iemand al een Darky Rom draaiende? ik zie dat hij ook een nieuwe heeft:
[ROM][CWM][SGS2][2.3.5] DarkyROM2 XXKI3 Base
Geflashed, ik vond hem erg lelijk, vond hem brak draaien vanwege "verkeerde" governor, die dus aangepast, draaide beter, kon niet wennen aan het uiterlijk en merkte geen verschil met vorige Rom: restore Nandroid, done.ind0mi schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:01:
iemand al een Darky Rom draaiende? ik zie dat hij ook een nieuwe heeft:
Nickname does not reflect reality
Lees veel goede verhalen over Exynos Extreme rom. Zelf (nog) niet uitgetest, maar zou je eens naar kunnen kijken. Is vooral een goede rom als je van regelmatige updates houdt!ind0mi schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:12:
ah ok.. geen aanrader dus. Draai nu nog Litening Rom, maar aangezien die (naar alle waarschijnlijkheid) niet meer wordt ge-update ben ik wel benieuwd naar nieuwe/ andere roms die lekker draaien op de SII.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
"maar kan mijn usb niet meer gebruiken."Trasos schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:42:
...dan de jig erin en dan updaten met KIES.
Kun je je telefoon überhaupt nog wel opladen dan?jonathin schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:34:
Ik heb een probleem sinds een paar dagen. Als ik bij batterij kijk geeft hij als voltage aan: over voltage, ik maakte mij hier niet echt druk over dacht foutje van samsung. Nu wilde ik de nieuwe DarkyROM2 XXKI3 Base flashen en zodra ik mij kabel in de telefoon steek kwam er rook uit de micro usb aansluiting. Ik heb de telefoon direct los gemaakt en nog eens geprobeerd zelfde resultaat. Telefoon gaat nog gewoon aan en battrij is 95%, heb hem vanacht nog volledig opgeladen. Ik kan hem niet terug sturen naar samsung met een custom rom! Kan ik hem terug naar standaart flashen zonder ODIN? En dan zit ik nog altijd met het flash counter probleem. Een usb jig had ik al besteld voor het geval dat, maar kan mijn usb niet meer gebruiken.
Nee kan hem niet meer opladen! Usb kabel erin betekend ditect rook.The_Fes schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:48:
[...]
Kun je je telefoon überhaupt nog wel opladen dan?
Lekker leeg laten lopen en dan aanbieden ter reparatie omdat hij niet meer oplaad. Meer als dat kan je niet doen ben ik bang.jonathin schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:53:
[...]
Nee kan hem niet meer opladen! Usb kabel erin betekend ditect rook.
Dat is inderdaad jammer. Daarbij geeft de (inbuild, settings) battery-stats aan dat de telefoon constant in awake staat. Dit is een bug.roelg90 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:59:
En ik heb gister MIUI erop gezet, GENIAAL!
Alleen nog jammer dat bluetooth nog niet goed werkt want dat heb ik nodig om Spotify in de auto te streamen.
@gangsterjoop, Thanks en gefeliciteerd.
Goed bezig jij! Gebruik zelf ook Miui met alle tevredenheid. Zou zonde zijn als stopt.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:08:
Alle MIUI gebruikers hebben vast het vreselijke nieuws gehoord dat bmarko82 er mee is gestopt. Om jullie lijden te verzachten zal ik de updates van miuiandroid.com blijven porten, met wat smali en xml werk heb ik ook haptic feedback en video recording weer aan de praat gekregen. Nu is hij dus precies zoals bmarko het heeft achtergelaten.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1278306
Als kers op de taart kan ik in samenwerking met Galnet misschien bluetooth ook aan de praat krijgen, maar dat is allemaal toekomstmuziek.
Mooi, dat betekent hopelijk snel een beta/stable releasemaceddy2004 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:52:
Ik heb gister de Cyanogen Mod erop gezet (nieuwste nightly).
BRIL-JANT!
Wat mij betreft met afstand de best ROM.
Ondanks dat deze ROM als unstable wordt bestempeld ben ik nog geen problemen tegengekomen, anders dan hier en daar wat vertragende overgangen in schermen. Verder geen last.
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Verwijderd
Een rootkernel installeren zoals die van Chainfire via OdinVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:57:
Hallo, ik had mn telefoon eerst geroot. Nu 2.3.4 erop geinstaleerd en nu is mn root weer weg. Maar kom er nu helemaal niet uit hoe ik hem weer moet rooten en welke bestanden ik moet hebben?
[ Voor 39% gewijzigd door alvv op 28-09-2011 08:39 ]
Staat duidelijk door Chainfire uitgelegd in zijn topic. Kijk bij de info over het toestel welke Kernel je hebt (bij mij is dat 2.6.35.7-i9100ceki2-cl586309root@dell147 #2)Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:57:
Hallo, ik had mn telefoon eerst geroot. Nu 2.3.4 erop geinstaleerd en nu is mn root weer weg. Maar kom er nu helemaal niet uit hoe ik hem weer moet rooten en welke bestanden ik moet hebben?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Big txs, dit verhaal gevolgd en heb nu weer root acces, ook maar ff opgeslagen.
Omdat KIES een waardeloos programma isjustinnn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:34:
waarom zou je de officiele firmware er op de niet normale manier op willen flashen?
om de mogelijkheid tot flashen te behouden?
moet ik dan eerst mijn S2 updaten naar de nieuwste firmware?Megapaul schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:32:
Dit bericht had ik per ongeluk in de normale tread geplaatst maar hoort natuurlijk hier thuis:
HOW TO: Rooten van de meest recente officiële firmware...
[ Voor 172% gewijzigd door TheFes op 28-09-2011 15:20 ]
dus..The_Fes schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:11:
whoops.. never mind
Ik had eerst mijn Samsung Galaxy S II geupate via kies naar 2.3.4.neonlite schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:56:
[...]
moet ik dan eerst mijn S2 updaten naar de nieuwste firmware?
[ Voor 4% gewijzigd door TenaciousR op 28-09-2011 16:20 ]
Verwijderd
Gewoon met odin de nl firmware flashen.joostvb20 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:50:
ik heb hetzelfde probleem, destijds geupdate naar ke7 via odin. nu is het voor mij onmogelijk geworden om nog via kies te updaten, wat ik toch graag zou willen in verband met garantie en verzekering. kan iemand mij alsjeblieft helpen
Ik had standaard KE7 erop zitten. Daarom faalde het updaten bij mij continu. Als je gewoon de originele firmware download en deze flasht via Odin is er niks aan de hand.joostvb20 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:01:
en dan is mijn garantie weer terug?moet ik dan zo flashen als hier boven aan de pagina staat?
heb me SGS2 al een tijdje maar nog nooit de moeite genomen om hem te rooten,Megapaul schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:32:
Dit bericht had ik per ongeluk in de normale tread geplaatst maar hoort natuurlijk hier thuis:
HOW TO: Rooten van de meest recente officiële firmware.
.......
Ik heb de uitleg hier gebundeld zodat je niet hoeft te zoeken op XDA.
flashen geschied natuurlijk wel op eigen risico
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
[ Voor 17% gewijzigd door joostvb20 op 28-09-2011 20:11 ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Als je hem naar de reparatie zou brengen.. is het verstandig eerst een stock rom te flashen.. alles weer origineel, jig er in en wegbrengen!justinnn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:00:
geroot is toch geroot? al is die counter op 0, ze kunnen toch zien dat je root rechten hebt?
Verwijderd
Als je een originele Samsung ROM flasht hoef je volgens mij de jig er niet meer in te doenthommy86 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:22:
[...]
Als je hem naar de reparatie zou brengen.. is het verstandig eerst een stock rom te flashen.. alles weer origineel, jig er in en wegbrengen!
[ Voor 20% gewijzigd door Kitser op 29-09-2011 05:49 ]
Dit doe je dan om the flash counter op 0 te zetten!Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:14:
Als je een originele Samsung ROM flasht hoef je volgens mij de jig er niet meer in te doen
Download te apk's en zet deze op je sd kaart.. kopieer deze dmv root explorer naar de map /system/app.. een install zip kan je het beste maken door een andere aan te passen.. gewoon je apps daar inzetten en flashen.. als het niet lukt laat maar weten welke apps je wilt..!kerwin schreef op donderdag 29 september 2011 @ 03:23:
Ik heb gisteren Cognition S2 geïnstalleerd, maar mis toch een aantal van de oude stock widgets.
Teruggevonden op z'n site, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid weer geïnstalleerd.
Zelf meld hij …
(copy apk's /system/app, don't try to install them normally, it won't work)
Maar mij lukt het dus niet.
Op nzgeek staat iets over het gebruik van een install.zip via CWM maar ik snap niet helemaal hoe ik deze moet gebruiken.
Wie kan me helpen?
[ Voor 9% gewijzigd door thommy86 op 29-09-2011 14:30 ]
Het is gelukt.Download te apk's en zet deze op je sd kaart.. kopieer deze dmv root explorer naar de map /system/app.. een install zip kan je het beste maken door een andere aan te passen.. gewoon je apps daar inzetten en flashen.. als het niet lukt laat maar weten welke apps je wilt..!
Edit: http://goo.gl/MUEqo
Hier een link naar alle apps die uit Cognition zijn gehaald!
Ik heb deze niet getest omdat ik zelf miui draai.. dus graag feedback!
Zip op je sd zetten.. en installeren via je recovery!
Gelukkig voor joukerwin schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:36:
Het is gelukt.
Niet via de update.zip, maar via Root Explorer.
Had al andere file explorers geprobeerd, zonder resultaat.
En dan heb ik toch nog steeds dezelfde vraag, wat is nu de laatste NL firmware die ik dan zou moeten flashen???Megapaul schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:55:
[...]
Gewoon met odin de nl firmware flashen.
Ja ik denk het wel, al 1.5 maand geen reactie meer van die gast. Wel jammer want ik draai nu ongeveer 1,5 maand lightning 6.1 en ik vind de rom echt perfect. Alleen begint het wel weer een beetje te kriebelen om te flashen naar een andere rom. Waarom weet ik niet, gewoon leuk om alle nieuwe features te hebben denk k..AzzKickah schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:23:
Ligt het Lite'ning project stil?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
[ Voor 51% gewijzigd door Cobesz op 30-09-2011 12:56 ]
Ik draai em ook een paar dagen. Mijn batterij gaat juist een behoorlijk stuk langer mee dan met de Samsung stock firmware!Cobesz schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:47:
Ik ben sinds gisteren overgestapt op CM7, ik moet zeggen het voelt echt als thuiskomen! Batterij drained wel ee n beetje snel, maar dat word gefixed met de volgende releases als ik de mensen mag geloven
Edit: Tevens voor de mensen die liever ADW launcher de prullenbak in gooien en de stock gingerbread Launcher willen hebben: http://dl.dropbox.com/u/14208882/CM7GBStockLauncher.zip
Hij verwijderd ADW uit de rom en installeert dus de stock launcher voor alle duidelijkheid
Loopt een stuk smoother dan ADW naar mijn mening. Ik las ergens dat deze launcher hardware accelerated was, dat zal dus de reden zijn dat het smoother loopt
[ Voor 31% gewijzigd door Dekar op 02-10-2011 16:05 ]
Nee.Jay-v schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:01:
Ik wou lite'ning eens proberen. (Zit nu op MIUI). Is lite'ning er ook als flashable zip? Heb namelijk geen Windows PC met Odin in de buurt.
Ja okay dat is een custom versie met dingen er in die je misschien helemaal niet wil. Maar true, het is er een.
[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 02-10-2011 19:08 ]
ik verwacht met JKay's mod. Dan moet je alleen even opletten op welke firmware je rom gebaseerd is en of hij odexed of deodexed is. De meeste custom roms zijn deodexed, standaard roms altijd odexed.AzzKickah schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:26:
Wat is nou eigenlijk gewoon de makkelijkste manier om een ander batterij-icoontje in je statusbalk te krijgen, dus met percentage erin.
Het liefst hetzelfde als in Lite'ning ROM, of iets wat daar sterk op lijkt.
Ik kan het niet vinden.
Ik heb zelf Linux draaien en heb Lite'ning met Windows geflashed met VirtualBox.Jay-v schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:01:
Ik wou lite'ning eens proberen. (Zit nu op MIUI). Is lite'ning er ook als flashable zip? Heb namelijk geen Windows PC met Odin in de buurt.
het is me niet gelukt. Hoe lang duurt het flashen normaal, en de 1e keer opstarten erna? Ik heb alle stappen gevolgd die op de CM wiki staan dus snap er echt niets van.Cobesz schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:14:
ooooh ja, je reboot via rom manager in CWM?
Probeer eens je telefoon uit te doen en daarna op te starten door volume up + Home + power ingedrukt te houden, je komt zo ook in de recovery.
Mijn ervaring is dat Rom manager nog wel eens faalt
Ik heb een MBP met OSX en Virtualbox maar dat lukte niet.ycode schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:42:
[...]
Ik heb zelf Linux draaien en heb Lite'ning met Windows geflashed met VirtualBox.
Zelf heb ik het ook met Heimdall geprobeerd, maar toen kon ik de phone alleen met jig weer in download mode krijgen.
Bij de eerste keer starten kan je zijn dat je een bootloop hebt. Dan start hij niet op. Ik had exact het zelfde op twee verschillende toestellen.Dekar1 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 01:06:
[...]
het is me niet gelukt. Hoe lang duurt het flashen normaal, en de 1e keer opstarten erna? Ik heb alle stappen gevolgd die op de CM wiki staan dus snap er echt niets van.
Dat ziet er wel erg nice uit! Maar ik doe waarschijnlijk weer iets verkeerd..gwystyl schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:33:
[...]
ik verwacht met JKay's mod. Dan moet je alleen even opletten op welke firmware je rom gebaseerd is en of hij odexed of deodexed is. De meeste custom roms zijn deodexed, standaard roms altijd odexed.
Tijdens het flashen van de mod controleert het script welke rom je hebt. Als je goed kijkt kan je dat ook snel langs zien komen (zeker als het niet de goede versie is).AzzKickah schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:05:
[...]
Dat ziet er wel erg nice uit! Maar ik doe waarschijnlijk weer iets verkeerd..
Ik heb dus CM7 build 71, dat is bij 'About phone' Baseband version XXKH3.
Dus ik download van de Old versions die deodexed XXKH3 Deluxe Themes v10.1.
Maar als ik die flash dan krijg ik error Status 7. Volgens het topic op XDA heb ik dan niet KH3..
Hoe kom ik er achter wat ik dan wel heb..?
Ik weet niet of dit de reden is, maar de apk moet je gewoon installeren, niet flashen.Install this apk as any other android app into your data folder. Do NOT flash it!
Jkays mod is gebaseerd op Samsungs roms en werkt niet op CM7.AzzKickah schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:05:
[...]
Dat ziet er wel erg nice uit! Maar ik doe waarschijnlijk weer iets verkeerd..
Ik heb dus CM7 build 71, dat is bij 'About phone' Baseband version XXKH3.
Dus ik download van de Old versions die deodexed XXKH3 Deluxe Themes v10.1.
Maar als ik die flash dan krijg ik error Status 7. Volgens het topic op XDA heb ik dan niet KH3..
Hoe kom ik er achter wat ik dan wel heb..?
Die Kitchen ziet er leuk uit! Maar ik had dat gedaan, en toen was de Submit-knop greyed out (was in Opera)gwystyl schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:16:
[...]
Klik op die site op tabblad kitchen, daaronder op tabblad battery, dan een vinkje bij 'enable this mod' en zoek je gewenste batterij uit. Ga dan naar tabblad summary, en klik op 'submit to kitchen'. Na een tijdje kan je dan je zip downloaden, die je kan flashen vanuit de recovery of CWM app.
Gloeiende...AzzKickah schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:34:
[...]
Die Kitchen ziet er leuk uit! Maar ik had dat gedaan, en toen was de Submit-knop greyed out (was in Opera)
Dus ik in Internet Explorer die site openen, is de kitchen full, 56 wachtenden. Dus ik elke keer refreshen, na 3 kwartier waren er nog 10 wachtenden.
Na een tijdje weer gerefreshed, zijn er weer 56 wachtenden!!
[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 03-10-2011 13:15 ]
Schiet lekker op dus. Probeer maar uit te vinden door wie hij het meest gebruikt wordt, en ga voor die doelgroep op een rare tijd nog eens proberen?AzzKickah schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:13:
[...]
Gloeiende...Nou is die submit-knop ook greyed out in Internet Explorer. Wtf
Jaaaa en nou deed ik restart kitchen, weer 64 wachtenden! Tjoooooo!
Gewoon als je de site opent krijg je die melding al.gwystyl schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:06:
[...]
Schiet lekker op dus. Probeer maar uit te vinden door wie hij het meest gebruikt wordt, en ga voor die doelgroep op een rare tijd nog eens proberen?
Ik zag tijdens mijn post van vanochtend geen wachtenden, maar ik weet dan ook niet wanneer je die melding krijgt.
Telefoon uitthezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:30:
HELP!! Shit, ik heb een probleem. Mijn S2 is volledig vast in een bootloop.
Wat is er gebeurd:
Heb mijn s2 geroot (met odin en superoneclick) wat al niet al te soepel ging (gezeik met usb-drivers e.d.).
Daarna heb ik de galnet MIUI rom ZIP naar de sd card gekopieerd en met ROM manager eerst een backup gemaakt van de stock ROM en daarna de miui ZIP geflasht.
Zet ik 'm daarna aan, dan toont ie eerst de Samsung bootscreen met gele uitroeptekentje. Daarna start het galnet MIUI laadschermpje. Hier komt hij niet meer uit. Hij blijft een rood loading barretje heen een weer laten lopen en om de 10-15 seconden wordt het scherm even zwart. Achter elkaar door.
Iemand enig idee wat ik nu moet doen???
Connecten met Odin of Superoneclick werkt ook niet meer. Voor Odin moet je natuurlijk ook eerst de phone in USB debugging modus zetten en dat kan nu ook niet meer....
Maar hoe kan ik miui opnieuw flashen vanuit dat menu? Moet ik 'm dan weer op de laptop aansluiten?Jay-v schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:32:
[...]
Telefoon uit
Volume omhoog + home + power indrukken.
Zodra Samsung + gele driehoek komt loslaten.
Galnet MIUI opnieuw flashen vanuit het menu waar je nu zit.
Reboot device.
Tadaaaah!
Kun je niet USB-storage laten mounten vanuit recovery? En dan via USB kopieren naar je S2?thezahir schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:42:
[...]
Maar hoe kan ik miui opnieuw flashen vanuit dat menu? Moet ik 'm dan weer op de laptop aansluiten?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq