Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 21:27

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 01:34:
- ik heb constant bij netwerk een G teken of een 3G. Terwijl ik toch echt bij Litening en de stock rom bijna altijd H+ had staan.
- Camera is in mijn optiek er ook niet beter op geworden
Die twee vallen mij ook tegen. Zeker hoe lang hij op mobiel netwerk blijft hangen. Lite'ning was echt supersnel met overschakelen, zeker naar wifi. Bovendien lijkt hij ook minder ontvangst te hebben, zowel op datanetwerk als wifi.
En volgens mij is er ook iets niet goed met de schermresolutie. Alles op landscape lijkt nogal fuzzy, alsof er teveel anti-aliasing is toegepast.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 01:34:
Ik draai nu 2 dagen CM 7.1 de stabiele versie. Maar ligt het aan mij of is hij helemaal niet zo stabiel?
- Hij lagt meer dan bij Litening en de stock rom
- ik heb constant bij netwerk een G teken of een 3G. Terwijl ik toch echt bij Litening en de stock rom bijna altijd H+ had staan.
- Camera is in mijn optiek er ook niet beter op geworden
- Soms als ik muziek luistere komt er opeens geen geluid meer uit. En dan opeens weer wel

- En het meest irritante. Als ik op de middelste knop druk dan blijft mijn scherm echt heel vaak zwart! Normaal kreeg ik dan mijn klok er te staan en kon ik de wallpaper weg swypen. Maar nu moet ik af en toe wel 10 keer drukken voordat ik eindelijk iets met mijn toestel kan doen. En soms gaat het meteen goed. Meer mensen hier last van?

Kortom ik vind het best een kloten rom en is dan ook helemaal niet zo stabiel.
ik zie op XDA in de CM thread ook veel meldingen van instabiliteit, dus ik denk dat je niet de enige bent.
Hoe zit dat trouwens met die nieuwe bootloader. Ik hoorde als je via Kies iets instaleerd dat mijn Jig niet meer werkt?
lees ff twee posts naar boven, linkje naar de oude bootloader. Dan kan je de JIG weer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:50:
[...]

Een eindje boven de downloadlink van XWKI8 staat in hele grote rode letters dat alle firmwares below al de oude bootloader hebben, dus misschien is die laatste stap niet meer nodig.
Ik had ook problemen met CM 7.1. Dezelfde problemen als jullie omschrijven. Grootste ergernis was de kwaliteit van het scherm.

Ik heb een firmware teruggelashed met oude bootloader (onder de rode lap tekst) en daarmee was de counter weer op 0 te zetten. Die laatste stap is dus inderdaad niet nodig. Uiteindelijk weer terug op stock KI2. Daarbij is het scherm gewoon weer zoals het hoort O+

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:29:
[...]

Ik had ook problemen met CM 7.1. Dezelfde problemen als jullie omschrijven. Grootste ergernis was de kwaliteit van het scherm.
Precies waar ik ook enorm gefrustreerd van werd en de reden dat ik er na een kwartiertje met het grootste geweld weer een andere rom op heb geknald.

Het mooiste/beste van de SGS2 is toch wel het scherm, en de automatische helderheid van CM7 is zeer slecht, dan komt het display helemaal niet tot zijn recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
BillSpaarbank schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:29:
[...]

Ik herken mijzelf eigenlijk echt niet in al die kritieken. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik Oxygen draai, maar dat is ook soort van CM7 maar dan nog iets kaler (aanrader trouwens! Hier te downloaden). Hij draait zo waanzinnig stabiel. Alles werkt, ik heb alleen even een scriptje moeten maken zodat mijn externe SD kaart netjes onder external_sd wordt gemound, maar dan doet ook alles het. Geen reboots, geen lags, geen FCs. En het scherm is zelfs erop vooruitgegaan, minder 'verzadigd'. Natuurlijk is het vooral kwestie van smaak en een custom rom zal altijd (vrijwel altijd) minder stabiel zijn dan stock, maar de AOSP roms hebben echte vooruitgang geboekt. Snelheid/batterijduur, daar ga ik niet over in discussie, dat is bij alle roms vrijwel hetzelfde. Maar zoals het er nu naar uitziet, gaan we heel snel een heel stabiele ICS op onze telefoon krijgen!! :)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik draai nu al even CM en in tegenstelling tot hierboven met grote tevredenheid. Zou het echt iedereen aanraden om eens te proberen.
Enige wat ik mis van de samsung-meuk is Kies Air, iemand die een alternatief in de market kent met min of meer dezelfde functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
dEBASERpIX schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:16:
Ik draai nu al even CM en in tegenstelling tot hierboven met grote tevredenheid. Zou het echt iedereen aanraden om eens te proberen.
Enige wat ik mis van de samsung-meuk is Kies Air, iemand die een alternatief in de market kent met min of meer dezelfde functionaliteit?
Software datacable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

draait hier iermand Exynos Extreme 7.1.5 ★ XXKI3 2.3.5?? Wil eindelijk eens nieuwe Rom flashen. (nu nog steeds Litening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ind0mi schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:44:
draait hier iermand Exynos Extreme 7.1.5 ★ XXKI3 2.3.5?? Wil eindelijk eens nieuwe Rom flashen. (nu nog steeds Litening)
Maak Nandroid van Lite'ning, flash Exynos, test hem een dagje of whatever.

Brak? Laat het ons weten ---> restore Nandroid.

Geweldig? Laat het ons weten ---> keep on using.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
Voor wat het waard is: Ik draai Exynos 7.1 en ben zeer tevreden. Alleen werkt DroidWall niet. Klaagt over het feit dat die geen su rechten heeft, terwijl SuperUser wel is geïnstalleerd.

Ik las wel dat de nieuwste Exynos een su fix heeft.

Enige blipje: Ik heb het crt-effect actief staan en dat werkt prima. Zodra ik een screenshot heb genomen, dan zie je in de crt animatie wat rubbish. Restarten om dat weg te krijgen.
Batterij: prima, geen verschil gemerkt met stock. Experience is hetzelfde als stock: vloeiend en vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Molybdenum schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:45:
Enige blipje: Ik heb het crt-effect actief staan en dat werkt prima. Zodra ik een screenshot heb genomen, dan zie je in de crt animatie wat rubbish. Restarten om dat weg te krijgen.
Dit is bij 100% van de Roms het geval. Reden voor mij om het dan ook maar elke keer meteen uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Brad Pitt schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

Maak Nandroid van Lite'ning, flash Exynos, test hem een dagje of whatever.

Brak? Laat het ons weten ---> restore Nandroid.

Geweldig? Laat het ons weten ---> keep on using.
Heb mbv CWM een backup . en nog eens een backup van Apps en Data gemaakt mbv Titanium Backup. Is het aan te raden om data ook te restoren? ik neem aan dat systeemgegevens een conflict kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ind0mi schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:36:
Heb mbv CWM een backup . en nog eens een backup van Apps en Data gemaakt mbv Titanium Backup. Is het aan te raden om data ook te restoren? ik neem aan dat systeemgegevens een conflict kunnen veroorzaken?
Alleen /data-apps kan je zonder gevaar restoren, /system-apps zeer zeker nooit doen nee.

Dus al die met rood aangegeven apps bij Backup/Restore maar niet doen nee :P

(dus bij Menu/batch/restore de eerste optie gebruiken, niet de 2de of 3de etc.)

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 12-10-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

thanks! gaat helemaal goed komen nu! :D

---ediit---

nog even voor de zekerheid..

Bij TB dus bij Menu/batch/Backup de wel de 3e optie gebruiken?? Backup all user apps + system data?

[ Voor 65% gewijzigd door ind0mi op 12-10-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:15
ik zou zelf nooit system data backuppen. Dat is namelijk vragen om problemen bij het terug zetten. Tenzij je dezelfde rom gebruikt.
Ik gebruik eigenlijk alleen maar de user app backup.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:15
Molybdenum schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:45:
Voor wat het waard is: Ik draai Exynos 7.1 en ben zeer tevreden. Alleen werkt DroidWall niet. Klaagt over het feit dat die geen su rechten heeft, terwijl SuperUser wel is geïnstalleerd.
Zoiets heb ik ook wel eens gehad bij een andere ROM. Bleek dat de instellingen in SU verkeerd stonden. Had te maken met het wel of niet vragen van SU rechten bij nieuwe programma's.
Kijk dus even bij de instellingen in het SU programma.

edit:
oeps, dat waren twee reacties direct na elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 12-10-2011 17:53 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 19:33
ind0mi schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:44:
Draait super goed, heerlijk snel allemaal in samenwerking met LauncherPro!
Heb wel SiyahKernel 1.8 geflashed, omdat deze het hoge AndroidOS gebruik fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-EvoLution- schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:09:
Optisch ja, de drain blijft gewoon gelijk aan een kernel die die "feature" niet heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
dEBASERpIX schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:16:
WebSharing!
Ik vind het véél beter werken dan Kies Air.
Kies Air is imo traag en ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik een folder kan aan maken om maar een simpel voorbeeldje te noemen.

Je heb ook een gratis lite versie maar die 2 euro is het meer dan waard voor de extra's die je krijgt imo!
Enige nadeel wat is dat je niet naar de externe SD kan uploaden, wel downloaden maar dat kreeg ik met Kies Air ook niet voor elkaar.

Nu zit ik zelf ook nog met een kleine issue.
Ik heb afgelopen weekend Androidmedia-Hyperdroid ROM geïnstalleerd alleen nu word mijn ringtone gereset na een reboot.
Hij kiest telkens een snelheidswaarschuwing van Sygic namelijk "snelheidscontrole, maximum snelheid 110km/h" :P Is een keer grappig maar iedere dag opnieuw m'n beltoon installeren is vrij irritant.
Nog irritanter is dat ik niet op XDA mag posten in de developers fora omdat ik minder dan 10 posts heb...kan dus niet in hun topic een bugreport geven...
Maar misschien kent een van jullie dit probleem en bestaad er een oplossing voor, ik ben hem zelf nog niet tegen gekomen helaas.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik wil ook graag upgraden van Litening naar wat anders (2.3.5 of hoger) en heb met TB een backup gemaakt (derde optie van boven, dat is de eerste optie van Backup submenu: Backup van alle gebruikers). Wat wordt er dan precies opgeslagen? Ik heb bv ADW launcher Ex met bepaalde instellingen, navigatie software met maps, browser met instellingen enz enz. Wat van deze instellingen blijven behouden? Of bewaar je alleen de apk's? En moet je een backup van je systeemdata maken voor alle settings? Misschien een noobvraag maar met google kan ik het antwoord niet zo snel vinden. Ik wil dit antwoord wel graag weten voordat ik een wipe doe en een nieuwe ROM flash.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Over het algemeen zou ik alleen je apps met hun data opslaan dus "Back-up apps van alle gebruikers"
Dan slaat ie dus al je apps met hun data op bijvoorbeeld de voortgang in een spel of je ADW instellingen.
De maps van je navigatie software en bijvoorbeeld grote hoeveelheid data van een game staan op je (interne)SD kaart opgeslagen dus die blijven sowieso bewaard als je die niet wiped.
Wel aan te raden om voor de zekerheid even een back up te maken van je (interne)SD kaart.

Je systeem instellingen restoren kan in sommige gevallen problemen veroorzaken en je systeem instellingen kan je in 10 minuten met de hand weer terug zetten.
Je kan het natuurlijk altijd proberen en als je problemen krijgt de ROM opnieuw installeren en dan tijdens het restoren alsnog je systeem instellingen achterwege laten.

[ Voor 20% gewijzigd door Radiance op 12-10-2011 18:54 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
  • Laatst online: 28-10-2024
Radiance schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:36:
[...]

WebSharing!
Ik vind het véél beter werken dan Kies Air.
Kies Air is imo traag en ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik een folder kan aan maken om maar een simpel voorbeeldje te noemen.

Je heb ook een gratis lite versie maar die 2 euro is het meer dan waard voor de extra's die je krijgt imo!
Enige nadeel wat is dat je niet naar de externe SD kan uploaden, wel downloaden maar dat kreeg ik met Kies Air ook niet voor elkaar.
Perfect! Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 11:47
Radiance schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:52:
Over het algemeen zou ik alleen je apps met hun data opslaan dus "Back-up apps van alle gebruikers"
Dan slaat ie dus al je apps met hun data op bijvoorbeeld de voortgang in een spel of je ADW instellingen.
De maps van je navigatie software en bijvoorbeeld grote hoeveelheid data van een game staan op je (interne)SD kaart opgeslagen dus die blijven sowieso bewaard als je die niet wiped.
Wel aan te raden om voor de zekerheid even een back up te maken van je (interne)SD kaart.
Als je alleen "Back-up apps van alle gebruikers" gebruikers doet en vervolgens een wipe en nieuwe rom, heb je dan nog wel je agenda, contacten, sms enz? (dus alle groene items uit de back-up lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 13:01
Heb gisteren cm7 erop gezet en moet zeggen dat hij het erg goed doet. Heel af toe een force boot maar dat zou ook door de combi met Launcher 7 kunnen komen.

Ik heb eerst een volledige backup met Titanium Backup gemaakt. Vervolgens voor de zekerheid mijn interne en externe disk gekopieerd op mijn pc (was mijn eerste flash dus wilde het gewoon safe doen:-) )

Vervolgens de juiste clockworkmod erop gezet, backup gemaakt en vervolgens na de wipe enzo (staat in het cm7 topic uitgelegd) cm7 geflashed. Ik had al gelezen dat je hem er soms 2 maal op moet flashen dus voor de zekerheid maar gedaan.

Na het booten titanium backup er weer op gezet en toen mijn apps en data terug gezet (natuurlijk niet de systeem apps want die zijn juist anders bij cm7). De restore van titanium backup zorgt er voor dat al mijn gegevens en statussen van programma's en spellen gewoon weer terug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
SuperKneus schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:14:
Na het booten titanium backup er weer op gezet en toen mijn apps en data terug gezet (natuurlijk niet de systeem apps want die zijn juist anders bij cm7). De restore van titanium backup zorgt er voor dat al mijn gegevens en statussen van programma's en spellen gewoon weer terug zijn.
Kan ook via Rom Manager. Daarmee hoef je alleen je data terug te zetten, simpeler kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
SuperKneus schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:14:
Heb gisteren cm7 erop gezet en moet zeggen dat hij het erg goed doet. Heel af toe een force boot maar dat zou ook door de combi met Launcher 7 kunnen komen.

Ik heb eerst een volledige backup met Titanium Backup gemaakt. Vervolgens voor de zekerheid mijn interne en externe disk gekopieerd op mijn pc (was mijn eerste flash dus wilde het gewoon safe doen:-) )

Vervolgens de juiste clockworkmod erop gezet, backup gemaakt en vervolgens na de wipe enzo (staat in het cm7 topic uitgelegd) cm7 geflashed. Ik had al gelezen dat je hem er soms 2 maal op moet flashen dus voor de zekerheid maar gedaan.

Prima voorbereiding! Forced reboots horen eigenlijk niet, ook niet met launcher 7, maar waardoor dat dan zou komen weet ik niet. Even nog een tip: FCs van de gallerij kunnen ontstaan wanneer je er videos op hebt staan die je zelf met de stock camera hebt gemaakt. Die videos kun je het beste verwijderen (dus overzetten naar je pc of zo). Een 2e tip, als je muziek of andere media op je externe sd hebt staan, wordt deze niet gescand door je mediaspelers. Wat ik heb gedaan is een scriptje gemaakt met:
#!/system/bin/sh
mount -o bind /mnt/emmc/ /mnt/sdcard/external_sd
Met script manager kun je dit scriptje vervolgens bij boot laten draaien en deze mount de externe sd kaart dan op de correcte plek zodat alle mediaplayers ook op deze locatie zoeken. Is een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Yeroen76 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:28:
[...]

Kan ook via Rom Manager. Daarmee hoef je alleen je data terug te zetten, simpeler kan niet.
Ja dat had ik ook al gelezen. Probleem bij mij (en ik gok bij heel veel andere ook) was dat ik mijn tel geroot had met een kernel van Chainfire. Deze geeft in zijn OP ook aan dat hij een aangepaste versie van cwm gebruikt. Zoiezo was dat een oude versie. Rom Manager kom ik wel starten en ik kon ook de nieuwste cwm downloaden maar na het installeren en booten kwam ik niet verder dan Android 3e recovery (ofzo iets).
mbroeders schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:01:
[...]

Een 2e tip, als je muziek of andere media op je externe sd hebt staan, wordt deze niet gescand door je mediaspelers. Wat ik heb gedaan is een scriptje gemaakt met:
#!/system/bin/sh
mount -o bind /mnt/emmc/ /mnt/sdcard/external_sd
Met script manager kun je dit scriptje vervolgens bij boot laten draaien en deze mount de externe sd kaart dan op de correcte plek zodat alle mediaplayers ook op deze locatie zoeken. Is een tip :)
moet ik dat scriptje gewoon in een txt file zetten en hem dan een bepaalde extensie mee geven of kan ik de bovenstaande regel dmv script manager gebruiken???

[ Voor 36% gewijzigd door SuperKneus op 13-10-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
SuperKneus schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:39:
[...]

Ja dat had ik ook al gelezen. Probleem bij mij (en ik gok bij heel veel andere ook) was dat ik mijn tel geroot had met een kernel van Chainfire. Deze geeft in zijn OP ook aan dat hij een aangepaste versie van cwm gebruikt. Zoiezo was dat een oude versie. Rom Manager kom ik wel starten en ik kon ook de nieuwste cwm downloaden maar na het installeren en booten kwam ik niet verder dan Android 3e recovery (ofzo iets).
Ik heb ook CF-root gebruikt, en het lijkt wel of ik twee verschillende recovery menu's heb. Als ik de CWM app gebruik en kies voor 'reboot to recovery' kom ik in een heel ander (veel beperktere) recovery dan wanneer ik de 3-button methode gebruik als de telefoon uit staat. Op die laatste manier kom ik in Chainfire's versie volgens mij, en op de eerste manier in de standaard versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
SuperKneus schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:39:
moet ik dat scriptje gewoon in een txt file zetten en hem dan een bepaalde extensie mee geven of kan ik de bovenstaande regel dmv script manager gebruiken???
Bepaalde extensie hoeft niet per se. Noem het bijvoorbeeld mountsd.sh en zet het op de interne sd kaart. Met script manager automatisch laten draaien bij boot en je bent good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
gwystyl schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:00:
[...]

Ik heb ook CF-root gebruikt, en het lijkt wel of ik twee verschillende recovery menu's heb. Als ik de CWM app gebruik en kies voor 'reboot to recovery' kom ik in een heel ander (veel beperktere) recovery dan wanneer ik de 3-button methode gebruik als de telefoon uit staat. Op die laatste manier kom ik in Chainfire's versie volgens mij, en op de eerste manier in de standaard versie?
Volgens mij kom je bij die eerste niet in cwm maar in Android 3e recovery (staat boven in de regel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Laatst online: 30-03 15:56
-EvoLution- schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:09:
[...]

Draait super goed, heerlijk snel allemaal in samenwerking met LauncherPro!
in 7.1.4 zit Siyah erin geknalt, CWM 5.0 + de nexus prime splash screen! ik ben er ERG trots op :)

verder heb ik de rom nog wat getweaked, doe ruim 3 dagen op batterij met 3g aan ;d

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xheroxkefx schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:27:
verder heb ik de rom nog wat getweaked, doe ruim 3 dagen op batterij met 3g aan ;d
Als 'ie gewoon stationair met het scherm uit op je bureau ligt is dat goed mogelijk ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels verschillende roms gebruikt. De vorige was CM 7.1 (maar echt wat een kloten rom, gewoon nog teveel bugs!)

Maar weer teruggegaan naar Liteningrom 6.1 met de supermode kernel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:13:
Ik heb inmiddels verschillende roms gebruikt. De vorige was CM 7.1 (maar echt wat een kloten rom, gewoon nog teveel bugs!)

Maar weer teruggegaan naar Liteningrom 6.1 met de supermode kernel!
Wat vond je er niet goed aan en welke bugs kwam je tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

Wat vond je er niet goed aan en welke bugs kwam je tegen?
- Meer lags dan normaliter met litening
- Slechtere verbinding
- Video werkt in zijn geheel niet
- De browser vind ik persoonlijk slechter dan de stock browser van Samsung (alleen user agent kan wel altijd op destkop zetten, helaas niet in de stock browser - dit moet je constant handmatig doen)
- De camera werkt minder goed dan die van Samsung zelf
- Verder kreeg ik om de haverklap dat mijn telefoon niet goed wilde ontwaken. Ook nadat ik de animaties had uitgezet.
- Belangrijke functionaliteit ten aanzien van Touchwiz mist mijns inziens. Denk aan het makkelijk kunnen instellen van de helderheid en dergelijk
- Het lijkt wel of CM 7.1 veel minder scherp is (grafisch) dan litening dan wel de stock rom
- Toetsenbord op CM vind ik persoonlijk ook veel te klein (natuurlijk zijn hier wel andere voor maar vind die van samsung prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:40
Hier ook druk bezig naar een zoektocht voor een goeie ROM nadat de lite'ning 6.1 dus niet meer door ontwikkeld wordt.

Heb eerste de CheckRom V5 geprobeerd maar deze trok mij batterij zeer snel leeg...nu zit ik ook op de Exynos Extreme 7.1.4 en deze is echt heel vriendelijk voor de batterij echt een topper als je het mij vraagt nog beter dan de lite'ning 6.1 ROM.

edit: ikzelf zou nooit voor de CyanogenMod gaan....mij te kaal ik houd toch wel van wat meer eyecandy hoewel ik touchwiz niet gebruik maar launcher pro en zijn widgets.

[ Voor 21% gewijzigd door Michel242186 op 13-10-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 26-09 14:49
- Meer lags dan normaliter met litening Ervaar ik niet.
- Slechtere verbinding Ervaar ik niet.
- Video werkt in zijn geheel niet Ervaar ik niet.
- De browser vind ik persoonlijk slechter dan de stock browser van Samsung (alleen user agent kan wel altijd op destkop zetten, helaas niet in de stock browser - dit moet je constant handmatig doen) Geen ervaring mee, gebruik Opera.
- De camera werkt minder goed dan die van Samsung zelf Klopt, is ook zuur en ik hoop dat dat snel gefixt wordt.
- Verder kreeg ik om de haverklap dat mijn telefoon niet goed wilde ontwaken. Ook nadat ik de animaties had uitgezet. Ervaar ik niet.
- Belangrijke functionaliteit ten aanzien van Touchwiz mist mijns inziens. Denk aan het makkelijk kunnen instellen van de helderheid en dergelijk
- Het lijkt wel of CM 7.1 veel minder scherp is (grafisch) dan litening dan wel de stock rom Merk ik ook niet....
- Toetsenbord op CM vind ik persoonlijk ook veel te klein (natuurlijk zijn hier wel andere voor maar vind die van samsung prima) Ik gebruik Swiftkey.

----

Dus dat over de camera is idd waar, maar die andere punten die jij opnoemt ervaar ik echt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 13-10-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Michel242186 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:07:

edit: ikzelf zou nooit voor de CyanogenMod gaan....mij te kaal ik houd toch wel van wat meer eyecandy hoewel ik touchwiz niet gebruik maar launcher pro en zijn widgets.
Maar je kan Launcher Pro toch nog steeds gebruiken, ook als je cm7 gebruikt. Ik heb er ook Launcher 7 op staan.
AzzKickah schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:08:
[...]

- De browser vind ik persoonlijk slechter dan de stock browser van Samsung (alleen user agent kan wel altijd op destkop zetten, helaas niet in de stock browser - dit moet je constant handmatig doen) Geen ervaring mee, gebruik Opera.
- De camera werkt minder goed dan die van Samsung zelf Klopt, is ook zuur en ik hoop dat dat snel gefixt wordt.
----

Dus dat over de camera is idd waar, maar die andere punten die jij opnoemt ervaar ik echt niet.
Welke Opera gebruik je, Mini of de normale?

Ik heb geen problemen met de Camera. Wat is precies het probleem? Lees op XDA wel veel problemen met cm7 en de camera maar dat zou opgelost kunnen worden door oude video's uit je dcim folder te verwijderen of te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 21:27

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn commentaar in italic er ook maar achter gezet.

- Meer lags dan normaliter met litening Ervaar ik niet. Meer lag, er vaar ik wel
- Slechtere verbinding Ervaar ik niet. Wissel tussen verbindingen (3G/H(+)/WiFi) gaat langzamer en duurt langer
- Video werkt in zijn geheel niet Ervaar ik niet. Video werkt wel. Even de map DCIM leegmaken
- De browser vind ik persoonlijk slechter dan de stock browser van Samsung (alleen user agent kan wel altijd op destkop zetten, helaas niet in de stock browser - dit moet je constant handmatig doen) Geen ervaring mee, gebruik Opera. Valt mij ook op
- De camera werkt minder goed dan die van Samsung zelf Klopt, is ook zuur en ik hoop dat dat snel gefixt wordt. idd
- Verder kreeg ik om de haverklap dat mijn telefoon niet goed wilde ontwaken. Ook nadat ik de animaties had uitgezet. Ervaar ik niet. Hier ook geen last van
- Het lijkt wel of CM 7.1 veel minder scherp is (grafisch) dan litening dan wel de stock rom Merk ik ook niet.... Merk ik zeker wel. Heb ik ook al in dit topic gemeld
- Toetsenbord op CM vind ik persoonlijk ook veel te klein (natuurlijk zijn hier wel andere voor maar vind die van samsung prima) Ik gebruik Swiftkey. Wat niets verandert aan het te kleine toetsenbard van CM

----

Dus dat over de camera is idd waar, maar die andere punten die jij opnoemt ervaar ik echt niet. Ik er vaar sommige punten zeker wel

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik probeer as we speak Exynos te flashen vanaf Litening 6.1. Als eerste wilde ik met CWM Exynos Base System flashen. Hierbij alle opties aangevinkt, dus ik doe een wipe en ik maak een backup. Hij is daar nu al een half uur mee bezig. Ik zie een plaatje van een groene android met daarboven driehoek met uitroepteken. Deze afbeelding beweegt niet.

Is het normaal dat het langer duurt dan een half uur of is er iets mis gegaan?

*edit* in mijn ongeduld heb ik na een uur aan de knopjes gezeten. Toen kwam ik een menuutje terecht en kon ik verder. ;)

Ik was blijkbaar wat noob met CWM. Was gewend om alles met Odin te doen. Nieuwe ROM erop gezet maar Wifi doet het moeilijk. Schijnt meer voor te komen bij Exynos 7.15. Dus ik ga 7.14 erop zetten en dan op upgraden naar 7.15.

[ Voor 30% gewijzigd door Kwak op 13-10-2011 18:59 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Ik gebruik Opera Mobile! Bevalt me echt heel erg goed. Gebruikte hem al op mijn vorige Android-telefoon.
Vooral het beginscherm met 9 bookmarks als pictogrammetjes zeg maar, wat in de PC-versie van Opera Speeddial heet, is echt ideaal.
Opera openen, je tikt op de site die je wil, ploep je bent er.
Zoomen werkt mooi, past automatisch de tekst aan je scherm aan. Als je per ongeluk 2 links tegelijk aantikt, zoomt ie automatisch in op die plek zodat je de juiste link alsnog kunt aantikken.
Flash speelt ie gewoon af, etc.

Echt prima browsertje :)

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 13-10-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 22:19
AzzKickah schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:54:
Ik gebruik Opera Mobile! Bevalt me echt heel erg goed.
Echt prima browsertje :)
Mwa vind m zelf wat langzaam, boat mini gebruik ik nu. Laadt alles supersnel. Bevalt mij iig beter dan opera.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Nu we toch bezig zijn meteen maar de laatste nightly erop gezet (n82). Het schijnt zo te zijn dat de accu het erg goed doet vanaf n80. Telefoon is nu aan het opladen. Eens kijken hoelang ik het nu uit ga houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Ik vind de nieuwe cm7.1 ook niks... veel applicatiestops browser loopt erg schokkerig. Heb hem geljk gewist

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respawn123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
Vraagje:

Ik heb een T-mobile branded SGSII en wil graag naar 2.3.4/2.3.3 maar T-Mobile is zo sloom met het uitbrengen van de nieuwe firmware. Ik run nog steeds 2.3.3. Moet ik hem eerst debranden of kan ik gelijk een firmware nemen met (XEN)? Heb nu (TNL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Exynos 7.15 is geïnstalleerd.

Pro's
Lockscreen met opties
Geen Samsung bloatware
Nuttige andere software ingebakken
Zelf bepalen welke opties er staan in het menu dat je krijgt als je op de afsluitknop drukt

Con's
Icoontjes van Litening vond ik mooier (Wifi, batterij, verbinding met provider)
Met 7.15 geen Wifi, moest eerst 7.14 installeren en daarna upgraden naar 7.15 om Wifi te krijgen
Kan in Windows Vista 32 niet meer telefoon in via USB kabel (ben nog bezig met dit op te lossen)
Overscroll (net als litening)
Lelijke animatie bij opstarten
Upgraden via CWM, Odin vind ik makkelijker

Zoals je kan lezen zijn een hoop van mijn pro's en con's nogal subjectief. Dus iets algemeens kan ik er niet uit concluderen. Snelheid en verbruik kan ik nog niet zoveel over zeggen. Ik ga het nu een paar dagen uit proberen. Als meer over te zeggen valt zal ik het melden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
SuperKneus schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:49:
Nu we toch bezig zijn meteen maar de laatste nightly erop gezet (n82). Het schijnt zo te zijn dat de accu het erg goed doet vanaf n80. Telefoon is nu aan het opladen. Eens kijken hoelang ik het nu uit ga houden.
Hmm keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
voor de beste batterij duur
raad ik jullie aan om
X-Touch Rom + SiyahKernel 2.0 Beta6 te gebruiken
AOS Bug is fixed...

is echt grandioos de rom en de batterij duur...zal wel vanavond een screenshot plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Kwak schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:46:
Exynos 7.1.5 is geïnstalleerd.

Con's
Icoontjes van Litening vond ik mooier (Wifi, batterij, verbinding met provider)
Met 7.1.5 geen Wifi, moest eerst 7.1.4 installeren en daarna upgraden naar 7.1.5 om Wifi te krijgen
Kan in Windows Vista 32 niet meer telefoon in via USB kabel (ben nog bezig met dit op te lossen)
Voor USB mode kan je proberen usb-foutopsporing aan te zetten, dit helpt soms (menu - instellingen - applicaties - ontwikkeling)
Een andere mogelijkheid is dat MTP nodig is. Aangezien alle Samsung meuk uit Exynos 7(punt)1(punt)5 gesloopt is, kan het zijn dat deze er ook uitgehaald is. Bij mij werkt koppelen als verwisselbare schijf via usb wel, maar met MTP aan kan je gelijk met de verkenner naar je telefoon browsen. Ik vind dat niet nodig, dus heb ik MTP gefreezed omdat hij bluetooth uit zet zodra ik de telefoon koppel
Overscroll (net als litening)
Lelijke animatie bij opstarten
Upgraden via CWM, Odin vind ik makkelijker
Veel roms moet je installeren/upgraden via CWM. Dat lijkt me eigenlijk alleen maar handiger, omdat je het vanaf de telefoon zelf kan doen. Odin moet per se met een PC.
Zoals je kan lezen zijn een hoop van mijn pro's en con's nogal subjectief. Dus iets algemeens kan ik er niet uit concluderen. Snelheid en verbruik kan ik nog niet zoveel over zeggen. Ik ga het nu een paar dagen uit proberen. Als meer over te zeggen valt zal ik het melden.
Ervaringen zijn altijd subjectief, maar daardoor erg welkom. Als iedereen zijn ervaringen hier post, kunnen andere gebruikers bepalen welke positieve en negatieve ervaringen voor hun belangrijk zijn een aan de hand daarvan bepalen of ze een bepaalde rom gaan gebruiken. Als ik de exynos thread zo doorlees kom ik voor mij al een paar showstoppers tegen, die voor een heleboel andere gebruikers helemaal niet belangrijk zijn.
dogan2010 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:21:
voor de beste batterij duur
raad ik jullie aan om
X-Touch Rom + SiyahKernel 2.0 Beta6 te gebruiken
AOS Bug is fixed...

is echt grandioos de rom en de batterij duur...zal wel vanavond een screenshot plaatsen
Even een linkje naar Touch-X. Ik ken Smaberg van de Xperia X1 roms. Toen heb ik ze veel geprobeerd, maar voor de SGS II heb ik zijn roms nog niet geprobeerd. Van het weekend maar eens die thread doorlezen en kijken wat de ervaringen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 14-10-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
wel die Touch-x gebruiken in combinatie met Siyahkernel 2.0 Beta6..
ongelovelijk goed gewoon...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dogan2010 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:42:
wel die Touch-x gebruiken in combinatie met Siyahkernel 2.0 Beta6..
ongelovelijk goed gewoon...!!
Alleen de kernel bepaalt de accuduur op zich, de Rom zelf heeft daar bijzonder weinig mee te maken. Als je dezelfde apps/kernel draait met bijv. Lite'ning of Cognition heb je ook gewoon dezelfde accuduur.

Met die kernel haal ik ook goede resultaten btw. Met screen off 100/200MHz ingesteld als limieten en conservative als governor en met scherm aan 200-1000MHz en ondemand. Draait soepel en best lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Even voor de CM liefhebbers, de nieuwe TESTbuild van Codeworkx werkt fantastisch. Wat is de kwaliteit van het scherm enorm verbeterd. Ik weet niet of het al in de volgende nightly (#83) zit, maar je kunt via ROMmanager de testbuild(2) downloaden. Aanrader, scherm is nu zoals het hoort te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbroeders schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:15:
Even voor de CM liefhebbers, de nieuwe TESTbuild van Codeworkx werkt fantastisch. Wat is de kwaliteit van het scherm enorm verbeterd. Ik weet niet of het al in de volgende nightly (#83) zit, maar je kunt via ROMmanager de testbuild(2) downloaden. Aanrader, scherm is nu zoals het hoort te zijn!
Volgens mij zit het in nightly #83, zie ook: http://cm-nightlies.appspot.com/?device=galaxys2 :)
Ik wacht daar nog even op, zit nu op een nightly van een week terug, zeer tevreden mee, gewoon Android zonder meuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:20:
[...]

Volgens mij zit het in nightly #83, zie ook: http://cm-nightlies.appspot.com/?device=galaxys2 :)
Ik wacht daar nog even op, zit nu op een nightly van een week terug, zeer tevreden mee, gewoon Android zonder meuk :)
Ah, thanks! Had ik niet gezien. Maar mocht je weer eens zin hebben te flashen, het scherm ziet er echt beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Brad Pitt schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:52:
[...]

Alleen de kernel bepaalt de accuduur op zich, de Rom zelf heeft daar bijzonder weinig mee te maken. Als je dezelfde apps/kernel draait met bijv. Lite'ning of Cognition heb je ook gewoon dezelfde accuduur.

Met die kernel haal ik ook goede resultaten btw. Met screen off 100/200MHz ingesteld als limieten en conservative als governor en met scherm aan 200-1000MHz en ondemand. Draait soepel en best lang :P
Ik heb die kernel maar eens geflasht op mijn verder standaard rom. Vanavond uitvissen hoe ik kan underclocken enzo. In de XDA-thread staat dat je moet flashen met odin of Darky rom tool, maar gelukkig is er ook gewoon een CWM-zip beschikbaar. Ik heb hem nu via CWM geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwacht geen wonderen hoor :) Ondanks dat die AOS-bug er (optisch) uit is gaat de accu niet opeens magisch veel langer mee. Denk dat die stats gewoon worden gemaskeerd op een bepaalde manier. We'll see :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Heb even gecheckt ik heb nu kernelversie Siyah 1.6 op mijn toestel staan met Exynos v.7.1.5 Rom. Is het gewoon een kwestie van nieuwe kernel (Siyah 2.0) op telefoon zetten en zip flashen met CWM? of moet er verder nog iets gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Brad Pitt schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:44:
[...]

Verwacht geen wonderen hoor :) Ondanks dat die AOS-bug er (optisch) uit is gaat de accu niet opeens magisch veel langer mee. Denk dat die stats gewoon worden gemaskeerd op een bepaalde manier. We'll see :P
Waarschijnlijk is de bug zelf inderdaad niet weg. Stond een post op de homepage op xda een paar dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:45:
Waarschijnlijk is de bug zelf inderdaad niet weg. Stond een post op de homepage op xda een paar dagen geleden.
Ah kijk aan. Ligt het toch niet altijd aan de sceptische instelling :) Kernel is prima hoor, alleen geen "wonder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Brad Pitt schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:47:
[...]

Ah kijk aan. Ligt het toch niet altijd aan de sceptische instelling :) Kernel is prima hoor, alleen geen "wonder".
Deze bedoel ik http://www.xda-developers.com/android/android-os-what-is-it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ok, niet gezien, interessant, thx! :) Ben het wel met het artikel eens ook ja. Als die bug er opeens uit was geweest had je ook wel immens langere accutijden gehad. Die verschillen tussen de bekendere kernels allemaal niet zo heel veel. Sowieso lastig testen aangezien je meestal niet elke dag 100% hetzelfde doet. Alleen de idle-drain kan je redelijk makkelijk testen, die is hier bij elke kernel zo rond de 1% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:12
Kan de SiyahKernel v2.0 eigenlijk gewoon met Odin over stock Ki8 zonder root worden geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
die Turkse ontwikkelaar van Siyahkernel die zorgt echt wel voor wonderen:

SiyahKernel v2.0 - not released yet
Unified kernel for both Samsung and CyanogenMod Roms...
Some stability improvements
Auto-rooting removed. If you are using stock, flash this kernel and download su package from http://goo-inside.me/superuser , reboot into recovery and flash it. Is it hard? no, it is not! if you can use odin, you can do this as well.
CWM Recovery 5.0.2.6
some stability and performnce improvements.
CM7 usb and haptic feedback fixes (we may still have problems though)
more responsive smartassv2 governor
disable second core at all frequencies when the screen is off (thanks to arighi)
second cpu can be active at frequencies <= 200MHz
some memcopy tweaks & speed optimizations
Max USB Charging limit is increased to 950mV

Gokhanmoral:
I am now merging some code from open-source.apple.com into the kernel
particularly some neon-optimized routines.
I hope they won't work better
but if they do you will have some apple code running on your phones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Offical MIUI support binnen een maand! Heeft het MIUI team aangekondigd op FB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dogan2010 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:30:
die Turkse ontwikkelaar van Siyahkernel die zorgt echt wel voor wonderen:
Wat zich vertaalt in? Snellere telefoon? Drastisch betere accuduur?

Uiteraard is het gewoon een hele fijne kernel, maar mensen moeten niet verwachten dat hun telefoon én snel(ler) wordt én een langere accuduur heeft. De governors die zorgen voor een (merkbaar) langere accuduur zijn weer negatief merkbaar als in choppy homescreens wisselen/scrollen. Als je in deze kernel een governor instelt die gewoon met alles snel en soepel is zal je ook geen merkbaar betere accuduur hebben. Niet onlogisch ofcourse.

Dat er verder héél fijne dingen in zitten ben ik geheel met je eens, gebruik hem natuurlijk niet voor niets :P

Het kunnen clocken op 100Mhz is wel kicken, moet nog een beetje kijken hoe zich dat vertaalt in de accuduur. Had gisteren een bizar goede accuduur maar was achteraf vergeten een mail account aan te maken. Apps die op de achtergrond dingen updaten/checken kosten nu eenmaal juice. Dat het een accu-vriendelijke kernel is klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Waarmee stel je die CPU-profielen in? Met SetCPU oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:46:
Waarmee stel je die CPU-profielen in? Met SetCPU oid?
Gebruik daar zelf OC Daemon voor.

[Edit] OC Daemon er weer af, telefoon werd na een tijdje toch choppy. SetCPU er op. Begon prima, na verloop van tijd ook weer schokkerig gedoe. Nu gewoon nul van die apps er op en telefoon blijft snel en de accuduur verandert niéts. Oh well, al doende :)

[ Voor 40% gewijzigd door Brad Pitt op 15-10-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Jay-v schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:34:
Offical MIUI support binnen een maand! Heeft het MIUI team aangekondigd op FB
Ben ik nu te sceptisch, of is dit weer typisch MIUI? Wachten tot het CM team de lastigste klusjes heeft geklaard en dan vervolgens pas gaan ondersteunen. Tja...

@gwystyl, check eens het undervolting verhaal. Kort gezegd komt het erop neer dat undervolten betere batterijbesparing oplevert zonder dat het per se ten koste moet gaan van prestaties -zie hier-. Kan bijvoorbeeld met SetCPU. Misschien ook met tip van Brad Pitt, maar dat ken ik zelf niet.

[ Voor 6% gewijzigd door mbroeders op 14-10-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbroeders schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:21:
Kan bijvoorbeeld met SetCPU. Misschien ook met tip van Brad Pitt, maar dat ken ik zelf niet.
Nee, deze tool kan alleen de min/max frequentie aanpassen en de screen off/on governor, verder niet veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
[...]

Ben ik nu te sceptisch, of is dit weer typisch MIUI? Wachten tot het CM team de lastigste klusjes heeft geklaard en dan vervolgens pas gaan ondersteunen. Tja...

@gwystyl, check eens het undervolting verhaal. Kort gezegd komt het erop neer dat undervolten betere batterijbesparing oplevert zonder dat het per se ten koste moet gaan van prestaties -zie hier-. Kan bijvoorbeeld met SetCPU. Misschien ook met tip van Brad Pitt, maar dat ken ik zelf niet.
Ik heb er zelf veel mee geëxperimenteerd, maar nauwelijks merkbare verbeteringen gehad. Het scherm verbruikt het meest, en daar is niets aan te doen. Alleen als je je toestel niet gebruikt kan je de standby tijd wellicht iets verlengen, maar ik heb geen 500 euro toestel om hem niet te gebruiken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
ph4ge schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:26:
[...]
Ik heb er zelf veel mee geëxperimenteerd, maar nauwelijks merkbare verbeteringen gehad. Het scherm verbruikt het meest, en daar is niets aan te doen. Alleen als je je toestel niet gebruikt kan je de standby tijd wellicht iets verlengen, maar ik heb geen 500 euro toestel om hem niet te gebruiken.
Haha, helemaal mee eens!! :) Ik ben er nu gewoon even mee aan het experimenteren, maar het toestel ligt nog steeds elke avond aan de lader. Hij blijft volop gebruikt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik ga beide wel proberen en er wat mee spelen, maar ik verwacht er sowieso geen wonderen van. Het hoogste verbruik is bij mij meestal ook het scherm, en vooral als ik navigeer gaat de batterij als een trein (snel leeg dus). Niet meer dan logisch wmb, maar het zou leuk zijn als er wat meer uit te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 08:29
Ik heb een raar probleem: Mijn SGS2 wil niet meer uit. Als ik "uitschakelen" kies sluit de telefoon af, en na twee seconden start deze gewoon weer opnieuw op.

Heb ook al een andere kernel geflashed(CF-root), maar dat bied ook geen soelaas. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik draai android 2.3.4
CF-Root-SGS2_CEXENKI2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Even de batterij eruit halen?

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 08:29
Helaas, batterij er uit gehaald. 10 seconden gewacht, batterij er weer in. Nog andere suggesties?

Erg frustrerend dit, hij kan nu gewoon niet uit tenzij de accu "dood-leeg" is of ik de batterij er uit haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siers
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 15:42
iemand bekend met de Rom Omega? Ben aan het overwegen om deze te nemen ipv Ligt'ning

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1290468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

[...]

Nee hoor, ik denk dat je daar helemaal goed zit. Maar hoe dan ook, de UI van MIUI vindt ik heerlijk. Dat het CM7 team het moeilijke DEV werk doet is helemaal juist. Ik heb hier echter geen problemen mee.

Zonder Jailbreak geen Cydia.
Zonder PS3 hack geen homebrew.
Zonder CM7 geen (goed werkende) MIUI.

Iedereen doet waar hij goed in is denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Jay-v schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:23:
[...]

Nee hoor, ik denk dat je daar helemaal goed zit. Maar hoe dan ook, de UI van MIUI vindt ik heerlijk. Dat het CM7 team het moeilijke DEV werk doet is helemaal juist. Ik heb hier echter geen problemen mee.

Zonder Jailbreak geen Cydia.
Zonder PS3 hack geen homebrew.
Zonder CM7 geen (goed werkende) MIUI.

Iedereen doet waar hij goed in is denk ik :)
Ja, op zich heb je wel gelijk, maar het feit dat MIUI de spullen van CM gaat gebruiken en vervolgens een gesloten systeem aflevert, daar blijf ik gewoon fervent tegenstander van. Het MIUI team neemt van de android community en geeft eigenlijk niets terug aan andere devs. Maar, voordat ik te ver offtopic ga, ik denk dat een groot deel van de SGS2 community erg blij zal zijn met dit nieuws. Dus ik zal mijn bezwaren verder voor me houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Ben nu weer even terug naar de stable. Vanochtend deed mijn telefoon opeens gek, hij hing in een bootloop (Cyanogen Mod logo kwam steeds langs). Backup terug gezet en nu doet hij het. Probeer volgende week wel de nightly 83.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
SuperKneus schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:04:
[...]

Ben nu weer even terug naar de stable. Vanochtend deed mijn telefoon opeens gek, hij hing in een bootloop (Cyanogen Mod logo kwam steeds langs). Backup terug gezet en nu doet hij het. Probeer volgende week wel de nightly 83.
Nightly 83 staat klaar. Ik ga 'm nu downloaden en zometeen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Nou ik heb nightly 83 geflashed maar het beeld beter geworden??
Open voor de grap eens de gallery en kijk naar die achtergrond. Dat lijkt jah wel 16-bits kleuren of zo :?

Lijkt wel zo'n olievlek op water, met van die kringen. Wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:51:
Open voor de grap eens de gallery en kijk naar die achtergrond. Dat lijkt jah wel 16-bits kleuren of zo :?

Waar zie jij dat het scherm verbeterd is?:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:02:
[...]

Waar zie jij dat het scherm verbeterd is?:o
Vorige pagina ;)
mbroeders schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:15:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
gwystyl schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:28:
[...]
Voor USB mode kan je proberen usb-foutopsporing aan te zetten, dit helpt soms (menu - instellingen - applicaties - ontwikkeling)
Een andere mogelijkheid is dat MTP nodig is. Aangezien alle Samsung meuk uit Exynos 7(punt)1(punt)5 gesloopt is, kan het zijn dat deze er ook uitgehaald is. Bij mij werkt koppelen als verwisselbare schijf via usb wel, maar met MTP aan kan je gelijk met de verkenner naar je telefoon browsen. Ik vind dat niet nodig, dus heb ik MTP gefreezed omdat hij bluetooth uit zet zodra ik de telefoon koppel
Ik heb dat met USB foutopsporing al gedaan. Ook heb ik op mijn PC de Samsung USB driver gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Op een andere PC met Windows XP krijg ik wel het gebruikelijk popup menu'tje (net als bij insteken van USB stick) en kan ik mijn telefoon browsen. Dus ik denk dat het probleem aan de kant van mijn PC zit en niet in mijn telefoon.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
AzzKickah schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:51:

Mwah, dat is slechts de achtergrond van de gallerij. Daar lig ik niet zo wakker van eerlijk gezegd, de rest is namelijk echt flink verbeterd. En het zijn nu eenmaal nightlies, bugs zullen nog wel even blijven. Codeworkx heeft de code slechts net aangepast, in de thread op xda staan nog wat mogelijkheden om de kwaliteit nog beter te maken. Ik verwacht dat het de komende nightlies nog veel meer zal verbeteren, maar eerlijk is eerlijk, het is wel weer een prestatie van het CM team :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siers schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:22:
iemand bekend met de Rom Omega? Ben aan het overwegen om deze te nemen ipv Ligt'ning

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1290468
Ben ik ook nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
mbroeders schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:34:
[...]

Mwah, dat is slechts de achtergrond van de gallerij. Daar lig ik niet zo wakker van eerlijk gezegd, de rest is namelijk echt flink verbeterd. En het zijn nu eenmaal nightlies, bugs zullen nog wel even blijven. Codeworkx heeft de code slechts net aangepast, in de thread op xda staan nog wat mogelijkheden om de kwaliteit nog beter te maken. Ik verwacht dat het de komende nightlies nog veel meer zal verbeteren, maar eerlijk is eerlijk, het is wel weer een prestatie van het CM team :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder niet veel anders zie aan het beeld..?
En dat die kleuren zo schmutzig zijn erger ik me kapot aan. Op de X10 Mini van m'n zusje is die achtergrond nog stukken vloeiender.

Kun je iets aangeven waar ik de verbetering in beeld zeker zou moeten kunnen zien?

Edit: Nu ik beter kijk, merk ik dat de achtergrond op m'n homescreen ook minder is geworden. Het is gewoon alsof het beeld minder kleuren kan weergeven :? Alsof je in Windows van 32-bits kleuren naar 16-bits kleuren gaat, dat effect.

Heb nu geen zin maar ik denk dat ik morgen nightly 71 terug flash. Die beviel me, afgezien de camera, meer dan prima.

[ Voor 16% gewijzigd door AzzKickah op 14-10-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Er zijn nu zover ik weet 3 verschillende soorten roms.

1. MIUI
2. CM7
3. Custom roms met weinig veranderingen zoals Litening, Revolution, Cognition etc.

De derde categorie is Revolution by far de beste. Simpelweg omdat je alles kun je doen vanuit de "kitchen app".
Het is ook veruit de populairste Rom in de derde categorie, en met goede reden, alleen merk ik dat de meeste hier op litening zitten.... Waarom? ???

Ik wil daarom Revolution nogmaals onder aandacht brengen, de kitchenapp is echt geweldig, je kunt daar alles instellen, van themes tot tweaks zoals dat de autorotation uitstaat wanneer iemand je belt (superirritant joh, een call accepten in landscape mode).

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
  • Laatst online: 20-11-2024
Echt ik zie door het bomen het bos niet meer..

ODIN is om firmware's te flashen die door samsung zelf vrij gegeven zijn?
Moet ik eerst rooten om custom firmware erop te zetten? of is dit standaard ook mogelijk?

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
lordMocro schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 02:02:
Er zijn nu zover ik weet 3 verschillende soorten roms.

1. MIUI
2. CM7
3. Custom roms met weinig veranderingen zoals Litening, Revolution, Cognition etc.

De derde categorie is Revolution by far de beste. Simpelweg omdat je alles kun je doen vanuit de "kitchen app".
Het is ook veruit de populairste Rom in de derde categorie, en met goede reden, alleen merk ik dat de meeste hier op litening zitten.... Waarom? ???

Ik wil daarom Revolution nogmaals onder aandacht brengen, de kitchenapp is echt geweldig, je kunt daar alles instellen, van themes tot tweaks zoals dat de autorotation uitstaat wanneer iemand je belt (superirritant joh, een call accepten in landscape mode).

Aanrader!
Je bedoeld die UOT Kitchen?
Ik heb op elke PC die ik geprobeerd heb met die site (dat zijn er ondertussen 4, met 2 verschillende browsers) dat die Submit knop greyed out blijft. Hoe ga ik dat fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ROM Kitchen.
Ik heb op elke PC die ik geprobeerd heb met die site (dat zijn er ondertussen 4, met 2 verschillende browsers) dat die Submit knop greyed out blijft. Hoe ga ik dat fixen?
Vreemd, gebruik de UOT op elke Rom die ik installeer zonder problemen. Soms is 'ie vol, dan wacht je even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
HaWkY61 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 03:30:
Echt ik zie door het bomen het bos niet meer..

ODIN is om firmware's te flashen die door samsung zelf vrij gegeven zijn?
Moet ik eerst rooten om custom firmware erop te zetten? of is dit standaard ook mogelijk?
Er is echt zoveel te vinden, lees bv startpost en kijk eens op xda. odin is een tool van Samsung maar niets officieel uitgebracht. Als je een custom rom wil draaien heb je root nodig. Hoe dit werkt moet je maar op xda/YouTube kijken staan zat tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik ben een tijdje offline geweest..
maar zie ik nou goed dat er een stable versie is van CM7 voor de SGS2?

sorry voor deze vraag.. en bedankt voor jullie hulp/antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:27
Dat klopt, maar probleemloos is hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaWkY61
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoe kan ik zien wat de laatste officiele nederlandse firmware is van de S2?
Unbranded, gewoon stock..

Wesside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
AzzKickah schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:09:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder niet veel anders zie aan het beeld..?
En dat die kleuren zo schmutzig zijn erger ik me kapot aan. Op de X10 Mini van m'n zusje is die achtergrond nog stukken vloeiender.

Kun je iets aangeven waar ik de verbetering in beeld zeker zou moeten kunnen zien?

Edit: Nu ik beter kijk, merk ik dat de achtergrond op m'n homescreen ook minder is geworden. Het is gewoon alsof het beeld minder kleuren kan weergeven :? Alsof je in Windows van 32-bits kleuren naar 16-bits kleuren gaat, dat effect.

Heb nu geen zin maar ik denk dat ik morgen nightly 71 terug flash. Die beviel me, afgezien de camera, meer dan prima.
Klinkt alsof er bij jou iets mis is. Vaak is het meer een 'psychologisch' verschil, zoals bij snelheid en zo. Maar dit is echt objectief door een 'samsung-toevoeging' in de kernel. De letters zijn veel en veel scherper en de kleuren zijn ook meer 'verzadigd'. Ik heb er helaas geen screenshots van, maar zie de commentaren in de thread op XDA. Dus misschien is er bij jou iets misgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 07:54
lordMocro schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 02:02:De derde categorie is Revolution by far de beste. Simpelweg omdat je alles kun je doen vanuit de "kitchen app".

Ik heb beide geprobeerd, de kitchenapp vond ik inderdaad geweldig. In het begin miste ik een aantal dingen die ik wel in Litening had, maar die kon ik geloof ik allemaal wel toevoegen via de app.

Uiteindelijk ben ik toch weer terug gegaan op Litening. Voornaamste redenen waren vooral batterij-verbruik, de thema (heb meerdere getest op revo.) en nog wat kleine dingen zoals iets beter bereik met Wifi. Met identiek gebruik zat ik op Revo. na 2 dagen met een vrij leeg toestel. Nu op Litening met Speedmod kernel zit ik op 4,5 dag en nog 35% over.

Ik mis wel een aantal opties die ik met Revo had, maar die zijn voor mij minder belangrijk. En binnenkort komt Android 4 dus ik hou het op dit moment even bij wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
HaWkY61 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:56:
plug je tel in de usb, start KIES, en kijk wat hij aangeeft...
is er een update dan is dat de laatste ,... is dat er niet... dan HEB je al de laatste update. :)

@ imeR .. thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 16:52
HaWkY61 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:56:
I9100 XEN I9100CEKI2

PDA: CODE_I9100CEKI2_CL586309_REV02_user_low_ship.tar.md5
CSC: GT-I9100-csc-XENKH1.tar.md5
PHONE: MODEM_I9100XXKI1_REV_02_CL1058311.tar.md5

http://www.multiupload.com/UW8TT5M29T

[ Voor 4% gewijzigd door Kalua op 15-10-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
Even een andere vraag jongens:
Ik wil de update uitvoeren (KI2) .. ik heb nog KF3 erop..met CF-Root.
MAAAAR:

- Kan ik met deze update (KI2) ook cf-root erop gooien daarna?
- Ik kan een backup maken van al mijn prog-instellingen via TitBak premium. Kan ik de backup daarna ook gebruiken op KI2? of niet?

Anders wacht ik liever op Android 4....
Alvast bedankt.
Pagina: 1 ... 29 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.