Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
huh??? miui staat toch al op zijn sd.. anders heeft hij uhm niet kunnen flashen??? en anders doe je een wipe data/ facory reset...

ik volg het echt even niet..

via recovery gewoon opnieuw flashen zoals hierboven wordt gezegd.. maar aan je commentaar te zien begrijp je niet echt wat daar gezegd wordt.. lees je even in over CWM..!

edit
via je recovery kun je ook mounten.. optie "mount & ....." dan usb mount.. maar oke mij lijkt dat niet nodig..

[ Voor 15% gewijzigd door thommy86 op 03-10-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
thommy86 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:58:
huh??? miui staat toch al op zijn sd.. anders heeft hij uhm niet kunnen flashen??? en anders doe je een wipe data/ facory reset...

ik volg het echt even niet..

via recovery gewoon opnieuw flashen zoals hierboven wordt gezegd.. maar aan je commentaar te zien begrijp je niet echt wat daar gezegd wordt.. lees je even in over CWM..!

edit
via je recovery kun je ook mounten.. optie "mount & ....." dan usb mount.. maar oke mij lijkt dat niet nodig..
Maar hoe krijg ik 'm in recovery mode. Is dat via power-volumedown-home en daarna volume up?
Want in die modus staat ie nu, maar wordt ie niet herkend door mijn laptop...
Anyone?? Ben redelijk bang dat dit heel slecht verhaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:02:
Maar hoe krijg ik 'm in recovery mode.
Staat notebene gewoon een paar regels boven je misschien?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
thezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:02:
Maar hoe krijg ik 'm in recovery mode. Is dat via power-volumedown-home en daarna volume up?
Want in die modus staat ie nu, maar wordt ie niet herkend door mijn laptop...
Anyone?? Ben redelijk bang dat dit heel slecht verhaal is...
Voor dat je phone dit soort dingen aan doet.. zou ik jezelf wat beter inlezen voor dat het echt fout gaat!! je mag alles vragen.. want iedereen moet ergens beginnen.. maar het eerste antwoord op je vraagis toch vrij duidelijk..!

recovery is Vol UP - home - power..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
okee, gevonden, zat telkens met volume DOWN ipv UP te klooien.
Zit nu in recovery, maar als ik kies voor 'apply update from sd card' dan probeert ie e.e.a. maar zegt daarna installation aborted, no such file or directory...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
edit: ben nu maar m'n backup aan het restoren...
Maar wil het nogmaals proberen met Miui. Wat is er nu fout gegaan, denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
edit 2: dat restoren, moet je daar nog visueel iets van een progressie in zien? Hij blijft nu heel lang staan op 'restoring data' zonder een progress balkje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 10:21
thezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:13:
edit: ben nu maar m'n backup aan het restoren...
Maar wil het nogmaals proberen met Miui. Wat is er nu fout gegaan, denken jullie?
Dat jij je niet goed ingelezen en voorbereid hebt....

(Waarom trouwens 3x een post. Er is een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif button)

Edit: Spelfout

[ Voor 18% gewijzigd door Lumics op 03-10-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Lumics schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:18:
[...]

Dat jij je niet goed ingelezen en voorbereidt hebt....
Wel degelijk voorbereid. Dit script gebruikt om alles te doen: http://www.redmondpie.com...ung-galaxy-s-ii-tutorial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 25-09 10:21
thezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:19:
[...]

Wel degelijk voorbereid. Dit script gebruikt om alles te doen: http://www.redmondpie.com...ung-galaxy-s-ii-tutorial/
Lees je dan wat meer in op [ KLIK ] Daar worden al je vragen beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
thezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:18:
edit 2: dat restoren, moet je daar nog visueel iets van een progressie in zien? Hij blijft nu heel lang staan op 'restoring data' zonder een progress balkje oid.
Voordat deze vraag wordt ondergesneeuwd, weet iemand hier het antwoord op? XDA en hier zie ik daar niets over terug helaas. Hij staat nog steeds op 'restoring data'

[ Voor 4% gewijzigd door thezahir op 03-10-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
thezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:12:
okee, gevonden, zat telkens met volume DOWN ipv UP te klooien.
Zit nu in recovery, maar als ik kies voor 'apply update from sd card' dan probeert ie e.e.a. maar zegt daarna installation aborted, no such file or directory...
Probeer eens "Install zip form SD" ipv update ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
thezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:28:
Voordat deze vraag wordt ondergesneeuwd, weet iemand hier het antwoord op? XDA en hier zie ik daar niets over terug helaas.
waarom zou je restoren???? heb je een backup van al je files..anders opnieuw beginnen

ik stuur je een pm..!! topic loopt te vol zo..

Edit:
en je gaat me toch niet vertellen dat je MIUI 1.7.29 hebt gepakt?

[ Voor 9% gewijzigd door thommy86 op 03-10-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BillSpaarbank schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:28:
Probeer eens "Install zip form SD" ipv update ;)
Dat staat ook in zijn link. Aangezien hij dat blijkbaar op de letter heeft gevolgd kan dat de fout niet zijn hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Ik heb 1.9.16 gepakt, Galnet Miui (http://galnetmiui.co.uk/landing/stable-builds/). De laatste stable-build.
Helaas nu nog steeds 'vast' in de restore modus van clockworkmod.
Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herlezen en deze maal alles op de letter goed doen. En zo niet gewoon blijven waar je was tot je wat meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Okee, heb nu op Thommy86's advies een factoryrest gedaan vanuit CWM recovery mode.
Daarna opnieuw miui geflasht, ook vanuit CWM recovery mode.
Daarna ge-reboot. Klopt het dan dat de eerste keer booten van miui dan wel 10-15 minuten sowieso duurt?
En dat je telkens dat rode balkje heen en weer ziet lopen en dat ie iedere 10 seconden zwart 'flikkert'? (As we speak zit ie weer in die situatie namelijk).
Het is mijn eerste keer flashen dus ik weet dit helaas nog niet.

EDIT: hij doet het!! Thanks a bunch guys!!!

[ Voor 4% gewijzigd door thezahir op 03-10-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 11:45
thezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:18:
Okee, heb nu op Thommy86's advies een factoryrest gedaan vanuit CWM recovery mode.
Daarna opnieuw miui geflasht, ook vanuit CWM recovery mode.
Daarna ge-reboot. Klopt het dan dat de eerste keer booten van miui dan wel 10-15 minuten sowieso duurt?
En dat je telkens dat rode balkje heen en weer ziet lopen en dat ie iedere 10 seconden zwart 'flikkert'? (As we speak zit ie weer in die situatie namelijk).
Het is mijn eerste keer flashen dus ik weet dit helaas nog niet.
Dat klopt. Wachten (zorg wel dat je netstroom hebt aangesloten). Mocht er na een half uur nog hetzelfde scherm voor staan (had ik ook), dan de accu eruit en opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
Jay-v schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:52:
[...]

Bij de eerste keer starten kan je zijn dat je een bootloop hebt. Dan start hij niet op. Ik had exact het zelfde op twee verschillende toestellen.

Als je een bootloop hebt na het flashen van CM7/MIUI:
Gewoon batterij eruit,
Batterij erin,
Opstarten in recovery,
Meteen opnieuw flashen (zonder wipes dit keer),
Daarna start hij normaal op.
That did the trick! Bedankt, nu ff klooien met CM7 ^.^ Hij heeft alle apps, contacten e.d. automatisch er terug op gezet, dat had ik niet verwacht maar scheelt me weer wat moeite :D
edit: is ie nu nog wel geroot? hoe kan ik dit eigenlijk checken?

[ Voor 4% gewijzigd door Dekar op 03-10-2011 16:24 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Dekar1 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:21:
That did the trick! Bedankt, nu ff klooien met CM7 ^.^ Hij heeft alle apps, contacten e.d. automatisch er terug op gezet, dat had ik niet verwacht maar scheelt me weer wat moeite :D
edit: is ie nu nog wel geroot? hoe kan ik dit eigenlijk checken?
CM7 is altijd geroot! en checken kan altijd met aan app die rootrechten nodig heeft.. en dus sowieso superuser nodig heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
ahh ofcourse met Titanium Backup, cool! Ben tot nu toe wel tevreden met CM7, redelijk soepeltjes en vet weinig RAM verbruik.. slechts 150 MB. Alleen ik had in de stock en litening rom wel zo'n widget die actieve applicaties weergaf en waarmee je met 1 druk op de knop de RAM kon clearen, zit die ook in CM? kan m nergens vinden namelijk. En advanced task killer vind ik maar een k*tprogramma.

[ Voor 7% gewijzigd door Dekar op 03-10-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dekar1 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:38:
Alleen ik had in de stock en litening rom wel zo'n widget die actieve applicaties weergaf en waarmee je met 1 druk op de knop de RAM kon clearen, zit die ook in CM? kan m nergens vinden namelijk.
Dat is een Samsung app. Nee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Dekar1 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:38:
ahh ofcourse met Titanium Backup, cool! Ben tot nu toe wel tevreden met CM7, redelijk soepeltjes en vet weinig RAM verbruik.. slechts 150 MB. Alleen ik had in de stock en litening rom wel zo'n widget die actieve applicaties weergaf en waarmee je met 1 druk op de knop de RAM kon clearen, zit die ook in CM? kan m nergens vinden namelijk. En advanced task killer vind ik maar een k*tprogramma.
Hoeveelheid beschikbaar RAM != performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17:20
thezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:42:
[...]

Maar hoe kan ik miui opnieuw flashen vanuit dat menu? Moet ik 'm dan weer op de laptop aansluiten?
Als het goed is, zit je dan in de recovery, en kan je kiezen voor flash zip from sd-card. Daarna kan je hem opzoeken en op OK meppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
- Iemand een idee hoe ik een 'stock' browser terug krijg in miui? EDIT: nog niet mogelijk, zie ik.
- En hoe de chinese textlabels van de notification drawer toggles (voor wifi, gps en bluetooth enzo) in engels kan krijgen? EDIT: door een ander, niet-chinees iphone theme te installeren
- Is er trouwens al een NL versie van galnet miui?

[ Voor 18% gewijzigd door thezahir op 03-10-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maks schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:02:
[...]

Hoeveelheid beschikbaar RAM != performance?
Sterker nog, goed gebruik van je RAM kan betere performance geven. Door bijvoorbeeld apps alvast in het RAM geheugen te laden of ze juist in het RAM geheugen te bewaren starten ze sneller op en zal dit minder CPU (dus batterij) kosten.

Veel app killers en RAM optimizers werken vaak averechts.

Ik heb liefst mijn complete RAM volledig en efficiënt benut dan dat 70% leeg is en niks staat te doen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:49
gwystyl schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:06:
[...]

Schiet lekker op dus. Probeer maar uit te vinden door wie hij het meest gebruikt wordt, en ga voor die doelgroep op een rare tijd nog eens proberen?
Ik zag tijdens mijn post van vanochtend geen wachtenden, maar ik weet dan ook niet wanneer je die melding krijgt.
Nou ik moet wel iets fout doen denk ik, want nu ik thuis ben is die knop ook greyed out :?
Maar nergens een vinkje of wat.. Ik heb alleen de battery mod en de bootscreen aangezet. En die geeft ie weer als groen (goed) op de tab Summary.

Ksnap d'r niks vah.

Edit: En als ik generate preview doe bij de battery dan blijft ie eeuwig laden. -O- duurt het 11 minuten.

[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 03-10-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 13:41
Ik heb zitten zoeken voor een andere rom die niet de blauwe gloed heeft, maar dat bounce effect. Ik kan op XDA niet echt een rom vinden tussen alle roms die worden aangeboden die aangeeft dit effect te hebben. Een 2.3.3 rom is ook prima opzich als alleen daar nog maar de bounce effect in zit.

Kan iemand mij een link naar XDA geven met een nice rom hiervoor?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Ewivis schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:24:
Ik heb zitten zoeken voor een andere rom die niet de blauwe gloed heeft, maar dat bounce effect. Ik kan op XDA niet echt een rom vinden tussen alle roms die worden aangeboden die aangeeft dit effect te hebben. Een 2.3.3 rom is ook prima opzich als alleen daar nog maar de bounce effect in zit.

Kan iemand mij een link naar XDA geven met een nice rom hiervoor?
CyanogenMOD: http://download.cyanogenm...e=nightly&device=galaxys2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Thnx, ondertussen had ik de KF3 weer gehaald 2.3.3 echter blijft mijn mobiel nu steeds de animatie van samsung herhalen. Enig idee waarom? Al 3x opnieuw geflashed via Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ewivis schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:47:
[...]

Thnx, ondertussen had ik de KF3 weer gehaald 2.3.3 echter blijft mijn mobiel nu steeds de animatie van samsung herhalen. Enig idee waarom? Al 3x opnieuw geflashed via Odin.
Naar recovery, reset factory defaults (wipe Data/System/Cache), daarna in download en dan opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Jay-v schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:01:
[...]

Naar recovery, reset factory defaults (wipe Data/System/Cache), daarna in download en dan opnieuw flashen.
ben ik dus alles kwijt ;-) maar ben ik nu aan het doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
edit:

verkeerde topic

[ Voor 113% gewijzigd door Silent Thunder op 04-10-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Silent Thunder schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:14:
Ik kan mijn Galaxy S niet upgraden naar de nieuwste Androidversie
Ik heb nou 2.2.1 maar volgens mij is 2.3 ook uit?

Enfin, ik heb Kies geinstalleerd en mijn telefoon eraan gehangen.
Na het controleren op updates meldt hij:

[...]

Via google kwam ik erachter dat het wel es n bug kon zijn in het programma. Na het vervangen van de AStorePlugin.dll zou het verholpen moeten zijn; helaas bij mij niet.
Geeft nog steeds geen update aan; en ook na handmatig checken vind hij niks.

Dus dan wil ik het gewoon ff zonder Kies doen.
Waar kan ik de officiele android 2.3.x downloaden en hoe handmatig te installeren? :)

Misschien ff een beginnetje om op weg te helpen, ik zie allerlei moeilijke custom opties, installeer mogelijkheden; daardoor zie ik door de bomen het bos ff niet meer.
Ik wil gewoon heel simpel de reguliere 2.3 erop hebben.
Heb je een S of S II? Vooral geen roms van de S II gaan proberen op de S te flashen! Kijk even bij de buren: [Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware.
officiele gelekte firmwares voor de Galaxy S vind je hier: http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm, die voor de Galaxy S II hier: http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9100.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
gwystyl schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:32:
[...]

Heb je een S of S II? Vooral geen roms van de S II gaan proberen op de S te flashen! Kijk even bij de buren: [Samsung Galaxy S] Custom ROM's & custom Firmware.
officiele gelekte firmwares voor de Galaxy S vind je hier: http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm, die voor de Galaxy S II hier: http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9100.htm
Bedankt

Ik heb een Galaxy S 1

Ik zie dat dit het s2 topic is, my bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
twee MIUI vraagjes waarop ik maar geen antwoord vind...
1. Iemand een idee hoe je in Galnet MIUI tijdens het bellen het volume kunt wijzigen (dus de stem van degene aan de andere kant vd lijn). Ik lees eea hierover op XDA maar die tweaks die daar worden genoemd werken niet.
Je kunt dus gewoon het volume niet wijzigen, niet harder, niet zachter.
Enige is dat je in de volume settings het default-volume kunt wijzigen, maar dan kan het dus niet meer tijdens het bellen (als je bv in een lawaaierige omgeving bent).
2. Hoe zet ik het zeer irritante trillertje uit wat de telefoon geeft op het moment dat je een telefoontje pleegt. Dus je draait een nummer, de andere kant vd lijn neemt op en dan trilt de telefoon heel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
thezahir schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:29:
twee MIUI vraagjes waarop ik maar geen antwoord vind...
1. Iemand een idee hoe je in Galnet MIUI tijdens het bellen het volume kunt wijzigen (dus de stem van degene aan de andere kant vd lijn). Ik lees eea hierover op XDA maar die tweaks die daar worden genoemd werken niet.
Je kunt dus gewoon het volume niet wijzigen, niet harder, niet zachter.
Enige is dat je in de volume settings het default-volume kunt wijzigen, maar dan kan het dus niet meer tijdens het bellen (als je bv in een lawaaierige omgeving bent).
2. Hoe zet ik het zeer irritante trillertje uit wat de telefoon geeft op het moment dat je een telefoontje pleegt. Dus je draait een nummer, de andere kant vd lijn neemt op en dan trilt de telefoon heel even.
1. Viel me pas ook op, je kunt het volume niet wijzigen als de proximity sensor actief is (telefoon aan je oor houd met scherm zwart), wel als je hem even van je oor afhaalt en het scherm springt weer aan.

2. Zie hieronder ...

[ Voor 1% gewijzigd door Tweakman op 04-10-2011 15:39 . Reden: 2e antwoord hieronder is nog beter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
thezahir schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:29:
Ik ken miui niet, maar normaal gesproken is dat:

Settings -> Call -> Call alert -> Outgoing call vibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Tweakman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:37:
[...]

1. Viel me pas ook op, je kunt het volume niet wijzigen als de proximity sensor actief is (telefoon aan je oor houd met scherm zwart), wel als je hem even van je oor afhaalt en het scherm springt weer aan.

2. Haptic feedback uitzetten?
1. Hmm, net even geprobeerd, dan werkt het idd wel. Maar dat is niet echt praktisch, want je mist zo 5 seconden van het gesprek... Kun je dit soort dingen 'aanmelden' bij Galnet?
2. Die stond al uit, helaas maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Zie net op de Galnet site dat enkele vd problemen van hierboven in de laatste 'weekly release' zijn opgelost. Als ik die nu installeer op mijn phone, ben ik dan al mijn settings kwijt (prog's, instellingen, etc etc)? Of is er een manier om die te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
thezahir schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:58:
Zie net op de Galnet site dat enkele vd problemen van hierboven in de laatste 'weekly release' zijn opgelost. Als ik die nu installeer op mijn phone, ben ik dan al mijn settings kwijt (prog's, instellingen, etc etc)? Of is er een manier om die te behouden?
Eeh... zonder factory reset ben je niets kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pred schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:12:
Eeh... zonder factory reset ben je niets kwijt...
Een Rom die uit zichzelf alles wiped is echter niet bijzonder fijn voor je settings en apps en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:14:
[...]

Een Rom die uit zichzelf alles wiped is echter niet bijzonder fijn voor je settings en apps en dergelijke.
Doet Galnet MIUI dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk het niet. Maar dat zal de vraagsteller ook wel hebben kunnen lezen in de release-notes dan wel installatie instructies i.p.v. hier elke willekeurige vraag te stellen n'est pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Vandaag viel mn telefoon met Cyanogenmod #71 uit en de aan/uit knop reageerde ie niet meer op, moest de batterij er uit halen en weer d'r in voordat ie weer iets deed. Iemand dit probleem gehad? Ook is daarbij de batterij bijna instantly met zo'n 30% gedaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Dekar1 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:42:
Vandaag viel mn telefoon met Cyanogenmod #71 uit en de aan/uit knop reageerde ie niet meer op, moest de batterij er uit halen en weer d'r in voordat ie weer iets deed. Iemand dit probleem gehad? Ook is daarbij de batterij bijna instantly met zo'n 30% gedaald...
Draai sinds eergisteren CM#71 en het heeft me tot nu toe positief verrast!
Afgezien de camera, die focust te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:20:
[...]

Denk het niet. Maar dat zal de vraagsteller ook wel hebben kunnen lezen in de release-notes dan wel installatie instructies i.p.v. hier elke willekeurige vraag te stellen n'est pas.
Nee, Galnet MIUI blijkt dat idd niet te doen (gelukkig!). Net dus de laatste weekly update rom erop gezet. Dit verhelpt iig die tril bij het opnemen van een telefoontje (er is nu een setting voor in de call settings). Helaas werkt het aanpassen vh call volume nog niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thezahir schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:22:
Helaas werkt het aanpassen vh call volume nog niet goed :(
Kan mij er niet op betrappen dat ik elke keer zit te spelen met het volume om het aan dát specifieke gesprek aan te passen. Als het eenmaal goed staat staat het toch gewoon goed? Lijkt mij nogal een non-issue, YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
AzzKickah schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Hmm tot nu toe dan die shutdown gehad, browser blijft wel eens hangen en net een vastloper, scherm hing en hij reageerde nergens meer op. Dit in ongeveer een dag. Ik hoop dat er snel een iets meer stable versie komt want tot nu toe vind ik hem toch wel erg gelikt en heerlijk customizable. Bv helderheid en zaklampje in pulldown menu, echt relaxt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
Dekar1 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:57:
[...]

Hmm tot nu toe dan die shutdown gehad, browser blijft wel eens hangen en net een vastloper, scherm hing en hij reageerde nergens meer op. Dit in ongeveer een dag. Ik hoop dat er snel een iets meer stable versie komt want tot nu toe vind ik hem toch wel erg gelikt en heerlijk customizable. Bv helderheid en zaklampje in pulldown menu, echt relaxt :D
Van dat alles heb ik echt nog niks gemerkt. Draait echt als een tiet hier. Ik gebruik dan wel Opera Mobile als browser.

Maarreh.. zaklampje in pull-down menu? :o Gimme! Ik zie 'm niet zitten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Dekar1 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:42:
Nope probleem hier niet bekend met de #72. Ging wel even mis met een CPU setting, daar liep ie op vast, maar daar was een reboot voldoende voor....
AzzKickah schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Jep, camera is sowieso brak.. Geen tap-to-focus, langzaam en over video zwijgen we maar helemaal :-)

Voor de rest prima rommetje, lekker veel instelbaar :-)

In de volgende nachtrom overig wel een aanpassing aan de camera voor ondersteuning van 16:9 devices.. Geen idee wat ze daar precies mee bedoelen, maar dat zien we (denk ik) morgen wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Brad Pitt schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:31:
[...]

Kan mij er niet op betrappen dat ik elke keer zit te spelen met het volume om het aan dát specifieke gesprek aan te passen. Als het eenmaal goed staat staat het toch gewoon goed? Lijkt mij nogal een non-issue, YMMV.
Ben k nie met je eens. Soms wil je gewoon de stem luidheid wijzigen tijdens een gesprek. Omdat iemand hard of zacht praat, of omdat je in de trein zit of omdat je in een rumoerig cafe oid bent. Tal van situaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thezahir schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:19:
Ben k nie met je eens. Soms wil je gewoon de stem luidheid wijzigen tijdens een gesprek. Omdat iemand hard of zacht praat, of omdat je in de trein zit of omdat je in een rumoerig cafe oid bent. Tal van situaties...
Duidelijk... Nou ja, als dat zo'n probleem is zijn er zat andere Roms die dat wel gewoon goed hebben toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
AzzKickah schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:54:
[...]

Van dat alles heb ik echt nog niks gemerkt. Draait echt als een tiet hier. Ik gebruik dan wel Opera Mobile als browser.

Maarreh.. zaklampje in pull-down menu? :o Gimme! Ik zie 'm niet zitten? :D
mn tel staat uit maar bij instellingen > cyanogenmod settings > interface > widget iets, zal morgen nog eens kijken waar precies als je er niet uitkomt, maar volgens mij kan je 'm zo wel vinden ;)
edit: #73 is uit!*klik*

[ Voor 7% gewijzigd door Dekar op 04-10-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004

maceddy2004

Dekar1 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:18:
[...]

mn tel staat uit maar bij instellingen > cyanogenmod settings > interface > widget iets, zal morgen nog eens kijken waar precies als je er niet uitkomt, maar volgens mij kan je 'm zo wel vinden ;)
edit: #73 is uit!*klik*
Instellingen > CyanogenMod > Interface > Meldingen scherm widget > Widget knoppen > LED aan/uit

Wel bijzondere tijden trouwens dat Nightlies uitkomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
maceddy2004 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:32:
[...]

Instellingen > CyanogenMod > Interface > Meldingen scherm widget > Widget knoppen > LED aan/uit

Wel bijzondere tijden trouwens dat Nightlies uitkomen.....
Ach, het is altijd wel ergens nacht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
#74 is ook al uit. Als ik nou update van 71 naar 74, zitten alle fixes van vorige versies er dan bij? En behoudt ik al mijn gegevens en instelligen verder?Backup+test = ja dus

[ Voor 8% gewijzigd door Dekar op 05-10-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 20:18
Tweakers,

Ik zit met iets waar ik niet uit kom.. Ik heb nu een tijdje lighting rom 6.1 met speedmod kernel draaien maar ben er vanwege de (geringe) accutijd niet echt tevreden mee. Ik wil nu dus terug naar de normale rom maar hoe ik ook flash lightning blijft erop staan. Ik heb via odin een nieuwe pitfile gedraaid, repartition aangevinkt, pda, csc en modem gewijzigd maar lightning rom blijft erop staan. Ik hoop dat iemand weet hoe ik verder moet. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
hollabizack12 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:44:
Tweakers,

Ik zit met iets waar ik niet uit kom.. Ik heb nu een tijdje lighting rom 6.1 met speedmod kernel draaien maar ben er vanwege de (geringe) accutijd niet echt tevreden mee. Ik wil nu dus terug naar de normale rom maar hoe ik ook flash lightning blijft erop staan. Ik heb via odin een nieuwe pitfile gedraaid, repartition aangevinkt, pda, csc en modem gewijzigd maar lightning rom blijft erop staan. Ik hoop dat iemand weet hoe ik verder moet. Alvast bedankt!
Ben je de goede rom aan het flashen via ODIN? Download eens de 2.3.5 KI3 rom, en installeer deze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
@hollabizack: kijk op XDA naar een topic Official firmwares, topicstarter Intratech. Daar staan de firmwares en een duidelijke uitleg over het flashen, waarin o.a. staat:

DO NOT PUT .PIT FILE AND DO NOT, I REPEAT, DO
NOT TICK REPARTITION.

Met pitfile en helemaal met repartition kun je je toestel bricken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

carrier branded stock roms staat link voor in bovenste post, heb je je mobiel bv bij vodafone of t-mobile gehaald moet je die hebben. De meesten zijn md5, dan hoef je deze alleen maar in de PDA te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:25
Razer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:17:
[...]

Ben je de goede rom aan het flashen via ODIN? Download eens de 2.3.5 KI3 rom, en installeer deze eens.
Of je gaat naar Villainrom en download daar de Clockworkmod KI3 modem en de Clockworkmod 2.3.5 en flashed die gewoon, geen ODIN meer nodig..

Ik draai sinds de Vilainrom 3.0 is uitgekomen deze versie, en ik moet zeggen, ge-wel-dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Hoewel het natuurlijk al lang bekend is dat Ice Cream Sandwich er aankomt wordt dit nieuws nu bevestigd door Google aldus nu.nl. Het komt uit op 11 oktober. Ik hoop dat de cooks hard aan het werk gaan en voor november een custom ROM hebben op basis van ICS. Iemand enig idee of dat reëel is of wordt het eerder december voordat ICS op mijn S2 kan staan?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Kwak schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:35:
Hoewel het natuurlijk al lang bekend is dat Ice Cream Sandwich er aankomt wordt dit nieuws nu bevestigd door Google aldus nu.nl. Het komt uit op 11 oktober. Ik hoop dat de cooks hard aan het werk gaan en voor november een custom ROM hebben op basis van ICS. Iemand enig idee of dat reëel is of wordt het eerder december voordat ICS op mijn S2 kan staan?
Volgens mij heeft Samsung niet zo'n goede reputatie op dit gebied. Aan de andere kant is de SGSII natuurlijk wel het vlaggenschip op dit moment en een groot succes.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
De stock rom zal wel even duren, maar een custom kan toch wel sneller? Of moeten de cooks is eerst wachten op een stock ROM voordat ze zelf aan het werk kunnen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Cyanogenmod 8 Nightlies zullen dan wel binnen de week van start gaan, daar ga ik wel van uit iig.

Was bij Gingerbread ook het geval, zelfs op mijn oude toestel de htc legend draaide ik binnen 2 weken een (redelijk) stabiele rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Betekent CM9 dat ze weer bij voor af aan moeten beginnen met het maken van de ROM? Of kunnen ze een hoop van CM7 daarvoor gebruiken? Beetje jammer als straks alles weer halve bak draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
CM9? Is er ook CM voor Honeycomb dan? :$ In dat geval, CM9 ja ^^

Als ik het goed begrijp baseren ze alles op wat google vrijgeeft aan code. De drivers en alles heeft het team device specific verkregen van de fabrikanten dacht ik, deze zullen wel aangepast worden neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 23-09 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of de nieuwste MIUI op de I9100 ook touc to fucus heeft?

Bluetooth ga ik niet missen, maar de camera moet wel 100% werkend zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004

maceddy2004

Kwak schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:35:
Hoewel het natuurlijk al lang bekend is dat Ice Cream Sandwich er aankomt wordt dit nieuws nu bevestigd door Google aldus nu.nl. Het komt uit op 11 oktober.
Das nog maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Nu had ik vanmiddag een stock KI3 ROM geïnstalleerd uit deze post alleen reboot m'n telefoon toen om de minuut.
Ik had een Frankenstein Firmware van KI3 die geen wipe nodig heeft geïnstalleerd.
Na dat reboot probleem heb ik een ClockworkMod kernel geïnstalleerd om een nandroid van KF3 terug te zetten alleen reboot m'n telefoon nu nog steeds spontaan, wel minder vaak als met de KI3 ROM.

Nu zie ik dat ik KF3 kernel en Gingerbread build is ook KF3 en KI3 Baseband dus heb het vermoeden dat het probleem hier in zit. Ik ben ook niet zo snugger geweest van te voren te kijken welke baseband ik eerst had maar het lijkt er dus op dat een nandroid restore de baseband niet terug zet, of heb ik dit mis?
Is de baseband de modem? (CSC bestand?) Ik snap heel dat flash gebeuren op de Galaxy S2 nog niet helemaal en kan geen KF3 modem vinden in deze post.

Het doel was in iedergeval om zonder wipe op Android 2.3.5 te komen met een stock ROM en root te behouden.
Dr staat zo verschrikkelijk veel info over modems, kernels etc op XDA dat ik door de bomen het bos niet meer zie dus als iemand mij een duwtje in de juiste richting zou willen geven heel graag. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Radiance op 07-10-2011 18:39 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
zAo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:53:
Weet iemand of de nieuwste MIUI op de I9100 ook touc to fucus heeft?

Bluetooth ga ik niet missen, maar de camera moet wel 100% werkend zijn!
Ja, dat heeft ie. Camera app is wel ietsje trager m.i. en ook de focussing. Maar touch focus werkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Komt de nieuwe Android ook nog naar de SGSII? 2.4 of 4.0 Ice Cream Sandwich

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
rickyy schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:27:
Komt de nieuwe Android ook nog naar de SGSII? 2.4 of 4.0 Ice Cream Sandwich
Reken er maar wel op, zo niet door samsung dan wel door de community.. Ben er van overtuigd..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
Hij komt ook gewoon nog naar de nexus S een toetsel met een 1ghz processor, technisch gezien moet het dus geen probleem zijn. 99% zeker dat enkele weken na release de community een rom in elkaar heeft geknutseld voor de sgs2 :)

Hopelijk brengen ze dan snel een CM versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Goed nieuws,

Uit de Galnet 1.10.8 changelog
"Power saving (Samsung) now support on i9100, i9000, i897"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens hoe staat de batterij van CM7 tegen de laatste Samsung roms?
Dat is het enige wat me nu tegenhoudt om het weer eens te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:39:
Jongens hoe staat de batterij van CM7 tegen de laatste Samsung roms?
If screen on for around 4-5 hours then battery @ 0%. Zo simpel is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:07:
[...]

Maar idle vergelijkbaar met Samsung roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:19:
Maar idle vergelijkbaar met Samsung roms?
Wat haal je nu dan? Had met stock firmware gewoon minimaal zelfde accuduur als met welke Rom dan ook eigenlijk. Zolang er geen OS-bug is houdt ie het toch gewoon makkelijk 2 dagen vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:44:
[...]

Wat haal je nu dan? Had met stock firmware gewoon minimaal zelfde accuduur als met welke Rom dan ook eigenlijk. Zolang er geen OS-bug is houdt ie het toch gewoon makkelijk 2 dagen vol?
2 dagen durf ik niet te proberen.
1 dag lukt altijd wel met Leomar 2.7.1

Ben gewoon weer ff benieuwd naar CM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
CM7 loopt zo soepel als een tiet! Ik flash nu alweer sinds 66 en totaal geen problemen gehad :)

By the way, enige waar ik tegenaanloop is het ontbreken van een nederlandse languagepack voor het toetsenbord, heeft iemand een oplossing?

[ Voor 42% gewijzigd door Cobesz op 09-10-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
Brad Pitt schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:07:
[...]

4-5 uur!?

ik haal amper de 3 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Cobesz schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:27:
CM7 loopt zo soepel als een tiet! Ik flash nu alweer sinds 66 en totaal geen problemen gehad :)

By the way, enige waar ik tegenaanloop is het ontbreken van een nederlandse languagepack voor het toetsenbord, heeft iemand een oplossing?
Gingerbread keyboard van de market

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Crazyanz schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:40:
[...]

4-5 uur!?

ik haal amper de 3 :o
Ligt er maar net aan wat je er allemaal mee doet. Vriendin is gisteren veel aan het wordfeuten geweest. Denk dat het scherm toen ook zeker 3 uur aangestaan heeft, en accu zat toen op ongeveer 45%. Maar dat is een programma waarbij de processor ook niet veel gebruikt wordt. Zat in ieder geval zeker niet op 0%

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalManic schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:02:
[...]

Gingerbread keyboard van de market
Die is minder hoor.
andere grote.
Iemand wel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Quote:

"Originally Posted by codeworkx
KANG WITH FIXED BLUETOOTH!!!"

Het is ze gelukt! _/-\o_ Laatste CM nightly build heeft volledige Bluetooth support, net getest op mijn S2 en perfect. Eindelijk Bluetooth audio via mijn favoriete ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ow Yes! CM here I come!

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb net GalnetMIUI geflasht, alles ingesteld en toen de telefoon een reboot gegeven, alleen nu unlockt ie niet meer als ik mijn password invul! Hoe kom ik nu weer in CWM? Met volume down, home en power ga ik naar het standaard flash scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Zo geweldig dit he, Open source development! Nu heeft de SGSII dus een echte rom die beter is dan elke andere!

Met alle respect, maar volgens mij is Cyanogenmod een van de weinige (zo niet de enigste) rom die van scratch is opgebouwd van alles GS II roms, vind het heel knap dat ze zonder standaard samsung drivers dit voor elkaar krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Tk55 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:45:
Ik heb net GalnetMIUI geflasht, alles ingesteld en toen de telefoon een reboot gegeven, alleen nu unlockt ie niet meer als ik mijn password invul! Hoe kom ik nu weer in CWM? Met volume down, home en power ga ik naar het standaard flash scherm.
Volume up + home + power :)

Staat overigens al heel vaak beschreven in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dat werkt ook niet :/ De vorige keer kwam ik met volume down gewoon in CWM, maar dit was wel op litening... Hij start gewoon MIUI op.

edit: Kom er nu toch in! Even factory reset doen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Tk55 op 09-10-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg sinds kort de melding MTP installation zonder dat ik ook maar iets met mijn telefoon doe. Dit herhaald zich na 1 tot 2 seconden en dan wel een aantal minuten lang. Ik draai op de laatste versie van LightningRom. Heb ook problemenen met het verbinden met mijn computer. Hoe kan dit komen? En waar staat MTP installation eigenlijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54
Zo geweldig dit he, Open source development! Nu heeft de SGSII dus een echte rom die beter is dan elke andere!
Ik heb zelf de afgelopen dagen wat rondgekeken en heb verschillende roms geprobeerd met verschillende kernels. Uiteindelijk merkte ik praktisch geen verschil tussen de roms, behalve het batterij verbruik.

Ik ken nog lang niet alle combinaties, maar ik weet nu dat Litening + Speedmod kernel geen problemen oplevert en zeer goede 'batterij-tijd' geeft. Ik heb wifi + sync + gps altijd aan en verbruik per dag ongeveer 25-30% met (voor mij) redelijk gebruik.

Ik ben best in voor nieuwe roms uitproberen, maar ik vraag me af: wat is er dan beter aan CM? Litening heeft bijvoorbeeld (dacht ik) nog geen Android 2.3.5 ingebakken maar ik vraag me af of ik dat zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
Max Hunt schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:40:
[...]
Ik heb zelf de afgelopen dagen wat rondgekeken en heb verschillende roms geprobeerd met verschillende kernels. Uiteindelijk merkte ik praktisch geen verschil tussen de roms, behalve het batterij verbruik.

Ik ken nog lang niet alle combinaties, maar ik weet nu dat Litening + Speedmod kernel geen problemen oplevert en zeer goede 'batterij-tijd' geeft. Ik heb wifi + sync + gps altijd aan en verbruik per dag ongeveer 25-30% met (voor mij) redelijk gebruik.

Ik ben best in voor nieuwe roms uitproberen, maar ik vraag me af: wat is er dan beter aan CM? Litening heeft bijvoorbeeld (dacht ik) nog geen Android 2.3.5 ingebakken maar ik vraag me af of ik dat zal merken.
Ik ben er wel achter dat Exynos veel en veel sneller reageert ten opzichte van Lite'ning. Heb maanden Lite'ning gedraaid hiervoor, toen begin deze week 2 dagen Villain waarin ik geen voordeel zag. Maar nu ik Exynos heb waaruit alle Samsung bloatware is verwijderd, kan ik echt merken dat alles een stuk sneller en beter reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusher77 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:59:
Ik ben er wel achter dat Exynos veel en veel sneller reageert ten opzichte van Lite'ning.
Veel en veel sneller zelfs, toe maar. Merk hier zo goed als geen enkel verschil tussen (goed werkende) Roms. Alles opent snel, geen enkel verschil. Als Exynos "veel en veel sneller" was is er iets niet goed met je Lite'ning installatie geweest want ook daarop opent alles gewoon instantly. Gewoon zonder enige vertraging whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Goed nieuws vanuit het Custom Kernel front...
De Android-OS bug schijnt gefixed te zijn:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1263838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
Brad Pitt schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:14:
[...]

Veel en veel sneller zelfs, toe maar. Merk hier zo goed als geen enkel verschil tussen (goed werkende) Roms. Alles opent snel, geen enkel verschil. Als Exynos "veel en veel sneller" was is er iets niet goed met je Lite'ning installatie geweest want ook daarop opent alles gewoon instantly. Gewoon zonder enige vertraging whatsoever.
Ja en ik merk dus wel verschil. Zal wel aan de gebruiker liggen dan :+ Jij jouw mening, ik de mijne. Wat de rest er mee doet moeten ze zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 20:44
Ik heb voor het eerst Cyanogenmod (laatste nightly) geïnstalleerd, en de eerste indruk is super :). Ben benieuwd, morgen dag met veel gebruik.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crusher77 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:28:
[...]
Ja en ik merk dus wel verschil. Zal wel aan de gebruiker liggen dan :+ Jij jouw mening, ik de mijne. Wat de rest er mee doet moeten ze zelf weten.
Wat is er precies veel en veel sneller dan? Sneller openen van apps is vrijwel onmogelijk aangezien dat dus klik klaar is. Duurt bij kleine apps misschien een tiende van een seconde.

Een verse Rom lijkt vaak ook sneller te draaien. In de praktijk zit er tussen de"grote" Roms gewoon echt geen verschil, zeker niet als je gebruik maakt van dezelfde kernel. Allemaal placebo achtige dingen zijn dat. Maar goed, als jij die Rom zo drastisch veel sneller vindt, mooi toch!

Pagina: 1 ... 27 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.