Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
Bitbron schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:26:
Ik toch maar besloten om MIUI 1.10.28 te installeren en ik ben nu wel erg blij dat ik dat heb gedaan.
MIUI blijft toch grafisch de mooiste rom. Verder het 5-point lockscreen geinstalleerd en draai ik nu kernel Siyah v2.1-DarkKnight Beta1. Een getweakte kernel van Siyah met batterijduur als uitgangspunt. Ik ben benieuwd :)
Ik zou deze ook graag gebruiken. Maar loop nog steeds tegen de no service bug aan.
Heb jij / jullie daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tot nu toe gaat het goed, maar zoals ik al zei heb ik wel de default MIUI kernel vervangen.
Verder ben ik er wel inmiddels achter gekomen dat ik last heb van de "1x overgaan met bellen" bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Is er ook een mogelijkheid om de statusbalk op de Lockscreen in MIUI te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:21
nog steeds no service bug hier. zowat alle modems en kernels geprobeerd. alleen 2G is tot nog toe de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
JeroenV_ schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:38:
Vandaag mbv deze handleiding de hyperdroid rom erop gezet.
Ging erg soepel allemaal.

Had al eerder geroot via CF, dus kon zo vanuit CWM flashen.
Voor alle zekerheid eerst een backup gemaakt, factory reset en cache wipe en toen flashen.
Alleen nog eens kijken hoe dat nou werkt met die thema's, want dat is mij nog niet helemaal duidelijk hoe je die er nu op krijgt.
Na 2 weken in bezit te zijn van de S2 toch maar besloten om eens de boel om te gooien. Aan de hand van bovegenoemde link en een duidelijk filmpje ben ik aan de slag gegaan.

Had eigenlijk niet verwacht dat alles hetzelfde zou blijven qua lay-out. Na verschillende topics gelezen te hebben verwachtte je iets totaal anders. Maar er zijn gewoon een aantal icoontjes in je applicatiemenu en that's it.
Dus deze week is kijken hoe de batterijlevensduur nu is met de nieuwe ROM en Kernel

Heb gisteravond de gehele originele ROM gebackupd mocht ik het helemaal niks vinden.

Tips en voorstellen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:54
Siyah v2.1-DarkKnight Bèta 1 er ook maar eens op gezet. Benieuwd wat deze kernel doet. Tot nu toe zit er voor mij nog maar weinig verschil in alle kernels. Behalve dan slechte die je accu echt drainen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
Snakeye2209 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:13:
Had eigenlijk niet verwacht dat alles hetzelfde zou blijven qua lay-out. Na verschillende topics gelezen te hebben verwachtte je iets totaal anders. Maar er zijn gewoon een aantal icoontjes in je applicatiemenu en that's it.
Dus deze week is kijken hoe de batterijlevensduur nu is met de nieuwe ROM en Kernel

Heb gisteravond de gehele originele ROM gebackupd mocht ik het helemaal niks vinden.

Tips en voorstellen zijn welkom :)
Het ligt er natuurlijk sterk aan welke ROM je installeerd. Rom's gebaseerd op de standaard TW interface zullen inderdaad weinig verschillen van stock, maar als je bijvoorbeeld CM7 of MIUI installeerd zal er wel degelijk een hoop veranderen qua interface.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
Ik gebruik momenteel de hyperdroid androidmedia met docs surgeon, bevalt prima. Kom zelf van de optimus 2x en je merkt wel dat de software veel beter geoptimaliseerd is (zeker de browser). Wat mij wel opviel is dat opera mobile ook veel vlotter werkte en smoother scrolt. Ik vraag mij dan ook af of opera voor de SGS2 ook HW-acceleratie heeft ingebouwd? Aan het feit dat de cpu in SGS2 mss iets sterker is dan de Tegra2 kan het niet liggen denk ik, zeker niet omdat ik mijn O2X op 1.5ghz had draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabola
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-11-2011
Bitbron schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:53:
Tot nu toe gaat het goed, maar zoals ik al zei heb ik wel de default MIUI kernel vervangen.
Verder ben ik er wel inmiddels achter gekomen dat ik last heb van de "1x overgaan met bellen" bug.
Ik vind MIUI 1.10.28 ook fijner. Deze beta lijkt stabieler dan de stable.
de "1x overgaan met bellen" bug had ik eerst niet eens in de gaten omdat ik de IcyWorld ringtone gebruik. Deze duurt iets van 15 a 16 seconden.

De agenda van MIUI vind ik niet fijn en werkt ook minder prettig dan de standaard samsung agenda.
De agenda heeft helaas ook geen repeating reminder, maarja dat had de stock samsung rom ook niet. Daar gebruikte ik "calendar event Reminder" uit de market voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ingeschreven als beta-tester voor de nieuwe JKay-mod en vind de Custom Launch Setting toolbar in de notificatie-balk nu al best wel onmisbaar ;) Je kan er meer dan 6 apps in zetten, je scrollt dan gewoon naar rechts. Erg handig :)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/jkay.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 11:30
l3art schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:16:
Siyah v2.1-DarkKnight Bèta 1 er ook maar eens op gezet. Benieuwd wat deze kernel doet. Tot nu toe zit er voor mij nog maar weinig verschil in alle kernels. Behalve dan slechte die je accu echt drainen.
Is die niet tot 1ghz?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat dacht ik ook gelezen te hebben maar volgens cpu stats heb ik 11% van de tijd nog gewoon op 1200 gezeten.

Maar tot nu toe merk ik nog weinig verschil met andere kemels.

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 03-11-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik vraag mij af of het blokken van hoge kloksnelheden ook echt iets doet voor je verbruik. Mijn telefoon gebruikt de 1200 MHz minder dan 1% van de tijd. Volgens mij heb je veel meer aan undervolten op lage kloksnelheden en lage brightness van het scherm. GPU snelheid en voltage kan je eveneens verlagen. Uiteraard kan je je telefoon ook minder gebruiken of dataverkeer uitzetten, maar wat heb je dan nog aan je telefoon? Je wilt hem gebruiken en dat dat stroom kost is tot daar aan toe. Idle moet die zuinig zijn.

Ik speel overigens geen games, misschien dat het daar wel zin heeft om te underclocken.

[ Voor 4% gewijzigd door Kwak op 03-11-2011 22:08 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 15:42
Brad Pitt schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:59:
Ingeschreven als beta-tester voor de nieuwe JKay-mod en vind de Custom Launch Setting toolbar in de notificatie-balk nu al best wel onmisbaar ;) Je kan er meer dan 6 apps in zetten, je scrollt dan gewoon naar rechts. Erg handig :)

[afbeelding]
Is zeker handig, ik heb de Omega 3.0 XT Rom en daarin is het ook al opgenomen,er staan er zelfs 12 in, ben er zeer tevreden over. Ben van Light'ning naar Omega gegaan... Ook hier Jkay standaard geleverd (weet alleen nog niet hoe je hier schermprintjes kan plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de MIUI's van miuiandroid.com en die van galnetmiui.co.uk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
MaZo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:03:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de MIUI's van miuiandroid.com en die van galnetmiui.co.uk?
Iemand had hier al eens het antwoord neergezet, maar bij deze nogmaals:

Het verschil tussen MIUI and Galnet

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mbroeders schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:13:
[...]

Iemand had hier al eens het antwoord neergezet, maar bij deze nogmaals:

Het verschil tussen MIUI and Galnet
Daarmee suggereer je dus dat de ROM's op miuiandroid.com gewoon de stock versies zijn? Ik was hier niet zeker van, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
MaZo schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:21:
[...]
Daarmee suggereer je dus dat de ROM's op miuiandroid.com gewoon de stock versies zijn? Ik was hier niet zeker van, vandaar mijn vraag.
Ah, ja idd, was misschien niet helemaal duidelijk. De roms op MIUI android zijn officiele, vertaalde MIUI roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

mbroeders schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:22:
[...]

Ah, ja idd, was misschien niet helemaal duidelijk. De roms op MIUI android zijn officiele, vertaalde MIUI roms.
Die van Galnet heeft op dit moment geen toegevoegde waarde. (alleen ander thema, maxton browser en een eigen video player).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siers schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:31:
Is zeker handig, ik heb de Omega 3.0 XT Rom en daarin is het ook al opgenomen,er staan er zelfs 12 in, ben er zeer tevreden over. Ben van Light'ning naar Omega gegaan... Ook hier Jkay standaard geleverd (weet alleen nog niet hoe je hier schermprintjes kan plaatsen)
Ik heb het over de rij met applicaties, niet de snelkoppelingen om je Wifi/Bluetooth en zo aan/uit te zetten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Brad Pitt schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:59:

[afbeelding]
Wow... Dat is nou echt weer eens een feature die ik wil.

Waar kan ik het krijgen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik gebruik zelf al 3 kolommen onder aan het scherm met Go Launcher Ex. Dus daarvoor is het in mijn idee niet echt een aanvulling. Maar voor wie de standaard tw launcher gebruikt wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lordMocro schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 02:49:
Wow... Dat is nou echt weer eens een feature die ik wil.

Waar kan ik het krijgen? :9~
Voor nu zal je moeten doneren om beta tester te worden maar JKay Mod 13 komt snel uit hoor :P
l3art schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 08:11:
Ik gebruik zelf al 3 kolommen onder aan het scherm met Go Launcher Ex. Dus daarvoor is het in mijn idee niet echt een aanvulling. Maar voor wie de standaard tw launcher gebruikt wel natuurlijk.
Gebruik zelf ook GoLauncher met meerdere docks waarin ook allemaal normale-click-apps zitten plus gesture-apps maar hiermee hoef je niet terug te gaan naar je homescreen om iets op te starten. D.w.z. als je in een app zit waarbij de notificatiebalk nog zichtbaar is :) Is dus weer iets sneller. Geen noodzaak hoor, gewoon handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 21-09 12:19
Twee dagen geleden galnetMIUI erop gezet met Black Ice theme.
Helaas is het niks voor mij en ik ben tot nu toe geen betere ROM tegengekomen dan lite'ning 6.1
Als iemand denkt dat hij wel een betere weet, suggesties zijn welkom

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thenotorious schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:30:
Helaas is het niks voor mij en ik ben tot nu toe geen betere ROM tegengekomen dan lite'ning 6.1
Als iemand denkt dat hij wel een betere weet, suggesties zijn welkom
Zie persoonlijk geen enkele reden meer terug te gaan naar Lite'ning X sinds er prima Kitchen Roms zijn die je helemaal naar je eigen wens aan kan passen. Leuk thema er overheen en ziet er goed uit én draait gewoon fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyperdroid met de kernel TWD 2.3 werkt bij mij echt naar tevredenheid!! Ik ben met lightning rom begonnen daarna villian rom, cm7 en toen miui. Maar Hyperdroid vind ik persoonlijk toch de meeste plus punten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Revolution rom en Checkrom moet ik natuurlijk niet vergeten te vermelden. Maar ben overgegaan naar Hyperdroid omdat Checkrom Revolution 2.0 niet zo goed is als de eerste. Hoop kernel problemen bij checkromrevolution alhoewel dat wel op te lossen is.....Maar Hyperdroid is een top combo qua rom en kernel! Hou je van speedmod zijn kernels dan is hyperdroid zeker een aanrader want de TWD kernel heeft ook de smoothness van speedmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:47:
[...]

Zie persoonlijk geen enkele reden meer terug te gaan naar Lite'ning X sinds er prima Kitchen Roms zijn die je helemaal naar je eigen wens aan kan passen. Leuk thema er overheen en ziet er goed uit én draait gewoon fijn.
Gebruik je dan deze : http://romkitchen.org/sgs2/ ?
Een ROM moet voor mij er mooi ,beetje zakelijk,niet te druk en kinderachtig uit zien en hij moet gewoon vloeiend lopen en liefst met speedmod kunnen werken.
En helaas heb ik tot nu toe nog niks gevonden die aan mijn eisen voldoen (behalve lite'ning ROM)

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee checkrom revolution 1.0/2.0 gebruikte ik voor Hyperdroid: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1288850 Echt een top rom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyperdroid kernel twd kan aan speedmod tippen en heeft zelfs nog wat meer mogelijkheden zoals ondersteuning boot animation en over en onderklokking etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
Ik zit sinds nightly 98 van cm7 te kloten met wifi. Of beter gezegd wifi functioneert gewoon niet meer.

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CM 7 devs zij zijn geweldig. Maar CM7 bevat geen hardware acceleration. SGS 2 is toch echt een telefoon(voor mij ook een computer) ;)....zoals voor de meeste op dit forum. Kijk ff naar je status van je dbm en asu.....is gewoon schandalig laag met cm7 ( in vergelijking met stock en de meeste custom roms) ook al gebruik je de modem van je regio of zelfs de modem van je provider! Dat is voor mij ook 1 van de redenen waarom ik bij cm 7/miui ben weggegaan. Miui is qua looks de mooiste van allemaal maar qua battery life, bereik en smoothness niet top en dat lijkt mij toch zeer belangrijk....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Normaal wel, maar draai nu een KJ1 Rom, meer om een beetje te testen. Ook van die dev, staat in zijn thread.
Een ROM moet voor mij er mooi ,beetje zakelijk,niet te druk en kinderachtig uit zien en hij moet gewoon vloeiend lopen en liefst met speedmod kunnen werken.
Vloeiender dan deze Rom(s) kan ik mij bijna niet voorstellen. Maar goed, Lite'ning met SpeedMod is zelfde hoor. Uiterlijk kan je met een thema dan wel de UOT Kitchen gewoon naar je eigen wens aanpassen toch.
En helaas heb ik tot nu toe nog niks gevonden die aan mijn eisen voldoen (behalve lite'ning ROM)
Een echt verschil tussen de "grote" Roms, als je gebruik maakt van dezelfde kernel en governor, merk ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:27:
CM 7 devs zij zijn geweldig. Maar CM7 bevat geen hardware acceleration. SGS 2 is toch echt een telefoon(voor mij ook een computer) ;)....zoals voor de meeste op dit forum. Kijk ff naar je status van je dbm en asu.....is gewoon schandalig laag met cm7 ( in vergelijking met stock en de meeste custom roms) ook al gebruik je de modem van je regio of zelfs de modem van je provider! Dat is voor mij ook 1 van de redenen waarom ik bij cm 7/miui ben weggegaan. Miui is qua looks de mooiste van allemaal maar qua battery life, bereik en smoothness niet top en dat lijkt mij toch zeer belangrijk....
Je eerste claim heb ik niets op af te dingen ;). Maar dan, hardware acceleratie? Dit zou algemeen bekend moeten zijn, maar nogmaals: Cyanogenmod probeert pure AOSP naar alle telefoons te brengen. Heeft standaard android hardware acceleratie? Nee, dus zul je het -tot ICS in ieder geval- niet terugvinden in CM. Wat betreft de andere dingen. Ik hoor vaker dat het bereik lager zou zijn, tenminste, wat de cijfertjes aangeven. Voor mij gaat dat niet op, bereik is gewoon identiek aan stock. Batterij is minstens even lang, tenminste, als je geen drain hebt. Maar dat zou dan sowieso niet aan de rom, maar aan een foute app/process liggen. En smoothness, CM7 is tenminste even smooth als stock.
Smaken verschillen, daar ontkom je nu eenmaal niet aan. En als ik jou zo hoor, is stock een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52

Arjan A

Cenosillicafoob

Crazyanz schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:16:
Ik zit sinds nightly 98 van cm7 te kloten met wifi. Of beter gezegd wifi functioneert gewoon niet meer.

Meer mensen last van?
Wifi is bij mij ook niet optimaal nee. Soms wil hij niet de router pakken waar ik 1m vandaan zit, maar wel eentje 20m verder (met dus slecht bereik). Zelfs handmatig selecteren wil dan niet. ik draai nu cm 100

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbroeders.....nee stock is niks voor mij.......ik heb root nodig voor titanium, cwm, voltage controller. JKAY delux word veelal geleverd bij custom roms(dit zijn niet mijn enige eisen maar wel de belangrijkste) dus die heb ik zeker nodig. Ik heb niet gezegd dat cm7 niet smooth is!!! Battery en smoothnes had betrekking op miui. ;).....ik weet het miui is gebaseerd op cm7.....maar miui gooit er zijn eigen sausje overheen vandaar minder smooth. Want de kernel van codeworkxx/atinm is top.....dus ik zal zeker niks durven zeggen over battery drain of battery gebruik betreffende cm7.....want die is gewoon goed. Miui gebruikt ook vaak hun kernel maar hun rom verbruikt standaard meer ram.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:30:
nee stock is niks voor mij.......ik heb root nodig voor titanium, cwm, voltage controller
Dus? Gebruik je toch gewoon een rooted stock Rom!? Siyah er bijv. op, JKay Mod, klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 05-11-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik gebruik een custom rom (hyperdroid en twd kernel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:49:
Nee ik gebruik een custom rom (hyperdroid en twd kernel).
Ging er om dat jij zei dat je geen stock kón gebruiken vanwege jouw eisen. Dat is niet zo, da's alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad pitt....dan zijn niet mijn enige eisen.....maar wel de belangrijkste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:54:
Brad pitt....dan zijn niet mijn enige eisen.....maar wel de belangrijkste ;)
Okay, zal er verder niet op in gaan want was het met vrijwel geen enkel punt eens dus dat scheelt mij irritatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Brad Pitt schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:37:
Een echt verschil tussen de "grote" Roms, als je gebruik maakt van dezelfde kernel en governor, merk ik niet :)
Ja daarom ben ik nu op zoek naar een mooie uiterlijk van een ROM.
Ik heb nu Hyperdroid eropgezet, vind het niks jammer genoeg :P
Ik zal wel naar dat Romkitchen kijken.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rom standaard is ook niet veel aan daarom kan je ook kiezen voor thema's en surgeon of beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balthazear
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik hoor/lees hier niets over mijn favoriete rom :)

Dus ik dacht even deze rom wat meer onder de aandacht brengen.
Ik gebruik nu sinds 3.5 Rarity rom en ben absoluut verknocht aan de rom.
Ten eerste omdat het een snelle rom is, en hij helemaal te costumizen is met wat je zelf mooi vind.
Zoals veel roms gebruikt ook deze rom Jkay en maakt de developer erg veel theme's voor batterij, notification bar, jkay lockscreen icons,bootanimations, etc.

IK gebruik hem in combinatie met Siyah 2.1.1 en ben vandaag eens andere kernels aan het testen.
Maar met Siyah als ik mijn telefoon alleen gebruik voor internet 24/7 Mobiel data verkeer aan, whatsapp sync aan, gmail sync uit, en normaal gebruik voor mij, wat inhoudt internetten, muziek luisteren, hd filmpjes kijken vanaf mijn sd kaart, dan doe ik er ongeveer een 1 dag 2 uur mee.
Aangezien mijn vriendin op dit moment in het buitenland zit, of beter gezegd in Nederland, aangezien ik niet in Nederland woon :) Ben ik na ongeveer 12/14 uur leeg omdat we veel whatsappen en viberen.

De rom zelf is heerlijk in het gebruik, snel, simpel, geen bloat * hoewel de develeoper sinds 3.8 samsung apps weer in heeft zitten * en zoals eerder genoemd makkelijk te costumizen.
De developer is actief op de forums, en luisterd naar de wensen van de gebruikers.

Ik heb na lite'ning * mijn eerste rom* verschillende roms geprobeerd, waaronder : criskelo's/ Galnet's MIUI, Exynos/REvolution en Checkrom.
Maar nadat ik rarity had geinstalleerd wist ik, dit is mijn rom!
Hetzelfde gevoel had ik met lit'ning.

Dus voor mensen die nog niet de rom hebben gevonden die bij hun past, of gewoon wat anders willen proberen :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1311860

Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Die ziet er inderdaad fijn uit alleen ik vind hem een beetje jammer genoeg 'goedkoop' uit zien...

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balthazear
Thenotorious schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:17:
Die ziet er inderdaad fijn uit alleen ik vind hem een beetje jammer genoeg 'goedkoop' uit zien...
Wat bedoel je met goedkoop als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Balthazear schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:32:
[...]

Wat bedoel je met goedkoop als ik vragen mag?
Teveel glimmend , ik vind de sneltoets notificaties bij de statusbalk er heel kinderlijk en weer glimmend uit zien.
Maar ik heb gezien dat je echt heel veel naar je eigen smaak kunt veranderen.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Thenotorious schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:58:
[...]

Ja daarom ben ik nu op zoek naar een mooie uiterlijk van een ROM.
Ik heb nu Hyperdroid eropgezet, vind het niks jammer genoeg :P
Ik zal wel naar dat Romkitchen kijken.
Kijk eens naar Foxhound zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
http://www.miui-nl.com/?p=1987
No service bug fixed... zelf op 1x na nooit last van gehad,maar altijd mooi natuurlijk..

[ Voor 0% gewijzigd door ny-hardcore op 06-11-2011 00:07 . Reden: typo ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik slaag er op geen enkele manier in om nog een rom te flashen. Ik heb gisteren zelfs een factoyreset gedaan voor ik criselko geprobeerd en bij de gele driehoek bleef steken. Vandaag dan Batista geprobeerd en daar op startscherm blijven hangen. Dalvik cash gewipet en zo... Ik weet het nu ook even niet meer...
Ik denk dat er iets in het flashen fout gat, via cmw. De laatste rom die ik probleemloss flashte was Litening en dat was via Odin...
Iemand tips ? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 16:59
Hoe zit het met de UV settings bij jullie?

Ik draai op dit moment cm7 + siyah kernel. ik merk dat de standaard siyah UV voltages niet werken. (hij loopt vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:58:
ik slaag er op geen enkele manier in om nog een rom te flashen. Ik heb gisteren zelfs een factoyreset gedaan voor ik criselko geprobeerd en bij de gele driehoek bleef steken. Vandaag dan Batista geprobeerd en daar op startscherm blijven hangen. Dalvik cash gewipet en zo... Ik weet het nu ook even niet meer...
Ik denk dat er iets in het flashen fout gat, via cmw. De laatste rom die ik probleemloss flashte was Litening en dat was via Odin...
Iemand tips ? Bedankt
Stock Rom flashen met Odin en opnieuw beginnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44
Balthazear schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:00:

Ik heb na lite'ning * mijn eerste rom* verschillende roms geprobeerd, waaronder : criskelo's/ Galnet's MIUI, Exynos/REvolution en Checkrom.
Maar nadat ik rarity had geinstalleerd wist ik, dit is mijn rom!
Hetzelfde gevoel had ik met lit'ning.

Dus voor mensen die nog niet de rom hebben gevonden die bij hun past, of gewoon wat anders willen proberen :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1311860

Veel plezier ermee :)
Tnx voor de tip was na lit'ning naar Exynos verhuist, maar daar ligt de ontwikkeling nu ook stil dus dooorrrr naar Rarity Rom ziet er goed uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 22:00
Ik ben zelf wel gecharmeerd van DlevROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1237495

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balthazear
Michel242186 schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:12:
[...]

Tnx voor de tip was na lit'ning naar Exynos verhuist, maar daar ligt de ontwikkeling nu ook stil dus dooorrrr naar Rarity Rom ziet er goed uit. _/-\o_
graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:10:
[...]

Stock Rom flashen met Odin en opnieuw beginnen denk ik.
Bedankt, had ik ook al geprobeerd. Lukt van geen kanten... Heb er nu wel good old Litening weer op kunnen zetten, via Odin. Dit werkte wel probleemloos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
mbroeders schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:52:
[...]

Je eerste claim heb ik niets op af te dingen ;). Maar dan, hardware acceleratie? Dit zou algemeen bekend moeten zijn, maar nogmaals: Cyanogenmod probeert pure AOSP naar alle telefoons te brengen.
En introduceren nieuwe opties en handigheidjes, plus ze optimaliseren de boel nog wat zodat het wat vlotter loopt. Waarom zouden nexus one/s bezitters anders CM7 flashen als de rom exact gelijk is aan AOSP? Binnen dat kader zou hardware acceleratie niet mistaan vind ik. Maar volgens mij heeft Samsung zijn basisrom zodanig goed voor elkaar dat de gewone devs er met een beetje extra getweak iets zodanig snel en goed van kunnen maken dat CM7 niet echt een 'noodzaak' is voor Galaxy S2 en er niet zoveel gebruikers zijn. Dat was wel even anders bij LG en de O2x :P. Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid checkrom revolution icm speedmod, vind de kitchen-app extreem handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Frigolamptje schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:19:
[...]

En introduceren nieuwe opties en handigheidjes, plus ze optimaliseren de boel nog wat zodat het wat vlotter loopt. Waarom zouden nexus one/s bezitters anders CM7 flashen als de rom exact gelijk is aan AOSP? Binnen dat kader zou hardware acceleratie niet mistaan vind ik. Maar volgens mij heeft Samsung zijn basisrom zodanig goed voor elkaar dat de gewone devs er met een beetje extra getweak iets zodanig snel en goed van kunnen maken dat CM7 niet echt een 'noodzaak' is voor Galaxy S2 en er niet zoveel gebruikers zijn. Dat was wel even anders bij LG en de O2x :P. Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid checkrom revolution icm speedmod, vind de kitchen-app extreem handig :)
Dan gebruiken we precies dezelfde combo :) Werkt echt super! Ik ben al weer even terug naar TW ivm veel betere camera en het lagere muziekvolume (volume op CM7 was gewoon veel te hard, helaas).
Die nieuwe opties klopt ook, zal ik ook zeker niet ontkennen. Waar het mij om ging was dat de hardware acceleratie een puur Samsung geimplementeerd iets is waardoor de devs dat niet naar andere toestellen hebben gebracht. De implementaties moeten namelijk volgens de CM filosofie wel op alle toestellen kunnen draaien, toestel-specifieke eigenschappen zullen daarom niet worden overgenomen.
En CM7 is zeker geen noodzaak! Maar het garandeert je wel van de laatste updates en dat is wel mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Iemand ervaring met modems (bereik/accu verbruik)? Ben aan het zoeken op xda, maar nog niet veel nuttige informatie tegen gekomen (en modems zijn natuurlijk ook regiogevoelig)...

Edit: En weet iemand of er een rom is waar de standaard browser getweaked is zodat hij de tekst reflowed als je in-uit zoomt. Ben nu verplicht om opera te gebruiken...

[ Voor 32% gewijzigd door Frigolamptje op 08-11-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Frigolamptje schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:42:
Iemand ervaring met modems (bereik/accu verbruik)? Ben aan het zoeken op xda, maar nog niet veel nuttige informatie tegen gekomen (en modems zijn natuurlijk ook regiogevoelig)...

Edit: En weet iemand of er een rom is waar de standaard browser getweaked is zodat hij de tekst reflowed als je in-uit zoomt. Ben nu verplicht om opera te gebruiken...
Wat is mis met Opera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Na mijn eerdere posts dat ik opzoek ben naar een nieuwe ROM omdat lite'ning stil ligt heb ik hem eindelijk gevonden!
CriskeloROM:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1168836

Erg fijne en snelle ROM en je kunt hem volledig aanpassen naar je eigen smaak.
TW4.5 zit er standaard bij maar zelf gebruik ik GO launcher EX.
Als je nog op zoek bent naar die ene fijne rom zou ik Criskelo zeker uitproberen!

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Oef, ik ben me even helemaal te pletter geschrokken.

Mn telefoon was leeg, en toen ik hem aan het stroom hing leek het alsof hij vast liep terwijl hij het "batterij scherm" aan het laden was. Hij deed niks meer. Na een tijd maar de batterij eruit en opnieuw opgestart, bleef hij hangen in het allereerste scherm, met slechts de naam van het toestel. Ook recovery en download werkte niet, hij bleef hangen in het betreffende scherm.

Ik me helemaal doodgeschrokken, maar lang verhaal kort, met een JIG, oude bootloader en het terugflashen van de standaard firmware deed hij het uiteindelijk weer. Gelijk een goede reden om Cyanogenmod achter met te laten. DlevROM2 is de volgende die een kans krijgt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Niet noodzakelijk iets mis mee, houd gewoon meer van de look en feel van de standaard android browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Frigolamptje schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:38:
[...]
Niet noodzakelijk iets mis mee, houd gewoon meer van de look en feel van de standaard android browser...
Ik dacht niet dat dat mogelijk was helaas. En op xda ben ik het nog niet tegengekomen. Wel jammer, want met de stock vanilla android browser is het wel mogelijk dacht ik. Dus jammer dat Samsung het eruit gelaten heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Thenotorious schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:45:
Na mijn eerdere posts dat ik opzoek ben naar een nieuwe ROM omdat lite'ning stil ligt heb ik hem eindelijk gevonden!
CriskeloROM:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1168836

Erg fijne en snelle ROM en je kunt hem volledig aanpassen naar je eigen smaak.
TW4.5 zit er standaard bij maar zelf gebruik ik GO launcher EX.
Als je nog op zoek bent naar die ene fijne rom zou ik Criskelo zeker uitproberen!
Welcome to the club :*) Enige wat vervelend is dat Criskelo's TW launcher weigert apps te sorteren. Verder idd een fijne rom, zit er nu sinds v25 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Frigolamptje schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:38:
[...]

Vind ik ook prettig, alleen jammer dat de standaard browser de tekst niet opnieuw schaalt. Anders was er voor mij geen reden om over te stappen. Maar nu gebruik ik om die reden dus Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
l3art schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:39:
[...]

Vind ik ook prettig, alleen jammer dat de standaard browser de tekst niet opnieuw schaalt. Anders was er voor mij geen reden om over te stappen. Maar nu gebruik ik om die reden dus Opera.
Idem en in feite echt wel onnozel, want de Android browser doet het normaal wel uit zichzelf denk ik (bij LG toch wel). Welke knappe knop zag dit weglaten als extra functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:22:
Idem en in feite echt wel onnozel, want de Android browser doet het normaal wel uit zichzelf denk ik (bij LG toch wel). Welke knappe knop zag dit weglaten als extra functionaliteit?
De stock browser doet het ook niet. Zoals Opera up/downscaled met behoud van uitgelijnde artikelen doet geen enkele browser dat (standaardmatig) op Android. Andere browsers hebben meestal een paar gefixte zoomstanden dan wel werkt het enigszins als je uitzoomt. Met variabel in/uitzoomen is Opera naar mijn weten gewoon de beste.
Met wat tweaks schijnt de stock browser wel instelbaar te zijn dat het wel werkt las ik op een ander forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Brad Pitt schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:33:
[...]

De stock browser doet het ook niet. Zoals Opera up/downscaled met behoud van uitgelijnde artikelen doet geen enkele browser dat (standaardmatig) op Android. Andere browsers hebben meestal een paar gefixte zoomstanden dan wel werkt het enigszins als je uitzoomt. Met variabel in/uitzoomen is Opera naar mijn weten gewoon de beste.
Met wat tweaks schijnt de stock browser wel instelbaar te zijn dat het wel werkt las ik op een ander forum.
Hij herschaalt wel als je dubbeltikt op het scherm ofzo. Het werkt allesins goed want ik gebruikte de stock browser al jaren en met de SGS2 heb ik het een aantal uur uitgehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 18:43
Waarom zou iemand geen Opera willen gebruiken? :)
Ik gebruik het nu al een goeie 1,5 jaar, zou geen andere mobiele browser willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frigolamptje schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:36:
Hij herschaalt wel als je dubbeltikt op het scherm ofzo. Het werkt allesins goed want ik gebruikte de stock browser al jaren en met de SGS2 heb ik het een aantal uur uitgehouden :)
Dubbeltik + herschaal = geen "echte" herschaal. Dat is een "gefixte" zoomstand zoals gezegd. Bij Opera kan je een klein stukje uitzoomen: hoppa, uitlijnen. Klein stukje inzoomen: hoppa, uitlijnen. Dit doet standaardmatig geen enkele andere browser op Android. Jammer alleen dat Opera zo brak verticaal scrollt IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik zit nu op DLev rom, en eerste indruk is prima. Alleen synchronisatie met google agenda werkt niet. Ik denk dat dit komt omdat omdat ik "Google Agenda synchroniseren 2.3.7" heb op een 2.3.5 rom. Iemand enig idee of het klopt dat dit voor de problemen zorgt en hoe ik dan weer de 2.3.5 versie krijg?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 26-09 09:35

Dr.Roelski

Walk on ....

Arghh!! gisteren via Kies de laatste officiele update gedaan, maar niet mn micro sd er uit gehaald.
Wat denk je? sd kaartje wordt niet meer gezien door galaxy!
In pc (met usb microsd lezer) nog wel te zien, maar alleen als read only. Met adapter kaartje (waar je zo'n schuifje hebt om hem read only te zetten) kan ik hem nog WEL beschrijven!
Diverse fora gelezen, maar niemand die een echte oplossing heeft (behalve door adapter kaartje te gebruiken zodat ie alleen nog in een pc te gebruiken is).
Meer mensen dezelfde ervaring? Iemand die misschien wel een oplossing heeft? Ik denk dat ik het kaartje maar ga proberen te ruilen, maar het blijft vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Dr.Roelski schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:38:
Arghh!! gisteren via Kies de laatste officiele update gedaan, maar niet mn micro sd er uit gehaald.
Wat denk je? sd kaartje wordt niet meer gezien door galaxy!
In pc (met usb microsd lezer) nog wel te zien, maar alleen als read only. Met adapter kaartje (waar je zo'n schuifje hebt om hem read only te zetten) kan ik hem nog WEL beschrijven!
Diverse fora gelezen, maar niemand die een echte oplossing heeft (behalve door adapter kaartje te gebruiken zodat ie alleen nog in een pc te gebruiken is).
Meer mensen dezelfde ervaring? Iemand die misschien wel een oplossing heeft? Ik denk dat ik het kaartje maar ga proberen te ruilen, maar het blijft vreemd.
Kaartje volledig wipen door hem te overschrijven met nulletjes. Met linux kan je het eenvoudig met:

dd if=/dev/zero of=/dev/cardreaderdevice

en dan wachten tot het gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Er is een nieuwe betaversie uit van Siyah kernel (link is naar .zip). Deze heeft een leuke feature. Het is mogelijk om via een applicatie (2nd Core Tegrak) een core uit te zetten. Dit kan de telefoon geheel single core laten draaien of dynamisch single core waarbij de tweede core weer geactiveerd wordt als die nodig is. Er staat dat dit veel batterij zou moeten sparen. Het zal mij benieuwen. Eerst zien dan geloven, maar een mooie innovatie vind ik het wel.

Tot nu draait het soepel. Over verbruik kan ik niks zeggen. De kernel staat pas 20 minuten op mijn mobiel.

Specs

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 16:59
Klinkt echt geniaal!

Alleen mijn ervaring met siyah beta kernels is helaas niet zo best, kreeg er verschrikkelijk vastlopers door met cm7. Laten we hopen dat 2.2 snel officieel uit komt!

• Kwak
Ben je fanatiek met undervolten? Dat zou het kunnen verklaren. Maar wellicht heb je dat zelf al lang uitgezocht. Op XDA zijn wel tevreden CM7 gebruikers met Siyah kernel.

Specs

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:45:
Oef, ik ben me even helemaal te pletter geschrokken.

Mn telefoon was leeg, en toen ik hem aan het stroom hing leek het alsof hij vast liep terwijl hij het "batterij scherm" aan het laden was. Hij deed niks meer. Na een tijd maar de batterij eruit en opnieuw opgestart, bleef hij hangen in het allereerste scherm, met slechts de naam van het toestel. Ook recovery en download werkte niet, hij bleef hangen in het betreffende scherm.

Ik me helemaal doodgeschrokken, maar lang verhaal kort, met een JIG, oude bootloader en het terugflashen van de standaard firmware deed hij het uiteindelijk weer. Gelijk een goede reden om Cyanogenmod achter met te laten. DlevROM2 is de volgende die een kans krijgt.
Dezelfde ervaring heb ik ook gehad na het testen van CM. Dus voor mij ook de reden om cyanogenmod achter me te laten. Ik draai nu Symphony 2.1.0.

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 26-09 09:35

Dr.Roelski

Walk on ....

RedShift schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:40:
[...]

Kaartje volledig wipen door hem te overschrijven met nulletjes. Met linux kan je het eenvoudig met:

dd if=/dev/zero of=/dev/cardreaderdevice

en dan wachten tot het gedaan is.
Helaas, dit heeft niet geholpen.
Ik weet volgens de specs van de kaartjes dat er bitjes zijn die de kaart tijdelijk of permanent in read only kunnen zetten. Waarschijnlijk is dit gebeurd. Het enige maffe hier aan is dat als je een converter gebruikt dat er dan nog wel naar geschreven kan worden.

• ny-hardcore
Dr.Roelski schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:15:
[...]

Helaas, dit heeft niet geholpen.
Ik weet volgens de specs van de kaartjes dat er bitjes zijn die de kaart tijdelijk of permanent in read only kunnen zetten. Waarschijnlijk is dit gebeurd. Het enige maffe hier aan is dat als je een converter gebruikt dat er dan nog wel naar geschreven kan worden.
En opnieuw partities aanmaken?
Heeft bij jij wel eens gewerkt

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Kwak schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:13:
Er is een nieuwe betaversie uit van Siyah kernel (link is naar .zip). Deze heeft een leuke feature. Het is mogelijk om via een applicatie (2nd Core Tegrak) een core uit te zetten. Dit kan de telefoon geheel single core laten draaien of dynamisch single core waarbij de tweede core weer geactiveerd wordt als die nodig is. Er staat dat dit veel batterij zou moeten sparen. Het zal mij benieuwen. Eerst zien dan geloven, maar een mooie innovatie vind ik het wel.

Tot nu draait het soepel. Over verbruik kan ik niks zeggen. De kernel staat pas 20 minuten op mijn mobiel.
Klinkt goed. Gisteren geflashed via CWM. Cache en Dalvik gewiped en het werkt prima. Ik ben benieuwd hoeveel batterij het gaat schelen...

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Bebob_NL schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 07:09:
[...]

Klinkt goed. Gisteren geflashed via CWM. Cache en Dalvik gewiped en het werkt prima. Ik ben benieuwd hoeveel batterij het gaat schelen...
Er is weer een nieuwe beta uit. versie 2.2(beta6)
http://www.gokhanmoral.co...1/Siyah-v2.2beta6-CWM.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die heeft (micro) lag bij mij dus was er snel weer af :) Versie 5.1 is hier/vind ik echt veel smoother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Toch met mijn eigenwijze kop weer eens een miui versie geprobeerd van galnet daarna een mod van het een en ander met cwm. Blijft mijn sgs2 weer steken bij het bootscherm met het gele uitroepteken.
Toetsencombinatie werkt niet om hem in recovery te krijgen. Downloadmode kan wel. Dus dat wordt weer Odin gebruiken. Of is er nog een andere methode om in recovery te komen zonder pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:18
Gebruik nu al enige weken HyperDroid-Androidmeda en moet zeggen ben zeer tevreden met deze rom.
Alleen sinds de laatste update hebben ze weer een Multi CSC "MultiCSC_OXA_I9100OXXKI2" er aan toegevoegd alleen klopt deze niet met de regio Nederland. Dit merk je ook als je handsent sms gebruikt en die aangeeft dat de griekse taal geinstalleerd moet worden. Nu heb ik met een CSC tool gekeken en kan ik uit verschillende CSC sales codes kiezen alleen zie ik geen Nederland (XEN) er tussen staan.

Nu is mijn vraag heeft iemand dit ook al ervaren en hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mabili schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:22:
Gebruik nu al enige weken HyperDroid-Androidmeda en moet zeggen ben zeer tevreden met deze rom.
Alleen sinds de laatste update hebben ze weer een Multi CSC "MultiCSC_OXA_I9100OXXKI2" er aan toegevoegd alleen klopt deze niet met de regio Nederland. Dit merk je ook als je handsent sms gebruikt en die aangeeft dat de griekse taal geinstalleerd moet worden. Nu heb ik met een CSC tool gekeken en kan ik uit verschillende CSC sales codes kiezen alleen zie ik geen Nederland (XEN) er tussen staan.

Nu is mijn vraag heeft iemand dit ook al ervaren en hoe zou ik dit het beste kunnen oplossen?
He Mabili, ik heb hetzelfde probleem.....ik heb de oplossing ook nog niet gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmate13
  • Laatst online: 26-08-2022
Maak gebruik van Criskelo, inmiddels V3.0

Door onbekende oorzaak ben ik, als ik op de klok tap mijn app met uitgebreide wekker/stopwatch/countdown kwijt.
Kan iemand mij zeggen welke app dit is en of deze los de downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soulmate13 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:20:
Kan iemand mij zeggen welke app dit is en of deze los de downloaden is?
Dat is ClockPackage.apk. Kan je uit de Rom extracten als je die (weer) download en in /system/app zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Per abuis heb ik mijn vraag eerst in het normale galaxy s2 topic gesteld. Dus vandaar de min of meer dubbel post. Sorry. Maar ik heb root dus het verzoek werd gedaan of ik mijn vraag hier wilde neerleggen.

Ik ben zelf nog niet toe aan het flashes van 100% aangepaste firmware. Want die van samsung vind ik zo gek nog niet.

Ik heb even een snelle vraag voordat ik mijn phone laat updaten via kies.

Op dit moment draai ik 2.3.3. voorzien van root acces. Als ik de telefoon nu aan kies hang geeft hij aan dat er een update beschikbaar is voor mijn telefoon. 2.3.5.

De route dit ik wil volgen.
  • Update via kies (zodat ik niet al mijn programma's weer opnieuw moet gaan instaleren)
  • Vervolgens de oude bootloader weer instaleren
  • Hierna mijn root acces herstellen met xda chainfire methode
  • Keertje de jigg er in doen om de gele driehoek weer kwijt te raken
Mijn vraag, gaat dit zo werken, of is dit vragen om problemen. Iemand hier toevallig al ervaring mee?

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmate13
Thnx. Ga ik gelijk aan werken.
Ik laat nog even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmate13
ClockPackage.apk gaat installeren.
Uiteindelijk, paar seconden, melding niet geinstalleerd. Ook niet via CWM.
Nog raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soulmate13 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:45:
ClockPackage.apk gaat installeren.
Uiteindelijk, paar seconden, melding niet geinstalleerd. Ook niet via CWM.
Nog raad ?
Met de hand in /system/app gezet en de permissions goed gezet? Niet installeren hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmate13
Ok. Aan het stoeien geweest. Met Linda Manager.
Als ik de .apk select kan ik geen permissions goed zetten. Moet ik hier een
andere "verkenner" voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soulmate13 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:23:
Moet ik hier een andere "verkenner" voor gebruiken?
Root Explorer will do the trick. Wel voor het kopieëren rechtsboven even op R/W drukken zodat er R/O komt te staan, anders doet ie het niet. Na de file er op te zetten gezet er lang op drukken en permissies aanpassen zoals hieronder. Filename klopt in dat plaatje niet, was vanwege een andere Android-vraag :P

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/SC20111109-193409.png

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 11-11-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmate13
Helemaal top !!
Dank je wel. Vervolgens even een reboot gedaan en jawel....tadaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Omega Series v4.x►~~New Era in SG2~New v4.1 erop gezet.
Maar heb met mijn stomme kop de verkeerde Launcher geselecteerd
De optie altijd gebruiken geselecteerd
Hoe kan ik die weer wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:19:
Gisteren Omega Series v4.x►~~New Era in SG2~New v4.1 erop gezet.
Maar heb met mijn stomme kop de verkeerde Launcher geselecteerd
De optie altijd gebruiken geselecteerd
Hoe kan ik die weer wijzigen
Instellingen - applicaties - applicaties beheren - alle applicaties. Zoek dan in je lijst de launcher die hebt gekozen en kies vervolgens voor 'standaardinstellingen wissen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbroeders schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:28:
[...]

Instellingen - applicaties - applicaties beheren - alle applicaties. Zoek dan in je lijst de launcher die hebt gekozen en kies vervolgens voor 'standaardinstellingen wissen'.
Daar kan ik alleen TW4 app vinden maar daar kan ik niets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:55:
Daar kan ik alleen TW4 app vinden maar daar kan ik niets mee
Dan installeer je HomeSwitcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:09:
[...]

Dan installeer je HomeSwitcher.
Als ik jou niet had
Perfect
Thanks

PS Weet jij hoe je het geluid van de S2 harder krijgt via de headset

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 19:29 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.