I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Im notorious
Ja, of je moet een rom manager met een kernel flasher op je sgs hebben.Thenotorious schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:47:
Er is een nieuwe versie van speedmod uit , moet ik die gewoon dan via odin over de bestaande flashen? Dus PDA aanvinken en dan de file openen dan 'start' ?
^ Post is hierboven!
Oke dat is makkelijkkiwie2 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:51:
[...]
Ja, of je moet een rom manager met een kernel flasher op je sgs hebben.
Im notorious
Mensen rooten en flashen omdat KIES erg onhandig is en omdat Samsung er teveel rotzooi erop zetThenotorious schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:08:
[...]
Oke dat is makkelijkJa via een rom manager kan natuurlijk ook, ben een beetje nieuw in dit root wereldje maar alles is tot nu toe nog makkelijk..
Vergeet trouwens niet soms een backup te maken met clockwork mod.:-)
^ Post is hierboven!
Ja heb ik natuurlijk al gedaankiwie2 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:18:
[...]
Mensen rooten en flashen omdat KIES erg onhandig is en omdat Samsung er teveel rotzooi erop zet.
Vergeet trouwens niet soms een backup te maken met clockwork mod.:-)
Kan ik overclocken/underclocken ook gewoon terugzetten naar normaal als ik het niet meer wil?
Im notorious
Heel verhaal getypt op mijn tab druk ik op terug :-).Thenotorious schreef op maandag 24 oktober 201@ 00:21:
[...]
Ja heb ik natuurlijk al gedaanEn ik heb ook een usb JIG voor het geval dat er iets misgaat..
Kan ik overclocken/underclocken ook gewoon terugzetten naar normaal als ik het niet meer wil?
Wanneer je een kernel flasht met een overclock functie bijv 1400mhz betekend het nog niet dat je telefoon na die flash 1400mhz draaid. De OC moet je eerst omhoog krikken met setcpu verkrijgbaar op de market. Je kan je telefoon ook underclocken naar 200mhz maar dit maakt volgens mij niet veel uit omdat het vermogen naar je cpu niet verlaagt wordt.
Je kan je telefoon dus met die apk over en underclocken. Een kernel verhoogt nooit uit zijn eigen je OC, dit moet je altijd zelf doen via setcpu.
[ Voor 9% gewijzigd door Strunkie op 24-10-2011 00:31 ]
^ Post is hierboven!
ja dat had ik ook gezien maar het brengt verder geen ergere schade aan als je het vergelijkt met bijv. speedmod erop flashen?kiwie2 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:29:
[...]
Heel verhaal getypt op mijn tab druk ik op terug :-).
Wanneer je een kernel flasht met een overclock functie bijv 1400mhz betekend het nog niet dat je telefoon na die flash 1400mhz draaid. De OC moet je eerst omhoog krikken met setcpu verkrijgbaar op de market. Je kan je telefoon ook underclocken naar 200mhz maar dit maakt volgens mij niet veel uit omdat het vermogen naar je cpu niet verlaagt wordt.
Im notorious
Wat bedoel je met schade? Cpu opblazen? Dat gebeurt zelden alle kernels worden meestal wel goed getest. En tja je loopt natuurlijk altijd een risico.Thenotorious schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:30:
[...]
ja dat had ik ook gezien maar het brengt verder geen ergere schade aan als je het vergelijkt met bijv. speedmod erop flashen?
^ Post is hierboven!
Vrijdag erop gezet en draait zonder problemen hier.
De kitchen is toch wel prettig voor iemand die nog behoorlijk groen is in de wereld van Android.
Ik ben me flink aan het verdiepen in de custom ROMs / Kernels op de S2 en op dit moment heb ik Cognition S2 draaien met de SpeedMod K2-5 Kernel en dat bevalt me tot nu wel. Vrij standaard S2 ROM met kleine tweaks.
Ik zit alleen met een paar vragen. Ik heb uiteraard dat gele driehoek nu als ik mijn telefoon start. Dit is toch enkel een visuele indicatie dat hij geroot is? Verder vroeg ik me af of er een limiet zit op het aantal keren dat je de S2 flashed? Omdat er een counter loopt? En ik weet van de Jig.
Voor de Cognition S2 rom had iker MIUI op draaien en daarin zat onder de instellingen de optie om applicaties te beschermen met een code. Weet iemand welke app dit is? er zijn er heel wat die dit doen, maar ik vond juist deze er goed en simpel uit zien.
Hij houdt het aantal flashes bij. Als dat aantal boven de 0 is, dan toont die gele driehoek. Bij reparatie lezen ze het aantal uit, zodat ze kunnen bepalen of de reparatie onder garantie valt. De counter is op 0 te zetten met behulp van een zogenaamde USB Jig. Er zit geen limiet op het aantal keer flashen.Bitbron schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:14:
Ik zit alleen met een paar vragen. Ik heb uiteraard dat gele driehoek nu als ik mijn telefoon start. Dit is toch enkel een visuele indicatie dat hij geroot is? Verder vroeg ik me af of er een limiet zit op het aantal keren dat je de S2 flashed? Omdat er een counter loopt? En ik weet van de Jig.
Ik had hiervoor ook de speedmod kernel maar als ik nu bij info over de telefoon > kernel ga kijken staat er geen speedmod meer. Betekent dit dat ik geen speedmod meer heb?
Im notorious
"Ensure that you have downloaded the Galaxy S2 Overclock Essentials zip file which contains the Odin flash tool as well as the Overclock kernel which will be required in the due course of the article."Thenotorious schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:35:
Betekent dit dat ik geen speedmod meer heb?
Nickname does not reflect reality
Enorm kale rom (slechts 47 mb groot) die doet wat hij moet doen. Er zit een handige tool bij die je allerlei tweaks laat uitvoeren en missende apps installeert.
Vandaag ook Siyah kernel 2.0 eroverheen geflashed, dat ging fout!
Siyah 2.0 werkt niet met insanity, wil je deze wel gebruiken flash dan Siyah-v2.1b13
Let op, dit bestand is voor CWM!
[ Voor 3% gewijzigd door Cobesz op 24-10-2011 12:48 ]
Dude, hoe kom je aan Siyah 2.1? Op XDA is die nog niet released.Cobesz schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:47:
Siyah 2.0 werkt niet met insanity, wil je deze wel gebruiken flash dan Siyah-v2.1b13
Let op, dit bestand is voor CWM!
[ Voor 72% gewijzigd door Cobesz op 24-10-2011 15:11 ]
als je hem op 200mHz draait, dan draait hij altijd dual-core, als je hem op de stock-1200mHz houd draait hij idle single-core, ook bij zwaardere programma's (super-pi, of coin-dozer xD) draait hij nog steeds single-core, om dus het voordeel van batterij besparen te hebben door de dual core, kun je hem dus beter laag houden ik neem aan dat wanneer je hem op 1,4gHz+ zet de batterij abnormaal snel leeg zal zijn?kiwie2 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:29:
[...]
Heel verhaal getypt op mijn tab druk ik op terug :-).
Je kan je telefoon dus met die apk over en underclocken. Een kernel verhoogt nooit uit zijn eigen je OC, dit moet je altijd zelf doen via setcpu.
Het is nog beta dus stabiliteit is niet gegarandeerd. Maar hoe bevalt deze kernel tot nu toe? Is die zuiniger dan 2.0? Heb jij toevallig ook een changelog? Ik vind het best leuk om een beta te flashen, maar ik wil dan wat informatie hebben.
Edit: Hij bevalt zeer goed, voelt heel snel aan ook (heb mijn govenor op smartassV2 staan), maar zoals ik net al aangaf, ik kreeg een random reboot.
[ Voor 32% gewijzigd door Cobesz op 24-10-2011 15:15 ]
SmartAss draait hier echt way minder goed dan bijv. ondemand. Random reboots ook (nogal vaak al) gehad. Verder is het echt geen speciale no-drain kernel of zo aangezien ik met SpeedMod gewoon minimaal dezelfde idle-drain/accuduur heb. Undervolten: zinloos. De minimale frequentie op 25/100MHz zetten: zinloos*Cobesz schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:13:
Edit: Hij bevalt zeer goed, voelt heel snel aan ook (heb mijn govenor op smartassV2 staan), maar zoals ik net al aangaf, ik kreeg een random reboot.
*Let wel: zinloos als in *merkbaar* verschil. Het zou uiteraard zomaar kunnen dat je d.m.v. undervolten i.p.v. 2 dagen 3 uur en 13 minuten opeens 2 dagen 3 uur en 15 minuten accuduur hebt, geen idee verder
Heb nog niet de laatste versie van Siyah gedraaid waar wéér een no-drain/AOS gedoe in is verwerkt omdat ik tussendoor even SpeedMod wilde testen, die dus zoals gezegd (in mijn optiek) minimaal gelijkwaardig draait.
Ik probeer ondemand wel even een uurtje
In de zin van niet-altijd-even-smooth. Zo af en toe een hapering. Zo af en toe framedrops. Let wel: deze governor is in de loop van de tijd nogal aangepast. Van niet-werkbaar tot nu-best-prima. Vroeger zakte hij veel te snel een paar frequenties naar beneden. Nu blijft 'ie lang genoeg hangen om smooth te zijn/blijven. Maar naar mijn mening dus niet constant genoeg. Verder merk ik ook geen enkel verschil in accuduur tussen deze governorsCobesz schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:22:
Smartass draait bij jou minder goed in de zin van? Ik heb 0.0 lag en het voelt fantastisch aan.
Ik weet even niet waar deze te plaatsen, ik gok op hier:
Weet iemand hoe het zit met de Firmware versies, en hoe ik bepaal welke ik heb, de verschillen etc?
Ik heb onlangs een SGS2 van een andere Tweaker overgekocht en ben dus benieuwd wat ik precies heb voordat ik ga experimenten met rooten etc.
It's always DNS...
Je kan kijken welke je hebt als je op het home-scherm staat en dan op menu drukt. Dan helemaal naar onderen scrollen naar 'over het toestel', en dan onderaan kijken naar baseband, kernel en buildnummer.ShadyNetworker schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:35:
Hey all,
Weet iemand hoe het zit met de Firmware versies, en hoe ik bepaal welke ik heb, de verschillen etc?
Ik heb onlangs een SGS2 van een andere Tweaker overgekocht en ben dus benieuwd wat ik precies heb voordat ik ga experimenten met rooten etc.
Buildnummer is wat het meest gebruikt wordt in de naam van roms. De nieuwste officiele gelekte roms vind je op sammobile of in de xda thread van intratech. Verschillen zijn lastig in het algemeen aan te geven.
Om te rooten en wat verschillende ervaringen met custom roms te lezen kan je deze thread doorkijken en rondkijken op XDA. Daar worden de meeste custom roms gepubliceerd.
Ik merkte de volgende punten op na een middag/avond gebruik:
- Camera is bugged (f/c')
- Gallery laad heel sloom en sommige foto's ook niet (ook quickpic en andere gallery's geprobeerd)
- Random Reboots
- Touch screen stopt opeens met werken.
Al met al, het loopt niet helemaal soepel. Wel hele goede benchmark resultaten (5120 in quadrant met 1200 mhz!)
Instellingen > over de telefoon.ShadyNetworker schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:35:
Hey all,
Ik vond die panorama shots sowieso maar halve bak werken, slechte kwaliteit en meestal klikt ie helemaal niets, kan overigens ook aan mijn niet-zo-steady hands liggen verder maar goedbusinka19 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:45:
Mensen met Criskelo rom, kunnen jullie hacked camera van Potatoman installeren? Bij mij wil die het niet doen. Hacked camera uit de rom zelf vind ik gaar. Niet qua kwaliteit maar de helft van de stock settings mist gewoon, waaronder panorama en dat is een big no-no.
[ Voor 38% gewijzigd door Dekar op 24-10-2011 19:29 ]
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
selecteer reboot in restore mode (oid) en dan kun je daar uit kiezen.
met de volume knoppen ga je door het menu heen (boven en naar onder).
Dit vond ik op een ander forum. weet niet wat waar is:
downloaded apps, apps and OS setings, contacts, messages are backed up in data
boot has the initrd.gz and zImage.
system has the system files (/system)
cache has the cache (/cache).
sd-ext has the ext partition... that if you created one.
geen idee wat het allemaal inhoudt. ik ga nu iig data restoren. mocht er iemand zijn die de rest beter kan uitleggen, dan graag
edit: weet overigens ook niet of het problemen kan opleveren dat ik mijn data map uit mijn stoch 2.3 restore in mijn nieuwe 2.5?
edit2: antwoord lijkt ja, zit nu in een oneindelige boot loop
[ Voor 12% gewijzigd door justinnn op 24-10-2011 20:34 ]
Draai Criskelo V27 met Siyah 2.0.
Ik heb de nieuwe exynos 7.2 erop geflasht.
Hij startte toen gewoon op, heb daarna met advanced restore de data van mn cwm backup gerestored (2.3.3 android stockrom backup) en nu blijft hij maar bootloopen bij die S die uit allemaal blauwe blokjes wordt opgebouwd..
what to do?
edit: als ik de batterij eruit haal en er weer in doe blijft hij ook automatisch opstarten..
[ Voor 12% gewijzigd door justinnn op 24-10-2011 20:48 ]
via odin een officiele rom installeren, opnieuw rooten en opnieuw exynos flashen?justinnn schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:47:
ik kom via factory reset niet meer uit mijn boot loop.
Ik heb de nieuwe exynos 7.2 erop geflasht.
Hij startte toen gewoon op, heb daarna met advanced restore de data van mn cwm backup gerestored (2.3.3 android stockrom backup) en nu blijft hij maar bootloopen bij die S die uit allemaal blauwe blokjes wordt opgebouwd..
what to do?
edit: als ik de batterij eruit haal en er weer in doe blijft hij ook automatisch opstarten..
Daarna alles met de hand opnieuw instellen
1. cwm backup totaal gerestored.
2. met titanium backup de gewenste dingen gebackupt
3. exynos bootloader via cwm erop
4. exynos custom rom via cwm erop
5. backups met titanium terug gezet
Met speedmod gaat mijn batterij lekker lang mee ziten deze funties ook in siyah?
^ Post is hierboven!
Prestaties zijn prima. Maar ik heb nooit echt verschil gemerkt tussen de kernels. Ik heb speedmod, ninephetamine, default kernel met en zonder CF root en Siyah gebruikt. Echt verschillen in prestaties heb ik nooit gemerkt. Wel zijn de scores wisselend bij synthetische benchmarks. Maar wat dat zegt weet ik niet.
Het verbruikt goed meten is lastig omdat dit voor het overgrote deel wordt bepaald door wat je doet met je telefoon. De kernel speelt een veel kleinere rol.
Je kan ook op 25MHz draaien als je de goede file in init.d edit.Kwak schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:43:
Wellicht kan ik lager.
Die doet het prima i.c.m. SetCPU hoor. Als in: je kan een min/max frequentie instellen, governor aanpassen en profielen aanmaken. Je kan met SpeedMod echter niet undervolten en dat soort dingen, dat niet mee. Maar dat laatste scheelt dus erg weinig in de praktijk qua accuduur. YMMV uiteraard, dus ben wel benieuwdKwak schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:42:
Hiervoor heb ik vrijwel uitsluitend Speedmod gebruikt en deze zou naar verluidt niet overweg kunnen met SetCPU.
Hoewel undervolten nog altijd meer scheelt dan de frequentie aanpassen...Brad Pitt schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:15:
[...]
... Je kan met SpeedMod echter niet undervolten en dat soort dingen, dat niet mee. Maar dat laatste scheelt dus erg weinig in de praktijk qua accuduur. ...
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Betwijfel dat ten zeerste. Je frequenties aanpassen dat de telefoon met het scherm uit niet hoger gaat dan bijv. 200 of 500MHz zal denk ik meer schelen dan die paar millivolts die je lager instelt.mbroeders schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:49:
Hoewel undervolten nog altijd meer scheelt dan de frequentie aanpassen...
Maar jij hebt gebruikerservaring hiermee begrijp ik?
Ah, niet gaan uitdagen heBrad Pitt schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:09:
[...]
Betwijfel dat ten zeerste. Je frequenties aanpassen dat de telefoon met het scherm uit niet hoger gaat dan bijv. 200 of 500MHz zal denk ik meer schelen dan die paar millivolts die je lager instelt.
Maar jij hebt gebruikerservaring hiermee begrijp ik?Vertel maar dan, je ging van... naar...?
Ik heb undervolting en underclocking geprobeerd, maakt voor mij allemaal geen enkel verschil. Maar, wat ik op internet vond, was dat undervolten wél meer effect heeft dan underclocken. Zie bijvoorbeeld deze site. Dus als mensen dan zo nodig op die manier batterijverbruik willen verminderen, zou ik eerder undervolten dan underclocken aanraden. That's all
-en als scherm uit staat blijft CPU toch sowieso in laagste stand, ongeacht je profiel???-
[ Voor 3% gewijzigd door mbroeders op 25-10-2011 11:45 ]
Zit er op de 'stock' MIUI ook de Application Protection? (password zetten op apps?).
JaBitbron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:51:
Ik zit ook te denken om weer te switchen naar de MIUI interface, alleen nu de MIUI ipv GalnetMIUI.
Zit er op de 'stock' MIUI ook de Application Protection? (password zetten op apps?).
Precies, same here jambroeders schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:44:
Onzin, we praten maximaal over minuten. Dus wat dat betreft zitten we op één lijn. Ik heb echt veel roms geprobeerd, en minimaal een paar dagen gedraaid, en bij alle roms mag ik 's avonds aan de lader. Dus ik ging zeker niet van ... naar ...
Op die site lees ik ook geen enkele gebruikerservaringMaar, wat ik op internet vond, was dat undervolten wél meer effect heeft dan underclocken. Zie bijvoorbeeld deze site.
Nee hoor, hoezo dat dan? Als er een app zwaar actief is zal de CPU gewoon rustig doorpompen. Pas als de telefoon in deep sleep gaat is het verbruik gering. Als je iets zit te ftp'en of zo met het scherm uit zal de CPU gewoon nog rustig throttlen naar hogere frequenties. Als je een losse screen-off profiel aanmaakt kan je dat beheren. Zal voor de meeste mensen uiteraard een onzinnige instelling zijn omdat je meestal bezig bent met het scherm aan dus is het ook weer een theoretisch iets, maar ja, in het kader van alle beetjes helpen-en als scherm uit staat blijft CPU toch sowieso in laagste stand, ongeacht je profiel???-
Om eerlijk te zijn heb ik geen enkele zin om het effect daadwerkelijk te gaan onderzoeken. Maar, ik luister veel muziek via mijn telefoon, dus theoretisch zou een screen off profiel zin hebben dus. Ach, wie weet stel ik het eens in en kom dan over een paar dagen hier roepen dat mijn accuduur verdubbeld is! We gaan het meemakenBrad Pitt schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:53:
Nee hoor, hoezo dat dan? Als er een app zwaar actief is zal de CPU gewoon rustig doorpompen. Pas als de telefoon in deep sleep gaat is het verbruik gering. Als je iets zit te ftp'en of zo met het scherm uit zal de CPU gewoon nog rustig throttlen naar hogere frequenties. Als je een losse screen-off profiel aanmaakt kan je dat beheren. Zal voor de meeste mensen uiteraard een onzinnige instelling zijn omdat je meestal bezig bent met het scherm aan dus is het ook weer een theoretisch iets, maar ja, in het kader van alle beetjes helpen
Wat je voor de lol even zou kunnen proberen en wat ook echt nul inspanning kost is: start CPU Spy, reset de timers, open je Music app en ga een uurtje luisteren. Check erna weer CPU Spy en zie hoeveel throttles er zijn geweest naar de hogere frequenties. Indien nihil: zo laten. Indien toch wat 1000/1200MHz jumps: profiel doenmbroeders schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:03:
Maar, ik luister veel muziek via mijn telefoon, dus theoretisch zou een screen off profiel zin hebben dus.
Zal ik doen!Brad Pitt schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:10:
[...]
Wat je voor de lol even zou kunnen proberen en wat ook echt nul inspanning kost is: start CPU Spy, reset de timers, open je Music app en ga een uurtje luisteren. Check erna weer CPU Spy en zie hoeveel throttles er zijn geweest naar de hogere frequenties. Indien nihil: zo laten. Indien toch wat 1000/1200MHz jumps: profiel doen
Kijk, dat is mooi
Ik heb prima service hoor (Vodafone NL).Bitbron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:12:
[...]
Kijk, dat is mooiIk lees alleen over een "no service" bug in de laatste MIUI build, ik wacht nog wel even op de volgende update(s)
Ik heb alleen wat last met het krijgen van een GPS Fix. Gisterochtend en vanochten lukte het met GPS Aids, maar het duurde wel langer dan normaal. Met Lite'ning had ik GPS Aids nooit nodig. Gistermiddag echter heb ik de hele weg naar huis (30minuten met de fiets) geen fix kunnen krijgen, ook niet met GPS Aids. 's Avonds tijdens een workout met Sportstracker aan op de zolderkamer (crosstrainer) kreeg hij wel weer een fix (voor de slimmerikken, ik heb een bluetooth hartslagband, het ging me dus niet om de gps positie tijdens het sporten).
Hebben andere MIUI gebruikers daar ook last van?
Die is net gereleased (edit: dit is GalnetMIUI):Bitbron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:12:
[...]
Kijk, dat is mooiIk lees alleen over een "no service" bug in de laatste MIUI build, ik wacht nog wel even op de volgende update(s)
http://www.galnetmiui.co.uk/landing/forums/showthread.php/2267-1.10.25-i9100-best-release-yet
- Network issues should be resolved
bericht van vincenzo91
Someone stolen my iPhone 4S and my Galaxy SII today. I was beaten.
I'm at hospital at the moment.
I'm really sad at the moment, I'm without any mobiles and I cannot anymore develop. I don't have money to buy another phone.
I'm at hospital, here in Italy there is no insurance need. They broke my lag...
I don't know if I'll continue to develop. I don't want to loose other money.

achja genoeg andere Rom bakkers
Ik heb eigenlijk mijn oog laten vallen op de 'stock' MIUI ipv GalnetMIUI. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 'normale' versie van MIUI wat minder bloatware in de ROM heeft. Hopelijk wordt het daar nu ook snel opgelostPred schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:00:
[...]
Die is net gereleased:
http://www.galnetmiui.co.uk/landing/forums/showthread.php/2267-1.10.25-i9100-best-release-yet
[...]
Dat heb je ook goed gelezenBitbron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:12:
[...]
Ik heb eigenlijk mijn oog laten vallen op de 'stock' MIUI ipv GalnetMIUI. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 'normale' versie van MIUI wat minder bloatware in de ROM heeft. Hopelijk wordt het daar nu ook snel opgelost
Ik vermoed dat die bugs a.s. vrijdag ook wel opgelost zijn in de standaard MIUI build.
Overigens "- Improved Battery Life" staat ook zon beetje in elke Galnet changelog haha...
Ohja, sorry, die update is van GalnetMIUI.Bitbron schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:12:
[...]
Ik heb eigenlijk mijn oog laten vallen op de 'stock' MIUI ipv GalnetMIUI. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 'normale' versie van MIUI wat minder bloatware in de ROM heeft. Hopelijk wordt het daar nu ook snel opgelost
Na een zoektocht op XDA uiteindelijk gelezen dat dit met Villainrom niet zo is, en je dus de analoge audio uit tegelijkertijd met HDMI kan gebruiken. Ik heb Villainrom 3.0 geflashed en kan dit bevestigen, maar nu ben ik verder niet zo te spreken over deze rom. Weet iemand welke andere roms ook analoge audio + HDMI ondersteunen?
Verwijderd
Vanochtend de Siyah-v2.1b13-CWM kernel geflasht icm CriskeloRomGSGII-V27-MD5
Hiervoor draaide ik Siyah-v2.0beta2 icm CriskeloRomGSGII-V27-MD5
Ik heb bij beide het probleem dat vaak als ik hem uit mijn broekzak haal dat het scherm zwart blijft.
Toestel reageert nergens meer op.
Enige wat ik kan doen is batterij eruit en weer aanzetten.
Ondertussen blijkt dat ik op het moment van het zwarte scherm niet te bereiken ben.
Weet iemand waar dit aan ligt
Gooi je er toch even als test een andere kernel op (die wat minder agressief is qua settings) zoals SpeedMod?Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:25:
Weet iemand waar dit aan ligt
Verwijderd
GevondenBrad Pitt schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:43:
[...]
Gooi je er toch even als test een andere kernel op (die wat minder agressief is qua settings) zoals SpeedMod?
Is dit de goede speedmod-kernel-s2-source-k2-10-for-developers.zip
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 20:00 ]
Als ik 1 ding heb geleerd is dat de laatste builds meestal wel iets hebben.
en is er een maniertje om als je 2x op de homescreen button drukt dat die terug keert naar het door jou ingestelde homescreen, en niet naar de 1e pagina. want anders zit mijn wallpaper niet in het midden
Audi S3
Laatst kwam ik een lijstje tegen met wat je wel en niet kon freezen maar weet niet of dat hier was.
Heeft iemand die lijst?
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Wilde die net linken ja! Draai die zelf ook, naar volle tevredenheid. Lage idle drain, smooth, the worksVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:54:
Is dit de goede speedmod-kernel-s2-source-k2-10-for-developers.zip
Hangt af van je Launcher? Met TouchWiz kan het afhankelijk van de versie/Rom d.m.v. een default.prop aanpassing* regelen en met de meeste 3rd-party Launchers kan je het sowieso wel instellen.MexxT schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:42:
en is er een maniertje om als je 2x op de homescreen button drukt dat die terug keert naar het door jou ingestelde homescreen, en niet naar de 1e pagina. want anders zit mijn wallpaper niet in het midden
Site is vast wel te vinden maar heb hier even de lijst in PDF-vorm voor je online gezetDaywalk3r schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:44:
Heeft iemand die lijst?
* Mijn bestand gaat uit van 5 homescreens, je komt dus op de 3de uit. Als je meer/minder screens hebt hem even editten met bijv. NotePad++. Gewoon je bestaande default.prop in /system overschrijven met deze versie
[ Voor 51% gewijzigd door Brad Pitt op 26-10-2011 10:12 . Reden: Link toegevoegd ]
Ik draai de sensation rom, deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194765Brad Pitt schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:47:
[...]
Wilde die net linken ja! Draai die zelf ook, naar volle tevredenheid. Lage idle drain, smooth, the works
[...]
Hangt af van je Launcher? Met TouchWiz kan het afhankelijk van de versie/Rom d.m.v. een default.prop aanpassing* regelen en met de meeste 3rd-party Launchers kan je het sowieso wel instellen.
[...]
Site is vast wel te vinden maar heb hier even de lijst in PDF-vorm voor je online gezet
* Mijn bestand gaat uit van 5 homescreens, je komt dus op de 3de uit. Als je meer/minder screens hebt hem even editten met bijv. NotePad++. Gewoon je bestaande default.prop in /system overschrijven met deze versie
Audi S3
Ehhmm, ja, fijn!?MexxT schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:53:
Ik draai de sensation rom, deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194765
Dank!Brad Pitt schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:47:
[...]
Wilde die net linken ja! Draai die zelf ook, naar volle tevredenheid. Lage idle drain, smooth, the works
[...]
Hangt af van je Launcher? Met TouchWiz kan het afhankelijk van de versie/Rom d.m.v. een default.prop aanpassing* regelen en met de meeste 3rd-party Launchers kan je het sowieso wel instellen.
[...]
Site is vast wel te vinden maar heb hier even de lijst in PDF-vorm voor je online gezet
Ging over het aanpassen van de homescreen? jij zegt hangt af van je launcher enz, dus ik denk laat ff weten welke rom ik dan draai?Brad Pitt schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:55:
[...]
Ehhmm, ja, fijn!?Ging over een kernel, dacht dat hij zijn Rom al gekozen had. Of snap ik het niet goed?
maar ik heb geen default.prop bij system staan?
en is notepad++ een android app of windhoos?
Audi S3
Oh ok my bad, had niet eens gezien dat jij die vraag had gesteld, met teveel dingen bezig hierMexxT schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:03:
Ging over het aanpassen van de homescreen? jij zegt hangt af van je launcher enz, dus ik denk laat ff weten welke rom ik dan draai?
...dat kan, dan zet je gewoon deze file bij jou er op en kijk je of die werkt. Kan verder geen kwaad (als je alles goed doet natuurlijk...). Kom je weer op scherm 1 terecht (wel tussendoor rebooten) heb je het in ieder geval geprobeerdmaar ik heb geen default.prop bij system staan?
Windows ja... Deze dingen kan je beter niet doen met de normale standaard NotePad.en is notepad++ een android app of windhoos?
Ongeveer 1 seconde?Daywalk3r schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:08:
Hoelang duurt freezen van een programma? Hij is al 2 minuten bezig.
Hij blijft steeds hangen, forceclose en terug naar TBP laat zien dat het wel frozen is.
Het zal zijn omdat ik geen legale TBP heb. Mischien toch maar kopen.
Verwijderd
[...]
Heb hem er nu op staan.
Hopen dat deze wel goed draait
Als ik CSC opstart staat er: "must be 3 characters" en er staat gewoon XEN boven..?kiwie2 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:08:
[...]
download csc selector en kijk of XEN er tussen staat.
Installeer deze.
Wanneer die er niet tussenstaat opnieuw flashen maar ditmaal voor het flashen een factory reset. (cache en data)
edit even voor duidelijkheid:
"I9100CEKI2 ## 2.3.4 2011 September 19 CSC - XENKH1"
Dit is de juiste firmware? Dus stock SGSII Nederlandse rom?
[ Voor 16% gewijzigd door HaWkY61 op 25-10-2011 21:36 ]
Wesside
Dan heb je XEN al!HaWkY61 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:35:
[...]
Als ik CSC opstart staat er: "must be 3 characters" en er staat gewoon XEN boven..?
^ Post is hierboven!
Wow snelle reactie, wat doe ik dan fout?
Android versie:
2.3.4
Baseband versie:
I19100XXKI1
Kernelversie:
2.6.35.7-I9100CEKI2-CL586309
root#DELL147#2
Buildnummer:
Gingerbread.CEKI2
Dit staat er bij apparaat info...
Toch zegt KIES dat het geen officiele versie is..
EDIT: Vaaag, nu weer (5e X) erin geplugd: Dit is de nieuweste Firmware
[ Voor 8% gewijzigd door HaWkY61 op 25-10-2011 21:40 ]
Wesside
aha, soms doet een reboot al wonderen met de CSC code.HaWkY61 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:40:
[...]
Wow snelle reactie, wat doe ik dan fout?
Android versie:
2.3.4
Baseband versie:
I19100XXKI1
Kernelversie:
2.6.35.7-I9100CEKI2-CL586309
root#DELL147#2
Buildnummer:
Gingerbread.CEKI2
Dit staat er bij apparaat info...
Toch zegt KIES dat het geen officiele versie is..
EDIT: Vaaag, nu weer (5e X) erin geplugd: Dit is de nieuweste Firmware
Mooi dat het gelukt is
^ Post is hierboven!
Na ruim half uur googlen komt ik niet veel verder. Klopt het dat gaat om een file in /etc/init.d? Daar zit een file in die refereert naar min cpu freq. Maar hierin wordt wel weer verwezen naar /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_min_freq. Verder kan ik de file in /etc/init.d niet opslaan. 'Save' is donkergrijs ondanks dat ik met ES Fuke Explorer root acces heb. Heb jij (of iemand anders) misschien een linkje naar een guide of een korte tip zodat ik weer verder kan? IBrad Pitt schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:47:
[...]
Je kan ook op 25MHz draaien als je de goede file in init.d edit.
Ik luister vrij veel muziek en radio met het ding. Als hij dat kan op 25 MHz zou dat best eens veel stroom kunnen schelen.
Het makkelijkst is om Voltage Control te installeren en hierin te kiezen voor het bewaren van de settings. Er worden dan wat bestanden aangemaakt in init.d. Hierin staan de frequenties waarop de telefoon moet gaan draaien (na een reboot). Nu kan je de standaard 100MHz (als je Siyah draait) wijzigen in bijv. 25MHz. Het een en ander staat ook in het Siyah XDA-topic maar dan moet je even zoeken aangezien het daar nogal hard gaatKwak schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:19:
Heb jij (of iemand anders) misschien een linkje naar een guide of een korte tip zodat ik weer verder kan?
Nu vraag ik me af waarom ik hem zou flashen met een custom rom zoals MIUI. Zal hij dan nog sneller werken (kan dat?)? Meer aanpassingsmogelijkheden? De enige reden waarvoor ik het nu zou doen is om die idiote samsung apps kwijt te zijn...
Als je root kan je al gemakkelijk de samsung meuk verwijderen of bevriezen. Custom roms hebben vaak een ander thema en optimalisaties/tweaks als ze gebaseerd zijn op Samsung roms. Roms zoals Cyanogen en (Galnet)MIUI zijn gebaseerd op de kale android broncode en vanaf daar helemaal opgebouwd. Cyanogen blijft dichtbij een kale android beleving maar is goed te tweaken, en (Galnet)MIUI gooien ook de hele interface nog overhoop. Het is maar waar je van houdtmngm schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:54:
Sedert gisteren heb ik ook een S2 (yay!). Via KIES heb ik hem geupdate naar 2.3.5 (ik dacht dat 2.3.4 de nieuwste was??).
Nu vraag ik me af waarom ik hem zou flashen met een custom rom zoals MIUI. Zal hij dan nog sneller werken (kan dat?)? Meer aanpassingsmogelijkheden? De enige reden waarvoor ik het nu zou doen is om die idiote samsung apps kwijt te zijn...
Als je helemaal niet wil rooten maar wel je samsung apps wil verbergen, kan je ook alleen een andere launcher installeren zoals Go Launcher, Launcher Pro of ADW.Launcher. Bij alledrie kan je ongewenste programma's verbergen. Dan staan ze nog wel op je telefoon, maar zijn de icoontjes niet zichtbaar dus heb je er in de praktijk geen last van.
Ook ik ben deze week een gelukkige eigenaar geworden van een SGSII, mooi ding.mngm schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:54:
Sedert gisteren heb ik ook een S2 (yay!). Via KIES heb ik hem geupdate naar 2.3.5 (ik dacht dat 2.3.4 de nieuwste was??).
Maar ik heb een vraag voor je, mijn SGSII draait op Android 2.3.3, KIES verteld dat het laatste versie op staat geïnstalleerd. Hoe kom jij aan die 2.3.5? En waar kan ik de release notes ervan terug vinden?
Geen idee waar je de release notes vindt...
Lees even een bladzijde terug, daar staat het al genoemd. Vodafone branded toestellen hebben al een officiele update naar 2.3.5, voor mensen die zelf willen/kunnen flashen zijn gelekte roms beschikbaar. Release notes ga je waarschijnlijk niet vinden; ik ben ze in ieder geval bij nog geen enkele nieuwere rom tegengekomen.Fermion schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:15:
[...]
Ook ik ben deze week een gelukkige eigenaar geworden van een SGSII, mooi ding.
Maar ik heb een vraag voor je, mijn SGSII draait op Android 2.3.3, KIES verteld dat het laatste versie op staat geïnstalleerd. Hoe kom jij aan die 2.3.5? En waar kan ik de release notes ervan terug vinden?
Dat had ik ook met oudere versies van TBP. Wel of niet legaal maakt volgens mij niet uit, wel welke versie je hebt. 4.2.0 en nieuwer hebben er volgens mij geen last van. TBP kopen is sowieso een aanrader: het is voor mij één van de meest gebruikte programma's op de SGS II, dus dat mag best een paar euro kosten wmb.Daywalk3r schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:20:
[...]
Hij blijft steeds hangen, forceclose en terug naar TBP laat zien dat het wel frozen is.
Het zal zijn omdat ik geen legale TBP heb. Mischien toch maar kopen.
[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 26-10-2011 12:35 ]
En op twitter heeft de officiele MIUI aangekondigt dat het binnenkort uitgebracht wordt en dat ze nu vollop aan het testen zijn...
(wss is dit hier al gepost, maar geen zin om alle blz af te gaan)
Maar ik wou eens nagaan of de NoLED applicatie werkt met deze MIUI rom?
En trouwens, wat is er gebeurd met de ontwikkelaar van Lite'ning? die laat al een maand ofzo niets van zich horen? iets gebeurt...
Gebeurd mij iets te vaak misschien heb ik het mis...nu maar even kijken waar ik naar ga overstappen.
Hmm, beta van de officiele? Dit is een versie van ene Mark van miui.com of zoiets. Het verhaal gaat een beetje dat hij het misschien tegen de 'regels' in heeft uitgebracht. Hoe het ook zij, als je dan miui wilt gebruiken, zou ik even wachten tot de officiele versie via de officiele miui wordt uitgebracht...E-rikootje schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:09:
hmm, ik zie dat velen MIUI Galnet hebben, maar ondertss is er al een beta versie vd officiele MIUI rom uit voor de S2: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1313314
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.