Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:11
Zit zelf ook met de Exynos rom op mijn telefoon, maar sinds 7.1.4 ( en later ) veel last van freezes op de meest rare momenten. Ben iemand die het liefste overal de laatste versie van heeft, maar in dit geval lijkt dit niet de beste keus. Wel vreemd aangezien een vriend precies dezelfde rom / kernel heeft en geen problemen. Ook na wipe blijf ik freezes houden.

@contact-freeze; Staat heel veel info over in het XDA topic.
@custom bootlogo; Ik zit nu dus op Exynox 7.1.2 weer, met Siyahkernel 1.8. Ik heb het bootlogo van een X met 4 kleuren ( zou denken aan de Nexus, maar dan niet de Prime )

Een versie hoger krijg je het logo van de Nexus Prime ( heel je scherm vol met vliegende dingen :P )
En op Exynos 7.2 heb ik géén custom boot logo.

Maargoed, momenteel dus weer teruggeflashed naar 7.1.2, tegen mijn zin in. Hier 0,0 problemen mee. Iemand wellicht ideeën?

Telefoon dus al vaker geflashed / gewiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je nu gewoon voor de lol even een geheel andere kernel er op flasht? Ninphetamine of SpeedMod bijv. Heb met bepaalde Siyah kernels ook instabiliteit gehad. De laatste tijd niet meer, maar met een paar voorgaande versies ook random reboots. Dit heb ik zelf nooit gehad met de twee hierboven genoemde andere kernels.

In de XDA-thread zie je meer mensen met random reboots met deze kernel dus probeer het gewoon? :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19
Razer schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:22:
Kan de SiyahKernel v2.0 eigenlijk gewoon met Odin over stock Ki8 zonder root worden geflashed?
Even kickje na paar dagen... Iemand een idee?
Gewoon via Odin over stock KI8 te knallen zonder verder wat te hoeven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:38
Razer schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:26:
[...]

Even kickje na paar dagen... Iemand een idee?
Gewoon via Odin over stock KI8 te knallen zonder verder wat te hoeven doen?
Yep, werkt prima. Wel gaat je flash counter gewoon omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 18:19
Xisuthros333 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:29:
[...]

Yep, werkt prima. Wel gaat je flash counter gewoon omhoog ;)
Dankje voor antwoord. No problemo heb nog JIG en oude bootloader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 18:33
ind0mi schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:57:
Ik heb vorige week Exynos 7.1.5 en gisteren 7.2 geflashed en sindsdien krijg ik wanneer ik in mijn contactenlijst een contact wil wijzigen of gewoon wil openen een fotumelding. (het proces android.proces.acore is onverwacht gestopt...)
Ook zit ik met het hierboven reeds genoemde probleem dat mijn pc (win7) de telefoon niet herkend als Usb-storage. Zijn beide Exynos problemen? of zie ik iets over het hoofd?
Kijk eens of je de stock Touchwiz calendar kan flashen. Ik zit momenteel op GingerMOD vanilla en daar had ik hetzelfde probleem. Flashen van hiervoor genoemd bestand fixte allessss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:10
Ik draaide een tijdje MIUI maar ben weer teruggegaan naar stock rom. Elke keer als ik nu mijn telefoon aansluit op de pc, wordt de MTP proces/app gestart. Kies werkt niet meer op mijn telefoon. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch-man
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Gisteren deze ROM geflashed:
NDT MIUI GINGER 2.3.5 MULTILANG SUPPORT Version 1.0

Ben er erg tevreden over. Wat ik heb geprobeerd werkt allemaal prima, behalve de zaklamp, maar dat boeit me ook niet zo. Nadeel was wel dat ik de agenda widget en twitter widget niet kon gebruiken waardoor ik nu wel Go Launcher heb draaien. Op zich geen punt want die vind ik zeker net zo fijn als de MIUI launcher.

Voor de liefhebbers is hij zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 13:41
Grolsch-man schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:48:
Gisteren deze ROM geflashed:
NDT MIUI GINGER 2.3.5 MULTILANG SUPPORT Version 1.0

Ben er erg tevreden over. Wat ik heb geprobeerd werkt allemaal prima, behalve de zaklamp, maar dat boeit me ook niet zo. Nadeel was wel dat ik de agenda widget en twitter widget niet kon gebruiken waardoor ik nu wel Go Launcher heb draaien. Op zich geen punt want die vind ik zeker net zo fijn als de MIUI launcher.

Voor de liefhebbers is hij zeker het proberen waard.
Ik gebruik mijn zaklamp toch regelmatig. Lijkt me een leuke ROM, echter zou ik dat echt missen.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
mavi schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:46:
Ik draaide een tijdje MIUI maar ben weer teruggegaan naar stock rom. Elke keer als ik nu mijn telefoon aansluit op de pc, wordt de MTP proces/app gestart. Kies werkt niet meer op mijn telefoon. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Volgens mij heeft KIES juist MTP nodig om de telefoon goed te herkennen. Heb je niet toevallig MTP uitgeschakeld in Titanium Backup oid? Eventueel wat spelen met drivers, het blijft immers een irritant/gevoelig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na maanden Lightning rom ben ik nu overgestapt op Omega XT.
Bevalt voorlopig (ben nog aan het organiseren) prima. Is uiteraard
wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Net de ServiceDesk van Samsung gebeld ivm mijn brightpixel. Ze kunnen mij niet vertellen of dit onder de garantie valt.... Wtf?

Een product manager gaat contact opnemen met mij zodra hij dit weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriewaal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-07 07:20
Gebruik nu ook al maanden Litening. Op zich tevreden, maar er komen geen upgrades meer zo lijkt het en ben ook wel eens toe aan iets nieuws. Zijn er ex-litening klanten hier die erg tevreden zijn over hun nieuwe ROM? Batterylife is belangrijk, maar ik hecht toch ook zeker wel waarde aan esthetiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 18:13
jurriewaal schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:40:
Gebruik nu ook al maanden Litening. Op zich tevreden, maar er komen geen upgrades meer zo lijkt het en ben ook wel eens toe aan iets nieuws. Zijn er ex-litening klanten hier die erg tevreden zijn over hun nieuwe ROM? Batterylife is belangrijk, maar ik hecht toch ook zeker wel waarde aan esthetiek.
Ik ben van Litening naar CM gegaan en zoals ik al eerder heb vermeld bevalt die uitermate prima, afgezien van de kwaliteit van de camera. Die suckt nog steeds. En dat moet op enigszins korte termijn gefixt worden, anders ga ik weer een andere ROM opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
Heb sinds gister ook Lite'ning met SpeedMod kernel. Supersnel en smooth, en de batterijtijd is niet normaal zo goed. Vannacht van de lader gehouden, en in 10 uur tijd slechts 3% van de batterij verloren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jay-v schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:34:
Net de ServiceDesk van Samsung gebeld ivm mijn brightpixel. Ze kunnen mij niet vertellen of dit onder de garantie valt.... Wtf?

Een product manager gaat contact opnemen met mij zodra hij dit weet....
Aanmelden bij gsmrepareren.nl. daar valt het gewoon onder garantie. al heeft het niets met custom roms te maken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Weet iemand waar ik de stock Samsung calendar en dialer kan vinden? Ik draai nu CM7.1 en vindt de dialer en calendar heel wat minder dan die uit de Samsung stock rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Tk55 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:21:
Weet iemand waar ik de stock Samsung calendar en dialer kan vinden? Ik draai nu CM7.1 en vindt de dialer en calendar heel wat minder dan die uit de Samsung stock rom!
Niet. Dat werkt niet met CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 05:26
ik heb net Exynos 7.2 geinstalleerd, maar ergeren jullie je niet kapot aan de home button lag, die weer terug is gekomen, en de vies lelijke overglow in de browser?? Verder ziet de rom er keurig uit.

Weet iemand andere goede roms waar de home button lag wel uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmate13
  • Laatst online: 26-08-2022
Zeker !! CriskeloRom V25 (vandaag gelanceeerd !!!) met JKay Deluxe settings V12 en de kers op de taart
Siyah Kernel 2.0rc8.
Je gaat je S2 nog meer waarderen. Top werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
Mitashi schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:47:
ik heb net Exynos 7.2 geinstalleerd, maar ergeren jullie je niet kapot aan de home button lag, die weer terug is gekomen, en de vies lelijke overglow in de browser?? Verder ziet de rom er keurig uit.

Overglow in browser zit ook in stock 2.3.5, vind het zelf ook verschrikkelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:40
Mitashi schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:47:

Home button lag heb ik geen last van....heb ik misschien wel maar valt niet op....overscrol/glow is vreslijk lelijk in de browser!!...vooral diegene aan de zijkant!!!... is op te lossen door een oudere versie van de browser te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Michel242186 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:27:
[...]

Home button lag heb ik geen last van....heb ik misschien wel maar valt niet op....overscrol/glow is vreslijk lelijk in de browser!!...vooral diegene aan de zijkant!!!... is op te lossen door een oudere versie van de browser te flashen.
Ik zit op Revolution Leomar, die heeft de optie om het uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Laatst online: 26-09 05:26
Oops, ik heb het gevonden, staat gewoon tussen de opties van Jkay Deluxe :). Nu draait ie heerlijk, alleen blijft het jammer dat de app drawer niet automatisch sorteert.. En ik heb gewoon Opera gedownload als browser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Ik heb PHP en Lighttpd nu draaien op mijn S2 !!

Van deze site: http://hex.ro/wp/blog/php-and-lighttpd-for-android/

Alleen kwam ik nog een probleem tegen en dat heeft niet met deze serversofware te maken: gethostbyname() duurt soms heel lang en werkt niet.
Wat blijkt: de Busybox van een geroote S2 kan geen hostnamen oplossen: als je bijv. "wget facebook,com" of "ping google.com" doet krijg je "Bad address".
Enig idee wat dat is ?

Verder werkt het perfect ! Heb een paar sites van mij op de galaxy gezet (met allerlei regexp meuk en ook Smarty, ziet er net zo uit als dat ze gehost zijn door mijn Macbook (MAMP) of door Strato.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:10
Soulmate13 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:55:
Zeker !! CriskeloRom V25 (vandaag gelanceeerd !!!) met JKay Deluxe settings V12 en de kers op de taart
Siyah Kernel 2.0rc8.
Je gaat je S2 nog meer waarderen. Top werk.
rc8??? In de TS zie ik alleen rc3 staan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 07:54
Litening heeft al tijden geen update meer gekregen en iets nieuws lijkt beter maar ik vraag me af of je er iets van zult merken. En persoonlijk wacht ik liever even af wat er zal gaan gebeuren met de nieuwe Android. Als ICS redelijk snel voor de S2 uitkomt wacht ik liever nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max Hunt schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:19:
Litening heeft al tijden geen update meer gekregen en iets nieuws lijkt beter maar ik vraag me af of je er iets van zult merken. En persoonlijk wacht ik liever even af wat er zal gaan gebeuren met de nieuwe Android. Als ICS redelijk snel voor de S2 uitkomt wacht ik liever nog even.
Gezien de SDK die al vrijgegeven is lijkt er al een race te zijn ontstaan om de eerste ICS-port en zal het niet lang duren (ik schat hooguit 1-2 weken) voordat deze voor de S2 komt. Maarrr, dit is geen officiële AOSP-rom, maar eentje uit de ROM van de emulator (zoals ook bij de Nook Color en Honeycomb is gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 21:11
Ik heb net JKAY Deluxe Settings V12 geïnstalleerd, maar als ik de app open krijg ik de volgende melding:
Deluxe Theme has expired (11<12)! Not all settings will work! Please install Deluxe Theme V12.

Nou is Theme V12 wel te downloaden uit het xda thread, alleen staat daar achter vermeld XXKI3.
Als ik kijk bij 'over het toestel' staat er bij mij bij baseband-versie I9100XXKI4.
Kan ik Theme dan gewoon installeren of gaat het dan niet werken?
(Als ik hem download kan ik kiezen uit odexed of deodexed, ik draai Exynos 7.2)

Wat ik namelijk wil is het deluxe quickpanel (met oa flashlight erin). Als ik deze enable in Settings V12 (show deluxe quick panel) zegt hij dat ik moet rebooten. Zo gedaan, maar er staan er dan nog steeds 9 toggles ipv 12.
How to solve.....

[ Voor 5% gewijzigd door Hompu op 19-10-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
Hmmz heeft iemand dit ok in cm7:

Als je in opera zit en wil bv wat typen op tweakers forum loopt niet alleen opera vast maar het hele systeem. Reboot is enige wat dan helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBleeder schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:26:
Kan ik Theme dan gewoon installeren of gaat het dan niet werken?
Het is niet verstandig/mogelijk een KI3 JKay te installeren op een KI4 Rom... Of wachten dan wel Rom switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Brad Pitt schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Het is niet verstandig/mogelijk een KI3 JKay te installeren op een KI4 Rom... Of wachten dan wel Rom switchen.
Ok thanks.

Maar werkt dat deluxe quickpanel alleen met themes V12 dan, of zou die ook zonder themes moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBleeder schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:49:
Maar werkt dat deluxe quickpanel alleen met themes V12 dan, of zou die ook zonder themes moeten werken?
Dat is een combinatie inderdaad ja. Als je alleen quickpanel installed zal er een melding komen dat er geen JKay theme is geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Crazyanz schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:41:
Hmmz heeft iemand dit ok in cm7:

Als je in opera zit en wil bv wat typen op tweakers forum loopt niet alleen opera vast maar het hele systeem. Reboot is enige wat dan helpt
Ik draai ook CM7 met Opera Mobile maar wat jij beschrijft heb ik nog nooit gehad. Ook niet op een andere site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Brad Pitt schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:50:
[...]

Dat is een combinatie inderdaad ja. Als je alleen quickpanel installed zal er een melding komen dat er geen JKay theme is geïnstalleerd...
Dankje, wachten dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
AzzKickah schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:52:
[...]

Ik draai ook CM7 met Opera Mobile maar wat jij beschrijft heb ik nog nooit gehad. Ook niet op een andere site.
Ik had het noit sinds gister ineens wel, begon al dat de telefoon ineens uit stond sochtends (en me wekker dus niet af ging)

Net naar nightly 87 erop gezet ik zat nog op 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
Kan je lang wachten.... V12 komt niet beschikbaar voor KI4, maar alleen voor XXKI3 (is al uit) en XWKI8 (komt morgen/overmorgen oid). JKay heeft aangegeven dat hij alleen zijn thema's port voor de versie die hij op dat moment draait. Hij was al bezit met V12 voor KI3 toen KI8 uitkwam. Hij heeft dus de versie voor KI3 afgemaakt en zit nu zelf op KI8 en port zijn thema's ook daar naartoe.
Kijk in de thread op XDA welke versie bij jouw rom hoort of upgrade naar XWKI8. Dan heb je ook gelijk 2.3.5, KI4 is 2.3.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
gwystyl schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:07:
[...]
Kijk in de thread op XDA welke versie bij jouw rom hoort of upgrade naar XWKI8. Dan heb je ook gelijk 2.3.5, KI4 is 2.3.4
Maar ik heb android versie 2.3.5 maar baseband KI4. Bij Exynos 7.2.
Klopt dit dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
TheBleeder schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:02:
[...]

Maar ik heb android versie 2.3.5 maar baseband KI4. Bij Exynos 7.2.
Klopt dit dan wel?
Je moet niet kijken naar de baseband maar naar het buildnummer. Als ik de XDA thread moet geloven, is Exynos 7.2 gebaseerd op XXKI3. Je kan dus Settings V12 downloaden, en daarbij een thema uitzoeken uit de deodexed map. In de thread kan je plaatjes bekijken van hoe de verschillende thema's er uit zien.

ter verduidelijking:
de settings zip pak je uit, waarna je de apk kan installeren (volgens mij is dat al gelukt gezien je eerdere foutmelding)
de thema zip pak je niet uit maar zet je zo op de sd-kaart, en die flash je vanuit de recovery of CWM app.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 19-10-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Serieus? 8)7

Dus hij draait wel op XXKI3, omdat bij buildnummer Exynos v7.2 staat.

Even offtopic: Wat houdt de baseband dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
TheBleeder schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:45:
[...]

Serieus? 8)7

Even offtopic: Wat houdt de baseband dan in?
Volgens mij is de baseband het radio gedeelte, bij een rom met losse bestanden met 'modem' in de naam. Deze regelt je telefoon/3G/HSPDA/GPS ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
TheBleeder schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:45:
[...]
Ik had gisteren hetzelfde gedoe met Exynos v7.2 toen ik Jkay Mod bluecircle wilde installeren. Ook ik dacht toen dat ik de XXXKI4 versie moest hebben vanwege deze melding bij baseband. Maar baseband is GEEN build nummer. Het is erg onhandig dat Exynos het buildnummer niet duidelijk vermeldt bij Instellingen\Over het toestel\Buildnummer. Via allerhande utility appjes kan je het buildnummer wel vinden. Bijvoorbeeld bij Set CPU in tabje info\device.

In ieder geval is Exynos v7.2 GB 2.3.5 met buildnummer XXXKI3.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ok ik ben niet echt tevreden over Exynos 7.2 en wil graag overstappen naar Criskelo v25. Wat is het beste om te doen? in z'n faq staat het volgende : "if you come from another custom rom, it is recommended to flash an original stock KH3, install a CFroot". Haal ik die stock rom gewoon van samsung site of via Kies? is mijn toestel dan niet meer geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Apart, ik heb nog nooit gehoord dat je voor het installeren van een mod eerst terug moet naar stock. Een volledige wipe zou toch ook voldoende moeten zijn?

Wat vond je niet goed aan Exynos? En wat gaat CriskeloRom V25 je opleveren?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zondag draai ik SiyahKernel v2.0 in combinatie met CriskeloRomV24-S.
In de afgelopen dagen merkte ik een paar keer dat mijn telefoon nergens meer op reageerde.
Scherm bleef zwart als ik hem wilde unlocken.
Enige remedie was batterij eruit en er weer in.
Maar het is zeker niet handig dat de galaxy steeds dood leek.
Weet iemand wat het kan zijn.

Btw vanochtend geprobeerd om CriskeloRomV25-S erop te zetten.
Maar steeds bleef hij tijdens de reboot op de screensaver staan, en starte hij niet door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:27
ind0mi schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:00:
Ok ik ben niet echt tevreden over Exynos 7.2 en wil graag overstappen naar Criskelo v25. Wat is het beste om te doen? in z'n faq staat het volgende : "if you come from another custom rom, it is recommended to flash an original stock KH3, install a CFroot". Haal ik die stock rom gewoon van samsung site of via Kies? is mijn toestel dan niet meer geroot?
Nee, die flash je met odin. Vervolgens flash je CFroot ook weer opnieuw met odin, en kan je dan via CWM criskelo flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Kwak schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:06:
Apart, ik heb nog nooit gehoord dat je voor het installeren van een mod eerst terug moet naar stock. Een volledige wipe zou toch ook voldoende moeten zijn?

Wat vond je niet goed aan Exynos? En wat gaat CriskeloRom V25 je opleveren?
Ik heb sinds ik Exynos draai.. alleen maar errors bij het openen van contactenlijst (zie foto) en ik krijg geen verbinding meer met mn Pc via usb. Hoop dat het met een nieuwe schone installatie van een andere rom is verholpen. en Criskelo vind ik er mooier uitzien :*)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/29pu4xz.png

*edit.

Kreeg een tip op XDA. "probeer de Google+ app te de-installeren" . app verwijderd en de foutmelding is weg! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ind0mi op 19-10-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:41
Hmm. lijkt er sterk op dat het mij gelukt is om de s2 volledig te bricken.
Leek of flashen vastgelopen was, dus heb op een gegeven moment kabel eruit gedaan.
Nu wil de telefoon helemaal niet meer booten.
Ook niet met de 3 knoppen; tevens werkt de jig niet.
Processor gaat wel aan( telefoon wordt warm bij de camera)
Maar geen boot dus... iemand dezelfde shit meegemaakt?
Is het mogelijk de telefoon op 1 of andere manier te herstellen? Ofwel via samsung ofwel via een telefoonwinkeltje in de stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
(jarig!)
denuz schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:05:
Heb je de accu er al uitgehaald er weer in en dan met de jig ?

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Is het mogelijk de telefoon op 1 of andere manier te herstellen? Ofwel via samsung ofwel via een telefoonwinkeltje in de stad?
Je ziet helemaal niets? Geen icoontje niks, Odin ziet de telefoon ook niet? Ook niet per toeval na Jig gestuntel met batterij er eerst uithalen? (Wat Smarty zegt ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Accu erin en eruit geprobeer, jig eruit erin geprobeerd; eigenlijk alle combinaties wel.

Ook odin ziet de telefoon niet..

Geen icoontjes, helemaal niets; scherm blijft helemaal zwart.

[ Voor 20% gewijzigd door denuz op 19-10-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Dat heb ik gehad met Litening ROM na het installeren een nieuwe Android Market. Dit gedoe was mede de reden om over te stappen naar een andere ROM. Heb je al geprobeerd om je dalvic cache op te schonen? Ik heb dat destijds niet gedaan, maar wellicht lost dat het op.
De problemen met USB had ik ook bij Exynos. Die heb ik opgelost door alles USB drivers te verwijderen (zodat ik zeker wist dat die van Samsung ook weg waren). Daarnaast heb ik Kies en Samsung USB Phone drivers (oid?) geuninstalled. Na rebooten van Windows kon ik mijn phone weer browsen als een USB stick. Dat probleem is dus, denk ik tenminste, iets met de Windows drivers.

Maar uiteraard moet je overstappen als je Criskelo mooier vindt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Die android.process.acore error met contacts kwam bij mij door de Google+ V2 app (zowel op SGS als SGSII). Die verwijderen en de versie uit de Market gehaald heeft het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouleau1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-02 21:16
Leek of flashen vastgelopen was, dus heb op een gegeven moment kabel eruit gedaan.
Als je in de downloadmode (Volume down-middenknop- en aan knop)kan komen kan je via odin lightening er op flashen. vervolgens kan je verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
rouleau1 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:59:
[...]

Als je in de downloadmode (Volume down-middenknop- en aan knop)kan komen kan je via odin lightening er op flashen. vervolgens kan je verder. ;)
T lukt dus niet om in de download mode te komen. telefoon reageert gewoon niet op aanknop/toetsencombinaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Nivk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:44:
Die android.process.acore error met contacts kwam bij mij door de Google+ V2 app (zowel op SGS als SGSII). Die verwijderen en de versie uit de Market gehaald heeft het probleem opgelost.
Kwam er net dus ook achter.. Google+ uninstalled en problem is solved _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
denuz schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:08:
[...]

T lukt dus niet om in de download mode te komen. telefoon reageert gewoon niet op aanknop/toetsencombinaties
Ik kan je verder niet helpen, kwam alleen laatst deze link tegen, indien-ie echt gebrickt is: YouTube: Samsung Galaxy S II I9100 - JTAG Service (Debricking/Unbrick/Brick FIX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
@ hierboven. Dat probleem heb ik inderdaad,kwam dat filmpje ook al tegen. Jammer dat die kerel in de USA woont. Maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde gehad en ook precies hetzelfde gedaan, ik ben naar de hi-winkel gegaan en die hebben hem opgestuurd. 3 weekjes later weer terug en weer helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Laatst online: 22-12-2022
Is het al bekend dat voor december 2011 Android 4 gereleased wordt?...
Eerste toestel waar het op zal draaien = Samsung Galaxy Nexus .... :p
Goed nieuws dus voor SGS2 bezitters...

BRON

[ Voor 20% gewijzigd door Meinon op 20-10-2011 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:10
Als je telefoon helemaal niets meer doet, gewoon opsturen.
Het is natuurlijk klootjes, maar 1 voordeel, ze kunnen er bij Samsung dan ook niet veel meer mee. Kortom er is denk ik niet zoveel om je zorgen over te maken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 25-09 10:21
Ik heb zojuist de GalnetMiUI rom ontdekt. Ziet er erg fijn uit. Op de site wordt aangegeven dat er veel theme's voor te downloaden zijn. Deze worden echter niet aangeboden via de site/forum zelf. Iemand een duwtje in de goede richting?

Daarnaast biedt de rom de mogelijkheid om een server in te stellen voor theme's. Iemand een tip voor een geschikte server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 11:45
Lumics schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:55:
Ik heb zojuist de GalnetMiUI rom ontdekt. Ziet er erg fijn uit. Op de site wordt aangegeven dat er veel theme's voor te downloaden zijn. Deze worden echter niet aangeboden via de site/forum zelf. Iemand een duwtje in de goede richting?
De themes kun je via je mobiel downloaden (App "Themes" of Settings -> Personal -> Themes). Downloaden op je pc en dan naar je telefoon verzenden kan misschien ook, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 25-09 10:21
Pred schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:57:
[...]

De themes kun je via je mobiel downloaden (App "Themes" of Settings -> Personal -> Themes). Downloaden op je pc en dan naar je telefoon verzenden kan misschien ook, maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Super! Ik keek er gewoon overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
Meinon schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:18:

BRON
Misschien lees ik ergens overheen, maar hoezo is dit goed nieuws voor de SGS2 bezitters? :?

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
Meinon schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:18:

BRON
Ja dit stond zelfs op de frontpage, met nieuws over de Galaxy Nexus
mbroeders schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:58:
[...]
Misschien lees ik ergens overheen, maar hoezo is dit goed nieuws voor de SGS2 bezitters? :?
Je leest nergens overheen, in dat computer totaal artikeltje staat niks over de SGS II of over de specs van de Nexus. Op de frontpage en Allaboutphones staat wat meer over de Nexus. Komt er op neer dat het een door Samsung gemaakt toestel is met bijna dezelfde specs als de SGS II. Het scherm is groter en heeft een hogere resolutie, en hij heeft een NFC chip. Verder is het onduidelijk wat er precies inzit, maar wat wel bekend is klinkt bijna hetzelfde als de SGS II, dus is er goede hoop dat ICS gemakkelijk geport kan worden. Of Samsung dat ook gaat doen, en op welke termijn, is nog erg koffiedik kijken. Het schijnt dat de Nexus S de update naar ICS enkele weken na het uitkomen van de Galaxy Nexus krijgt. Ik verwacht dat de SGS II daar ruim achteraan hobbelt. Misschien zijn custom rom bakkers sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

[...]

Je leest nergens overheen, in dat computer totaal artikeltje staat niks over de SGS II of over de specs van de Nexus. Op de frontpage en Allaboutphones staat wat meer over de Nexus. Komt er op neer dat het een door Samsung gemaakt toestel is met bijna dezelfde specs als de SGS II. Het scherm is groter en heeft een hogere resolutie, en hij heeft een NFC chip. Verder is het onduidelijk wat er precies inzit, maar wat wel bekend is klinkt bijna hetzelfde als de SGS II, dus is er goede hoop dat ICS gemakkelijk geport kan worden. Of Samsung dat ook gaat doen, en op welke termijn, is nog erg koffiedik kijken. Het schijnt dat de Nexus S de update naar ICS enkele weken na het uitkomen van de Galaxy Nexus krijgt. Ik verwacht dat de SGS II daar ruim achteraan hobbelt. Misschien zijn custom rom bakkers sneller.
Samsung heeft het toestel dan wel geproduceerd en er lijken op het eerste gezicht veel overeenkomsten met SGS2, maar Google bepaalt wat er voor onderdelen in komen. Daarom zit er dus geen Samsung Exynos SoC in, maar een TI Omap4 SoC. En dat bepaalt nou net het hart van de telefoon (cpu, gpu, memory controller). Het is dus maar de vraag hoeveel overeenkomsten beide telefoons vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
gwystyl schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

[...]

Thanks! Ik hou wat Samsung betreft maar vast aan het bericht dat ze een 'mindere' schil om ICS heen gaan doen waardoor er sneller updates komen. Dat, en het bericht van Intratech op XDA dat de officiele update van Samsung nog wel eens sneller zou kunnen komen dat we dachten.

@Holleboomer, dat was inderdaad wat ik ook dacht. En gelezen dacht te hebben op XDA. Ik denk zelf dat het voor het CM team een hele klus gaat worden een goede port te maken.

Ach ja, mijn besluit staat toch al vast. Vanaf eind November, of -hopelijk- begin December, maak ik de overstap naar het Samsung Nexus forum :) Hoe prettig de SGS2 ook is, ik ga toch voor een goed functionerende kale Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bestaat er een pagina waar ROM's vergeleken worden? Ik ben voor mijn SGS2 op zoek naar een ROM die eigenlijk als een kale Android aanvoelt, maar waar de browser ook beter is (user agent switching), met BLN control, met extra knoppen in de notification area, etc. En liefst 2.3.5-gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
bluppfisk schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 04:39:
Bestaat er een pagina waar ROM's vergeleken worden? Ik ben voor mijn SGS2 op zoek naar een ROM die eigenlijk als een kale Android aanvoelt, maar waar de browser ook beter is (user agent switching), met BLN control, met extra knoppen in de notification area, etc. En liefst 2.3.5-gebaseerd.
Niet naar mijn weten, maar heb je al eens naar de Kitchen gekeken? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je niet kunt vinden wat je zoekt, is dit misschien een manier om je eigen rom samen te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmate13
  • Laatst online: 26-08-2022
Kijk eens op http://www.galaxys2roms.com/
Ben zelf na Litening 6.1 overgegaan op Criskelo. Gewoon TOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Official MIUI SGSII Dev Rom staat op http://miuiandroid.com/roms/miui-development-roms/

Lees trouwens op XDA dat de FM-Radio werkt. Camcorder werkt niet, dit kan je zelf oplossen door die van CM7 of die uit Galnets versie te halen.

[ Voor 45% gewijzigd door Jay-v op 21-10-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:58:
Lees trouwens op XDA dat de FM-Radio werkt. Camcorder werkt niet, dit kan je zelf oplossen door die van CM7 of die uit Galnets versie te halen.
Snap niet waarom ze dat dan niet meteen er in verwerken. De camcorder zullen "best wat" mensen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 14:48
Jay-v schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:58:
Official MIUI SGSII Dev Rom staat op http://miuiandroid.com/roms/miui-development-roms/

Ik krijg een error establishing database connection. Maar betekend dat dat FM radio ook in CM7 werkt, of hebben ze dit onafhankelijk van het CM team gefixt?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

The_Fes schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:51:
[...]

Ik krijg een error establishing database connection. Maar betekend dat dat FM radio ook in CM7 werkt, of hebben ze dit onafhankelijk van het CM team gefixt?
Mirror: http://ul.to/5zq55lag

Geen idee of CM7 de radio al gefixed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Jay-v schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:57:
[...]

CM team is niet bezig geweest met de radio. Ben benieuwd of MIUI eens zo netjes gaat zijn om het CM team de fix voor de radio te geven. Dat zou toch wel zo horen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
AzzKickah schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:09:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder niet veel anders zie aan het beeld..?
En dat die kleuren zo schmutzig zijn erger ik me kapot aan. Op de X10 Mini van m'n zusje is die achtergrond nog stukken vloeiender.

Kun je iets aangeven waar ik de verbetering in beeld zeker zou moeten kunnen zien?

Edit: Nu ik beter kijk, merk ik dat de achtergrond op m'n homescreen ook minder is geworden. Het is gewoon alsof het beeld minder kleuren kan weergeven :? Alsof je in Windows van 32-bits kleuren naar 16-bits kleuren gaat, dat effect.

Heb nu geen zin maar ik denk dat ik morgen nightly 71 terug flash. Die beviel me, afgezien de camera, meer dan prima.
Ben achteraf niet meer teruggeflasht naar 71, maar heb zonet 83 erop geflasht. Het beeld is duidelijk beter dan in 71, maar nog niet volledig naar mijn tevredenheid.
Het lijkt ook alsof ie een foto die ik instel als achtergrond uitrekt en dus niet perfect scherp is. Terwijl de foto op hoge megaspikkels is geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Jay-v schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:57:
[...]

Ik zit er over te denken om deze te installeren, maar aangezien die site bij mij niet werkt (mirror wel, maar dat is alleen de download link) heb ik nog wat vragen.

- Dit is een development versie.. wat houd dat voor mij in. Is dat beta, of zelfs meer alpha? Of juist meer richting final?
- Aangezien elke Rom een andere installatie procedure heeft, en ik tot nu toe alleen een file in Odin hoefde te zetten en klaar was ik met Lite'ning, heb ik geen idee hoe de installatieprocedure is. Is die hetzelfde als bijvoorbeeld voor Galnet MIUI? Want die kan ik wel op XDA vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook roms gebaseerd op TouchWiz met aanpassingen daarop?

Ik heb namelijk mijn SGS2 geupdate en het bounce effect is dus weg. Is er een mogelijkheid om dit weer erin te zetten zonder de versie te veranderen?
Want je kon volgens mij ook gewoon op de stock rom met root de screen shut-off effect er simpel in bakken.

Ik wil gewoon de originele rom tweaken omdat bij veel CM7 roms en andere roms heel veel niet werkt hardware matig dan. En veel touchwiz apps gebruik ik ook wel vaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
The_Fes schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:14:
[...]

Ik zit er over te denken om deze te installeren, maar aangezien die site bij mij niet werkt (mirror wel, maar dat is alleen de download link) heb ik nog wat vragen.

- Dit is een development versie.. wat houd dat voor mij in. Is dat beta, of zelfs meer alpha? Of juist meer richting final?
- Aangezien elke Rom een andere installatie procedure heeft, en ik tot nu toe alleen een file in Odin hoefde te zetten en klaar was ik met Lite'ning, heb ik geen idee hoe de installatieprocedure is. Is die hetzelfde als bijvoorbeeld voor Galnet MIUI? Want die kan ik wel op XDA vinden.
1) Development is in dit geval meer beta (daar heeft het CM team voor gezorgd). Misschien is het nu zelfs meer een RC te noemen.
2) Jep, gelijk aan Galnet of CM. Ofwel, zet hem op de root van je SD kaart. Boot in recovery, doe een volledige wipe (eerst nandroid backup natuurlijk!!!) en vervolgens flash je de zip. Appeltje eitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

The_Fes schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:14:
[...]

Ja dit is het zelfde te installeren als Galnet MIUI, behalve de camera nog geen issue's tegen gekomen.

Kijk even hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1313314 daar staat een link naar de CM7 camera.apk. Gewoon installeren en dan werkt video opname ook. Verder staat er nog een RTL fix maar ik weet eigenlijk niet wat dat is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:36:
Verder staat er nog een RTL fix maar ik weet eigenlijk niet wat dat is :+
Da's voor mensen die van rechts naar links schrijven. Voor de meeste mensen hier niet écht nuttig, denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:21
Ik heb bij alle miui of varianten daarvan nog steeds de No Service bug. sjeisse zeg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Ik kom er niet helemaal uit met dat flashen.

Ik ben nu zover:
- nieuwste KIES, zodat de drivers up to date op mn pc staan
- nieuwste ODIN downloaden (3 v1.85)
- nieuwe rom downloaden (samfirmware verwijst naar sammobile, maar die heeft nog bijna niks op het forum staan). Beter op XDA kijken? en welke raadt men dan aan als ik een wil zonder teveel poespas, liefst standaard (minus evt wat onnodige rommel) en evt aantal STABIELE tweaks. apps installeer ik zelf wel..

Mijn vragen zijn nu:
- Moet ik nog ergens op letten mbt mijn huidige kernel / rom / .. of kan ik elke willekeurige erop flashen?
- het liefst houd ik natuurlijk de mogelijkheid open om de JIG te gebruiken. Ik las dat bij bepaalde updates dit niet meer mogelijk is. wat is hierin verstandig?

MIjn huidige (ongeflashte) telefoonconfig:
heb nu:
android versie: 2.3.3
Basebank versie: I9100XXKE7
Kernelversie: 2.6.35.7-I9100XWKF3-CL276555 root@DELL101 # 2
buildnummer: GINGERBREAD.XWKF3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

justinnn schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:58:
Ik kom er niet helemaal uit met dat flashen.

Ik ben nu zover:
- nieuwste KIES, zodat de drivers up to date op mn pc staan
- nieuwste ODIN downloaden (3 v1.85)
- nieuwe rom downloaden (samfirmware verwijst naar sammobile, maar die heeft nog bijna niks op het forum staan). Beter op XDA kijken? en welke raadt men dan aan als ik een wil zonder teveel poespas, liefst standaard (minus evt wat onnodige rommel) en evt aantal STABIELE tweaks. apps installeer ik zelf wel..

Mijn vragen zijn nu:
- Moet ik nog ergens op letten mbt mijn huidige kernel / rom / .. of kan ik elke willekeurige erop flashen?
- het liefst houd ik natuurlijk de mogelijkheid open om de JIG te gebruiken. Ik las dat bij bepaalde updates dit niet meer mogelijk is. wat is hierin verstandig?

MIjn huidige (ongeflashte) telefoonconfig:
heb nu:
android versie: 2.3.3
Basebank versie: I9100XXKE7
Kernelversie: 2.6.35.7-I9100XWKF3-CL276555 root@DELL101 # 2
buildnummer: GINGERBREAD.XWKF3
Het maakt niet uit welke versie je pakt.
Als je een bootloop krijgt moet je even factory reset doen en alles werkt weer.
Op sammobile.com staan wel alle firmwares.

Een JIG is nog steeds bruikbaar je moet gewoon een oude bootloader flashen, doorzoek dit topic daarvoor maar.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
justinnn schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:58:

Mijn vragen zijn nu:
Je moet op Sammobile even in de goede thread kijken. Daar staan alle linkjes die eerst op samfirmware stonden.

Ik heb zelf ook alleen geroot zodat ik samsung meuk kon verwijderen en JKay's thema. Bevalt prima. Snel, stabiel, en ik hoef niet alles te tweaken.

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 22-10-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
  • Laatst online: 20-11-2024
Oke ik kom er ook niet meer uit.

Ik had dus Root, maar uiteindelijk toch van afgezien.
Heb in forums gelezen dat enige wat nodig is om root (en ook mijn kernel (siyah 1.8)) eraf te krijgen is om met ODIN een originele firmware te flashen.

Ik heb "GT-I9100_XEN_I9100CEKI2_I9100XENKH1_I9100XXKI1.tar" erop geflasht zonder resultaat.
Ja ben wel root kwijt, maar KIES zegt: De huidige versie is geen orignele release.

Wat doe ik fout? Kan iemand aub helpen?

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
HaWkY61 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:41:

Heb in forums gelezen dat enige wat nodig is om root (en ook mijn kernel (siyah 1.8)) eraf te krijgen is om met ODIN een originele firmware te flashen.

Ik heb "GT-I9100_XEN_I9100CEKI2_I9100XENKH1_I9100XXKI1.tar" erop geflasht zonder resultaat.
Ja ben wel root kwijt, maar KIES zegt: De huidige versie is geen orignele release.

Welke versie zegt Kies dat je erop hebt? Wel XEN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 16:19
Ben ik nou de enige die me zorgen maakt met het flashen van Custom roms met bijvoorbeeld het invullen van m'n Gmail. Hoe weet je zeker dat bij MIUI of bij Cyanogen er geen keyloggers of andere zaken zitten ingebouwd?

Ben nu behoorlijk aan het experimenteren, maar dit vind ik toch wel een lastige/enge zaak om rekening mee te moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

HaWkY61 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:41:

download csc selector en kijk of XEN er tussen staat.
Installeer deze.

Wanneer die er niet tussenstaat opnieuw flashen maar ditmaal voor het flashen een factory reset. (cache en data)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Siyara schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:02:
Ben ik nou de enige die me zorgen maakt met het flashen van Custom roms met bijvoorbeeld het invullen van m'n Gmail. Hoe weet je zeker dat bij MIUI of bij Cyanogen er geen keyloggers of andere zaken zitten ingebouwd?

Ben nu behoorlijk aan het experimenteren, maar dit vind ik toch wel een lastige/enge zaak om rekening mee te moeten houden.
Weetje dat wachtwoorden van je normale email zo zijn uit te lezen met een root?
Deze staan on-geencrypt in de user.db file ;)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:20

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben altijd verliefd geweest op die Miui roms, maar ik vraag me af: Wanneer ik miui geïnstalleerd heb, en ik wil muziek af gaan spelen dat ik maar kan kiezen uit 5-6 keer harder of zachter zettten? Bedoel normaal kan je de hele volume balk afgaan met harder & zachter. Nu als ik volume uit zet, en ik klik 5-6 keer op harder, zit die direct aan de max volume. Dit terwijl het balkje niet eens op de helft van de volume is... (en de rest van de balk als dat harder zet gebeurd er niets :P )

Muziek is het belangrijkste ding voor mijn telefoon, maar dat die maar 5-6 standen kan gaat natuurlijk nergens over, meer mensen die dit ervaren?

Edit: Dit is bij alle players die ik uit de market haal...
Het systeem volume werkt wel zoals het moet

[ Voor 13% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 23-10-2011 09:59 . Reden: edit ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:27
^ Staat er niet een of andere gehoorbeveiliging aan in de settings? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Bekende bug, nog geen oplossing voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:59
Heb ik ook last van, maar dan in CM7. Is dit niet te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 23:44

TRaSH

koffie ?

gwystyl schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:23:
[...]

Je moet op Sammobile even in de goede thread kijken. Daar staan alle linkjes die eerst op samfirmware stonden.

Ik heb zelf ook alleen geroot zodat ik samsung meuk kon verwijderen en JKay's thema. Bevalt prima. Snel, stabiel, en ik hoef niet alles te tweaken.
ik heb laatst(eerste keer) mijn SGS2 gerooted met de prachtige noob guide die Megapaul heeft gemaakt.
nu wil ik dus ook gebruik maken van JKay's thema.
maar heb daar XXKI4 of XWKI8 voor nodig en zit nu nog op CE_XEN_KI2: 2.3.4.
als ik nu I9100XWKI4 of I9100XWKI8 van sammobile download en die flash met odin en dan verder Megapaul
uitleg zou volgen alleen de volgende zou gebruiken
CF-Root-SGS2_XX_XEO_KI4-v4.4-CWM4 of CF-Root-SGS2_XW_NEE_KI8-v4.3-CWM4
dan zou het verder toch moeten werken of mis ik hier iets ?
en kan ik dan gewoon de oude bootloader gebruiken die in de post van Megapaul zit of gaat dat niet werken ?
of moet ik de firmware nemen van intratech
zie ook dat er nog geen nederlandse versie uit is van KI4 of KI8,
en dat ik dan een engelse versie moet draaien of zit daar ook gewoon nederlands tussen ?

[ Voor 0% gewijzigd door TRaSH op 30-10-2011 18:19 . Reden: verkeerde link ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Cobesz schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:58:
Heb ik ook last van, maar dan in CM7. Is dit niet te resetten?
Nope, er is nog geen fix voor. Hou de thread op XDA maar in de gaten, daar post iedereen deze bug. Als er een oplossing wordt gevonden zul je het daar meteen horen. Maar het lijkt een lastig probleem te zijn dat niet zo één twee drie opgelost kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik heb nu MIUI op mijn telefoon gezet, was inderdaad niet moeilijk. Het ziet er allemaal erg mooi uit, en blijf het ook zeker nog even proberen.

Ik had bij Lite'ning een lockscreen in gebruik met daarop missed it. Dit wilde ik nu ook weer gaan gebruiken, maar ik krijg missed it niet meer aan de praat. Volgens mij moet ik die ergens als notification server toevoegen, maar waar doe ik dat bij MIUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
TRaSH schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:59:
[...]

ik heb laatst(eerste keer) mijn SGS2 gerooted met de prachtige noob guide die Megapaul heeft gemaakt.
nu wil ik dus ook gebruik maken van JKay's thema.
maar heb daar XXKI4 of XWKI8 voor nodig en zit nu nog op CE_XEN_KI2: 2.3.4.
als ik nu I9100XWKI4 of I9100XWKI8 van sammobile download en die flash met odin en dan verder Megapaul
uitleg zou volgen alleen de volgende zou gebruiken
CF-Root-SGS2_XX_XEO_KI4-v4.4-CWM4 of CF-Root-SGS2_XW_NEE_KI8-v4.3-CWM4
dan zou het verder toch moeten werken of mis ik hier iets ?
en kan ik dan gewoon de oude bootloader gebruiken die in de post van Megapaul zit of gaat dat niet werken ?
of moet ik de firmware nemen van intratech
zie ook dat er nog geen nederlandse versie uit is van KI4 of KI8,
en dat ik dan een engelse versie moet draaien of zit daar ook gewoon nederlands tussen ?
Ik heb op het moment XXKI4 van sammobile getrokken en daaroverheen CF-Root-SGS2_XX_XEO_KI4-v4.4-CWM4 en JKay's thema uit de odexed map van XXKI4. De eerste twee flash je met Odin, het thema met CWM app of vanuit de recovery.
Daarna kan je de oude bootloader flashen met Odin en een JIG gebruiken om de gele driehoek weg te krijgen.
In alle europese roms zit Nederlands, dus je kan je taal instellen naar je eigen voorkeur.

Even opletten met downloaden en thema: er bestaat zowel XWKI4 (2.3.4) als XXKI4 (2.3.5). XXKI4 is het nieuwst, en daar is ook de laatste versie van JKay's thema (v12.1) voor gemaakt.

Succes, laat maar weten als bovenstaande regels te cryptisch zijn, dan praat ik je er in iets meer detail doorheen. De guide van Megapaul werkt nog steeds, behalve dat je dan de versies moet updaten. Het maakt niet uit of je de intratech of sammobile versie van een rom pakt. Het enige verschil is de manier van inpakken volgens mij.
De stock kernel moet je van dezelfde versie nemen als de firmware: alle insecure en original kernels kan je vinden in deze thread

[ Voor 0% gewijzigd door gwystyl op 23-10-2011 21:23 . Reden: zelfs mijn toetsenbord is verkouden: verdie --> versie :) ]

Pagina: 1 ... 31 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.