Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Vergeet niet dat je een Exynos Dualcore 1.2ghz processor in je smartphone hebt he :P It is meant to be extremely fast ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cobesz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:22:
Vergeet niet dat je een Exynos Dualcore 1.2ghz processor in je smartphone hebt he :P It is meant to be extremely fast ^^
Ook als je hem underclocked naar bijv. 1000 of zelfs 800MHz is hij nog steeds absurd snel. Merk je op zich dan ook helemaal niéts van als je dat doet. Helaas ook niet qua accuduur aangezien het scherm verbruiker 1a is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:20:
Goed nieuws vanuit het Custom Kernel front...
De Android-OS bug schijnt gefixed te zijn:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1263838
wat houd die bug in dan? kon t niet echt terug vinden..
ik draai op dit moment Exynos 7.1.3.. tot nu toe de beste vervanger voor litening imo,
komt in combniatie met SiyahKernel. kan ook minimaal clock van 100mhz aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik denk dat het niet lang duurt voordat we een originele MIUI rom krijgen, aangezien er een stable release van CM7 is voor de SGS2 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Als ik dat Cyanogenmod changelog lees is er nog geen ondersteuning voor FM Radio. Klopt dat? Ik draai nu Litening 6.1 met Gingerbread 2.3.4. Ik wil graag MIUI of CM 7 proberen en zo upgraden naar 2.3.5 of hoger maar zonder FM radio is het voor mij waardeloos. Dat is afgezien van bellen voor mij de allerbelangrijkste functie, belangrijker nog dan internet.

Aangezien ik al een tijd wacht verwacht ik alleen dat FM ondersteuning niet meer wordt ingebouwd in Gingerbread mods. Ik denk dat het wachten is op Icecream Sandwich.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Kwak schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:47:
Als ik dat Cyanogenmod changelog lees is er nog geen ondersteuning voor FM Radio. Klopt dat? Ik draai nu Litening 6.1 met Gingerbread 2.3.4. Ik wil graag MIUI of CM 7 proberen en zo upgraden naar 2.3.5 of hoger maar zonder FM radio is het voor mij waardeloos. Dat is afgezien van bellen voor mij de allerbelangrijkste functie, belangrijker nog dan internet.

Aangezien ik al een tijd wacht verwacht ik alleen dat FM ondersteuning niet meer wordt ingebouwd in Gingerbread mods. Ik denk dat het wachten is op Icecream Sandwich.
Nee geen ondersteuning voor FM radio, ik verwacht deze voorlopig ook nog niet. Overigens denk ik niet dat dat met ICS gaat veranderen, voor de FM radio zijn er (net als voor BT) geen sources beschikbaar.

Momenteel ligt de focus voor het CM team op de remaining bugs uit BT halen. Als ze daarmee klaar zijn zal ICS ongeveer uitkomen en dan hebben ze daar de handen vol aan gok ik zo...
roelg90 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:40:
Ik denk dat het niet lang duurt voordat we een originele MIUI rom krijgen, aangezien er een stable release van CM7 is voor de SGS2 :*)
Ik hoop ook dat dat er snel aankomt :). Zou mijn SGSII compleet maken iig!

[ Voor 13% gewijzigd door Jay-v op 10-10-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
CM team heeft aangegeven dat ze FM radio NIET gaan fixen, puur en alleen om het feit dat over een paar weken ICS uitkomt en dan alles weer van voor af aan begint. Ze hebben wel net BT audio gefixed, dat zal de laatste grote change zijn denk ik :)
Ook als je hem underclocked naar bijv. 1000 of zelfs 800MHz is hij nog steeds absurd snel. Merk je op zich dan ook helemaal niéts van als je dat doet. Helaas ook niet qua accuduur aangezien het scherm verbruiker 1a is.
Dat is niet zo gek ook, het was van origine de bedoeling dat de Exynos op 1 ghz geleverd zou worden. Het is dat Htc en Qualcomm besloten een processor uit te brengen met 1.2 ghz dualcore, dus wilde samsung natuurlijk niet achterblijven :)

Het kan totaal geen kwaad om te underclocken naar 1 ghz, daar is het toestel waarschijnlijk op getest voordat ze het uitbrachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 07:54
Het kan totaal geen kwaad om te underclocken naar 1 ghz, daar is het toestel waarschijnlijk op getest voordat ze het uitbrachten :)
Dat doet het toestel zelf al. Afhankelijk van de work-load wordt de CPU snelheid omlaag of omhoog bijgesteld.
Nu heeft de SGSII dus een echte rom (CM) die beter is dan elke andere!
Maar is dat ook echt zo? Kan iemand wat concrete voorbeelden geven? Gaat de batterij langer mee? Zit er extra functionaliteit bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Max Hunt schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:17:
Maar is dat ook echt zo? Kan iemand wat concrete voorbeelden geven? Gaat de batterij langer mee? Zit er extra functionaliteit bij?
Het grote voordeel voor mij is dat de rom gewoon een stuk sneller is dan de stock roms.

Zo heb ik laatst even lite'ning geflashed om te testen maar het is gewoon merkbaar trager dan CM7 of MIUI. Als je eenmaal CM7 of MIUI gewend bent is dat heel vervelend.

Andere voordelen:
-Theme's
-Altijd de laatste updates
-Geen bloatware

Zo zijn er nog een heleboel voordelen, echter is het voor iedereen persoonlijk. Probeer het gewoon een weekje zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
Al dat gelul over sneller, toen ik mijn samsung begin mei uit de verpakking haalden was die even snel als nu (ik draai sinds nightly 10 CM7) en kon die precies hetzelfde als nu. Hooguit dat de batterijduur iets verbeterd is (ik merk er vrij weinig van iig).

CM7 is nog altijd in nightly build wat inhoud dat je zelfs functionaliteiten mist. Zoals bv de camera die nog altijd niet optimaal functioneert.

Ik gebruik ook cm7 puur omdat ik gewoon af en toe wat met dat ding loopt te rotzooien maar om dan te gaan roepen dat ie "zo veel sneller" is of meer van dat soort onzin slaat gewoon als een kut op een drumstel.

De andere voordelen die je noemt slaan nergens op want die zijn niet rom specifiek, je kan uit de market gewoon andere launchers halen en op je stockrom instellen. Geen bloatware kan je zelf doen met root en titanium backup en laatste updates is nogal kort door de bocht als de rest van de rom nog functionaliteiten mist.

[ Voor 21% gewijzigd door haakjesluiten op 10-10-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:41:
De andere voordelen die je noemt slaan nergens op want die zijn niet rom specifiek, je kan uit de market gewoon andere launchers halen en op je stockrom instellen. Geen bloatware kan je zelf doen met root en titanium backup en laatste updates is nogal kort door de bocht als de rest van de rom nog functionaliteiten mist.
+1

Rom X = Rom Y = Rom Z qua snelheid. Het is onmogelijk te zeggen/merken dat Rom X duidelijk/merkbaar/veel sneller is dan Rom Y, tenzij er iets f*cked up was aan je installatie. Draai nu Cognition, die is gewoon even snel als Lite'ning, en die is gewoon even snel als Villain, en die is gewoon even snel als Exynos. Allemaal B.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Op mijn HTC legend was het nog wel merkbaar trouwens, maar daar was de hardware de beperkende factor. De SGS2 heeft gewoon dusdanig snelle hardware dat het verschil tussen een matig of een zeer efficiënte rom nauwelijks merkbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
Jullie kunnen roepen wat je wilt, maar ik merk wel degelijk dat CM een fractie sneller/soepeler loopt dan Lite'ning.

Iedereen heeft zijn eigen mening, graag inhoudelijk blijven reageren.

[ Voor 29% gewijzigd door janvanduschoten op 10-10-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net de nieuwste Siyah kernel geflashed, RC3. AndroidOS bug is geheel verdwenen en mijn telefoon is nu echt waanzinnig snel. Batterij gaat veel langer mee, apps starten absurd snel op en alles is 100% iOS-smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
AzzKickah schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:19:
Jullie kunnen BS roepen wat je wilt, maar ik merk wel degelijk dat CM een fractie sneller/soepeler loopt dan Lite'ning.

Dat jullie telkens roepen dat er geen merkbare verschillen tussen zitten, dát is pas pure BS.
Ok... heb je het ergens mee kunnen meten? Benchmarks? Anders is het nogal een loze opmerking. Ik draai nu ook CM en heb hiervoor Lite'ning gehad en tot nu toe is in CM nog wel eens een app vastgelopen, dat had ik in Litening nooit. Daarnaast had ik in Litening nooit last van lag of iets waardoor het mij de indruk gaf dat het langzamer was dan welke andere rom dan ook.
Brad Pitt schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:23:
Heb net de nieuwste Siyah kernel geflashed, RC3. AndroidOS bug is geheel verdwenen en mijn telefoon is nu echt waanzinnig snel. Batterij gaat veel langer mee, apps starten absurd snel op en alles is 100% iOS-smooth.
Klinkt lekker, werkt deze met CM7 dat je weet?

[ Voor 21% gewijzigd door Dekar op 10-10-2011 12:26 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Kijk dat is nog eens goed om te horen, welke base gebruik je? KI3 of KI8? Wil vanavond ook eens deze kernel gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razer schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:25:
Kijk dat is nog eens goed om te horen, welke base gebruik je? KI3 of KI8? Wil vanavond ook eens deze kernel gaan proberen.
Je moet niet alles geloven wat je op internet leest puur en alleen maar omdat het er stáát hè... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
_O-

[ Voor 4% gewijzigd door haakjesluiten op 10-10-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Stable versie van CM7???

[ Voor 32% gewijzigd door Dekar op 10-10-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Brad Pitt schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:27:
[...]

Je moet niet alles geloven wat je op internet leest puur en alleen maar omdat het er stáát hè... ;)
Haha doe ik ook niet, wel benieuwd of verdwijnen van AOS-bug ook doorslag geeft in langere batterijduur.
Dat de AOS-bug verdwenen is geloof ik wel, genoeg screenshots voor tegen gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Brad Pitt schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:48:
[...]

+1

Rom X = Rom Y = Rom Z qua snelheid. Het is onmogelijk te zeggen/merken dat Rom X duidelijk/merkbaar/veel sneller is dan Rom Y, tenzij er iets f*cked up was aan je installatie. Draai nu Cognition, die is gewoon even snel als Lite'ning, en die is gewoon even snel als Villain, en die is gewoon even snel als Exynos. Allemaal B.S.
Dat Cognition even snel is als Lite'ning geloof ik best, alle op stock gebaseerde roms zullen elkaar niet veel ontlopen. Ik zeg ook niet dat Lite'ning traag was. Ik beweer alleen dat Lite'ning niet zo "Smooth" of " Snappie" is als CM7. Bij het openen van settings, het plaatsen van widgets ed. merk ik dat gewoon.

Ik heb geen benchmarks om dit te onderbouwen en dat hoeft ook niet, ik gebruik met volle tevredenheid MIUI en soms CM7 en ik heb (zeker nu BT gefixed is) geen reden om terug te keren naar een op stock gebaseerde rom.

Waarom is bloatware een onzin argument? Dat je het allemaal kan verwijderen met Titanium backup weet ik best. Het zijn echter een 50+ programma's die ik dus na elke update opnieuw moet verwijderen, niet mijn favoriete werk.

We kunnen eindeloos discussiëren over welke rom er beter is, hier kan niemand antwoord opgeven. Elke rom heeft voor- en nadelen, het is voor iedereen persoonlijk welke voor- en nadelen het belangrijkste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-v schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:49:
Dat Cognition even snel is als Lite'ning geloof ik best, alle op stock gebaseerde roms zullen elkaar niet veel ontlopen. Ik zeg ook niet dat Lite'ning traag was. Ik beweer alleen dat Lite'ning niet zo "Smooth" of " Snappie" is als CM7. Bij het openen van settings, het plaatsen van widgets ed. merk ik dat gewoon.
Dat kan hoor. Bij mij was Lite'ning (1.5/5, geen 6.1 gedraaid) echt even "snel" als CM7. Geen verschil.
Ik heb geen benchmarks om dit te onderbouwen en dat hoeft ook niet, ik gebruik met volle tevredenheid MIUI en soms CM7 en ik heb (zeker nu BT gefixed is) geen reden om terug te keren naar een op stock gebaseerde rom.
MIUI vind ik ook wel mooi, maar die was in mijn optiek juist weer iets trager dan Cognition :P
Waarom is bloatware een onzin argument?
Waar zeg ik dat?
Dat je het allemaal kan verwijderen met Titanium backup weet ik best. Het zijn echter een 50+ programma's die ik dus na elke update opnieuw moet verwijderen, niet mijn favoriete werk.
Ja dat is inderdaad vervelend, ben je wel weer even zoet mee. Maar goed, is wel alles weg dat jij wilt :)
We kunnen eindeloos discussiëren over welke rom er beter is, hier kan niemand antwoord opgeven. Elke rom heeft voor- en nadelen, het is voor iedereen persoonlijk welke voor- en nadelen het belangrijkste zijn.
Is ook zo, maar opmerkingen dat Rom X duidelijk sneller is dan Rom Y gaan ook nergens over. Dan is er ofwel iets aan de hand geweest met Rom Y dan wel is het allemaal gewoon een placebo-effect.

Dingen bespreken die wel/niet werken, gefixed zijn, updates, whatever zijn mijns inziens interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Brad Pitt schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:04:
[...]
Dat kan hoor. Bij mij was Lite'ning (1.5/5, geen 6.1 gedraaid) echt even "snel" als CM7. Geen verschil.
Ik heb alleen 6.1 gedraaid, waarin ik dit heb opgemerkt.
Dat heb je niet gezegd, dat zei Crazyanz in de post die jij gequote hebt :).
[...]
Ja dat is inderdaad vervelend, ben je wel weer even zoet mee. Maar goed, is wel alles weg dat jij wilt :)
Wat dus voor mij een valide argument is om voor CM7 te kiezen
Is ook zo, maar opmerkingen dat Rom X duidelijk sneller is dan Rom Y gaan ook nergens over. Dan is er ofwel iets aan de hand geweest met Rom Y dan wel is het allemaal gewoon een placebo-effect.

Dingen bespreken die wel/niet werken, gefixed zijn, updates, whatever zijn mijns inziens interessanter.
Wellicht een foute verwoording van mijn kant, ik bedoel gewoon dat CM7 bij mij "Smoother" aanvoelt, maar dat mag iedereen natuurlijk voor zich zelf bepalen.
Crazyanz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:41:
Geen bloatware kan je zelf doen met root en titanium backup en laatste updates is nogal kort door de bocht als de rest van de rom nog functionaliteiten mist.
Zoals ik hier boven al aangeef is dit helemaal geen onzin argument. Het verwijderen van 50+ programma's na elke update is een klote werk, voor mij is dit een reden om naar CM7 uit te wijken.

En CM7 heeft wel degelijk de laatste updates, het draait immers 2.3.7. Dat er functionaliteiten missen zoals de FM-radio kan me niet zoveel boeien. Die gebruik ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Als ik jou dan zo hoor dan zou je eigenlijk net zo goed stock kunnen blijven draaien en simpelweg alleen rooten.

Meh, ik merk het verschil wel, CM7 is voor mij zoals android bedoeld is door de ontwikkelaars van het OS. Dat merk je en dat voel je.

Benchmarks.. als je Quadrant bedoelt, Ja dat is leuk om hoge scores mee te krijgen. Jammer dat Quadrant zo lek als een mantje is en WHO CARES of je nu 4200 of 4400 scoort, het is al een waanzinning hoge score!

@ hierboven: zou je dan toch radio willen dan heb je altijd van je favoriete station een App die werkt over 3g. Kan je ook eens luisteren zonder hoofdtelefoontje ^^

[ Voor 15% gewijzigd door Cobesz op 10-10-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Alleen als je Brat Pitt vanaf het begin hebt gevolgd kon je het doorzien >:)
Jay-v schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:24:
Zoals ik hier boven al aangeef is dit helemaal geen onzin argument. Het verwijderen van 50+ programma's na elke update is een klote werk, voor mij is dit een reden om naar CM7 uit te wijken.
Batch freeze/uninstal werkt perfect en kost je 10 min (na eerste setup) dus toch een non-issue.

Wat wel een issue is BT (nu supposedly gefixed), radio, camera (nogal een issue). Dus om CM dan een superieure rom te noemen...mwah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

businka19 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:50:
[...]
Batch freeze/uninstal werkt perfect en kost je 10 min (na eerste setup) dus toch een non-issue.

Wat wel een issue is BT (nu supposedly gefixed), radio, camera (nogal een issue). Dus om CM dan een superieure rom te noemen...mwah
Batch uninstall zou idd een oplossing kunnen zijn, wist niet dat dit kon.

BT is gefixed, Radio gebruik ik niet en de camera doet het prima (hoewel de kwaliteit op stock beter is). En nogmaals, CM7 is mijn voorkeur.

Als je radio en een perfecte camera wil moet je het NIET gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Wat is er mis met de camera? Kan je anders niet een andere camera app gebruiken?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 17:37
Foutje, is al gelukt!

[ Voor 94% gewijzigd door kanem0chi op 10-10-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:08
Ik heb nu CM7 erop staan. Gaat allemaal als een malle.
Alleen mis panorama op de camera. Jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste CM7 Stable is uit voor de S2.

update-cm-7.1.0-GalaxyS2-signed.zip
md5sum: ca096fd81a8a699d291ea12152a84137

http://download.cyanogenmod.com/get/update-cm-7.1.0-GalaxyS2-signed.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
KiTsEr schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:53:
Ik heb nu CM7 erop staan. Gaat allemaal als een malle.
Alleen mis panorama op de camera. Jullie ook?
Panorama werkte bij mij in stock al voor geen meter, slechte kwaliteit ook, dus gebruik het niet. Verder werkt ie prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:03:
De eerste CM7 Stable is uit voor de S2.

update-cm-7.1.0-GalaxyS2-signed.zip
md5sum: ca096fd81a8a699d291ea12152a84137

http://download.cyanogenmod.com/get/update-cm-7.1.0-GalaxyS2-signed.zip
'
yep en morgen komt de fix die de AOS bug zou moeten fixen, al verwacht ik hier weinig van.

als iemand hem trouwens binnen heeft wees dan eens lief en zet hem ergens online want cm7 servers zijn compleet verrot.

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 10-10-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Uit interesse, momenteel draai ik CM7 op mijn S2 met de CF-Root-SGS2_CE_XEN_KI2-v4.2-CWM4 kernel. Iemand die een andere versie gebruikt in combinatie met CyanogenMod 7.1 of die iets kan aanbevelen?

[ Voor 4% gewijzigd door dEBASERpIX op 10-10-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ah 7.1 eindelijk binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik dacht dat het zwaar afgeraden werd om met custom kernels te gaan klooien met CM7? Tenminste, dat is wat de dev's vroegen of we het nog niet wilden ontwikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
Cobesz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:48:
Ik dacht dat het zwaar afgeraden werd om met custom kernels te gaan klooien met CM7? Tenminste, dat is wat de dev's vroegen of we het nog niet wilden ontwikkelen
Klopt, is in principe nog steeds, alhoewel er wel 1 of 2 custom AOSP kernels te vinden zijn. Volgens mij is de CF root kernel in ieder geval NIET aan te raden aangezien deze gebaseerd zijn op de stock Samsung kernels.

Edit-alhoewel, volgens mij draait debaserplx gewoon de stock CM7 kernel, of heb je de CF ná CM7 geflashed? Volgens mij werkt dat namelijk niet eens...

[ Voor 13% gewijzigd door mbroeders op 10-10-2011 17:56 ]

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Hmm, heb eerst via ODIN CF installed en dan via CWM de laatste build van CM er op gedaan. Verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Laatst online: 18:41
Als je je ergens aan irriteert kun je een topic report maken, niet zelf reageren

[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 11-10-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

dEBASERpIX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:06:
Hmm, heb eerst via ODIN CF installed en dan via CWM de laatste build van CM er op gedaan. Verkeerd?
Nee dat is goed, hij flashed dan automatisch de CM kernel mee. Je hebt dus geen CF root kernel meer.
Crusher77 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:55:
[...]

En als je je iets had verdiept in Exynos dan had je geweten dat die ook op Siyah draait, en begrijp je ook waarom ik zei dat alles veel sneller reageerde. Je kraakt eerst mijn mening af, en vervolgens verkondig je praktisch hetzelfde :/
Je reageert op een post die niet serieus bedoeld is ;-).

[ Voor 40% gewijzigd door Jay-v op 10-10-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 22:37
Crusher77 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:55:
[...]

En als je je iets had verdiept in Exynos dan had je geweten dat die ook op Siyah draait, en begrijp je ook waarom ik zei dat alles veel sneller reageerde. Je kraakt eerst mijn mening af, en vervolgens verkondig je praktisch hetzelfde :/
Crusher je sarcasme meter doet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Persoonlijke vetes horen niet thuis op GoT.

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 11-10-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Niet online
Bluetooth werkt nu ook prima met de laatste GalnetMIUI release :) Voor mij dus eindelijk geschikt voor dagelijks gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door roelg90 op 10-10-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 17:37
1. De benodige bestanden downloaden.
Om adb (android debug bridge) te gebruiken heb je een aantal bestanden nodig die je op je computer moet hebben staan. Deze 3 bestanden zijn te vinden in de Android SDK (software development kit).
De laatste update van de SDK bevat de bestanden niet meer direct. Je moet eerst een SDK platform downloaden.

Dit heb ik allemaal al vast gedaan. Ik heb de benodigde bestanden uit de SDK gehaalt en voor jullie ingepakt.

De nieuwe SDK ( bevat niet meer standaard adb.exe. Daarvoor moet je eerst een package ophalen met de Manager. Dit heb ik al voor jullie gedaan.
Download (van android-sdk_r08-windows.zip, update 3-3-11)

Hier staat informatie over de SDK en downloads: Android SDK | Android Developers

Hier de oude versie
android-sdk_r07-windows.zip
Ook is fastboot.exe bijgevoegd, voor nog wat extra opties. (gebruik commando "fastboot" in cmd)

2. Kopiëren naar de juiste map
Pak het zip bestand uit en selecteer de bestanden adb.exe, AdbWinUsbApi.dll, AdbWinApi.dll, en eventueel fastboot.exe, en kopieer deze naar C:\Windows\
In principe is adb nu geïnstalleerd en kan je het gebruiken.
Als straks blijkt bij het testen dat het nog niet werkt, kopieer dan de de bestanden naar C:\Windows\System32 (in plaats van C:\Windows\)
In mijn geval werkte het niet in C:\Windows\System32

3. Verbinding maken met je telefoon
3.1 Zet de telefoon in USB-foutopsporing:
Ga naar instellingen > Toepassingen > Ontwikkeling > Vink hier USB-foutopsoring aan

3.2 Sluit nu je telefoon aan op de computer

4. ADB gebruiken!
Om te testen of je telefoon wordt herkend door ADB, typ je dit in:
adb devices
en druk op enter
Ik heb de SDK gedownload, en alles laten installeren. alleen pakt hij dit totaal niet op? zie ik iets over het hoofd of doe ik iets fout?

edit: foutopsporing staat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik heb nu cm7 erop staan.
En ik heb enkele widgets en applicaties op mn homescreens kunnen zetten, door lang op het homescreen te drukken.

Maar nu lukt het niet meer. Als ik lang druk op een homescreen, trilt mn telefoon even en daarna gebeurt er niks meer.

Widgets verwijderen door er lang op te drukken, lukt ook niet meer.

Wie weet wat ik hier aan kan doen?

Edit:

Ff adw gereset. Daarna werkte het weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Kitser op 10-10-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijke vetes horen niet thuis op GoT.

[ Voor 130% gewijzigd door janvanduschoten op 11-10-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Kan iemand me misschien een beetje helpen hoe ik apps moet freezen?
Ik ben nieuw in dit wereldje en heb net 10 minuten geleden me telefoon geroot en litening rom 6.1 erop gezet :D
Ik heb op youtube gekeken maar kon niet echt een tutorial vinden en van google werd ik ook niet veel wijzer

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik krijg FC's in de contacten app in CM7, iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Verder werkt het vlekkeloos.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thenotorious schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:24:
Kan iemand me misschien een beetje helpen hoe ik apps moet freezen?
Titanium Backup werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Brad Pitt schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:29:
[...]

Titanium Backup werkt prima.
Bedankt werkt erg goed!
weet dat het eigenlijk hier niet thuis hoort maar, als ik social hub freeze kan ik dan nog de standaard email app gebruiken?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thenotorious schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:45:
weet dat het eigenlijk hier niet thuis hoort maar, als ik social hub freeze kan ik dan nog de standaard email app gebruiken?
Ja hoor, heb álle Samsung social media meuk verwijderd (incl. signin en zo) en de mail app doet het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Brad Pitt schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:48:
[...]

Ja hoor, heb álle Samsung social media meuk verwijderd (incl. signin en zo) en de mail app doet het prima :)
En heeft het je batterijduur verbetert denk je?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Als je problemen met iemand hebt, maak dan een TR, of bespreek het in DM. Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 10-10-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
KiTsEr schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:18:
Ik heb nu cm7 erop staan.
En ik heb enkele widgets en applicaties op mn homescreens kunnen zetten, door lang op het homescreen te drukken.

Maar nu lukt het niet meer. Als ik lang druk op een homescreen, trilt mn telefoon even en daarna gebeurt er niks meer.

Widgets verwijderen door er lang op te drukken, lukt ook niet meer.

Wie weet wat ik hier aan kan doen?

Edit:

Ff adw gereset. Daarna werkte het weer.
Voor als het weer gebeurt: vermoedelijk had je je homescreen gelockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Thenotorious schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:57:
En heeft het je batterijduur verbetert denk je?
Het energieverbruik zal wellicht een heel klein beetje minder zijn. Alle kleine beetjes helpen, het scherm zuipt de rest dan wel even op.
Hier nog meer safe to remove apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Nivk schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:13:
[...]

Het energieverbruik zal wellicht een heel klein beetje minder zijn. Alle kleine beetjes helpen, het scherm zuipt de rest dan wel even op.
Hier nog meer safe to remove apps.
Dankjewel erg handige lijst , duurt het normaal altijd lang om een app te freezen bij titanium?
Hij staat nu al bijna 10min op bevriezen van....

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
In Titanium duurt het freezen van een app echt maar een seconde, misschien even Titanium herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Tk55 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:29:
In Titanium duurt het freezen van een app echt maar een seconde, misschien even Titanium herstarten?
Heb ik dus al 2 keer gedaan zelfs verwijdert en overnieuw geinstalleert.
Kan het eraan liggen dat ik hem op internet heb gedownload en er dus niet voor heb betaald?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zou in principe niet uit moeten maken. Heb je al een keer op "problems?" gedrukt? Dat had ik in het begin ook nodig om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 16:09

Kwastie

Awesomeness

Ik gebruik al een behoorlijke tijd de Galaxy S2 nightlies en vandaag is eindelijk de eerste stable uitgebracht:

Echter heb ik nog steeds dezelfde ervaringen:

- Camera (filmen) werkt niet (zwart beeld, na 5 seconden
- Soms loopt de browser vast (dit gebeurd voornamelijk sinds de afgelopen paar nightlies)

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Kwastie op 10-10-2011 23:41 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik probeer de klok van CM7 te vervangen door bv die Villain.
Met Root explorer gooi ik Deskclock.apk uit system/app weg.
Daarna pak ik clockpackage.apk uit de zip van Villain en zet deze in system/app.
Daarna reboot ik.

De klok staat dan niet in de app drawer. Als ik hem vanuit system/app ga installeren, krijg ik de melding App is niet geinstalleerd.

Wat doe ik nu fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Thenotorious schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:32:
[...]

Kan het eraan liggen dat ik hem op internet heb gedownload en er dus niet voor heb betaald?
Dat is sowieso een dikke faal actie, betaal gewoon die paar euro voor een App die je nog jaren kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gisteravond toch maar de stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst CM7 op mijn SGS2 geflashed. Ik had CM7 al draaien op een ZTE Blade en dit beviel ook prima.

De ROM lijkt zeer compleet en ben nog geen gekke dingen tegengekomen. Enige wat me een beetje stoort is de kwaliteit van het scherm. Vooral bij grijstinten in bijvoorbeeld de Market is de kwaliteit best wel bagger.

Verder is mijn telefoon weggeweest voor reparatie en hij is teruggekomen met de laatste officiële versie. Ze hebben dus ook mijn bootloader geflashed. Hierdoor reset de counter zich niet met een JIG.

Kan ik eventueel een oudere stock ROM flashen met de oude bootloader, of geeft dit problemen?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Thenotorious schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:32:
[...]

USB fout opsporen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Offtopic, dus weg.

[ Voor 105% gewijzigd door janvanduschoten op 11-10-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offtopic, dus weg.

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 11-10-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:26:
[...]

Ik zal nogmaals op een normale manier vragen hoé je deze snelheids-voordelen ervaart? Openen apps sneller dan met een andere Rom? Gaat scrollen smoother? Gaat downloaden sneller? Hebben games meer fps? Wat? Je zou ook zo'n vraag kunnen beantwoorden i.p.v. deze zinloze en kinderachtige assumpties neer te zetten.

Elke Rom is weer sneller dan de voorgaande. Elke nieuwe Rom is weer beter dan de vorige. Hoe merkt men dit? Draai nog steeeds een oude Cognition en die is even snel/traag als Lite'ning, CM7, een willekeurige 2.3.5 Rom, enz. Alles opent meteen. Alle apps draaien soepel en snel. Alle games doen het perfect. Wát is het verschil?
Ik denk dat het allemaal om gevoel gaat. Ik heb ook het gevoel dat CM7.1 net wat snappier aanvoelt dan de laatste stock ROM die ik draaide. Kan ik het aantonen? Nee, eigenlijk niet...

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Maak een topic report aan als je je irriteert, ga dan niet verder offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 11-10-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusher77 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:30:
Ja mijn homescreen werkt vloeiender, en mn apps starten sneller op dan toen ik op Litening 6.1 zat.
Met welke kernel-versie/governor dan?
Had normaal ook een RAM gebruik van 550MB, nu is heet maar 350a400MB.
Een verbruik van 550MB is wel bizar veel. Tenzij je uiteraard wat apps hebt opgestart, dan zijn die gecached.
Nee minder betekent niet dat hij sneller wordt, maar geeft wel aan dat er minder troep meedraait op de achtergrond.
Natuurlijk is dat zo, maar merk persoon vrij weinig van dingen die op de achtergrond draaien. Bij de vorige mobiel die enorm memory-crippled was was dat anders, nu met onze hoeveelheid geheugen is dat best wel een non-issue vind ik. Tenzij een app natuurlijk veel CPU-cycles in beslag blijft nemen, maar dat gebeurt zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Litening had ninphetamine 2.0.5, mijn huidige Exynos 7.1.4 draait op Siyah 1.7.8, maar ik merkte het verschil echt toen ik van Litening over ging op Siyah 1.7.6.
Ik had zelf niet veel apps die opstarten, maar er startte standaard veel zooi van Samsung op waar ik niet mee bezig ben geweest, behalve alle Hubs die ik verwijderd heb.
Heb de telefoon gister vergeleken met een collega van me die nog stock Samsung firmware draait met weinig apps geinstalleerd, en ik kan je toch echt zeggen dat er een duidelijk verschil is in reactie en opstarttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 00:36
Crusher77 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:30:
[...]

Tsjah als jij zulke reacties gaat geven kun je verwachten dat ik er niet meer normaal op ga antwoorden.

Maar om je vragen te beantwoorden: Ja mijn homescreen werkt vloeiender, en mn apps starten sneller op dan toen ik op Litening 6.1 zat. En ik had het idee dat het een groot voordeel heeft dat alle zooi van Samsung er uit is verwijderd en er dus veel minder apps draaien op de achtergrond.
Ik denk dat het grote punt in het vetgedrukte deel zit. Hoewel ik de zoveelste discussie over snellere roms en batterijduur nogal zat ben, heeft Brad Pitt wel een punt met dat het nauwelijks aan te tonen is. De SGS II is zo snel, dat de verschillen nauwelijks meetbaar zijn. Een beetje wishful thinking en een verse rom hebben waarschijnlijk meer invloed dan welke rom dat precies is. Mijn zo goed als stock rom loopt ook onwijs soepel en snel. Ik blijf hier dan ook bij omdat ik de noodzaak tot het uiterste uit mijn apparaat halen niet zo erg heb als op mijn vorige telefoon. Die was zo traag dat het echt uitmaakte welke rom/tweak je gebruikte.
Had normaal ook een RAM gebruik van 550MB, nu is heet maar 350a400MB. Nee minder betekent niet dat hij sneller wordt, maar geeft wel aan dat er minder troep meedraait op de achtergrond.
Net na opstarten is mijn geheugengebruik net onder de 300 mb, na een tijdje met ongeveer 10 apps open en een heleboel in de achtergrond meestal rond de 400 mb. 550 lijkt me dus wat aan de hoge kant. Had je toen niet een programma draaien die volledig gecachet werd oid, die je nu misschien niet meer gebruikt?
Crusher77 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:42:
Litening had ninphetamine 2.0.5, mijn huidige Exynos 7.1.4 draait op Siyah 1.7.8, maar ik merkte het verschil echt toen ik van Litening over ging op Siyah 1.7.6.
Ik had zelf niet veel apps die opstarten, maar er startte standaard veel zooi van Samsung op waar ik niet mee bezig ben geweest, behalve alle Hubs die ik verwijderd heb.
Heb de telefoon gister vergeleken met een collega van me die nog stock Samsung firmware draait met weinig apps geinstalleerd, en ik kan je toch echt zeggen dat er een duidelijk verschil is in reactie en opstarttijd.
Dit klinkt al meer onderbouwd, maar het is pas goed te vergelijken als je ook beide dezelfde programma's geïnstalleerd en draaiend hebt.
.
Max Hunt schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:42:
[...]
Ik heb uit een van de Samsung threads op tweakers een scriptje gedownload waarmee al die apps in 1 keer worden verwijderd, kost een paar seconden. Zie deze thread en zoek op "deletesamsungmeuk".
Ik zou zo'n scriptje wel goed doorkijken voor je hem uitvoert. Sommige verwijderen nogal wat 'nutteloze meuk' die je misschien wel wil gebruiken. Ik freeze zelf alleen de heel obvious dingen die ik niet wil gebruiken (de hubs en social network dingen), de rest laat ik mooi met rust.

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 11-10-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Laatst online: 26-09 07:54
En ik had het idee dat het een groot voordeel heeft dat alle zooi van Samsung er uit is verwijderd en er dus veel minder apps draaien op de achtergrond.
Ik heb uit een van de Samsung threads op tweakers een scriptje gedownload waarmee al die apps in 1 keer worden verwijderd, kost een paar seconden. Zie deze thread en zoek op "deletesamsungmeuk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
gwystyl schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:42:
[...]
Net na opstarten is mijn geheugengebruik net onder de 300 mb, na een tijdje met ongeveer 10 apps open en een heleboel in de achtergrond meestal rond de 400 mb. 550 lijkt me dus wat aan de hoge kant. Had je toen niet een programma draaien die volledig gecachet werd oid, die je nu misschien niet meer gebruikt?
Heb met Titanium van alles een backup gemaakt en zo terug gezet. Is dus geen verschil in apps van mij die draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:21
ik deel de mening van crusher77. Draaide ook litening 6.1 en die had af en toe een heel klein beetje een lag. Verder doet ie grafisch niks tijdens je request waardoor het lijkt dat ie niet reageert. Niemand kan het overigens meten, maar het gevoel is voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lazwa schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:49:
Draaide ook litening 6.1 en die had af en toe een heel klein beetje een lag.
Letterlijk élke Rom heeft af en toe lag. Da's gewoon hoe Android "werkt". Je hebt altijd wel eens een schokje als je van homescreen wisselt. Altijd wel eens een schokje tijdens scrollen. Met elke Rom, met elke kernel :P
Niemand kan het overigens meten, maar het gevoel is voor mij het belangrijkste.
Dat is zo. En gewoon waar je zelf het meest tevreden mee bent. En da's voor iedereen uiteraard anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 11:45
Bovendien, wil je die vergelijking goed maken, moet je (behalve de ROM) alle andere factoren exact hetzelfde hebben, en dat is nagenoeg onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 19:21
Ik bedoelde dan ook dat dat GEVOEL wordt versterkt doordat het grafisch een actie onderneemt terwijl jij zit te wachten. Dat is waar iOS een kei in is. User experience dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Wat zijn de extra's (en de bugs) die cm7 stable built biedt?

Ik zit nu op revolution. Ik heb de changelogs bekeken, maar als je een tijdje uit de "scene" geweest bent dan lijkt het alsof ik chinees probeer te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

lordMocro schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:45:
Wat zijn de extra's (en de bugs) die cm7 stable built biedt?

Ik zit nu op revolution. Ik heb de changelogs bekeken, maar als je een tijdje uit de "scene" geweest bent dan lijkt het alsof ik chinees probeer te lezen.
Q: What are the known issues?
A:
- Video playback - some formats are not recognized, use an alternative app for video playback
- Camera - some modes don't work
- TVout
- FMRadio
- Issues when using the 2G/3G-Switch
- Volume issues (some report too high, others too low)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Jay-v schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:52:
[...]

Q: What are the known issues?
A:
- Video playback - some formats are not recognized, use an alternative app for video playback. geen last van
- Camera - some modes don't work standaard foto's en filmen werkt prima
- TVout
- FMRadio streamen kan ook
- Issues when using the 2G/3G-Switch is alleen wat langzamer dan de andere switches
- Volume issues (some report too high, others too low) geen last van
wat betreft extra's, je kan meer modificeren/personaliseren, zoals switches bovenin het pulldown menu, batterij percentage weer laten geven en nog zoveel meer, check een filmpje op youtube anders, staan genoeg reviews!

[ Voor 16% gewijzigd door Dekar op 11-10-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Zit er in CM7 inmiddels al een automatische optie dat als het scherm uit is je telefoon naar 2G mode gaat, en zodra je het scherm aanzet weer naar 3G? Denk dat dit grote stroombesparing kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
volgens mij niet, maar wel een switch in je pull down menu die je aan kan zetten, zodat je makkelijk kan switchen ;)
Kan ook met een app, maar daar ben ik geen fan van persoonlijk.
edit: cool een taartje bij m'n naam :D

[ Voor 9% gewijzigd door Dekar op 11-10-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Dekar1 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:03:
volgens mij niet, maar wel een switch in je pull down menu die je aan kan zetten, zodat je makkelijk kan switchen ;)
Kan ook met een app, maar daar ben ik geen fan van persoonlijk.
edit: cool een taartje bij m'n naam :D
Gefeliciteerd *O*

Eens kijken of er ergens een mooie mod voor is die gaat werken op CM7.

[ Voor 9% gewijzigd door Razer op 11-10-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 16:25

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:De zinloze discussie welke ROM nu sneller lijkt te zijn is subjectief, je hoeft hier niemand te overtuigen. Nu weer ontopic over custom ROM's .

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Is er een vraag naar een online script maker voor het verwijderen van apps.. zelf zit ik op miui.. dus ik heb die problemen niet.. maar als er vraag naar is.. wil ik het best maken!

En als ik naar de poll kijk zie ik een behoorlijke groei in miui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Razer schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:01:
Zit er in CM7 inmiddels al een automatische optie dat als het scherm uit is je telefoon naar 2G mode gaat, en zodra je het scherm aanzet weer naar 3G? Denk dat dit grote stroombesparing kan betekenen.
Denk dat "Tasker" dit wel kan op een of andere manier.

Ik heb zelf nu ook CM7 draaien op mijn S2, alleen mijn 3G doet het "bijna" nooit. Ik heb hem een paar keer aan gezien maar 95% van de tijd maakt hij geen verbinding. In de status op mijn telefoon staat ook "Status Mobiel Netwerk - verbinding verbroken".

Is er een "Radio" die aan te raden is bij CM7? Ik heb XXKI3 op dit moment er op staan volgens mij.

Ga nu ff proberen weer volledig te whipe/flashen.

Vind het anders wel zonde want vind het een uber rom :P Enige wat ik mis is de stock dailer en calendar van Samsung, maar daar vind ik wel ergens iets voor.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik ben van CM af, toch iets teveeel FC's en helaas kan ik ze niet verklaren. Meerdere malen opnieuw flashen loste niks op. Nu maar even op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmate13
  • Laatst online: 26-08-2022
Als ik overstap van Litening 6.1 naar Exynos 7.1.4 moet ik een full wipe doen.
Kan in diverse forums en posts niet duidelijk krijgen hoe ik mijn gebruikte apk's en data
geplaatst krijg.
Graag een verhelderend antwoord of een verwijzing waar ik e.e.a. kan vinden/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Soulmate13 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:04:
Als ik overstap van Litening 6.1 naar Exynos 7.1.4 moet ik een full wipe doen.
Kan in diverse forums en posts niet duidelijk krijgen hoe ik mijn gebruikte apk's en data
geplaatst krijg.
Graag een verhelderend antwoord of een verwijzing waar ik e.e.a. kan vinden/lezen.
Rooten en Titanium Backup gebruiken, en een kernel met CWM recovery. Hoe dit werkt is prima te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmate13
  • Laatst online: 26-08-2022
.....en voor mijn gemoedsrust......de backup en andere gegevens op de externe sd card blijven behouden bij een full wipe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Soulmate13 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:31:
.....en voor mijn gemoedsrust......de backup en andere gegevens op de externe sd card blijven behouden bij een full wipe ?
Er is een kleine theoretische kans dat die ook gewiped moet worden, echt onmisbare bestanden moet je er niet op laten staan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Hmmz ik draai nu sinds vanochtend CM7 80 nightly met de fix die de AOS bug zou moeten verhelpen. Ik merk inderdaad dat Android OS bij batterij verbuik een stuk lager percentage heeft dan normaal. Zoals ik al zei heb ik weinig gebruik gemaakt van me telefoon dus wat dit voor invloed heeft op de accu duur kan ik nog niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonjuweel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-08-2020
Ik wil cm7 via cwm installeren maar bij de reboot in de recovery mode krijg ik de melding e:signature verification failed

Hiermee kan ik niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
barrylandkroon schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:35:
Ik wil cm7 via cwm installeren maar bij de reboot in de recovery mode krijg ik de melding e:signature verification failed

Opnieuw downloaden.

Heeft iemand een linkje naar de changelogs van CM7? Kan het niet terugvinden, ook niet via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
barrylandkroon schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:35:

Je kunt in recovery de verification uitzetten. Dat zou moeten helpen.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
MetalManic schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:20:
[...]

Is dat niet gevaarlijk? Ik dacht juist dat die verificatie was om te controleren of je de complete rom goed hebt binnen gehaald. Beetje jammer om er halverwege het flashen achter te komen dat het niet goed is gegaan.
Ik heb verschillende keren geprobeerd via Rom Manager te flashen, maar dan kreeg ik ook een error. Na een paar keer heb ik hem maar handmatig gedownload met de PC en vanuit de recovery geflasht, dat ging wel zonder problemen.

Op mijn vorige telefoon was ik erg fan van CM, maar op de SGS II voelt het een beetje als een stap terug. Alles ziet er wel heel kaal en basic uit. Dat is natuurlijk ook het idee, en er is veel aan te passen, maar ik vind de standaard rom mooiere toggles hebben in het notificatiescherm, een mooiere/handigere dialer en nog wat kleine dingetjes. Ik houd het dus voorlopig weer op de laatste officiele gelekte rom met CF-root en JKay's thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik heb ook vaak het probleem gehad dat rom manager verification errors gaf. Mijn oplossing was power ingedrukt houden en reboot naar recovery (oftewel handmatig in de recovery booten) en vanuit daar de zip zoeken en dan flashen, dit werkte 9 van de 10 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Laatst online: 25-09 13:01

wasco

brightest crayon in the box

Momenteel draai ik, ongewijzigd, PDA:KF3 / PHONE:KE7 / CSC:KD3 (LUX)

Ben aan het kijken op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278.
Ik voel me een beetje een "mongool", en kom er dus niet uit. Ik heb de startpost(s) vrij uitvoerig gelezen, herlezen en herlezen.

Maar welke files pak ik nu best om mezelf op de meest recente versie te zetten, met behoud van JIG? Die lijst is gewoon eindeloos...

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
wasco schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:37:
Momenteel draai ik, ongewijzigd, PDA:KF3 / PHONE:KE7 / CSC:KD3 (LUX)

Ben aan het kijken op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278.
Ik voel me een beetje een "mongool", en kom er dus niet uit. Ik heb de startpost(s) vrij uitvoerig gelezen, herlezen en herlezen.

Maar welke files pak ik nu best om mezelf op de meest recente versie te zetten, met behoud van JIG? Die lijst is gewoon eindeloos...
Meest recente is XWKI8, link net boven #3.
Root daarvoor is het makkelijkst met CF-Root-SGS2_XW_NEE_KI8-v4.3-CWM4.zip uit #6 hier
Jig mogelijkheid behouden is mogelijk door old bootloader te flashen nadat je geroot hebt. Een eindje boven de downloadlink van XWKI8 staat in hele grote rode letters dat alle firmwares below al de oude bootloader hebben, dus misschien is die laatste stap niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
MetalManic schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:20:
[...]

Dat werkte bij mij zelfs niet, handmatig in recovery starten wel.
AzzKickah schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:38:
[...]

Opnieuw downloaden.

Heeft iemand een linkje naar de changelogs van CM7? Kan het niet terugvinden, ook niet via Google.
http://cm-nightlies.appspot.com/?device=galaxys2

[ Voor 36% gewijzigd door Dekar op 11-10-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu 2 dagen CM 7.1 de stabiele versie. Maar ligt het aan mij of is hij helemaal niet zo stabiel?
- Hij lagt meer dan bij Litening en de stock rom
- ik heb constant bij netwerk een G teken of een 3G. Terwijl ik toch echt bij Litening en de stock rom bijna altijd H+ had staan.
- Camera is in mijn optiek er ook niet beter op geworden
- Soms als ik muziek luistere komt er opeens geen geluid meer uit. En dan opeens weer wel

- En het meest irritante. Als ik op de middelste knop druk dan blijft mijn scherm echt heel vaak zwart! Normaal kreeg ik dan mijn klok er te staan en kon ik de wallpaper weg swypen. Maar nu moet ik af en toe wel 10 keer drukken voordat ik eindelijk iets met mijn toestel kan doen. En soms gaat het meteen goed. Meer mensen hier last van?

Kortom ik vind het best een kloten rom en is dan ook helemaal niet zo stabiel.

Hoe zit dat trouwens met die nieuwe bootloader. Ik hoorde als je via Kies iets instaleerd dat mijn Jig niet meer werkt?
Pagina: 1 ... 28 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.