uit en druk dan tegelijkertijd volume down + home + power in en hou ingedrukt tot er wat gebeurd.
En dan voor de volledigheid zet je hem daarna weer uit en druk je tegelijkertijd volume up + home + power in.
Ziet u?
[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 16-11-2011 16:24 ]
Je hoeft trouwens niet het toestel eerst uit te zetten, als je de powerknop lang genoeg inhoud reboot ie altijd (na 4 of 8 sec ofso). Zolang je home + vol up of down maar de hele tijd inhoud tot er wat anders in het beeld verschijnt als het allereerste logo verdwijnt...AzzKickah schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:24:
[...]
Je snapt het niet he...
Zet je telefoon eens helemaal uit en druk dan tegelijkertijd volume down + home + power in en hou ingedrukt tot er wat gebeurd.
En dan voor de volledigheid zet je hem daarna weer uit en druk je tegelijkertijd volume up + home + power in.
Ziet u?
Ik heb ook wel is dat ik niet meer kan booten en dan kom ik ook niet meer in de recovery, enkel downloadmode (dik gedrukte is ezelsbruggetje omdat je de vol down moet gebruiken voor downloadmode). Misschien heeft hij daar wel last van...
[ Voor 15% gewijzigd door watercoolertje op 16-11-2011 16:43 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Je zou altijd wel in een soort van recovery menu moeten kunnen komen. Momenteel zit ik 'vast' -kan enkel nog odin gebruiken- maar ik kan wel in de originele recovery komen -vanwaar je géén zips kunt flashen, maar alla-. Dus, gewoon Volume up+menu+power en all should be finewatercoolertje schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:39:
[...]
Je hoeft trouwens niet het toestel eerst uit te zetten, als je de powerknop lang genoeg inhoud reboot ie altijd (na 4 of 8 sec ofso). Zolang je home + vol up of down maar de hele tijd inhoud tot er wat anders in het beeld verschijnt als het allereerste logo verdwijnt...
Ik heb ook wel is dat ik niet meer kan booten en dan kom ik ook niet meer in de recovery, enkel downloadmode (dik gedrukte is ezelsbruggetje omdat je de vol down moet gebruiken voor downloadmode). Misschien heeft hij daar wel last van...
Wel handig dat ezelsbruggetje!
Aangezien ik in het standaard SGS2 topic geen antwoord meer krijg stel ik mijn vraag hier maar.
Ik heb mijn S2 geroot met CF-Root. Om de gele driehoek weg te krijgen heb ik uit een topic op xda een stock kernel gedownload en geflashed. Maar als ik wil updaten met KIES krijg ik de melding dat mijn telefoon geen update via KIES ondersteunt.
In het algemene S2 topic kreeg ik de vraag om *#1234# in te typen en de resultaten daarvan te posten.
Bij PDA en PHONE staat er XXKH3 en bij CSC staat er OXAKH3.
Nu ben ik er inmiddels via dit topic achter dat OXA voor Polen staat en ik logischerwijs mijn S2 niet kan updaten met een NLse KIES.
Weet iemand waar ik een Nederlandse stock kernel KH3 kan vinden of zou iemand zo vriendelijk willen zijn de eigen kernel te uploaden?
Ik heb mijn S2 geroot met CF-Root. Om de gele driehoek weg te krijgen heb ik uit een topic op xda een stock kernel gedownload en geflashed. Maar als ik wil updaten met KIES krijg ik de melding dat mijn telefoon geen update via KIES ondersteunt.
In het algemene S2 topic kreeg ik de vraag om *#1234# in te typen en de resultaten daarvan te posten.
Bij PDA en PHONE staat er XXKH3 en bij CSC staat er OXAKH3.
Nu ben ik er inmiddels via dit topic achter dat OXA voor Polen staat en ik logischerwijs mijn S2 niet kan updaten met een NLse KIES.
Weet iemand waar ik een Nederlandse stock kernel KH3 kan vinden of zou iemand zo vriendelijk willen zijn de eigen kernel te uploaden?
Als je alleen in de originele recovery kan komen, dan is de enige manier om nog een rom te flashen dus via Odin (aangenomen dat je telefoon niet gewoon boot zoals die zou moeten doen).mbroeders schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:53:
[...]
Je zou altijd wel in een soort van recovery menu moeten kunnen komen. Momenteel zit ik 'vast' -kan enkel nog odin gebruiken- maar ik kan wel in de originele recovery komen -vanwaar je géén zips kunt flashen, maar alla-. Dus, gewoon Volume up+menu+power en all should be fine
Je kan ook altijd een originele firmware erop flashen. Maar waarom wil je updaten via KIES? Als dat al lukt, ben je daarna toch weer je root kwijt. Kan je beter een rom pakken van XDA als je je root wil behouden. Of je moet daarna dus weer opnieuw gaan rooten.SamPatterson schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:03:
Om nog even antwoord te geven op je vraag, volgens mij moet de KH3 gewoon op XDA te vinden zijn. Kijk eens in het topic van Chain zou ik zeggen die post ook altijd originele kernels mee.
Mocht dat niet werken kan je natuurlijk altijd nog een officiele Samsung versie erop zetten. Dat zou wel gewoon moeten werken. Op http://samfirmware.com/ zijn die te vinden.
[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 16-11-2011 17:43 ]
Ik heb even gezocht op XDA, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten welk topic van Chain je bedoelt. Er zijn er zoveel. Zie door de bomen het bos niet meer. Als het die met CF-Root is dan heb ik daarvan al de OXA kernel. Ook heb ik een kernel van deze site, maar dat blijft ook de Poolse versie.
Bij Samfirmware word ik doorverwezen naar Sammobile, maar die blinkt ook niet uit in overzichtelijkheid. Ik kom er nog niet echt uit. Na de update via KIES wil ik inderdaad weer rooten. Ik wil niet de gehele firmware erop flashen, maar alleen de kernel.
Bij Samfirmware word ik doorverwezen naar Sammobile, maar die blinkt ook niet uit in overzichtelijkheid. Ik kom er nog niet echt uit. Na de update via KIES wil ik inderdaad weer rooten. Ik wil niet de gehele firmware erop flashen, maar alleen de kernel.
Het is gelukt. Ik had Volume Down gedaan ipv Volume Up. Nu wel in Recovery en opnieuw geflashed. Alles werkt nu goed.mbroeders schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:53:
[...]
Je zou altijd wel in een soort van recovery menu moeten kunnen komen. Momenteel zit ik 'vast' -kan enkel nog odin gebruiken- maar ik kan wel in de originele recovery komen -vanwaar je géén zips kunt flashen, maar alla-. Dus, gewoon Volume up+menu+power en all should be fine
Bedankt allemaal voor jullie ondersteuning.
De update die je met KIES krijgt is XWKJ3 met XEN als CSC. Ik zou mezelf dus een paar stappen ellende met KIES besparen en gelijk die firmware flashen met Odin. Ik verwacht dat je door 'een' kernel te flashen niet je CSC verandert, en volgens mij kijkt KIES daaarnaar of naar de complete combinatie PDA / CSC / Kernel om er achter te komen of er een officiele update voor je is. Het flashen van een complete firmware is bovendien net zoveel werk als alleen een kernel, het duurt hooguit een paar minuten langer.SamPatterson schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:07:
Ik heb even gezocht op XDA, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten welk topic van Chain je bedoelt. Er zijn er zoveel. Zie door de bomen het bos niet meer. Als het die met CF-Root is dan heb ik daarvan al de OXA kernel. Ook heb ik een kernel van deze site, maar dat blijft ook de Poolse versie.
Even wat linkjes:
Official firmwares op XDA --> in post 2 staat XWKJ3 met Nederlandse CSC helemaal onderaan. Op de firmware zit geen password, op de originele kernel net eronder wel (intratech@XDA).
Deze firmware staat ook anders ingepakt op Sammobile, dan naar het subforum 'Official Roms' en dan het topic Samsung I9100 Galaxy S II Firmwares. Daar staat XWKJ3 ook helemaal onderin post 2. Password hiervoor is samfirmware.com (zonder www)
CF-Root voor deze firmware: in post 7, CF-Root-SGS2_XW_XEN_KJ3-v5.0-CWM5.zip
De gele driehoek kan je weghalen met een JIG of via een paar stappen die al eerder in dit topic beschreven zijn.
Hartstikke bedankt voor de links. Ik ga ermee aan de slag.
De gele driehoek was ik al kwijt
De gele driehoek was ik al kwijt
Ik ben redelijk nieuw met Android, en heb nu toch even enkele vragen waar ik via Google niet echt uitkwam.
Ik heb al enige tijd mijn Galaxy S2 en heb hem vorige week geroot. Nu wil ik toch wel eens een andere ROM installeren (twijfel nog tussen een paar). Maar er staat bij dat er soms een 'Full Wipe' nodig is. Nu heb ik gezocht, maar ik kwam er niet helemaal uit dus heb toch nog een paar vraagjes:
- Als je een 'Full Wipe' doet, is dan alles weg? (Inclusief contactpersonen, SMS berichten e.d.)
- Ik heb Titanium Backup Pro geïnstalleerd, wanneer ik hiermee een backup maak, kan ik deze dan ook weer terugzetten zodat ik met de nieuwe ROM alle contactpersonen, SMS berichten etc. weer terug heb?
- Stel ik wil CheckROM RevoHD installeren (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312240) kan ik dan met de Kitchen App de Siyah kernel installeren? Of merk je hier niet veel van als je deze kernel gaat gebruiken?
Alvast bedankt!
Marcel
Ik heb al enige tijd mijn Galaxy S2 en heb hem vorige week geroot. Nu wil ik toch wel eens een andere ROM installeren (twijfel nog tussen een paar). Maar er staat bij dat er soms een 'Full Wipe' nodig is. Nu heb ik gezocht, maar ik kwam er niet helemaal uit dus heb toch nog een paar vraagjes:
- Als je een 'Full Wipe' doet, is dan alles weg? (Inclusief contactpersonen, SMS berichten e.d.)
- Ik heb Titanium Backup Pro geïnstalleerd, wanneer ik hiermee een backup maak, kan ik deze dan ook weer terugzetten zodat ik met de nieuwe ROM alle contactpersonen, SMS berichten etc. weer terug heb?
- Stel ik wil CheckROM RevoHD installeren (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312240) kan ik dan met de Kitchen App de Siyah kernel installeren? Of merk je hier niet veel van als je deze kernel gaat gebruiken?
Alvast bedankt!
Marcel
- Ja
- Ja en Nee. Je kan het proberen maar grote kans dat je dan fout meldingen gaat krijgen. Zeker als je van de ene rom naar een andere rom gaat. Wat wel eigenlijk altijd goed gaat, is alleen de programma's te backuppen die je zelf geïnstalleerd hebt. Sms-jes kan je backuppen met "SMS backup and restore". Contact personen worden in principe gewoon gerestored bij het opnieuw instellen van je gmail account.
- Geen idee, ken zelf deze rom niet, dus daar zal iemand anders even antwoord op moeten geven. Maar zo niet kan je hem net zo makkelijk zelf flashen via je recovery.
- Ja en Nee. Je kan het proberen maar grote kans dat je dan fout meldingen gaat krijgen. Zeker als je van de ene rom naar een andere rom gaat. Wat wel eigenlijk altijd goed gaat, is alleen de programma's te backuppen die je zelf geïnstalleerd hebt. Sms-jes kan je backuppen met "SMS backup and restore". Contact personen worden in principe gewoon gerestored bij het opnieuw instellen van je gmail account.
- Geen idee, ken zelf deze rom niet, dus daar zal iemand anders even antwoord op moeten geven. Maar zo niet kan je hem net zo makkelijk zelf flashen via je recovery.
Draai deze rom ook en Siyahkernel v2.1.1 staat inderdaad in de kitchen en kan dus vanuit de kitchen geflashed worden.Marcel_ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:27:
Alvast bedankt!
Marcel
Maar in de rom zit ook CWM, je kunt dus ook je favoriete versie of een andere kernel zoals die speedmod, zelf downloaden, op je sd kaart zetten, rebooten in recovery en vanuit daar flashen.
Moet wel zeggen dat ik de CF kernel die met de rom mee komt, me tot nu toe erg bevalt.
[ Voor 9% gewijzigd door Rhodan op 17-11-2011 08:10 ]
Ik heb een probleem...
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik draai CM7 build #114. Werkt allemaal perfect, alleen in de market geeft hij bij sommige apps (facebook, QuitNow! ect ect) aan "Uw apparaat is niet compatibel met dit item".
Een vriend van mij draait gewoon TW, wel geroot en (nog steeds) versie XWKE2, en die heeft het ook last van dit probleem.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb al gezocht maar kan niet vinden.
Alvast bedankt!
Ik draai CM7 build #114. Werkt allemaal perfect, alleen in de market geeft hij bij sommige apps (facebook, QuitNow! ect ect) aan "Uw apparaat is niet compatibel met dit item".
Een vriend van mij draait gewoon TW, wel geroot en (nog steeds) versie XWKE2, en die heeft het ook last van dit probleem.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb al gezocht maar kan niet vinden.
Alvast bedankt!
Ik lust geen rotte appels...
l3art en Rhodan bedankt, ik ga het binnenkort proberen!
Hoe is de camera ondertussen?terrorvogel schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:23:
Ik heb een probleem...
Ik draai CM7 build #114. Werkt allemaal perfect,
En dan vooral filmpjes op HD.
Same, daar zal weinig verandering meer in komen ben ik bang.AzzKickah schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:41:
[...]
Hoe is de camera ondertussen?
En dan vooral filmpjes op HD.
Indd weinig veranderd.. Ik geef daarentegen ook weinig om filmpjes makenmbroeders schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:51:
[...]
Same, daar zal weinig verandering meer in komen ben ik bang.
Verder heb ik mijn vorige probleem opgelost. Gewoon de cache van de market verwijderen en klaar.
Soms kan het zo simpel zijn...

Ik lust geen rotte appels...
wel wazig dat dat uitmaakt. Ik zou verwachten dat compatibiliteit wordt bepaald aan de hand van android versie, toestel en/of resolutie, niet op wat er in de market cache staat. Goed dat het weer werkt iig.terrorvogel schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:04:
[...]
Indd weinig veranderd.. Ik geef daarentegen ook weinig om filmpjes maken
Verder heb ik mijn vorige probleem opgelost. Gewoon de cache van de market verwijderen en klaar.
Soms kan het zo simpel zijn...
Ik zie net dit op XDA : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1347753
ICS voor galaxy S II nog wel in Alpha status. http://www.sgs2ics.com/index.php/2-uncategorised/1-alpha-3
ICS voor galaxy S II nog wel in Alpha status. http://www.sgs2ics.com/index.php/2-uncategorised/1-alpha-3
Ik ben momenteel bezig om Cyanogenmod op mijn SII te zetten echter: Als ik in clockwork recovery 4.0.1.4 update.zip wil installeren krijg ik de volgende error:
E: error in /sdcard/update.zip
(Status 7)
Installation aborted.
Waardoor kan dit komen? En heeft iemand misschien de juiste cyanogenmod voor de SII nog op zijn pc, de officiele downloadlink is kapot: http://download.cyanogenm...7.1.0-GalaxyS2-signed.zip
E: error in /sdcard/update.zip
(Status 7)
Installation aborted.
Waardoor kan dit komen? En heeft iemand misschien de juiste cyanogenmod voor de SII nog op zijn pc, de officiele downloadlink is kapot: http://download.cyanogenm...7.1.0-GalaxyS2-signed.zip
wat is op het moment de leukste stabiele rom met niet al te veel extras en leuke batterijtijd?
draai nu al een tijdje exynos 3.5
daarnaast werkt de laatste dagen mijn sygic navigatiesoftware niet meer. ook een unistall en reinstall helpt niet. dan doet hij het 2x en de derde keer sluit hij tijdens het opstarten al af. iemand enig idee waarom?
daarnaast werkt de laatste dagen mijn sygic navigatiesoftware niet meer. ook een unistall en reinstall helpt niet. dan doet hij het 2x en de derde keer sluit hij tijdens het opstarten al af. iemand enig idee waarom?
Ik krijg nu bij elke ROM die ik wil flashen met clockworkmod deze error te zien, met Status 7 er naast en dan Installation aborted. Iemand enig idee hoe ik een rom weer kan flashen? Ik heb een Samsung Galaxy S II
GT i9100
GT i9100
Heb zojuist CheckROM RevoHD geinstalleerd na de heren hierboven. Alles ging goed, had van tevoren een backup gemaakt met CWM en Titanium Backup. Toen ik de ROM echter had geïnstalleerd waren al mijn contactpersonen weg, ik kreeg dus even koppijn maar gelukkig stonden ze nog bij de Titanium Backup! Deze bleef echter hangen op 0%, na enig zoekwerk moest je in de instellingen iets omzetten van direct naar indirect. Na dit gedaan te hebben was alles binnen enkele minuten hersteld, zelfs mijn homescreens zijn weer hetzelfde als voor de ROM. Ook de SMSjes zijn weer terug, en de Whatsapp chat historie heb ik ook nog. Wat kan het toch mooi zijn allemaal! 
Nogmaals hartstikke bedankt l3art en Rhodan!
Nogmaals hartstikke bedankt l3art en Rhodan!
Was je tel wel geroot..?ApexAlpha schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:33:
Ik krijg nu bij elke ROM die ik wil flashen met clockworkmod deze error te zien, met Status 7 er naast en dan Installation aborted. Iemand enig idee hoe ik een rom weer kan flashen? Ik heb een Samsung Galaxy S II
GT i9100
Bij de nieuwere versies van CWm kan je kiezen om een zip te installeren vanaf je interne sd. Die staat een paar regels onder de andere optie.ApexAlpha schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:33:
GT i9100
Als je geen externe SD hebt krijg je zo'n melding als jij.
Je downloadlink verwijst naar een update-versie, misschien moet je een full-versie gebruiken?ApexAlpha schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:26:
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Ik verwacht dat dat aan Sygic zelf ligt. Versie 11.0.2 doet dat bij mij ook; ze zeggen bij versie 11.2.1 dat de FC's bij de SGS II opgelost zouden moeten zijn, maar ook nu sluit hij af en toe nog wel af tijdens het initialiseren. Het gaat wel vaker goed dan bij de vorige versie.justinnn schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:49:
wat is op het moment de leukste stabiele rom met niet al te veel extras en leuke batterijtijd?
Sygic is inderdaad wel een gevoelige app.
Nu heb ik Checkrom RevolutionHD v3.1.1 met CF kernel draaien sinds een klein weekje en nog geen problemen ondervonden.
Krijg wel de indruk dat Sygic heel nauw luistert naar welke kernel je draait, of dit logisch is op niet, maar dit viel me op na wat testen van verschillende kernels.
Ik heb Siyah v2.1-DarkKnight Beta1, Siyah 2 xx, speedmod K2-16 en 17.1 en .2 en CF geprobeerd.
Met de kernels van Siyah werkte Sygic 1 op de 5x, met Speedmod kernels 4 op de 5x en nu met CF kernel die met de Checkrom rom mee kwam, nog geen FC oid gehad.
Nu heb ik Checkrom RevolutionHD v3.1.1 met CF kernel draaien sinds een klein weekje en nog geen problemen ondervonden.
Krijg wel de indruk dat Sygic heel nauw luistert naar welke kernel je draait, of dit logisch is op niet, maar dit viel me op na wat testen van verschillende kernels.
Ik heb Siyah v2.1-DarkKnight Beta1, Siyah 2 xx, speedmod K2-16 en 17.1 en .2 en CF geprobeerd.
Met de kernels van Siyah werkte Sygic 1 op de 5x, met Speedmod kernels 4 op de 5x en nu met CF kernel die met de Checkrom rom mee kwam, nog geen FC oid gehad.
Ik draai nu je suggestie, gaat goedmbroeders schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:00:
[...]
Toevallig ook nog een tip welke modem het beste is om te draaien ?
Als je geen problemen het met WiFi, 3G en/of GPS, zou ik de modem lekker met rust laten.Reveal! schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:46:
[...]
Ik draai nu je suggestie, gaat goed
Toevallig ook nog een tip welke modem het beste is om te draaien ?
Ik draai zelf 11.0.1, die in principe heel stabiel is en native kernel van Criskelo Rom (ninphetamine) veroorzaakt idd problemen. Met Siyah 2.2 beta 5.1 loopt die smooth. Dus ik denk dat je stelling wel klopt.Rhodan schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:07:
Sygic is inderdaad wel een gevoelige app.
Verwijderd
Zo net weer eens wat anders dan Revolution/Checkrom Revolution geflasht.
Een erg lichte Romkitchen rom gemaakt met CF-Root even kijken hoe dat loopt.
Eens in de zoveel tijd helemaal schoon beginnen met een rom is denk ik beter i.v.m stabiliteit.
De laatste Checkrom viel redelijk vaak weg en wil wel 100% kunnen vertrouwen op mijn telefoon.
Ik denk dat Revolution 2.7.1 de beste is die ik ooit gebruikt heb.
Leomar zou weer alleen moeten beginnen...
Ik draai nu ICS domination theme met ICS animations wat echt heeeel erg mooi is:)
Een erg lichte Romkitchen rom gemaakt met CF-Root even kijken hoe dat loopt.
Eens in de zoveel tijd helemaal schoon beginnen met een rom is denk ik beter i.v.m stabiliteit.
De laatste Checkrom viel redelijk vaak weg en wil wel 100% kunnen vertrouwen op mijn telefoon.
Ik denk dat Revolution 2.7.1 de beste is die ik ooit gebruikt heb.
Leomar zou weer alleen moeten beginnen...
Ik draai nu ICS domination theme met ICS animations wat echt heeeel erg mooi is:)
Die animations vind ik werkelijk heeeel erg saai dus ieder zijn ding, zo zie je maarVerwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 15:31:
Blijft maar akelig stil rond ICS voor SGS2, ik had verwacht dat iemand al lang een rom werkend zou hebben op de SGS2 al dan niet half functionerend oid.
Binnen een paar dagen ja? Zou mij echt hebben verwonderd als er nu al iets echt bruikbaars zou zijn geweest.Crazyanz schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:47:
Blijft maar akelig stil rond ICS voor SGS2, ik had verwacht dat iemand al lang een rom werkend zou hebben op de SGS2 al dan niet half functionerend oid.
Het is er al hoor, maar inderdaad maar half werkend.
Ah dus toch, was al bang dat ICS moeilijk te porten was oid. Maar dan is het een kwestie van nog even een paar weken geduld voor er een CM9 nightly verschijntl3art schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:51:
Het is er al hoor, maar inderdaad maar half werkend.

Verwijderd
Ik heb ICS nu draaiend op de mijne, werkt redelijk. Problemen zijn:
-Achtergrond werkt niet
-Transparancy werkt niet, daardoor er veel artifacts zijn
-Wifi en bluetooth werkt niet
-Camera werkt niet
-3g werkt niet
-Audio werkt niet
-Achtergrond werkt niet
-Transparancy werkt niet, daardoor er veel artifacts zijn
-Wifi en bluetooth werkt niet
-Camera werkt niet
-3g werkt niet
-Audio werkt niet
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 12:48 ]
Dus eigenlijk kan je nog niks met je telefoon?
Bellen en plaatjes kijken lijkt me zo
Hier staat tekst
Verwijderd
Plaatjes kijken ook niet, sd kaart werkt niet... 
Maar ze zijn nu hard bezig met de andere dingen. Ik verwacht binnen een paar dagen iets dat een soort van bruikbaar is...
Maar ze zijn nu hard bezig met de andere dingen. Ik verwacht binnen een paar dagen iets dat een soort van bruikbaar is...
Ik snap het hoor! 
Ik ben nu Omega XT 5.1 aan het downloaden. Die heeft een mooi ICS theme. Downloaden gaat via een langzame fileshare, dus even een uurtje geduld. Ik ben vooral benieuwd naar dat theme.
Tijd voor iets anders op mijn telefoon!
(Draai nu CheckRom 5.5)
Ik ben nu Omega XT 5.1 aan het downloaden. Die heeft een mooi ICS theme. Downloaden gaat via een langzame fileshare, dus even een uurtje geduld. Ik ben vooral benieuwd naar dat theme.
Dan gooi je toch gewoon een ICS-thema op de Rom die je nu draait, als het voornamelijk daarom ging?!Molybdenum schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:38:
Ik ben vooral benieuwd naar dat theme.Tijd voor iets anders op mijn telefoon!
(Draai nu CheckRom 5.5)
WiFi werkt op de ICS port naar de SGS2!
YouTube: Android Ice Cream Sandwich - Galaxy S II - Wifi Working ! - Update #5
YouTube: Android Ice Cream Sandwich - Galaxy S II - Wifi Working ! - Update #5
Het ICS thema is niet voor CheckROM 5.5 gemaakt. Voor zover ik heb begrepen. Wel getest op de HD versies van CheckROM.Brad Pitt schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:22:
[...]
Dan gooi je toch gewoon een ICS-thema op de Rom die je nu draait, als het voornamelijk daarom ging?!
CheckRom is toch gewoon een KI3 Rom? Moet je toch een ICS thema op kunnen zetten dan.Molybdenum schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:17:
Het ICS thema is niet voor CheckROM 5.5 gemaakt. Voor zover ik heb begrepen. Wel getest op de HD versies van CheckROM.
CF Root gezocht...
Hallo, ja, daar heb je dr weer een.....
Heb me al helemaal gaar gelezen op diverse sites maar vertrouw het nog niet en weet ook nog niet precies welke file's ik moet hebben. En daarom...je hulp wordt gewaardeerd!!
Ik wil mijn Galaxy S II alleen maar met Odin kernel/rooten, geen gebruik van customized roms-firmware.
Afgelopen week is mijn phone ge/updatet naar...
. Android versie 2.3.4
. CSC is I9100XENKH1
. Baseband is I9100XXKI1
. Kernel is 2.6.35.7-I9100CEKI2-CL586309 root@DELL147 #2
. Build nr is Gingerbread.CEKI2
Mijn vragen:
1 Welke CF-Root file moet ik precies hebben? Graag een tip met bestandsnaam.
2 Waar vind ik die precies- -moet ik bijv bij XDA developers eerst registreren om te kunnen downloaden?
Dank voor de medewerking!
Bonzo
Heb me al helemaal gaar gelezen op diverse sites maar vertrouw het nog niet en weet ook nog niet precies welke file's ik moet hebben. En daarom...je hulp wordt gewaardeerd!!
Ik wil mijn Galaxy S II alleen maar met Odin kernel/rooten, geen gebruik van customized roms-firmware.
. Android versie 2.3.4
. CSC is I9100XENKH1
. Baseband is I9100XXKI1
Mijn vragen:
2 Waar vind ik die precies- -moet ik bijv bij XDA developers eerst registreren om te kunnen downloaden?
Bonzo
Vooruit, omdat je het zo vriendelijk vraagtBonzo2003 schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:05:
CF Root gezocht...
. Android versie 2.3.4
. CSC is I9100XENKH1
. Baseband is I9100XXKI1
Mijn vragen:
Bonzo
CF-root kan je het best uit de thread op XDA-developers halen. Dan weet je in ieder geval zeker dat je de originelen te pakken hebt. Ze staan als attachments bij die thread, dus het kan zijn dat je moet registreren om te downloaden. Je build nummer is CEKI2, dus je kan bijvoorbeeld CF-Root-SGS2_CE_XEN_KI2-v4.2-CWM4.zip uit post 6 pakken. Als je niet wil registreren moet je maar even een DM sturen, dan download ik hem daar en up ik hem ergens voor je.
Raar trouwens dat je met XEN nog op CEKI2 zit, ik had verwacht dat KIES je wel naar XWKJ3 zou updaten. Als je toch met Odin aan de gang gaat, zou ik dat alsnog doen, dan heb je 2.3.5. In dat geval kan je de firmware hier downloaden, en deze CF-Root gebruiken: CF-Root-SGS2_XW_XEN_KJ3-v5.0-CWM5.zip (staat in post 7)
[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 20-11-2011 22:18 ]
Huh, maar ik draai al een aantal weken ICS op SGS2. Werkt prima, geen problemen (af en toe FC op maps en market, voor de rest goede alledaagse ROM).Crazyanz schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 17:47:
Ik draai Galnet MIUI.
http://galnetmiui.co.uk/landing/ics-builds/
Dat "is" geen ICS-Rom maar MIUI met wat ICS-framework/geheugen-en powermanagement beheer.Pred schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:36:
Huh, maar ik draai al een aantal weken ICS op SGS2. Werkt prima, geen problemen (af en toe FC op maps en market, voor de rest goede alledaagse ROM).
Ah, zoiets vermoedde ik al.Brad Pitt schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:41:
[...]
Dat "is" geen ICS-Rom maar MIUI met wat ICS-framework/geheugen-en powermanagement beheer.
Wat staat er dan bij jou bij Android-versie?
Doe eens screenshotje plempen?
Daar staat 4.0.1. Vandaar dat ik dacht dat ik ICS draaide.AzzKickah schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:27:
[...]
Ik draai die rom ook, en bij Android-versie staat 4.0.1. Maar die rom bevat dus inderdaad nog geen specifieke ICS-features, maakt alleen gebruik van het 4.0 framework.AzzKickah schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:27:
[...]
Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman
Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.